Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:12:
[...]

'De code wordt tussen 6 en 7 april weergegeven in het gedeelte Meldingen op je PS4™.'

Quote uit mijn PS Mail.
Top, dank!

Eens kijken of ik daar een leuke VR-game voor kan aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
Dying Light Seizoenspas 10 Euro aanrader aangezien ik nog originele deel ooit gekocht heb :P Ondergewaardeerd spel zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-09 06:36
Nieuwevolger schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:55:
Ik ga denk ik voor shadow of mordor in de sale, met als voornaamste reden dat ik nog 4 euro op m'n account heb staan en er 10 euro bij doe precies goed uitkom.
Daar ga je waarschijnlijk geen spijt van krijgen :) Echt een topgame en het vervolg wat later dit jaar uitkomt gaat er zeker komen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:48:
[...]

Zit het niet vast aan EA account?
Als ik op EA inlog zie ik zowel mijn PlayStation als PC account. Dus één EA account kan accounts voor PC, PlayStation en XBOX hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
Zojuist weer een Ps4 besteld, dit keer de pro met 2 controllers voor €400! Nu nog een 55 of 65 inch oled 4K en ik ben klaar! Ben heel erg benieuwd naar de pro versie. Ben van Ps4 naar pc weer terug naar Ps4 gegaan. Zal wel ff slikken worden qua graphics denk ik maar uiteindelijk went dat vanzelf.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RBN026 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:18:
Zojuist weer een Ps4 besteld, dit keer de pro met 2 controllers voor €400! Nu nog een 55 of 65 inch oled 4K en ik ben klaar! Ben heel erg benieuwd naar de pro versie. Ben van Ps4 naar pc weer terug naar Ps4 gegaan. Zal wel ff slikken worden qua graphics denk ik maar uiteindelijk went dat vanzelf.
Waarom weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Leuke deals in de easter sale. Net Thief gekocht voor € 4,99, destijds geskipt wegens geen Stephen Russell. Ook The Wolf Among Us, die ik altijd nog had willen proberen gekocht voor € 7,99. Als laatste en duurste ook nog Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration voor € 24,99 aan de lijst toegevoegd. Die wilde ik eigenlijk helemaal overslaan wegens die timed exclusive onzin, maar goed, redelijke prijs en goed spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:35
Achja, de graphics van Uncharted, Horizon Zero Dawn en The Last of Us zijn nu ook weer niet zo veel beter op pc he... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hehe welkom terug dan. Ik ben net over op een pro icm de LG OLED55B6. In het oled prijsdiscussue topic kun je vast een aanbieder naar voorkeur vinden. Al heb ik die van mij bij Audiovision.be te Mechelen vandaan voor 1598 euro. Volgende week wordt ie geleverd en dus heb ik maar snel de Playstation 4 slim de deur uit gedaan en een pro gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48
Zal wel ff slikken worden qua graphics denk ik maar uiteindelijk went dat vanzelf.
Wacht jij nou maar ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gaat snel, 3 april 2017 een GeForce GTX 1080 overgenomen van een Tweaker en 5 april een PlayStation 4 Pro. Ik ben erg benieuwd waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ik heb mezelf niet in de hand met het bouwen van een pc, wil constant de nieuwste componenten kopen, had nu een aardig systeem van 2.5K staan. En dat was nog niet genoeg dus ik verkoop mijn hele systeem en voor dat geld haal ik een ps4 pro met een 4k tv. Kunnen mijn dochters van 6 daar straks op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Jumpman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:46:
[...]

Gaat snel, 3 april 2017 een GeForce GTX 1080 overgenomen van een Tweaker en 5 april een PlayStation 4 Pro. Ik ben erg benieuwd waarom?
Ik heb mijn 1080 verkocht bedoel je? Mijn volledige systeem inmiddels ;)

Sinds de nintendo tot aan de ps4 heb ik altijd consoles gespeeld. Vorig jaar mijn eigen PC in elkaar gezet en dat was leuk maar uiteindelijk wordt dat een hele dure hobby voor 2 a 3 uurtjes gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
RBN026 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:50:
[...]

Ik heb mijn 1080 verkocht bedoel je? Mijn volledige systeem inmiddels ;)

Sinds de nintendo tot aan de ps4 heb ik altijd consoles gespeeld. Vorig jaar mijn eigen PC in elkaar gezet en dat was leuk maar uiteindelijk wordt dat een hele dure hobby voor 2 a 3 uurtjes gamen.
Het al wel aan mij liggen? Quote 3 april 2017: Pak je een 2e hands 1080! Ik heb vandaag de 1080 X overgenomen van een medetweaker voor 500 en deze kaart is gewoon zo goed als nieuw. Clockt makkelijk over de 2100 mhz heen oftewel een strixx oC of gaming Z is totaal niet nodig. Kan deze over een maand of 3 weer verkopen en haal dan 1080 ti.

Zelf ook van PC naar PlayStation overgestapt, geen tijd meer om telkens te tweaken om een game goed te laten lopen op de hoogste resolutie en instellingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 06-04-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Er staat "Aangeboden door RBN026, maandag 3 april 2017 15:18, 111 views"

Zit ik in een politieverhoor? 8)

Correctie: je hebt het over een forumpost.
Jumpman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:54:
[...]

Het al wel aan mij liggen? Quote 3 april 2017: Pak je een 2e hands 1080! Ik heb vandaag de 1080 X overgenomen van een medetweaker voor 500 en deze kaart is gewoon zo goed als nieuw. Clockt makkelijk over de 2100 mhz heen oftewel een strixx oC of gaming Z is totaal niet nodig. Kan deze over een maand of 3 weer verkopen en haal dan 1080 ti.

Zelf ook van PC naar PlayStation overgestapt, geen tijd meer om telkens te tweaken om een game goed te laten lopen op de hoogste resolutie en instellingen.
Dat was 3 maart zoals het er bij staat en die gedachte die daar is verwerkt is nou precies het probleem! Meer meer en meer willen. Niet normaal man!

[ Voor 101% gewijzigd door CHKYBSTRD op 06-04-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RBN026 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb mezelf niet in de hand met het bouwen van een pc, wil constant de nieuwste componenten kopen,
Jepp ken het gevoel 200%.. daarom ben ik toentertijd ook overgstapt naar PS4, om van dat 'gezeik' af te zijn.. :/

Ennnnnnn vervolgens komen ze met een Pro, waardoor ik weer met hetzelfde knagende gevoel zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
poor Leno schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:13:
[...]

Jepp ken het gevoel 200%.. daarom ben ik toentertijd ook overgstapt naar PS4, om van dat 'gezeik' af te zijn.. :/

Ennnnnnn vervolgens komen ze met een Pro, waardoor ik weer met hetzelfde knagende gevoel zit :(
Ja dat is klote echter gebeurd dat (gelukkig) niet jaarlijks, ik had nu mijn 1080 verkocht om eigenlijk een 1080 ti te kopen. Dat proces zal zich volgend jaar weer herhalen zowel met processor als videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door CHKYBSTRD op 06-04-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
poor Leno schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:13:
[...]

Haha. Dat knaagende gevoel had ik ook, heb er maar meteen aan toe gegeven en mn PS4 ingeruild voor een PS4 Pro. :9

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wacht daar nog even mee, wegens bepaalde omstandigheden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Heb zojuist ook een LG 55B6V gekocht voor €1599 bij Smits, ff snel tussen de bedrijven door opgehaald en thuis gebracht. Ben heel erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien met een ps4 pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48
RBN026 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:07:
Heb zojuist ook een LG 55B6V gekocht voor €1599 bij Smits, ff snel tussen de bedrijven door opgehaald en thuis gebracht. Ben heel erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien met een ps4 pro.
Ik denk hetzelfde als in de winkel. Zou wat zijn als ie er opeens anders uitziet :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ja komt er plotseling een 32" HD ready uit de doos _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Haha dat zou een stunt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'PlayStation Network cashback vouchers uit maart worden nu verzonden'

Hier nog niks bij de PS4 Meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:52
Uiteindelijk toch maar niet gegaan voor The Order 1886. Gelukkig want nu is de 'Jack the Ripper' DLC voor AC: Syndicate in de aanbieding voor 6 euro, top! Ik heb het altijd al willen spelen maar vond 15 euro voor DLC toch wel wat teveel. Bloodborn Old hunters had ik vorig jaar ook voor 8 euro gekocht in de aanbieding, dus loeren op DLC-aanbiedingen loont wel (via psprices.com).

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
De specs van de Xbox Scorpio zijn gekend, en hij is beter dan de PS4 pro. Dat is het risico dat Sony genomen heeft door als eerste een high end console uit te brengen.
Nu is de vraag, zou Sony zich neerleggen bij deze 'verloren' strijd, of krijgen we binnenkort een ps4 pro pro....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

Winkiller

De Mopperpot

dvdkiwi schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:09:
[...]

Ik denk hetzelfde als in de winkel. Zou wat zijn als ie er opeens anders uitziet :+
_O- :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Dat was logisch, want als je een jaar verder bent zijn onderdelen goedkoper etc. waardoor er betere hardware in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
Anton.net schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:38:
De specs van de Xbox Scorpio zijn gekend, en hij is beter dan de PS4 pro. Dat is het risico dat Sony genomen heeft door als eerste een high end console uit te brengen.
Nu is de vraag, zou Sony zich neerleggen bij deze 'verloren' strijd, of krijgen we binnenkort een ps4 pro pro....?
Aangezien de pro geen bundels heeft en hoe dan ook niet in de spotlight gezet wordt door Sony denk ik zeker dat dit het geval is. Vlak voor de E3 was bekend wat de Scorpio ongeveer zou worden en er zijn meerdere mensen uit het vak die aangeven dat Sony om die reden van een aankondiging op de E3 heeft afgezien. Hier kan ik helaas geen bron van aantonen omdat mijn informatie vooral uit podcasts komt.

Hoe meer pro's je verkoopt des te meer gezeik heb je uiteindelijk als je weer snel met een update komt dus om die reden verwacht ik wel zoiets. Misschien niet eens een andere naam, maar wel betere specs en dan pas het marketingteam er op los laten. Maar ja het is wat ik denk he...Zal het zeker niet als de waarheid verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 13:34
Ach wat heb je aan de snelste auto ter wereld als de benzine die erin gaat schaars is.

Noem mij 5 topgames die je alleen op de xbox kan spelen, ik kom niet verder dan 3.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Voor alle paniekzaaiers en doemdenkers: het verschil tussen de PS4 en X1 is bijna even groot als de Pro en Scorpio als het op ruwe kracht komt. (38% PS4 krachtiger dan X1 en 42% kraxhtiger Scorpio dan Pro). Microsoft heeft niet in paniek een verbeterde X1 uitgebracht toen en Sony gaat dat nu ook niet doen. Daarnaast gebruiken ze dezelfde CPU weer (als de Pro ook), dus 60fps mag je wel vergeten. Het verschil was met PS4 en X1 voornamelijk resolutie: 1080p vs 900p. Dat zal nu weer het geval zijn, maar in het voordeel van de Scorpio: native 4k vs checkerboard 4k.

Sony komt eind 2019/begin 2020 wel weer met een nieuwe console ;)

De reden dat de Pro niet in de spotlights wordt gezet is door de normale PS4. Alle games moeten op beide draaien en de base PS4 is gunstiger. Dus dan ga je daar zoveel mogelijk reclame voor maken. Pro tegenover de Xbox One is gewoon niet aantrekkelijk prijstechnisch. Een advertentie met games als Horizon, Gran Turismo, God of War en Uncharted met aan het eind: vanaf €299* is natuurlijk aantrekkelijker dan €399 ;)

Over een half jaar laten ze wel wat checkerboard 4K games zien met HDR van exclusives op de PS4 Pro vanaf €349*, tegenover de Scorpio.

[ Voor 30% gewijzigd door ASNNetworks op 06-04-2017 19:02 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het Xbox merk heeft mijn hartje al verpletterd toen de Xbox One in NL werd uitgesloten door em later te releasen hier. De Xbox One was ook nog eens duurder en niet zo krachtig.

Ik heb daarom dus voor het PlayStation merk gekozen en geen moment spijt gehad.

Ik heb geen behoefte aan de Scorpio en ik blijf voorlopig op mijn PS4 Pro genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:02:
Het Xbox merk heeft mijn hartje al verpletterd toen de Xbox One in NL werd uitgesloten door em later te releasen hier.
;( -O-

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je klinkt verbaasd. Het is al zo een anderhalf jaar (?) bekend dat de Scorpio krachtiger ging worden. Sony sloopt MS momenteel letterlijk als op exclusives aan komt, dus die liggen hier echt niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Tussen de one en de ps4 was het vrij makkelijk kiezen (voor mij). Met de 360 en ps3 was het wat lastiger en heb ik beide gekocht na een paar jaar.

Als de scorpio echt mooie exclusives krijgt of heel duidelijk grafisch voordeel in gamesbhaal ik die ook wel. Eerst afwachten.

Kom morgen terug van mijn werktrip in Duitsland en dan wacht Persona 5 als het goed is bij de buren op mij. Eindelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
ASNNetworks schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:55:
Voor alle paniekzaaiers en doemdenkers: het verschil tussen de PS4 en X1 is bijna even groot als de Pro en Scorpio als het op ruwe kracht komt. (38% PS4 krachtiger dan X1 en 42% kraxhtiger Scorpio dan Pro). Microsoft heeft niet in paniek een verbeterde X1 uitgebracht toen en Sony gaat dat nu ook niet doen. Daarnaast gebruiken ze dezelfde CPU weer (als de Pro ook), dus 60fps mag je wel vergeten. Het verschil was met PS4 en X1 voornamelijk resolutie: 1080p vs 900p. Dat zal nu weer het geval zijn, maar in het voordeel van de Scorpio: native 4k vs checkerboard 4k.

De reden dat de Pro niet in de spotlights wordt gezet is door de normale PS4. Alle games moeten op beide draaien en de base PS4 is gunstiger. Dus dan ga je daar zoveel mogelijk reclame voor maken. Pro tegenover de Xbox One is gewoon niet aantrekkelijk prijstechnisch. Een advertentie met games als Horizon, Gran Turismo, God of War en Uncharted met aan het eind: vanaf €299* is natuurlijk aantrekkelijker dan €399 ;)

Over een half jaar laten ze wel wat checkerboard 4K games zien met HDR van exclusives op de PS4 Pro vanaf €349*, tegenover de Scorpio.
Oh zeg dat dan. Fijn dat er iemand van Sony langs komt in dit topic om even de feiten op een rijtje te zetten. Ik bedoel dat neem ik aan aangezien je vanaf de 2e alinea niet aangeeft dat het een mening is :+

Paniekzaaiers en doomdenkers gebruik je ook volledig in de verkeerde context trouwens. Wat je wil zeggen is mensen met een andere mening waar ik me totaal niet in kan verplaatsen.

Mij maakt het trouwens verder totaal niet uit, want De Scorpio komt er toch pas als MS me wat te bieden heeft naast de Forza serie of ook maar iets wat ik nu niet op de pc kan kopen. Om die reden heb ik een PS4 en Switch en zoiets heeft MS nu simpelweg niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 06-04-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ASNNetworks schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:55:

Het is heel simpel, de PS4 Pro en Xbox One Scorpio zijn voor de diehard gamers en fanboys die unlimited geld recources hebben en online willen opscheppen over de specificaties. :+

Het overige gepeupel is tevreden met de standaard boxen, ik heb beide en ben meer dan tevreden en ga geen extra centjes doneren bij deze bedrijven. Gaat een van de consoles kapot buiten de garantie termijn dan wordt het een ander verhaal, dan pak ik automatisch de meest moderne. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
bram1984 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:17:
[...]

Je klinkt verbaasd. Het is al zo een anderhalf jaar (?) bekend dat de Scorpio krachtiger ging worden. Sony sloopt MS momenteel letterlijk als op exclusives aan komt, dus die liggen hier echt niet wakker van.
Ik ben helemaal niet verbaasd. En het is zeker een feit dat Xbox zich niet kan meten met de exclusives van playstation. (Zo denken wij ps4 bezitters er toch over O-) )

Maar Sony is nu wel het argument van "krachtigste gameconsole ooit" kwijt, en je gaat me niet vertellen dat dat niet knaagt bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Anton.net schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:35:
[...]

Ik ben helemaal niet verbaasd. En het is zeker een feit dat Xbox zich niet kan meten met de exclusives van playstation. (Zo denken wij ps4 bezitters er toch over O-) )

Maar Sony is nu wel het argument van "krachtigste gameconsole ooit" kwijt, en je gaat me niet vertellen dat dat niet knaagt bij Sony.
Sony heeft nog minstens een half jaar de naam van de krachtigste console ooit, en zoals Bram zei het is al een tijd bekend dat deze eraan kwam.

Echter hebben ze de software? dat is al 2 jaar echt minder, en als ik naar hun line up kijk dan kan die console nog zo krachtig zijn maar als je enkel games kan spelen die je ook op de Pro kan spelen, gaan mensen niet snel 500 euro neerleggen.

MS toont nu een geweldig stukje hardware, maar het gaat om de software, en die is in mijn ogen zeer matig.

Playstation is al lang bezig met deel 5, let maar op eind 2018 hooguit begin 2019 komt deze console uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Leuk krachtigere hardware en native 4k output + UHD bluray drive, maar als de games er niet zijn die ik wil spelen houdt het op. Dus mooi dat de XB1 bezitters nu eenzelfde keuze hebben: upgraden of niet. Maar ik baal niet opeens van mijn tweedehandse aanschaf van een PS4 pro voor 300 euro met drie games :P Want met Uncharted, Horizon heb ik iig twee PS exclusives must haves en Horizon was voor mij de system seller. Halo en Forza, Gears, Halo, Quantum Break en Ryse interesseren mij simpelweg niet genoeg om voor de XB1 of Scorpio te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:02:
Het Xbox merk heeft mijn hartje al verpletterd toen de Xbox One in NL werd uitgesloten door em later te releasen hier. De Xbox One was ook nog eens duurder en niet zo krachtig.

Ik heb daarom dus voor het PlayStation merk gekozen en geen moment spijt gehad.

Ik heb geen behoefte aan de Scorpio en ik blijf voorlopig op mijn PS4 Pro genieten.
Huh?? wait.. wut? hold on.. stop the presses.. gierende remmen en verslikt zich in een colaatje

Vertel je nu dat jij pas sinds PS4 over bent op Playstation???

Ik dacht serieus dat jij vanaf dag 1 van de PS1 al helemaal fanboy bent, zoveel posts en ophemeling hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Een jaar na dato met een wat betere console komen is minder knap dan studio's hebben die echt laten zien waartoe je console in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:33:
Een jaar na dato met een wat betere console komen is minder knap dan studio's hebben die echt laten zien waartoe je console in staat is.
wow hee, wil jij ff kappen met die wijsheid hier? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
poor Leno schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:14:
[...]

Huh?? wait.. wut? hold on.. stop the presses.. gierende remmen en verslikt zich in een colaatje

Vertel je nu dat jij pas sinds PS4 over bent op Playstation???

Ik dacht serieus dat jij vanaf dag 1 van de PS1 al helemaal fanboy bent, zoveel posts en ophemeling hier 8)7
Kun je nagaan hoe erg zn hart is verpletterd, van Xbox fan helemaal omgeslagen naar PlayStation ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:42
[...]

Dat denk ik ook wel, maar als ze dan naar de verkoopcijfers gaan kijken en de prachtige games er zijn verschenen dan zijn ze dat snel weer vergeten.

In het overgrote deel van de wereld willen mensen een Playstation. Vrijwel niemand zit te wachten op een Xbox. Mensen kopen wat hun vrienden hebben zodat ze samen kunnen gamen. Dat ga je niet snel meer terug draaien.

Daarnaast komen die paar exclusives ook uit op de PC. Kijk is in het Halo topic. Geen hond wilt het spelen. Forza lijkt me wel gaaf, maar om nou 3 of 4 delen binnen een generatie met zoiets te komen lijkt me echt niet nodig. Zeker als je nog tig andere race opties ernaast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zo'm krachtige console is leuk, maar de exclusives trekken mij gewoon niet. Dit was ook op de PlayStation 3 al zo. Die was in de BF's/FIFA's/COD's grafisch duidelijk (optimaliseren voor de Cell was gewoon lastiger enhet iets mindere RAM hielp ook niet mee) minder dan de XBOX 360, maar de exclusives Uncharted, The Last Of Us waren zoveel beter en mooier dan de Microsoft Exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:13
En hoe bevalt de televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Laat hun lekker halo 7, gow 6 en forza 10 spelen.

Gaan wij lekker met Nieuwe IP's en VR aan de slag.

En als het echt om de graphics en games ging hadden ze allang de playstation gekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 16-09 10:23
DeeSung schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:42:
Laat hun lekker halo 7, gow 6 en forza 10 spelen.

Gaan wij lekker met Nieuwe IP's en VR aan de slag.

En als het echt om de graphics en games ging hadden ze allang de playstation gekocht.
“hun“ en "wij" :')

Ik snap niet dat mensen zichzelf altijd zo in 2 kampen willen verdelen. Puur omdat je een Playstation hebt gekocht hoef je helemaal niet anti xbox te zijn.

Ik vind zelf de xbox het fijnere platform, maar heb onlangs een ps4 gekocht vanwege de exclusives die ik wil spelen. Ik ben nou eenmaal een gamer, en als er een goede game uitkomt wil ik die nou eenmaal spelen, ongeacht het platform.

De Scorpio vind ik echter heel interessant. De hardware is top en de ontwikkel filosofie van Microsoft klinkt erg goed. Ik kan iedereen aanraden het Digital Foundry artikel te gaan lezen. Microsoft kan hiermee console gaming echt gaan vernieuwen als ze het goed aanpakken. Het lijkt er ook op dat ze 4k echt voor elkaar hebben.

Ik hoop dat ze goed doorpakken en een paar sterke games laten zien op de E3. We gaan get zien :) Ik ben ook benieuwd hoe Sony gaat reageren.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er komen toch helemaal geen Scorpio exclusives? Net als bij Playstation worden games ontwikkeld die op het base platform moeten draaien. Dus ook daar zijn het Xbox One games die op een hogere resolutie en constantere (lees: dezelfde target) framerate draaien met eventueel wat meer bells & whistles. Precies zoals op de Pro.

Ik verwacht dus dat de verschillen klein zullen zijn. Het is goed dat de hardware specs nu al bekend zijn zodat Microsoft all out kan gaan deze E3 en de komende maanden voor wat betreft games. Want daar is waar ze de grote slag moeten slaan, niet met 'de meest krachtige console ooit'. Daar heb je niets aan als het games aanbod er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
jooncheez schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 05:44:
[...]

“hun“ en "wij" :')

Ik snap niet dat mensen zichzelf altijd zo in 2 kampen willen verdelen. Puur omdat je een Playstation hebt gekocht hoef je helemaal niet anti xbox te zijn.

Ik vind zelf de xbox het fijnere platform, maar heb onlangs een ps4 gekocht vanwege de exclusives die ik wil spelen. Ik ben nou eenmaal een gamer, en als er een goede game uitkomt wil ik die nou eenmaal spelen, ongeacht het platform.

De Scorpio vind ik echter heel interessant. De hardware is top en de ontwikkel filosofie van Microsoft klinkt erg goed. Ik kan iedereen aanraden het Digital Foundry artikel te gaan lezen. Microsoft kan hiermee console gaming echt gaan vernieuwen als ze het goed aanpakken. Het lijkt er ook op dat ze 4k echt voor elkaar hebben.

Ik hoop dat ze goed doorpakken en een paar sterke games laten zien op de E3. We gaan get zien :) Ik ben ook benieuwd hoe Sony gaat reageren.
Sony is gewoon lekker bezig al 2 jaar lang. Games, VR en een krachtige console erbij. We gaan namelijk nog bloedmooie games uit de Pro zien komen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Dat mag allemaal wel zo wezen, de game ontwikkeling voor de PS4 (pro) blijft echt niet stil staan, aan de andere kant wanneer je het met de mobile wereld vergelijkt....

Apple laat zien wat je met goede optimalisatie kan bereiken, hoe een smartphone net dat extra iets heeft door Software die 100% geoptimaliseerd voor een ecosysteem. Android, en geloof me, ik ben veel meer een Android man dan iOS, heeft dat veel minder. Je blijft daar toch zitten met een los OS en universele hardware..... Zo kan je het verschil eind dit jaar met consoles ook zien.

Het ene product gaat veel meer volgens het technische Apple model op de markt gebracht worden, terwijl de PS4 (pro) net als een Android telefoon prima puike prestaties kan leveren, maar het voelt toch anders.

Ik zie namelijk wel wat in hardware matige optimalisaties, de praktijk bewijst dat dit werkt. Afijn... Sony heeft met de opvolger van de PS4 (pro) opnieuw een kans. De vraag is alleen als en of ze met relatief standaard hardware het zelfde kunnen bereiken....

Deze discussie staat ook volledig los van IP, exclusieve games zijn heel persoonlijk, daarmee het oordeel hier over ook heel subjectief.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 08:49
Ik heb geen idee hoe native 4k zich verhoudt tot checkerboard 4k. En eigelijk boeit het ook niet. waar draaien de mulitplatform het beste op, last gen was dat meestal x360, nu meestal ps4. Ik kan me voorstellen dat het de scorpio anders wordt.
Maar dan is het nog steeds een kwestie vanplatform exclusives. Ik ben niet zo van fps en ook niet zo van simcade games, tsja dan is per definite xbox al minder aantrekkelijk. Als echter al mijn multiplat games better gaan draaien.tsja.....dan overweeg ik het. Ik speel ook nog wel is x360 games dus vind het ook interresant dat ik die dan (met upscaling?) kan gaan spelen op een xb one.
Ik denk alleen dat ik lekker start met een xb1 slim en die dan 'inruil' als de scorpio goedkoper en/of beter word. Ik vind een still console ook erg belangrijk en ben erg nieuwsgierig hoe de scorpio op dat vlak gaat presteren.

Oh en live vs ps+. Het scheelt niet zo veel meer. Maar was altijd een fan van xbox live. Als alles min of meer even goed is zou dat ook nog een factor kunnen zijn (verder...de maandelijkse 'gratis' games vind ik momenteel ook iets beter aan de ms kant).

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 07-04-2017 08:16 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:28:
Zo'm krachtige console is leuk, maar de exclusives trekken mij gewoon niet. Dit was ook op de PlayStation 3 al zo. Die was in de BF's/FIFA's/COD's grafisch duidelijk (optimaliseren voor de Cell was gewoon lastiger enhet iets mindere RAM hielp ook niet mee) minder dan de XBOX 360, maar de exclusives Uncharted, The Last Of Us waren zoveel beter en mooier dan de Microsoft Exclusives.
Daarom. Xbox heeft het prima gedaan met de 360, een waardige concurrent van de PS3, maar met de PS4 totaal geen partij.
Dit komt ook omdat de games gewoon niet bijzonder zijn op de X1, en zoals ik al eerder aangaf als ik hun games bekijk die nog moeten uitkomen word ik daar absoluut niet warm van.

Maar goed er zullen altijd mensen zijn die een Xbox fijn vinden, dat is ook helemaal geen probleem, echter weet ik stiekem ook wel dat er met grote jaloezie wordt gekeken naar Playstation vanwege het groot aanbod aan verschillende exclusieve games.

Het is jammer dat Microsoft gewoon weinig energie steekt in first party titels, of als het niet snel genoeg gaat dan trekken ze de stekker eruit.. (Scalebound)

Games van Playstation die nog moeten uitkomen als je dat even bekijkt is eigenlijk gewoon bizar, en dan heb ik het niet eens over de games die dit jaar exclusief zijn uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat wil ik je best vertellen hoor. De Scorpio geruchten gingen al voordat de Pro überhaupt aangekondigd was. Daarbij kan Sony nog zo een half jaar roepen dat de Pro de meest krachtige console ooit is en tegen die tijd is het momentum ook wel weer voorbij. Dan zijn wellicht Spider-Man, Days Gone, God of War 3, Detroit en de Uncharted 4 DLC inmiddels uit en dan heb je dus een (1!!) jaar met NieR, Nioh, Horizon, Persona 5, Spider-Man, Days Gone, God of War 3 en Detroit (en dan mis ik er nog een paar). Daar gaat een Crackdown of Forza 23 weinig aan veranderen.

En ik heb goede hoop dat we Bloodborne 2 te zien krijgen op de E3. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 07-04-2017 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Ik vind het wel opmerkelijk dat iedereen nu loopt te roepen dat exclusives belangijker zijn. Dat was tijdens de launch van de PS4/Xbox One toch net anders om en toen moest iedereen de PS4 hebben want die was krachtiger.

En nu heeft MS een betere console en nu zijn in eens de exclusives het belangrijkste? Volgens mij zitten hier redelijk wat hypocriete mensen.

En iedereen weet zonder het aparaat gehad te hebben al of die wel en niet 4K60fps kan doen, terwijl er een hoop custom werk aan zit en MS denkt flink winst te kunnen pakken met een DX12 block processor. Het enige wat momenteel duidelijk is, is dat de Scorpio een flike redesign is, waar de PS4 Pro een upgrade van de bestaande hardware is.

Ik wacht wel af of ik mijn One inruil voor een Scorpio (ik wil wel graag een UHD speler), kan ik voor de rest die excusives wel op mijn Pro spelen. En die andere exclusives op de Scorpio

[ Voor 8% gewijzigd door LOTG op 07-04-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LOTG schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:57:
Ik vind het wel opmerkelijk dat iedereen nu loopt te roepen dat exclusives belangijker zijn. Dat was tijdens de launch van de PS4/Xbox One toch net anders om en toen moest iedereen de PS4 hebben want die was krachtiger.

En nu heeft MS een betere console en nu zijn in eens de exclusives het belangrijkste? Volgens mij zitten hier redelijk wat hypocriete mensen.
Nou nee, ten tijde van de PlayStation 3 al voor de Sony gekozen vanwege de exclusives. Dit terwijl in third party games de PlayStation grafisch altijd iets minder presteerde. De PlayStation 4 heb ik meteen gekocht, omdat ik BF en FIFA speel, die exclusives waar het mij om ging die kwamen er toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

En nu heeft MS een betere console en nu zijn in eens de exclusives het belangrijkste?
Ik zei in 2013 al dat je de keuze moet maken welke games je wilt spelen en afhankelijk daarvan een XB1 haalt of een PS4. Welke van de twee technisch beter is interesseert mij niet. Denk je dat een Switch bezitter het interessant vindt? Als je graag de nieuwe Zelda wil spelen haal je de WiiU of Switch. Speel je graag Forza, Gears of Halo dan de XB1. Speel je liever Uncharted, Horizon of Persona5 dan de PS4. Exlusives zijn voor mij altijd de reden geweest om een console te halen.

Wie weet dat ik ooit een scorpio scoor omwille van de UHD Bluray drive maar dat hangt af van het aanbod aan UHD Bluray discs. Zolang dat niet echt van de grond komt en je via Netflix, Amazon Prime en co in 4k kan streamen weet ik niet of ik er ooit behoefte aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Joosie200 Ik vind de 4K streams persoonlijk erg meh. De bitrate is eigenlijk gewoon te laag. Zag je vroeger al het verschil op Netflix met een Bluray, met 4K word het alleen maar duidelijker.

Maar wat ik zei geld natuurlijk niet voor iedereen, alleen is er een groot deel waar dit wel voor geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
[b][message=50831265,noline]De vraag is alleen als en of ze met relatief standaard hardware het zelfde kunnen bereiken....
Standaard hardware? Je weet dat de Pro ook speciale optimalisaties heeft heh voor oa. checkerboard rendering en (PS)VR? Het is verre van standaard hardware te noemen. Lees het artikel destijds maar van DigitalFoundry dan zie je dat ook Sony heeft gekozen om een unieke GPU te maken!
jooncheez schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 05:44:
[...]

Microsoft kan hiermee console gaming echt gaan vernieuwen als ze het goed aanpakken.
Het is inderdaad leuke hardware, maar om nou te zeggen dat het zo ontzettend vernieuwend is wat ze gedaan hebben? Nou nee. Het opvallendste is DX12 in silicon en dat is denk datgene wat voor de meeste optimalisatie zorgt, en dus een hele slimme keuze.

En ben het met je eens dat het vreemd is om met 'kampen' te gaan werken. Als de prijs niet te hoog is schaf ik deze ook wel aan! (alhoewel er toch eerst nog een Switch komt zodra er meer games zijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Console wars vind ik ook maar voor kinderen. Heeft ook lekker een meerwaarde om 1000x te zeggen dat ps exclusives beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea

En iedereen weet zonder het aparaat gehad te hebben al of die wel en niet 4K60fps kan doen, terwijl er een hoop custom werk aan zit en MS denkt flink winst te kunnen pakken met een DX12 block processor. Het enige wat momenteel duidelijk is, is dat de Scorpio een flike redesign is, waar de PS4 Pro een upgrade van de bestaande hardware is.

Ik wacht wel af of ik mijn One inruil voor een Scorpio (ik wil wel graag een UHD speler), kan ik voor de rest die excusives wel op mijn Pro spelen. En die andere exclusives op de Scorpio
Zelf heb ik nog nooit een console gekocht omdat die krachtiger is dan een andere. Ben inderdaad wel PlayStation fan sinds de PS1 dus als er een nieuwe console komt in een nieuwe gen zal dat toch altijd eerst een PlayStation zijn!

En mja, wat is een 'flinke redesign' en wat is een 'upgrade' van bestaande hardware? Ik vind beide een upgrade van bestaande hardware! Beide gebruiken Jaguar CPU cores, beide gebruiken als basis practisch dezelfde GPU cores, beide GPU's hebben dingen er in zitten van Polaris al, de Pro's GPU heeft al wat dingen van Vega en neem aan die van Scorpio ook wel.

Het echte grote verschil zit 'm DX12 in silicon. Voor de rest zit het verschil in het koelingssysteem wat apart te noemen valt voor een console.

Moet eerlijk zijn, na alle geruchten over Scorpio had ik eigenlijk toch nog wel iets meer verwacht, dit is ook gewoon een upgrade van bestaande hardware! Jawel, wel een grotere upgrade, dat wel, en slimmer geoptimaliseerd ook dan die van de Pro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Persona 5 krijgt erg goede cijfers op [url="ttp://www.metacritic.com/game/playstation-4/persona-5?ref=hphttps://"]Metacritic[/url], maar het is tijdrovend en denk ik niet mijn game.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 07-04-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Jumpman Kijk wat video's er van, als het je niet aan spreekt zou ik het inderdaad niet kopen. Ik vond P4 Golden ontzettend vet, alleen het time mangement stond mij tegen dat helaas weer present is.

Het is tactische turnbased combat met dungeon crawling, het is ook erg story driven (als het verhaal je ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Leuke discussie dit :)

Het wordt natuurlijk pas echt interessant als we vergelijkingen gaan zien van native 4k tegenover checkerboarding en upscaling. Ik heb nu een pro met een 4k scherm en het ziet er fantastisch uit. In eerdere artikelen heeft Digital Foundry al eens aangegeven dat het zonder speciale metingen het verschil soms nauwelijks te zien is met een PC op native 4k. Wel zou de Scorpio hogere settings voor graphics en hogere framerates kunnen bieden.
Vooral de framerate optimalisatie op de pro is nog wel eens tegen gevallen. Dit ligt natuurlijk ook bij de developer maar het blijft interessant om te zien of de Scorpio op dit punt misschien ook wel beter gaat zijn.
In dat geval zou ik nog best eens een Scorpio overwegen voor de beste ervaring voor multi platform titels. En verbeteringen voor x360 games en een UHD bluray zijn ook welkom :)
Dat is wel een heel goede prijs zeg!
Nice! Ik heb hem sinds oktober en ben er enorm blij mee. Wel even de laatste update installeren zodat je HDR game mode hebt :)

[ Voor 21% gewijzigd door rajackar op 07-04-2017 09:58 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist al dat ik een PS4 zou kopen nog voordat het ding aangekondigd was. Dat deze krachtiger is, is een erg fijne extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Dat was toen der tijd met de PS4 ook gewoon het geval, want Microsoft heeft over het algemeen nooit veel exclusives gehad. Ze hebben exlusive rechten gehad van third party games voor een bepaalde tijd toen der tijd. Zie Titanfall, Tomb Raider, Mass Effect, GTA (content), en zo zal er nog wel wat zijn.

Alle consoles hebben custom hardware elementen. De PS3 en 360 waren dat al helemaal door hun exotische architectuur. PS4 en One iedem en zo ook Pro en Scorpio.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Ook hier is de kinderachtige discussie over welke console beter is nu klaar. Dit topic gaat over de PS4. Jullie gaan elkaar niet overtuigen, dus probeer dat dan ook niet. Ga lekker gamen op de console die je zelf het beste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de Atari 2600! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Maar het is normale discussie, over de feiten van elke console. Want als je a zegt mag je toch met b reageren?

Nee, het is helemaal geen console X versus console Y topic, en hij is ook niet normaal. Je begon nota bene zelf over 'jullie' te praten in het andere topic. Verder commentaar op moderatie graag in Feedback op moderatie binnen Spielerij en nu hier ontopic verder over de PS4 (zie de titel)

[ Voor 59% gewijzigd door Grotman op 07-04-2017 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Er is ooit een PS4 vs XBO topic geweest wat totaal uit de klauwen liep, daarnaast zijn er in eerdere PS4 topics ook regelmatig PS4 vs XBO discussies geweest die vroeg of laat uit de hand liepen. Wat heb je aan een wellus - nietus "discussie"?

Vandaar dat er op een gegeven moment een "geen PS4 vs XBO discussie" regel is gekomen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ook niet verder over de atari? :| -O-

Verder puur over ps4.....ik twijfelde heel erg, maar een titel (in mijn geval sf5) deed me vrij makkelijk beslissen, kan me voorstellen dat dit ook kan gelden voor bepaalde games van de buren..

Echter kiezen is onzin, lekker multiplatfrom FTW.

Ik verwacht ook niet dat er heel snel een reactie komt vanuit Sony. voor de mainstream is de ps4 niet aan te slepen, en voor mensen die iets meer willen is er de pro. Beetje zoals de ps2 destijds, tuurlijk de cube en org xb waren krachtiger, maar de voorsprong was dusdanig dat ze op hun gemak de ps3 gingen voorbereiden. Ik zie wel overeenkomsten :)

Edit:
Happy bday Chaos!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On Topic:

Iemand de PS Store coupon van 10 Euro al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:04:
On Topic:

Zelfs nog geen bevestigingsmail... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
On Topic:

Nope. Wel de mail 31 maart.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

Sub Accounts can graduate to Master Accounts! Find out how:

https://www.playstation.c...ccount-holder-reaches-18/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8zTl5dUAAAtYuO.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023

Hypocriete mensen blijven je altijd houden, maar als ik naar mezelf kijk wist ik al dat, voordat de PS4 uitkwam en het duidelijk was dat deze krachtiger zou zijn, ik deze zou willen. Ik heb de PS2, PS3 en PS4 en heb nog nooit serieus overwogen om een Xbox te halen. Ik vind de controller van de Playstation heel fijn, vind de multiplatform games die erop uitkomen altijd prima draaien (ja, ook ten tijde van de PS3 heb ik daar nooit problemen mee gehad, ondanks dat het merendeel beter liep op de Xbox 360) en zou de Playstation exclusives voor geen goud willen missen; dit laatste is voor mij zelfs de voornaamste reden om telkens voor de nieuwe Sony console te kiezen. De Naughty Dog games vind ik geweldig en moet ik per se spelen, evenals een nieuwe God of War en een nieuwe titel van Quantic Dream. Ook zijn het titels als Horizon en Bloodborne (die ik nog moet spelen, maar waar ik hele hoge verwachtingen van heb) die ik niet zo 1, 2, 3 zie verschijnen op de Xbox en die de line-up aan exclusives voor mij veel interessanter maakt dan hetgeen de Xbox aanbiedt.

Dus concluderend kan ik zeggen dat het voor mij elke keer een hele simpele keuze is, omdat ik dit soort titels van deze studios wil blijven spelen en het dus voor mij duidelijk is dat ik elke nieuwe console van Sony daarvoor aan zal moeten schaffen. Voor mij is het dan ook irrelevant welke console krachtiger is, alhoewel het natuurlijk wel fijn is dat het deze generatie de PS4 was waarbij de multiplatform titels beter liepen.

Overigens is de Xbox line-up voor mij zelfs zo oninteressant dat ik nog eerder een Switch aan zal schaffen, aangezien ik veel liever Zelda, Mario en Donkey Kong zou spelen dan hetgeen er op de Xbox uitkomt. Maar goed, wellicht dat ze ons dit jaar en de aankomende E3 nog kunnen verrassen met nieuwe aankondigingen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PS4 games die naar PS Now komen vallen nogal tegen: http://gadgets.ndtv.com/g...tation-now-leaked-1673201

Killzone Shadowfall
Entwined
Hohokum
Helldivers
Escape Plan
Knack
Counterspy
The Unfinished Swan
Resogun
Doki Doki Universe
Dead Nation: Apocalypse Edition
Sound Shapes
Super Stardust Ultra
​Hardware Rivals

Zo blijft het een veel te dure service, zeker vergeleken met bijv. EA Access (25euro per jaar) of Xbox Game Pass (gaat volgens mij 10euro per maand worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Homeland
Ik heb geen idee wat Now kost, maar EA heeft in elk geval ook niet de laatste games in EA Access. Xbox Game Pass denk ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
LOTG schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:41:
@Homeland
Ik heb geen idee wat Now kost, maar EA heeft in elk geval ook niet de laatste games in EA Access. Xbox Game Pass denk ik ook niet.
Now kost 17euro per maand, EA krijgt binnenkort Fifa 17 en heeft meerdere recente titels (bijv UFC 2), Xbox Game Pass zal denk ik geen gloednieuwe triple A games krijgen maar zoals het er uitziet wel meer current gen games.

Het blijft me verbazen hoeveel ze voor Now vragen, maak het 10 euro en voeg betere games toe en ik zou het gerust overwegen. Een ander verschil is natuurlijk dat Ps Now de games streamt terwijl je ze bij de andere dienst moet downloaden (heeft beiden zo zijn eigen voor en nadelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Homeland
Ik denk dat daar het probleem zit, je moet ze streamen en volgens mij word Now ook beschikbaar op de PC zonder dat je een PS4 moet hebben (tenminste dat dacht ik zo te lezen).

Dat wil Sony natuurlijk niet door recente games min of meer aan te bieden op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf PS Now wel geprobeerd, maar ik vind het helemaal niets.
Ik bezit over een meer dan prima internetverbinding, maar met het streamen van games via PS Now blijf je gewoon Lag houden...Bij de ene game wat meer merkbaar dan de andere..

Als je deze games gewoon kon downloaden zodat je ze van je schijf kan spelen, dan zou ik het direct doen en zou de prijs mij ook niet uitmaken(Kunnen ze simpel doen door de games te locken als je geen abonnement meer heb, zoals PS Plus).Of in ieder geval die optie geven voor mensen die dat liever willen.

Ikzelf heb nog geen Pro gehaald, maar nu met de Scorpio is het wachten tot het bericht dat Sony met de Ultra Pro bezig is....Dus ik wacht daar lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Joosie200 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:09:
[...]

Ik zei in 2013 al dat je de keuze moet maken welke games je wilt spelen en afhankelijk daarvan een XB1 haalt of een PS4. Welke van de twee technisch beter is interesseert mij niet. Denk je dat een Switch bezitter het interessant vindt? Als je graag de nieuwe Zelda wil spelen haal je de WiiU of Switch. Speel je graag Forza, Gears of Halo dan de XB1. Speel je liever Uncharted, Horizon of Persona5 dan de PS4. Exlusives zijn voor mij altijd de reden geweest om een console te halen.

Wie weet dat ik ooit een scorpio scoor omwille van de UHD Bluray drive maar dat hangt af van het aanbod aan UHD Bluray discs. Zolang dat niet echt van de grond komt en je via Netflix, Amazon Prime en co in 4k kan streamen weet ik niet of ik er ooit behoefte aan heb.
Ben ik het helemaal mee eens. Uiteraard kun je van een merk console fan zijn (gelukkig maar anders moesten we die console wars/bashes missen ;0)

Lijkt me logisch tegenwoordig dat iemand console kiest op basis van exclusives en eventueel functies. En niet omdat de een x aantal 'teraflops' meer heeft dan dan de andere.

De geschiedenis heeft dat toch ook geleerd dat de console's die krachtiger was cq betere graphics had maar weinig cq slecht spel aanbod een vroege dood gestorven zijn...(al speelt marketing ook een rol) maar het gaat toch om de games. Als er weinig goede exclusives zijn of überhaupt weinig goede spellen voor een console dan heb je aan ongelooflijke graphics (super specs.) die de console kan produceren helemaal niks.

Je zou je kunnen afvragen of je Gran Turismo 7 of Forza 7 wilt spelen... of welke exclusives dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:51:
[...]

Ikzelf heb nog geen Pro gehaald, maar nu met de Scorpio is het wachten tot het bericht dat Sony met de Ultra Pro bezig is....Dus ik wacht daar lekker op.
That's not going to happen. Xbox loopt mijlenver achter op de verkoopcijfers van PS. Dus denk je dat Sony bang wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Homeland schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:17:
PS4 games die naar PS Now komen vallen nogal tegen: http://gadgets.ndtv.com/g...tation-now-leaked-1673201

Killzone Shadowfall
Entwined
Hohokum
Helldivers
Escape Plan
Knack
Counterspy
The Unfinished Swan
Resogun
Doki Doki Universe
Dead Nation: Apocalypse Edition
Sound Shapes
Super Stardust Ultra
Hardware Rivals

Zo blijft het een veel te dure service, zeker vergeleken met bijv. EA Access (25euro per jaar) of Xbox Game Pass (gaat volgens mij 10euro per maand worden)
Tja dit zat er natuurlijk dik in. En alle PC fanboys maar gillen dat ze geen PS4 meer nodig zouden hebben en de exclusiviteit hiermee volledig wegvalt. Valt dat even tegen. :+

Af en toe zal er eens een oudere game bij komen en vanaf gehaald worden, maar de toppers kun je wel vergeten op PS Now.
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:51:
Grapje, neem ik aan? :)

Maar als TW3 fanaat heb je trouwens wel redelijk profijt van boost mode, qua framerate. Wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony gaat zeker wel weer met een nieuwere versie console komen.
Maybe nog niet dit jaar, maar hij komt er wel.
Dat is gewoon logisch nu ze de weg zijn ingeslagen met de Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
bram1984 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:07:
[...]

Tja dit zat er natuurlijk dik in. En alle PC fanboys maar gillen dat ze geen PS4 meer nodig zouden hebben en de exclusiviteit hiermee volledig wegvalt. Valt dat even tegen. :+

Af en toe zal er eens een oudere game bij komen en vanaf gehaald worden, maar de toppers kun je wel vergeten op PS Now.

[...]

Grapje, neem ik aan? :)

Maar als TW3 fanaat heb je trouwens wel redelijk profijt van boost mode, qua framerate. Wel het overwegen waard.
Er is ivm marketing deal ms en tw3 best een grote kans dat die game dalijk scorpio ondersteuning krijgt.

Verder zie ik het nog best gebeuren dat sony volgend jaar weer een ps4 pro pro heeft hoor.
Iedereen vond het eerst ook onmogelijk een mid gen upgrade, en kijk eens is gebeurt.
Ze willen heel graag richting de telefoonmarkt en elk jaar of 2 jaar een upgrade.
Ik zou er zelf niet verbaast van staan als ze het doen ;)

Edit:

Plus het is de enigste manier om pc een beetje bij te benen want daar gaat het qua hardware nu ook weer met grote stappen vooruit.
Een ps4 ultra met ryzen cpu en 16gb ram en vega gpu met zon 8-10tflops in 2018 zeg ik geen nee tegen hoor :P
Tenzij ze echt weer de ps3 prijs opgaan.
Maja noem dan gewoon ps5 en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 07-04-2017 15:29 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

v8power67 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:19:
[...]

Er is ivm marketing deal ms en tw3 best een grote kans dat die game dalijk scorpio ondersteuning krijgt.

Verder zie ik het nog best gebeuren dat sony volgend jaar weer een ps4 pro pro heeft hoor.
Iedereen vond het eerst ook onmogelijk een mid gen upgrade, en kijk eens is gebeurt.
Ze willen heel graag richting de telefoonmarkt en elk jaar of 2 jaar een upgrade.
Ik zou er zelf niet verbaast van staan als ze het doen ;)
En alle super gamers + fanboys rennen weer naar de winkel, zijn we nu klaar met deze :O praat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:22:
[...]

En alle super gamers + fanboys rennen weer naar de winkel
Ligt eraan of er een witte komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

poor Leno schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:33:
[...]

Ligt eraan of er een witte komt >:)
Ja en als er na een paar jaar weer een zwarte of andere kleur komt vliegen ze opnieuw naar de winkel. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 07-04-2017 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:19:
Sony gaat zeker wel weer met een nieuwere versie console komen.
[...]
Ja, de PS5. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Het jaar is nog lang, maar de pro is net een half jaartje oud ofzo? Verder lijkt me dat alles afhangst van het succes van de scorpio. Maar gezien het succes wat de ps4 nu al heeft en de voorsprong in afzet markt..........vrees ik dat scorpio het nog lastig zal krijgen.

Ik verwacht eerder nog een pro slim, of een pro met standaard ssd en mogelijk meer bandbreedt naar die ssd dan verdere videokaart , mem of cpu tweaks. En dan idd ergens in 2019 ofzo een ps5 of 'pro pro'

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sagat schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:02:
Maar gezien het succes wat de ps4 nu al heeft en de voorsprong in afzet markt..........vrees ik dat scorpio het nog lastig zal krijgen.
Houd toch op man, dat is toch in het geheel niet belangrijk voor de players. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
wat mij betreft is het fijn om goede concurentie te hebben, dat houdt je scherp, daarnaast ben ik zelf een merken hoer. Ik wil gewoon goed spul, liefst betaalbaar. en of het sony, microsoft of nintendo heet boeit me helemaal niks. Ik ben er van overtuigd dat als de huidige one wat meer een concurent was, dat de maandelijkse plus games bijvoorbeeld al een stuk beter zouden zijn, now the're not even trying......

Oh en gamen is mijn main hobby, helaas ben ik redelijk sloeber, maar anders zou ik standaard day one de nieuwste produkten van alles consolebakkers in huis halen :) Zoals eerder gezegd multiplatform gaming FTW.

Dat gezegd hebbende, voor iemand met weinig tijd om te gamen heb je (of in ieder geval ikke) aan een ps4 ruim genoeg. Hoop niet dat ik mensen beledig maar all round is een ps4 op dit moment de beste keuze imho.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sagat schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:30:
wat mij betreft is het fijn om goede concurentie te hebben
Hoop niet dat ik mensen beledig maar all round is een ps4 op dit moment de beste keuze imho.
Concurrenten maken ook prijsafspraken ;)
Nee zonder dollen de Xbox One is veelzijdiger (+TV kijken) maar de PS4 is een fijnere gameconsole.
Alleen jammer dat de Xbox Controllers mij beter bevallen dan de dual shocks, lees betere prestaties door mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Winkiller op 07-04-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
heh ik vind 200 of zelfs 188 mooie prijs voor een ps4. of je het slim design mooi vind is een 2e maar al mijn console zut staat toch vrij onzichtbaar in mijn tv meubel (ik heb trouwens een pro en vind dat design NIET mooi).
Ik verwacht dat de one S nog wel standaard voor onder de 200 komt, of 200 met een mooit gamebundel en/of extra controllert.

Verder heb ik met standaard spellen eigenlijk nooit issues gehad met joypad. Met mijn geliefde 2d fighters wel. Maar dat is geloof ik een standaard deformatie bij deze spelersgroep. Zie vrijwel nooit iemand spelen op een standaard pad, wel iets vaker playstation pads t.o.v x360, op de one is er buiten KI niet heel veel te knokken dus daar weet ik het niet zo goed van), misschien enige uitzondering de smash melee spelers. Maar die kan je toch sowieso niet serieus nemen ;)

* Sagat wacht to hij gelynched word door de vast overvloedig aanwezig smash community hier in het ps4 topic :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
On Topic:

Nee, nog steeds niet :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als iedereen de tijd die ze hier spenderen over die luizige 10 waren gaan werken hadden ze 15€ euro verdiend.

:Y) :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!