Lekker dan. Ik kon er net ook achter dat mijn selector switch can mijn Toon niet meer werkt omdat deze aangeeft "wrong code" hier zit helemaal geen code op.
Welke Domo versie en wat voor setup draai jij.ed1703 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:46:
[...]
*zucht* en sinds gisteren kom ik erachter dat de zonop/onder-tijden ook weer stuk zijn gemaakt in LUA.
Ze halen de tijden eenmalig op bij het restarten van domoticz en doet dat niet elke nacht.
Vervolgens restarten van de service lost dit op.. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden, zo ondertussen.
Hier op RPI met Stretch en Domo versie 3.8851 namelijk geen problemen.
Vorige keer ook niet namelijk terwijl er wel report waren.
Heul apart...
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ik draai het op Synology met DSM 6.1 versie 3.8841.. De zontijden zie je overigens in de interface wel correct.Siewert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:16:
[...]
Welke Domo versie en wat voor setup draai jij.
Hier op RPI met Stretch en Domo versie 3.8851 namelijk geen problemen.
Vorige keer ook niet namelijk terwijl er wel report waren.
Heul apart...
Het is zuiver en alleen LUA die problemen heeft. Sommige schedules hebben sinds ik deze versie draai ook problemen. Heb zelfs een complete reinstall gedaan, maar het probleem blijft.
Ik zal het script eens op de RPI draaien, die ook domoticz heeft draaien tbv slimme meter (zelfde versie).
[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 28-01-2018 09:29 ]
Ah...ed1703 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:22:
[...]
Ik draai het op Synology met DSM 6.1 versie 3.8841.. De zontijden zie je overigens in de interface wel correct.
Het is zuiver en alleen LUA die problemen heeft. Sommige schedules hebben sinds ik deze versie draai ook problemen. Heb zelfs een complete reinstall gedaan, maar het probleem blijft.
Ik zal het script eens op de RPI draaien, die ook domoticz heeft draaien tbv slimme meter (zelfde versie).
Dat was mij niet opgevallen.
Hoe pull jij je zone tijden dan?
Ik zelf via os.execute: "curl 'http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=getSunRiseSet' | grep 'Sunset' | awk '{print $3}' | sed 's/\"//g' | sed 's/,//g'"
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
gebruik de HA bridge dan emuleer je de Google Home als Hue bridge in je interne netwerk en hoef je dus niet van buitenaf je domoticz aan te sprekenjossie67 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:17:
Google home, Oke google, koppeling.
Ik heb een amazon echo one draaien en die doet het prima, nu wil ook google home mini gaan koppelen.
Maar wat ik niet wil is dat mijn domoticz vanaf het internet te benaderen is. Alle optie die ik tot nu toe heb gevonden dmv IFTTT of Controlicz , is er geen andere manier ?
Siewert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:32:
[...]
Ah...
Dat was mij niet opgevallen.
Hoe pull jij je zone tijden dan?
Ik zelf via os.execute: "curl 'http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=getSunRiseSet' | grep 'Sunset' | awk '{print $3}' | sed 's/\"//g' | sed 's/,//g'"
commandArray = {}
timenow = os.date("*t")
minutesnow = timenow.min + timenow.hour * 60
-- SunSet
if (minutesnow == timeofday['SunsetInMinutes'] - 5) then
doe iets..
elseif (minutesnow == timeofday['SunsetInMinutes'] - 1) then
print("1 Minute before Sunset!")
doe nog iets..
-- SunRise
elseif (minutesnow == timeofday['SunriseInMinutes'] - 5) then
doe iets anders
elseif (minutesnow == timeofday['SunriseInMinutes'] - 1) then
print("1 Minute before Sunrise!")
doe nog iets..
end
return commandArray
Geen verstand van C(++) maar denk dat ik weet wat het is kan het alleen niet vinden in de code.
Denk dat de calculatie naar zijn grootjes is.
edit:
Zie nu pas je versie: geloof dat na 3.8841 het weer gefixed is.
[ Voor 11% gewijzigd door Siewert op 28-01-2018 10:12 ]
Ok dan.. wachten we daarop. Ik maak gebruik van de versie van jadahl.com.Siewert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:11:
[...]
Geen verstand van C(++) maar denk dat ik weet wat het is kan het alleen niet vinden in de code.
Denk dat de calculatie naar zijn grootjes is.
edit:
Verklaart ook waarom ik het op de PI met een uitgebreid script ook zie.
☀▲08:29 ▼17:18
2018-01-28 10:13:00.100 LUA: Seven Hours before Sunset!
lol..
Ben ik weer met een vraag. Dit keer over het lua script dat ik gebruik aan de hand van de volgende wiki: https://www.domoticz.com/wiki/Denon
Bovenstaand is alleen het volume gedeelte van het script waar het over gaat. Het script werkt goed, alleen wil ik niet dat er elke minuut een commando wordt gegeven in de vorm van LUA: Device:DENON_VOLUME send command Mute = Off; Set Volume = -64
Dit gebeurd ook als de versterker uit staat. Ik zou graag in mijn script een regel toe willen voegen dat het volume alleen aangepast wordt als er een wijziging is ten opzichte van de huidige waarde en alleen als de versterker aan staat. Ik heb zelf te weinig kennis van zaken om het zelf te programmeren. Hoop dat er iemand is die mij een beetje op weg kan helpen!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| -- Control AV receiver (Denon or Marantz) -- Main script commandArray = {} if devicechanged[RECEIVER_VOLUME] then -- MUTE and VOLUME if (otherdevices[RECEIVER_VOLUME] == "Off") then os.execute ("curl http://" .. (IP) .. "/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutVolumeMute%2Fon"); print ("Device:" .. RECEIVER_VOLUME .. " send command Mute = On"); else NewLevel = otherdevices_svalues[RECEIVER_VOLUME] - 80 ; -- Apply offset from absolute to relative NewLevel = math.min(NewLevel, 9.5); -- Top Domoticz Scale os.execute ("curl http://" .. (IP) .. "/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutVolumeMute%2Foff"); os.execute ("curl http://" .. (IP) .. "/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/" .. (NewLevel)); print ("Device:" .. RECEIVER_VOLUME .. " send command Mute = Off; Set Volume = " .. NewLevel); end return commandArray |
Bovenstaand is alleen het volume gedeelte van het script waar het over gaat. Het script werkt goed, alleen wil ik niet dat er elke minuut een commando wordt gegeven in de vorm van LUA: Device:DENON_VOLUME send command Mute = Off; Set Volume = -64
Dit gebeurd ook als de versterker uit staat. Ik zou graag in mijn script een regel toe willen voegen dat het volume alleen aangepast wordt als er een wijziging is ten opzichte van de huidige waarde en alleen als de versterker aan staat. Ik heb zelf te weinig kennis van zaken om het zelf te programmeren. Hoop dat er iemand is die mij een beetje op weg kan helpen!
Ik ben van plan mijn Domoticz installatie uit te breiden met de Philips Hue Starterset en twee LivingColors Iris lampen.
Maar ik lees een beetje tegenstrijdige berichten over hoe goed deze combinatie ondersteund wordt door Domoticz, dus ik zoek wat bevestiging voor de volgende punten;
1. Kan ik de Hue lampen dimmen en van kleur veranderen met Domoticz?
2. Kan ik de LivingColor lampen ook schakelen, dimmen en van kleur veranderen met Domoticz?
3. "Snapt" Domoticz het als ik de bijgeleverde dimmer-switch gebruik?
Maar ik lees een beetje tegenstrijdige berichten over hoe goed deze combinatie ondersteund wordt door Domoticz, dus ik zoek wat bevestiging voor de volgende punten;
2. Kan ik de LivingColor lampen ook schakelen, dimmen en van kleur veranderen met Domoticz?
Kan iemand mij helpen met het volgende.
Ben bezig met Sonoff te integreren met Domoticz, alleen loopt dit ergens niet goed.
Ik heb Via Atom en PlatformIO de sonoff geflashed met Tasmota.
Dit draait en kan de sonoff bereiken op het netwerk.
Heb hem alsvolgt ingesteld voor Domoticz:

en de mqtt instellingen alsvolgt

In domoticz heb ik mosquitto toegevoegd, nadat ik deze heb geinstalleerd via de how to hier:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz
Liep al vast dat ik bij de eerdere Domoticz settings inde sonoff geen topics kan instellen.
Mijn settings in de hardware tab:

en dan als laatste de dummy die voor de sonoff heb aangemaakt:

Ik zie niet wat ik nu fout heb gedaan.
iemand tips?
Ben bezig met Sonoff te integreren met Domoticz, alleen loopt dit ergens niet goed.

In domoticz heb ik mosquitto toegevoegd, nadat ik deze heb geinstalleerd via de how to hier:
Liep al vast dat ik bij de eerdere Domoticz settings inde sonoff geen topics kan instellen.

iemand tips?
- leeg -
Staat dit in je logging
"MQTT: Connecting to 192.168.178."80:1883
2018-01-28 16:41:58.734 MQTT: connected to: 192.168.178.80:1883
2018-01-28 16:41:58.835 MQTT: Subscribed
Zoniet " sudo apt-get install mosquitto "uitvoeren via SSH
luigi87 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iemand tips?
1. JaDanielson schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:41:
Ik ben van plan mijn Domoticz installatie uit te breiden met de Philips Hue Starterset en twee LivingColors Iris lampen.
2. Ja, zolang de LivingColor lampen Zigbee zijn, ik heb zelf Osram Lightify, Innr en Ikea Tridfri draaien op de Philips Hue Bridge en merk geen verschil.
3. Ja, domoticz geeft vrijwel direct de wisseling door
En die 3439 is de idx van je dummy schakelaar in domoticzs?luigi87 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iemand tips?
Je kunt ook in de log van de sonoff kijken wat hij doet.
Ja mosquitto is al geinstalleerd. Dat had ik als eerste gedaan.Herman1550 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:24:
Staat dit in je logging
[...]
Zie dit in de log.
code:
1
2
3
| 2018-01-28 18:31:20.073 MQTT: Connecting to 192.168.1.200:1883 2018-01-28 18:31:20.174 MQTT: connected to: 192.168.1.200:1883 2018-01-28 18:31:20.274 MQTT: Subscribed |
Lijkt mij dat domoticz dus goed connect naar mosquitto
3439 is idd de dummy die ik aangemaakt heb voor de mqtt.hendrik12345678 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:40:
[...]
En die 3439 is de idx van je dummy schakelaar in domoticzs?
Je kunt ook in de log van de sonoff kijken wat hij doet.
Maar wat ik raar vindt is dat je de dummy nergens aan knoopt. Geen script of wat dan ook.
Is het dan dat als je een switch bediend dat deze altijd in een mqtt topic rondzend?
[ Voor 22% gewijzigd door luigi87 op 28-01-2018 18:34 ]
- leeg -
Heb je wel voor iedere Sonoff een uniek MQTT topic? Ik heb voor het gemak voor elke Sonoff gekozen voor sonoff+laatste cijfers IP adres. Dus bijv. sonoff22
Bij Domoticz (in Tasmota) vul je dan alleen de IDX in van het device en that's it.
Bij Domoticz (in Tasmota) vul je dan alleen de IDX in van het device en that's it.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb nu maar 1 sonoff. Maar dat is wel goede tip om te gaan toepassen.M.v.Veelen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:51:
Heb je wel voor iedere Sonoff een uniek MQTT topic? Ik heb voor het gemak voor elke Sonoff gekozen voor sonoff+laatste cijfers IP adres. Dus bijv. sonoff22
Wat heb jij als instellingen bij mqtt in tasmota dan?
Dus dummy in domoticz maken. Mosquitto aan de harware toevoegen. Idx in domoticz instellingen in tasmota. En dat is het dan?
Kon jij de topics domoticz/in en domoticz/out ergens instellen?
Ik heb nu in de mqtt instellingen van tasmota ook dingen aangepast. En dat zal dan nu niet goed staan ben ik bang.
- leeg -
In Tasmota heb ik onder MQTT staan:
IP adres van de Synology (daar draait de MQTT broker op)
port: 1883 (ongewijzigd, dit is de poort van de MQTT broker op de Synology)
client: DVES_%06X (ongewijzigd)
user: leeg
pass: leeg
Topic: sonoff35
Full Topic: %prefix%/%topic%/
domoticz/in en domoticz/out heb ik niet gewijzigd, dat kun je volgens mij alleen bij het flashen aanpassen ?
domoticz/in en domoticz/out heb ik niet gewijzigd, dat kun je volgens mij alleen bij het flashen aanpassen ?
¯\_(ツ)_/¯
Aangezien ik wat problemen had mijn met Geofence van domoticz besloot ik op de software te update naar de laatste BETA versie. ( draaide altijd al stable maar zag dat deze al vrij lang geleden uitgekomen was)
nu heb ik dus het volgende gedaan:
alleen nu werkt geheel domoticz niet meer. status is offline.
zelfs na het stoppen van de service en herstarten van de service werkt niet.
Hardware: Raspberry pi2
als ik het weer terug draai met:
dan is alles weer werkend als vanouds.
iemand enige idee?
code:
1
2
| cd domoticz ./updatebeta |
code:
1
2
| cd domoticz ./updaterelease |
iemand enige idee?
[ Voor 11% gewijzigd door marcel19 op 28-01-2018 19:31 ]
als je vanuit de domoticz folder via SSHmarcel19 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:26:
Aangezien ik wat problemen had mijn met Geofence van domoticz besloot ik op de software te update naar de laatste BETA versie. ( draaide altijd al stable maar zag dat deze al vrij lang geleden uitgekomen was)
code:
1 2 cd domoticz ./updatebeta
code:
1 2 cd domoticz ./updaterelease
iemand enige idee?
code:
invoert, wordt hij gestart en zul je via de terminal kunnen zien waar hij blijft "hangen".
1
| ./domoticz |
[ Voor 70% gewijzigd door TravockMD op 28-01-2018 19:51 ]
Top!MadDog11 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:26:
[...]
1. Ja
2. Ja, zolang de LivingColor lampen Zigbee zijn, ik heb zelf Osram Lightify, Innr en Ikea Tridfri draaien op de Philips Hue Bridge en merk geen verschil.
3. Ja, domoticz geeft vrijwel direct de wisseling door
Enig idee of het dan ook mogelijk is om met de switch via Domoticz mijn Z-Wave lampen te schakelen?
Als dat alleen met het flashen kan dan zit daar dus mijn fout. De instellingen staan bij mij ook zo als jij ze noemt enkel dan voor mijn mqtt brokerM.v.Veelen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:11:
In Tasmota heb ik onder MQTT staan:
Edit: probleem gevonden
21:12:09 MQT: Verbinden...
21:12:14 MQT: Verbinding mislukt naar 192.186.1.200:1883, rc -2. Opnieuw proberen over 10 sec
even aangepast naar 168, zoals het hoort

@M.v.Veelen @hendrik12345678 @Herman1550 thanks voor de tips!
[ Voor 18% gewijzigd door luigi87 op 28-01-2018 21:31 ]
- leeg -
Hier staat dat het ook achteraf kan: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz
Maar die eerste 2 regels heb ik nog niet eerder zien staan. Ik zit nu op Tasmota v5.11.1
Als je niets hebt veranderd bij het flashen, dan zouden domoticz/in en domoticz/out er nog gewoon in moeten staan overigens.
Edit: ah, een typo
Maar die eerste 2 regels heb ik nog niet eerder zien staan. Ik zit nu op Tasmota v5.11.1
Als je niets hebt veranderd bij het flashen, dan zouden domoticz/in en domoticz/out er nog gewoon in moeten staan overigens.
Edit: ah, een typo
[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-01-2018 21:40 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik kwam nog wat tegen op zolder, is dit ook aan te sturen met domoticz? Ik denk het wel, ik heb hem geprobeerd toe te voegen maar dit lukt helaas nog niet.
Iemand tips?
https://drive.google.com/...pHg_JEtK/view?usp=sharing
Aan de voorkant kan je natuurlijk gewoon een stekker erin stoppen, foto daarvan leek mij overbodig
Iemand tips?
Aan de voorkant kan je natuurlijk gewoon een stekker erin stoppen, foto daarvan leek mij overbodig
Onderstaand is met de laatste beta versie:TravockMD schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:50:
[...]
als je vanuit de domoticz folder via SSHcode:invoert, wordt hij gestart en zul je via de terminal kunnen zien waar hij blijft "hangen".
1 ./domoticz
Domoticz uitgevoerd als: user
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| pi@raspberrypi:~/domoticz $ ./domoticz 2018-01-28 22:42:05.814 Domoticz V3.8871 (c)2012-2018 GizMoCuz 2018-01-28 22:42:05.815 Build Hash: 12dae32d, Date: 2018-01-28 01:41:39 2018-01-28 22:42:05.817 Startup Path: /home/pi/domoticz/ 2018-01-28 22:42:05.877 Sunrise: 08:26:00 SunSet: 17:19:00 2018-01-28 22:42:05.877 Day length: 08:53:00 Sun at south: 12:05:00 2018-01-28 22:42:05.878 Civil twilight start: 07:49:00 Civil twilight end: 17:5 6:00 2018-01-28 22:42:05.878 Nautical twilight start: 07:07:00 Nautical twilight end : 18:37:00 2018-01-28 22:42:05.879 Astronomical twilight start: 06:27:00 Astronomical twil ight end: 19:17:00 2018-01-28 22:42:05.879 EventSystem: reset all events... 2018-01-28 22:42:06.031 PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'. 2018-01-28 22:42:06.047 Active notification Subsystems: (0/14) 2018-01-28 22:42:06.050 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080 2018-01-28 22:42:06.067 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied 2018-01-28 22:42:06.067 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port s below 1024 2018-01-28 22:42:06.069 Proxymanager started. 2018-01-28 22:42:06.072 Starting shared server on: :::6144 2018-01-28 22:42:06.073 TCPServer: shared server started... 2018-01-28 22:42:06.073 RxQueue: queue worker started... 2018-01-28 22:42:08.074 P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0 2018-01-28 22:42:08.079 Pinger: Started 2018-01-28 22:42:08.080 YeeLight Worker started... 2018-01-28 22:42:08.080 Kodi: Started 2018-01-28 22:42:08.080 (Buienradar) Started. 2018-01-28 22:42:08.082 ToonThermostat: Worker started... 2018-01-28 22:42:08.082 EventSystem: reset all events... 2018-01-28 22:42:08.084 EventSystem: reset all device statuses... 2018-01-28 22:42:08.181 Kodi: (Kodi Woonkamer) Starting thread. 2018-01-28 22:42:08.280 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0 2018-01-28 22:42:08.282 Kodi: Starting I/O service thread. 2018-01-28 22:42:08.325 Python EventSystem: Initalizing event module. 2018-01-28 22:42:08.326 EventSystem: Started 2018-01-28 22:42:08.327 EventSystem: Queue thread started... 2018-01-28 22:42:08.383 PluginSystem: Entering work loop. Segmentation fault |
Domoticz uitgevoegd als sudo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| pi@raspberrypi:~/domoticz $ sudo ./domoticz 2018-01-28 22:42:16.935 Domoticz V3.8871 (c)2012-2018 GizMoCuz 2018-01-28 22:42:16.935 Build Hash: 12dae32d, Date: 2018-01-28 01:41:39 2018-01-28 22:42:16.935 Startup Path: /home/pi/domoticz/ 2018-01-28 22:42:16.982 Sunrise: 08:26:00 SunSet: 17:19:00 2018-01-28 22:42:16.982 Day length: 08:53:00 Sun at south: 12:05:00 2018-01-28 22:42:16.982 Civil twilight start: 07:49:00 Civil twilight end: 17:56:00 2018-01-28 22:42:16.982 Nautical twilight start: 07:07:00 Nautical twilight end: 18:37:00 2018-01-28 22:42:16.982 Astronomical twilight start: 06:27:00 Astronomical twilight end: 19:17:00 2018-01-28 22:42:16.983 EventSystem: reset all events... 2018-01-28 22:42:17.133 PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'. 2018-01-28 22:42:17.149 Active notification Subsystems: (0/14) 2018-01-28 22:42:17.151 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080 2018-01-28 22:42:17.160 WebServer(SSL) started on address: :: with port 443 2018-01-28 22:42:17.163 Proxymanager started. 2018-01-28 22:42:17.221 Starting shared server on: :::6144 2018-01-28 22:42:17.221 TCPServer: shared server started... 2018-01-28 22:42:17.222 RxQueue: queue worker started... 2018-01-28 22:42:19.223 P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0 2018-01-28 22:42:19.228 Pinger: Started 2018-01-28 22:42:19.228 YeeLight Worker started... 2018-01-28 22:42:19.229 Kodi: Started 2018-01-28 22:42:19.229 (Buienradar) Started. 2018-01-28 22:42:19.230 ToonThermostat: Worker started... 2018-01-28 22:42:19.230 EventSystem: reset all events... 2018-01-28 22:42:19.232 EventSystem: reset all device statuses... 2018-01-28 22:42:19.331 Kodi: (Kodi Woonkamer) Starting thread. 2018-01-28 22:42:19.428 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0 2018-01-28 22:42:19.431 Kodi: Starting I/O service thread. 2018-01-28 22:42:19.483 Python EventSystem: Initalizing event module. 2018-01-28 22:42:19.483 EventSystem: Started 2018-01-28 22:42:19.484 EventSystem: Queue thread started... 2018-01-28 22:42:19.486 PluginSystem: Entering work loop. Segmentation fault |
Alles weer terug gedraaid met: ./updaterelease en gestart als user met ./domoticz
en daarna gestopt met Control+C
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
| pi@raspberrypi:~/domoticz $ ./domoticz 2018-01-28 22:45:35.770 Domoticz V3.8153 (c)2012-2017 GizMoCuz 2018-01-28 22:45:35.771 Build Hash: 494fff7, Date: 2017-07-30 12:19:41 2018-01-28 22:45:35.771 Startup Path: /home/pi/domoticz/ 2018-01-28 22:45:35.825 Sunrise: 08:27:00 SunSet:17:17:00 2018-01-28 22:45:35.825 EventSystem: reset all events... 2018-01-28 22:45:35.976 PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'. 2018-01-28 22:45:35.992 Active notification Subsystems: (0/12) 2018-01-28 22:45:35.995 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080 2018-01-28 22:45:36.013 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied 2018-01-28 22:45:36.013 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024 2018-01-28 22:45:36.014 Proxymanager started. 2018-01-28 22:45:36.017 Starting shared server on: :::6144 2018-01-28 22:45:36.017 TCPServer: shared server started... 2018-01-28 22:45:36.018 RxQueue: queue worker started... 2018-01-28 22:45:38.018 P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0 2018-01-28 22:45:38.023 Pinger: Started 2018-01-28 22:45:38.024 Kodi: Started 2018-01-28 22:45:38.024 YeeLight Worker started... 2018-01-28 22:45:38.025 ToonThermostat: Worker started... 2018-01-28 22:45:38.026 EventSystem: reset all events... 2018-01-28 22:45:38.027 EventSystem: reset all device statuses... 2018-01-28 22:45:38.126 Kodi: (Kodi Woonkamer) Starting thread. 2018-01-28 22:45:38.224 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0 2018-01-28 22:45:38.226 Kodi: Starting I/O service thread. 2018-01-28 22:45:38.273 Python EventSystem: Module not found - Trying to initialize. 2018-01-28 22:45:38.276 Python EventSystem: Initalizing event module. 2018-01-28 22:45:38.276 EventSystem: Started 2018-01-28 22:45:38.329 PluginSystem: Entering work loop. 2018-01-28 22:45:39.145 RFLink: 20;00;Nodo RadioFrequencyLink - RFLink Gateway V1.1 - R48; 2018-01-28 22:45:39.145 RFLink: Controller Initialized!... 2018-01-28 22:45:39.156 (Buienradar) Initialized version 2.0, author 'ffes' 2018-01-28 22:45:39.215 (Buienradar) Devices checked and created/updated if necessary 2018-01-28 22:45:39.215 (Buienradar) Retrieve weather data from http://xml.buienradar.nl/ 2018-01-28 22:45:39.221 RFLink: 20;01;VER=1.1;REV=48;BUILD=04; 2018-01-28 22:45:39.221 RFLink Detected, Version: 1.1 Revision: 48 Build: 4 2018-01-28 22:45:39.389 (Buienradar) Found Meetstation De Bilt (ID: 6260) at 14.4 km from your home location 2018-01-28 22:45:39.390 (Buienradar) Temperature: 10.4 2018-01-28 22:45:39.390 (Buienradar) Wind Speed: 6.06 | Wind Bearing: 240.0 | Wind Direction: WSW | Wind Speed Gusts: 9.9 | Wind Chill: 10.4 2018-01-28 22:45:39.391 (Buienradar) Barometer: 1028.83 | Barometer Forecast: 0 2018-01-28 22:45:39.391 (Buienradar) Humidity: 89 | Humidity status: 3 2018-01-28 22:45:39.391 (Buienradar) Visibility: 23000 2018-01-28 22:45:39.391 (Buienradar) Solar Irradiance: None 2018-01-28 22:45:39.391 (Buienradar) Rain rate: None 2018-01-28 22:45:39.392 (Buienradar) Weather prediction today: Morgen pittige avondspits (Opgesteld op zondag 28 jan 2018 om 06:30) 2018-01-28 22:45:39.543 (Buienradar) Rain forecast: 0 [0-255] | 0.0 mm/hour 2018-01-28 22:45:42.135 RFLink: 20;02;Alecto V1;ID=01a4;WINGS=0000;WINSP=0090;BAT=OK; 2018-01-28 22:45:42.303 RFLink: 20;03;Alecto V1;ID=01a4;WINDIR=0010;WINGS=00d0;WINSP=0090;BAT=OK; 2018-01-28 22:45:42.446 RFLink: 20;04;Alecto V1;ID=01a4;WINGS=00d0;WINSP=0090;BAT=OK; 2018-01-28 22:45:42.614 RFLink: 20;05;Alecto V1;ID=01a4;WINDIR=0010;WINGS=00d0;WINSP=0090;BAT=OK; 2018-01-28 22:45:42.758 RFLink: 20;06;Alecto V1;ID=01a4;WINGS=00d0;WINSP=0090;BAT=OK; 2018-01-28 22:45:42.925 RFLink: 20;07;Alecto V1;ID=01a4;WINDIR=0010;WINGS=00d0;WINSP=0090;BAT=OK; 2018-01-28 22:45:43.310 P1 Smart Meter: Meter reports as DSMR 4.2 2018-01-28 22:45:43.998 P1 Smart Meter: Found gas meter on M-Bus channel 1 2018-01-28 22:45:44.168 (Slimme Meter) P1 Smart Meter (Stroom Verbruik) 2018-01-28 22:45:44.176 (Slimme Meter) P1 Smart Meter (Gas Verbruik) 2018-01-28 22:45:44.981 (Eneco Toon) Thermostat (Verwarming Stand) 2018-01-28 22:45:44.988 (Eneco Toon) Temp (Woonkamer Temperatuur) ^C2018-01-28 22:45:50.580 Closing application!... 2018-01-28 22:45:50.580 Stopping worker... 2018-01-28 22:45:50.580 RxQueue: queue worker stopped... 2018-01-28 22:45:50.581 WebServer(HTTP) stopped 2018-01-28 22:45:51.082 TCPServer: shared server stopped 2018-01-28 22:45:51.082 Stopping all hardware... 2018-01-28 22:45:51.235 P1 Smart Meter: Serial Worker stopped... 2018-01-28 22:45:51.430 RFLink: Serial Worker stopped... 2018-01-28 22:45:52.027 Pinger: Worker stopped... 2018-01-28 22:45:52.178 YeeLight stopped 2018-01-28 22:45:54.701 Kodi: (Kodi Woonkamer) Exiting work loop. 2018-01-28 22:45:54.830 Kodi: (Kodi Woonkamer) Removing device. 2018-01-28 22:45:55.330 Kodi: Worker stopped... Exception ignored in: <module 'threading' from '/usr/lib/python3.5/threading.py'> Traceback (most recent call last): File "/usr/lib/python3.5/threading.py", line 1283, in _shutdown assert tlock.locked() SystemError: <built-in method locked of _thread.lock object at 0x6950a800> returned a result with an error set 2018-01-28 22:45:55.659 (Buienradar) Exiting work loop... 2018-01-28 22:45:55.660 (Buienradar) Stopped. terminate called after throwing an instance of 'boost::exception_detail::clone_impl<boost::exception_detail::error_info_injector<boost::lock_error> >' what(): boost: mutex lock failed in pthread_mutex_lock: Invalid argument Aborted |
[ Voor 51% gewijzigd door marcel19 op 28-01-2018 22:47 ]
Vergeet de usb kabel niet, heel veel kabels zijn van slechte kwaliteit, en dan heb je niks aan je goede voeding.SpikeHome schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:29:
[...]
Heb een Pi3
3A voeding
Met de domoticz image op een sd gezet.
daarna z-wave ondersteuning geïnstalleerd (handleiding) en ook nefit easy geïnstalleerd (deze handleiding).
wifi en bluetooth uitgezet (handleiding)
Gebruik een rfx433 en een aeon stick + een slimme meter usb kabel.
wat gebeurt en regelmatig dat de website van domoticz niet goed werkt en helemaal niet.
als ik vervolgens met ssh naar het ip gaat krijg ik een error (weet exacte de melding niet zo 123) maar kan de Pi ook niet pingen dan.
Ook een keer een hdmi scherm erop gekoppeld en usb keyboard/muis maar kreeg geen beeld.
dus power off en on enige remedi.
Via blocky of Lua prima te doenDanielson schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:36:
[...]
Top!![]()
Enig idee of het dan ook mogelijk is om met de switch via Domoticz mijn Z-Wave lampen te schakelen?
Hoe werken die notificaties nu in Domoticz of beter wanneer?
Ik heb verschillende notification options enabled en getest, alle switches hebben alle notifications enabled waar dat kan maar verder doet het helemaal niets.
Laatste stable build op een synology, iemand een idee?
Ik heb verschillende notification options enabled en getest, alle switches hebben alle notifications enabled waar dat kan maar verder doet het helemaal niets.
Probeer dit eens.clut schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:53:
Ik kwam nog wat tegen op zolder, is dit ook aan te sturen met domoticz? Ik denk het wel, ik heb hem geprobeerd toe te voegen maar dit lukt helaas nog niet.
Iemand tips?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=3027
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Sinds lange tijd lukt het mij niet meer om de settings van Domoticz op te slaan. Elke keer als ik op "apply settings" klik lijkt er niks te gebeuren en daarna crasht het tabblad van Chrome.
Dit heb ik ook geprobeerd in IE10 en Chrome Android, allen met hetzelfde effect. De gewijzigde instellingen worden niet opgeslagen en het tabblad crasht. In taakbeheer (zowel Windows als van Chrome) zie ik dat, zodra ik op "apply settings" klik, het geheugengebruik van de betreffende tab hard oploopt van 350mb naar > 2000mb.
Ik draai nu beta V3.8805 (Jadalh op Synology). Deze heb ik al diverse keren geüpdatet, maar het probleem blijft.
Via Google ben ik ook nog niet veel wijzer geworden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dit heb ik ook geprobeerd in IE10 en Chrome Android, allen met hetzelfde effect. De gewijzigde instellingen worden niet opgeslagen en het tabblad crasht. In taakbeheer (zowel Windows als van Chrome) zie ik dat, zodra ik op "apply settings" klik, het geheugengebruik van de betreffende tab hard oploopt van 350mb naar > 2000mb.
Ik draai nu beta V3.8805 (Jadalh op Synology). Deze heb ik al diverse keren geüpdatet, maar het probleem blijft.
Via Google ben ik ook nog niet veel wijzer geworden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
@marcel19
Doe mij eens eens lol...
Downgrade je libpython eens van 3.5.3 terug naar de vorige versie 3.4.2
Python version '3.5.3' geeft hier ook problemen namelijk...
Hoop dat het werkt... ;-)
Doe mij eens eens lol...
Helaas niet... had m'n PI eens een update gegeven naar 8871, maar daar is het probleem nog steeds aanwezig.Siewert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:11:
2018-01-29: ☀▲08:27 ▼17:20
Domoticz V3.8871
2018-01-29 00:29:00.128 LUA: Eight Hours before Sunrise!
2018-01-29 01:29:00.460 LUA: Seven Hours before Sunrise!
Kan het wel ondervangen door een JSONbevraging te doen.
Issue melden op github is het overwegen waard.
Nasty bug dit.
Zo te zien is alles weer up and running at this pointSiewert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:02:
@marcel19
Doe mij eens eens lol...
Dank.
Heb je wel je instellingen aangepast.schumi2004 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:47:
Hoe werken die notificaties nu in Domoticz of beter wanneer?
Dus je email gegevens ingevoerd bij het bijbehorende email tabje?
Voor gcm moet je je de domoticz app op ke telefoon hebben staan. In die die app instellingen de messages aan zetten en volgens mij zou die het dan al moeten doen.
- leeg -
Ik heb pushover en een custom http tbv Telegram geconfigureerd, deze werken ook met testen.luigi87 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:36:
[...]
Heb je wel je instellingen aangepast.
Dus je email gegevens ingevoerd bij het bijbehorende email tabje?
Voor gcm moet je je de domoticz app op ke telefoon hebben staan. In die die app instellingen de messages aan zetten en volgens mij zou die het dan al moeten doen.
Email weet ik zo niet en de app op de telefoon weet ik ook niet zeker maar check ik ff maar zou niets moeten uitmaken voor mijn gevoel.
Yes, die had ik geprobeerd echter in dde eerste categorie kan ik niks toevoegen:
"the correct hardware (rfxcom)"
Dat veld is bij mij helemaal leeg, moet ik ergens ander misschien nog iets aanvinden?
Voor de tweede keer is mijn Raspberry PI2 om zeep waar mijn domoticz op draait.
Dan werkt het wel weer en dan weer niet. events worden ingeschakeld terwijl deze verwijderd zijn van het systeem ) na een reboot lijkt alles weer normaal maar toch worden er nog events getriggerd welke al 1 week verwijderd zijn.
Dit gebeurde zowel op de stable release als op de laatste beta release. en ben er nu wel een beetje klaar mee.
Ik zou daarom graag van jullie willen weten welke hardware jullie gebruiken voor de Domoticz server.
Ik kan alle kanten op, van server tot Synology nas.
Dan werkt het wel weer en dan weer niet. events worden ingeschakeld terwijl deze verwijderd zijn van het systeem ) na een reboot lijkt alles weer normaal maar toch worden er nog events getriggerd welke al 1 week verwijderd zijn.
Dit gebeurde zowel op de stable release als op de laatste beta release. en ben er nu wel een beetje klaar mee.
Ik zou daarom graag van jullie willen weten welke hardware jullie gebruiken voor de Domoticz server.
[ Voor 10% gewijzigd door marcel19 op 29-01-2018 10:36 ]
Synology nas hier! Verschillende jaren, nooit problemen mee (behalve door mij eigen toedoenmarcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:

PI2, zonder problemen!
Echter, Pi3 is onderweg. Wil gewoon de nieuwe
Echter, Pi3 is onderweg. Wil gewoon de nieuwe
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik was het gedoe met een kapotte SD kaart en falende Raspberry Pi meer dan zat en heb toen mijn Qnap TS251 geprobeerd. Werkt fantastisch.
Domoticz draait hier stabiel op een Rpi 1B (samen met Pihole).
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
ik hoor hier verschillende mensen die toch een raspberry gebruiken.
Ik gebruik de usb uitgang in mijn router Asus RT-AC66u. kan dit het probleem veroorzaken?
Dat er gewoon te weinig stroom doorheen komt?
Ik ga anders met gemak op zoek naar een Synology nas welke ENKEL mijn domoticz draait.
alleen hoe zit het met de scripts op een Synology nas? bij een Raspbery is dat lekker makkelijk.
*eventueel heb ik ook de mogelijkheid om mijn oude thin client om te bouwen naar een ubuntu server.
Ik gebruik de usb uitgang in mijn router Asus RT-AC66u. kan dit het probleem veroorzaken?
Ik ga anders met gemak op zoek naar een Synology nas welke ENKEL mijn domoticz draait.
alleen hoe zit het met de scripts op een Synology nas? bij een Raspbery is dat lekker makkelijk.
*eventueel heb ik ook de mogelijkheid om mijn oude thin client om te bouwen naar een ubuntu server.
[ Voor 41% gewijzigd door marcel19 op 29-01-2018 11:03 ]
Dat is zeker mogelijke oorzaak, een te zwakke voeding geeft serieus problemen. Had ik in begin ook, nu een 2.5A voeding en werkt uitstekend.marcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:59:
[ Voor 0% gewijzigd door R-B op 29-01-2018 11:11 . Reden: typo ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik zou als eerst je port-probleempje oplossen als je Domoticz als user uitvoert. Dan kijken of Python wel goed start...
Hmm de Pihole wil ik er ook nog bij gaan draaien.Nat-Water schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:57:
Domoticz draait hier stabiel op een Rpi 1B (samen met Pihole).
Wilde eerst een aparte pi daarvoor naast zetten.
Maar als het bij jou op een Pi1 al draait dan moet het bij mij op de Pi3 al helemaal draaien.
Enige vervelden vind ik de sd corruptie, maar daar ben ik nu vanaf met de pidrive
Als het testen werkt zou het ook moeten werken met een notificatie. Als de schakelaar actief wordt zou je een notificatie moeten krijgen (als je bij notificaties in de schakelaar, bij inschakelen hebt ingesteld).schumi2004 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:39:
[...]
Ik heb pushover en een custom http tbv Telegram geconfigureerd, deze werken ook met testen.
Email weet ik zo niet en de app op de telefoon weet ik ook niet zeker maar check ik ff maar zou niets moeten uitmaken voor mijn gevoel.
Heb je wel het vinkje actief gezet bij de instellingen in Domoticz bij de betreffende notificaties?
- leeg -
* schumi2004 hidesluigi87 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Als het testen werkt zou het ook moeten werken met een notificatie. Als de schakelaar actief wordt zou je een notificatie moeten krijgen (als je bij notificaties in de schakelaar, bij inschakelen hebt ingesteld).
Heb je wel het vinkje actief gezet bij de instellingen in Domoticz bij de betreffende notificaties?

Je moet de notificatie zoals je zegt ook daadwerkelijk toevoegen
* schumi2004 still hiding

Gebruik ook een RPI 3bmarcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:59:
persoonlijk zou ik nooit een andere voeding pakken dan de officieele RPI voeding. De RPI is toch wat gevoelig hiervoor blijkbaar.
Om nog stabieler te kunnen draaien raad ik je aan een HDD aan de RPi te hangen en hierop domoticz te draaien. Heb ik ook zo en nooit meer last van rare verstoringen die bij altijd kwamen door corrupte SD kaartjes of USB Sticks.
Heheschumi2004 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:24:
[...]
* schumi2004 hides![]()
Je moet de notificatie zoals je zegt ook daadwerkelijk toevoegen
* schumi2004 still hiding![]()
Gisteren werkte MQTT bij mij niet wegens een @$&%#@$ typo in het IP adres, na 1,5 uur zoeken en proberen kom je daar dan achter
[ Voor 21% gewijzigd door luigi87 op 29-01-2018 11:28 ]
- leeg -
Ik heb het zelfde issue, met Add new Devices. And dan Apply.bartbh schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:58:
Sinds lange tijd lukt het mij niet meer om de settings van Domoticz op te slaan. Elke keer als ik op "apply settings" klik lijkt er niks te gebeuren en daarna crasht het tabblad van Chrome.
....
Ik edit nu de domoticz.db met SQLIte Expert Personal , Domoticz even stoppen, editen en starten
Ooh dat draait makkelijk op een 3, zoveel resources vragen deze programma's niet. Ik draai op een 2b Domoticz, PiHole en openVPN, echt met 2 vingers in de neus.SpikeHome schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Hmm de Pihole wil ik er ook nog bij gaan draaien.
Wilde eerst een aparte pi daarvoor naast zetten.
Maar als het bij jou op een Pi1 al draait dan moet het bij mij op de Pi3 al helemaal draaien.
Enige vervelden vind ik de sd corruptie, maar daar ben ik nu vanaf met de pidrive
Ik heb vandaag een Qubino dimmer (ZMNHDD1) geplaatst. Nu wil ik L2 gebruiken om bijvoorbeeld een groep mee te schakelen. Om dit te doen stel je parameter 100 op binary sensor, excludeer en includeer je de node.
Na het volgen van deze procedure staat parameter 100 weer op de voorgaande waarde. Het lijkt er op wat @ThinkPad beschrijft op Github.
Hoe krijg ik L2 aan de praat?
Na het volgen van deze procedure staat parameter 100 weer op de voorgaande waarde. Het lijkt er op wat @ThinkPad beschrijft op Github.
[ Voor 12% gewijzigd door kikkeraap op 29-01-2018 19:01 ]
Hmmm, blijkbaar ben ik toch niet de enige met soortgelijk probleem. Ik heb het bij opslaan van settings en nieuwe hardware toevoegen. Saven en m'n Domoticz crashed.jossie67 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:44:
[...]
Ik heb het zelfde issue, met Add new Devices. And dan Apply.
Ik edit nu de domoticz.db met SQLIte Expert Personal , Domoticz even stoppen, editen en starten
Dacht eerst dat het een foutje was in mijn nieuwe test omgeving (Wat eigenlijk stiekem mijn live omgeving is geworden). Ik had/heb, om eens uit te proberen, een VPS geïnstalleerd op een iets oudere laptop die ik hier had liggen.
* TravockMD heeft niet veel kaas gegeten van servers. Maar vindt het leuk om te proberen en te knutselen
Heb helaas niet enkel bovenstaand probleem.
-Om 1 of andere reden niet altijd verbinding via http naar buiten en terug naar binnen krijg. Denk aan presense detectie die op mijn router draait. (Wat overigens echt een aanrader is als je de mogelijkheid hebt.)
-Nest werkt nog niet (Wacht op een nieuwe pull-request van dotms)
-2 (of eigenlijk 3) fibaro inbouw schakelaars worden niet continue "gevonden" in mijn z-wave netwerk. Range kan het niet zijn, allen worden omringt door diverse andere (powered, dus repeater) nodes.
-Ik blijf een foutmelding krijgen als ik bij settings het tabblad "email" invul en probeer op te slaan. Ik heb gmail en op de Pi werkte het wel. Nu krijg ik de foutmelding dat het niet klopt wat ik invoer. En als ik dan nog extra pech heb, dan crasht Domoticz.
Maar verder wel tevreden over Domoticz hoor..
Een 8 jaar oude athlon x2 met 4gb ram en een aantal schijven met (onder andere) Domoticz van source op Debian.marcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:
Een jaar of drie (? edit: 9/2014) geleden een keer een corrupte database gehad bij upgraden, al was dat een foutje in de broncode.
Verder geen omkijken naar gehad.
Nu raad ik je natuurlijk niet aan een 8 jaar oude athlon te kopen.
- knip -
Had Domoticz in den beginne op een van eerste netbooks in de meterkast draaien.Raymond P schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:57:
[...]
Een 8 jaar oude athlon x2 met 4gb ram en een aantal schijven met (onder andere) Domoticz van source op Debian.
Een jaar of drie (?) geleden een keer een corrupte database gehad bij upgraden, al was dat een foutje in de broncode.
Verder geen omkijken naar gehad.
Nu raad ik je natuurlijk niet aan een 8 jaar oude athlon te kopen.
Daarna over naar Raspberry icm HDD, scheelde toch in het energie verbruik.
Draai nu vanaf eind 2015 op een RPI en sinds 2016 een RPi3 met de root op hdd (zonder eigen voeding) en geen corrupte databases gehad
Yep, energieverbruik is een dingetje waar je rekening mee kunt houden.
Bij mij draait er (veel) meer dan alleen Domoticz en is een pi niet voldoende.
Bij mij draait er (veel) meer dan alleen Domoticz en is een pi niet voldoende.
- knip -
Nu ik dan eindelijk notifications werkend heb valt me vandaag op dat het ON event 2 keer verzonden wordt en OFF maar 1 keer.
Heeft iemand een verklaring voor dit?
Nu ben ik al even aan het zoeken waar dit nu zit maar zie niets geks. Nu is mijn setup ook niet zo spannend ofzo, zoveel devices heb ik namelijk niet.2018-01-29 22:11:50.138 User: Admin initiated a switch command (41/Lichtslang/On)
2018-01-29 22:11:50.310 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Lichtslang)
2018-01-29 22:11:50.339 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Lichtslang)
2018-01-29 22:11:50.484 Notification sent (http) => Success
2018-01-29 22:11:50.906 Notification sent (http) => Success
2018-01-29 22:12:01.057 User: Admin initiated a switch command (41/Lichtslang/Off)
2018-01-29 22:12:01.229 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Lichtslang)
2018-01-29 22:12:01.406 Notification sent (http) => Success
Heeft iemand een verklaring voor dit?
Synology NAS (docker), deze staat tot al 24/7 aan vanwege andere taken die hij heeft. Verder nog een raspberry als slave waar een RFlink (vanwege locatie) en mijn slimme meter op aangesloten zijn. Als deze corrupt raakt is er niks aan de hand.marcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:
Het is mijn idee ook om eventueel meerder raspberry pi 1 systemen in huis te zetten als slave.
maar ik zit gewoon heel erg met de master unit.
maar ik zit gewoon heel erg met de master unit.
rpi3 maar wel met/vanaf een externe schijf omdat ik ook al een aantal keren een corrupt kaartje had. Andere voeding loste het probleem niet op. Dit wel.marcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:
@marcel19
Heb een synology en een RPI3 met WDlabs
http://wdlabs.wd.com/prod...e-foundation-edition/#hdd
De Pi is toch handiger vanwege scripts en dergelijke en vele beschikbare info op i-net
Al diverse malen de Pi "per ongeluk" plots spanningsloos gemaakt. Werkt nog prima met hdd.
De Pi is toch handiger vanwege scripts en dergelijke en vele beschikbare info op i-net
Al diverse malen de Pi "per ongeluk" plots spanningsloos gemaakt. Werkt nog prima met hdd.
Ik draai zelf bijna alles op Synology. Pi is hier in gebruik vanwege slimme meter (2e domoticz) met homebridge. Wel alles ingericht op een Pi2, voor zover ik weet draait homebridge niet op een Pi1. Ik kreeg het iig niet aan de praat. Homebridge gebruik ik weer voor het schakelen van Nest en 433 zooi via Siri.AUijtdehaag schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:42:
@marcel19
Scripts werken bij mij net als op een Pi ook op Synology: zowel Lua, Dzvents, Perl, Python en shell scripts.
Tot nog toe kom ik niets tegen wat niet werkt. Wel werken sommige zaken wat anders dan je gewend bent van Raspbian.
[ Voor 21% gewijzigd door ed1703 op 30-01-2018 09:20 ]
Dit is de reden dat ik geen syno gebruik:ed1703 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:09:
[...]
Ik draai zelf bijna alles op Synology. Pi is hier in gebruik vanwege slimme meter (2e domoticz) met homebridge. Wel alles ingericht op een Pi2, voor zover ik weet draait homebridge niet op een Pi1. Ik kreeg het iig niet aan de praat.
Scripts werken bij mij net als op een Pi ook op Synology: zowel Lua, Dzvents, Perl, Python en shell scripts.
Tot nog toe kom ik niets tegen wat niet werkt. Wel werken sommige zaken wat anders dan je gewend bent van Raspbian.
https://domotiga.nl/projects/domotiga/wiki/M-Bus
Kamstrup Multical 302 met Pi uitlezen en domoticz
en
https://github.com/SBFspot/SBFspot/
Als je mij kan vertellen hoe dat op een syno kan draaien....
(en geen docker aub, daar ben ik snel mee gestopt. Na een DSM update alles kwijt)
Ik heb eerst Domoticz gedraaid op een Pi B, toen overgestapt naar een Pi 2.marcel19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:
Echter heel veel problemen met SD kaart corrupties enz.
Diverse dingen uitgeprobeerd maar toch niet stabiel genoeg.
Daarna een Intel NUC gekocht en sindsdien geen problemen.
Voordeel van de NUC is o.a. dat je al een harde schijf erin hebt, en je kunt er natuurlijk veel meer opzetten.
Ook heb je door de Intel x86/64 architectuur meer packages tot je beschikking dan met ARM.
Ik draai op deze NUC Domoticz en de Unifi controller.
Hoewel ik bij een kennis al sinds ie uit is Domoticz draaien op een Pi3 zonder problemen, zou ik toch weer een NUC nemen de volgende keer.
Als je op marktplaats kijkt dan heb je voor iets meer dan 100 Euro al een oudere NUC maar die zijn allemaal goed genoeg voor Domoticz.
Ik heb 2 weken terug nog L2 ingesteld bij 1 van mijn DD1 dimmers met Domoticz versie 3.8770.kikkeraap schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:00:
Ik heb vandaag een Qubino dimmer (ZMNHDD1) geplaatst. Nu wil ik L2 gebruiken om bijvoorbeeld een groep mee te schakelen. Om dit te doen stel je parameter 100 op binary sensor, excludeer en includeer je de node.
Parameter 100 ingesteld op binary, geen exclude/include, daarna de node in group 5,6 en 7 geplaatst.
En heb ik 3 nieuwe devices; 1 switch, 1 alarm type en 1 alarm level.
Er zijn altijd uitzonderingen. Zo draait bij mij homebridge op een Pi. Maar een Pi 2 (3 heb ik niet, dus geen oordeel) vind ik zelf icm Dzvents nogal traag worden. Ik vond het iig verre van ideaal. En m’n NAS wil ik ook weer niet in de meterkast. Dus tja, dan ook maar slimme meter erop. Eerlijk gezegd ook geen idee of homebridge op een nas draait.AUijtdehaag schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:21:
[...]
Dit is de reden dat ik geen syno gebruik:
https://domotiga.nl/projects/domotiga/wiki/M-Bus
Kamstrup Multical 302 met Pi uitlezen en domoticz
en
https://github.com/SBFspot/SBFspot/
Als je mij kan vertellen hoe dat op een syno kan draaien....
(en geen docker aub, daar ben ik snel mee gestopt. Na een DSM update alles kwijt)
Heeft iemand ervaring met Samsung Smart Home in Domoticz?
Heb een wasmachine van Samsung met Smart Home(wifi) en wil hem graag aan Domoticz knopen.
Heb hem al wel in IFTTT hangen met een push notificatie, maar het zou wel heel vet zijn als ik bijvoorbeeld een lamp kan laten knipperen als die klaar is. Aangezien we de wasmachine niet altijd horen als die klaar is.
Zou het ook met IFTTT kunnen doen i.c.m. een webhook, maar heb het liefst dit soort dingen in Domoticz.
Heb een wasmachine van Samsung met Smart Home(wifi) en wil hem graag aan Domoticz knopen.
Heb hem al wel in IFTTT hangen met een push notificatie, maar het zou wel heel vet zijn als ik bijvoorbeeld een lamp kan laten knipperen als die klaar is. Aangezien we de wasmachine niet altijd horen als die klaar is.
Zou het ook met IFTTT kunnen doen i.c.m. een webhook, maar heb het liefst dit soort dingen in Domoticz.
Domoticz op mijn Synology.
In de meterkast voor de slimme meter en stadverwarming een PI2 draaien met VPN en dmv Ser2net doorsturen naar de Synology.
Nadeel van domoticz op je nas vind ik dat je nas nooit meer in slaapmodus komt.
De Pi gebruikt 5w maximaal.
Mijn nas met 5 disks 60w, en die gaat nu alleen in de avond aan als ik die gebruik.
Of van afstand dmv WOL aan zetten als ik hem nodig heb,.
De Pi gebruikt 5w maximaal.
Mijn nas met 5 disks 60w, en die gaat nu alleen in de avond aan als ik die gebruik.
Of van afstand dmv WOL aan zetten als ik hem nodig heb,.
@SpikeHome
Dat is precies mijn overweging geweest om geen NAS te gebruiken voor Domoticz en andere zaken.
Ben dan wel niet energie bewust bezig maar denk er wel enigszins om.
Hier nu twee RPI3 draaien voor verschillende zaken.
1 dedicated voor Domoticz.
1 voor PiHole, logging Electra/Gas en Weerstation
Beide Pi's draaien hun root op ieder zijn eigen USB HDD zonder eigen voeding.
Gedeelte van 1 v/d HHD's gebruik ik als veredelde NAS, meer opslag geen streaming oid.
Verbruik op de powerplug incl modem/router, Devolo 500mbit Duo, 2x youless gevoed door de usb port v/d modem & 4port switch is 21W
Dat is precies mijn overweging geweest om geen NAS te gebruiken voor Domoticz en andere zaken.
Ben dan wel niet energie bewust bezig maar denk er wel enigszins om.
Hier nu twee RPI3 draaien voor verschillende zaken.
1 dedicated voor Domoticz.
1 voor PiHole, logging Electra/Gas en Weerstation
Beide Pi's draaien hun root op ieder zijn eigen USB HDD zonder eigen voeding.
Gedeelte van 1 v/d HHD's gebruik ik als veredelde NAS, meer opslag geen streaming oid.
Verbruik op de powerplug incl modem/router, Devolo 500mbit Duo, 2x youless gevoed door de usb port v/d modem & 4port switch is 21W
[ Voor 5% gewijzigd door Siewert op 30-01-2018 11:04 ]
Tja, zal er ook aan liggen wat voor type NAS en hoe je deze gebruikt.
Die van mij verbruikt max 14 a 15W en dan zit alles in 1 apparaat (Domoticz, Backup etc.).
Het kan ook zo zijn voordelen hebben.
Die van mij verbruikt max 14 a 15W en dan zit alles in 1 apparaat (Domoticz, Backup etc.).
Het kan ook zo zijn voordelen hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Dutchy88 op 30-01-2018 11:20 ]
Aan de achterkant van ons huis hebben we een vrij groot raam van 238x165 cm (b x h). Nu zijn we op zoek naar raambekleding voor dit raam. Normale gordijnen passen daar niet, dus zaten we naar houten jaloezieën of een roljaloezie (ook wel duo rolgordijn genoemd) te kijken. Wat idealiter ook in Domoticz is op te nemen.
Ik heb een raspberry pi met een aeotec gen5 z-wave stick en rfxcom transceiver. Aangezien die rfxcom ook Somfy ondersteunt, zijn we laatst naar een Somfy dealer geweest. Daar betaal je voor houten jaloezieën in dit formaat echter 1000 tot 1500 euro (incl. Somfy RTS motor) en in roljaloezie uitvoering 1000 tot 1200 euro. Dat lijkt ons een beetje een bizar bedrag.
Ik was daarom benieuwd of jullie een betaalbaarder alternatief kennen. In dit topic kwam ik daar nog niet veel over tegen.
De functionaliteit die ik zoek is:
- minimaal omhoog en omlaag kunnen doen vanuit Domoticz
- bij voorkeur ook ergens tussen de hoogste en laagste stand kunnen stoppen
- optioneel ook lamellen kunnen tilten (in geval van houten jaloezieën)
Suggesties? Het enige wat ik zelf heb kunnen verzinnen na het bezoek aan de Somfy dealer is om ergens een roljaloezie te kopen en vervolgens een losse buismotor te zoeken. Voor houten jaloezieën heb ik geen idee wat de alternatieven zijn.
Ik heb een raspberry pi met een aeotec gen5 z-wave stick en rfxcom transceiver. Aangezien die rfxcom ook Somfy ondersteunt, zijn we laatst naar een Somfy dealer geweest. Daar betaal je voor houten jaloezieën in dit formaat echter 1000 tot 1500 euro (incl. Somfy RTS motor) en in roljaloezie uitvoering 1000 tot 1200 euro. Dat lijkt ons een beetje een bizar bedrag.
Ik was daarom benieuwd of jullie een betaalbaarder alternatief kennen. In dit topic kwam ik daar nog niet veel over tegen.
Suggesties? Het enige wat ik zelf heb kunnen verzinnen na het bezoek aan de Somfy dealer is om ergens een roljaloezie te kopen en vervolgens een losse buismotor te zoeken. Voor houten jaloezieën heb ik geen idee wat de alternatieven zijn.
Metal up your ass
Ik ben zelf naar het kijken naar een buismotor uit china.JaymzHetfield schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:34:
Aan de achterkant van ons huis hebben we een vrij groot raam van 238x165 cm (b x h). Nu zijn we op zoek naar raambekleding voor dit raam. Normale gordijnen passen daar niet, dus zaten we naar houten jaloezieën of een roljaloezie (ook wel duo rolgordijn genoemd) te kijken. Wat idealiter ook in Domoticz is op te nemen.
Heb op dit moment deze op het oog:
https://www.aliexpress.co...-Lifting/32477208853.html
En deze:
https://www.aliexpress.co...roadlink/32809752854.html
Wil vandaag even de bestaande buizen meten, en kijken of alles past.
Of deze https://nl.aliexpress.com...1CgQ-OEAYYASABEgKNNPD_BwE ?luigi87 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:16:
[...]
Jap. In de tekst staat ook deze dat kan.
Eventueel heb ik voor een zachter prijs er ook wel eentje "tweedekans" die is alleen 1000mAh.
Deze:
https://www.amazon.de/gp/..._detailpage?ie=UTF8&psc=1
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
Elke buismotor is geschikt. Veelal is het 24V. Daarbij gebruik je de Qubino Flush shutter DC (ZMNHOD1) en je hebt volledige controle over de raambekleding. Werkt prima op Domoticz. Heb zelf 11 ramen op deze wijze opgenomen.JaymzHetfield schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:34:
Ik heb het ook geprobeerd met de qubino dc en een 12v buismotor maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het idee dat de ingebouwde motor controller de zaak blokkeerd (ik heb een buismotor met afstandsbediening). De qubino zet de stroom uit als hij geen verbruik meet en de motor krijgt geen stroom omdat de ingebouwde controller de zaak blokkeerd dus is er nooit verbruik. Ik heb nu een motor zonder afstandsbediening gekocht en ga het daar mee proberen zodra ik de motor binnen heb.nrdnmg schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:32:
[...]
Elke buismotor is geschikt. Veelal is het 24V. Daarbij gebruik je de Qubino Flush shutter DC (ZMNHOD1) en je hebt volledige controle over de raambekleding. Werkt prima op Domoticz. Heb zelf 11 ramen op deze wijze opgenomen.
Ik denk dat je even de motor en afstandbediening moet loskoppelen. En dan de begin- en eindpunten van de motor opnieuw inleren. Ik gebruik hiervoor de qubino niet, maar een losse voeding met drukschakelaar. Pas als de begin- en eindpunten goed zijn ingesteld, dan de qubino eraan hangen. En starten met een calibratie (parameter 78).Laagheim schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:40:
[...]
Ik heb het ook geprobeerd met de qubino dc en een 12v buismotor maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het idee dat de ingebouwde motor controller de zaak blokkeerd (ik heb een buismotor met afstandsbediening). De qubino zet de stroom uit als hij geen verbruik meet en de motor krijgt geen stroom omdat de ingebouwde controller de zaak blokkeerd dus is er nooit verbruik. Ik heb nu een motor zonder afstandsbediening gekocht en ga het daar mee proberen zodra ik de motor binnen heb.
De extra switch is gevonden in domoticz. Hoe gebruik ik deze switch om een groep of andere schakelaar te gebruiken?hondapower schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:42:
[...]
Ik heb 2 weken terug nog L2 ingesteld bij 1 van mijn DD1 dimmers met Domoticz versie 3.8770.
Parameter 100 ingesteld op binary, geen exclude/include, daarna de node in group 5,6 en 7 geplaatst.
En heb ik 3 nieuwe devices; 1 switch, 1 alarm type en 1 alarm level.
Bijvoorbeeld met een Blockly.kikkeraap schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:10:
[...]
De extra switch is gevonden in domoticz. Hoe gebruik ik deze switch om een groep of andere schakelaar te gebruiken?
If L2 switch = ON, Do Set Group X = ON.
Als je aan/uit gedrag wilt simuleren met een binaire switch dan kun je een user variabele aanmaken als 'geheugen'.
Ik ben even aan het kijken om wat aan te passen in mijn meterkast, aangezien ik daar nogal wat (grotere) adapters heb liggen was ik op zoek naar een stekkerdoos waar je 4 adapters in kan stoppen zonder dat ze last van elkaar hebben of een andere poort blokkeren, nu kwam ik onderstaande tegen:
https://www.gamma.nl/asso...id%3Db_product_b021454772
Ik zie dat die ook 2,1A levert op de USB. De voeding die ik nu gebruik voor mijn Raspberry Pi is dat ook, alleen heb ik nu de slimme meter er nog niet op aangesloten. Is 2,1A voldoende of kan ik toch beter voor de 5 stekker variant gaan en met een adapter werken?
https://www.gamma.nl/asso...id%3Db_product_b021454772
Ik zie dat die ook 2,1A levert op de USB. De voeding die ik nu gebruik voor mijn Raspberry Pi is dat ook, alleen heb ik nu de slimme meter er nog niet op aangesloten. Is 2,1A voldoende of kan ik toch beter voor de 5 stekker variant gaan en met een adapter werken?
pppssssttt...
Iemand ervaring met de Neo Coolcam Motion Sensor (NAS-PD01ZE)
Ik weet dat het niet in een hoogstaand vaandel spul is.
Maar wilde een motion sensor met lux en temp onder mijn veranda hangen.
De Fibaro die ik normaliter gebruik was mij ff te duur om buiten op te hangen en mee te experimenteren.
De vraag is:
Ongeacht de instellingen die ik toepas werkt het niet naar behoren.
Motion word gedetecteerd, maar Lux en Temp komen pas na tientallen minuten binnen of als de motion sensor word getriggered en niet zoals ik wil om de 5minuten.
Weet iemand met ervaring wat wel de oplossing is.
Draai op dit moment met OZW 1.4-2924-gd189648-dirty
De Fibaro die ik normaliter gebruik was mij ff te duur om buiten op te hangen en mee te experimenteren.
De vraag is:
Motion word gedetecteerd, maar Lux en Temp komen pas na tientallen minuten binnen of als de motion sensor word getriggered en niet zoals ik wil om de 5minuten.
[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 30-01-2018 17:05 ]
Wat bedoel je met een drukschakelaar? Begint jouw moter te draaien als je er stroom opzet? Dat doet mijn moter namelijk niet en dat is natuurlijk wel wat ik nodig heb, de qubino moet de stroom toevoer regelen. Want de afstandsbediening los koppelen gaat prima maar ook dan krijgt de motor geen stroom en ziet de qubino geen gebruik en zet de boel weer dicht.nrdnmg schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:05:
[...]
Ik denk dat je even de motor en afstandbediening moet loskoppelen. En dan de begin- en eindpunten van de motor opnieuw inleren. Ik gebruik hiervoor de qubino niet, maar een losse voeding met drukschakelaar. Pas als de begin- en eindpunten goed zijn ingesteld, dan de qubino eraan hangen. En starten met een calibratie (parameter 78).
Je kunt parameter 9 op bijv.1 zetten. Dan geeft hij elke verandering groter dan 1 lux door. Als je dat teveel van je batterij vindt vragen dan zet je de parameter op bijv. 10. Overigens de meetresultaten kunnen nogal fluctueren, het ene moment 300, het andere moment 100 dus het is niet de meest betrouwbare sensor.Siewert schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:02:
pppssssttt...
De vraag is:
Ik heb hier een Klik Aan Klik Uit lamp die ik via Domoticz en 433Mhz aanstuur. Het probleem is dat de lamp gevoelig is voor hoelang je het signaal zend. Als je het te kort zend, gaat hij soms niet aan. Ik heb ontdekt dat als ik hem via de eigen afstandbediening wat langer indruk, hij prima aan gaat. Ik wil dit in Domoticz dus ook doen, maar waar kan ik instellen hoe lang het signaal verstuurd wordt? Bijv 0.5 seconde, 1 seconde ofzo?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Volgens mij is dat niet mogelijk, wat eventueel wel een optie zou kunnen zijn is het sturen van meerdere 'AAN'-commando's achter elkaar. Zo heb je meer kans dat 1 van de signalen wordt opgepikt. Het ontvangen van meerdere van dezelfde commando's zorgt er niet voor dat ie switch naar de andere stand.Microkid schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:43:
Ik heb hier een Klik Aan Klik Uit lamp die ik via Domoticz en 433Mhz aanstuur. Het probleem is dat de lamp gevoelig is voor hoelang je het signaal zend. Als je het te kort zend, gaat hij soms niet aan. Ik heb ontdekt dat als ik hem via de eigen afstandbediening wat langer indruk, hij prima aan gaat. Ik wil dit in Domoticz dus ook doen, maar waar kan ik instellen hoe lang het signaal verstuurd wordt? Bijv 0.5 seconde, 1 seconde ofzo?
@Microkid
Dat is dus niet mogelijk.
Denk niet dat die module gevoelig is voor hoe lang je zend.
Denk eerder dat er door iets anders ruis op de band is.
En met de afstandbediening die langer uit zend vind ie vanzelf een gat tussen the frequenties door.
Je kan idd zoals @H0ppie zegt wel proberen meerdere commands te zenden.
commandArray['device'] = 'On REPEAT 3 INTERVAL 1'
Of te wel.drie verzenden met een interval van 1 seconde
En met de afstandbediening die langer uit zend vind ie vanzelf een gat tussen the frequenties door.
[ Voor 32% gewijzigd door Siewert op 30-01-2018 19:05 ]
Een interval van 1 gaat toch niet goed? Dacht dat je geen schakelingen van < 3 sec. in kon stellen. Kun je dan niet beter voor 3 kiezen?Siewert schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:03:
@Microkid
¯\_(ツ)_/¯
lol... wist ik ook niet.M.v.Veelen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:29:
[...]
Een interval van 1 gaat toch niet goed? Dacht dat je geen schakelingen van < 3 sec. in kon stellen. Kun je dan niet beter voor 3 kiezen?
Doe het bij sommige kaku al heel lang zo..
Dat is oa voor mij de reden dat ik van KaKu af wil. Ik heb zoveel mogelijk vervangen door Sonoffs en Wemos, dus alles via WiFi. En dat aangevuld met wat Xiaomi spul
¯\_(ツ)_/¯
Snap ik, opzich geen problemen met kaku alleen twee die echt verweg zitten.
Desalniettemin ben ik langzaam aan het overstappen naar z-wave.
Desalniettemin ben ik langzaam aan het overstappen naar z-wave.
Vraagje, met welke SD kaart hebben jullie de beste ervaringen?
Dit i.v.m. defect raken af en toe van de verschillende SD kaarten.
Sandisk Ultra's!!! heb tot op heden nog geen corrupte kaart gehad hiermee en heb 4 RPI's in huis draaien ermee, waaronder 1 retropie console, deze gaat erg vaak van stroom en er weer op zonder hem eerst 'netjes' af te sluiten (kids he...)RoTeK70 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:43:
Vraagje, met welke SD kaart hebben jullie de beste ervaringen?
In de meterkast dus de rpi3 met een Sandisk Ultra 16GB welke ik ook wel eens via de stekker van het stroom af moeten halen. Werkt nog steeds...
Het commando wordt verstuurd met 433Mhz. Gezien het commando een vaste size heeft heb je geen controle over hoe lang er gezonden wordt.Microkid schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:43:
Wat er gebeurt als je de knop op de afstandsbediening ingedrukt houdt is dus dat het commando meermaals verzonden wordt.
Dat is zoals hierboven al gezegd wordt na te bootsen met Domoticz.
De reden is vrijwel zeker ruis.
Over het algemeen heeft dit type hardware nauwelijks bufferruimte en wordt er letterlijk maar 1 signaal/pakketje tegelijk verwerkt.
Een (433Mhz) ontvanger behandelt alle pakketjes op de band, als het pakketje niet voor de ontvanger bedoeld is (protocol mismatch -> id mismatch) dropt hij deze en gaat weer verder met luisteren.
---
@RoTeK70 Ik heb al 1,5 jaar (60.000km ~2TB write) een "high endurance" kaartje in de dashcam van mijn auto: pricewatch: Sandisk High Endurance Video Monitoring microSDHC card 32GB
Van wat ik weet van raspberry-like boards is dat de voeding een nogal grote rol speelt bij zulke issues.
- knip -
@Laagheim
Is het niet zo als met de Fibaro Motion Sensor dat er na x minuten toch naar de lux gepolled word?
Heb Parameter 7 nu op 180 seconden en is toegepast maar niks na nopes.
Lux waarde word alleen gewijzigd als de gemeten Lux veranderd.
Die parameter 9 staat nu op 1 aangezien de veranda toch al donker is en de marge dus klein.
Ben alleen bang als het overdag is dat hij blijft reporten.
Hogere waarde is dus eigenlijk niet te doen want dan zou de veranda verlichting te laat starten.
Zie het even aan en anders toch maar een €60 golfballetje buiten hangen.
edit:
Nog even in de xml zitten gluren.
Maar ben bang dat de config ook niet helemaal klopt maar zeker ben ik daar niet van.
Is het niet zo als met de Fibaro Motion Sensor dat er na x minuten toch naar de lux gepolled word?
Heb Parameter 7 nu op 180 seconden en is toegepast maar niks na nopes.
Lux waarde word alleen gewijzigd als de gemeten Lux veranderd.
Die parameter 9 staat nu op 1 aangezien de veranda toch al donker is en de marge dus klein.
Ben alleen bang als het overdag is dat hij blijft reporten.
Hogere waarde is dus eigenlijk niet te doen want dan zou de veranda verlichting te laat starten.
Zie het even aan en anders toch maar een €60 golfballetje buiten hangen.
edit:
Nog even in de xml zitten gluren.
Maar ben bang dat de config ook niet helemaal klopt maar zeker ben ik daar niet van.
[ Voor 10% gewijzigd door Siewert op 30-01-2018 21:40 ]
Dank. En waar zet ik dit stukje code neer?Siewert schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:03:
@Microkid
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Het is LUA code. Dus een LUA event maken?Microkid schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:24:
[...]
Dank. En waar zet ik dit stukje code neer?
code:
1
2
3
| commandArray = {} if (otherdevices['schakelaar'] == 'on') then commandArray['lamp'] = 'On REPEAT 3 INTERVAL 1' end return commandArray |
En dan ipv schakelaar en lamp, je eigen device namen invullen.
En uitvoeren op "device" zetten. Anders doet hij dit elke 0,2s
[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 30-01-2018 23:32 ]
Dit topic is gesloten.