• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
stevenleemans schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:54:
Bwa, mijn huidige tv die kapot is en wordt teruggenomen is pas 5 maanden oud, en heeft 900 nits helderheid. Ik ben dus een beetje bang dat ik de B6 niet helder genoeg ga vinden.

Had mijn huidige tv bv maar 450 nits zoals de vorige had ik er nooit over getwijfeld...
Vóór Panasonic in 2015 met z'n UltraBright panelen kwam in de CX modellen met 5-600 nits was 4-500 max al uitzonderlijk als hoogste metingen en 300 max vrij normaal (maar da's wel allemaal voor SDR).
Maar als je idd van bijv. een KS model komt kan het misschien wat tegenvallen ... (mits je die helderheid ten volle benut hebt)

[Overigens lijkt de Q9 de enige QLED die nog redelijk aan al de verwachtingen voldoet]

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 15-04-2017 12:17 ]

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

stevenleemans schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:54:
Bwa, mijn huidige tv die kapot is en wordt teruggenomen is pas 5 maanden oud, en heeft 900 nits helderheid. Ik ben dus een beetje bang dat ik de B6 niet helder genoeg ga vinden.

Had mijn huidige tv bv maar 450 nits zoals de vorige had ik er nooit over getwijfeld...
Maar dat is alleen met HDR hè? En dan ook nog peak brightness, voor gemiddeld TV kijken (SDR) heb je echt niet zoveel Nits nodig

PSN: fonsmeister

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36
fonsmeister schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:33:
[...]

Maar dat is alleen met HDR hè? En dan ook nog peak brightness, voor gemiddeld TV kijken (SDR) heb je echt niet zoveel Nits nodig
Klopt, en hoe vaak kan je hdr gebruiken. Een enkele film of spel en hoeveel spectaculairder wordt het daarvan? Ik heb weinig zin om met een zonnebril op tv te gaan kijken omdat je anders verblind wordt door de koplampen van een auto die in hdr recht de kamer in schijnt... :/

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:17
Ik kan geen verbinding maken met de 5ghz frequentie van mijn Wi-Fi op mijn E6. De 2.4 frequentie werkt prima. Ik krijg de melding 'verbinden met internet mislukt'. Wachtwoord is zeker correct, heb ik zojuist nog op mijn telefoon getest. Erg irritant want 2.4 is veel te traag. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Janpietertje89 op 15-04-2017 14:22 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Janpietertje89 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:22:
Ik kan geen verbinding maken met de 5ghz frequentie van mijn Wi-Fi op mijn E6. De 2.4 frequentie werkt prima. Ik krijg de melding 'verbinden met internet mislukt'. Wachtwoord is zeker correct, heb ik zojuist nog op mijn telefoon getest. Erg irritant want 2.4 is veel te traag. Iemand een idee?
Misschien heeft de 5Ghz andere instellingen zoals een ander (te hoog) kanaal of een andere soort security. Probeer even andere instellingen in je router.

Arrived anxious, left bored

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Weet iemand met een C7 of je hier een component adapter bij krijgt? Bij de C7 die Rtings heeft gereviewd zit alleen een composiet adapter, die TV heeft ook alleen een composiet ingang. Maar dan kijk je naar de screenshots op bol.com en daar zie ik een shared composiet/component ingang. Apart natuurlijk dat een component ingang niet op alle C7's zit. Laat het helemaal weg of geef ze er allemaal één LG! En ja, ik zou m'n PS2 en GameCube aansluiten op de C7 via component als 't kan. Die contrast ratio jongens... ;)

Rtings
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/kx13glo5r/c7-inputs-back-large.jpgscreen shotcertificity.com

bol.com
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/qki4f0ptn/9200000075691299_9.jpgscreen shot pccertificity.com

[ Voor 4% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 15-04-2017 17:29 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

GANGSTERKILLER schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:25:
Weet iemand met een C7 of je hier een component adapter bij krijgt? Bij de C7 die Rtings heeft gereviewd zit alleen een composiet adapter, die TV heeft ook alleen een composiet ingang. Maar dan kijk je naar de screenshots op bol.com en daar zie ik een shared composiet/component ingang. Apart natuurlijk dat een component ingang niet op alle C7's zit. Laat het helemaal weg of geef ze er allemaal één LG! En ja, ik zou m'n PS2 en GameCube aansluiten op de C7 via component als 't kan. Die contrast ratio jongens... ;)

Rtings
[afbeelding]screen shotcertificity.com

bol.com
[afbeelding]screen shot pccertificity.com
Volgens mij niet. Ik zou gewoon een component naar HDMI convertertje (AliExpress) ertussen zetten.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:31
Zijn er mensen met een B6 of C7 die gebruik maken van Canal Digitaal en dit met de DVB S2 tuner op de TV doen?
Werkt dat een beetje behoorlijk?

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
THX schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:51:
[...]

Volgens mij niet. Ik zou gewoon een component naar HDMI convertertje (AliExpress) ertussen zetten.
Thanks man.

• Janpietertje89
Puck schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:38:
[...]

Misschien heeft de 5Ghz andere instellingen zoals een ander (te hoog) kanaal of een andere soort security. Probeer even andere instellingen in je router.
Is gewoon een standaard Ziggo modem waar ik niks aan veranderd hem. Beveiliging is exact hetzelfde als voor de 2.4ghz frequentie.

• Puck
Janpietertje89 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:11:
[...]

Is gewoon een standaard Ziggo modem waar ik niks aan veranderd hem. Beveiliging is exact hetzelfde als voor de 2.4ghz frequentie.
Neemt niet weg dat de instellingen wellicht niet compatible zijn met de TV. Ik ken dat modem niet maar zou dus iig proberen kanaal aan te passen (is anders dan 2.4ghz).

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Ik ga ervan uit dat de helderheid van een B6 wel hoger is dan bijv de Panasonic plasma PZ 85 serie ? Zo ja dan is dit geen punt om deze tv Niet te nemen want ik heb deze tv namelijk zelf.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47

Bever!

3

JSA schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:14:
Ik ga ervan uit dat de helderheid van een B6 wel hoger is dan bijv de Panasonic plasma PZ 85 serie ? Zo ja dan is dit geen punt om deze tv Niet te nemen want ik heb deze tv namelijk zelf.
Factor 5 hoger

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:29
sNielz123 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:55:
Zijn er mensen met een B6 of C7 die gebruik maken van Canal Digitaal en dit met de DVB S2 tuner op de TV doen?
Ik kijk alleen via de de ingebouwde satelliet tuner en het beeld vind ik geweldig vooral de Duitse en Engelse zenders zijn van van goede kwaliteit mijn favoriet is Arte,ook ondersteunt de tuner 4K en zijn er een paar test zenders die in 4k uitzenden bv (HLG teststream Astra 19.2E 10714,H,23500) dit ziet er gelikt uit ,al met al een schotel aansluiten is een aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door Stuwie op 16-04-2017 10:38 ]

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 21:01
sNielz123 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:55:
Niet met Canal Digitaal, maar ik kijk naar de 28.2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit nog behoorlijk goed vind. HD-zenders zijn geen probleem, die zien er echt gewoon goed uit. De SD-zenders, en dan zeker diegene die met een lage bitrate worden uitgezonden, zijn natuurlijk wel wat minder. Maar zoals gezegd, ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit die ze hebben. Ik had ze vele malen slechter verwacht.

Verwijderd

[quote]sNielz123 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:55:
[/quote-]

Het enige wat mij een beetje tegenvalt t.o.v. een Vu+ solo is de "zap snelheid" en de "tvgids". Het schakelen tussen kanalen duurt circa 1,5 - 2 seconden.

Ik maak gebruik van een ci cam m7 3.5 op een B6

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

JSA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:54:
[...]

....Maar je moet dan dus kiezen voor een Ci module of voor de Humax. Zonder Humax kan ik niet opnemen dus ik kan dus niet zonder zo'n kastje helaas.
Zijn er inmiddels betere (Humax) kastjes die een beter/ mooier beeld geven op een Oled en waar je ook mee kan opnemen?
Stomme vraag, maar waarom moet je kiezen?
Je kan toch de CI module gebruiken met eigen kaart, en de Humax aansluiten op een HDMI-poort? Dan heb je zelfs 3 tuners :) De Humax gebruik je dan voor opnames, terwijl je de CI module gebruikt om "live" dingen te kijken.
Of zie ik iets over het hoofd? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

JSA schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:14:
Hoe vaak ga je die vraag nog stellen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Pietervs schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:25:
[...]

Stomme vraag, maar waarom moet je kiezen?
Je kan toch de CI module gebruiken met eigen kaart, en de Humax aansluiten op een HDMI-poort? Dan heb je zelfs 3 tuners :) De Humax gebruik je dan voor opnames, terwijl je de CI module gebruikt om "live" dingen te kijken.
Of zie ik iets over het hoofd? :?
Met usb kan je ook opnemen met je ci+ module🤔

• Puck
cangri schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:00:
[...]

Maar dan kun je ondertussen niet iets anders kijken ;)

• cangri
-

[ Voor 100% gewijzigd door cangri op 17-04-2017 11:34 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34

DarkSide

theres no place like ::1

Ben aan het stoeien met CEC. En hoewel het over het algemeen goed werkt. Werkt het soms te goed.
Ik heb mijn PS4 op mijn Marantz aangesloten en zo weer naar de B6.
Als ik mijn PS4 aanzet gaat de TV en de Versterker ook aan. En wordt meteen de juiste input gekozen. TOP!
Als ik de TV aan doe gaat ook de versterker aan. Ook top. En als ik de TV uit doe gaat ook de versterker uit.
Wederom TOP.

Maar... Soms wil ik netflix kijken. Dan zet ik de TV aan die de versterker aanzet....maar vaak gaat dan ook de PS4 aan. Niet TOP
Ik heb de Marantz al ingesteld op dat hij naar de Bron NUC moet ipv PS4. Zodat hij niet de PS4 aanzet.
Maar vaak gaat de PS4 toch aan. Gelukkig werkt CEC daar ook en kan ik met de AB van de B6 door de menu's van de PS4 bladeren en hem uitzetten.

Als ik CEC op de PS4 uitzet gaat hij idd niet meer aan. Maar dan werkt de autoswitch van input op de marantz ook niet meer (logisch). En aangezien ik de AB van de marantz niet meer (wil) gebruik(en). Gaat het switchen van input ook lastiger. Dit kan wel met de AB van de LG maar erg lastig.
Ik zoek dus een manier waarop de PS4 niet automatisch aangaat? Iemand ook een PS4 icm marantz waar dit bekend voorkomt, en de oplossing weet?

Als de PS4 niet automatisch aangaat kan ik met de input knop op de LG wel PS4 selecteren om hem aan te zetten. TOP. Zo zou het dus altijd moeten.
cangri schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:29:
Kan er nog een andere afstandbediening gebruikt worden voor de c7 dan die hopeloze magic remote heel de tijd komt die muis tevoorschijn 😐
Vind de muis op de B6 juist heerlijk. De meiden hier ook.
Hij verdwijnt toch vanzelf. Tenzij je weer een knop indrukt oid. Maar ik zie de muis alleen als ik hem nodig hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkSide op 17-04-2017 11:35 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• cangri
DarkSide schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:34:
Ben aan het stoeien met CEC. En hoewel het over het algemeen goed werkt. Werkt het soms te goed.
Ik heb mijn PS4 op mijn Marantz aangesloten en zo weer naar de B6.
Als ik mijn PS4 aanzet gaat de TV en de Versterker ook aan. En wordt meteen de juiste input gekozen. TOP!
Als ik de TV aan doe gaat ook de versterker aan. Ook top. En als ik de TV uit doe gaat ook de versterker uit.
Wederom TOP.

Maar... Soms wil ik netflix kijken. Dan zet ik de TV aan die de versterker aanzet....maar vaak gaat dan ook de PS4 aan. Niet TOP
Ik heb de Marantz al ingesteld op dat hij naar de Bron NUC moet ipv PS4. Zodat hij niet de PS4 aanzet.
Maar vaak gaat de PS4 toch aan. Gelukkig werkt CEC daar ook en kan ik met de AB van de B6 door de menu's van de PS4 bladeren en hem uitzetten.

Als ik CEC op de PS4 uitzet gaat hij idd niet meer aan. Maar dan werkt de autoswitch van input op de marantz ook niet meer (logisch). En aangezien ik de AB van de marantz niet meer (wil) gebruik(en). Gaat het switchen van input ook lastiger. Dit kan wel met de AB van de LG maar erg lastig.
Ik zoek dus een manier waarop de PS4 niet automatisch aangaat? Iemand ook een PS4 icm marantz waar dit bekend voorkomt, en de oplossing weet?

Als de PS4 niet automatisch aangaat kan ik met de input knop op de LG wel PS4 selecteren om hem aan te zetten. TOP. Zo zou het dus altijd moeten.

[...]

Vind de muis op de B6 juist heerlijk. De meiden hier ook.
Hij verdwijnt toch vanzelf. Tenzij je weer een knop indrukt oid. Maar ik zie de muis alleen als ik hem nodig hebt.
Nou bij mij blijft die maar als ik de afstandbediening beweeg komt die weer te voorschijn haha terwijl ik hem niet nodig heb en als je per ongeluk je afstandbediening beweegt komt die ook weer is soms wel heel irritant zodra je de afstandbediening beweegt komt die direct tevoorschijn de muis

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

cangri schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:00:
[...]

Dat natuurlijk wel :)
Maar dan moet je weer op zoek naar een geschikte USB-schijf. Aan de andere kant: een tweede kaartje kost ook knaken natuurlijk. 8)

Maar vooral het feit dat je het ene opneemt terwijl je het andere kijkt vind ik toch wel heel fijn. Ik vind het eigenlijk ook teleurstellend dat LG in een tv met adviesprijs van bijna 3.000 euro niet eens een dubbele tuner (en een gigabit-netwerkkaart) heeft kunnen stoppen ;(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JSA schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:03:
[...]

Hoelang denk jij nog dit soort opmerkingen te plaatsen op dit forum? wat is jou probleem joh?
Probleem is een groot woord, maar ik vind het nogal saai om 5 keer dezelfde vraag langs te zien komen en ik snap niet waarom je hem blijft stellen omdat hij al minstens zo vaak netjes beantwoord is.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

JSA schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:42:
[...]

Wat jij saai vindt boeit Mij voor geen meter! Wel de verschillende antwoorden die ik krijg hier.. Wat doe je eigenlijk op dit forum? zoek een chatsite of zo? Heb je al een Oled of ben je er nog niet uit of wat? Fijne dag nog!
Gaat het? :(:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zeg niet dat je die vraag niet mag stellen en ik zeg ook niet dat je saai bent. Ik vraag me alleen af waarom je die vraag blijft herhalen en geef aan dat ik dat herhalen van die (volgens mij prima beantwoorde) vraag nogal saai vind. Ik vraag me ook af wat dat toevoegt voor jou. De eerder gegeven verschillende antwoorden blijven staan.

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

*KNIP* op de man.

JvS kaart een zeer valide punt aan (zie onderbouwing van hem hierboven). De manier hoe jij daarop reageert zegt meer over jou versus de manier hoe GoT werkt.

[ Voor 124% gewijzigd door FeaR op 17-04-2017 15:34 ]

• cangri
Pietervs schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:01:
[...]

Dat natuurlijk wel :)
Maar dan moet je weer op zoek naar een geschikte USB-schijf. Aan de andere kant: een tweede kaartje kost ook knaken natuurlijk. 8)

Maar vooral het feit dat je het ene opneemt terwijl je het andere kijkt vind ik toch wel heel fijn. Ik vind het eigenlijk ook teleurstellend dat LG in een tv met adviesprijs van bijna 3.000 euro niet eens een dubbele tuner (en een gigabit-netwerkkaart) heeft kunnen stoppen ;(
Ja daar ben ik het voorkomen met je eens twin tuner op ze minst voor zo een prijsklasse tv maar goed je kan ook ci+ module en humax of iets anders erbij doen? Dan kijk je op de enne neem je op op de andere? Heb er zelf geen last van want neem nooit iets op of kijk het terug :+

• charrel
  • Laatst online: 11:46

charrel

Cortisol4life..

Heeft iemand een goede beugel voor een 55b6 die ook van de muur gedraaid kan worden, hoeft geen 180 graden maar in de buurt zou wel fijn zijn.
Kom zelf uit op de vogel's thin 345 maar zijn er nog ervaringen met andere beugels die niet ergens voor uitgangen zitten van kabels of zo?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
charrel schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:26:
Heeft iemand een goede beugel voor een 55b6 die ook van de muur gedraaid kan worden, hoeft geen 180 graden maar in de buurt zou wel fijn zijn.
Kom zelf uit op de vogel's thin 345 maar zijn er nog ervaringen met andere beugels die niet ergens voor uitgangen zitten van kabels of zo?
Probeer de zoekfunctie eens. Deze vraag is al zó vaak gesteld.

• charrel
  • Laatst online: 11:46

charrel

Cortisol4life..

S1NN3D schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:25:
[...]

Dat had ik ook al gedaan, wat dan terugkomt is vooral beugels die tegen de muur zitten. Dat hoeft niet, verder worden er 2 of 3 beugels van vogel genoemd die niet meer leverbaar zijn.
Ik wil hem van de muur af kunnen halen en op zich 1 kant op kunnen draaien, dat ik dan de vogel Next kan kopen snap ik voor 449€ maar ik was juist op zoek naar alternatieven, de Thin 345 lijkt me dan wel weer fijn maar de achterkant en de bevestiging/ uitsteken aan de onderkant wordt niet echt vermeld. Dus hopelijk had iemand daar ervaringen mee of een ander mooi/ goedkoper alternatief.
Maar vooruit, ik zoek nog even verder ;)

• Janpietertje89
charrel schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:38:
[...]

Dat had ik ook al gedaan, wat dan terugkomt is vooral beugels die tegen de muur zitten. Dat hoeft niet, verder worden er 2 of 3 beugels van vogel genoemd die niet meer leverbaar zijn.
Ik wil hem van de muur af kunnen halen en op zich 1 kant op kunnen draaien, dat ik dan de vogel Next kan kopen snap ik voor 449€ maar ik was juist op zoek naar alternatieven, de Thin 345 lijkt me dan wel weer fijn maar de achterkant en de bevestiging/ uitsteken aan de onderkant wordt niet echt vermeld. Dus hopelijk had iemand daar ervaringen mee of een ander mooi/ goedkoper alternatief.
Maar vooruit, ik zoek nog even verder ;)
Ik gebruik zelf de vogel 345 voor mijn 55E6. Past perfect.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34
S1NN3D schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:25:
[...]

Niet om lullig te doen maar als je weet dat de vraag al zó vaak gesteld is kun je het toch ook gewoon even zeggen wat het antwoord is?
Ben zelf ook al best heel erg veel pagina's terug gegaan maar nog niet gevonden wat ik zoek.

• ion
  • Niet online

ion

Idanue schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:07:
[...]

Niet om lullig te doen maar als je weet dat de vraag al zó vaak gesteld is kun je het toch ook gewoon even zeggen wat het antwoord is?
Ben zelf ook al best heel erg veel pagina's terug gegaan maar nog niet gevonden wat ik zoek.
Nee, want anders wordt er elke 10 pagina's steeds maar weer hetzelfde besproken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sinds vandaag ook de 55b6V, wat een prachtig ding! De TV had gelukkig ook de meest recente firmware. WebOS bevalt goed, redelijk snel, duidelijke menu's en de Magic Remote is een fijne manier om de TV te bedienen. Wel wil ik op den duur de magic remote van de E/G serie halen omdat het glazende zwart niet heel erg mooi is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DqDJbbeyQsJITUBunSUSyXgd/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 17-04-2017 19:08 ]

39

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
Zit er nu toch aan te denken om eventueel in de toekomst een mini itx systeem te bouwen om 4K te gamen. Met een 1080 ti moet ik een heel eind komen, iemand ervaring hier mee op B6V? Zit natuurlijk geen gsync op deze tv dus vraag mij af of dat goed te doen is.

Stay hungry, stay foolish!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12 18:08
Sinds een paar uur merk ik een rare dikke streep op mijn lg b6
Wat is dit? Kan ik hier iets aan doen? In instellingen "Paneelgeluid wissen" ?
TV is van Februari dit jaar!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33m68p1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/e17vp0.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cowboy_Henk op 17-04-2017 22:15 ]

• bwydoogh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11 14:59
Hier een maand oud LG 55 EG910V. Ik was zeer tevreden over deze 1080P OLED TV, tot dit weekend. Zie resultaat hieronder: opeens dergelijk beeld, en na x aantal seconden zelfs geen beeld meer (en al vanalles geprobeerd: input source doet er niet toe, beeldinstellingen ook niet, lange tijd power off ook niet...). Nu, nog in garantie uiteraard en na contact met de verkoper heb ik een LG service request aangevraagd (blijkbaar komen ze dit aan huis bekijken).

Iemand soortgelijke problemen ooit voorgehad met dat type TV of andere OLED's?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/76i2suQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tp9SJHG.jpg

• Puck
Cowboy_Henk schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:14:
Sinds een paar uur merk ik een rare dikke streep op mijn lg b6
Wat is dit? Kan ik hier iets aan doen? In instellingen "Paneelgeluid wissen" ?
TV is van Februari dit jaar!

[afbeelding]
[afbeelding]
Wellicht image retention maar dan zou het met een paar minuten hooguit weer weg moeten zijn. Misschien even manual een "clear panel noise" draaien? Anders tijd om leverancier te bellen...
bwydoogh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:10:
Hier een maand oud LG 55 EG910V. Ik was zeer tevreden over deze 1080P OLED TV, tot dit weekend. Zie resultaat hieronder: opeens dergelijk beeld, en na x aantal seconden zelfs geen beeld meer (en al vanalles geprobeerd: input source doet er niet toe, beeldinstellingen ook niet, lange tijd power off ook niet...). Nu, nog in garantie uiteraard en na contact met de verkoper heb ik een LG service request aangevraagd (blijkbaar komen ze dit aan huis bekijken).

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, dat ziet er heftig uit. Ook geprobeerd power off met stekker eruit? En factory settings? Lijkt me dat ze dit sowieso wel fixen maar wat er precies kapot is, geen idee.

[ Voor 44% gewijzigd door Puck op 18-04-2017 08:53 ]

bwydoogh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:10:

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt erop dat je gewoon Rood en Groen mist in je kleuren. Waarschijnlijk dus ergens een aansturing die kapot is of connectors.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Cowboy_Henk
Puck schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:51:
[...]

Wellicht image retention maar dan zou het met een paar minuten hooguit weer weg moeten zijn. Misschien even manual een "clear panel noise" draaien? Anders tijd om leverancier te bellen...
Ok clear panel noise heeft die zwarte streep weggewerk, maar nu zijn er 3 dunne horizontale lijnen. ik heb de tv pas na 1,5 uur terug opgezet na clearing panel noise. Mag je de clearing zo sne opnieuw doen?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ev6hza.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-04-2017 10:16 ]

• Puck
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:15:
[...]

Ok clear panel noise heeft die zwarte streep weggewerk, maar nu zijn er 3 dunne horizontale lijnen. ik heb de tv pas na 1,5 uur terug opgezet na clearing panel noise. Mag je de clearing zo sne opnieuw doen?

[afbeelding]
Dat lijkt me geen probleem, maar exact weet ik het niet. Ik heb nog nooit een reden gehad dit manueel uit te voeren. De TV doet dit namelijk af en toe zelf als deze in standby staat.

• bwydoogh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11 14:59
Puck schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:51:

[...]

Wow, dat ziet er heftig uit. Ook geprobeerd power off met stekker eruit? En factory settings? Lijkt me dat ze dit sowieso wel fixen maar wat er precies kapot is, geen idee.
Ja inderdaad, ook geprobeerd met power off met stekker eruit. Allemaal geen soelaas.

Ik ben benieuwd.

• Janpietertje89
Omdat ik toch nog een paar keer 3D terug zie komen de laatste pagina's wil ik mijn ervaring met 3D op de E6 nog wel even delen. Ik heb de TV ruim een half jaar maar heb pas recent de moeite genomen 3D goed te configureren zodat ik ook 3D films kan kijken. Begonnen met de klassieker Avatar en ook de meer recente film Junglebook. Ik moet zeggen dat 3D toch wel echt fantastisch is op deze TV bij deze films. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die naar deze films op deze TV kijken en dan nog steeds zeggen dat het niets toe voegt. Ook de hogere ultra-HD resolutie van deze TV gebruik je optimaal bij 3D omdat je door deze hoge resolutie elk oog een full-HD beeld kunt geven, wat voorheen niet mogelijk was.

Dit maakt de E6 wat mij betreft nog steeds een zeer interessante TV en als je ziet hoeveel 3D films er recent nog uitkomen is 3D ook echt niet dood. Zo snel gaan die ontwikkelingen echt niet in TV land (zowat alle films komen ook nog steeds uit op DVD bijvoorbeeld en zijn nog echt niet uitgefaseerd voor bluray) dus je hoeft de komende 5 jaar echt niet bang te zijn dat er geen 3D content meer te krijgen is en na die 5 jaar (en zelfs 5 jaar halen de meeste mensen tegenwoordig niet) ben je toch weer toe aan een nieuwe TV en kijk je wel weer verder.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Helemaal eens met bovenstaand verhaal, heb zelf de C6, maar ook daar is 3D een genot om op te kijken! Afgelopen weekend nog de laatste Star Trek in 3D gezien, zo mooi die beelden in de ruimte!

Van veel nieuwe films komen idd nog steeds 3D versies uit en is het 3D gebeuren wat mij betreft dus nog lang niet dood.

[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 18-04-2017 11:38 ]

PSN: fonsmeister

• Cowboy_Henk
Puck schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:23:
[...]

Dat lijkt me geen probleem, maar exact weet ik het niet. Ik heb nog nooit een reden gehad dit manueel uit te voeren. De TV doet dit namelijk af en toe zelf als deze in standby staat.
Het is in orde nu, na een tweede maal clear panel noise zijn de zwarte vegen en witte lijnen weg. Het kon on aan mij gelegen hebben dat ik de vorige keer niet lang genoeg heb gewacht (nohtans 1,5 uur gewacht) maar na de tweede keer clear panel noise hoorde ik dat de tv zichzelf terug aanzette na een uur. Na de eerste maal clear panel noise had ik het zelf terug aangezet, maar misshien was het proces nog niet klaar...

• Puck
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:47:
[...]

Het is in orde nu, na een tweede maal clear panel noise zijn de zwarte vegen en witte lijnen weg. Het kon on aan mij gelegen hebben dat ik de vorige keer niet lang genoeg heb gewacht (nohtans 1,5 uur gewacht) maar na de tweede keer clear panel noise hoorde ik dat de tv zichzelf terug aanzette na een uur. Na de eerste maal clear panel noise had ik het zelf terug aangezet, maar misshien was het proces nog niet klaar...
Je laat de TV wel in standby? Niet geheel van de stroom af? Sommige mensen doen dat namelijk, maar dan zal hij dus ook nooit automatische cleaning doen.

• Cowboy_Henk
Puck schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:50:
[...]

Je laat de TV wel in standby? Niet geheel van de stroom af? Sommige mensen doen dat namelijk, maar dan zal hij dus ook nooit automatische cleaning doen.
Ik laat de tv wel in standby, ik heb inderdaad begrepen dat als de tv weet dat hij 4 uur lang heeft opgestaan dat hij dan een mini clear panel noise doet

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:28:
Omdat ik toch nog een paar keer 3D terug zie komen de laatste pagina's wil ik mijn ervaring met 3D op de E6 nog wel even delen. Ik heb de TV ruim een half jaar maar heb pas recent de moeite genomen 3D goed te configureren zodat ik ook 3D films kan kijken. Begonnen met de klassieker Avatar en ook de meer recente film Junglebook. Ik moet zeggen dat 3D toch wel echt fantastisch is op deze TV bij deze films. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die naar deze films op deze TV kijken en dan nog steeds zeggen dat het niets toe voegt. Ook de hogere ultra-HD resolutie van deze TV gebruik je optimaal bij 3D omdat je door deze hoge resolutie elk oog een full-HD beeld kunt geven, wat voorheen niet mogelijk was.

Dit maakt de E6 wat mij betreft nog steeds een zeer interessante TV en als je ziet hoeveel 3D films er recent nog uitkomen is 3D ook echt niet dood. Zo snel gaan die ontwikkelingen echt niet in TV land (zowat alle films komen ook nog steeds uit op DVD bijvoorbeeld en zijn nog echt niet uitgefaseerd voor bluray) dus je hoeft de komende 5 jaar echt niet bang te zijn dat er geen 3D content meer te krijgen is en na die 5 jaar (en zelfs 5 jaar halen de meeste mensen tegenwoordig niet) ben je toch weer toe aan een nieuwe TV en kijk je wel weer verder.
Eens hoor. Ik kijk op de E6 ook af en toe 3D. Ik vind het ook echt mooi. Had ik voorheen niet gedacht dat ik daadwerkelijk ervan zou genieten.

Laatst die nieuwe Underworld gezien in 3D. helemaal op OLED mooi omdat de film vrij 'zwart' is :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Castus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:11:
[...]

Eens hoor. Ik kijk op de E6 ook af en toe 3D. Ik vind het ook echt mooi. Had ik voorheen niet gedacht dat ik daadwerkelijk ervan zou genieten.

Laatst die nieuwe Underworld gezien in 3D. helemaal op OLED mooi omdat de film vrij 'zwart' is :)
Ik heb niet echt genoten van Underworld. Was te zwart. Heb de hele film zitten kloten met helderheid en gamma om te kijken wat nou het beste was. Heb hem echt behoorlijk 'grijs' moeten zetten wilde ik wat kunnen zien.

• Castus
Raziel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:28:
[...]

Ik heb niet echt genoten van Underworld. Was te zwart. Heb de hele film zitten kloten met helderheid en gamma om te kijken wat nou het beste was. Heb hem echt behoorlijk 'grijs' moeten zetten wilde ik wat kunnen zien.
Oh kan het een instellings-dingetje geweest zijn? Ik heb echt alles goed kunnen zien :)

• borafa
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 12:55
Heb vandaag de 55E6V aangeschaft en nu weet ik niet zo goed wat ik het beste eraan kan hangen om optimaal te kunnen genieten van mijn tv.
Een losse Uhd blu-ray speler of een Xbox one S of wellicht iets anders? Heeft iemand tips voor mij ? Zou het erg waarderen.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-12 21:35
Raziel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:28:
[...]

beetje offtopic, maar dan heb je hem veel te licht gezet.

Maar, underworld is typisch zo'n film wat hard afgestraft wordt doro de near black performance van de 2016 LG.

Mijn vt60 plasma laat dat wel prima zien.

De near black performance van de 2016 lg's is ook precies de reden waarom ik een c7 wil :)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

borafa schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:00:
Heb vandaag de 55E6V aangeschaft en nu weet ik niet zo goed wat ik het beste eraan kan hangen om optimaal te kunnen genieten van mijn tv.
Een losse Uhd blu-ray speler of een Xbox one S of wellicht iets anders? Heeft iemand tips voor mij ? Zou het erg waarderen.
Ik had een Panasonic Blu-ray speler met downloadbare apps (non-Android), maar dat was na een jaar gewoon abandonware voor Panasonic. Zal ook wel gelden voor hun firmware updates. Ik wil niet nog een keer die kant opgaan.
Dus een XBox One S is aan te bevelen. Veel goedkoper dan een UHD Blu-ray speler, wordt goed onderhouden door Microsoft en je kan er mee gamen.

• Janpietertje89
Adlermann schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:04:
[...]

Maar, underworld is typisch zo'n film wat hard afgestraft wordt doro de near black performance van de 2016 LG.

De near black performance van de 2016 lg's is ook precies de reden waarom ik een c7 wil :)
Is near black performance juist niet HET grote pluspunt van OLED, of mis ik nu iets?

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-12 21:35
Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:16:
[...]

Is near black performance juist niet HET grote pluspunt van OLED, of mis ik nu iets?
Nee, absoluut zwart wel natuurlijk. Maar vlak boven zwart kon/kunnen de LG oleds niet al het detail weergeven.

• Raziel
Adlermann schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:04:
[...]

Ik vind mijn OLED al 'grijs' als ik de brightness op 51 zet hoor, dus dat is al gauw.
Fireshade schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:13:
[...]

Ik had een Panasonic Blu-ray speler met downloadbare apps (non-Android), maar dat was na een jaar gewoon abandonware voor Panasonic. Zal ook wel gelden voor hun firmware updates. Ik wil niet nog een keer die kant opgaan.
Dus een XBox One S is aan te bevelen. Veel goedkoper dan een UHD Blu-ray speler, wordt goed onderhouden door Microsoft en je kan er mee gamen.
Dacht dat de Xbox One S als UHD player vrij matig was?

[ Voor 25% gewijzigd door Raziel op 18-04-2017 19:08 ]

• Janpietertje89
Raziel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:03:

Wat kan er matig zijn aan een UHD speler? Het enige wat hij moet kunnen is digitale data van een schijfje aflezen en dat digitale signaal naar de TV sturen. Dit zijn ééntjes en nulletjes. Dit kan een speler of wel, of niet, maar kan de één niet 'beter' dan de ander. Een één is een één en een nul is een nul. Of begrijp ik het verkeerd?

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12 20:48
Adlermann schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:24:
[...]

Dat klinkt wel weer super dramatisch waardoor er allerlei spookverhalen ontstaan. Zelfde als met de "paarse gloed in het zwart" van de 2016 serie die totaal gedramatiseerd werd door sommigen hier. Dit terwijl het ging over reflecties bij een specifieke lichtinval. Bij de 2017 serie is dit 'opgelost': geen paarse reflectie, maar een 'gewone' witte reflectie, die mijns inziens net zo hinderlijk is.

Ik heb in ieder geval de laatste Underworld onlangs gekeken op mijn (gekalibreerde) B6 en er was niets aan de hand. Wellicht dat als je er een scherm naast zet dat net iets beter is in near blacks je het opvalt, maar overall zal niemand erover vallen. Afgezien van de tweakers hier zullen 9 van de 10 consumenten sowieso hun beeldinstellingen niet aanpassen 'out of the box' of nog erger: instellen op 'vivid' omdat de kleuren dan zo lekker van het scherm spatten. En dan hebben wij het over near black performance die niet helemaal perfect is... :+

[ Voor 14% gewijzigd door Evanesco op 18-04-2017 21:24 ]

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-12 16:00
Hoe streamen jullie 4k content naar de 55b6. In dit geval een 4k versie van planet earth. Wordt niet door Plex getoond.

Ook 4k van Lawrence of Arabia streamed met pauzes. Lijkt alsof bandbreedte van netwerk niet genoeg is

• Janpietertje89
STolsma schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:40:
Hoe streamen jullie 4k content naar de 55b6. In dit geval een 4k versie van planet earth. Wordt niet door Plex getoond.

Ook 4k van Lawrence of Arabia streamed met pauzes. Lijkt alsof bandbreedte van netwerk niet genoeg is
De netwerkkaart kan helaas maar 100mbit aan, als je die gebruikt ga je met hoge bitrate 4k bestanden in de problemen komen. Mocht je wifi sneller zijn is dat misschien een optie.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 12:34
Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:08:
[...]

Wat kan er matig zijn aan een UHD speler? Het enige wat hij moet kunnen is digitale data van een schijfje aflezen en dat digitale signaal naar de TV sturen. Dit zijn ééntjes en nulletjes. Dit kan een speler of wel, of niet, maar kan de één niet 'beter' dan de ander. Een één is een één en een nul is een nul. Of begrijp ik het verkeerd?
Xbox one s is beperkt tot hdr en uhd blurayspeler van lg (UP970) of oppo UDP203 kunnen naast hdr ook dolby vision aan wat meer helderheid geeft dan hdr...oled ondersteund beide...hier uitleg over hdr en dolby vision https://www.homecinemamag...t-en-hoe-kun-je-het-zien/
Daarnaast zou het kunnen zijn dat dolby vision softwarematig naar xbox en ps4 zou kunnen komen ook al heeft ps4 dan geen uhd blurayspeler maar wel.

• Raziel
dbz1985 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:56:
[...]

Xbox one s is beperkt tot hdr en uhd blurayspeler van lg (UP970) of oppo UDP203 kunnen naast hdr ook dolby vision aan wat meer helderheid geeft dan hdr...oled ondersteund beide...hier uitleg over hdr en dolby vision https://www.homecinemamag...t-en-hoe-kun-je-het-zien/
Daarnaast zou het kunnen zijn dat dolby vision softwarematig naar xbox en ps4 zou kunnen komen ook al heeft ps4 dan geen uhd blurayspeler maar wel.
Zoveel 4K TV's zijn er niet die DV aankunnen, waarom zou de xbox one s dan door o.a. WhatHiFi als matige uhd player worden neergezet? Het is dat hij zo lelijk wit is, anders zou ik het nog wel willen proberen.

• STolsma
Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:48:
[...]

De netwerkkaart kan helaas maar 100mbit aan, als je die gebruikt ga je met hoge bitrate 4k bestanden in de problemen komen. Mocht je wifi sneller zijn is dat misschien een optie.
Wat een totale design fout is dit. Maak je een 4k televisie maar kan je niet 4k streamen via netwerk kaart. Pfff het blijft een LG.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zijn er zoveel 4k bestanden van 100mbit dan? Dan moet een planet earth aflevering iets van 50gb per stuk zijn ofzo. Zijn die bestanden zo enorm?

Ik ken zulke bit rates voornamelijk van demo bestanden.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 19-04-2017 08:37 ]

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10 06:58
STolsma schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:39:
[...]

Wat een totale design fout is dit. Maak je een 4k televisie maar kan je niet 4k streamen via netwerk kaart. Pfff het blijft een LG.
Streamen via WiFi werkt beter, je hebt AC protocol op die tv dus haal je zowiezo hogere snelheden mee als je tv redelijk dicht bij de router staat (vanwege 5GHZ netwerk)

Als je TV teveel stottert met plex kijk dan even of plex niet aan het transcoden is, ik heb toevallig laatst Life of Pi in 4K met HDR etc gestreamed via WiFi naar de 65B6V zonder problemen.
Bestand was iets van 70GB.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

JvS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:36:
Zijn er zoveel 4k bestanden van 100mbit dan? Dan moet een planet earth aflevering iets van 50gb per stuk zijn ofzo. Zijn die bestanden zo enorm?

Het gaat met name om de pieken die boven de 100mbit uit komen waar hij op gaat haperen als ik het goed begrijp. En 100mbit halen met een 100mbit kaart red je natuurlijk nooit.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:50
PhilipsFan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Ik heb 'm handmatig toegewezen aan de 'menu' knop. De toets heet 'home' in de lijst. Probeer het anders met de 65B6V (die heb ik) of die de knop wel heeft.

Als het niet lukt, melding maken bij Logitech. In mijn ervaring lossen ze het redelijk snel op.
Heb de hele harmony en afstandsbediening gereset en nu werkt het wel. 2de keer goeie keer.

• Castus
Evanesco schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:15:
[...]

Dat klinkt wel weer super dramatisch waardoor er allerlei spookverhalen ontstaan. Zelfde als met de "paarse gloed in het zwart" van de 2016 serie die totaal gedramatiseerd werd door sommigen hier. Dit terwijl het ging over reflecties bij een specifieke lichtinval. Bij de 2017 serie is dit 'opgelost': geen paarse reflectie, maar een 'gewone' witte reflectie, die mijns inziens net zo hinderlijk is.

Ik heb in ieder geval de laatste Underworld onlangs gekeken op mijn (gekalibreerde) B6 en er was niets aan de hand. Wellicht dat als je er een scherm naast zet dat net iets beter is in near blacks je het opvalt, maar overall zal niemand erover vallen. Afgezien van de tweakers hier zullen 9 van de 10 consumenten sowieso hun beeldinstellingen niet aanpassen 'out of the box' of nog erger: instellen op 'vivid' omdat de kleuren dan zo lekker van het scherm spatten. En dan hebben wij het over near black performance die niet helemaal perfect is... :+
Klopt hoor. Die 'crushed blacks' waar iedereen het dan over heeft. Ik zie dat ook niet echt.

Ik heb daar een beetje een theorie over. Omdat een OLED geen backlight bleeding kent, en sowieso geen 'grijs' tint als het beeld zwart hoor te zijn, zie je uiteraard minder in zwarte scenes dan een LED/LCD.

Dit plaatje nog gevonden waarin hetzelfde werd aangegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/uhdtv/Sony-KD65ZD9/gravity.jpg

Links is de OLED en rechts de Sony KD65ZD9.

Rechts zie je inderdaad meer details in het pak, maar een LCD is in beginsel altijd 'overbelicht' in de donkere scenes. Dus ga je altijd meer zien.

De vraag is alleen of je dat in de realiteit ook zou zien als je tegenover die spacesuit zou vliegen en er naar zou kijken. Dus ik heb er echt weinig moeite mee dat de OLED's blijkbaar 'crushed blacks' hebben. Ik zie dat toch anders denk ik.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Raziel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:03:
Want?

Bij het afspelen van een UHD- disc verbruikt de Xbox One S verbruikt meer stroom dan een dedicated UHD-speler, omdat de Xbox One S ook een spelcomputer is.
Bij het afspelen van UHD Blu-ray is het loopwerk ook iets luider.
De Xbox One S heeft HDR10 en mist Dolby Vision (wie weet wordt dat nog later toegevoegd?).
T.o.v. dedicated UHD-spelers mist de Xbox One S een extra HDMI uitgang (audio only), optische en analoge audio-uitgangen, mocht je daar nog interesse voor hebben.

Maar verder is het UHD-Blu-ray beeld uit de XBox One S gewoon top en gewoon vergelijkbaar met die van Samsung en Panasonic.
Microsoft breidt de mogelijkheden ook steeds meer uit, zoals de onlangs toegevoegde Dolby Atmos en audio bitstream functionaliteit. En je kan ook andere 4K/UHD video kijken of muziek luisteren wat niet op een schijfje komt, maar bijv. van je netwerk server of je smartphone :)
De Xbox One S is meer een complete entertainment centre, terwijl de dedicated players vooral meer audio uitgangen bieden voor de echte Home Cinema (en Audio) fans. Kijk waar bij jou de nadruk ligt.
Maar het is dus niet zo, dat het UHD- Blu-ray beeld uit een Xbox One S slechter is dan bij dedicated spelers.
waarom zou de xbox one s dan door o.a. WhatHiFi als matige uhd player worden neergezet?
Dat is een deels achterhaalde review. Hij werd o.a. afgerekend op het ontbreken van Dolby Atmos en audio bitstreaming. Dat is er nu dus wel.
Het is dat hij zo lelijk wit is, anders zou ik het nog wel willen proberen.
Het prijsverschil tussen een witte Xbox One S en bijv. een zwart/zilveren Panasonic DMP-UB900 is zo'n 300 euro. Voor 200 euro wil ik die Xbox One S ook wel voor je zwart spuiten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Fireshade op 19-04-2017 11:17 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
Castus schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:48:
[...]

De vraag is alleen of je dat in de realiteit ook zou zien als je tegenover die spacesuit zou vliegen en er naar zou kijken. Dus ik heb er echt weinig moeite mee dat de OLED's blijkbaar 'crushed blacks' hebben. Ik zie dat toch anders denk ik.
Ja, zo zie ik het ook. Het is meer dat je moet wennen aan echt "zwart". Een LCD crushed van nature al: het diepste zwart dat hij kan weergeven is gelijk aan de native contrast van het lcd-panel. Een goede LCD-panel kan tot circa 0,02 of 0,03 cd/m3 gaan wat betekent dat alles onder deze waarde wordt gecrushed....En mocht daar nog informatie in zitten, dan gaat dat zowiezo verloren.
Een oled kan makkelijk lager gaan en dus meer laten zien, maar kan natuurlijk ook wat crushen, zeker als je teveel ruis krijgt in de lagere gebieden (slecht gemasterde film) en dat probeert te vermijden door de helderheid bijv. naar 51 te zetten ipv 50. Het is een kleine compromis voor perfect zwart.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• ion
  • Niet online

ion

JvS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:36:

Planet earth 2 episodes zijn bij mij tussen 12-16GB per aflevering.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

reuzekind schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:16:
[...]

Het gaat met name om de pieken die boven de 100mbit uit komen waar hij op gaat haperen als ik het goed begrijp. En 100mbit halen met een 100mbit kaart red je natuurlijk nooit.
Volgens mij worden hier heel veel aannames gedaan. @STolsma zijn problemen kunnen overal aan liggen.

• STolsma
ionn schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:31:
[...]

Planet earth 2 episodes zijn bij mij tussen 12-16GB per aflevering.
Het probleem met planet earth is dat Plex die helemaal niet laat zien. Zal nog eens gaan kijken waarom dit zo is.

• STolsma
JvS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:13:
[...]
Volgens mij worden hier heel veel aannames gedaan. @STolsma zijn problemen kunnen overal aan liggen.
Is er een tool om te zien wat de bandbreedte moet zijn voor bepaalde video?

Verwijderd

STolsma schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:46:
[...]

Is er een tool om te zien wat de bandbreedte moet zijn voor bepaalde video?
Kijk eens naar mediainfo.

• STolsma
Vanuit de explorer properties is bandbreedte voor lawrence of arabia 75869 kbps en een 1080p ter vergelijk 26566 kbps. Ja dan is 100mb wel te weinig. Goed nu maar eens mijn wifi gaan updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door STolsma op 19-04-2017 14:58 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@STolsma Hoe groot zijn die bestanden wel niet? Want dit zijn echt insane bitrates (overigens nog wel onder de 100mbit).

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 19-04-2017 15:02 ]

• STolsma
JvS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:01:
@STolsma Hoe groot zijn die bestanden wel niet? Want dit zijn echt insane bitrates (overigens nog wel onder de 100mbit).
Lawrence of arabia is rond 125 GB

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
STolsma schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:27:
[...]

Holy shit. Hahahaha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Castus
STolsma schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:27:
[...]

Dat is gewoon 0,0 compressie. Dat is echt overbodig. een 4K UHD versie van tussen circa 30-50 GB oid is echt uitstekend voor de gemiddelde film.

Helemaal 125 GB voor een film uit 1962 die geremastered is. Je kan maar tot een bepaald punt remasteren he ;)

• STolsma
Castus schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:37:
[...]

Dat is gewoon 0,0 compressie. Dat is echt overbodig. een 4K UHD versie van tussen circa 30-50 GB oid is echt uitstekend voor de gemiddelde film.

Helemaal 125 GB voor een film uit 1962 die geremastered is. Je kan maar tot een bepaald punt remasteren he ;)
Niet als de film op 70 mm is opgenomen. Dan is 4k geen overkill

• Castus
STolsma schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:41:
[...]

Niet als de film op 70 mm is opgenomen. Dan is 4k geen overkill
4K van 125GB is een overkill.

alle nieuwe films in 4K UHD rec.2020 HDR10 etc, kun je allemaal prima krijgen tussen de 30 en 50 GB en ziet er echt perfect uit.

maar laten we hier niet nog verder over praten

[ Voor 6% gewijzigd door Castus op 19-04-2017 15:50 ]

• Janpietertje89
JvS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:01:
Probleem is dat je met die 100mbit netwerkkaart nooit 100mbit haalt (doe maar eens een speedtest via de browser van je TV). Ander probleem is dat de bitrate variabel is en er dus ook scenes zullen zijn waarvan de bitrate boven de 100mbit uit gaat komen.

Maargoed, heb het idee dat de bronbestanden van je niet echt legaal zijn, en er dus veel meer zaken een rol kunnen spelen (compressie/codecs/container en weet ik veel wat allemaal. Er is nog niet echt een 'standaard' in de wereld wat betreft 4k uhd bluray rips dus grote kans dat je tv/plex de helft niet af kan spelen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Die film heeft een tamelijk uitzonderlijke speelduur (3h/47m), dat telt vanzelfsprekend ook mee voor de totale grootte. Bitrate is ook niet eens zo schokkend hoog (± 65Mbit), je komt ze zelfs dubbel zo hoog tegen.
Dit is allemaal teveel voor de vaste netwerk-aansluiting als deze bruto "maar" 100Mbit toestaat.

Ik heb nog wel ergens een testbestandje van 700Mbit, dan hebben we het tenminste nog eens ergens over ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 19-04-2017 18:04 ]

Testing, one, two ...

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Een ongecompimeerde ultra blu ray film bestaat volgens mij niet. Er wordt denk ik altijd een soort van compressie toegepast.
Een rekensommetje voor een film van 2 uur, 10 bits color depth, en een frame rate van 24fps:

10 bits x 8294400 pixels = 82944000 bits per frame = 81000 kilobits per frame = 79,1 megabits per frame = 9,89 megabyte (MB) per frame.

24 frames p/sec , 2 uur film = 24 (fr/sec) x 120x60 (sec) x 9,89MB = 1708992MB = 1668,94 GB = 1,62TB

Ultra Blu Ray support tot 60fps dus reken maar uit ;-).

Dat betekent, stam + t .

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@Apache4u En de max voor een blu-ray is 128GB en dat is al een 4 laags disc.
Wat @Castus natuurlijk bedoeld is dat die file een uncompressed bluray rip is. Integenstelling tot die 30-50GB files.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:32
Was avatar niet al meer dan een petabyte, dus voor het op die schijf staat is er al flink wat compressie overheen.

Wel wennen dat de hevc bestanden ongeveer net zo groot als de 1080 bestanden zijn.

Lichtpuntje...

• STolsma
de planet earth is nu ook in Plex te vinden. Even als serie opgeslagen en nu zijn ze er. Vanavond even kijken

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 12:49
Ik ben blij dat ik geen mod ben van dit forum zou er echt moe van worden, eige schuld als er binnenkort een slotje op dit topic komt. :|

• Castus
Apache4u schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:23:
[...]

Een ongecompimeerde ultra blu ray film bestaat volgens mij niet. Er wordt denk ik altijd een soort van compressie toegepast.
Een rekensommetje voor een film van 2 uur, 10 bits color depth, en een frame rate van 24fps:

10 bits x 8294400 pixels = 82944000 bits per frame = 81000 kilobits per frame = 79,1 megabits per frame = 9,89 megabyte (MB) per frame.

24 frames p/sec , 2 uur film = 24 (fr/sec) x 120x60 (sec) x 9,89MB = 1708992MB = 1668,94 GB = 1,62TB

Ultra Blu Ray support tot 60fps dus reken maar uit ;-).
Je hebt geen PDD-NOS toch? dat je alles letterlijk neemt wat je gezegd wordt?

Bedankt @LOTG jij snapt wat ik bedoel ;)

Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk 0,0 compressive omdat je dan aan 50 blurays waarschijnlijk niet genoeg hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Castus op 19-04-2017 17:19 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:30
:( EEHHH dacht dat dit een OLED forum item is???

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:32
Beetje op een zijspoor gekomen door de netwerkkaart die in de oled tvs zit;)

;)

Hoop de komende week ook eens de c7 te kunnen testen zodra ik hem binnen heb

Lichtpuntje...

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Eindelijk vandaag voor het eerst de C7V in België gevonden. Meteen in 55" en 65" te bekijken bij MM Eke.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:07
Vandaag m'n 55B6V ontvangen (2e batch van 20 van Audiovision) en vanmiddag al even geshowd aan de schoonfamilie die op bezoek was. Planet Earth 2 4k UHD via de Sony X800 zag er zo bizar mooi uit in bepaalde scenes dat ze nog dik een uur zijn blijven zitten en er nu zelf ook 1 willen ;)
Moet zelf ook bekennen, ik had PE2 al helemaal gezien (sommige afleveringen meermaals) op mijn Pana 50ST60, maar dit is toch even andere koek zeg, niet normaal.

Wel spiegelt het beeld aardig, wat je overdag uiteraard vooral merkt, en zeker in donkere scenes, en zie je onder een hoek inderdaad een paarse tint in reflecties van buitenlicht als hij uitstaat. Maar over helderheid zou in elk geval niemand zich zorgen moeten maken, dat was overdag nog dik voldoende, ben benieuwd hoe ik 's avonds uit zal komen qua Oled light.

Over schaduwdetail tot nog toe helemaal niets te klagen, ook geen last van de ABL gehad bij bv sneeuw/ijs scenes.

Als je enige UHD-bron Netflix is kan ik me sommige klachten wel voorstellen, veel 4k-series vallen in vergelijking met 4k HDR bluray wel wat tegen, minder scherp en veel ruis, al leek dat een stuk te verbeteren toen ik overschakelde naar 5G wifi (zat eerst op standaard Wifi). En je moet her en der wat spelen met Trumotion; bij goede bronnen uitzetten en bij bronnen die wat hulp nodig hebben op user 0 - 0.

Honeymoon periode uiteraard, maar na maanden alle forums en reviews doorlezen/bekijken ben ik tot zover zeer blij met m'n beslissing, top toestel! Hij is van april 2017 trouwens,

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ja, 4K via Netflix is wel echt matig inderaad, toch kijk ik het veel, maar ligt meer aan de gebruikersgemak en content dan de beeldkwaliteit. Iron Fist is 4K met Dolby Vision bijvoorbeeld en de max bitrate is daar 15.26 Mbit/s (info knop indrukken). Knap dat ze dat allemaal in die bitrate weten te persen, maar aan de andere kant; het is ook veel ruis :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Castus
Yellowneck schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:13:
Ja, 4K via Netflix is wel echt matig inderaad, toch kijk ik het veel, maar ligt meer aan de gebruikersgemak en content dan de beeldkwaliteit. Iron Fist is 4K met Dolby Vision bijvoorbeeld en de max bitrate is daar 15.26 Mbit/s (info knop indrukken). Knap dat ze dat allemaal in die bitrate weten te persen, maar aan de andere kant; het is ook veel ruis :+
Ik vind die chef's table wel echt mooi trouwens. Die Dolby Vision versies vind ik voor 4K op Netflix echt goed. Mooie gefilmd sowieso en geen 'movie grain'

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34

DarkSide

theres no place like ::1

Marco Polo vind ik er ook goed uit zien op netflix.
Maar luke cage weer niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Ik kan met de foto/video app altijd maar een 4k hdr bestand afspelen. Daarna zegt ie dat het bestand niet herkend wordt ook al is dat hetzelfde bestand.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 87 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.