Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 09:14

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@88Gamer88 zou verwachten dat het moet werken.
Gewoon doen kan je hooguit een kabel kosten van p1 naar usb :)
als je in de toekomst alsnog slimme meters krijgt kan je de kabel zeker gebruiken.

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-07 11:34
quote:
RoRoo schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:22:
Ik ben gister nog even bezig geweest met het "nachtlampje" als ik 's nachts de woonkamer in strompel en heb nu dit gefabriceerd met dank aan @Tweekzor voor de tips:
code:
1
2
3
        naarbed = domoticz.variables('naarbed')

if (motion.state == 'On' and lamp.state == 'Off' and naarbed.value == '1')

De variabele is er bij gekomen omdat ik gisteravond steeds in het donker gezet werd.. Licht had ik aan gezet maar was na 23:00 uur nog bezig.
De variabele wordt hard op 1 gezet zodra ik het licht met de knop uit schakel en op 0 als ik het weer aan doe. Dat werkt netjes en het licht bleef nu ook aan, als ik niet bewoog.

Gek van :) maar wel leuk om zo te pielen :)
Is je variabele naarbed een integer?
Want dan moet het volgens mij zijn:
naarbed.value == 1

Ik heb daar zelf ook al mee zitten stoeien...

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21-07 11:49

RoRoo

Certified Prutser

quote:
DjAntoon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Is je variabele naarbed een integer?
Want dan moet het volgens mij zijn:
naarbed.value == 1

Ik heb daar zelf ook al mee zitten stoeien...
haha serieus??

Het is inderdaad een integer.. Kak. Zal 'm aanpassen en testen..
Dank voor die tip (y)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Tweekzor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-07 15:34
quote:
RoRoo schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:22:
code:
1
2
        elseif (motion.lastUpdate.minutesAgo > 5 and lamp.state == 'On' and naarbed.value == '1')
        then

De variabele is er bij gekomen omdat ik gisteravond steeds in het donker gezet werd.. Licht had ik aan gezet maar was na 23:00 uur nog bezig.
De variabele wordt hard op 1 gezet zodra ik het licht met de knop uit schakel en op 0 als ik het weer aan doe. Dat werkt netjes en het licht bleef nu ook aan, als ik niet bewoog.
Hoe werkt jouw bewegingssensor? Ik merkte met mijn Hue Motion Sensor dat die namelijk continue op On blijft staan waardoor scripts onverwachts kunnen werken. Zo ging mijn keukenlamp na 3 minuten uit en was het bijna onmogelijk die weer aan te krijgen. Dus als je controleert op last change < 5minutes en je bewegingssensor staat al 6 minuten op aan zal je lamp ook uit gaan met dit script.

• DjAntoon
Hoezo? Er is dan toch al 6 minuten geen verandering in de status?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Nieuwe meter van Liander hangt sinds kort, toch maar eens gaan kijken voor zo'n P1 kabeltje. :9

Wellicht zelfs de Pi verplaatsen, maar dan zal ik eerst 433 om zeep moeten brengen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• 88Gamer88
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
quote:
SpikeHome schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:27:
@88Gamer88 zou verwachten dat het moet werken.
Gewoon doen kan je hooguit een kabel kosten van p1 naar usb :)
als je in de toekomst alsnog slimme meters krijgt kan je de kabel zeker gebruiken.
Ik ben der al uit :), dacht altijd dat de P1 poort van de Toon Meteradapter output was, maar blijkt dat deze alleen input is :).

Output signaal van de meet gegevens worden via Z-Wave verstuurd. Maar kan (wat gelezen heb) alleen door Toon zelf uitgelezen worden. Schijnt ook niet te werken met een Z-Wave stick. dus heb ten allertijden altijd een Display nodig ipv alleen de sensoren/meteradapter.

88Gamer88 wijzigde deze reactie 21-06-2018 15:45 (19%)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Tweekzor schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:13:
[...]

Hoe werkt jouw bewegingssensor? Ik merkte met mijn Hue Motion Sensor dat die namelijk continue op On blijft staan waardoor scripts onverwachts kunnen werken. Zo ging mijn keukenlamp na 3 minuten uit en was het bijna onmogelijk die weer aan te krijgen. Dus als je controleert op last change < 5minutes en je bewegingssensor staat al 6 minuten op aan zal je lamp ook uit gaan met dit script.
Hij gaat vanzelf weer naar off zodra er geen beweging meer gezien wordt, dus dat moet goed gaan.. Time will tell ;)

quote:
MikeOO schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Domoticz is goed ingericht maar wil soms toch even zaken bekijken. Buiten de schakelingen om zijn en genoeg zaken die ik op geen andere manier kan/wil bekijken. Notificaties krijg ik al genoeg :)

Maar dat is voor iedereen waar anders en dan krijg je discussies waar we niet op zitten te wachten en niet uit gaan komen schat ik zo in >:)
Dat inderdaad. Misschien helpt het als enkele anderen ook op Github aangeven dat ze die wens hebben. Des te meer vraag ernaar is, des te groter de kans dat het ingebouwd kan worden. Ik denk dat het voor gizmocuz vrij eenvoudig kan zijn. Als ik zie wat hij allemaal al heeft opgebouwd....

Overigens bedoel ik het zeer zeker niet als klaagzang naar Domoticz of dat de bui eens onder handen moet worden genomen, maar meer als een request die het een stuk makkelijker kan maken voor velen. Uiteraard heb ik wel met diverse dashboards geknutseld als Dashticz en andere (eerdere) separate dashboards, maar voor het overzicht binnen Domoticz zelf zou het oh-zo-makkelijk kunnen zijn als je de boel kunt groeperen.

»\_(ツ)_/»

• Aegle
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:24

Aegle

"hier" = Schiedam, ZH...

Wat ik begrijp uit de verhalen is dat de C(++) source code van Domoticz nogal een rommeltje is. Daardoor zijn aanpassingen en updates ook zo moeilijk. Iets wijzigen in het ene gedeelte kan onvoorziene gevolgen hebben in een andere gedeelte. Eigenlijk zou het van scratch af herschreven moeten worden.

Maar ik ben geen programmeur :+ Misschien dat iemand anders daar iets zinnigers over kan zeggen :) .

10 x Yingli YL260C-30b @ 10 x OP300 SolarEdge optimizers en SE3000 op 158║. Live: PVoutput , SolarEdge

• Tweekzor
quote:
DjAntoon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:29:
Hoezo? Er is dan toch al 6 minuten geen verandering in de status?
Ik denk dat jij ongeveer hetzelfde bedoeld, dus reageer meteen op beide.
quote:
RoRoo schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Hij gaat vanzelf weer naar off zodra er geen beweging meer gezien wordt, dus dat moet goed gaan.. Time will tell ;)
Ik bedoel juist, zo lang er wÚl nog beweging is. Stel: je loopt de kamer, je sensor ziet dit en zet je lamp netjes aan. In het zicht van de sensor blijf je 10 minuten bezig. In jouw script controleer je of de lamp aan is en of de laatste update meer dan 5 minuten geleden is (ik neem aan als timerfunctie zodat de lamp nog 5 minuten aan blijft na de laatste detectie van beweging). Echter zou die regel ook kunnen triggeren als de bewegingssensor meer dan 5 minuten aan blijft. In dit geval vang je dat scenario op door gebruik te maken van elseif en het volgende statement:
elseif (motion.state == 'On' and lamp.state == 'On' and naarbed.value == '1')

Maar mocht je statement 2 en 3 omdraaien, of 2 verwijderen omdat die enkel een domoticz.log uitvoert zou je daar de problemen krijgen die ik in de keuken ook heb gehad. :/

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:53

MsG

Forumzwerver

quote:
Aegle schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:49:
Wat ik begrijp uit de verhalen is dat de C(++) source code van Domoticz nogal een rommeltje is. Daardoor zijn aanpassingen en updates ook zo moeilijk. Iets wijzigen in het ene gedeelte kan onvoorziene gevolgen hebben in een andere gedeelte. Eigenlijk zou het van scratch af herschreven moeten worden.

Maar ik ben geen programmeur :+ Misschien dat iemand anders daar iets zinnigers over kan zeggen :) .
Zo komt het op mij ook een beetje over. Het is begonnen als 1-pitter hobbybob-systeem toen Nodo nog helemaal een ding was. De meeste commits komen ook nog steeds van 1 persoon, en bij elke update lijkt er vrij random regressie te ontstaan. Ik ben blij met het feit dat iemand Řberhaupt zijn tijd en geld doneert aan een systeem hoor, maar voor mezelf zit ik al wel wat meer te spelen met HomeAssistant. Vind alleen de P1-logging nog vrij superieur bij Domoticz ten opzichte van HA.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• DjAntoon
Zelfs binnen C++ hebben ze er last van...
https://www.theregister.c...e_stroustrup_c_plus_plus/

Soms lijkt het alsof software het allerbeste is net voordat het in elkaar begint te vallen...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
MsG schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Zo komt het op mij ook een beetje over. Het is begonnen als 1-pitter hobbybob-systeem toen Nodo nog helemaal een ding was. De meeste commits komen ook nog steeds van 1 persoon, en bij elke update lijkt er vrij random regressie te ontstaan. Ik ben blij met het feit dat iemand Řberhaupt zijn tijd en geld doneert aan een systeem hoor, maar voor mezelf zit ik al wel wat meer te spelen met HomeAssistant. Vind alleen de P1-logging nog vrij superieur bij Domoticz ten opzichte van HA.
Domoticz is soms wat lomp en onhandig (save en update knoppen bij devices |:()
maar HA heb ik toen heeeeeel snel laten vallen. Wat een drama was die config.. Om te janken. een spatie teveel of te weinig of je hele HA was onbereikbaar. :r

Ik heb de hoop dat het ooit beter wordt, maar voor nu ben ik veel meer tevreden met Domoticz :)
Nu alleen dat dashboard nog knapper
quote:
Tweekzor schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:38:
[...]
Ik denk dat jij ongeveer hetzelfde bedoeld, dus reageer meteen op beide.

[...]

Ik bedoel juist, zo lang er wÚl nog beweging is. Stel: je loopt de kamer, je sensor ziet dit en zet je lamp netjes aan. In het zicht van de sensor blijf je 10 minuten bezig. In jouw script controleer je of de lamp aan is en of de laatste update meer dan 5 minuten geleden is (ik neem aan als timerfunctie zodat de lamp nog 5 minuten aan blijft na de laatste detectie van beweging). Echter zou die regel ook kunnen triggeren als de bewegingssensor meer dan 5 minuten aan blijft. In dit geval vang je dat scenario op door gebruik te maken van elseif en het volgende statement:
elseif (motion.state == 'On' and lamp.state == 'On' and naarbed.value == '1')

Maar mocht je statement 2 en 3 omdraaien, of 2 verwijderen omdat die enkel een domoticz.log uitvoert zou je daar de problemen krijgen die ik in de keuken ook heb gehad. :/
Ik laat de lamp ondertussen gewoon aan totdat ik geen beweging heb gezien voor meer dan 5 min.
code:
1
 (motion.state == 'Off' and motion.lastUpdate.minutesAgo > 5 and lamp.state == 'On' and naarbed.value == '1')

Alleen kickt ie nu helemaal niet in omdat naarbed.value op de een of andere manier niet gezien wordt...
Gister geen tijd/zin gehad om te checken :)

RoRoo wijzigde deze reactie 22-06-2018 11:25 (42%)

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:40

DizzyWeb

Ondertiteld

quote:
RoRoo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:20:
[...]

Domoticz is soms wat lomp en onhandig (save en update knoppen bij devices |:()
maar HA heb ik toen heeeeeel snel laten vallen. Wat een drama was die config.. Om te janken. een spatie teveel of te weinig of je hele HA was onbereikbaar. :r

Ik heb de hoop dat het ooit beter wordt, maar voor nu ben ik veel meer tevreden met Domoticz :)
Nu alleen dat dashboard nog knapper

[...]

Ik laat de lamp ondertussen gewoon aan totdat ik geen beweging heb gezien voor meer dan 5 min.
code:
1
 (motion.state == 'Off' and motion.lastUpdate.minutesAgo > 5 and lamp.state == 'On' and naarbed.value == '1')

Alleen kickt ie nu helemaal niet in omdat naarbed.value op de een of andere manier niet gezien wordt...
Gister geen tijd/zin gehad om te checken :)
Is het raar als ik vraag of die naarbed variabele nog steeds een integer is? Want dan moet het nog steeds naarbed.value == 1 zijn, zonder aanhalingstekens.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
DizzyWeb schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:52:
[...]

Is het raar als ik vraag of die naarbed variabele nog steeds een integer is? Want dan moet het nog steeds naarbed.value == 1 zijn, zonder aanhalingstekens.
:+ je bent ook heel scherp.

copy paste uit file op desktop, niet actieve aangepaste versie..

• Fleshi
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:39
Is er een mogelijkheid om bij specifieke switches uit te zetten dat er een log bijgehouden moet worden?

Enkele van mijn switches ontvangen namelijk iedere minuut een signaal. Dit resulteert al snel in een grote log file bij deze switch en uiteindelijk in een grote database. Voor mij is het juist bij deze switches niet nodig een log bij te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 21-07 17:17
quote:
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:43:
Nieuwe meter van Liander hangt sinds kort, toch maar eens gaan kijken voor zo'n P1 kabeltje. :9

Wellicht zelfs de Pi verplaatsen, maar dan zal ik eerst 433 om zeep moeten brengen.
Er zijn toch ook van de P1 wifi modules?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:50:
[...]

Zeker, maar ik dacht dat die duurder waren. Valt alles mee zo te zien.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:51
Hoe krijg ik een "Selector Switch" werkend in een Blocky?

Ik heb nu Selector1, wat een Selector Switch is:
0: <leeg
10: Low
20: Medium
30: High

Als ik een Blocky maak het volgende dan werkt het niet.
IF Selector1 = LEVEL%10 AND Switch2_button = ON
THEN Selector1 = LEVEL%30
ELSE IF Selector1 = LEVEL%30 AND Switch2_button = OFF
THEN Selector1 = LEVEL%10

Dit werkt wel, al is het zonder check, die ik er wel graag in zou hebben. Anders blijft Domoticz LEVEL%10 aanzetten als de knop uit is.
IF Switch2_button = ON
ELSE IF Switch2_button = OFF

TerrorSource wijzigde deze reactie 22-06-2018 15:03 (27%)

Tweakers V&A Ads

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
TerrorSource schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:25:

Dit werkt wel, al is het zonder check, die ik er wel graag in zou hebben. Anders blijft Domoticz LEVEL%10 aanzetten als de knop uit is.
IF Switch2_button = ON
Ik weet niet hoeveel blockly's je hebt, maar mijn ervaring is dat die blockly scripts vaker niet werken dan wel.

Met DZVents kan je vrij gemakkelijk de verschillende schakelingen maken die je zoekt en het geeft je veeeel meer vrijheid.
Het heeft wel een kleine learningcurve.

Ik was het zo zat dat bepaalde zaken gewoon niet werkten terwijl het echt wel goed stond. 5x op opslaan drukken en ineens werkt het wel.. Toen was ik er klaar mee en heb me een beetje verdiept in het DZVents verhaal.

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

quote:
TerrorSource schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:25:

IF Switch2_button = ON
Probeer er eens van te maken:
code:
1
2
3
4
If [Selector1] = ["Low"] and [Switch2_button] = [On]
Do [Set [Selector1] = [Level % 30]]
Else if [Selector1] = ["High"] and [Switch2_button] = [Off]
Do [Set [Selector1] = [Level % 10]]

Op die manier werkt het in ieder geval in Lua (de naam in de if, level in de output)

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

Acties:
  • +5Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:35
(jarig!)
ter info:
morgen wordt de nieuwe stable release gepublished :)

dus zeg al je afspraken af ;)

• mDieli
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:38
quote:
remcoXP schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:06:
ter info:
morgen wordt de nieuwe stable release gepublished :)

dus zeg al je afspraken af ;)
Daar gaat mijn vrije weekend... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
quote:
RoRoo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet hoeveel blockly's je hebt, maar mijn ervaring is dat die blockly scripts vaker niet werken dan wel.

Met DZVents kan je vrij gemakkelijk de verschillende schakelingen maken die je zoekt en het geeft je veeeel meer vrijheid.
Het heeft wel een kleine learningcurve.

Ik was het zo zat dat bepaalde zaken gewoon niet werkten terwijl het echt wel goed stond. 5x op opslaan drukken en ineens werkt het wel.. Toen was ik er klaar mee en heb me een beetje verdiept in het DZVents verhaal.
Ik heb nog geen ervaring met d-events maar dat blockly's vaak niet werken klopt niet. Dat ligt vaak aan de "programmer" die de logica niet begrijpt en geen rekening houd met de "simpele" beredenering van PLC logica. Alle blockly's bij mij werken 100% en ja af en toe is het trial en error maar toch elke keer weer als er een foutje in zat bleek het toch een minor fout van mij zelf te zijn.

Ik heb behoorlijke uitgebreide blockly's lopen die van alles en nog wat aansturen en het werkt perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:33

flexje

got-father

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:50:
[...]

Toevallig ben ik op zoek naar een p1 wifi (espeasy).
Iemand een adresje?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Chrisje1983 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:36:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met d-events maar dat blockly's vaak niet werken klopt niet. Dat ligt vaak aan de "programmer" die de logica niet begrijpt en geen rekening houd met de "simpele" beredenering van PLC logica. Alle blockly's bij mij werken 100% en ja af en toe is het trial en error maar toch elke keer weer als er een foutje in zat bleek het toch een minor fout van mij zelf te zijn.

Ik heb behoorlijke uitgebreide blockly's lopen die van alles en nog wat aansturen en het werkt perfect.
De meest simpele acties deed ie al niet.
Als de tijd 22:00 is en het lampje is uit.. doe m dan aan.

Bleef mooi donker.

Ik was er gewoon klaar mee :| mijn logica is dan anders dan wat ze verwachten.
Voor mij werkt dzvents dan iets practischer

Voor elk wat wils, toch fijn dit product :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
quote:
RoRoo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:39:
[...]

De meest simpele acties deed ie al niet.
Als de tijd 22:00 is en het lampje is uit.. doe m dan aan.

Bleef mooi donker.

Ik was er gewoon klaar mee :| mijn logica is dan anders dan wat ze verwachten.
Voor mij werkt dzvents dan iets practischer

Voor elk wat wils, toch fijn dit product :+
OkÚ dat is vervelend en helemaal niet om jou aan te vallen hoor maar als zo'n opdracht al verkeerd loopt moet er wat anders aan de hand zijn. Ik heb hier 250 sensoren en relays geautomatiseerd met blockly's en schakelen op tijd is wel de meest simpele blockly die het gewoon moet doen. Dat doen mijn buitenlampen ook.

D-ventz heb ik nog geen kaas van gegeten en misschien dat ik in de toekomst nog moet gaan leren om dingen te proggen waar ik nu tegen aan loop maar tot nu toe kan ik mij redden door de tekortkomingen van blockly te omzeilen door middel van creatief gebruik van dummy's.

Als ik thuis ben zal ik een blockly van mijn afzuigkap posten, die is behoorlijk uitgebreid en met behulp van dummy's laat die blockly wel goed zien waar domoticz in samenwerking met blockly in staat is.

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 22-06-2018 22:00 (5%)

• schumi2004
Weet iemand of je een Android TV in Domoticz kunt hangen?
Ik was benieuwd of ik zaken kon doen als wanneer geen TV gekeken wordt doe dan dit.
Of wanneer uit doe dan dat.

• Tweekzor
quote:
schumi2004 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:00:
Ik was benieuwd of ik zaken kon doen als wanneer geen TV gekeken wordt doe dan dit.
Misschien dat je kan kijken naar een van de scripts die controleert of een IP adres ping-baar is. Deze worden vaak gebruikt als "iemand thuis" script maar zouden hier mogelijk ook kunnen helpen. Ligt er uiteraard wel aan hoe de tv om gaat met standby en bereikbaarheid via het netwerk.

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-07 08:21
Ik heb een aantal kaku wcd's thuis welke te ver/met te veel muren er tussen van mijn rfxcom af zitten.
Wat is het beste om hieraan te doen? zijn er kaku repaeters oid? of is er een andere goed werkend alternatief om wcd's te schakelen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Mozart
  • Laatst online: 15:13
quote:
anconakip schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:12:
Ik heb een aantal kaku wcd's thuis welke te ver/met te veel muren er tussen van mijn rfxcom af zitten.
Wat is het beste om hieraan te doen? zijn er kaku repaeters oid? of is er een andere goed werkend alternatief om wcd's te schakelen?
Als je op de plekken waar je kaku het niet meer doet wel WiFi hebt kun je kijken naar sonoff devices. Om ze binnen Domoticz te gebruiken moet je ze wel flashen maar dat mag voor een tweakers geen probleem zijn.

PSN: PcDCch

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 08:31
quote:
Tweekzor schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 07:34:
[...]

Misschien dat je kan kijken naar een van de scripts die controleert of een IP adres ping-baar is. Deze worden vaak gebruikt als "iemand thuis" script maar zouden hier mogelijk ook kunnen helpen. Ligt er uiteraard wel aan hoe de tv om gaat met standby en bereikbaarheid via het netwerk.
Zo doe ik het inderdaad ook. Als de (smart) tv aan staat is er iemand thuis. Voor de zekerheid neem ik de chromecast hierbij ook mee. zo blijven de lampen aan als bijvoorbeeld alleen de oppas aanwezig is.

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-07 21:46
quote:
Koop een xiaomi bridge
Bouw een deurcontact om tot schakelaar..
En verkoop die Kaku..

[img]http://pvs.kkopv.com/612ffb1cxxf.png[/img]

• 88Gamer88
  • Nu online
quote:
Je heb diverse 433 mhz versterkers van 3 eu (China) tot 60 eu.

Hier bij Bol van Trust zelf, +/- 25 eu

https://www.bol.com/nl/p/...aex-701/9200000008185163/
quote:
Ja, KaKu heeft een repeater. Heb er zelfs nog eentje (ongebruikt) staan. Die had ik tussen de meterkast (RFXcom) en de garage (KaKu) staan. Die pikt het signaal op en brult het dan door. Inmiddels heb ik KaKu zoveel mogelijk vervangen, maar als je het op deze manier op wilt lossen dan kan dat.

Overigens, als je "kaku repeater" in Google intikt, dan heb je al meteen je antwoord.

»\_(ツ)_/»

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Chrisje1983 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:58:

OkÚ dat is vervelend en helemaal niet om jou aan te vallen hoor maar als zo'n opdracht al verkeerd loopt moet er wat anders aan de hand zijn. Ik heb hier 250 sensoren en relays geautomatiseerd met blockly's en schakelen op tijd is wel de meest simpele blockly die het gewoon moet doen. Dat doen mijn buitenlampen ook.
Ik voel me ook zeker niet aangevallen hoor, gaat niet zo snel :)

Het zal ook zeker aan mij liggen hoor, Blockly en RoRoo zijn geen vriendjes. Is not going to happen :)

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-07 10:35
(jarig!)
quote:
schumi2004 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:00:
ik kijk inderdaad aan de hand van of de tv wel/geen reactie geeft op ping of de tv aan staat. Als dat het geval is blijven de lampen ook gewoon aan.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik gebruik arp-scan om te bekijken of een device wel op het netwerk aanwezig is, iets betrouwbaarder dan een ping.
Maar mobieltjes willen soms kennelijk nog wel eens wegvallen, nog niet heeeeeeel betrouwbaar imho.

Een hapklare oplossing is er iig nog niet helemaal.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-07 08:01
quote:
Dylantje2 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Zet yeelight in de lan modus
update je firmware van je yeelight
zet je ip van je yeelight vast
hardware yeelight toevoegen in Domoticz
Add yeelight met je ip, weet zeker of je white of rgbw hebt.
zet nieuwe hardware en sensoren toestaan aan
kijk in je lijst nieuwe devices
Geef je yeelight een naam.
Dan heb je de keuze onm in je aanpassen tab je yeelight een kleur te geven [ start hij mee op ]
maar een groep. yeelight geel.
Ga onderaan naar je devices tap voeg daar je yeelight toe,
Geef hem een hex kleur of colorpicker zet op geel.
sla hem op.
En je hebt een gele yeelight schakelaar.
Doe dit nog een keer en noem de groep blauw
zoek dezelfde yeelight en voeg hem toe.
Maak de lamp blauw in de setting bij de groep
Sla hem op
En je hebt een yeelight blauw
Dezelfde lamp schakel je zo met x kleuren.
voor mij een nachtlampje blauw...
En avond feller.
enz enz

Heb er tien werkend.
Nachtlampjes enz enz enz
werkt perfect
Wat gaat er mis??
Bedankt voor je uitgebreide beschrijving, heb zojuist mijn Yeelight (philips monochrome) binnen. In de app er bij zetten geen punt. Echter kan geen fix ip adress geven. Neem aan dat ik dat in de app moet doen? Ik zie hem ook niet in Domoticz

Bing

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-07 21:46
quote:
bing69 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:59:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide beschrijving, heb zojuist mijn Yeelight (philips monochrome) binnen. In de app er bij zetten geen punt. Echter kan geen fix ip adress geven. Neem aan dat ik dat in de app moet doen? Ik zie hem ook niet in Domoticz
In je modem/router

[img]http://pvs.kkopv.com/612ffb1cxxf.png[/img]

• 88Gamer88
  • Nu online
EDIT: Werkend gekregen :).

88Gamer88 wijzigde deze reactie 23-06-2018 17:28 (134%)

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-07 14:51
Vandaag heb ik wat Xiaomi Aqara devices ontvangen. Het gaat om

- Xiaomi Gateway. Heb een v2 besteld. De ronde en zonder mogelijkheid om een airco aan te sluiten. Maar in de dhcp lijst van m'n router staat dat ie v3 heet

- Door/Window sensor

- Motion detector (sensor_motion.aq2)

- Cube (sensor_cube.aqgl01)

De gateway en Door/Window sensor zijn goed toegevoegd middels deze werkwijze:
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Maar de motion detector en cube worden niet toegevoegd. In de log staat dit:

XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01
XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2

Ik zit op Domoticz 3.8153 (stable)

Ik heb al enkele keren geprobeerd te updaten naar de beta. Maar elke keer als ik dat doe is de webinterface van Domoticz "Offline".
Dat heb ik nooit kunnen oplossen en ben daarom weer terug gegaan naar de stable versie.
Maar mochten de Xiaomi Cube en motion sensor daarin wel ondersteund worden moet ik daar toch maar eens werk van maken.

Dus eigenlijk heb ik 2 vragen:

1. Worden de Xiaomi Cube en de motion sensor in de laatste beta wel ondersteund?
2. Hoe kan ik mijn rpi 3 op Domoticz beta zetten zodat de webinterface nog wel gewoon bereikbaar is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:08
quote:
RoRoo schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:28:
Ik gebruik arp-scan om te bekijken of een device wel op het netwerk aanwezig is, iets betrouwbaarder dan een ping.
Maar mobieltjes willen soms kennelijk nog wel eens wegvallen, nog niet heeeeeeel betrouwbaar imho.

Een hapklare oplossing is er iig nog niet helemaal.
Bij mijn mobiel (Xiaomi Redmi Note 4(x) werkt het perfect. Nog geen misser gehad. Het is dus ook erg afhankelijk van je mobiel.

• 88Gamer88
  • Nu online
Iemand de Fibaro Rookmelder goed werkt heb gekregen in Domoticz ?

Als hem koppeld zie ik het als volgt:

Wil eigenlijk iets hebben dat het gezien wordt als gewoon 1 rookmelder (heb er totaal 3 gekocht)
Heb al zitten googleÚn en kom dit probleem vaker tegen, maar nergens een echte oplossing gevonden.

(Weet trouwens iemand hoe je ze kan pairen met elkaar ?, zo dat alles afgaat wanneer er bij een iets gebeurd ? )

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-07 08:01
quote:
Ok dat is duidelijk soms kan het ook in apparaat....

Krijg jammer genoeg:

2018-06-23 19:06:42.541 Status: User: Admin initiated a switch command (312/carpoort/Set Level)
2018-06-23 19:06:42.784 Error: YeeLight: Exception: connect: Connection refused

tja wat nu?

Bing

• Kitser
quote:
Kitser schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:37:

- Xiaomi Gateway. Heb een v2 besteld. De ronde en zonder mogelijkheid om een airco aan te sluiten. Maar in de dhcp lijst van m'n router staat dat ie v3 heet

- Door/Window sensor

De gateway en Door/Window sensor zijn goed toegevoegd middels deze werkwijze:
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Maar de motion detector en cube worden niet toegevoegd. In de log staat dit:

XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01
XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2

Ik zit op Domoticz 3.8153 (stable)

Ik heb al enkele keren geprobeerd te updaten naar de beta. Maar elke keer als ik dat doe is de webinterface van Domoticz "Offline".
Dat heb ik nooit kunnen oplossen en ben daarom weer terug gegaan naar de stable versie.
Maar mochten de Xiaomi Cube en motion sensor daarin wel ondersteund worden moet ik daar toch maar eens werk van maken.

Dus eigenlijk heb ik 2 vragen:

1. Worden de Xiaomi Cube en de motion sensor in de laatste beta wel ondersteund?
2. Hoe kan ik mijn rpi 3 op Domoticz beta zetten zodat de webinterface nog wel gewoon bereikbaar is?
Toevallig krijg ik net een melding dat er een update is. Die heb ik gedaan. Ik heb nu versie 4.9700 (staat links bovenin mijn webinterface). Al staat op de website dat vandaag 3.9700 is uitgekomen. Denk dat dat het juiste versienummer is.

Met deze update wordt nu ook mijn Xiaomi motion sensor gevonden.
Dus alleen de Xiaomi Cube kan ik nog niet gebruiken. Terwijl er in de changelog dit staat:

- Implemented: Xiaomi Aqara Cube

Maar mij lukt het nog niet.

Kitser wijzigde deze reactie 23-06-2018 19:53 (13%)

• Kitser
Post hierboven geedit.

Kitser wijzigde deze reactie 23-06-2018 19:51 (94%)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
88Gamer88 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:03:

[afbeelding]

Wil eigenlijk iets hebben dat het gezien wordt als gewoon 1 rookmelder (heb er totaal 3 gekocht)
Heb al zitten googleÚn en kom dit probleem vaker tegen, maar nergens een echte oplossing gevonden.

(Weet trouwens iemand hoe je ze kan pairen met elkaar ?, zo dat alles afgaat wanneer er bij een iets gebeurd ? )
Ik volg deze even, ik heb hetzelfde met de deur sensor v2, ook gepost hier, maar geen reactie op gehad. Vraag me af of dit in andere software wel normaal herkend wordt. Bijkomend probleem is dat bij mij de sensor niet werkt, buiten dat ik tig apparaten zie in de lijst zoals jij.

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX780 + EK-FC780 | Samsung 850 Pro 256GB | 2x4GB G.Skill Ripjaws | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 20:36
Een tijdje geleden heb ik gevraagd of iemand wist waarom mijn 'opslaan knop' van een schakelaar niet werkte.

Ik kreeg toen de tip om een andere browser te gebruiken of mijn cache ed leeg te gooien.

Nu heb ik samen met een maat even naar de code gekeken en het lijkt erop dat deze knop gewoon niet naar een functie verwijst:

http://i63.tinypic.com/14eb48w.jpg

Ik draai versie: V3.9547

Zou iemand eens willen kijken of dit bij hem/haar ook zo is??

• schumi2004
quote:
Dylantje2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Koop een xiaomi bridge
Bouw een deurcontact om tot schakelaar..
En verkoop die Kaku..
Deurcontact ombouwen tot schakelaar voor een WCD? Ik ben hem even kwijt.
quote:
Kitser schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:37:

- Door/Window sensor

<knip>
Vandaag toevallig ook een Mi Motion Sensor ontvangen maar buiten dat ik hem toegevoegd krijg in Domoticz kan ik er verder helemaal niets mee.
Ik heb de manual nog eens gelezen m.b.t. sub/slave devices en ik schijn het niet goed begrepen te hebben denk. Nog nog eens naar de voorbeelden gekeken en de motion sensor zo ingesteld dat er 30 seconden uitschakel vertraging is dus zo gezegd zo gedaan deze als subslave (nu correct) aan een test lamp gekoppeld. Beweging wordt gedetecteerd en ik zie de daadwerkelijk lamp in Domoticz aangeschakeld worden maar de daadwerkelijke lamp zelf niet. Mis ik iets, doe ik het toch nog steeds verkeerd?

En is er trouwens een manier de gevoeligheid te regelen in Domoticz toevallig?
Idee is om straks op basis van het aantal Lux de schakelaar actief te laten worden, en dat ook weer tussen bepaalde tijd, en deze de verlichting voor enkele minuten aan te schakelen bij beweging (en dus ook weer uit met de uitschakel vertraging.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitser
quote:
schumi2004 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:18:
[...]

Deurcontact ombouwen tot schakelaar voor een WCD? Ik ben hem even kwijt.

[...]

Vandaag toevallig ook een Mi Motion Sensor ontvangen maar buiten dat ik hem toegevoegd krijg in Domoticz kan ik er verder helemaal niets mee.
Ik heb de manual nog eens gelezen m.b.t. sub/slave devices en ik schijn het niet goed begrepen te hebben denk. Nog nog eens naar de voorbeelden gekeken en de motion sensor zo ingesteld dat er 30 seconden uitschakel vertraging is dus zo gezegd zo gedaan deze als subslave (nu correct) aan een test lamp gekoppeld. Beweging wordt gedetecteerd en ik zie de daadwerkelijk lamp in Domoticz aangeschakeld worden maar de daadwerkelijke lamp zelf niet. Mis ik iets, doe ik het toch nog steeds verkeerd?

En is er trouwens een manier de gevoeligheid te regelen in Domoticz toevallig?
Idee is om straks op basis van het aantal Lux de schakelaar actief te laten worden, en dat ook weer tussen bepaalde tijd, en deze de verlichting voor enkele minuten aan te schakelen bij beweging (en dus ook weer uit met de uitschakel vertraging.)
Ik heb er een Blocky event van gemaakt:

Werkt prima.

Op je tweede vraag heb ik geen goed antwoord. Behalve dat je in het Blocky event eventueel nog een Sunset en Sunrise variabele aan toe kan voegen.

Edit:
Plaatje gefixt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi2004
quote:
Kitser schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Ik heb er een Blocky event van gemaakt:
[afbeelding]

Werkt prima.

Op je tweede vraag heb ik geen goed antwoord. Behalve dat je in het Blocky event eventueel nog een Sunset en Sunrise variabele aan toe kan voegen.
Thanks, heb het ook geprobeerd en het werkt. _/-\o_
je afbeelding werkt overigens niet goed ;)

Ik kwam ondertussen ook dit script tegen.
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=19217

Dit lijkt ook een beetje te doen wat ik zou willen, ik speel vanavond nog even verder ben ik bang :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Domoticz stable version 3.9700 released.

Ik ben nu een backup van de sd-card aan het maken en daarna ga ik upgraden via het instellingen menu.

Al mensen die de update hebben draaien? Hij is wel stilletjes gereleased, nog geen release topic op het domoticz.com forum. Hij staat wel op de "download" pagina van domoticz.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi2004
quote:
Chrisje1983 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:28:
Domoticz stable version 3.9700 released.

Ik ben nu een backup van de sd-card aan het maken en daarna ga ik upgraden via het instellingen menu.

Al mensen die de update hebben draaien? Hij is wel stilletjes gereleased, nog geen release topic op het domoticz.com forum. Hij staat wel op de "download" pagina van domoticz.com
Ben hem aan het upgraden maar ik draaide al de beta dus ik verwacht voor mij geen problemen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Oke hier loopt hij tot nu toe ook zonder problemen.

Er zijn ook 2 probleempjes verdwenen die er in geslopen waren sinds mijn start met domoticz. Domoticz start weer op na een reboot, dat was niet altijd het geval. En ik kan weer een save database laden in het instellingen menu, dit lukte ook niet meer.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcoXP
(jarig!)
http://www.domoticz.com/f....php?f=3&p=184368#p184368

ik heb hem gesubmit in de tracker. ik hoop dat hij geplaatst wordt. want is het vernoemen zeker waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Nu online
quote:

quote:
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:13:
[...]

Ik volg deze even, ik heb hetzelfde met de deur sensor v2, ook gepost hier, maar geen reactie op gehad. Vraag me af of dit in andere software wel normaal herkend wordt. Bijkomend probleem is dat bij mij de sensor niet werkt, buiten dat ik tig apparaten zie in de lijst zoals jij.
Heb al aardig wat forums bekeken en rond gesnuffeld op internet maar weinig waardevols kunnen vinden.

Wat er op uitmaakt is dat Fibaro z'n eigen homesysteem wilt verkopen waar mee het goed werkt en andere Z-wave systemen lekker een dikke vinger kan krijgen.

Al hoop ik dat er nog een oplossing voor vind of ieder geval kan integreren aan het block systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:35
quote:
88Gamer88 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:59:
[...]

[...]

Heb al aardig wat forums bekeken en rond gesnuffeld op internet maar weinig waardevols kunnen vinden.

Wat er op uitmaakt is dat Fibaro z'n eigen homesysteem wilt verkopen waar mee het goed werkt en andere Z-wave systemen lekker een dikke vinger kan krijgen.

Al hoop ik dat er nog een oplossing voor vind of ieder geval kan integreren aan het block systeem.
werkt hier prima. al geprobeerd de heat en/of smoke te gebruiken als switch? als je deze switches aanmaakt en dan de testknop indrukt zouden deze op “on” moeten gaan, daar kan je weer acties aanhangen als je wilt, bv rolluiken omhoog, lampen aan, mobiel berichtje etc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Nu online
quote:
rasper schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:36:
[...]

werkt hier prima. al geprobeerd de heat en/of smoke te gebruiken als switch? als je deze switches aanmaakt en dan de testknop indrukt zouden deze op “on” moeten gaan, daar kan je weer acties aanhangen als je wilt, bv rolluiken omhoog, lampen aan, mobiel berichtje etc
Uhm nog niet, deze gewoon als 2 losse switchjtes gebruiken dan ?

Ik had wel een dummy sensor gemaakt en deze aks Sub/Slave gedaan maar dit werkte niet.

EDIT:

Andere met HEAT en Smoke geprobeerd maar zonder succes, als de testknop indruk veranderd er niks.

88Gamer88 wijzigde deze reactie 24-06-2018 11:15 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Vraagje, ik heb een aantal Yeelights en Pushbuttons waar je verschillende signalen met kan doorsturen.
1 x drukken - 2 x drukken enz. Nu wil ik verschillende kleuren aansturen van de Yeelight bv 1 x drukken is wit - 2 x drukken is rood. Via de button(moet via Http/script maar dat weet ik niet) of Yeelight of scenes (wordt meer 1 soort commando gezien) gaat dit volgens mij niet dus toen gaan zoeken in Blockly maar ook hier kan ik volgens mij niet de verschillende commando's selecteren van de Pushbutton. Iemand een idee hoe ik onderstaande kan bereiken?

1 x drukken Yeelight 100% groen
2 x drukken Yeelight 100% rood
lang drukken Yeelight uit
2 x lang drukken Yeelight 50% wit
..........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:20

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik ben net naar stable 4.9700 gegaan en daar hapert nog wel wat aan :)

Het dashboard laat alleen de schakelaars nog zien en scenes als ik die kies, echter temperatuur, weer en utility zijn verdwenen ondanks dat de sterren er in staan.
Alles uit en weer aan vinken helpt niet, ze blijven weg :(
Het balkje op het dashboard om de ruimtes te kiezen is erg smal, je moet nu de muis nauwkeurig richten.
Kies ik heel veel schakelaars dan past dat gewoon, ergens gaat er iets mis :P

[edit]Selector switches zijn weg, best lastig met alle ip velden die erin zitten :/

Speedy-Andre wijzigde deze reactie 24-06-2018 19:17 (8%)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pleio65
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:17
quote:
Speedy-Andre schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:06:

Het dashboard laat alleen de schakelaars nog zien en scenes als ik die kies, echter temperatuur, weer en utility zijn verdwenen ondanks dat de sterren er in staan.
Het balkje op het dashboard om de ruimtes te kiezen is erg smal, je moet nu de muis nauwkeurig richten.
Waar zijn oude stabiele versies nog te downloaden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kitser
quote:
Speedy-Andre schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:06:

[edit]Selector switches zijn weg, best lastig met alle ip velden die erin zitten :/
Ik zag maar een paar schakelaars onder het kopje "light switches". Toen ik de cache van m'n browser (Chrome) leeg gooide werkte alles weer normaal.
Misschien werkt dat ook bij jou?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Nee, (alleen cookies gedaan).
Echter met IE ziet het er als voorheen uit, dus er is wel iets raars met Chrome :9

[edit]Nu ook afbeeldingen en bestanden gewist en hij is weer goed _/-\o_

Speedy-Andre wijzigde deze reactie 24-06-2018 19:33 (25%)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 20:36
quote:
darklord007 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:21:
Een tijdje geleden heb ik gevraagd of iemand wist waarom mijn 'opslaan knop' van een schakelaar niet werkte.

Ik kreeg toen de tip om een andere browser te gebruiken of mijn cache ed leeg te gooien.

Nu heb ik samen met een maat even naar de code gekeken en het lijkt erop dat deze knop gewoon niet naar een functie verwijst:

[afbeelding]

Ik draai versie: V3.9547

Zou iemand eens willen kijken of dit bij hem/haar ook zo is??
Nou we zijn er uit. Blijkbaar toch het 'cache issue' . Ik las een tip om incognito modus te gebruiken en dat werkte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ik heb 2 Nest Protect rookmelders in Domoticz (laatste beta) toegevoegd.

Sinds een week krijg ik de volgende error in de log:

2018-06-24 20:51:11.579 Error: Nest: Error getting current state!

Opnieuw aanmelden werkt niet...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik dacht een andere Rpi ook te kunnen updaten, maar daar staat Wheezy op wat `libudev.sc.1 cannot open shared object file: no such file` geeft |:(
Die Rpi draait met een WD Pi-Drive en ik hoop dat op de SD de oude Domoticz stable nog staat.
Ik heb van de SD waarmee hij start een image gemaakt en die staat op de WD die hem nu boot.
De SD is als het goed is niet veranderd, er staat alleen op dat de WD hem boot.
Backup is deels gelukt, maar in Winscp kan je files die van root zijn niet kopiŰren als je niet als root inlogt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 20-07 10:35
(jarig!)
quote:
Speedy-Andre schreef op maandag 25 juni 2018 @ 00:35:
Ik dacht een andere Rpi ook te kunnen updaten, maar daar staat Wheezy op wat `libudev.sc.1 cannot open shared object file: no such file` geeft |:(
Die Rpi draait met een WD Pi-Drive en ik hoop dat op de SD de oude Domoticz stable nog staat.
Ik heb van de SD waarmee hij start een image gemaakt en die staat op de WD die hem nu boot.
Backup is deels gelukt, maar in Winscp kan je files die van root zijn niet kopiŰren als je niet als root inlogt.
https://winscp.net/eng/docs/faq_su#sudo

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

• BuisjeSt
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-06 13:55
Hallo, ik heb Domoticz draaien op een Synology NAS met daarop aangesloten de P1 Slimme meter USB kabel en mijn SolarEdge omvormer via Web API. Ik wil graag mijn energielevering en -verbruik in de gaten houden maar de rapporten zoals nu aangeboden in Domoticz zijn niet compleet.

De omvormer geeft de totale opbrengst van de zonnepanelen weer. De slimme meter geeft de totale levering en het verbuik aan. Het is echter zo dat de opgewekte energie vanuit de zonnepanelen ook direct wordt gebruikt door het 'huis' waardoor het vebruik en de levering van de slimme meter lager ligt dan in werkelijkheid het geval is. Graag zou ik dan ook de beide rapporten combineren zodat de werkelijke waardes zichtbaar worden.

De gestapelde grafiek in het Electrictiy rapport wil ik graag uitbreiden met het vebruik en levering direct aan het huis. Als ik me niet vergis is de berekening dan Leveringswaarde van de omvormer -/- Levering 1 -/- Levering 2 = Levering/verbruik 'direct'. De gestapelde kolom zal dan uit 3 in plaats van 2 waarden bestaan.

Weet iemand of het mogelijk is om dit rapport aan Domoticz toe te voegen? Ik heb al flink gegoogeld maar heb het antwoord op de vraag nog niet kunnen vinden.

• TerrorSource
Inmiddels heb ik een paar Neo CoolCam Wall Switches (1CH en 2CH) in gebruik maar ik heb nu een 2CH die spontaan uit de z-wave viel (vanaf de sensor, niet vanuit de controller).
Verwijderd uit Domoticz om opnieuw toe te voegen alleen lukt dat niet.

Volgens de manual kan ik hem resetten naar fabrieksinstellingen, dat lukt ook. Alleen het opnieuw koppelen erna niet.

Manual: https://doc.eedomus.com/f...h_2_button_manual_eng.pdf

Tweakers V&A Ads

• wautah91
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-07 14:50
quote:
BuisjeSt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:06:
De omvormer geeft de totale opbrengst van de zonnepanelen weer. De slimme meter geeft de totale levering en het verbuik aan. Het is echter zo dat de opgewekte energie vanuit de zonnepanelen ook direct wordt gebruikt door het 'huis' waardoor het vebruik en de levering van de slimme meter lager ligt dan in werkelijkheid het geval is. Graag zou ik dan ook de beide rapporten combineren zodat de werkelijke waardes zichtbaar worden.

De gestapelde grafiek in het Electrictiy rapport wil ik graag uitbreiden met het vebruik en levering direct aan het huis. Als ik me niet vergis is de berekening dan Leveringswaarde van de omvormer -/- Levering 1 -/- Levering 2 = Levering/verbruik 'direct'. De gestapelde kolom zal dan uit 3 in plaats van 2 waarden bestaan.
Je kunt eens naar de PVoutput lua scripts kijken. Onder het hoofdstuk "Installation instructions - Calculating the consumption using a Lua device script" maak je een "Werkelijk verbruik" dummy aan die laat zien wat jij wilt. De rest hoef je niet te doen als je dat niet wilt.

Het is zover ik weet niet mogelijk stapelgrafieken te maken of verschillende te combineren binnen domoticz.

Mijn tutorials o.a. Presence Detection Domoticz, Persistent USB voor Domoticz op Synology NAS, Philips TV bedienen met Domoticz en diverse Wemos D1 mini (ESP8266) projecten!

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:38
quote:
TerrorSource schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:50:
Inmiddels heb ik een paar Neo CoolCam Wall Switches (1CH en 2CH) in gebruik maar ik heb nu een 2CH die spontaan uit de z-wave viel (vanaf de sensor, niet vanuit de controller).

Volgens de manual kan ik hem resetten naar fabrieksinstellingen, dat lukt ook. Alleen het opnieuw koppelen erna niet.

Je kan volgens mij op 2 manieren koppelen, de eerste is volgens de handleiding van CoolCam, maar je kan ook vanuit Domoticz automatisch een schakelaar toevoegen. Ga naar Switches --> Learn Light/Switch --> druk op schakelaar van je Wall Switch. Dit uiteraard apart doen voor beide schakelaars. Misschien dat dit wel werkt?

Xiaomi Mi Note 3 | Nexus 9 | Thecus N2810Plus

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat learn heeft voor mij nooit gewerkt...

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX780 + EK-FC780 | Samsung 850 Pro 256GB | 2x4GB G.Skill Ripjaws | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-07 22:19
quote:
TerrorSource schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:50:

exclude hem ook even via je controller. Zwave wil nog wel eens nukken.

Carpe Diem

• Chrisje1983
  • Nu online
Over het al gemeen met neocoolcam, batterij er even uit en er weer in (of spanning er af en er weer op) dan include/excluden knop inhouden tot het ledje langdurig brand. Pas dan is hij gereset. Een knipperende led is geen reset. Dan drie keer snel indrukken om te includen.

• TerrorSource
quote:
Knielen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:38:
[...]

Je kan volgens mij op 2 manieren koppelen, de eerste is volgens de handleiding van CoolCam, maar je kan ook vanuit Domoticz automatisch een schakelaar toevoegen. Ga naar Switches --> Learn Light/Switch --> druk op schakelaar van je Wall Switch. Dit uiteraard apart doen voor beide schakelaars. Misschien dat dit wel werkt?
Werkt helaas niet.
quote:
muppet99 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:45:
[...]

exclude hem ook even via je controller. Zwave wil nog wel eens nukken.
Via Control Panel in Domoticz staat de sensor er niet meer in.
quote:
Chrisje1983 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:25:
Over het al gemeen met neocoolcam, batterij er even uit en er weer in (of spanning er af en er weer op) dan include/excluden knop inhouden tot het ledje langdurig brand. Pas dan is hij gereset. Een knipperende led is geen reset. Dan drie keer snel indrukken om te includen.
Het zijn geen sensors met batterijen maar Wall Switches die continue op stroom staan.

Tweakers V&A Ads

• remcoXP
(jarig!)
Iemand die wel software weet aan te melden in de meuktracker? Heb nieuwe stable gesubmit maar na drie dagen nog niets. :P

• flexje

flexje

got-father

Kan iemand mij helpen met een bash script?

Ik heb een soort van api gemaakt voor mijn Denon receiver om de waarden in domoticz te gooien.

Output ziet er zo uit:
code:
1
{"power":OFF,"volume":-47.5,"source":TV,"mute":off"}

Nu update de script alleen de VOLUME waarde, als ik de variabele van de volume in de andere idx'en gooi neemt ie die wel over.

Power, source en mute waarden blijven op '0' staan en worden helemaal niet geupdate volgens de crontab.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/bash

# Settings
API_IP="10.0.1.50/api/denonload.php"  # Adres naar denon api
DOMO_IP="10.0.1.50"    # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080"      # Domo port
D_POWER_IDX="69"
D_VOLUME_IDX="70"
D_SOURCE_IDX="71"
D_MUTE_IDX="72"

# Get data from Denon API
INPUT=$(curl "http://$API_IP")
POWER=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $2}')
VOLUME=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $4}')
SOURCE=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $6}')
MUTE=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $8}')

#Make data more readable
VOLUME=$(printf "%.1f" "$VOLUME")

# Load data in domoticz
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_POWER_IDX&nvalue=0&svalue=$POWER"
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_VOLUME_IDX&nvalue=0&svalue=$VOLUME"
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_SOURCE_IDX&nvalue=0&svalue=$SOURCE"
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_MUTE_IDX&nvalue=0&svalue=$MUTE"

• mur1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:41
Hi ik wil in m'n badkamer de spiegel verwarming in laten schakelen zodra het vochtig wordt en de spiegel gaat beslaan. vochtsensor moet draadloos zijn en deze moet een 220V WCD schakelen zodra deze de kritieke grens benadert en deze moet weer worden uitgeschakeld zodra het weer droger wordt.

Verder heb ik niet al te veel wensen rondom schakelingen dus het moet ook niet te kostbaar worden, ik heb een linux server waar ik eenvoudig Domoticz op kan zetten, is een Xiaomi bridge icm een vochtsensor een goed idee? vraag is dan hoe schakel in vervolgens 220V

Hoor graag jullie ideeen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:08
quote:
mur1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:18:
Hi ik wil in m'n badkamer de spiegel verwarming in laten schakelen zodra het vochtig wordt en de spiegel gaat beslaan. vochtsensor moet draadloos zijn en deze moet een 220V WCD schakelen zodra deze de kritieke grens benadert en deze moet weer worden uitgeschakeld zodra het weer droger wordt.

Verder heb ik niet al te veel wensen rondom schakelingen dus het moet ook niet te kostbaar worden, ik heb een linux server waar ik eenvoudig Domoticz op kan zetten, is een Xiaomi bridge icm een vochtsensor een goed idee? vraag is dan hoe schakel in vervolgens 220V

Ik doe dat zelfde ongeveer met een Aqara Temperatuur sensor (vierkante uitvoering) waar ook een vochtigheids sensor inzit. Als die meer dan x% is gestegen in y minuten staat er iemand onder de douche en gaat de ventilator aan.
Temp sensor -> Xiaomi gateway -> Domoticz -> sonoff Basic -> 220V ventilator.

Ventilator zit zelf niet in de badkamer (aanvoerbuis wel).

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-07 22:19
quote:
TerrorSource schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:03:
[...]

Werkt helaas niet.

[...]

Via Control Panel in Domoticz staat de sensor er niet meer in.

[...]

Het zijn geen sensors met batterijen maar Wall Switches die continue op stroom staan.
Je controller heeft hem dus vrijgegeven echter je device zelf niet. Door zelf een exclude te doen, zal je schakelaar ook vrij komen. Op de Ăon stick de knop ingedrukt houden tot hij oranje is. Dan de exclude cyclus starten op de schakelaar.

Carpe Diem

• mur1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:41
quote:
jobr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Ik doe dat zelfde ongeveer met een Aqara Temperatuur sensor (vierkante uitvoering) waar ook een vochtigheids sensor inzit. Als die meer dan x% is gestegen in y minuten staat er iemand onder de douche en gaat de ventilator aan.
Temp sensor -> Xiaomi gateway -> Domoticz -> sonoff Basic -> 220V ventilator.
Dank je, nette oplossing!
Paar vragen:
Xiaomi gateway, moet deze op Chinees worden ingesteld?

Sonoff Basic, Ik lees wat zaken over firmware, moet dit worden aangepast of werkt het out of the box?

Al even Domoticz ge´nstalleerd maar in Domoticz kan ik Sonoff Basic niet toevoegen onder Hardware,
Xiaomi gateway wel, zijn er speciale trucs nodig of mis ik iets 8)7
ben nog niet zo ervaren :?
In het log zojuist:
quote:
2018-06-25 19:59:44.410 Status: P1 Smart Meter: Gas meter clock is 16 seconds ahead - wait for my clock to catch up
Negeren ?

»\_(ツ)_/»

• Mozart
  • Laatst online: 15:13
quote:
mur1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:12:
[...]

Dank je, nette oplossing!
Paar vragen:
Xiaomi gateway, moet deze op Chinees worden ingesteld?

Sonoff Basic, Ik lees wat zaken over firmware, moet dit worden aangepast of werkt het out of the box?

Al even Domoticz ge´nstalleerd maar in Domoticz kan ik Sonoff Basic niet toevoegen onder Hardware,
Xiaomi gateway wel, zijn er speciale trucs nodig of mis ik iets 8)7
ben nog niet zo ervaren :?
Begin hier met lezen: https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

PSN: PcDCch

• Chrisje1983
  • Nu online
quote:
TerrorSource schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:03:
Daarom had ik er ook tussen haakjes bij gezet spanning er even af en weer op, en daarna reset knop lang ingedrukt houden. Dat werkt prima met de batterij loze neo coolcam producten die hun voeding van het net krijgen, de sockets van neo coolcam heb ik ook.

Succes.

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 25-06-2018 20:28 (4%)

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:35
quote:
88Gamer88 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Uhm nog niet, deze gewoon als 2 losse switchjtes gebruiken dan ?

Ik had wel een dummy sensor gemaakt en deze aks Sub/Slave gedaan maar dit werkte niet.

EDIT:

Andere met HEAT en Smoke geprobeerd maar zonder succes, als de testknop indruk veranderd er niks.
ik heb inderdaad losse switches voor heat en smoke en ook nog de temperatuur los. werkt bij mij wel. zie je iets in de domoticz logging?

• TerrorSource
quote:
muppet99 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:49:
[...]

Je controller heeft hem dus vrijgegeven echter je device zelf niet. Door zelf een exclude te doen, zal je schakelaar ook vrij komen. Op de Ăon stick de knop ingedrukt houden tot hij oranje is. Dan de exclude cyclus starten op de schakelaar.
Gedaan. maar na een reset knalt de hele Wall Switch er uit. Stroom staat nog steeds op de groep maar LED-knoppen geven geen licht en werken ook niet meer.
Lijkt kapot te zijn.. wat de 2de al is met hetzelfde probleem... Knalt eerst uit de Z-wave en 1-2dagen erna doen ze niks meer...

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

quote:
Speedy-Andre schreef op maandag 25 juni 2018 @ 00:35:
Even een grote zucht van verlichting na een succesvolle 'reparatie' O+

Ik vond elders deze tip:
code:
1
2
cd /lib/arm-linux-gnueabihf/
sudo cp libudev.so.0 libudev.so.1

Overigens heb ik eerst Wheezy een update naar Jessie gegeven voor ik dit deed.
De volgende zal wel Switch worden omdat Jessie ook niet lang meer ondersteund wordt.
Er staat een speciale aanpassing op ivm het loggen van een SMA omvormer samen met P1 waarmee je het echte eigen verbruik kan zien (en loggen) :)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:26
quote:
schumi2004 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:48:
[...]

Ben hem aan het upgraden maar ik draaide al de beta dus ik verwacht voor mij geen problemen,
Hier gisteren avond ge´nstalleerd nadat de web interface een notification gaf.
Service startte niet op na de update. Half uurtje later de pi gereboot. Alles leek te werken, nieuwe versie.
Blijkbaar is hij later gecrashed, kwam er vanavond niet op en ik heb na een restart geen data sinds 23:00
En nu is hij weer down. De pi draait nog. De service ook. Maar geen web interface en geen communicatie met de devices.

TheS4ndm4n#1919

• schumi2004
quote:
RocketKoen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:38:
[...]

Hier gisteren avond ge´nstalleerd nadat de web interface een notification gaf.
Service startte niet op na de update. Half uurtje later de pi gereboot. Alles leek te werken, nieuwe versie.
Blijkbaar is hij later gecrashed, kwam er vanavond niet op en ik heb na een restart geen data sinds 23:00
En nu is hij weer down. De pi draait nog. De service ook. Maar geen web interface en geen communicatie met de devices.
Ow hier draait hij prima op een Synology NAS.
Heb alleen dat deze skin niet goed weergegeven wordt https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=20960

• flexje

flexje

got-father

quote:
flexje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:18:
Kan iemand mij helpen met een bash script?

Ik heb een soort van api gemaakt voor mijn Denon receiver om de waarden in domoticz te gooien.

Output ziet er zo uit:
code:
1
{"power":OFF,"volume":-47.5,"source":TV,"mute":off"}

Nu update de script alleen de VOLUME waarde, als ik de variabele van de volume in de andere idx'en gooi neemt ie die wel over.

Power, source en mute waarden blijven op '0' staan en worden helemaal niet geupdate volgens de crontab.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/bash

# Settings
API_IP="10.0.1.50/api/denonload.php"  # Adres naar denon api
DOMO_IP="10.0.1.50"    # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080"      # Domo port
D_POWER_IDX="69"
D_VOLUME_IDX="70"
D_SOURCE_IDX="71"
D_MUTE_IDX="72"

# Get data from Denon API
INPUT=$(curl "http://$API_IP")
POWER=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $2}')
VOLUME=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $4}')
SOURCE=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $6}')
MUTE=$(echo "$INPUT" | awk -v FS="(:|,)" '{print $8}')

#Make data more readable
VOLUME=$(printf "%.1f" "$VOLUME")

# Load data in domoticz
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_POWER_IDX&nvalue=0&svalue=$POWER"
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_VOLUME_IDX&nvalue=0&svalue=$VOLUME"
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_SOURCE_IDX&nvalue=0&svalue=$SOURCE"
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$D_MUTE_IDX&nvalue=0&svalue=$MUTE"

Opgelost pffff na uren zoeken....

Zat een spatie in de output en de laatste "off" van mute moest nog een komma achter

{"power":OFF,"volume":-47.5,"source":TV,"mute":off,"}

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:14
Heel vreemd hier. Systeem naar laatste versie gezet d.m.v. de update knop. Daarna geen apparaten meer zichtbaar.
Wel op mijn dashboard, maar niet bij bijvoorbeeld schakelaars of temperatuur.
Overigens werkt het schakelen van de lampen wel via het dashboard.
Hebben jullie hier ervaring mee?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Browsercache legen....

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:26
Update: hij draait nog steeds na de laatste restart.
Ik zag foutmeldingen over proxy connection in het log. My.domoticz uitgezet om dat te verhelpen. Misschien was dat het probleem.

TheS4ndm4n#1919

• caRe.Ghost
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:10
Update naar versie V4.9700. Domoticz gaat na een aantal minuten offline.

Zie in de log het volgende

Error: Domoticz received fatal signal 11 !...
Error: /home/pi/domoticz/domoticz() [0x262154]
Error: /home/pi/domoticz/domoticz(_Z14signal_handleri+0x4c) [0x26220c]
Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer+0) [0x76c746b0]

Iemand een idee waar het in zit?

Heb al een andere Python versie geinstalleerd en daarna python geheel verwijderd, maar beiden bieden geen oplossing.

• DjAntoon
quote:
mur1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:18:

Op vochtigheid meten duurt vrij lang vind ik. Kun je geen temperatuur sensor tegen de warmwater aanvoer zetten? Dat reageert veel sneller. Dan kun je alsnog uit laten schakelen wanneer de vochtigheid laag genoeg is.

• DarkAllMan
  • Laatst online: 14-07 10:05
quote:
RocketKoen schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 05:27:
Update: hij draait nog steeds na de laatste restart.
Ik zag foutmeldingen over proxy connection in het log. My.domoticz uitgezet om dat te verhelpen. Misschien was dat het probleem.
Deze heb ik ook, maar ik heb my.domoticz niet aan staan.
code:
1
 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Operation canceled

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True