Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ik ben volledig nieuw met Domoticz en heb hem zojuist geïnstalleerd.
Het lijkt me wel mooi op daar de P1 Smart Meter USB op aan te sluiten. Verder heb ik wat zitten rommelen met mijn Hue Bridge maar ben daar nog niet echt uit.
Wat voor voordelen biedt Domoticz nu tegenover de standaard Hue app? Ik mis niet echt zaken in de app namelijk.
Zijn er verder nog leuke use cases die ik wellicht kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Iemand hier ook last van? Ik had alleen een poort open staan voor Domoticz. Gelukkig heb ik al een tijd OPEN VPN draaien op de Raspberry. Dus de poort heb ik maar dicht gezet. Is het onderstaande probleem hier mee opgelost ?

2018-05-14 00:09:23.255 Incoming connection from: 187.214.45.101
2018-05-14 00:13:08.937 Incoming connection from: 85.192.165.207
2018-05-14 00:56:26.813 Incoming connection from: 185.220.237.85
2018-05-14 00:58:14.802 Incoming connection from: 186.236.8.45
2018-05-14 01:10:35.515 Incoming connection from: 189.186.98.249
2018-05-14 01:36:54.361 Incoming connection from: 187.10.211.148
2018-05-14 01:40:10.826 Incoming connection from: 88.249.220.52
2018-05-14 02:47:39.991 Incoming connection from: 184.105.139.69
2018-05-14 02:58:53.085 Incoming connection from: 187.153.145.211
2018-05-14 03:13:07.949 Incoming connection from: 182.16.186.34
2018-05-14 03:28:53.344 Incoming connection from: 78.206.207.38
2018-05-14 04:53:07.937 Incoming connection from: 189.250.122.183
2018-05-14 05:21:49.991 Incoming connection from: 187.56.146.144
2018-05-14 05:38:47.328 Incoming connection from: 179.111.152.56
2018-05-14 06:15:41.757 Incoming connection from: 177.102.200.47
2018-05-14 06:34:42.140 Incoming connection from: 46.24.85.66
2018-05-14 06:55:12.566 Incoming connection from: 5.28.202.193

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
yep , je kan ook nog fail2ban installeren. dat is helemaal een mooie oplossing.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:23
Ik zal nu eindelijk ook beginnen aan Domoticz in mijn huis, de eerste hue lampen hangen al en de eerste fibaro zwave sensor ook.

Zal zo een sd kaartje (32 gb, standaard class 10 ding) ophalen bij de mediamarkt en dan de boel installeren. Is het raadzaam dit ook te doen :
https://www.domoticz.com/...RAM_drive_on_Raspberry_Pi ?

Wat doen jullie?

Edit: En is een rpi 2 nog goed genoeg voor domoticz of raden jullie al een rpi 3 aan?
(boeit misschien niet heel veel: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14811)

[ Voor 18% gewijzigd door warcow op 14-05-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:18
Heeft er iemand al ervaring met de Neo CoolCam WIFI sensors in Domoticz? Dus niet de z-wave versie.
Z-wave heeft blauwe rand en blauwe aan/uit knop
Wfi heeft grijze rand en grijze aan/uit knop.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
Marsman83 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:47:
Ik ben volledig nieuw met Domoticz en heb hem zojuist geïnstalleerd.
Het lijkt me wel mooi op daar de P1 Smart Meter USB op aan te sluiten. Verder heb ik wat zitten rommelen met mijn Hue Bridge maar ben daar nog niet echt uit.
Wat voor voordelen biedt Domoticz nu tegenover de standaard Hue app? Ik mis niet echt zaken in de app namelijk.
Voordeel is dat je bijv zou kunnen bijhouden of je thuis bent of niet en afhankelijk daarvan domoticz lampen in een andere stand/aan of juist uit kunt zetten.
warcow schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:08:
Ik zal nu eindelijk ook beginnen aan Domoticz in mijn huis, de eerste hue lampen hangen al en de eerste fibaro zwave sensor ook.

Zal zo een sd kaartje (32 gb, standaard class 10 ding) ophalen bij de mediamarkt en dan de boel installeren. Is het raadzaam dit ook te doen :
https://www.domoticz.com/...RAM_drive_on_Raspberry_Pi ?

Wat doen jullie?

Edit: En is een rpi 2 nog goed genoeg voor domoticz of raden jullie al een rpi 3 aan?
(boeit misschien niet heel veel: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14811)
ik heb alles op een hardeschijf staan, nadat het kaartje corrupt werd.
Ik had een rpi2 nu een rpi3. Maar dat is meer voor de andere dingen die ik er ook op draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
degroot schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:27:
yep , je kan ook nog fail2ban installeren. dat is helemaal een mooie oplossing.
Thx voor de info. Ga ik even uitzoeken en er ook op zetten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19
TerrorSource schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:15:
Heeft er iemand al ervaring met de Neo CoolCam WIFI sensors in Domoticz? Dus niet de z-wave versie.
Z-wave heeft blauwe rand en blauwe aan/uit knop
Wfi heeft grijze rand en grijze aan/uit knop.
Zag ze ook, best een prijs verschil: < 10,- voor de wifi versie, > 22,- voor de zwave versie.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=23087

Lijkt er nog niet op in ieder geval. Wel kwestie van h/w profiel toevoegen en gaan, dus leef je uit :+
(schaar ik me even onder de mensen die eerst Domoticz zelf nog werkend moeten zien te maken en houden)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
NiGeLaToR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Zag ze ook, best een prijs verschil: < 10,- voor de wifi versie, > 22,- voor de zwave versie.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=23087

Lijkt er nog niet op in ieder geval. Wel kwestie van h/w profiel toevoegen en gaan, dus leef je uit :+
(schaar ik me even onder de mensen die eerst Domoticz zelf nog werkend moeten zien te maken en houden)
Wifi versies zijn gemiddeld tussen 10-15euro, met inderdaad uitschieters onder de 10euro.

Zelf ben ik ook niet zo handig met hw profiel maken dus dan wacht ik gewoon even af.

Zit te twijfelen om mijn Aqara/Xiaomi setup eruit te doen en volledig Z-wave te gaan maar als Wifi er is kan dat ook een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@TerrorSource wifi is sowieso geen optie voor apparaten op batterij volgens mij ivm stroomverbruik en bereik. Ik heb een aantal Sonoff schakelaars besteld om om te bouwen en ervaring mee op te doen. Die doen het wel in Domoticz (na ombouwen) en kosten ook weinig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
commentator schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:41:

[...]

ik heb alles op een hardeschijf staan, nadat het kaartje corrupt werd.
Ik had een rpi2 nu een rpi3. Maar dat is meer voor de andere dingen die ik er ook op draai.
Dat is wel een goed idee, ik heb nog een 250 gb laptopschijf liggen die nooit is gebruikt. Wat heb jij er nog meer op draaien naast domoticz?

Volgens mij moet ik dan ook iets organiseren voor het voeden van de harde schijf, dat kan volgens mij beter niet vanaf de pi. Een usb hub zonder backpowering uit dit lijstje denk ik. https://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs

Deze case lijkt mij dan geschikt: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

[ Voor 13% gewijzigd door warcow op 14-05-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:25
Danielson schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:32:
Ik heb gister een Fibaro Dimmer 2 in gebruik genomen met daarachter 4 keer een 50 watt halogeen spot, maar de lampen blijven maar knipperen wat ik ook probeer.

Ik heb het volgens het 2-draads systeem aangesloten en meerdere malen een calibratie geprobeerd.

Iemand nog tips? Dit is wel vervelend! :(
Ze verkopen daar de dure bypass voor.
Met een qubino heb je dat probleem niet, die zijn met mosfets gemaakt ipv triacs...
Maar die zijn weer geen 2 draads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
warcow schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:20:
[...]

Dat is wel een goed idee, ik heb nog een 250 gb laptopschijf liggen die nooit is gebruikt. Wat heb jij er nog meer op draaien naast domoticz?

Volgens mij moet ik dan ook iets organiseren voor het voeden van de harde schijf, dat kan volgens mij beter niet vanaf de pi. Een usb hub zonder backpowering uit dit lijstje denk ik. https://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs

Deze case lijkt mij dan geschikt: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Ja ik heb er ook een aparte usb hub met voeding aan hangen
Draai er mijn backup op, heb er mailserver op draaien voor interne netwerk met binnen halen van externe mail. Draai er een webserver op voor enkele handige php scripts.
Smokeping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 26-09 13:47
In de standaard interface heb ik tegenwoordig het probleem dat de room dropdown achter het hoofdmenu valt. Herkent iemand anders deze issues ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:01

Twan V

...en er stralend uitzien

DjAntoon schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Ze verkopen daar de dure bypass voor.
Met een qubino heb je dat probleem niet, die zijn met mosfets gemaakt ipv triacs...
Maar die zijn weer geen 2 draads.
@Danielson Zijn het 4 lampen direct op 230V? Of zit er een trafo tussen?
Vziw zijn die bypasses alleen nodig bij ledverlichting en trafo's
DarkAllMan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:09:
In de standaard interface heb ik tegenwoordig het probleem dat de room dropdown achter het hoofdmenu valt. Herkent iemand anders deze issues ook?
Welke browser / device?
Ik herken de klacht niet echt.

[ Voor 27% gewijzigd door Twan V op 14-05-2018 11:37 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net nog even verder gekeken, ik denk dat ik met een SLC sd kaart ook een heel eind kom. Die dingen kunnen over het algemeen een veelvoud aan schrijven/lezen aan dan normale sd kaarten.

Dan zou ik op zoiets uitkomen: https://uk.rs-online.com/web/p/secure-digital-cards/9011260/
(Dat is een sd kaart, ze zijn er ook in microsd te vinden, wel duurder vaak)

De meeste Sandisk kaartjes gebruiken het crappy TLC geheugen en alleen de pro serie heeft MLC. Met wat zoekwerk moet het mogelijk zijn voor een paar tientjes een SLC kaart te vinden van 16-32 gb en ik denk dat die echt aanzienlijk veel langer meegaan. Worden vaak ook gebruikt voor industriële toepassingen.

8 gb microsd met SLC 24 euro: https://nl.mouser.com/Pro...RwKVlbQjSVkSAkXmu9Q%3d%3d
16 gb microsd met SLC 45 euro: https://nl.mouser.com/Pro...cK9XFYtXl9oROsuIpCg%3d%3d
(ik zoek nog naar goedkopere)

[ Voor 60% gewijzigd door warcow op 14-05-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 26-09 13:47
Twan V schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:36:
Welke browser / device?
Ik herken de klacht niet echt.
Alle browsers op mijn desktop/laptop

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/joYboLc.png

Misschien moet ik eens alle html/css naar de originele staat terugbrengen... wellicht slingert er nog wat rond daar.

[ Voor 29% gewijzigd door DarkAllMan op 14-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Marsman83 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:47:
Lees dit topic of Domotica. Ervaringen en vragen. eens door zou ik zeggen.

Zelf geen idee wat de Hue-app kan, maar het lijkt me sterk dat je daarin sensoren kunt koppelen, met z-wave en 433Mhz apparaten kunt werken, meteorologische informatie van internet kunt plukken en gebruiken, statistieken bijhoudt, kan scripten, etc.

Om maar enkele dingen te noemen ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Er is veel mogelijk met Hue, maar om een buitenlamp harder te laten branden als de achterdeur opengaat (of de lamp in de hal bij de voordeur) is lastig volgens mij.

Of om alle lampen in de woonkamer naar scene 'Nachtlampje' te zetten, 5 minuten nadat je 's avonds de tv uitzet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:04
Voor in de hal zou je de Hue Motion Sensor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Daar zit nu inderdaad ook een PIR-sensor (niet van Hue). Maar omdat we veel glas tussen de woonkamer en de hal hebben, registreert hij ook veel bewegingen vanuit de woonkamer. Niet ideaal, met spelende kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ja ik heb nu al een paar motion sensors wat opzichte prima werkt.
Mijn Harmony Hub kan ik de lichten in de woonkamer dimmen als ik film ga kijken.
Ik ben altijd op zoek naar verbetering maar kan nu eigenlijk niks nieuws bedenken.

Die deursensors zijn denk ik wel handig. Misschien nog eens een slimme deurbel koppelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
de Peer schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:45:
Hier een beschrijving van mijn low-budget domotica project!

Ik gebruik Dashticz op een aan de muur hangend tablet (zie screenshots hieronder).

Ik schakel verlichting via zowel KAKU als Sonoff Tasmota. KAKU is bij mij zeer betrouwbaar doordat ik softwarematig (LUA) signalen altijd zo'n 3x stuur. Prima work-around wat mij betreft.

De functionaliteiten:

Verlichting
In principe is verlichting in woonkamer (later hele huis) automatisch geregeld. Dat wil zeggen dat na zonsondergang de verlichting automatisch aangaat mits een bewegingssensor getriggerd wordt. Verlichting gaat alleen aan op die plaats in de woonkamer waar dat nodig is, dus alleen zithoek/keuken/gang afhankelijk van triggeren sensoren. na 5 minuten gaat verlichting naar een lage dimstand. Als geen van de sensoren getriggerd wordt voor 5 minuten, gaan alle lampen in de woonkamer uit. Als de 'banksensor' of de 'eettafel' sensor de laatste getriggerde sensoren zijn, blijft verlichting wel aan (ik kan stilzittende mensen niet detecteren met PIR sensor). Verlichting kan uiteraard ook via tablet/telefoon bijgesteld worden naar wensen maar is in praktij bijna nooit nodig. Ik gebruik voor elke lamp 5 dimstanden ipv een slider. Aangezien het dimmen niet lineair gaat heb ik dus pre-set standen gekozen. Bevalt super.

Verlichtingsplan wordt ook bijgesteld door: monitor die aan staat (Sonoff POW detecteert dit) en chromecast die aanstaat (detectie dmv pingen vast ip adres)

Verlichting gaat nu alleen aan binnen de zonsondergang en zonsopgang tijden. Ben nu bezig lux sensor te plaatsen zodat het op basis van daadwerkelijke lichtsterkte in woonkamer gaat. Handig bij bewolkte dagen of als de rolluiken dicht zitten ivm hitte in de zomer.

'automatische' verlichting kan ook uitgezet worden zodat de PIR sensoren en timers genegeerd worden, je kunt dan dus alleen nog via tablet/telefoon het licht instellen.

Presence detection
Volledig via PIR sensoren en momenteel omron d6t sensoren aan het installeren om stilzittende mensen te detecteren. Dit werkt erg goed, behalve als iemand (in de winter) onder een dekentje gaat zitten. Dan werkt het alleen nog als de sensor dichtbij (<1 m) geplaatst wordt, direct bij de bank dus. PIR sensoren zijn goedkope via Aliexpress, voorzien van usb-microaansluiting dus nooit batterijen vervangen.

Ventilatie
Via Sonoff 4CH+Tasmota. Wordt aangestuurd op basis van luchtvochtigheid in de badkamer, CO2 niveau woonkamer en slaapkamer en temperatuur van warmwaterleiding. Door deze optimalisatie staat de ventilatie 80-90% van de tijd op stand 1, af en toe op stand 2 en alleen tijdens en vlak na het douchen op stand 3. Ideaal. Bij een te hoge CO2 stand krijgen we ook een bericht via Telegram groeps-app (zitten vriendin, ik en 'het huis' in :P ) maar komt eigenlijk nooit voor want ventilatie gaat dan eerst nog naar stand 3.

Ventilatie zou ik nog willen uitbreiden door de WTW-kanalen te kunnen knijpen en openen zodat je echt per kamer kunt sturen waar geventileerd wordt. Dit bespaart nog wat energie en ik zou ook de warmte van woonkamer naar slaapkamer kunnen verplaatsen in winter bijvoorbeeld. Wij hebben boven geen radiatoren meer namelijk (CV de deur uit gedaan en vervangen door warmtepompboiler en airco).

Spiegelverwarming
Als luchtvochtigheid in badkamer >90% bereikt, wordt de spiegel 8min verwarmd (30 Watt) zodat hij niet beslagen is als je klaar bent met douchen.

Brievenbus buiten in de tuin heeft zo'n magnetische raam open/dicht sensor op de klep. Tablet geeft dus een geluid+knipperend icoon als brievenbus open is gegaan. Ook ontvangen we melding in Groepsapp Telegram. Ook bericht als iemand de brievenbus leegt (via deurtje andere kant), dan weet je dus dat post inmiddels gepakt is.

Wasmachine Sonoff Pow detecteert of Wasmachine bezig is met draaien. zo ja, geeft hij een signaal op tablet en via telegram groepsapp als wasprogramma klaar is. Zo dus nooit meer vergeten was op te hangen. Wil dit ook nog voor de vaatwasser maken zodat hij niet dwingend blijft piepen (maak mij open!) maar dat we gewoon een telegram berichtje krijgen.

Camera's
Camerabeelden te zien via tablet/telefoon. Als er iemand voor de deur staat wordt dit full screen weergegeven. Camera's worden door Domoticz in dag/nachtstand gezet (aangepaste beeldsettings)

Tablet
Tablet scherm gaat automatisch aan als je er voor staat. Dit werkt via een PIR sensor die vervolgens via LUA een signaal geeft naar Fully Kiosk Browser.

Rolluiken
voor 33 euro per stuk rolluikmotoren gekocht aansturing via Sonoff dual. Rolluiken gaan nu automatisch dicht 's avonds, of op verzoek via telefoon/tablet. Ben ook bezig met een hittestand, zodat rolluiken dicht gaan als de zon er op staat. Ik wil nu dezelfde goedkope rolluikmotoren gebruiken om vouwgordijnen ook op en neer te laten gaan. De motor kan ik mooi verbergen achter het gordijn. Ik moet alleen even een tandwiel voor balletjeskettingen 3d-printen. de ketting kort ik dan in tot 10-20 cm ofzo.

Warmtepompboiler en airco
Ben ik momenteel aan het installeren. Deze wil ik ook aansturen en monitoren via Domoticz. De warmtepompboiler produceert warm tapwater en koude lucht. de koude lucht wil ik het huis in blazen, maar in de winter maar naar buiten waarschijnlijk.

Landroid grasmaairobot
Ben bezig om deze alleen uit te laten rijden bij lage luchtvochtigheid (geen bui geweest) zodat hij schoon blijft. En melding via telegram als hij niet binnen X min terug op laadstation is (vastgelopen?)

To do:
Aquarium automatiseren, waaronder automatische waterverversing via kruipruimte. Ook moet ik in de rest van het huis de verlichting nog automatiseren. Woonkamer was test-ruimte. Automatische beregening/irrigatie van tuin wil ik ook nog doen evenals detectie vochtigheid grond. Komt later wel. Eventueel ook nog afzuigkap die automatisch aan gaat als eronder hitte wordt gedetecteerd.

Heeft iemand tips voor: anticiperen op weersvoorspelling? Is dat uit te lezen via domoticz? Voorspelling van een bui bijvoorbeeld, of de max te verwachten buitentemperatuur voor die dag?

Pagina 1: hoofdpagina
[afbeelding]

Pagina 2: Rolluiken en minder vaak gebruikte switches (Moet scherm nog verder uitbreiden)
[afbeelding]
Kan je me zeggen welke rolluikmotoren je gekocht hebt ?
Was hier net ook naar aan 't kijken, standaard optie zou de Somfy compatible versie zijn omdat ik een RFXCom heb, maar die zijn tamelijk duur, vandaar de interesse ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:36

de Peer

under peer review

wimmme schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Kan je me zeggen welke rolluikmotoren je gekocht hebt ?
Was hier net ook naar aan 't kijken, standaard optie zou de Somfy compatible versie zijn omdat ik een RFXCom heb, maar die zijn tamelijk duur, vandaar de interesse ...
NOBILY Rolladenmotor P4. Goedkoop te krijgen op Duitse amazon of andere Duitse webshops. Somfy motoren wordt behoorlijk duur ja, zeker als je veel rolluiken hebt. Heb zelf ook RFXCom maar vindt deze motoren veel handiger en erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:12:
[...]

NOBILY Rolladenmotor P4. Goedkoop te krijgen op Duitse amazon of andere Duitse webshops. Somfy motoren wordt behoorlijk duur ja, zeker als je veel rolluiken hebt. Heb zelf ook RFXCom maar vindt deze motoren veel handiger en erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
Tnx ! Idd, voor 17 rolluiken waarvan 2 behoorlijk grote begon dit aardig uit de hand te lopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:25
zijn rolluiken en deze motoren universeel toepasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik ben sinds kort ook bezig met inrichting domotica in mijn nieuwe huis. Hiervoor gebruik ik combinatie van Domoticz, pilot, Philips Hue en Apple Homekit. Ik loop tegen probleem aan bij versturen push messages bij het openen en sluiten van rolluiken.

Situatie:
- Rolluiken zijn geconfigureerd in Domoticz, type inverted roller blinds, en via homebridge zichtbaar in Homekit
- Philips hue motionsensoren zijn alleen geconfigureerd in Homekit
- Rolluiken gaan automatisch open na detectie Hue Motion sensor en sluiten automtisch als ik vertrek.

Bij openen/sluiten van rolluik wil ik een push message op iPhone ontvangen. Hiervoor twee events gemaakt in Domoticz.
- IF <rolluik> is cloed, .....
- IF <rolluik> is open, ....

Hierbij loop ik tegen twee problemen aan:
- Als rolluik al open is en Hue motion detecteert beweging, ontvang ik ook een pusg message
- Als rolluik gesloten is en Hue motion detecteert beweging, ontvang ik drie push messages. :) uit de Domoticz log zijn ook drie events te herleiden:
2018-05-14 13:32:20.713 MQTT: Topic: domoticz/in, Message: {"command":"switchlight","idx":1,"switchcmd":"On"}
2018-05-14 13:32:20.714 OpenZWave: Domoticz has send a Switch command!, Level: 255, NodeID: 2 (0x02)
2018-05-14 13:32:20.730 EventSystem: Event triggered: Rolluik raam open_1
2018-05-14 13:32:20.791 EventSystem: Event triggered: Rolluik raam gesloten_1
2018-05-14 13:32:56.670 EventSystem: Event triggered: Rolluik raam open_1
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen een push message krijg (en ook maar 1 bericht), wanneer het rolluik ook daadwerkelijk gesloten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:36

de Peer

under peer review

DjAntoon schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:40:
zijn rolluiken en deze motoren universeel toepasbaar?
Volgens mij wel ja. Er zijn een paar maten (4cm diameter en 6cm diameter) maar dat is goed te achterhalen over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 21:07
My First DZvents-scriptje...

In een verloren uurtje heb ik (voor het eerst :+ ) een mini DZvents-scriptje in elkaar geflanst die de pomp van de vloerverwarming bedient.
Het werkt nu als volgt: bij een Delta-T van >5 graden tussen uitgaande en retour leiding van de CV start de pomp. Hij doet het zelfs.. :) . Het kan vast veel netter, maar het is een begin.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
return {
    active = true,

logging = {
        level = domoticz.LOG_DEBUG,
        marker = "pomp2_"
    },

on = {
        devices = {
            'CV-temperatuur Delta-T'  -- (Delta-T = uitgaande temperatuur - retourtemperatuur)
        },
    },
    execute = function(domoticz, device)
    -- Als Delta-T 5 graden of hoger is dan 5 graden schakelt de pomp in
        if (domoticz.devices('CV-temperatuur Delta-T').temperature > 5) then
            domoticz.devices('VV-pomp').switchOn() -- Pompschakelaar
            domoticz.notify('Vloerverwarmingpomp is AAN',
            domoticz.PRIORITY_LOW)
            domoticz.log("VV-pomp is ingeschakeld!")
            domoticz.log(device.name)
            domoticz.log(device.temperature)
        else
    -- Als Delta-T lager dan 5 graden is dan schakelt de pomp weer uit
            domoticz.devices('VV-pomp').switchOff()  
            domoticz.notify('Vloerverwarmingpomp is UIT',
            domoticz.PRIORITY_LOW)
            domoticz.log("VV-pomp is uitgeschakeld!")
        end

end
}

Twee vragen:
  • Het script wordt nu elke minuut aangeroepen en checked de delta-T. Mij lijkt het efficienter om eerst de Delta-T te testen en afhankelijk van de uitkomst het script aan te roepen. Klopt het wat ik stel? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik kom er met de m.b.v. wiki niet uit
  • Waar ik ook mee worstel is een timer: nadat de pomp wordt uitgeschakeld wil ik dat hij een minuut of 15 blijft doordraaien. Helaas, ook dit krijg ik zo snel niet voor elkaar.
Hopelijk kan iemand mij een duw in de juiste richting geven...

Je kan maar ergens mee bezig zijn terwijl de verwarming voorlopig niet meer aangaat...

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 21:28

Pixelmagic

Ubergeek

Aegle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:26:

In een verloren uurtje heb ik (voor het eerst :+ ) een mini DZvents-scriptje in elkaar geflanst die de pomp van de vloerverwarming bedient.
Het werkt nu als volgt: bij een Delta-T van >5 graden tussen uitgaande en retour leiding van de CV start de pomp. Hij doet het zelfs.. :) . Het kan vast veel netter, maar het is een begin.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
return {
    active = true,

logging = {
        marker = "pomp2_"
    },

on = {
        devices = {
            'CV-temperatuur Delta-T'  -- (Delta-T = uitgaande temperatuur - retourtemperatuur)
        },
    },
            domoticz.PRIORITY_LOW)
        else
            domoticz.PRIORITY_LOW)
        end

end
}

Twee vragen:
  • Het script wordt nu elke minuut aangeroepen en checked de delta-T. Mij lijkt het efficienter om eerst de Delta-T te testen en afhankelijk van de uitkomst het script aan te roepen. Klopt het wat ik stel? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik kom er met de m.b.v. wiki niet uit
  • Waar ik ook mee worstel is een timer: nadat de pomp wordt uitgeschakeld wil ik dat hij een minuut of 15 blijft doordraaien. Helaas, ook dit krijg ik zo snel niet voor elkaar.

Je kan maar ergens mee bezig zijn terwijl de verwarming voorlopig niet meer aangaat...
Uitschakelen kan je getimed doen door myDevice.switchOff().afterMin(15)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Twan V schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:12:
Er is veel mogelijk met Hue, maar om een buitenlamp harder te laten branden als de achterdeur opengaat (of de lamp in de hal bij de voordeur) is lastig volgens mij.

Of om alle lampen in de woonkamer naar scene 'Nachtlampje' te zetten, 5 minuten nadat je 's avonds de tv uitzet... :)
Dit kan heel simpel
Maak in en blockley ifttt aan
Als deur oen lamp x als deur dicht y

Nachtlampje heel simpel.
als tijd is tussen x en y lamp 10% MITS je een dimmer lamp hue of hue like [ yeelight! ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Noisy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:17:
Koop wat xiaomi pirren icm met een bridge
Kost heel weinig hebben lange battery life en zijn erg mooi klein!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Noisy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:17:
Veel te duur voor wat ze doen
Xiaomi pir icm een bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Dylantje2 Je weet dat je je posts ook kan editen ipv binnen 3 minuten 3 aparte posts te maken? En dat je niet iedere zin op een nieuwe regel hoeft te beginnen?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Pixelmagic schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:27:
[...]

Uitschakelen kan je getimed doen door myDevice.switchOff().afterMin(15)
Bedankt _/-\o_ . Het werkt! Hoe simpel kan het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:51
Aegle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Nu de volgende uitdaging: 1 keer in de 24 uur even laten draaien om te voorkomen dat de pomp na de zomer vast staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 21:28

Pixelmagic

Ubergeek

Aegle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Dzvents is een mooi taaltje met veel mogelijkheden, ben al mijn scripts om aan het zetten en heb pok verschillende scenes weggedaan en daar scripts voor in de plaats. Erg handig om lampen bv op verschillende preset standen te zetten en ook lampen tijdelijk aan te zetten nav events van andere sensors,

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Henry65 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Nu de volgende uitdaging: 1 keer in de 24 uur even laten draaien om te voorkomen dat de pomp na de zomer vast staat :)
Dat gaat (denk ik) wel goed komen. Anders weet ik dit topic wel te vinden :+ ..
Ik ben er pas een paar uur met DZvents bezig, maar, jeetje, wat een mogelijkheden... Tot nu toe niets anders dan lof aan de ontwerper(s) _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 14:20
Henry65 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Dat kan je zelfs met de standaard timers nog oplossen toch?
10:00 aan zetten / 10:30 uitzetten ??
Heb je geen script voor nodig lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 14:20
Aegle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:26:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
return {
    active = true,

logging = {
        marker = "pomp2_"
    },

on = {
        devices = {
        },
    },
            domoticz.PRIORITY_LOW)
        else
            domoticz.PRIORITY_LOW)
        end

end
}

Twee vragen:

Denk dat je met de "lastUpdate.minutesAgo het wel kan oplossen.
Heb het zelf mijn mijn luchtafzuiging in de badkamer gedaan.
Als de vochtigheid onder x% zakt uitzetten na 15 minuten
code:
1
2
3
4
 DevLastUpdate = domoticz.devices('Lucht Afzuiging').lastUpdate.minutesAgo
 if (DevLastUpdate > 15 ) then
domoticz.devices('Lucht Afzuiging').switchSelector(0)
end

switchSelector(0) = uit in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakersOnly schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:40:
Ik ben sinds kort ook bezig met inrichting domotica in mijn nieuwe huis. Hiervoor gebruik ik combinatie van Domoticz, pilot, Philips Hue en Apple Homekit. Ik loop tegen probleem aan bij versturen push messages bij het openen en sluiten van rolluiken.

Situatie:
- Rolluiken zijn geconfigureerd in Domoticz, type inverted roller blinds, en via homebridge zichtbaar in Homekit
- Philips hue motionsensoren zijn alleen geconfigureerd in Homekit
- Rolluiken gaan automatisch open na detectie Hue Motion sensor en sluiten automtisch als ik vertrek.

Bij openen/sluiten van rolluik wil ik een push message op iPhone ontvangen. Hiervoor twee events gemaakt in Domoticz.
- IF <rolluik> is cloed, .....
- IF <rolluik> is open, ....

Hierbij loop ik tegen twee problemen aan:
- Als rolluik al open is en Hue motion detecteert beweging, ontvang ik ook een pusg message
- Als rolluik gesloten is en Hue motion detecteert beweging, ontvang ik drie push messages. :) uit de Domoticz log zijn ook drie events te herleiden:

[...]

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen een push message krijg (en ook maar 1 bericht), wanneer het rolluik ook daadwerkelijk gesloten wordt.
Zijn wel verschillende opties voor te bedenken.
Je zou bijvoorbeeld een variabele kunnen aanmaken in Domoticz en deze na het sluiten een waarde te geven Close.

Je IF laat je dan ook controleren op de inhoud van de variabele en alleen als beide voldoen laat je een actie uitvoeren zoals een bericht sturen.

Ik gebruik dit bv in mijn lichtplan omdat er verschillende scenario's kunnen gebeuren en aan de hand van de variabelen kan ik dit perfect sturen en gaat nooit fout :)

In Domoticz eerst een variabele aanmaken voor het rolluik
Setup --> More Options --> User Variables
Geeft hier een naam op die je wilt gebruiken.
Type String
En een start waarde bv Open

Onderstaand een voorbeeld van een simpele schakeling voor de overloop die ik gebruik maar dan zie je hoe de variabele (switch_state_overloop_switch) gebruikt wordt.

note: omdat je met een variabele werkt moet je bij problemen met de werking altijd eerst controleren of de waarde wel klopt. In het begin paar keer uren aan het zoeken geweest waarom iets niet meer werkte. Bleek de waarde niet meer overeen te komen waardoor de schakeling dus niet meer werd uitgevoerd. Soms gebeurt dit als je bv net met Domoticz bezig bent en hij dit niet meer kan aanpassen. >:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
commandArray = {}

if devicechanged['Overloop LED verlichting switch'] then
    if (devicechanged['Overloop LED verlichting switch'] == 'Click' and uservariables['switch_state_overloop_switch'] == 'Off') then
        commandArray['Overloop LED verlichting']='On'
        commandArray['Variable:switch_state_overloop_switch']= 'On'
            print('<font color="blue">Overloop LED  is aan!!</font>')

elseif (devicechanged['Overloop LED verlichting switch'] == 'Click' and uservariables['switch_state_overloop_switch'] == 'On') then
        commandArray['Overloop LED verlichting']='Off'
        commandArray['Variable:switch_state_overloop_switch']= 'Off'
            print('<font color="blue">Overloop LED  is uit!!</font>')
    end
end

return commandArray

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 15-05-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:51
JurienW schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:44:
[...]

Dat kan je zelfs met de standaard timers nog oplossen toch?
10:00 aan zetten / 10:30 uitzetten ??
Heb je geen script voor nodig lijkt me
Tuurlijk kan je het zo oplossen, maar het zou eigenlijk alleen hoeven als de pomp 24 uur niet actief is geweest en hij moet natuurlijk niet om 10:30 uit gaan als je aan het verwarmen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Henry65 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Tuurlijk kan je het zo oplossen, maar het zou eigenlijk alleen hoeven als de pomp 24 uur niet actief is geweest en hij moet natuurlijk niet om 10:30 uit gaan als je aan het verwarmen bent.
Dan is het evt een event bouwen met blockly? Je kunt het natuurlijk helemaal scripten en gaan timen wanneer die voor het laatst gedraaid heeft, maar das dan ietsje lastiger wellicht. Maak je een variabele waar je de tijd van laatst gedraaid in bewaart, die je periodiek gaat uitlezen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Hi All,

Niet helemaal zeker of het in het Domoticz topic thuishoort maar het betreft uiteindelijk wel Domoticz.

Inmiddels een leuke setup draaiend gekregen met ESP > Influx / Domoticz waarbij extra visualisatie gedaan wordt door middel van Grafana. Systeem bestaat uit diverse ESP8266, Sonoff devices en door middel van HA Bridge koppeling met Alexa. Last but not least Dashticz voor een tablet aan de muur.

Nu ben ik een relatief Linux Noob en was dus een wonder (met enige hulp Thx Daniel) om dit alles draaiend en werkend te krijgen.

Helaas heb ik nog 1 groot struikel blok: Tradfri integratie .......
Ik snap hier echt geen reet van ik probeer de manuals te volgen van:
https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin
https://github.com/ggravlingen/pytradfri

Maar loop vreselijk vast op het Bash deel (Me stupid aka Ikke nie begrijp)

Dus met andere woorden: Helluuuppppp :)
(Of is er een echte NOOB tutorial ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraatsie
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11-2023
Hallo,

Ik draai domoticz naar volle tevredenheid op mijn NAS, sinds kort met wat spullen van xiaomi erbij wat weer leuke mogelijkheden geeft.
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een simpele howto om domoticz in een docker te draaien vanaf de NAS.
Ik krijg het niet voor elkaar om een image op te starten. Weet iemand een makkelijk stappenplannetje om dit voor elkaar te krijgen zodat ik ook andere docker images kan draaien (bv PiHole of VPN) Ik krijg ze gewoon niet draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Maakt het uit of je de aqara cube of de xiaomi cube besteld?
heb de aqara cube besteld en deze verschijnt ook netjes in de mi home app, krijg hem in domoticz alleen te zien als een "XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01".
draai de stable versie v3.8153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb precies hetzelfde. Er is ook al een draadje in het Domoticz forum.
Zal eerdaags wel ondersteund worden in de beta versie.

[ Voor 21% gewijzigd door marigo op 15-05-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:01
Pinky-H9 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:08:

Helaas heb ik nog 1 groot struikel blok: Tradfri integratie .......
Ik snap hier echt geen reet van ik probeer de manuals te volgen van:
https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin
https://github.com/ggravlingen/pytradfri

Maar loop vreselijk vast op het Bash deel (Me stupid aka Ikke nie begrijp)

Dus met andere woorden: Helluuuppppp :)
(Of is er een echte NOOB tutorial ?)
Ik heb het toevallig een paar dagen geleden aan de praat gekregen. Ik ken mijn weg aardig in Linux, maar liep ook tegen wat dingen aan die naar mijn idee duidelijker omschreven hadden kunnen worden. Waar loop je precies tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Stimpy68 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Ik heb het toevallig een paar dagen geleden aan de praat gekregen. Ik ken mijn weg aardig in Linux, maar liep ook tegen wat dingen aan die naar mijn idee duidelijker omschreven hadden kunnen worden. Waar loop je precies tegenaan?
Zoals gezegd ikke NOOB :)

Was al een wonder dat ik alles draaiend heb gekregen wat er nu draait (en ook nog eens perfect werkt :))

Loop vooral vast nu al op het Script deel van Libcoap https://github.com/ggravl...pt/install-coap-client.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
1 #!/bin/sh
2 git clone --depth 1 --recursive -b dtls https://github.com/home-assistant/libcoap.git
3 cd libcoap
4 ./autogen.sh
5 ./configure --disable-documentation --disable-shared --without-debug CFLAGS="-D COAP_DEBUG_FD=stderr"
6 make
7 make install
Als ik mijn history in commands nakijk, zie ik dat ik daar ook even een probleempje had. Ik weet de foutmeldingen niet meer, maar volgens mij had het te maken met het feit dat er wat mistte in de python3 installatie. Doe even een "sudo apt-get install -y python3-pip" (na een sudo apt-get update). Daarna de volgende:

sudo apt-get install autoconf
sudo apt-get install automake
sudo apt-get install libtool

in de scripts die aangeroepen worden in bash worden autoconf, automake en libtool namelijk gebruikt. Als je goed kijkt in de foutmeldingen die je krijgt als je de scripts start dan staat dat daar min of meer ook in (ik keek er eerst ook overheen ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Stimpy68 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:49:
[...]

[...]

Als ik mijn history in commands nakijk, zie ik dat ik daar ook even een probleempje had. Ik weet de foutmeldingen niet meer, maar volgens mij had het te maken met het feit dat er wat mistte in de python3 installatie. Doe even een "sudo apt-get install -y python3-pip" (na een sudo apt-get update). Daarna de volgende:

sudo apt-get install autoconf
sudo apt-get install automake
sudo apt-get install libtool

in de scripts die aangeroepen worden in bash worden autoconf, automake en libtool namelijk gebruikt. Als je goed kijkt in de foutmeldingen die je krijgt als je de scripts start dan staat dat daar min of meer ook in (ik keek er eerst ook overheen ;-) ).
Packages gedaan en dan euuhhh script ....

.sh gedownload en dan: Me dont know .... krijg bv:
pi@404domotics:~ $ install-coap-client.sh
bash: install-coap-client.sh: command not found
pi@404domotics:~ $

Heb hem ook executable gemaakt met sudo chmod +x install-coap-client.sh maar nada.

(Overigens script staat in home folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 15:25
Pinky-H9 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:03:
[...]

Packages gedaan en dan euuhhh script ....

.sh gedownload en dan: Me dont know .... krijg bv:
pi@404domotics:~ $ install-coap-client.sh
bash: install-coap-client.sh: command not found
pi@404domotics:~ $

Heb hem ook executable gemaakt met sudo chmod +x install-coap-client.sh maar nada.

(Overigens script staat in home folder)
Dit script staat niet in een standaard zoekpad. Als je het uitvoert als ./install-coap-client.sh zou het beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
tsjoender schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:06:
[...]

Dit script staat niet in een standaard zoekpad. Als je het uitvoert als ./install-coap-client.sh zou het beter moeten gaan.
Klopt! Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Stimpy68 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:13:
[...]

Klopt! Dat zou moeten werken.
Yupp works ... weer wat geleerd :)

Op naar de volgende stap(pen) eens kijken ..... (zit op remote via VNC dus kan zowiezo niet alles doen ivm de key genereren)

Pytradfri .... done
Twisted ..... done
Clone IKEA-tradfri plugin ...... done
Create identity and pre-shared-key ........ to be continued daar ik op remote zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
SD kaart is in bestelling en verwacht ik morgen binnen. Zal dan domoticz installeren, de z-stick eraan hangen en kijken of ik de fibaro sensoren en z-uno aan de praat krijg. Uiteindelijk voor de Kingston 16gb industrial gegaan met MLC geheugen.

pricewatch: Kingston Industrial Temperature microSD UHS-I 16GB

Ik heb de hoop dat die het wel even volhoudt in de pi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Je kunt de status van het alarm systeem van Domoticz zeker niet schakelen?
Ik wil bijvoorbeeld de status van 'disabled' naar 'armed away' schakelen door een RFID keypad te gebruiken, maar dit lijkt niet te gaan. Ik moet dit dus via virtuele switches aanvliegen?
- alarm armed away => virtuele switch alarm ingeschakeld aanzetten
- RFID schakelt aan => virtuele switch alarm ingeschakeld aanzetten

Zoiets?

En kan de status 'armed home' en 'armed away' dus wel gebruiken om andere sensoren te gebruiken om vervolgens een virtuele switch met alarm status = aan te schakelen?

Edit: Dus, wegschrijven van de alarm status op de switch 'alarm panel' lijkt niet te werken, maar kan ik de status van het 'alarm panel' wel uitlezen om op basis daarvan acties uit te voeren of te gebruiken als voorwaarde om op te schakelen?

Ik volg overigens tips uit dit topic op, maar het gaat allemaal niet zo vanzelfsprekend:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9031

[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-05-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik heb een Duwi zwave afstandsbediening gekocht maar ook met de handleidingen van het internet krijg ik mijn Neo pluggen maar niet ingeleerd. Iemand hier ervaringen meer? Afstand bediening heb ik al wel opgenomen in mijn zwave netwerk van Domoticz maar wat ik daarmee kan weet ik ook zo niet.

Wie kan mij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoTeK70 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:23:
Ik heb een Duwi zwave afstandsbediening gekocht maar ook met de handleidingen van het internet krijg ik mijn Neo pluggen maar niet ingeleerd. Iemand hier ervaringen meer? Afstand bediening heb ik al wel opgenomen in mijn zwave netwerk van Domoticz maar wat ik daarmee kan weet ik ook zo niet.

Wie kan mij helpen.
Je hebt nu in Domoticz dus nog een schakelaar.
Daarmee kun je acties maken:
- maak een scene met de 'activation device' je nieuwe afstandsbediening
- schakel hiermee een of meerdere pluggen aan of uit

Je hebt effectief een ab gemaakt, via Domoticz. Ik heb op deze manier een schakelaar met 1 aan/uit knop gemaakt voor alle woonkamer lampen. Wel zo makkelijk voor de oppas of oma om de lampen aan te kunnen doen.

Edit: zie je de nieuwe schakelaar wel onder switches staan btw? Neem aan dat je hem aan Zwave hebt toegevoegd en daarna onder devices aan Domoticz zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-05-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Je hebt nu in Domoticz dus nog een schakelaar.
Daarmee kun je acties maken:
- maak een scene met de 'activation device' je nieuwe afstandsbediening
- schakel hiermee een of meerdere pluggen aan of uit

Je hebt effectief een ab gemaakt, via Domoticz. Ik heb op deze manier een schakelaar met 1 aan/uit knop gemaakt voor alle woonkamer lampen. Wel zo makkelijk voor de oppas of oma om de lampen aan te kunnen doen.

Edit: zie je de nieuwe schakelaar wel onder switches staan btw? Neem aan dat je hem aan Zwave hebt toegevoegd en daarna onder devices aan Domoticz zelf?
Ja ab via zwave toegevoegd en daarna via apparaten de switch geselecteerd. Maar hoe krijg ik dan die knoppen onder scenes activerings apparaat toegewezen want die reageert niet op welke knop ik ook indruk op de ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoTeK70 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:05:
[...]

Ja ab via zwave toegevoegd en daarna via apparaten de switch geselecteerd. Maar hoe krijg ik dan die knoppen onder scenes activerings apparaat toegewezen want die reageert niet op welke knop ik ook indruk op de ab.
Ok, dus je ziet als je de knop in drukt op de switch in domoticz geen schakeling? Je zou daar een wijziging in de 'state' moeten zien, bijvoorbeeld van on naar off. Als ie op 'on' blijft plakken heb je misschien hetzelfde als ik nu heb met een PIR: eenmaal op aan gaat ie niet vanzelf naar 'uit'. Das ook wel weer te fixen in veel gevallen, maar je moet eerst even checken of je uberhaupt iets ziet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:15:
[...]

Ok, dus je ziet als je de knop in drukt op de switch in domoticz geen schakeling? Je zou daar een wijziging in de 'state' moeten zien, bijvoorbeeld van on naar off. Als ie op 'on' blijft plakken heb je misschien hetzelfde als ik nu heb met een PIR: eenmaal op aan gaat ie niet vanzelf naar 'uit'. Das ook wel weer te fixen in veel gevallen, maar je moet eerst even checken of je uberhaupt iets ziet schakelen.
Die switch kan ik wel schakelen van off naar on en andersom maar als ik een knop op de remote druk gebeurt er nergens iets. dus hoe leer ik de knoppen op die remote in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoTeK70 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:56:
[...]

Die switch kan ik wel schakelen van off naar on en andersom maar als ik een knop op de remote druk gebeurt er nergens iets. dus hoe leer ik de knoppen op die remote in?
Dat is wat ik al schreef: je moet in een nieuwe scene de on/off van de schakelaar koppelen aan schakelaars die je aan/uit wilt laten gaan.

Je leert dus niets in, je koppelt de actie van een knop aan het schakelen van een schakelaar.

Je maakt onder scene een ‘group’ scene aan, met de schakelaar die bij de knop hoort als ‘activation device’. Daarbij voeg je de schakelaar(s) die moeten schakelen. Zou moeten werken, zowel als je de knop gebruikt als dat je de scene in domoticz activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Pinky-H9 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:50:
[...]

Yupp works ... weer wat geleerd :)

Op naar de volgende stap(pen) eens kijken ..... (zit op remote via VNC dus kan zowiezo niet alles doen ivm de key genereren)

Pytradfri .... done
Twisted ..... done
Clone IKEA-tradfri plugin ...... done
Create identity and pre-shared-key ........ to be continued daar ik op remote zit :)
En weer verder natuurlijk een wonder also het zou werken :)

Krijg de Key niet voor elkaar:
coap-client -m post -u "Client_identity" -k "XXX-XX-XXX" -e '{"9090":"GW1"}' "coaps://192.168.99.128"
v:1 t:CON c:POST i:2735 {} [ ]
May 17 10:32:11 ALRT 20 invalidate peer
May 17 10:32:11 WARN received alert, peer has been invalidated

Ok de Gateway key = Security code ...... zo gezegd zo gedaan:
coap-client -m post -u "Client_identity" -k "gFBh********KvQUs" -e '{"9090":"GW1"}' "coaps://192.168.99.128"
v:1 t:CON c:POST i:0765 {} [ ]
4.05 Method Not Allowed

Damn ....

Edit:
Yupp me stupid ... bij het IP adress plakken stuk per ongeluk weg gehaald: :5684/15011/9063
Krijg nu tenminste een respons met iets wat op een key lijkt:
v:1 t:CON c:POST i:7666 {} [ ]
{"9091":"iwQG********aPDI","9029":"1.3.0014"}

Edit2:
Bij Domoticz dus Tradfri hardware toegevoegd.
IP Ingevuld
Identity: GW1
PSK: iwQG********aPDI

Hoe merk ik dat het nu werkt want ik zie geen errors / devices.

Edit3: Logfiles even aangezet ...... damn
2018-05-17 11:36:18.646 (Tradfri) Entering work loop.
2018-05-17 11:36:18.646 (Tradfri) Initialized version 1.0.6, author 'moroen'
2018-05-17 11:36:18.699 (Tradfri) Failed to connect to IKEA tradfri COAP-adapter! Status: 111 Description: Connection refused
2018-05-17 11:36:18.700 (Tradfri) Device has disconnected

[ Voor 27% gewijzigd door Pinky-H9 op 17-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Om mezelf nog maar even te quoten ^^^^^^^^

Ik geloof dat ik zometeen maar een HUE Hub gaat halen :)

Wordt er niet echt vrolijk van .....:
python3 tradfri.tac
:0: UserWarning: You do not have a working installation of the service_identity module: 'No module named 'service_identity''. Please install it from <https://pypi.python.org/pypi/service_identity> and make sure all of its dependencies are satisfied. Without the service_identity module, Twisted can perform only rudimentary TLS client hostname verification. Many valid certificate/hostname mappings may be rejected.
IKEA-tradfri COAP-adaptor version 0.6 started (command line)!
Connected from IPv4Address(TCP, '127.0.0.1', 39648)
Data received: b'{"identity": "GW1", "psk": "iwQGj*******aPDI", "gateway": "192.168.99.128", "pollinterval": "30", "action": "setConfig", "groups": "False", "observe": "True"}'
Initializing gateway

En thats it :?

Afijn stapje verder Pytradfri als standalone ziet de gateway:
python3 -i -m pytradfri 192.168.99.128
DEBUG:pytradfri.util:JSON file not found: tradfri_standalone_psk.conf
Please provide the 'Security Code' on the back of your Tradfri gateway: gFBh*******KvQUs
DEBUG:pytradfri.api.libcoap_api:Executing 192.168.99.128 post ['15011', '9063']: {'9090': '17322e9bba27444789149804c75f0f0d'}
DEBUG:pytradfri.api.libcoap_api:Received: {"9091":"nR7g*******pEfp","9029":"1.3.0014"}
Generated PSK: nR7g*******pEfp

Ik zie ook netjes als ik devices geef een lijst van lampen.: [<65569 - Remote hall (TRADFRI remote control)>, <65566 - 1kitchen (TRADFRI bulb E27 WS opal 980lm)>, <65568 - 3kitchen (TRADFRI bulb E27 WS opal 980lm)>, etc etc etc

[ Voor 110% gewijzigd door Pinky-H9 op 17-05-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
Vraagje, ik wil gaan starten met Domoticz via mijn Synology NAS (software inmiddels geïnstalleerd), in veel topics lees ik dat ik dan ook een Rfxcom RFXtrx433E moet aanschaffen.

Wat mij echter totaal niet duidelijk is, is de dekking van een dergelijke antenne. Mijn NAS staat op de eerste etage. De Philips HUE lampen / TOON staan op de begane grond, binnenkort krijgen we rolluiken op de eerste etage die ik hiermee zou willen kunnen aansturen.

Ik heb nog wat KAKU spul liggen uit het oude huis, wat ik wil gebruiken in de kamers op de eerste etage. Is de Rfxcom RFXtrx433E vandaag de dag nog een slimme keus? Of zij er inmiddels ook betere / goedkopere alternatieven?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wat een frustraties.. Na veel gedoe eindelijk deze tutorial voor elkaar gekregen:
https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup
Vervolgens domoticz geinstalleerd:
https://www.domoticz.com/wiki/Raspberry_Pi

Kom ik niet op de webserver van domoticz. Wat blijkt, de raspberry pi heeft poort 8080/433 niet eens open staan en domoticz kon aldus de domoticz status niet starten vanwege libssl. Handmatig starten van libssl met sudo apt-get install libssl.1.0.0 of sudo apt-get install libssl.so.1.0.0 werkt ook niet. (unable to locate package)

Hier nog tips?

Edit: Dit werkt:

For those of you who get an error after installing domoticz "the easy way" that says: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory and you aren't able to open domoticz in your web browser even though everything else seems fine and you can access your Rpi from SSH, try this from your home directory. It seems to be a Raspbian Stretch issue related to missing openssl libraries.

sudo wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
and then

sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb

Gevonden op: https://www.domoticz.com/....php?f=6&t=18932&start=60

Wel een beetje crap dat dit soort dingen nodig zijn, ik ben wat verwend en had graag gewoon een image ala openelec dat ik op een sd kaart knal en direct werkt.

[ Voor 43% gewijzigd door warcow op 17-05-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Protax schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:06:
Vraagje, ik wil gaan starten met Domoticz via mijn Synology NAS (software inmiddels geïnstalleerd), in veel topics lees ik dat ik dan ook een Rfxcom RFXtrx433E moet aanschaffen.

Wat mij echter totaal niet duidelijk is, is de dekking van een dergelijke antenne. Mijn NAS staat op de eerste etage. De Philips HUE lampen / TOON staan op de begane grond, binnenkort krijgen we rolluiken op de eerste etage die ik hiermee zou willen kunnen aansturen.

Ik heb nog wat KAKU spul liggen uit het oude huis, wat ik wil gebruiken in de kamers op de eerste etage. Is de Rfxcom RFXtrx433E vandaag de dag nog een slimme keus? Of zij er inmiddels ook betere / goedkopere alternatieven?
Zeg het eigenlijk niet graag, aangezien Bert erg goed is ] maar de Rflink is ook een mooi ding.
Incl de betere antenne..
Heeft het vergelijkbare/misschien wel meer opties als de Rfxcom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
P1 smart meter toegevoegd (niet zeker wat de baudrate moet zijn, beide geprobeerd). Hoe kan ik zien of dit werkt? Momenteel zie ik onder log geen status updates voorbij komen en ik zou niet weten hoe ik het verder kan controleren. Heb de P1 smart meter met usb aangesloten en aangezien ik ook een zstick gebruik heb ik persistent usb devices ingesteld. (ze staan beide blauw in het rijtje als ik ls /dev/tty* intype.

edit:
Als ik met putty verbinding maak en cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 --parity=none intype (na installeren cu) dan krijg ik te zien connected en verder niks meer. Met baudrate 9600 hetzelfde. Poept mijn p1 meter wel seriele data uit of is er mogelijk iets aan de hand met de door mij gefabriceerde kabel?

[ Voor 27% gewijzigd door warcow op 18-05-2018 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb de P1 laatst ook aangesloten, kwestie van inprikken en toevoegen. Vervolgens via de pijltjes toevoegen. En hij gaf ook al direct de waardes door, zoals verbruik van gas en stroom en de spanning. Allemaal gewoon via de webinterface. Weet je wel zeker dat jou USB kabel ook de meter ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat de RFXCom ook op de 1e etage en werkt prima. Maar hangt allemaal sterk af hoe je huis is gebouwd. Signaal komt niet door elk materiaal heen wat bv in muren of vloeren wordt verwerkt. Kwestie van testen of het goed genoeg werkt. Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen >:)

Je kunt ipv de RFXCom ook kijken naar een Xiaomi Gateway icm Sonoff S20 units en er zijn voldoende Xiaomi sensoren voor ramen/deuren rookmelders etc. Deze schakelen via wifi ipv 433Mhz. De units kun je voorzien van eigen software waardoor je meer opties krijgt.

Let wel op dat een Gateway maar 31 apparaten kan aansturen en het kan hard gaan als je eenmaal bezig bent. Je kan volgens mij wel een 2de gateway inzetten maar onderling kunnen ze zover ik weet niet samen werken.

In dit topic vindt je alle info omtrent Xiaomi en Sonoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Pinky-H9 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:07:
Om mezelf nog maar even te quoten ^^^^^^^^

Ik geloof dat ik zometeen maar een HUE Hub gaat halen :)

Wordt er niet echt vrolijk van .....:
python3 tradfri.tac
:0: UserWarning: You do not have a working installation of the service_identity module: 'No module named 'service_identity''. Please install it from <https://pypi.python.org/pypi/service_identity> and make sure all of its dependencies are satisfied. Without the service_identity module, Twisted can perform only rudimentary TLS client hostname verification. Many valid certificate/hostname mappings may be rejected.
IKEA-tradfri COAP-adaptor version 0.6 started (command line)!
Connected from IPv4Address(TCP, '127.0.0.1', 39648)
Data received: b'{"identity": "GW1", "psk": "iwQGj*******aPDI", "gateway": "192.168.99.128", "pollinterval": "30", "action": "setConfig", "groups": "False", "observe": "True"}'
Initializing gateway

En thats it :?

Afijn stapje verder Pytradfri als standalone ziet de gateway:
python3 -i -m pytradfri 192.168.99.128
Please provide the 'Security Code' on the back of your Tradfri gateway: gFBh*******KvQUs
DEBUG:pytradfri.api.libcoap_api:Executing 192.168.99.128 post ['15011', '9063']: {'9090': '17322e9bba27444789149804c75f0f0d'}
DEBUG:pytradfri.api.libcoap_api:Received: {"9091":"nR7g*******pEfp","9029":"1.3.0014"}
Generated PSK: nR7g*******pEfp

Ik zie ook netjes als ik devices geef een lijst van lampen.: [<65569 - Remote hall (TRADFRI remote control)>, <65566 - 1kitchen (TRADFRI bulb E27 WS opal 980lm)>, <65568 - 3kitchen (TRADFRI bulb E27 WS opal 980lm)>, etc etc etc
Tadaaaaaa opgelost en wel heel simpel: Tradfri Gateway eruit .... HUE erin en draaiend in 3 minuten.
(En tevens de HUE gateway kan veel meer ipv de Tradfri Gateway ..... had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Racer89 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 07:24:
Ik heb de P1 laatst ook aangesloten, kwestie van inprikken en toevoegen. Vervolgens via de pijltjes toevoegen. En hij gaf ook al direct de waardes door, zoals verbruik van gas en stroom en de spanning. Allemaal gewoon via de webinterface. Weet je wel zeker dat jou USB kabel ook de meter ondersteunt?
Nee, de kabel heb ik zelf een jaar geleden al gemaakt en vertrouw ik dan ook niet helemaal. Hij laat de usb device wel goed zien in domoticz als ik de kabel aansluit. Welke kabel zou wel moeten werken? Ik zit bij Enexis en die hebben een jaar of 2 geleden bij mij de Landis + Gyr E350 meter opgehangen.

Edit: Lijkt erop dat de kabel van sos gewoon zou moeten werken. Jammer van het geld maar ik probeer het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door warcow op 18-05-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Pinky-H9 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:12:
[...]

Tadaaaaaa opgelost en wel heel simpel: Tradfri Gateway eruit .... HUE erin en draaiend in 3 minuten.
(En tevens de HUE gateway kan veel meer ipv de Tradfri Gateway ..... had ik veel eerder moeten doen.
Dan zijn yeelights nog veeel beter.. en goedkoper..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Dylantje2 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:27:
[...]

Dan zijn yeelights nog veeel beter.. en goedkoper..:-)
Interesant maar in dit geval gaat het om een Tradfri lampen installatie met een HUE hub wat in Domoticz bijna Plug & Play is. Dit tegenover Tradfri en Domoticz wat een redelijk drama is en tig packages nodig heeft om ook maar een beetje te kunnen werken met vrij gelimiteerde opties.

Zelfs via de HUE app heb ik veel meer controle over de lampen ipv Tradfri app waarbij je maar een paar kleur presets kan kiezen kan je met de Hue app veel meer doen (Warm white lampen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Pinky-H9 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:32:
[...]Interesant maar in dit geval gaat het om een Tradfri lampen installatie met een HUE hub wat in Domoticz bijna Plug & Play is. Dit tegenover Tradfri en Domoticz wat een redelijk drama is en tig packages nodig heeft om ook maar een beetje te kunnen werken met vrij gelimiteerde opties.

Zelfs via de HUE app heb ik veel meer controle over de lampen ipv Tradfri app waarbij je maar een paar kleur presets kan kiezen kan je met de Hue app veel meer doen (Warm white lampen).
Daarom koop geen hue en ikea maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
MikeOO schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 07:50:
[...]

Hier staat de RFXCom ook op de 1e etage en werkt prima. Maar hangt allemaal sterk af hoe je huis is gebouwd. Signaal komt niet door elk materiaal heen wat bv in muren of vloeren wordt verwerkt. Kwestie van testen of het goed genoeg werkt. Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen >:)

Je kunt ipv de RFXCom ook kijken naar een Xiaomi Gateway icm Sonoff S20 units en er zijn voldoende Xiaomi sensoren voor ramen/deuren rookmelders etc. Deze schakelen via wifi ipv 433Mhz. De units kun je voorzien van eigen software waardoor je meer opties krijgt.

Let wel op dat een Gateway maar 31 apparaten kan aansturen en het kan hard gaan als je eenmaal bezig bent. Je kan volgens mij wel een 2de gateway inzetten maar onderling kunnen ze zover ik weet niet samen werken.

In dit topic vindt je alle info omtrent Xiaomi en Sonoff.
Dankje, die Xiaomi oplossing was mij nog niet bekend.
Om te starten wat lijkt jou dan de eenvoudigste / snelste / goedkoopste oplossing? Ik ben helemaal nog niet bekend met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Dylantje2 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:33:
[...]

Daarom koop geen hue en ikea maar....
Euhmmmm yeah .... Wifi lampen die alle data via een server in China routen .... nee dank je.
In mijn setup geschied alles lokaal de setup bestaat uit diverse ESP/Sonoffs geflashed met ESP easy (Sensoren en schakelaars) die gestuurd worden vanuit Domoticz en voor eventuele Alexa integratie zit de HA Bridge (Bij default staat deze uit) De HUE wordt ook alleen lokaal aangestuurd dus zo goed als niets doet Phone Home. Bij de Yeelights loopt alles volgens mij via de servers van Yeelight (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Pinky-H9 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:41:
[...]
Euhmmmm yeah .... Wifi lampen die alle data via een server in China routen .... nee dank je.

Bij de Yeelights loopt alles volgens mij via de servers van Yeelight (correct me if im wrong)
Weet ik niet zeker..

Maar als ik de app van mijn telefoon gooi...
Staan ze "gewoon" als wifi lamp in mijn router en Domoticz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Protax schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:38:
[...]

Dankje, die Xiaomi oplossing was mij nog niet bekend.
Om te starten wat lijkt jou dan de eenvoudigste / snelste / goedkoopste oplossing? Ik ben helemaal nog niet bekend met Domoticz.

Blijft een persoonlijke keuze maar Xiaomi bevalt mij uitstekend. Voordeel is dat de deursensor betrouwbaar werken. Hoe vaak en snel ik een deur open/dicht doe alles wordt geregistreerd in Domoticz en status klopt altijd. Met 433Mhz kan het signaal verstoord worden net op het moment dat je iets anders schakelt waardoor een deur openstaat terwijl Domoticz denkt dat hij dicht is. Er wordt alleen een signaal verstuurd en of deze aankomt of niet Domoticz schakelt de het om.

Met de Sonoff S20 exact hetzelfde. Ik mis nooit een schakeling en werken super. Kaku gebruik ik ook nog een gaat voor 97% van de tijd goed maar sommige punten worden wel eens een keer gemist.

Kleine correctie trouwens. Voor de SonOff S20 heb je de Xiaomi gateway helemaal niet nodig. Was foutje mijn kant.

S20 Flashen met Tasmota en MQTT Discovery installeren en zo worden netjes automatisch toegevoegd in Domoticz en als je de S20 uit het stopcontact haalt wordt deze vrijwel direct rood in Domoticz dus goede controle of ze werken.

Zoek in dit forum maar op Sonoff S20 - Tasmota - MQTT Discovery en je hebt voldoende leesvoer en weet je gelijk wat het allemaal kan en doet.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 18-05-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:55:
Je kunt de status van het alarm systeem van Domoticz zeker niet schakelen?
Ik wil bijvoorbeeld de status van 'disabled' naar 'armed away' schakelen door een RFID keypad te gebruiken, maar dit lijkt niet te gaan. Ik moet dit dus via virtuele switches aanvliegen?
- alarm armed away => virtuele switch alarm ingeschakeld aanzetten
- RFID schakelt aan => virtuele switch alarm ingeschakeld aanzetten

Zoiets?

En kan de status 'armed home' en 'armed away' dus wel gebruiken om andere sensoren te gebruiken om vervolgens een virtuele switch met alarm status = aan te schakelen?

Edit: Dus, wegschrijven van de alarm status op de switch 'alarm panel' lijkt niet te werken, maar kan ik de status van het 'alarm panel' wel uitlezen om op basis daarvan acties uit te voeren of te gebruiken als voorwaarde om op te schakelen?

Ik volg overigens tips uit dit topic op, maar het gaat allemaal niet zo vanzelfsprekend:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9031
^ Kan iemand me hiermee helpen, ben er nog niet helemaal uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:49

flexje

got-father

Pinky-H9 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:41:
[...]

In mijn setup geschied alles lokaal de setup bestaat uit diverse ESP/Sonoffs geflashed met ESP easy (Sensoren en schakelaars) die gestuurd worden vanuit Domoticz en voor eventuele Alexa integratie zit de HA Bridge (Bij default staat deze uit) De HUE wordt ook alleen lokaal aangestuurd dus zo goed als niets doet Phone Home. Bij de Yeelights loopt alles volgens mij via de servers van Yeelight (correct me if im wrong)
Waarom routen via China? Heb gewoon in mijn firewall wan in en out geblokkeerd voor de xiaomi gateway. Blijft prima werken icm domoticz?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Even een post om enerzijds een ervaring te delen en anderzijds hopelijk hulp te vinden.

Ook ik zit te stoeien met presence detection en de radius wordt door de jaren heen steeds kleiner, dus ook de gebruikte technieken moeten veranderen.

Uiteindelijk wil ik het zover proberen te krijgen of ik vast kan stellen wie in welke kamer is, maar vandaag de dag probeer ik eerst vast te stellen of er iemand in het kantoor is of niet. Want als er niemand in kantoor is, hoeft de verwarming daar ook niet aan.

In het kantoor bewegen we beide te weinig om met een PIR te werken. Ook is het aan of uit staan van de computer geen garantie dat we wel of niet aan het werk zijn. Soms staat ie aan maar zijn we er niet, soms staat ie uit maar zitten we wel te werken. Dus de computer pingen werkt ook niet. Beide hebben we een iPhone, dus qua wifi valt die af, plus dat de wifi natuurlijk niet stopt bij het kantoor, maar ook gewoon de woon- en slaapkamers bedekt.

Nu is het eigenlijk wel zeker dat we onze mobieltjes bij hebben als we in het kantoor zitten, dus daar wilde ik iets mee, maar wat?? Het idee van de iBeacons enzo vond ik wel leuk, maar eigenlijk wilde ik het omgedraaid hebben, dus niet dat de telefoon een beacon ziet er daar melding van maakt, maar dat de "beacon" de telefoon ziet en daar melding van maakt. En als Hollander; niet te duur graag!

Na struikelde ik over een pagina die Bluetooth Presence detection doet middels een Raspberry Pi Zero W en via MQTT daar melding van maakt. En ik moet zeggen; Ik ben erg onder de indruk! Aan de gang krijgen is een fluitje van een cent, Die Pi Zero W is niet te duur en meteen kant&klaar. Plus het lijkt best goed te werken.

Maar het pijnpunt: Hoe krijg ik dit zo efficiënt mogelijk in Domoticz?

Ik heb nu met behulp van Node-Red het wel zover kunnen krijgen dat het "confidence level" wordt doorgegeven naar een "dummy percentage sensor" en van daaruit kan ik wel starten. Maar de schaalbaarheid is nog een probleem... De flow is specifiek voor het MAC address van mijn iPhone. Moet ik nu echt voor elk device een nieuwe flow gaan maken? Of kan dat slimmer? En kan ik ook meer doorgeven dan alleen het "confidence level"?

Hieronder een export van de "Node-Red Flow". Hopelijk zijn er wat medestanders die mij willen helpen dit flexibeler en schaalbaarder te maken dan ik nu heb gedaan...

code:
1
[{"id":"638490f9.acc31","type":"tab","label":"Flow 1"},{"id":"50266701.028fd8","type":"mqtt in","z":"638490f9.acc31","name":"Whizzers iPhone","topic":"thuis/owner/kantoor/AC:F1:74:56:E1:05","qos":"0","broker":"57f19a49.17f644","x":327,"y":431,"wires":[["b8b1a863.e8afc8"]]},{"id":"b8b1a863.e8afc8","type":"json","z":"638490f9.acc31","name":"","x":500,"y":431,"wires":[["f11e99ad.a4d268"]]},{"id":"f11e99ad.a4d268","type":"function","z":"638490f9.acc31","name":"Construct Update to Whizzers iPhone","func":"msg.payload = \"{\\\"command\\\": \\\"udevice\\\", \\\"idx\\\": 6758, \\\"svalue\\\": \\\"\" + (msg.payload.confidence) + \"\\\"}\";\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":734,"y":431,"wires":[["eb1eb500.70d0b8"]]},{"id":"eb1eb500.70d0b8","type":"json","z":"638490f9.acc31","name":"","x":965,"y":431,"wires":[["f73fc6b4.c04468"]]},{"id":"f73fc6b4.c04468","type":"mqtt out","z":"638490f9.acc31","name":"","topic":"domoticz/in","qos":"","retain":"","broker":"57f19a49.17f644","x":1136,"y":431,"wires":[]},{"id":"57f19a49.17f644","type":"mqtt-broker","z":"","broker":"localhost","port":"1883","clientid":"","usetls":false,"compatmode":true,"keepalive":"60","cleansession":true,"willTopic":"","willQos":"0","willPayload":"","birthTopic":"","birthQos":"0","birthPayload":""}]

[ Voor 25% gewijzigd door Whizzer op 18-05-2018 20:21 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:32:
[...]

Dat is wat ik al schreef: je moet in een nieuwe scene de on/off van de schakelaar koppelen aan schakelaars die je aan/uit wilt laten gaan.

Je leert dus niets in, je koppelt de actie van een knop aan het schakelen van een schakelaar.

Je maakt onder scene een ‘group’ scene aan, met de schakelaar die bij de knop hoort als ‘activation device’. Daarbij voeg je de schakelaar(s) die moeten schakelen. Zou moeten werken, zowel als je de knop gebruikt als dat je de scene in domoticz activeert.
Snap er niks van welke knop ik op de afstandbediening ook indruk deze komen niet binnen in Domoticz
Als ik een van de knoppen on/off wat langer indruk op de afstand bediening gaat deze blauw knipperen maar komt niet binnen in Domoticz. Of denk ik helemaal verkeert?

Resetten van afstandbediening werkt ook niet Excl. knop 5 seconden ingedrukt houden dan led drie kleuren knipperen maar dat gebeurt niet. Defect misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door RoTeK70 op 18-05-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Nog maar een paar dagen bezig maar ik krijg al koppijn van de domotica. Voor het eerst dat ik er mee bezig ben maar wat van bepaalde dingen wel iets meer plug and play verwacht. Tot zover werkt eigenlijk niks in 1 keer.

Ben nu met een blockly event bezig, aangezien ik niks voor elkaar krijg nu een hele eenvoudige event die wanneer een bewegingssensor aan gaat (staat als switch) dat er dan ook een philips hue lamp (staat er ook als switch bij) aan gaat. Iemand enig idee waarom onderstaande event niks doet? Kan ik dit debuggen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m08LrT/blockly_event.png

Edit: ... Direct na posten zie ik de afbeelding en valt mij op dat ik een stackbare if statement heb gebruikt. Ik moest dus de normale gebruiken, nu werkt het. :)

Edit2 : Ik kan helaas geen else-if statement plaatsen. Ik kan dat ding wel plaatsen maar die blijft dan staan op if en als ik er op klik kan ik else-if / if aanklikken maar dat doet niks.

Edit3 : Ik ben zelf beperkt, deze video legt uit hoe het moet :) : YouTube: Domoticz a tydenni termostat

Direct de volgende vraag, hebben we in domoticz ook timers of zo? Ik kan er weinig over vinden maar het lijkt mij handig om net als met de user variables een timer in te kunnen stellen. Bijvoorbeeld: countdown 30 seconds. Die mag dan automatisch aftellen en ik wil er in blockly een event mee kunnen doen. Bijvoorbeeld als de timer op 0 staat dat de lamp uit gaat. Ik kan dan namelijk de timer bij iedere beweging weer op 30 seconden zetten. Als ik nu met een blockly event een lamp voor 30 seconden aanzet dan gaat die sowieso uit na die 30 seconden terwijl ik liever de lamp 30 seconden tot na de laatste beweging door laat gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door warcow op 18-05-2018 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Heeft er iemand al ervaring om een RGB led aan te zetten in een bepaalde kleur via Blocky?

Wil graag een Xiaomi Home Gateway via een blocky script een bepaalde kleur laten geven na aanzetten.
LUA zou het ook mee moeten kunnen alleen ben ik zelf totaal niet handig in.

JSON wel gevonden:
/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=77&color={"m":3,"t":0,"r":255,"g":0,"b":50,"cw":0,"ww":0}&brightness=100

RGB switch uit:
/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=77&switchcmd=Off

Nu nog in een Blocky maken, heb nu wel een dummy switch gemaakt die de URL's gebruikt om te schakelen.

[ Voor 39% gewijzigd door makooy op 18-05-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

paQ

Mijn Zwave controller ZMEEUSB1 wil plots niet meer in Domoticz op pi3
De SETUP knop blijft rood.
ik denk dat het gekomen is nadat tijdens een apt-upgrade er iets mis ging en de terminal sloot... whoops...
nu doffe ellende bij apt-get (ik kan nagenoeg niets meer met apt-get) en dmesg geeft
zaken als
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
[    2.080196] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 4 using dwc_otg
[    2.180183] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[    2.400177] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[    2.620176] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 5 using dwc_otg
[    2.653966] systemd[1]: Listening on fsck to fsckd communication Socket.
[    2.655120] systemd[1]: Set up automount Arbitrary Executable File Formats File System Automount Point.
[    2.655246] systemd[1]: Reached target Swap.
[    2.672330] systemd[1]: Created slice System Slice.
[    2.673069] systemd[1]: Created slice system-systemd\x2dfsck.slice.
[    2.673669] systemd[1]: Created slice system-getty.slice.
[    2.676889] systemd[1]: Mounting RPC Pipe File System...
[    2.720239] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[    2.940218] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[    3.160195] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 6 using dwc_otg
[    3.195711] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=0658, idProduct=0200
[    3.195727] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=1
[    3.195736] usb 1-1.2: SerialNumber: FFFFFFFF-FFFF-FFFF-1417-1107011316BB
[    3.478035] EXT4-fs (mmcblk0p2): re-mounted. Opts: (null)
[    3.547364] systemd-journald[111]: Received request to flush runtime journal from PID 1
[    7.436833] uart-pl011 3f201000.serial: no DMA platform data
[    8.162410] smsc95xx 1-1.1:1.0 eth0: hardware isn't capable of remote wakeup
[    8.319133] Adding 102396k swap on /var/swap.  Priority:-1 extents:1 across:102396k SSFS
[    9.671248] smsc95xx 1-1.1:1.0 eth0: link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0xCDE1
[   11.848080] random: crng init done
[ 1035.902093] usb 1-1.2: USB disconnect, device number 6
[ 1099.941675] usb 1-1.3: new full-speed USB device number 7 using dwc_otg
[ 1100.041673] usb 1-1.3: device descriptor read/64, error -32
[ 1100.261674] usb 1-1.3: device descriptor read/64, error -32
[ 1100.481670] usb 1-1.3: new full-speed USB device number 8 using dwc_otg
[ 1100.581675] usb 1-1.3: device descriptor read/64, error -32
[ 1100.801680] usb 1-1.3: device descriptor read/64, error -32
[ 1101.021676] usb 1-1.3: new full-speed USB device number 9 using dwc_otg
[ 1101.461678] usb 1-1.3: device not accepting address 9, error -32
[ 1101.781682] usb 1-1.3: new full-speed USB device number 10 using dwc_otg
[ 1101.817211] usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=0658, idProduct=0200
[ 1101.817226] usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[ 3553.150103] usb 1-1.3: USB disconnect, device number 10
[ 3554.984034] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 11 using dwc_otg
[ 3555.084035] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3555.304040] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3555.534041] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 12 using dwc_otg
[ 3555.634048] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3555.854047] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3556.074049] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 13 using dwc_otg
[ 3556.514055] usb 1-1.2: device not accepting address 13, error -32
[ 3556.834058] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 14 using dwc_otg
[ 3556.869609] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=0658, idProduct=0200
[ 3556.869627] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=1
[ 3556.869636] usb 1-1.2: SerialNumber: FFFFFFFF-FFFF-FFFF-1417-1107011316BB
[ 3584.382105] usb 1-1.2: USB disconnect, device number 14
[ 3592.614297] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 15 using dwc_otg
[ 3592.714273] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3592.934352] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3593.154283] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 16 using dwc_otg
[ 3593.254286] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3593.474291] usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
[ 3593.694286] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 17 using dwc_otg
[ 3594.134344] usb 1-1.2: device not accepting address 17, error -32
[ 3594.454294] usb 1-1.2: new full-speed USB device number 18 using dwc_otg
[ 3594.489845] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=0658, idProduct=0200
[ 3594.489859] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=1

wie heeft er nog ideeen?
Alle apt-get install -f e.d. allemaal al geprobeerd, maar het lijkt er op dat het met een Library al helemaal mis gaat... :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoTeK70 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Snap er niks van welke knop ik op de afstandbediening ook indruk deze komen niet binnen in Domoticz
Als ik een van de knoppen on/off wat langer indruk op de afstand bediening gaat deze blauw knipperen maar komt niet binnen in Domoticz. Of denk ik helemaal verkeert?

Resetten van afstandbediening werkt ook niet Excl. knop 5 seconden ingedrukt houden dan led drie kleuren knipperen maar dat gebeurt niet. Defect misschien?
Even terug:

- de knop is gekoppeld aan Zwave device in domoticz bij hardware? Je ziet hem daar onder zwave bij hardware? Add node proces doorlopen?
- nadat je hem onder je zwave device ziet, duikt de knop op onder de totale domoticz lijst van devices. Daar moet je hem eerst vinden en dan toevoegen. Die pagina is bij mij 4 paginas lang.
- nadat je hem hier hebt toegevoegd zie je de knop onder ‘switches’

Zolang je dit niet kunt bevestigen kan ik je niet helpen. Ik heb geen idee wat je al gedaan hebt en wat je ziet. Lampje op de ab zegt alleen dat ie een signaaltje stuur, niet dat je werkt in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:57

Hier schakel ik vanuit de keuken op de begane grond zonder problemen de mechanische ventilatie op zolder met een rflink met de dipool antenne

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Iemand ervaringen met keypads i.c.m. Domoticz? Er zijn er blijkbaar niet veel die compatibel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
paQ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:38:

ik denk dat het gekomen is nadat tijdens een apt-upgrade er iets mis ging en de terminal sloot... whoops...
nu doffe ellende bij apt-get (ik kan nagenoeg niets meer met apt-get) en dmesg geeft
zaken als
...
wie heeft er nog ideeen?
code:
1
2
3
4
5
apt-cache clean
apt-get clean all
dpkg --configure -a
apt-get install -f
rm /var/cache/apt/*.bin

En/Of
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
rm /var/lib/dpkg/status
cp /var/lib/dpkg/status-old /var/lib/dpkg/status
rm -rf /var/lib/apt/lists/*
mkdir -p /var/lib/apt/lists/partial
dpkg --configure -a
aptitude update
aptitude upgrade
aptitude install -f

kijk ook eerst even of het niet gewoon een lock is op je apt en verwijder die dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

paQ

commentator schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:15:
[...]

code:
1
2
3
4
5
apt-cache clean
apt-get clean all
dpkg --configure -a
apt-get install -f
rm /var/cache/apt/*.bin

En/Of
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
rm /var/lib/dpkg/status
cp /var/lib/dpkg/status-old /var/lib/dpkg/status
rm -rf /var/lib/apt/lists/*
mkdir -p /var/lib/apt/lists/partial
dpkg --configure -a
aptitude update
aptitude upgrade
aptitude install -f

kijk ook eerst even of het niet gewoon een lock is op je apt en verwijder die dan
thanks. Al die zaken had ik al 3 keer doorlopen.. helemaal geen resultaat.
Ik heb in raspi-config expanded filesystem opnieuw aangeklikt, waarna ik eveneens enkele errors kreeg.
Toch de pi gereboot en alles draaide weer :? 8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tha Render_2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:09:
Iemand ervaringen met keypads i.c.m. Domoticz? Er zijn er blijkbaar niet veel die compatibel zijn..
Ligt er aan wat je er van verwacht. Ik heb een generieke die feitelijk aan/uit kan doen in Domoticz, maar als je code etc wilt instellen in Domoticz is dat lastiger. Ik lees op de faq over een Zipato keypad. Maar of die alles kan/doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

Exigence

dnkroz

Nu draait Domoticz bij mij al maanden prima en nu heb ik van het een op het andere moment een hele gekke storing.

In de woonkamer heb ik een impulsdrukker die bij dubbelklikken alle verlichting op de woonkamer uitschakelde (zit op de S2 aangesloten van een Fibaro Dimmer 2). Het dubbelklikken was als schakelaar toegevoegd in Domoticz (leren -> dubbelklikken op S2) en noemde ik "Eettafel S2 dubbelklik".

In lua heb ik een device script wat "Eettafel S2 dubbelklik" afvangt en aan de hand van een aantal andere variabelen de verlichting uitschakelt. In de keuken heb ik een vergelijkbare knop.

Nu merkte ik gisteravond dat dubbelklikken op deze knop niets meer deed. Zelfs in het log stond geen regel van het Eventsystem. De knop in de keuken werkte nog wel. Dit deed mij vermoeden dat dus de "Eettafel S2 dubbelklik" niet meer geregistreerd werd.

Dus ik denk, laat ik hem eens verwijderen en opnieuw toevoegen. Ik heb vervolgens "Eettafel S2 dubbelklik" verwijderd uit de apparaten.

Vervolgens probeer ik hem onder "Schakelaars -> Leren" weer toe te voegen zoals ik altijd deed. Dus ik op "Leren" geklikt en vervolgens 2x op de impulsdrukker gedrukt.

Krijg ik vervolgens van Domoticz de melding "Al in gebruik door 'GoodWe status'" :? Huh, al in gebruik?

Dit (GoodWe status) is een "apparaat" toegevoegd door de web api van GoodWe (zonnepanelenomvormer).
Probeer ik vervolgens nogmaals S2 dubbelklik toe te voegen dan krijg ik een time out error.

Ik snap er helemaal niks van (hoe dit kan en hoe dit op te lossen). Iemand een idee? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qjy18WNUVLcM354IpNIG7W1i/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 19-05-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:14
JaapB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:35:
[...]

Heb zelf een tijd terug deze https://www.tuinartikelto...11igGBEAYYASABEgKI1fD_BwE aangeschaft. Wordt herkend door RFXcom en Domoticz.

Ik krijg voor de binnenplanten een mailtje als ze dorst dreigen te krijgen 8)
Welke instelling heb je op de RFXCOM hiervoor nodig ? Ik herken de sensor nu nog niet op mijn RFXCOM ..

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Exigence is het een idee de Goodwe API / functie even uit te zetten/pauzeren? Typisch, lijkt me niet dat beide hetzelfde doen..

Overigens krijg ik deze melding soms ook als ik een schakelaar dezelfde code probeer te geven bijvoorbeeld als eentje die al bestaat. Maar dat had je ws zelf ook al bedacht - beide kunnen niet per abuis hetzelfde (proberen te) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Die Fibaro sensoren zijn ook irritant. Kreeg al regelmatig foutieve bewegingsmeldingen (sensitiviteit nu verlaagd) en heb nu dat het ding elke paar seconden zijn lux doorgeeft waarvan ik steeds een melding in de log krijg. Geen idee waar dat aan ligt (lux waarde is vrij constant verder).

Heb ondertussen wel de printplaat klaar waar ik de zwave.me zuno op plaats. Kan dan van tot 20 wandschakelaars/deurbellen de status doorsturen naar domoticz. Dat vanavond maar even testen, hopelijk gaat dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@warcow heb je er last van dan als die statussen worden geupdate?
Heb overigens dat de lux van een aantal van mijn Philio tech sensoren juist minder vaak lijkt te worden doorgegeven. Kan wellicht ook per sensor en/of instelling van de sensor liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

Exigence

dnkroz

NiGeLaToR schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:19:
@Exigence is het een idee de Goodwe API / functie even uit te zetten/pauzeren? Typisch, lijkt me niet dat beide hetzelfde doen..

Overigens krijg ik deze melding soms ook als ik een schakelaar dezelfde code probeer te geven bijvoorbeeld als eentje die al bestaat. Maar dat had je ws zelf ook al bedacht - beide kunnen niet per abuis hetzelfde (proberen te) doen?
Ja, ik heb nu op afstand de GoodWe API nogmaals toegevoegd (heeft nieuwe idx'en gekregen) en de oude data in de nieuwe gezet. Vervolgens de oude "hardware" verwijderd. Heb nu dus dezelfde 3 GoodWe devices met nieuwe (hogere idx'en).

Straks als ik thuis ben maar weer eens proberen die dubbelklik toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
hannibal2206 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Welke instelling heb je op de RFXCOM hiervoor nodig ? Ik herken de sensor nu nog niet op mijn RFXCOM ..
Test eens met RFXmngr of je de sensor ontvangt als je het Imagintronix protocol enabled.

Het kan zijn dat als je Lighting4 ook enabled dat de sensor dan niet of slechter ontvangen wordt, zie hfdstk 2.4 in de RFXtrx User Guide. Mocht dit het geval zijn en dat je Lighting4 nodig hebt neem dan contact op met support RFXCOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:14
Heb Imagintronix nu ook enabled, en f/w upgrade gedaan van 1012 van 1025 (433E).

Ondankt dat ik Lighting4 ook aan heb staan lijkt het nu goed te gaan.

Dank voor de snelle reactie !

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Pagina: 1 ... 92 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.