Een niet officiële plugin van PLEX wel. Zie hier voor meer informatie.
Iemand nog een mooie deal tegen gekomen voor de LG EF950V? Pricewatch geeft €2950 aan bij Art & Craft, maar misschien is er ergens nog een mooiere deal te maken?
Bij platte tv is die 2999 maar krijg je er ook een soundbar bij twv 569 die kun je dus eventueel nog verkopen.BaSsDruM schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:39:
Iemand nog een mooie deal tegen gekomen voor de LG EF950V? Pricewatch geeft €2950 aan bij Art & Craft, maar misschien is er ergens nog een mooiere deal te maken?
Ja adviesprijs 569,- van de soundbar, in de pricewatch staat ie al voor 299..mag je in je handen knijpen als je er nog 220 ofzo voor krijgt..Jacco-M schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:54:
[...]
Bij platte tv is die 2999 maar krijg je er ook een soundbar bij twv 569 die kun je dus eventueel nog verkopen.
Heb 'm ook op marktplaats staan, gaat vooralsnog niet hoger dan 150 euro.
Plattetv.nl wil €100 van de prijs af doen als ik de soundbar niet neem. Dat is in ieder geval iets...
Met een beetje doorvragen kom je wel op 2599 uit voor de 55ef950v bij plattetv zonder soundbar.
Als je de tv zou willen ophalen in rotterdam bij radiovonburg, waarbij je geen retourrecht hebt, kan je de tv ook voor rond de 2500 euro kopen, en de 55eg920v is daar zelfs 2250. Erg goede prijs!
Als je de tv zou willen ophalen in rotterdam bij radiovonburg, waarbij je geen retourrecht hebt, kan je de tv ook voor rond de 2500 euro kopen, en de 55eg920v is daar zelfs 2250. Erg goede prijs!
Heeft hier iemand al de niet officiële PLEX addon geprobeerd? Loopt dat een beetje goed?
Thanks voor de tip, kom zelf uit de buurt van Rotterdam, dus radio von burg is niet zo'n probleem.JSTPS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:26:
Met een beetje doorvragen kom je wel op 2599 uit voor de 55ef950v bij plattetv zonder soundbar.
Nu een paar dagen in het bezit van de LG 55EG920V. Ben zeer tevreden met de kwaliteit van het beeld en geluid.Om van de 4K te kunnen genieten heb ik een account bij netflix genomen. Maar ik krijg de hele tijd de foutmelding 'Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld' dit bij alle 4K wat er aangeboden word.
TV is bekabeld aan de router. Snap er niets van.. Zijn er meer mensen met een LG 4k tv die hier last van hebben?
TV is bekabeld aan de router. Snap er niets van.. Zijn er meer mensen met een LG 4k tv die hier last van hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door bandietjeoo7 op 15-05-2016 09:21 ]
Ik heb zelf de 55EF950V en daar kan ik zonder problemen de 4K Netflix (en YouTube) content bekijken. Hij is ook bekabeld aangesloten op 100mbit lan. Mijn internet verbinding is glas (maximaal 400mbit download). Dus max 100mbit gezien de TV niet sneller kan. Misschien dat de internet snelheid te laag is?bandietjeoo7 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:20:
Zijn er meer mensen met een LG 4k tv die hier last van hebben?
Uiteraard heb ik het Netflix "premium" abonnement met 4K er in.
Als ik deze melding 'Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld' krijg kan ik ook een snelheid test doen en die komt op 80 a 85 mbit. Dat kan het volgens mij niet zijn.Tv zit ook bekabeld aan de router.
EDIT: Probleem opgelost. Ik heb de kabel tussen de router en de modem vervangen en de kabel tussen de tv en de router ook. De TV in de router voorrang op alles gegeven en alle 4K content word nu netjes weergegeven.
EDIT: Probleem opgelost. Ik heb de kabel tussen de router en de modem vervangen en de kabel tussen de tv en de router ook. De TV in de router voorrang op alles gegeven en alle 4K content word nu netjes weergegeven.
[ Voor 34% gewijzigd door bandietjeoo7 op 15-05-2016 13:52 ]
Heb je wel het duurste (Netflix) abo zoals MJ?bandietjeoo7 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:22:
Als ik deze melding 'Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld' krijg kan ik ook een snelheid test doen en die komt op 80 a 85 mbit. Dat kan het volgens mij niet zijn.Tv zit ook bekabeld aan de router.
Heb de duuste abbo van Netflix en van Ziggo.
Het zat hem in de bekabeling.
Heb het opgelost.
Ook mensen hier die de EG960V hebben, het eerste model? Probleem is dat er geen HDMI 2.0a op zit, waardoor aansluiten op 4K speler niet mogelijk is voor wat betreft HDR. Streaming is wel mogelijk. Hebben jullie hier een oplossing voor gevonden. HDR wordt toch de toekomst.
Misschien geldt voor de 960 ook wat schijnbaar ook voor de 950 opgaat volgens onderstaande reacties?MauT86 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:38:
Ook mensen hier die de EG960V hebben, het eerste model? Probleem is dat er geen HDMI 2.0a op zit, waardoor aansluiten op 4K speler niet mogelijk is voor wat betreft HDR. Streaming is wel mogelijk. Hebben jullie hier een oplossing voor gevonden. HDR wordt toch de toekomst.
OverSoft in 'nieuws: LG brengt oled-uhdtv's met hdr-ondersteuning uit in de B...
Testing, one, two ...
Thanks hardware-lover! Alleen wel vervelend dat die een paar weken weg zal zijn. Mijn leverancier gaat het opvolgen met LG in eerste instantie. Ben benieuwd. Indien geen reactie, dan ga ik direct contact opnemen met LG.
Lees over de nodige storingen enz. Sinds een week de 55EF950V.
Vind kabel helemaal niks omdat het in het verleden al een belabberde kwaliteit had. Volgens mij ook een hoofdoorzaak van slechte beeldkwaliteit. Al jaren satelliet fan tot volle tevredenheid.
Eerst de tv rechtstreeks op de sat ontvanger om zo weinig mogelijk apparatuur tussen de tv gebruiken. Zodoende weet je of later aangesloten apparatuur echt kwaliteit verbetering geeft of storing veroorzaakt.
Na wat experimenteren.
De 55EF950V is nu aangesloten op een Marantz SR7010 av receiver via ARC - ARC en een optisch kanaal. De satelliet ontvanger eveneens via de Marantz.
Deze setup draait als een zonnetje en de beeldkwaliteit is fenomenaal. In combinatie met het geluid wat de Marantz laat horen over de Dali opticon serie, is dit voor mij de ideale 5.1 thuis bios en hifi stereo set.
Geen problemen met Netflix en streamen van internetradio.
Helemaal happy!
Vind kabel helemaal niks omdat het in het verleden al een belabberde kwaliteit had. Volgens mij ook een hoofdoorzaak van slechte beeldkwaliteit. Al jaren satelliet fan tot volle tevredenheid.
Eerst de tv rechtstreeks op de sat ontvanger om zo weinig mogelijk apparatuur tussen de tv gebruiken. Zodoende weet je of later aangesloten apparatuur echt kwaliteit verbetering geeft of storing veroorzaakt.
Na wat experimenteren.
De 55EF950V is nu aangesloten op een Marantz SR7010 av receiver via ARC - ARC en een optisch kanaal. De satelliet ontvanger eveneens via de Marantz.
Deze setup draait als een zonnetje en de beeldkwaliteit is fenomenaal. In combinatie met het geluid wat de Marantz laat horen over de Dali opticon serie, is dit voor mij de ideale 5.1 thuis bios en hifi stereo set.
Geen problemen met Netflix en streamen van internetradio.
Helemaal happy!
De 950 ondersteund sowieso HDMI 2.0ahardware-lover schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:26:
[...]
Misschien geldt voor de 960 ook wat schijnbaar ook voor de 950 opgaat volgens onderstaande reacties?
OverSoft in 'nieuws: LG brengt oled-uhdtv's met hdr-ondersteuning uit in de B...
De HBO app werkt nu wel weer. Beeld is prima, je moet het even laten laden net als Netflix. HBO Go is sneller met aanbod dan ondemend
[ Voor 197% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-05-2016 23:35 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik heb mijn eerste OLED televisie gekocht met de actie €1499! LG 55EG910V
Ik kan het nauwelijks geloven dat ik naar OLED ga!! Ik ben heel erg benieuwd!
Mijn OLED televisie 55 inch wordt ook gelijk gekalibreerd!
Is het beter om rechtstreeks te kijken of toch via Humax 5300c basis box van Ziggo. Ik gebruik wel kabels met 24K gold van Profigold coax. storingsvrije kabels techniek.
Via de humax gebruik ik HDMI naar de TV met een HDMI kabel 24K gold. Ik hoor van mijn neef dat rechtstreeks veel beter kleuren geeft en dat heeft de monteur mij ook verteld.
Ik kan gewoon mijn oude beugels hergebruiken. Volgens de monteur en de winkel heb ik geen nieuwe beugels nodig. Ik gebruik momenteel een Vogel's 8405 beugels voor mijn 42 inch. De beugels zijn 40 tot 65 inch maximaal.
Ik twijfelde ook erg, maar OLED is het beste wat er is. Ik kom van een 42 inch LG 42LE5300 uit 2010 met een LED van 3.000.000:1 met 100Hz. Ben ik met de overstap naar OLED nu veel beters gehaald in huis?
Ik kan het nauwelijks geloven dat ik naar OLED ga!! Ik ben heel erg benieuwd!
Mijn OLED televisie 55 inch wordt ook gelijk gekalibreerd!
Is het beter om rechtstreeks te kijken of toch via Humax 5300c basis box van Ziggo. Ik gebruik wel kabels met 24K gold van Profigold coax. storingsvrije kabels techniek.
Via de humax gebruik ik HDMI naar de TV met een HDMI kabel 24K gold. Ik hoor van mijn neef dat rechtstreeks veel beter kleuren geeft en dat heeft de monteur mij ook verteld.
Ik kan gewoon mijn oude beugels hergebruiken. Volgens de monteur en de winkel heb ik geen nieuwe beugels nodig. Ik gebruik momenteel een Vogel's 8405 beugels voor mijn 42 inch. De beugels zijn 40 tot 65 inch maximaal.
Ik twijfelde ook erg, maar OLED is het beste wat er is. Ik kom van een 42 inch LG 42LE5300 uit 2010 met een LED van 3.000.000:1 met 100Hz. Ben ik met de overstap naar OLED nu veel beters gehaald in huis?
[ Voor 64% gewijzigd door Van der Berg op 22-05-2016 12:19 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Zet het toestel aan en op "expert 1" modi en genieten maar, er is geen betere techniek in tv land dan oled op dit moment.Van der Berg schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:47:
Mijn ervaring, inclu foto's kan je hier lezen;
https://home-theater.be/t...-review-ervaringen-topic/
Ik heb afgelopen zaterdag bij Radio von Burg in Rotterdam de 55EF950V gehaald voor een prijs fors onder de laagste prijs op internet. Nog bedankt voor de tip JSTPS!
Ik wil nu alleen eens wat HDR materiaal kijken, maar hoe? Ik heb het 4k netflix abo, want Marco Polo zou in 4K HDR moeten zijn, maar ik zie bij Netflix alleen 4k staan, en geen HDR. Dan op zoek naar HDR demo content: niks gevonden wat af wil spelen (geen van deze video's: http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr)
Jullie nog suggesties?
Ik wil nu alleen eens wat HDR materiaal kijken, maar hoe? Ik heb het 4k netflix abo, want Marco Polo zou in 4K HDR moeten zijn, maar ik zie bij Netflix alleen 4k staan, en geen HDR. Dan op zoek naar HDR demo content: niks gevonden wat af wil spelen (geen van deze video's: http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr)
Jullie nog suggesties?
[ Voor 4% gewijzigd door BaSsDruM op 22-05-2016 23:25 ]
Voor welke prijs als ik vragen mag?BaSsDruM schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:24:
Ik heb afgelopen zaterdag bij Radio von Burg in Rotterdam de 55EF950V gehaald voor een prijs fors onder de laagste prijs op internet. Nog bedankt voor de tip JSTPS!
Jullie nog suggesties?
Ik hoor dat de LG 55EG910V ook HDR doet?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
@BaSsDrum, je hebt een model 2015, weet je zeker dat deze wel HDR ondersteunt?
IK lees verschillende dingen hierover op verschillende forums.
Bij de speciale op de LG site vind ik er ook niks over.
De nieuwe 2016 series beginnen gelijk over HDR+ en over Dolby Vision.
Dit zal mede reden zijn voor je "goedkope" prijs
Tweede, mischien een update met je Netflix app op de tv, wil ook wel eens helpen, de standaard apps doen dit namelijk niet, alleen de nieuwste, en door Netflix speciaal hiervoor vrijgegeven...
Veel plezier verder met je aankoop.
Tweede, mischien een update met je Netflix app op de tv, wil ook wel eens helpen, de standaard apps doen dit namelijk niet, alleen de nieuwste, en door Netflix speciaal hiervoor vrijgegeven...
De 950v heeft altijd al HDR ondersteuning gehad, de 960 pas sinds kort.dinandus schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:51:
@BaSsDrum, je hebt een model 2015, weet je zeker dat deze wel HDR ondersteunt?
Volgens mij ondersteunt de 950V gewoon 4K HDR. Alleen dat zie je pas als er HDR aangeboden wordt. Voor Netflix moet je dan wel het duurste abonnemnet hebben en geupdate app bezitten.
Op mijn 55E6 zit gelukkig wel een apart menutje voor HDR instellingen, daar zie je meteen dat de tv het aankan. Verder ondersteunt de E6 ook nog DV (Dolby Vision). Er zit ook pseudo HDR op: je kan normale uizendingen op "HDR" laten draaien. Soms aardig, een koplamp wordt heel fel enzo.
Verder kan het beeld ook wat donkerder worden, wat ikzelf weer wat minder vind.
Het is dus niet allemaal zo geweldig zoals ze beweren en zou ik persoonlijk me niet heel druk maken over HDR: duur, weinig content, effecten soms twijfelachtig en sommige boze tongen roepen al dat het weinig toekomst heeft en meer met marketing (weer) te maken heeft.
Op mijn 55E6 zit gelukkig wel een apart menutje voor HDR instellingen, daar zie je meteen dat de tv het aankan. Verder ondersteunt de E6 ook nog DV (Dolby Vision). Er zit ook pseudo HDR op: je kan normale uizendingen op "HDR" laten draaien. Soms aardig, een koplamp wordt heel fel enzo.
Het is dus niet allemaal zo geweldig zoals ze beweren en zou ik persoonlijk me niet heel druk maken over HDR: duur, weinig content, effecten soms twijfelachtig en sommige boze tongen roepen al dat het weinig toekomst heeft en meer met marketing (weer) te maken heeft.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Eens met dat HDR de zoveelste hype is, maar ik wil het, net als 3D, toch gewoon ff kunnen testen. Ik heb het duurste netflix UHD abonnement. Zou jij kunnen kijken of jij bij Marco Polo wel HDR ziet staan? Zou ook nog kunnen zijn dat hij alleen bij Netflix US in HDR wordt aangeboden.Shocked schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:10:
Volgens mij ondersteunt de 950V gewoon 4K HDR. Alleen dat zie je pas als er HDR aangeboden wordt. Voor Netflix moet je dan wel het duurste abonnemnet hebben en geupdate app bezitten.
@BaSaDruM
Ik zal vanavond even goed kijken bij Netflix.
Zo uit mijn hoofd heeft Netflix Nederland alleen nog maar 4K en geen 4K HDR.
Ik heb wat demofilmpjes gedownload en dat zag er prima uit. Maar het effect is meer van zoiets dat het contrast omhooggedraaid wordt. Groot nadeel vond ik dat sommige heldere scenes een stuk donkerder uitvielen en schaduwdetail opgeslokt werd.
Ik heb wat demo's vergeleken met en zonder HDR, tja, wist ik het niet dan zou ik het waarschijnlijk ook niet zo missen. Waaruit maar weer eens blijkt dat zwartwaarde, contrast, kleur en kijkhoek belangrijker zijn.
Ik heb wat demofilmpjes gedownload en dat zag er prima uit. Maar het effect is meer van zoiets dat het contrast omhooggedraaid wordt. Groot nadeel vond ik dat sommige heldere scenes een stuk donkerder uitvielen en schaduwdetail opgeslokt werd.
Ik heb wat demo's vergeleken met en zonder HDR, tja, wist ik het niet dan zou ik het waarschijnlijk ook niet zo missen. Waaruit maar weer eens blijkt dat zwartwaarde, contrast, kleur en kijkhoek belangrijker zijn.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
G6 in de test (bij 18:27 Marco Polo in Dolby Vision vs HDR10 op een LCD TV):
[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 23-05-2016 13:14 ]
Opvallend, het 'dumpen' van de vorige series OLED televisies is nu echt begonnen. Kortingen van 500 tot 1000 euros voor de pre-2016 OLED-series.
De HDR demo video's werken inmiddels hier. HDR via een netwerkshare werkt blijkbaar niet, moet perse via USB afspelen. PrimaShocked schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:17:
@BaSaDruM
Netflix echter blijft HDR loos.
Dat gebeurde met de eerste serie ook, dus zo heel vreemd is dit niet. Wel lekker natuurlijk, mocht je extra voordelig de overstap naar Oled willen maken, maar men hoeft niet perse het allernieuwste model te hebben.Fireshade schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:43:
Opvallend, het 'dumpen' van de vorige series OLED televisies is nu echt begonnen. Kortingen van 500 tot 1000 euros voor de pre-2016 OLED-series.
Testing, one, two ...
Ik hoef niet perse het nieuwste model te hebben, maar ben nu wel echt toe aan een nieuwe TV. Daarom wil ik gaan voor de LG 55EG910V; hopelijk is de SOC snel genoeg om alles vloeiend te draaien, van het weekend even testen bij de BCC/Mediamarkt in de buurt.hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:07:
[...]
Dat gebeurde met de eerste serie ook, dus zo heel vreemd is dit niet. Wel lekker natuurlijk, mocht je extra voordelig de overstap naar Oled willen maken, maar men hoeft niet perse het allernieuwste model te hebben.
Ik zie MediaMarkt als aanbieder niet in PW staan hier op Tweakers (of ik kijk er overheen), maar ook zij bieden hem nu aan voor die €1499,- die €200,- extra LG korting is schijnbaar bij elk deelnemende winkel al meegenomen in de prijs? Zo niet, handjeklap en doe er je (extra) voordeel meethafusion schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:35:
[...]
Ik hoef niet perse het nieuwste model te hebben, maar ben nu wel echt toe aan een nieuwe TV. Daarom wil ik gaan voor de LG 55EG910V; hopelijk is de SOC snel genoeg om alles vloeiend te draaien, van het weekend even testen bij de BCC/Mediamarkt in de buurt.
Testing, one, two ...
Voor welke prijs?BaSsDruM schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:24:
Jullie nog suggesties?
Ben aan het kijken naar de 55EG910V maar als de 55EF950V voor een mooie prijs verkrijgbaar is kan dat aantrekkelijk zijn (plat vs. Curved).
[ Voor 10% gewijzigd door Bassie90 op 23-05-2016 18:35 ]
Nou, niet helemaal zag ik net.BaSsDruM schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:52:
[...]
De HDR demo video's werken inmiddels hier. HDR via een netwerkshare werkt blijkbaar niet, moet perse via USB afspelen. Prima
Netflix echter blijft HDR loos.
Marco Polo is in Dolby Vision... De E6 kan zowel HDR als DV weergeven.
Ik zal eens een stukje kijken.
Edit; Ik heb net wat gekeken en de kwaliteit van 4K (beweging, contrast. kleuren, zwart etc.) is echt heel fraai. Af en toe zie je wat heldere pieken, zonsopgang, fakketje etc. Maar als ik het niet wist, dan denk ik nog steeds dat andere zaken belangrijker zijn dan wat extra piek-contrast hier en daar.
Wat me ook opviel was dat het menu traag wordt opgeroepen om even wat instellingen te veranderen. Doet au aan de processor kennelijk.
Maar verder blijf ik erbij: met zo weinig content is de toekomst uiterst onzeker.
Ook omdat ze er nog er nog niet helemaal uit zijn.
Wel zijn ze bezig met de toekomst waarbij ze in Dolby Vison de meeste mogelijkheden zien:
Dolby Vison bestaan uit een basis met 1 of meerdere (toekomst) toplagen. Die toplagen bevatten natuurlijk extra info.
Het interessante eraan is, is dat DV in verschillende variaties kan werken (200,300,400,500 cd/m2 etc) en de tv kan eigenlijk bepalen welke laag hij kan hebben. Ook is het backwards compatible, wat wil zeggen dat gewone tv's gewoon de basislaag gebruiken.
Maar ik denk voordat we zover zijn, wel jaren en jaren verder zijn. En wellicht is de hype dan al weer over.....
[ Voor 16% gewijzigd door Shocked op 23-05-2016 20:21 ]
BaSsDruM schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:24:
Jullie nog suggesties?
Inderdaad voor welke prijs BaSsDruM? Het is fijn om te weten wat mogelijk is qua onderhandelen bij een willekeurige winkel.Bassie90 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:32:
[...]
Voor welke prijs?![]()
Ben aan het kijken naar de 55EG910V maar als de 55EF950V voor een mooie prijs verkrijgbaar is kan dat aantrekkelijk zijn (plat vs. Curved).
[ Voor 43% gewijzigd door Laguna op 24-05-2016 13:19 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
€2599, maar wat ik begreep is dat de prijs wekelijks fluctueert, dus bellen is het handigst. Voor €150 extra kon ik de LG soundbar erbij krijgen, maar die had ik niet nodig.Laguna schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:13:
[...]
[...]
Inderdaad voor welke prijs BaSsDruM? Het is fijn om te weten wat mogelijk is qua onderhandelen bij een willekeurige winkel.
Verder sowieso een top winkel (verwacht geen grote winkel) met een persoonlijke benadering. Liepen netjes mee naar de auto om te tillen en m'n zoontje kreeg een koekje en voor mijn vrouw een Rituals doos. Beide verkopers hadden ook echt verstand van zaken, fijn om daar te kopen ipv een Mediamarkt (zeker als de prijs nog eens 400 euro lager is!)
De EF950V ondersteund geen Dolby Vision, en wel HDR10. Het hangt dus van de content af of je dat af kunt spelen of niet.
Ik sprak overigens laatst de LG helpdesk en die gaven aan dat de LG EF950v Netflix app geen HDR ondersteunde. Vandaar ook dat je bij je 4K abo geen hdr optie hebt.
Ik sprak overigens laatst de LG helpdesk en die gaven aan dat de LG EF950v Netflix app geen HDR ondersteunde. Vandaar ook dat je bij je 4K abo geen hdr optie hebt.
Jemig, past die 55 inch bakbeest in doos nog in je auto, plus zoontje, koekje, vrouw en Rituals doos erbij?BaSsDruM schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:45:
[...]
Liepen netjes mee naar de auto om te tillen en m'n zoontje kreeg een koekje en voor mijn vrouw een Rituals doos. Beide verkopers hadden ook echt verstand van zaken
Heb je zo'n wit busje of zo?
Mooie tip overigens! Zulke winkels verdienen je klandizie.
[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 24-05-2016 16:18 ]
Ik zit nu te kijken naar drie TV's, de 920, 950 en 960. Ik zou de voorkeur geven aan de 950 omdat deze het meest recent is en tevens vlak, hoewel ik eerlijk moet bekennen dat de gebogen versie mij als model ook erg aanspreekt (smaken verschillen nietwaar?).
De 950 is door zijn vlakke panel echter zo'n 2cm te breed voor de opstelling zoals ik deze nu heb. Er staan namelijk een paar luidsprekers naast de TV en die gaan beslist niet weg. Alles staat op een meubel tegen een achterwand die nu, v.w.b. breedte, volledig is gevuld.
Volgens PW specificatie zou de 920/950/960 de volgende breedte hebben;
Breedte: 1,225m 1,228m 1,226m
En dan vraag ik mij af of bij de gebogen versies de gebogen afstand is opgegeven (inclusief kromming), of de totale breedte aan de voorzijde? Want 2 resp. 3 mm minder t.o.v. de platte uitvoering lijkt mij wel erg weinig? De rand lijkt bij al deze modellen gelijk te zijn?
Wie heeft er een 920/960 en zou de breedte aan de voorzijde eens op willen meten, dus van uiterst links naar rechts. Niet diagonaal dus maar horizontaal gemeten.
De 950 is door zijn vlakke panel echter zo'n 2cm te breed voor de opstelling zoals ik deze nu heb. Er staan namelijk een paar luidsprekers naast de TV en die gaan beslist niet weg. Alles staat op een meubel tegen een achterwand die nu, v.w.b. breedte, volledig is gevuld.
Volgens PW specificatie zou de 920/950/960 de volgende breedte hebben;
Breedte: 1,225m 1,228m 1,226m
En dan vraag ik mij af of bij de gebogen versies de gebogen afstand is opgegeven (inclusief kromming), of de totale breedte aan de voorzijde? Want 2 resp. 3 mm minder t.o.v. de platte uitvoering lijkt mij wel erg weinig? De rand lijkt bij al deze modellen gelijk te zijn?
Wie heeft er een 920/960 en zou de breedte aan de voorzijde eens op willen meten, dus van uiterst links naar rechts. Niet diagonaal dus maar horizontaal gemeten.
Testing, one, two ...
Vrouw was thuis gebleven, maar het gesprek in de winkel ging over het feit dat 55" wel het grootste was wat ik er 'doorheen' kreeg bij de vrouw thuis. Daarom ook wat voor haar mee gekregenFireshade schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:17:
[...]
Jemig, past die 55 inch bakbeest in doos nog in je auto, plus zoontje, koekje, vrouw en Rituals doos erbij?
Heb je zo'n wit busje of zo?
Mooie tip overigens! Zulke winkels verdienen je klandizie.
TV paste prima in de auto met 1 achterbank gedeelte plat! (Skoda Octavia)
Mijn huidige LG plasma 50PK350 (met echt een geweldige prijs/kwaliteit verhouding voor €600 destijds) begint nu na 5 jaar helaas toch een bekend probleem bij plasma te vertonen, namelijk een verticale lijn die nu nog niet echt overduidelijk zichtbaar is. Het viel me gister plots op bij RTL Late Night, echter alleen zichtbaar zodra het gezicht van iemand op die plek in beeld kwam. Ik heb dit in het verleden ook gehad met mijn vorige TV (een plasma van Panasonic), het begon met 1 verticale lijn en dat worden er na verloop van tijd steeds meer. Bij mijn Panasonic had ik het geluk dat dit binnen de garantie periode gebeurde en hadden toen een compleet nieuw paneel erin gezet (destijds nog service aan huis). Oftewel mogelijk het begin van het einde van mijn huidige LG.
Met mijn voorkeur voor plasma is er eigenlijk maar 1 opvolger mogelijk en dat is OLED. Curved vind ik niks dus zal dan de EF950 gaan worden. Prijs/kwaliteit van mijn oude LG wordt daarmee niet geëvenaard, maar het is momenteel wel echt het beste wat er is in mijn optiek. En met de €1000 kortingsactie scheelt het toch wel aanzienlijk (ik had overigens nog even met LG gebeld om te informeren hoe lang die actie is en deze zou volgens de medewerker tot 30 juni lopen).
Liefst zou ik de 65" nemen, maar denk dat ik genoegen ga nemen met de 55". Scheelt toch zo'n 3000 euro en daarnaast wordt de 65" wel erg krap in mijn meubel ben ik bang.
Overigens wel irritant dat LG zich bij deze modellen niet aan de VESA standaard heeft gehouden met het oog op ophangen van de TV. Ik heb mijn huidige TV momenteel hangen aan zo'n ophangbeugel en mooiste zou natuurlijk zijn als ik de nieuwe daar ook mee kan ophangen.
@hardware-lover
Dat is ijdele hoop ben ik bang. De maten die opgegeven worden zijn altijd de maten die de TV daadwerkelijk qua ruimte inneemt. De maten vermelden over de kromming gemeten is behoorlijk onzinnig namelijk..
Met mijn voorkeur voor plasma is er eigenlijk maar 1 opvolger mogelijk en dat is OLED. Curved vind ik niks dus zal dan de EF950 gaan worden. Prijs/kwaliteit van mijn oude LG wordt daarmee niet geëvenaard, maar het is momenteel wel echt het beste wat er is in mijn optiek. En met de €1000 kortingsactie scheelt het toch wel aanzienlijk (ik had overigens nog even met LG gebeld om te informeren hoe lang die actie is en deze zou volgens de medewerker tot 30 juni lopen).
Liefst zou ik de 65" nemen, maar denk dat ik genoegen ga nemen met de 55". Scheelt toch zo'n 3000 euro en daarnaast wordt de 65" wel erg krap in mijn meubel ben ik bang.
Overigens wel irritant dat LG zich bij deze modellen niet aan de VESA standaard heeft gehouden met het oog op ophangen van de TV. Ik heb mijn huidige TV momenteel hangen aan zo'n ophangbeugel en mooiste zou natuurlijk zijn als ik de nieuwe daar ook mee kan ophangen.
@hardware-lover
Dat is ijdele hoop ben ik bang. De maten die opgegeven worden zijn altijd de maten die de TV daadwerkelijk qua ruimte inneemt. De maten vermelden over de kromming gemeten is behoorlijk onzinnig namelijk..
[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 24-05-2016 16:58 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Kortingsactie en periode staat op LG website bij de modellen die daarvoor in aanmerking komen.Laguna schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:48:
[knip] En met de €1000 kortingsactie scheelt het toch wel aanzienlijk (ik had overigens nog even met LG gebeld om te informeren hoe lang die actie is en deze zou volgens de medewerker tot 30 juni lopen).
@hardware-lover
Vreemd dat de gebogen versies dan maar enkele mm's minder breed zijn?
Testing, one, two ...
Je hebt gelijk. De opzet van de website kan wel wat compacter, blijkbaar heb ik er nu overheen gescrold.hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Kortingsactie en periode staat op LG website bij de modellen die daarvoor in aanmerking komen.
Niet echt, de kromming is niet sterk genoeg om daar een wezenlijk verschil in te maken.Vreemd dat de gebogen versies dan maar enkele mm's minder breed zijn?

Edit: inderdaad 122,6 cm dus
[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2016 17:56 ]
Testing, one, two ...
Ik heb de 910V gekocht LG 55EG910V. Ik hoor vaak over dat hij gebogen is. Maar als je goed kijkt valt het toch allemaal mee. Als je vanaf de zijkanten kijk vind ik hem niet heel gebogen. Zelfs als recht van voren kijkt valt het allemaal mee. Het zijn wel een voor een de beste televisies.
Is het de moeite waard om een Horizon box Ziggo te nemen voor €10 per maand extra. Volgens de verkoper wordt mijn OLED geupscaled naar 1080p i.p.v. 1080i en dat is voor zo'n televisie als OLED het beste wordt mij vertelt, maar is dat ook waar?
Is het de moeite waard om een Horizon box Ziggo te nemen voor €10 per maand extra. Volgens de verkoper wordt mijn OLED geupscaled naar 1080p i.p.v. 1080i en dat is voor zo'n televisie als OLED het beste wordt mij vertelt, maar is dat ook waar?
De kromming van deze TV's is inderdaad minimaal en valt ook reuze mee in de praktijk. Ik heb een Samsung C7140 die ook up kan scalen naar 1080p, maar echt verschil zie ik niet tussen het 1080i en 1080p Ziggo beeld. Misschien is de upscaler van dit type Samsung niet zo geweldig.
Testing, one, two ...
Heb je hem plat of staand vervoerd? Ik dacht dat je tv's altijd staand moest vervoeren, dat was met m'n huidige plasma i.e.g. het geval.BaSsDruM schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:42:
Vrouw was thuis gebleven, maar het gesprek in de winkel ging over het feit dat 55" wel het grootste was wat ik er 'doorheen' kreeg bij de vrouw thuis. Daarom ook wat voor haar mee gekregen
TV paste prima in de auto met 1 achterbank gedeelte plat! (Skoda Octavia)
En heb je ook de afmetingen van de doos van de tv? dan kan ik zelf ook gaan meten of dat zal passen.
Ben wel benieuwd naar de voorwaarden voor het afhalen van een tv, las hier eerder dat je hem dan niet mag retourneren, maar heeft het ook invloed op de garantie?
kwiebus in "OLED televisies"DaGroninger schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:28:
[...]
Heb je hem plat of staand vervoerd? Ik dacht dat je tv's altijd staand moest vervoeren, dat was met m'n huidige plasma i.e.g. het geval.
[knip]
DjRik in "OLED televisies"
Testing, one, two ...
Het uitgezonden tv-signaal komt als 1080i binnen (HDTV broadcasting standaard).Van der Berg schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:05:
CRT's kunnen interlacen, maar LCD kan alleen een soort progressive beeld tonen (inherent aan de technologie).
Nou wil het geval dat alle OLED-fabrikanten tot nog toe de beeldverwerkingstechniek voor hun OLED gewoon baseren op LCD aansturing waar mogelijk. Dat is vooral te merken aan de standaard motion resolution op de OLED's, wat precies gelijk is aan standaard LCD-tv's (dit is op te krikken met 'bewegingsverbeteraars', maar dat moet je wel willen).
Specifiek gaat het om de 'sample and hold' aansturing, wat er op neerkomt dat alleen veranderende pixels worden doorgegeven aan het scherm. Daarbij telt een interlaced 'zwarte' lijn niet, dus ipv een zwarte lijn van het nieuwe frame zie je op die lijn nog steeds de pixelrij van het vorige frame. Je ziet dus steeds een beeldframe opgebouwd uit lijnen van 2 interlaced frames. Zo krijg je dus een soort-van-progressive beeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 25-05-2016 10:35 ]
De tv zelf deinterlaced beter dan die horizon, inkomende signaal blijft gewoon 1080iVan der Berg schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:05:
Ik heb de 910V gekocht LG 55EG910V. Ik hoor vaak over dat hij gebogen is. Maar als je goed kijkt valt het toch allemaal mee. Als je vanaf de zijkanten kijk vind ik hem niet heel gebogen. Zelfs als recht van voren kijkt valt het allemaal mee. Het zijn wel een voor een de beste televisies.
Vandaag toch maar de 55EF950 besteld. De B6 gaat te lang duren voordat die betaalbaar wordt. Uiteindelijk de TV voor 2900 euro meegekregen inclusief OTW150 muurbeugel en 3 jaar A-Z garantie (via PlatteTV).
Ik ben toch malle pietje niet!
Oh opvolger van Oled de samsung Qled https://www.homecinemamag...er-gaat-meteen-naar-qled/
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Oh, ze slaan de P overAmaze86 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:13:
Oh opvolger van Oled de samsung Qled https://www.homecinemamag...er-gaat-meteen-naar-qled/
Dit is meer een nieuws-item voor onze FP i.p.v. dit topic?
Testing, one, two ...
Geen dank!BaSsDruM schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:24:
De LG 55EF950V is nu ook te koop voor € 2.849,05 bij hificorner icm met die actie van Tweakers. Of de 65" versies (zowel EF als EG) € 5.699,05.
Welke actie bedoel je?MAZZA schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:22:
De LG 55EF950V is nu ook te koop voor € 2.849,05 bij hificorner icm met die actie van Tweakers. Of de 65" versies (zowel EF als EG) € 5.699,05.
Ah dankje, ik had deze daar nog niet zien staan. Ik zit te wachten op het 2016 model B6, maar met deze actie wordt de E6 ook wel interessant.
Vandaag afspraak gemaakt bij LG om hdmi 2.0a poorten te vervangen. Komen langs en helemaal gratis. Ik ga ook de native 4k speler van Panasonic aanschaffen. Iemand een idee of er al een goede hdmi kabel bij zit vanuit Panasonic? Indien niet, welke kunnen jullie aanraden (ivm HDR)
Een gewone high speed hdmi kabel zou moeten voldoen voor 4K60@HDR.
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Geregeld via de klanten-service van LG of via de plek van aankoop?MauT86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:56:
Vandaag afspraak gemaakt bij LG om hdmi 2.0a poorten te vervangen. Komen langs en helemaal gratis. Ik ga ook de native 4k speler van Panasonic aanschaffen. Iemand een idee of er al een goede hdmi kabel bij zit vanuit Panasonic? Indien niet, welke kunnen jullie aanraden (ivm HDR)
Om het helder te krijgen, wat is er na de update precies wel mogelijk wat nu op de 960 niet kan?
Testing, one, two ...
Via LG. Leverancier hield me aan lijntje en regelde niet veel. De 960 ondersteunt HDR, maar oude versie alleen via streaming. Na de hardware update heb je de beschikking over hdmi 2.0a poort, zodat je ook via extern apparaat films kan kijken in HDR. Het ZD model heeft beide al wel. Maar ik heb het ZA model. Super snelle service van LG. Vandaag gebeld, maandag komt monteur langs.
Bij de Panasonic DMP UB900 wordt standaard in de doos een special snelle 18 Gbps HDMI kabel bijgeleverd.MauT86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:56:
(artikel nr K1HY19YY0048)
Heb de speler al enige weken in gebruik, en meer dan tevreden ermee.
Gisteren nog the Revenant in 4K gekeken, wat een belevenis, of je weer in de bioscoop erbij zit....
Dank u, duidelijk zo.MauT86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:10:
Via LG. Leverancier hield me aan lijntje en regelde niet veel. De 960 ondersteunt HDR, maar oude versie alleen via streaming. Na de hardware update heb je de beschikking over hdmi 2.0a poort, zodat je ook via extern apparaat films kan kijken in HDR. Het ZD model heeft beide al wel. Maar ik heb het ZA model. Super snelle service van LG. Vandaag gebeld, maandag komt monteur langs.
Testing, one, two ...
Niemand hier ervaring met een VESA muurbeugel en een OLED TV?
jawel, past alleen niet helemaalLaguna schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:53:
vice versa en weer terug
Je bedoelt alleen de bovenste gaten zijn dan te gebruiken? Je schijnt ook de OTW150 in combinatie met een VESA muurbeugel te kunnen gebruiken, waarbij de OTW150 als een soort van converter wordt gebruikt.
Die prijs van de lg 910 zal die blijven? Of zal die dit jaar weer omhoog gaan?
Tv hier doet het nog, maar twijfel...
Tv hier doet het nog, maar twijfel...
[ Voor 30% gewijzigd door DeBaroN op 27-05-2016 09:03 ]
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe TV, ik zit nog te wachten tot de B serie beschikbaar wordt.Van der Berg schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:47:
Maar met al deze mooie aanbiedingen wordt het wel steeds lastiger!
In het verleden heb ik ook best wat geld uitgegeven aan dure HDMI kabels. Totdat ik een aantal test artikelen tegen kwam die bewezen dat het geen verschil maakt. Dit artikel vond ik erg sterk:
http://www.expertreviews....erence-the-absolute-proof
Kan je de volgende keer een hoop geld schelen met het aanschaffen van nieuwe kabels
Ik denk dat hij het niet over dure kabels heeft (al is het een zeer goede tip) maar dat via CI+ beter beeld zou geven dan via de Humax decoder.Alpha Supreme schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:04:
[...]
Kan je de volgende keer een hoop geld schelen met het aanschaffen van nieuwe kabels
Tenzij die via CI+ andere decoding van het signaal doet dan via de Humax, lijkt het mij sterk. Maar geen idee hoe OLED dat doet....
Jawel, zoek maar op o.a. mijn naam in dit topicLaguna schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:53:
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Verwijderd
Goedemorgen,
Net contact gehad met Radio von Burg.
Actuele afhaalprijzen:
LG55EG910V: € 1449,00
LG55EG920V: € 2299,00
LG55EF950V: € 2599,00
Actuele afhaalprijzen:
Klinkt leuk. Geen probleem dus meer met veroudering of verlies van blauw over Time.Amaze86 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:13:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Thx! Poeh wat een gedoe joh.. echt gaar als fabrikanten zich niet houden aan de standaardSparhawk schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Jawel, zoek maar op o.a. mijn naam in dit topic
Wat zijn de voorwaarden waaronder je het koopt? Zit er nog een addertje onder het gras?Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:46:
Goedemorgen,
Actuele afhaalprijzen:
Normaal gesproken is er geen addertje. Je hoort een BTW factuur te ontvangen en daarnaast een gloednieuw toestel, voor beiden ben je zelf aanwezig op het moment van aankoop?DaGroninger schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:12:
[...]
Wat zijn de voorwaarden waaronder je het koopt? Zit er nog een addertje onder het gras?
Testing, one, two ...
Ja hoor geen probleem. 749 €, heb er vijftig euro korting afgepraat, inclusief San Andreas en Mad Max.MauT86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:06:
Als ik vragen mag, wat heb je voor de speler betaald? En krijg je er ook 2 4k dvd's bij?
Had ook voor de Sammy kunnen gaan, is wat voordeliger, wel prima beeld, maar minder instel mogelijkheden, en voor mijn belangrijk ivm draaien van CD`s geen display!
Verwijderd
Hoi,
Ik heb sinds kort een LG 55EG920V en heb nu twee discussies gevoerd met LG benelux.
In de test van tweakers is beweerd dat deze televisie HDR ondersteund maar dit klopt helaas niet.
Via Netflix bij Marco Polo zou er HDR te zien moeten zijn maar helaas was dit niet het geval.
Tijdens het eerste contact met LG werd er beweerd dat het een kwestie van de hardware was.
Dit zou alleen op te lossen zijn met een ander moederbord wat in mijn geval toegezegd werd. Er zou een afspraak gemaakt worden door de service dienst om het moederbord te vervangen. Dit alles binnen 48 uur.
Na 48 uur gewacht te hebben nog steeds niets gehoord, ben ik weer gaan bellen en wat schetst mijn verbazing, bij mijn toestel is dit nu opeens niet meer mogelijk. Er was een vergissing gemaakt. Bij de 960 kon dit wel. Pech dus. Ook mijn opmerking dat het in Engeland wel werkt, met mijn toestel, werd teniet gedaan met "dat is een andere markt". Slechte reclame voor LG!!!
Al met al een grote teleurstelling die ik jullie en toekomstige kopers niet wilde onthouden.
Groeten Jangroe
Ik heb sinds kort een LG 55EG920V en heb nu twee discussies gevoerd met LG benelux.
In de test van tweakers is beweerd dat deze televisie HDR ondersteund maar dit klopt helaas niet.
Via Netflix bij Marco Polo zou er HDR te zien moeten zijn maar helaas was dit niet het geval.
Tijdens het eerste contact met LG werd er beweerd dat het een kwestie van de hardware was.
Dit zou alleen op te lossen zijn met een ander moederbord wat in mijn geval toegezegd werd. Er zou een afspraak gemaakt worden door de service dienst om het moederbord te vervangen. Dit alles binnen 48 uur.
Na 48 uur gewacht te hebben nog steeds niets gehoord, ben ik weer gaan bellen en wat schetst mijn verbazing, bij mijn toestel is dit nu opeens niet meer mogelijk. Er was een vergissing gemaakt. Bij de 960 kon dit wel. Pech dus. Ook mijn opmerking dat het in Engeland wel werkt, met mijn toestel, werd teniet gedaan met "dat is een andere markt". Slechte reclame voor LG!!!
Al met al een grote teleurstelling die ik jullie en toekomstige kopers niet wilde onthouden.
Groeten Jangroe
Dat is een vervelend bericht.. Zou het niet net zoals bij de 950 zijn, waar de Netflix App hdr niet ondersteunt? Zoals eerder genoemd in dit topic:Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:51:
Hoi,
Groeten Jangroe
MAZZA schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:00:
De EF950V ondersteund geen Dolby Vision, en wel HDR10. Het hangt dus van de content af of je dat af kunt spelen of niet.
Dankjewel voor info. Werkt de speler met LG tv goed? Is het daarnaast ook mogelijk de speler aan te sluiten op soundbar (welke ik bij TV kreeg)?
dinandus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:01:
[...]
Ja hoor geen probleem. 749 €, heb er vijftig euro korting afgepraat, inclusief San Andreas en Mad Max.
Had ook voor de Sammy kunnen gaan, is wat voordeliger, wel prima beeld, maar minder instel mogelijkheden, en voor mijn belangrijk ivm draaien van CD`s geen display!
De 920 zou zowel via streaming als hdmi HDR moeten kunnen afspelen. 2015 modellen van de 960 kunnen geen HDR via hdmi afspelen, daarvoor is die moederbord upgrade voor de 960. 2016 modellen hebben deze upgraden al en voor de 920 is dit niet nodig omdat deze het al kan. ZieVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:51:
Hoi,
Groeten Jangroe
https://www.avforums.com/...v-or-lg-55eg960v.1985204/
Zoals Anie zegt denk ik dat het niet aan de tv ligt maar aan de Netflix App.
Nu we het over OLED's hebben eerste Notebook komt er aan met OLED een Lenovo 14 inch Notebook
[ Voor 27% gewijzigd door Van der Berg op 28-05-2016 23:49 ]
Zit te twijfelen om de LG 55EG910V te kopen. Enige reden om hem niet te kopen is het curved scherm.
Zal er binnen een jaar (ofzo) een platte versie te koop zijn die daalt naar hetzelfde prijsniveau?
Dat zal de LG 55EF950V moeten zijn. Maar die is nu met 1000,- cashback nog 2999,-.
De 930V begon ook op 3500,- en is nu naar 1500,- gezakt.
Rond de 1500,- is mijn max budget voor een tv.
Zal er binnen een jaar (ofzo) een platte versie te koop zijn die daalt naar hetzelfde prijsniveau?
Dat zal de LG 55EF950V moeten zijn. Maar die is nu met 1000,- cashback nog 2999,-.
Koop gewoon die 910V, de curve merk je bijna tot niet opbaronruud schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:04:
Zit te twijfelen om de LG 55EG910V te kopen. Enige reden om hem niet te kopen is het curved scherm.
Sta er nu bij in de winkel. Idd, die curve is minimaal. Die gaat mee naar huisdemon326 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:48:
[...]
Koop gewoon die 910V, de curve merk je bijna tot niet op
Verwijderd
Middag ben nieuw hier maar alles gelezen en vanochtend de 55EG910V bij de MM gekocht, aansluiten is appeltje eitje en me oude beugel kan ik ook nog gebruiken dus hangt super strak tegen de muur nu. Idd is de curve goed te doen minimaal dus en valt bijna niet op. Nu Formule 1 aan het kijken met beeld selectie sport en wauw wat een top beeld is dit zeg niet te geloven hoe scherp. Fine tuning doe ik vanavond wel maar nu al super
Ik twijfel eigenlijk enkel nog tussen de 950 en 960. De 960 zou mij €100,- minder gaan kosten, dus dat zou op zich geen reden hoeven zijn. Hoewel velen mogelijk de wenkbrauwen zullen fronsen twijfel ik tussen wel of geen curve, en dat zou ik ook nog steeds doen als ze beiden evenveel zouden kosten.baronruud schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Sta er nu bij in de winkel. Idd, die curve is minimaal. Die gaat mee naar huis
Testing, one, two ...
@hardware-lover
Ik blijf er bij dat de kijkhoek van curved slechter is. Zeker als je niet recht voor het beeld zit.
Ik heb zelf de 55EF950V, op een stottertje hier en daar in de beeldverwerking na een perfecte TV. Het stotterende zit overigens ook nog in de E6 modellen.
Ik blijf er bij dat de kijkhoek van curved slechter is. Zeker als je niet recht voor het beeld zit.
Ik heb zelf de 55EF950V, op een stottertje hier en daar in de beeldverwerking na een perfecte TV. Het stotterende zit overigens ook nog in de E6 modellen.
[ Voor 3% gewijzigd door mjvdzwet op 28-05-2016 14:20 . Reden: @ toegevoegd ]
Natuurlijk is de kijkhoek bij een gebogen scherm wat minder dan bij een vlak scherm, zonder twijfel. Maar wij zitten niet dusdanig bij de tv dat het ook werkelijk praktisch een probleem gaat geven. Dat zal de keuze niet gaan bepalen. De 960 is het enige Oled scherm wat ik in het eggie heb kunnen zien en van alle kanten, ook van de (extreme) zijkant, heb kunnen bewonderen. Als ik nu tot aankoop overga, dan doe ik dat op afstand. Ben helaas niet in de gelegenheid om naar de winkel van aankoop toe te gaan.mjvdzwet schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:18:
@hardware-lover
Testing, one, two ...
Het beeld (scherm) is kwalitatief gelijkwaardig. Afwerking en voet zien er ook ongeveer het zelfde uit.hardware-lover schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:45:
[...]De 960 is het enige Oled scherm wat ik in het eggie heb kunnen zien en van alle kanten, ook van de (extreme) zijkant, heb kunnen bewonderen.
De hardware van de 950 is iets nieuwer dan de 960, hoewel die ook een update heeft gehad... Zie eerder in dit topic. Bij de 960 is het dus opletten dat je de meest recente versie krijgt.
Heb nu de 910v staan. Alleen de beeldinstellingen. Lees her en der als basis expert 1. En vanuit hier aanpassen. Zijn er instellingen na calibratie bekend? Zodat ik de basis goed heb en dan evt kleine dingen aan pas.
Dat is een goede. Juiste instellingen zoek ik ook nog steeds. Heb via andere forum instellingen overgenomen, maar ben nog niet tevreden.
baronruud schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:37:
Heb nu de 910v staan. Alleen de beeldinstellingen. Lees her en der als basis expert 1. En vanuit hier aanpassen. Zijn er instellingen na calibratie bekend? Zodat ik de basis goed heb en dan evt kleine dingen aan pas.
Ik wil ook deLG 55EG910V eventueel maar zou misschien een van jullie mij kunnen zeggen wie nu het besteHD tv beeld levert: Kabel, KPN glasvezel of satelliet (canal Digital)? En ik lees over "schokkerige" beelden, is dit een issue? Bedankt!
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Gewoon de LG 55EG910V kopen. Ik heb hem ook gekocht voor €1499. Leuke extra actie van €1999 naar €1799 met €200 voordeel en nu nog eens €300 voordeel €1499.baronruud schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:04:
Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik OLED heb gekocht. 2 a 3 jaar geleden was dit niet eens betaalbaar €8000 en spraak alleen erover met vrienden. Nu heb ik hem zelf gekocht!
Het oneindige Hz en contrast en zwart is ook echt zwart en de kleuren zijn veel mooier en beter dan LED, Plasma. Je kan beter Full-HD kiezen en kan je meteen aan de slag en je hebt er iets aan met die contrast en de extra kwaliteit in kleuren. 4K kan nog eens 5 jaar duren voordat dit echt beschikbaar komt.
Let op het zal nog jaren duren voordat OLED pas echt betaalbaar wordt. Ik zou nu mijn slag slaan met deze actie, voordat ze weer €1999! Worden.
OLED modellen van 2016 met Full-HD zullen weer wat duurder gaan zijn dan €1999 hoor ik.
Als je het scherm goed bekijkt is hij niet zo heel erg gebogen, zoals sommige denken en het valt allemaal reuze mee!! Met de gobogenheid. Kijk hem via de zijkanten en voorkant merk je er niks van. Platte is €2999! Voor een 4K je betaald je kapot en dubbel. Terwijl de 55EG910V niet erg gebogen is. Het is gewoon het beste televisie wat er momenteel is. Mijn oude televisie 42 inch met High-End LED 3.000.000:1 & 100Hz heb ik €170 op gekregen. Dus je zou je oude televisie kunnen verkopen.
[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 28-05-2016 21:20 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.