BedanktPixelmagic schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:58:
[...]
P1 geeft je veel meer en gedetaileerde data, met Youless kan je nog wel eens wat missen waar je met P1 direct de data krijgt, ook live gebruik en totalen plus gas.
Ik heb nu iets vaags waar ik niet uit kom.
als ik lokaal zit doet domoticz en al mijn overige devices en services het goed via 192.168.x.x
nu heb ik ook een domein met ssl cert. vanaf buiten (werk of telefoon) prima werkend. maar als ik in mijn lokale netwerk zit kan ik domein.nl niet meer gebruiken.
bij het pingen van domein krijg ik binnen 1 ms wel mijn internet ip. maar als ik vervolgens domein of extern ip adres gebruik gebeurd er weinig (als ik tenminste dat van binnenuit doe)
wat kan dit zijn?
als ik lokaal zit doet domoticz en al mijn overige devices en services het goed via 192.168.x.x
nu heb ik ook een domein met ssl cert. vanaf buiten (werk of telefoon) prima werkend. maar als ik in mijn lokale netwerk zit kan ik domein.nl niet meer gebruiken.
bij het pingen van domein krijg ik binnen 1 ms wel mijn internet ip. maar als ik vervolgens domein of extern ip adres gebruik gebeurd er weinig (als ik tenminste dat van binnenuit doe)
wat kan dit zijn?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Waarschijnlijk ondersteunt je router geen NAT-loopback, of het staat uit.
Ik draai dd-wrt en ik ga gelijk zoeken naar die optie. gekke is dat hij het altijd wel gedaan heeft.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Misschien heb je hier nog wat aan: https://superuser.com/que...n-ip-not-reachable-in-lan
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met een 'koppelen' van sirenes van rookmelders?
Ik heb nu een Heiman hangen, die heeft 2 sensoren (1 lijkt er regelmatig een alarm te geven, soort van test ding vermoed ik). Hij stuurt netjes een notificatie uit bij rook. Nu wil ik een tweede gaan kopen, maar het lukt me al niet om de eerste in alarm te laten schieten vanuit Domoticz. Heb geprobeerd via een event hem in alarm of panic te gooien.
Als dit niet kan, dan is dat geen probleem. Want dan neem ik voor in de slaapkamers en woonkamer een Fibaro Smoke Detector v2, als het daarmee wel kan. Het gaat mij er namelijk alleen om dat ik in de nacht of als ik in de woonkamer zit ik sirenes kan laten afgaan. Op de minder belangrijke plekken kan ik dan uit met goedkopere Heimans.
Ofwel, weet iemand of de Fibaro dat wel kan of doe ik iets fout om dit werkend te krijgen met een Heiman?
Ik heb nu een Heiman hangen, die heeft 2 sensoren (1 lijkt er regelmatig een alarm te geven, soort van test ding vermoed ik). Hij stuurt netjes een notificatie uit bij rook. Nu wil ik een tweede gaan kopen, maar het lukt me al niet om de eerste in alarm te laten schieten vanuit Domoticz. Heb geprobeerd via een event hem in alarm of panic te gooien.
Als dit niet kan, dan is dat geen probleem. Want dan neem ik voor in de slaapkamers en woonkamer een Fibaro Smoke Detector v2, als het daarmee wel kan. Het gaat mij er namelijk alleen om dat ik in de nacht of als ik in de woonkamer zit ik sirenes kan laten afgaan. Op de minder belangrijke plekken kan ik dan uit met goedkopere Heimans.
Ofwel, weet iemand of de Fibaro dat wel kan of doe ik iets fout om dit werkend te krijgen met een Heiman?
Ik volg even. Volgens mij kan het niet maar wie weet.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:02:
Heeft er iemand ervaring met een 'koppelen' van sirenes van rookmelders?
Je zou (desnoods) ook een "sirene" kunnen zetten in de vertrekken wat je het alarm zou willen horen en met LUA/Blocky/dzvent een signaal uit kunnen sturen als het rookalarm gaat? (En als je dan toch aan het "programmeren bent, ook direct een pushbericht naar je telefoon
Goeiemiddag allen,
Ik wil graag de back-up functie van domoticz gebruiken omdat mijn SD kaart corrupt is geraakt. Voordat ik nu alles weer opnieuw in ga stellen wil eerst een goede back-up hebben.
Nu heb ik echter een probleem met het back-up script van de wiki. Code is:
Waar xx uiteraard mijn inlog gegevens zijn. Als ik het script uit probeer het volgende probleem:
* Trying 192.168.1.150...
* TCP_NODELAY set
* Connected to 192.168.1.150 (192.168.1.150) port 21 (#0)
< 220 ProFTPD 1.3.4a Server (ProFTPD) [46.129.119.45]
> USER xx
< 331 Password required for admin
> PASS xx
< 230 User admin logged in
> PWD
< 257 "/" is the current directory
* Entry path is '/'
> CWD Dennis
* ftp_perform ends with SECONDARY: 0
< 250 CWD command successful
> CWD Backup
> CWD RPi
> CWD domoticz
> PASV
* Connect data stream passively
< 227 Entering Passive Mode (46,129,119,45,217,4).
* Trying 46.129.119.45...
* TCP_NODELAY set
* Connecting to 46.129.119.45 (46.129.119.45) port 55556
* connect to 46.129.119.45 port 21 failed: Connection timed out
* Failed to connect to 192.168.1.150 port 21: Connection timed out
* Closing connection 0
Ik heb geen idee waarom de verbinding niet tot stand kan komen. Hopelijk is er hier iemand die er wel verstand van heeft
Ik wil graag de back-up functie van domoticz gebruiken omdat mijn SD kaart corrupt is geraakt. Voordat ik nu alles weer opnieuw in ga stellen wil eerst een goede back-up hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #!/bin/bash ## LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS SERVER="ftp://192.168.1.150:21" # IP of Network disk, used for: ftp mail scp USERNAME="xx" # FTP username of Network disk used for: ftp mail scp PASSWORD="xx" # FTP password of Network disk used for: ftp mail scp DESTDIR="/opt/backup" # used for: local DOMO_IP="192.168.1.22" # Domoticz IP used for all DOMO_PORT="8080" # Domoticz port used for all ## END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S` BACKUPFILEDIR="domoticz_$TIMESTAMP.tar.gz" # Change the xxx to yours ### Create backup and ZIP it tar -zcvf /tmp/$BACKUPFILEDIR /home/pi/domoticz/scripts/ # Change the xxx to yours # Or try /home/pi/domoticz/ ### Send to Network disk through FTP curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEDIR" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://192.168.1.150/Dennis/Backup/RPi/domoticz/" # Change the ftp to yours !!! ### Remove temp backup file /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEDIR ### Done!] |
Waar xx uiteraard mijn inlog gegevens zijn. Als ik het script uit probeer het volgende probleem:
* TCP_NODELAY set
> USER xx
> PASS xx
> PWD
* Entry path is '/'
> CWD Dennis
> CWD Backup
> CWD RPi
> CWD domoticz
> PASV
* TCP_NODELAY set
* Closing connection 0
Ik heb geen idee waarom de verbinding niet tot stand kan komen. Hopelijk is er hier iemand die er wel verstand van heeft
Je hebt 'event active' wel aangevinkt toch?vwtune schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:52:
Ik krijg geen enkele blockly aan de praat, geen idee waar het aan ligt. Gewoon als test een simpele lichtschakelaar aanzetten wanneer ik op een xiaomi switch druk werkt al niet. ik draai de laatste beta 3.88.33. De event welke ik gemaakt het staat uiteraard aan. en in de instellingen en dan overige, staat event system ook aan. Ik snap er werkelijk niets van.
If: Xiaomi switch = 'click'
do: set hal beneden = on
heel simple dus, maar werkt al niet eens...
Je ziet in de log van de switch dat ie wel triggerd.
Daarnaast zou ik voor de zekerheid 'current states' aanklikken om te checken of je de correcte waarden wel gebruikt. Probeer ook in domoticz zelf onder switches te schakelen, om zo uit te sluiten dat één van de componenten niet werkt.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
kan inderdaad niet met fibaro, wel met bv popp volgens mij. zelf heb ik een pushmelding op mn telefoon als er een fibaro afgaat en voor als we slapen een zwave sirene op de slaapkamer.TravockMD schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:12:
[...]
Ik volg even. Volgens mij kan het niet maar wie weet.
Je zou (desnoods) ook een "sirene" kunnen zetten in de vertrekken wat je het alarm zou willen horen en met LUA/Blocky/dzvent een signaal uit kunnen sturen als het rookalarm gaat? (En als je dan toch aan het "programmeren bent, ook direct een pushbericht naar je telefoon)
Dat van hoofdletter gevoelig is denk ik ook de reden waarom zijn blockly niet werktrenedis schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:20:
[...]
Ik merk dat je aardig wat moeite hebt om de boel aan de praat te krijgen. Lees je vooral goed in. Bijvoorbeeld op de wiki's.
Als ik je een tip mag geven, leer je gelijk in met LUA in plaats van blocky als blocky ook nieuw voor je is.
Om je op weg te helpen:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 -- Set some local variables local lamp = 'Keuken RGB' local switch = 'Keuken knop' local logging = 'true' -- Set to true or false to get some (color) logging -- YOU SHOULD PROBABLY LEAVE EVERYTHING AS IS BELOW THIS POINT -- Function for more color during logging function print_color(color, message) if (logging == "true") then print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>') -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world') -- Possible colors are... -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE end end commandArray = {} if devicechanged[switch] == "Click" then if (otherdevices[lamp]=='On') then commandArray[lamp]='Off' elseif (otherdevices[lamp]=='Off') then commandArray[lamp]='On' end print_color('GREEN', 'Zet Keuken RGB lamp aan of uit!') end return commandArray
LUA script doet:
Lamp "Keuken RGB" aan of uitzetten indien op device "Keuken knop" geklikt wordt. Vergeet ook niet dat "Click" hoofdletter gevoelig is. Ook stuurt dit script een melding naar je logging in de kleur groen met "Zet Keuken RGB lamp aan of uit!"
Het script probeert je folder via het web te benaderen, als je poort 21 niet juist hebt geforward dan kan hij geen verbinding maken. Of het normaal is dat dit via het web loopt en niet gewoon binnen je eigen netwerk blijft weet ik niet.dennisdew16 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:34:
Goeiemiddag allen,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 #!/bin/bash ## LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS SERVER="ftp://192.168.1.150:21" # IP of Network disk, used for: ftp mail scp USERNAME="xx" # FTP username of Network disk used for: ftp mail scp PASSWORD="xx" # FTP password of Network disk used for: ftp mail scp DESTDIR="/opt/backup" # used for: local DOMO_IP="192.168.1.22" # Domoticz IP used for all DOMO_PORT="8080" # Domoticz port used for all ## END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S` BACKUPFILEDIR="domoticz_$TIMESTAMP.tar.gz" # Change the xxx to yours ### Create backup and ZIP it tar -zcvf /tmp/$BACKUPFILEDIR /home/pi/domoticz/scripts/ # Change the xxx to yours # Or try /home/pi/domoticz/ ### Send to Network disk through FTP curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEDIR" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://192.168.1.150/Dennis/Backup/RPi/domoticz/" # Change the ftp to yours !!! ### Remove temp backup file /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEDIR ### Done!]
* TCP_NODELAY set
> USER xx
> PASS xx
> PWD
* Entry path is '/'
> CWD Dennis
> CWD Backup
> CWD RPi
> CWD domoticz
> PASV
* TCP_NODELAY set
* Closing connection 0
Waarom staat hier je ip-adres ingevoerd, niet handig omdat je bij een aanpassingen hier snel overheen kijkt. Beter is om het voorbeeld aan te houden met de variabele $SERVER. Die tekst wordt vervangen door de waarde die erachter staat.dennisdew16 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:34:
Goeiemiddag allen,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 #!/bin/bash ## LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS SERVER="ftp://192.168.1.150:21" # IP of Network disk, used for: ftp mail scp USERNAME="xx" # FTP username of Network disk used for: ftp mail scp PASSWORD="xx" # FTP password of Network disk used for: ftp mail scp DESTDIR="/opt/backup" # used for: local DOMO_IP="192.168.1.22" # Domoticz IP used for all DOMO_PORT="8080" # Domoticz port used for all ## END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S` BACKUPFILEDIR="domoticz_$TIMESTAMP.tar.gz" # Change the xxx to yours ### Create backup and ZIP it tar -zcvf /tmp/$BACKUPFILEDIR /home/pi/domoticz/scripts/ # Change the xxx to yours # Or try /home/pi/domoticz/ ### Send to Network disk through FTP curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEDIR" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://192.168.1.150/Dennis/Backup/RPi/domoticz/" # Change the ftp to yours !!! ### Remove temp backup file /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEDIR ### Done!]
* TCP_NODELAY set
> USER xx
> PASS xx
> PWD
* Entry path is '/'
> CWD Dennis
> CWD Backup
> CWD RPi
> CWD domoticz
> PASV
* TCP_NODELAY set
* Closing connection 0
code:
1
| curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEDIR" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://192.168.1.150 |
Tevens heb jij aan het begin bij de instellingen staan: SERVER="ftp://192.168.1.150:21" terwijl dit SERVER="192.168.1.150:21" moet zijn.
Waar hij het ipadres: 46.129.119.45 vandaan haalt is ook vreemd en hij hoort niet een verbinding via Internet op te zetten als beide intern zijn. Kan komen door de fout die er in staat.
Loop de wiki dus nog even goed door
Ik heb nog een vraagje. Nu ik Domoticz weer heb opgepakt wil ik ook mijn CV eer gaan bedienen. Nu ben ik opzoek naar een thermostaat die zowel met een app te bedienen is (en natuurlijk ook lokaal met knop) en welke goed samenwerkt met Domoticz. Dus dat ik naast de ingestelde temperatuur ook andere zaken als waterdruk doorkrijg binnen Domoticz. In het begin had ik een opentherm gateway maar ik wil liever een slimme thermostaat. Welke kunnen jullie mij adviseren. Ik heb nu een iSense met een Remha CV-ketel.
Zelf gebruik ik een aangepaste Toon hiervoor.RoTeK70 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:49:
Ik heb nog een vraagje. Nu ik Domoticz weer heb opgepakt wil ik ook mijn CV eer gaan bedienen. Nu ben ik opzoek naar een thermostaat die zowel met een app te bedienen is (en natuurlijk ook lokaal met knop) en welke goed samenwerkt met Domoticz. Dus dat ik naast de ingestelde temperatuur ook andere zaken als waterdruk doorkrijg binnen Domoticz. In het begin had ik een opentherm gateway maar ik wil liever een slimme thermostaat. Welke kunnen jullie mij adviseren. Ik heb nu een iSense met een Remha CV-ketel.
Kan je middels LUA-script in Domoticz hangen en dan kan je via Domoticz de Toon uitlezen/aansturen. Werkt prima!
@Knielen Bedankt voor de informatie! Heb het een en ander geprobeerd, maar lijkt me dat ik geen verbinding naar buiten nodig heb. Na wat zoek werk bleek dat er in mijn NAS een instelling stond dat elke verbinding via ftp automatisch passive wordt gemaakt. Deze uit gezet en het script werkt nu naar behoren.
@MikeOO Thx, heb het aangepast. Heb niet zoveel verstand van de programmeer taal maar leer elke keer weer bij.
@MikeOO Thx, heb het aangepast. Heb niet zoveel verstand van de programmeer taal maar leer elke keer weer bij.
Dit heb ik ook gehad na een update van mijn modem. Mogelijk wordt je als je intern naar je domein gaat (Waarbij je domein naar je modem gaat) direct naar de modem gestuurt en kom je dus nooit op je .nl adres terecht.remcoXP schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:24:
Ik heb nu iets vaags waar ik niet uit kom.
wat kan dit zijn?
Wat je kan doen in de domoticz app is meerdere server instellingen aan zetten. En daar kan je per wifi netwerk instellen wanneer je interne ip 192.168.*.* moet benaderen.
- leeg -
Ik gebruik al een hele tijd domotica zonder problemen maar nu heeft mijn Z-wave het begeven. Ik krijg de volgende melding als ik domotica start.
Domoticz start dus niet meer op en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, heeft iemand een idee?
Totale herinstal is mij iets te veel van het goede.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
| 2018-01-21 15:55:27.380 PluginSystem: Entering work loop. 2018-01-21 15:55:27.579 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/ Could Not Open OZW Log File. 2018-01-21 15:55:27.584 Always, OpenZwave Version 1.4.2888 Starting Up 2018-01-21 15:55:27.584 OpenZWave: Starting... 2018-01-21 15:55:27.584 OpenZWave: Version: 1.4-2888-g54682370-dirty 2018-01-21 15:55:27.600 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/ 2018-01-21 15:55:27.601 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.601 Always, 2018-01-21 15:55:27.601 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.601 Always, 2018-01-21 15:55:27.602 Always, 2018-01-21 15:55:27.602 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.602 Always, 2018-01-21 15:55:27.602 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.602 Always, 2018-01-21 15:55:27.602 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.602 Always, 2018-01-21 15:55:27.602 Always, 2018-01-21 15:55:27.603 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.603 Always, 2018-01-21 15:55:27.603 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.603 Always, 2018-01-21 15:55:27.603 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.603 Always, 2018-01-21 15:55:27.603 Always, 2018-01-21 15:55:27.604 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.604 Always, 2018-01-21 15:55:27.604 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.604 Always, 2018-01-21 15:55:27.604 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.604 Always, 2018-01-21 15:55:27.605 Always, 2018-01-21 15:55:27.605 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.605 Always, 2018-01-21 15:55:27.605 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.605 Always, 2018-01-21 15:55:27.605 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.605 Always, 2018-01-21 15:55:27.606 Always, 2018-01-21 15:55:27.606 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.606 Always, 2018-01-21 15:55:27.606 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.606 Always, 2018-01-21 15:55:27.606 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.607 Always, 2018-01-21 15:55:27.607 Always, 2018-01-21 15:55:27.607 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.607 Always, 2018-01-21 15:55:27.607 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.607 Always, 2018-01-21 15:55:27.607 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.607 Always, 2018-01-21 15:55:27.608 Always, 2018-01-21 15:55:27.608 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.608 Always, 2018-01-21 15:55:27.608 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.608 Always, 2018-01-21 15:55:27.608 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.608 Always, 2018-01-21 15:55:27.609 Always, 2018-01-21 15:55:27.609 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.609 Always, 2018-01-21 15:55:27.610 Error, Options have been locked. No more may be added. 2018-01-21 15:55:27.610 Always, 2018-01-21 15:55:27.610 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.610 Always, 2018-01-21 15:55:27.610 Always, 2018-01-21 15:55:27.611 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.611 Always, 2018-01-21 15:55:27.611 Error, Options are already final (locked). 2018-01-21 15:55:27.611 Always, 2018-01-21 15:55:27.611 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.611 Always, 2018-01-21 15:55:27.611 Always, 2018-01-21 15:55:27.612 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.612 Always, 2018-01-21 15:55:27.612 OpenZWave: Starting... 2018-01-21 15:55:27.612 OpenZWave: Version: 1.4-2888-g54682370-dirty 2018-01-21 15:55:27.613 Error, ERROR: Cannot open serial port /dev/ttyACM1. Error code 2 2018-01-21 15:55:27.613 Always, 2018-01-21 15:55:27.613 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.613 Always, 2018-01-21 15:55:27.613 Always, 2018-01-21 15:55:27.614 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.614 Always, 2018-01-21 15:55:27.614 Error, ERROR: Failed to open serial port /dev/ttyACM1 2018-01-21 15:55:27.614 Always, 2018-01-21 15:55:27.614 Always, Dumping queued log messages 2018-01-21 15:55:27.614 Always, 2018-01-21 15:55:27.614 Always, 2018-01-21 15:55:27.614 Always, End of queued log message dump 2018-01-21 15:55:27.614 Always, 2018-01-21 15:55:27.779 OpenZWave: Driver Ready 2018-01-21 15:55:27.779 OpenZWave: Driver Ready |
Domoticz start dus niet meer op en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, heeft iemand een idee?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik heb het volgende script draaien onder Lua om het actuele verbruik naar een ESP8266 met display te sturen. Dit gebruikt echter veel CPU van mijn Pi.
Ik wilde dit script nu omzetten naar dzVents, timer elke minuut, maar daar loop ik vast.
Geen output en ook geen foutmelding
Wat doe ik fout.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| commandArray = {} DomDevice = 'Power'; IP = '192.168.0.53'; -- if devicechanged[DomDevice] then DomValue = otherdevices_svalues[DomDevice]; -- print(DomValue) str = DomValue words = {} for word in str:gmatch("([^;]+)") do table.insert(words, word) end -- print (words[5]) DomValue= words[5] if ((words[5]) == '0') then DomValue = "-" .. words[6] end runcommand = "curl http://" .. IP .. "/control?cmd=LCD,1,1," ..DomValue.. " " ; os.execute(runcommand); -- end return commandArray |
Ik wilde dit script nu omzetten naar dzVents, timer elke minuut, maar daar loop ik vast.
Geen output en ook geen foutmelding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| return { on = { active = true, timer = {'every minute'}, devices = {'power'} }, execute = function(domoticz, power) DomDevice = 'Power'; IP = '192.168.0.53'; DomValue = otherdevices_svalues[DomDevice]; print(DomValue) words = {} -- local result = mw.text.split(DomValue,";") for word in DomValue:gmatch("([^;]+)") do table.insert(words, word) end DomValue = words[5] if ((words[5]) == '0') then DomValue = "-" .. words[6] end runcommand = "curl http://" .. IP .. "/control?cmd=LCD,1,1," ..DomValue.. " " ; os.execute(runcommand); end } |
Wat doe ik fout.
[ Voor 5% gewijzigd door jandoedel99 op 21-01-2018 21:27 ]
Wat heb je zelf al gedaan om uit te zoeken hoe dit kan?Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:34:
Hallo,
Vraag ik heb een sonoff bridge weet iemand hoe ik die kan besturen met domotica
weet je zeker dat ttyacm1 de goede port is? misschien iets te maken met persistent usb portmapping, soms worden bij een reboot de porten omgewisseld.[b]gielie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:13:[/
Ja dat zou kunnen maar zonder z-wave USB stick start domoticz ook niet op, is er een manier om z-wave uit de settings te halen te halen of te disablen?rasper schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:00:
[...]
weet je zeker dat ttyacm1 de goede port is? misschien iets te maken met persistent usb portmapping, soms worden bij een reboot de porten omgewisseld.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
je zou kunnen proberen om in de domoticz gui setup/hardware je zwave stick op disabled te zettengielie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:43:
[...]
Ja dat zou kunnen maar zonder z-wave USB stick start domoticz ook niet op, is er een manier om z-wave uit de settings te halen te halen of te disablen?
Een opentherm gateway is toch prima?RoTeK70 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:49:
Kun je elke thermostaat gebruiken die je wilt.. of je wel of geen waterdruk doorkrijgt is niet afhankelijk van je thermostaat maar je ketel.
Domoticz start dus niet op, ik kom niet in de gui, ik zou het via Terminal in de settings uit moeten zetten maar weet niet hoe.rasper schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:17:
[...]
je zou kunnen proberen om in de domoticz gui setup/hardware je zwave stick op disabled te zetten
Denk eerder dat je database corrupt is dan je ZWave stick.gielie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:22:
[...]
Domoticz start dus niet op, ik kom niet in de gui, ik zou het via Terminal in de settings uit moeten zetten maar weet niet hoe.
Even googlen op "domoticz database recovery". Er zijn tooltjes om dit recht te trekken.
Er is een z-wave probleem met de laatste beta (zie Domotica forum) heb het inmiddels opgelost door een renstal en een backup terug te zetten.renedis schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:21:
[...]
Denk eerder dat je database corrupt is dan je ZWave stick.
Even googlen op "domoticz database recovery". Er zijn tooltjes om dit recht te trekken.
Werkt het via een laptop/werkstation wel? Je gebruikt nu waarschijnlijk passive mode op de FTP Server. Zet deze eens naar Active mode. Dit is in het menu ergens aan te passen!
dennisdew16 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:34:
Goeiemiddag allen,
code:
* TCP_NODELAY set
> USER xx
> PASS xx
> PWD
* Entry path is '/'
> CWD Dennis
> CWD Backup
> CWD RPi
> CWD domoticz
> PASV
* TCP_NODELAY set
* Closing connection 0
Verwijderd
Dan is het interessant om evne naar Popp te kijken. Heb ik een thermostaatkraan van en die bevalt prima.rasper schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:05:
[...]
kan inderdaad niet met fibaro, wel met bv popp volgens mij. zelf heb ik een pushmelding op mn telefoon als er een fibaro afgaat en voor als we slapen een zwave sirene op de slaapkamer.
Thanks!
Lees onderstaande eensrroetenberg schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:50:
Werkt het via een laptop/werkstation wel? Je gebruikt nu waarschijnlijk passive mode op de FTP Server. Zet deze eens naar Active mode. Dit is in het menu ergens aan te passen!
[...]
dennisdew16 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Voor diegene die veel chinees apparatuur gebruiken met verkeerde stekkers..
Deze smalle omvormers zijn dan ideaal.
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649
Deze smalle omvormers zijn dan ideaal.
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik ben bezig mijn plantensensoren te installeren met behulp van deze site:
https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE
Nu heb ik de hele tutorial gevolgd en lukt alles tot het volgende;
Next, add your device's Bluetooth address into the appropriate 'update' call at the bottom of the script. Edit the domoticz.py script
Add the Domoticz server IP address at the top, as well as any login information (if necessary).
Also add the four IDX codes (the unique numbers) of the Domoticz switches that you created earlier. You can find those IDX numbers in the devices list in Domoticz. If you made them in the correct order above this should be easy:
Wat bedoelen ze nu met :
Edit the domoticz.py script
Add the Domoticz server IP address at the top, as well as any login information (if necessary).
Waar moet ik dat script aanpassen en mijn ip adres plaatsen? Add the domoitcz server ip at the top van wat?
https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE
Nu heb ik de hele tutorial gevolgd en lukt alles tot het volgende;
Next, add your device's Bluetooth address into the appropriate 'update' call at the bottom of the script. Edit the domoticz.py script
Also add the four IDX codes (the unique numbers) of the Domoticz switches that you created earlier. You can find those IDX numbers in the devices list in Domoticz. If you made them in the correct order above this should be easy:
Wat bedoelen ze nu met :
Edit the domoticz.py script
Waar moet ik dat script aanpassen en mijn ip adres plaatsen? Add the domoitcz server ip at the top van wat?
@vwtune
In ~/domoticz/scripts/python/miflora
Het gedeelte over bluez kan je overigens gewoon overslaan als je een rpi3 hebt. Met apt-get kan je een up to date versie van bluez installeren. En het gedeelte over hciconfig overigens ook. Gebruik bluetoothctl.
In ~/domoticz/scripts/python/miflora
Het gedeelte over bluez kan je overigens gewoon overslaan als je een rpi3 hebt. Met apt-get kan je een up to date versie van bluez installeren. En het gedeelte over hciconfig overigens ook. Gebruik bluetoothctl.
Top thanks, maar wanneer ik in die directory: edit domoticz.py type, dan opent ie wel, maar kan ik niets aanpassen? Zie hieronderLaagheim schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:34:
@vwtune
In ~/domoticz/scripts/python/miflora![]()
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts/python/miflora $ edit domoticz.py
import urllib.request
import base64
import time
from miflora.miflora_poller import MiFloraPoller, \
MI_CONDUCTIVITY, MI_MOISTURE, MI_LIGHT, MI_TEMPERATURE, MI_BATTERY
# Settings for the domoticz server
# Forum see: http://domoticz.com/forum...mi+flora&start=20#p105255
domoticzserver = "127.0.0.1:8080"
domoticzusername = ""
domoticzpassword = ""
# So id devices use: sudo hcitool lescan
# Sensor IDs
# Create 4 virtual sensors in dummy hardware
# type temperature
# type lux
# type percentage (moisture)
[ Voor 39% gewijzigd door vwtune op 22-01-2018 18:20 ]
Type: sudo nano domoticz.py, pas het bestand aan en dan doe je ctrl-x (dus de control toets en de x toets tegelijk) en twee keer ja. (Twee keer op de j of y als je taal op engels staat.)
Iemand die mij kan helpen met LUa? ik geloof ik dat dit namelijk nooit ga oplossen met een blocky.
Ik heb een xiomi deur sensor in gebruik achter een schakelaar. dit werkt heel goed op 1 ding na.
de deur sensor stuur een on of een off signaal.
Echter het on signaal herhaald zich na 1 minuut, en dan na 3 minuten.
Ik schakel een lamp door naar de status verandering van de deursensor te kijken. Echter als hij on staat en hij krijg weer een on commando gaat de lamp uit.
Dit komt omdat ik de via een Alexa/ App en schakelaar wil bedienen.
Kortom ik heb een stukje LUA script nodig die doet:
If ON and (vorige status) is OFF
Set "Xiaomi test" to ON
If OFF and (vorige status) is ON
Set "Xiaomi test"to OFF
Bestaat er zo een vorige status check? en is bovenstaande dus mogelijk? ik hoop het want ik soms moet ik nu 2 keer de schakelaar bedienen om de lamp uit de doen en is de WAF factor -1.000.000
WIe kan mij helpen?
andere slimme oplossingen zijn ook welkom, ik zie het na een uur niet meer
Ik heb een xiomi deur sensor in gebruik achter een schakelaar. dit werkt heel goed op 1 ding na.
de deur sensor stuur een on of een off signaal.
Echter het on signaal herhaald zich na 1 minuut, en dan na 3 minuten.
Ik schakel een lamp door naar de status verandering van de deursensor te kijken. Echter als hij on staat en hij krijg weer een on commando gaat de lamp uit.
Dit komt omdat ik de via een Alexa/ App en schakelaar wil bedienen.
Kortom ik heb een stukje LUA script nodig die doet:
If ON and (vorige status) is OFF
Set "Xiaomi test" to ON
If OFF and (vorige status) is ON
Set "Xiaomi test"to OFF
Bestaat er zo een vorige status check? en is bovenstaande dus mogelijk? ik hoop het want ik soms moet ik nu 2 keer de schakelaar bedienen om de lamp uit de doen en is de WAF factor -1.000.000
WIe kan mij helpen?
andere slimme oplossingen zijn ook welkom, ik zie het na een uur niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 22-01-2018 18:51 ]
- leeg -
@luigi87, met variabelen kun je wel wat knutselen denk ik.
Alleen zie ik het probleem nog niet precies denk ik. De deursensor stuurt cyclisch een 'On' signaal indien open en eenmalig een 'Off' signaal als hij gesloten is? De schakelaar stuurt gewoon een 'On' en een 'Off' signaal of alleen een 'On' signaal bij indrukken? De Alexa/app integratie... hoe werkt die? is dat een dummy switch in Domoticz?
Je kunt toch prima alle statussen van de verschillende inputs in een if/elseif zetten?
Alleen zie ik het probleem nog niet precies denk ik. De deursensor stuurt cyclisch een 'On' signaal indien open en eenmalig een 'Off' signaal als hij gesloten is? De schakelaar stuurt gewoon een 'On' en een 'Off' signaal of alleen een 'On' signaal bij indrukken? De Alexa/app integratie... hoe werkt die? is dat een dummy switch in Domoticz?
Je kunt toch prima alle statussen van de verschillende inputs in een if/elseif zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 22-01-2018 19:18 ]
Om het simpel te houden laten we Alexa even buiten beschouwing.tozzke schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:18:
@luigi87, met variabelen kun je wel wat knutselen denk ik.
Idd de deursensor stuurt cyclisch een on command. En 1 malig een off.
Wat ik uiteindelijk nodig heb is een dummy switch die maar 1 keer op on gaat en erna niet meer geupdate wordt tot die een off krijgt.
Ik check namelijk zowel de on als de off. Want indien de lampen aan staan kan het deur sensor on commando een off betekenen.
Hoop dat dit meer duidelijk maakt.
- leeg -
Nee, helaas 
Hoezo kan een 'On' commando van de deursensor de lamp uitschakelen?
Maar je kunt die deursensor prima naar een dummy deursensor "spiegelen" maar dan zonder het cyclische dmv:
Maar je kunt die deursensor prima naar een dummy deursensor "spiegelen" maar dan zonder het cyclische dmv:
Lua:
1
2
3
4
| If devicechanged['deursensor fysiek'] == 'On' and otherdevices['deursensor dummy'] == 'Off' then commandArray[deursensor dummy] = 'On' If devicechanged['deursensor fysiek'] == 'Off' and otherdevices['deursensor dummy'] == 'On' then commandArray[deursensor dummy] = 'Off' |
[ Voor 71% gewijzigd door tozzke op 22-01-2018 19:38 ]
Verwijderd
Ik heb het zo opgelost, inderdaad met een variabele:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| commandArray = {} -- Schakelaar woonkamer tbv Hue if ((devicechanged['Schakelaar Huiskamer'] == 'On') and (uservariables['SchakelaarWoonkamerLastStatus'] == 'Off')) then if (otherdevices['Hue Woonkamer'] == 'On') then commandArray['Hue Woonkamer'] = 'Off' else commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' end commandArray['Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus']= 'On' elseif ((devicechanged['Schakelaar Huiskamer'] == 'Off') and (uservariables['SchakelaarWoonkamerLastStatus'] == 'On')) then if (otherdevices['Hue Woonkamer'] == 'On') then commandArray['Hue Woonkamer'] = 'Off' else commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' end commandArray['Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus']= 'Off' end return commandArray |
Omdat je niet weet of de verlichting aan is (mogelijk gebruik je ook je telefoon of een schema om je verlichting aan/uit te zetten), moet je elke wijziging gebruiken voor aan dan wel uitzetten. Het probleem is dat 'ie na een bepaalde tijd nog een keer een ON-commando stuurt en je daardoor dus weer je verlichting uitzet.tozzke schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:35:
Nee, helaas
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 19:40 ]
maar dan heb je het toch simpelweg verkeerd geprogrammeerd? Een 'On' van de deursensor (deur open) moet het licht nooit uitzetten lijkt me. Ik zie niet in waarom je dat wél zou willen. En hoezo weet je de status van de lamp niet? die kun je toch prima verwerken in de lua?
En vul dit aan met de schakelaars waarmee je de lamp ook wilt schakelen
Lua:
1
2
3
4
| if devicechanged['deursensor'] == 'On' and otherdevices['lamp'] == 'Off' then commandArray['lamp'] = 'On' elseif devicechanged['deursensor'] == 'Off' and otherdevices['lamp'] == 'On' then commandArray['lamp'] = 'Off' |
[ Voor 8% gewijzigd door tozzke op 22-01-2018 19:49 ]
Verwijderd
Als je een 'normale' schakelaar hebt kan deze dus op 2 standen staan, aan of uit. Als je schakelaar op uit staat en je hebt je lampen aangezet met de Amazon Echo of via je smartphone, zou je dus eerst de schakelaar aan moeten zetten en dan weer uittozzke schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:45:
maar dan heb je het toch simpelweg verkeerd geprogrammeerd? Een 'On' van de deursensor (deur open) moet het licht nooit uitzetten lijkt me. Ik zie niet in waarom je dat wél zou willen. En hoezo weet je de status van de lamp niet? die kun je toch prima verwerken in de lua?
Lua:
1 2 3 4 if devicechanged['deursensor'] == 'On' and otherdevices['lamp'] == 'Off' then commandArray['lamp'] = 'On' elseif devicechanged['deursensor'] == 'Off' and otherdevices['lamp'] == 'On' then commandArray['lamp'] = 'Off'
/edit: Het gaat dus niet om een deursensor met de functie deursensor, maar een deursensor die achter een wandschakelaar zit
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 19:55 ]
@luigi87 Ik zie zelf ook geen herhaalde ON of OFF bij m'n deursensoren. Hoezo stuurt jouw deursensor de status dan meerdere keren ?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Jij hebt waarschijnlijk een puls-schakelaar en geen 'normale' schakelaar? Bij mij is het patroon exact hetzelfde.M.v.Veelen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:55:
@luigi87 Ik zie zelf ook geen herhaalde ON of OFF bij m'n deursensoren. Hoezo stuurt jouw deursensor de status dan meerdere keren ?
code:
1
2
3
| 2018-01-05 16:41:46 On 2018-01-05 16:37:47 On 2018-01-05 16:36:47 On |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 19:57 . Reden: voorbeeld toegevoegd ]
deursensor achter een wandschakelaar? watwat?
Ah nu snap ik het verhaal.
Dan zul dus als je de echo een variable of virtuele schakelaar mee moeten laten schakelen.
En natuurlijk ook als je de schakelaar bediend.
Dan laat je het Lua scriptje kijken naar die virtuele schakelaar of variable.
Dan weet je in elk geval of die is ingeschakeld en dan maakt het niet door wie of wat.
@M.v.Veelen
Vroeg ik mij ook al af, kan niet een hele lange battery duur hebben
Dan zul dus als je de echo een variable of virtuele schakelaar mee moeten laten schakelen.
Dan laat je het Lua scriptje kijken naar die virtuele schakelaar of variable.
Dan weet je in elk geval of die is ingeschakeld en dan maakt het niet door wie of wat.
@M.v.Veelen
Vroeg ik mij ook al af, kan niet een hele lange battery duur hebben
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Klopt. Maar dan nog: als de verbinding gesloten is (deur dicht of schakelaar AAN), dan wordt toch slechts keer die status verstuurd en niet na 1 en/of 3 minuten nog een keer?Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:56:
[...]
Jij hebt waarschijnlijk een puls-schakelaar en geen 'normale' schakelaar? Bij mij is het patroon exact hetzelfde.
code:
1 2 3 2018-01-05 16:41:46 On 2018-01-05 16:37:47 On 2018-01-05 16:36:47 On
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
ON = deur open (als ik het mij goed herinner). En dan wordt het commando dus na 1 en 3 minuten herhaald. Andersom niet.M.v.Veelen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:57:
[...]
Klopt. Maar dan nog: als de verbinding gesloten is (deur dicht of schakelaar AAN), dan wordt toch slechts keer die status verstuurd en niet na 1 en/of 3 minuten nog een keer?
Je hebt de variabele alleen nodig via de schakelaar, immers via de Echo kun je gewoon een aan of uit-commando geven i.p.v. togglen.Siewert schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:57:
Ah nu snap ik het verhaal.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 20:01 ]
Ik zie dat herhalen van de status bij mij nergens terug. Ook niet als 1 van de ramen / deuren open staat ? Of begrijp ik het niet helemaal ?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Wellicht is dat dan bij niet alle deursensoren zo (ik heb de niet-Aqara versie) of hebben ze dat veranderd. Maar ik heb precies hetzelfde als @luigi87M.v.Veelen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:04:
Ik zie dat herhalen van de status bij mij nergens terug. Ook niet als 1 van de ramen / deuren open staat ? Of begrijp ik het niet helemaal ?
Je hebt de wat meer vierkante uitvoeringen:

en de uitvoering die ik heb:

Zou daar dan verschil in zitten vwb het doorgeven van de status??

¯\_(ツ)_/¯
Dit zou inderdaad wel moeten werken. Zal hem ff testen vandaag of morgen.tozzke schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:35:
Nee, helaas
Lua:
1 2 3 4 If devicechanged['deursensor fysiek'] == 'On' and otherdevices['deursensor dummy'] == 'Off' then commandArray[deursensor dummy] = 'On' If devicechanged['deursensor fysiek'] == 'Off' and otherdevices['deursensor dummy'] == 'On' then commandArray[deursensor dummy] = 'Off'
daar heb ik ook mee gespeeld maar ja kan een Variable weer niet een blocky op Device change laten triggeren.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:38:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 commandArray = {} -- Schakelaar woonkamer tbv Hue if ((devicechanged['Schakelaar Huiskamer'] == 'On') and (uservariables['SchakelaarWoonkamerLastStatus'] == 'Off')) then if (otherdevices['Hue Woonkamer'] == 'On') then commandArray['Hue Woonkamer'] = 'Off' else commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' end commandArray['Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus']= 'On' elseif ((devicechanged['Schakelaar Huiskamer'] == 'Off') and (uservariables['SchakelaarWoonkamerLastStatus'] == 'On')) then if (otherdevices['Hue Woonkamer'] == 'On') then commandArray['Hue Woonkamer'] = 'Off' else commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' end commandArray['Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus']= 'Off' end return commandArray
[...]
Omdat je niet weet of de verlichting aan is (mogelijk gebruik je ook je telefoon of een schema om je verlichting aan/uit te zetten), moet je elke wijziging gebruiken voor aan dan wel uitzetten. Het probleem is dat 'ie na een bepaalde tijd nog een keer een ON-commando stuurt en je daardoor dus weer je verlichting uitzet.
Jup een on van de schakelaar zou een off van de lamp kunnen betekenen.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:53:
[...]
Als je een 'normale' schakelaar hebt kan deze dus op 2 standen staan, aan of uit. Als je schakelaar op uit staat en je hebt je lampen aangezet met de Amazon Echo of via je smartphone, zou je dus eerst de schakelaar aan moeten zetten en dan weer uit
/edit: Het gaat dus niet om een deursensor met de functie deursensor, maar een deursensor die achter een wandschakelaar zit
Ik vindt dit ook wat vaag maar denk aan een firmware update,M.v.Veelen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:55:
Maar al mijn laatst bezorgde doen het na de "Hack" ervoor ook niet.
Mijn oude die ook gehackt zijn doen dit dan ook weer niet.
Maar zag ook iemand anders in het Xiaomi forum die het zelfde had.
ik heb alleen maar de Xiaomi zelf, dus de ronde.
overigens is on, na 1 minuut weer on, en dan na 3 minuten erna houd die op.
dus denk dat de batt verloopt wel mee valt (zal wel wat sneller gaan).
[ Voor 14% gewijzigd door luigi87 op 22-01-2018 20:19 ]
- leeg -
Wacht heel even. Ik keek steeds in het log van de sensor en zag daar alleen maar de enkele statusmeldingen. Zojuist de voordeur > 1 minuut open laten staan (brrrr....koud !) en toen zag ik in het Domoticz log wel degelijk een 2e keer de status voorbij komen dat de voordeur open staat. Ik heb niets gezegd.
Dan wordt het dus toch met een uservariabele proberen op te lossen.....
Dan wordt het dus toch met een uservariabele proberen op te lossen.....
code:
1
2
| 2018-01-22 20:15:15.346 (Xiaomi GW) Light/Switch (Voordeur (X)) 2018-01-22 20:15:35.383 (Xiaomi GW) Light/Switch (Voordeur (X)) |
[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 22-01-2018 20:18 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
@M.v.Veelen Ik heb ook de onderste, maar heb toch echt hetzelfde probleem nevermind 
@luigi87 Volgens mij is mijn code wat jij zoekt, want ik had precies hetzelfde probleem
Hoef je alleen de device-namen aan te passen en een variabele aan te maken.
je variabele schrijf je alleen weg, die verandert alleen als jij 'm aanpast d.m.v. een event.
@luigi87 Volgens mij is mijn code wat jij zoekt, want ik had precies hetzelfde probleem
Dat hoeft ook nietluigi87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:15:
[...]
daar heb ik ook mee gespeeld maar ja kan een Variable weer niet een blocky op Device change laten triggeren.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 20:22 ]
Deze zou het toch ook moeten doen? want ik heb het nu gedesignd met een dummy ertussen. deze is ook wat compacterVerwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:18:
@M.v.Veelen Ik heb ook de onderste, maar heb toch echt hetzelfde probleem
tozzke schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:35:
Lua:
1 2 3 4 If devicechanged['deursensor fysiek'] == 'On' and otherdevices['deursensor dummy'] == 'Off' then commandArray[deursensor dummy] = 'On' If devicechanged['deursensor fysiek'] == 'Off' and otherdevices['deursensor dummy'] == 'On' then commandArray[deursensor dummy] = 'Off'
- leeg -
Verwijderd
Je zet hier alleen de lamp nog niet mee aan/uit, je zet alleen de dummy om.luigi87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:21:
[...]
Deze zou het toch ook moeten doen? want ik heb het nu gedesignd met een dummy ertussen. deze is ook wat compacter
[...]
/edit:
Toelichting:
Schakelaar Huiskamer = fysieke schakelaar
Hue Woonkamer = verlichting (dus die zet je aan of uit)
Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus = de variabele die bijhoudt wat laatste stand v/d schakelaar was
Dus als de fysieke schakelaar verandert t.o.v. de variabele, heb je 'm dus fysiek omgezet en wil je de lampen aan of uitzetten.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 20:25 . Reden: toelichting toegevoegd ]
Oke dat is prima. want ik heb een andere dummy switch aangemaakt om 2 lampen te bedienen. en dan heb ik de Domoticz app ook gelijk 1 switch hiervoor.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:23:
[...]
Je zet hier alleen de lamp nog niet mee aan/uit, je zet alleen de dummy om.
Wel wakker blijven he Tozzketozzke schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:57:
deursensor achter een wandschakelaar? watwat?
check dit even:
luigi87 in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
[ Voor 29% gewijzigd door luigi87 op 22-01-2018 20:27 ]
- leeg -
Woeeps dubbelpost 
om er toch maar gebruik van te maken.
@tozzke
@M.v.Veelen
@Verwijderd
Jullie zijn mijn en mijn vriendins helden! ik kan de bug eruit halen en mag vanacht in me eigen bed slapen ipv op de bank

om er toch maar gebruik van te maken.
@tozzke
@M.v.Veelen
@Verwijderd
Jullie zijn mijn en mijn vriendins helden! ik kan de bug eruit halen en mag vanacht in me eigen bed slapen ipv op de bank
[ Voor 173% gewijzigd door luigi87 op 22-01-2018 20:29 ]
- leeg -
Zo herkenbaar...... ik heb een Sonoff in een lamp verwerkt en deze reageert niet altijd meteen op een UIT signaal. Ondanks dat ik heb gezegd dat ik donderdag (mijn wekelijkse vrije dag) de Sonoff bedraad ga uitvoeren en het opgelost wordt, straalt de ergernis er vanaf als de lamp weer eens niet uit wil. Hahahaha.
Tsja, de GAF/WAF moeten we goed rekening mee houden :-)
¯\_(ツ)_/¯
Haha lol.M.v.Veelen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:33:
Zo herkenbaar...... ik heb een Sonoff in een lamp verwerkt en deze reageert niet altijd meteen op een UIT signaal. Ondanks dat ik heb gezegd dat ik donderdag (mijn wekelijkse vrije dag) de Sonoff bedraad ga uitvoeren en het opgelost wordt, straalt de ergernis er vanaf als de lamp weer eens niet uit wil. Hahahaha.
Tja als het niet direct is, is het niet goed en had het ouderwets met domme dimmer of schakelaar gekunt.
Die kreeg ik dit weekend naar me hoofd.
Maar is die sonoff zo traag dan? En heb je een powerplug of zo een trafo ding.
- leeg -
Gebruik een gestripte Sonoff S20 (Powerplug) in een lasdoos buiten voor een lamp bij een tuinhek aan het eind van de tuin. Xiaomi Smart Wireless Switch in de schuur er en zit iets van 20 meter tussen die 2. Lamp gaat met hooguit een halve sec vertraging aan/uit.luigi87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:34:
[...]
Deze draait nu een aantal maanden en is uiterst stabiel.
Omdat alles via wifi schakelt bepaald je ontvangst voor elke apparaat of dit stabiel werkt.
Als je een net aan ontvangst hebt zal je merken dat je problemen kan krijgen.
Prima inzetbaar maar wel zorgen voor voldoende wifi signaal op de plekken
Bij mij duurt het soms ook even voordat alles uitgaat.luigi87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:34:
[...]
Haha lol.
Tja als het niet direct is, is het niet goed en had het ouderwets met domme dimmer of schakelaar gekunt.
Het rare is dat meerdere Hue lampen vaak één voor één uitgaan. Volgens mij is Domoticz gewoon een beetje traag.
Heb overigens Hue, Sonoff en Milight in één kamer. De vertraging zit duidelijk in Domoticz zelf, want al deze zaken gedragen zich hetzelfde: het schakelt uit op de volgorde waarin het in de "alles uit" scene staat.
Ik en vriendin irriteren ons er alleen niet aan. De eerste lamp gaat al na een halve seconde uit dus dan weet je dat de rest toch ook wel gaat. En daarnaast... wat is nou makkelijker: TV uitzetten, TV schakelaar uitzetten en 4 lampen uitdoen of 1x "hey google, turn off the living room" zeggen terwijl je al naar buiten loopt.
Volgens mij reageert Domoticz niet traag, maar is dat gewoon hoe Domoticz werkt. Als je een groep maakt zet hij niet alle apparaten tegelijk uit, maar na elkaar, daarom moet je ook de volgorde aangeven in die groepDuci schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:11:
[...]
Bij mij duurt het soms ook even voordat alles uitgaat.
Het rare is dat meerdere Hue lampen vaak één voor één uitgaan. Volgens mij is Domoticz gewoon een beetje traag.
[...]
Heb ze beide maar zie geen verschilM.v.Veelen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:13:
Je hebt de wat meer vierkante uitvoeringen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bing
Ik begrijp dat ie die volgorde aanhoudt, maar op de één of andere manier duurt het soms 3 seconden om alles uit te zetten maar soms ook 10..Phoolie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Volgens mij reageert Domoticz niet traag, maar is dat gewoon hoe Domoticz werkt. Als je een groep maakt zet hij niet alle apparaten tegelijk uit, maar na elkaar, daarom moet je ook de volgorde aangeven in die groep
Verwijderd
Ik vind mijn manier een stuk makkelijk, ik loop gewoon wegDuci schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:11:
[...]
wat is nou makkelijker: TV uitzetten, TV schakelaar uitzetten en 4 lampen uitdoen of 1x "hey google, turn off the living room" zeggen terwijl je al naar buiten loopt.
De rest regelt het systeem.
Ben ik ook een tijdje mee bezig geweest, maar heb het nooit geperfectioneerd.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Ik vind mijn manier een stuk makkelijk, ik loop gewoon weg
De rest regelt het systeem.
Ik had aanwezigheidsdetectie van sensoren en pingen van telefoons, maar op één of andere manier gingen er wel eens dingen uit terwijl dat niet de bedoeling was (telefoons die wifi verloren ofzo), of juist midden in de nacht aan.
En ik wil ook geen buffer van een kwartier. Dan staat mijn spul nog een tijdje te branden als ik weg ga: verspilling van energie, en dan zit ik me de hele dag af te vragen of mijn lichten wel uit zijn gegaan.
Verwijderd
Had ik in het begin ook last van. Daarom heb ik een extra bewegingssensor geplaatst onder andere.Duci schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Ben ik ook een tijdje mee bezig geweest, maar heb het nooit geperfectioneerd.
Ik had aanwezigheidsdetectie van sensoren en pingen van telefoons, maar op één of andere manier gingen er wel eens dingen uit terwijl dat niet de bedoeling was (telefoons die wifi verloren ofzo), of juist midden in de nacht aan.
Lichten uit kan je gewoon een notificatie van ontvangen op je telefoonEn ik wil ook geen buffer van een kwartier. Dan staat mijn spul nog een tijdje te branden als ik weg ga: verspilling van energie, en dan zit ik me de hele dag af te vragen of mijn lichten wel uit zijn gegaan.
Mijn buffer staat op 20 minuten, televisie zet ik nog wel handmatig uit want dat kan Domoticz niet. De rest van de verlichting gaat 80% vanzelf, alleen de keuken nog niet maar krijg net een push message van PostNL dat mijn benodigde hardware geleverd is om dat mogelijk te maken

Maar of het nu direct of 20 minuten aan blijft boeit me niet zoveel. Alles is LED en ik heb een overschot op de zonnepanelen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 14:14 ]
Had hem in eerste instantie gesteld in het Xiaomi/Aqara subforum, maar stel hem ook hier even:
Even een vraag, wat is jullie ervaring met 433mhz rolluik bediening?
Zit zelf al een lange tijd te twijfelen om mijn nu nog bedrade systeem om te zetten naar draadloos. Ik wilde het liefst 433mhz mijden, maar lijk erop dat het 433mhz is of Z-wave. Aangezien ik al een Rflink heb, lijkt het me niet nuttig om z-wave te nemen. Ik heb namelijk 433mhz draaien, Sonoff en de Aqara sensoren(zigbee) zijn onderweg.
Hoe veilig is een 433mhz systeem van KaKu bijvoorbeeld? Of kan mijn buurman dadelijk ook mijn rolluik bedienen met zijn Rflink?
Ik ontvang met mijn Rflink erg veel signalen, wat voor simpele weerstations heel handig is maar voor de veiligheid lijkt het me wat minder.
Concreet:
Heeft iemand hier ooit indringers gehad op zijn 433mhz signaal?
Zijn er Wifi alternatieven om dit te regelen? Sonoff, maar dan voor Rolluiken?
Zit zelf al een lange tijd te twijfelen om mijn nu nog bedrade systeem om te zetten naar draadloos. Ik wilde het liefst 433mhz mijden, maar lijk erop dat het 433mhz is of Z-wave. Aangezien ik al een Rflink heb, lijkt het me niet nuttig om z-wave te nemen. Ik heb namelijk 433mhz draaien, Sonoff en de Aqara sensoren(zigbee) zijn onderweg.
Hoe veilig is een 433mhz systeem van KaKu bijvoorbeeld? Of kan mijn buurman dadelijk ook mijn rolluik bedienen met zijn Rflink?
Ik ontvang met mijn Rflink erg veel signalen, wat voor simpele weerstations heel handig is maar voor de veiligheid lijkt het me wat minder.
Concreet:
Een lamp of standbykiller zou ik nog wel met 433mhz willen bedienen.patatman12 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:27:
Had hem in eerste instantie gesteld in het Xiaomi/Aqara subforum, maar stel hem ook hier even:
Concreet:
Maar rolluiken of andere zaken die geen risico marge hebben met z-wave of andere beveiligd iets.
Maar 433mhz heeft geen beveiliging is dus totaal onveilig.
433mhz is binnen een tel te achterhalen.
Zoals je zelf aangeeft ontvang jij veel signalen.
Zo kun je dus ook signalen voorbij zien komen van garage/licht afstandsbedieningen voorbij zien komen.
Dat kan de buurman dus ook en als hij eenmaal doorheeft dat jij met 433mhz je rolluiken schakelt hij deze ook kan bedienen.
Z-Wave daar in tegen moet je al koppelen en zonder koppeling niet te bedienen.
Verder kun je met z-wave deze koppeling ook encrypted koppelen.
En is dan al bijna geen bruikbaar signaal (alles is te kraken) te achterhalen.
En natuurlijk zoals je vast al weet heeft z-wave het voordeel dat het 2weg is terwijl 433mhz niet.
Dus is het hopen dat dat je luiken dicht gaan en er geen verstoring in het signaal is waardoor er mogelijk 1 open blijft staan en Z-wave koppelt zijn status terug,
WiFi alternatieven zullen er vast zijn maar geen idee van, nooit in verdiept.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Uit een ander topic:patatman12 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:27:
Concreet:
naftebakje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:59:
[...]
Met deze http://www.electrodragon....board-spdt-based-esp8266/ kan je je bestaande knop werkend houden, en hem ook via wifi aansturen.
- eerste relais schakelt spanning ofwel naar draaiknop, ofwel naar 2e relais.
- tweede relais uitgangen hangen parallel met de uitgangen van de draaiknop
Maar als je de draaiknop weg wil, kan dat uiteraard ook perfect.
edit; en dan vermijd je ook meteen bovenstaand risico.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Super! Zoiets zocht ik dus, had zelf al verzonnen iets met de ESP8266 te bouwen in het ergste geval.
Nu zou ik dus via MQTT de boel kunnen bedienen, gaaf!
Ik ga er 2 bestellen :-)
ja ik kan de lampen van de buurman bedienen die op 433 zitten (en die van de achterbuurman en daar de buren van ook)patatman12 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:27:
Concreet:
Bij mij in de wijk is het een drama wat dat betreft. Veel dingen in die band en dat zorgt ook voor niet aankomen van aan/uit signalen
Ik weet idd dat het op zich goed zou moeten kunnen werken.. zou er eens wat tijd in moeten stoppen. Maar vind het wel echt onacceptabel om dingen "zomaar" aan of uit te hebben gaan, of lang nadat ik weg ben uit. Dat gaat toch echt het doel voorbij. Vandaar dat ik nu op voice control uit ben gekomen: alles in de huiskamer is op afstand te bedienen met voice. Controle vs gemak..Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:10:
[...]
Had ik in het begin ook last van. Daarom heb ik een extra bewegingssensor geplaatst onder andere.
[...]
Lichten uit kan je gewoon een notificatie van ontvangen op je telefoon
Mijn buffer staat op 20 minuten, televisie zet ik nog wel handmatig uit want dat kan Domoticz niet. De rest van de verlichting gaat 80% vanzelf, alleen de keuken nog niet maar krijg net een push message van PostNL dat mijn benodigde hardware geleverd is om dat mogelijk te maken
Maar of het nu direct of 20 minuten aan blijft boeit me niet zoveel. Alles is LED en ik heb een overschot op de zonnepanelen
Overigens kan ik met voice ook de TV aanzetten, de speakers aandoen en een muziekje spelen, etc. Dat lijkt me niet handig om aan te sturen met aanwezigheid.
Kun je dat niet anders oplossen dan?Duci schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:44:
[...]
Ik weet idd dat het op zich goed zou moeten kunnen werken.. zou er eens wat tijd in moeten stoppen. Maar vind het wel echt onacceptabel om dingen "zomaar" aan of uit te hebben gaan, of lang nadat ik weg ben uit. Dat gaat toch echt het doel voorbij. Vandaar dat ik nu op voice control uit ben gekomen: alles in de huiskamer is op afstand te bedienen met voice. Controle vs gemak..
Overigens kan ik met voice ook de TV aanzetten, de speakers aandoen en een muziekje spelen, etc. Dat lijkt me niet handig om aan te sturen met aanwezigheid.
De vrouw wil het niet dus nog geen tijd in voice control gestoken, ze heeft er echt een graf hekel aan (domotica sowieso)
Maar kort samengevat zoals ik het hier heb.
Bij avond bijvoorbeeld:
1. Iemand thuis AAN (telefoons, laptops, televisie, motion of powerusage van de z-wave plugs)
2. Iemand thuis is dus AAN en verlichting gaat aan bij een bepaald LUX level
3. Iedereen gaat weg of naar bed en doen het licht niet uit dan na een uur word alles uitgeschakeld.
Of Iedereen gaat weg of naar bed en men schakelt de verlichting dmv wandschakelaar uit zoals je vroeger ook deed.
Domoticz weet dat het donker maar er word dus handmatig uitgeschakeld.
Dus nu zal in mijn geval na 5 min het uitschakel programma gaan lopen.
Lampen zijn al handmatig uitgeschakeld, dus nu rest alleen nog de standbykillers, kachel, lang_weg_verlichtings_programma en weet ik veel wat voor zaken nog meer.
Hier betekend dus dat als wij de verlichting in de kamer uitschakelen en het is donker dat we van plan zijn te vertrekken of te slapen.
Tuurlijk zijn er andere condities in mijn scripts, maar de verlichting zal nooit lang na branden als we ze niet uit doen en weg gaan.
Tijd staat wel op een uur, maar als er geen telefoon in huis is dan is het na 5min wel gebeurt als er geen motion en stroomverbruik is.
Verwijderd
Die handelingen voer ik met een afstandsbediening uit, stembediening is mij te traag.Duci schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:44:
[...]
Ik weet idd dat het op zich goed zou moeten kunnen werken.. zou er eens wat tijd in moeten stoppen. Maar vind het wel echt onacceptabel om dingen "zomaar" aan of uit te hebben gaan, of lang nadat ik weg ben uit. Dat gaat toch echt het doel voorbij. Vandaar dat ik nu op voice control uit ben gekomen: alles in de huiskamer is op afstand te bedienen met voice. Controle vs gemak..
Ik ben ook van plan thuis mijn lampen te gaan schakelen met Domoticz, alleen kan ik iets qua RFXcom niet helemaal helder krijgen; Kan ik met mijn huidige KaKu afstandbediening Domoticz overrulen? Snapt Domoticz b.v. als ik handmatig een lamp uitschakel met de afstandbediening?
Kort: nee.Danielson schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:40:
Ik ben ook van plan thuis mijn lampen te gaan schakelen met Domoticz, alleen kan ik iets qua RFXcom niet helemaal helder krijgen; Kan ik met mijn huidige KaKu afstandbediening Domoticz overrulen? Snapt Domoticz b.v. als ik handmatig een lamp uitschakel met de afstandbediening?
Bij mij werkt dat zeker. De status van de lamp in Domoticz wordt dan netjes op 'uit' gezet als je die met je afstandsbediening uitschakelt.Danielson schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:40:
Wat is jou ervaring qua betrouwbaarheid? Mist je RFXcom wel eens een status of valt het reuze mee?Mardox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:42:
[...]
Bij mij werkt dat zeker. De status van de lamp in Domoticz wordt dan netjes op 'uit' gezet als je die met je afstandsbediening uitschakelt.
Eigenlijk komt de status in Domoticz altijd mee dan. Als de lamp uitgaat is het signaal ook door RFXcom -> Domoticz ontvangen. Ik zit nu even hard te denken of ik het in het verleden nog anders had opgelost waardoor de status meekomt, maar volgens mij heb ik gewoon Domoticz op 'automatisch leren' gezet en de lamp of contactdoos met de afstandsbediening ingeschakeld, waardoor het aan elkaar gekoppeld is.Danielson schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:43:
[...]
Wat is jou ervaring qua betrouwbaarheid? Mist je RFXcom wel eens een status of valt het reuze mee?
Dat klinkt goed! Ik zit zo in dubio;Mardox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:47:
[...]
Eigenlijk komt de status in Domoticz altijd mee dan. Als de lamp uitgaat is het signaal ook door RFXcom -> Domoticz ontvangen. Ik zit nu even hard te denken of ik het in het verleden nog anders had opgelost waardoor de status meekomt, maar volgens mij heb ik gewoon Domoticz op 'automatisch leren' gezet en de lamp of contactdoos met de afstandsbediening ingeschakeld, waardoor het aan elkaar gekoppeld is.
1. Ik heb een Z-Wave stick, maar die schakelaars zijn zo duur.
2. Ik heb KaKu, maar geen RFXcom
Wat zouden jullie mij adviseren?
Sorry hoor, maar je verteld halve waarheden. Je hebt verschillende 443 Mhz protocollen. De oude protocollen kan je inderdaad onderscheppen en uitzenden met bijvoorbeeld een RFXCom of RFlink. De nieuwe KaKu zullen enkel schakelen op de afstandsbediening/schakelaar/Domoticz aansturing die het heeft geleerd. Je RFXCom zal deze misschien wel ontvangen maar niet kunnen gebruiken.Siewert schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:54:
[...]
Een lamp of standbykiller zou ik nog wel met 433mhz willen bedienen.
Maar rolluiken of andere zaken die geen risico marge hebben met z-wave of andere beveiligd iets.
Maar 433mhz heeft geen beveiliging is dus totaal onveilig.
433mhz is binnen een tel te achterhalen.
Zoals je zelf aangeeft ontvang jij veel signalen.
Zo kun je dus ook signalen voorbij zien komen van garage/licht afstandsbedieningen voorbij zien komen.
Dat kan de buurman dus ook en als hij eenmaal doorheeft dat jij met 433mhz je rolluiken schakelt hij deze ook kan bedienen.
Z-Wave daar in tegen moet je al koppelen en zonder koppeling niet te bedienen.
Verder kun je met z-wave deze koppeling ook encrypted koppelen.
En is dan al bijna geen bruikbaar signaal (alles is te kraken) te achterhalen.
En natuurlijk zoals je vast al weet heeft z-wave het voordeel dat het 2weg is terwijl 433mhz niet.
Dus is het hopen dat dat je luiken dicht gaan en er geen verstoring in het signaal is waardoor er mogelijk 1 open blijft staan en Z-wave koppelt zijn status terug,
WiFi alternatieven zullen er vast zijn maar geen idee van, nooit in verdiept.
RFXCom/RFLink is een goedkoop alternatief. Een RFLink is goedkoper maar heeft minder zend/ontvang-vermogen naar mijn mening. De support op de devices zijn bij beide producten erg goed te noemenDanielson schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:51:
[...]
Dat klinkt goed! Ik zit zo in dubio;
Als je dikke muren heb of veel bewapend beton dan is het natuurlijk voor alle draadloze devices lastiger om te ontvangen.
Ander nadeel van de meeste (niet alle) 433Mhz apparaten is dat het geen terugkoppeling geeft dat het daadwerkelijk heeft geschakeld. Dat doet een ZWave of Zigbee bijvoorbeeld wel.
Let wel, ZWave of Zigbee is geen heilige graal. Zo heb ik onlangs al mijn ZWave devices de deur uit gedaan. Mijn 433Mhz (KaKu) blijkt betrouwbaarder dan mijn toenmalige ZWave omgeving. Onthoud, dit is wel mijn eigen ervaring, er zijn zeker weten ook mensen die wel positieve ervaringen hebben met ZWave.
Ik weet niet of de oplossing al is gegeven?luigi87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:33:
[...]
Om het simpel te houden laten we Alexa even buiten beschouwing.
Idd de deursensor stuurt cyclisch een on command. En 1 malig een off.
Wat ik uiteindelijk nodig heb is een dummy switch die maar 1 keer op on gaat en erna niet meer geupdate wordt tot die een off krijgt.
Ik check namelijk zowel de on als de off. Want indien de lampen aan staan kan het deur sensor on commando een off betekenen.
Hoop dat dit meer duidelijk maakt.
Voor degene die een deursensor heeft die telkens "on" geeft, waarom geen dzvents script?
(Zo voorkom je dat je met variabelen of dummies moet werken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| return { active = true, on = { devices = { 'deursensor' } }, execute = function(domoticz, device) if (device.state == 'On') then domoticz.devices('lamp').switchOn().checkFirst() domoticz.log('--------------- Lamp: AAN ---------------') else domoticz.devices('Lamp').switchOff().checkFirst() domoticz.log('--------------- Lamp: UIT ---------------') end end } |
Script wordt elke keer getriggert door een wijziging in de state van de deursensor (on of off), en checkt of de lamp al aan is voor hij een commando stuurt om het aan te zetten.
[ Voor 25% gewijzigd door TravockMD op 23-01-2018 19:25 . Reden: Quote toegevoegd ]
Ik heb de Aqara versie (rechthoekige) en ik heb dat niet. 1 x On (ook al staat deze 5 minuten open) en 1 x Off.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:10:
[...]
Wellicht is dat dan bij niet alle deursensoren zo (ik heb de niet-Aqara versie) of hebben ze dat veranderd. Maar ik heb precies hetzelfde als @luigi87
edit: en mijn niet Aqara versie doet dat ook niet.
Ik zou even in de Mihome app kijken als je het daar ook ziet.
[ Voor 12% gewijzigd door jobr op 23-01-2018 19:02 ]
luigi87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:34:
[...]
Haha lol.
Nee, de Sonoff (basic) is niet traag. Hij zit slechts 2 meter van een Ubiquiti af en heeft gemiddeld 62% ontvangststerkte (volgens Tasmota). Het binnenwerk heb ik in een krimpkous gestoken en in de plafondkap van de lamp gedaan. Echter, deze is van metaal. Rond, dus misschien alleen maar extra lastig om de signalen goed op te vangen. De wandschakelaar is een opbouw Xiaomi wandschakelaar die ik dmv Domoticz de Sonoff laat schakelen. Dat gebeurt vrijwel direct. Echter, het komt regelmatig voor dat als het licht uit moet, dat de Sonoff dan niet reageert. Ik schat in dat dit door de Sonoff in de metalen plafondkap komt en niet doordat de wandschakelaar op zo'n 8 meter afstand van de Xiaomi gateway zit (met een paar wandjes ertussen).
Daarom dacht ik de gewone schakelaar weer terug te plaatsen en deze dmv een simpel tweelingsnoertje naar de Sonoff te geleiden (GND en GPIO14 als ik me niet vergis) om zo de Sonoff direct te schakelen.
Nu heb ik het event in Domoticz dusdanig aangepast dat er meerdere keren wordt geprobeerd om het licht uit te doen. En dat lukt vrij aardig, maar is echt een tijdelijke oplossing.
Edit: heb eens zitten knipperen met de lamp dmv de toggle in Tasmota, en ik krijg daar een 100% score na 40 keer aan / uit zetten van de lamp. Zou bijna denken dat het dan nog aan de Xiaomi schakelaar kan liggen dat die het signaal niet altijd goed doorgeeft (al is het dan wel vreemd dat het event wél direct getriggerd wordt....

Heb je dat binnenwerk dan nog in een krimpkous oid gedaan? Want is dat niet nogal kwetsbaar?MikeOO schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:41:
[...]
Gebruik een gestripte Sonoff S20 (Powerplug) in een lasdoos buiten voor een lamp bij een tuinhek aan het eind van de tuin. Xiaomi Smart Wireless Switch in de schuur er en zit iets van 20 meter tussen die 2. Lamp gaat met hooguit een halve sec vertraging aan/uit.
Deze draait nu een aantal maanden en is uiterst stabiel.
Omdat alles via wifi schakelt bepaald je ontvangst voor elke apparaat of dit stabiel werkt.
Als je een net aan ontvangst hebt zal je merken dat je problemen kan krijgen.
Prima inzetbaar maar wel zorgen voor voldoende wifi signaal op de plekken
Het wordt tijd dat ze wat compactere modules maken die je gewoon, net als ZWave modules, in een inbouwdoos kunt steken.
[ Voor 29% gewijzigd door M.v.Veelen op 23-01-2018 19:08 ]
¯\_(ツ)_/¯
@renedis
En over welke nieuwe KaKu heb jij het?
Of we hebben hier een kleine miscommunicatie ;-)
Maar dan mag jij mij vertellen waarom ik gewoon met mijn RFXtrx433E een nieuwe KaKu AB (signaal niet gebruikt in domoticz onderschep incl the AC code.
Deze vervolgens handmatig invoer in Domoticz of simpel bash scriptje op mijn windows machine en vervolgens als het de buurman is ontiegelijk bestook met aan/uit commando's.
Dus als ik mijn eigen signaal onderschep welke niet gebruikt is kan ik die van de buurman ook onderscheppen.
Maar dan mag jij mij vertellen waarom ik gewoon met mijn RFXtrx433E een nieuwe KaKu AB (signaal niet gebruikt in domoticz onderschep incl the AC code.
Deze vervolgens handmatig invoer in Domoticz of simpel bash scriptje op mijn windows machine en vervolgens als het de buurman is ontiegelijk bestook met aan/uit commando's.
Dus als ik mijn eigen signaal onderschep welke niet gebruikt is kan ik die van de buurman ook onderscheppen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ------------------------------------------------ Packettype = Lighting2 subtype = AC Sequence nbr = 0 ID = 08B996A decimal:9148778 Unit = 1 Command = On Signal level = 7 -64dBm |
[ Voor 6% gewijzigd door Siewert op 23-01-2018 19:07 ]
Renedis heeft waarschijnlijk "Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren" uitgevinkt en denkt dat daardoor de signalen niet meer op te vangen zijn...Siewert schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:04:
@renedis
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 ------------------------------------------------ Packettype = Lighting2 subtype = AC Sequence nbr = 0 ID = 08B996A decimal:9148778 Unit = 1 Command = On Signal level = 7 -64dBm
klinkt inderdaad als een gevalletje "kooi van Faraday" die metalen kap laat inderdaad geen signalen door. als je hem buiten de kap zou zetten. zal die het in eens veel beter doen.M.v.Veelen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:54:
[...]
Nee, de Sonoff (basic) is niet traag. Hij zit slechts 2 meter van een Ubiquiti af en heeft gemiddeld 62% ontvangststerkte (volgens Tasmota). Het binnenwerk heb ik in een krimpkous gestoken en in de plafondkap van de lamp gedaan. Echter, deze is van metaal. Rond, dus misschien alleen maar extra lastig om de signalen goed op te vangen. De wandschakelaar is een opbouw Xiaomi wandschakelaar die ik dmv Domoticz de Sonoff laat schakelen. Dat gebeurt vrijwel direct. Echter, het komt regelmatig voor dat als het licht uit moet, dat de Sonoff dan niet reageert. Ik schat in dat dit door de Sonoff in de metalen plafondkap komt en niet doordat de wandschakelaar op zo'n 8 meter afstand van de Xiaomi gateway zit (met een paar wandjes ertussen).
Daarom dacht ik de gewone schakelaar weer terug te plaatsen en deze dmv een simpel tweelingsnoertje naar de Sonoff te geleiden (GND en GPIO14 als ik me niet vergis) om zo de Sonoff direct te schakelen.
Nu heb ik het event in Domoticz dusdanig aangepast dat er meerdere keren wordt geprobeerd om het licht uit te doen. En dat lukt vrij aardig, maar is echt een tijdelijke oplossing.
Edit: heb eens zitten knipperen met de lamp dmv de toggle in Tasmota, en ik krijg daar een 100% score na 40 keer aan / uit zetten van de lamp. Zou bijna denken dat het dan nog aan de Xiaomi schakelaar kan liggen dat die het signaal niet altijd goed doorgeeft (al is het dan wel vreemd dat het event wél direct getriggerd wordt....)
[...]
Heb je dat binnenwerk dan nog in een krimpkous oid gedaan? Want is dat niet nogal kwetsbaar?
Het wordt tijd dat ze wat compactere modules maken die je gewoon, net als ZWave modules, in een inbouwdoos kunt steken.
Jap had van @tozzke al een oplossing gekregen. alleen nog niet in de praktijk kunnen brengen. maar kom neer op wat je met DZvents hebt gedaan.TravockMD schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:48:
[...]
Ik weet niet of de oplossing al is gegeven?
Voor degene die een deursensor heeft die telkens "on" geeft, waarom geen dzvents script?
(Zo voorkom je dat je met variabelen of dummies moet werken)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 return { active = true, on = { devices = { 'deursensor' } }, execute = function(domoticz, device) if (device.state == 'On') then domoticz.devices('lamp').switchOn().checkFirst() domoticz.log('--------------- Lamp: AAN ---------------') else domoticz.devices('Lamp').switchOff().checkFirst() domoticz.log('--------------- Lamp: UIT ---------------') end end }
Script wordt elke keer getriggert door een wijziging in de state van de deursensor (on of off), en checkt of de lamp al aan is voor hij een commando stuurt om het aan te zetten.
Het spijt me maar ik kom er niet echt uit.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:38:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 commandArray = {} -- Schakelaar woonkamer tbv Hue if ((devicechanged['Schakelaar Huiskamer'] == 'On') and (uservariables['SchakelaarWoonkamerLastStatus'] == 'Off')) then if (otherdevices['Hue Woonkamer'] == 'On') then commandArray['Hue Woonkamer'] = 'Off' else commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' end commandArray['Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus']= 'On' elseif ((devicechanged['Schakelaar Huiskamer'] == 'Off') and (uservariables['SchakelaarWoonkamerLastStatus'] == 'On')) then if (otherdevices['Hue Woonkamer'] == 'On') then commandArray['Hue Woonkamer'] = 'Off' else commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' end commandArray['Variable:SchakelaarWoonkamerLastStatus']= 'Off' end return commandArray
[...]
bovenstaande script zou voor mij het beste uit eindelijk werken.
zie mijn blocky:

(in dit blocky gebeurd nu dat de lamp bij een eerste on bijv aan gaat, na een minuut gaat die dan uit, na 3 minuten weer aan)
Hoe komt het script nou uit te zien dan?
heb het geprobeerd maar loop van op het deel waar jij je HUE schakelt, daar snap ik nu ff niet meer of je hem nu aan zet of uit zet.
Maar doordat jij de laatste status in een uservar zet trigger je geen 2 keer een on idd.
Hoop dat je me kan helpen, want dan kan ik ook deze blocky aanpassen:

waarbij het rode deel een poging is geweest om de lamp niet opnieuw uit te laten gaan, Werkt wel echter moet je nu soms 2 keer de fysieke schakelaar bedienen om de lamp uit te krijgen.
Even offtopic/ een lach momentje voor iederen hier
Ik had zojuist even een moment ik schei er mee uit. Me deurbel ging en me bankverlichting ging uit terwijl ik nergens een link heb liggen tussen deze lamp en de deurbel. zo vaag.

Uiteindelijk een variable opnieuw aangemaakt die ik check en probleem lijkt weg, kan nu even niet voor sure testen want me dochtertje van 3 maanden slaapt ff.
[ Voor 48% gewijzigd door luigi87 op 23-01-2018 20:42 ]
- leeg -
Ik weet niet wat je precies wil met je eerste blocky maar als je in je blocky test op schakelaar=on of schakelaar=Off dan kun je die controle net zo goed verwijderen. Die controle is namelijk altijd waar. Iets is altijd aan of uit.luigi87 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:14:
[...]
klinkt inderdaad als een gevalletje "kooi van Faraday" die metalen kap laat inderdaad geen signalen door. als je hem buiten de kap zou zetten. zal die het in eens veel beter doen.
[...]
Jap had van @tozzke al een oplossing gekregen. alleen nog niet in de praktijk kunnen brengen. maar kom neer op wat je met DZvents hebt gedaan.
[...]
Het spijt me maar ik kom er niet echt uit.
zie mijn blocky:
[afbeelding]
(in dit blocky gebeurd nu dat de lamp bij een eerste on bijv aan gaat, na een minuut gaat die dan uit, na 3 minuten weer aan)
Hoe komt het script nou uit te zien dan?
heb het geprobeerd maar loop van op het deel waar jij je HUE schakelt, daar snap ik nu ff niet meer of je hem nu aan zet of uit zet.
Maar doordat jij de laatste status in een uservar zet trigger je geen 2 keer een on idd.
Hoop dat je me kan helpen, want dan kan ik ook deze blocky aanpassen:
[afbeelding]
waarbij het rode deel een poging is geweest om de lamp niet opnieuw uit te laten gaan, Werkt wel echter moet je nu soms 2 keer de fysieke schakelaar bedienen om de lamp uit te krijgen.
Even offtopic/ een lach momentje voor iederen hier
Ik had zojuist even een moment ik schei er mee uit. Me deurbel ging en me bankverlichting ging uit terwijl ik nergens een link heb liggen tussen deze lamp en de deurbel. zo vaag.![]()
![]()
Leuk hoor domotica
![]()
Uiteindelijk een variable opnieuw aangemaakt die ik check en probleem lijkt weg, kan nu even niet voor sure testen want me dochtertje van 3 maanden slaapt ff.
PSN: PcDCch
Iets op elke willekeurige plek in de kamer zeggen (terwijl je wat anders aan het doen bent) is trager dan naar een afstandsbediening lopen en een knop indrukken?Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:32:
[...]
Die handelingen voer ik met een afstandsbediening uit, stembediening is mij te traag.
Klopt maar die functie is puur om de blocky op device status te laten triggeren.Mozart schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:59:
[...]
Ik weet niet wat je precies wil met je eerste blocky maar als je in je blocky test op schakelaar=on of schakelaar=Off dan kun je die controle net zo goed verwijderen. Die controle is namelijk altijd waar. Iets is altijd aan of uit.
- leeg -
Als je het type blocky op device zet wordt hij toch bij iedere device change uitgevoerd?luigi87 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Klopt maar die functie is puur om de blocky op device status te laten triggeren.
PSN: PcDCch
Verwijderd
Je checkt nu of je aan of uit hebt en vergelijkt dat met je variabele. Je moet juist checken of 'ie aan is, maar je variabele uit, of uit en je variabele aan. Dan weet je dat er een wijziging is. Dus je eerste stap moet je opdelen:luigi87 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:14:
[...]
Het spijt me maar ik kom er niet echt uit.
Schakelaar = aan en variabele = uit » schakel verlichting om (aan als ie nu uit is, uit als ie nu aan is)
Schakelaar = uit en variabele = aan » schakel verlichting om (aan als ie nu uit is, uit als ie nu aan is)
Schakelaar = aan en variabele = aan » niets doen
Schakelaar = uit en variabele = uit » niets doen
Je vergeet in ieder geval de variabele te updaten
Ik zou het trouwens gewoon in Lua doen, stuk handiger
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 22:04 ]
bij nog een paar keer over je script te hebben na gedacht doe je eigenlijk hetzelfde als mij. enkel kijk ik naar een variable en jij naar daadwerkelijke schakelaar die de lamp aan zet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:58:
[...]
Je checkt nu of je aan of uit hebt en vergelijkt dat met je variabele. Je moet juist checken of 'ie aan is, maar je variabele uit, of uit en je variabele aan. Dan weet je dat er een wijziging is. Dus je eerste stap moet je opdelen:
Schakelaar = aan en variabele = uit » schakel verlichting om (aan als ie nu uit is, uit als ie nu aan is)
Schakelaar = uit en variabele = aan » schakel verlichting om (aan als ie nu uit is, uit als ie nu aan is)
Schakelaar = aan en variabele = aan » niets doen
Schakelaar = uit en variabele = uit » niets doen
Je vergeet in ieder geval de variabele te updatenOp het moment dat je daadwerkelijk omschakelt moet je die dus ook updaten anders blijft 'ie sowieso herhalen.
Ik zou het trouwens gewoon in Lua doen, stuk handiger
Voorheen had ik een variabele nodig omdat ik 2 lampen aan moest zetten. nu heb ik deze ondervangen achter 1 schakelaar en kan jou script gewoon copy paste doen en ff de naampjes aanpassen.
nu moet ik alleen nog 1 ding aanpassen, jij zegt HUE Woonkamer on. ik wil daar eigenlijk hebben HUE woonkamer level 30%. wat is de LUA code hiervoor? dus voor dit stukje?
code:
1
2
| commandArray = {} commandArray['Hue Woonkamer'] = 'On' |
- leeg -
Verwijderd
Volgens mij is dat:
https://www.domoticz.com/wiki/Events
code:
1
| commandArray['Hue Woonkamer']='Set Level 30' |
https://www.domoticz.com/wiki/Events
Iemand die een tip heeft voor het volgende. Ik heb een paar dimmers van KAKU en van Fibaro in mijn domoticz systeempje zitten en merk eigenlijk bij alle dimmers dat het dimmen niet echt lineair verloopt, dus ik zou eigenlijk wat in die ranges aanpassen.
Is dat mogelijk?
Is dat mogelijk?
ik ben zelf alles om aan et zetten van kaku naar zwave. Veel te veel storing hier in de buurt waardoor ik te vaak schakelingen mis, zelfs met 3x het signaal uitzenden.Danielson schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:51:
[...]
Dat klinkt goed! Ik zit zo in dubio;
zwave werkt goed, mits je voldoende dekking hebt door continu gevoede nodes door het huis heen. Werkt zelfs prima tot achter in de tuin
Dit topic is gesloten.