-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
How do you save a random generator ?
[ Voor 122% gewijzigd door willemdemoor op 21-02-2017 22:57 ]
Euhm.. ik denk dat er juist dan opeens heel veel synthetische benchmarks zullen komen, naast wat real world.. ook synthetisch is intressant aangezien veel software intel-optimized is en dus best-case voor intel laten zien.. Mooi voorbeeld is prime95 welke avx512 ondersteund, maar daar biedt het ook zeker voordeel.enchion schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:18:
Nog 1 week en het tijdperk van synthetische benchmarks is (gelukkig) voorbij.
Ik bedoel: nieuwe architectuur, alle cijfers zijn welkom...
[ Voor 66% gewijzigd door willemdemoor op 21-02-2017 22:58 ]
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Anoniem: 444127
Laat ik dat nieuws nu net hebben gemist, of niet hebben meegekregen dat het om een langdurige prijsstijging zou gaan. Zonde van het geld: 60-70 euro weggooien voor RAM, ook nog wat extra voor de SSD.-The_Mask- schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:42:
[...]
[...]
Prijzen stijgen maar langzaam, over twee weken is er hooguit enkele euro's bij, die paar euro gaan echt het verschil niet zijn, terug sturen gaat nog meer kosten. Als je werkelijk het dure geheugen een probleem vindt had je het vorige zomer moeten kopen want toen was het op het laagste punt en werd bekend dat de prijzen gingen stijgen doordat productie werd terug geschroefd.

Ik vind W10 een vervelend besturingssysteem maar dat is hier inderdaad offtopic, elders zal ik er misschien eens over uitwijden. Voor hier wou ik enkel weten of dat het mogelijk problemen oplevert bij nieuwe moederborden om gewoon vanaf een USB een besturingssysteem te installeren.Tja als je slim bent installeer je ook Windows 10...
Ja, zout en zo maar alles wijst dezelfde kant op, het zijn prima CPU's voor wat de meeste mensen veel met CPU's doen. Er zijn tradeoffs, er zijn taken waar 'vergelijkbare' Intel CPU's geschikter voor zijn (AVX?) maar voor de meeste gebruikers is Ryzen een prima alternatief.Atmosphere schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:13:
heeft iemand dit toevallig gezien?
Gelekte Ryzen 1700x benchmarks via wccftech
- Cinebench 15:
The Core i7 5960X: 1318 cb
The Core i7 6900k: 1565 cb
The Ryzen 7 1700X: 1527 cb
- 3DMark Physics:
The Core i7 5960X: 14,640
The Core i7 6900k:17,100 points
The Ryzen 7 1700X: 17,916 points
Op de originele site is het artikel inmiddels verwijderd, en de Intel-scores zijn ook natuurlijk afhankelijk van de configuratie, maar hoe dan ook.. niet slecht 😎 Hoewel over hoeveelheid zout natuurlijk te discussiëren valt.
Kwade tongen beweren dat het vaker voorkomt dat zo'n bedrijf bewust wat lekjes organiseert of toestaat. Er is geen betere manier om gratis publiciteit te krijgen en vast te houden gedurende een langere tijd, beetje bij beetje een beetje informatie loslaten zodat mensen erover blijven praten.Atmosphere schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:16:
[...]
Lol of clickbait, en moet zeggen dat ik eigenlijk wel vind dat er momenteel best veel per ongeluk gepost wordt, .. acties van de site of misschien pr-team AMDhoe dan ook maken ze het wel spannend zo
Ja, alle reviewers gaan dat doen.Euhm.. ik denk dat er juist dan opeens heel veel synthetische benchmarks zullen komen, naast wat real world..
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 21-02-2017 22:56 ]
Is echt al lang geleden dat er zo veel is gelekt en geschreven is over cpu's. Qua marketing niet mis voor AMD.
Anoniem: 172410
Zijn jullie nu ook al verantwoordelijk voor wat gebruikers posten?willemdemoor schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:59:
Ik heb twee berichten gemangeld omdat er gevoelige embargo-info instond. Excuus, maar anders komen we met z'n alle in de problemen met AMD

Overigens krijg je zo wel een prachtig Streisand-effect - we weten nu dat dat we correcte benchmarks in handen hebben! Hebben, want iets wissen bestaat op het internet niet.
Dat moeilijk , maar iig wordt SMP nog slecht gebruikt. En ook al lijken games slecht geschikt voor SMP.
Een SMP vrendelijke programmeer methoden en software architectuur voornamelijk in de critical path kan veel schelen. Triple A met engine team zijn al over al beperken ze zich bewust tot 4 threads. Dat is meer omdat target mainstream is en 8core 16 threads is dat dus niet. CPU loads zijn fixed dus als mainstream het aankan dan voldoet het aan target requierment.
Publishers en dev hebben geen boodschap aan cijfer geneuk met benchmarks. Maar om game experience op de target dus recommended zit je goed. Zij zullen nooit stellen dat extreem settings een must is. Dat optionele luxe zo ook insane FPS.
Als meer cores mainstream wordt zal ooit eens minimale eis voorbij 4 threads gaan en kan de fixed load zwaarder worden zullen engines dus ook verder schalen afhankelijk van CPU load en wat voor mainstream ze op richten.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Sorry, soms kan ik er maar beperkt een touw aan vastknopen door de manier hoe je dingen opschrijft. Terwijl je toch best interessante posts lijkt te hebben
Maar volgensmij zeg je dat de Ryzen de mainstream markt voor meer dan 4 cores openbreekt en er daardoor ook meer aandacht kan komen voor multicore programmeren.
Klinkt niet onlogisch maar er moet nog wel water onder de brug door lijkt me voordat mainstream echt profiteert van 6 of 8 echte cores.
Mijn overwegingen om voor Ryzen te gaan indien de reviews positief zijn en de singlecore IPC redelijk gelijk opgaat met recente intel cpu’s:
- Leuk om eens wat nieuws te hebben. Meer dan 4 cores vond ik tot nu toe gewoon te duur.
- AMD supporten
- Sommige games lijken toch wel baat te hebben bij meer dan 4 cores.
- Hopelijk gaan programmeurs zich meer focussen op multicores.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tja, dat doen ze op de PS4 & XB1 al tijden natuurlijkHelp!!!! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:16:
• Hopelijk gaan programmeurs zich meer focussen op multicores.
https://videocardz.com/66216/firefly-was-a-great-show
Toch bijzonder dat bij beide processoren de multi cpu scores meer dan 8x zo hoog zijn als de single cpu scores.LongBowNL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:36:
Dit is een post van Videocardz met 2 screenshots van de presentatie die AMD heeft gegeven over hoe snel Ryzen is.
https://videocardz.com/66216/firefly-was-a-great-show
-- I talk to planets, baby --
LongBowNL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:36:
Dit is een post van Iets met 2 screenshots van de presentatie die AMD heeft gegeven over hoe snel Ryzen is.
https://iets.niets/maar-toch-best-gaaf
Even weghalen dus, anders komen T.net en HWI in de problemen.willemdemoor schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:59:
Ik heb twee berichten gemangeld omdat er gevoelige embargo-info instond. Excuus, maar anders komen we met z'n alle in de problemen met AMD
Nee, want dit zijn andere plaatjes dan de plaatjes die in de verwijderde post stonden.Toettoetdaan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:59:
[...]
[...]
Even weghalen dus, anders komen T.net en HWI in de problemen.
Bovendien zijn wij niet gebonden door een NDA.Flamesz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:01:
Wij weten niet wat er wel en niet onder de NDA valt he. En aangezien een hyperlink eigenlijk geen publicatie is zou het geen probleem moeten zijn toch?
Medewerkers van tweakers wel en kunnen dus niet dergelijke dingen posten.
Wanneer wij echter op een andere site plaatjes vinden of benchmarks en hier een link daar naar plaatsen zie ik niet in hoe tweakers zijn NDA zou schenden. Het is niet geplaatst door hen, of hun medewerkers. ze geven er dus ook geen betrouwbaarheid aan.
De enige personen die hun NDA schenden zijn zij die deze informatie aan derde sites blijven lekken.
Ik vind het dan ook spijtig dat de eerdere posts hier zijn weggehaald. Ik had graag geweten wat er in stond. Maar Tweakers kan ze nu niet meer terugplaatsen want hun verwijderen bevestigd dat wat er in stond echt is.
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Echt niks bijzonders, alleen de titel van de review van HWI.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat verandert het uiteraard want dan hebben ze een intern lek gehad dat ze hebben proberen dichten...-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:18:
[...]
Echt niks bijzonders, alleen de titel van de review van HWI.
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
AMD Nieuwsdiscussie
Niet helemaal of juist helemaal niet "bijzonder"cc bcc schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:58:
[...]
Toch bijzonder dat bij beide processoren de multi cpu scores meer dan 8x zo hoog zijn als de single cpu scores.
Dat is juist het voordeel van SMT of HT (intel's benaming). Zodra een CPU core niet voor 100% belast wordt, kan een extra thread gebruik maken van de nog niet benutte snelheid (in de vorm van/op een logical core).
Op deze manier kan een CPU multicore opgeteld dus sneller zijn dan in single core. Juist doordat dat, in de vorm van een logical core, de niet benutte processor kracht alsnog benut kan worden. Bij 1c/1t gebruik je (voor veel dingen) niet "altijd"/volledig je CPU dat is eenmaal zo.
Simultaneous multithreading (SMT) is a technique for improving the overall efficiency of superscalar CPUs with hardware multithreading. SMT permits multiple independent threads of execution to better utilize the resources provided by modern processor architectures.
YouTube: CPU Graphics Optimization Guide for Watch Dogs 2
Paul van RedGamingTech meldde het minstens een maand geleden al, hij noemde het percentage 53%. Vraag me niet hoe hij het wist: "word of the grapevines". De word of the grapevines blijkt er niet ver naast te hebben gezeten.
Ik vroeg me al enkele weken af waarom AMD niet meldt dat het ruim over de 40% heen ging, nu is het duidelijk, om vlak voor de launch wat extra media-aandacht en enthousiasme te genereren.
Yep. Niet alleen de reviewers, zoek op Youtube of met Google en je komt bijna enkel de multicoreperformance tegen.maratropa schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:13:
Cinebench is een real-world benchmark he, geen synthetische. Alleen supergoed ge-multithread dus voor de meeste mensen niet respresentatief, vooral als ze de singlecore benchmark niet doen (de meeste reviewers vergeten dat, heel irritant)
Ik denk niet dat we ons al te veel zorgen hoeven te maken met 146-156 op de singlecore zoals het is getest, veronderstellende dat dit zonder XFR en overklok was, maar dit is wel duidelijk een van de zwaktes van Ryzen, met name dankzij ouderwetse API's zoals DX11 die voor elk lullig tekenopdrachtje de CPU moeten inschakelen. De multithreadperformance is daarentegen heel erg sterk, eigenlijk geldt wat dat betreft hetzelfde verhaal als voor de grafische kaarten dat ze iets minder geschikt zijn voor ouderwetse software die slecht multithread maar geschikter zijn voor moderne software die wel goed multithread. Nu de programmeurs en developers (die moeten besluiten om Vulkan, of als ze het niet kunnen laten DX12, te gebruiken) nog...
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 22-02-2017 13:05 ]
PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition
Welkom op die trein maar wat is daar "jammer" aan?Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:16:
Jammer, maar ik ben nu echt op de Hype train gestapt. Ik heb nooit meer dan 100 euro uitgegeven aan een CPU en nu het minimaal 400 euro zijn. WhyCry gaat helemaal los met zijn leaks.
Je hoeft niet de dure te kopen hoor, je kan gewoon wachten als je wil (en vooral kan) en meer cores niet denkt nodig te hebben.
Zelf heb ik ooit, met mijzelf, afgesproken niet meer te gek te gaan doen en voor cpu's niet meer dan 250 euro (was ooit 500 gulden) uit te geven voor (alleen) een CPU. Na wat berekeningen, "inflatie correctie" heb ik (samen met de vriendin) besloten dat toch maar te verhogen tot 500 euro
Ja, dus min of meer speciaal voor de R7 1700X. Met mijn huidig cpu/mb/geh. doe ik (doen wij, die van haar is het zelfde) nu meer dan 5 jaar. Dus als RyZEN ook zo lang mee gaat, en ik tussentijds de CPU niet hoef te upgraden, geef ik wel wat extra uit
Hype-treinen hebben de neiging om hard van de rails te gaan om in een gigantische domper te eindigenNINjak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:43:
[...]
Welkom op die trein maar wat is daar "jammer" aan?
Je hoeft niet de dure te kopen hoor, je kan gewoon wachten als je wil (en vooral kan) en meer cores niet denkt nodig te hebben.![]()
Zelf heb ik ooit, met mijzelf, afgesproken niet meer te gek te gaan doen en voor cpu's niet meer dan 250 euro (was ooit 500 gulden) uit te geven voor (alleen) een CPU. Na wat berekeningen, "inflatie correctie" heb ik (samen met de vriendin) besloten dat toch maar te verhogen tot 500 euro
Ja, dus min of meer speciaal voor de R7 1700X. Met mijn huidig cpu/mb/geh. doe ik (doen wij, die van haar is het zelfde) nu meer dan 5 jaar. Dus als RyZEN ook zo lang mee gaat, en ik tussentijds de CPU niet hoef te upgraden, geef ik wel wat extra uit
En mijn reden voor de prijzige geplande upgrade is identiek met die van jou.
[ Voor 3% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 22-02-2017 14:01 ]
Dat klinkt logisch. Ik ging er van uit dat de single core test wel 2 threads draaide maar dat zal inderdaad niet zo zijn!NINjak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Niet helemaal of juist helemaal niet "bijzonder"
Dat is juist het voordeel van SMT of HT (intel's benaming). Zodra een CPU core niet voor 100% belast wordt, kan een extra thread gebruik maken van de nog niet benutte snelheid (in de vorm van/op een logical core).
Op deze manier kan een CPU multicore opgeteld dus sneller zijn dan in single core. Juist doordat dat, in de vorm van een logical core, de niet benutte processor kracht alsnog benut kan worden. Bij 1c/1t gebruik je (voor veel dingen) niet "altijd"/volledig je CPU dat is eenmaal zo.
[...]
-- I talk to planets, baby --
http://archive.is/2017.02....amazon.com/dp/B06X6N8QGB
http://archive.is/2017.02....amazon.com/dp/B06W5Q7B38
Ik weet niet of Amazon deze bundel heeft samengesteld of AMD. Er staat ook een optie voor CPU/mobo bundel bij.
Edit: als je onderaan kijkt lijkt het erop dat Amazon deze bundel heeft samengesteld.
[ Voor 11% gewijzigd door spNk op 22-02-2017 14:34 ]
Het valt me trouwens op dat veel nieuwe games toch echt wel meerdere cores lijken te gebruiken. Denk dan aan Ark survival (vaak 3 cores op 60-80% en de rest op 40%) op alle 6 de cores) of Conan Exiles waar de load op de eerste 3 cores 80-90% is en de overige 3 60-70% terwijl als dit systeem als type machine/internet pc gebruikt wordt de load niet meer dan 6%-9% gemiddeld is.
Doet me heel erg denken aan de hypetrain van AMD bij de intro van de FX series. Motherboards.org had daar destijds het volgende over te zeggen: YouTube: AMD FX 8120: 3.1GHz 8-Core CPU Review & Benchmarks - Worth Your ...Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:00:
[...]
Hype-treinen hebben de neiging om hard van de rails te gaan om in een gigantische domper te eindigen.
En mijn reden voor de prijzige geplande upgrade is identiek met die van jou.
Hoop niet dat het een herhaling van zetten wordt.
AMD's first Ryzen CPUs are finally here. This morning, the company is putting its highest-end chips up for pre-order.
Ziet er uit alsof het bijna te mooi is om waard te zijn.:P
/edit en je krijgt er blijkbaar nog een RGB stockkoeler bij om je nieuwe CPU te showen

[ Voor 21% gewijzigd door loki504 op 22-02-2017 15:14 ]
XFR dus daadwerkelijk gelimiteerd tot 100MHz boost. Dat maakt de 1700 non-X voor mij toch interessanter.loki504 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:08:
YouTube: AMD RYZEN 7 OFFICIAL LAUNCH - ALL THE DETAILS!
Ziet er uit alsof het bijna te mooi is om waard te zijn.:P
https://nl.hardware.info/...anaf-vandaag-te-bestellen
Dit was trouwens het bericht (stond alleen "bla") en de titel die eerder nog gedelete werd.
ps. Die Ryzen cases met logo erop zijn ook best sexy. Release ff snel een case met window hier.
[ Voor 16% gewijzigd door The Chosen One op 22-02-2017 15:13 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zijn ze stiekem overgenomen door Intel ofzo?
Nu nog wat goede reviews, en ik kan zelf niet wachten op de wat betaalbaardere CPU's, 500 euro voor een CPU is een beetje overkill voor mij
People as things, that’s where it starts.
Zoals hierboven al een aantal keer genoemd is, is het ook in mijn ervaring het toch wel waard om wat dieper in de portemonee te graaien als je wil dat je PC ook nog minimaal 4 a 5 jaar mee kan zonder onderdelen te vervangen. Natuurlijk zou je kunnen beargumenteren dat omdat AMD beloofd heeft nog minimaal 4 jaar de AM4 socket te gebruiken je over een jaartje of 2 alleen je CPU hoeft te vervangen, maar dat is eigen keusRobinHood schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:18:
500 euro voor een CPU is een beetje overkill voor mij
Mij hou je niet tegen, ik ga voor de 1700X. (tenzij de webshops ineens grof geld er voor gaan vragen, €480+, dan val ik toch wel af)
[ Voor 6% gewijzigd door Gelunox op 22-02-2017 15:26 ]
Ik zit met een i5 2400 (een midrange van 2011 ofzo) en die doet het ook nog afdoende. Voor een beetje gaming e.d. is een R5 meer dan genoeg om een paar jaar vooruit te kunnen.Gelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:25:
[...]
Zoals hierboven al een aantal keer genoemd is, is het ook in mijn ervaring het toch wel waard om wat dieper in de portemonee te graaien als je wil dat je PC ook nog minimaal 4 a 5 jaar mee kan zonder onderdelen te vervangen. Natuurlijk zou je kunnen beargumenteren dat omdat AMD beloofd heeft nog minimaal 4 jaar de AM4 socket te gebruiken je over een jaartje of 2 alleen je CPU hoeft te vervangen, maar dat is eigen keus.
Mij hou je niet tegen, ik ga voor de 1700X.
Ryzen 7 1700 = ~375 euro inclusief 21% btwGelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:25:
Mij hou je niet tegen, ik ga voor de 1700X. (tenzij de webshops ineens grof geld er voor gaan vragen, €480+, dan val ik toch wel af)
Ryzen 7 1700X = ~450 euro inclusief 21% btw
Ryzen 7 1800X = ~575 euro inclusief 21% btw
Daar kom je op met de huidige Dollar - Euro koers.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zit nu op een FX-8120, en ik begin toch echt te merken dat m'n CPU zit te bottlenecken bij sommige spellen die ik echt graag wil spelen.418O2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Ik zit met een i5 2400 (een midrange van 2011 ofzo) en die doet het ook nog afdoende. Voor een beetje gaming e.d. is een R5 meer dan genoeg om een paar jaar vooruit te kunnen.
Overwatch op 40 ~ 80 fps met altijd 1 of 3 puntjes in de fps counter, maar nooit 2. (144Hz monitor die ik graag aan de max wil zien)
Star Citizen om te huilen met 8 fps.
DayZ ook wat rottig af en toe, vooral in steden zinkt m'n fps de grond in.
Ik zit me dus af te vragen of dat niet de MSRP is en we voorzichtig mogen hopen dat dat nog wat lager in de winkels kan worden (waarvan ik zeker weet dat we dat een paar jaar geleden nog deden)-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Ryzen 7 1700 = ~375 euro inclusief 21% btw
Zou ik niet vanuit gaan, de MSRP is wat strakker dan vroeger, Intel Core i7 7770K is ook zo'n 375 euro, dus dat komt wel goed overeen met een Ryzen 7 1700.Gelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:32:
Ik zit me dus af te vragen of dat niet de MSRP is en we voorzichtig mogen hopen dat dat nog wat lager in de winkels kan worden (waarvan ik zeker weet dat we dat een paar jaar geleden nog deden)
AMD Nieuwsdiscussie
Het voelt een beetje als de verkiezingen, je weet dat het er aan komt en je wil het zo snel mogelijk weten, maar je kan nog nergens wat vinden...
[ Voor 22% gewijzigd door Who Am I? op 22-02-2017 15:37 ]
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Loop niet al te hard van stapel, we weten nog steeds niet wat de winkel cpu part nummers exact doen (zal wel tray vs boxed zijn, maar toch) en daarnaast moeten alle verschillende moederborden nog met specs vrijgegeven worden.Who Am I? schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:34:
Dat is dus bijna een week eerder dan wat iedereen had gedacht! AMD kon zich blijkbaar ook niet meer inhoudenHet grote wachten is nu op de eerste webshops waar een pre-order geplaatst kan worden! Ik ga het in de gaten houden want dit wordt een day-one voor mij!
Ik zit er ook bovenop
In de LTT video kan je zien dat het 100MHz bovenop de boost clock doet als je koeling het aankan.Saturnus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:37:
Heeft dat XFR nog voordelen als je handmatige overklokker bent? Lijkt mij niet toch.
Dat is 'niks.' Handmatig maak je daar vast met gemak het drievoudige van. In dat geval overweeg ik een 1700.Gelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:39:
[...]
In de LTT video kan je zien dat het 100MHz bovenop de boost clock doet als je koeling het aankan.
Nee, een Ryzen 7 1700 lijkt mij vooralsnog de meest logische keuze voor de huis-, tuin- en keukenoverklokker.Saturnus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:37:
Heeft dat XFR nog voordelen als je handmatige overklokker bent? Lijkt mij niet toch.
AMD Nieuwsdiscussie
MORE reviewzs!
[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 22-02-2017 15:48 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik wil je ook niet tegen houden hoorGelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:25:
[...]
Zoals hierboven al een aantal keer genoemd is, is het ook in mijn ervaring het toch wel waard om wat dieper in de portemonee te graaien als je wil dat je PC ook nog minimaal 4 a 5 jaar mee kan zonder onderdelen te vervangen. Natuurlijk zou je kunnen beargumenteren dat omdat AMD beloofd heeft nog minimaal 4 jaar de AM4 socket te gebruiken je over een jaartje of 2 alleen je CPU hoeft te vervangen, maar dat is eigen keus.
Zelf heb ik meer dan 5 jaar geleden een 1100T gekocht, tweedehands, en hij voldoet eigenlijk nog wel behoorlijk goed moet ik zeggen, al begin ik nu wel langzaam te merken dat hij niet de snelste meer is, zeker in games die maar op 1 of 2 cores lopen zoals ETS2 maar, games die prima op 4 of meer lopen, draaien nog best goed eerlijk gezegd
Grote kans dat ik een CPU neem die rond de 200 euro is, en een niet al te flashy mobo. Ik heb nu een mobo die toen 115 was, maar erop terugkijkend was een goedkopere ook prima geweest, maar toen wist ik er gewoon nog niet zoveel van
People as things, that’s where it starts.
1700X lijkt me de sweetspot. Maar wel meer dan ik normaal meestal uitgeef aan een CPU.
Wel zit ik nog een beetje na te denken over de singlecore IPC.
Volgens HWI scoort in cinebench (@stock boost) een 7700k 193 en een 1800X 163. Dus Zen vs Kaby is toch 19% verschil in deze benchmark.
Dat is toch wat meer dan ik stiekem gehoopt had. En bij een 1700X komt je dan op een nog iets groter verschil.
sIPC blijft toch wel behoorlijk belangrijk voor gaming.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Linus leek wel aan te geven dat de 1700X meer OC potentieel heeft, maar dat lijkt me sterk. Ook de hogere TDP lijkt verder niet gestoeld op fysieke verschillen in de chips.-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:45:
[...]
Nee, een Ryzen 7 1700 lijkt mij vooralsnog de meest logische keuze voor de huis-, tuin- en keukenoverklokker.
Wij kunnen het niet zeker weten maar kort door de bocht lijkt het mij niet onlogisch dat zo vroeg in de productiecurve de 1700 de mislukte 1700x en 1800x zijn. Dus ja, lijkt me logisch dat deze minder overclockpotentieel hebben.Edmin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:49:
[...]
Linus leek wel aan te geven dat de 1700X meer OC potentieel heeft, maar dat lijkt me sterk. Ook de hogere TDP lijkt verder niet gestoeld op fysieke verschillen in de chips.
PC Specs
Ik quote mezelf even omdat die reactie met 3 andere tegelijk kwam en wss over het hoofd gezien isHelp!!!! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:54:
[...]
Wij kunnen het niet zeker weten maar kort door de bocht lijkt het mij niet onlogisch dat zo vroeg in de productiecurve de 1700 de mislukte 1700x en 1800x zijn. Dus ja, lijkt me logisch dat deze minder overclockpotentieel hebben.
Gelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:48:
Was het niet ook zo dat de X versies een gesoldeerde IHS hadden terwijl de non-X versies het met koelpasta moesten doen? of iig een betere koeloplossing in de IHS
Eigenlijnk dus even 2 weken de kat uit de boom kijken en zien wat de voltages zijn. Als enkele mensen de verschillende p-states en voltages zouden posten zijn we er zo uit.Help!!!! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:54:
[...]
Wij kunnen het niet zeker weten maar kort door de bocht lijkt het mij niet onlogisch dat zo vroeg in de productiecurve de 1700 de mislukte 1700x en 1800x zijn. Dus ja, lijkt me logisch dat deze minder overclockpotentieel hebben.
Mogelijks heeft de 1700 voor 3GHz 1.2volt nodig en een 1800x voor 3GHz 1.1v nodig. (fictief voorbeeld uiteraard). Als er echter geen verschil is qua voltages zouden de chips redelijk gelijk op moeten kunnen overclocken.
Je vergeet hier dat de 7700k een behoorlijk stukje hoger geclocked is dan de 1800x. Als je dat verschil wegneemt zul je zien dat ze qua IPC behoorlijk dicht op elkaar lijken te liggen.Help!!!! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:48:
Wel zit ik nog een beetje na te denken over de singlecore IPC.
Volgens HWI scoort in cinebench (@stock boost) een 7700k 193 en een 1800X 163. Dus Zen vs Kaby is toch 19% verschil in deze benchmark.
Dat is toch wat meer dan ik stiekem gehoopt had. En bij een 1700X komt je dan op een nog iets groter verschil.
sIPC blijft toch wel behoorlijk belangrijk voor gaming.
Klopt, maar als er in reviews met stock clocks gewerkt wordt (90% kans), zal je zien dat er gehamerd zal worden op het singlethreaded verschil waardoor ze net wat fps minder halen in slechte spellen.Temujin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:59:
[...]
Je vergeet hier dat de 7700k een behoorlijk stukje hoger geclocked is dan de 1800x. Als je dat verschil wegneemt zul je zien dat ze qua IPC behoorlijk dicht op elkaar lijken te liggen.
IPC is leuk en nodig, maar hoge clocks ook uiteraard. De i7 7700K heeft als base 4.2 en boost 4.5. AMD heeft als antwoord base 3.0 boost 3.7 (en ongeveer hetzelfde IPC). Dat verschil ga je echt zien hoor.
AMD en Intel hebben ieder hun eigen standaard clocks, daar verander je niks aan. De cinebench test laat toch zien wat je daar in de praktijk van merktTemujin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:59:
[...]
Je vergeet hier dat de 7700k een behoorlijk stukje hoger geclocked is dan de 1800x. Als je dat verschil wegneemt zul je zien dat ze qua IPC behoorlijk dicht op elkaar lijken te liggen.
Natuurlijk kun je overclocken maar daar zijn geen garanties en dat wil niet iedereen. Qua overclocken weten we dat Kaby goed overclockt en van AMD weten we nog bijzonder weinig. Ongegarandeerde XFR van 100hz is ook niet bijster veel.
PC Specs
De TDP van Ryzen 7 1700 is maar 65W dus de spanning kan niet hoger zijn. Maar sowieso zit je met de siliconlottery, dus al zou een Ryzen 7 1800X gemiddeld beter overklokken, dat verteld niks over het exemplaar van jouw.Lambo LP670 SV schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:59:
[...]
Mogelijks heeft de 1700 voor 3GHz 1.2volt nodig en een 1800x voor 3GHz 1.1v nodig. (fictief voorbeeld uiteraard). Als er echter geen verschil is qua voltages zouden de chips redelijk gelijk op moeten kunnen overclocken.
AMD Nieuwsdiscussie
Het is ook absoluut correct om te zeggen dat de singlecore performance van de 7700k hoger ligt. Jij had het echter over een behoorlijk verschil in IPC wat lang niet zo groot is als geschreven. Desondanks blijven dit fantastisch mooie chips van AMD. Ze hoeven niet de singlecore kroon te dragen, zolang ze maar niet het singlecore grapje blijven wat ze ten tijde van de eerste FX chips waren.Help!!!! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:09:
[...]
AMD en Intel hebben ieder hun eigen standaard clocks, daar verander je niks aan. De cinebench test laat toch zien wat je daar in de praktijk van merktEn dat is meer dan ik had gehoopt
Natuurlijk kun je overclocken maar daar zijn geen garanties en dat wil niet iedereen. Qua overclocken weten we dat Kaby goed overclockt en van AMD weten we nog bijzonder weinig. Ongegarandeerde XFR van 100hz is ook niet bijster veel.
Je hebt gelijk, excuus, ik gooi IPC en single threaded door elkaar. Wat ik bedoelde is dat Single threaded vooralsnog een belangrijke decider blijft, ook voor mij. En dat 19% toch wel fors is.
Laatste plaatje met configuraties, (moet je wel scherpe ogen hebben), is ook wel leuk.
https://nl.hardware.info/...anaf-vandaag-te-bestellen
PC Specs
[ Voor 10% gewijzigd door Juicie op 22-02-2017 16:21 ]
Als we nou zeker wisten dat ze dit allemaal zullen halen.....Juicie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:19:
Ryzen klokt meer als 5 Ghz: YouTube: Trying AMD Ryzen
Ik reken me vooralsnog niet rijk en reken in general eigenlijk op beperkte overklokbaarheid. Ik had nl. anders gewoon hogere stock clocks verwacht.
PC Specs
Wel handig om hieraan toe te voegen dat boven 5ghz in dit geval 5.1ghz betekend, waarbij L2N als koeling word gebruikt.Juicie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:19:
Ryzen klokt meer als 5 Ghz met 8 cores actief: YouTube: Trying AMD Ryzen
Als ik een 1700 op 4ghz on air krijg ben ik om.
AMD Nieuwsdiscussie
Uiteraard is er geen enkele garantie, het is en blijft steeds een loterij. Ook het 5GHz voorbeeldje van hierboven zegt niets. Verder heb je aan reviews ook weinig want ze krijgen waarschijnlijk cherry picked chips.-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:14:
[...]
De TDP van Ryzen 7 1700 is maar 65W dus de spanning kan niet hoger zijn. Maar sowieso zit je met de siliconlottery, dus al zou een Ryzen 7 1800X gemiddeld beter overklokken, dat verteld niks over het exemplaar van jouw.
Het ging me er maar om dat ik vermoed dat de 1700, 1700X en 1800X 'in principe' waarschijnlijk evenveel overklok potentieel hebben, los van geluk of pech.
Overigens zijn die footnotes wel handig.
Verbruik onder Cinebench van volledige systeem 1700 = 115W vs 142W voor de 6900K. Uiteraard zijn er ook verschillen die niet toe te schrijven zijn aan de cpu zoals een verschillend moederbord.
Import van EVs
Maar het geeft wel aan dat er voor AMD ruimte is voor als ze komen met de refresh van ryzen. Met verdere optimalisaties kunnen ze een antwoord van Intel weer bijbenen.Help!!!! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Als we nou zeker wisten dat ze dit allemaal zullen halen.....
Ik reken me vooralsnog niet rijk en reken in general eigenlijk op beperkte overklokbaarheid. Ik had nl. anders gewoon hogere stock clocks verwacht.
Ligt dit aan levensduur, toch niet op alle gebied sneller, ...?
Interesting times...
De levensduur van cpu's van Intel en AMD zijn gelijkwaardig. In ieder geval lang genoeg voor minstens tien jaar normaal gebruik.kazzzdafke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:05:
Kan iemand me vertellen waarom een snellere AMD chip maar de helft moet kosten als een gelijkwaardige INTEL chip?
Twee redenen voor de lage prijs: Intel houdt de laatste jaren door ontbreken van concurrentie de prijzen veel hoger dan nodig. Tweede reden is dat AMD marktaandeel wil winnen en dat kan alleen door een lage prijs en/of een beter product.
Ook showed AMD in hun eigen benchmarks en presentatie uiteraard Ryzen op zijn best. Wat Ryzen waarschijnlijk gaat doen, is een prima chip zijn die het moet hebben van zijn lage prijs. Vooral bij 8-cores. Intel zal zeer waarschijnlijk ook nog zijn prijzen laten zakken.
[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 22-02-2017 22:43 ]
Ik begrijp het wel, maar ik denk ook dat je het niet verwacht van AMD na die waardeloze Bulldozer core/cpu. Daar hebben ze geen vrienden mee gemaakt.Kaap schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:56:
Ik ga de kat eerst uit de boom kijken met dit nieuwe platform. Te veel vervelende negatieve AMD ervaringen in het verleden. Volgend jaar, of het jaar daarna, de refresh, dan nog eens kijken.
Juist mijn ervaringen zijn zeer positief, ieder voor zich natuurlijk, maar ik kan persoonlijk niet wachten. Een paar goede reviews door spitten kan daarbij zeker geen kwaad!
Ѫа$тёя чѳця аят
Je weet dat je die fouten door kunt geven hè? Is beter voor ons allemaalGENETX schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:34:
AMD specs nachecken. De Pricewatch heeft veel vaker fouten, dus die zou ik nooit als betrouwbare bron voor specs gebruiken.
Ik las in een reactie van Lambo LP670 SV op het nieuwsbericht op de frontpage die het had over een monopolie voor Alternate in de benelux en dat ze vanavond om 22u in de voorverkoop gaan.Gelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:39:
[...]
Loop niet al te hard van stapel, we weten nog steeds niet wat de winkel cpu part nummers exact doen (zal wel tray vs boxed zijn, maar toch) en daarnaast moeten alle verschillende moederborden nog met specs vrijgegeven worden.
Ik zit er ook bovenop![]()
[...]
In de LTT video kan je zien dat het 100MHz bovenop de boost clock doet als je koeling het aankan.
Hoe hij dat weet weet ik ook niet, maar ik zit klaar vanavond!
En nu lees ik weer 19u en ook Azerty.
Op HWI staat dit in het nieuwsbericht:
Alle processors zijn vanaf 7 uur vanavond te pre-orderen bij een select aantal webshops wereldwijd. In de Benelux zijn Alternate en Azerty de officiële AMD partners die pre-orders mag aannemen en ervoor kan zorgen dat wie bestelt de processor zo snel mogelijk na lancering in huis krijgt.
[ Voor 20% gewijzigd door Who Am I? op 22-02-2017 17:43 ]
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
De 22u en alternate stond/staat op hardware.infoWho Am I? schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:39:
[...]
Ik las in een reactie van Lambo LP670 SV op het nieuwsbericht op de frontpage die het had over een monopolie voor Alternate in de benelux en dat ze vanavond om 22u in de voorverkoop gaan.
Hoe hij dat weet weet ik ook niet, maar ik zit klaar vanavond!
En nu lees ik weer 19u en ook Azerty.
edit: inmiddels is het artikel op hardware.info aangepast en staat er 19u en zowel alternate als azerty
[ Voor 10% gewijzigd door Bavardia op 22-02-2017 17:43 ]
Heel simpel: monopolie positie. Intel heeft de afgelopen 5+ jaar nul komma nul competitie gehad van AMD. Als je de enige bent die zulk krachtige CPU's kunt leveren, dan kan je in principe vragen wat je wilt.kazzzdafke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:05:
Kan iemand me vertellen waarom een snellere AMD chip maar de helft moet kosten als een gelijkwaardige INTEL chip?
Daarbij komt ook dat Intel deels de prijzen van de s2011 Core i7's zo hoog houdt, omdat dit anders een negatief effect zou hebben om de Xeon verkoopcijfers. Hoewel Xeon's voor professioneel gebruik soms voordeel kunnen bieden (lager voltage voor dezelfde snelheden, ECC geheugen) zijn er genoeg professionals die hier wel zonder zouden kunnen. Stel dan dat de i7 6950X maar 700 euro was geweest, dan hadden de meeste "twijfelaars" echt niet meer getwijfeld en gewoon een 700 euro kostende Core i7 gehaald, in plaats van een 2000 euro dure Xeon e5 1680v4.
Ik ben nu heel benieuwd hoe Intel gaat reageren. Mijn inziens zijn de s2011 CPU's in een klap zinloos geworden, tenzij ze de prijzen fors naar beneden gooien (soms zelfs halveren).
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
ik wacht nog even af wat azerty straks voor prijs geeft. hoogstwaarschijnlijk hetzelfde
[ Voor 35% gewijzigd door Gelunox op 22-02-2017 18:15 ]
De 1700X zonder koeler voor €459😱 HolyGelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:14:
Bij alternate staan ze al: https://www.alternate.nl/Processoren/Desktop/Socket-AM4
ik wacht nog even af wat azerty straks voor prijs geeft. hoogstwaarschijnlijk hetzelfde
Ja en nee. Wat jij stelt klopt maar dat de multiplier bij Ryzen zo erg hoog ligt is best bijzonder, niet enkel hebben ze Intel bij de eerste poging geëvenaard, ook zijn ze flink er voorbij gegaan.NINjak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Niet helemaal of juist helemaal niet "bijzonder"
[...]
Het ergste is nog dat ik serieus aan het overwegen ben dat geld ook er aan uit te geven.Who Am I? schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:18:
[...]
De 1700X zonder koeler voor €459😱 Holy
Playa del C. schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:14:
[...]
De levensduur van cpu's van Intel en AMD zijn gelijkwaardig. In ieder geval lang genoeg voor minstens tien jaar normaal gebruik.
Twee redenen voor de lage prijs: Intel houdt de laatste jaren door ontbreken van concurrentie de prijzen veel hoger dan nodig. Tweede reden is dat AMD marktaandeel wil winnen en dat kan alleen door een lage projs en/of een beter product.
Ook showed AMD in hun eigen benchmarks en presentatie uiteraard Ryzen op zijn best. Wat Ryzen waarschijnlijk gaat doen, is een prima chip zijn die het moet hebben van zijn lage prijs. Vooral bij 8-cores. Intel zal zeer waarschijnlijk ook nog zijn prijzen laten zakken.
Ok, monopolie, ik kan er nog ergens inkomen. Maar ik kan echt moeilijk vatten dat eenzelfde type CPU, of zelfs nog beter, voor de helft van de prijs verkocht kan worden.Moi_in_actie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:45:
[...]
Heel simpel: monopolie positie. Intel heeft de afgelopen 5+ jaar nul komma nul competitie gehad van AMD. Als je de enige bent die zulk krachtige CPU's kunt leveren, dan kan je in principe vragen wat je wilt.
Daarbij komt ook dat Intel deels de prijzen van de s2011 Core i7's zo hoog houdt, omdat dit anders een negatief effect zou hebben om de Xeon verkoopcijfers. Hoewel Xeon's voor professioneel gebruik soms voordeel kunnen bieden (lager voltage voor dezelfde snelheden, ECC geheugen) zijn er genoeg professionals die hier wel zonder zouden kunnen. Stel dan dat de i7 6950X maar 700 euro was geweest, dan hadden de meeste "twijfelaars" echt niet meer getwijfeld en gewoon een 700 euro kostende Core i7 gehaald, in plaats van een 2000 euro dure Xeon e5 1680v4.
Ik ben nu heel benieuwd hoe Intel gaat reageren. Mijn inziens zijn de s2011 CPU's in een klap zinloos geworden, tenzij ze de prijzen fors naar beneden gooien (soms zelfs halveren).
Zit er echt geen addertje onder gras, qua support of PCI lanes ed..? Andere techy specs? Goedkopere onderdelen?
We zullen het antwoord van INTEL wel zien...
Ik heb nog NOOIT een AMD systeem of GPU gehad, en ben aan het kijken om mijn i7 920 eindelijk eens te upgraden. Deze heeft het nu al 9 jaar uitgehouden, en speelt nog steeds BF1 op hoogste resolutie. Enkel het laden duurt iets langer dan teammates hoor ik zo. Ook Dishonored 2 en andere speelt het nog super vlot met de GTX970 op 1080p.
Maar omdat in het verleden de drivers en daarbij behorende stabiiliteit ed.. veelal een probleem voor AMD waren, met de nodige bluescreens etc.. ben ik er altijd ver weg van gebleven.
Feit is: mijn INTEL cpu heeft effectief 9 jaar probleemloos meegegaan. En voldoet eigenlijk nog altijd, maar een mens wil al eens iets anders é
Interesting times...
$399 = €378. Plus BTW is dus €457 afgerond.Who Am I? schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:18:
[...]
Dit dus.-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Ryzen 7 1700 = ~375 euro inclusief 21% btw
Dat komt dus vrij goed/totaal overeen met de prijs die AMD voor ogen heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door hidde212 op 22-02-2017 18:34 ]
...and your ass will follow
De exacte conversie van 399 dollar naar euro's + BTW = EUR 457,36. Zo duur is dat dus helemaal niet.Who Am I? schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:18:
[...]
edit: wat @hidde212 zegt dus
[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 22-02-2017 18:38 ]
Blijkbaar staat de D15 er nu ook in.Gelunox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:40:
Ik zie dat de ryzen CPU's inmiddels ook in de tweakers pricewatch terecht zijn gekomen categorie: Processors
pricewatch: Noctua NH-D15 SE-AM4
Tenzij heel erg toevallig "AM4" in de naam niets te maken heeft met het moederbordplatform.
Over de moederborden wordt daarentegen nog steeds niets gemeld. Is het ooit eerder voorgekomen dat een week voor de lancering van een nieuwe CPU nog 0 moederborden voor deze CPU werden opgenomen in de lijst?
Vergeef me mijn sarcasme, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.Edmin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:37:
[...]
De exacte conversie van 399 dollar naar euro's + BTW = EUR 457,36. Zo duur is dat dus helemaal niet.
edit: wat @hidde212 zegt dus
Al sluit ik niet uit dat er toch price gouging komt als de voorraad beperkt zou zijn. Ik ga echter af op de belofte van Su dat het geen probleem gaat zijn deze keer. Toch wel weer een klein beetje duurder.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 22-02-2017 18:40 ]
Je geeft eerder aan dat je nooit een AMD-systeem hebt gehad, maar hebt het hier wel over problemen met drivers en stabiliteit... Blijkbaar niet echt uit ervaring, maar waar komen die verhalen nou precies vandaan?kazzzdafke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:33:
[...]
[...]
Maar omdat in het verleden de drivers en daarbij behorende stabiiliteit ed.. veelal een probleem voor AMD waren, met de nodige bluescreens etc.. ben ik er altijd ver weg van gebleven.
Feit is: mijn INTEL cpu heeft effectief 9 jaar probleemloos meegegaan. En voldoet eigenlijk nog altijd, maar een mens wil al eens iets anders é
Ik heb zelf vroeger verschillende AMD-systemen gehad (K6, XP1800+ (als ik de naam goed herinner) en Phenom II X4), maar heb zelden een bluescreen gehad of problemen ervaren... In ieder geval niet meer dan met mijn Intel-processoren (Pentium, Pentium 2 en nog ergens een Celeron). Als er ooit al eens een bluescreen was, kwam dat voornamelijk door brak RAM of een kapotte videokaart o.i.d.
Zelf heb ik iig het idee dat dit soort verhalen vooral gebaseerd zijn op onzin en dat de concurrentie op de een of andere manier toch een mooi imago-probleem voor AMD heeft weten te creeren
Verhaaltjes komen van in mijn studententijd en iets daarna, van mede studenten en kameraden (IT Bachelor).Snowdog schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:39:
[...]
Je geeft eerder aan dat je nooit een AMD-systeem hebt gehad, maar hebt het hier wel over problemen met drivers en stabiliteit... Blijkbaar niet echt uit ervaring, maar waar komen die verhalen nou precies vandaan?
Ik heb zelf vroeger verschillende AMD-systemen gehad (K6, XP1800+ (als ik de naam goed herinner) en Phenom II X4), maar heb zelden een bluescreen gehad of problemen ervaren... In ieder geval niet meer dan met mijn Intel-processoren (Pentium, Pentium 2 en nog ergens een Celeron). Als er ooit al eens een bluescreen was, kwam dat voornamelijk door brak RAM of een kapotte videokaart o.i.d.
Zelf heb ik iig het idee dat dit soort verhalen vooral gebaseerd zijn op onzin en dat de concurrentie op de een of andere manier toch een mooi imago-probleem voor AMD heeft weten te creeren
Dat is al even geleden, en dus niet van de afgelopen 8 jaar.
Interesting times...
Deze is dus toevallig nieuw en probeert dus beetje mee te lopen op de Ryzen hype neem ik aan? Alle oude koelers passen toch ook nog op 370X?Anoniem: 444127 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:38:
[...]
Blijkbaar staat de D15 er nu ook in.
pricewatch: Noctua NH-D15 SE-AM4
Tenzij heel erg toevallig "AM4" in de naam niets te maken heeft met het moederbordplatform.![]()
Over de moederborden wordt daarentegen nog steeds niets gemeld. Is het ooit eerder voorgekomen dat een week voor de lancering van een nieuwe CPU nog 0 moederborden voor deze CPU werden opgenomen in de lijst?
Ben benieuwd hoe de koeling allemaal getest wordt met Ryzen, nieuwe moedeborden en XFR etc.
Nouja 2/3 AMD-processoren die ik heb gehad zijn ook aanzienlijk ouder, dus daar kan het niet echt aan liggen lijkt me... Heb er zelf iig nooit last van gehad en heb het idee dat evt problemen soms zwaar overdreven worden of soms zelfs niet eens hebben bestaan (maar je moet toch iets de schuld geven....)kazzzdafke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:47:
[...]
Verhaaltjes komen van in mijn studententijd en iets daarna, van mede studenten en kameraden (IT Bachelor).
Dat is al even geleden, en dus niet van de afgelopen 8 jaar.
https://azerty.nl/compone...ting=0&limit=30&view=grid
Scheelt toch weer iets met Alternate. Ik sta ondertussen met 1 been in de hype train, mijn trouwe x4 955 gaat dan toch eindelijk vervangen worden lijkt het
Idiocracy: it is real!
Ik vind die XFR van 100 MHz ook maar extreem mager trouwens...
Ik voel me zo'n puber ineens terug
[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 22-02-2017 19:09 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dit topic is gesloten.