Kwam weer wat leuks tegen :
https://www.alibaba.com/p...tch-Luxury_745064947.html
Zou dit werkend te krijgen zijn ?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Makkelijker en sneller dan dit in Blockly inregelen zelfsanconakip schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:23:
[...]
Dit script kan je tegenwoordig ook in het gebeurtenissen gedeelte kwijt. Hiervoor verander je het type blockly naar LUA. Dan het script kopieren en plakken en daar waar nodig je eigen sensoren in vullen. Is werkelijk heel simpel.
Ik krijg mijn Hue lampen alleen aan door een scène te maken met daar een script bij de aan actie. Rechtstreeks de switch voor een lamp aanzetten via lua of blocky lukt mij nietArunia schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:51:
Toch nog eens opnieuw in de timer van de scene woonkamer duiken. Gisteren ging het licht iig niet aan 15 minuten na zonsondergang. Wellicht nog een keer de blockly proberen.
Het blijft nog een beetje bij freubelen. Moet ook nog eens kijken of die fibaro dimmer 2 ook op de andere aansluiting geprogrammeerd kan worden of dat dat alleen met 1 van de twee kan.
Het gaat om Hue lampen die aan gaan 15 minuten na zonsondergang. Moet eens kijken of ik ergens kan vinden wat ik ingesteld heb.
PSN: PcDCch
Bedankt voor je input!dodners schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:25:
[...]
Voor zover ik kan zien zit die van mij altijd rond de 40-45 graden, daar is niets mis mee volgensmij.
Verder heeft het wel wat typische 'made in China' mankementjes, maar niets wat voor mij een dealbreaker is.
voordelen:
-spotgoedkoop, voor ongeveer €15 (inclusief verzendkosten) heb je een concurrent van de RPI2B die nu vanaf €30 kost.
-onboard LAN & wifi, best makkelijk in te stellen met nmtui op Armbian.
nadelen:
-de AV poort werkt in de meeste gevallen niet, dus je bent aangewezen op ssh of een usb-to-serial converter.
-is effectief niet bruikbaar met het OS die door de fabrikant wordt geleverd, dus je bent aangewezen op de community en de operating systems die daar beschikbaar zijn (en de community is vele malen kleiner dan die van RPI), gelukkig is er Armbian![]()
-heeft iets meer power nodig dan de standaard micro usb lader levert (1.2 A als ik het me goed herinner)
-als je het bordje met extra poorten uit set 6 wilt gebruiken, heb je niet schijnbaar niet genoeg aan de power vanaf de micro usb ingang.
ja ik heb de 512mb versie. Ik heb nog niet de moeite genomen om uit te zoeken hoe het extra bordje gaat werken.RoJan schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:25:
[...]
Bedankt voor je input!![]()
ssh is geen probleem en Armbian lijkt me prima voor wat ik heb gelezen.
Een 2A USB lader gebruiken dus.
Alleen dat laatste punt lijkt me moeilijk oplosbaar, of heeft dat extra bordje een eigen aansluiting?
Ik neem overigens aan dat je de 512MB versie hebt?
Lijkt me een perfect bordje voor gebruik met Domoticz trouwens (en dan bedoel ik niet om Domoticz er op te draaien, maar voor camera / sensors e.d.). Veel krachtiger dan de esp8266 bijvoorbeeld.
Dit werkt inderdaad! Zowel met die notificatie als met een lamp, maar nu wil ik dat die lamp weer na xx seconden uitgaat. nu heb ik:anconakip schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:23:
[...]
Dit script kan je tegenwoordig ook in het gebeurtenissen gedeelte kwijt. Hiervoor verander je het type blockly naar LUA. Dan het script kopieren en plakken en daar waar nodig je eigen sensoren in vullen. Is werkelijk heel simpel.
Dit kan enkel via een omweg met Blockly, in Lua kun je het in de If-voorwaarde zetten.RoTeK70 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:38:
Ik wil graag een Blokly maken voor een deurcontact. Als dit deurcontact langer "öpen" is dan bijvoorbeeld 5 min dan wil ik een alarm genereren. Maar nu kan ik niet vinden als de deurcontact langer open is dan. Hoe los ik dit op binnen Blockly?
[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 14-02-2018 18:22 ]
Met DzVents is dat mogelijk.vwtune schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:41:
Hoe kan ik in onderstaand lua script ervoor zorgen dat ie mij alleen een notification stuurt via telegram /http ?? want nu stuurt ie via alle notification kanalen mij een bericht, inclusief mail en dat wil ik niet.
if (difference <= (firstWarningTime + 60)) then
-- First warning
commandArray['SendNotification'] = string.format(firstWarningMessage, sensor, tostring(firstWarningTimeMinutes))
else
offset = (difference - firstWarningTime) % repeatTime
if offset > 0 and offset <= 60 then
commandArray['SendNotification'] = string.format(repeatWarningMessage, sensor, tostring(math.floor(difference / 60)))
end
end
1
2
| domoticz.notify('Brievenbus open', 'De brievenbus ging open!', domoticz.PRIORITY_NORMAL,domoticz.SOUND_DEFAULT,0,domoticz.NSS_PUSHOVER) domoticz.email('Brievenbus open!', 'Er is waarschijnlijk post!', 'adres@email.com') |
In dzVents is dat heel gemakkelijk:RoTeK70 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:38:
Ik wil graag een Blokly maken voor een deurcontact. Als dit deurcontact langer "öpen" is dan bijvoorbeeld 5 min dan wil ik een alarm genereren. Maar nu kan ik niet vinden als de deurcontact langer open is dan. Hoe los ik dit op binnen Blockly?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| return { active = true, on = { timer = { 'every minute' } }, execute = function(domoticz, device) if ( domoticz.devices('Garagedeur D1').state == 'Open' and (domoticz.devices('Garagedeur D1').lastUpdate.minutesAgo >= 5) ) then domoticz.groups('GW rood').switchOn() end end } |
Waar zeg je in dit stukje script welke notificatie hij moet gebruiken? In mijn geval zou ik willen dat ie mij via https (telegram) alleen een bericht stuurt dat die deur open staat.jobr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:10:
[...]
In dzVents is dat heel gemakkelijk:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 return { active = true, on = { timer = { 'every minute' } }, execute = function(domoticz, device) if ( domoticz.devices('Garagedeur D1').state == 'Open' and (domoticz.devices('Garagedeur D1').lastUpdate.minutesAgo >= 5) ) then domoticz.groups('GW rood').switchOn() end end }
Op de plek van de deze regel: domoticz.groups('GW rood').switchOn()vwtune schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:24:
[...]
Waar zeg je in dit stukje script welke notificatie hij moet gebruiken? In mijn geval zou ik willen dat ie mij via https (telegram) alleen een bericht stuurt dat die deur open staat.
Ook met lua kun je notificaties sturen.vwtune schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:22:
Ik vind het toch wel grappig, de laagdrempeligheid om met domoticz icm blockly te beginnen is voor velen (inclusief ikzelf) reden om te beginnen met domoticz, eenmaal begonnen kom je bepaalde dingen tegen welke je alleen of makkelijker kan oplossen met LUA. Ik kan niet programmeren en snap de denkwijze ook niet altijd even snel of goed. Krijg je een kant en klaar script waar je alleen je eigen hardware in toe moet voegen (in LUA), loop je weer tegen iets anders aan zoals notificaties... word je weer doorverwezen naar Dventz waar ik al helemaal niets van snap
Dat werkt toch al? Als je vraagt: Hoeveel is de ‘asseccoirenaam’ in de ‘kamer’ dan geeft Siri de waarde door.knights16 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:56:
Ik gebruik een raspberry pi met domoticz en de nfarina homebridge (en eDomoticz) waardoor ik met Siri diverse switches kan aan en uitzetten. Het lijkt me cool om ook me actuele gas / elektriciteit op te vragen aan Siri. Iemand hier mee bezig geweest? Ik kan weinig tot niets vinden op andere fora.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Facts don't care about your feelings
Gewoon een aanvraag indienen voor een digitale meter, kost je paar tientjes. Maar ik denk dat als je je netbeheerder belt en zegt dat hij soms een tikkend geluid maakt, dat ze hem misschien wel kosteloos komen vervangenYoshiBignose schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:56:
Iemand enig idee welk systeem het makkelijkste werkt in Domoticz om de gasmeter uit te lezen? Ik gebruik al Youless voor stroom en dat werkt prima. Ik heb nog zo'n oude gasmeter:
[afbeelding]
Idem. Ik had last van (nieuwe) meter die veel "geluid" maakte tijdens gas doorvoer. Hinderlijk! Zonder problemen een nieuwe opgehangen die stiller is.Phoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:01:
[...]
Gewoon een aanvraag indienen voor een digitale meter, kost je paar tientjes. Maar ik denk dat als je je netbeheerder belt en zegt dat hij soms een tikkend geluid maakt, dat ze hem misschien wel kosteloos komen vervangen
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Een P1 kabel is alles wat je nodig hebt. Als je handig bent kan je die zelf maken, maar voor nog geen 20 euro zijn ze ook gewoon kant en klaar te koop.YoshiBignose schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:11:
Oke, ja dat is misschien makkelijker. En als ik dan een digitale meter heb, wat voor apparaatje kan ik dan gebruiken? Ook een Youless?
Tof, maar die gaan naar USB toch? M'n server staat een verdieping er boven. Hoe krijg ik dat automatisch naar m'n server verstuurd? Ik lees dat er ook wireless P1 kabels zijn, maar sommige zijn vrij duur. Wat is de handigste en goedkoopste oplossing?Phoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:28:
[...]
Een P1 kabel is alles wat je nodig hebt. Als je handig bent kan je die zelf maken, maar voor nog geen 20 euro zijn ze ook gewoon kant en klaar te koop.
Die zien er idd wel leuk uit. Als je de firmware kan flashen, zoals een Sonoff, dan moet het kunnen. Andere optie zou nog zijn als ze iets van een development mode of api hebben waar je wat mee kan.Dreamcatcher schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:32:
Kwam weer wat leuks tegen :
Hier iemand die dezelfde vraag had: rogiertw in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"YoshiBignose schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:36:
[...]
Tof, maar die gaan naar USB toch? M'n server staat een verdieping er boven. Hoe krijg ik dat automatisch naar m'n server verstuurd? Ik lees dat er ook wireless P1 kabels zijn, maar sommige zijn vrij duur. Wat is de handigste en goedkoopste oplossing?
[ Voor 19% gewijzigd door Phoolie op 15-02-2018 10:58 ]
lange patchkabel kopen.YoshiBignose schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:36:
[...]
Tof, maar die gaan naar USB toch? M'n server staat een verdieping er boven. Hoe krijg ik dat automatisch naar m'n server verstuurd? Ik lees dat er ook wireless P1 kabels zijn, maar sommige zijn vrij duur. Wat is de handigste en goedkoopste oplossing?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Er loopt al wel een patchkabel waar ik nog niets mee doen naar boven dus dat zou perfect zijn.R-B schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:08:
[...]
lange patchkabel kopen.
twee RJ14 naar RJ14 verlengblokjes kopen.
Niks geen soldering nodig![]()
Let wel op, standalone kan je gasmeter volgens mij niet uitlezen? Dit gaat samen met de (slimme)e-meter.
Dat stond dus ook in die reactiesR-B schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:08:
[...]
lange patchkabel kopen.
twee RJ14 naar RJ14 verlengblokjes kopen.
Niks geen soldering nodig![]()
Let wel op, standalone kan je gasmeter volgens mij niet uitlezen? Dit gaat samen met de (slimme)e-meter.
Al zou de energiemeter niet slim zijn, als ze je gasmeter vervangen voor een slimme meter, zullen ze je energiemeter ook meenemen.YoshiBignose schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:10:
[...]
Er loopt al wel een patchkabel waar ik nog niets mee doen naar boven dus dat zou perfect zijn.
De energie meter is wel slim, tenminste dat denk ik. Is zo'n ding dat met een rood ledje knippert, maar heb eerlijk gezegd niet gekeken of daar een poort ergens zit. Als die er zou zijn dan heb ik eigenlijk geen Youless meer nodig?
[ Voor 43% gewijzigd door Phoolie op 15-02-2018 11:17 ]
nevermindArunia schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:19:
Heb zelf nog zo'n draaischijf in de meterkast, maar heb ook niet per direct de behoefte om een slimme variant te krijgen. Alhoewel er wellicht niks aan de hand is om zo'n ding te krijgen. Maar hebben de vraag via Eneco nog niet gekregen iig.
[ Voor 48% gewijzigd door vwtune op 15-02-2018 13:00 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 15-02-2018 13:03 ]
Maar als je zonnepanelen hebt die op jaarbasis minder leveren dan je verbruikt, dan heb je toch geen problemen? Of is dit al nadelig als je in de zomer meer opwekt dan verbruikt? Wat in de zomer natuurlijk al best snel het geval is.vwtune schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:56:
[...]
Gas gaat ook niet via een draaischijfIk denk ook niet dat Eneco je netwerkbeheerder is, maar Stedin? Mensen die op dit moment nog een 'niet slimme' meter hebben, doe eerst je huiswerk over de voor en nadelen ervan. Ik heb er bewust voor gekozen om hem NIET te vervangen voor een slimme. In mijn geval is het zo dat een oude meter, nog energie terug kan geven (wanneer je zonnepanelen hebt) de nieuwe slimme meters doen/ kunnen dit niet (kort gezegd , maar zit anders in elkaar) dus je haalt er wanneer je panelen hebt minder voordeel uit. Even googlen dus op voor en nadelen slimme energie meter, daarna een keus maken of je hem wil ja of nee (na 2020 willen ze het wel verplichten geloof ik)
doe ff googlen voor een goede uitleg, ik kan het zelf niet goed uitleggen, maar het kan nadelig zijn als je een slimme meter neemt icm panelen. Die draaischijf, draait gewoon lekker terug ipv vooruit wanneer je panelen stroom opwekken (meer dan je verbuikt op dat moment dan) bij de slimme meter schijnt het anders - of niet te werken dat terug leveren, deels heeft de overheid daar een (nedelig) handje van om dat te beinvloeden helaasPhoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:01:
[...]
Maar als je zonnepanelen hebt die op jaarbasis minder leveren dan je verbruikt, dan heb je toch geen problemen? Of is dit al nadelig als je in de zomer meer opwekt dan verbruikt? Wat in de zomer natuurlijk al best snel het geval is.
[ Voor 5% gewijzigd door vwtune op 15-02-2018 13:11 ]
Zonnepanelen leveren altijd stroom toch? stel je verbruikt normaal 4380 kWh per jaar, maar je zonnepalen lever 2380 kWh per jaar, dan zou je dus nog maar 2000 kWh moeten betalen aan Essent/ Eneco of wie dan ook. scheelt aanzienelijk in jouw maandelijkse kosten kan ik je vertellen. En dat ik mijn verbruik dan niet via die zogenaamde slimme meter kan uitlezen... zal mij een worst wezenPhoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:01:
[...]
Maar als je zonnepanelen hebt die op jaarbasis minder leveren dan je verbruikt, dan heb je toch geen problemen? Of is dit al nadelig als je in de zomer meer opwekt dan verbruikt? Wat in de zomer natuurlijk al best snel het geval is.
[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 15-02-2018 13:21 ]
Ik heb sowieso al een slimme meter, dus het zal bij mij vooral interessant worden als ik zonnepanelen aan wil schaffen.vwtune schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:08:
[...]
doe ff googlen voor een goede uitleg, ik kan het zelf niet goed uitleggen, maar het kan nadelig zijn als je een slimme meter neemt icm panelen. Die draaischijf, draait gewoon lekker terug ipv vooruit wanneer je panelen stroom opwekken (meer dan je verbuikt op dat moment dan) bij de slimme meter schijnt het anders - of niet te werken dat terug leveren, deels heeft de overheid daar een (nedelig) handje van om dat te beinvloeden helaas
Zijn er nooit situaties dat ze helemaal niks leveren dan? Het enige "slimme" aan die meter is trouwens dat ze hem op afstand uit kunnen lezen. Dat kan de overheid volgens mij niet, daarnaast kan je ook die mogelijkheid gewoon uit laten zetten.vwtune schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:18:
[...]
Zonnepanelen leveren altijd stroom toch? stel je verbruikt normaal 4380 kWh per jaar, maar je zonnepalen lever 2380 kWh per jaar, dan zou je dus nog maar 2000 kWh moeten betalen aan Essent/ Eneco of wie dan ook. scheelt aanzienelijk in jouw maandelijkse kosten kan ik je vertellen. En dat ik mijn verbruik dan niet via die zogenaamde slimme meter kan uitlezen... zal mij een worst wezen![]()
Iets wat 'slim' is waar de overheid invloed op kan hebben? dat kan nooit positief uitpakken voor de consument...
Het gaat om saldering...Phoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Ik heb sowieso al een slimme meter, dus het zal bij mij vooral interessant worden als ik zonnepanelen aan wil schaffen.
[...]
Zijn er nooit situaties dat ze helemaal niks leveren dan? Het enige "slimme" aan die meter is trouwens dat ze hem op afstand uit kunnen lezen. Dat kan de overheid volgens mij niet, daarnaast kan je ook die mogelijkheid gewoon uit laten zetten.
Overheid en salderingPhoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:02:
[...]
Hoe bedoel je dat? Ik weet wat saldering is, maar wat heeft dat met mijn reactie te maken?
[ Voor 69% gewijzigd door vwtune op 15-02-2018 14:31 ]
Maar dat salderen doet de energieleverancier toch?vwtune schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Overheid en saldering
Heb je zonnepanelen op je dak liggen? Een ouderwetse draaischijfmeter draait gewoon terug als je meer energie opwekt dan verbruikt. Een slimme meter heeft het voordeel dat ‘ie precies bijhoudt hoeveel energie je van het net krijgt en hoeveel je teruglevert, als dat het geval is. Dit voordeel zou in de toekomst echter juist een nadeel kunnen zijn. Het is namelijk nog de vraag of de huidige salderingsregeling blijft bestaan. Nu wordt de opgewekte en verbruikte stroom met elkaar verrekend. Het kan namelijk zomaar zijn dat de salderingsregeling ingeperkt wordt of zelfs helemaal verdwijnt. In dat geval krijg je geen of minder geld voor de stroom die je teruglevert.
Met een analoge meter kan door de netbeheerder niet precies geregistreerd worden of en wanneer er elektriciteit teruggeleverd wordt en later weer verbruikt is. Je moet immers zelf je meterstanden doorgeven en zodoende kan je met een analoge meter altijd blijven salderen, ook als de salderingsregeling is afgeschaft.
https://www.energielevera...log/nadelen-slimme-meter/
Maar het gaat toch deels ook over het uitlezen van een, al dan niet, slimme meter?Knielen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:38:
Zouden jullie de zonnepanelen discussie in het zonnepanelen topic willen voorzetten, dit is Domoticz!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| commandArray = {} if (devicechanged['Deurbel (X)'] == 'Click') then commandArray[1]={['Deurbel Wemos']='On'} -- Wemos MP3 module ON commandArray[2]={['Xiaomi Gateway MP3']='On'} -- Hallooooo = 10019 commandArray[3]={['Xiaomi Gateway MP3']='Off AFTER 5'} -- OFF after 5 seconds commandArray[4]={['Deurbel Wemos']='Off AFTER 1'} -- Wemos MP3 module OFF print('<b>Deurbel (X) : Click</b>') os.execute("/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/snapshot_and_mute.sh") end if (devicechanged['Deurbel (X)'] == 'Double Click') then commandArray[1]={['Deurbel Wemos']='On'} -- Wemos MP3 module ON commandArray[2]={['Xiaomi Gateway MP3']='On'} -- Hallooooo = 10019 commandArray[3]={['Xiaomi Gateway MP3']='Off AFTER 5'} -- OFF after 5 seconds commandArray[4]={['Deurbel Wemos']='Off AFTER 1'} -- Wemos MP3 module OFF print('<b>Deurbel (X) : Double Click</b>') os.execute("/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/snapshot_and_mute.sh") end return commandArray |
¯\_(ツ)_/¯
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
¯\_(ツ)_/¯
Heeft jou postbezorger last van trillende handen dat je ook de dubbel click functie hebt ingebouwd en exact hetzelfde doet?M.v.Veelen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:56:
Ik heb een Lua-uitdaging.
Wat ik nu heb:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 commandArray = {} if (devicechanged['Deurbel (X)'] == 'Click') then commandArray[1]={['Deurbel Wemos']='On'} -- Wemos MP3 module ON commandArray[2]={['Xiaomi Gateway MP3']='On'} -- Hallooooo = 10019 commandArray[3]={['Xiaomi Gateway MP3']='Off AFTER 5'} -- OFF after 5 seconds commandArray[4]={['Deurbel Wemos']='Off AFTER 1'} -- Wemos MP3 module OFF print('<b>Deurbel (X) : Click</b>') os.execute("/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/snapshot_and_mute.sh") end if (devicechanged['Deurbel (X)'] == 'Double Click') then commandArray[1]={['Deurbel Wemos']='On'} -- Wemos MP3 module ON commandArray[2]={['Xiaomi Gateway MP3']='On'} -- Hallooooo = 10019 commandArray[3]={['Xiaomi Gateway MP3']='Off AFTER 5'} -- OFF after 5 seconds commandArray[4]={['Deurbel Wemos']='Off AFTER 1'} -- Wemos MP3 module OFF print('<b>Deurbel (X) : Double Click</b>') os.execute("/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/snapshot_and_mute.sh") end return commandArray
- leeg -
¯\_(ツ)_/¯
Domoticz voert alle scrypts synchroon uit. Hierdoor is je script eerst bezig met het uitvoeren van je os.execute voordat jij je commandarray returned aan het einde van het script. Een oplossing kan inderdaad zijn het os zeggen het script uit te voeren op de achtergrond door het toevoegen van de & en het script in een job te draaien. Wat je ook kan doen is een dummy switch aanmaken en jouw bash script als "action on" instellen. Dan kun je het maken en sturen van de foto's als commandarray item toevoegen en zal alles in volgorde worden afgehandeld.M.v.Veelen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:56:
Echter, deze bash scripts wordt telkens als eerste uitgevoerd, waardoor het seconden lang stil blijft alvorens de deurbel klinkt. Ik krijg het maar niet voor elkaar om het om te draaien:
- eerst de deurbel (beide), liefst direct en niet pas na 1 of 2 seconden
- daarna pas het muten van de Onkyo en het uploaden / versturen van de foto, dit mag best een aantal seconden later gebeuren.
Wat ik nu heb:
[..]
Ergens geeft Lua dus de os.execute voorrang. Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?
ps. als ik de os.execute regels weg laat, dan klinken de deurbellen wel vrijwel meteen.
In linux is zorgt de " &" achter een commando dat het commando naar de achtergrond wordt geduwd. Na het starten komt de terminal direct weer vrij voor de gebruiker en kan het volgende commando direct worden gestart.M.v.Veelen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:24:
Nouja zeg, zo simpel ?! Dit werkt inderdaad. Dankjewel.
Hiermee kan ik wel uit de voeten verder.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Mag ik je vragen welke software versie je stofzuiger heeft? Die van mij draait op de laatst beschikbare maar ik krijg er geen connectie mee. Ik las ergens dat een update van de robot wat functies kan hebben gesloopt?R-B schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:41:
Iemand ervaring om de Xiaomi Mi Robot Vacuum vanuit LUA script te starten??
Dit is geïnstalleerd en werkt uitstekend: https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin
Ik graag aansturen met lua, ik weet alleen niet welke "stand" ik moet schrijven in me commandarray.
Status uitlezen is easy, met:
code:
1 otherdevices['Stoffie - Status'] == "Cleaning"
Maar het aansturen lukt me nog niet, dit werkt niet bijv:
code:
1 commandArray['Stoffie - Control'] = 'Clean'
ThanksSiewert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:55:
@RoTeK70
Domoticz WiKi bied uitkomst: https://www.domoticz.com/wiki/LUA_commands
Uhm, niet de laatste kwam ik achter. Heb ook nog niet geupdate, dus ik zit nog op 3.3.9_003094.JJnJ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:45:
[...]
Mag ik je vragen welke software versie je stofzuiger heeft? Die van mij draait op de laatst beschikbare maar ik krijg er geen connectie mee. Ik las ergens dat een update van de robot wat functies kan hebben gesloopt?
www.degroot-it.nl
Geen ervaring mee, maar heb je al geprobeerd het script opnieuw aan te maken onder een andere naam en die dan op Time te zetten?degroot schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:30:
Ik heb een dzVents script om de waardes uit mijn Toon op te halen en te updaten. Dat script loopt nu niet.
Als ik bij events kijken , en ik open het script , dan staat het script op Devices ipv op Timer. Het loopt dus nu niet iedere minuut
Het script handmatig omzetten naar Timer script en dan opslaan werkt niet. Dan zet Domoticz het weer terug naar Devices. Iemand ervaring mee?
Gebruik je deze syntax: https://www.domoticz.com/...UA_scripting#Timer_eventsdegroot schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:57:
Yep , same issue.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| return { on = { timer = { 'every minute' } }, execute = function(domoticz) local ToonThermostatSensorName = domoticz.variables('UV_ToonThermostatSensorName').value -- Sensor showing current setpoint local ToonTemperatureSensorName = domoticz.variables('UV_ToonTemperatureSensorName').value -- Sensor showing current room temperature local ToonScenesSensorName = domoticz.variables('UV_ToonScenesSensorName').value -- Sensor showing current program local ToonAutoProgramSensorName = domoticz.variables('UV_ToonAutoProgramSensorName').value -- Sensor showing current auto program status local ToonProgramInformationSensorName = domoticz.variables('UV_ToonProgramInformationSensorName').value -- Sensor showing displaying program information status local ToonIP = domoticz.variables('UV_ToonIP').value local DomoticzIP = domoticz.variables('UV_DomoticzIP').value |
[ Voor 3% gewijzigd door degroot op 16-02-2018 11:31 ]
www.degroot-it.nl
[ Voor 4% gewijzigd door nick1981nick op 16-02-2018 12:52 ]
www.degroot-it.nl
Betekent dit dat ze ook werkelijk toegang hebben, of moet ik het zien als een poging om in te loggen?nick1981nick schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:51:
In de log zie ik volgende melding:
2018-02-16 12:38:08.888 Incoming connection from: 46.174.191.28
Gewoon een poging volgens mij, zie het ook af en toe voorbij komen.DjAntoon schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Betekent dit dat ze ook werkelijk toegang hebben, of moet ik het zien als een poging om in te loggen?
Ik zie het namelijk ook voorbijkomen.
de Pi niet openzetten naar internet toe en via VPN verbinding makennick1981nick schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:51:
Sinds deze week ben ik bezig met domoticz te ontdekken. Ik heb domoticz geïnstalleerd op mijn pi en de poort op mijn telenet modem opengezet om deze van buitenaf te bereiken. Zonet zag ik dat er van buitenaf connectie werd gemaakt. Mijn pi is beveiligd met een wachtwoord en vraag me af wat dit is. Kan ik iets doen om de pi verder af te schermen?
In de log zie ik volgende melding:
2018-02-16 12:38:08.888 Incoming connection from: 46.174.191.28
Als ik je goed begrijp, dus niet als hardware device toevoegen..Laagheim schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:28:
@R-B
Als je problemen heb met de plugin kan je ook zelf python-mii installeren en in je selectorswitch de verschillende commandos invoeren. Er zijn wat problemen met python scrips In Domoticz.
[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 16-02-2018 14:55 ]
Dan hebben we morgen:TerrorSource schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:36:
[...]
de Pi niet openzetten naar internet toe en via VPN verbinding maken
In de VPN log zie ik volgende melding:
2018-02-17 12:38:08.888 Incoming connection from: 46.174.191.28
- knip -
[ Voor 6% gewijzigd door Laagheim op 16-02-2018 15:24 ]
[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 16-02-2018 15:26 ]
Via Discover, ik kreeg hem niet uit de app database te pakken.Laagheim schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:28:
@JJnJ
Ik gok dat je het verkeerde token gebruikt. Heb je het token via een discover gevonden of heb je het uit de database gevist? De laatste optie geeft een grotere kans op een correct token.
Ik had zelf ook problemen om het token te achterhalen uit de database maar zonder token kom je niet verderJJnJ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:26:
[...]
Via Discover, ik kreeg hem niet uit de app database te pakken.
Dat heb ik ook maar het script wordt wel elke minuut aangeroepen. Blijkbaar is dat niet belangrijk bij dzVents.degroot schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:30:
Ik heb een dzVents script om de waardes uit mijn Toon op te halen en te updaten. Dat script loopt nu niet.
Als ik bij events kijken , en ik open het script , dan staat het script op Devices ipv op Timer. Het loopt dus nu niet iedere minuut
Het script handmatig omzetten naar Timer script en dan opslaan werkt niet. Dan zet Domoticz het weer terug naar Devices. Iemand ervaring mee?
Staat de lamp toevallig al aan als je beweegt?vwtune schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:25:
Het valt me op dat wanneer je in een events met blockly;
if......beweging=on
set: lamp on FOR 2 minutes
niet werkt... (hij gaat aan en blijft gewoon aan de lamp)
if..... beweging=on
set: lamp on
set: lamp off after 120 seconds
wel werkt...
Waarom is dat??? Ik zou in sommige situaties toch liever: set on for... willen gebruiken.
@Laagheim Ik mist alleen nog even stukje waar ik daardwerkelijk mirobo —help kan uitvoeren. Ik zal eerst ergens een proces moeten startenLaagheim schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:21:
@R-B
Klopt. De plugin verwijderen en zelf een dummy switch aanmaken. Met het commando mirobo —help kan je zien welke opties je hebt. Volgens mij kan je het commando zo toevoegen aan de selectorswitch maar als dat niet werkt (ik gebruik zelf een gewone switch, alleen maar om te starten.) kan je altijd een aantal bash scripts maken (voor elk commado een script) en die koppelen aan de selectorswitch. Dat werkt zeker.
[ Voor 7% gewijzigd door R-B op 16-02-2018 22:06 ]
Uiteraard staat de lamp dan op dat moment uit. En je zegt dan dat ie voor 2 minuten aan moet gaan met zo een blockly, dat doet ie dus niet, hij blijft gewoon aan. Buiten dat, het zijn 'slimme lampen' (yeelights) dus de status off is gewoon off, ook al zou ie al aan staan.tozzke schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:11:
[...]
Staat de lamp toevallig al aan als je beweegt?
Je zegt uiteindelijk niets anders dan dat hij aan moet gaan gedurende 2 minuten, niet dat hij daarna uit moet gaan
Hij gaat na die 2 minuten terug naar de stand van net voor het triggeren. Was hij uit, gaat hij uit na 2 minuten, was hij aan, gaat hij weer aan na 2 minuten.
Zet de lamp eerst maar eens uit en beweeg dan. Je zal zien dat de lamp wel uit gaat na die 2 minuten. Zet vervolgens de lamp handmatig aan en beweeg dan... Je zal zien (in het log bijv) dat na die 2 minuten, de lamp opnieuw aangezet wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 16-02-2018 21:38 ]
Ik heb het net getest en het werkt precies zoals ik het zeg. Geen idee wat er bij jou dan mis gaat.vwtune schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:32:
[...]
Uiteraard staat de lamp dan op dat moment uit. En je zegt dan dat ie voor 2 minuten aan moet gaan met zo een blockly, dat doet ie dus niet, hij blijft gewoon aan. Buiten dat, het zijn 'slimme lampen' (yeelights) dus de status off is gewoon off, ook al zou ie al aan staan.
Bedankt voor het testen, jammer en vreeemd dat het bij mij niet werkt op die manier. Ik zit op de een na laatste beta versie van Domoticz. Ik heb blockly dan wel op Devices staan, moet die misschien op Time staan?tozzke schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:07:
[...]
Ik heb het net getest en het werkt precies zoals ik het zeg. Geen idee wat er bij jou dan mis gaat.
[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 16-02-2018 22:19 ]
Nope want als jij je vpn goed opzet komen ze niet in vpn log. Want daar kunnen ze geen connectie mee maken ivm missen certificaten.
- leeg -
- knip -
[ Voor 38% gewijzigd door nick1981nick op 17-02-2018 09:40 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| root@Domoticz:~# wget https://inzamelschema.rmn.nl/ical/0356200000014977 --2018-02-17 10:32:14-- https://inzamelschema.rmn.nl/ical/0356200000014977 Resolving inzamelschema.rmn.nl (inzamelschema.rmn.nl)... 213.197.220.113 Connecting to inzamelschema.rmn.nl (inzamelschema.rmn.nl)|213.197.220.113|:443... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 3879 (3.8K) [text/html] Saving to: ‘0356200000014977’ 0356200000014977 100%[=====================================================================================>] 3.79K --.-KB/s in 0.001s 2018-02-17 10:32:14 (6.20 MB/s) - ‘0356200000014977’ saved [3879/3879] |
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Ik ben pas overgestapt van domoticz op mijn nas naar de pi. Na het overzetten van de backup werkt bijna alles weer.Racer89 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:13:
Even een vraag , ik heb nu al 3 jaar Domoticz draaien op een Raspberry. Ik heb bij het installeren van alles moeten instellen in een config bestand. Waar ik nu een beetje bang voor ben, stel de Raspberry begeeft het of de sd kaart. Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk weer terug aan het werk?
Ik kan via Domoticz zelf een back-up maken. Echter wat ik zelf denk is dat hij de config niet overneemt? Ik weet dat ik toen een hele hoop heb moeten aanpassen i.c.m. GPIO pennen. Omdat hier 8 relais achter zitten en ook temperatuur sensors. Eerlijk gezegd sta ik er nu een beetje van te kijken hoe ik het 3 jaar geleden aan de praat heb gekregen...![]()
Liever doe ik er nu al iets aan voorbereiden, want als het dadelijk stuk zou gaan sta ik weer te kijken haha.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Een inkoopactie werkt niet echt meer tegenwoordig.remcoXP schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:39:
Ik ben bezig geweest met een lijst van compatible producten die verkrijgbaar zijn bij GB:
https://goo.gl/5J5w4J
Het idee erachter is dat mensen dan simpel in 1 keer alles kunnen bestellen, en mogelijk met kortingen.
Ander iets is dat we hierdoor punten ophalen en hiervan testproducten kunnen aanschaffen voor het verloten, bedanken of werkend krijgen.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie feedback in de zin van ideeen, presentatie tips, beschrijving enz.
en nog belangrijker: mis ik producten die jullie werkend hebben en ook te vinden zijn op GB?
wat ik graag nog toevoeg zijn videodeurbellen, want hier heb ik zelf nog geen ervaring mee.
iemand?
RocketKoen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:12:
[...]
Een inkoopactie werkt niet echt meer tegenwoordig.
Bij een grote bestelling krijg je een rekening van de douane voor 21% BTW + €13 inklaringskosten.
Bij een bestelling <€22 hoef je dat niet te betalen. En als het iets meer is heb je nog kans dat de douane niet controleert.
Daarnaast heb je vaak gratis verzenden vanuit China. Of voor < €1. Maar als alles op 1 adres in NL aankomt, betaal je daarna €6,95 per pakje om het door te sturen.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Een (string)variabele toevoegen in zowel voorwaarde als output, bijv 'meterkast_notificatie'. Jouw if aanvullen met "and uservariables['meterkast_notificatie'] == 'niet verzonden'" en je output aanvullen met:RoTeK70 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:42:
Onderstaande script werkt op zich prima maar ...... ik krijg dus een minuut lang ongeveer stuk of 13 pushberichten. Beetje overdreven. Nu wil ik graag 1 of 2 van die berichtjes krijgen en daarmee klaar. Als ik de waarde 306 naar 302 zet werkt het helemaal niet meer. Dus hoe los ik dit anders op?
Dat gaat met dzvents toch een stuk prettiger.RoTeK70 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:42:
Onderstaande script werkt op zich prima maar ...... ik krijg dus een minuut lang ongeveer stuk of 13 pushberichten. Beetje overdreven. Nu wil ik graag 1 of 2 van die berichtjes krijgen en daarmee klaar. Als ik de waarde 306 naar 302 zet werkt het helemaal niet meer. Dus hoe los ik dit anders op?
[afbeelding]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| return { active = true, -- set to false to disable this script on = { timer = {'Every 1 minutes'} }, execute = function(domoticz, device, triggerInfo) local doorsToMonitor = domoticz.devices().filter(function(device) return (device.name == 'Front door' or device.name == 'Back door') end ) local token = <knip> local chatidwarningchannel = <knip> local NotifyAfterMinutes = 2 local StopNotifyAfterMinutes = 10 if triggerInfo.type == 'timer' then doorsToMonitor.forEach (function(door) if ( door.state == 'Open' ) then print('Door events monitor: ' ..door.name .. ' open for ' .. door.lastUpdate.minutesAgo .. ' minutes') if ( door.lastUpdate.minutesAgo > NotifyAfterMinutes and door.lastUpdate.minutesAgo < StopNotifyAfterMinutes) then print('Door events: ' ..'.. and threshold is met, notify user') local message = 'The ' .. door.name .. ' is open for ' .. door.lastUpdate.minutesAgo .. ' minutes' os.execute('curl --data chat_id='..chatidwarningchannel..' --data-urlencode "text='..message..'" "https://api.telegram.org/bot'..token..'/sendMessage" ') elseif ( door.lastUpdate.minutesAgo > StopNotifyAfterMinutes ) then print('Door events: ' ..'.. and threshold is met, but we already sent enough notifications. Sleep.') elseif ( door.lastUpdate.minutesAgo < StopNotifyAfterMinutes ) then print('Door events: ' ..'.. but threshold is not met so no warning notification yet') end end end ) end end |
[ Voor 5% gewijzigd door Kaspers op 17-02-2018 15:27 ]
Als ik dan de AFTER terug zet naar 1 dan krijg ik twee keer de notificatie binnen. Dat is top.. bedankt!tozzke schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:06:
[...]
Een (string)variabele toevoegen in zowel voorwaarde als output, bijv 'meterkast_notificatie'. Jouw if aanvullen met "and uservariables['meterkast_notificatie'] == 'niet verzonden'" en je output aanvullen met:Zoiets zou moeten werken in mijn ogen
- commandArray\[4]={['Variable:meterkast_notificatie']='verzonden'}
- commandArray\[5]={['Variable:meterkast_notificatie']='niet verzonden AFTER 10'}
https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin. laat maar weten als je vastlooptHann1BaL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:00:
Misschien dat ik niet goed zoek, maar is er ergens een stap voor stap handleiding om de Tradfri ikea lampen (paired met de Tradfri hub) te integreren in Domoticz? Ik vind wel wat stappen hier en daar, maar nog weinig duidelijk voor de wat meer leek onder ons.
[ Voor 3% gewijzigd door rasper op 17-02-2018 17:10 ]
inderdaad image maken en dan regelmatig je domoticz db backuppen (best via script via cronjob).RocketKoen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Ik ben pas overgestapt van domoticz op mijn nas naar de pi. Na het overzetten van de backup werkt bijna alles weer.
Alleen mijn floorplan is niet mee gekomen.
Je moet dan natuurlijk wel de pi al hebben geïnstalleerd en goed geconfigureerd. Maar in principe kun je daarvoor een image maken van je SD-kaartje. En die ergens veilig opslaan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| local Lichtschakelaar = 'Lichtschakelaar' local Lampeettafel = 'Lamp eettafel' commandArray = {} if devicechanged[Lichtschakelaar] and otherdevices[Lampeettafel] == 'Off' then commandArray[Lampeettafel] = 'On' elseif devicechanged[Lichtschakelaar] and otherdevices[Lampeettafel] == 'On' then commandArray[Lampeettafel] = 'Off' end return commandArray |
1
2
3
4
5
6
7
| commandArray = {} if (devicechanged['Schemersensor'] == 'On') then commandArray['Lamp links'] = 'Set Level 3' commandArray['Lamp rechts'] = 'Set Level 5' commandArray['Lamp eettafel'] = 'Set Level 33' end return commandArray |
[ Voor 8% gewijzigd door Furiousz op 17-02-2018 19:10 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Waarom zet je de lamp niet op "On" en op "Level 33?" Dat zijn in domoticz 2 verschillende variabelen.Furiousz schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:54:
Ik heb een probleempje met mijn Yeelight i.c.m. Domoticz. Ik heb een Xiaomi deursensor aangepast en die met een wandschakelaar verbonden zodat de lamp zowel softwarematig als gewoon met een knop te bedienen is zonder dat de spanning er af gaat. (Furiousz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie").
De schakelaar werkt d.m.v. dit script:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 local Lichtschakelaar = 'Lichtschakelaar' local Lampeettafel = 'Lamp eettafel' commandArray = {} if devicechanged[Lichtschakelaar] and otherdevices[Lampeettafel] == 'Off' then commandArray[Lampeettafel] = 'On' elseif devicechanged[Lichtschakelaar] and otherdevices[Lampeettafel] == 'On' then commandArray[Lampeettafel] = 'Off' end return commandArray
Nu het probleem: mijn verlichting wordt automatisch ingeschakeld bij zonsondergang d.m.v. onderstaand script. Als de verlichting op deze manier automatisch wordt aangezet kan ik de lamp niet meer bedienen met de fysieke lichtschakelaar. Dit werkt pas weer als ik de lamp in Domoticz op "Off" heb gezet. Ik bedenk mij nu net dat dat komt doordat de lamp op "Level 33" wordt gezet i.p.v. op "On". Hoe kan ik het script aanpassen zodat het wel weer werkt zoals ik het heb bedoeld (met behoud van "Level 33" voor de lamp)?
code:
1 2 3 4 5 6 7 commandArray = {} if (devicechanged['Schemersensor'] == 'On') then commandArray['Lamp links'] = 'Set Level 3' commandArray['Lamp rechts'] = 'Set Level 5' commandArray['Lamp eettafel'] = 'Set Level 33' end return commandArray
Ik heb een rPi2 waarop Domotic draaitrasper schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:10:
[...]
https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin. laat maar weten als je vastloopt
1
2
3
| sudo apt-get install autoconf sudo apt-get install libtool sudo apt-get install automake |
1
2
3
| $ git clone https://github.com/ggravlingen/pytradfri.git $ cd pytradfri $ python3 setup.py install |
1
2
3
4
5
| pi@raspberrypi ~/installs/pytradfri $ python3 setup.py install Traceback (most recent call last): File "setup.py", line 4, in <module> from setuptools import setup, find_packages ImportError: No module named setuptools |
probeer eensHann1BaL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:47:
[...]
Step 2: Install pytradfri-library
code:
1 2 3 $ git clone https://github.com/ggravlingen/pytradfri.git $ cd pytradfri $ python3 setup.py install
Dit levert:
code:
1 2 3 4 5 pi@raspberrypi ~/installs/pytradfri $ python3 setup.py install Traceback (most recent call last): File "setup.py", line 4, in <module> from setuptools import setup, find_packages ImportError: No module named setuptools
Geen idee wat ik kan doen, supertools is de laatste versie.
1
| $ pip3 install pytradfri |
probeer eensStep 3 Install twisted
Op een of andere manier krijg ik "pip" ook niet geinstalleerd.
Ik kan twisted dan niet installeren
Dat is nu waar ik vast zit.
1
| sudo apt-get install python3-pip |
dat is vreemd, bij mij stond hij er wel tussen. je zal overigens moeten zorgen dat de hub een vast ip adres krijgt, misschien handig om dit gelijk op je dhcp server (modem) in te stellen, dan weet je gelijk het ip adresEen losstaand probleem, waar ik na deze stap tegen aan ga lopen: Ik krijg het IP address van de Tradfri hub niet geachterhaald. Het MAC adress staat achterop het device, maar als ik in mn DHCP lease list kijk op mijn (Ziggo) router dan die ik dat mac address er niet tussen staan. Ook een arp-a op mijn rpi2 laat niets zien.
Mijn iPhone kan via de Tradfri app wel tegen de hub praten en de lampen bedienen. Deze moet dus wel verbonden zijn.
rasper schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:06:
[...]
probeer eenscode:Moet je wel pip hebben, zie volgende stap
1 $ pip3 install pytradfri
[...]
probeer eenscode:
1 sudo apt-get install python3-pip
[...]
dat is vreemd, bij mij stond hij er wel tussen. je zal overigens moeten zorgen dat de hub een vast ip adres krijgt, misschien handig om dit gelijk op je dhcp server (modem) in te stellen, dan weet je gelijk het ip adres
1
2
3
4
5
6
| sudo apt-get install python3-pip Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done python3-pip is already the newest version. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 5 not upgraded. |
1
| sudo easy_install3 pip |
Op het Domoticz forum / Dahsticz afsplitsing lijken er meer last van te hebben:stuffer schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:37:
Iemand ook het probleem dat iCal agenda's niet meer worden weergegeven in Dashticz?
Heb er al een jaar 2 agenda's op het dashboard (1 van Gmail en 1 van RMN)
Ik heb ze gechecked of ze het wel in de browser doen en dat doen ze.
Bijvoorbeeld: https://inzamelschema.rmn.nl/ical/0356200000014977
Ook de domoticz machine kan er bij:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 root@Domoticz:~# wget https://inzamelschema.rmn.nl/ical/0356200000014977 --2018-02-17 10:32:14-- https://inzamelschema.rmn.nl/ical/0356200000014977 Resolving inzamelschema.rmn.nl (inzamelschema.rmn.nl)... 213.197.220.113 Connecting to inzamelschema.rmn.nl (inzamelschema.rmn.nl)|213.197.220.113|:443... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 3879 (3.8K) [text/html] Saving to: ‘0356200000014977’ 0356200000014977 100%[=====================================================================================>] 3.79K --.-KB/s in 0.001s 2018-02-17 10:32:14 (6.20 MB/s) - ‘0356200000014977’ saved [3879/3879]
Domoticz, Dahticz en aan de linux bak is niks veranderd tussen donderdag (toen de agenda's nog geladen werden)
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
er staat geen pip3 in je /usr/bin? probeer anders eens python3 -m pip in plaats van pip3Hann1BaL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:13:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 sudo apt-get install python3-pip Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done python3-pip is already the newest version. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 5 not upgraded.
package is aanwezig, maar toch wordt pip3 niet gevonden
pip is er nu wel, door:
code:
1 sudo easy_install3 pip
pip3 is er echter nog niet
Ik wil inderdaad een vast IP toewijzen door een DHCP reservering, maar als ik het device al niet zie, wordt dat niet makkelijk gemaakt. Misschien dat een reservering al wel werkt, maar ik verwacht van niet, want blijkbaar doet dat ding geen normaal DHCP request.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq