Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelonius35
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Hallo kwiebus,
Dat zijn 4k bestanden die ik van youtube download via 4kdownloader en sla ze dan op als mp4 bestand of mkv bestand. 3840x2160 11285KBps.

Groet Joachim

[ Voor 13% gewijzigd door thelonius35 op 10-02-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelonius35
Hallo kwiebus ,
Ik heb ook de demo van jou link gedownload maar ook hier zegt ie bestand wordt niet erkend kan niet afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
thelonius35 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:47:
Hallo kwiebus ,
Ik heb ook de demo van jou link gedownload maar ook hier zegt ie bestand wordt niet erkend kan niet afspelen
heb je ze op USB gezet? dat wil vaak helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelonius35
Nee... ik ga straks eerst een USB 3.0 kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 12:03
Marsman83 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:14:
Ik heb deze firmware er meteen opgezet nadat ik hem gekocht had dus kan weinig zeggen over het verschil. Wel kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de beeldkwaliteit! Heb wel een halve dag lopen tweaken maarja dat hoort er ook wel bij vind ik.
Uiteindelijk heb ik alle beeld verbeteringen uitgezet behalve trumotion en color enhancement. Trumotion heb ik op user 5-5 en color enhancement op medium.
Black level op low vond ik ook een hele verbetering, contrast is echt zo bizar goed!

[...]
Heb je dat manueel gedaan, ik zie nergens die mogelijkheid binnen web os. Of heb je een bestand gedwonload en via usb stick de boel geupdate? Bij gaat het om de 910v btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Via USB, de auto update pakt hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:42
muffstuff schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:30:
[...]

Heb je dat manueel gedaan, ik zie nergens die mogelijkheid binnen web os. Of heb je een bestand gedwonload en via usb stick de boel geupdate? Bij gaat het om de 910v btw.
De melding komt automatisch naar voren na het aanzetten van je televisie, mits je 'm aan het internet hebt hangen natuurlijk. Tenzij je "Automatische updates toestaan" aan hebt gezet, want dan is de software waarschijnlijk allang bijgewerkt.

Instellingen kun je vinden in de Geavanceerde instellingen - Algemeen - Over deze tv. Hier kan je ook de huidige versie zien en controleren op updates.

Ik ben de update nu aan het uitvoeren, ben benieuwd..

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Eerste indrukken van kalibrator David Mckenzie mbt de 65G6:

'Hey everyone
It's honestly flattering to see how many people are waiting to hear my impressions of this. I've spent the day at VE checking it out.

I hope to be able to do a proper thorough review later, but I can summarize and say that the LG Signature OLED that's in the store is absolutely stunning. The uniformity problem is almost gone, the menus are snappier, so as a result it should be much less annoying to calibrate, and the input lag is less than last year. It's not perfect, but the problems, from what I've seen on this visit, are no longer at any significant level. The color accuracy (x+y vs luminance) is also excellent, which wasn't the case in previous generations. Unless something bad happens, this'll be the year I buy one.

The 20 point grayscale controls and white balance still aren't perfect; in the quick tests I did with them, we ended up with some odd luminance errors in images - so I zero'd those settings and achieved a very nice result just with 2-point (which should always be the goal anyway - keep it simple).

The last couple of generations of LG OLEDs have been much improved over the earlier units, which had a slew of problems (as anyone who's read my reviews will remember). From what I've seen today, from this non-mass-market unit, this is now the tipping point where I wouldn't have any real reservations left about highly recommending them.

One interesting thing: the OLED voltage compensation process, which was previously hidden in the service menu, is now accessible in the user menu. The user can choose to run it when the TV is in standby, for example overnight, so that for the next use, the uniformity will have improved - not that it was ever bad to begin with on this unit. Some of the earlier LG OLEDs had terrible low level uniformity which for me obscured any benefit the amazing zero MLL might have had. The process takes about an hour or a little more so is best run overnight. That seems like a longer time than it took on the previous units, which might be one reason why the uniformity is much improved. Supposedly there are also changes during production which also work towards that goal.

I hope that all of this translates into the mass market models. My gut feeling is that it will; in all the times I've seen early samples, they haven't differed from the products people buy by any great extent.

So, bottom line, today I'm a very, very happy guy. It's beautiful. The panel is so glossy and clean that it's almost like looking through a window (sorry for the cliché). I'll be checking out the retail version with great interest.'

Ik las op het AVSforum dat de input lag van 50ms naar 33.7ms is teruggebracht.

Als de motionflow ook nog is verbeterd, dan is er geen andere tv meer die in de buurt kan komen.
Alleen jammer van die adviesprijs van $8000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 16:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Heeft er iemand ervaring met het aan de muur ophangen van de 55ef950v? Hij heeft niet bepaald een standaard VESA maat kwam ik al achter: 200x330x120. Er is wel een LG muurbeugel specifiek voor dit model maar ik wil hem helemaal niet kantelen of van de muur kunnen halen. Ik wil hem gewoon zo strak mogelijk tegen de muur monteren.

Iemand dit al voor elkaar gekregen? En welke beugel heb je gebruik van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MAZZA schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:53:
Heeft er iemand ervaring met het aan de muur ophangen van de 55ef950v? Hij heeft niet bepaald een standaard VESA maat kwam ik al achter: 200x330x120. Er is wel een LG muurbeugel specifiek voor dit model maar ik wil hem helemaal niet kantelen of van de muur kunnen halen. Ik wil hem gewoon zo strak mogelijk tegen de muur monteren.

Iemand dit al voor elkaar gekregen? En welke beugel heb je gebruik van gemaakt?
Ik kom onderstaande beugel tegen tijdens het zoeken maar werkelijk ergens te koop zie ik hem nergens. Mogelijk kan je even contact opnemen met het bedrijf betreffende dat model beugel?

Afbeeldingslocatie: http://www.electrobot.nl/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/cav-m25.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2016 13:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelonius35
Hallo ik zit hier met het zelfde probleem ! kan ook geen geschikte beugel vinden voor de Lg ef950v(flat) 65 inch.Wil hem vlak aan de muur ! :( Orginele beugel is volgens mij niet vlak aan de muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 19:55
Shocked schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Enige remedie die sommige doen is brightness terugschroeven naar 50 of soms zelf 48 om de problemen te verhullen door wat black crush te introduceren in de near-black gebieden (2-4 %).
Ik heb inmiddels nog wat gerommeld met instellingen en de brightness bij de beeldinstellingen welke ik 's avonds gebruik zet ik op 50 en OLED op 27. Daarnaast heb ik kleurinstellingen over genomen van iemand die z'n scherm professioneel gekalibreerd heeft en de instellingen op avforums heeft gezet. De kleuren zien er voor nu goed uit, maar ik heb wel al een afspraak staan voor kalibratie in maart. Tegen die tijd heb ik er ook wel redelijk wat uren op staan en heeft er ook al redelijk wat OLED Compensation plaatsgevonden. Ik merk dat de near-black problemen al een heel stuk minder zijn dan de eerste week. De OLED Compensation heeft nu 23x plaatsgevonden. Dit kun je terugvinden in het servicemenu (links onder):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wG0GPKX.jpg?2

Ik denk dat het beeld na een x aantal uur (100/200?) beter is dan de eerste paar uur vanwege deze compensatie. Ik ben in ieder heel erg tevreden met de beeld kwaliteit!

En voor degene die ook in het service menu wil komen klik hier voor uitleg. Ik heb mijn Logitech Harmony One remote hiervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
weet iemand ook of er via bluetooth een koptelefoon is aan te sluiten? denk het niet maar wellicht is er iets mogelijk?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
sfinx333 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:46:
weet iemand ook of er via bluetooth een koptelefoon is aan te sluiten? denk het niet maar wellicht is er iets mogelijk?
Het enige dat ik kan vinden is dat het enkel met LG's eigen koptelefoons kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
kon allleen dit nog vinden

en een LG koptelefoon sla ik maar over denk ik, wellicht dat hier iemand nog een bt koptelefoon heeft liggen die het even wil testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 08:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Even voor je getest met 3 verschillende merken BT Headsets. Geen van allen wordt gezien door de detectie voor LG Wireless sound.
Laat staan pairen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
WackyWindsurfer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:57:
Even voor je getest met 3 verschillende merken BT Headsets. Geen van allen wordt gezien door de detectie voor LG Wireless sound.
Laat staan pairen...
Thnx voor het testen! ik ga kijken of het via mijn versterker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Niet te geloven dit....

Heb sinds vorig jaar oktober een LG EC930v. Helemaal geen problemen mee tot zo net...en het is goed shit.

Ik gebruikte de screen share functie van de tv, dus een video van de PC streamen naar de tv. Dit ging goed totdat ik de video afsloot op de PC. De video op de tv sloot na een minuutje en probeerde gelijk weer te connecten toen. Een zwart scherm met het woord Connecting en een draaiend rondje. Hier is mijn OLED op vastgelopen zojuist.

Ik heb de tv ge-reset, stekker een uur eruit gehad en niets helpt. Het scherm komt tevoorschijn bij elke HDMI port die ik maar kies. Apps werken gewoon, ook kan ik de instellingen in, maar dit scherm gaat niet weg. Maandag word ik gebeld door de monteur voor een afspraak. Man man wat een shitzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:42

OMD

Factory reset geprobeerd? ( weet niet wat je verstaat onder "reset" ) Eventueel stroom uit het contact trekken als toestel aanstaat en even paar minuten wachten alvorens weer in te schakelen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
OMD schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:33:
Factory reset geprobeerd? ( weet niet wat je verstaat onder "reset" ) Eventueel stroom uit het contact trekken als toestel aanstaat en even paar minuten wachten alvorens weer in te schakelen.
Please vertel me hoe die factor reset moet?

De reset die ik heb gedaan is via de remote bij instellingen . Reset to intial settings. Verder alles al gedaan, geloof me, ik heb al het mogelijk al geprobeerd.

Heb ook geprobeerd een video nog eens van PC naar tv te streamen en dat lukt, maar zodra ik de video sluit zie ik het Connecting scherm weer.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 19-02-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

kan het helaas niet zo vinden op het net. Ik heb zelf het toestel niet maar blijkbaar blijft er iets in de software hangen. Wellicht even de vraag op het avforums gooien? Die hebben een iets grotere following. Wellicht dat zij het je kunnen vertellen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
OMD schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:43:
kan het helaas niet zo vinden op het net. Ik heb zelf het toestel niet maar blijkbaar blijft er iets in de software hangen. Wellicht even de vraag op het avforums gooien? Die hebben een iets grotere following. Wellicht dat zij het je kunnen vertellen.
Op AVS heb ik het al gezet, maar AVforums is ook een goed idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 08:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Heb je de tv ook al een tijdje stroomloos gehad? Zeg, langer dan een uurtje?
Zag die tip ergens langskomen als mogelijke oplossing voor algehele ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Wel het toestel aan hebben dan. Dan raakt ie van slag af. Wellicht dat dat de oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het is opgelost. Ik begrijp de logica zelf niet heel erg, maar een vriend zei dat ik anders even mijn router ook uit en aan moest zetten zodat de verbinding verloren gaat tussen tv en router. Maar na de reset van de tv had het totaal geen verbinding meer met mijn router, maar toch heeft het geholpen. Gelijk zag ik het Xbox One scherm weer.

Ah, blij man!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

devilsnight schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:04:
Het is opgelost. Ik begrijp de logica zelf niet heel erg, maar een vriend zei dat ik anders even mijn router ook uit en aan moest zetten zodat de verbinding verloren gaat tussen tv en router. Maar na de reset van de tv had het totaal geen verbinding meer met mijn router, maar toch heeft het geholpen. Gelijk zag ik het Xbox One scherm weer.

Ah, blij man!!!
Kijk, das top! Mooi dat het opgelost is. d:)b

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De OLED markt gaat groter worden dan alleen LG en de enkele tv van Panasonic :)

Philips zou eind dit jaar met een OLED tv moeten komen, wel met een LG paneel: https://www.homecinemamag...16-eerste-oled-televisie/

En Samsung gaat zelf weer beginnen met het maken van OLED panelen: https://www.homecinemamag...r-met-productie-oled-tvs/

Kunnen we dit topic niet beter laten hernoemen naar: Het grote OLED tv topic, of iets in die richting?

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 25-02-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:11
@FabiandJ: Van philips moet je weg blijven.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik twijfel om nu voor OLED te gaan, voor een platte OLED 65" met HDMI 2.0a bestaat er nog geen alternatief. HDMI 2.0a is nodig voor HDR. De modellen die nu te koop staan hebben geen HDMI 2.0a. Dus verspilling om nu te kopen, toch?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 13:11
CyberAmp schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:05:
Ik twijfel om nu voor OLED te gaan, voor een platte OLED 65" met HDMI 2.0a bestaat er nog geen alternatief. HDMI 2.0a is nodig voor HDR. De modellen die nu te koop staan hebben geen HDMI 2.0a. Dus verspilling om nu te kopen, toch?
De ef950v heeft iig wel hdmi 2.0a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:45
de 920v toch ook?
JSTPS schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 01:49:
[...]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 13:11
Ik dacht inderdaad alleen de 960v niet. Maar daar ging het verhaal bij avforums over dat deze hardwarematig kon worden geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:11
JSTPS schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:49:
Ik dacht inderdaad alleen de 960v niet. Maar daar ging het verhaal bij avforums over dat deze hardwarematig kon worden geupgrade.
Ja, dat klopt: ze kunnen het hdmi-printplaatje vervangen, Moet je er wel heel lief om vragen, doen ze natuurlijk liever niet. Overigens is streamen van 4K meer de toekomst, maar met de komst van een 4k-bluray speler is hdmi 2a wel handig.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

JSTPS schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 01:49:
[...]

ah mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 01:06
Nu een paar dagen de 55EF950V in huis. Het is echt super beeld en zwart is echt zwart :D

Misschien een domme vraag, maar hoe werk upscaling naar 4k? Kan dit met een PlayStation 4? Moet je iets aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
WhySoSerious? schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:21:
Misschien een domme vraag, maar hoe werk upscaling naar 4k? Kan dit met een PlayStation 4? Moet je iets aanzetten?
Upscaling zorgt er simpelweg voor dat een bron die een lagere resolutie heeft dan die van de tv wordt aangepast zodat deze beeldvullend kan worden weergegeven (uiteraard met behoud van beeldverhouding in het geval van 21:9 bronnen). Je hoeft er niets voor te doen, het gebeurt automatisch.

Als er geen upscaling zou worden toegepast dan zou het beeld van een PS4 (1080p) slechts een kwart van het beeld vullen. Upscaling zorgt ervoor dat elke pixel in het signaal wordt verdeeld over 4 pixels in het panel van de tv (in het geval van 1080p signaal, lagere resolutie van de bron is uiteraard een andere verdeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Bedankt voor de uitleg. De tv zegt dat de PS4 nog steeds 1080p is, moet die dan niet 4k (upscale) aangeven? Als ik een mkv van 1080p via de tv kijk zegt de tv ook niet dat het 4k (upscale) is. Bij een 4k android speler wordt een mkv 1080p bestand wel als 4k gezien, maar dat komt omdat de speler op 4k staat? Maakt dat wat uit met beeld kwaliteit?

Een reciever met 4k upscaling is dus niet nodig, omdat de tv dit al doet? 4K passthrough is dan genoeg om andere 4k apparaten aan te sluiten?

[ Voor 32% gewijzigd door WhySoSerious? op 01-03-2016 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde enige tijd terug dat iemand hier op het forum had opgemerkt dat de OLED modellen last hadden van het inbranden en dat er een Logo duidelijk ingebrand stond in de linker bovenhoek. Dit had de klant gezien in een winkel waar ik werk (Smits in Arnhem) bij een LG 55EG910v. Na dit gehoord te hebben heb ik het even vluchtig bekeken en merkte ik dit niet direct op. Ik ging er vanuit dat meneer zijn bril op sterkte niet op had gehad. :9 Tot mijn verbazing stond ik gister een mooie 55EG920v aan te prijzen bij een klant en merkte op dat in de linkerbovenhoek het logo van Discovery duidelijk stond ingebrand! Ik schrok me rot en was echt verbaasd. Hij leek dit voornamelijk te vertonen bij lichte beelden. Lichtblauw, wit, grijs e.d.. Ik heb vandaag contact opgenomen met LG en navraag gedaan hoe dit kan. Wat klanten qua service kunnen verwachten als ze dit thuis ook krijgen en hoe het kan dat dit inbranden ontstaat. De beste man nam direct contact op met één van zijn collega's en die kwam met een goede uitleg. Bij ons in de winkel worden de tv's vanuit een centraal punt uitgeschakeld door middel van een schakelaar. Alle tv's krijgen direct geen stroom meer en vallen uit. Nu is het zo dat wanneer je je OLED met de afstandbediening uitschakelt hij een programma draait om het beeld als het ware "wit te wassen". Dit is om inbranden en dergelijke zaken tegen te gaan. Voor iedereen die een OLED koopt of heeft bij deze dus een waarschuwing. TREK NOOIT DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT! Zorg altijd dat je de tv met de afstandbediening uitschakelt en wacht met hem van volledig van de stoom af te halen door bijvoorbeeld een stekkerdoos uit te zetten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:30:
... TREK NOOIT DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT! Zorg altijd dat je de tv met de afstandbediening uitschakelt en wacht met hem van volledig van de stoom af te halen door bijvoorbeeld een stekkerdoos uit te zetten. :*)
Oke dank voor de tip, maar stel het gebeurd, en je ziet het inbranden, kun je het nu " verhelpen"? Is het iets als door middel opnieuw starten en paar witte pagina's te bezoeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CyberAmp schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:50:
[...]
Oke dank voor de tip, maar stel het gebeurd, en je ziet het inbranden, kun je het nu " verhelpen"? Is het iets als door middel opnieuw starten en paar witte pagina's te bezoeken?
Als aanvulling op het schrijven van Frits een volgend artikel wat ik tegenkwam bij het zoeken naar LG Oled en Image Retention.

http://televisions.review...ms-causes-image-retention

...
We've discussed this issue with LG's engineers in the past, and it seems that the TVs go through some kind of maintenance cycle periodically to make sure the OLED's cells are resetting properly. We're not sure exactly what triggers this, however, since leaving the TV off for an entire weekend didn't do the trick the first time. We've put a call into LG's people to find out more, but it appears the best way to fix image retention is to simply use your TV normally, turning it off now and again.
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

hardware-lover schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:11:
[...]

Als aanvulling op het schrijven van Frits een volgend artikel wat ik tegenkwam bij het zoeken naar LG Oled en Image Retention.

http://televisions.review...ms-causes-image-retention

...
We've discussed this issue with LG's engineers in the past, and it seems that the TVs go through some kind of maintenance cycle periodically to make sure the OLED's cells are resetting properly. We're not sure exactly what triggers this, however, since leaving the TV off for an entire weekend didn't do the trick the first time. We've put a call into LG's people to find out more, but it appears the best way to fix image retention is to simply use your TV normally, turning it off now and again.
...
Goed artikel! Het lijkt erop dat je je OLED beter niet als monitor kunt gebruiken. Lijkt me irritant om elke keer een refresh procedure te doen, ook al lijkt het probleem niet permanent te zijn. Ik vraag me af of HDR functie de burn in issues nog erger maakt (ik ben bang van wel). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
WhySoSerious? schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:14:
Bedankt voor de uitleg. De tv zegt dat de PS4 nog steeds 1080p is, moet die dan niet 4k (upscale) aangeven? Als ik een mkv van 1080p via de tv kijk zegt de tv ook niet dat het 4k (upscale) is. Bij een 4k android speler wordt een mkv 1080p bestand wel als 4k gezien, maar dat komt omdat de speler op 4k staat? Maakt dat wat uit met beeld kwaliteit?

Een reciever met 4k upscaling is dus niet nodig, omdat de tv dit al doet? 4K passthrough is dan genoeg om andere 4k apparaten aan te sluiten?
De tv geeft alleen aan wat voor resolutie en frame rate het aangesloten signaal heeft, niet hoe het wordt weergegeven. Een mediaplayer die op 2160p staat ingesteld zal dus op de tv onder info ook zo worden omschreven, een 1080p signaal uiteraard als 1080p. Het is vaak een kwestie van testen of de bron of de tv beter de upscaling taak kan afhandelen voor het beste resultaat (kartelrandjes).

4K passthrough is inderdaad voldoende. Upscaling bij de receiver is niet zo interessant, tenzij die van een tv minder goed zou zijn dan van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Dan doet de tv 4k upsaling niet goed. Ik heb de PS4 nu aangesloten aan mijn 4K reciever met 4k upscaling en nu geeft de tv wel 2160p 60hz aan bij de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 11:19
WhySoSerious? schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:07:
Dan doet de tv 4k upsaling niet goed. Ik heb de PS4 nu aangesloten aan mijn 4K reciever met 4k upscaling en nu geeft de tv wel 2160p 60hz aan bij de PS4.
Dat is niet waar: in jouw geval upscaled de receiver 1080p --> 2160p en krijgt de tv dus een 4K signaal aangeboden. PS4 rechtstreeks naar tv krijgt tv een 1080p signaal die die zelf upscaled. Kan beide prima.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
vandermark schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Dat is niet waar: in jouw geval upscaled de receiver 1080p --> 2160p en krijgt de tv dus een 4K signaal aangeboden. PS4 rechtstreeks naar tv krijgt tv een 1080p signaal die die zelf upscaled. Kan beide prima.
Oke bedankt :D maakt het verder nog uit met beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:36:
[...]
Oke bedankt :D maakt het verder nog uit met beeld kwaliteit?
Dat kan jij zelf waarschijnlijk het beste beoordelen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ja ik zie geen verschil, dus doe het gewoon via de reciever, waar andere apparaten ook aangesloten worden.

Ik heb nu al last van inbranding :( Logo van Netflix en Watchever zie je in games. De tv al paar keer uit gedaan, maar bij gamen blijf ik het zien. Bij tv kijken niet.

Foto's

http://postimg.org/gallery/2lluwanqc/9ce5151c/

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-03-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Ik heb het vermoeden dat je tv beter in staat moet zijn met upscalen aangezien die zich primair richt op beeld. Een receiver is natuurlijk gericht op audio. Maar goed, dat zijn onderbuikgevoelens, als je geen verschil ziet dan zal het allemaal wel meevallen ;-).

Wat betreft het inbranden dat is wel goed balen! Ik hoop voor je dat de onderhoudscyclus nog uitgevoerd moet worden. Deze cyclus zou dit weer recht moeten trekken. Die cyclus wordt om de x tijd (waarschijnlijk branduren) uitgevoerd, dus kijk het nog even aan.
Mag ik wel vragen hoelang dat Netflix logo in beeld heeft gestaan toen je dit kreeg?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
DjRik schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:55:
Ik heb het vermoeden dat je tv beter in staat moet zijn met upscalen aangezien die zich primair richt op beeld. Een receiver is natuurlijk gericht op audio. Maar goed, dat zijn onderbuikgevoelens, als je geen verschil ziet dan zal het allemaal wel meevallen ;-).

Wat betreft het inbranden dat is wel goed balen! Ik hoop voor je dat de onderhoudscyclus nog uitgevoerd moet worden. Deze cyclus zou dit weer recht moeten trekken. Die cyclus wordt om de x tijd (waarschijnlijk branduren) uitgevoerd, dus kijk het nog even aan.
Mag ik wel vragen hoelang dat Netflix logo in beeld heeft gestaan toen je dit kreeg?
5 min ongeveer naar de wc geweest. Ja idd balen, ik heb hem pas net sinds 23 februari. Morgen maar contact opnemen met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:46

Bever!

3

DjRik schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:55:

Upscaling is erg overrated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Hmm, dat lijkt me wel erg snel na 5 minuten. Mogelijk al eerder een langere tijd op het betreffende scherm laten staan?
En anders gewoon terug gaan naar de winkel ja.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:58:
[...]
5 min ongeveer naar de wc geweest. Ja idd balen, ik heb hem pas net sinds 23 februari. Morgen maar contact opnemen met LG.
Bestaat niet dat het inbranden is in zo'n korte tijd, retentie wel, en dat gaat bij normaal gebruik (door andere beelden weer te geven), meestal redelijk snel weer weg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit je apparaten als ps4 en BRD-speler dan het best aan voor de beste audio en videokwaliteit?

Van apparaat naar tv en van tv naar receiver of van apparaat naar reveiver en deze dan naar tv??

Ik hoop deze zomer een 2016 model aan te schaffen (b6 of c6). Audio ook meteen bijschaven uiteraard. Heb de denon avr-x2200 op oog met q acoustic 3000 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik was er eigenlijk min of meer uit en reedt naar de Mediamarktin Ekkersrijt (nabij Eindhoven) om een LG 55EG910V op te pikken, die men vorige week had staan voor 1799.

Echter werd hij me daar afgeraden in verband met inbranden en motion blur. Het inbranden was ik meer bekend. Er werd een korte demo gegeven met redelijk snel bewegende beelden en daar werd ik inderdaad niet blij van. Ze wilden me naar een Sony LED praten, maar ik ben niet dol p een Sony.

Dus..... de vraag: ligt dit (grotendeels) aan de settings daar, wellicht truemotion uit staan? Of is dit daadwerkelijk storend in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:59:
Hoe sluit je apparaten als ps4 en BRD-speler dan het best aan voor de beste audio en videokwaliteit?

Van apparaat naar tv en van tv naar receiver of van apparaat naar reveiver en deze dan naar tv??
Maakt niet heel veel uit, maar als je alles via de receiver laat lopen kan je gebruik maken van alle audioformaten die jouw receiver ondersteund. Bijvoorbeeld DTS is iets wat je televisie mogelijk niet ondersteund en als je daar je apparaat op aansluit is dat audioformaat dus niet beschikbaar.
Ik zou normaal gesproken aanraden om alles op je receiver aan te sluiten en dan een enkele HDMI kabel naar je tv te laten lopen. Alleen ik ben zelf eigenwijs en heb alles direct op m'n tv aangesloten, omdat ik dan alles via de magic remote kan bedienen. Anders heb ik weer twee afstandsbedieningen nodig :+
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:26:
Hey, ik was er eigenlijk min of meer uit en reedt naar de Mediamarktin Ekkersrijt (nabij Eindhoven) om een LG 55EG910V op te pikken, die men vorige week had staan voor 1799.

Echter werd hij me daar afgeraden in verband met inbranden en motion blur. Het inbranden was ik meer bekend. Er werd een korte demo gegeven met redelijk snel bewegende beelden en daar werd ik inderdaad niet blij van. Ze wilden me naar een Sony LED praten, maar ik ben niet dol p een Sony.

Dus..... de vraag: ligt dit (grotendeels) aan de settings daar, wellicht truemotion uit staan? Of is dit daadwerkelijk storend in dagelijks gebruik?
In de mediamarkt staat de tv in de winkel modus waarbij het scherm zo fel mogelijk staat + zijn er mogelijk logo's die continu of in ieder geval vaak in beeld staan. Dit vergroot de kans op inbranden aanzienlijk.
Daar komt bij, zoals Frits hierboven al aangeeft, vaak worden de tv's in de winkel allemaal uitgezet door de power er af te halen en kan de LG OLED tv zijn onderhoudscyclus niet uitvoeren, waardoor image retention aanwezig blijft.
Ik maak me er thuis in ieder geval geen zorgen over. Maar feit blijft wel dat dit kan gebeuren met OLED.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Het inbranden begrijp ik en lijkt vooralsnog bij de gebruikers na een onderhoudscyclus wel weer goed te komen. Is daarmee niet mijn grootste zorg.

Had veel meer moeite met de toch wel erg beroerde processing van bewegende beelden. De korte demo die ik daar te zien krijg gaf toch wel erg veel motion blur, waar Sony en Samsung daar beter mee om gaan. Nu weet ik niet welke settings men gebruikte bij de 910V. Vandaar de vraag in hoeverre dit opgevallen is bij jullie als dagelijkse gebruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
De nieuwste update van LG zou het mogelijk moeten maken om ook handmatig die anti-inbrandcyclus op te starten. Maar goed dat zullen de winkels vast niet weten, of ze updaten de televisies niet, of ze willen liever andere merken verkopen (marge en acties etc)

OLED heeft een veel snellere respons tijd dan LED, dus die motion blur is wel een beetje raar. waarschijnlijk hebben ze de tru-motion feature niet goed genoeg ingesteld. Overigens is als je even googled makkelijk terug te vinden dat er altijd wel iets van motion blur is, zelfs op OLED.

http://www.rtings.com/tv/...on-blur-and-response-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
sandervanzijl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:20:
De nieuwste update van LG zou het mogelijk moeten maken om ook handmatig die anti-inbrandcyclus op te starten.
Heb je daar een bron van toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:13:
Bedankt voor de info. Het inbranden begrijp ik en lijkt vooralsnog bij de gebruikers na een onderhoudscyclus wel weer goed te komen. Is daarmee niet mijn grootste zorg.

Had veel meer moeite met de toch wel erg beroerde processing van bewegende beelden. De korte demo die ik daar te zien krijg gaf toch wel erg veel motion blur, waar Sony en Samsung daar beter mee om gaan. Nu weet ik niet welke settings men gebruikte bij de 910V. Vandaar de vraag in hoeverre dit opgevallen is bij jullie als dagelijkse gebruikers.
Nogmaals, het inbranden waar jij het over hebt is geen inbranden, het is image retention en dat is een heel erg groot verschil. Het zou daarom prettig zijn om het beestje bij de juiste naam te noemen ;)

Iedere Plasma bezitter weet wat daarmee wordt bedoelt en schrikt ook niet zo veel van opmerkingen over image retention. Motion blur moet hier helemaal niet ter sprake komen, dat is vrijwel geen issue (Googlen maar), maar zoals eerder terecht wordt opgemerkt, het is meetbaar, dus is het aanwezig. Ook hinderlijk aanwezig? Als men de TV's niet goed afstelt (bewust of onbewust), dan kan je op iedere top TV wel een draak van een beeld tevoorschijn toveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK thanks! (alle 3).
Ik zal het woord Image Retention in mijn persoonlijke woordenboek toevoegen. ;)

De link geeft een helder beeld van mijn vermoeden dat er andere redenen waren (winst marge?) om nogal hardhandig naar de Sony te verwijzen. Had min of meer de knoop al doorgehakt en ga dus toch voor de OLED.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:58:
[...]

Dat is inderdaad behoorlijk balen! Over het algemeen is LG heel netjes qua garantie afwikkeling. Ik ben ook erg benieuwd wat hun verklaring voor het probleem is? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
Ik heb mijn 55eg910v wel vaker een uur op gepauzeerd beeld staan maar zie niks ingebrands hoor. Zal me daar niet al te druk over maken. Oled light staat op 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
Ik heb overigens dat black level steeds van low naar auto verspringt als ik screen cast gebruikt heb.. Erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
inbranden heb ik geen last van en ook vaak lang op pauze staan, de motion op een oled is juist erg goed, ik denk dat er diverse beeldverbeteraars aan stonden, deze moeten gewoon uit voor het beste resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop doorgehakt (nogmaals dank voor het advies) en afgelopen zaterdag bij de overbuurman van de Mediamarkt in Ekkersrijt de 55EG910V gekocht. Dat was BCC, ook deze had hem voor 1799 staan. Zeer vriendelijk geholpen, ook naar normale tv uitzendingen kunnen kijken.

En een betere prijs dan de laagste uit de pricewatch nu. Geen idee hoe lang de aanbiedingen geldig zijn, maar in ieder geval hebben die 2 zaken ze nu scherp staan.
Tot nu toe zeer happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor wie zich afvraagt waarom de motion resolution op OLED schermen niet bijster veel beter is dan op LCD: de fabrikanten gebruiken LCD-aanstuurtechnieken voor OLED (misschien omdat ze de hard-/software daarvoor zo 'van de plank' kunnen gebruiken). Jammer dat ze de snelle respons van OLED niet ten volle benutten.
Motion
By now, regular HDTVTest readers would have picked up that all OLED TVs manufactured to date use a sample-and-hold driving method, making their motion more akin to LCDs than CRTs and plasmas. LG’s EG9600 is no different: with [TruMotion] disabled, motion resolution (as determined via the horizontally scrolling lines in Chapter 31 of the FPD Benchmark Software Blu-ray disc) came in at 300 lines, the same as what we would expect from a vanilla LED LCD unassisted by motion-compensated frame interpolation (MCFI).
http://www.hdtvtest.co.uk/news/55eg960v-201504224046.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:11
Vergeleken met mijn 55EF950V lijkt dat behoorlijk hoog, bij mij staat deze op 25. Op 90 zou ik bij mijn TV last van lasogen krijgen.

Ik heb gisteren voor het eerst na ruim 2 maanden gebruik de stekker een keer uit het stopcontact moeten halen aangezien de TV weigerde om naar het advanced picture menu te gaan. Bij de Philips TV die ik hiervoor had moest ik iedere keer als ik de TV wilde gebruiken de stekker uit het stopcontact halen dus wat dat betreft is het een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:46
Volgende week dinsdag vervang ik mijn Samsung PS50C7700 plasma voor de pricewatch: LG 55EG910V. Kijk al uit naar het nieuwe speeltje en hoop nog wat uit de oude plasma te halen als deze verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
demon326 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:25:
Volgende week dinsdag vervang ik mijn Samsung PS50C7700 plasma voor de pricewatch: LG 55EG910V. Kijk al uit naar het nieuwe speeltje en hoop nog wat uit de oude plasma te halen als deze verkocht wordt.
Ik heb dezelfde PS50C7700 en ben mij momenteel ook aan het oriënteren op (LG) OLED aanbod.
Ik wil wel voor een UHD 4K toestel gaan (55" of 65") en ben erg benieuwd naar de 2016 serie die HDR ondersteund.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Vergeleken met mijn 55EF950V lijkt dat behoorlijk hoog, bij mij staat deze op 25. Op 90 zou ik bij mijn TV last van lasogen krijgen.

Ik heb gisteren voor het eerst na ruim 2 maanden gebruik de stekker een keer uit het stopcontact moeten halen aangezien de TV weigerde om naar het advanced picture menu te gaan. Bij de Philips TV die ik hiervoor had moest ik iedere keer als ik de TV wilde gebruiken de stekker uit het stopcontact halen dus wat dat betreft is het een hele vooruitgang.
Dan zal de 950v wat feller zijn dan de 910v. Ik heb mijn OLED light op de 910v op 60 staan en dat is een prettige, niet te felle afstelling. Kan me zelfs prima voorstellen dat velen hem liever iets hoger hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
LG zou mij terug bellen over het inbranding verhaal. Nog niks gehoord. Ook na een voetbal wedstrijd zie je de stand linksboven en de foxsport logo's links onder en rechtsboven bij het kijken van een serie.

Foto's: http://postimg.org/gallery/29tjpy51s/0198810b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:51:
LG zou mij terug bellen over het inbranding verhaal. Nog niks gehoord. Ook na een voetbal wedstrijd zie je de stand linksboven en de foxsport logo's links onder en rechtsboven bij het kijken van een serie.

Foto's: http://postimg.org/gallery/29tjpy51s/0198810b/
Welke model van LG heb jij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Replay256 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Welke model van LG heb jij,
55EF950V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Die heb ik ook, maar totaal geen last van. Al zit ik niet dagelijks met m'n neus op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Het gaat na een restart wel weer weg, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat je dit elke keer moet doen na een voetbalwedstrijd of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde model zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:11
WhySoSerious? schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:29:
Het gaat na een restart wel weer weg, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat je dit elke keer moet doen na een voetbalwedstrijd of iets anders.
Ik heb zelf ook een 55EF950V maar heb daar zelf tot nu toe niets van gemerkt.

Misschien treedt het probleem op afhankelijk van de productiebatch of firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
...of van de beeldinstellingen misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Misschien helpt het: De mijne is van januari 2016 staat bij het serial number. En hij staat op ISF Expert1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Aangezien er geen topic is voor de nieuwste LG 2016 modellen stel ik de vraag maar hier:

Op het AVS forum zie ik dat de 1e personen al een LG G6P hebben ontvangen. Is al duidelijk wanneer de G6 en E6 hier in Nederland verkrijgbaar zullen zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demon326
Sinds gisteren trotse eigenaar van een LG 55EG910V...(fabricage datum nov 2015) Wat een prachtig beeld, zelfs tov mijn oude plasma is het de vingers aflikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rapanui schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:28:
Aangezien er geen topic is voor de nieuwste LG 2016 modellen stel ik de vraag maar hier:

Op het AVS forum zie ik dat de 1e personen al een LG G6P hebben ontvangen. Is al duidelijk wanneer de G6 en E6 hier in Nederland verkrijgbaar zullen zijn ?
Misschien kan de topic-titel ook wel wijzigen in een meer algemene titel? "LG Oled" of "Het grote Oled topic" << voor alle merken, of "vul maar in...." ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
demon326 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:25:
Sinds gisteren trotse eigenaar van een LG 55EG910V...(fabricage datum nov 2015) Wat een prachtig beeld, zelfs tov mijn oude plasma is het de vingers aflikken :)
waar vind je de fabricatie datum? heeft trouwens iemand nog goede site met calibratie instellingen voor de ef950v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
Replay256 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:01:
[...]

waar vind je de fabricatie datum? heeft trouwens iemand nog goede site met calibratie instellingen voor de ef950v
Staat in mijn geval op de sticker die ook je serie nummer bevat, aan de achterkant van je toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
demon326 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:47:
[...]

Staat in mijn geval op de sticker die ook je serie nummer bevat, aan de achterkant van je toestel :)
Thanks, found it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Die van mij is van januari 2016. Maandag komt er een monteur langs. Ben benieuw wat hij gaat doen. Hier nog een screenshot van mijn android kastje. De vakken blijven in beeld als je bijvoorbeeld een app start. Het gebeurd al als je het scherm een paar minuten laat staan.

http://postimg.org/gallery/rwa1d5ae/825592cb/

[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-03-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
WhySoSerious? schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:24:
Die van mij is vab januari 2016. Maandag komt er een monteur langs. Hier nog een screenshot van mij android kastje. De vakken blijven in beeld als je bijvoorbeeld een app start. Het gebeurd al als je het scherm een paar minuten laat staan.

http://postimg.org/gallery/rwa1d5ae/825592cb/
Dat is niets meer dan image retention... Zou normaal weggaan als je het toestel aan/uit zet. Vrees dat je dit bij elke oled gaat hebben. Gewoon niet achter fouten zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Dus bij elk ding mijn tv uit en aanzetten? Dat is toch niet de bedoeling? Het valt gewoon op en verwacht ik niet van een dure tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
WhySoSerious? schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:30:
Dus bij elk ding mijn tv uit en aanzetten? Dat is toch niet de bedoeling? Het valt gewoon op en verwacht ik niet van een dure tv ;)
TV hoeft uiteraard niet uit. Gewoon even "normale" content kijken en het is weer weg.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hoe zit het met de inputlag van de OLED schermen van LG?
M'n Panasonic Plasma TV van 42" is wat aan de kleine kant sinds m'n verhuizing.

Nieuwe maat wordt 65", maar de LED schermen vind ik erg tegenvallen t.o.v. mn plasma.
De OLED daar in tegen is wel érg mooi.

Ik game redelijk vaak (xbox-one met oa Forza 6) en wil zo min mogelijk inputlag.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inputlag is toch vooral lastig met first person shooters? We hebben het hier toch over waarden van <100ms.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

JvS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:54:
Inputlag is toch vooral lastig met first person shooters? We hebben het hier toch over waarden van <100ms.
FPS en Race games maakt dit flink uit.
Wil eigenlijk niet boven de 50ms uitkomen. alles boven de 75ms wordt als "slecht" gezien.
Rond de 50ms als gemiddeld en onder de 40ms als goed.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
HellStorm666 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:39:
Hoe zit het met de inputlag van de OLED schermen van LG?
M'n Panasonic Plasma TV van 42" is wat aan de kleine kant sinds m'n verhuizing.

Nieuwe maat wordt 65", maar de LED schermen vind ik erg tegenvallen t.o.v. mn plasma.
De OLED daar in tegen is wel érg mooi.

Ik game redelijk vaak (xbox-one met oa Forza 6) en wil zo min mogelijk inputlag.
Een snelle blik geeft vrij dat de geteste 2015-modellen van LG allemaal tussen de 40ms en 50ms zitten in de Leo Bodnar lag test. Daar komt ook het voordeel bij dat de pixels van OLED een stuk sneller zijn dan dat van LCD waardoor het beeld veel sneller in het geheel getoond wordt. Iets waar plasma ook een voordeel in heeft.
Geen idee hoe de Leo Bodnar lag tester hiermee om gaat aangezien de testresultaten bij plasma juist negatiever waren door de Leo Bodnar manier van meten.

Al met al zou ik zeggen dat de toestellen goed zijn voor gaming.

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usage/video-gaming/best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Replay256 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:01:
[...]

Ik heb deze settings overgenomen van avforums:

Dit is een goed uitgangspunt en vanuit daar kun je nog wat kleine aanpassingen doen om het voor jezelf mooier te maken. Elk paneel is anders dus instellingen overnemen staat niet garant voor perfect beeld. Volgende week wordt mijn ef950v gekalibreerd. Ik heb er dan richting de 300 uur opzitten en ook al redelijk wat oled compensatie cycli.

De problemen welke de set van WhySoSerious? heeft zie ik helemaal niet terug op mijn set welke ook van januari 2016 is. Dus ik denk toch echt dat het niet klopt. ben benieuwd wat de monteur zal zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ViNOK16Bit schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:06:
Elk paneel is anders dus instellingen overnemen staat niet garant voor perfect beeld.
Inderdaad. Als het zo makkelijk was dan kon het geautomatiseerd worden en zouden ze het in de fabriek waarschijnlijk al voor je doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
Ik heb om een aanpassing van de Topic Titel gevraagd, daar ik dit blijkbaar niet zelf kan aanpassen?

Als er iemand zich geroepen voelt om een deftige startpost te maken, met alle types, prijzen etc. zou dat super zijn. Ik zelf ben daar helaas niet erg bedreven in (en nogal lui :P )
Kan ik het topic niet overdragen naar een ander?

[ Voor 54% gewijzigd door Tooooony op 18-03-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Kan een OLED-bezitter mij met het volgende helpen?

Ik wil binnenkort een OLED-tv aanschaffen en heb mijn short list inmiddels beperkt tot een 910V of een 950V. Ik heb ze allebei bij de Mediamarkt bekeken en maak mij zorgen over de scherpte van gezichten. Toevallig was op beide toestellen een uitzendig van De wereld draait door in HD te zien. Voorhoofden zagen eruit als de Grand Canyon en de fijne huiddetails van de wangen leken wel met een plamuurmes te zijn behandeld.

Ik heb nu een 42" Panasonic plasma aan een Ziggo Horizon box hangen en met die combinatie krijg ik hele prettige huidtinten. Voorhoofden zien er normaal uit en in de wangen is normaal detail te zien, zoals kleine rimpeltjes, putjes enz.

Nu stonden de demo's in de Mediamarkt midden in de grote hal dus er is mogelijk sprake van signaalverlies met zo'n lange kabel.

Mijn vraag aan OLED-bezitters (met Horizon box): als jullie naar DWDD kijken, hoe zien de gezichten er dan uit? Grand Canyons met plamuurmes of normale details? Ben vooral benieuwd naar meningen van mensen die ook een plasma hebben gehad.

Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat klinkt alsof er een enorme sharpening filter aan staat. Zet op je panasonic " sharpness" eens vol open? Kijken of dat het effect is dat je bedoelt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

JvS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:22:
Dat klinkt alsof er een enorme sharpening filter aan staat. Zet op je panasonic " sharpness" eens vol open? Kijken of dat het effect is dat je bedoelt.
Dacht ik eerst ook. Ik mocht echter even met de ab spelen en heb alle mogelijke instellingen geprobeerd. Het effect bleef echter. Ik vind dit jammer, want ik wil dolgraag zo'n ding kopen. Ik hoop nu maar dat het in de thuissituatie een stuk beter is, want in de winkel rammelt er vaak van alles aan die demo-opstellingen.
Pagina: 1 ... 6 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.