Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:45
BliXem schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:20:
[...]

Ja, dat weet ik. Maar vroeg het over je vorige model. Je had dus soort van banding, twee keer? Wat nog meer voor dingen? Wel tevreden verder geweest op de dingen na?
Ah oke. De EF950V hing aan dezelfde beugel, alleen gebruikte maar 2 van de 4 gaten vanwege de niet-VESA aansluiting op de tv.

Eén keer had ik behoorlijke banding en de tweede keer had ik behoorlijke vignetting (zijkanten die donker wegtrekken). Verder was het beeld uitstekend! OLED is gewoon prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:08

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

eNDee87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:06:
Ik ben sinds gisteren in bezit van de OLED55E6V en moet zeggen dat dit toestel erg goed presteert. Heb hiervoor twee (defecte) EF950V gehad met veel banding en vignetting, maar daar heeft dit toestel geen last meer van (of in ieder geval niet zichtbaar bij normaal tv/film kijken).

webOS 3 is daarnaast ook stukken sneller en zit net even iets handiger in elkaar.

Voor mensen die geinteresseerd zijn, ik heb op AVForums verschillende foto's staan en reacties gegeven op vragen: https://www.avforums.com/...iscussion-thread.2023861/
Waar heb je het toestel gekocht en tegen welke prijs als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Fireshade schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:05:
Voor degenen die zich orienteren op de LG 2016 modellen:
Ik vond dit handige overzicht van de modellen voor 2016 van LG en Panasonic.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron: http://digitalt.tv/her-er...a-sony-samsung-med-flere/
Thanx. Is het bekend welk model geen (of verwijderbaar) soundbar heeft? Ik dacht ergens te lezen dat modellen na de LG OLED65E6V dat niet hebben. Stuk mooier aan de muur.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
Lt. Marx schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:10:
[...]

Waar heb je het toestel gekocht en tegen welke prijs als ik mag vragen?
PlatteTV.nl voor 4999,99. Zij zijn de eerste in NL en hadden maar een aantal toestellen gekregen, nu moet je geloof ik al twee weken weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 14:37
eNDee87 schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:31:
[...]

PlatteTV.nl voor 4999,99. Zij zijn de eerste in NL en hadden maar een aantal toestellen gekregen, nu moet je geloof ik al twee weken weer wachten.
Is de voet storend? Ik zelf zit te wachten op de 2016 lijn, echter heb ik niks aan die ingebakken Soundbar. Ik wil de TV ook niet ophangen, maar op de voet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
kwdtjuh schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:37:
[...]

Is de voet storend? Ik zelf zit te wachten op de 2016 lijn, echter heb ik niks aan die ingebakken Soundbar. Ik wil de TV ook niet ophangen, maar op de voet laten staan.
Dat is natuurlijk persoonlijk, ik heb hem hangen en de soundbar zie je natuurlijk wel, de voet die je erbij krijgt is een plateau die je onder de soundbar monteert, kortom de tv zelf ziet er niet veel anders uit met of zonder voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
CyberAmp schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:56:
[...]

Thanx. Is het bekend welk model geen (of verwijderbaar) soundbar heeft? Ik dacht ergens te lezen dat modellen na de LG OLED65E6V dat niet hebben. Stuk mooier aan de muur.
De B6 (geen 3D) en C6 (curved) hebben geen soundbar. De E6 en G6 hebben beiden een soundbar die niet te verwijderen is. De soundbar van de G6 moet naar achter geklapt worden als je hem aan de muur hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
eNDee87 schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:13:
[...]

Dat is natuurlijk persoonlijk, ik heb hem hangen en de soundbar zie je natuurlijk wel, de voet die je erbij krijgt is een plateau die je onder de soundbar monteert, kortom de tv zelf ziet er niet veel anders uit met of zonder voet.
Dan wacht ik op de B6, geen interesse in 3D of de Soundbar namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
kwdtjuh schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:12:
[...]

Dan wacht ik op de B6, geen interesse in 3D of de Soundbar namelijk :-)
Hier idemdito :)

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:24
Moet eerlijk zijn. Dit weekend toevallig bij Mediamarkt langs geweest, en het contrast van een Oled bekeken....
Ik viel toch niet om van het verschil.
Als mijn TV een zwart scherm weer geeft, dan vraag ik me iedere keer af of die uitgevallen is. (panasonic LED)

In elk geval vond ik het niet drie keer zo veel waard.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar het inbrandeffect wat toch aanzienlijk lijkt te zijn bij oled, zoals logo's e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tommie12 schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:47:
Moet eerlijk zijn. Dit weekend toevallig bij Mediamarkt langs geweest, en het contrast van een Oled bekeken....
Als mijn TV een zwart scherm weer geeft, dan vraag ik me iedere keer af of die uitgevallen is. (panasonic LED)

Bij een Media Markt kun je dan ook geen contrast vergelijken. De felle omgevingslichten hebben een zeer negatief effect op zwartwaardes waardoor zelfs de contrastverschillen tussen IPS en VA-panelen niet of nauwelijks zichtbaar is.

Daarbij is hetgeen wat jij ervaart op jouw LCD-televisie het dynamisch contrast. Bij donkere beelden wordt dan de achtergrondverlichting gedimd of zelfs -- in het geval van een volledig zwart beeld -- helemaal uitgeschakeld. Dit zorgt er wel voor verlies van detail in schaduwen, daar deze ook donkerder worden.

OLED heeft dit niet omdat de pixels zelf oplichten en het dus mogelijk is om de ene pixel volledig wit weer te geven terwijl de pixel ernaast volledig zwart is. Het statische contrast is hiermee ontzettend groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNDee87
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:51:
Ik ben wel benieuwd naar het inbrandeffect wat toch aanzienlijk lijkt te zijn bij oled, zoals logo's e.d.
Ik heb hier eigenlijk nog niets van gemerkt bij het 2016 model.

Het kan zijn dat als je langdurig hetzelfde op het scherm hebt staan (of bijvoorbeeld zwarte balken van een film) je tijdelijk even dat nog een aantal minuten licht op het scherm ziet. Maar dit is niet echt inbranden, maar image retention. Uiteraard als je echt dagen achter elkaar hetzelfde op het scherm toont is het risico wat hoger, maar bij normaal gebruik zou je hier geen last van moeten hebben.

Er is een automatisch proces die na uitschakelen draait om te zorgen dat (o.a.) het beeld weer mooi uniform wordt. Daarom is het wel belangrijk dat je niet helemaal de spanning (met een knop of stekker eruit) afhaalt, anders draait dit proces niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier geen zichtbare image retention op een 55eg910v. En ik doe er niet extra voorzichtig mee of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje

Bij een winkel als de MediaMarkt kan je ook geen goed oordeel geven over een TV. Of de instellingen staan verkeerd, of de toevoer is brak(SD) en daarnaast is het omgevingslicht niet te vergelijken met een huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Dit voorbeeld is een hele grote reden dat plasma is uitgestorven....
En ik persoonlijk vind het verschil tussen een lcd en een oled, ook in een mediamarkt nog behoorlijk groot. Lcd oogt veel fletser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:13
Har schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:56:
[...]

Ik heb er wat over gelezen en het komt op het volgende neer:
- meer uniform beeld
- minder black crunch
- grotere kleurruimte
- grotere helderheid (nits)
- ondersteuning van Dolby Vision naast HDR10

De eerste vier vind ik passen bij een jaarlijkse geleidelijke verbetering. Of je daarop moet wachten is een kwestie van smaak. In de praktijk zullen de verschillen wel meevallen.

Dolby Vision is een andere zaak. Hiervoor is een SOC van Dolby nodig plus licentiekosten. In tegenstelling tot HDR10, waarvoor LG een software update heeft uitgebracht (960V), kan DV dus niet aan een bestaande set worden toegevoegd omdat het hardware betreft. Het ontbreken van DV kan dus gevolgen hebben voor het future proof zijn van je set.

Het verschil tussen HDR10 en DV is:
- HDR10 is open, DV is proprietary
- HDR10 stuurt eenmalig metadata mee, die op de gehele film worden toegepast. DV stuurt metadata per scène mee en is dus in theorie beter.

Voor zover ik weet heeft alleen Netflix beide systemen vergeleken. Zij kwamen tot de voorlopige conclusie dat het verschil omgekeerd evenredig was met de prijs: hoe duurder de set, hoe kleiner het verschil. Bij goedkopere sets was het verschil wel duidelijk zichtbaar.

DV stuurt overigens ook HDR10 mee, zodat je altijd HDR hebt.

We weten waarschijnlijk pas over een aantal jaren welk systeem de HDR oorlog gaat winnen.

Voor mij is DV / HDR de belangrijkste nieuwe feature. Als ik de deskundigen mag geloven zal de impact van HDR (aanzienlijk) groter zijn dan die van 3D, curved screens, 4k etc. De overgang wordt ongeveer gelijk gesteld met die van SD naar HD, zo groot is het verschil.

Netflix is inmiddels begonnen met het aanbieden van HDR producties. Amazon en Vudu deden dat al. Netflix biedt voorlopig beide systemen aan.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ondertussen besloten dat ik voor een 2016 model ga. Zit alleen nog even te twijfelen tussen de B en E serie. Normaal gesproken zou ik direct voor de E zijn gegaan, maar ik zie dat daar de soundbar niet verwijderd kan worden. Dat vind ik toch wel een behoorlijk nadeel, aangezien ik die helemaal niet gebruik.

Binnenkort maar is beide modellen in de winkel bekijken en dan een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik ga ook wachten op het 2016 model! Heb me zaterdag ook verdiept in HDR en de post van Har ging daar nog net weer wat uitgebreider op door.

@Alpha Supreme
Mag ik vragen waarom je voor de E6 gaat boven de B6?

Edit:
Van geluid heb ik niet veel verstand, maar hoe zal de soundbar van de E6 zich verhouden tegen een Bose 321 set? Nu twijfel ik toch om misschien de Bose set (waar ik al geen voorstander van was) er uit te doen en voor de E6 te gaan ipv B6.

[ Voor 36% gewijzigd door Gait op 18-04-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:13
Gait schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:52:
...........

@Alpha Supreme
Mag ik vragen waarom je voor de E6 gaat boven de B6?

............
Gewetensvraag :)

Omdat die nu te krijgen is, en 3D heeft (ook al ga ik dat nooit gebruiken)?
Misschien moet ik nog even wachten en kijken wat de reviews zeggen.

Pffff, hoe moeilijk is het om een nieuw speeltje uit te zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik begrijp niet waarop plattetv.nl zo'n idioot hoge prijs hanteert voor de 55E6V. Puur alleen dat je een Elite status hebt van LG wilt niet zeggen dat je meteen een enorme hoge marge kan pakken op een product wat nu nog vrij schaars is. Coolblue zal de 55E6V volgende week op voorraad hebben en biedt em nu aan voor 4500 euro. Plattetv.nl heeft het bij mij voor altijd verbruid. Met wat onderhandelen kan je volgende week al op een bedrag van 4200 a 4300 euro uitkomen en hou je wat nog over voor een leuke UHD Blu-ray speler !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Alpha Supreme schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:50:
[...]

Gewetensvraag :)

Omdat die nu te krijgen is, en 3D heeft (ook al ga ik dat nooit gebruiken)?
Misschien moet ik nog even wachten en kijken wat de reviews zeggen.

Pffff, hoe moeilijk is het om een nieuw speeltje uit te zoeken :D
Haha ik zit met precies hetzelfde, het kriebelt nu wel om toch voor de E6 te gaan.
3D is leuk, maar waarschijnlijk ga ik er nooit gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ik heb op dit moment 3D op mijn televisie, ik heb het denk ik in 4 jaar tijd 4x gebruikt. Bij de meeste films voegt het geen drol toe en is het effect in de bioscoop een stuk beter. Bij games was het wel geweldig, echter veel randzaken die niet lekker werkte, waardoor de 3D brillen nu stof liggen te happen.

Ik ben benieuwd wat de 65B6 gaat kosten, verwacht eind van dit jaar de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06

Zoals hierboven al vaak aangegeven; dit is de reden dat plasma is uitgestorven.

Heel veel mensen lopen door één van de grote winkelketens om zo de tv's te vergelijken. Met alle TL-buizen, spiegeling, slechte instellingen en andere gebreken die daar aanwezig zijn, kan je alleen de vormgeving van een tv bepalen. Niet de beeldkwaliteit. Met plasma's was het nog een stap erger, met hun fosforcoating. Al het zwarte was gewoon grijzig -> geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Kan een eigenaar van de 55E6 bevestigen of het mogelijk is om HEVC UHD files af te spelen vanaf een NAS ? Op de 950V was dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Het wordt langzaamaan tijd dat de B- en C-series in Pricewatch verschijnen!

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Late reactie, met my two cents.... Ik heb laatst in de MM ook de 950V oled bekeken, en was in eerste instantie ook niet 100% overtuigd. Uiteindelijk wel gekocht (niet bij MM) en ik had dus thuis een 4K UHD van Samsung (HU7500) en de 950V.

Verschil is groot! :9~ :9~

Na de oled een tijdje aangehad te hebben, en goed ingesteld te hebben, de Samsung weer een keer aangezet. Mijn vrouw en ik wisten nu weer waarom we dit gedaan hebben.... van 55" naar 55" :)

Wat een gezeik trouwens om de 950V goed aan de muur te krijgen, dat kostte nog wel even moeite.... :(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Sparhawk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:49:
[...]

....

Wat een gezeik trouwens om de 950V goed aan de muur te krijgen, dat kostte nog wel even moeite.... :(
Welke muurbeugel heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
ronzelver schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:42:
[...]

Het wordt langzaamaan tijd dat de B- en C-series in Pricewatch verschijnen!
Je kunt ze zelf toevoegen heb ik ook met de 55" B gedaan, maar het is me iets te veel werk om ze allemaal toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59
Aan een E6-bezitter: heeft deze eigenlijk een light-sensor?
De ef950 heeft deze niet namelijk.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

ronzelver schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:09:
[...]

Welke muurbeugel heb je gebruikt?
Vogels THIN 205. Internet gaf aan dat ie moest passen, maar daar werd ik toch niet helemaal gelukkig van. Ik had echter ook geen zin om 100 euro aan de officiele beugel uit te geven, die ook nog kon zwenken. Wilde hem zo dicht mogelijk tegen de muur hebben. dat is nu wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Gait schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:14:
[...]

Je kunt ze zelf toevoegen heb ik ook met de 55" B gedaan, maar het is me iets te veel werk om ze allemaal toe te voegen.
Ik heb de OLED65B6V op basis van de UK site van LG toegevoegd en kon geen EAN nummer vinden, dus hij staat momenteel als buitenlands model in Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

MAZZA

Barbie is er weer!

Sparhawk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:09:
[...]

Vogels THIN 205. Internet gaf aan dat ie moest passen, maar daar werd ik toch niet helemaal gelukkig van. Ik had echter ook geen zin om 100 euro aan de officiele beugel uit te geven, die ook nog kon zwenken. Wilde hem zo dicht mogelijk tegen de muur hebben. dat is nu wel gelukt.
Heb je daarvoor aanpassingen moeten doen of zo? Ik wil hem ook nog steeds zo vlak mogelijk tegen de muur aan bevestigen maar ik kan alleen de officiele kantelbare beugel vinden. Die hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
StealthyPeanut schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:28:
[...]

Zoals hierboven al vaak aangegeven; dit is de reden dat plasma is uitgestorven.

Heel veel mensen lopen door één van de grote winkelketens om zo de tv's te vergelijken. Met alle TL-buizen, spiegeling, slechte instellingen en andere gebreken die daar aanwezig zijn, kan je alleen de vormgeving van een tv bepalen. Niet de beeldkwaliteit. Met plasma's was het nog een stap erger, met hun fosforcoating. Al het zwarte was gewoon grijzig -> geen gezicht.
Tja hoe moeten consumenten dan vergelijken?
Een tv van 5000 euro kopen en dan retourneren onder wet koop-op-afstand als die niet bevalt zie ik ook niet zo zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Waah schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:20:
[...]

Tja hoe moeten consumenten dan vergelijken?
Een tv van 5000 euro kopen en dan retourneren onder wet koop-op-afstand als die niet bevalt zie ik ook niet zo zitten :P
Dan ga je speciaalzaken opzoeken (die zijn er nog genoeg te vinden) en gaat daar in een omgeving de tv beoordelen die wel representatief is voor jouw thuis omgeving. (zijn veel zaken met een kijkhoek, donkerdere ruimtes of areas waar minder omgevingslicht en lampen hangen) Ik ben zelfs met mijn Xbox360 naar een speciaalzaak gegaan om te kijken hoe het beeld eruit zag met mijn instellingen. Zo heb ik een perfecte keuze kunnen maken. Veel speciaalzaken vinden dat zelfs niet erg, omdat zulke acties voor veel winkelbezoekers een reden is om te blijven kijken en vragen te stellen.

Het is gewoon een aanschaf van een paar duizend euro, waar je duizenden uren naar gaat zitten kijken....dat moet gewoon goed zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-04-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
StealthyPeanut schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:29:
[...]

Dan ga je speciaalzaken opzoeken (die zijn er nog genoeg te vinden) en gaat daar in een omgeving de tv beoordelen die wel representatief is voor jouw thuis omgeving. (zijn veel zaken met een kijkhoek, donkerdere ruimtes of areas waar minder omgevingslicht en lampen hangen) Ik ben zelfs met mijn Xbox360 naar een speciaalzaak gegaan om te kijken hoe het beeld eruit zag met mijn instellingen. Zo heb ik een perfecte keuze kunnen maken. Veel speciaalzaken vinden dat zelfs niet erg, omdat zulke acties voor veel winkelbezoekers een reden is om te blijven kijken en vragen te stellen.

Het is gewoon een aanschaf van een paar duizend euro, waar je duizenden uren naar gaat zitten kijken....dat moet gewoon goed zijn.
Een speciaalzaak zal voor mij wel een eindje zijn (waar ze niet enkel Bose etc verkopen). Lang leve wonen in het hoge noorden....
maar dat zou nog wel eens een optie kunnen zijn ja. Als er een nieuwe TV moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

MAZZA schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:13:
[...]

Heb je daarvoor aanpassingen moeten doen of zo? Ik wil hem ook nog steeds zo vlak mogelijk tegen de muur aan bevestigen maar ik kan alleen de officiele kantelbare beugel vinden. Die hoef ik niet.
De beugel bestaat uit een horizontale strip op de muur, en twee verticale u profielen, die je op de TV schroeft. Als je de schroefgaten gebruikt die erbij zitten, dan zitten die verticale profielen niet recht, maar in een V vorm
(kijk maar naar de 4 bevestigingsgaten achterop je TV, dan snap je wat ik bedoel.)

Als je aan de onderkant van de vertikale beugels de wand-afstandshouders eruit klikt, kun je een extra gat boren. Daarmee hangen ze bijna recht; iig recht genoeg om gewoon te gebruiken.

Let op! als je die twee gaten niet exact op dezelfde hoogte boort, komt je TV schuin te hangen. Dit kun je weer (deels) compenseren door de strip op de muur ook te roteren (en daarvoor is ie ook ontworpen).

Ook had ik er last van, dat gezien de enorme hoeveelheid kabels, en hoe ik die achterlangs de tv heb weggewerkt, de tv aan de bovenkant dichter bij de muur hing, dan bij de onderkant. Scheelde 2 cm.

Een afstandsbusje bij de bovenste schroef van de vertikale geleider (meegeleverd met de muurbeugel) loste dat probleem weer op.

TV is een keer of 8 opgehangen, voordat ie perfect hing :)

TLDR. Als je zelf kan klussen, geen probleem. Anders koop de officiele muurbeugel.

btw, doordat de onderkant van de TV best "dik" is tov de bovenkant, denk ik dat de tv met de officiele beugel ook vrij plat tegen de muur terecht kan komen. Dit is een beetje een gok, gebaseerd op het plaatje van die muurbeugel.
Waah schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:36:
Een speciaalzaak zal voor mij wel een eindje zijn (waar ze niet enkel Bose etc verkopen). Lang leve wonen in het hoge noorden....
maar dat zou nog wel eens een optie kunnen zijn ja. Als er een nieuwe TV moet komen :)
Dan ga je een keer bij iemand kijken die hem heeft :) Je bent uitgenodigd, ik woon alleen in de buurt van Den Haag ..... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sparhawk op 19-04-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

MAZZA

Barbie is er weer!

Sparhawk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:44:
[...]

Let op! als je die twee gaten niet exact op dezelfde hoogte boort, komt je TV schuin te hangen. Dit kun je weer (deels) compenseren door de strip op de muur ook te roteren (en daarvoor is ie ook ontworpen).

Ook had ik er last van, dat gezien de enorme hoeveelheid kabels, en hoe ik die achterlangs de tv heb weggewerkt, de tv aan de bovenkant dichter bij de muur hing, dan bij de onderkant. Scheelde 2 cm.

TLDR. Als je zelf kan klussen, geen probleem. Anders koop de officiele muurbeugel.
Ok, dat is het proberen waard. Hangt hij wel goed aan de horizontale strip op de muur, ondanks dat de verticale profielen niet volledig haaks op die strip zitten?

Dat van die kabels is bij mij op zich geen probleem doordat ik een kabelgoot in de muur heb zitten. Ware het niet dat het netsnoer direct aan de tv vast zit (en maar 1,5m lang is). Er zit wel een klepje met een schroef en als ik die openschroef zie ik dit (klik voor groot):

LG 55EF950V

Iemand een idee of je dat makkelijk los kunt klikken? Ik wil niet zomaar m'n garantie aan gort helpen door hem los te rukken en dan zaken te slopen ;) Daar is de tv toch iets te prijzig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

MAZZA schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:06:
[...]

Ok, dat is het proberen waard. Hangt hij wel goed aan de horizontale strip op de muur, ondanks dat de verticale profielen niet volledig haaks op die strip zitten?
Ja!

Als je die gaten boort, zitten de verticale profielen bijna verticaal, dus gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Sparhawk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:44:
Dan ga je een keer bij iemand kijken die hem heeft :) Je bent uitgenodigd, ik woon alleen in de buurt van Den Haag ..... :)
Zal het onthouden :P tis maar 2 uurtjes rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
eNDee87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:24:
[...]
Ah oke. De EF950V hing aan dezelfde beugel,
Ik kan je geen berichtje sturen, maar is het mogelijk om even te kijken naar de E6 oled?

Of wellicht bij een andere bezitter?

Zit toch even te twijfelen of ik de (dure) upgrade ga maken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Mannen, ik heb een mooie aanbieding ontvangen voor de pricewatch: LG 55EG920V Zwart voor € 2399,-
Nu heb ik op dit moment een Samsung UE55D6500 in het bezit dus het zal zeker een upgrade zijn. Nou ben ik een vrij fanatieke gamer, alleen heb ik niet heel veel verstand van input-lag waardes etc (uiteraard: hoe lager hoe beter). Ik game niet in competities etc, maar game gewoon vrij veel (Fifa/CoD/etc.).

Afgezien van de geweldige vooruitgang in kwaliteit, is deze TV ook voor gamen gewoon prima geschikt of zijn er dergelijke waardes/specificaties aan deze TV wat het echt geen geschikte TV maakt voor gamen?

[ Voor 7% gewijzigd door EricNL op 20-04-2016 13:07 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
EricNL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:06:
Mannen, ik heb een mooie aanbieding ontvangen voor de pricewatch: LG 55EG920V Zwart voor € 2399,-
Nu heb ik op dit moment een Samsung UE55D6500 in het bezit dus het zal zeker een upgrade zijn. Nou ben ik een vrij fanatieke gamer, alleen heb ik niet heel veel verstand van input-lag waardes etc (uiteraard: hoe lager hoe beter). Ik game niet in competities etc, maar game gewoon vrij veel (Fifa/CoD/etc.).

Afgezien van de geweldige vooruitgang in kwaliteit, is deze TV ook voor gamen gewoon prima geschikt of zijn er dergelijke waardes/specificaties aan deze TV wat het echt geen geschikte TV maakt voor gamen?
Wanneer je via google zoekt op LG 55EG920V input lag dan geeft het bovenste resultaat 50ms aan.
En voor je huidige TV kan ik 66ms vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Gait schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:30:
[...]

Wanneer je via google zoekt op LG 55EG920V input lag dan geeft het bovenste resultaat 50ms aan.
Dat snap ik, maar nu exact mijn vraag is dan eigenlijk: is dit extreem hoog, gemiddeld, of laag? Ik kan geen input-lag resultaten vinden van mijn huidige UE55D6500 dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Vandaag mijn vraag of één van jullie een zinnig antwoord kan geven :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
EricNL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:33:
[...]

Dat snap ik, maar nu exact mijn vraag is dan eigenlijk: is dit extreem hoog, gemiddeld, of laag? Ik kan geen input-lag resultaten vinden van mijn huidige UE55D6500 dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Vandaag mijn vraag of één van jullie een zinnig antwoord kan geven :)!
Ik heb zoals ik aangaf 66ms voor je huidige tv gevonden. En google je op input lag gamers kom je op het volgende artikel "Input lag: How important is it" waarin staat:
It's worth noting that we consider anything below 40ms as "Good," 40 to 70ms as "Average," and anything higher as "Poor."
Voor FIFA is het iets minder van belang dan CoD, maar aangezien je geen competities speelt is 50ms prima te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gait op 20-04-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
EricNL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:06:

Wil je die aanbieding ook met ons delen? :)

[ Voor 59% gewijzigd door DaGroninger op 20-04-2016 20:01 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
DaGroninger schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:00:
[...]

Wil je die aanbieding ook met ons delen? :)
Oh natuurlijk. Bij PlatteTV.nl staat die voor €3.299. Vanwege een "LG Actie" (zo staat het bij mij op de offerte) krijg je nog €300 kassa-korting. Daarnaast hebben ze een inruil actie m.b.t. je huidige TV (mits deze het nog wel gewoon doet). En voor mijn TV zou ik nog €600 terug krijgen. Oftewel: €3.299 - €600 - €300 = €2.399 en dat is toch wel een hele leuke deal voor de 920V.

Kan iemand mij overigens vertellen hoe de 920V aan de muur bevestigd kan worden? Voor mijn Samsung heb ik nu gewoon een Vesa wallmount, maar ik kan van de LG televisie's (ook van de 920V) niets vinden m.b.t. VESA of wall-mount. Zelfs bij de beschikbare wallmounts op de website van LG kan ik er geen vinden die geschikt is voor de 920V.

[ Voor 23% gewijzigd door EricNL op 20-04-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
bij hificorner wordt de korting verdubbeld als je gaat afrekenen ?? dus voor bepaalde oled modellen van 300 EUR naar 600 EUR en de duurde versie van 500 EUR naar 1000 EUR korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Laatst online: 06-10 08:57
superchanbe schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:38:
bij hificorner wordt de korting verdubbeld als je gaat afrekenen ?? dus voor bepaalde oled modellen van 300 EUR naar 600 EUR en de duurde versie van 500 EUR naar 1000 EUR korting
Op de FB pagina staat dit: Profiteer nu van €1000,- KASSA KORTING op de OLED televisies van LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 16:43
Voor diegene in de markt voor de 65E6...

Hij schijnt nogal last te hebben van wat "banding" tijdens uitzendingen met voetbal of andere soorten sport zoals rugby, hockey...

De 55" versie lijkt dit probleem niet te hebben vooralsnog.

Verder moet het beeld ongeëvenaard zijn mbt tot films en normale broadcasting.
Al de problemen van de 2015 OLED modellen zijn voor het grootste gedeelte glad gestreken.

Zoals near black issues, vignetting, tinting & banding bij films.
Ook is de input lag gedaald naar +/- 34ms.

Informatie uit avforums.com

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Dus als ik de 55"950V zou willen kopen, heb ik een probleem of is dit weer 'geluk' hebben dat deze TV het niet heeft zoals bij LED schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Ik zou absoluut de 2015 oled modellen vermijden.

Je betaalt nog steeds een behoorlijk bedrag voor de EF950V bijvoorbeeld en als je het dan moet hebben van 'geluk' wacht ik liever nog ffies een jaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
De 55E6 is binnen en getest. Ik had een 55ef950V maar die had wel wat issues.
Toch maar de stap genomen naar veel extra overwerk om 1 en ander te financieren. :F

De bevindingen zijn tot nu toe erg positief: alle rare dingetjes die ik had met de 55ef950V zijn er niet.
Beweging ok, geen stuttering, geen banding, geen rare artifacts in het near black gebied, wit is egaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Shocked schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:39:
De 55E6 is binnen en getest. Ik had een 55ef950V maar die had wel wat issues.
Toch maar de stap genomen naar veel extra overwerk om 1 en ander te financieren. :F

De bevindingen zijn tot nu toe erg positief: alle rare dingetjes die ik had met de 55ef950V zijn er niet.
Beweging ok, geen stuttering, geen banding, geen rare artifacts in het near black gebied, wit is egaal.
Wat zijn jou bevindingen mbt tot voetbal kijken op deze OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 22:54
Ik lees op dat de 65E6 last heeft van banding. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
Niek-panna schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:00:
[...]
Wat zijn jou bevindingen mbt tot voetbal kijken op deze OLED?
Ik zal zo de OLED 55E6 vergelijken met een Panasonic 42gt60 plasma.

Edit: KNB bekerwedstrijd vergeleken zonet.

Kleur + helderheid: er is wat daglicht natuurlijk. Oled heeft zeer fraaie kleuren en is echt helder. De plasma is wat flets te noemen.

DSE+ Banding: niet te zien op de oled, ook niet op de plasma.

Beweging:
- om de spelers is geen randje te herkennen als ze rennen: zowel niet op de oled als de plasma (op mijn philips lcd op de kinderkamer wel trouwens)
- bij camerashots van links naar rechts vervagen de reklameborden wat: zowel op de plasma als de oled
- bal: de bal is relatief scherp, ook bij lange afstandsschot. Deze vervaagt iets bij de oled,maar bij de plasma ook ; dat gezien bij heeele snelle schotten over het veld waarbij de camera al moeite heeft om het te volgen, de langzame overtrapjes + normale overtrapjes zijn scherp
- grasvervaging: zelfde als bij de oled zowel plasma, gras blijft relatief scherp en wordt geen groene massa

Mijn nederige voorzichtige conclusie: bij goed HD voetbal zie ik weinig verschil met de kleinere (!) plasma.
Een kleiner beeld heeft voordelen omdat je dan minder fouten ziet die bij een groter beeld worden opgeblazen.
Maar duidelijk is dat de oled scherper (herstel - veel scherper) in het algemeen is , meer kleur heeft, veel helderder is, en toch een overal betere beweging heeft. De plasma is snel maar heeft ook wel last van FC (False Contouring) bij snelle beweging en alhoewel de bal bijvoorbeeld relatief scherp is, krijg je wel pixelvervaging door wat trager reagerende fosfors (FC, beetje pixelation, wat ruwer beeld als het ware) bij de plasma. De oled blijft zuiver en geeft geen ruwe vervagingen.

Winnaar: oled - wat mij betreft. Wat je op de oled ziet (beetje blur, balletje ietsjes onscherp etc.) is ook op de plasma te zien (en plasma is zelfs wat ruwer te noemen) en kan niet aangemerkt worden als fout van de oled: het zit zo in de content. Andere meningen welkom natuurlijk.

Edit: en wel de grootste opluchting is de volkomen afwezigheid van DSE + banding. Hiervoor had ik een (tijdelijke) Panasonic 50xc800 led, met veel DSE. Dat zag je altijd in het beeld bij voetbal en was zeer hinderlijk.

Waarbij ik ook nog moet opmerken dat het volgens mij nog beter kan als ze betere camera's gebruiken in het stadion. Ik heb wel eens het idee dat overzichtcamera's 720 zijn en close-up camera's 1080.
martk2280 schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:53:
Ik lees op dat de 65E6 last heeft van banding. Iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb een 55"en die heeft geen banding of DSE: alles is zuiver.

[ Voor 71% gewijzigd door Shocked op 24-04-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Shocked schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:02:
[...]

Ik zal zo de OLED 55E6 vergelijken met een Panasonic 42gt60 plasma.

Edit: KNB bekerwedstrijd vergeleken zonet.

Kleur + helderheid: er is wat daglicht natuurlijk. Oled heeft zeer fraaie kleuren en is echt helder. De plasma is wat flets te noemen.

DSE+ Banding: niet te zien op de oled, ook niet op de plasma.

Beweging:
- om de spelers is geen randje te herkennen als ze rennen: zowel niet op de oled als de plasma (op mijn philips lcd op de kinderkamer wel trouwens)
- bij camerashots van links naar rechts vervagen de reklameborden wat: zowel op de plasma als de oled
- bal: de bal is relatief scherp, ook bij lange afstandsschot. Deze vervaagt iets bij de oled,maar bij de plasma ook ; dat gezien bij heeele snelle schotten over het veld waarbij de camera al moeite heeft om het te volgen, de langzame overtrapjes + normale overtrapjes zijn scherp
- grasvervaging: zelfde als bij de oled zowel plasma, gras blijft relatief scherp en wordt geen groene massa

Mijn nederige voorzichtige conclusie: bij goed HD voetbal zie ik weinig verschil met de kleinere (!) plasma.
Een kleiner beeld heeft voordelen omdat je dan minder fouten ziet die bij een groter beeld worden opgeblazen.
Maar duidelijk is dat de oled scherper (herstel - veel scherper) in het algemeen is , meer kleur heeft, veel helderder is, en toch een overal betere beweging heeft. De plasma is snel maar heeft ook wel last van FC (False Contouring) bij snelle beweging en alhoewel de bal bijvoorbeeld relatief scherp is, krijg je wel pixelvervaging door wat trager reagerende fosfors (FC, beetje pixelation, wat ruwer beeld als het ware) bij de plasma. De oled blijft zuiver en geeft geen ruwe vervagingen.

Winnaar: oled - wat mij betreft. Wat je op de oled ziet (beetje blur, balletje ietsjes onscherp etc.) is ook op de plasma te zien (en plasma is zelfs wat ruwer te noemen) en kan niet aangemerkt worden als fout van de oled: het zit zo in de content. Andere meningen welkom natuurlijk.

Edit: en wel de grootste opluchting is de volkomen afwezigheid van DSE + banding. Hiervoor had ik een (tijdelijke) Panasonic 50xc800 led, met veel DSE. Dat zag je altijd in het beeld bij voetbal en was zeer hinderlijk.

Waarbij ik ook nog moet opmerken dat het volgens mij nog beter kan als ze betere camera's gebruiken in het stadion. Ik heb wel eens het idee dat overzichtcamera's 720 zijn en close-up camera's 1080.

[...]

Ik heb een 55"en die heeft geen banding of DSE: alles is zuiver.
Bedankt voor de uitgebreide toelichting.
Jouw verhaal bevestigd wel het verhaal op de andere forums, de 55" E6 doet het beter dan de 65" versie.
Erg blij dat er geen banding is.

Nu nog ffies wachten tot dat de 55" rond de 3500,- komt en dan kan ik toeslaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ik heb al een soundset, dus ik hoef geen TV met soundbar. Is er nog een ander alternatief? Graag 55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
BliXem schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:01:
Ik heb al een soundset, dus ik hoef geen TV met soundbar. Is er nog een ander alternatief? Graag 55"
Ja, de 55B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Dank, ben benieuwd wanneer die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
BliXem schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:29:
[...]

Dank, ben benieuwd wanneer die binnenkomt.
2 maanden terug stond hij nog voor een release ergens eind mei.

Dit zal wel 1 of 2 maanden later zijn.

Adviesprijs is 3999,- voor de 55" en dit zal dan wel weer gecorrigeerd worden tot 3499,- bij release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Volgens mij staat hij nog steeds op laatste week mei/ eerste week juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Heb toch besloten om voor de 55B6 te gaan. Het is toch maar even een maandje wachten en ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de meeste problemen dan wel zijn verholpen. Als ik het topic van de 950V een beetje doorlees zijn er nog behoorlijk wat problemen met de 950V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Is nu besteld, schijnt over 1,5 week binnen te komen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
BliXem schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:48:
Is nu besteld, schijnt over 1,5 week binnen te komen. Ben benieuwd!
Gaaf! Post je hier je bevindingen en evt. Foto's? Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
kwdtjuh schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:19:
[...]

Gaaf! Post je hier je bevindingen en evt. Foto's? Waar heb je hem gekocht?
Uiteraard! Bij plattetv.nl, je kunt 'm daar alvast pre-orderen. Heb dezelfde prijs als de 950V. Kom dan uit op 2299,- met A-Z service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 11:55
BliXem schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:29:
[...]

Uiteraard! Bij plattetv.nl, je kunt 'm daar alvast pre-orderen. Heb dezelfde prijs als de 950V. Kom dan uit op 2299,- met A-Z service.
Heb je de oled55b6v voor 2299 kunnen kopen? Is dat met inruil en/of een actie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
maikel7 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:05:
[...]

Heb je de oled55b6v voor 2299 kunnen kopen? Is dat met inruil en/of een actie ofzo?
Met vooral inruil, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen reactie op jullie vragen , maar ik zelf een vraag misschien weet iemand van jullie het antwoord wel ?
Ik heb 3 weken geleden een LG EG 920 V bij Smits' in Arnhem gekocht.
Hij staat ingesteld op de fabrieks instellingen maar er is veel meer aan o.a kleur ,helderheid uit te halen ,nu mijn vraag : weet iemand van jullie de juiste instellingen of waar ik die e.v.t kan vinden ?
Je kunt hem ook kalibreren dan heb je precies de juiste instellingen ,maar dan komt er iemand met speciale apparatuur .
Waar vind ik zo iemand? Ik heb al op marktplaats bevraagt maar geen reactie.
Wie kan mijn helpen aan de juiste waardes die ik moet instellen voor mijn LG EG 920 V . Of iemand die het voor mij kan doen met die speciale apparatuur.
Groetjes Zyam . PS ik woon in Ede. Wie kan mijn helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Laatst online: 09-10 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:00:
Dit is geen reactie op jullie vragen , maar ik zelf een vraag misschien weet iemand van jullie het antwoord wel ?
Hij staat ingesteld op de fabrieks instellingen maar er is veel meer aan o.a kleur ,helderheid uit te halen ,nu mijn vraag : weet iemand van jullie de juiste instellingen of waar ik die e.v.t kan vinden ?
Je kunt hem ook kalibreren dan heb je precies de juiste instellingen ,maar dan komt er iemand met speciale apparatuur .
Wie kan mijn helpen aan de juiste waardes die ik moet instellen voor mijn LG EG 920 V . Of iemand die het voor mij kan doen met die speciale apparatuur.
Voor calibraties aan huis kan je hier veel informatie vinden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:00:
Om te beginnen kun je de beeldinstelling op ISF Expert zetten. Dit komt al het meest in de buurt van een goede kleurweergave. Daarnaast zou ik ook alle beeldverbeteraars uitzetten:
Expert control
Dynamic contrast Off
Super resolution Off
Colour gamut Standard
Colour filter Off
Expert pattern Off

Picture options
Nois reduction Off
MPEG Noise reduction Off
Black level Low
TruMotion Off

Voor de kleuren zou je een ISF kalibratie kunnen overwegen. Ik heb dat ook laten doen en de kleur zijn zichtbaar mooier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Bever!

3

wow gister de 55e6 gezien, prachtig afgewerkt toestel. design vond ik moeilijk in te schatten van de plaatjes maar echt top in t echt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 29-04-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:03
ik heb zelf een 920v en probeer deze via ARC aan te sluiten op mijn versterker (denon avr-x1200w). ARC staat aan op de denon op de LG (simplink aan en uit geprobeerd) maar krijg maar geen geluid eruit voor bijv, netflix en films direct vanaf netwerkschijf via TV....

iemand een idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:48
refused81 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:16:
ik heb zelf een 920v en probeer deze via ARC aan te sluiten op mijn versterker (denon avr-x1200w). ARC staat aan op de denon op de LG (simplink aan en uit geprobeerd) maar krijg maar geen geluid eruit voor bijv, netflix en films direct vanaf netwerkschijf via TV....

iemand een idee?
Ik had dit probleem ook met de 910V, de tv herkent de receiver, maar ARC wilt niet netjes meewerken... Heb dan maar uit frustratie een toslink kabel gekocht en het zo gedaan, audio werkt nu wel via netflix... ARC is altijd al een rommeltje geweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 08:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Omdat er meerder keren gevraagd is om oplossingen voor het ophangen van de LG OLED tv's, mijn DHZ oplossing hieronder. Zeker wanneer je al een bestaande mount hebt en niet de officiele LG mount wilt kopen een mogelijk alternatief.

Met de afwijkende, niet-VESA, mount gaten zijn de vertikale delen niet haaks te monteren op het horizontale muurdeel. Op een eerdere pagina werd het boren van extra gaten in de vertikale delen genoemd en dat is, alhoewel niet perfect haaks, mogelijk wel de stevigste oplossing.

Wil je perfect haaks, of omdat er geen plaats is voor extra gaten, kun je ook een metalen strip gebruiken met zowel gaten op de juiste plaatsen voor de tv en voor de mount. Je moet wel afstandbusjes gebruiken of, zoals ik heb gedaan, moeren met een grotere diameter als opvulling om afstand te krijgen.

Ik had nog wat restjes gordijn rail liggen en heb deze gebruikt om een adapter te freubelen, welke stevig genoeg is voor het dragen van de 55inch tv.

Met wat meten, zagen, buigen, hameren en boren heb je zo iets bruikbaars.
:)

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/5w3bkg6c1/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/81xmey9sh/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/c0utxryfl/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb sinds februari de 910v en ben heel blij met het beeld.
Waar ik minder blij van wordt is WebOS 2.0, met name de traagheid ervan. De draaiende bolletjes :(
Ervaren jullie dit ook?
Bijvoorbeeld het oproepen van de programmagids dat 12 seconden duurt.
Het optiemenu duurt ook soms bijna 10 seconden (lang indrukken tandwielknopje).
Sowieso reageert hij bij het aanzetten de eerste 6 seconden op geen enkel commando...
(TV hangt bedraad aan de router en ik heb Ziggo.)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45
Ja, ik heb ook een 910v en heb precies hetzelfde (toevallig ook Ziggo overigens).

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
hoi, ik ben ook geïnteresseerd in de LG 65EF950V. Ik zag net toevallig dat die bij Art & Craft 4200 euro kost (zonder inruil). Kan deze prijs wel? Waarom zit er zoveel korting op?

[ Voor 14% gewijzigd door wind_surfer op 29-04-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Die prijs kan zeker, het is een overjarig model en LG geeft €500,- cash back aan de verkoper op de 65EF.

Je moet nog betere aanbiedingen kunnen vinden, vorige week werd de 65EF voor €3.500,- aangeboden op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zojuist langs de mediamarkt geweest om te kijken voor een EG910v. Ben gelijk op dit model afgeknapt. Het SDE is voor mij net iets te groot. Ernaast stond een G920v waar ik geen SDE zag.

Jammer dat de EG910 last heeft van SDE, anders had ik er eentje mee naar huisgenomen.

En een tip voor de mensen die nog zoeken, plattetv.nl heeft de cashback verdubbelt (met uitzondering van de EG910.

€600 op de 55EG920
€1000 + soundbar op de 55EG950
€500 + soundbar op de 65EG950 en 65EG960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 21:19
de 950 is in de aanbieding bij bol

edit zie dat dit geen OLED is maar gewoon IPS

[ Voor 41% gewijzigd door Michel242186 op 30-04-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 07-10 01:06
Doet de HBO GO app bij jullie het? Blijft bij mij iedere keer op 'laden... ' fabrieks reset werkte ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-04-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toch maar een 920 gekocht bij de Mediamarkt (601 model). Heb hem mee kunnen nemen voor €2600,- nieuw in doos.

Andere modellen die ze hadden staan kwamen allemaal uit 2015
WhySoSerious? schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:53:
Doet de HBO GO app bij jullie het? Blijft bij mij iedere keer op 'laden... ' fabrieks reset werkte ook niet.
Heb hetzelfde probleem, TV van het stroom halen heeft geen effect gehad op mijn set. Draai op de laatste firmware versie 4.20.70 (geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:53:
Bij mij werkt het sinds vrijdag avond weer. Op een 65ef950v.

Wat betreft firmware, heb via de Engelse LG site een paar weken geleden versie 04.20.90 gedownload en met een usb stick de tv bijgewerkt. Werkt zonder problemen.

Link voor de 950: http://www.lg.com/uk/supp...-firmware?search=65EF950V
Link voor de 920: http://www.lg.com/uk/supp...-firmware?search=55EG920V

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Bij mij werkt het sinds vrijdag avond weer. Op een 65ef950v.

Wat betreft firmware, heb via de Engelse LG site een paar weken geleden versie 04.20.90 gedownload en met een usb stick de tv bijgewerkt. Werkt zonder problemen.

Link voor de 950: http://www.lg.com/uk/supp...-firmware?search=65EF950V
Link voor de 920: http://www.lg.com/uk/supp...-firmware?search=55EG920V
Oke bedankt, voor de 55EF950V ook.
http://www.lg.com/uk/supp...-firmware?search=55EF950V

Maakt niet uit als het een NL model is? En weet je ook wat er verder anders is?

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 01-05-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:08:
[...]
Maakt niet uit als het een NL model is? En weet je ook wat er is veranderend?
Volgens mij heb je niet iets als een NL model. De 950v is Europees, de 9500 Amerikaans. Na de update werkt alles zo als daar voor.

Wat er veranderd is vertelt geen enkele fabrikant helaas, wat ik op een Engels forum las dachten ze dat er iets met de 'near black' en 'brightness' instellingen wat was gedaan. Maar dat is allemaal giswerk. Het zullen voornamelijk bug oplossingen zijn.

Het heeft in ieder geval geen nadelige gevolgen bij mijn toestel veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Volgens mij heb je niet iets als een NL model. De 950v is Europees, de 9500 Amerikaans. Na de update werkt alles zo als daar voor.

Wat er veranderd is vertelt geen enkele fabrikant helaas, wat ik op een Engels forum las dachten ze dat er iets met de 'near black' en 'brightness' instellingen wat was gedaan. Maar dat is allemaal giswerk. Het zullen voornamelijk bug oplossingen zijn.

Bedankt, update net gedaan en werkt goed, alleen de HBO app nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Voor zover te lezen is in het EF950 topic op avforums is de enige merkbare verbetering in de .90 update dat Real cinema nu goed werkt. Eerder moest je True motion op user 0 0 zetten voor 24p content. Met de .90 update kun je Real cinema aan zetten en True motion Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNOK16Bit schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:56:
[...]
Voor zover te lezen is in het EF950 topic op avforums is de enige merkbare verbetering in de .90 update dat Real cinema nu goed werkt. Eerder moest je True motion op user 0 0 zetten voor 24p content. Met de .90 update kun je Real cinema aan zetten en True motion Off
Ok, met die setting had ik niets gedaan, true motion staat bij mij op uit.
WhySoSerious? schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:36:
[...]
Bedankt, update net gedaan en werkt goed, alleen de HBO app nog steeds hetzelfde.
Bij mij blijft de HBO app nu ook weer op 'laden' staan, was blijkbaar tijdelijk dat ik geluk had. Kijk HBO OD via interactieve tv van Ziggo, het beeld van het streamen via de app is erg matig. Ondanks een bekabelde internet verbinding. De Netflix en YouTube app geven wel een zeer goede beeldkwaliteit.

Edit: nou doet de HBO app het weer wel, beeld is ook redelijk tot prima. Nu is het rond 00:40, wie weet een 'drukte' issue bij HBO?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Waar bij tvstore.nl vorige week nog levering 2 mei - 8 mei voor de B6 staat er nu 29 augustus - 2 september.
Ik hoop toch niet dat dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striven
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 16:57
Gait schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:51:
Waar bij tvstore.nl vorige week nog levering 2 mei - 8 mei voor de B6 staat er nu 29 augustus - 2 september.
Ik hoop toch niet dat dat het geval is.
De B6 en C6 zijn uitgesteld tot begin september heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Striven schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Heb je daar ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Goedemiddag mede forumers.

Ik ben van plan om een Oled tv te kopen.
Mijn plasma Panasonic TX-P42VT20E is nu bijna 7 jaar en ben aan wat nieuws toe ondanks dat het
beeld nog super is. In eerste instantie was mijn oog gevallen op de LG EG55910V maar zag in de
pricewatch ook de LG 55EG920V. Nu ben ik behoorlijk aan het twijfelen geslagen.

Ik kijk voornamelijk, veel, films en series via kodi op een minix H8+.
Voor tv kijken gebruik ik een Horizonbox van ziggo daarop kijk ik veel History HD.
Spelletjes speel ik niet, ben bijna 50 :P :P.
Ik zit ongeveer 4 meter van de tv af en kijk voornamelijk in de avond uren tv.

Nu heb ik wat vraagjes die hier misschien beantwoord kunnen worden door kenners of mensen die de tv al in gebruik hebben.

1. welke van de 2 oled tvs zou geschikt voor me zijn, ik zelf neig naar de LG EG55910V omdat ik 1000 euro verschil voor alleen UHD wel beetje veel geld vind, en ik denk dat het verschil niet duidelijk door me waargenomen kan worden. Maar ben benieuwd naar jullie bevindingen?

2. Kan ik kodi op de oled van LG installeren?

3. Werkt de oled tvs van LG goed met de CI module? Scheelt weer een kastje.

4. Werken de oled tvs van LG met de Harmony Touch?

De LG EG55910V heb ik gezien bij de MM in de stad hier, pracht beeld en een goede vervanger voor de plasma. Maar de LG 55EG920V heb ik niet kunnen bewonderen. Daarbij zal ik de tv ook niet bij hun halen. De lokale tv boer hier kun je beter mee onderhandelen. :*) :*)

Ik weet er is veel te vinden met de zoek button en op google, maar ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik heb zelf de 55EG910V gekocht, omdat ik de prijs van een UHD OLED te hoog vind. Ik zit 5 meter van mijn televisie af, dus het is mijn geval sowieso maar de vraag of je de UHD gaat kunnen zien op die afstand. Ik heb iig niet het gevoel dat ik scherpte o.i.d. mis.
De enige reden om een andere tv te halen zou een maat groter zijn. Ik zou heel graag een 65" willen hebben. En ik hoef die kromming niet te hebben, ik heb er geen last van, maar heb liever een vlak beeld.

Kodie wordt niet ondersteund op WebOS van LG.

CI module weet ik niet, ik gebruik een aparte settopbox.

Ik heb toevallig een Logitech Harmony Elite besteld, dat volgens de website van Logitech mijn tv ondersteund. Uiteraard ben je wel de ''muis" functie kwijt.
Kijk even op de website van Logitech voor jouw afstandsbediening.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25
Ik heb de 55EG910V en gebruik deze i.c.m. met de Harmony One. Werkt super, maar je mist inderdaad de muisfunctie omdat er geen scrollwiel op de Harmony zit. Die muisfunctie is alleen voor de smart functies handig, maar zonder lukt het overigens ook wel hoor. Voor standaard TV functies heb je het in ieder geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Laatst online: 23-04 07:49
Striven schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Op AVForums staat Mei/Jun, nergens iets over September?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Dat had ik inderdaad ook gezien, op AVS forums spreken ze wel over een Koreaans twitter bericht, maar dat is nog al vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
DjRik schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:29:
Ik heb zelf de 55EG910V gekocht, omdat ik de prijs van een UHD OLED te hoog vind. Ik zit 5 meter van mijn televisie af, dus het is mijn geval sowieso maar de vraag of je de UHD gaat kunnen zien op die afstand. Ik heb iig niet het gevoel dat ik scherpte o.i.d. mis.
De enige reden om een andere tv te halen zou een maat groter zijn. Ik zou heel graag een 65" willen hebben. En ik hoef die kromming niet te hebben, ik heb er geen last van, maar heb liever een vlak beeld.
:) Bovenstaande kon mijn reactie zijn, echt 1 op 1 8) (ook de 5 meter)

Ik had hiervoor een Samsung.
Nadeel vind ik wel dat het aangeboden signaal ook veel beter wordt weer gegeven, dus ook de beperkingen :/
Ik vind het HD beeld van KPN eigenlijk slechter op deze 910 dan op mijn Samsung :?

Ik dacht eerst dat mijn TV niet helemaal goed was, maar bij Youtube even een OLED demo zoeken en die spat van het scherm af 8) :9 _/-\o_
Het is dus echt het signaal van de KPN, Bluray is ook veel mooier.

Wel weer jammer dat dat nu meer opvalt, je raakt echt verwent met beter beeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
frank_b schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:01:
[...]
....
Ik vind het HD beeld van KPN eigenlijk slechter op deze 910 dan op mijn Samsung :?

Ik dacht eerst dat mijn TV niet helemaal goed was, maar bij Youtube even een OLED demo zoeken en die spat van het scherm af 8) :9 _/-\o_
Het is dus echt het signaal van de KPN, Bluray is ook veel mooier.
....
KPN past gewoon vreselijk hoge compressie toe op hun zenderpakket en vooral bij HD ga je dat merken, zeker met een goede TV als een OLED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Thnx. voor jullie input.
Gisteren naar de MM en de BCC gewesst en de 910 en 920 naast elkaar kunnen vergelijken en
de keuze op de 920 laten vallen.
Vanmorgen naar de lokale witgoed zaak geweest en daar de 920 met het signaal va ziggo kunnen bewonder.
Ik viel bijna van mijn stoel. Wat een mooi en strak beeld met het singaal van ziggo.
Daar de knoop doorgehakt en de tv besteld. Nog een mooie korting gekregen boven op de aktie van LG zelf. Tv word besteld en op het moment dat ze hem binnen krijgen word er een afspraak gemaakt om de tv te instaleren.

Nu is het ff afwachten maar denk dat ik in de loop van volgende week kan gaan kijken naar dit prachtige apparaat.
Pagina: 1 ... 8 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.