Iemand een idee of de Elro HIS20IC rolluik besturing te gebruiken is binnen Domoticz ?
Ik krijk mijn Domoticz niet aan de praat, heb nu al 5 keer raspian geinstalleerd en via ssh dit gedaan:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade
sudo curl -L install.domoticz.com | bash
Ik krijg geen foutmeldingen en alles lijkt goed te gaan. tot ik de webbrouwser (met ipadres van de rpi) wil benaderen. dan geeft ie de melding dat ie niet bereikbaar is? (de pagina kan niet worden weergegeven errormelding)
Wat doe ik fout???
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Ik krijg geen foutmeldingen en alles lijkt goed te gaan. tot ik de webbrouwser (met ipadres van de rpi) wil benaderen. dan geeft ie de melding dat ie niet bereikbaar is? (de pagina kan niet worden weergegeven errormelding)
Wat doe ik fout???
Wie gebruiken er ook PIR sensors van Neo Coolcam? Ik heb er een paar hangen maar om de een of andere rede zijn ze nog niet helemaal betrouwbaar. Soms blijven ze beweging signaleren terwijl die er niet meer is, zo ook nu weer. De 2e sensor gaat continue aan/uit, iedere 30 seconden. Ik los het meestal op door m even open te maken en 3x op het knopje te drukken maar dat is natuurlijk wel irritant.
Heb even bij de instellingen gekeken, sensitivity staat op 50. Dat ambient lux level verhaal, moet je daar nog iets aan instellen? Uiteraard zijn de lux levels de hele dag anders, deze hangt in de woonkamer dus varieert het licht van helemaal donker naar fel als de zon erop staat.
Als iemand de oplossing heeft: graag!
Heb even bij de instellingen gekeken, sensitivity staat op 50. Dat ambient lux level verhaal, moet je daar nog iets aan instellen? Uiteraard zijn de lux levels de hele dag anders, deze hangt in de woonkamer dus varieert het licht van helemaal donker naar fel als de zon erop staat.
Tik je alleen het ip-adres in of gebruik je ook poort 8080 ?vwtune schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:09:
Ik krijk mijn Domoticz niet aan de praat, heb nu al 5 keer raspian geinstalleerd en via ssh dit gedaan:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Wat doe ik fout???
http://ipadres_van_rpi:8080
2250 WP Zuid PVoutput
Inloggen is bij mij trouwens weer gelukt. Mijn oude DB heb ik terug gezet in een nieuw geïnstalleerde versie van Domoticz.
https://www.domoticz.com/...db90a524f4347ad0&start=60
Ik moest dit net ook doen (zoals ik ook al vaker heb moeten doen na een update) na mijn nieuwe install. Het kan zijn dat upgraden naar beta ook werkt, maar aangezien ik daar ook problemen mee had, hou ik het eerst bij de release.
vwtune schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:09:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Wat doe ik fout???
Check de laatste post voor het origineel.For those of you who get an error after installing domoticz "the easy way" that says: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory and you aren't able to open domoticz in your web browser even though everything else seems fine and you can access your Rpi from SSH, try this from your home directory. It seems to be a Raspbian Stretch issue related to missing openssl libraries.
code:
1 2 3 sudo wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
If you receive an error after the first command there may be a more recent version available and the older one has been deleted. Check the latest version on http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/ i.e. look for something familiar but ending on a higher number such as deb8u8_armhf.deb etc, and adjust both of the above commands accordingly.
After that, try to run domoticz from the domoticz directory by sudo ./domoticz and the error message should be gone. Give it a CTRL-C and then start domoticz by sudo service domoticz.sh start and all should be working fine.
https://www.domoticz.com/...db90a524f4347ad0&start=60
Ik moest dit net ook doen (zoals ik ook al vaker heb moeten doen na een update) na mijn nieuwe install. Het kan zijn dat upgraden naar beta ook werkt, maar aangezien ik daar ook problemen mee had, hou ik het eerst bij de release.
[ Voor 6% gewijzigd door PjotrStroganov op 15-01-2018 17:46 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik had hetzelfde euvel.jsiegmund schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:28:
Wie gebruiken er ook PIR sensors van Neo Coolcam? Ik heb er een paar hangen maar om de een of andere rede zijn ze nog niet helemaal betrouwbaar. Soms blijven ze beweging signaleren terwijl die er niet meer is, zo ook nu weer. De 2e sensor gaat continue aan/uit, iedere 30 seconden. Ik los het meestal op door m even open te maken en 3x op het knopje te drukken maar dat is natuurlijk wel irritant.
Vanwege een andere storing, heb ik mijn Zwave stick een update gegeven en gereset. En sindsdien heb ik gelukkig nergens meer last van. (In ieder geval niet met deze Neo coolcam PIRs

Dat gezegd hebbende, ik heb een 2 Fibaro devices (1x FIBARO System FGS211 Switch 3kW en 1x FIBARO System FGD211 Universal Dimmer 500W) die vrijwel continue de verbinding kwijt zijn. (lees: Domoticz vindt ze "dead") Een keer op de schakelaar drukken, en dan werken ze weer even. (Soms 1 minuut, soms een half uur)
Nu heb ik beide al een keer of wat ge-excluded en opnieuw toegevoegd maar ik blijf het probleem houden.
Ook een aantal heals verder en nog geen resultaat.
Range kan het niet zijn, hemelsbreed zitten ze slechts enkele meters van de controller af en tussendoor zitten nog diverse devices die als extender werken. (Ook fibaro)
Moet ik ze afschrijven of is er hoop dat ze nog normaal werkende te krijgen zijn?
Ik vind het ook zo frappant dat ze beide tegelijkertijd die storing kregen.
Sorry niet goed gelezen.
[ Voor 100% gewijzigd door Laagheim op 15-01-2018 17:59 ]
ook de poort erachterMdO82 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:36:
[...]
Tik je alleen het ip-adres in of gebruik je ook poort 8080 ?
http://ipadres_van_rpi:8080
Heb je toevallig stretch versie van raspbian?vwtune schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:09:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Wat doe ik fout???
Dan moet je nog het volgende doen om libssl1.0.0 te installeren
cd ~
wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo service domoticz restart
sudo service domoticz start
Geef eens de uitkomst van: systemctl status domoticz.service? Als het goed is moet je zien dat de webserver gestart is.
Dat gedeelte klinkt in ieder geval goed. Ik heb ook een zwerm Fibaro's maar durf de gok wel te nemen. Maar wat voor soort stick heb je dan? Ik heb er eentje van Aeotec en daar kan ik geen nieuwe firmware voor vinden.TravockMD schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:50:
[...]
Ik had hetzelfde euvel.
Vanwege een andere storing, heb ik mijn Zwave stick een update gegeven en gereset. En sindsdien heb ik gelukkig nergens meer last van. (In ieder geval niet met deze Neo coolcam PIRs)
Ik denk sterk dat mijn oplossing je gaat helpen.
En die van @tomdh76 aangezien hij precies hetzelfde heeft gepost als ik.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Top jongens! dat was de oplossing!
sudo wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
sudo wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u7_armhf.deb
100 procent! ik ben weer blijPjotrStroganov schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:07:
[...]
Ik denk sterk dat mijn oplossing je gaat helpen.
En die van @tomdh76 aangezien hij precies hetzelfde heeft gepost als ik.
Welke versie heb je? S2 of Gen5?jsiegmund schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]
Dat gedeelte klinkt in ieder geval goed. Ik heb ook een zwerm Fibaro's maar durf de gok wel te nemen. Maar wat voor soort stick heb je dan? Ik heb er eentje van Aeotec en daar kan ik geen nieuwe firmware voor vinden.
Moet het even dubbelchecken maar ik meen een S2.
Ik moest ook even terugzoeken:jsiegmund schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:27:
[...]
Moet het even dubbelchecken maar ik meen een S2.
https://aeotec.freshdesk....-s2-v3-08-firmware-update
Let wel op dat je de EU versie flasht. Ik had de fout gemaakt eerst de US versie te doen.
En ik me maar afvragen waarom helemaal niets meer werd herkend

Hoe weet ik of mijn RFXCom wel werkt? Ik heb hem toegevoegd in Domoticz, maar bij elke afstandsbediening die ik gebruik krijg ik een time out error (bij learn switches)
De twee lampjes aan de zijkant van de rfxcom branden overigens niet, alleen wanneer ik hem van usb haal en weer erin stop, dan brandt eerste de rode en dan de gele en gaan ze uit.
De twee lampjes aan de zijkant van de rfxcom branden overigens niet, alleen wanneer ik hem van usb haal en weer erin stop, dan brandt eerste de rode en dan de gele en gaan ze uit.
Thanks, dat ga ik dan maar eens proberen. Kun je nog terug in het geval dat het inderdaad erger wordt qua storingen?TravockMD schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:30:
[...]
Ik moest ook even terugzoeken:
https://aeotec.freshdesk....-s2-v3-08-firmware-update
Let wel op dat je de EU versie flasht. Ik had de fout gemaakt eerst de US versie te doen.
En ik me maar afvragen waarom helemaal niets meer werd herkend![]()
Ik heb een CO2 sensor draaien op een NodeMCU. Deze loopt om de paar dagen vast. Als ik dan reboot doet ie het weer.
In zou dus in Crontab een commando willen zetten zodat deze elke dag reboot:
http://<IPADRES>/?cmd=reboot
kan ik dit zo in de crontab zetten? Zo niet, hoe dan wel?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Heeft iemand dit al werkend gekregen ? Kan ik mijn slimme stopcontacten op 1 of andere manier gebruiken in domoticz ?Silent_Bob schreef op dinsdag 5 juli 2016 @ 15:35:
Ik vroeg mij af of er iemand hier nog geknutseld heeft met de fifthplay gateway (ook wel bekend als de e-on energieassistent) om dat werkend te krijgen in domoticz?
zou wel mooi wezen als ik de gateway kan uitlezen zodat ik met de drie smartplugs het verbruik kan meten
in domoticz (doe ik nu met de fifthplay app wat er behoorlijk gedateerd uit ziet)
Hmm sinds kort werkt een blockly event niet meer. De lamp die ik wil schakelen gaat niet meer uit. Zit er een fout in mijn blockly, en zo ja waar?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Moet je = geen > zijn bij 22:30?ST10©DE schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:53:
Hmm sinds kort werkt een blockly event niet meer. De lamp die ik wil schakelen gaat niet meer uit. Zit er een fout in mijn blockly, en zo ja waar?
[afbeelding]
2250 WP Zuid PVoutput
Reeds geprobeerd, bracht geen verandering.
Controleren op level was altijd al een drama...ST10©DE schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:53:
[afbeelding]
Maak er eens dit van:
Else if [Time] > [22:30] and [muurlamp] ≠ [Off]
met ≠ Off vang je alle levels én On af
Gaan we proberen!tozzke schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Controleren op level was altijd al een drama...
Maak er eens dit van:
Else if [Time] > [22:30] and [muurlamp] ≠ [Off]
met ≠ Off vang je alle levels én On af
Ik heb twee aoke light switches (is voor een Chinese touch schakelaar) toegevoegd, ik heb wel er een on push button van moeten maken. met de standard 'on/off' instelling deed ie het wel, maar dan moest je 2 of 3 keer klikken voordat ie echt iets deed, beetje vreemd. Ik zit nu met twee dingen, eigenlijk wil ik dus voor het mooie, een tweede zelfde sitch toevoegen, maar dan met een
off push button' zodat ik via de logging beter kan zien wanneer ie ook echt aan en uit ging ipv dat ie altijd aan gaat. (wat dus niet zo is)
Tweede waar ik mee zit: de timers werken niet, maar ook niet van mijn somfy gordijn. Gewoon simpele timers zoals elke dag op tijd, 12,30 uur aan. Dit werkt gewoon niet. Bij geen enkele apparaat. Waar kan dit aan liggen? ik draai de laatste beta versie v3.8809
off push button' zodat ik via de logging beter kan zien wanneer ie ook echt aan en uit ging ipv dat ie altijd aan gaat. (wat dus niet zo is)
Tweede waar ik mee zit: de timers werken niet, maar ook niet van mijn somfy gordijn. Gewoon simpele timers zoals elke dag op tijd, 12,30 uur aan. Dit werkt gewoon niet. Bij geen enkele apparaat. Waar kan dit aan liggen? ik draai de laatste beta versie v3.8809
Deze blockly heeft altijd gewerkt op deze manier? Is dit toevallig ontstaan na het updaten? Er is (of was) namelijk een beta release die problemen heeft met sunset.ST10©DE schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:53:
[afbeelding]
Vraag: als je een script aanpast in Domoticz, zie je in de logging verschijnen 'EventSystem: reset all events...' Is het vanuit een LUA script ook mogelijk om dit te doen? Alle geplande nog uit te voeren acties wissen? commandArray legen?
Achtergrond: Ik heb in LUA een eigen wakeuplight script gemaakt die mijn lamp beetje bij beetje feller maakt, getriggerd door het afgaan van de wekker op m'n telefoon (i.c.m. Tasker)
Nou wil ik nog wel eens de wekker (met m'n slaperige hoofd) snoozen in plaats van uitschakelen, wat er voor zorgt dat 10 minuten later het wakeuplight script opnieuw getriggerd wordt. Oftewel, de lamp die inmiddels vrij fel aan stond, begint weer op de laagste stand en wordt beetje bij beetje feller.
Ik wil dat proces kunnen onderbreken door knop op een afstandsbediening in te drukken.
Achtergrond: Ik heb in LUA een eigen wakeuplight script gemaakt die mijn lamp beetje bij beetje feller maakt, getriggerd door het afgaan van de wekker op m'n telefoon (i.c.m. Tasker)
Nou wil ik nog wel eens de wekker (met m'n slaperige hoofd) snoozen in plaats van uitschakelen, wat er voor zorgt dat 10 minuten later het wakeuplight script opnieuw getriggerd wordt. Oftewel, de lamp die inmiddels vrij fel aan stond, begint weer op de laagste stand en wordt beetje bij beetje feller.
Ik wil dat proces kunnen onderbreken door knop op een afstandsbediening in te drukken.
je kunt toch een virtuele schakelaar of een variabele gebruiken en als die aan/een bepaalde waarde hebben je script stoppen door in dat script daarop te checken?DeadMetal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:21:
Vraag: als je een script aanpast in Domoticz, zie je in de logging verschijnen 'EventSystem: reset all events...' Is het vanuit een LUA script ook mogelijk om dit te doen? Alle geplande nog uit te voeren acties wissen? commandArray legen?
Ja de blockly heeft altijd zonder problemen gewerkt. Maar het moment dat het niet meer werkte , valt niet samen met een update. Geen idee waaraan het ligt......Phoolie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:00:
[...]
Deze blockly heeft altijd gewerkt op deze manier? Is dit toevallig ontstaan na het updaten? Er is (of was) namelijk een beta release die problemen heeft met sunset.
Volgens mij werkt dit! Thnx!
[ Voor 18% gewijzigd door ST10©DE op 16-01-2018 09:06 ]
Sluit hem aan op je pc en download RFXManager.vwtune schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:18:
Hoe weet ik of mijn RFXCom wel werkt? Ik heb hem toegevoegd in Domoticz, maar bij elke afstandsbediening die ik gebruik krijg ik een time out error (bij learn switches)
Start RFXCom manager en stel je juist in qua com poort.
Als je nu op een knop van je AB drukt zou er iets voorbij moeten komen qua resultaat.
Maar zorg er wel voor dat je ook het protocol aan hebt gezet waarmee je AB werkt.
Via de handleiding kun je meestal je hardware terugvinden en achterhalen welk protocol deze gebruikt.
Zolang het betreffende protocol niet aan staat ontvangt hij ook niets
In Domoticz zelf kun je dit ook aanpassen door naar Hardware te gaan en bij RFXCom kun je dan op Set Mode klikken.
Let wel op: je kunt niet alle protocollen aanzetten omdat niet alles samen werkt. Zou dus beginnen om de handleiding te lezen daar staat deze informatie ook in uitgelegd.
Je kan ook nog controleren of je firmware op de RFXCom recent genoeg is om je gebruikte hardware te ontvangen. Anders kun je een firmware upgrade uitvoeren. Ook daarvoor geld even goed lezen wat je moet doen en welke je moet gebruiken.
Mocht hij ondanks deze pogingen nog steeds niet doen dan kun je het beste even contact opnemen met de maker van de RFXCom. Altijd een uitstekend ondersteuning en dan wordt het zeker opgelost.
Is toevallig niet de instelling veranderd van je huidige blocky dat het een Time instellingen heeft gekregen ipv Device.ST10©DE schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:05:
[...]
Ja de blockly heeft altijd zonder problemen gewerkt. Maar het moment dat het niet meer werkte , valt niet samen met een update. Geen idee waaraan het ligt......
[...]
Volgens mij werkt dit! Thnx!
Open het betreffende blocky en dan zie je rechtsboven 3 opties staan onder de naam van het blocky.
Gebruik dit zelf al een tijd niet meer maar hier kijk je soms overheen en moet denk ik op Device ingesteld worden in jouw geval kun je eenvoudig even testen of het Device of All moet zijn
Bouw anders wat print command's in je blocky zodat je kunt zien wat wel en niet wordt uitgevoerd.
Pas Sunset en tijd eens aan met een dummy switch zodat je kunt uitsluiten of er toch nog niet een probleem is met deze regel. Zeker met de laatste beta's werkt dit niet echt betrouwbaar en zoek je straks naar zaken waar jij geen controle over hebt.
Dat is voor mij ook een reden geweest om mijzelf LUA aan te leren. Geeft je wat meer inzicht in de werking dan blocky.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 16-01-2018 09:22 ]
Ik heb devices toegevoegd, welke wel werken (aan en uit) maar wanneer ik er timer aan wil hangen, dan werkt dat niet, zonder enige foutmelding oid. Gewoon op een specifieke tijd schakelen zeg maar. Geen enkele timer welke ik toevoegen werkt niet, via blockly heb ik het ook geprobeerd, maar dan ook werkt het niet (doet gewoon niets). Is er een instelling ergens die ik moeet aanzetten?
Eergister als vervanging van HomeAssistant heb ik Domoticz geinstalleerd. Wat een verademing is die interface en gebruikerservaring zeg. Ben er nu beetje mee aan het spelen en loop toch tegen een issue aan:
In blockly heb ik een humidity sensor toegevoegd (xiaomi aqara). De waarde van deze sensor wordt in het sensor overzicht netjes weergegeven in een percentage. Echter in blockly is de waarde 1,2 of 3 van deze sensor. Na een zoektocht ben ik er achter dat deze waarde correspondeerd met 3 statuscodes "Droog/Normaal/Nat".
Ik heb echter niets aan deze codes aangezien mijn blockly script triggered op het percentage luchtvochtigheid.
Ik kan zo 1-2-3 niet een optie vinden om ergens de parameter aan te passen zodat Blockly niet de status value neemt maar de percentage value. Heef iemand een suggestie hoe ik deze value alsnog kan uitlezen? (Krom dat de keuze is gemaakt om de status value te verkiezen boven het percentage of dat er geen keuze is tussen beide).
Ik heb mij nog niet verdiept in LUA scripting etc. Ik gok echter dat ik hier niet aan zal ontkomen om dit op te lossen? Mijn gedachtegang is een custom variable aan te maken welke ik met een LUA script moet updaten met het percentage van de sensor?
* Bloodhoundje voelt zich weer helemaal noob in dit pakket
In blockly heb ik een humidity sensor toegevoegd (xiaomi aqara). De waarde van deze sensor wordt in het sensor overzicht netjes weergegeven in een percentage. Echter in blockly is de waarde 1,2 of 3 van deze sensor. Na een zoektocht ben ik er achter dat deze waarde correspondeerd met 3 statuscodes "Droog/Normaal/Nat".
Ik heb echter niets aan deze codes aangezien mijn blockly script triggered op het percentage luchtvochtigheid.
Ik kan zo 1-2-3 niet een optie vinden om ergens de parameter aan te passen zodat Blockly niet de status value neemt maar de percentage value. Heef iemand een suggestie hoe ik deze value alsnog kan uitlezen? (Krom dat de keuze is gemaakt om de status value te verkiezen boven het percentage of dat er geen keuze is tussen beide).
Ik heb mij nog niet verdiept in LUA scripting etc. Ik gok echter dat ik hier niet aan zal ontkomen om dit op te lossen? Mijn gedachtegang is een custom variable aan te maken welke ik met een LUA script moet updaten met het percentage van de sensor?
* Bloodhoundje voelt zich weer helemaal noob in dit pakket

Vervolgvraag...Ruvetuve schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:23:
Weet iemand of het mogelijk is om een LUA function te declareren op één plek in Domoticz en die te hergebruiken in andere LUA scripts?
Bijv. ik wil op één plek de commandArray["Lamp (woonkamer1)"] = 'Off' lines om beheer gemakkelijker te maken maar ze vanuit diverse scripts aan kunnen spreken. Mocht er in de toekomst een lamp wijzigen of bijkomen hoef ik dus alleen die ene functie aan te passen.
Voorbaat dank
Edit:
Ik zie dat een scene of group in Domoticz mij hier bij kan helpen, die mogelijkheid is onderzoeken!
Aangezien we Lua nu via eventeditor in domoticz kunnen gebruiken (DzVents). Is het mogelijk om in event A een lua functie te maken, die ik in event B wil gebruiken?
Simpele versie hiervan geeft foutmelding (dus functie in A maken, en direct in B aanroepen).
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Welkom!Bloodhoundje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:53:
Eergister als vervanging van HomeAssistant heb ik Domoticz geinstalleerd. Wat een verademing is die interface en gebruikerservaring zeg. Ben er nu beetje mee aan het spelen en loop toch tegen een issue aan:
* Bloodhoundje voelt zich weer helemaal noob in dit pakket![]()
Ik weet niet zeker of je via Blockly deze waardes kunt uitlezen, maar als je op het forum van Domoticz even zoekt dan vind je vast genoeg voorbeelden van mensen die je voor waren en een LUA script hebben gemaakt.
Welke status/waarde gebruik je in je blockly?Bloodhoundje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:53:
Ik gebruik ook een humidity sensor (wel Z-Wave, maar maakt volgens mij niet uit) en doe dit als volgt:

Ik stiekem eigenlijk best benieuwd waarom je overstap van HA naar Domoticz hebt gemaakt.Bloodhoundje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:53:
Dit omdat ik een aantal mensen heb zien overstappen van Domoticz naar HA.
Waar heb je gezien dat die waarde overeenkomt met Droog/Normaal/Nat.
Mijn ervaring is dat je in een blocky via de utility tab een sensor kan toevoegen en de waarde kan uit lezen.
- leeg -
Mijn blockly op het moment:cryonic90 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Welke status/waarde gebruik je in je blockly?
Ik gebruik ook een humidity sensor (wel Z-Wave, maar maakt volgens mij niet uit) en doe dit als volgt:
[afbeelding]

Ik had gelezen dat nested if statements op het moment niet werken in blockly? Mocht dat het geval zijn pas ik dat nog even aan. Verder geeft "Show current states" deze waarde weer:
code:
1
2
3
4
5
6
| Idx Name Current state Last updated sValues 1 Living room standing lamp Off 2018-01-16 02:27:55 1 15 Onkyo Master power Off 2018-01-16 05:42:29 0 16 Onkyo Master volume Set Level: 30 % 2018-01-16 02:27:57 30 27 Living Room Temperature 19.4 2018-01-16 05:12:54 19.4 28 Living Room Humidity 1 2018-01-16 05:12:54 1 |
Zoals je ziet is de humidity volgens de states "1" comfort, dus niet de percentuele waarde.
HA scripting is belabberd in mijn ogen. Het feit dat de scripting taal YAML gevoelig is voor spaties/indenting waardoor scripts niet goed afgaan was mijn eerste doorn in het oog. Daarna had ik na een update dat al mijn sensoren opeens dubbel in het systeem stonden en ik dit handmatig moest ontdubbelen.luigi87 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Ik stiekem eigenlijk best benieuwd waarom je overstap van HA naar Domoticz hebt gemaakt.
Dit omdat ik een aantal mensen heb zien overstappen van Domoticz naar HA.
Waar heb je gezien dat die waarde overeenkomt met Droog/Normaal/Nat.
Mijn ervaring is dat je in een blocky via de utility tab een sensor kan toevoegen en de waarde kan uit lezen.
De ondersteuning voor Ikea Tradfri was de reden waarom ik HA bleef gebruiken, integratie ermee is als één van de weinige goed te noemen. Echter is dit nu niet meer aan de orde voor mij nu de Tradfri lampen met Hue bridge 2.0 vlekkeloos integreren. De ikea sensoren koppelen direct met de lampen en zijn daardoor nutteloos in een fatsoenlijke Domotica oplossing. Dus daar gebruik ik nu alle Xiaomi sensoren voor
Verder was ik nieuwsgierig naar Domoticz aangezien één van mijn vrienden er zeer over te spreken was.
[ Voor 34% gewijzigd door Bloodhoundje op 16-01-2018 14:51 ]
Nested if statements werken inderdaad niet in Domoticz.
Dan zou hij zo dus wel moeten werken? (als de % waarde eenmaal juist wordt opgehaaldDizzyWeb schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:50:
Nested if statements werken inderdaad niet in Domoticz.

Volgens mij wel, je grootste probleem is die humidity sensor inderdaad.
Gebruik je toevallig de beta versie van Domoticz. Er zijn namelijk wel wat problemen met de Timers en het niet goed werken daarvan. Er komen af en toe wel updates maar je leest toch dat bepaalde problemen nog steeds niet goed werken. Als je met de Stable werkt zou het geen probleem moeten zijn volgens mij en zit de oorzaak ergens anders.vwtune schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:49:
Ik heb devices toegevoegd, welke wel werken (aan en uit) maar wanneer ik er timer aan wil hangen, dan werkt dat niet, zonder enige foutmelding oid. Gewoon op een specifieke tijd schakelen zeg maar. Geen enkele timer welke ik toevoegen werkt niet, via blockly heb ik het ook geprobeerd, maar dan ook werkt het niet (doet gewoon niets). Is er een instelling ergens die ik moeet aanzetten?
En zorg ook dat je een vinkje zet bij Enable als je een timer regel instelt. Kun je zomaar vergeten en dan werkt hij ook niet
Lukt het nog niet dan is het handig om een printscreen van je timer bij een reactie te plaatsen zodat wij daar ons licht op kunnen schijnen.
Als je een timer via de switches tab instelt dat deze op On moet gaan dan kun je vrij eenvoudig zien in de log bij de switch of het ook is gebeurt, of dat de switch ook aan is gegaan. Check ook de log van Domoticz of je daar mogelijk fouten ziet staan.
Zelf zit ik ook met een oudere beta te werken omdat Sunrise/Sunset ineens niet meer goed werkte. Schijnt nu redelijk opgelost al las ik wel dat er nog mensen waren die er toch weer problemen mee hadden.
Ik blijf voorlopig op een oudere versie en wacht het rustig af. Verstandig is om in ieder geval voor je een update uitvoert je eerst een backup maakt van je omgeving zodat je altijd terug kunt mocht iets niet meer goed werken. Teruggaan naar een oudere versie schijnt wel te kunnen maar zover ik weet wordt dit afgeraden om te doen.
Ik gebruik idd de laatste beta versie, maar ik moet er wel bij toevoegen dat het bij de laatste stable versie ook niet werkte, vandaar dat ik de update naar beta deed... Ik vind het echt raar, open en dicht van mijn Somfy werkt 100% goed en van mijn testlamp (via aoke (chinese touch schakelaar)) werkt aan en uit ook gewoon goed. De timer werkt gewoon niet.MikeOO schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Gebruik je toevallig de beta versie van Domoticz. Er zijn namelijk wel wat problemen met de Timers en het niet goed werken daarvan. Er komen af en toe wel updates maar je leest toch dat bepaalde problemen nog steeds niet goed werken. Als je met de Stable werkt zou het geen probleem moeten zijn volgens mij en zit de oorzaak ergens anders.
En zorg ook dat je een vinkje zet bij Enable als je een timer regel instelt. Kun je zomaar vergeten en dan werkt hij ook niet![]()
Lukt het nog niet dan is het handig om een printscreen van je timer bij een reactie te plaatsen zodat wij daar ons licht op kunnen schijnen.
Als je een timer via de switches tab instelt dat deze op On moet gaan dan kun je vrij eenvoudig zien in de log bij de switch of het ook is gebeurt, of dat de switch ook aan is gegaan. Check ook de log van Domoticz of je daar mogelijk fouten ziet staan.
Zelf zit ik ook met een oudere beta te werken omdat Sunrise/Sunset ineens niet meer goed werkte. Schijnt nu redelijk opgelost al las ik wel dat er nog mensen waren die er toch weer problemen mee hadden.
Ik blijf voorlopig op een oudere versie en wacht het rustig af. Verstandig is om in ieder geval voor je een update uitvoert je eerst een backup maakt van je omgeving zodat je altijd terug kunt mocht iets niet meer goed werken. Teruggaan naar een oudere versie schijnt wel te kunnen maar zover ik weet wordt dit afgeraden om te doen.
Het vinkje staat aan bij enable. Ik zal vanavond na werk eens in de log kijken wat ie zegt.
Ik zal er meteen foto's bijvoegen als ik dan reageer!
Ik ben ook over van Home Assistant naar Domoticz, een vele malen aangenamer systeem, en ook nog makkelijker te installeren!
Staat nu ongestoord te pruttelen op een Orange Pi Zero als slaafje van mijn aangekochte Domotica systeem. Door de gemakkelijke aansluiting met Homekit kunnen we nu zowel Z Wave als Hue besturen vanuit Siri!
Zou er graag meer mee willen doen, maar ik ben nog even terughoudend. De oude "master" doet zijn werk nog prima als controller en bedieningspaneel. Nadeel is dat de status bij het slaafje nu niet altijd actueel is. Beheren van sloten en thermostaten lijkt me heel leuk, maar brengt ook een aantal risico's mee.
Staat nu ongestoord te pruttelen op een Orange Pi Zero als slaafje van mijn aangekochte Domotica systeem. Door de gemakkelijke aansluiting met Homekit kunnen we nu zowel Z Wave als Hue besturen vanuit Siri!
Zou er graag meer mee willen doen, maar ik ben nog even terughoudend. De oude "master" doet zijn werk nog prima als controller en bedieningspaneel. Nadeel is dat de status bij het slaafje nu niet altijd actueel is. Beheren van sloten en thermostaten lijkt me heel leuk, maar brengt ook een aantal risico's mee.
Ik had die problemen ook met de timersMikeOO schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Gebruik je toevallig de beta versie van Domoticz. Er zijn namelijk wel wat problemen met de Timers en het niet goed werken daarvan. Er komen af en toe wel updates maar je leest toch dat bepaalde problemen nog steeds niet goed werken. Als je met de Stable werkt zou het geen probleem moeten zijn volgens mij en zit de oorzaak ergens anders.
En zorg ook dat je een vinkje zet bij Enable als je een timer regel instelt. Kun je zomaar vergeten en dan werkt hij ook niet![]()
Gebruik er meerdere, met en zonder sunset.
Met de huidige beta doen mijn timers het allemaal weer
Versie 3.8809
Dank voor je reactie. [removed]commentator schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:38:
[...]
je kunt toch een virtuele schakelaar of een variabele gebruiken en als die aan/een bepaalde waarde hebben je script stoppen door in dat script daarop te checken?
/edit, het probleem heeft zichzelf al opgelost. Voorheen bleef het script draaien (lamp feller maken) als ik het licht uitschakelde met de afstandsbediening, maar nu blijft hij uit. Snap er niks van, maar het is goed zo
[ Voor 33% gewijzigd door DeadMetal op 16-01-2018 19:47 ]
Dan wel even curl of wget gebruiken met die url.bramv82 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:24:
Ik heb een CO2 sensor draaien op een NodeMCU. Deze loopt om de paar dagen vast. Als ik dan reboot doet ie het weer.
Als het niet op de commandline werkt dan ook niet in de crontab. Dus dat kun je gemakkelijk proberen.
Gebruik je espeasy op de nodemcu dan kun je ook een trigger/timer (soort cron) in espeasy zetten en dan rebooten. Daar kun je ook rules in maken.
Nope, ook dit zal niet werken voor zover ik weetBloodhoundje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:58:
[...]
Dan zou hij zo dus wel moeten werken? (als de % waarde eenmaal juist wordt opgehaald)
Je moet 1 If-block hebben, niet 2 aan elkaar. Klik eens op het icoontje linksboven het bovenste If-block en sleep de 'else if'-block onder de 'if'. Hang daar vervolgens alles aan wat je nu aan jouw 2e If-block hebt hangen.
Else if's in Blockly/Domoticz zijn geen échte else if's maar meer een 'or if'
Bedankt voor de hulp. Ik heb het maar opgelost met een Blockly. Nog makkelijkerjobr schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:18:
[...]
Dan wel even curl of wget gebruiken met die url.
Als het niet op de commandline werkt dan ook niet in de crontab. Dus dat kun je gemakkelijk proberen.
Gebruik je espeasy op de nodemcu dan kun je ook een trigger/timer (soort cron) in espeasy zetten en dan rebooten. Daar kun je ook rules in maken.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ik heb vergelijkbare probleempjes. Zet soms lampen uit na 10 minuten met scripts /blockly. Soms moet de cyclus worden onderbroken.DeadMetal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:21:
Weet iemand waar de instructie worden opgeslagen. waar loopt de countdownclock?
Zou het zelf op een iets andere manier aanpakken dan.DeadMetal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:21:
Maak om te beginnen een Dummy Switch aan die je triggerd met je telefoon alarm.
Vervolgens kan je in dzvents / lua op deze dummy switch een script af laten gaan welke de lamp telkens een stukje harder zet (zeg in 10 stappen van 10% voor het gemakt).
Als je dan als voorwaarde zet dat de lamp nog niet aan is (of minder dan x procent) kan je hem niet opnieuw laten starten vanaf nul.
code:
1
2
3
4
5
| if (domoticz.devices('Dummy_Wakeup').state == 'On') then if (domoticz.devices('De Lamp') == 'Off') then domoticz.devices('De Lamp').dimTo('10%') domoticz.devices('De Lamp').dimTo('20%').afterMin(2) ....... |
Als je dan het alarm de eerste keer laat af gaan dan is de lamp nog niet aan, mocht je hem nog een keer triggeren is die al aan en gaat die niet nog een keer opnieuw beginnen.
Sinds vannacht exact 00:00 crashte domoticz, iemand zelfde probleem?
Herstart Pi was de fix..
Herstart Pi was de fix..
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Hier draaien op een ubuntu PC, maar geen enkel probleem gehad, draaide nog gewoon vanochtend...
Mijn Pi kon ik vanmorgen ook niet benaderen via de web interface. Een restart van de service was de oplossing.R-B schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:45:
Sinds vannacht exact 00:00 crashte domoticz, iemand zelfde probleem?
Herstart Pi was de fix..
Ik kom ergens niet uit;
Wanneer ik een nieuwe switch wil toevoegen met de learn functie, dan werkt dat niet.
Op het moment dat ik op de learn button klik, dan druk ik op 1 van mijn kaku knoppen, dan krijg ik na enkele seconden de melding: TIMEOUT, please try again!
Alle modes die ik kan selecteren via rfxcom, heb ik aangevinkt. Als ik in de log ga kijken dan staat er: new sensors allowed for 5 minutes, verder niets bijzonders.
Ik krijg het met geen enkele afstandsbediening voor elkaar. Wanneer ik manueel een switch toevoeg dan werkt dat wel gewoon.
Waar kan het aan liggen of wat doe ik verkeerd?
Wanneer ik een nieuwe switch wil toevoegen met de learn functie, dan werkt dat niet.
Op het moment dat ik op de learn button klik, dan druk ik op 1 van mijn kaku knoppen, dan krijg ik na enkele seconden de melding: TIMEOUT, please try again!
Alle modes die ik kan selecteren via rfxcom, heb ik aangevinkt. Als ik in de log ga kijken dan staat er: new sensors allowed for 5 minutes, verder niets bijzonders.
Ik krijg het met geen enkele afstandsbediening voor elkaar. Wanneer ik manueel een switch toevoeg dan werkt dat wel gewoon.
Waar kan het aan liggen of wat doe ik verkeerd?
vwtune:
Alle modes aanklikken helpt niet. Voor KAKU kies je het AC protocol. Zie ook de RFXtrx User Guide.
Probeer eens met RFXmngr op een Windows systeem of je de KAKU remote dan ontvangt en je met Lighting2-AC de module kunt aansturen.
Sommige goedkope KAKU starter sets werken niet met het AC protocol en de remote ontvang je dan ook niet.
Alle modes aanklikken helpt niet. Voor KAKU kies je het AC protocol. Zie ook de RFXtrx User Guide.
Probeer eens met RFXmngr op een Windows systeem of je de KAKU remote dan ontvangt en je met Lighting2-AC de module kunt aansturen.
Sommige goedkope KAKU starter sets werken niet met het AC protocol en de remote ontvang je dan ook niet.
Maar ik gebruik ook het protocol om mijn Somfy rolgordijn te gebruiken, welke ik handmatig heb moeten instellen. Wil je zeggen dat als je alle protocollen aanvinkt, dat ze elkaar tegenwerken oid? Ik heb het namelijk ook geprobeerd in het begin met de standaard instellingen van rfxcom (dus niet alle vinkjes aan) toen werkte het ook al niet. En ik heb gewoon een officiele klik aan en klik uit afstandsbediening, ook de somfy afstandsbediening pikt ie niet op in de learn modus. Van van aoke touch schakelaar, welke ook een afstandsbediening heeft, pikt ie ook de signalen niet op.b_weijenberg schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:32:
vwtune:
Waarom staat Bluetooth niet standaard aan in Domoticz? Ik zou graag de planten sensor van Xiaomi willen toevoegen, ik meende dat het wel zou moeten werken icm met een rpi3?
Ken niet de exacte werking niet van de Xiaomi.vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:57:
Waarom staat Bluetooth niet standaard aan in Domoticz? Ik zou graag de planten sensor van Xiaomi willen toevoegen, ik meende dat het wel zou moeten werken icm met een rpi3?
Maar buitenom dat, Domoticz heeft niks met Bluetooth aan uit te staan.
Bluetooth word geregeld door de kernel op je Pi.
Met andere worden, heb je BT uitgeschakeld dmv via ssh of de boot config.txt dan kan domoticz er ook niks aan doen.
Je moet eerst achter halen of BT aan staat van je RPi3.
Kun je doen om via ssh in te loggen en dan de volgende commando gebruiken:
sudo systemctl status bluetooth
De derde regel zal je vertellen of die aan/uit staan.
Staat die aan dan kun je je sensor toevoegen.
Staat die uit dan zul je moeten kijken waardoor die is uitgeschakeld, domoticz kan dat niet regelen.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
En met bluetoothctl kan je bluetooth apparaten toevoegen.
Op het domoticz forum staan wel scriptjes die je kan gebruiken voor je Mi flora.
Somfy kan de Rfxcom alleen verzenden, niet ontvangen.vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:41:
[...]
Maar ik gebruik ook het protocol om mijn Somfy rolgordijn te gebruiken, welke ik handmatig heb moeten instellen. Wil je zeggen dat als je alle protocollen aanvinkt, dat ze elkaar tegenwerken oid? Ik heb het namelijk ook geprobeerd in het begin met de standaard instellingen van rfxcom (dus niet alle vinkjes aan) toen werkte het ook al niet. En ik heb gewoon een officiele klik aan en klik uit afstandsbediening, ook de somfy afstandsbediening pikt ie niet op in de learn modus. Van van aoke touch schakelaar, welke ook een afstandsbediening heeft, pikt ie ook de signalen niet op.
Wat Kaku betreft, heb je daar een typenr van?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Nee de instelling was nog correct. Het "=/= 0" was inderdaad de oplossing.MikeOO schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Is toevallig niet de instelling veranderd van je huidige blocky dat het een Time instellingen heeft gekregen ipv Device.
Open het betreffende blocky en dan zie je rechtsboven 3 opties staan onder de naam van het blocky.
Gebruik dit zelf al een tijd niet meer maar hier kijk je soms overheen en moet denk ik op Device ingesteld worden in jouw geval kun je eenvoudig even testen of het Device of All moet zijn![]()
Bouw anders wat print command's in je blocky zodat je kunt zien wat wel en niet wordt uitgevoerd.
Pas Sunset en tijd eens aan met een dummy switch zodat je kunt uitsluiten of er toch nog niet een probleem is met deze regel. Zeker met de laatste beta's werkt dit niet echt betrouwbaar en zoek je straks naar zaken waar jij geen controle over hebt.
Dat is voor mij ook een reden geweest om mijzelf LUA aan te leren. Geeft je wat meer inzicht in de werking dan blocky.
Heb nu wel weer een ander issue. Ik gebruik dummy schakelaars voor de verschillende verlichting scenes. Deze dummy schakelaars voeren bij een "on" actie een bash script uit. In dit bash script worden lampen geschakeld en ingesteld.
Als ik naar de log files van de losse lampen kijk in het tabblad "switches" klopt dat allemaal. Maar het icoontje geeft niet altijd de juiste status aan. De log file kan dus zeggen dat de lamp aan is, wat ook klopt. Maar tegelijkertijd kan het icoontje op uit staan.
Hebben meer mensen dat?
in de RFXtrx User Guide staat in hfdstk 2.2.2 opgegeven welke protocollen ondersteund worden in elke firmware.vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:41:
[...]
Maar ik gebruik ook het protocol om mijn Somfy rolgordijn te gebruiken, welke ik handmatig heb moeten instellen. Wil je zeggen dat als je alle protocollen aanvinkt, dat ze elkaar tegenwerken oid? Ik heb het namelijk ook geprobeerd in het begin met de standaard instellingen van rfxcom (dus niet alle vinkjes aan) toen werkte het ook al niet. En ik heb gewoon een officiele klik aan en klik uit afstandsbediening, ook de somfy afstandsbediening pikt ie niet op in de learn modus. Van van aoke touch schakelaar, welke ook een afstandsbediening heeft, pikt ie ook de signalen niet op.
in hfdstk 2.4 staat een overzicht van protocollen die elkaar beïnvloeden.
In hfdstk 10 staat uitgelegd waarom Somfy met alleen zenden is uitgevoerd.
GRRRRR, vervangen van de batterij (van kaku) heeft wonderen verricht.... nu pakt RFX ze probleemloos op. het gaat trouwens om type: ayct-102
Ik krijg deze meldingen:Siewert schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Ken niet de exacte werking niet van de Xiaomi.
Maar buitenom dat, Domoticz heeft niks met Bluetooth aan uit te staan.
Bluetooth word geregeld door de kernel op je Pi.
Met andere worden, heb je BT uitgeschakeld dmv via ssh of de boot config.txt dan kan domoticz er ook niks aan doen.
Je moet eerst achter halen of BT aan staat van je RPi3.
Kun je doen om via ssh in te loggen en dan de volgende commando gebruiken:
sudo systemctl status bluetooth
De derde regel zal je vertellen of die aan/uit staan.
Staat die aan dan kun je je sensor toevoegen.
Staat die uit dan zul je moeten kijken waardoor die is uitgeschakeld, domoticz kan dat niet regelen.
Jan 15 17:57:20 raspberrypi systemd[1]: Starting Bluetooth service...
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd[474]: Bluetooth daemon 5.43
Jan 15 17:57:20 raspberrypi systemd[1]: Started Bluetooth service.
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd[474]: Starting SDP server
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd[474]: Bluetooth management interface 1.14 initialized
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd[474]: Failed to obtain handles for "Service Changed" characte
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd[474]: Sap driver initialization failed.
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd[474]: sap-server: Operation not permitted (1)
Ik neem aan dat ie dus uitstaat?
Tevens krijg ik constant deze meldingen:
2018-01-17 23:25:51.427 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:25:51.428 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
2018-01-17 23:27:06.428 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:27:06.428 Error: PROXY: Handshake failed, reconnecting: Operation canceled
2018-01-17 23:28:07.429 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:28:07.429 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
2018-01-17 23:29:22.430 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:29:22.430 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
2018-01-17 23:30:37.430 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:30:37.431 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
Waarom krijg ik deze en waar kan ik dit oplossen?
2018-01-17 23:25:51.427 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:25:51.428 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
2018-01-17 23:27:06.428 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:27:06.428 Error: PROXY: Handshake failed, reconnecting: Operation canceled
2018-01-17 23:28:07.429 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:28:07.429 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
2018-01-17 23:29:22.430 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:29:22.430 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
2018-01-17 23:30:37.430 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-01-17 23:30:37.431 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable
Waarom krijg ik deze en waar kan ik dit oplossen?
[ Voor 56% gewijzigd door vwtune op 17-01-2018 23:31 ]
Geen, zei eerder al dat regel 3 je aangeeft of hij aanstaat.vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:23:
[...]
Ik krijg deze meldingen:
Jan 15 17:57:20 raspberrypi systemd\[1]: Starting Bluetooth service...
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd\[474]: Bluetooth daemon 5.43
Jan 15 17:57:20 raspberrypi systemd\[1]: Started Bluetooth service.
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd\[474]: Starting SDP server
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd\[474]: Bluetooth management interface 1.14 initialized
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd\[474]: Failed to obtain handles for "Service Changed" characte
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd\[474]: Sap driver initialization failed.
Jan 15 17:57:20 raspberrypi bluetoothd\[474]: sap-server: Operation not permitted (1)
Ik neem aan dat ie dus uitstaat?
er moet staan: Active: active (running)
Zie wel drie errors:
Geen idee waarom en of het kwaad kan.
- Failed to obtain handles for "Service Changed" characte
Deze mag je negeren
- Sap driver initialization failed.
- sap-server: Operation not permitted (1)
Hieronder my stats zoals jij ze ook moet zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| pi@domoticz:~ $ sudo systemctl status bluetooth ● bluetooth.service - Bluetooth service Loaded: loaded (/lib/systemd/system/bluetooth.service; enabled) Active: active (running) since Wed 2018-01-17 21:14:07 CET; 3h 5min ago Docs: man:bluetoothd(8) Main PID: 628 (bluetoothd) Status: "Running" CGroup: /system.slice/bluetooth.service └─628 /usr/lib/bluetooth/bluetoothd Jan 17 21:14:07 domoticz bluetoothd[628]: Bluetooth daemon 5.23 Jan 17 21:14:07 domoticz systemd[1]: Started Bluetooth service. Jan 17 21:14:07 domoticz bluetoothd[628]: Starting SDP server Jan 17 21:14:07 domoticz bluetoothd[628]: Bluetooth management interface 1.14 initialized Jan 17 21:14:07 domoticz bluetoothd[628]: Sap driver initialization failed. Jan 17 21:14:07 domoticz bluetoothd[628]: sap-server: Operation not permitted (1) |
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Heb je hier gekeken?vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:57:
Meest simpele gedachte: Test het eens met een andere browser en probeer ook eens je cache te verwijderen en CTRL-F5. Mogelijk is het probleem meer in die hoek te vinden dan dat het een probleem met Domoticz zelf is.ST10©DE schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:13:
[...]
Nee de instelling was nog correct. Het "=/= 0" was inderdaad de oplossing.
Heb nu wel weer een ander issue. Ik gebruik dummy schakelaars voor de verschillende verlichting scenes. Deze dummy schakelaars voeren bij een "on" actie een bash script uit. In dit bash script worden lampen geschakeld en ingesteld.
Als ik naar de log files van de losse lampen kijk in het tabblad "switches" klopt dat allemaal. Maar het icoontje geeft niet altijd de juiste status aan. De log file kan dus zeggen dat de lamp aan is, wat ook klopt. Maar tegelijkertijd kan het icoontje op uit staan.
Hebben meer mensen dat?
Check het ook eens via een ander apparaat wat de status van de Gui is.
Maakt dat toch niets uit,
Misschien eens proberen om aan het bash script print commandos toe te voegen die worden weggeschreven in de log van Domoticz. Dan kun je zien wat er gebeurt tijdens het uitvoeren van het script en wordt je zo nog iets wijzer.
Start het bashscript eens via Putty om te zien of je dan nog iets te zien krijgt of dat de werking dan anders is.
Zelf gebruik ik LUA voor het schakelen van lampen en daar kun je eenvoudig een PRINT commando toevoegen en zo kun je elke actie laten wegschrijven en zie je vrij snel wat er gebeurt.
Zelf nooit problemen mee. Misschien een kijken of er een update van Domoticz is.
Ik kom niet meer via SSH in domoticz. Geen idee wat ik toendertijd als pass/username heb ingesteld. Is er een manier om dat te resetten? Ik kan wel gewoon Domoticz gebruiken
Blijkbaar vindt Domoticz het nodig om als root te draaienarjandijk162 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:37:
Ik kom niet meer via SSH in domoticz. Geen idee wat ik toendertijd als pass/username heb ingesteld. Is er een manier om dat te resetten? Ik kan wel gewoon Domoticz gebruiken

code:
1
| os.execute('echo "root:NEWPASSWORD" | chpasswd') |
Untested!!!! Maar als het werkt is het trouwens wel een MAJOR fuck up......
Heeft er iemand ervaring met het uitlezen van bewegingsmeldingen via een alarmsysteem? Ik heb een Risco (prosys) alarmsysteem deze meldt via Contact ID of SIA protocol triggers aan de centrale indien ingeschakeld. De gebruikerspanelen geven echter ook alle bewegingen/events in de display aan (ongeacht of het alarm is gearmd). mi zou je die events kunnen gebruiken om bijvoorbeeld mijn hue aan/uit te schakelen of de termostaat te verlagen...
Zou mooi zijn als ik deze kan uitlezen via het alarmsysteem. Ervaringen iemand?
Ik las iets over een ACM-module die via SIA-IP protocol alle signalen doorgeeft aan een centrale. Als domoticz een SIA-IP protocol kan inlezen ben ik er dan?
Verder misschien nog gedachten waarom je dit wel/niet zou moeten doen. Ik hoor ze graag.
Zou mooi zijn als ik deze kan uitlezen via het alarmsysteem. Ervaringen iemand?
Ik las iets over een ACM-module die via SIA-IP protocol alle signalen doorgeeft aan een centrale. Als domoticz een SIA-IP protocol kan inlezen ben ik er dan?
Verder misschien nog gedachten waarom je dit wel/niet zou moeten doen. Ik hoor ze graag.
Helaas, geen succes. Hoe kom je erbij dat Domoticz als root draait?j.stam.84 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:51:
[...]
Blijkbaar vindt Domoticz het nodig om als root te draaien![]()
. Buiten het feit dat me dat geen puik idee lijkt biedt het jou misschien wel een mogelijkheid. Als LUA scripts ook als root worden uitgevoerd zou je iets als onderstaande kunnen doen.
code:
1 os.execute('echo "root:NEWPASSWORD" | chpasswd')
Untested!!!! Maar als het werkt is het trouwens wel een MAJOR fuck up......
Foutmelding in de logs ofzo? Dan kunnen we er iets meearjandijk162 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:59:
[...]
Helaas, geen succes. Hoe kom je erbij dat Domoticz als root draait?
Misschien is het sneller een backup te maken van de database en de SD opnieuw te installeren. Hoewel dit natuurlijk een leuk didactisch uitstapje is
Zie laatste regel hieronder. Kolom 1 is de user waaronder het proces draait.
code:
1
2
3
4
5
| pi@domoticz:/etc/init.d $ ps aux|grep -E "(USER|domoticz)" USER PID %CPU %MEM VSZ RSS TTY STAT START TIME COMMAND avahi 233 0.0 0.6 6476 3208 ? Ss Jan13 1:42 avahi-daemon: running [domoticz.local] pi 14103 0.0 0.3 4296 1948 pts/1 S+ 13:37 0:00 grep --color=auto -E (USER|domoticz) root 25474 1.5 5.5 318908 27472 ? Ssl Jan14 90:13 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 8443 -log /var/log/domoticz/domoticz.log |
Is er ook een manier dat je je domoticz via buiten (je eigen netwerk) kan benaderen?
@vwtune port-forward in je router naar fixed IP van domoticz?
voorbeeld: https://www.howtogeek.com...ard-ports-on-your-router/
voorbeeld: https://www.howtogeek.com...ard-ports-on-your-router/
[ Voor 39% gewijzigd door soepah op 18-01-2018 14:44 ]
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Oke, maar via de domoticz lite app op mijn telefoon, kreeg ik het buiten mijn netwerk sowieso ook niet voor elkaar, of gaat die niet via my.domoticz.com?arjandijk162 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:46:
@vwtune Volgens mij is my.domoticz.com daarvoor bedoeld, maar die is momenteel offline.
@j.stam.84 Hiervoor moet je toch toegang hebben met SSH, juist daarvan heb ik geen wachtwoord
Die praat direct met jouw PIvwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Oke, maar via de domoticz lite app op mijn telefoon, kreeg ik het buiten mijn netwerk sowieso ook niet voor elkaar, of gaat die niet via my.domoticz.com?
die praat met het LAN IP adres van je PI.vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Oke, maar via de domoticz lite app op mijn telefoon, kreeg ik het buiten mijn netwerk sowieso ook niet voor elkaar, of gaat die niet via my.domoticz.com?
van buitenaf kan je deze met de Domoticz App vzviw alleen benaderen middels VPN
Dat is tenminste hoe ik het heb werken
[ Voor 4% gewijzigd door spank_mojoo op 18-01-2018 15:36 ]
Je kan in de app gewoon remote adres opgeven. En aangeven wat je lokale adres is.
Wel even een poort forwarden in je router uiteraard.
Wel even een poort forwarden in je router uiteraard.
Weet ik, het was dan ook alleen van mij uit om te laten zien hoe ik checkte dat Domoticz onder root draait..arjandijk162 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:46:
@vwtune Volgens mij is my.domoticz.com daarvoor bedoeld, maar die is momenteel offline.
@j.stam.84 Hiervoor moet je toch toegang hebben met SSH, juist daarvan heb ik geen wachtwoord
Om te testen heb ik een Time event gemaakt met de volgende code:
code:
1
| print (os.execute('whoami > /tmp/foo.bar 2>&1')); |
Output naar /tmp/foo.bar omdat ik niet zo snel kon vinden hoe dat naar log kan

code:
1
2
3
4
| commandArray = {} print (os.execute('bash -c \'echo -e "raspberry\nraspberry"|passwd pi\'')) print("DONE") return commandArray |
Nu kan je inloggen via de username 'pi' met wachtwoord 'raspberry'. Aangezien de user pi by default sudo rechten heeft moet het wel goed komen denk ik
n.b. ja, ik was te lui om commandArray te verwijderen
Maar goed.. blijkbaar hebben alle LUA scripts root rechten.. Ik raad met klem aan om dit te veranderen... Met os.execute('rm -fr /') wordt het wel heel makkelijk het systeem te slopen...
Een beetje meer eigen inzet, een vraag als deze moet je het antwoord makkelijk op kunnen vinden via Google of in dit topic.vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:30:
Is er ook een manier dat je je domoticz via buiten (je eigen netwerk) kan benaderen?
@j.stam.84 Brilliant, het werkt! Ik kan weer verder zonder herinstallatie! Bedankt!
Beetje off topic, maar jullie begrijpen me wel. Ik heb inmiddels op vele plaatsen in huis ds18b20 sensoren zitten, welke ik in domoticz uitlees. Een "mobiele" heb ik geeijkt met smeltend ijs op 0 graden, en door deze sensor bij mijn andere sensoren te plaatsen heb ik deze gelijkgesteld. Ik denk dus een redelijk goede referentie te hebben.
Nu bevestigen mijn metingen dat het op mijn zolder 5 graden kouder is als beneden in de gang, de overloop op de 1e verdieping zit er begrijpelijk tussen in. Nu heb ik een behoorlijke opentrap en ik had eigenlijk verwacht dat het na verloop van tijd boven wel warmer zou zijn.
Nu zou je kunnen concluderen dat de warmte beneden blijft, maar ik geloof in natuurkunde en dat warme lucht opstijgt.
Is dan de verklaring dat mijn geisoleerde dakplaten toch niet zo goed isoleren als je zou mogen verwachten waardoor de zolder afkoelt?
De verwarming beneden in de gang komt door vloerverwarming en openstaande deuren, de radiatoren staan er dicht.
Wat denken jullie?
Nu bevestigen mijn metingen dat het op mijn zolder 5 graden kouder is als beneden in de gang, de overloop op de 1e verdieping zit er begrijpelijk tussen in. Nu heb ik een behoorlijke opentrap en ik had eigenlijk verwacht dat het na verloop van tijd boven wel warmer zou zijn.
Nu zou je kunnen concluderen dat de warmte beneden blijft, maar ik geloof in natuurkunde en dat warme lucht opstijgt.
Is dan de verklaring dat mijn geisoleerde dakplaten toch niet zo goed isoleren als je zou mogen verwachten waardoor de zolder afkoelt?
De verwarming beneden in de gang komt door vloerverwarming en openstaande deuren, de radiatoren staan er dicht.
Wat denken jullie?
Offtopic: Dit kan zo maar kloppen. Zolderkamers kunnen bij mij thuis tussen de 15/16 graden hangen terwijl de woonkamer dan 18/19 graden is. De eerste verdieping hangt er dan inderdaad ergens tussen in. Terwijl mijn badkamer (in het midden van de woning) altijd een minimale temperatuur heeft van 20+ gradenDjAntoon schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:03:
Beetje off topic, maar jullie begrijpen me wel. Ik heb inmiddels op vele plaatsen in huis ds18b20 sensoren zitten, welke ik in domoticz uitlees. Een "mobiele" heb ik geeijkt met smeltend ijs op 0 graden, en door deze sensor bij mijn andere sensoren te plaatsen heb ik deze gelijkgesteld. Ik denk dus een redelijk goede referentie te hebben.
Wat denken jullie?
Heeft er iemand hier banden/connecties met esp8266thingies.nl ?
Ik wil graag voor het gemak een P1 lezer kopen, maar bij het afrekenen geeft hij aan dat ze op zijn maar er weer printjes onderweg zijn.
Graag wil ik navragen wat de verwachte termijn is, maar er is geen enkele contactmogelijkheid te vinden op de site.
Ik wil graag voor het gemak een P1 lezer kopen, maar bij het afrekenen geeft hij aan dat ze op zijn maar er weer printjes onderweg zijn.
Graag wil ik navragen wat de verwachte termijn is, maar er is geen enkele contactmogelijkheid te vinden op de site.

Wanneer gebruik je de gegevens timeout optie in domoticz eigenlijk? en met welk tijdsinterval? Ik heb nu bijvoorbeeld Yeelight als hardware toegevoegd, timeout stond aan, maar als ik in de log ga kijken dan komt deze melding steeds terug:
2018-01-18 22:13:00.722 Error: Yeelight hardware (6) nothing received for more than 1 Minute!....
2018-01-18 22:13:01.723 Error: Restarting: Yeelight
Ik heb hem maar op 'niet actief' gezet, geen idee of dit de bedoeling is?
2018-01-18 22:13:00.722 Error: Yeelight hardware (6) nothing received for more than 1 Minute!....
Staat notabene in de hardware settings waar je die Yeelight hebt toegevoegd.vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:28:
Wanneer gebruik je de gegevens timeout optie in domoticz eigenlijk? en met welk tijdsinterval? Ik heb nu bijvoorbeeld Yeelight als hardware toegevoegd, timeout stond aan, maar als ik in de log ga kijken dan komt deze melding steeds terug:
code:
1
2
| Als u een time-out opgeeft dan zal het Hardwareapparaat opnieuw gestart worden als er geen gegevens binnen de opgegeven tijd worden ontvangen. Schakel deze optie niet aan voor apparaten die niets ontvangen! |
Met andere woorden.
Alleen gebruiken op hardware waarvan Domoticz info/data ontvangt bijvoorbeeld een thermostaat.
Domoticz zal als er geen data is ontvangen binnen de door jou aangegeven tijdspan proberen dmv een een reset v/d hardware plugin kijken of die weer heartbeat kan krijgen.
Helemaal niet nodig voor jou Yeelight
Je zou via sidn het domein kunnen opzoeken en dan de domeingegevens bekijken.TravockMD schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:23:
Daar staat een email adres, of dat ook het adres is van de eigenaar van het site zelf is even na vragen bij het adres. Mogelijk dat je daarmee verder komt.
Via het forum op de site?TravockMD schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:23:
Bing
Inmiddels is er contact geweest.
Kun je je eigen niet voor registreren.
Ik heb mijn Domoticz weer opgepakt na uitstap KaKu Homewizard Vera enz. Nu had ik vroeger een pi kabel voor mijn slimme meters aangesloten op mijn raspberry en dat werkte goed. Nu kan je ook de youless 110 daarvoor gebruiken zag ik. Heeft deze laatste nog voordelen ten opzichte van de pi kabel? Alvast bedankt voor jullie reacties.
P1 geeft je veel meer en gedetaileerde data, met Youless kan je nog wel eens wat missen waar je met P1 direct de data krijgt, ook live gebruik en totalen plus gas.RoTeK70 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:17:
Ik heb mijn Domoticz weer opgepakt na uitstap KaKu Homewizard Vera enz. Nu had ik vroeger een pi kabel voor mijn slimme meters aangesloten op mijn raspberry en dat werkte goed. Nu kan je ook de youless 110 daarvoor gebruiken zag ik. Heeft deze laatste nog voordelen ten opzichte van de pi kabel? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb met InfluxDB en Grafana prachtige data-analyse. Echter dit draait allemaal op mijn oude Synology. Ik ben daar nog niet zo blij over.
Graag zou ik dus het naar een online database hebben. Heb nu bij Google ingeschreven, maar eigenlijk wil ik de influxDB dus in de cloud hebben. Gewoon al mijn data in een open source database.
Heeft iemand dat al voor elkaar?
Graag zou ik dus het naar een online database hebben. Heb nu bij Google ingeschreven, maar eigenlijk wil ik de influxDB dus in de cloud hebben. Gewoon al mijn data in een open source database.
Ik krijg geen enkele blockly aan de praat, geen idee waar het aan ligt. Gewoon als test een simpele lichtschakelaar aanzetten wanneer ik op een xiaomi switch druk werkt al niet. ik draai de laatste beta 3.88.33. De event welke ik gemaakt het staat uiteraard aan. en in de instellingen en dan overige, staat event system ook aan. Ik snap er werkelijk niets van.
If: Xiaomi switch = 'click'
do: set hal beneden = on
heel simple dus, maar werkt al niet eens...
Je ziet in de log van de switch dat ie wel triggerd.
https://grafana.com/cloudMaeslant schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:05:
Ik heb met InfluxDB en Grafana prachtige data-analyse. Echter dit draait allemaal op mijn oude Synology. Ik ben daar nog niet zo blij over.
Ik merk dat je aardig wat moeite hebt om de boel aan de praat te krijgen. Lees je vooral goed in. Bijvoorbeeld op de wiki's.vwtune schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:52:
Ik krijg geen enkele blockly aan de praat, geen idee waar het aan ligt. Gewoon als test een simpele lichtschakelaar aanzetten wanneer ik op een xiaomi switch druk werkt al niet. ik draai de laatste beta 3.88.33. De event welke ik gemaakt het staat uiteraard aan. en in de instellingen en dan overige, staat event system ook aan. Ik snap er werkelijk niets van.
Als ik je een tip mag geven, leer je gelijk in met LUA in plaats van blocky als blocky ook nieuw voor je is.
Om je op weg te helpen:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| -- Set some local variables local lamp = 'Keuken RGB' local switch = 'Keuken knop' local logging = 'true' -- Set to true or false to get some (color) logging -- YOU SHOULD PROBABLY LEAVE EVERYTHING AS IS BELOW THIS POINT -- Function for more color during logging function print_color(color, message) if (logging == "true") then print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>') -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world') -- Possible colors are... -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE end end commandArray = {} if devicechanged[switch] == "Click" then if (otherdevices[lamp]=='On') then commandArray[lamp]='Off' elseif (otherdevices[lamp]=='Off') then commandArray[lamp]='On' end print_color('GREEN', 'Zet Keuken RGB lamp aan of uit!') end return commandArray |
LUA script doet:
Lamp "Keuken RGB" aan of uitzetten indien op device "Keuken knop" geklikt wordt. Vergeet ook niet dat "Click" hoofdletter gevoelig is. Ook stuurt dit script een melding naar je logging in de kleur groen met "Zet Keuken RGB lamp aan of uit!"
Dit topic is gesloten.