Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
MauT86 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:59:
Dat is een goede. Juiste instellingen zoek ik ook nog steeds. Heb via andere forum instellingen overgenomen, maar ben nog niet tevreden.
[...]
Merk bij expert1 instellingen, dat kwa scherpte minder is, dan bij bijvoorbeeld standaard of eco.

Dus als er mensen zijn die hun ideale instellingen willen delen? Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
hardware-lover schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Ik twijfel eigenlijk enkel nog tussen de 950 en 960. De 960 zou mij €100,- minder gaan kosten, dus dat zou op zich geen reden hoeven zijn. Hoewel velen mogelijk de wenkbrauwen zullen fronsen twijfel ik tussen wel of geen curve, en dat zou ik ook nog steeds doen als ze beiden evenveel zouden kosten.
Waarom valt de 920 dan af bij jou? Die staat bovenaan op mijn verlanglijstje, aangezien ik zelf een 5.1 audioset heb, heb ik de harman kardon toevoeging van de 960 niet nodig. Voor de rest is het verschil miniem volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaGroninger schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:42:
[...]
Waarom valt de 920 dan af bij jou? Die staat bovenaan op mijn verlanglijstje, aangezien ik zelf een 5.1 audioset heb, heb ik de harman kardon toevoeging van de 960 niet nodig. Voor de rest is het verschil miniem volgens mij.
Ook ik gebruik een externe audioset voor het geluid, maar ik denk ook vooruit mocht de tv weer een andere bestemming gaan krijgen later. Voor mij zal het prijsverschil tussen beiden €100,- worden en dan kan ik net zo goed voor de 960 gaan. Mocht de tv later met het interne geluid gebruikt gaan worden, dan zal de 960 daar wat beter in zijn dan de 920 naar ik hoop?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:26
Ik maak gebruik bij mijn LG 55EG910V OLED van extern gebruik van de geluid. Door Logitech Z-5500 5.1. Ze staan verspreid opgehangen aan het plafon in een 5.1 opstelling via digitaal coax verbonden aan TV. Analoog aansluiting voor de computer.

De Logitech Z-5500 gebruik ik nu alweer 6 jaar lang bij mijn televisie. Kocht ik voor €299,-. Veel beter dan de standaard geluid uit de televisie!!

Ik moest zelfs 2×20m kabels trekken om alles te kunnen aan te sluiten. Loopt onder mijn houtevloer door

[ Voor 40% gewijzigd door Van der Berg op 28-05-2016 21:52 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nu reeds een paar dagen de OLED55E6V in bezit, wat een fenomenaal beeld. Ik ben echt onder de indruk van het scherm. Zwart is gewoon perfect, contrast ongelofelijk goed. Zojuist het LG UHD BT2020 testkanaal (url) via de astra 19.2 graden opgezet. 1 woord: WOW. De overige demo UHD kanalen zijn lang niet zo indrukwekkend. Eerste voorproefje van BT2020 standaard is echt smullen. Kan niet wachten totdat de filmindustrie gaat volgen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
mjvdzwet schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:18:
@hardware-lover
Ik blijf er bij dat de kijkhoek van curved slechter is. Zeker als je niet recht voor het beeld zit.
Ik heb zelf de 55EF950V, op een stottertje hier en daar in de beeldverwerking na een perfecte TV. Het stotterende zit overigens ook nog in de E6 modellen.
De kijkhoeken bij een OLED zijn de nieuwe oled-tv van LG ook nog eens bijzonder goede kijkhoeken heeft. Maar ook de goede helderheid met ongeëvenaarde beeldkwaliteit.

OLED: Enorm contrast · Zeer goede uniformiteit · Perfecte kijkhoeken · Uitstekende kleurweergave

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Twazerty schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:58:
Nu reeds een paar dagen de OLED55E6V in bezit, [....]
Nice. Dolby Vision toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
Heeft iemand hier ervaringen met de Belgische winkel Art & Craft? Ze hebben vaak in het weekend ééndaagse aanbiedingen. Vandaag de 950 voor €2699 en de 920 voor €2349. Bij de reviews lees ik dat alleen de levertijd een paar dagen kan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Iemand een idee wanneer een Oled 4K rond de €1500 gaat zitten ? :*)
Heeft al eens iemand de Oled HD naast de Oled 4K zien spelen ? Blijf me de vraag stellen of dit de moeite loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
karine1 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:02:
Heeft al eens iemand de Oled HD naast de Oled 4K zien spelen ? Blijf me de vraag stellen of dit de moeite loont.
Als je het vergelijkt met het prijsverloop van de LG 55EC930V uit 2014 dan zal dat april/mei 2017 zijn wanneer een 4k oled voor 1500 te krijgen is, rond november 2015 dook de 55EC930V voor het eerst onder de 2000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
DaGroninger schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:03:
Heeft iemand hier ervaringen met de Belgische winkel Art & Craft? Ze hebben vaak in het weekend ééndaagse aanbiedingen. Vandaag de 950 voor €2699 en de 920 voor €2349. Bij de reviews lees ik dat alleen de levertijd een paar dagen kan afwijken.
Tijd terug een koelkast daar besteld, keurig geleverd volgens afspraak.

Toen ik problemen kreeg met de koelkast en de monteur erg onbeschoft en onbeleeft was (extern ingehuurt bedrijf van fabrikant) en mij de schuld gaf van de problemen is arts & crafts direct met de importeur gaan schakelen en is mijn koelkast alsnog goed gerepareerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
Dat is heel erg moeilijk te zeggen. Het kan zelfs nog paar jaar duren voordat de prijzen onder de €1.000 gaan zitten. Ik heb gehoord dat de modellen met OLED van LG uit 2016 die aan zitten te komen de Full-HD versies weer net of boven de €2.000 gaan zitten.
Heeft al eens iemand de Oled HD naast de Oled 4K zien spelen ? Blijf me de vraag stellen of dit de moeite loont
Je zou beter 4K kunnen nemen. Maar daar heb je voorlopig vrij weinig aan. Voor de komende 5 jaar heb je er sowieso bijna niets aan die 4K resolutie. Alleen geeft het jouw het idee/gevoel dat je voorbereid bent op de toekomst. Daarnaast heb je duizenden euro besteedt met de gedachte voor de toekomst en de prijzen zullen uiteindelijk dalen terwijl je er niets aan gehad heb. Maar een OLED met Full-HD heb je er meteen iets aan!! Er is genoeg content dat op Full-HD draait en je kan meteen genieten van de extra kwaliteiten van OLED. Het is maar de vraag of 4K een succes gaat worden, nu op iets voorbereid te zijn dat over misschien 5 jaar echt nodig is (wie geeft ons de garantie dat over 5 jaar al 4K beschikbaar is. Het kan heel goed zijn dat we over 5 jaar nog steeds zitten te wachten op 4K content). Dan kan je beter Full-HD OLED nemen, het beste wat er is.

Dat is waarom ik ook niet bereid was €1.000 extra uit te geven voor een OLED 4K, maar heb gekozen voor een Full-HD LG 55EG910V voor €1499! Ik bewaar die €1.000 extra op mijn spaarrekening voor de toekomstige 4K OLED 65 inch. Ik vertrouw erop als 4K echt beschikbaar komt dat de prijzen tegen die tijd al onder de €1.000 met OLED 4K.

[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 29-05-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:57

The Legend

*Plop*

Van der Berg schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Dat is heel erg moeilijk te zeggen. Het kan zelfs nog paar jaar duren voordat de prijzen onder de €1.000 gaan zitten. Ik heb gehoord dat de modellen met OLED van LG uit 2016 die aan zitten te komen de Full-HD versies weer net of boven de €2.000 gaan zitten.
LG heeft toch helemaal geen fullhd oleds aangekondigd?
[...]

Je zou beter 4K kunnen nemen. Maar daar heb je voorlopig vrij weinig aan. Voor de komende 5 jaar heb je er sowieso bijna niets aan die 4K resolutie. Alleen geeft het jouw het idee/gevoel dat je voorbereid bent op de toekomst. Daarnaast heb je duizenden euro besteedt met de gedachte voor de toekomst en de prijzen zullen uiteindelijk dalen terwijl je er niets aan gehad heb. Maar een OLED met Full-HD heb je er meteen iets aan!! Er is genoeg content dat op Full-HD draait en je kan meteen genieten van de extra kwaliteiten van OLED. Het is maar de vraag of 4K een succes gaat worden, nu op iets voorbereid te zijn dat over misschien 5 jaar echt nodig is (wie geeft ons de garantie dat over 5 jaar al 4K beschikbaar is. Het kan heel goed zijn dat we over 5 jaar nog steeds zitten te wachten op 4K content). Dan kan je beter Full-HD OLED nemen, het beste wat er is.
Netflix heeft al behoorlijk wat content in 4k beschikbaar.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Daar mag je lekker nog eens € 11,99,- per maand voor neertellen. Heb je al zo'n dure 4K OLED gekocht van €2699,-! Dat is op jaarbasis al €143,88,- om alleen maar voor Netflix in 4K te kunnen bekijken. Nou dat vind ik eerlijk gezegd een hoop geld. Ik heb vooraf goed gekeken naar 4K OLED. Maar zolang dit niet standaard wordt aangeboden zenders en extra content heb je er niet zo veel aan.

Volgens de verkopers komen er nieuwe modellen aan van 2016 ook met Full-HD. Vandaar dat 2015 modellen met Full-HD en 4K in prijs zijn verlaagd.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 29-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van der Berg schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:18:
[...]
Er is op dit moment al veel 4K materiaal beschikbaar. Op Netflix, Youtube, satteliet, UHD blu ray en meer. En met nieuwere compressie technieken zal een UHD stream op de kabel niet fors meer ruimte innemen dan een HD stream. (maar zo lang de kabelmaatschappijen nog analoog op de kabel doorgeven zal dit niet snel gebeuren).

Daarnaast is de upscaling van de 4k toestellen zo goed (heb zelf de LG 65EF950V) dat full HD materiaal er fantastisch uit ziet. De hogere pixel dichtheid (afgerond 8 miljoen tegen over 2 miljoen pixels) is ook een plus.

Je kan natuurlijk wachten, de techniek wacht niet. Mijn tv heb ik nog geen half jaar en dan blijkt dat de HDR in de 2016 toestellen anders is. HDR10 is vervangen door Dolby Vision. Netflix ondersteunt wel Dolby Vision, maar op de LG nog geen HDR10. En over een jaar zullen er vast geen firmware updates meer komen.

Als je maar eens in de zoveel jaar een tv aanschaft, zou ik zeker gaan voor de tv die op het moment van aanschaf de nieuwste functionaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Van der Berg schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:27:
Daar mag je lekker nog eens € 11,99,- per maand voor neertellen. Heb je al zo'n dure 4K OLED gekocht van €2699,-! Dat is op jaarbasis al €143,88,- om alleen maar voor Netflix in 4K te kunnen bekijken. Nou dat vind ik eerlijk gezegd een hoop geld. Ik heb vooraf goed gekeken naar 4K OLED. Maar zolang dit niet standaard wordt aangeboden zenders en extra content heb je er niet zo veel aan.
3 of 4 euro per maand extra is toch niks? Of bedoel je dat je Netflix sowieso de moeite niet waard vindt? Dat is een andere discussie natuurlijk.
Volgens de verkopers komen er nieuwe modellen aan van 2016 ook met Full-HD. Vandaar dat 2015 modellen met Full-HD en 4K in prijs zijn verlaagd.
Pertinente onzin. :) LG brengt alleen nog 4K-modellen uit. Dat gezegd hebbende: ik vind 4K niet spannend. Ik zie het verschil op 3 meter kijkafstand totaal niet. 100x liever een Full HD OLED dan een 4K LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauT86 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:59:
Dat is een goede. Juiste instellingen zoek ik ook nog steeds. Heb via andere forum instellingen overgenomen, maar ben nog niet tevreden.
[...]
Het overnemen van instellingen is alleen te doen voor zaken als scherpte en beeld verbeter opties als 'true motion' e.d. Als het op de daadwerkelijke kleurinstellingen aan komt is elke tv anders.

Heb zelf een professionele kalibratie laten uit voeren, om eens te zien hoe dat in zijn werk gaat. Daaruit bleek dat het toestel (LG 65EF950V) erg afweek in de blauw waarde en groen waarde t.o.v. de ISF standaard. Na dat de instellingen waren aangepast, komt het beeld veel natuurlijker over.

Naast het betere beeld, is bij OLED ook van belang dat de kleuren waar de pixels uit bestaan een zo gelijkwaardig mogelijke levensduur hebben. Mocht je het aantal brand uren halen natuurlijk, dat zal bij mij niet gaan lukken. :)

Zelf was ik sceptisch over het nut van een kalibratie, nu vind ik het 185 euro goed besteed. Zeker in verhouding met de prijzen van een OLED toestel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Waar heb je de callibratie laten doen en wat kostte het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Voor mijn OLED heb ik voor de callibratie €36,- extra betaald voor de LG 55EG910V. Wordt volgens de monteur gedaan met behulp van een programma dn notebook en alles wordt dan kalibratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Er is op dit moment al veel 4K materiaal beschikbaar. Op Netflix, Youtube, satteliet, UHD blu ray en meer.
Een groot nadeel van dit UHD-materiaal is dat het vaak niet gemasterd is in deze resolutie maar vaak gemasterd is in 2K en geremastered is naar 4K. Tweakers heeft de Blu-Ray's getest en is zo tot de conclusie gekomen dat het met de scherpte dan wel meevalt; reviews: Ultra hd blu-ray: wie wil er nog films op schijfjes?

Content van YouTube en Satelliet zijn vaak helaas niet het type content wat nu echt de moeite waard is om in 4K te kijken. Meer leuk om te zien waar het toestel tot toe in staat is.
En met nieuwere compressie technieken zal een UHD stream op de kabel niet fors meer ruimte innemen dan een HD stream. (maar zo lang de kabelmaatschappijen nog analoog op de kabel doorgeven zal dit niet snel gebeuren).
UHD over de kabel kan echt nog jaren gaan duren. Ze zitten in Hilversum pas op 1080i waarbij de content die aangeleverd wordt vaak een nog lagere resolutie heeft. Kabelaars kunnen dus wel overstappen op het aanbieden in 4K, de rest zal net zo goed mee moeten werken en daar zijn geen intenties voor.

Ik zou dus geen duizenden Euro's meer uitgeven aan een hogere resolutie. Geef je dat geld wel uit, zorg dan dat er meer voordeel in zit tegenover de goedkopere FHD-televisie dan alleen de resolutie zoals bijvoorbeeld HDR.

Tegen de tijd dat de resolutie wel meer gemeengoed is geworden, koop je voor het prijsverschil een nieuwe UHD OLED-televisie wat tevens weer beter is dan de huidige UHD-televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hilversum en de commercieel zenders 1080i en dat is al heel mooi beeld. Maar er zijn nog genoeg kanalen die uitzenden met 576i. Er is dus zelfs nog geen volledige 1080i ondersteuning!

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 29-05-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:40:
Waar heb je de callibratie laten doen en wat kostte het?
De kalibratie heb ik laten doen door Dimitri Valkenburg. Als je even zoekt op zijn naam icm ISF dan vind je zijn website. Hij komt 's avonds bij je thuis langs, de kalibratie duurt zo'n anderhalf tot tweeenhalf uur. Later krijg je de voor en na instellingen in een document. Enige wat je nodig hebt is de tv en een blu ray speler (bij mij is de PS4 gebruikt) en goede koffie. :)

Wel handig om op zijn webite eerst te lezen wat je van een kalibratie mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:01:
Content van YouTube en Satelliet zijn vaak helaas niet het type content wat nu echt de moeite waard is om in 4K te kijken. Meer leuk om te zien waar het toestel tot toe in staat is.
De genoemde bronnen waren om aan te geven dat er wel degelijk genoeg 4k materiaal beschikbaar is, qua inhoud is het maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
UHD over de kabel kan echt nog jaren gaan duren. Ze zitten in Hilversum pas op 1080i waarbij de content die aangeleverd wordt vaak een nog lagere resolutie heeft. Kabelaars kunnen dus wel overstappen op het aanbieden in 4K, de rest zal net zo goed mee moeten werken en daar zijn geen intenties voor.
Over UHD via de kabel heb ik geen illusies in Nederland, als je ziet hoe lang het geduurd heeft voor breedbeeld gemeengoed werd, en het zelfde met HD dan zal mijn huidige tv eerder 'op' zijn dan dat er UHD via de kabel beschikbaar is. Gelukkig is de kabel niet de enige bron voor het tv kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Van der Berg schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:44:
Voor mijn OLED heb ik voor de callibratie €36,- extra betaald voor de LG 55EG910V. Wordt volgens de monteur gedaan met behulp van een programma dn notebook en alles wordt dan kalibratie.
Ik heb op HW.info al meerdere malen gezegd dat je voor dat geld geen (volwaardige) kalibratie krijgt. Zie onderstaande post. Er zijn dus personen die hier in gespecialiseerd zijn. Dat is heel wat anders dan de bezorgboys van winkels. Tevens zie je ook hier dat een kalibratie niet binnen een half uurtje is gedaan zoals je op HW.info zei.
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:58:
[...]
De kalibratie heb ik laten doen door Dimitri Valkenburg. Als je even zoekt op zijn naam icm ISF dan vind je zijn website. Hij komt 's avonds bij je thuis langs, de kalibratie duurt zo'n anderhalf tot tweeënhalf uur. Later krijg je de voor en na instellingen in een document. Enige wat je nodig hebt is de tv en een blu ray speler (bij mij is de PS4 gebruikt) en goede koffie. :)

Wel handig om op zijn webite eerst te lezen wat je van een kalibratie mag verwachten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Bedankt voor jouw reactie. Ik ga ook ISF laten Kalibreren

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 29-05-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:39
Is zo'n calibratie altijd zinvol? Heb zelf een 55" LCD van 2 jaar oud maar ik hou de ontwikkelingen van OLED wel in de gaten aangezien ik meestal om de 4 jaar een nieuwe tv koop.
Ik ben geen filmkijker maar de tv maakt hier toch aardig wat uren vanwege de XBO en PS4 en daarnaast het gewone tv kijken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaGroninger
[...]

Een groot nadeel van dit UHD-materiaal is dat het vaak niet gemasterd is in deze resolutie maar vaak gemasterd is in 2K en geremastered is naar 4K. Tweakers heeft de Blu-Ray's getest en is zo tot de conclusie gekomen dat het met de scherpte dan wel meevalt; reviews: Ultra hd blu-ray: wie wil er nog films op schijfjes?

[...]

Ik zou dus geen duizenden Euro's meer uitgeven aan een hogere resolutie. Geef je dat geld wel uit, zorg dan dat er meer voordeel in zit tegenover de goedkopere FHD-televisie dan alleen de resolutie zoals bijvoorbeeld HDR.

Tegen de tijd dat de resolutie wel meer gemeengoed is geworden, koop je voor het prijsverschil een nieuwe UHD OLED-televisie wat tevens weer beter is dan de huidige UHD-televisies.
Groot argument voor mij om een uhd oled te kopen is dat een uhd in 3D nog steeds een Full HD beeld levert aangezien bij passieve 3d de beeldlijnen per oog gehalveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
DaGroninger schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:41:
[...]

Groot argument voor mij om een uhd oled te kopen is dat een uhd in 3D nog steeds een Full HD beeld levert aangezien bij passieve 3d de beeldlijnen per oog gehalveerd worden.
3D is toch wel een uitstervende hype. Ook Ultra HD Blu-Ray heeft geen ondersteuning voor 3D-beelden in UHD.

Ik zou overigens nooit zoveel meer extra geld uit te geven zodat je die paar films in Full HD 3D kunt kijken. Een beetje zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:12:
Is zo'n calibratie altijd zinvol? Heb zelf een 55" LCD van 2 jaar oud maar ik hou de ontwikkelingen van OLED wel in de gaten aangezien ik meestal om de 4 jaar een nieuwe tv koop.
Ik ben geen filmkijker maar de tv maakt hier toch aardig wat uren vanwege de XBO en PS4 en daarnaast het gewone tv kijken.
Ligt er aan. Voor mij is dit de eerste keer geweest dat ik een tv heb laten kalibreren. Zeker gezien de aanschafprijs van deze tv zijn de kosten van de kalibratie een schijntje. En als de kalibratie niet naar tevredenheid zou zijn, kan je de tv altijd weer terug zetten naar je originele instellingen.

Voor een ISF kalibratie moet de tv wel beschikken over de mogelijkheid om deze waardes te kunnen instellen. Op de LG OLED zijn dat de expert1 en expert2 instellingen. Daar staat het isf logo bij.

Als je tevreden bent met je huidige beeld of als je een goedkope tv hebt dan zijn de kosten van een kalibratie in verhouding hoog.

Ik ben blij dat ik het heb laten doen, bij mijn volgende tv's (zeker OLED, nooit meer LED) laat ik het zeker weer doen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dimens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:00:
[...]
3D is toch wel een uitstervende hype. Ook Ultra HD Blu-Ray heeft geen ondersteuning voor 3D-beelden in UHD.

Ik zou overigens nooit zoveel meer extra geld uit te geven zodat je die paar films in Full HD 3D kunt kijken. Een beetje zonde van het geld.
Zoals je al zegt, "ik", maar er zijn er toch enkelen bij die wel af en toe een 3D film vermakelijk kunnen vinden, en wat is er dan prettiger dit in Full HD Real 3D kwaliteit te kunnen doen en dan lekker ontspannen met een passieve bril op je snuffert? Zoals terecht wordt opgemerkt, is UHD op dit moment eigenlijk ook niet meer dan een hype, en we moeten nog maar zien dat we er de komende jaren werkelijk wat aan gaan hebben, maar we willen allemaal graag meer, zelden minder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:37:
[...]
Mijn tv heb ik nog geen half jaar en dan blijkt dat de HDR in de 2016 toestellen anders is. HDR10 is vervangen door Dolby Vision. Netflix ondersteunt wel Dolby Vision, maar op de LG nog geen HDR10. En over een jaar zullen er vast geen firmware updates meer komen.
HDR10 is eigenlijk het basis niveau HDR. Alle televisies ondersteunen dit. Dolby Vision is een verbetering die bovenop HDR-10 komt. Hiervoor moet je televisie wel ondersteuning bieden. een Dolby Vision video wordt als HDR-10 getoond indien Dolby Vision support niet aanwezig is op de televisie. Dus dat zou met Netflix geen probleem mogen zijn.

Alleen Marco Polo is te zien in HDR op Netflix (en misschien al Daredevil). Dus als dat toevallig je favoriete serie is heb je geluk. Anders krijg je gewoon 4K te zien.
Dimens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:00:
[...]

3D is toch wel een uitstervende hype.
Veel fabrikanten stoppen ermee, maar belangrijkste reden is dat Samsung geen goede 3D ervaring wist te creëren met hun actieve 3D. Passieve 3D levert wel een goede ervaring. Echter als Samsung ermee stopt (marktleider) dan kunnen andere fabrikanten ook weer wat meer winst maken door het niet mee te leveren. dus die doen dat dan niet meer, of minder. Overigens kijk ik zelf ook niet veel 3D bij gebrek aan makkelijk toegankelijke content en niet de hele tijd met een bril op willen zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door sandervanzijl op 30-05-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Nielson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Klopt het dat je bij de LG 55EF950V de stroomkabel niet los kan maken? Mij lijkt dit namelijk sterk, hoe krijg je anders je kabel door bijvoorbeeld een kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Mister_Nielson schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:49:
Klopt het dat je bij de LG 55EF950V de stroomkabel niet los kan maken? Mij lijkt dit namelijk sterk, hoe krijg je anders je kabel door bijvoorbeeld een kabelgoot.
Ik heb zelf de 920V. Ik heb het klepje (waaronder de voedingskabel verdwijnt) open geschroefd (het is maar 1 schroef) en het lijkt wel mogelijk maar het is mij zo één-twee-drie niet gelukt. Het is wel degelijk een connector maar ik kreeg hem niet zo makkelijk los. Gelukkig kreeg ik de stekker nog wel door het gat in m'n TV-meubel.

Ik ben wat betreft instellingen een volledige leek. Ik hoor altijd dat je allerlei functie's uit/aan moet zetten. Voor m'n PS4 heb ik het HDMI kanaal natuurlijk wel al op "Spel-modus" gezet, maar heeft iemand een advies welke functie's je het beste aan of uit kan zetten voor optimale weergave?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Nielson
EricNL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:36:
[...]
Ik heb zelf de 920V. Ik heb het klepje (waaronder de voedingskabel verdwijnt) open geschroefd (het is maar 1 schroef) en het lijkt wel mogelijk maar het is mij zo één-twee-drie niet gelukt. Het is wel degelijk een connector maar ik kreeg hem niet zo makkelijk los. Gelukkig kreeg ik de stekker nog wel door het gat in m'n TV-meubel.
Bedankt! Ben net terug van de MM en heb het daar ook gevraagd. De medewerker haalde het kapje los en daar zag je inderdaad ook nog een soort van connector, maar zelfs die is nog heel breed en kregen hem niet los. Design fout in mijn ogen. Heb je een strakke tv die je wil ophangen, past de kabel onmogelijk door een normaal formaat kabelgoot.

Iemand hier hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandervanzijl schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:29:

HDR10 is eigenlijk het basis niveau HDR. Alle televisies ondersteunen dit. Dolby Vision is een verbetering die bovenop HDR-10 komt. Hiervoor moet je televisie wel ondersteuning bieden. een Dolby Vision video wordt als HDR-10 getoond indien Dolby Vision support niet aanwezig is op de televisie. Dus dat zou met Netflix geen probleem mogen zijn.

Alleen Marco Polo is te zien in HDR op Netflix (en misschien al Daredevil). Dus als dat toevallig je favoriete serie is heb je geluk. Anders krijg je gewoon 4K te zien.
Klopt helemaal, echter de Netflix app icm met de LG 65EF950V ondersteunt HDR nog niet. De app op de 2016 modellen levert al wel HDR met Netflix. Hopelijk een kwestie van even wachten tot de 2015 modellen ook weer aandacht krijgen van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Dinandus, waar heb jij de speler gekocht, want vandaag gehoord dat hij niet leverbaar is?
dinandus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Ja hoor geen probleem. 749 €, heb er vijftig euro korting afgepraat, inclusief San Andreas en Mad Max.

Had ook voor de Sammy kunnen gaan, is wat voordeliger, wel prima beeld, maar minder instel mogelijkheden, en voor mijn belangrijk ivm draaien van CD`s geen display!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik ga 1 maand gratis Netflix uitproberen met mijn nieuwe OLED 55 inch van LG 55EG910V als die is geinstalleerd. Omdat het om Full-HD OLED gaat neem ik Netflix STANDAARD pakket ben heel benieuwd.

Extra korting is weer voorbij van €1499,- nu kost de LG 55EG910V weer €1799,- nog steeds wel €200 voordeel maar tijdens je extra actie week was je voordeel €300. Ben blij dat ik hem voor €1499 heb gekocht.

[ Voor 35% gewijzigd door Van der Berg op 30-05-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Mister_Nielson schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Bedankt! Ben net terug van de MM en heb het daar ook gevraagd. De medewerker haalde het kapje los en daar zag je inderdaad ook nog een soort van connector, maar zelfs die is nog heel breed en kregen hem niet los. Design fout in mijn ogen. Heb je een strakke tv die je wil ophangen, past de kabel onmogelijk door een normaal formaat kabelgoot.

Iemand hier hetzelfde probleem?
Ja, hier.
De kabel was te kort probleem. :(

Op youtube een soort gelijke TV gezien en daar haalden ze die stekker toch los, ook wezen prutsen maar hier ook niet gelukt.

Ik heb de TV aan de wand hangen met de Vogel Thin RC 355 en dan heb je voordeel van de lichte buiging van de curved LG >:)

Verlengsnoer door de kabelgoot heen gehaald en in de curve ruimte achter de TV was genoeg ruimte om de stekker in te pluggen.
Snoer opgerold en met een tyrewrap aan de Vogel beugel vast.

Zit netjes je ziet het niet, een aangezien mijn TV net in een nisje zit is het snoer ook niet zichtbaar.
Je ziet het alleen pal op de zijkant natuurlijk.

Deze oplossing is minder wanneer hij midden in de woonkamer aan de wand hangt.
Ik denk dat ik dan de stekker eraf zo knippen en de draad zou verlengen.
Maar ok, niet nodig in mijn geval.

edit: pas maken op een Vogel beugel is ook gepruts, maar ondertussen levert Vogel een set hiervoor:
gebruik google: Vogel’s Service Kit 999967
Dan passen de volgende series op de Vogel beugel:
LG 55EG910V
LG 55EG920V
LG 55EG960V
LG 65EG960V
LG 65EF950V
LG 55EF950V
Scheelt weer passen, meten en vijlen :P
Gemiddeld 10 eur op het net te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door frank_b op 30-05-2016 19:59 . Reden: aanvulling beugel Vogel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Gaat dit passen? Heb beugels van Vogel’s EFW 8405 42 inch tot 65 inch.

Volgens de monteur en verkoper gaat dit passen met mijn LG 55EG910V. Ik kan mijn oude beugels meenemen. Ik heb 2 beugels 1 tegen de muur en 1 zit vast aan de huidige TV en komt van de muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Dat is een oudere beugel van Vogel, staat niet meer op de site.
De 8305 lijkt erop, maar volgens Vogel gaat dat dus niet passen op de LG 910.

Op de site kun je ook je TV selecteren en dan kijken welke beugels allemaal passen.

https://www.vogels.com/nl-nl/c/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
55EG960V is nu voor €2599 te krijgen bij Smits Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Klopt helemaal, echter de Netflix app icm met de LG 65EF950V ondersteunt HDR nog niet. De app op de 2016 modellen levert al wel HDR met Netflix. Hopelijk een kwestie van even wachten tot de 2015 modellen ook weer aandacht krijgen van LG.
Hoe weet je zeker dat de app HDR niet ondersteunt? Ik lijk te begrijpen dat dat allemaal server-side geregeld wordt aan de hand van je verbindingssnelheid (net als of je SD, HD of UHD doorkrijgt). Hier werkt het ook niet, maar via de Netflix chat werd ik verwezen naar Fast.com. Speciale speedtest specifiek voor de Netflix servers. Op m'n 55EF haal ik maar 25Mbit (bekabeld aangesloten), terwijl ik met m'n tablet (WiFi) makkelijk 80Mbps haal. 25mbit is blijkbaar net de grens dat je wel of geen HDR doorkrijgt.. Het vreemde is dat de tv via speedtest.net ook 80Mbps haalt, maar naar de Netflix servers dus niet :? Een DNS flush zou het moeten oplossen volgens Netflix, maar dat bleek niet het geval ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:15:
[...]

Hoe weet je zeker dat de app HDR niet ondersteunt? Ik lijk te begrijpen dat dat allemaal server-side geregeld wordt aan de hand van je verbindingssnelheid (net als of je SD, HD of UHD doorkrijgt). Hier werkt het ook niet, maar via de Netflix chat werd ik verwezen naar Fast.com. Speciale speedtest specifiek voor de Netflix servers. Op m'n 55EF haal ik maar 25Mbit (bekabeld aangesloten), terwijl ik met m'n tablet (WiFi) makkelijk 80Mbps haal. 25mbit is blijkbaar net de grens dat je wel of geen HDR doorkrijgt.. Het vreemde is dat de tv via speedtest.net ook 80Mbps haalt, maar naar de Netflix servers dus niet :? Een DNS flush zou het moeten oplossen volgens Netflix, maar dat bleek niet het geval ;(
Als ik in de netflix app de verbindingssnelheid test, komt deze rond de 86 Mbps uit, ruim genoeg. Alle Ultra HD streams starten direct op 2160p, in je netflx account kun je op de pc of tablet je gewenste bandbreedte instellen. Deze heb ik op maximaal staan. Heb ook het juiste (duurste) abonnement. En bedraad aangesloten op het netwerk.

De netflix app is bijgewerkt op 23 mei, ik had de hoop dat dit de HDR update was. Maar bij Marco Polo en Daredevil staat nog steeds Ultra HD en niet HDR. Bij het starten komt de mededeling dat HDR geactiveerd is ook niet naar voren.

Buiten bovenstaande volg ik nog wat EF950 forums in Amerika en Engeland, daar is ook nog geen HDR te zien via Netflx. Op de 2016 toestellen wel. Zodra het actief wordt op de 950 zal dat op die forums zo goed als direct gemeld worden. Op het Engelse avforums.com, topic 'lg ef950v owners' is vandaag weer een hele Netflix/HDR/LG discussie. De huidige app versie is 1.3.70 / 4.1.5. Het schijnt dat HDR vanaf versie 4.2 beschikbaar is.

Wat er allemaal van waar is wat er geschreven wordt, geen idee. Maar dat HDR nog niet werkt met Netflix op de 950 is helaas een feit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Nielson
Aangezien ik toch graag voor de LG 55EF950V wil gaan, maar uiteraard mijn garantie niet wil verliezen, wil ik proberen een tweede stroomkabel te bemachtigen. Deze kan ik losknippen en door mijn kabelgoot halen. Iemand enig idee hoe ik aan zo'n extra stroomkabel kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

MAZZA

Barbie is er weer!

Mister_Nielson schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:37:
Aangezien ik toch graag voor de LG 55EF950V wil gaan, maar uiteraard mijn garantie niet wil verliezen, wil ik proberen een tweede stroomkabel te bemachtigen. Deze kan ik losknippen en door mijn kabelgoot halen. Iemand enig idee hoe ik aan zo'n extra stroomkabel kan komen?
Hoeft helemaal niet, De kabel kan prima los, is alleen een beetje gepruts:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/95cDN6cQ8JmAwyaRolzcFt4e/full.png

Dit is de plug als ie los is gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pgnGNS1aZEc4n3C4hL6Cme4g/full.png

En als ie dan nog te groot is om door een leiding te halen kan je de plug nog verwijderen door de clipjes met je spanningszoeker in te drukken en de kabel terug te halen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Mv58CzXWXLCIA4fnzc3Pdfip/full.png

En uiteindelijk hangt ie dan zonder zichtbare kabeltjes aan de muur d:)b
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WIgt4L0skw0Uek5CMHMwBiN3/full.png

Brakke telefoonfoto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Nielson
Wow!!!! Jij bent echt mijn held :-D _/-\o_ !! Thnx. Dat gaan we dus zo doen. Bedankt voor de duidelijke foto's ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Mister_Nielson op 31-05-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Welke beugel kan je het beste kiezen? Mocht mijn oude niet passen.

Ik heb keuze tussen 2:

● Vogel's THIN 205 €69
● Vogel's THIN 305 €99

Ik kan nergens vinden wat de verschillen zijn tussen een 205 en 305. Ik wil het liefst dat hij iets van de muur afkomt. Voor mijn kabels.

Zijn er ook beugels met beveiliging beschikbaar, daarmee bedoel ik dat niet je TV direct weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:02
Van der Berg schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:20:

Zijn er ook beugels met beveiliging beschikbaar, daarmee bedoel ik dat niet je TV direct weg is.
Volgens mij niet.

Afgelopen weken is er 5 keer bij verschillende huizen bij mij in de straat ingebroken. Echt absurd veel dus.
Uit deze zeer betrouwbare bronnen kan ik vertellen dat er 0 keer een tv meegenomen is, alleen maar klein spul zoals sieraden, geld etc. Zelfs de ipads + iphones hebben ze laten liggen ivm locatie-tracking.

Dus, ik maak me over mijn tv niet zo heel veel zorgen. Veels te groot om op een scooter te vervoeren :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Van der Berg schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:20:
...
Ik kan nergens vinden wat de verschillen zijn tussen een 205 en 305. Ik wil het liefst dat hij iets van de muur afkomt. Voor mijn kabels.

De beide THIN modellen zijn voor verschillende tv afmetingen.
THIN205:26"-55"
THIN305:40"-65"

Er zijn zeker beugels met beveiliging. Vogel's heeft de PFW5000 lijn (valt onder professional) die beveiligd zijn met een hangslot en een metalen lat die door de beugel geschoven wordt.
https://www.vogels.com/nl...y-oplossingen/wandsteunen
Links even jouw tv kiezen en de passende modellen zouden zichtbaar moeten worden. Ik weet niet of jouw tv aan de standaard VESA bevestiging voldoet of dat je de service kit nodig hebt waar frank_b het over heeft.
Voorbeeld van zo'n beveiligde beugel: PFW5010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:29
De E6 is bij Art & Craft verkrijgbaar voor de prijs van de B6.
Nu twijfel ik wel... De B6 vind ik persoonlijk mooier en 3D boeit mij niet zo. De soundbar heb ik ook niet nodig. De B6 is nog niet leverbaar...

https://www.artencraft.be/nl/lg-oled-tv-55e6v-386394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Ben nog op zoek naar de juiste beeldinstellingen voor mijn 910v.
Als ik het volgens rtings doe, die hier te vinden zijn
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings
Ziet het er echt slecht uit. Beetje flets en niet helder, ook niet echt scherp.
Welke beeldopties moeten welke instelling hebben/ is aan te bevelen? Ook kwa geavanceerde besturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Laatst online: 12:21
baronruud schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:18:
Ben nog op zoek naar de juiste beeldinstellingen voor mijn 910v.
Als ik het volgens rtings doe, die hier te vinden zijn
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings
Ziet het er echt slecht uit. Beetje flets en niet helder, ook niet echt scherp.
Welke beeldopties moeten welke instelling hebben/ is aan te bevelen? Ook kwa geavanceerde besturing?
http://www.cnet.com/forum...settings/?ts=145503834707

Gewoon eventueel de 2 point doen en de overige instellingen, buiten de kleuren aanpassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze oled 910v gaat terug. Het beeld blijft flets en minder fel dan onze 5 jaar oude samsung.
En die brightness op 100 is ook niet goed voor de levensduur van oled.
Ik heb vernomen dat oled wegens het ontbreken van een actieve backlight beduidend minder nits produceert en daardoor minder geschikt is voor woonkamers met veel zonlicht...
Laten wij dat nu net hebben en de felheid van de kleuren blijft gewoon ver achter en werkt vermoeiend op de ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:29
MauT86 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:37:
Dinandus, waar heb jij de speler gekocht, want vandaag gehoord dat hij niet leverbaar is?
[...]
Ik heb hem d.d. 29 april bij een Saturn filiaal gehaald, was ook aan rondkijken geweest.
Diverse zaken bezocht totdat ik deze als demo model nog ik een winkelschap tegenkwam.
Beetje gehandeld, wilden er eerst nog een 100 Euro meer voor, maar mijn argumenten van wat schoonheids foutjes in de vorm van wat lichte krasjes(amper te zien op de bovenkant) en een gebruikt exemplaar daar hij als demo was gebruikt geweest, kon ik de verkoper toch overtuigen voor de 100 eraf.
incl beide UHD films :)

Hij is inderdaad mondjesmaat verkrijgbaar, heeft Panasonic zich beetje op verkeken, dachten dat het niet zo storm zou lopen waarschijnlijk. (ook de Samsung K8500 schijnt leverproblemen te kennen....)

Hoop dat je er gauw een op de kop kunt tikken...is zekers de moeite waard.

Of Topic misschien, twijfel zelf nog tussen of nu een LG Oled, of nog eventjes wachten schijnt dat Philips ook rond de IFA september in Berlijn met een OLED schijnt te komen(natuurlijk wel een scherm van LG)
Iemand daar al iets meer over bekend??

[ Voor 24% gewijzigd door dinandus op 31-05-2016 21:25 . Reden: aanvulling op tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Inmiddels toko gevonden die als het goed is vrijdag kan leveren. Moet dan via internet verzoek indienen om 2 uhd films te krijgen. Ben dus erg benieuwd. Kan hem nieuw krijgen voor 725 eur. Waar schaf jij de uhd schijfjes goedkoop aan? MM?
dinandus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Ik heb hem d.d. 29 april bij een Saturn filiaal gehaald, was ook aan rondkijken geweest.
Diverse zaken bezocht totdat ik deze als demo model nog ik een winkelschap tegenkwam.
Beetje gehandeld, wilden er eerst nog een 100 Euro meer voor, maar mijn argumenten van wat schoonheids foutjes in de vorm van wat lichte krasjes(amper te zien op de bovenkant) en een gebruikt exemplaar daar hij als demo was gebruikt geweest, kon ik de verkoper toch overtuigen voor de 100 eraf.
incl beide UHD films :)

Hij is inderdaad mondjesmaat verkrijgbaar, heeft Panasonic zich beetje op verkeken, dachten dat het niet zo storm zou lopen waarschijnlijk. (ook de Samsung K8500 schijnt leverproblemen te kennen....)

Hoop dat je er gauw een op de kop kunt tikken...is zekers de moeite waard.

Of Topic misschien, twijfel zelf nog tussen of nu een LG Oled, of nog eventjes wachten schijnt dat Philips ook rond de IFA september in Berlijn met een OLED schijnt te komen(natuurlijk wel een scherm van LG)
Iemand daar al iets meer over bekend??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MauT86 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:32:
Inmiddels toko gevonden die als het goed is vrijdag kan leveren. Moet dan via internet verzoek indienen om 2 uhd films te krijgen. Ben dus erg benieuwd. Kan hem nieuw krijgen voor 725 eur. Waar schaf jij de uhd schijfjes goedkoop aan? MM?
[...]
Misschien wordt het tijd voor een eigen topic voor dit item, mocht dat nog niet bestaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik beschik over een EG920v al lange tijd ben ik opzoek naar de juiste calibratie settings.
Welke settings gebruiken jullie of welke bron gebruiken jullie?
Momenteel gebruik ik die avforums, dit betreft weliswaar een 960v. maar volgens mij is het paneel het zelfde.
YouTube: LG 55EG960V 4K OLED TV Picture Settings

Zelf vind ik het lastig om het beeld op persoonlijke voorkeur in te stellen. Vaak zie ik niet eens verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 21:18
Ik dacht dat de € 500,- korting op de 910 tot eind juni liep. Sinds vandaag is deze tv ineens weer € 1799,- i.p.v. € 1499,-. Ik had in de loop van deze maand willen beslissen. Dan maar wachten tot na de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Het distributiekanaal van LG OLED TV's in de Benelux is nog behoorlijk gevuld met 2015 modellen waardoor de introductie van de volledige reeks 2016 modellen, m.n. de B6 en C6, nog op zich laat wachten tot eind augustus. Hierdoor zullen de prijzen van de 2015 modellen de komende tijd nog verder onder druk komen te staan, zeker omdat omringende landen de B6 en C6 modellen wel al op de markt beginnen te brengen.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
ronzelver schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:50:
Het distributiekanaal van LG OLED TV's in de Benelux is nog behoorlijk gevuld met 2015 modellen waardoor de introductie van de volledige reeks 2016 modellen, m.n. de B6 en C6, nog op zich laat wachten tot eind augustus. Hierdoor zullen de prijzen van de 2015 modellen de komende tijd nog verder onder druk komen te staan, zeker omdat omringende landen de B6 en C6 modellen wel al op de markt beginnen te brengen.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Art & Craft heeft dit van hun distributeur / LG, behoudens de opmerking dat de prijzen van 2015 modellen nog verder onder druk komen te staan.
Ik ben zelf aan het wachten op de 65B6.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
ronzelver schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Art & Craft heeft dit van hun distributeur / LG, behoudens de opmerking dat de prijzen van 2015 modellen nog verder onder druk komen te staan.
Ik ben zelf aan het wachten op de 65B6.
Oké dankje, ja ik ben aan het wachten op de 55B6. Art & Craft heeft wel een mooie prijs voor de 55E6 welke gelijk is aan de prijs van de B6, maar ik vind de B6 mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Gait schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:28:
[...]

Oké dankje, ja ik ben aan het wachten op de 55B6. Art & Craft heeft wel een mooie prijs voor de 55E6 welke gelijk is aan de prijs van de B6, maar ik vind de B6 mooier.
Heb je Art & Craft de prijs van de B6 gevraagd of gewoon de online prijs voor lief genomen?! Ik had mijn interesse getoond voor de 65B6 en die werd mij aangeboden voor €5299 ipv €5999, alleen de levertijd was nog onbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
ronzelver schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Heb je Art & Craft de prijs van de B6 gevraagd of gewoon de online prijs voor lief genomen?! Ik had mijn interesse getoond voor de 65B6 en die werd mij aangeboden voor €5299 ipv €5999, alleen de levertijd was nog onbestendig.
Oh nee ik heb geen contact met ze gehad, maar ze bieden de 55E6 aan voor € 3.999,- en de online prijs voor de 55B6 is dat ook.
Misschien maar eens contact zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even melden dat een verantwoordelijke van een grote electronica zaak mij vertelde dat nog dit jaar Philips, Loewe, B&O een TV brengen met LG-OLED panel, zoals Panasonic.
Dit brengt mij nog meer aan het twijfelen om een LG E6v of B6v 55" of 65" te kopen: LG was bij mijn niet een merk waar ik meteen aan dacht bij een top-TV en ik herinner mij ook nog klachten over hun service.
Loewe en Panasonic wekken bij mij meer vertrouwen op, maar wellicht zijn de nu al zo hoge OLED prijzen bij hen dan nog hoger...
Ik heb 8 jaar terug ook zoveel geld uitgegeven voor een Kuro 50" FHD, maar dit was een plasmatoestel van de 8e generatie (nu zijn we nog maar aan de 4e) en Pioneer was uitstekend gereputeerd.
Anderzijds vraag ik mij af of ik misschien toch nog beter een jaartje wacht nu de uitval bij de productie van oled schermen drastisch gedaald is en LG daar miljarden in investeert en we dus een veel grotere beschikbaarheid krijgen en zo misschien toch iets meer concurrentie, ondanks het octrooi.
Dan zit je nog met de snellere veroudering (dan 8 jaar geleden)...
Of misschien het LG OLED-toestel van vorig jaar met actueel aanzienlijke kortingen(1000 euro)?
Tenslotte is er nog de Pana DXW904 58" (voor mij het ideale formaat ipv 55 of 65) voor 4000 euro.
Misschien heeft iemand daar een klare kijk op, ik geraak er moeilijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:25:
[knip]

Tenslotte is er nog de Pana DXW904 58" (voor mij het ideale formaat ipv 55 of 65) voor 4000 euro.
Misschien heeft iemand daar een klare kijk op, ik geraak er moeilijk uit.
Ga naar een winkel waar diverse Oled modellen spelend te zien zijn, inclusief de 904 LCD, en kijk of de beeldverschillen je kunnen doen besluiten? Ik zou de toestellen (met beeld), vooral ook eens goed van de zijkanten/onder-/bovenzijde aanschouwen.

Edit: ik denk dat de verschillen in de winkel ook wel boven komen drijven, voldoende voor een eerste indruk. Laat je vooral niet van de wijs brengen door de hoeveelheid licht die uit een LCD kan komen, dat lijkt in veel gevallen positiever maar dat is het in werkelijkheid beslist niet. Als je TV in het volle zon-/daglicht komt te staan dan zou dat mogelijk een positieve noot voor een LCD kunnen zijn, maar meer kan ik er eigenlijk niet direct bedenken, behalve de aanschafprijs van een LCD, maar dit gaat voor de 904 niet direct op.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2016 15:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit ook van plan, zodra beschikbaar (een van deze dagen).
Maar het is altijd moeilijk om in een winkel meteen tot een duidelijk oordeel te komen (kijken in een winkel is toch echt iets anders dan in de huiskamer)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:25:
Even melden dat een verantwoordelijke van een grote electronica zaak mij vertelde dat nog dit jaar Philips, Loewe, B&O een TV brengen met LG-OLED panel, zoals Panasonic.
Dit brengt mij nog meer aan het twijfelen om een LG E6v of B6v 55" of 65" te kopen: LG was bij mijn niet een merk waar ik meteen aan dacht bij een top-TV en ik herinner mij ook nog klachten over hun service.
Loewe en Panasonic wekken bij mij meer vertrouwen op, maar wellicht zijn de nu al zo hoge OLED prijzen bij hen dan nog hoger...
Ja, daar heb ik zo op zitten twijfelen.
Als je kan wachten, dan zou ik wachten op de B6 van LG of de Philips oled.
B&O en Loewe liggen waarschijnlijk net als Panasonic, ver boven je budget. Mijn 5E6 vind ik nog steeds te duur eigenlijk en zou ik nooit meer doen. Dat was eenmalig. Yolo enzo.

Ik heb 2 weken ofzo een 55EF950 gehad en nu een 55E6. De 55E6 is zeker beter, met name met artifacten , betere uniformiteit en near black problemen. Dat verschil is echt duidelijk en daarom zou ik dus alleen al kiezen voor een B6 model van LG.
Philips staat niet echt meer bekend als goed nadat ze zijn overgenomen. Er zijn veel problemen met hun smartsoftware.
Maar --- wel vind ik hun beeldverwerking echt dik in orde. De combinatie oled-philips is dus een zeer interessant idee ondanks hun nu wat brakken software. Het stiekeme hopen is dat ze ook clear-lcd (beweginsgcompensatie van Philips) op de oled kunnen toepassen. Dat zou ze een pluspunt geven en als de hun oleds stabiel zijn wb smartsoftware, is een Philips oled ook een overweging waard.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ik onthoud al vast dat ik niet voor het OLED 2015 model moet gaan, ondanks de korting.

Wat B of E betreft: ik heb onthouden: zelfde panel, mindere audio (geen SB), 3 ipv 4x HDMI, geen 3D.
Met hier stereo-hifi is onze audio OK, maar nu moet die met een Harmony afstandsbediening meerdere toestellen gecombineerd gebruikt worden (Kuro geen eigen boxen) en mijn vrouw zou graag hebben dat ze met de afstandsbediening van de TV-aanbieder alleen kan werken en dan wordt audio toch weer wat belangrijker...
Ik heb hier een 2e toestel met 3D en gebruik die modus nooit, maar ik heb al enkele malen gelezen dat met zo'n LG OLED 3D toch veel meer te bieden heeft???
4e HDMI: ik kan zonder, maar ik zou ze ook wel kunnen gebruiken als ik ze heb...
Prijsverschil E-B 500 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Van wat ik ervan begrepen heb:
E6 : 4x HDMI, wellicht wat betere SOC (kleurverwerking), soundbar, design, 3D
B6; 3x HDMi, mindere chip (kleur), geen soundbar, geen 3D.

Of het panel hetzelfde is, weet ik niet. Wel dat bij de 1e bezitters het beeld goed uniform was.
Op een betere SOC zou ik me niet blindstaren. Dat geldt met dan met name voor het bredere kleurbereik, een functie die nog nauwelijks echt gebruikt wordt en het verschil bedraagt hooguit een paar %.

3D: tja. Dat is persoonlijk. Wel is het zo dat 3D echt heel mooi is op een oled. Passief (gewoon brilletje op), helder en zonder dubbelbeeld of vreemde ghosting. Ik kijk het voornamelijk met de kids, alhoewel de Martian in 3D ook heel fraai was :P

Geluid: de E6 soundbar vind ik zelf helemaal niet verkeerd. Stemmen zijn goed, muziek is ok en bass is voldoende aanwezig om eigenlijk alle normale tv gewoon prettig te ondersteunen. Dat was voor mij een reden om voor de E6 te gaan: makkelijk even tv kijken zonder nu ook de 2.1 weer erbij aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die 500 euro meer zouden min of meer te verantwoorden zijn.

Zelfde panel: dit heeft een topman van LG gezegd op jaarlijkse beurs in de USA eind vorig jaar....

Blijft ook nog de kwestie van 65" of 55": ik vind 2000 euro meer eigenlijk moeilijk verteerbaar.
We zitten op 3 3,5m afstand.
Mijn vrouw is tegen 65" omdat ze dan het geheel van het beeld niet meer kan bevatten, zegt ze.
Ik ben voor 65" omdat ik dit makkelijker kijken vind en je meer detail ziet (maar of dit laatste dan weer bij TV in 720p of 1080i belangrijk is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Ik zit ook op 3 tot 3,5 meter afstand van een 55". Groter kon niet, de tv staat in een soort nis naast de haard. Ik vind het groot genoeg, maar als ik wil kan ik dichter bij zitten. Het in "1 keer het beeld bevatten" snap ik: dat heb ik ook wel. Soms wordt een te groot beeld vermoeiend en kan je niet "dom staren".

Veel programma's (normale tv dan) zijn in 1080i of 720p en dat is allemaal prima te doen op een 55", op een 65 " gaat dat er ook weer slechter uitzien. Helaas zal het nog wel jaren duren eer Ziggo of een andere provider 4K gaat doen. Tot die tijd is alles eigenlijk een compromis. En daarbij, 2000 euro is nogal wat, dat vind ik ook.

Edit: de 55E6 kan je voor circa 4000 al krijgen. Dat heb ik ook betaald.
De soundbar vind ik echt een plus (lekker makkelijk).
In geval van twijfel: een keertje langskomen is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was een grote hulp voor mij, weldra naar de winkel, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Shocked schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:58:
Van wat ik ervan begrepen heb:
E6 : 4x HDMI, wellicht wat betere SOC (kleurverwerking), soundbar, design, 3D
B6; 3x HDMi, mindere chip (kleur), geen soundbar, geen 3D.
De B6 heeft gewoon 4 HDMI poorten, de C6 heeft er volgens mij 3 maar dan wel weer 3D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:29
MauT86 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:32:
[...]\
* knip*
Hiermee schiet het wel heel erg off-topic. Waar je UHD schijfjes kan kopen heeft niets meer met OLED televisies te maken. :+

[ Voor 48% gewijzigd door S1NN3D op 02-06-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
demon326 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:39:
[...]

http://www.cnet.com/forum...settings/?ts=145503834707

Gewoon eventueel de 2 point doen en de overige instellingen, buiten de kleuren aanpassing :)
Heb deze instellingen incl de 20punts nu overgenomen. Maar niet helemaal tevreden. Overal zeggen ze Superresolutie uit, maar dat geeft toch een stuk minder scherp beeld. Heb hem nu op laag staan. Hoog is ook nog een optie. Weet nog niet wat het nadeel er van kan zijn?
Ook de kleurentemperatuur zegt men warm1 of 2. Zelf lijkt mij gemiddeld beter.
Omdat wij nogal een lichte kamer hebben, contrast ook naar 100 gezet. Benieuwd wat andere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
baronruud schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:50:
[...]

Heb deze instellingen incl de 20punts nu overgenomen. Maar niet helemaal tevreden. Overal zeggen ze Superresolutie uit, maar dat geeft toch een stuk minder scherp beeld. Heb hem nu op laag staan. Hoog is ook nog een optie. Weet nog niet wat het nadeel er van kan zijn?
Ook de kleurentemperatuur zegt men warm1 of 2. Zelf lijkt mij gemiddeld beter.
Omdat wij nogal een lichte kamer hebben, contrast ook naar 100 gezet. Benieuwd wat andere hebben.
Ik heb deze settings genomen en niet te veel gerommel. Erg te vrede.
http://tweakers.net/revie...tingen-en-kalibratie.html
ISF Expert 1
Rood, groen en blauw laag op respectievelijk 0, 2 en 0. De waarden voor rood, groen en blauw hoog zijn respectievelijk -5, 0 en -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Naar aanleiding van eerder berichten over de beugels neem ik vandaag nieuwe beugels van Vogel's THIN 205. Deze gaat plat tegen de muur. Vogels heeft ook als extra waterpas. Bij de OLED zijn alle aansluitingen aan de zijkant en onderkant, dus kan ik hem helemaal tegen de muur laten hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een LG 55e6v kopen.
Ik kijk nu naar een 50" Pioneer Kuro FHD PDP-LX8080D.
Ik heb een inruil voorstel ontvangen van PlatteTV.nl €3799,- na inruil (=4499 - 700).
Ik zie hier bij ons in België €3999 webprijs
https://www.artencraft.be/nl/lg-oled-tv-55e6v-386394.
Dan zou mijn Kuro maar 200 euro meer waar zijn...
Ik heb geen ervaring met PlatteTV en vraag mij ook af hoe het als Belg moet bij defect met zo'n groot toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:33:
Ik ga een LG 55e6v kopen.
Ik kijk nu naar een 50" Pioneer Kuro FHD PDP-LX8080D.
Ik heb een inruil voorstel ontvangen van PlatteTV.nl €3799,- na inruil (=4499 - 700).
Ik zie hier bij ons in België €3999 webprijs
https://www.artencraft.be/nl/lg-oled-tv-55e6v-386394.
Dan zou mijn Kuro maar 200 euro meer waar zijn...
Ik heb geen ervaring met PlatteTV en vraag mij ook af hoe het als Belg moet bij defect met zo'n groot toestel?
Ik vraag me twee dingen af.

1) ruilt Art & Craft ook niet in en zo ja, wat geven ze voor je toestel?

2) wat zou je Kuro via de tweedehands markt op gaan brengen zodat je niets hoeft in te ruilen?

Edit: het type Kuro is onbekend bij Google?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2016 14:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) alhoewel Art&Craft ook 2 fysieke winkels hebben, zie ik nergens melding van inruil...
2) dat zou ik ook graag weten... maar 700 euro (was destijds zo'n 5000 euro) is op zich wel redelijk
maar wat ivm met mijn vragen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:53:
1) alhoewel Art&Craft ook 2 fysieke winkels hebben, zie ik nergens melding van inruil...
2) dat zou ik ook graag weten...
maar wat ivm mijn vragen?
1) bellen met Art&Craft!
2) Google en kijk of je TV al eerder eens is aangeboden en wat er gevraagd/geboden wordt!
3) bellen met Platte TV en vragen hoe dat gaat als aankopende Belg en garantie afhandeling!
4) hoe zit het met het typenummer van de Kuro? Het is me al duidelijk geworden, PDP-LX5080D moet dat zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2016 18:47 . Reden: vragen zijn nu allemaal beantwoord, zulle ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht eigenlijk antwoorden in plaats van vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronzelver
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:11:
Dan kun je het beste met Art & Craft bellen om te vragen of zij een gelijkwaardige aanbieding of wellicht zelfs beter kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:11:
Da's sterk, ik ook ;) N.v.t. geworden

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2016 17:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was ook mijn vraag:
"Ik heb geen ervaring met PlatteTV en vraag mij ook af hoe het als Belg moet bij defect met zo'n groot toestel?"
Misschien zijn er leden van het forum die wel ervaring hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Vandaag zijn ze de 910v komen plaatsen.
Prachtig beeld en het geluid kan ik ook mee leven.
Tv staat vlakbij een grote raam van 4m* 2,5m en de weerspiegeling is minimaal.
Tot nu toe top.
Toestel is trouwens nog steeds te koop voor €1500 in Nederland en €1600 in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
karine1 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:05:
Tot nu toe top.
Toestel is trouwens nog steeds te koop voor €1500 in Nederland en €1600 in België.
Ben benieuwd naar je beeldinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
baronruud schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:15:
[...]
Ben benieuwd naar je beeldinstellingen?
Zal het morgen eens posten maar dit vond ik eerder al op internet, misschien een verkooptrukje.

Ik heb de kalibratie instellingen van mijn tv op Internet gevonden. Is kalibreren dan nog wel nodig?
Jazeker! De instellingen van een toestel zijn niet uitwisselbaar met andere toestellen. Ook niet van het zelfde merk, type en bouwjaar! In elk scherm zitten unieke afwijkingen en moet dus 100% worden doorgemeten. Dit komt doordat de fabricage van het scherm een chemisch mechanisch proces is. Hierdoor ontstaan verschillen tussen de schermen en zijn er dus andere instellingen noodzakelijk.
http://www.spectrumkalibratie.nl/faq/

Die van de LG 55EC930V heb ik al wel :
Preset Standard
Brightness 53
Sharpness 20
Colour Temp / Tint C20
0
Contrast 95
Colour Sat. 70
Backlight 56
Options Energy Saving off Dynamic Contrast off Dynamic Colour low Skin Colour 0 Grass Colour 3 Sky Colour 0 Colour Gamut standard Super Resolution low Gamma medium NR low MPEG NR low Black Level low Real Cinema on Motion Eye Care off

Of die van de LG 55EG920V
Preset Standard
Brightness 51
Sharpness 25
Colour Temp / Tint C35
G3
Contrast 95
Colour Sat. 55
Backlight 44
Options Energy Saving off Dynamic Contrast off Colour Extension Engine low Skin 0 Grass 3 Sky 0 Colour Gamut standard Super Resolution low Gamma medium NR low MPEG NR low Black Level low Real Cinema on Motion Eye Care off

[ Voor 32% gewijzigd door karine1 op 02-06-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:01
Tot nu toe top.
Mag ik vragen waar? Want ik baal enorm dat hij weer in prijs gestegen is. Vakantiegeld binnen en ik dacht nu is het tijd. Maar ik kan hem nergens meer voor 1500 vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Sorry, zie net de de prijs plots gestegen is naar €1800 bij https://hificorner.nl/bee...es/oled-tv/lg/lg-55eg910v , gisteren nog €1500.

In Geel kan je hem normaal nog krijgen voor €1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
karine1 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:02:
Sorry, zie net de de prijs plots gestegen is naar €1800 bij https://hificorner.nl/bee...es/oled-tv/lg/lg-55eg910v , gisteren nog €1500.

In Geel kan je hem normaal nog krijgen voor €1600.
Is dat een winkel waar je hem online kan bestellen? Voor 100 euro meer vind ik het nog wel waard namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Je kan eens informeren : http://www.electrogeel.be/
Stuur een mail en vertel van die €1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 910V vanaf afgelopen zondag in bezit (net op tijd achteraf aangezien de prijs weer omhoog gegaan is) en kan niet anders zeggen wat een superbeeld. Gisteren blu ray Dead Pool gekeken en echt waanzinnig. Twijfel nog of ik hem na 200 uur laat Kalibreren, kost toch weer paar 100 euro's en weet niet of je dat eruit gaat halen, iemand al laten doen en wat zijn de bevindingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
karine1 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:16:
Je kan eens informeren : http://www.electrogeel.be/
Stuur een mail en vertel van die €1600.
Bedankt voor de info! Mail de winkels wel en wie weet heb ik nog geluk. Ik zie helaas dat ook zij de tv nu voor 1799 online hebben staan. Maar kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
sjaak88 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor de info! Mail de winkels wel en wie weet heb ik nog geluk. Ik zie helaas dat ook zij de tv nu voor 1799 online hebben staan. Maar kan het altijd proberen.
Die tv stond bij mij ook €1799 maar hij liet hem toch gaan voor €1599 geleverd en geplaatst.
Denk dat hij er nogal wat in stock heeft genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Wat ben ik blij! Toch een winkel welke hem voor 1500 euro wegdeed incl. verzondkosten :)
Ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb!

Voor de geïnteresseerde; https://www.bartelsshop.n...840/lg-55eg910v-oled.html

Sla je slag!

[ Voor 32% gewijzigd door sjaak88 op 03-06-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Laatst online: 12:21
Tot nu toe top.
Goed om te zien dat je van het toestel geniet! Laat dit ook eens op 9lives weten, dan overtuigen we er misschien nog wel eens enkele zieltjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Hier wordt een 55B6V vergeleken met een Samsung KS9000

Hier is de LG nog niet gekalibreerd, en vervolgen worden er wat instellingen aangepast.
Met dit als resultaat.

Hier is de LG nog steeds niet gekalibreerd, maar wordt toch het belang van instellen/kalibreren even aangetoond. Moet wel gezegd worden dat de Samsung ook niet gekalibreerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 03-06-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 21:18
Ik ben toch maar gaan kijken naar een LG910, want ik heb (had) serieuze interesse in het toestel. Ik stond samen met de verkoper naar een tenniswedstrijd te kijken en toen viel me op dat de lijn van het veld net zo krom loopt als het scherm. Aangezien ik veel naar sport kijk, is dat toch wel een serieus nadeel.
Pagina: 1 ... 10 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.