Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net terug van een weekje NYC en m'n Sandisk 64GB (mini) USB stickie is binnen.

Voor mijn vakantie heb ik wat tutorials gelezen en gevolgd, maar op de 1 of andere manier wil het me niet lukken om hetzelfde resultaat te krijgen als wat ze proberen uit te leggen.

Ik heb er een (goede) micro SD kaart in zitten, maar wil verder dat de RPi3 alleen maar daar vanaf boot en verder alles op de Sandisk installeert / wegschrijft / leest.

Heeft iemand een linkje waar ze dit stap voor stap uitleggen (of kan iemand me dit uitleggen), zodat ik de SD kaart waar nu Domoticz op draait, MQTT op is geïnstalleerd enz. dat dit dan naar de Sandisk wordt gemoved en de SD kaart voortaan slechts als bootschijfje wordt gebruikt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:44
M.v.Veelen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:51:

Voor mijn vakantie heb ik wat tutorials gelezen en gevolgd, maar op de 1 of andere manier wil het me niet lukken om hetzelfde resultaat te krijgen als wat ze proberen uit te leggen.

Ik heb er een (goede) micro SD kaart in zitten, maar wil verder dat de RPi3 alleen maar daar vanaf boot en verder alles op de Sandisk installeert / wegschrijft / leest.

Heeft iemand een linkje waar ze dit stap voor stap uitleggen (of kan iemand me dit uitleggen), zodat ik de SD kaart waar nu Domoticz op draait, MQTT op is geïnstalleerd enz. dat dit dan naar de Sandisk wordt gemoved en de SD kaart voortaan slechts als bootschijfje wordt gebruikt?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14525

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is er één die ik heb gezien, maar nog niet gevolgd. Zal het een keer stap voor stap doorlopen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:23
Ik heb in Domoticz (ik gebruik hue lampen) in scenes een paar groepen aangemaakt.
-Slaapkamer gedimd
-Slaapkamer middel
-Slaapkamer fel

Respectievelijk heb ik daar ingesteld warmwit op 3%, warmwit op 50% en helder wit op 100%. In die groep zit als device de 2 lampen die onder 'slaapkamer plafond' zijn ingesteld in hue.

Zet ik 1 van die groepen aan is het afwachten welke stand hij neemt. Het kan best zijn dat (eigenlijk alleen maar) dat de Slaapkamer gedimd de dim en kleurwaarde van Slaapkamer middel pakt.

Is dit een bekende issue en hoe werk ik hier omheen?

Edit: Steeds wanneer ik hier iets vraag vind ik zelf vrij snel het antwoord, de oplossing is nu de lampen afzonderlijk aan de group scene in domoticz toe te voegen ipv daar de in de Hue ingestelde groep te gebruiken. Dan werken de RGB waardes met een beetje moeite wel. Ik heb nu alle 3 de standen als scene in Domoticz. Werkt wel mooi, op basis van de Lux waarde vanuit de Fibaro sensor wordt bij beweging de slaapkamer lamp fel, middel of gedimd aangezet. Gedimd is zo zwak dat je het met de ogen dicht niet ziet dus ideaal om snachts als ik moet poepen aan te hebben om de trap af te kunnen lopen zonder rare ziektes te krijgen in mijn ogen.

[ Voor 35% gewijzigd door warcow op 19-05-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

warcow schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:04:
Ik heb in Domoticz (ik gebruik hue lampen) in scenes een paar groepen aangemaakt.
-Slaapkamer gedimd
-Slaapkamer middel
-Slaapkamer fel

Respectievelijk heb ik daar ingesteld warmwit op 3%, warmwit op 50% en helder wit op 100%. In die groep zit als device de 2 lampen die onder 'slaapkamer plafond' zijn ingesteld in hue.

Zet ik 1 van die groepen aan is het afwachten welke stand hij neemt. Het kan best zijn dat (eigenlijk alleen maar) dat de Slaapkamer gedimd de dim en kleurwaarde van Slaapkamer middel pakt.

Is dit een bekende issue en hoe werk ik hier omheen?

Edit: Steeds wanneer ik hier iets vraag vind ik zelf vrij snel het antwoord, de oplossing is nu de lampen afzonderlijk aan de group scene in domoticz toe te voegen ipv daar de in de Hue ingestelde groep te gebruiken. Dan werken de RGB waardes met een beetje moeite wel. Ik heb nu alle 3 de standen als scene in Domoticz. Werkt wel mooi, op basis van de Lux waarde vanuit de Fibaro sensor wordt bij beweging de slaapkamer lamp fel, middel of gedimd aangezet. Gedimd is zo zwak dat je het met de ogen dicht niet ziet dus ideaal om snachts als ik moet poepen aan te hebben om de trap af te kunnen lopen zonder rare ziektes te krijgen in mijn ogen.
Vandaar dat ik gekeurde heb [ yeelights ] nachtlampje blauw.. als tijd is x dan enz enz
Als het in de morgen heet is buiten... kleurtje ochtendrood
Kouder blauwachtig licht

Bizar mooi spul.. Domoticcz

alleen mijn zwave meters grrrrr [ ze kloppen niet wat ze verbruiken ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Dylantje2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Vandaar dat ik gekeurde heb [ yeelights ] nachtlampje blauw.. als tijd is x dan enz enz
Als het in de morgen heet is buiten... kleurtje ochtendrood
Kouder blauwachtig licht

Bizar mooi spul.. Domoticcz

alleen mijn zwave meters grrrrr [ ze kloppen niet wat ze verbruiken ]
Het lijkt nu met de philips hue ook goed te werken (heb ook gekleurde pitjes overal, de hue v3 kan ook mooi alle kleuren doen)

Ondertussen alweer een volgende probleem natuurlijk, ik ben bezig met de wandschakelaars dmv een Zuno. koppelen ging perfect en krijg ook mooi de standen van alle schakelaars binnen. Kan er weinig mis gaan denk je.. niet dus. Ik heb het zo dat de standen van de schakelaars worden bijgehouden met blockly events in een user variable. Als die user variable wordt aangepast (schakelaar van stand veranderd) dan wordt er een 'geschakeld' variabele hoog gezet. Daaraan kan ik zien of er iets moet gebeuren. Die variabele (integer) is nu hoog (1) maar onderstaande gebeurt niet:

Blockly event (active):
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/btsfAo/blockly_variable.png
(Als ik de = 1 check verander naar != 1 dan gebeurt er nog steeds niets)

De slaapkamer geschakeld staat op '1' en daar blijft hij ook op. Voor de zekerheid heb ik alle andere events even uitgezet om er zeker van te zijn dat er niet iets anders is dat hem stiekem weer op 1 zet. Kijk ik in user variables staat die variabele gewoon doodleuk op 1. Dat zou toch onmogelijk moeten zijn?

User variables:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hbGtwT/user_variables.png

Edit: Alweer een stapje verder, als ik de 'geschakeld' variabele met de hand van 0 naar 1 zet dan werkt het wel goed. Wanneer het met het onderstaande blockly script gebeurt dan kunnen volgende blockly events er niks meer mee. (vaag)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/i2YFbT/blockly_set.png

Als ik echter de lamp met de switch zelf aan of uit zet (afhankelijk van de huidige stand) dan herkent ie ineens wel de 'geschakeld' 1 stand en zet hij snel de lamp aan of uit en de 'geschakeld' variabele op 0. Reboot hielp ook niets.

--> Soort van oplossing: In plaats van user variables gebruik maken van dummy switches lost het probleem op. Hue is nog altijd een beetje behelpen maar het lijkt erop dat het nu redelijk werkt zoals ik het wil.

[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 20-05-2018 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:51:

Je kan ook proberen om direct van HDD te booten zonder SD.
https://www.raspberrypi.o...pberrypi/bootmodes/msd.md

Info is al wat ouder dus lijkt mij dat het inmiddels betrouwbaarder zou moeten werken, Maar zelf geen ervaring mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@M.v.Veelen
Je kan er ook Berryboot op zetten.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
MikeOO schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Info is al wat ouder dus lijkt mij dat het inmiddels betrouwbaarder zou moeten werken, Maar zelf geen ervaring mee. :)
Ik heb een pidrive aan mijn pi3 en werkt prima, booten en draaien zonder SD,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Ik zag die voorbij komen, maar zag ook dat je dat eenmalig kunt instellen en naderhand niet meer terug kunt. En dat vind ik vrij tricky. Als dat echt zo is.
Ik heb dat advies ook via via gekregen, maar wat zijn daar de voordelen van in mijn situatie als ik er alleen Domoticz op wil gaan draaien (met Onkyo, MQTT, en nog wat extra's voor Domoticz) ? En kun je daar dan vrij makkelijk mee instellen dat je verder alles op de USB stick wilt installeren / runnen ? Het grote nadeel vind ik dat je bij de set-up eerst de Pi aan een TV moet koppelen om verder te kunnen. Gedoe vind ik. Zeker ook omdat ik een keer of wat 'from scratch' ben begonnen en alle stappen heb gedocumenteerd voor mezelf om tot het gewenste resultaat te komen. Vervelende is echter dat nu alles op de micro SD kaart staat en daar vanaf alles goed werkt en ik dus nu alles via de USB stick wil draaien.
rasper schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:53:
[...]

Een originele pidrive is vrijwel niet meer te krijgen en bovendien schijnen ze ermee gestopt te zijn. Maar een USB stick of externe HDD zou eigenlijk hetzelfde resultaat moeten geven.

De vraag is echter nu: wat zou voor mijn situatie de meest handige opzet zijn...?

[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-05-2018 18:10 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gents,
ik heb een crash gehad en mijn SDkaart is kaduuk gegaan.
Ik heb nu een nieuwe install gedaan en ik krijg domoticz niet meer aan de praat...
Alles LIJKT het te doen op mijn pi maar in mijn webinterface staat telkens "Browser cache refresh failed
Manifest fetch failed (6)"
heb mn cache van chrome al geleegd maar helpt niets:(
iemand enig idee?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
[quote]M.v.Veelen schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:03:
[...]

Ik zag die voorbij komen, maar zag ook dat je dat eenmalig kunt instellen en naderhand niet meer terug kunt. En dat vind ik vrij tricky. Als dat echt zo is.
[\quote]

Voor de pidrive moest ik ook de “bootbit” omzetten en je kan inderdaad niet meer terug, maar volgens mij boot hij dan wel gewoon nog eerst van sd als er een sd inzit, dus risico is vrij klein. en anders kan je ten minste met goed fatsoen gelijk de nieuwste pi3 kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DRuw schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:27:
Gents,
ik heb een crash gehad en mijn SDkaart is kaduuk gegaan.
Ik heb nu een nieuwe install gedaan en ik krijg domoticz niet meer aan de praat...
Alles LIJKT het te doen op mijn pi maar in mijn webinterface staat telkens "Browser cache refresh failed
Manifest fetch failed (6)"
heb mn cache van chrome al geleegd maar helpt niets:(
iemand enig idee?
Ja Meestal bagger sd kaartjes
Of vaak pwerless gemaakt ,heeft een linux een hekel aan..

Weet je zeker dat je pi het goede Ip heeft?
Kun je inloggen met putty?
sudo domoticz.sh status? [ evt sudo domoticz.sh restart ]
Wat zie je staan?[ runing- exited ] zoek op het forum

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:29:

Voor de pidrive moest ik ook de “bootbit” omzetten en je kan inderdaad niet meer terug, maar volgens mij boot hij dan wel gewoon nog eerst van sd als er een sd inzit, dus risico is vrij klein. en anders kan je ten minste met goed fatsoen gelijk de nieuwste pi3 kopen :)
:+

Dan nog......hoe krijg ik alles wat ik nu op de micro sd kaart heb, dan op de USB stick zodat hij daar vanaf gaat booten? Overnieuw beginnen? Ik heb alles gedocumenteerd, het is alleen dat ik liever de snelle oplossing kies ;-)

Edit:

omdat alles stap voor stap is beschreven ben ik gewoon opnieuw gestart. Hij boot dus nu vanaf USB, zonder dat er een micro SD kaartje in zit. Zo even alles installeren, updaten en van daaruit verder.

[ Voor 14% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-05-2018 20:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dylantje2 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:34:
[...]

Ja Meestal bagger sd kaartjes
Of vaak pwerless gemaakt ,heeft een linux een hekel aan..

Weet je zeker dat je pi het goede Ip heeft?
Kun je inloggen met putty?
sudo domoticz.sh status? [ evt sudo domoticz.sh restart ]
Wat zie je staan?[ runing- expired ] zoek op het forum
Pi heeft zeker goede IP, inloggen met putty lukt en heb ook een ander script draaien voor mijn goodwe omvormer.
Die draait wel... geen idee wat het is...
Monit gaf er ook problemen mee want die liet mn pi opnieuw opstarten (dus maar weer even uitgezet) en ook imperihome snapt het even niet dus denk echt dat het aan domoticz ligt..

status geeft:

sudo service domoticz.sh status
● domoticz.service - LSB: Home Automation System
Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated; vendor preset: enabled)
Active: active (exited) since Sun 2018-05-20 21:28:52 CEST; 7s ago
Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
Process: 6371 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUC
Process: 6381 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/S

mei 20 21:28:52 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
mei 20 21:28:52 raspberrypi domoticz.sh[6381]: /home/pi/domoticz/domoticz: error
mei 20 21:28:52 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DRuw schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:30:
[...]

Pi heeft zeker goede IP, inloggen met putty lukt en heb ook een ander script draaien voor mijn goodwe omvormer.
Die draait wel... geen idee wat het is...
Monit gaf er ook problemen mee want die liet mn pi opnieuw opstarten (dus maar weer even uitgezet) en ook imperihome snapt het even niet dus denk echt dat het aan domoticz ligt..

status geeft:

sudo service domoticz.sh status
Active: active (exited) since Sun 2018-05-20 21:28:52 CEST; 7s ago
Process: 6371 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUC
Process: 6381 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/S

mei 20 21:28:52 raspberrypi systemd\[1]: Starting LSB: Home Automation System...
mei 20 21:28:52 raspberrypi domoticz.sh\[6381]: /home/pi/domoticz/domoticz: error
mei 20 21:28:52 raspberrypi systemd\[1]: Started LSB: Home Automation System.
Hier zit je probleem:Active: active (exited)
Moet running zijn!!!

Plugin van buienradar draaien??
Die via FTP eruit halen!
Dan een reboot.
En anders moet je op het forum dit zoeken.
Je moet je update archieven ergens aanpassen..[ lastig probleem.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dylantje2 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Hier zit je probleem:Active: active (exited)
Moet running zijn!!!

Plugin van buienradar draaien??
Die via FTP eruit halen!
Dan een reboot.
En anders moet je op het forum dit zoeken.
Je moet je update archieven ergens aanpassen..[ lastig probleem.. ]
het is een compleet nieuwe install!
geen plugin niets....
Ik zal morgen even gaan zoeken... ik dacht dat gezien er active stond hij wel actief was... oepsie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DRuw schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:44:
[...]het is een compleet nieuwe install!
geen plugin niets....
Ik zal morgen even gaan zoeken... ik dacht dat gezien er active stond hij wel actief was... oepsie :D
Jessie of welke distrubutie...
je zou ook eens dietpi kunnen proberen..

rdit:
Ik had een edit gedaan, wist niet zeker wat er stond 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Dylantje2 op 20-05-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
M.v.Veelen schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:03:
[...]

[...]

Ik heb dat advies ook via via gekregen, maar wat zijn daar de voordelen van in mijn situatie als ik er alleen Domoticz op wil gaan draaien (met Onkyo, MQTT, en nog wat extra's voor Domoticz) ? En kun je daar dan vrij makkelijk mee instellen dat je verder alles op de USB stick wilt installeren / runnen ? Het grote nadeel vind ik dat je bij de set-up eerst de Pi aan een TV moet koppelen om verder te kunnen. Gedoe vind ik. Zeker ook omdat ik een keer of wat 'from scratch' ben begonnen en alle stappen heb gedocumenteerd voor mezelf om tot het gewenste resultaat te komen. Vervelende is echter dat nu alles op de micro SD kaart staat en daar vanaf alles goed werkt en ik dus nu alles via de USB stick wil draaien.

[...]

Een originele pidrive is vrijwel niet meer te krijgen en bovendien schijnen ze ermee gestopt te zijn. Maar een USB stick of externe HDD zou eigenlijk hetzelfde resultaat moeten geven.

De vraag is echter nu: wat zou voor mijn situatie de meest handige opzet zijn...?
je hoeft dat niet aan te passen. Bij mij doet ie alleen de eerste start vanaf sdkaartje en de rest vanaf hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:14:
[...]

je hoeft dat niet aan te passen. Bij mij doet ie alleen de eerste start vanaf sdkaartje en de rest vanaf hd
Al gedaan. Werkt prima zo.

Heb echter geüpdate naar de laatste Beta (V3.9462) en zie vervolgens geen logregels meer voorbij komen. Dus maar even kijken of dat een bekend probleem is (zie het nog nergens gemeld zijn), of dat ik even overnieuw moet beginnen.

Heb ook, nadat ik het image had overgezet, de beschikbare ruimte vrij moeten maken. Dat gaat op een USB stick toch net even iets anders, maar is wel gelukt.

Morgen weer verder.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:13
Ik heb met raspberry pi 3 , en de camera een homebridge gemaakt zodat deze camera werkt in Homekit,
Deze werkt perfect.

Nu heb ik nog een raspberry pi 3 liggen en heb er een raspberry camera voor gekocht, zodat ik deze camera alsook kan gebruiken met apple homekit.
Alleen vind Homekit de raspberry met de camera niet.

Geprobeerd met een ander icloud en daar vind homekit deze camera wel.
Dus het probleem is dat ik maar 1 raspberry met camera aan apple Homekit kan koppelen.

Bijna het hele internet afgezocht , maar niets te vinden over een oplossing.

Misschien is er iemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dylantje2 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:45:
[...]

rdit:
Raspbian. De nieuwste van de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:53:
[...]

Ik ook maar was een antwoord op een vraag zonder PiDrive ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dylantje2 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:45:
[...]

rdit:
Gefixt met de goede zoekopdracht.
Thanks voor de gouden tip!

oplossing:
cd ~
wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo service domoticz restart
sudo service domoticz start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DRuw schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:05:
[...]

Gefixt met de goede zoekopdracht.
Thanks voor de gouden tip!

oplossing:
cd ~
wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo service domoticz restart
sudo service domoticz start
mmm waar heb je deze gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dylantje2 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:13:
[...]

mmm waar heb je deze gevonden?
http://www.domoticz.com/f...&t=18793&start=20#p150258

Midden van de pagina, bericht van hasseb

had eerst degene gebruikt erboven van wlevels maar dat bestand bestaat niet meer lijkt het (error 404)

[ Voor 32% gewijzigd door DRuw op 21-05-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
M.v.Veelen schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:37:
[...]

:+

Dan nog......hoe krijg ik alles wat ik nu op de micro sd kaart heb, dan op de USB stick zodat hij daar vanaf gaat booten? Overnieuw beginnen? Ik heb alles gedocumenteerd, het is alleen dat ik liever de snelle oplossing kies ;-)

Edit:

omdat alles stap voor stap is beschreven ben ik gewoon opnieuw gestart. Hij boot dus nu vanaf USB, zonder dat er een micro SD kaartje in zit. Zo even alles installeren, updaten en van daaruit verder.
bij installatie van de pidrive heb ik met “dd” oid een image gemaakt van de sd en deze op de pidrive teruggezet en dit werkte, moet je usb device wel minimaal net zo groot zijn als je sd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:16:
[...]

bij installatie van de pidrive heb ik met “dd” oid een image gemaakt van de sd en deze op de pidrive teruggezet en dit werkte, moet je usb device wel minimaal net zo groot zijn als je sd :)
Ik ben 'from scratch' gestart en dat ging vrij vlot. Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat er geen log entries zichtbaar zijn en sommige devices ook geen log historie krijgen. Ik hoop dat dit aan de versie ligt (laatste Beta) en dat dit opgelost wordt. Anders moet ik opnieuw beginnen en kijken waar het mis gaat.

Edit: net opnieuw gestart en met deze versie (v3.9048) heb ik ook al geen log entries zichtbaar als ik de log bekijk. Wat zou de reden kunnen zijn? Moet ik dat nog ergens aanzetten omdat het nu op een USB stick draait ??

[ Voor 14% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-05-2018 12:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
M.v.Veelen schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:40:
[...]

Ik ben 'from scratch' gestart en dat ging vrij vlot. Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat er geen log entries zichtbaar zijn en sommige devices ook geen log historie krijgen. Ik hoop dat dit aan de versie ligt (laatste Beta) en dat dit opgelost wordt. Anders moet ik opnieuw beginnen en kijken waar het mis gaat.

Edit: net opnieuw gestart en met deze versie (v3.9048) heb ik ook al geen log entries zichtbaar als ik de log bekijk. Wat zou de reden kunnen zijn? Moet ik dat nog ergens aanzetten omdat het nu op een USB stick draait ??
vreemd probleem, krijg je wel domoticz logging (kan je aanzetten in domoticz.sh) en zegt dat nog iets nuttigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:03:
[...]

vreemd probleem, krijg je wel domoticz logging (kan je aanzetten in domoticz.sh) en zegt dat nog iets nuttigs?
Domoticz gestopt, regel aangepast, Domoticz gestart: he-le-maal niets.
Bij het starten van Domoticz zie ik ook helemaal geen log entries verschijnen. Dat was voorheen wel zo, ondanks dat er nog geen hardware was toegevoegd. Je zag dan in ieder geval in het log dat Domoticz was gestart en welke versie, enz. Nu dus helemaal niets.

Edit: bij het starten via de CLI zie ik wel de juiste log entries. Browserdingetje dan misschien? Heb 2 browsers die hetzelfde probleem geven. Eens kijken wat een 3e browser doet.

Edit 2: browserdingetje dus. Via IE op een Windows installatie via Parallels zie ik het log wel.

Alleen wel dit:
2018-05-21 18:10:34.508 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2018-05-21 18:10:34.508 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
Whut ?

[ Voor 32% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-05-2018 18:15 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
M.v.Veelen schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:08:
[...]

Alleen wel dit:

[...]

Whut ?
Op poorten onder de 1024 kan je alleen een listener starten als je root bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Afijn na de Tradfri HUE integratie (wat veel simpeler was met de HUE) project werdt het weer tijd voor het volgende geknutsel aan Domoticz.
Helaas wel een klein probleempje ontstaan maar in een aparte post daarover meer.

Nu een nieuw doel gesteld wat ook deels werkt(e) maar toch niet exact doet wat ik wil.

Ik hen op mijn Asus router (Merlin) een script draaien die in Domoticz 3 virtuele switches aanzet als 1 van de 3 telefoons op het netwerk verbonden is (Mac detectie) en dit werkt prima.

Deze switches wil ik gebruiken om 30 minuten voor zons ondergan mijn verlichting aan te zetten en heb dan ook een Dummy Switch gemaakt genaamd Sunset en deze heeft een timer (before sunset 30min)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dtn2bT/Sunset1.jpg

In Blockly heb ik het volgende aangemaakt (aangezien er 3 telefoons gemonitored moeten worden)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nFH2bT/Sunset2.jpg

Nu is het resultaat wisselend ik heb 2 keer gehad dat het werkte maar ook als ik het manueel schakel (dus Switch Sunset = On) werkt het eigenlijk niet.

Wat kan ik nu beter doen heb ik iets fout of kan ik beter per telefoon de detectie doen zoals bv:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nugjqo/Sunset3.jpg

Tips ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
De ON van Sunset moet niet in het eerste hokje van AND, maar de hele sunset=on moet in het eerste hokje van AND.
Zie hier bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6rBjd0n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Lieuwe15 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:11:
De ON van Sunset moet niet in het eerste hokje van AND, maar de hele sunset=on moet in het eerste hokje van AND.
Zie hier bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Edit: Image toegevoegd met de oplossing.

Held !!!!!!!!!!!!
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fb4UQo/Sunset4.jpg

Damn zo simpel :)

Nu dus de perfecte oplossing voor precense detectie dmv een script op de Asus router dmv dit script: https://www.domoticz.com/...531&hilit=phone+detection

Deze schakelt Dummy switches op Domoticz via de IDX en daar dan de eventuele acties aangeknoopt.

Thanks!

[ Voor 38% gewijzigd door Pinky-H9 op 22-05-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59

paQ

pfff heb na de nodige pi problemen de pi en dus ook domoticz opnieuw moeten installeren, maar ik krijg met geen mogelijkheid die poort open :? (alles standaard laten staan op 8080 en 443)
Hebben tweakers dit eerder aan de hand gehad?

volgens de pi is de domoticz server gewoon active
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 pi@raspberrypi:~ $ sudo service domoticz.sh status
   Active: active (exited) since Tue 2018-05-22 13:32:32 CEST; 10min ago
  Process: 2017 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUCCESS)
  Process: 2027 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)
   CGroup: /system.slice/domoticz.service

mei 22 13:32:32 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
mei 22 13:32:32 raspberrypi domoticz.sh[2027]: /home/pi/domoticz/domoticz: error while loading shared libraries: libssl.so.1.
mei 22 13:32:32 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

edit
code:
1
2
3
pi@raspberrypi:~ $ cd domoticz
pi@raspberrypi:~/domoticz $ ./domoticz
./domoticz: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory

hmmm

edit edit:
voor mensen die er tegen aanlopen, er schijnt een lib te missen wanneer je installeert op stretch.

sudo wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb

dat lost het op :)

[ Voor 83% gewijzigd door paQ op 22-05-2018 13:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
paQ schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:42:
[...]

edit edit:
voor mensen die er tegen aanlopen, er schijnt een lib te missen wanneer je installeert op stretch.

sudo wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb

dat lost het op :)
Fijn dat het is opgelost, maar heb je überhaupt gezocht naar de oplossing in dit topic? De berichten van mensen die Domoticz niet kunnen starten doordat ze stretch gebruiken, zijn niet meer op 2 handen te tellen. Alleen de afgelopen weken heb ik dit al meerdere malen voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59

paQ

Phoolie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:08:
[...]
Fijn dat het is opgelost, maar heb je überhaupt gezocht naar de oplossing in dit topic? De berichten van mensen die Domoticz niet kunnen starten doordat ze stretch gebruiken, zijn niet meer op 2 handen te tellen. Alleen de afgelopen weken heb ik dit al meerdere malen voorbij zien komen.
uiteraard.
Ik had alleen nog geen idee ervan dat het met stretch te maken zou hebben natuurlijk ;)
achteraf... makkelijk vinden
vooraf... not so much

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 18:24
Pinky-H9 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:41:
Nu dus de perfecte oplossing voor precense detectie dmv een script op de Asus router dmv dit script: https://www.domoticz.com/...531&hilit=phone+detection

Deze schakelt Dummy switches op Domoticz via de IDX en daar dan de eventuele acties aangeknoopt.
_/-\o_ zalig, werkt super.

[ Voor 11% gewijzigd door C-dude op 22-05-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Heb al even gegoogled maar weinig over kunnen vinden... Heb Philips hue lampen staan in een groep en als ik die vanuit scenes schakel gaan de lampen direct aan onder vertraging.

Schakel ik dezelfde groep vanuit een blockly event dan duurt het circa 1-2 seconden voordat de lampen reageren. Ik zie in de log ook dat er circa 600-800 ms extra overheen gaat terwijl er eigenlijk niks gebeurt. (Geen moeilijke blockly script)

Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? De vertraging is voor mij wel acceptabel maar eigenlijk een beetje zonde gezien hoe snel het gaat direct vanuit de domoticz interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

Ik ben even aan het kijken of ik ook niet iets meer kan doen met mijn Pi. Op dit moment gebruik ik MotionEyeOs voor mijn camera's. Met Domoticz heb ik wel meer mogelijkheden, o.a. KAKU, maar belangrijk voor mij is dat ik wel de livestream van mijn camera beelden kan blijven zien.

Wordt dit ondersteund door Domoticz? Ik kan er niets over terug vinden in de FAQ of in de uitleg over de camera's. Wat ik wel begreep is dat RTSP streams niet ondersteund worden, maar is dit dan alleen voor de stills bij bijv. motion detection?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Aangezien niemand m'n Domoticz vraag tot nu toe heeft kunnen beantwoorden knip ik hem in stukjes.

Ik zou graag de security panel state niet alleen via de virtuele keypad willen kunnen instellen, maar ook vanuit bijvoorbeeld blockly event. De reden hiervoor is dat ik zowel het virtuele als een fysieke keypad wil gebruiken. De status kan ik bijvoorbeeld in een virtuele switch opslaan, maar die correspondeert dan niet met de virtuele keypad status.

Dus, als de virtuele switch alarm status 'aan' krijgt, zou ik de security status naar armed_away willen laten aanpassen. Ik heb echter geen idee hoe ik dit set in de security variabele. 'On' of van '1' als waarde ingeven vind ie niet ok. Hoe werkt dit?

code:
1
Error: EventSystem: Unknown action sequence! (commandArray[EQ]="On")

Edit: kak, ik kan de security panel state niet instellen met blockly. Dat moet met Lua en daar snap ik geen drol van.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
-- Title: script_device_AlarmPanel.lua
-- Date: 19-11-2015
--
-- this scrip switches the Alarm Status according to the alarm panel
--

commandArray = {}

tc=next(devicechanged)
Panel=tostring(tc)
if (Panel == 'Alarm panel RFID') then
--      set the group to the status of the switch
        if (devicechanged[Panel] == 'On') then
                print('AlarmPanel Arm Away')
                commandArray['Security Panel'] = 'Arm Away'
        else
                print('AlarmPanel Disarm')
                commandArray['Security Panel'] = 'Disarm'
                commandArray['Variable:AlarmDetect'] = '0'
                commandArray['Keypad Ack'] = 'On'
        end
end
return commandArray

Wat ik nodig heb is dat ik aan de hand van het ON signaal van m'n keypad: huidige status check, staat het alarm uit, dan moet ie aan. Staat het alarm aan, dan moet ie uit.

Volgens mij heb ik hier mijn keypad goed neergezet:
(Panel == 'Alarm panel RFID') ?

En dan gebeurt dit:
if (devicechanged[Panel] == 'On') then
Dus, als het paneel een 'on' registreert:
print('AlarmPanel Arm Away')
commandArray['Security Panel'] = 'Arm Away'
Status aanpassen & wegschrijven?

Ik zal 'm alleen andersom moeten maken dan in dit voorbeeld, want ik moet eerst de state van de security panel checken en deze afhankelijk van de status middels een if else aan of uit zetten.. right?

[ Voor 55% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2018 21:27 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brnbtc
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 21:40
Als ik handmatig een virtual switch wil toevoegen krijg ik via de tab: Schakeaars/ handmatig een popup. In dit popup venster wil Hardware toevoegen en virtual switch kiezen. Alleen is dit menutje wit, ik kan niets kiezen.

Dit al geprobeerd in zowel IE als Chrome.

Waarschijnlijk doe ik iets heel simpels fout. maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
brnbtc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:47:
Als ik handmatig een virtual switch wil toevoegen krijg ik via de tab: Schakeaars/ handmatig een popup. In dit popup venster wil Hardware toevoegen en virtual switch kiezen. Alleen is dit menutje wit, ik kan niets kiezen.

Heb je onder ‘hardware’ in je settings als ‘dummy switches’ toegevoegd?
Onder type heet ie ook echt ‘dummy’ :)

Daarna kon ik dummy switches toevoegen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
brnbtc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:47:

Dummy Switch toevoegen in Hardware?, anders krijg je voor zover ik weet ook niets te zien bij handmatig-->hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brnbtc
  • Laatst online: 26-01 21:40
ed1703 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:58:
[...]

Dummy Switch toevoegen in Hardware?, anders krijg je voor zover ik weet ook niets te zien bij handmatig-->hardware.
Heb je onder ‘hardware’ in je settings als ‘dummy switches’ toegevoegd?
Onder type heet ie ook echt ‘dummy’ :)

Daarna kon ik dummy switches toevoegen.
[/quote]

Bedankt! opgelost!

En 2 nieuwe vragen:

1)
Ik gebruik o.a. Qubino dimdivice inbouw. Hierop zitten 3 ingangen. I1, I2 en I3. I1 gebruik ik om de spots te dimmen middels pulsdrukker. De overige 2 ingangen wil ik ook functies meegeven. Waar kan ik deze terugvinden in Domoticz?

2)
Ik heb een slaapkamer met dimbare ledspots lamp op een qubino dimactor. Ook heb ik een inloopkast met LED op een Fibaro double switch. Nu heb ik via blocky een event gemaakt. Als slaapkamer aan is dan inloopkast led ook aan. En slaapkamer kast uit dan inloopkaset ook uit. Nu werkt dit goed. Alleen na het uit signaal gaat de ledlamp, de fibaro switch, weer aan. Ik heb al meer van deze events en daar gaat het wel goed. Hoe kan dit, het is het meest simpele event! Ik heb ook al geprobeerd om ipv inloopkast een andere kamer mee te schakelen. Dit gaat wel goed. Probleem lijkt in de Fibaro switch te zitten.

Tevens merk ik als ik de lamp aanschakel met de pulsdrukker de fibaro niet altijd meegaat. Dus blijkbaar gaat het signaal niet altijd via de server. En doe ik het via de app., dan gaan beide lampen direct aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 17:17
Voor het uitlezen van de zonnepanelen draai ik Domoticz op de Synology.
Nu wil ik meer. Om te beginnen een dimbare lamp in de woonkamer (E27) die met zonsondergang vanzelf aangaat, en snachts weer uit. Later verlichting die reageert op beweegsensor.
Welke verlichting kan ik hier nu voor nemen die rechtstreeks in domoticz kan zonder dat ik een aparte bridge nodig heb?
Xiaomi, Yeelight, ik ben het spoor een beetje bijster. Ik heb nu een Yeelight lamp, maar deze kan alleen met de eigen app bedient worden en niet met domoticz. Kwestie van verkeerde model of gewoon dikke pech. Beter ander merk kopen, of toch een bridge die dan via domoticz aangestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:15
Schonhose schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:00:
Ik ben even aan het kijken of ik ook niet iets meer kan doen met mijn Pi. Op dit moment gebruik ik MotionEyeOs voor mijn camera's. Met Domoticz heb ik wel meer mogelijkheden, o.a. KAKU, maar belangrijk voor mij is dat ik wel de livestream van mijn camera beelden kan blijven zien.

Wordt dit ondersteund door Domoticz? Ik kan er niets over terug vinden in de FAQ of in de uitleg over de camera's. Wat ik wel begreep is dat RTSP streams niet ondersteund worden, maar is dit dan alleen voor de stills bij bijv. motion detection?
Zoiets?

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=22436

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
miles schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:05:
Voor het uitlezen van de zonnepanelen draai ik Domoticz op de Synology.
Nu wil ik meer. Om te beginnen een dimbare lamp in de woonkamer (E27) die met zonsondergang vanzelf aangaat, en snachts weer uit. Later verlichting die reageert op beweegsensor.
Welke verlichting kan ik hier nu voor nemen die rechtstreeks in domoticz kan zonder dat ik een aparte bridge nodig heb?
Xiaomi, Yeelight, ik ben het spoor een beetje bijster. Ik heb nu een Yeelight lamp, maar deze kan alleen met de eigen app bedient worden en niet met domoticz. Kwestie van verkeerde model of gewoon dikke pech. Beter ander merk kopen, of toch een bridge die dan via domoticz aangestuurd wordt?
De meeste Yeelights werken gewoon in Domoticz hoor ;)
https://www.domoticz.com/wiki/Yeelight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

Hierbij wordt MotionEye gebruikt voor de streams en Domoticz voor de rest. Er is een koppeling tussen Domoticz en MotionEye, maar in deze situatie loopt de koppeling over twee servers. Ik zou graag willen weten of ik het op 1 server kan doen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Laatst online: 23-09 14:27
brnbtc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Tevens merk ik als ik de lamp aanschakel met de pulsdrukker de fibaro niet altijd meegaat. Dus blijkbaar gaat het signaal niet altijd via de server. En doe ik het via de app., dan gaan beide lampen direct aan!
Ik zou eens kijken in de instellingen van de fibaro, staat je type schakelaar wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 17:17
Phoolie schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:34:
[...]

De meeste Yeelights werken gewoon in Domoticz hoor ;)
https://www.domoticz.com/wiki/Yeelight
Ai, excuus. Ik heb geen Yeelight maar de Xiaomi Philips Zhirui Smart LED Bulb E14 Candle Lamp Frosted en deze heeft een bridge nodig om in domoticz te zetten. Dat wil ik eigenlijk niet. Ik ga op zoek naar een Yeelight WW dimbare bol..

Heeft iemand ervaring met https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0 deze lamp. Volgens de omschrijving heeft ie warm wit, maar is dit dan ook in domiticz tevoorschijn te toveren of is dit de lamp die alleen met de telefoonapp op warm wit in te stellen is?

[ Voor 33% gewijzigd door miles op 23-05-2018 11:05 . Reden: aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 20:24
Hallo,

Via het Domoticz forum geen reactie, dus hoop dat jullie me kunnen helpen... ik vind Domoticz geweldig maar het moet wel betrouwbaar zijn.
Hi there,

Version: 3.8153
Platform: Raspberry Pi
Plugin/Hardware: Raspbian? (SOS solutions pre-installed Domoticz on SD).
Description:

I have some problems with Domoticz, getting the 'browser cache refresh failed' notification. This happened already 3 times sometimes during the night. (I only have the RPI for 3 weeks). Since I have some scripts running on Blockly and using P1 stats, this is very frustrating. I have done the following:

- Setting up PersistentUSBdevices (which works, thankfully).
- Setting up some autorestart, which I do not know where I found it, it was just 3 rules or something...
- Setting up the Domoticz Watchdog (which created a enourmous load of reboots (every minute or something?) so i stopped the service).
- Tried to set up Monit, but I failed to change the log file (I do not have permission to change it?), which gives me the error 'error reading id from file'.
- Tried to Bypass the cache, but I actually do not know which browser does create the problem. I also do not know if I should disable the cache.

The goal is to prevent the problem in the future (since it is happening a lot and I want to trust on the system a bit more). If I sudo reboot the RPI the problem is solved, so I want to make sure it automatically reboots when the cache failure happend, since I miss out on my scripts and stats.

Please help me. Thanks in advance!

Jip
Ik las ook nog iets over de voeding. Zou 2A niet voldoende zijn voor Domoticz met P1 en RFXcom, Pi-hole en PiVPN (gebruik ik niet?) en Watchdog (gebruik ik niet?).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22
SilentScreamer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:04:
Hallo,

Via het Domoticz forum geen reactie, dus hoop dat jullie me kunnen helpen... ik vind Domoticz geweldig maar het moet wel betrouwbaar zijn.

[...]

Ik las ook nog iets over de voeding. Zou 2A niet voldoende zijn voor Domoticz met P1 en RFXcom, Pi-hole en PiVPN (gebruik ik niet?) en Watchdog (gebruik ik niet?).

Alvast bedankt!
2A zou volgens mij wel voldoende moeten zijn, maar hierbij is het wel van belang dat het een stabiele 2A voeding is. Een goede voeding is echt essentieel voor een RPi, net als een goede SD-card trouwens.
Wat me ook opvalt is dat je best veel hebt lopen 'rommelen' met een aantal services die niet goed blijken te werken, misschien ook wel eens handig om een nieuwe installatie te doen van je SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
Hoi Knielen,

Bedankt voor je reactie. Beiden zijn van SOSsolutions, en zijn voorbereid op Domoticz.

Verversen zou inderdaad kunnen, maar wat is de kans van het herstellen van het probleem? Hij wijst telkens naar de cache refresh. Zou het logisch zijn dat de andere software de cache van de Pi verstoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59

MsG

Forumzwerver

Meer mensen bij wie de floorplan ineens naar z'n gootje is bij de laatste beta? Ik dacht ik update even, maar dit is de 1e keer dat er echt iets breekt hier.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilentScreamer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:37:
Hoi Knielen,

Bedankt voor je reactie. Beiden zijn van SOSsolutions, en zijn voorbereid op Domoticz.

Verversen zou inderdaad kunnen, maar wat is de kans van het herstellen van het probleem? Hij wijst telkens naar de cache refresh. Zou het logisch zijn dat de andere software de cache van de Pi verstoort?
Opnieuw beginnen is waarschijnlijk de beste en snelste oplossing. Aangezien het niet echt een bekend probleem is volgens mij, Domoticz draait hier al ruim 1,5 jaar super stabiel en ook bij andere. Als dat niet het geval was geweest dan was het aan een stille dood gestorven. Domoticz moet nu eenmaal blijven werken >:)

Mogelijk door andere software ernaast te installeren kan dit ook gebeuren maar dit blijft gissen.
Log files bekijken via WinSCP of andere tool kan iets opleveren in /var/logs. Met een beetje geluk zie je waar het op fout gaat.

Anders opnieuw beginnen en dan rustig je omgeving weer opbouwen. Niet alles gelijk weer installeren maar eerst bv Domoticz. Dan aantal dagen testen of het dan stabiel blijft. Zo ja met win32diskimager een image maken van je SD kaart en dan ga je de volgende stap uitvoeren als je andere software er bij wilt draaien. Doe ook dit weer 1 voor 1 en test elke keer goed tussen de programma's. Werkt het goed weer image maken en volgende uitvoeren etc etc.

Zo kom je hopelijk achter waar het op fout gaat en dan kun je de image weer terugzetten tot aan het punt waar het goed ging.

Ondanks dat een voeding geleverd is door de webshop kan het altijd zijn dat deze toch niet goed werkt. Iets wat nieuw is kan ook stuk >:) Ook de SD kaart zelf kan het probleem zijn. Niet elke SD is geschikt voor de vele schrijfactie die worden uitgevoerd of hij is niet snel genoeg. Class 10 wordt wel aangeraden.

Dus test ook de SD kaart door tijdelijk een andere te gebruiken.

Zal best zoeken worden waar het probleem in zit maar dit lijkt sterk op een lokaal probleem en alleen door te gaan testen/uitsluiten en logfiles te onderzoeken kom je hopelijk tot een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Heeft er iemand nog een goede tip voor een el-cheapo wifi ip camera indoor + wifi camera outdoor die compatibel is met Domoticz? Ik weet dat er een lijst is met camera`s die compatibel zijn, maar wellicht is er hier iemand die me gelijk op een goedkope kan wijzen :). De bedoeling is dat Domoticz mij straks een Telegram met foto stuurt zodra er een bepaalde gebeurtenis getriggerd wordt.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
Furiousz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:43:
Heeft er iemand nog een goede tip voor een el-cheapo wifi ip camera indoor + wifi camera outdoor die compatibel is met Domoticz? Ik weet dat er een lijst is met camera`s die compatibel zijn, maar wellicht is er hier iemand die me gelijk op een goedkope kan wijzen :). De bedoeling is dat Domoticz mij straks een Telegram met foto stuurt zodra er een bepaalde gebeurtenis getriggerd wordt.
ik heb een goedkope escam daarvoor
Die kun je met een scriptje een foto laten maken en laten sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
commentator schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:59:
[...]

ik heb een goedkope escam daarvoor
Die kun je met een scriptje een foto laten maken en laten sturen
Wat ik tot nu toe heb gevonden:

Binnen:
Wanscam HW0026 (Deze staat ook in de Domoticz lijst) €20,95

Buiten:
Wanscam HW0022 €43,68

Ik denk dat ik de gok maar waag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 19:33
Op Ali is de Wanscam HW0022 31 euro mits je pakketje niet door de douane wordt onderschept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 19:33
Deze binnencamera heb ik er 1 van, werkt met synology surveillance station en met domoticz. Het leuke is hij heeft ook nog eens pan en tilt, kan je voor 15 euro meepakken als je even geduld hebt en de altijd terug kerende kortingen afwacht. Is nu eventjes 19 euro.

Ali linkje:

COOLCAM NIP-61GE Wifi IP Camera wi-fi 720 P Nachtzicht Draadloze MINI P2P CCTV Camera Beveiliging Onvif Sd-kaart Indoor Home CAM
http://s.aliexpress.com/fqQNRZr2?fromSns

Edit> bij de coolcam authorized store is hij nu 16 euro!

Ali Linkje:

NEO COOLCAM NIP-61GE Mini Wifi IP Camera 720 P HD Draadloze Camera CCTV Video Surveillance Security Ondersteuning MI XIAO Power Bank
http://s.aliexpress.com/BVZJjuYB?fromSns

[ Voor 29% gewijzigd door Chrisje1983 op 24-05-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik heb net de HW0026 besteld voor €18,- (Ali). Voor dat geld is het te proberen. Ik duik nog even in de specs van de HW0022 voor ik deze bestel. Ook de HW0022 is besteld.

Op dit moment aan het klooien met mijn SriCam SP007 om een snapshot uit een rtsp stream te krijgen....

[ Voor 33% gewijzigd door Furiousz op 24-05-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 17:05

flexje

got-father

Ik weet niet of ik deze vraag hier of in de Xiaomi topic moet stellen maar wie weet de RGB kleurcode voor "warm wit" in een Xiaomi gateway?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

flexje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:43:
Ik weet niet of ik deze vraag hier of in de Xiaomi topic moet stellen maar wie weet de RGB kleurcode voor "warm wit" in een Xiaomi gateway?
??
in de gateway?? waarom?dit regel je toch ib domoticz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
flexje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:43:
Zelf gebruik ik meestal 255 211 155 voor warm wit ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HkK0cWt.png

[ Voor 8% gewijzigd door wimmme op 25-05-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
Ik heb sinds begin deze maand dat mijn P1 meter niks meer doorgeeft in Domoticz.
Ook andere baudrates geprobeerd en andere USB poorten. Ik heb de P1 ingesteld als Persistant USB.

Verder draai ik de laatste beta versie. Ook via het cu command, kom ik niet verder. Het enigste wat ik te zien krijg is: Connected.

Het vreemde is dat de laatste data van een moment is dat ik niet bezig ben geweest met mijn RPi.

Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
MikeOO schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:24:
[...]

Opnieuw beginnen is waarschijnlijk de beste en snelste oplossing. -knip-
Beste MikeOO,

Opnieuw beginnen leek me inderdaad het beste, deze ochtend verstoorde zelfs de RFXcom de afstandsbedieningen van de Action schakelaars. RFXcom losgekoppeld en toen werkte het meteen weer...

In eerste instantie leek ik verder van huis dan nooit tevoren. Wel spannend om voor het eerst zelf een OS op de Pi te zetten. Ik installeerde NOOBS, even SSH aanzetten en Domoticz installeren. Krijg meteen dezelfde error als ik vaker had :( . Sterker nog, na rebooten kreeg ik nog steeds dezelfde melding, terwijl dat eerder de tijdelijke oplossing was. Na veel googlen weigerde de Pi verbinding via poort 8080, terwijl SSH prima werkte. Ik snapte er niks meer van. Ik heb vervolgens ergens een optie gezien om up te daten naar de beta versie en... BAM, Domoticz werkte _/-\o_

Nu alleen maar hopen dat de beta meer stable is als de stable versie 8)7

Ik heb even nagekeken, en op een 3B+ Pi is een 2A wel zwak voor Domoticz. Daarnaast zijn de bijgeleverde Transcend kaartjes ook niet geliefd, als ik dit topic lees (wel 16GB/Class10).

We zullen na een week evalueren of het uitmaakt. Het is wel lastig als je het per ongeluk fixt dat je niet weet waar het in zat... :P

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 19:34
brnbtc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:11:
[...]

[...]

En 2 nieuwe vragen:

1)
Ik gebruik o.a. Qubino dimdivice inbouw. Hierop zitten 3 ingangen. I1, I2 en I3. I1 gebruik ik om de spots te dimmen middels pulsdrukker. De overige 2 ingangen wil ik ook functies meegeven. Waar kan ik deze terugvinden in Domoticz?
dat kan je doen onder setup -> hardware -> z-wave stick -> klik op setup -> in het menu node management selecteer je groups & Networks daar kan je het e.e.a. doen.
2)
Ik heb een slaapkamer met dimbare ledspots lamp op een qubino dimactor. Ook heb ik een inloopkast met LED op een Fibaro double switch. Nu heb ik via blocky een event gemaakt. Als slaapkamer aan is dan inloopkast led ook aan. En slaapkamer kast uit dan inloopkaset ook uit. Nu werkt dit goed. Alleen na het uit signaal gaat de ledlamp, de fibaro switch, weer aan. Ik heb al meer van deze events en daar gaat het wel goed. Hoe kan dit, het is het meest simpele event! Ik heb ook al geprobeerd om ipv inloopkast een andere kamer mee te schakelen. Dit gaat wel goed. Probleem lijkt in de Fibaro switch te zitten.
Heb je een voorbeeld van je blockly?
dit maak ik zelf niet mee, alleen de 2e knop werkt niet altijd mee.
SilentScreamer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Beste MikeOO,

Opnieuw beginnen leek me inderdaad het beste, deze ochtend verstoorde zelfs de RFXcom de afstandsbedieningen van de Action schakelaars. RFXcom losgekoppeld en toen werkte het meteen weer...

In eerste instantie leek ik verder van huis dan nooit tevoren. Wel spannend om voor het eerst zelf een OS op de Pi te zetten. Ik installeerde NOOBS, even SSH aanzetten en Domoticz installeren. Krijg meteen dezelfde error als ik vaker had :( . Sterker nog, na rebooten kreeg ik nog steeds dezelfde melding, terwijl dat eerder de tijdelijke oplossing was. Na veel googlen weigerde de Pi verbinding via poort 8080, terwijl SSH prima werkte. Ik snapte er niks meer van. Ik heb vervolgens ergens een optie gezien om up te daten naar de beta versie en... BAM, Domoticz werkte _/-\o_

Ik heb even nagekeken, en op een 3B+ Pi is een 2A wel zwak voor Domoticz. Daarnaast zijn de bijgeleverde Transcend kaartjes ook niet geliefd, als ik dit topic lees (wel 16GB/Class10).

We zullen na een week evalueren of het uitmaakt. Het is wel lastig als je het per ongeluk fixt dat je niet weet waar het in zat... :P

Bedankt voor de hulp!
Stel een andere poort in dan 8080, bijv 8000 of iets anders dat je makkelijk kan onthouden (iig boven 1024) Dan heb je een stuk minder last van conflicten tussen je domoticz en http server.

[ Voor 33% gewijzigd door maomanna op 25-05-2018 12:50 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik lees de laatste tijd eigenlijk weinig meer over de tablet aan de muur om Domoticz mee te besturen. Is er al een ultieme oplossing?
En dan bedoel ik een echt goede, makkelijk configureerbare interface, gecombineerd met een Android tablet die automatisch wakker wordt als je er vlak bij komt. Liefst ook nog eens met een 'off-scherm' waarop bijvoorbeeld alleen de temperatuur wordt getoond.Iets met een Raspberry-Pi mag ook.
Ik stel ook helemaal geen eisen trouwens 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinky-H9
RoJan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:32:
Ik lees de laatste tijd eigenlijk weinig meer over de tablet aan de muur om Domoticz mee te besturen. Is er al een ultieme oplossing?
En dan bedoel ik een echt goede, makkelijk configureerbare interface, gecombineerd met een Android tablet die automatisch wakker wordt als je er vlak bij komt. Liefst ook nog eens met een 'off-scherm' waarop bijvoorbeeld alleen de temperatuur wordt getoond.Iets met een Raspberry-Pi mag ook.
Ik stel ook helemaal geen eisen trouwens 8)
Dashticz tezamen met Fully Kiosk Browser https://play.google.com/s...etails?id=de.ozerov.fully
Deze gebruikt de camera voor presence detectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:37

de Peer

under peer review

Pinky-H9 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Dashticz tezamen met Fully Kiosk Browser https://play.google.com/s...etails?id=de.ozerov.fully
Gebruik ik ook inderdaad (gepost in dit topic). Werkt perfect. Weet niet of Dashticz laagdrempelig genoeg is maar voor gemiddelde tweaker wel lijkt me.
Ipv de camera kun je ook een PIR sensor in je kamer gebruiken om het tablet scherm aan te laten springen met fully Kiosk Browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Gebruik ik ook inderdaad (gepost in dit topic). Werkt perfect. Weet niet of Dashticz laagdrempelig genoeg is maar voor gemiddelde tweaker wel lijkt me.
Ipv de camera kun je ook een PIR sensor in je kamer gebruiken om het tablet scherm aan te laten springen met fully Kiosk Browser.
Ik ook, en als tablet gebruik ik een 21" Xoro Megapad, het mocht wat groter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
[...]

Beiden heb ik al eens geprobeerd, maar die presence detectie met de camera was me nog niet opgevallen. Tijd om het opnieuw te bekijken dus.
de Peer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:37:
[...]
Zou inderdaad ook kunnen, ik heb nog wel zo'n sensor liggen. Maar het moet ook nog een beetje smoelen (ik stel echt geen eisen hoor).
wimmme schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:43:
[...]
Ik ook, en als tablet gebruik ik een 21" Xoro Megapad, het mocht wat groter :9
Hoei, die is echt groot :) . Wel Full HD zie ik, dus je hebt dat waarschijnlijk vooral voor de duidelijkheid gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RoJan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:25:
[...]

ou inderdaad ook kunnen, ik heb nog wel zo'n sensor liggen. Maar het moet ook nog een beetje smoelen (ik stel echt geen eisen hoor).
PIR sensor hoeft niet naast tablet te hangen, maar gericht op tablet zodat tablet aangaat als er iemand bij tablet in de buurt komt. Mijn PIR is niet zichtbaar, ik werk ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
de Peer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:28:
[...]

PIR sensor hoeft niet naast tablet te hangen, maar gericht op tablet zodat tablet aangaat als er iemand bij tablet in de buurt komt. Mijn PIR is niet zichtbaar, ik werk ze weg.
Stuur je dan gewoon een http-commando vanuit Domoticz naar de tablet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ja, dus je kan elk denkbare trigger gebruiken vanuit Domoticz. (geluid, licht, PIR etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
de Peer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:31:
Ja, dus je kan elk denkbare trigger gebruiken vanuit Domoticz. (geluid, licht, PIR etc.)
Welk commando stuur je dan? Of staat dat beschreven bij de Full Kiosk Browser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ja is terug te vinden in documentatie op hun site, en anders makkelijk via google te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
RoJan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Hoei, die is echt groot :) . Wel Full HD zie ik, dus je hebt dat waarschijnlijk vooral voor de duidelijkheid gedaan?
Hangt in onze keuken. Dient als interface voor Domoticz (Dashticz), of de Domoticz app, of gewoon om iets op te zoeken, of als TV, voor youtube en Spotify voor de kids, ...
Springt ook automatisch op met een blik op de beveiligingscamera aan de voordeur als er iemand aanbelt, 'belt' ook extra dan (voor moest de muziek luider staan dan de bel).
Heb ook veel geautomatiseerd met tasker en Autoremote.
Is ook de tablet-interface om het zwembad te bedienen.

Heb er wel een specifiek keyboard app op moeten installeren, één die kleiner is, want een fullscreen android keyboard op 21" werkt gewoon niet handig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
[...]

de gewone versie of de pro/plus versie van de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

commentator schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:53:
[...]

de gewone versie of de pro/plus versie van de browser?
Zou zeker voor pro gaan (anders eerst even testen) want heeft meerder functies die het zeker waard zijn, en kost maar een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:23
koendenb schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:24:
Ik heb sinds begin deze maand dat mijn P1 meter niks meer doorgeeft in Domoticz.
Ook andere baudrates geprobeerd en andere USB poorten. Ik heb de P1 ingesteld als Persistant USB.

Verder draai ik de laatste beta versie. Ook via het cu command, kom ik niet verder. Het enigste wat ik te zien krijg is: Connected.

Het vreemde is dat de laatste data van een moment is dat ik niet bezig ben geweest met mijn RPi.

Iemand enig idee wat te doen?
Probeer het eens met minicom (na installeren starten met minicom -s en dan je poort gegevens invoeren). Op domoticx.com vind je de gegevens die horen bij je slimme meter. Hopelijk krijg je dan een foutmelding waar je verder mee kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
de Peer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Zou zeker voor pro gaan (anders eerst even testen) want heeft meerder functies die het zeker waard zijn, en kost maar een paar euro.
top. Ga ik eens bekijken

*tablet zoeken gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:33
Ik ben sinds kort begonnen met Domoticz op de NAS, vandaag me RFXtrx433E beginnen gekregen.
Gelijk alles aangesloten en werd gelijk gevonden :)

Zit alleen met het volgende probleem als in bij settings iets veranderd krijg ik de melding "Invalid Location Settings... " Weet iemand wat wat hier het probleem van kan zijn ?

Al verander ik maar ene klein iets blijf het krijgen.

Heb al zitten googlen maar kan niks vinden jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22
88Gamer88 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:31:
Ik ben sinds kort begonnen met Domoticz op de NAS, vandaag me RFXtrx433E beginnen gekregen.
Gelijk alles aangesloten en werd gelijk gevonden :)

Zit alleen met het volgende probleem als in bij settings iets veranderd krijg ik de melding "Invalid Location Settings... " Weet iemand wat wat hier het probleem van kan zijn ?

Al verander ik maar ene klein iets blijf het krijgen.

Heb al zitten googlen maar kan niks vinden jammer genoeg.
Heb je niet toevallig ook dit probleem? Dat je nog je locatie in moet vullen in settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Top dat was het probleem eerst locatie in gevuld en nu werkt het qua settings opslaan :)

Heb alleen het volgende probleem, dat de RFX433 me KAKU zender niet vind wanneer ik er op klikt.
Lampje op het kastje gaat wel oranje branden wanneer ik druk maar komt niks te voorschijn in de interface.

Heb AC en ARC aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
88Gamer88 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:09:
Top dat was het probleem eerst locatie in gevuld en nu werkt het qua settings opslaan :)

Heb alleen het volgende probleem, dat de RFX433 me KAKU zender niet vind wanneer ik er op klikt.
Lampje op het kastje gaat wel oranje branden wanneer ik druk maar komt niks te voorschijn in de interface.

Heb AC en ARC aanstaan.
In Domoticz of de RFXManager ? Zeker die laatste eerst proberen met alles open.
In Domoticz niet vergeten accept new hardware te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

JdM

Humbled

Ben ik net op de hoogte van de mogelijkheid om in Domoticz de weather underground data te gebruiken, meteen ben ik ook op de hoogte dat de benodigde API niet meer (gratis) geleverd wordt sinds een krappe maand }:|
Kan iemand mijn enthousiasme om dit soort data in mijn Domoticz te krijgen met een alternatief voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
@Knielen Locatie was inderdaad het probleem :).

@wimmme Had perrongelijk de verkeerde firmware geflasht de rec433 ipv trx433.
Gelukkig dat hier achter kwam :P.

Op de computer alles goed draaiend zonder problemen :).

Alleen op me NAS krijg hem niet aan de praat.

Zodra ik de RFXtrx344E aansluit op de NAS en alles wilt selecteren qua hardware lijkt het er op dat die niet goed gevonden wordt.
Bij versie staat "Version: 0" en "set modus" werkt ook niet.

Met als gevolg dat er niks ontvangen of verbonden wordt.
Hopelijk weet iemand wat het probleem is ?

Had volgende al geprobeerd:
Domoticz Stable V3.8153 for DSM 6.1
3.0.9439-7 DSM 6.1
Andere firmware geflasht Ext2 & Ext

Betreft een DS216j

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5zyr79l4noo.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door 88Gamer88 op 26-05-2018 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilentScreamer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Beste MikeOO,

Bedankt voor de hulp!
Beta's zijn meestal stabiel en draai ook al lang op de beta. Natuurlijk gebeurt het wel eens dat er ineens iets niet meer goed werkt na een update maar daarvoor is het ook een beta versie.

Maar voor je een update doet een image van je SD. Mocht het fout gaan dan kun je altijd op een goede mainer terug naar de vorige verie.

Check Github van Domoticz of er eventueel problemen zijn voor je update.

Update niet elke keer als er een nieuwe versie is. Scheelt een hoop stress als hij ineens niet meer werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Ik heb een vreemd z-wave probleem, en ik denk dat het aan Fakro ligt.

Ik heb een drietal ARZ rolluiken, en een drietal ZWS raammotoren, zie onderstaande hardware ID's van domoticz:

105 (0x69) Unknown Fakro ZWS12 Chain actuator 12VDC Fakro 0x0001 0x0003 2018-05-26 00:18:28 No Heal node
104 (0x68) Unknown Fakro ZWS12 Chain actuator 12VDC Fakro 0x0001 0x0003 2018-05-26 00:18:35 No Heal node
102 (0x66) Unknown Fakro Unknown: type=0002, id=0001 Fakro 0x0001 0x0002 2018-05-26 00:19:14 No Heal node
100 (0x64) Unknown Fakro ZWS12 Chain actuator 12VDC Fakro 0x0001 0x0003 2018-05-26 00:18:51 No Heal node
098 (0x62) Unknown Fakro Unknown: type=0002, id=0001 Fakro 0x0001 0x0002 2018-05-26 00:19:05 No Heal node
095 (0x5f) Unknown FIBARO System FGD212 Dimmer 2+ FIBARO System 0x1000 0x0102 2018-05-25 23:44:13 No Heal node
094 (0x5e) Unknown Fakro ARZ Roof Window Roller Shutter Fakro 0x0002 0x0002 2018-05-26 00:19:38 No Heal node

2 van de 3 ZWS raammoteren worden als Unknown: type=0002, id=0001 aangegeven, en 2 van de 3 ARZ rolluiken worden aangemeld als ZWS raamopeners.

Het maakt niet uit hoe vaak, en of ik ze secured/unsecured aanmeld. Altijd 4 fout geindentificeerde apparaten. Volgorde van aanmelden maakt ook niet uit. Steevast 4 dezelfde fout herkende devices.

Zelfs wanneer ik ze op de andere z-stick in HASS aanmeld heb ik dezelfde fouten.

Ondanks dat ze verkeerd geindexeerd worden, zijn ze wel te bedienen met domoticz, dus het probleem is meer een ergernis dan een probleem.

Mijn vermoeden is dat dit echt een hardware probleem van Fakro is, wat is jullie mening? Contact opnemen met Fakro en dit issue aankaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 21:28

Pixelmagic

Ubergeek

JdM schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 00:03:
Ben ik net op de hoogte van de mogelijkheid om in Domoticz de weather underground data te gebruiken, meteen ben ik ook op de hoogte dat de benodigde API niet meer (gratis) geleverd wordt sinds een krappe maand }:|
Kan iemand mijn enthousiasme om dit soort data in mijn Domoticz te krijgen met een alternatief voeden?
Wow, dat had ik nog niet meegekregen, wat een e*kels zeg.... ben benieuwd hoe lang het nog gaat werken met een free key, vond het al bijzonder dat een PwS hier om de hoek ineens geen data meer geef, zal dit de oorzaak wel van zijn denk ik.

Ik kwam in de reacties https://openweathermap.org/api tegen, maar zolang er geen hardware plugin in Domoticz is kan je er nog niet zo veel mee, tenzij je zelf de data ophaalt en in Domoticz injecteerd (wat prima te doen is btw)

Edit: je kan Accuweather nog proberen, maar dat werk ook maar 6 maanden zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixelmagic op 26-05-2018 11:06 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 10:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

JdM schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 00:03:
https://www.domoticz.com/...m_forecast.io_in_Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

88Gamer88 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 01:00:

Zodra ik de RFXtrx344E aansluit op de NAS en alles wilt selecteren qua hardware lijkt het er op dat die niet goed gevonden wordt.
Bij versie staat "Version: 0" en "set modus" werkt ook niet.
Wat standaard dingen om te checken:

• Zijn de drivers goed geïnstalleerd? Zitten waarschijnlijk in de door jou gebruikte Domoticz-package, maar kan geen kwaad om dat even te controleren. Drivers zijn hier ook los te downloaden.
• Wordt de RFXcom echt gemount als /dev/TTYUSB0? Te controleren door in de terminal met bijvoorbeeld 'dmesg | tail' te kijken wat er gebeurt als je de RFXcom aansluit. Ook kun je met 'lsusb' zien hoe alle USB-devices gemount zijn.
• Stel alles in als persistent usb waardoor je zeker weet dat je apparaat steeds op de juiste manier gekoppeld wordt. Zie daar bijvoorbeeld deze tutorial voor.
• Kijk ook eens wat je in het logboek van Domoticz terug kunt lezen over je probleem. Je constateert nu dat er versie 0 in het hardwarescherm staat, maar in de logs kun je zien wat er achter de schermen gebeurt qua foutmeldingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 26-05-2018 11:44 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:15
Pixelmagic schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:02:
[...]

Wow, dat had ik nog niet meegekregen, wat een e*kels zeg.... ben benieuwd hoe lang het nog gaat werken met een free key, vond het al bijzonder dat een PwS hier om de hoek ineens geen data meer geef, zal dit de oorzaak wel van zijn denk ik.

Ik kwam in de reacties https://openweathermap.org/api tegen, maar zolang er geen hardware plugin in Domoticz is kan je er nog niet zo veel mee, tenzij je zelf de data ophaalt en in Domoticz injecteerd (wat prima te doen is btw)

Edit: je kan Accuweather nog proberen, maar dat werk ook maar 6 maanden zie ik.
Weather Underground geeft bij mij sinds een aantal weken: error getting http data en thread seems to have ended unexpectedly.
Een aantal dagen werkt het wel, maar heel veel dagen niet. Dezelfde api key zorgt er in kodi voor dat de datum naar 17 januari springt qua forecast. Tabje weer geeft daar netjes de correcte buitentemperatuur, maar op de vooeruitzichten staat voor de komende dagen sneeuw en -3 C

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

bmhvanbenthum schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:29:
Ik heb een vreemd z-wave probleem, en ik denk dat het aan Fakro ligt.

Ik heb een drietal ARZ rolluiken, en een drietal ZWS raammotoren, zie onderstaande hardware ID's van domoticz:

105 (0x69) Unknown Fakro ZWS12 Chain actuator 12VDC Fakro 0x0001 0x0003 2018-05-26 00:18:28 No Heal node
104 (0x68) Unknown Fakro ZWS12 Chain actuator 12VDC Fakro 0x0001 0x0003 2018-05-26 00:18:35 No Heal node
102 (0x66) Unknown Fakro Unknown: type=0002, id=0001 Fakro 0x0001 0x0002 2018-05-26 00:19:14 No Heal node
100 (0x64) Unknown Fakro ZWS12 Chain actuator 12VDC Fakro 0x0001 0x0003 2018-05-26 00:18:51 No Heal node
098 (0x62) Unknown Fakro Unknown: type=0002, id=0001 Fakro 0x0001 0x0002 2018-05-26 00:19:05 No Heal node
095 (0x5f) Unknown FIBARO System FGD212 Dimmer 2+ FIBARO System 0x1000 0x0102 2018-05-25 23:44:13 No Heal node
094 (0x5e) Unknown Fakro ARZ Roof Window Roller Shutter Fakro 0x0002 0x0002 2018-05-26 00:19:38 No Heal node

2 van de 3 ZWS raammoteren worden als Unknown: type=0002, id=0001 aangegeven, en 2 van de 3 ARZ rolluiken worden aangemeld als ZWS raamopeners.

Het maakt niet uit hoe vaak, en of ik ze secured/unsecured aanmeld. Altijd 4 fout geindentificeerde apparaten. Volgorde van aanmelden maakt ook niet uit. Steevast 4 dezelfde fout herkende devices.

Zelfs wanneer ik ze op de andere z-stick in HASS aanmeld heb ik dezelfde fouten.

Ondanks dat ze verkeerd geindexeerd worden, zijn ze wel te bedienen met domoticz, dus het probleem is meer een ergernis dan een probleem.

Mijn vermoeden is dat dit echt een hardware probleem van Fakro is, wat is jullie mening? Contact opnemen met Fakro en dit issue aankaarten?
staat Fakro in de lijst van Openzwave ondersteunde devices?
Zwave is niet altijd 1 protocol en Domoticz ondersteund openzwave
Aanmelden van niet ondersteunde devices kan je netwerk omzeep helpen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:39
iemand een goede suggestie voor een temperatuurmeter die ik in het zwembad kan hangen en koppelen aan domoticz? Ik heb een rfxtrx433 en zwave als mogelijkeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
maxtrash schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:27:
iemand een goede suggestie voor een temperatuurmeter die ik in het zwembad kan hangen en koppelen aan domoticz? Ik heb een rfxtrx433 en zwave als mogelijkeden.
Je zou een DS18B20 sensor aan een Fibaro Universal Binary Sensor kunnen hangen en 'm met Zwave koppelen aan je Domoticz. Je kunt max. 30 meter kabel aan zo'n temperatuur sensor koppelen, misschien red je 't dan tot binnenshuis ;-)

Twitch Kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 21:28

Pixelmagic

Ubergeek

WeirCo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:04:
[...]

Je zou een DS18B20 sensor aan een Fibaro Universal Binary Sensor kunnen hangen en 'm met Zwave koppelen aan je Domoticz. Je kunt max. 30 meter kabel aan zo'n temperatuur sensor koppelen, misschien red je 't dan tot binnenshuis ;-)
Hang de waterdichte versie van de ds18b20 aan een Wemos en verbind via wifi aan je netwerk. Geen gedoe met lange kabels en kan zelfs op een accu/batterij als het moet

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Iemand ooit gehad dat er geen enkel device aan een group of een scene kan worden toegevoegd?
Ik draai op een raspberry pi met Version: 3.9501.

Ik kan gerust een scene of group aanmaken maar zodra ik hem edit en een device wil toevoegen met de knop add, gebeurd er.... niets.... 8)7

Uiteraard al gezocht en meerdere browsers, en mobiel geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Toch maar een weblog?

Pagina: 1 ... 93 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.