Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Har schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:25:
[...]
Dacht ik eerst ook. Ik mocht echter even met de ab spelen en heb alle mogelijke instellingen geprobeerd. Het effect bleef echter. Ik vind dit jammer, want ik wil dolgraag zo'n ding kopen. Ik hoop nu maar dat het in de thuissituatie een stuk beter is, want in de winkel rammelt er vaak van alles aan die demo-opstellingen.
Zou het niet gewoon een beroerd TV signaal geweest kunnen zijn, gesplitst over ik weet niet hoeveel tv's?

Ik heb zelf een best wel fatsoenlijke 50" HD plasma staan en kan het beeld daarvan vergelijken met de Oled TV die bij mij dochter staat. Hoewel ik best tevreden ben over het Ziggo HD plaatje op mijn eigen tv, zou ik hem toch acuut om willen ruilen voor de Oled. Was het trouwens live TV of een opname (DWDD wordt sinds kort pas in HD opgenomen en uitgezonden namelijk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Zou het niet gewoon een beroerd TV signaal geweest kunnen zijn, gesplitst over ik weet niet hoeveel tv's?

Ik heb zelf een best wel fatsoenlijke 50" HD plasma staan en kan het beeld daarvan vergelijken met de Oled TV die bij mij dochter staat. Hoewel ik best tevreden ben over het Ziggo HD plaatje op mijn eigen tv, zou ik hem toch acuut om willen ruilen voor de Oled. Was het trouwens live TV of een opname (DWDD wordt sinds kort pas in HD opgenomen en uitgezonden namelijk).
Ik denk dat je gelijk hebt, die kabel moet enorm lang zijn geweest. Het was een heruitzending van de uitzending van de dag ervoor. Voor zover ik weet worden die gewoon in dezelfde kwaliteit uitgezonden.

Maar ik begrijp dat jou nooit iets negatiefs is opgevallen als je naar gezichten kijkt op de tv van je dochter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

MAZZA

Barbie is er weer!

Dat had ik in eerste instantie ook op mijn EF950V. Ik ben daarna geswitched van een Cisco Interactieve TV decoder naar een Horizon box (mede doordat de Cisco constant crashte door een, vermoedelijk, mislukte HDMI handshake). Dat is ook een bagger apparaat (herrie!), maar de beeldkwaliteit was aanzienlijk beter.

De output op de Cisco decoder is 1080i en dat werd geupscaled naar 4K. Dat kon je overduidelijk terug zien in het beeld op TV. Met de Horizon heb je 1080p als input. Blijkbaar is dat makkelijk te upscalen voor de LG TV, want ik ben best tevreden over het plaatje wat dan wordt geproduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Hé interessant, dat was me nog niet opgevallen. De Horizon stuurt inderdaad 1080p uit. Vraag me trouwens af of de omroepen ook 1080p aanleveren. Volgens mij werken ze nog steeds met 1080i. Dus de Horizon box zal dat wel upscalen.

Maar begrijp ik je goed dat jij op je 950V normale gezichten ziet met met name details in de wangen zoals, kleine rimpeltjes en poriën? Of is het nog steeds een beetje plamuurachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:28
Har schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:14:
Kan een OLED-bezitter mij met het volgende helpen?
Ik heb de 910V en tegen over mijn plasma zijn de gezichten net zo netjes als op de plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

demon326 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:07:
[...]

Ik heb de 910V en tegen over mijn plasma zijn de gezichten net zo netjes als op de plasma :)
Juist, dat zocht ik. Zeer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Har schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:54:
Hé interessant, dat was me nog niet opgevallen. De Horizon stuurt inderdaad 1080p uit. Vraag me trouwens af of de omroepen ook 1080p aanleveren. Volgens mij werken ze nog steeds met 1080i. Dus de Horizon box zal dat wel upscalen.

Maar begrijp ik je goed dat jij op je 950V normale gezichten ziet met met name details in de wangen zoals, kleine rimpeltjes en poriën? Of is het nog steeds een beetje plamuurachtig?
Gezichten zien er werkelijk prima uit, bij normale beeldinstellingen welteverstaan. Ziggo levert geen 1080p signaal aan zijn klanten. Ik kan mijn Samsung decoder ook op 1080p zetten, dat zegt verder weinig over het beeld wat er oorspronkelijk wordt aangeboden. Maar de echte HD kanalen zien er meestal prima uit hoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
hier ook ziggo en geloof mij maar op mijn 910 zien de gezichtjes er prachtig uit, ik kan de haartje en pukkels tellen...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
Har schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Juist, dat zocht ik. Zeer bedankt!
Dat is graag gedaan! Als je denkt om te upgraden, zeker doen. In donkere scenes spatten de kleuren van je scherm. Enkel in avatar kwam er in enkele donkere scenes teveel blauw, maar in andere inhoud niets van te merken. Is dan ook nog niet afgesteld en stond op "cinema"

[ Voor 42% gewijzigd door demon326 op 20-03-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Iedereen hartelijk bedankt voor de reactie. Nu rest er nog maar 1 probleem: 910V of 950V . . . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Ik twijfel nog of ik de 950V zal nemen of wacht op de B6V (ik hoef die Harmon Kardon soundbar niet)

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik een evidente vraag stellen? Ik wil een OLED-TV ter vervanging van mijn stokoude Plasma van Pioneer. Die hangt aan een receiver van Denon, die enkel 1080p output genereert, maar die ik zeker nog enkele jaren wil behouden.

Is het dan best een 910V te nemen (FullHD) of toch een 950V (UltraHD)? Ik vraag me af of die 950V mijn 1080p-content even mooi presenteert als de 910V.

Budget speelt geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

MAZZA

Barbie is er weer!

De upscaling van 1080p content op mijn 950V is vrijwel perfect. 720p is overigens wat matiger, dat blijft een beetje blurry maar voor mij persoonlijk maakt dat niet uit omdat ik haast nooit 720p content kijk.

Maar laat jezelf overtuigen bij je lokale TV-boer door een blu-ray speler aan te laten sluiten met je favo blu-ray disc erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
MAZZA schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:30:
De upscaling van 1080p content op mijn 950V is vrijwel perfect. 720p is overigens wat matiger, dat blijft een beetje blurry maar voor mij persoonlijk maakt dat niet uit omdat ik haast nooit 720p content kijk.

Maar laat jezelf overtuigen bij je lokale TV-boer door een blu-ray speler aan te laten sluiten met je favo blu-ray disc erin.
Maar is 1080p upscaled naar 4k even scherp als native 1080p op een full hd tv?
En is 720p scherper op een 1080p scherm dan op een 4k scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Empo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Maar is 1080p upscaled naar 4k even scherp als native 1080p op een full hd tv?
En is 720p scherper op een 1080p scherm dan op een 4k scherm?
Vraag 1: ja en nee, upscalen kan het beeld verscherpen door de beeldverwerking, maar je kunt geen detail maken wat er niet is.

Vraag 2: Nee, het is doorgaans zo dat de gemiddelde 4k tv groter is dan de gemiddelde fullHD tv en ik denk dat dat een betere verklaring is waarom die gedachte wel eens leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Hann1BaL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:37:
[...]

Vraag 1: ja en nee, upscalen kan het beeld verscherpen door de beeldverwerking, maar je kunt geen detail maken wat er niet is.

Vraag 2: Nee, het is doorgaans zo dat de gemiddelde 4k tv groter is dan de gemiddelde fullHD tv en ik denk dat dat een betere verklaring is waarom die gedachte wel eens leeft.
Oke maar de 950v en 910v zijn even groot. Dus als je beide tv's naast elkaar zet, met 720p content erop. Zal het beeld dan identiek zijn op de schermen?

en voor 1080p hetzelfde verhaal eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Empo op 21-03-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Empo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Oke maar de 950v en 910v zijn even groot. Dus als je beide tv's naast elkaar zet, met 720p content erop. Zal het beeld dan identiek zijn op de schermen?

Vanaf normale kijkafstand: ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:14:
Mag ik een evidente vraag stellen? Ik wil een OLED-TV ter vervanging van mijn stokoude Plasma van Pioneer. Die hangt aan een receiver van Denon, die enkel 1080p output genereert, maar die ik zeker nog enkele jaren wil behouden.

Is het dan best een 910V te nemen (FullHD) of toch een 950V (UltraHD)? Ik vraag me af of die 950V mijn 1080p-content even mooi presenteert als de 910V.

Budget speelt geen rol.
Als budget geen rol speelt, en je nog even kunt wachten (een maand of 2) dan zou ik voor de 2016 Oled serie gaan. Deze kan een groter kleurenspectrum weergeven en heeft naar verwachting minder last van banding.
Zie ook: http://www.avsforum.com/f...lg-oleds-g6-e6-c6-b6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:11
hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Hoewel ik best tevreden ben over het Ziggo HD plaatje op mijn eigen tv, zou ik hem toch acuut om willen ruilen voor de Oled. Was het trouwens live TV of een opname (DWDD wordt sinds kort pas in HD opgenomen en uitgezonden namelijk).
Als ik de beeldkwaliteit van DWDD vergelijk met bijvoorbeeld NOS Studio Voetbal, RTL Nieuws of RTL Late Night dan is de beeldkwaliteit van DWDD toch een stuk minder. Ziggo schijnt tegenwoordig ook een variabele bitrate te hanteren wellicht dat dit ook nog een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Hopelijk volgen er mooie aanbiedingen de komende paasdagen voor de 910v en/of 950v :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Har schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:54:
Hé interessant, dat was me nog niet opgevallen. De Horizon stuurt inderdaad 1080p uit. Vraag me trouwens af of de omroepen ook 1080p aanleveren. Volgens mij werken ze nog steeds met 1080i.
Even om je vraag te beantwoorden: de HDTV-uitzendstandaard is inderdaad nog steed 1080i.
Dat is dus het HD-signaal dat van de omroepen uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
Jammer dat de Horizon dat dan zelf automatisch naar 1080p omzet. Hier (Cisco/Panasonic/Onkyo) was het beeld zichtbaar beter als het deïnterlacen werd gedaan door de tv of de receiver (deze deed het het beste).
Nog een reden dat ding niet in huis te nemen dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 22-03-2016 12:15 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:15:
Jammer dat de Horizon dat dan zelf automatisch naar 1080p omzet. Hier (Cisco/Panasonic/Onkyo) was het beeld zichtbaar beter als het deïnterlacen werd gedaan door de tv of de receiver (deze deed het het beste).
Nog een reden dat ding niet in huis te nemen dus :)
Inderdaad. De tv deinterlaced doorgaans veel beter dan een settop box. Maar 1080i 50 is de standaard momenteel voor digitale tv. Als ze naar P over zouden gaan dan moet het op zn minst ook op 50hz wat zou betekenen dat er dubbel zoveel bandbreedte nodig is. 1080p25 zal niet te doen zijn met snelle beelden zoals voetbal en andere sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
Empo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:20:
Inderdaad. De tv deinterlaced doorgaans veel beter dan een settop box. Maar 1080i 50 is de standaard momenteel voor digitale tv. Als ze naar P over zouden gaan dan moet het op zn minst ook op 50hz wat zou betekenen dat er dubbel zoveel bandbreedte nodig is. 1080p25 zal niet te doen zijn met snelle beelden zoals voetbal en andere sporten.
Is zo maar bedoelde ik niet, bedoelde dat die Horizon het gewoon lekker origineel @ 1080i moet uitgeven! :)

Maar is uiteraard vreselijk off-topic dus >>|

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 22-03-2016 12:23 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb bij de BCC in Ekkersrijt ook kunnen spelen met de 910V en de 930V; hun signaal was een 720p signaal, maar ook youtube was mogelijk. Zowel ik en mijn vrouw vonden de 910V nipt beter bij 720p en 1080 via youtube. Bij 4k is het een ander verhaal, maar er is nog zo verrekte weinig 4k content. Dus gekozen voor de 910v en erg blij mee.
Prijsverschil speelde uiteraard ook mee, zeker omdat de verschillen bij 720 / 1080 tussen de 2 tv's zeer klein waren en waarschijnlijk niet waarneembaar als je ze niet 1 op 1 kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Ik heb bij de BCC in Ekkersrijt ook kunnen spelen met de 910V en de 930V; hun signaal was een 720p signaal, maar ook youtube was mogelijk. Zowel ik en mijn vrouw vonden de 910V nipt beter bij 720p en 1080 via youtube. Bij 4k is het een ander verhaal, maar er is nog zo verrekte weinig 4k content. Dus gekozen voor de 910v en erg blij mee.
Prijsverschil speelde uiteraard ook mee, zeker omdat de verschillen bij 720 / 1080 tussen de 2 tv's zeer klein waren en waarschijnlijk niet waarneembaar als je ze niet 1 op 1 kan vergelijken.
Je bedoelt de 950v zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
@Empo: als Ziggo naar 1080p over zou gaan, kost dat niet 2x zoveel bandbreedte, veeeeel minder, ooit ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:29:
@Empo: als Ziggo naar 1080p over zou gaan, kost dat niet 2x zoveel bandbreedte, veeeeel minder, ooit ergens gelezen.
Even snel gegoogled:

http://www.bambooav.com/i...ressive-scan-signals.html

Dit is een letterlijke quote die ik van de site heb afgehaald:

•Reduced bandwidth

One of the most important factors in any video system is the bandwidth it uses, since more bandwidth means a more expensive and complex system. Interlaced video reduces the signal bandwidth by a factor of two, for a given line count and refresh rate when compared to progressive scan devices.

Dus als ze dezelfde framerate aanhouden kost het 2x zoveel bandbreedte omdat er 2x zoveel lijnen gestuurd moet worden.

Het is trouwens niet ziggo maar de omroepen die zouden overstappen. Ziggo distribueert het signaal. Desalnietemin zal ziggo eronder lijden.

Sorry, weer even offtopic :)

[ Voor 14% gewijzigd door Empo op 22-03-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Empo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Even snel gegoogled:

http://www.bambooav.com/i...ressive-scan-signals.html

Dit is een letterlijke quote die ik van de site heb afgehaald:

•Reduced bandwidth

One of the most important factors in any video system is the bandwidth it uses, since more bandwidth means a more expensive and complex system. Interlaced video reduces the signal bandwidth by a factor of two, for a given line count and refresh rate when compared to progressive scan devices.

Dus als ze dezelfde framerate aanhouden kost het 2x zoveel bandbreedte omdat er 2x zoveel lijnen gestuurd moet worden.

Het is trouwens niet ziggo maar de omroepen die zouden overstappen. Ziggo distribueert het signaal. Desalnietemin zal ziggo eronder lijden.

Sorry, weer even offtopic :)
Als ik het artikel lees gaat dat wel over analoog signaal wat maar de halve bandbreedte nodig heeft. Veel digitale encoding technieken zijn zo gemaakt dat 2x zoveel pixels (want daar praat je over) niet betekent dat je 2x zoveel bandbreedte nodig hebt. Het artikel lijkt me verouderd.

(Een full HD (p) video is niet 2x zo groot als een 720p video.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Empo:

tJa even rondgezocht op Google, en ik kan mijn ooit gelezen artikel niet terugvinden, en zo vers staat het ook niet in het geheugen.
Wat ik denk dat ik gelezen heb, is dat 1080i op 50 Hz wordt uitgezonden, en als je 1080p op 24/25/30 fps doet, je amper meer bandbreedte nodig hebt, en het artikel zei ook dat dat mooier is (nogmaals dat dacht ik dan).

edit: maar Hannibals verklaring zal wel de juiste zijn, dus ja 1080p/50 voor niet 2x zoveel bandbreedte, ik zeg voer maar in!!

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 22-03-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Ik ga er niet meer over door haha, dit topic gaat over oled tv's maar google even verder 1080p verbruikt gegarandeerd veel meer bandbreedte dan 1080i op dezelfde framerate.en op en lagere framerate is het niet toepasbaar ivm snelle bewegingen etc..

Hier wordt het allemaal even goed naastelkaar gezet:
http://www.howtogeek.com/...-between-1080p-and-1080i/

1080p50 is de oplossing voor alles maar daar hebben broadcasters heel nieuw apparatuur voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Niet willen doorgaan, maar nog even een trap na geven met een linkje, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empo
Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:28:
Niet willen doorgaan, maar nog even een trap na geven met een linkje, jammer.
Haha, je hebt leesvoer nodig omdat je niet snapt hoe het werkt :)

[ Voor 93% gewijzigd door Empo op 22-03-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:53
Als je budget niet echt belangrijk is, dan neem je toch 4K zeker.
Netflix in 4K is gewoon prachtig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik vind 4K zo'n onzinnige spec waar alle focus op ligt (gemiddeld willen consumnenten liever een 4K LCD/LED dan een 1080P OLED) dat ik bijna uit principe op <55" TV's max full HD willen hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Vraag aan LG oled bezitters: kan je op een Europese Oled tv Amazon prime installeren? Ik maak daar erg veel gebruik van en ze gaan binnenkort ook HDR materiaal uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 01:06
ViNOK16Bit schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Ik heb deze settings overgenomen van avforums: [video]
Dit is een goed uitgangspunt en vanuit daar kun je nog wat kleine aanpassingen doen om het voor jezelf mooier te maken. Elk paneel is anders dus instellingen overnemen staat niet garant voor perfect beeld. Volgende week wordt mijn ef950v gekalibreerd. Ik heb er dan richting de 300 uur opzitten en ook al redelijk wat oled compensatie cycli.

De problemen welke de set van WhySoSerious? heeft zie ik helemaal niet terug op mijn set welke ook van januari 2016 is. Dus ik denk toch echt dat het niet klopt. ben benieuwd wat de monteur zal zeggen.
Jij hebt helemaal nergens last van? Monteur is geweest, maar heeft niet gehopen. Gisteren het menu minder dan 1 minuut laten staan: http://postimg.org/gallery/dpyfenzi/7fd12d35/
Dit hoort toch niet zo? Straks maar weer contact opnemen met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
Pff, als dat zo al na 1 minuut is dan heb je er wel extreem last van ja! Dat hoort zo niet nee. Ik heb de 55EG910V en ik kan rustig voetbal kijken zonder dat er logo's ingebrand zijn o.i.d. Het valt me dan iig niet op.

Weet je wat de LG monteur heeft aangepast op je tv?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:53
WhySoSerious? schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Jij hebt helemaal nergens last van? Monteur is geweest, maar heeft niet gehopen. Gisteren het menu minder dan 1 minuut laten staan: http://postimg.org/gallery/dpyfenzi/7fd12d35/
Voor een TV in die prijsklasse (en eerlijk gezegd, elke prijsklasse) is dit niet aanvaardbaar.

Als ze dat niet in orde krijgen zou ik die toch terugsturen.
Niet te snel tevreden zijn hoor!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
[...]

Dat is net als met plasma's retentie. Als je dit bij een willekeurige plasma (ZT60, VT60, ST60, Samsung, LG of welke dan ook) deed en direct op zwart scherm, dan had je dit ook. De pixels ijlen gewoon wat na als er geen content is.

Maar, kijk eens 1 minuut normale tv. Zie je het dan nog? Hoogstwaarschijnlijk niet.

Het komt in de praktijk natuurlijk nooit voor dat je na minuten lang statisch scherm een zwart scherm gaat krijgen zonder content. Zodra er content op komt en de pixels weer gaan werken is dit binnen tientallen secondes weg.

[ Voor 34% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-03-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:49
[...]

Nee zo erg als op jou foto's heb ik het niet. Ik zie het bijna helemaal niet. Heb wel eens een film op pauze met de ondertitels nog in beeld, maar daarvan zie ik ook geen retentie. Heb je het paneel al gecheckt op andere fouten? (Tv test pack *bron) Ik weet niet wat LG hanteert als defect binnen de garantie termijn, maar ik zou hem ruilen als het mogelijk is.
Ik ben ook wel benieuwd wat de monteur gedaan en gezegd heeft.
StealthyPeanut schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Dat is net als met plasma's retentie.
Bij mijn plasma was het zeker aanwezig, maar zoals op de foto's van WhySoSerious? lijkt dat me toch echt niet normaal. Met mijn EF950V krijg ik namelijk niet voor elkaar wat je op die foto's ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door ViNOK16Bit op 23-03-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
ViNOK16Bit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:32:
[...]

[...]

Bij mijn plasma was het zeker aanwezig, maar zoals op de foto's van WhySoSerious? lijkt dat me toch echt niet normaal. Met mijn EF950V krijg ik namelijk niet voor elkaar wat je op die foto's ziet.
Of het nou wel of niet zo erg is, maar vraag is eigenlijk; heb je hier last van tijdens normaal tv kijken? Een menuscherm is qua contrast altijd veel te hoog i.v.m. de zwarte achtergrond. Dit ga je niet dagelijks in beeld krijgen, maar een zender wel bijvoorbeeld. Kijk een avond normaal tv met wat kijktijd op 1 bepaalde zender met ondertiteling en kijk of je het dan nog merkt. Als je het niet merkt, maar alleen ziet als je het op manieren moet produceren die normaal gesproken nooit voorkomen, dan zou ik het gewoon lekker zo laten.

Je kan wel de tv om laten ruilen, maar de kans dat de volgende het weer heeft is gewoon groot. Het is inherent aan de techniek. Sterker nog; voor alleen retentie na een menuscherm en zonder echte inbranding gaat LG de tv niet eens omruilen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-03-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
StealthyPeanut schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Sterker nog; voor alleen retentie na een menuscherm en zonder echte inbranding gaat LG de tv niet eens omruilen denk ik.
Daarom vroeg ik of hij nog andere defecten kan ontdekken o.b.v. de test files. Dan is er wellicht nog een andere reden om de tv te ruilen. Het is het proberen waard.
giantgiantus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:17:
Vraag aan LG oled bezitters: kan je op een Europese Oled tv Amazon prime installeren? Ik maak daar erg veel gebruik van en ze gaan binnenkort ook HDR materiaal uitzenden.
Het zou wel moeten kunnen, maar ik kan de app niet vinden in de LG Content Store. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik hem op Country Group EU heb staan. Dit is wel aan te passen in het service menu verwacht ik.

[ Voor 26% gewijzigd door ViNOK16Bit op 23-03-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
De prijs van de 55EG910v is gedaald naar 1799 euro in de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik heb een VT50 en daar heb ik ook last van retentie neigend naar inbranden van met name browser icoontjes. Maar als ik een minuut een heftig menu laat zien en daarna een lichtgrijs scherm (met zwart zie je geen retentie op een plasma), dan zie je dit bij lange na niet.

Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar hoe snel dit weg gaat. Anders gezegd: Moet je dit soort situaties opzoeken (dus hoog contrast menu, dan direct zwart beeld), of blijft het na meer dan 5 seconden ander beeld zoals een voetbalwedstrijd ook zo heftig zichtbaar? Hoe snel is het weer weg?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
ViNOK16Bit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:35:
[...]

Daarom vroeg ik of hij nog andere defecten kan ontdekken o.b.v. de test files. Dan is er wellicht nog een andere reden om de tv te ruilen. Het is het proberen waard.

[...]

Het zou wel moeten kunnen, maar ik kan de app niet vinden in de LG Content Store. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik hem op Country Group EU heb staan. Dit is wel aan te passen in het service menu verwacht ik.
Is dit makkelijk te proberen? Zou je heel dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
giantgiantus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:11:
[...]

Is dit makkelijk te proberen? Zou je heel dankbaar zijn.
In deze TV test pack zitten een aantal MP4 files om je TV te checken op issues (vignetting, banding, artifacts, cross talk). Zet ze op een USB stick, plug die in je TV en speel ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
ViNOK16Bit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:21:
[...]

In deze TV test pack zitten een aantal MP4 files om je TV te checken op issues (vignetting, banding, artifacts, cross talk). Zet ze op een USB stick, plug die in je TV en speel ze af.
Ik bedoelde de check of Amazon prime op de LG valt te installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
giantgiantus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Ik bedoelde de check of Amazon prime op de LG valt te installeren :).
Ah :)
Het is mogelijk, maar kost wel wat moeite. Ik heb zelf momenteel geen prime en morgen wordt m'n set gekalibreerd dus ga het nog even niet proberen. Maar ik kan wel verwijzen naar de mogelijkheden.

In dit forum staat uitgelegd hoe andere het voor elkaar hebben gekregen om apps te downloaden en te installeren welke alleen in bepaalde regio's beschikbaar zijn.
De methode waar zij naar verwijzen om in het service menu te komen is een mogelijkheid, maar ik heb het zelf met mijn logitech harmony one geregeld op de manier welke op deze pagina wordt uitgelegd. De betreffende service menu's zijn namelijk niet zomaar te benaderen.

In het kort komt het erop neer dat, nadat je toegang tot het service menu hebt, je de country code wijzigt in het EZ_Adjust menu, je TV herstart, dan de gewenste apps download via de LG content store. Vervolgens wijzig je de country code weer naar EU in het EZ_Adjust menu en herstart je de TV. Aldus de ervaringen van anderen.

Ik heb zelf op dit moment mijn remote ingesteld zodat ik het IN-Start menu kan zien. Dus om bovenstaande te proberen moet ik het ook nog even wijzigen naar het EZ_Adjust menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
ViNOK16Bit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Ah :)
Het is mogelijk, maar kost wel wat moeite. Ik heb zelf momenteel geen prime en morgen wordt m'n set gekalibreerd dus ga het nog even niet proberen. Maar ik kan wel verwijzen naar de mogelijkheden.

In dit forum staat uitgelegd hoe andere het voor elkaar hebben gekregen om apps te downloaden en te installeren welke alleen in bepaalde regio's beschikbaar zijn.
De methode waar zij naar verwijzen om in het service menu te komen is een mogelijkheid, maar ik heb het zelf met mijn logitech harmony one geregeld op de manier welke op deze pagina wordt uitgelegd. De betreffende service menu's zijn namelijk niet zomaar te benaderen.

In het kort komt het erop neer dat, nadat je toegang tot het service menu hebt, je de country code wijzigt in het EZ_Adjust menu, je TV herstart, dan de gewenste apps download via de LG content store. Vervolgens wijzig je de country code weer naar EU in het EZ_Adjust menu en herstart je de TV. Aldus de ervaringen van anderen.

Ik heb zelf op dit moment mijn remote ingesteld zodat ik het IN-Start menu kan zien. Dus om bovenstaande te proberen moet ik het ook nog even wijzigen naar het EZ_Adjust menu.
Super dank! Ben groot fan van prime en zou mooi zijn als het rechtstreeks op de oled werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
Empo schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:39:
De prijs van de 55EG910v is gedaald naar 1799 euro in de pricewatch.
Leuke prijs, zal wel weer omhoog bouncen binnenkort :). Voor die prijs kan je het niet laten om hem aan te schaffen vind ik, heerlijke tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee zo erg als op jou foto's heb ik het niet. Ik zie het bijna helemaal niet.

[...]

Same here op een 910v: geen last van retention, niet met logo's, ook niet na een paar minuten in een menu te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Je bedoelt de 950v zeker?
Excuses, typo: moest 920v zijn, de 4k curved versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
En de prijs alweer gedaald naar 1769...go go go go. Ik las hier dat iemand zo een 55eg910v voor 1600 mee kreeg bij een elektronica store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
[...]
Ik heb deze week een showroommodel 55ef950v (build date 512) te leen van de lokale tv-winkel (ken ik goed) om te kijken of het wat voor me is.
Erg aardig en dan kan je leuk spelen voor een doos gebak.

Ik heb ook retentie gezien bij het testen van grey-slides e.d. en het oproepen van het menu om wat in te stellen.
Daarna zag je vage ronde vlekken op grijs (10% grey slide) staan, tot mijn verbazing en voordat ik je berichtje had gelezen.
Het was niet helemaal donker in de woonkamer en ik moest goed kijken, maar retentie bestaat dus wel volgens mij. Het trok wel weg overigens.
Instellingen:
Contrast op 85 en Oled light op 50.
Bij dit panel ligt optimale zwartwaarde (brightness) bij gamma 2.2 overigens op 51 waarbij 18 nog flasht.

Ik zal dat vanavond nog eens doen en kijken hoe lang het wegtrekken duurt. Heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:55

-Stef-

Slainthe!

demon326 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:47:
[...]

Leuke prijs, zal wel weer omhoog bouncen binnenkort :). Voor die prijs kan je het niet laten om hem aan te schaffen vind ik, heerlijke tv..
Waarom zal de prijs wel weer omhoog gaan? Is een 2015 model, nieuw weliswaar maar toch.

Het heeft in elk geval zeer zeker mijn interesse gewekt. Kan mooi mijn 42" Pana plasma uit 2008 vervangen omdat OLED minimaal zo zwart is. Ik twijfel echter alleen nog omdat dit een curved tv is, dus ik ga hem binnenkort maar eens irl bekijken. Top tip dus.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
-Stef- schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:56:
[...]

Waarom zal de prijs wel weer omhoog gaan? Is een 2015 model, nieuw weliswaar maar toch.

Het heeft in elk geval zeer zeker mijn interesse gewekt. Kan mooi mijn 42" Pana plasma uit 2008 vervangen omdat OLED minimaal zo zwart is. Ik twijfel echter alleen nog omdat dit een curved tv is, dus ik ga hem binnenkort maar eens irl bekijken. Top tip dus.
Was zeker niet negatief bedoeld hoor, ik raad je aan de upgrade te doen! Ik vind de curve zo subtiel dat je hem niet ziet als je er niet op let, en tijdens film kijken valt het al helemaal niet op. Ik kom zelf van plasma en wil niet meer terug hoor :).

Ivm die prijs: Ik merkte het even op omdat het al een week zo is dat één shop even flink naar beneden duikt om vervolgens weer terug omhoog te gaan.

Mijn ervaring heb ik hier even neergepend gehad: https://home-theater.be/t...-review-ervaringen-topic/

Na een week in gebruik nog altijd tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik kom me hier voorzichtig ook maar even melden. Op dit moment de beschikking over een 55" 4K samsung (HU7500) TV. Deze twee jaar geleden gekocht, als opvolger van een plasma, maar nooit tevreden geweest over vooruitgang in beeldkwaliteit. Afgelopen week eens wezen kijken naar een oled, en besloten dat de upgrade er mag komen.

Nu staan er 3 TV's op de shortlist
  • EF950V
  • E6V
  • B6 (komt later dit jaar uit?)
Aangezien ik geen haast heb, en het wel een behoorlijke uitgave vind, is de vraag wanneer het slim is, om iets te gaan kopen. Uiteraard is de BTW actie van de MM een goed moment, en hopelijk daalt de prijs van de EF950V met de introductie van de E6V, maar heeft iemand hier nog andere slimme input _/-\o_ WK ofzo, of olympische spelen?

Edit: Die soundbar op de E6V is wel lelijk zeg :(

[ Voor 5% gewijzigd door Sparhawk op 29-03-2016 15:38 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is de btw actie niet net geweest, of is die 2x / jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sjah schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:
Is de btw actie niet net geweest, of is die 2x / jaar?
Die is twee maanden geleden ofzo geweest ja :) Toen had ik nog niet besloten, heb nu ook geen haast....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
Was het ook niet zo dat de topmodellen vaak uitgesloten worden van de BTW actie?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 07:16
Ik zit ook een beetje in twijfel, wachten op de B6 of nu voor de 55EF950V gaan of wachten tot de nieuwe topmodellen aangekondigd worden en dan voor de 55EF950V in de hoop dat deze is afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:31
Sparhawk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:52:
Ik kom me hier voorzichtig ook maar even melden. Op dit moment de beschikking over een 55" 4K samsung (HU7500) TV. Deze twee jaar geleden gekocht, als opvolger van een plasma, maar nooit tevreden geweest over vooruitgang in beeldkwaliteit. Afgelopen week eens wezen kijken naar een oled, en besloten dat de upgrade er mag komen.

Nu staan er 3 TV's op de shortlist
  • EF950V
  • E6V
  • B6 (komt later dit jaar uit?)
Aangezien ik geen haast heb, en het wel een behoorlijke uitgave vind, is de vraag wanneer het slim is, om iets te gaan kopen. Uiteraard is de BTW actie van de MM een goed moment, en hopelijk daalt de prijs van de EF950V met de introductie van de E6V, maar heeft iemand hier nog andere slimme input _/-\o_ WK ofzo, of olympische spelen?

Edit: Die soundbar op de E6V is wel lelijk zeg :(
ze hebben meestal in mei nog een actie met het vakantiegeld.., dus misschien dat dat wat gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
DjRik schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:28:
Was het ook niet zo dat de topmodellen vaak uitgesloten worden van de BTW actie?
Ze deden gewoon mee, kwam op 5000 euro voor de 65 inch modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Ik zit met een soortgelijk dilemma en heb ook geen haast. Ik heb momenteel nog een Samsung PS55C7700 Plasma en wil deze gaan vervangen door een 65" OLED, dus of de 950V of de B6V (ik heb al een Yamaha YSP-5600 soundprojector).
De 65EF950V gaat momenteel ieder weekend voor €4899 in de aanbieding bij Art & Craft in België.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor degenen die zich orienteren op de LG 2016 modellen:
Ik vond dit handige overzicht van de modellen voor 2016 van LG en Panasonic.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.digitalt.tv/wp-content/uploads/2016/02/Sammenlign-LG-2016-OLED1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.digitalt.tv/wp-content/uploads/2016/02/Sammenlign-LG-2016-OLED2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.digitalt.tv/wp-content/uploads/2016/02/Sammenlign-LG-2016-OLED3.jpg
bron: http://digitalt.tv/her-er...a-sony-samsung-med-flere/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Fireshade schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:05:
Voor degenen die zich orienteren op de LG 2016 modellen:
Ik vond dit handige overzicht van de modellen voor 2016 van LG en Panasonic.

bron: http://digitalt.tv/her-er...a-sony-samsung-med-flere/
Dit overzicht klopt niet, alle 2016 OLED modellen van LG hebben namelijk Dolby Vision.
OLED55B6P: http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55B6P-oled-4k-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

A4- schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:46:
Dit overzicht klopt niet, alle 2016 OLED modellen van LG hebben namelijk Dolby Vision.
OLED55B6P: http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55B6P-oled-4k-tv
Dat overzicht klopt inderdaad niet meer ;)
Het was blijkbaar gemaakt vóór de CES (http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1455463948).
Nu is duidelijk dat de series B, C, E en G allemaal Dolby Vision ondersteunen.
Alleen de E en de G series zijn echter "Ultra HD Premium" gecertificeerd, voor wie dat belangrijk is.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled-premium-201601054226.htm
Ik vind het zelf wel erg jammer dat bij de B-serie de 3D-functionaliteit eruit geknikkerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
Fireshade schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Alleen de E en de G series zijn echter "Ultra HD Premium" gecertificeerd, voor wie dat belangrijk is.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled-premium-201601054226.htm
Je moet wel je artikelen goed lezen. ALLE lg OLED's zijn ultra HD premium. Er is qua HDR ondersteuning geen verschil.

"Immediately following the UHD Alliance’s long-awaited announcement of its “Ultra HD Premium” certification criteria, LG Electronics (LGE) has also swiftly announced that all its 2016 OLED TV models will meet the required specifications to deliver a superior ultra high-definition and HDR (high dynamic range) experience for home consumers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

sandervanzijl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:05:
Je moet wel je artikelen goed lezen. ALLE lg OLED's zijn ultra HD premium. Er is qua HDR ondersteuning geen verschil.

"Immediately following the UHD Alliance’s long-awaited announcement of its “Ultra HD Premium” certification criteria, LG Electronics (LGE) has also swiftly announced that all its 2016 OLED TV models will meet the required specifications to deliver a superior ultra high-definition and HDR (high dynamic range) experience for home consumers."
Je moet dan ook de zin daarna meenemen... Daarna staat nl. dat alleen de E6 en G6 officieel gecertificeerd zijn:
"In a press release, the South Korean manufacturer has listed four new OLED TVs which have received UHDA’s Premium Certification, namely the LG 55E6, 65E6, 65G6 and 77G6. "
Dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Fireshade schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:27:
[...]

Je moet dan ook de zin daarna meenemen... Daarna staat nl. dat alleen de E6 en G6 officieel gecertificeerd zijn:
"In a press release, the South Korean manufacturer has listed four new OLED TVs which have received UHDA’s Premium Certification, namely the LG 55E6, 65E6, 65G6 and 77G6. "
Dus tja...
die anderen waren waarschijnlijk nog niet beschikbaar voor certificering. er is geen verschil in hdr support dus er is geen reden om aan te nemen dat de overige OLEDS niet voldoen aan het certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 22:39
Vandaag bij MM Eindhoven de 55" 920 voor 2699 of 2799, wellicht interessant voor iemand. Heb zelf mijn zinnen gezet op een Sony uit de nieuwe lijn, maar het verschil met OLED wordt zo wel klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
m4yall schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:51:
Vandaag bij MM Eindhoven de 55" 920 voor 2699 of 2799, wellicht interessant voor iemand. Heb zelf mijn zinnen gezet op een Sony uit de nieuwe lijn, maar het verschil met OLED wordt zo wel klein..
bedoel je kwa prijs of beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 22:39
Prijs. Hoewel oled ook nog niet perfect is, wad de stap altijd veel te groot naar oled qua prijs.

Reviews van de Sony druppelen binnen en zijn over het algemeen (behoorlijk) positief. Heb me nog nooit echt verdiept in de oleds, nu maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info aan allen. Sinds vrijdag heb ik de 55EG910v in huis gehaald. Indrukwekkend beeld, moet ik zeggen.

Alleen als we kijken via HDMI/Denon receiver is het zwart niet zwart, maar zie je verticale grijze strepen lopen. Gek wel. Jullie kennen dat wellicht? HDMI-kabels die slecht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:20:

Alleen als we kijken via HDMI/Denon receiver is het zwart niet zwart, maar zie je verticale grijze strepen lopen. Gek wel. Jullie kennen dat wellicht? HDMI-kabels die slecht zijn?
Gefeliciteerd met je aankoop!

Heb je dat probleem via alle HDMI aansluitingen? Heb je de beeldinstellingen op Expert 1 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:20:
Bedankt voor de info aan allen. Sinds vrijdag heb ik de 55EG910v in huis gehaald. Indrukwekkend beeld, moet ik zeggen.

Dat lijkt me niet normaal... die grijze strepen kunnen banding zijn die je wel eens in bepaalde omstandigheden ziet.. Probeer eens met een USB stick met wat demo materiaal om te testen.. zwart zou zwart moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem stelt zich enkel bij kijken via HDMI-bron. Als ik het menu open of de Smart-tv bekijk, is zwart echt zwart.

Waar haal ik die USB-testfiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:08:
Het probleem stelt zich enkel bij kijken via HDMI-bron. Als ik het menu open of de Smart-tv bekijk, is zwart echt zwart.

Waar haal ik die USB-testfiles?
Zorg ervoor dat je ook de juiste instellingen gebruikt. Deze moet je per input instellen namelijk. Laatst mijn TV laten kalibreren op HDMI 1 en daarna moest ik de settings op alle andere inputs, HDMI 2 & 3, USB, Smart TV apps en 3D, instellen.

Hier zijn de USB testfiles: TV Test Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
de oleds hebben vaak in lichte mate last van oled banding, dit is te zien bij egele grijze of antraciet beelden, LED tvs hebben er nog veel meer last van maar je zou dit kunnen zien.

Ik zie het zelf ook heel soms, je kunt dit testen door verschillende kleuren grijs te maken in photoshop in de juiste resolutie en dit op een stick te zetten en af te spelen.

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
De 55E6V staat sinds gister in de price watch
Nog een hoop geld voor 55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 21:16
Ik ben aan het kijken voor een 65" Oled TV.
Is het nou echt de moeite waard om te wachten op de 2016 modellen?
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het grote verschil is tussen de 2016 lijn en de 2015 lijn.

Anders wacht ik heel even tot de prijzen wat gezakt zijn van de 2015 lijn en ga ik voor de 65EF950V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Hier hetzelfde, maar dan voor een 55".

Klopt het dat tussen de B6 en E6 het voornaamste verschil 3D is?
En het voornaamste verschil tussen de E6 en EF950V HDR is?

3D hoeft van mij niet zo dus ik twijfel dan tussen een B6 en EF950V.
En de keuze hangt een beetje af van wat de prijzen gaan doen.
De prijzen van de B6 komen toch pas de 2e helft van 2016?

Edit:
Hier staat mei/juni voor B6
https://www.homecinemamag...-up-met-prijzen-en-specs/

[ Voor 23% gewijzigd door Gait op 14-04-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Er zijn zeker wel wat verbeteringen t.o.v. de 2015 lijn, maar of het voor jou de hogere prijs waard is kun je het beste zelf beslissen. De EF950V heeft ook HDR en in de 2016 lijn is daar Dolby Vision aan toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 21:16
Ik heb geen interesse in 3D, het geluid van de TV ga ik ook niet gebruiken omdat ik een losse versterker heb. Waarschijnlijk is dan de B6 de beste keuze.

Dan doe ik even de aanname dat de helderheid van deze TV ook rond de 540cd/m ligt. Want de daadwerkelijke helderheid heb ik nog nergens kunnen vinden.
Dit zou een verdubbeling zijn van het 2016 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Alpha Supreme schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:52:

Dan doe ik even de aanname dat de helderheid van deze TV ook rond de 540cd/m ligt. Want de daadwerkelijke helderheid heb ik nog nergens kunnen vinden.
Vergeet niet dat voor OLED de helderheid minder van belang is. Voor HDR gaat het om het aantal stops dat een tv kan weergeven, niet om de hoogste waarde. Natuurlijk zullen merken die geen OLED hebben dat niet zo adverteren, die claimen juist dat de televisie zo helder mogelijk moet zijn. OLED heeft meer stops omdat ze in het donkere gedeelte veel meer verschillen kunnen weergeven.

http://www.wired.com/2016/01/what-is-hdr-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Ik dacht dat de beste verbeteringen pas in de hoogste nieuwe modellen zaten (de G6-lijn, 6000 euro's of meer) die een andere chip/SoC gebruiken om het panel aan te sturen. De G6-lijn is bijna onbetaalbaar.

Zover ik nu heb kunnen lezen heeft de nieuwe E6 een wat gelijkmatiger panel in het 3-5% grijs gebied.
Andere zaken zoals motion (650 lijnen maximaal) zijn hetzelfde gebleven, alsmede de 3D.
De lichtopbrengst is iets hoger van de E6 in het piekgebied maar, en dan volgt een dikke maar: De ABL (auto bright limiter) zou eerder ingrijpen bij de E6 dan de EF950v. Wat betekend dat het eerder opvalt als deze limiter ingrijpt bij het tonen van een erg helder of wit beeld (wordt dan wat donkerder omdat de output begrenst wordt).

Tja, wat is dan beter.
Ikzelf heb nu een 55ef950v op de kop getikt (601 > januari 2016 panel) en die is goed gelijkmatig en ik zie geen rare dingen tijdens een film. Ook vignetting is minimaal. En geen rare gele verkleuringen op witte vlakken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Alpha Supreme schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:52:
Ik heb geen interesse in 3D, het geluid van de TV ga ik ook niet gebruiken omdat ik een losse versterker heb. Waarschijnlijk is dan de B6 de beste keuze.

Ik ben ook nog in afwachting van de eerste reviews van de B6 (65"), de 950V is nu al regelmatig in de aanbieding maar verwacht dat deze nog verder gaat zakken zodra de 2016 modellen hier uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
Ik heb nog wat zitten spelen met de trumotion user settings. Na wat Research hierover Las ik dat dejudder de meeste artifacts produceerde zodra deze op 5 of hoger staat, ook creëert deze het "soap opera effect". Deblur is interessant, als je deze op max zet behaal je de hoogste Motion resolution (scherp blijven bij veel beweging).
Ik heb de usersetting nu op dejudder 4 en deblur Max gezet.
Beeld is nu heerlijk soepel en blijft mooi scherp bij beweging. Hele verbetering zo als je het mij vraagt. Ik kan geen enkele artifacts ontdekken, had ik vanaf 5 wel bij bepaalde panning scenes. Ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Laatst online: 06-10 08:57
Bij PlatteTV bieden ze nu 500,- cashback + gratis soundbar op de 55EF950V. Viel me nu in eens op aangezien ik de TV wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
De prijzen van de B6 en C6 komen ook online. € 3.999,- voor de 55".

https://www.expert.nl/lg-oled55b6v

[ Voor 6% gewijzigd door Gait op 16-04-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
BliXem schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:41:
Bij PlatteTV bieden ze nu 500,- cashback + gratis soundbar op de 55EF950V. Viel me nu in eens op aangezien ik de TV wil kopen.
Je zou er bijna een ritje naar België voor over kunnen hebben?

http://www.hifinesse.be/l...v-wi-fi-zwart-led-tv.html (staat ook in PW)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Har

Har

Alpha Supreme schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:35:
Ik ben aan het kijken voor een 65" Oled TV.
Is het nou echt de moeite waard om te wachten op de 2016 modellen?
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het grote verschil is tussen de 2016 lijn en de 2015 lijn.

Anders wacht ik heel even tot de prijzen wat gezakt zijn van de 2015 lijn en ga ik voor de 65EF950V.
Ik heb er wat over gelezen en het komt op het volgende neer:
- meer uniform beeld
- minder black crunch
- grotere kleurruimte
- grotere helderheid (nits)
- ondersteuning van Dolby Vision naast HDR10

De eerste vier vind ik passen bij een jaarlijkse geleidelijke verbetering. Of je daarop moet wachten is een kwestie van smaak. In de praktijk zullen de verschillen wel meevallen.

Dolby Vision is een andere zaak. Hiervoor is een SOC van Dolby nodig plus licentiekosten. In tegenstelling tot HDR10, waarvoor LG een software update heeft uitgebracht (960V), kan DV dus niet aan een bestaande set worden toegevoegd omdat het hardware betreft. Het ontbreken van DV kan dus gevolgen hebben voor het future proof zijn van je set.

Het verschil tussen HDR10 en DV is:
- HDR10 is open, DV is proprietary
- HDR10 stuurt eenmalig metadata mee, die op de gehele film worden toegepast. DV stuurt metadata per scène mee en is dus in theorie beter.

Voor zover ik weet heeft alleen Netflix beide systemen vergeleken. Zij kwamen tot de voorlopige conclusie dat het verschil omgekeerd evenredig was met de prijs: hoe duurder de set, hoe kleiner het verschil. Bij goedkopere sets was het verschil wel duidelijk zichtbaar.

DV stuurt overigens ook HDR10 mee, zodat je altijd HDR hebt.

We weten waarschijnlijk pas over een aantal jaren welk systeem de HDR oorlog gaat winnen.

Voor mij is DV / HDR de belangrijkste nieuwe feature. Als ik de deskundigen mag geloven zal de impact van HDR (aanzienlijk) groter zijn dan die van 3D, curved screens, 4k etc. De overgang wordt ongeveer gelijk gesteld met die van SD naar HD, zo groot is het verschil.

Netflix is inmiddels begonnen met het aanbieden van HDR producties. Amazon en Vudu deden dat al. Netflix biedt voorlopig beide systemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:45
Ik ben sinds gisteren in bezit van de OLED55E6V en moet zeggen dat dit toestel erg goed presteert. Heb hiervoor twee (defecte) EF950V gehad met veel banding en vignetting, maar daar heeft dit toestel geen last meer van (of in ieder geval niet zichtbaar bij normaal tv/film kijken).

webOS 3 is daarnaast ook stukken sneller en zit net even iets handiger in elkaar.

Voor mensen die geinteresseerd zijn, ik heb op AVForums verschillende foto's staan en reacties gegeven op vragen: https://www.avforums.com/...iscussion-thread.2023861/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

eNDee87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:06:

Voor mensen die geinteresseerd zijn, ik heb op AVForums verschillende foto's staan en reacties gegeven op vragen: https://www.avforums.com/...iscussion-thread.2023861/
Mooie foto's. Bedankt.

Een vraagje: kun je die soundbar vanuit je surround versterker als centre speaker aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:38:
[...]

Je zou er bijna een ritje naar België voor over kunnen hebben?

http://www.hifinesse.be/l...v-wi-fi-zwart-led-tv.html (staat ook in PW)
Interessant, maar heb al een bod gehad inclusief inruil TV + LG wallmount + 500 euro korting + A tot Z service, totaal 2899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
eNDee87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:06:
Ik ben sinds gisteren in bezit van de OLED55E6V en moet zeggen dat dit toestel erg goed presteert. Heb hiervoor twee (defecte) EF950V gehad met veel banding en vignetting, maar daar heeft dit toestel geen last meer van (of in ieder geval niet zichtbaar bij normaal tv/film kijken).

webOS 3 is daarnaast ook stukken sneller en zit net even iets handiger in elkaar.

Oei, wil net dezelfde gaan kopen... Heb je de EF950V aan de muur gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
Har schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:30:
[...]

Mooie foto's. Bedankt.

Een vraagje: kun je die soundbar vanuit je surround versterker als centre speaker aansturen?
Zover ik in de instellingen kan zien niet... wat wel fijn is dat je de verschillende tonen kunt aanpassen in de equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
BliXem schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:04:
[...]

Oei, wil net dezelfde gaan kopen... Heb je de EF950V aan de muur gehangen?
Ik heb nu een OLED55E6V, kortom een 2016 model. Deze hangt aan een custom-made meubel, wel aan een muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
eNDee87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:02:
[...]

Ik heb nu een OLED55E6V, kortom een 2016 model. Deze hangt aan een custom-made meubel, wel aan een muurbeugel.
Ja, dat weet ik. Maar vroeg het over je vorige model. Je had dus soort van banding, twee keer? Wat nog meer voor dingen? Wel tevreden verder geweest op de dingen na?
Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.