Voor wat het waard is, ik heb de 65B6V en 65C7V beiden naast elkaar zien spelen in MM vandaag. Na een uur kijken en de instellingen van het beeld exact hetzelfde te zetten ben ik overtuigd dat de C7V toch iets meer detail geeft en iets meer helder is. Mijn vriendin (die er werkelijk niks van kent en niks om geeft) heb ik beide beelden laten bekijken zonder de prijs of type te kunnen zien en ze duidde het beeld van de C7V aan als beter. Het zit dus waarschijnlijk niet tussen mijn oren:-).
Lijkt me ook vrij logisch, want die 2 zaken worden precies aangestipt als (een deel van de) verbeteringen. De vraag is natuurlijk of het ook echt de meerprijs waard is, al is de C7 vrij snel in prijs gedaald (sneller dan dat de B6 ging).stevenleemans schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:24:
Voor wat het waard is, ik heb de 65B6V en 65C7V beiden naast elkaar zien spelen in MM vandaag. Na een uur kijken en de instellingen van het beeld exact hetzelfde te zetten ben ik overtuigd dat de C7V toch iets meer detail geeft en iets meer helder is. Mijn vriendin (die er werkelijk niks van kent en niks om geeft) heb ik beide beelden laten bekijken zonder de prijs of type te kunnen zien en ze duidde het beeld van de C7V aan als beter. Het zit dus waarschijnlijk niet tussen mijn oren:-).
Arrived anxious, left bored
Een TV in een winkel zegt vrij weinig. De TV's waar de hoogste marges op gehaald wordt staan het meest prominent tentoongesteld en zijn het beste afgesteld.stevenleemans schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:24:
Raziel schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:47:
[...]
Een TV in een winkel zegt vrij weinig. De TV's waar de hoogste marges op gehaald wordt staan het meest prominent tentoongesteld en zijn het beste afgesteld.
Blijft natuurlijk deels persoonlijk, maar volgens mij heeft hij toen een goede vergelijking kunnen doen zo, beide prominent opgesteld en zelf afgesteldstevenleemans schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:24:
beiden naast elkaar zien spelen in MM vandaag. Na een uur kijken en de instellingen van het beeld exact hetzelfde te zetten
[ Voor 8% gewijzigd door LuisjeNL op 19-04-2017 22:56 ]
Lichtpuntje...
Potential C7 buyers: ik zie wel een klein verschil tussen de B6 en C7 en twijfel nog welke te kopen.
Current B6 owners: die kleine verbeteringen zijn allemaal niet zo zinvol, het beeld is reeds waanzinnig.
Was ook nog steeds aan het wachten op een leuke 65B6 aanbieding maar ga nu nog even geduld hebben tot de 2017 serie wat gedaald is. Met, uiteraard vrijwel niet zichtbare (volgens de eigenaars), black crush ga ik niet blij kunnen zijn, komende van een 65VT60. Beeld is nog steeds waanzinnig mooi dus geen haast
Current B6 owners: die kleine verbeteringen zijn allemaal niet zo zinvol, het beeld is reeds waanzinnig.
Was ook nog steeds aan het wachten op een leuke 65B6 aanbieding maar ga nu nog even geduld hebben tot de 2017 serie wat gedaald is. Met, uiteraard vrijwel niet zichtbare (volgens de eigenaars), black crush ga ik niet blij kunnen zijn, komende van een 65VT60. Beeld is nog steeds waanzinnig mooi dus geen haast
Nickname does not reflect reality
Dit heeft weinig met OLED te maken maar ga er toch even op in.Apache4u schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:23:
[...]
Een ongecompimeerde ultra blu ray film bestaat volgens mij niet. Er wordt denk ik altijd een soort van compressie toegepast.
Een rekensommetje voor een film van 2 uur, 10 bits color depth, en een frame rate van 24fps:
10 bits x 8294400 pixels = 82944000 bits per frame = 81000 kilobits per frame = 79,1 megabits per frame = 9,89 megabyte (MB) per frame.
24 frames p/sec , 2 uur film = 24 (fr/sec) x 120x60 (sec) x 9,89MB = 1708992MB = 1668,94 GB = 1,62TB
Ultra Blu Ray support tot 60fps dus reken maar uit ;-).
Je haalt twee zaken door elkaar, de HDMI bandwidth en de bandbreedte die de file (al dan niet op schijf) nodig heeft om gelezen te worden.
Door het hele HDMI gebeuren zitten we inderdaad vast aan ongecomprimeerde signalen tussen bron en TV. Echter is het bestand weldegelijk gecomprimeerd (of dat nu een BR, UHD BR, DVD of een RIP is).
Een modernere aanpak zou zijn om het origineel bestand gecomprimeerd door te geven tot de weergever en daar te laten decoderen, maar gezien de houding van de hele filmindustrie is dat nog niet voor morgen, ik zie het pas gebeuren wanneer we zullen afstappen van fysieke mediadragers.
Vergeet niet dat winkels vak verschillende samples in instellingen gebruiken voor televisies!
Neem je eigen USBs met samples mee en vergelijk dan.
De c7 heeft maar 2 echte voordelen tegenover de 6 serie en dat is de 1080p 120hz input en lage inputlag bij 4:4:4. Dit is vooral interessant als pc monitor, minder als TV.
7 miliseconden minder inputlag is echt te verwaarlozen voor elke niet pro gamer.
De c7 heeft maar 2 echte voordelen tegenover de 6 serie en dat is de 1080p 120hz input en lage inputlag bij 4:4:4. Dit is vooral interessant als pc monitor, minder als TV.
7 miliseconden minder inputlag is echt te verwaarlozen voor elke niet pro gamer.
En het beeld is wat beter😀Slitch schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:33:
Vergeet niet dat winkels vak verschillende samples in instellingen gebruiken voor televisies!
Een echt eerlijke vergelijking tussen de 6 en 7-serie kun je alleen maken als ze beide het zelfde bronmateriaal gebruiken, dus zelfs als je zelf met de instellingen mag spelen zegt het niet alles. Ik ga er wel vanuit dat er verbeteringen zijn, maar om echt goed af te kunnen wegen of het de meerprijs momenteel waard is zou je ze met dezelfde demo moeten zien.
LG komt inderdaad vanaf morgen met een cashback. Een directe cashback die aan de kassa verrekend zal worden.
Zie het prijstopic voor verdere details.
Zie het prijstopic voor verdere details.
Wie heeft het verschil gezien of weet wat het verschil is of zal zijn, mbt beeldkwaliteit, tussen het kijken via de netflix app op de LGB6 zelf ... en het kijken via netflix (app/kanaal) in/via de Ziggo horizonbox? (kanaal 150?)
(Voor bepaalde type mensen,1000 x excuses wanneer deze vraag in welke vorm dan ook ooit eerder is gesteld door iemand)
(Voor bepaalde type mensen,1000 x excuses wanneer deze vraag in welke vorm dan ook ooit eerder is gesteld door iemand)
Netflix is momenteel 1 van de weinige (voordelig toegankelijke) bronnen van 4k HDR materiaal, maar dat zal alleen op de TV zelf in die kwaliteit kunnen. Op de Horizonbox zit je vast aan 1080p en niet-HDR.
Dus als je echt de capaciteiten van je OLED wilt benutten moet je de app van je TV gebruiken.
Dus als je echt de capaciteiten van je OLED wilt benutten moet je de app van je TV gebruiken.
Ik gebruik de app van de LG zelf of de app van de PS4 pro.JSA schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:09:
Wie heeft het verschil gezien of weet wat het verschil is of zal zijn, mbt beeldkwaliteit, tussen het kijken via de netflix app op de LGB6 zelf ... en het kijken via netflix (app/kanaal) in/via de Ziggo horizonbox? (kanaal 150?)
ik zie geen verschil.
Dat van de Horizon box kan nooit meer dan 1080p zijn dus dat is minder mooi
Het verschil tussen de 2017 en 2016 modellen is groter dan men denkt.
Bedankt voor de nuttige bijdrageJanPhilips schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:39:
Het verschil tussen de 2017 en 2016 modellen is groter dan men denkt.
Graag dus een onderbouwing of bron hiervoor, want anders heeft niemand iets aan deze inhoudsloze meningen.
De verschillen zijn helemaal niet groot.
Het zijn exact dezelfde panelen als die van 2017.
De resultaten van Rtings laten dat zien aan de hand van de brightness resultaten.
Het enige verschil is de software die de brightness beter regelt bij gemiddeld gebruik.
Geisoleerde brightness waarden zijn praktisch hetzelfde.
Het zijn exact dezelfde panelen als die van 2017.
De resultaten van Rtings laten dat zien aan de hand van de brightness resultaten.
Het enige verschil is de software die de brightness beter regelt bij gemiddeld gebruik.
Geisoleerde brightness waarden zijn praktisch hetzelfde.
Verwijderd
Bij deze dan nogmaals http://www.hdtvtest.co.uk/news/w7-e7-201703114438.htmPuck schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:17:
[...]
Bedankt voor de nuttige bijdrage![]()
Graag dus een onderbouwing of bron hiervoor, want anders heeft niemand iets aan deze inhoudsloze meningen.
Ik krijg het idee dat er nu wekelijks een discussie of vraag ontstaat of je nu een 6 of 7 moet kopen. De 6 bezitters verdedigen hun 6 serie en idem voor de 7 bezitters.. Ik zie daar het nut niet van in, maar goed wie ben ik. Ik zie een herkenning van het PS4 topic, wekelijks stelt men de vraag of de meerprijs van een PS4Pro gerechtvaardigd is, echt elke week
Misschien is het een toegevoegde waarde voor de topicstarter om de review's + opsomming van de 7 serie in de startpost te zetten.
Ik geloof ook zeker wel dat de 7 serie beter is. Ik zie ook het nut niet in van de discussie, maar ik zie nog minder nut van posts zonder inhoud die maar iets roepen. Daar ging het om, niet om serie 6 vs 7Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:52:
[...]
Bij deze dan nogmaals http://www.hdtvtest.co.uk/news/w7-e7-201703114438.htm
Ik krijg het idee dat er nu wekelijks een discussie of vraag ontstaat of je nu een 6 of 7 moet kopen. De 6 bezitters verdedigen hun 6 serie en idem voor de 7 bezitters.. Ik zie daar het nut niet van in, maar goed wie ben ik. Ik zie een herkenning van het PS4 topic, wekelijks stelt men de vraag of de meerprijs van een PS4Pro gerechtvaardigd is, echt elke week![]()
Misschien is het een toegevoegde waarde voor de topicstarter om de review's + opsomming van de 7 serie in de startpost te zetten.
Itt m'n oude dikke sony tv waarvan de behuizing overal even dik was, is dat bij de 55b6 (en overige modellen) wat lastiger om een HUE strip te monteren. M'n Sony hing aan de muur maar nu laat ik de tv gewoon staan. Hierdoor zijn de VESA gaten vrij en heb ik besloten een frame te maken om daarop de HUE strip te monteren. Het frame is gemaakt van een U profiel van zwart plastic (20mm). Wanneer je de maten gebruikt op onderstaande foto heb je genoeg aan 1x 2m strip. De strip valt 13cm naar binnen t.o.v. de rand van de tv waardoor je ook niet tegen de LED strip aankijkt wanneer je van de zijkant kijkt.

Hue kastje past precies in het U profiel en hoef je daarom ook niet te plakken op de TV.

Hopelijk is dit ook iets voor andere mensen

Hue kastje past precies in het U profiel en hoef je daarom ook niet te plakken op de TV.

Hopelijk is dit ook iets voor andere mensen
39
Weet iemand hoe ik bij de instellingen beeldmodus van de 55e6v, witbalans, echte bioscoop en zwartniveau aan kan passen? Alle drie zijn grijs namelijk en ik kan er niets mee. Ligt het aan een instelling of heb ik speciale hardware nodig om deze aan te passen?
Het licht is erg prettig bij het kijken van normale tv of gamen. Bij de meeste films gebruik ik de app SyncMyLights (https://itunes.apple.com/...ts/id1023222991?l=en&mt=8) , een app waarbij de verlichting zich aanpast aan de scene van de film. Het creëert een soort Ambilight.Raymon89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:27:
Mooi hoor, zo'n ledtrip erachter! Maar wil je het met OLED niet juist zo donker mogelijk hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 20-04-2017 17:30 ]
39
De marketing machine van Samsung werkt juist perfect. Vrienden van mij vertelden dat ze op TV een Samsung reclame gezien hadden waaruit blijkt dat Samsung een verbeterde OLED TV op de markt heeft gebracht. Ik werd niet geloofd toen ik vertelde dat dit niet het geval is.keepitfrosty schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:16:
[...]
En de marketing machine van Samsung is altijd om te huilen. Ik las ergens dat ze voor de modellen van 2017 de quantum dot SUHD naam gaan vervangen voor QLED om zo beter te concurreren met OLED. Dus lekker verwarring veroorzaken voor niet oplettende kopers die denken dat de QLED van samsung de opvolger al is van OLED.
Haha ja het is net hoe je het bekijkt i guess.kwiebus schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:09:
[...]
De marketing machine van Samsung werkt juist perfect. Vrienden van mij vertelden dat ze op TV een Samsung reclame gezien hadden waaruit blijkt dat Samsung een verbeterde OLED TV op de markt heeft gebracht. Ik werd niet geloofd toen ik vertelde dat dit niet het geval is.
Whaha nou ik heb de qleds gezien maar komen echt niet in de buurt van de oledkeepitfrosty schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:21:
[...]
Haha ja het is net hoe je het bekijkt i guess.
Ik ben toch wel erg teleurgesteld in de WiFi van mijn E6. Verbonden met 5ghz, speedtest.net via lg browser, 50mbit. Met mijn telefoon overal rondom en zelfs achter mijn tv speedtest 300mbit (zelfde netwerk natuurlijk). Is de WiFi antenne van mijn S7 gewoon zoveel beter of werkt de speedtest gewoon niet goed op de browser van de tv? Iemand andere suggesties hoe ik mijn snelheid kan testen?
[ Voor 3% gewijzigd door Janpietertje89 op 20-04-2017 23:11 ]
Heb je buiten de testresultaten ook hinder van snelheid problemen met streaming etc.?Janpietertje89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:10:
Ik ben toch wel erg teleurgesteld in de WiFi van mijn E6. Verbonden met 5ghz, speedtest.net via lg browser, 50mbit. Met mijn telefoon overal rondom en zelfs achter mijn tv speedtest 300mbit (zelfde netwerk natuurlijk). Is de WiFi antenne van mijn S7 gewoon zoveel beter of werkt de speedtest gewoon niet goed op de browser van de tv? Iemand andere suggesties hoe ik mijn snelheid kan testen?
Ga ik testen. Ik merkte dat de bedrade verbinding te traag was om bepaalde uhd bestanden te streamen dus ben overgestapt naar WiFi (te triest voor woorden dat dit moet overigens met die belachelijke 100mbit kaart). Even afwachten dus of ik met WiFi buffers ga zien.ViNOK16Bit schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:19:
[...]
Heb je buiten de testresultaten ook hinder van snelheid problemen met streaming etc.?
[ Voor 3% gewijzigd door Janpietertje89 op 20-04-2017 23:32 ]
Qled is gewoon een VA panel. Dus een lcd tech niek die edge led gebruikt. Ze hebben niks meer dan het rgb pixel pattern verbeterd.cangri schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:48:
[...]
Whaha nou ik heb de qleds gezien maar komen echt niet in de buurt van de oledwel beter dan led
![]()
Verbeterdionn schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:57:
[...]
Qled is gewoon een VA panel. Dus een lcd tech niek die edge led gebruikt. Ze hebben niks meer aan het rgb pixel pattern verbeterd.
"For eagle-eyed enthusiasts (that is, our readers), the most interesting change will be one that the company did not explicitly draw attention to in its presentations: the new displays’ subpixel rendering techniques. When viewed up close, the majority of the images shown on the QLED LCD panels did not appear with the traditional RGB stripe layout, but instead were displayed with a cross-hatch pattern. It turns out that each pixel is split into two domains, which are then driven with different gamma properties. The end result is the improvements in off-axis viewing angle quality. Samsung refers to the technique as Dual Pixel Structure."apis29 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:14:
[...]
Verbeterd. De enige verandering tov de KS is dat er een metaal aan de Quantum Dots is toegevoegd en de aansturing van de subpixels (iig op de Q9). En waar er nu nog 'met trots' staat dat het cadmiumvrije quantum dots zijn is dat volgens Nanosys juist nodig om de volgende stap te zetten naar volledige Rec.2020 dekking (de 2013 Sony's met quantum dots bevatten al cadmium maar da's alweer een paar stappen geleden in de ontwikkeling)
Bron: http://www.hdtvtest.co.uk...subpixel-201701044404.htm
Do I need to say more?
En als je het QLED topic had gevolgd had je geweten dat dit een prototype betrof en dit niet is doorgevoerd in het productiemodelionn schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:19:
[...]
"For eagle-eyed enthusiasts (that is, our readers), the most interesting change will be one that the company did not explicitly draw attention to in its presentations: the new displays’ subpixel rendering techniques. When viewed up close, the majority of the images shown on the QLED LCD panels did not appear with the traditional RGB stripe layout, but instead were displayed with a cross-hatch pattern. It turns out that each pixel is split into two domains, which are then driven with different gamma properties. The end result is the improvements in off-axis viewing angle quality. Samsung refers to the technique as Dual Pixel Structure."
Bron: http://www.hdtvtest.co.uk...subpixel-201701044404.htm
Do I need to say more?
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 21-04-2017 00:25 ]
Hoe hebben ze anders die kijkhoeken gerealiseerd. En samsung kennende gooien heb je altijd weer ander paneel.apis29 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:24:
[...]
En als je het QLED topic had gevolgd had je geweten dat dit een prototype betrof en dit niet is doorgevoerd in het productiemodelapis29 in "[UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's"
Dat wordt allemaal besproken in het Qled topic. Lees die ff door, niet nodig om hier te herhalen denk ik
.
Is het niet zo dat de bestanden gewoon niet willen spelen op je player? Of zijn het echt 4K bestanden van enkele tientallen GB's per uur?
Hoe weet je zeker dat problemen door de bandbreedte komen. We kunnen de 30 offtopic posts van gisteren beter niet herhalen denk ik, maar 100mbit zou echt riant moeten zijn, ook voor 4K.Janpietertje89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:28:
[...]
Ga ik testen. Ik merkte dat de bedrade verbinding te traag was om bepaalde uhd bestanden te streamen dus ben overgestapt naar WiFi (te triest voor woorden dat dit moet overigens met die belachelijke 100mbit kaart). Even afwachten dus of ik met WiFi buffers ga zien.
Is het niet zo dat de bestanden gewoon niet willen spelen op je player? Of zijn het echt 4K bestanden van enkele tientallen GB's per uur?
[ Voor 77% gewijzigd door JvS op 21-04-2017 07:27 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De bestanden spelen prima, echter komt er af en toe (elke 10 minuten ofzo) een hele korte buffer in beeld. Dit geeft mij het idee dat de bitrate op dat moment gewoon net iets te hoog is voor het 100mbit kaartje. Via USB speelt hij ook prima af zonder problemen. Tot nu toe met WiFi ook nog geen buffer gezien dus het lijkt opgelost met WiFi. Via fast.com kreeg ik ook een veel hogere speedtest als met speedtest.net (150mbit vs 50mbit). Nog steeds niet de 300mbit die ik zou moeten hebben maar dat lijkt dus gewoon aan de speedtest te liggen. Ik ben tevreden! Ben nog wel steeds geïnteresseerd of er iemand een methode weet waarop ik de snelheid van de WiFi verbinding van mijn tv goed zou kunnen testen.JvS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:26:
Dat wordt allemaal besproken in het Qled topic. Lees die ff door, niet nodig om hier te herhalen denk ik.
[...]
Hoe weet je zeker dat problemen door de bandbreedte komen. We kunnen de 30 offtopic posts van gisteren beter niet herhalen denk ik, maar 100mbit zou echt riant moeten zijn, ook voor 4K.
[ Voor 6% gewijzigd door Janpietertje89 op 21-04-2017 08:46 ]
Ik zet alles gewoon op een 128GB USB stick in de 3.0 poort. Uiteraard nog nooit problemen gehad. Elke buffer is me er één teveel als ik net lekker iets zit te kijken.Janpietertje89 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:45:
[...]
De bestanden spelen prima, echter komt er af en toe (elke 10 minuten ofzo) een hele korte buffer in beeld. Dit geeft mij het idee dat de bitrate op dat moment gewoon net iets te hoog is voor het 100mbit kaartje. Via USB speelt hij ook prima af zonder problemen. Tot nu toe met WiFi ook nog geen buffer gezien dus het lijkt opgelost met WiFi. Via fast.com kreeg ik ook een veel hogere speedtest als met speedtest.net (150mbit vs 50mbit). Nog steeds niet de 300mbit die ik zou moeten hebben maar dat lijkt dus gewoon aan de speedtest te liggen. Ik ben tevreden! Ben nog wel steeds geïnteresseerd of er iemand een methode weet waarop ik de snelheid van de WiFi verbinding van mijn tv goed zou kunnen testen.
Blijft een beetje brakke software soms dat webOs. Plotseling begonnen al mijn 4K sources, waaronder mijn PS4 pro en nvidia shield, te flikkeren en de tv gaf geen signaal aan. Kon geen slechte kabel zijn, want mijn setup is in die twee maanden niet veranderd, maar ik heb toch maar voor de zekerheid andere kabels geprobeerd. Helaas geen succes, want probleem was er nog steeds. Toen heb ik HDMI ultra deep color aan en uitgezet en toen werkte alles weer
Ik was al bang dat ik hem moest laten repareren.
Ik was al bang dat ik hem moest laten repareren.
[ Voor 5% gewijzigd door ion op 22-04-2017 02:54 ]
Hier precies hetzelfde, zelfs met vaste kabel soms 29 mb, en met wifi tussen de 29 en 80.Janpietertje89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:28:
[...]
Ga ik testen. Ik merkte dat de bedrade verbinding te traag was om bepaalde uhd bestanden te streamen dus ben overgestapt naar WiFi (te triest voor woorden dat dit moet overigens met die belachelijke 100mbit kaart). Even afwachten dus of ik met WiFi buffers ga zien.
Maar met een vaste kabel op de TV haal ik maar rond de 50
Met wifi nu tussen 12 en 38 mb.
Op mijn PC vaste kabel 200
Met wifi nu tussen 12 en 38 mb.
Op mijn PC vaste kabel 200
[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 21-04-2017 20:45 ]
Nieuwe review LG OLED C7: https://www.cnet.com/products/lg-oled55c7p/review/
Zelfs met WiFi gaat mijn TV helaas af en toe bufferen bij uhd bestanden...dit terwijl mijn WiFi netwerk >300mbit is (gemeten met mijn samsung s7 rondom de tv). Toch wel erg klote dat je een HDR UHD OLED TV hebt van 3000 euro en dat de onderdelen anders dan het scherm zo cheap en brak zijn dat ze maar half werken. Wordt toch ouderwets via USB ben ik bangSnake_Eye schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:12:
[...]
Hier precies hetzelfde, zelfs met vaste kabel soms 29 mb, en met wifi tussen de 29 en 80.
[ Voor 4% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-04-2017 01:01 ]
Meestal wordt je content getranscode en waarschijnlijk kan je PC/NAS het niet snel genoeg.Janpietertje89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:59:
[...]
Zelfs met WiFi gaat mijn TV helaas af en toe bufferen bij uhd bestanden...dit terwijl mijn WiFi netwerk >300mbit is (gemeten met mijn samsung s7 rondom de tv). Toch wel erg klote dat je een HDR UHD OLED TV hebt van 3000 euro en dat de onderdelen anders dan het scherm zo cheap en brak zijn dat ze maar half werken. Wordt toch ouderwets via USB ben ik bang
Ik zou niet weten waar er getranscode zou moeten worden als ik via DLNA een bestand deel naar de interne video speler van mijn TV. Nee dat is zeker niet het probleem. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om de WiFi snelheid van mijn TV fatsoenlijk te meten. Fast.com komt niet verder dan 130mbit, maar dat is volgensmij gewoon een beperking van de interne browser...ionn schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:40:
[...]
Meestal wordt je content getranscode en waarschijnlijk kan je PC/NAS het niet snel genoeg.
[ Voor 21% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-04-2017 03:18 ]
Die 130 Mbit zou meer dan genoeg moeten zijn voor UHD volgens mijJanpietertje89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 03:17:
[...]
Ik zou niet weten waar er getranscode zou moeten worden als ik via DLNA een bestand deel naar de interne video speler van mijn TV. Nee dat is zeker niet het probleem. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om de WiFi snelheid van mijn TV fatsoenlijk te meten. Fast.com komt niet verder dan 130mbit, maar dat is volgensmij gewoon een beperking van de interne browser...
Probeer anders X-play eens die laat namelijk zien of een bestand getranscode moet worden, hij is gratis voor een paar dagen.
Bij mij speelt de interne speler (55c7) bijna niks af van 4k materiaal. En als het werkt is het buggy at best. Niet kunnen spoelen, 1x op pauze zetten zorgt voor een crash daarna. Korte demo filmpjes zijn prima maar zodra het meer dan een paar minuten is gaat het mis.
Heel af en toe ook al bij de bekende demo filmpjes da krijg ik artefacts of groen/paars beeld etc.
Beetje jammer is het wel. Een 4k HDR tv maar niks om het mee af te spelen.
Heel af en toe ook al bij de bekende demo filmpjes da krijg ik artefacts of groen/paars beeld etc.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vreemd, de meeste spelen wel op mijn B6. Sommige zeggen no sound en sommige bufferen elke 5 seconden (geen bandbreedte issue, daar is het patroon te regelmatig voor).Phusebox schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:52:
Bij mij speelt de interne speler (55c7) bijna niks af van 4k materiaal. En als het werkt is het buggy at best. Niet kunnen spoelen, 1x op pauze zetten zorgt voor een crash daarna. Korte demo filmpjes zijn prima maar zodra het meer dan een paar minuten is gaat het mis.
Verwijderd
Dat is vreemd, mijn C7 speelt alles af (Plex DNLA), en daar zit 4K materiaal met HDR bij. Dit gaat vloeiend via LAN en WiFi. Ik gebruik nu vanwege de veel betere interface XPLAY, enige en dat doet de interne player ook niet zijn DTS-HD tracks. Het loopt allemaal smoother dan mijn Nvidia Shield TV.Phusebox schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:52:
Ik wil geen plex gebruiken. Dat vind ik echt drama software.
Die gedachte mag je hebben maar ik heb 0,0 problemen met XPlay/Plex. Ook 4k (50gb+ UHD Blu-Ray) speelt probleemloos af (over WiFi).Phusebox schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:01:
Ik wil geen plex gebruiken. Dat vind ik echt drama software.
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 22-04-2017 11:57 ]
Je zou natuurlijk gewoon een Plex en X-Play kunnen installeren, al is het alleen maar om te kijken of het dan wel goed gaat.Phusebox schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:52:
Hier ook nog geen enkele problemen met Plex op mijn server en X-Play op mijn B6.
Ik heb al meerdere 4k HDR films en series gekeken.
Maar ook netflix heeft een speedtest, en gaf 35 mbit aan op wifi.
Bufferen doet het niet, maar weet dat het beeld van netflix zich aanpast aan de bandbreedte. Soms is 1080p slecht beeld.
Bufferen doet het niet, maar weet dat het beeld van netflix zich aanpast aan de bandbreedte. Soms is 1080p slecht beeld.
Wel DTS, Geen DTS-HD want dat kan niet over ARC HDMI 2.0.Raymon89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:47:
Begrijp ik het goed dat de interne player geen DTS afspeelt? Hoe zit dat met bitstreamen?
Als ik DLNA gebruik met de interne player dan kan er toch sowieso niet getranscode worden want er komt geen programma aan te pas. Wat is dan de logica om een programma te gaan testen wat mogelijk wel transcode (Wat je juist niét wilt). Nog even voor de duidelijkheid, mijn probleem is een korte buffer van 2 seconden elke 5 tot 10 minuten, dus het gaat hier echt niet om een constante stotter of geen geluid oid.Idanue schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:45:
[...]
Die 130 Mbit zou meer dan genoeg moeten zijn voor UHD volgens mij
Probeer anders X-play eens die laat namelijk zien of een bestand getranscode moet worden, hij is gratis voor een paar dagen.
Verwijderd
Eigenlijk snap ik het niet helemaal, want bij bij een gewone passthrough zou het wel moeten werken of is dit iets wat niet wordt ondersteunt door de specifieke HDMI ARC aansluiting? Een Apple TV met Infuse of een Dune mediabox kunnen dit wel zonder een extra kabel.Puck schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:55:
[...]
Wel DTS, Geen DTS-HD want dat kan niet over ARC HDMI 2.0.
Klopt maar het gaat bij ARC om 1 kabel die zowel beeld kan uitsturen als geluid kan terugsturen. Bij een extern apparaat gaat het natuurlijk maar 1 kant op, en gaat het geluid naar de receiver die het beeld weer doorgeeft. Het is technisch gezien anders (maar waarom er dan een limiet op zit weet ik niet precies).Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:22:
[...]
Eigenlijk snap ik het niet helemaal, want bij bij een gewone passthrough zou het wel moeten werken of is dit iets wat niet wordt ondersteunt door de specifieke HDMI ARC aansluiting? Een Apple TV met Infuse of een Dune mediabox kunnen dit wel zonder een extra kabel.
Edit:
Volgens mij komt het omdat de dezelfde output delen voor geluid als optical-out en er daardoor een belemmering ontstaat. Sommige fabrikanten ondersteunen namelijk wel HD audio over ARC.
[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 22-04-2017 13:06 ]
Zal LG HDR10+ ook gaan ondersteunen op haar oled modellen. Ik word een beetje flauw van al die hdr standaarden. Om het half jaar komt er wel een nieuwe bij of verandert er iets in. Je blijft zo maar tv's en 4k bluray spelers kopen en dan komt hdmi 2.1 volgend jaar ook nog. Hoop dat er is 1 a 2 jaar in die standaarden niks verandert. Zo kan er ook wat meer content bij komen die het ondersteunt
Tja, zo gaat dat ... zodra je iets van technologie koopt is het verouderd voordat je het aangesloten hebt. Zolang het softwarematig zou het kunnen, of ze het ook doen is een tweede. Bijvoorbeeld: een deel van de 2017 voordelen tov de 2016 zijn softwarematig. Ze kunnen dat gelijktrekken, maar dat zullen ze niet doen, want dat schaadt de verkoop van de 2017 modellen. Van HLG daarentegen is wel gezegd dat dit naar de 2016 serie komt, de vraag is alleen wanneer.Egbert Jan schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:46:
Zal LG HDR10+ ook gaan ondersteunen op haar oled modellen. Ik word een beetje flauw van al die hdr standaarden. Om het half jaar komt er wel een nieuwe bij of verandert er iets in. Je blijft zo maar tv's en 4k bluray spelers kopen en dan komt hdmi 2.1 volgend jaar ook nog. Hoop dat er is 1 a 2 jaar in die standaarden niks verandert. Zo kan er ook wat meer content bij komen die het ondersteunt
Dat komt nèt na het beloofde webOS 3.0 voor de 2015 modellen 😉Raziel schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:02:
[...]
[knip] Van HLG daarentegen is wel gezegd dat dit naar de 2016 serie komt, de vraag is alleen wanneer.
Testing, one, two ...
Hoezo schaadt het de verkoop van de 2017 modellen, denken ze echt dat er iemand gek genoeg is om zijn 2016 model binnen een jaar te vervangen met een 2017 model?Raziel schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:02:
[...]
Tja, zo gaat dat ... zodra je iets van technologie koopt is het verouderd voordat je het aangesloten hebt. Zolang het softwarematig zou het kunnen, of ze het ook doen is een tweede. Bijvoorbeeld: een deel van de 2017 voordelen tov de 2016 zijn softwarematig. Ze kunnen dat gelijktrekken, maar dat zullen ze niet doen, want dat schaadt de verkoop van de 2017 modellen. Van HLG daarentegen is wel gezegd dat dit naar de 2016 serie komt, de vraag is alleen wanneer.
Nee, maar als je nu de 2016 versie zou kunnen krijgen waar al HLG en de software tweaks van de 2017 serie opzitten, gaat niemand extra geld uitgeven voor een nieuwer en duurder model. Aan de andere kant valt daar ook wel wat voor te zeggen, want wat gebeurt er met de TV's die niet verkocht worden?Janpietertje89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:43:
[...]
Hoezo schaadt het de verkoop van de 2017 modellen, denken ze echt dat er iemand gek genoeg is om zijn 2016 model binnen een jaar te vervangen met een 2017 model?
Als dat het probleem is dan moeten ze gewoon stoppen met het fabriceren van 2016 modellen op het moment dat ze de 2017 modellen op de markt brengen, maar dat doen ze niet. Dus schijnbaar is er toch een goede marketing reden om beide modellen te blijven produceren en te blijven verkopen. Niet minimaal 3 jaar fatsoelijke support (aka software upgrades) leveren voor een TV van 3000 euro gaat klanten echt niet blij maken.Raziel schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:48:
[...]
Nee, maar als je nu de 2016 versie zou kunnen krijgen waar al HLG en de software tweaks van de 2017 serie opzitten, gaat niemand extra geld uitgeven voor een nieuwer en duurder model. Aan de andere kant valt daar ook wel wat voor te zeggen, want wat gebeurt er met de TV's die niet verkocht worden?
[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-04-2017 20:03 ]
Ik heb mijn LG uit 2012 aan mijn vader gegeven, die kreeg eind maart 2017 nog een update, dus wat dat betreft is LG best oké. Was destijds een TV van 1400 euro denk ik? Geen topmodel, maar best goed voor die tijd. Point is, ook daar doen ze dus nog wat aan.Janpietertje89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:01:
[...]
Als dat het probleem is dan moeten ze gewoon stoppen met het fabriceren van 2016 modellen op het moment dat ze de 2017 modellen op de markt brengen, maar dat doen ze niet. Dus schijnbaar is er toch een goede marketing reden om beide modellen te blijven produceren en te blijven verkopen. Niet minimaal 3 jaar fatsoelijke support (aka software upgrades) leveren voor een TV van 3000 euro gaat klanten echt niet blij maken.
Heeft niet zoveel met marketing te maken. Een oled is niet goedkoop in productie. Eenmaal de ontwikkelingskosten zijn terugverdiend is elk extra geproduceerd apparaat een grotere winst. Dus ze hebben er veel aan om nog wat voort te produceren. Dat brengt het meest op.Janpietertje89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:01:
[...]
Als dat het probleem is dan moeten ze gewoon stoppen met het fabriceren van 2016 modellen op het moment dat ze de 2017 modellen op de markt brengen, maar dat doen ze niet. Dus schijnbaar is er toch een goede marketing reden om beide modellen te blijven produceren en te blijven verkopen. Niet minimaal 3 jaar fatsoelijke support (aka software upgrades) leveren voor een TV van 3000 euro gaat klanten echt niet blij maken.
Wauw. Vandaag de 55B6 opgehaald en wat een beeld komt er uit die TV! Goed gemasterde blurays zien er echt top uit. Een paar 4K demo bestanden zijn ook machtig mooi: Sony heeft een Fireworks demo die van het scherm afspat! Erg onder de indruk.
Vanavond het tweede deel van La La Land gekeken en die film lijkt wel gemaakt voor OLED. En de vrouw is ook onder de indruk!
ARC krijg ik via HDMI niet aan de praat ondanks al veel kabels gebruikt te hebben, het signaal lijkt niet via HDMI verstuurd te worden naar de receiver of laatstgenoemde doet er niets mee. Optical werkt wel gewoon. Lijkt niets aan te doen als ik het internet zo afstruin.
Vanavond het tweede deel van La La Land gekeken en die film lijkt wel gemaakt voor OLED. En de vrouw is ook onder de indruk!
ARC krijg ik via HDMI niet aan de praat ondanks al veel kabels gebruikt te hebben, het signaal lijkt niet via HDMI verstuurd te worden naar de receiver of laatstgenoemde doet er niets mee. Optical werkt wel gewoon. Lijkt niets aan te doen als ik het internet zo afstruin.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Sony BRAVIA KD-65A1 HDR 4K OLED TV Review (avforums)
Heb even de review gelezen,motion iets rond 400 lines. Dat is gemiddeld voor oled. De rest is van de eigenschappen zijn vergelijkbaar met de LG oleds van 2017.De astronomische prijs vind ik niet gerechtvaardigd. Ik zou een Lg oled kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door JanPhilips op 23-04-2017 09:53 ]
Dat viel me idd ook op dat ie het over 1080 lines motion resolution had. Nu las ik gelooof ik de Philips review terug en daar noemde hij vlgns mij ook 1080 (terwijl HDTV Test bijv. het bij de Philips over 600 had, al was dat met alleen de Clearmotion oid aan iirc)
...
Er staat een filmpje op Youtube met de BFI aan (Clearness op High) bij een side scrolling game en dat ziet er heel strak uit ... Van de flicker die in sommige reviews genoemd wordt hebben ze geen last evenmin als die Steve van AV Forums. Verder is het natuurlijk aan een ieder of ie de meerwaarde over heeft voor die kleine stap verder naar perfectie (veel valt er niet meer te winnen). Prijs 'moet' je natuurlijk vergelijken met een E7 qua features en dan kan je net zo goed de E7 afkraken op prijs tov een B/C7 ... (zoals ik al elders had gepost had iemand in Duitsland al 800 euro korting bij de 65" A1 in de pre-order)
Nog wat opmerkingen van hem uit de comments die niet (of niet duidelijk) in de review naar voren komen:
Dat is met alles uit natuurlijkJanPhilips schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:51:
Heb even de review gelezen,motion iets rond 400 lines. Dat is gemiddeld voor oled. De rest is van de eigenschappen zijn vergelijkbaar met de LG oleds van 2017.De astronomische prijs vind ik niet gerechtvaardigd. Ik zou een Lg oled kopen.[...]
Er staat een filmpje op Youtube met de BFI aan (Clearness op High) bij een side scrolling game en dat ziet er heel strak uit ... Van de flicker die in sommige reviews genoemd wordt hebben ze geen last evenmin als die Steve van AV Forums. Verder is het natuurlijk aan een ieder of ie de meerwaarde over heeft voor die kleine stap verder naar perfectie (veel valt er niet meer te winnen). Prijs 'moet' je natuurlijk vergelijken met een E7 qua features en dan kan je net zo goed de E7 afkraken op prijs tov een B/C7 ... (zoals ik al elders had gepost had iemand in Duitsland al 800 euro korting bij de 65" A1 in de pre-order)
Nog wat opmerkingen van hem uit de comments die niet (of niet duidelijk) in de review naar voren komen:
In terms of the A1 against the E6 and G6 this is based purely on memory rather than a direct comparison but I do think the A1 came out of black better, had superior shadow detail and doesn't suffer from the blockiness that you often got on last year's LG OLEDs. There were no issues with noise (unless it was in the source), colour banding, screen tint or posterisation either.
You're quite right, the Custom mode has a Clearness setting of Low (which seems to be off) and High (which seems to be on) and the latter does add BFI (the screen gets darker) but I'm not seeing any flicker although as I said it will vary from person to person.
[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 23-04-2017 14:02 ]
Sony heeft een gewoonte om van het eerste model van een nieuwe lijn altijd een wat extremer (vormgeving) model uit te brengen. Daarom verwacht ik dat ze voor 2018/2019 wat traditionelere modellen gaan introduceren.
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 23-04-2017 13:55 ]
39
Gisteren de eerste flaw in mijn TV gezien 
De Europese firmware update was uitgesteld vanwege een vervorming van het beeld in de onderste rand van het beeld bij de PS4 in de Amerikaanse versie. Blijkt dat ik die ook heb in de laatste Europese versie. Zat gisteren het eindfilmje van 'Life is strange' te spelen, tot mijn ook erop viel. Het was me bij andere games nog niet opgevallen, maar bij deze was het duidelijk te zien. Ik proberen mijn ogen op het midden van het scherm te houden, maar je weet hoe dat gaat.
De Europese firmware update was uitgesteld vanwege een vervorming van het beeld in de onderste rand van het beeld bij de PS4 in de Amerikaanse versie. Blijkt dat ik die ook heb in de laatste Europese versie. Zat gisteren het eindfilmje van 'Life is strange' te spelen, tot mijn ook erop viel. Het was me bij andere games nog niet opgevallen, maar bij deze was het duidelijk te zien. Ik proberen mijn ogen op het midden van het scherm te houden, maar je weet hoe dat gaat.
Die tearing in de USA firmware was echter constant aanwezig, bij jou niet. Het kan prima zijn dat dit gewoon door de game zelf wordt veroorzaakt, of bv omdat je PS4 Pro boost mode aanhebt. Zou het niet direct bij de tv zoeken.Raziel schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:45:
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 24-04-2017 09:04 ]
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een LG 55B6. Aangezien er in dit topic meer van jullie deze TV hebben beproef ik hier mijn geluk:
Heeft iemand van jullie het voor elkaar gekregen om met de LG 'magic remote' de KPN decoder volledig te kunnen bedienen? Ik heb een Arris 2952. Dat merk staat niet in de lijst van LG. Als ik Motorola selecteer werken een aantal knoppen, behalve:
- De STB Off knop
- De back- knop
Vrij essentieel dus, waardoor ik nog steeds met twee afstandsbedieningen zit.
First world problems!
Update: bij mijn zoektocht kwam ik het volgende tegen op het KPN forum:
"Blijkbaar speelt hetzelfde probleem ook bij de 4K-Ultra HD TV ontvanger van ZTE.
Door Roko wordt vermeld dat de LG Magic Remote geen IR signaal verstuurt bij de aan/uit knop.
Dat zou dan betekenen dat dit issue bij LG aangemeld moet worden."
Zijn jullie ermee bekend dat dit mogelijk een defect aan de afstandsbediening is? Of werkt het bij jullie wel?
Heeft iemand van jullie het voor elkaar gekregen om met de LG 'magic remote' de KPN decoder volledig te kunnen bedienen? Ik heb een Arris 2952. Dat merk staat niet in de lijst van LG. Als ik Motorola selecteer werken een aantal knoppen, behalve:
- De STB Off knop
- De back- knop
Vrij essentieel dus, waardoor ik nog steeds met twee afstandsbedieningen zit.
First world problems!
Update: bij mijn zoektocht kwam ik het volgende tegen op het KPN forum:
"Blijkbaar speelt hetzelfde probleem ook bij de 4K-Ultra HD TV ontvanger van ZTE.
Door Roko wordt vermeld dat de LG Magic Remote geen IR signaal verstuurt bij de aan/uit knop.
Dat zou dan betekenen dat dit issue bij LG aangemeld moet worden."
Zijn jullie ermee bekend dat dit mogelijk een defect aan de afstandsbediening is? Of werkt het bij jullie wel?
[ Voor 33% gewijzigd door LeBrun op 24-04-2017 10:49 . Reden: Update ]
Ben het met Puck eens dat dit denk ik geen TV flaw is. Ik heb heel wat uren Horizon Zero Dawn op de klok staan in HDR game mode en geen enkele tear gezien. Ook niet in RE7, Deus Ex en Resogun.Raziel schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:45:
Lijkt me eerder een game probleem.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Beste allemaal,
Ik heb nu een Sony 55xd9305. Ben op zich hartstikke tevreden met de tv, maar er zijn toch wat zaken die mij storen, vandaar dat ik eens aan het kijken ben naar de OLED's. Voornamelijk in donkere scenes met ondertiteling zie je heel duidelijk dat zwart geen zwart is en licht alles op. Tevens ben ik niet tevreden over de kijkhoek. Die is echt belabberd.
Overal zie ik reviews dat er geen discussie over bestaat dat de oled het beste beeld geeft. Het enige waar ik vrij weinig over hoor is de upscaling van de lg. En dan met name de 1080p naar 4K. Mindere kwaliteit kijk ik toch niet.
De upscaling op de Sony is namelijk zeer goed. Het zelfde geldt voor het handelen van motion. Ik zie iets een waas, maar dat vind ik niet erg. In theorie zou de motion van oled beter moeten zijn dan de Sony, maar daarover lees ik gemixte verhalen.
Tevens is het contrast (HDR/sdr) bij gewoon 1080p content zeer goed. 1080p kijk ik tot nu toe het meest.
Nu is mijn vraag voor de oled bezitters, zou het de moeite waard zijn over te stappen naar een oled en daarbij op al die punten minimaal dezelfde kwaliteit of beter krijg dan de Sony?
Ik heb nu een Sony 55xd9305. Ben op zich hartstikke tevreden met de tv, maar er zijn toch wat zaken die mij storen, vandaar dat ik eens aan het kijken ben naar de OLED's. Voornamelijk in donkere scenes met ondertiteling zie je heel duidelijk dat zwart geen zwart is en licht alles op. Tevens ben ik niet tevreden over de kijkhoek. Die is echt belabberd.
Overal zie ik reviews dat er geen discussie over bestaat dat de oled het beste beeld geeft. Het enige waar ik vrij weinig over hoor is de upscaling van de lg. En dan met name de 1080p naar 4K. Mindere kwaliteit kijk ik toch niet.
De upscaling op de Sony is namelijk zeer goed. Het zelfde geldt voor het handelen van motion. Ik zie iets een waas, maar dat vind ik niet erg. In theorie zou de motion van oled beter moeten zijn dan de Sony, maar daarover lees ik gemixte verhalen.
Tevens is het contrast (HDR/sdr) bij gewoon 1080p content zeer goed. 1080p kijk ik tot nu toe het meest.
Nu is mijn vraag voor de oled bezitters, zou het de moeite waard zijn over te stappen naar een oled en daarbij op al die punten minimaal dezelfde kwaliteit of beter krijg dan de Sony?
Over ondertitels gesproken. Is er iemand anders die zich mateloos ergert aan ondertitels in HDR content? Deze zijn véél te licht en verpesten voor mij in sommige donkere HDR scenes echt de HDR beleving. Mijn oplossing is om ze maar gewoon uit te zetten maar in de meeste gevallen vind ik engelse ondertiteling toch wel fijn omdat ik soms moeite heb accenten te verstaan.
Zijn er ergens instellingen of kan ik met SRT files o.i.d. spelen om ze minder helder te maken?
Goed voorbeeld is bijvoorbeeld Daredevil op Netflix in dolby vision. Is een serie met veel hele donkere scenes waarbij ik echt gek werd van de extreem lichte ondertitels.
Zijn er ergens instellingen of kan ik met SRT files o.i.d. spelen om ze minder helder te maken?
Goed voorbeeld is bijvoorbeeld Daredevil op Netflix in dolby vision. Is een serie met veel hele donkere scenes waarbij ik echt gek werd van de extreem lichte ondertitels.
[ Voor 16% gewijzigd door Janpietertje89 op 24-04-2017 13:27 ]
Ik zou zeggen dat het zeker 100% de moeite waard is maar laat je vooral overtuigen door de betere reviews:slayer007 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:07:
Beste allemaal,
http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
http://www.eurogamer.net/...7-lg-oled-b6-4k-tv-review
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
@Janpietertje89 Op de website van Netflix kun je een andere kleur kiezen als het goed is. Echter is er helaas geen instelling om ze minder helder te maken. SRT support voor zo ver ik weet ook geen kleuren opties, en de player van de TV volgens mij ook niet.
De Sony 55XD9305 is een prachtige TV en ik twijfelde nog om deze te kopen ipv de LG OLED. Local dimming van de Sony 55xd9305 is redelijk, maar wat je ook beschrijft zie je gelijk een hoop oplichten ipv een gedeelte. Sony heeft dat flink verbeterd met de XE9005 en de XE9300. Maar het zal nooit zo goed zijn als de ZD9 serie of als een OLED scherm. In de winkels ook de 55b6V en de XE9005 +XE9300 bekeken en heb een tijdje mogen spelen mbt instellingen etc. Toch blijft OLED wel net wat beter, al zijn de nieuwe XE schermen ontzettend goed (ook de inputlag wat voor mij belangrijk is). Dit zie je ook wel terug in de scores van de reviews. Uiteindelijk ben ik voor de 55B6V gegaan omdat deze (op het moment) goedkoper is dan de XE series en net ietsje beter is, win win situatie.slayer007 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:07:
Beste allemaal,
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 24-04-2017 14:13 ]
39
@Janpietertje89: Waarom schakel je dan de ondertiteling niet uit? Neem aan dat je Engels spreekt?
Ik kijk normaliter ook altijd zonder
Zoals ik schreef was dat ook mijn tijdelijke oplossing. Maar ik prefereer toch om te kijken met engelse ondertiteling zodat ik af en toe onderin kan 'spieken' omdat het volgen van gesprekken met verschillende accenten/op verschillende geluidsniveau's, heel snel gesproken e.d. soms toch net wat lastig is. Ik ben wel iemand die volledig 'in' een film/serie wil zitten en geen woord wil missen omdat het niet duidelijk uitgesproken wordt oid. Ik merk gewoon dat ik diepgaande gesprekken net wat makkelijker kan volgen met engelse ondertiteling. Nu valt dat met Daredevil natuurlijk wel mee maar een true detective ofzo zou ik niet graag zonder engelse ondertiteling kijkendinandus schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:23:
@Janpietertje89: Waarom schakel je dan de ondertiteling niet uit? Neem aan dat je Engels spreekt?
[ Voor 13% gewijzigd door Janpietertje89 op 24-04-2017 15:34 ]
Dan heb je waarschijnlijk naar een Qled gekeken of een gewone led TV.slayer007 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:07:
Beste allemaal,
Want local dimming werkt niet goed bij een Qled of led. Als er een donkere scene is, en er komen ondertitels in beeld dan word een gedeelte van het beeld verlicht. Dat is het nadeel van led of Qled.
Oled is totaal anders, iedere pixel is een licht en dimming zone.
Upscaling van LG Oled is zeer goed met de mode HDR effect, bijna geen verschil te zien met UHD met HDR.Overal zie ik reviews dat er geen discussie over bestaat dat de oled het beste beeld geeft. Het enige waar ik vrij weinig over hoor is de upscaling van de lg. En dan met name de 1080p naar 4K. Mindere kwaliteit kijk ik toch niet.
EDIT:
Ik denk wel zeker dat je naar een Qled hebt gekeken, want de kijkhoeken ervan zijn waardeloos. Oled staat bekend voor zeer goede kijkhoeken. Samsung wil de mensen verwarren met hun TV's Qled te noemen, qled's zijn namelijk Led/LCD met een quantumdot filter.
[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 24-04-2017 17:39 ]
Dit probleem krijg je inderdaad met HDR content, ook met UHD schijfjes.Janpietertje89 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:23:
Over ondertitels gesproken. Is er iemand anders die zich mateloos ergert aan ondertitels in HDR content? Deze zijn véél te licht en verpesten voor mij in sommige donkere HDR scenes echt de HDR beleving. Mijn oplossing is om ze maar gewoon uit te zetten maar in de meeste gevallen vind ik engelse ondertiteling toch wel fijn omdat ik soms moeite heb accenten te verstaan.
HDR10 wil van het hoogste lichtpunt, extra verlichten. Ondertitels zijn haast wit, daarom wordt dit ook extra verlicht. Hoe meer nits je TV heeft hoe feller de ondertitels. Regelmatig krijg ik er ook las ogen van.
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 24-04-2017 17:28 ]
Bij Netflix is dit op te lossen door de subtitles semi-transparant in te stellen. Deze staan per default op puur wit en is idd pijnlijk
. Is meerdere malen al aan bod gekomen in dit topic.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Heel verhaal; hij had het over z'n eigen tv, wat idd een LCD is 
YouTube: Sony A1 OLED 55A1 65A1 2017 Introductie - PlatteTV.nl
Snake_Eye schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:21:
[...]Dan heb je waarschijnlijk naar een Qled gekeken of een gewone led TV.
Want local dimming werkt niet goed bij een Qled of led. Als er een donkere scene is, en er komen ondertitels in beeld dan word een gedeelte van het beeld verlicht. Dat is het nadeel van led of Qled.
Oled is totaal anders, iedere pixel is een licht en dimming zone.
[...]
Upscaling van LG Oled is zeer goed met de mode HDR effect, bijna geen verschil te zien met UHD met HDR.
EDIT:
Ik denk wel zeker dat je naar een Qled hebt gekeken, want de kijkhoeken ervan zijn waardeloos. Oled staat bekend voor zeer goede kijkhoeken. Samsung wil de mensen verwarren met hun TV's Qled te noemen, qled's zijn namelijk Led/LCD met een quantumdot filter.
Als je wilt lachen moet je deze kijken
Ik moest simplink eerst activeren via instellingenArjan90 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:57:
Wauw. Vandaag de 55B6 opgehaald en wat een beeld komt er uit die TV! Goed gemasterde blurays zien er echt top uit. Een paar 4K demo bestanden zijn ook machtig mooi: Sony heeft een Fireworks demo die van het scherm afspat! Erg onder de indruk.
Ik had het inderdaad over mijn eigen tv, maar ik begrijp zijn punt.apis29 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:18:
Heel verhaal; hij had het over z'n eigen tv, wat idd een LCD is
Zal dit topic nog eens afwachten wat de ervaringen zijn met de motion, upscaling etc.
Hierover lees ik dat dit nogal eens wat minder kan zijn bij de oled.
Over de kwaliteit van het beeld en de zwartwaardes, contrast etc, ben ik wel overtuigd.
Dat is idd één van de laatste verbeterpuntjes, wat bij Philips en nu ook bij de Sony verbeterd is tov de LG OLED's. Upscaling zal allemaal wel niet zoveel meer schelen maar toch zijn de twee tv's met X1 Extreme processor die getest zijn bij HDTV Test als 'beste ooit' in een consumenten tv bestempeld.slayer007 schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:01:
[...]
Ik had het inderdaad over mijn eigen tv, maar ik begrijp zijn punt.![]()
Zal dit topic nog eens afwachten wat de ervaringen zijn met de motion, upscaling etc.
Hierover lees ik dat dit nogal eens wat minder kan zijn bij de oled.
Over de kwaliteit van het beeld en de zwartwaardes, contrast etc, ben ik wel overtuigd.
Bij de korte review van de E7 lees ik:
EnPlaying an SMPTE RP-133 PAL pattern on the LG OLED65E7 revealed better upscaling than its predecessor. Detail and sharpness remained similar after the [Sharpness] settings had been optimised, but the 65-inch E7 manifested less ringing, noise and flicker around high-contrast areas.
The very mild edge enhancement seen on 2016 OLEDs had been rectified too, judging from the absence of obvious moire in our go-to luma zone plate pattern on the OLED 65E7.
vs bij de B6/E6Scaling: Improved standard-definition upconversion
Waar bij de Philips OLED simpelweg 'Very Good' staat bij Scaling net als bij de PUS7601 LCD waar het ook nog wat meer in detail omschreven wordt als "Upscaling of 576i and 1080p content was right up there with the very best, and although in test patterns we spotted some very mild undefeatable horizontal sharpening, we didn’t see any ill effect in real-life content – film grain came across intact and non-exaggerated."Scaling Very good for HD
Dit is geloof ik de langverwachte review van het Franse HD Fever: http://www.avcesar.com/te.../sony-kd-65a1/page-1.html
Met vertaalde conclusie (nu ik het zo lees vast van google
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 25-04-2017 00:37 ]
Gisteren mijn ruim 5 jaar oude LCD tv eens in gebruik genomen op de slaapkamer... en ja zwart is meer donkergrijs, maar verder is het beeld bij normale tv gewoon beter dan op de OLED. Dat komt uiteraard met name door de upscaling naar 4K maar goed bevestigd wel mijn gevoel dat ik van te voren had, het verschil is geen enorme sprong in beeldkwaliteit, voor mij, ten opzichte van 5 jaar geleden.
Ja met de juiste content wel, maar die kun je op 1 hand tellen. Heb nu diverse 4K HDR gekeken (Planet Earth II, Passengers, Netflix series) en daarvan zijn er een paar scenes waar het echt meerwaarde heeft. Vooral bij Netflix voegt het niks toe.
Ja met de juiste content wel, maar die kun je op 1 hand tellen. Heb nu diverse 4K HDR gekeken (Planet Earth II, Passengers, Netflix series) en daarvan zijn er een paar scenes waar het echt meerwaarde heeft. Vooral bij Netflix voegt het niks toe.
Die setting is er niet bij mij (55C7V met laatste firmware).Yellowneck schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:34:
Bij Netflix is dit op te lossen door de subtitles semi-transparant in te stellen. Deze staan per default op puur wit en is idd pijnlijk. Is meerdere malen al aan bod gekomen in dit topic.
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2017 07:58 ]
@Phusebox: Dus voor tv zenders is het beeld niet goed met een OLED tv..of ligt dat aan LG omdat ze slecht zijn met hun upscaling.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik weet niet hoe andere tv's het doen, en het ligt ook niet aan OLED maar meer aan de brakke kwaliteit van de tv zenders (bij Ziggo in mijn geval). Resolutie maximaal 1080i en dan upscalen naar 4K, kan gewoon nooit goed gaan.Amaze86 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:59:
@Phusebox: Dus voor tv zenders is het beeld niet goed met een OLED tv..of ligt dat aan LG omdat ze slecht zijn met hun upscaling.
Dus voor reguliere tv uitzendingen is een 1080p scherm beter, waarbij OLED dan weer beter zou zijn dan LCD (in theorie).
Dat is niet wat Phusebox zegt. Je haalt gewoon niet 100% uit een OLED bij normale bronnen. Geen 4k, geen HDR en de content haalt meestal niet het diepe zwart zoals je van goede gemasterde films gewend bent bij OLED. Nogal logisch als je het mij vraagt. Dit maakt het geen slechte tv, dit geeft aan dat de content achterloopt op wat de huidige technologie kan.Amaze86 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:59:
Geeft wel aan dat als je bijvoorbeeld enkel tv zou kijken je momenteel niet per see hoeft te investeren in een OLED.
Ik ga dadelijk een LG 55B6 halen, maar ben het overzicht kwa HDMI een beetje kwijt. Wat is de meerwaarde van HDMI2.0 t.o.v. HDMI 1.4
https://www.google.nl/search?q=hdmi+1.4+vs+2.0mike0001 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:14:
Ik ga dadelijk een LG 55B6 halen, maar ben het overzicht kwa HDMI een beetje kwijt. Wat is de meerwaarde van HDMI2.0 t.o.v. HDMI 1.4
Heeft iemand toevallig ooit de 55B6 kunnen vergelijken met een UE55F8000.
Ik twijfel over een upgrade maar door onze zit positie en grote raampartij in de woonkamer hebben we erg veel last van reflectie op het scherm. is dit bij de B6 ook aanwezig?
Verder las ik ergens dat de E6 een anti spiegelende laag heeft tov de B6, werkt dit goed?
Ik twijfel over een upgrade maar door onze zit positie en grote raampartij in de woonkamer hebben we erg veel last van reflectie op het scherm. is dit bij de B6 ook aanwezig?
Verder las ik ergens dat de E6 een anti spiegelende laag heeft tov de B6, werkt dit goed?
Even inloggen op je Netflix account via een webbrowser. Daar kun je de ondertiteling aanpassen meen ik.Phusebox schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:56:
[...]
Die setting is er niet bij mij (55C7V met laatste firmware).
Ik heb zelf een E6 en de tv hangt op 2 meter afstand van mijn linkermuur welke volledig uit ramen en glazen tuindeuren bestaat. Als de zon laag staat en echt direct naar binnen schijnt (in de ochtend in mijn geval) dan zie ik echt wel spiegelingen. Ik denk ook dat er geen TV is die dit helemaal kan voorkomen. Als ik het scherm op de 'dagstand' zet dan is het beeld nog prima te zien, echter als je focussed op de zwarte gebieden van het scherm dan ga je daar echt wel reflecties in zien.guppie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:31:
Heeft iemand toevallig ooit de 55B6 kunnen vergelijken met een UE55F8000.
Kortom, reflecties bij direct zonlicht ga je niet voorkomen met een anti spiegel laag, maar het beeld is helder genoeg om alsnog prima TV te kunnen kijken zonder dat je de gordijnen dicht hoeft te maken.
Interessant. Dus naar jouw idee kun je beter voor de LG 55EG910V (1080p) OLED kiezen als je voornamelijk tv kijkt dan voor een 4k-toestel, en daarbij ook nog eens een hoop geld in je zak houden.Phusebox schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:10:
[...]
Ik weet niet hoe andere tv's het doen, en het ligt ook niet aan OLED maar meer aan de brakke kwaliteit van de tv zenders (bij Ziggo in mijn geval). Resolutie maximaal 1080i en dan upscalen naar 4K, kan gewoon nooit goed gaan.
Dus voor reguliere tv uitzendingen is een 1080p scherm beter, waarbij OLED dan weer beter zou zijn dan LCD (in theorie).
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.