Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
epamel schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Rotterdam is deze televisie sowieso 1650 wat ik al aangaf! Gisteren avond nog geweest.
Dus mocht je deze televisie willen voor die prijs is misschien een mooi ritje naar rotterdam te overwegen.. ;)
Succes man!
Hmm dat is inderdaad wel een ritje waard! Ga ik overwegen :)
Wel vraag ik me af of ik met de kromming kan leven, heb een mooie TV muur met steenstrips gemaakt waar die voor komt te hangen. Ook zit ik een beetje met het formaat, nu heb ik een 60" plasma, ga er toch zo'n 14cm diagonaal achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:20
Spijtig dat deze prijs niet online te zien is, zou nog een mooi mogelijkheid zijn om hem bv bij de lokale BCC ook mee te krijgen voor die prijs. hoewel die waarschanlijk dan zeggen, dan ga je maar lekker richting rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Mocht je van ver komen kan je natuurlijk altijd even bellen of ze apart houden ;) ben je er zeker van en kan je ook even de prijs nog navragen!

Kromming van die OLED is heel subtiel niet zoals samsung bijvoorbeeld. Ik denk zelf dat het wel meevalt.
Ik had ook de OLED gewild enkel was mijn budget voor een televisie iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja klopt die kromming is minimaal maar toch, had hem gisteren even in de mediamarkt Eindhoven bekeken.
Heb net naar Rotterdam gebeld maar hij kon de actuele voorraad niet inzien, hij zat ook zelf niet op dat filiaal dus kon niet in de winkel kijken... Weet iemand of er gisteren nog veel op de pallet stonden?
In Eindhoven stonden gisteren in de winkel 2 pallets helemaal vol.

Weet er iemand of hij ook voor 1650 in bijvoorbeeld Utrecht staat? Das een stuk dichterbij voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Marsman83 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Hmm dat is inderdaad wel een ritje waard! Ga ik overwegen :)
Wel vraag ik me af of ik met de kromming kan leven, heb een mooie TV muur met steenstrips gemaakt waar die voor komt te hangen. Ook zit ik een beetje met het formaat, nu heb ik een 60" plasma, ga er toch zo'n 14cm diagonaal achteruit.
wellicht off topic maar waarom zou je van een 60inch plasma (uitgaande dat deze goed werkt) naar Oled willen ? Ik heb ze vergeleken en mijn plasma brengt echt meer.

Ik wacht zelf nog een generatie of 2 - 3 en ga dan voor 65 of groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb een LG 60PK250, deze heeft af en toe spontaan een zwarte lijn door het beeld dus deze begint op te raken. Ook was dit niet bepaald een top model toen deze uitkwam dus de beeldkwaliteit is bij lange niet wat de huidige TV's kunnen bieden, laat staan wat OLED kan.

Ik ben wel altijd van mening dat je altijd een klein stapje groter moet hebben bij een nieuwe tv, klein stapje terug is eigenlijk ondenkbaarm maarja, voor OLED en de prijs moet ik misschien niet zo knullig doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Met betrekking tot de 910 in MM Rotterdam, verschilt dit nog per vestiging binnen Rotterdam? En neem aan dat je hem dan gelijk mee moet nemen, of kun je hem alsnog laten bezorgen (op zaterdag).
Ik ga wellicht vanavond nog even kijken bij MM Alexadrium. Ook al is de MM niet de ultieme locatie om beeld goed te kunnen vergelijken, ben toch wel benieuwd naar Oled.

Edit: Mensen ervaringen met het vervoeren van 55" TV's in kleine auto's (Peugeot 106). Denk dat het niet gaat passen, maar wellicht dat mensen het al gelukt is met een gelijkwaardige auto.

[ Voor 20% gewijzigd door VincentG op 28-01-2016 13:15 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
De Prijzen verschillen enorm per vestiging, hier bij de MM in Eindhoven kost hij met de BTW actie nog 1900 euro! 250euro duurder dan de MM in Rotterdam Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Marsman83 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:12:
De Prijzen verschillen enorm per vestiging, hier bij de MM in Eindhoven kost hij met de BTW actie nog 1900 euro! 250euro duurder dan de MM in Rotterdam Centrum.
Als hij inderdaad in bv utrecht of heerhugowaard ook voor de 1650 is dan weet ik het wel. Hartje centrum in rotterdam heeft niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Zie ook dat diverse webshops als CoolBlue en HiFi Corner de 910V voor 1900 aanbieden.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
in de webshop van MM is het ook 1900 met de BTW-actie ... ("normale prijs" 2299)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
http://www.foka.nl/lg-55eg910v-oled-tv-foka-outlet

Staat nu ook in de foka outlet, geen idee of die wel of niet beschikbaar is voor een btw actie. Foka heeft nu ook een btw actie. Maar ja, evenals in rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ray schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:02:
[...]

wellicht off topic maar waarom zou je van een 60inch plasma (uitgaande dat deze goed werkt) naar Oled willen ? Ik heb ze vergeleken en mijn plasma brengt echt meer.

Ik heb een Panasonic 50VT50 plasma. Een erg fijn scherm, maar ik vind OLED wel een stuk indrukwekkender. Het contrast (van een moderne plasma zeker erg goed) is op een OLED nog zoveel beter en vooral schaduwdetail en het inktzwarte zwart is veel indrukwekkender!

Daarbij, ik zou nooit een kleinere TV nemen als dat je "media" TV is. Tenzij het echt een totaal brak scherm is. 60" plasma naar 55" OLED is denk ik niet een goeie stap...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja vind ik eigenlijk ook. Wel is het zo dat ik er nu wat dichter op zit, iets onder de 3,5meter.
Mijn vriendin vind deze ook eigenlijk te groot, komt die WAF weer om de hoek ;)
Dus vandaar dat ik toch neig naar deze 55" tv en al helemaal voor 1650euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Ray schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:02:
[...]

In welk opzicht brengt plasma echt meer, het volgende is dus enkel marketingpraat?

http://www.forbes.com/sit...c-shoot-out/#306310b84727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:23
VincentG schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:10:

[...]
Edit: Mensen ervaringen met het vervoeren van 55" TV's in kleine auto's (Peugeot 106). Denk dat het niet gaat passen, maar wellicht dat mensen het al gelukt is met een gelijkwaardige auto.
Ik weet vrij zeker dat dat niet gaat lukken. Hierbij de 910V in mijn auto (een Volvo V40 (2002)):

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z412/rik_j1/CBEADB61-2BE0-46BE-A500-6B3F5A2EFDF1.jpg

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
DjRik schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:32:
[...]

Ik weet vrij zeker dat dat niet gaat lukken. Hierbij de 910V in mijn auto (een Volvo V40 (2002)):

[afbeelding]
Gewoon op het dak vastbinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
[...]

[afbeelding]
Toen ik mijn 55EF950V kocht werd aangeraden om deze niet liggend in de auto te vervoeren. Aangezien bezorging toch gratis was heb ik dan ook het risico niet genomen en deze een dag na aanschaf laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

[afbeelding]
gefeliciteerd met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

kwiebus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:05:
[...]

Toen ik mijn 55EF950V kocht werd aangeraden om deze niet liggend in de auto te vervoeren. Aangezien bezorging toch gratis was heb ik dan ook het risico niet genomen en deze een dag na aanschaf laten bezorgen.
Het niet liggend vervoer stamt toch uit de plasmatijd? Die toestellen hadden grote zware glasplaten die liggend onder hun eigen druk zouden kunnen bezwijken. Daar heeft OLED geen last van meen ik.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Voor mensen die twijfelen over de 55EG910, ik ben geen een videofiel en keek eerst niet naar de zwartwaardes van een scherm. Met deze tv besef ik pas dat ZWART ook bestaat en dat doet het contrast zeker ten goede. Wat een beeldkwaliteit. Voor een paar honderd euro meer kon ik ook voor een LG 65UF950 gaan, maar bij die tv is zwart niet echt zwart. Het is een beetje lastig uit te leggen. Als je het eenmaal ziet, dan wil je niet meer terug en gaat het zwarte kleur wat net echt zwart is bij normale TV's opvallen.

[ Voor 10% gewijzigd door HaskoF op 28-01-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
[...]

[afbeelding]
Ha, dat gaat inderdaad niet lukken. Was ik al enigszins vanuit gegaan. Nou weet ik iig zeker dat ik niet te impulsief even een TV direct moet kopen en proberen mee te nemen. :P

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
kwiebus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:05:
[...]

De verkoper heeft geholpen met inladen, ik ben vervolgens van Arnhem naar Eindhoven gereden en de tv doet het gewoon perfect. Ik geloof niet dat dit een probleem is met oled.
muffstuff schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:16:
[...]

gefeliciteerd met je aankoop!
Thanks, ik heb 'm inmiddels al een tijdje en bevalt erg goed!
VincentG schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:11:
[...]

Ha, dat gaat inderdaad niet lukken. Was ik al enigszins vanuit gegaan. Nou weet ik iig zeker dat ik niet te impulsief even een TV direct moet kopen en proberen mee te nemen. :P
Haha, goed plan ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kwiebus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:17:
[...]

In welk opzicht brengt plasma echt meer, het volgende is dus enkel marketingpraat?

http://www.forbes.com/sit...c-shoot-out/#306310b84727
Nee, is geen marketingingpaart. OLED zwart is echt pikzwart. Plasma niet. Wel veel beter dan de beste LCD, maar OLED is echt "UIT". Plasma heeft altijd een bepaalde mate van glow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

JvS schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Ik heb een Panasonic 50VT50 plasma. Een erg fijn scherm, maar ik vind OLED wel een stuk indrukwekkender. Het contrast (van een moderne plasma zeker erg goed) is op een OLED nog zoveel beter en vooral schaduwdetail en het inktzwarte zwart is veel indrukwekkender!

Daarbij, ik zou nooit een kleinere TV nemen als dat je "media" TV is. Tenzij het echt een totaal brak scherm is. 60" plasma naar 55" OLED is denk ik niet een goeie stap...
Ik heb dan zelf een Kuro KPR600M met ISF wellicht dat dit het verschil maakt. Ik ben op twee plekken naar Oled wezen kijken alvorens ik de Kuro heb gekocht, ipv de oled dus (tevens op aanraden van de eigenaar een vd grotere online shops op dit gebied)
Daar speelde zeer zeker ook mee dat ik voor de Oled € 5.300,-- mocht neertellen en de Kuro voor € 1.500 kon kopen en in mijn opinie het beeld vd Oled niet die meerwaarde heeft (de vormgeving al helemaal maar dat terzijde)

Ik wacht dus rustig nog een paar jaartjes af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:20:
[...]

.... voor de Oled € 5.300,-- mocht neertellen en de Kuro voor € 1.500 kon kopen en in mijn opinie het beeld vd Oled niet die meerwaarde heeft (de vormgeving al helemaal maar dat terzijde)

Uiteraard zal het prijskaartje een grotere doorslag geven dan de vormgeving. Maar als ik die dikke vette beezels van de Kuro zie, wordt ik ook niet vrolijk

Het is en blijft een wat betreft vormgeving een kwestie van smaak. Zelf hier de 930V staan, curved en wel. Maar vanaf een meter of 2,5 merk je het echt niet. Als je de Oled dan ook nog eens professioneel laat kalibreren dan verbaas je je elke keer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik rij zo vanuit Veldhoven naar Rotterdam. Hopelijk hebben ze er nog 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Lees wisselvallige verhalen over input lag en (vertical) banding (55EG910V).
De een komt met een hoge input lag, de ander met een gemiddelde input lag. Zo schijnen ook de nodige mensen last te hebben van banding, maar is geen percentage uit te herleiden.

Edit: FHD lijkt rond de 40ms te zitten (wellicht HDMI port hernoemen).
Hoop in dat geval dat het geen effect op het beeld heeft verder, aangezien alles via m'n receiver binnen komt en ik niet steeds wil klooien met instellingen.

[ Voor 31% gewijzigd door VincentG op 29-01-2016 15:48 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arslan_b_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 20:08
epamel schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Rotterdam is deze televisie sowieso 1650 wat ik al aangaf! Gisteren avond nog geweest.
Dus mocht je deze televisie willen voor die prijs is misschien een mooi ritje naar rotterdam te overwegen.. ;)
Succes man!
In welke Rottardam vestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Vermoed centrum (uit eerdere reacties). Geen idee hoe het met de andere vestigingen in/rond Rotterdam zit.

[ Voor 18% gewijzigd door VincentG op 29-01-2016 16:24 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
The Legend schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Het niet liggend vervoer stamt toch uit de plasmatijd? Die toestellen hadden grote zware glasplaten die liggend onder hun eigen druk zouden kunnen bezwijken. Daar heeft OLED geen last van meen ik.
Geen idee, het volgende staat wel in de handleiding van mijn TV:
- Bij het vervoeren van de TV mag de TV niet worden blootgesteld aan schokken of buitensporige trillingen.
- Houd de TV tijdens het vervoer rechtop. Draai de TV nooit op zijn kant en kantel deze niet naar links of
rechts.
Ray schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:20:
[...]

Ik heb dan zelf een Kuro KPR600M met ISF wellicht dat dit het verschil maakt. Ik ben op twee plekken naar Oled wezen kijken alvorens ik de Kuro heb gekocht, ipv de oled dus (tevens op aanraden van de eigenaar een vd grotere online shops op dit gebied)
Daar speelde zeer zeker ook mee dat ik voor de Oled € 5.300,-- mocht neertellen en de Kuro voor € 1.500 kon kopen en in mijn opinie het beeld vd Oled niet die meerwaarde heeft (de vormgeving al helemaal maar dat terzijde)

Dus eigenlijk geef je aan dat een (oude) plasma enkel prijstechnisch iets te bieden heeft t.o.v. een (nieuwe) OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
kwiebus schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:25:
[...]

[...]
Bedoelen ze niet als je 'm uit de doos hebt gehaald? Vanwege de curve kan ik me goed voorstellen dat je 'm niet moet neerleggen, vanwege de druk dan op een klein stuk van het scherm.
Dit ook omdat de doos niet voor hergebruik geschikt is, de onderkant valt er immers uit? (makkelijk op te lossen door er een bandje omheen te trekken, maar dat terzijde).

Anyway, ik heb mijn tv liggend vervoerd en geen enkel probleem.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

-

[ Voor 100% gewijzigd door Ray op 29-01-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kwiebus schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:25:
[...]

[knip]
Je zou verwachten dat er een waarschuwing op de doos zou staan dan? De handleiding bij het toestel komt pas tevoorschijn nadat de handel is uitgepakt, en dat doe je meestal thuis, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arslan_b_
Kan nog iemand bevestigen het liefst met een plaatje dat LG 55EG910 in Media Markt Rotterdam voor 1652,07 euro kost i.p.v. 1900 zoals hier bij Mediamarkt in Alkmaar. (zie plaatje hieronder)

Ik heb geen zin in om 1,5 uur te rijden en blijkt achteraf toch op 1900 te staan i.p.v. 1652.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/fvfxdwdzo0w.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door arslan_b_ op 29-01-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arslan_b_ schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:04:
Kan nog iemand bevestigen het liefst met een plaatje dat LG 55EG910 in Media Markt Rotterdam voor 1652,07 euro kost i.p.v. 1900 zoals hier bij Mediamarkt in Alkmaar. (zie plaatje hieronder)

Ik heb geen zin in om 1,5 uur te rijden en blijkt achteraf toch op 1900 te staan i.p.v. 1652.
Je vraag is eerder al beantwoord, dat was niet voldoende bevestiging? epamel in "Oled 2015"

@hieronder, maar dan heb je nog steeds niet de garantie dat de TV fysiek nog in de winkel staat als jij gaat rijden, want OP=OP ;)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 29-01-2016 19:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arslan_b_
hardware-lover schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Je vraag is eerder al beantwoord, dat was niet voldoende bevestiging? epamel in "Oled 2015"
Een plaatje zou het helemaal bevestigend maken ;)
Scheelt mij 1,5uur rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En ondertussen raken ze op :P . Maar vlgns mij zijn alle vestigingen van R'dam van dezelfde eigenaar dus misschien in alle vestigingen die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Geen plaatje maar heb er net eentje opgehaald voor 1650 in Rotterdam centrum. Ze gaan als warme broodjes zei de verkoper. Ze hadden er 50 en nu nog maar 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
hardware-lover schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:47:
[...]

Je zou verwachten dat er een waarschuwing op de doos zou staan dan? De handleiding bij het toestel komt pas tevoorschijn nadat de handel is uitgepakt, en dat doe je meestal thuis, toch?
Hmm, ik heb net even op de doos gekeken en het staat er toch echt op, hoewel niet heel erg duidelijk. Heb ik geluk gehad misschien aangezien ik niet geloof dat mijn tv er iets van geleden heeft. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat de tv daar niet tegen zou kunnen..

(Photobucket ligt er uit anders had ik even een fotootje van de doos geüpload. Het staat bovenop de doos)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Marsman83 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:13:
Geen plaatje maar heb er net eentje opgehaald voor 1650 in Rotterdam centrum. Ze gaan als warme broodjes zei de verkoper. Ze hadden er 50 en nu nog maar 13.
Hmm dan is de kans klein dat ik op zondag er nog eentje ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arslan_b_
Waar kan je het beste parkeren vlakbij Media Markt in Rotterdam Centrum?

Is dat :

Parkeergarage Lijnbaan
Parkeergarage
Crispijnstraat 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DjRik schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:29:
Hmm, ik heb net even op de doos gekeken en het staat er toch echt op, hoewel niet heel erg duidelijk. Heb ik geluk gehad misschien aangezien ik niet geloof dat mijn tv er iets van geleden heeft. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat de tv daar niet tegen zou kunnen..
Onder normale omstandigheden zal het wel goed gaan. Maar rij te hard over een flinke verkeersdrempel die je niet op tijd zag, of door een gat in het wegdek, en dan gaat het misschien toch fout. Fabrikanten proberen zich tegen de kleinste risico's in te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
arslan_b_ schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:24:
Waar kan je het beste parkeren vlakbij Media Markt in Rotterdam Centrum?

Is dat :

Parkeergarage Lijnbaan
Parkeergarage
Crispijnstraat 6
Beiden zijn volgens mij dezelfde parkeergarage ;) - en ja dat is denk ik het kortste bij

[ Voor 5% gewijzigd door VHware op 29-01-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik had hem bij Q Park koopgoot geparkeerd. Ze hebben een afhaalpunt waar je voor de deur kan parkeren en met de bon kun je hem dan afhalen. Ik heb de tv ook liggend vervoerd, 1,5uur in de auto, niks aan de hand.

Wat een prachtig beeld zeg! Ben nog druk aan het finetunen, zal later mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
Life's Good.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik heb er zojuist ook een gekocht bij MM Rotterdam. Leek erop dat ze er nog zeker een stuk of 10 hadden staan.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Nou ik heb bij de mediamarkat de stoute schoenen aangetrokken en de LG 55EF950v gehaald _/-\o_ en man wat heb ik daar geen spijt van.. kom er alleen achter dat mijn videokaart 570gtx sli geen 4k ondersteund...haha dus moet ik dat weer upgraden.. het houd je bezig. Door de btw actie was die 3306.- wat net hem wat aantrekkelijker maakt.

Weten jullie of die met een update ook HDR kan krijgen?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

darkphoenix schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:12:
Nou ik heb bij de mediamarkat de stoute schoenen aangetrokken en de LG 55EF950v gehaald _/-\o_
...
De 950 kan electronisch HDR volledig aan (4k, 60Hz 10-bit via HDMI 2.0a), al dan niet via een software-update. Echter kan het paneel niet alle kleuren uit DCI-P3 weergeven. Ook is de hoeveelheid nits wat laag voor HDR. Hierdoor heeft het paneel geen Dolby Vision of UHD Premium certificering.
Maar er is toch nog amper HDR content bechikbaar. Eer HDR standaard is zijn we vast al weer een paar jaar verder.
Veel plezier met je nieuwe tv. De 950 is imo. de beste die momenteel te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Oh bedankt voor de duidelijke uitleg. En 1 ding die ik maar lastig blijf vinden of een hdmi kabel nog verschil gaat maken maken op deze resolutie? Mij is het nog niet helemaal duidelijk.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
A4- schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:02:
[...]

De 950 kan electronisch HDR volledig aan (4k, 60Hz 10-bit via HDMI 2.0a), al dan niet via een software-update.
Als ik vanaf USB een HDR demo video op mijn 55EF950V afspeel, dan geeft de TV een melding dat HDR ingeschakeld wordt, dus blijkbaar wordt HDR al ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

darkphoenix schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:28:
Oh bedankt voor de duidelijke uitleg. En 1 ding die ik maar lastig blijf vinden of een hdmi kabel nog verschil gaat maken maken op deze resolutie? Mij is het nog niet helemaal duidelijk.
De verschillende hdmi-kabels:
http://www.hdmi.org/consumer/finding_right_cable.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

darkphoenix schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:28:
HDMI en andere digitale kabels zijn simpel: Ze doen het of ze doen het niet. Als je beeld hebt en geen duidelijk zichtbare artefacten dan is de kabel goed. Wat dat betreft is het simpeler dan bij analoge kabels waar signaalkwaliteit subtiel beter of slechter kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
darkphoenix schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:12:
Nou ik heb bij de mediamarkat de stoute schoenen aangetrokken en de LG 55EF950v gehaald _/-\o_ en man wat heb ik daar geen spijt van.. kom er alleen achter dat mijn videokaart 570gtx sli geen 4k ondersteund...haha dus moet ik dat weer upgraden.. het houd je bezig. Door de btw actie was die 3306.- wat net hem wat aantrekkelijker maakt.

Binnenkort ook nog een gebruikersreview? ;)
LG 55EF950V Zwart - Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik zat te twijfelen tussen LG 55EF950v , de 910 de 920. Zie je die Samsung Cash Back acties en dan zijn 65 inch schermen ook zo mooi in ene....

Echter als ik dan die kijkhoek bekijk vallen ze gelijk af. Ook vind ik het beeld (tuurlijk staat zo afgesteld in de winkel) te fel. Het ziet er altijd schitterend uit in de winkel maar ook heel nep.

Dus toch terug naar Oled. HDR vind ik toch wel interessant dus dan ga je over op 4K. 2 schermen remaining de 920 en 950 die elkaar eigenlijk niet veel ontlopen behalve het geluid alleen gaat alles toch over de receiver heen.

Uiteindelijk gaat ie tegen de muur en vind ik de curve (mede door de kijkhoek) toch vervelend...

950 Gehaald! Net geinstalleerd en ff wat van de Gopro 4K movies gedraaid.....wat een INSANELY mooi beeld! _/-\o_ _/-\o_

Niet normaal zo blij met mn aankoop! Het zijn overigens ook de latest models uit December zie ik aan de modelcodes, de schermen vertonen daarvan minder kuren.

Tot zover super tevreden, ga over een paar weken wel een gebruikers review plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Zie net dat de 920 in Rotterdam ook goedkoper is dus 2478....Nu is het prijsverschil wel erg hoog met de 950...800 euro! Terwijl ze min of meer gelijk zijn....

Hmmm zou ik hem nog om kunnen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Net even bij MM Alexandrium geweest en daar stond de 910 voor ca 1760 euro. Stonden er nog een stuk of 5, zo snel aan de dozen te zien.

Erg mooi, maar heb alleen wat demo content bekeken en dat ziet er al snel super uit.
Bij andere TV's stond je er al snel met je neus op en lag het heel erg aan het bronmateriaal wat erop speelde.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
lex_esco schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:18:
Zie net dat de 920 in Rotterdam ook goedkoper is dus 2478....Nu is het prijsverschil wel erg hoog met de 950...800 euro! Terwijl ze min of meer gelijk zijn....
Wel curved terwijl 950 plat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
VHware schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:42:
[...]
Wel curved terwijl 950 plat is ;)
De curve is bij de LG Oled serie eigenlijk minimaal, en hoewel het helemaal niets positiefs aan het gebruik toevoegt, ook helemaal niet lelijk om te zien. Smaken verschillen, ik weet het, maar voor die < €2500,- is een boogje misschien wel te slikken?

Het is nu overigens wel duidelijk (wat ik enkele maanden geleden al in de gaten kreeg), dat de marges op deze TV's nog flink zijn. Ik ga er niet vanuit dat MM (of andere aantrekkelijke aanbieders), er zelf geld op toeleggen bij dit soort bedragen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Mja ofc daarom kocht ik ook de 950. Maar 800...

Net bij MM heerhugowaard geweest. Mijne is al uit de doos en het is de 950 dus kan niet omgeruild worden. Wel 100 euro als compensatie gekregen.

Dachten daar toch dat de schermen in rotterdam partij moest zijn die parralel zijn ingekocht.

In het systeem van ze stonden ze voor de normale prijs. Toch wel bijdehand want het maakt andere filiaal klanten jaloers en boos.

Denken jullie dat ik nog kans maak op omruilen en die andere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
Bij MM Bijlmer Arena geweest, stond de 910V voor 1735, pallets vol, heb er 43 geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

eigenlijk wel apart dat tussen de verschillende MM vestigingen dit prijsverschil bestaat terwijl ze hier lokaal bij hoog en laag beweren ze altijd de laagste prijs (al is die van de concurrent) volgen terwijl ze dat dus schijnbaar onderling al niet respecteren.
overigens kan je volgens mij hem altijd voor rond deze prijs krijgen, tenminste de 950 is mij al weken geleden voor dit geld aangeboden bij een ander bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ray schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:58:
eigenlijk wel apart dat tussen de verschillende MM vestigingen dit prijsverschil bestaat terwijl ze hier lokaal bij hoog en laag beweren ze altijd de laagste prijs (al is die van de concurrent) volgen terwijl ze dat dus schijnbaar onderling al niet respecteren.
overigens kan je volgens mij hem altijd voor rond deze prijs krijgen, tenminste de 950 is mij al weken geleden voor dit geld aangeboden bij een ander bedrijf
Volgens mij vergelijken ze alleen met directe concurrenten: Fysieke winkels uit die regio. Vandaar dat er regionale verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amster arena heeft genoeg staan van de eg910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hoe hebben jullie trumotion eigenlijk ingesteld? Als deze uitstaat vind ik het beeld nogal hakkelig. Als ik deze op smooth of clear zet dan is het supervloeiend echter schokt het beeld dan af en toe, lijkt wel alsof vsync soms uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Ik heb hem uit staan behalve bij sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Ik heb Trumotion altijd op gebruiker staan met De-Judder op 2 en De-Blur op 4.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks voor de tip! Ik heb even met de user setting gespeeld en heb hem nu op 5 en 5 gezet, nu is het alsnog vloeiend en is het verspringen helemaal weg!
Tijdens het gamen zet ik hem nu op game, merkte toch wel wat input lag als ik dat niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb hem ook inmiddels in huis. Het wennen aan het formaat ging snel. Ik zit er 3,5 meter vanaf en dan is het erg fijn kijken. Zeker met gamen, ik heb niet meer het gevoel dat ik dichter bij moet zitten. Ik heb wat 3d films van netflix geprobeerd maar was niet echt onder de indruk. Heb alleen expert1 aan staan, de rest heb ik niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Huh ik dacht dat Netflix US alleen 3D had? NL ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb ook de 950v aangeschaft tijdens de MM BTW dagen. wat een fantastisch beeld! Geen moment spijt van deze aankoop gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
950v in de MM outlet voor 2.799,20 euro. Helaas heb ik het niet op mijn rekening staan, anders had ik het wel geweten. Blijkbaar wel met gebruikssporen op de achterzijde. https://outlet.mediamarkt..._87_1110&product_id=11842

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
tolgaliya schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:16:
950v in de MM outlet voor 2.799,20 euro. Helaas heb ik het niet op mijn rekening staan, anders had ik het wel geweten. Blijkbaar wel met gebruikssporen op de achterzijde. https://outlet.mediamarkt..._87_1110&product_id=11842
Ik zie een 920V? Dan is de prijs minder denderend dan je zou denken? lex_esco in "Oled 2015" En ook buiten die MM btw dagen voor zo'n €2750,- te scoren zonder beschadigingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
lex_esco schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:48:
Huh ik dacht dat Netflix US alleen 3D had? NL ook?
ik heb op 3d gezocht en er kwamen wat titels naar voren. Maar dat verklaart dan wel het feit dat 3d niet echt indrukwekkend was 8)7 Zal vanavond eens met trickbyte naar de US versie gaan en kijken wat ik tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
De 55EG910V is mijn eerste 3D televisie. Ik heb Life of Pi op BluRay gekocht om 3D eens te testen, dat is echt een aanrader. Ook heb ik interstellar Gravity gekocht, daar is het mooi door de goede zwart waarden van OLED, maar het 3D effect was een heel stuk minder dan in Life of Pi.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DjRik schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:52:
De 55EG910V is mijn eerste 3D televisie. Ik heb Life of Pi op BluRay gekocht om 3D eens te testen, dat is echt een aanrader. Ook heb ik interstellar gekocht, daar is het mooi door de goede zwart waarden van OLED, maar het 3D effect was een heel stuk minder dan in Life of Pi.
Nu nog achter Avatar aan ;)

Mooier dan op de 4K Oled 3D toestellen ga je het voorlopig niet krijgen, passief weergegeven in Full 3D formaat is werkelijk een lust voor het oog. Niet om altijd zo te kijken maar voor een avondje, helemaal niets mis mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
DjRik schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:52:
De 55EG910V is mijn eerste 3D televisie. Ik heb Life of Pi op BluRay gekocht om 3D eens te testen, dat is echt een aanrader. Ook heb ik interstellar gekocht, daar is het mooi door de goede zwart waarden van OLED, maar het 3D effect was een heel stuk minder dan in Life of Pi.
Interstellar heeft geen 3D versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:16:
[...]
Interstellar heeft geen 3D versie?
Hij zegt ook dat het 3D effect stukken minder was, dus dat kan dan wel kloppen 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 08:12
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
hardware-lover schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:20:
[...]

Hij zegt ook dat het 3D effect stukken minder was, dus dat kan dan wel kloppen 8)
Mar.tin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:20:
[...]

offtopic:
Dat zou het gebrek aan 3D effect wel verklaren :+
Haha sorry, was ook helemaal geen Interstallar, ik bedoelde Gravity :+

Interstellar was de volgende film die ik wilde gaan kijken

[ Voor 7% gewijzigd door Repsect op 02-02-2016 12:35 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 08:12
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Stukje The Martian in 3D gekeken op de 910v, wat een prachtbeeld! Wat misschien ook wel geinig is:
http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/
Demo trailers die de kwaliteiten van de tv eraf laten knallen :)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Hebben bezitters van de EF950V problemen met "near black" weergave. Het viel mij gister voor het eerst op bij het kijken van de matrix. En even later ook op het TV signaal van Telfort. Het beeld geeft artefacten bij bijna zwart zoals schaduw e.d.. Helemaal zwart is wel goed.

Misschien is het goed te krijgen met instellingen waar ik al redelijk mee heb gespeeld en ik laat de tv over een maand ook nog kalibreren (heb hem net een week). Ik hoop alleen dat het zodanig op te lossen is, zodat ik me er niet aan blijf storen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:03
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:26:
Hebben bezitters van de EF950V problemen met "near black" weergave. Het viel mij gister voor het eerst op bij het kijken van de matrix.
Ik heb het ook gezien bij de "lg oled road show" afgelopen week bij onze lokale Expert. Die lui zijn hier in het dorp wel relaxed en we hebben samen veel getest.
De lowly 55eg910v (1080p) had een groene tint op de helft van het scherm bij wit (alletwee de exemplaren).
De 55ef950v had een gele baan en vertoonde ook "banding" en vignetting bij donkere scenes. Dat is dat near-black probleem.
Het verhaal gaat dat oled de fouten in zwart beter weergeeft of openlegt. Fouten wil zeggen dat bij opnames of mastering Bluray zwart niet helemaal correct wordt afgesteld.
Een LED-tv smeert deze dicht, maar tegenhangers beweren ook wel dat de signaalverwerking van andere merken (Sony, Samsung) stukken beter is dan die van LG in dit gebied doordat LG kennelijk voor grijs-zwart een 7-8 bits verwerking gebruikt.
LG heeft toegegeven dat de vignetting en near black problemen bekend zijn en dat ze dat proberen te verbeteren. Je kan dus discussiëren of het nou een brakke signaalverwerking is of dat het toch een panelfout is.
Er zijn tallozen die het panel hebben laten omruilen, in de hoop voor een beter exemplaar.

Ikzelf heb wel interesse in een Oled, maar wacht even de geluiden van de 2016-modellen af wat betreft de near-black problemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld echt geweldig vond, meer diepte en goede kijkhoek. Alleen voor dat geld wil ik dan ook wel een goed panel.

Enige remedie die sommige doen is brightness terugschroeven naar 50 of soms zelf 48 om de problemen te verhullen door wat black crush te introduceren in de near-black gebieden (2-4 %).

Hier kan je leuke voorbeelden zien:klik hier.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Bij mij op de 910v staat brightness standaard al op 50. Ik heb "Black Level" op low staan en alles ziet er perfect uit. Als "Black Level" op Auto of High staat zie je dat zwart grijs wordt, erg lelijk.
Color banding zie ik heel minimaal in donkere scenes, in ieder geval vele malen minder dan op mijn oude plasma.
Ik ben echt supertevreden met de beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:03
Heb jij geen groene tint bij een wit egaal scherm dan?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05
net een 920v aangeschaft bij Smits Arnhem voor 2799, prijs inmiddels terug op 3499...
er waren meerdere in de 'sale', meeste prijzen lijken weer terug op normaal. 960v was 3189 etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Shocked schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:04:
[...]

LG heeft toegegeven dat de vignetting en near black problemen bekend zijn en dat ze dat proberen te verbeteren. Je kan dus discussiëren of het nou een brakke signaalverwerking is of dat het toch een panelfout is.
Er zijn tallozen die het panel hebben laten omruilen, in de hoop voor een beter exemplaar.

Ikzelf heb wel interesse in een Oled, maar wacht even de geluiden van de 2016-modellen af wat betreft de near-black problemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld echt geweldig vond, meer diepte en goede kijkhoek. Alleen voor dat geld wil ik dan ook wel een goed panel.

Enige remedie die sommige doen is brightness terugschroeven naar 50 of soms zelf 48 om de problemen te verhullen door wat black crush te introduceren in de near-black gebieden (2-4 %).

Hier kan je leuke voorbeelden zien:klik hier.
Dit hoor je wel vaker. LG maakt goeie panelen, maar eigenlijk zouden ze die gewoon aan Samsung, Sony en Panasonic moeten verkopen. Zij maken er dan wel een hele goeie TV van :). Dat lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Panasonic gebruikt een LG OLED paneel en hebben geloof ik dezelfde problemen als de LG modellen, dus een andere fabrikant met hetzelfde paneel heeft gewoon dezelfde beperkingen die er momenteel nog zijn met OLED.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Heeft iemand hier zijn scherm wel eens professioneel laten calibreren?

Ik lees veel over problemen met de schermen en wil er graag achter komen of ik een goeie te pakken heb.

De pijnpunten:

1. 3D blurring
2. Poor motion
3. yellow blob
4. Dark banding
5. vignetting
6/ bright edges

Hoe test ik dat allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb zojuist op mijn 55EF950V een firmware upgrade van versie 4.20.50 naar 4.20.70 uitgevoerd. Iemand enig idee wat er verbeterd zou moeten zijn in deze laatste release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
De judder op 24p zou opgelost moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Geldt dat ook voor versie 04.00.90 voor de 55EG910V? Ik heb nog geen changelog kunnen vinden en durf de update dan ook nog niet uit te voeren. Heeft iemand dat inmiddels al wel gedaan? Zijn er verbeteringen en/of verslechteringen merkbaar?

EDIT: Via de spaanse LG website zou bovenstaande versie verbeteringen in beeldkwaliteit moeten brengen.. Misschien toch maar gewoon updaten, slechter zal het niet worden toch? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Repsect op 07-02-2016 07:09 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
lex_esco schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:12:
Heeft iemand hier zijn scherm wel eens professioneel laten calibreren?

Ik lees veel over problemen met de schermen en wil er graag achter komen of ik een goeie te pakken heb.

De pijnpunten:

1. 3D blurring
2. Poor motion
3. yellow blob
4. Dark banding
5. vignetting
6/ bright edges

Hoe test ik dat allemaal?
heb je een goed beeld? ben je tevreden met het beeld dat je hebt?
Zie je wel eens de beeldproblemen die je in de lijst hierboven hebt genoemd?

zo niet, waarom zou je dan in ......naam zoveel belang hechten, moeite doen en misschien zelfs geld uitgeven aan het vinden van problemen die je zelf niet eens kunt zien?

Daarnaast is beeldervaring subjectief. wat de een mooi vindt, vind de ander te veel kleur, te weinig kleur, te licht, te donker etc. dus stel die tv lekker in zoals jij er prettig naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Onze Aurea is er afgelopen vrijdag plots mee opgehouden. Heel jammer want het concept van Aurea is ons altijd goed bevallen. Maar... nu mogen we dus wel een nieuwe uitzoeken en we zijn heel erg geïnteresseerd in een oled TV. We raken alleen een beetje in de war door de verschillende types die er zijn van LG.

Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de 55EG910V en de 55EC930V?

Zo op het eerste gezicht zie ik namelijk geen verschillen anders dan het aantal 3D brillen. Bij de Saturn is er zelfs een 55EC940V maar die kan ik helemaal niet terugvinden.

Ahum... het is me al duidelijk. De 910 is een nieuwer model dan de 930. Het is duidelijk wat we moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MaNdM op 08-02-2016 14:29 ]

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MaNdM schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:48:
Onze Aurea is er afgelopen vrijdag plots mee opgehouden. Heel jammer want het concept van Aurea is ons altijd goed bevallen. Maar... nu mogen we dus wel een nieuwe uitzoeken en we zijn heel erg geïnteresseerd in een oled TV. We raken alleen een beetje in de war door de verschillende types die er zijn van LG.

Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de 55EG910V en de 55EC930V?

Zo op het eerste gezicht zie ik namelijk geen verschillen anders dan het aantal 3D brillen. Bij de Saturn is er zelfs een 55EC940V maar die kan ik helemaal niet terugvinden.

Ahum... het is me al duidelijk. De 910 is een nieuwer model dan de 930. Het is duidelijk wat we moeten doen.
De verwarring in modelnummers kan ik mij wel wat voorstellen omdat men geneigd is om naar de cijfers te kijken in een producttypenaam. Bij LG zie je aan de letterreeks wat het meest recente model is, in dit geval EC <> EG, en bij een gelijke letterreeks betekent een hogere getal dan vaak een duurder model. De EC940V is van origine een Duits model.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelonius35
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Ben ook sinds vorige week eigenaar van een Oled 4k ef950 65 inch maar kan geen mp4 4K afspelen met de interne mediaplayer! moeten we wachten op web os 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelonius35
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Volgende week ook netflix 4k half jaar gratis ! actie bij een oled 4k

[ Voor 25% gewijzigd door thelonius35 op 08-02-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
thelonius35 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:45:
Ben ook sinds vorige week eigenaar van een Oled 4k ef950 65 inch maar kan geen mp4 4K afspelen met de interne mediaplayer! moeten we wachten op web os 3.0?
Wat voor 4K mp4 probeer je dan af te spelen?

Voorbeelden die op mijn 55EF950V getest heb:

http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=113
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=104
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=101
http://4ksamples.com/4k-uhd-fireworks-sample/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb deze firmware er meteen opgezet nadat ik hem gekocht had dus kan weinig zeggen over het verschil. Wel kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de beeldkwaliteit! Heb wel een halve dag lopen tweaken maarja dat hoort er ook wel bij vind ik.
Uiteindelijk heb ik alle beeld verbeteringen uitgezet behalve trumotion en color enhancement. Trumotion heb ik op user 5-5 en color enhancement op medium.
Black level op low vond ik ook een hele verbetering, contrast is echt zo bizar goed!
DjRik schreef op zondag 07 februari 2016 @ 07:07:
Geldt dat ook voor versie 04.00.90 voor de 55EG910V? Ik heb nog geen changelog kunnen vinden en durf de update dan ook nog niet uit te voeren. Heeft iemand dat inmiddels al wel gedaan? Zijn er verbeteringen en/of verslechteringen merkbaar?

EDIT: Via de spaanse LG website zou bovenstaande versie verbeteringen in beeldkwaliteit moeten brengen.. Misschien toch maar gewoon updaten, slechter zal het niet worden toch? :?
Pagina: 1 ... 5 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.