Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Kraz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:35:
Aangezien ik alleen maar Zwave spullen heb, wil ik hier uiteraard een Zwave vervanger voor hebben, maar ik kom alleen maar inbouw schakelaars tegen.
Weet een van jullie of er een opbouw wandschakelaar is voor Zwave? Of wellicht heb je er al ervaring mee?
Edit:
En ik zie net dat Aeon Labs een wallmote heeft.
[afbeelding]
Iemand ervaring mee?
Ik bezit de 4 vlaks schakelaar en ben er tevreden over. Wel draait deze bij mij onder Homey en niet Domoticz.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 11:25
error33 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Ik bezit de 4 vlaks schakelaar en ben er tevreden over. Wel draait deze bij mij onder Homey en niet Domoticz.
Ik heb ook de quad wallmote schakelaar en bij mij flipt hij af en toe en moet ik hem reseten door hem in usb te pluggen, heb jij daar ook last van? Misschien toch maar eens een firmware update doen.

Ik heb nog 1 ander issue maar dat is meer gerelateerd aan Zwave dan Domoticz, ik heb een group association op group 2 (on/off) zodat ik een lamp in mijn slaapkamer kan bedienen. Het probleem is alleen, dat als ik een lamp uitchakel via de remote en daarna aanzet vanuit domotics. Ik moet dan twee keer op de wallmote drukken om de lamp uit te schakelen. Ik neem aan dat hij de eerste keer een aan signaal stuurt en dan een uit signaal

[ Voor 33% gewijzigd door SnowDude op 10-01-2018 11:39 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:14
SnowDude schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:29:
Ik heb nog 1 ander issue maar dat is meer gerelateerd aan Zwave dan Domoticz, ik heb een group association op group 2 (on/off) zodat ik een lamp in mijn slaapkamer kan bedienen. Het probleem is alleen, dat als ik een lamp uitchakel via de remote en daarna aanzet vanuit domotics. Ik moet dan twee keer op de wallmote drukken om de lamp uit te schakelen. Ik neem aan dat hij de eerste keer een aan signaal stuurt en dan een uit signaal
Ik heb exact hetzelfde met een gewone (bi stable, niet puls) schakelaar via een qubino flush dimmer. Ook al staat deze als bi stable geconfigureerd. Ik heb het idee dat dit een groep associatie beperking is. Ik probeer het nu over te gaan zetten via een script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 22:52
Ik heb nu een PIR motion detector en wil deze voor 2 dingen gebruiken, namelijk als;
- Toevoegen aan alarminstallatie
- Extra controle mechanisme voor aanwezigheidsdetectie voor een auto sleep mode.

Het toevoegen aan de alarminstallatie is gelukt, echter het tweede punt kom ik niet uit in Blockly. De volgende situatie wil ik gaan toepassen

Als de versterker uit staat en het is zondag, maandag, dinsdag, woensdag of donderdag na 22.30 en er is 20 minuten geen beweging geweest doe dan de scene slapen aan.

In blockly krijg ik het voor een groot gedeelte werkend, behalve het stuk 20 minuten geen beweging. Kan iemand mij helpen hoe ik dit in Blockly kan fixen of eventueel met behulp van een script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
virtualite schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:25:
Ik heb nu een PIR motion detector en wil deze voor 2 dingen gebruiken, namelijk als;
- Toevoegen aan alarminstallatie
- Extra controle mechanisme voor aanwezigheidsdetectie voor een auto sleep mode.

Het toevoegen aan de alarminstallatie is gelukt, echter het tweede punt kom ik niet uit in Blockly. De volgende situatie wil ik gaan toepassen

Als de versterker uit staat en het is zondag, maandag, dinsdag, woensdag of donderdag na 22.30 en er is 20 minuten geen beweging geweest doe dan de scene slapen aan.

In blockly krijg ik het voor een groot gedeelte werkend, behalve het stuk 20 minuten geen beweging. Kan iemand mij helpen hoe ik dit in Blockly kan fixen of eventueel met behulp van een script?
Ik quote mezelf even:
Knielen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:33:
Bij de PIR die ik gebruik (NEO CoolCam) werkt het niet met die delay truc. Ik heb inderdaad een virtuele schakelaar aangemaakt. Mocht je een voorzetje willen in LUA, dit is wat ik gebruik:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
time = os.date("*t")
function timedifference (s)
    year = string.sub(s, 1, 4)
    month = string.sub(s, 6, 7)
    day = string.sub(s, 9, 10)
    hour = string.sub(s, 12, 13)
    minutes = string.sub(s, 15, 16)
    seconds = string.sub(s, 18, 19)
    t1 = os.time()
    t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
    difference = os.difftime (t1, t2)
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['PIR']) > 1800 and otherdevices['Lamp bij Gitaar'] == 'On' and otherdevices['Alle lampen'] == 'Off' and otherdevices['VirtualPIR'] == 'On') then
        commandArray['Lamp bij Gitaar']='Off'
        commandArray['VirtualPIR']='Off'
    end
elseif (otherdevices['PIR'] == 'On' and otherdevices['Lamp bij Gitaar'] == 'Off' and (time.hour >= 23 or time.hour < 6)) then
    commandArray['Lamp bij Gitaar']='On'
    commandArray['VirtualPIR']='On'
end
return commandArray

Dit schakelt als we 's-nachts beneden komen 1 lamp aan en die gaat 30 minuten na de laatste beweging weer uit.
Hier ga je vast iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
@Knielen Kan je mij vertellen wat je doet met het stuk timedifference? Dat zegt met echt helemaal niets namelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
    return difference
end
commandArray = {}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02

error33

Klungelsmurf bestaat nog

SnowDude schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook de quad wallmote schakelaar en bij mij flipt hij af en toe en moet ik hem reseten door hem in usb te pluggen, heb jij daar ook last van? Misschien toch maar eens een firmware update doen.
Nee dit ervaar ik niet. Heb deze nu een dikke maand ophangen zonder problemen in Homey. Gebruik tot nu toe alleen maar de 4x druk functie van de schakelaar.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
MikeOO schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:43:
[...]

tnx gaan we eens met testen. En hoe doe jij een restore als dat nodig is?
Pi opnieuw inrichten en vervolgens via rsync de backup terug zetten op de rpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08

DizzyWeb

Ondertiteld

virtualite schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:55:
@Knielen Kan je mij vertellen wat je doet met het stuk timedifference? Dat zegt met echt helemaal niets namelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    return difference
end
commandArray = {}
Die rekent het tijdverschil uit tussen de opgegeven tijd en nu.
code:
1
if (timedifference(otherdevices_lastupdate['PIR']) > 1800 )

Dus hiermee kijkt hij of het meer dan 1800 seconden geleden is dat dat device als laatste geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 15:49
Stomme vraag: Heb een paar maanden geleden een fibaro schakelaar ingebouwd. De lamp die die inschakeld gaat na 30 minuten uit, heb ik toen ingesteld.

Nu wil ik die tijd wijzigen, maar ik kan met geen mogelijkheid meer vinden waar die 30 minuten staat!
Ik dacht in een blockly, maar daar staat die niet tussen.
Bij de timer van de schakelaar zelf staat ook niets.
Een LUA die iets met die lamp doet kan ik ook niet vinden.

Ik denk dat ik nog een mogelijkheid over het hoofd zie, maar zou niet weten welk. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
N!co schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:15:
Stomme vraag: Heb een paar maanden geleden een fibaro schakelaar ingebouwd. De lamp die die inschakeld gaat na 30 minuten uit, heb ik toen ingesteld.

Nu wil ik die tijd wijzigen, maar ik kan met geen mogelijkheid meer vinden waar die 30 minuten staat!
Ik dacht in een blockly, maar daar staat die niet tussen.
Bij de timer van de schakelaar zelf staat ook niets.
Een LUA die iets met die lamp doet kan ik ook niet vinden.

Ik denk dat ik nog een mogelijkheid over het hoofd zie, maar zou niet weten welk. Iemand?
Ik denk dat je dit in de settings van de fibaro module hebt gezet.
Ga naar hardware -> zwave -> controller en selecteer de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
tlpeter schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat je dit in de settings van de fibaro module hebt gezet.
Ga naar hardware -> zwave -> controller en selecteer de module.
Helaas, zie daar niet iets wat het zou kunnen zijn. Auto off staat bij beide op 0.
Het is een FGS222, dubbele switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
zie je iets in de logs wanneer dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Ja,dat die uitschakeld, maar niet waar het vandaan komt.

Ik weet bijna zeker dat ik het met een blockly gedaan hebt, maar zie hem er niet tussen staan.

[ Voor 46% gewijzigd door N!co op 10-01-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Dan zou het nog kunnen dat deze mee schakelt op een ander device.
Je moet ze dan effe allemaal nalopen en zien of deze is geconfigureerd als sub/slave device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loyske schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:05:
[...]

Pi opnieuw inrichten en vervolgens via rsync de backup terug zetten op de rpi
Hmm de Pi opnieuw inrichten is niet heel handig en duurt toch weer even. Daarna backup teurgzetten en je bent zo weer een tijdje zoet.

En heb je dan ook nog het deel om het terug te zetten via rsync >:)

Ik wil juist een systeem dat mocht het fout gaat ik met een paar handelingen alles weer hersteld hebt.
Ben nu bezig met BerryBoot. Zag dat dat ook een Backup functie in zit en wat ik zo even snel gezien heb een krachtig programma en dat ga ik eerst even doen.

Daarna kan ik wat makkelijke gaan testen met rsych. Mocht iets niet goed gaan dan kan ik snel een backup terugzetten en weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 22:39
N!co schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:38:
Ja,dat die uitschakeld, maar niet waar het vandaan komt.

Ik weet bijna zeker dat ik het met een blockly gedaan hebt, maar zie hem er niet tussen staan.
Blocky of LUA?
Wellicht met een koppeling via een UserVariable?

Of op de schakelaar zelf met een OFF delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Dus dit als script zou moeten werken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['Woonkamer PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['Woonkamer PIR']) > 1200 and otherdevices['Versterker'] == 'Off' and (time.hour >= 23)) then
        commandArray['Slapen']='On'
    end
end    
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 08:47
MikeOO schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Hmm de Pi opnieuw inrichten is niet heel handig en duurt toch weer even. Daarna backup teurgzetten en je bent zo weer een tijdje zoet.

Ik wil juist een systeem dat mocht het fout gaat ik met een paar handelingen alles weer hersteld hebt.
Ben nu bezig met BerryBoot. Zag dat dat ook een Backup functie in zit en wat ik zo even snel gezien heb een krachtig programma en dat ga ik eerst even doen.

Daarna kan ik wat makkelijke gaan testen met rsych. Mocht iets niet goed gaan dan kan ik snel een backup terugzetten en weer proberen.
Heb bij WD ook de case besteld waar zowel de HD als de Pi in past! Mooi ding!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@bing69 de 6x6 case?
Die heb ik ook maar vond die niet handig opdat alle usb aansluitingen intern zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:53
[...]

Hierbij een voorbeeld van hoe eenvoudig het met RaspiBackup gaat:
pi@araminta:/mnt/nas/domo $ sudo raspiBackup.sh -d /dev/sdc /mnt/nas/domo/domo-rsync-backup-20161221-041002
--- RBK0009I: araminta: raspiBackup.sh V0.6.1.3b started at Wed 21 Dec 13:24:32 CET 2016
--- RBK0128I: Using logfile /mnt/nas/domo/raspiBackup.log
--- RBK0116I: Using config file /usr/local/etc/raspiBackup.conf
!!! RBK0018W: Target SD card with 14.92 GiB is larger than source SD card with 14.64 GiB. root partition will be expanded accordingly to use the whole SD card
!!! RBK0065W: Device /dev/sdc will be repartitioned and all data will be lost
--- RBK0067I: Current partitions on /dev/sdc:
Number Start End Size Type File system Flags
1 4.19MB 16021MB 16017MB primary fat32 lba
!!! RBK0066W: Device /dev/sdc will be overwritten with the saved boot and root partition
--- RBK0038I: Are you sure? y/N
y
--- RBK0050I: Restoring backup from /mnt/nas/domo/domo-rsync-backup-20161221-041002
!!! RBK0004W: Adjusting second partition from 14.57 GiB to 14.85 GiB
--- RBK0076I: Restore finished successfully
pi@araminta:/mnt/nas/domo $
Bijna alles gaat automatisch en na 1 keer ja zeggen ben je in 10 minuten weer in de lucht.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
SpikeHome schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:13:
@bing69 de 6x6 case?
Die heb ik ook maar vond die niet handig opdat alle usb aansluitingen intern zitten.
Een vierkante inderdaad, maten weet ik zo niet en moet hem nog inbouwen. Dacht dat de voeding van de Pi aan de buitenkant zat....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
bing69 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Een vierkante inderdaad, maten weet ik zo niet en moet hem nog inbouwen. Dacht dat de voeding van de Pi aan de buitenkant zat....
http://wdlabs.wd.com/category/pidrive-enclosures/

Ik heb deze dan:
http://wdlabs.wd.com/products/enclosure-square-6x6/

maar gebruik die maar niet

@MikeOO
als je berryboot hebt doe dan dit ook:
http://www.berryterminal....oot/headless_installation
ivm vnc dan hoef je niet meer een tv erop aan te sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door SpikeHome op 10-01-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
[...]

Heb het gelukkig nog nooit nodig gehad omdat ik opstart van SD en vervolgens alles doe vanaf HDD.
Maar raspbian opnieuw installeren is toch zo gebeurd!? ;)

Restore is mogelijk via dit commando:
code:
1
rsync -av --stats --delete -e "ssh -p 22" /volume2/Backup/rpi/ root@IP_VAN_JE_PI:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jsiegmund schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:01:
Heeft iemand Dashticz draaien en dat voorzien van een username / ww? Ik wil m'n domoticz install aan het internet hangen maar kwam erachter dat je zonder enige vorm van authenticatie bij dashticz kunt en daarmee dan weer het halve huis kunt besturen. Dat is uiteraard niet iets wat ik graag zomaar online zet :)
Dashticz haalt de info op via een json request bij Domoticz. Dus als je Domoticz beveiligd hebt (specifiek ip en/of wachtwoord) dan werkt Dashticz ook alleen vanaf dat ipadres.

Dashticz zelf haalt geen informatie op en toont dus ook geen informatie van je huis zonder je jezelf aanmeldt. Het is niet meer dan een javascript/html schil op basis van output van Domoticz, als Domoticz niet bereikbaar is wordt er ook niks getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 20:40
Ik ben van plan om de poort van de garage te automatiseren doormiddel van het monteren van een motor.

Hier krijg je standaard afstandsbedieningen bij die op 433Mhz werken. Ik heb alles werken op Zwave. Ik wil dan ook eigenlijk een 2x1,5 module van fibaro monteren om zo de poort aan te sturen omdat me dit veiliger lijkt aangezien het Zwave signaal beveiligd is. Je ziet en leest nogal van die verhalen over signalen opvangen en dan als je niet thuis bent weer gebruiken om in te breken.

Denk ik nu een beetje te ver of wat is jullie mening / advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
virtualite schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:09:
Dus dit als script zou moeten werken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['Woonkamer PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['Woonkamer PIR']) > 1200 and otherdevices['Versterker'] == 'Off' and (time.hour >= 23)) then
        commandArray['Slapen']='On'
    end
end    
return commandArray
Ziet er goed uit! Testen maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Brutuss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:46:
Ik ben van plan om de poort van de garage te automatiseren doormiddel van het monteren van een motor.

Hier krijg je standaard afstandsbedieningen bij die op 433Mhz werken. Ik heb alles werken op Zwave. Ik wil dan ook eigenlijk een 2x1,5 module van fibaro monteren om zo de poort aan te sturen omdat me dit veiliger lijkt aangezien het Zwave signaal beveiligd is. Je ziet en leest nogal van die verhalen over signalen opvangen en dan als je niet thuis bent weer gebruiken om in te breken.

Inderdaad zwave doen. Ook heb ik nog een pincode ingesteld voor de garagedeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Phoolie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:44:
Ik zit even met een probleem waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb het Is it gonna rain / Buienradar script toegevoegd zoals te lezen in de instructie. Het enige wat ik anders heb gedaan is dat ik beide scripts heb toegevoegd. De eerste heb ik script_time_rain.lua genoemd en de 2e script_time_rain2.lua.

Het eerste script lijkt helemaal niks te doen, wanneer ik in de logging kijk zie ik daar wel netjes iedere minuut script_time_rain2.lua voorbij komen, maar script_time_rain.lua zie ik nergens terug in de logging.

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken of proberen?
http al in https gewijzigd in de buienradar link?

en 2de script loopt maar eens in de 30 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:55
Ik heb hier een Chinese PIR hangen, maar de batterij (9V) was binnen 3 weken leeg (ook Chinees). Is dit normaal? Of weet iemand een betere (met name energie zuinige) PIR?

Ding werkt (schakelt) overigens perfect, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:56
codegro schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:16:
Ik heb hier een Chinese PIR hangen, maar de batterij (9V) was binnen 3 weken leeg (ook Chinees). Is dit normaal? Of weet iemand een betere (met name energie zuinige) PIR?

Wat was de manier van verbinden?
Z-wave, vooral de nieuwe is erg energiezuinig. Ik heb ook een poging gedaan om een ESP8266 (wifi) op 9 volt te draaien. Die was binnen 3 dagen leeg.

Wifi gebruikt gewoon veel stroom (0,5W). En 9V blokjes hebben enorm weinig capaciteit (200mAh gemiddeld).
Ik heb ze nu op een USB voeding gehangen. Maar een el-cheapo powerbank (al snel 10x zoveel capaciteit) zou ook prima werken.

Moet je PIR natuurlijk wel werken op 5V. En anders iets kopen dat dat wel doet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40
Post verwijderd want ik had het per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst. 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door thespeed op 11-01-2018 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:55
RocketKoen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Wat was de manier van verbinden?
433 MHz via Rf-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
tlpeter schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:41:
Dan zou het nog kunnen dat deze mee schakelt op een ander device.
Je moet ze dan effe allemaal nalopen en zien of deze is geconfigureerd als sub/slave device.
Na het installeren van de laatste stable domoticz nogmaals bij het device gekeken en nu staat daar wel een waarde i.p.v. 0. Vreemd, maar kan hem nu iedergeval aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-07 19:45
Ik weet niet of iemand het al heeft laten weten, maar in V3.8805 is het timer probleem opgelost :)

Mijn 'sunset' en 'sunrise' werkt in ieder geval weer :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Witlof op 11-01-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 07-07 22:39
Witlof schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:31:
Ik weet niet of iemand het al heeft laten weten, maar in V3.8805 is het timer probleem opgelost :)

Mijn 'sunset' en 'sunrise' werkt in ieder geval weer :*)
Correct, bij mij ook. Op moment van spreken is de V3.8805 de laatste beta release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
jobr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:50:
[...]

http al in https gewijzigd in de buienradar link?
Ja, had al gezien dat http in https gewijzigd moest worden.
en 2de script loopt maar eens in de 30 min
Die snap ik even niet, als je een script met time hebt loopt die toch iedere minuut?

Overigens geeft het 2e script bij mij geen problemen, die zie ik netjes iedere minuut in de log terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
renedis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Correct, bij mij ook. Op moment van spreken is de V3.8805 de laatste beta release.
En voorlopig ook mijn laatste :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
codegro schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:16:

Ik gebruik ook een Chinese, NEO CoolCam PIR, batterij gaat in ieder geval al 3 maanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Knielen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Ik gebruik ook een Chinese, NEO CoolCam PIR, batterij gaat in ieder geval al 3 maanden mee.
Ben je daar tevreden over? Wat zegt Domoticz over het batterijlevel? Wil er ook 1 bestellen om wat mee te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Brutuss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:46:

Een afstandsbediening op 433 is ook veilig als die Rolling Code gebruikt. Of gebruik gewoon een Sonoff SV O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 10:04

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Ik ben nieuw met Domoticz en heb een vraag. Ik zoek me suf, maar heb nog geen duidelijkheid.

Graag wil ik mijn energieverbruik inzichtelijk maken en hiervoor het ledje op de meter gebruiken. Ik heb een RPi3 tot m'n beschikking. Elektronica is geen enkel probleem en ik interface met een GPIO.

Overal lees ik dat de manier om dit werken te krijgen, is het maken van een dummy sensor (counter) en een los script dat periodiek de getelde pulsjes per JSON naar Domoticz stuurt. Aan de andere kant, kan Domoticz ook de GPIO's lezen.

Concreet dus dit: Kan Domoticz niet gewoon de pulsjes tellen op een GPIO en dit gebruiken als energieteller?

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Ik loop tegen een probleem aan in één van mijn scripts. Ik krijg geen foutmelding maar de dummy switch wordt niet ingeschakeld. Het stuk Alarm ON en Alarm Trigger switchen gaat goed.

Echter, wanneer de Alarm Trigger de Alarm Trigger de Alarm Switch moet inschakelen of bij het alarm uitschakelen de alarm trigger uitgeschakeld moet worden werkt dit niet. Ik werk normaal met Blockly maar wil toch meer LUA gaan gebruiken. Wat doe ik verkeerd?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
-- Functie aanmaken t.b.v. berekenen tijdverschil
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    return difference
end

commandArray = {}
-- Controle methodiek t.b.v. openstaande deuren of beweging
if (otherdevices['Alarm'] == 'On') and otherdevices['Alarm Trigger'] == 'Off' and otherdevices['Eetkamerdeur'] == 'On' or otherdevices['Voordeur'] == 'On' or otherdevices['Keukendeur'] == 'On' or otherdevices['Woonkamer PIR'] == 'On' then
        commandArray['Alarm Trigger']='On'
-- Alarm activeren als aan voorwaarden wordt voldaan    
elseif (timedifference(otherdevices_lastupdate['Alarm Trigger']) > 45 and otherdevices['Alarm Trigger'] == 'On' and otherdevices['Alarm'] == 'On') then
        commandArray['Alarm Switch']='On'
-- Alarm deactiveren als aan voorwaarden wordt voldaan
elseif (otherdevices['Alarm Trigger'] == 'On' and otherdevices['Alarm'] == 'Off') then
        commandArray['Alarm Trigger']='Off'
end
return commandArray

[ Voor 21% gewijzigd door virtualite op 11-01-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11
MasterMaceMichu schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:30:
FF check vraag: Na de ietwat buggy Beta update waarbij de timers het niet meer deden, heb ik ook m'n LUA scripts stopgezet, omdat die ook ineens allemaal fouten logden. Nu de nieuwe Beta met oplossing uit zou zijn (blijft erg lastig om te zien wat er in een nieuwe beta release zit), heb ik ze weer aangezet, maar krijg ik meldingen als"
"attempt to index local 'lua_value' (a nil value)" en
"Lua script Real time weather data did not return a commandArray"(2 verschillende scripts)
Anderen ook nog last van dergelijke bugjes, of moet ik bij mijn eigen installatie gaan zoeken?
No one?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandoedel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
Hier de zelfde meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 19:11
Check! Wachten op de volgende Beta dus....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:44:
Ik zit even met een probleem waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb het Is it gonna rain / Buienradar script toegevoegd zoals te lezen in de instructie. Het enige wat ik anders heb gedaan is dat ik beide scripts heb toegevoegd. De eerste heb ik script_time_rain.lua genoemd en de 2e script_time_rain2.lua.

Het eerste script lijkt helemaal niks te doen, wanneer ik in de logging kijk zie ik daar wel netjes iedere minuut script_time_rain2.lua voorbij komen, maar script_time_rain.lua zie ik nergens terug in de logging.

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken of proberen?
Ik kijk net in de logging van de switch horende bij script_time_rain.lua en die switch is blijkbaar toch wel omgezet gisteren.

Is er een heldere verklaring waarom ik voor het script_time_rain2.lua script iedere minuut onderstaande zie in de logging, maar voor script_time_rain.lua helemaal niks terug zie in de logging?
2018-01-11 17:46:00.840 EventSystem: Script event triggered: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_rain2.lua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Phoolie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Die snap ik even niet, als je een script met time hebt loopt die toch iedere minuut?

Overigens geeft het 2e script bij mij geen problemen, die zie ik netjes iedere minuut in de log terug komen.
Sorry, je hebt gelijk. Was even in de war met wat anders.
Phoolie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:51:
Is er een heldere verklaring waarom ik voor het script_time_rain2.lua script iedere minuut onderstaande zie in de logging, maar voor script_time_rain.lua helemaal niks terug zie in de logging?
Mbt die eerste:
Die zie ik ook niet in de log op dit moment. Waarschijnlijk omdat de command array niets bevat. Dit is het geval als niet aan de condities van de if wordt voldaan.

Maar als ik er een print regel erbij zet, dan zie ik deze wel elke minuut in de log:

commandArray = {}
print('Buienradarswitch')
time = os.date("*t")
if ((time.min % 15)==0) then

Overigens doet dit script alleen elke 15 min wat.

[ Voor 16% gewijzigd door jobr op 11-01-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Witlof schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Ben je daar tevreden over? Wat zegt Domoticz over het batterijlevel? Wil er ook 1 bestellen om wat mee te gaan testen.
Ja zeker, helemaal voor wat je ervoor betaald. Batterij percentage zou nog steeds 100% zijn, maar ik weet niet of dit helemaal klopt.
virtualite schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:51:
Ik loop tegen een probleem aan in één van mijn scripts. Ik krijg geen foutmelding maar de dummy switch wordt niet ingeschakeld. Het stuk Alarm ON en Alarm Trigger switchen gaat goed.

Echter, wanneer de Alarm Trigger de Alarm Trigger de Alarm Switch moet inschakelen of bij het alarm uitschakelen de alarm trigger uitgeschakeld moet worden werkt dit niet. Ik werk normaal met Blockly maar wil toch meer LUA gaan gebruiken. Wat doe ik verkeerd?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
-- Alarmscript by Danny Vorst
-- Versie 1.0
-- Functie aanmaken t.b.v. berekenen tijdverschil
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    return difference
end

commandArray = {}
if (otherdevices['Alarm'] == 'On') and otherdevices['Alarm Trigger'] == 'Off' and otherdevices['Eetkamerdeur'] == 'On' or otherdevices['Voordeur'] == 'On' or otherdevices['Keukendeur'] == 'On' or otherdevices['Woonkamer PIR'] == 'On' then
-- Alarm activeren als aan voorwaarden wordt voldaan    
elseif (timedifference(otherdevices_lastupdate['Alarm Trigger']) > 45 and otherdevices['Alarm Trigger'] == 'On' and otherdevices['Alarm'] == 'On') then
        commandArray['Alarm Switch']='On'
-- Alarm deactiveren als aan voorwaarden wordt voldaan
elseif (otherdevices['Alarm Trigger'] == 'On' and otherdevices['Alarm'] == 'Off') then
        commandArray['Alarm Trigger']='Off'
end
return commandArray
Je haakjes '()' kloppen niet bij -
code:
1
2
3

moet zijn

code:
1
2
3
if (otherdevices['Alarm'] == 'On' and otherdevices['Alarm Trigger'] == 'Off' and otherdevices['Eetkamerdeur'] == 'On' or otherdevices['Voordeur'] == 'On' or otherdevices['Keukendeur'] == 'On' or otherdevices['Woonkamer PIR'] == 'On' then)

[ Voor 78% gewijzigd door Knielen op 11-01-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Knielen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:19:
moet zijn

code:
1
2
3
if (otherdevices['Alarm'] == 'On' and otherdevices['Alarm Trigger'] == 'Off' and otherdevices['Eetkamerdeur'] == 'On' or otherdevices['Voordeur'] == 'On' or otherdevices['Keukendeur'] == 'On' or otherdevices['Woonkamer PIR'] == 'On' then)
Bedankt voor het antwoord. Had net het haakje voor then weggehaald. Dat werkte blijkbaar ook maar heb toch maar jouw manier uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 23:15
bartbh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Dashticz haalt de info op via een json request bij Domoticz. Dus als je Domoticz beveiligd hebt (specifiek ip en/of wachtwoord) dan werkt Dashticz ook alleen vanaf dat ipadres.

Dashticz zelf haalt geen informatie op en toont dus ook geen informatie van je huis zonder je jezelf aanmeldt. Het is niet meer dan een javascript/html schil op basis van output van Domoticz, als Domoticz niet bereikbaar is wordt er ook niks getoond.
Oke, mooi. Gevoelsmatig zou ik het denk ik toch nog fijner vinden wanneer ook dashticz zelf gewoon achter een user / ww zit, maar dit is in ieder geval beter dan niks. Ik heb weinig kaas gegeten van webservers in linux, is het niet mogelijk om de dashticz subdir gewoon mee te laten lopen in de authenticatie van z'n parent (domoticz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Weet iemand hoe ik een dimmer (Qubino) met een start waarde kan aanzetten met de pulsdrukker die er aan vast zit? Wat ik graag wil is dat als ik ’s-morgens een dimmer op de slaapkamer aanzet dat de lamp dan gedimd is. Als ik overdag de lamp aanzet moet er een andere setting gebruikt worden.
In Domoticz zie ik dat ik op basis van tijd iets kan doen (dat stuk lukt wel) maar hoe zorg ik ervoor dat de lamp bij aanzetten met de pulsdrukker dan een gedimde waarde gebruikt?
Ik ben nieuw in Domoticz en heb bezocht op diverse fora maar ik zie niet hoe dit moet...

[ Voor 8% gewijzigd door masaman op 12-01-2018 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

jsiegmund schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:59:
[...]

Oke, mooi. Gevoelsmatig zou ik het denk ik toch nog fijner vinden wanneer ook dashticz zelf gewoon achter een user / ww zit, maar dit is in ieder geval beter dan niks. Ik heb weinig kaas gegeten van webservers in linux, is het niet mogelijk om de dashticz subdir gewoon mee te laten lopen in de authenticatie van z'n parent (domoticz)?
Bij domoticz werkt dat niet. Als je dashticz onder een aparte webserver (zoals bijvoorbeeld apache) installeert, in plaats van in een subdir van domoticz, dan kan dat wel. In apache kan je in ieder geval zeggen dat bijvoorbeeld requests vanaf je locale lan zo door mogen, maar andere requests een login prompt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

masaman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:10:
Weet iemand hoe ik een dimmer (Qubino) met een start waarde kan aanzetten met de pulsdrukker die er aan vast zit? Wat ik graag wil is dat als ik ’s-morgens een dimmer op de slaapkamer aanzet dat de lamp dan gedimd is. Als ik overdag de lamp aanzet moet er een andere setting gebruikt worden.
In Domoticz zie ik dat ik op basis van tijd iets kan doen (dat stuk lukt wel) maar hoe zorg ik ervoor dat de lamp bij aanzetten met de pulsdrukker dan een gedimde waarde gebruikt?
Ik ben nieuw in Domoticz en heb bezocht op diverse fora maar ik zie niet hoe dit moet...
Dat zou met een blockly of een simpel script moeten kunnen. Als de dimmer geschakeld wordt, aan de hand van de tijd de level aanpassen.

Iets als dit:
code:
1
2
3
4
IF [ dimmer = ON AND time < 8:00 ]
DO [ dimmer = level % 50 ]
ELSEIF [ dimmer = ON AND time >= 8:00 ]
DO [ dimmer = level % 100 ]

Dit kan je natuurlijk wat gecompliceerder maken, kan me zo voorstellen dat je 's avonds ook een andere waarde wil hebben.... maar zoiets zou volgens mij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
DizzyWeb schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Dat zou met een blockly of een simpel script moeten kunnen. Als de dimmer geschakeld wordt, aan de hand van de tijd de level aanpassen.

Iets als dit:
code:
1
2
3
4
IF [ dimmer = ON AND time < 8:00 ]
DO [ dimmer = level % 50 ]
ELSEIF [ dimmer = ON AND time >= 8:00 ]
DO [ dimmer = level % 100 ]

Dit kan je natuurlijk wat gecompliceerder maken, kan me zo voorstellen dat je 's avonds ook een andere waarde wil hebben.... maar zoiets zou volgens mij moeten werken.
Dank je wel. Op deze manier is de dimmer volgens mij niet meer te dimmen en staat hij altijd op 50% of 100%. Het gaat mij om de initiële waarde. Als ik de pulsdrukker nu vast hou om een andere waarde in te stellen zorgt dit script er voor dat de waarde weer terug gezet wordt op 50% of 100%.
Zoals gezegd: mijn kennis van Domoticz is beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 23-06 09:36
TimmeStein schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:39:
Ik ben nieuw met Domoticz en heb een vraag. Ik zoek me suf, maar heb nog geen duidelijkheid.

Graag wil ik mijn energieverbruik inzichtelijk maken en hiervoor het ledje op de meter gebruiken. Ik heb een RPi3 tot m'n beschikking. Elektronica is geen enkel probleem en ik interface met een GPIO.

Overal lees ik dat de manier om dit werken te krijgen, is het maken van een dummy sensor (counter) en een los script dat periodiek de getelde pulsjes per JSON naar Domoticz stuurt. Aan de andere kant, kan Domoticz ook de GPIO's lezen.

Concreet dus dit: Kan Domoticz niet gewoon de pulsjes tellen op een GPIO en dit gebruiken als energieteller?
Heb je geen P1 poort? Dan ben je meteen van al het gedoe af, en je hebt je gasverbruik er meestal meteen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

masaman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Dank je wel. Op deze manier is de dimmer volgens mij niet meer te dimmen en staat hij altijd op 50% of 100%. Het gaat mij om de initiële waarde. Als ik de pulsdrukker nu vast hou om een andere waarde in te stellen zorgt dit script er voor dat de waarde weer terug gezet wordt op 50% of 100%.
Zoals gezegd: mijn kennis van Domoticz is beperkt...
Right. Goed punt. Dat zou je eventueel nog kunnen ondervangen met een variabele die je aan zet op het moment dat de lamp aan gaat en uit zet als de lamp uit gaat. Als de variabele aan staat, niks doen in je blockly (en dus kunnen dimmen) en als de variabele uit staat, de blockly draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
masaman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:10:
Dat gaat niet zomaar.

3 opties:
-Je vervangt de huidige schakelaar door een dubbele pulsdrukker.
Dan gebruik je eentje op S1 waarmee je dimmer normaal bedient.
Op S2 zet je de andere pulsdrukker. Hieraan koppel je een scene/groep waarbij je dan de 50% waarde instelt. Dus 's ochtends druk je dan op die schakelaar en gaat het licht aan op 50%.

-Je gebruikt een KlikAanKlikUit afstandsbediening, Xiaomi switch oid om die scene te schakelen ipv de muurschakelaar te verwisselen.

Of je gebruikt het feit dat de dimmer de laatste waarde onthoudt.
Je zou dan met een scriptje 'savonds de lamp 1 minuut aan kunnen zetten op de gewenste waarde.
Als je dan 's ochtends de schakelaar indrukt, dan gaat ie aan op de gedimde stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
jobr schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Sorry, je hebt gelijk. Was even in de war met wat anders.

[...]

Mbt die eerste:
Die zie ik ook niet in de log op dit moment. Waarschijnlijk omdat de command array niets bevat. Dit is het geval als niet aan de condities van de if wordt voldaan.

Maar als ik er een print regel erbij zet, dan zie ik deze wel elke minuut in de log:

commandArray = {}
print('Buienradarswitch')
time = os.date("*t")
if ((time.min % 15)==0) then

Overigens doet dit script alleen elke 15 min wat.
Ok, maar als ik jou dus goed begrijp, dan zal deze wel in de log komen als het gaat regenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

R-B

Blokkert

Theone098 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:14:
[...]

Dit wil mij maar niet lukken.... of ik krijg gruwelijke foutmeldingen als ik "pip3 install gevent msgpack-python python-miio==0.3.1" uitvoer (als ik in virtualenv zit). Of "sudo service miio_server start" werkt niet.
Ik zie de vacuum wel bij apparaten, maar als ik die toevoeg krijg ik domoticz helemaal niet meer aan de praat :( .
Is het al gelukt?

Ik hang bij de github stap "sudo pip3 install -U setuptools".
commando pip3 wordt niet herkend, zoals RedRayMann ook schrijft.

Wat is hier oplossing voor?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07 19:08
Nope.,

Heb je PIP3 al geïnstalleerd? (afhankelijk van jouw python versie), bijvoorbeeld: sudo apt-get install python3-pip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

R-B

Blokkert

ja, ik heb van alles geprobeerd omtrent pip pakketten e.d., niks lijkt te werken.

bijv dit: https://docs.bigchaindb.c...s/install-latest-pip.html

[ Voor 38% gewijzigd door R-B op 12-01-2018 11:08 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

hondapower schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Heb je geen P1 poort? Dan ben je meteen van al het gedoe af, en je hebt je gasverbruik er meestal meteen bij.
Jammer genoeg niet. Dat is verreweg het makkelijkst. M'n meter is een Iskra MT171. Dat is wel een digitale, maar geen slimme. De gasmeter is een type met mechanisch telwerk.

Die Iskra meter beschikt overigens wel over een optische interface, maar dat is de volgende stap.

Ik kan het me namelijk niet zo goed voorstellen dat het zo 'omslachtig' moet. Domoticz hoeft alleen maar 5 minuten flanken te tellen en je bent er...

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
TimmeStein schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Jammer genoeg niet. Dat is verreweg het makkelijkst. M'n meter is een Iskra MT171. Dat is wel een digitale, maar geen slimme. De gasmeter is een type met mechanisch telwerk.

Die Iskra meter beschikt overigens wel over een optische interface, maar dat is de volgende stap.

Ik kan het me namelijk niet zo goed voorstellen dat het zo 'omslachtig' moet. Domoticz hoeft alleen maar 5 minuten flanken te tellen en je bent er...
Netbeheerder bellen voor een slimme meter?
Als je zegt dat je zonnepanelen gaat plaatsen dan zullen ze m zeker om komen ruilen.
of je zegt dat de gasmeter 'enge geluiden' maakt.

Pulsjes tellen met een scriptje is anders ook helemaal niet echt omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0entje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 06:58
Ik heb zelf in Domoticz nog geen slimme camera gehangen. Nu zag ik toevallig dat er vandaag eentje in de aanbieding is bij bol: SecuFirst DID501. Iemand hier ervaring mee en of deze ook kunt koppelen aan domoticz?

Wat ik zelf een voordeel vind van deze deurbel is dat je hem ook via LAN kan aansluiten. Kan alleen zo geen informatie vinden of er een API is dan wel integratie met Domoticz o.i.d.

Kent iemand deze slimme bel, dan wel integratie heeft met een bel binnen domoticz? (Bel met LAN)

[ Voor 11% gewijzigd door J0entje op 12-01-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brnbtc
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 21:40
Dag allemaal,

Als eerste super gaaf wat hier allemaal te vinden is over domotica.

Ik heb wat advies nodig.

Ik ben mijn bovenverdieping aan het verbouwen en wil hier beginnen met domotica. Ik twijfel tussen domoticz of een homey als server. Ik kan klein beetje programmeren.

Wat ik ga toepassen is Fibaro actoren i.c.m. Pulsdrukker/Fibaro jaloezie/aeotec multisensor 6/ stuk of 15 actoren totaal.
Ik beschik over een Synology Nass.
Verlichting en scenes kom ik wel uit.

Waar ik nog advies bij nodig heb:
ik wil ook muziek integreren. Ik lees dat dit bij de homey vrij simpel kan. Ik heb nu vrij simpel muzieksysteem waar ik eventueel met Google chromecast wat mee kan doen. Maar wil iets als Sonos niet Uitsluiten. Ik lees bij Domoticz niet veel over integratie van muziek. Wat ik graag wil kunnen is internetradio op nass via domoticz streamen. Bijvoorbeeld opstarten van muziek bij bepaalde scenes. Vanuit YouTube e.d. Wat is er allemaal mogelijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Phoolie schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Ok, maar als ik jou dus goed begrijp, dan zal deze wel in de log komen als het gaat regenen?
Ja, op het moment dat de switch van status gaat wijzigen. Dus als het gaat regenen en als het niet meer gaat regenen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 09:10
[...]

Heb je al eens gekeken bij je netwerkbeheerder wanneer jouw adres aan de beurt is voor een slimme meter?
Het zou jammer zijn als je nu geld en energie erin gaat steken als ze op relatief korte termijn van plan zijn om je meter te vervangen door een slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-07 22:53
[...]

Een (2e hands) youless gebruiken?
Werkt prima samen met domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wit een Xiaomi Wireless switch (rond) inzetten als aan/uit schakelaar.

Hiermee wil ik een Sonoff S2 met Tasmota software aan en uit kunnen schakelen door elke keer 1x op de knop te drukken.

Nu krijg ik hem in Domoticz prima te zien en krijg je een schakelaar met Off/Click/Double Click/Long Click/Long Click Release.

Als ik 1x klik gaat de lamp ook netjes aan.
Als ik nogmaals klik blijft de lamp aan omdat hij natuurlijk puur een click verstuurd en geen off.

Maar geen idee hoe je een Off kunt versturen met de switch.

Iemand tips hoe je dit kunt wel voor elkaar kunt krijgen zodat ik ook de lamp uit kan doen >:)

Update, en opgelost >:)

Met Lua dus. Variable: switch_state_tuinhek aangemaakt om de status te controleren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
commandArray = {}

if devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] then
    if (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'Off') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='On'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek']= 'On'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is aan!!</font>')

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'On') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='Off'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek']= 'Off'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is uit!!</font>')
    end
end

return commandArray

[ Voor 47% gewijzigd door MikeOO op 13-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het als volgt opgelost. Zonder uservariabele zie ik trouwens, maar wel iets beknopter:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
local physical_switch = 'Xiaomi Tuinhek'
local light_switch = 'Lamp bij Tuinhek'

commandArray = {}

if (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off') and otherdevices[light_switch] == 'Off' then
    commandArray[light_switch]='On'

elseif (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On') and otherdevices[light_switch] == 'On' then
    commandArray[light_switch]='Off'

end

return commandArray

Edit: ik zie dat die zender geen ON verstuurt, beter lezen de volgende keer |:(

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 13-01-2018 17:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 23:15

Pixelmagic

Ubergeek

MikeOO schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:05:

Hiermee wil ik een Sonoff S2 met Tasmota software aan en uit kunnen schakelen door elke keer 1x op de knop te drukken.

Nu krijg ik hem in Domoticz prima te zien en krijg je een schakelaar met Off/Click/Double Click/Long Click/Long Click Release.

Als ik nogmaals klik blijft de lamp aan omdat hij natuurlijk puur een click verstuurd en geen off.

Iemand tips hoe je dit kunt wel voor elkaar kunt krijgen zodat ik ook de lamp uit kan doen >:)

Met Lua dus. Variable: switch_state_tuinhek aangemaakt om de status te controleren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
commandArray = {}

if (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'Off') then

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'On') then
    end
end

return commandArray
Kijk eens naar dzVnts, daar kan je gewoon .toggle gebruiken, die wisselt dus de status van je device of group

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 19:57
Ik heb hier een werkende pi2b met domoticz en hombridge. Gewoon om eens te testen wat je er zo al mee kan doen (heel globaal, beginner etc).
Nou zat ik me af te vragen. Ik heb een tijd geleden een paar klikaan-klikuit schakelaars van G-Homa gekocht.
Het gemak van deze schakelaars is dat je verder helemaal niets nodig hebt, geen hub etc.
Nadeel is natuurlijk dat het via de eigen website draait en geen homekit, siri of wat dan ook heeft.
Dus mijn (eerste) vraag is, heeft iemand wel eens wat gedaan met die g-homa plugs en of deze werbaar te krijgen zijn in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
blazez schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:24:
Nou zat ik me af te vragen. Ik heb een tijd geleden een paar klikaan-klikuit schakelaars van G-Homa gekocht.
Als je hier klikaan-klikuit zegt gaat het meestal over 433 apparaten en G-Homa is wifi.

Maar hier iemand die iets voor integratie heeft gemaakt:
https://github.com/rodney42/node-ghoma

A control server for G-Homa wifi plugs written in node.
This library enables the use of the wifi plugs without the need to allow them to call home.
This library is intended to be used as part of a home automatization solution. For example, it can be used together with a framework like express.js to switch the plugs on or off by simple http calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 19:57
De g-homa is inderdaad wifi. Ik heb inderdaad die plugin van rodney42 geinstalleerd, maar ervaring ontbreekt mij echter om dit dan ook werkend te maken als schakelaar onder Domoticz.
Dus om te beginnen wile ik eerst eens polsen om te kijken of het uberhaubt mogelijk is om deze (relatief eenvoudig) werkend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
blazez schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:50:
De g-homa is inderdaad wifi. Ik heb inderdaad die plugin van rodney42 geinstalleerd, maar ervaring ontbreekt mij echter om dit dan ook werkend te maken als schakelaar onder Domoticz.
Dus om te beginnen wile ik eerst eens polsen om te kijken of het uberhaubt mogelijk is om deze (relatief eenvoudig) werkend te maken.
Als je het met de http calls werkend kunt krijgen kun je dat bij een schakelaar in domoticz toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Sinds vandaag de slimme meter aan Domoticz gekoppeld en het verbruik wordt prima gemeten. Wat ik echter ook graag zou zijn is de belasting in Ampere per fase. Ik weet dat deze informatie in het telegram van de meter staat, maar binnen Domoticz zie ik het niet terug. Is het mogelijk om dit toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MikeOO schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:05:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
commandArray = {}

end
end

return commandArray
If click, doe de actie, en zet ook meteen de schakelaar op off. Zo heb ik het gedaan, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:36:
Ik heb het als volgt opgelost. Zonder uservariabele zie ik trouwens, maar wel iets beknopter:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
local physical_switch = 'Xiaomi Tuinhek'
local light_switch = 'Lamp bij Tuinhek'

commandArray = {}

if (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off') and otherdevices[light_switch] == 'Off' then

elseif (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On') and otherdevices[light_switch] == 'On' then

end

return commandArray

Edit: ik zie dat die zender geen ON verstuurt, beter lezen de volgende keer |:(
Op zich werkt de oplossing die ik had goed maar >:)

Uit nieuwsgierigheid, waarom check je 2x otherdevices[light_switch] == On.
Je gebruikt een AND dus beide moeten waar zijn en die zijn altijd beide tegelijk waar of niet.
Voor als je wil voorkomen dat het geen flipperkast wordt zou ik dan een variabelen gaan gebruiken maar misschien heb je een andere reden.

@Pixelmagic
Ik ken het wel maar ik moet mij daar nog een keer in verdiepen. Lees er meer over maar je moet weer even je denk wijze veranderen en al blij dat ik mij weg in LUA een beetje weet. Maar ga het zeker een keer aanleren ;)

@Dacuuu
Is inderdaad ook de normale manier die ik zo zou hanteren. Het was even verwarrend dat hij niets deed en kon even niet plaatsen hoe ik het werkend moest krijgen. Later toch het licht gezien en oplossing gemaakt wat ook goed werkt en weer wat bijgeleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 14-01-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Op zich werkt de oplossing die ik had goed maar >:)

Uit nieuwsgierigheid, waarom check je 2x otherdevices[light_switch] == On.
Je gebruikt een AND dus beide moeten waar zijn en die zijn altijd beide tegelijk waar of niet.
Voor als je wil voorkomen dat het geen flipperkast wordt zou ik dan een variabelen gaan gebruiken maar misschien heb je een andere reden.
Nee, ik heb geen speciale reden en zie de fout nu ook. Vaag, het werkte dus het was " goed " zou je denken :D

Heb het nu aangepast naar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
local physical_switch = 'Schakelaar toilet (X)'
local light_switch = 'Verlichting toilet (S)'
local status = 'status_licht_toilet'

commandArray = {}

if devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off' and uservariables[status] == 'Off' then
    commandArray['Variable:status_licht_toilet']= 'On'

elseif devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On' and uservariables[status] == 'On' then
    commandArray['Variable:status_licht_toilet']= 'Off'

end

return commandArray

(ik weet even niet hoe ik die local status = 'status_licht_toilet' kan gebruiken in de commandArray, dus maar even de uservariabele voluit geschreven.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 22:04

tozzke

aka tozzert

M.v.Veelen schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:47:
[...]

(ik weet even niet hoe ik die local status = 'status_licht_toilet' kan gebruiken in de commandArray, dus maar even de uservariabele voluit geschreven.
Lua:
1
commandArray['Variable:'..status] = 'blaaaaaaat'

:)

[ Voor 53% gewijzigd door tozzke op 14-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Lua:
1
commandArray['Variable:'..status] = 'blaaaaaaat'

:)
Yep....that's it (aangepast ;))

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Nee, ik heb geen speciale reden en zie de fout nu ook. Vaag, het werkte dus het was " goed " zou je denken :D

Heb het nu aangepast naar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
local physical_switch = 'Schakelaar toilet (X)'
local light_switch = 'Verlichting toilet (S)'
local status = 'status_licht_toilet'

commandArray = {}

if devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off' and uservariables[status] == 'Off' then
    commandArray['Variable:status_licht_toilet']= 'On'

elseif devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On' and uservariables[status] == 'On' then
    commandArray['Variable:status_licht_toilet']= 'Off'

end

return commandArray

Je eigen code is nu gelijk beter geworden en natuurlijk werkt het. Beide zijn waar of niet waar dus het klopt exact met wat je wilt uitvoeren. De var voorkomt dat je straks niet in een discotheek zit ipv wc >:)

Is verder dus bijna gelijk aan de code die ik al had. Op de een of andere manier vindt ik het dan weer overzichtelijk om eerste te controleren of het betreffende item veranderd en dan pas de rest te controleren.
Werking is volgens mij verder gelijk alleen wordt de code is uitgebreider.

Variabele aan het begin doe ik normaal gesproken ook maar de code is zo klein dat ik het dan weer niet nodig vond om dat er bij te zetten al geeft het wel weer een bepaalde standaard aan als je constanten gebruikt.

Tnx voor het weer meedenken :)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 14-01-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:54
Witlof schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:57:
Ik heb mijn gordijnrail met motor (Dooya DT52S) binnen. Heb er nu een Fibaro dimmer (FGRM222 Roller Shutter Controller 2) op aangesloten en het werkt. Gordijnen gaan al open en dicht, maar had gehoopt ook handmatig nog te kunnen bedienen door te schakelen a.d.h.v. weerstand, maar dat lijkt niet te werken helaas.

Nu nog even verder hobbyen. Rail ligt nu nog op de grond en werkt. Nu nog ophangen en dan verder testen.
Wat zijn je verdere ervaringen nog met de Dooya? Ik ben namelijk ook opzoek naar iets wat mijn gordijnen automatisch opent en sluit. Wat ik nog niet helemaal begrijp moet ik 2 aparaten hebben als ik 2 gordijnen aan dezelfde rail heb (dus dat ze naar elkaar toe gaan). Volgens mij niet toch?

Jij hebt er een fibaro roller shutter tussen zitten, als het goed is kan je deze dan ook zo instellen dat hij een X percentage open/dicht gaat of niet (dat is namelijk het geval mijn mijn qubino rollershutters).

[ Voor 8% gewijzigd door prekz op 14-01-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDanny
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-12-2021
RIP!
Mijn Fibaro Dimmer 2 heeft het loodje gelegd vrees ik... Status=DEAD.

Ik had deze in gebruik achter een dubbele wandschakelaar.
knop 1 dimde en schakelde de verlichting boven de tafel,
knop 2 stuurde scenes aan binnen domoticz. 1x, 2x of 3x drukken of lang inhouden.

Nu is het geval dat de verlichting boven de tafel ook 2 hue lampen zijn geworden. Deze moeten dus niet gedimd worden e.d. Eigenlijk wil ik dus met knop 1 ook scenes schakelen.

Moet ik nou weer een Fibaro Dimmer 2 achter de schakelaar kopen of toch wat anders? Iemand een idee hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik gebruik nu al geruime tijd Domoticz op een Raspberry om mijn slimme meter uit te lezen en de opbrengsten van mijn PV-installatie te monitoren.

Echter met deze laatste gaat deze week iets mis, maar ik kan niet vinden wat er precies misgaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bAwCQAnaFBOGJTlDPbHDNiEw/thumb.png

Als ik de opbrengsten op mijn PVoutput pagina bekijk dan staat het daar wel netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jsgNjR7ZKNLpTYu2RZ2M08Oa/full.png

In de logging van domoticz kom ik wel wat foutmeldingen tegen, maar deze kom ik niet telkens tegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2018-01-08 13:05:10.487 Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua has been running for more than 10 seconds
2018-01-08 13:05:20.577 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua: .../domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua:53: attempt to concatenate global 'b' (a nil value)
2018-01-08 13:05:30.869 Error: PVoutput import hardware (3) nothing received for more then 5 Minutes!....
2018-01-08 13:05:31.717 Error: PVOutput (Input): Error login!
2018-01-08 13:05:31.878 Error: Restarting: PVoutput import
2018-01-08 13:05:44.256 Error: PVOutput (Input): Error login!
2018-01-14 10:20:10.084 Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua has been running for more than 10 seconds
2018-01-14 10:20:20.171 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua: .../domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua:53: attempt to concatenate global 'b' (a nil value)
2018-01-14 10:20:30.460 Error: PVoutput import hardware (3) nothing received for more then 5 Minutes!....
2018-01-14 10:20:31.468 Error: Restarting: PVoutput import
2018-01-14 10:20:32.205 Error: PVOutput (Input): Error login!
2018-01-14 10:20:43.758 Error: PVOutput (Input): Error login!

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 09:10
Iemand enig idee hoelang het doorgaans duurt voor een pull request in de beta verwerkt wordt?
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe Nest implementatie. :)

https://github.com/domoticz/domoticz/pull/2026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
ik denk dat gizmocuz die de pulls goedkeurd op vakantie is of even druk. want er staan er nu wel aardig wat in de wachtrij.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Ik kan sinds gisteren niet meer inloggen in domoticz. Dit geldt voor verschillende browsers op de PC en ook de domoticz app maakt geen contact meer. Dit is gebeurd nadat de stroom is uitgevallen en domoticz niet op de juiste wijze is afgesloten.

sudo service domoticz.sh status geeft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated; vendor preset: enabled)
   Active: active (exited) since Sun 2018-01-14 21:40:34 CET; 6s ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 1057 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUC
  Process: 1067 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/S

Jan 14 21:40:34 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
Jan 14 21:40:34 raspberrypi domoticz.sh[1067]: Segmentation fault
Jan 14 21:40:34 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.
lines 1-10/10 (END)

Iemand een ideetje?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:39

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

PjotrStroganov schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:48:
Ik kan sinds gisteren niet meer inloggen in domoticz. Dit geldt voor verschillende browsers op de PC en ook de domoticz app maakt geen contact meer. Dit is gebeurd nadat de stroom is uitgevallen en domoticz niet op de juiste wijze is afgesloten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

lines 1-10/10 (END)

Iemand een ideetje?
Begin eens met een backup database terugzetten:

/opt/domoticz/backups of /home/pi/domoticz/backups

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:10
PjotrStroganov schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:48:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

lines 1-10/10 (END)

Iemand een ideetje?
Probeer Domoticz eens vanaf de commandline te starten en kijk welke meldingen je krijgt of kijk in de syslog of Domoticz log als je die hebt ingesteld.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Tnx voor de suggesties jongens. Ik zal er morgen verder mee bezig gaan.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

TravockMD schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:11:
[...]

Heb je al eens gekeken bij je netwerkbeheerder wanneer jouw adres aan de beurt is voor een slimme meter?
Het zou jammer zijn als je nu geld en energie erin gaat steken als ze op relatief korte termijn van plan zijn om je meter te vervangen door een slimme meter.
Bedankt voor jullie reacties. Waar het me om ging is dat Domoticz dus niet zelf pulsjes kan tellen op een gpio. Daar is (buiten het fotocelletje) òf hardware òf software voor nodig.

Misschien maar eens een feature request doen. Alles is namelijk al in Domoticz aanwezig. Behalve het tellen van flanken gedurende een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
jobr schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Ja, op het moment dat de switch van status gaat wijzigen. Dus als het gaat regenen en als het niet meer gaat regenen daarna.
Ok, ik dacht dat dit alleen zo was bij device scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
prekz schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:22:
[...]

Wat zijn je verdere ervaringen nog met de Dooya? Ik ben namelijk ook opzoek naar iets wat mijn gordijnen automatisch opent en sluit. Wat ik nog niet helemaal begrijp moet ik 2 aparaten hebben als ik 2 gordijnen aan dezelfde rail heb (dus dat ze naar elkaar toe gaan). Volgens mij niet toch?

Jij hebt er een fibaro roller shutter tussen zitten, als het goed is kan je deze dan ook zo instellen dat hij een X percentage open/dicht gaat of niet (dat is namelijk het geval mijn mijn qubino rollershutters).
Je hebt gordijnrails die hier rekening mee houden. Je kunt ze vanaf links of rechts laten openen, maar ook vanuit het midden:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/img/pb/913/060/370/370060913_086.jpg
Dit is dus 1 rail met aan 1 kant een motor.

Ik heb er inderdaad een Fibaro roller shutter tussen zitten. Ben er eigenlijk niet meer verder mee gegaan om deze een x percentage te laten openen. Hier zijn het de overgordijnen. Deze zijn hier óf helemaal open, óf helemaal dicht.

Ben er wel tevreden over. Had op zich nog wat geruislozer mogen zijn, maar het stoort mij in ieder geval niet als ze open en dicht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:54
Thnx voor de feedback. Ik kwam gisteravond nog achter een ander dingetje.
Op veel foto's zie je de motor eigenlijk niet hangen. Hoe heb jij deze weg gewerkt omdat hij eigenlijk helemaal aan een uiteinde zit van de rail (op een plaats waar eigenlijk het gordijn niet meer komt).

Als ik het goed begrijp zit deze juist altijd in het zicht. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ZgSoKFXXXXceXpXXq6xXFXXXj/motorized-font-b-Curtain-b-font-track-Single-track-DOOYA-font-b-motor-b-font-Sunflower.jpg

Mocht je de motor toch weggewerkt hebben (hoe?) zou je dan een foto kunnen maken? _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door prekz op 15-01-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Witlof schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Ik heb er inderdaad een Fibaro roller shutter tussen zitten. Ben er eigenlijk niet meer verder mee gegaan om deze een x percentage te laten openen. Hier zijn het de overgordijnen. Deze zijn hier óf helemaal open, óf helemaal dicht.
Zijn de Kaku shutter switches hier ook voor geschikt ? heb ik nu voor mijn beamerscherm dat werkt perfect, maar zou idd voor de low budget rails van Ali wellicht ook een optie zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
Ben niet thuis, maar als je kijkt naar dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1G4pqHVXXXXXNXFXXq6xXFXXXo/Motor-220-volt-Smart-intrekbare-gordijn-elektrische-gordijn-motor-set-afstandsbediening-automatische-mute.jpg

Dan zie je helemaal links nog een haakje zitten. Dat is om de gordijn aan op te hangen. Dus de gordijnen komen tot voorbij de motor.

Zie ook bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://static.homewizard.net/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/o/gordijnen-motor-hwoffice.1476192265.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dreamcatcher schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Zijn de Kaku shutter switches hier ook voor geschikt ? heb ik nu voor mijn beamerscherm dat werkt perfect, maar zou idd voor de low budget rails van Ali wellicht ook een optie zijn ?
Geen idee. Heb zelf geen Kaku in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik zit even met het volgende. Ik gebruik een (SelectPlus) deurbel van de Action. Nou heb ik de deurbel functie van de Xiaomi Gateway (hangt op de overloop) hier ook aan gehangen, zodat ik de deurbel ook boven goed hoor. Nou krijgen we begin april een derde kindje en nou wil ik niet dat die bel boven af gaat als ze ligt te slapen. Dus ik heb een blockly gemaakt dat als je op de bel drukt en het lampje van de gateway is uit, dan mag de bel boven ook afgaan. Alleen die deurbel heeft altijd de status "on", dus als ik de lamp van de gateway uit zet gaat altijd 1 keer de deurbel op de gateway af.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Pagina: 1 ... 70 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.