Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij eenvoudig: je maakt een nieuwe scene, geeft die een duidelijke naam en voegt de schakelaars en hun status toe wat er moet gebeuren. Je kan dus een mengeling van on/off gebruiken en zelfs vertraging inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Dreamcatcher schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Yes de Toon app werkt wel normaal
- Verwijder alle Toon gerelateerde zaken even die je al had aangemaakt
- Zet vervolgens "allow new hardware for 5 minutes" aan in je settings
- Voeg Toon toe
- Kijk in je devices

[ Voor 4% gewijzigd door renedis op 05-01-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
klump4u schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Als je het script 1 x per minuut wil draaien moet je het script "script_time_test.lua" noemen.
script gerenamed en de regel gewijzigd.
Krijg nog steeds in de error log:
[code]
2017-01-05 11:14:00.452 Error: EventSystem: in script_time_test.lua: [string "-- Domoticz IDX and names of the needed devic..."]:52: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)
[\code]

script wat er nu staat is: (event name= script_time_test.lua)
[code]
-- Domoticz IDX and names of the needed devices
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
local EnergyDeviceName = "stroom" -- Name of the energy device that shows imported and exported energy
local ConsumptionIDX = 354 -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption
local ConsumptionDeviceName = "energie-return" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- Require parameters
local http = require("socket.http")

-- Script parameters
EnergyImportLow = 0 -- in Watt hours
EnergyImportHigh = 0 -- in Watt hours
EnergyExportLow = 0 -- in Watt hours
EnergyExportHigh = 0 -- in Watt hours
EnergyGeneration = 0 -- in Watt hours
PowerGeneration = 0 -- in Watts
EnergyImport = 0 -- in Watt hours
PowerImport = 0 -- in Watts
EnergyConsumption = 0 -- in Watt hours
PowerConsumption = 0 -- in Watts
Debug = "YES" -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO")

-- Lua Functions
function update(device, id, power, energy, index)
commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy}
end

-- CommandArray
commandArray = {}

EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
EnergyImport = EnergyImportLow + EnergyImportHigh
EnergyExport = EnergyExportLow + EnergyExportHigh
if Debug=="YES" then
print(" ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W");
print(" ----- EnergyImportLow = " .. EnergyImportLow .. " Wh");
print(" ----- EnergyImportHigh = " .. EnergyImportHigh .. " Wh");
print(" ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh");
print(" ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W");
print(" ----- EnergyExportLow = " .. EnergyExportLow .. " Wh");
print(" ----- EnergyExportHigh = " .. EnergyExportHigh .. " Wh");
print(" ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh");
end
if devicechanged[EnergyDeviceName] then
update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
-- end

-- Update comsumption device in Domoticz
-- if devicechanged[EnergyDeviceName] then
-- update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
end

return commandArray
[\code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:07:
Vrij eenvoudig: je maakt een nieuwe scene, geeft die een duidelijke naam en voegt de schakelaars en hun status toe wat er moet gebeuren. Je kan dus een mengeling van on/off gebruiken en zelfs vertraging inbouwen.
Ik kan de scene triggeren met een URL, en het lijkt inderdaad te werken, de juiste switches gaan dan aan.
Echter ik zie niet hoe ik kan checken of de lichten aan mogen.

Ik heb hiervoor een switch die Darkhours heet, en een half uur voor zonsondergang aan gaat, en een half uur na zonsopkomst uit.

Ik wil dus alleen de lichten aanzetten als die switch aan staat, maar ik zie niet hoe ik daarop kan controleren in een scene. Is dat wel mogelijk?

Anders gebruik ik gewoon mijn work around met de Dummy Switch :)

Scenes komen dan voor andere dingen vast wel nog van pas!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
JorickL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:51:
[...]

Oké, in theorie zou het dus moeten werken, alleen in de praktijk doet hij het dus niet. Het is misschien wel lelijke work-around, maar je kan het volgende proberen:
  • Verwijder de Awst-8802 als sub/slave bij je verlichting en uit de device-list
  • Leer de Awst-8802 in als main-device
  • Klik op 'Edit' bij de ingeleerde schakelaar
  • Vul bij 'On action' het volgende in:
    http://127.0.0.1/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=999&switchcmd=On
  • Vul bij 'Off action' het volgende in:
    http://127.0.0.1/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=999&switchcmd=Off
  • Sla op en test!
Let op! In de bovenstaande http commando's staat idx=999, deze moet je wijzigen naar het ID van de keukenlamp. Het ID vind je bij "Tools --> Devices" in de lijst voor de naam van je keukenverlichting.
Misschien moet je het IP-adres 127.0.0.1 ook nog wijzigen in het IP-adres van je Pi, maar dat moet je even testen.
Ik heb zoals beschreven het volgende gedaan,

schakelaar verwijderd> opnieuw aangemeld als main device. de codes bij de schakelaar aangemeld '999' veranderd in ID ontvanger. Helaas geen resultaat. . IP aangepast aan IP van de pi 192.xxx. Ook helaas geen resultaat.

Op de webinterface van domoticz gaat de ontvanger niet aan, wat hij wel deed toen hij ingesteld was als sub device.

Kan het zijn dat ik iets verkeerd doet? heb het ook in combinatie met de instelling van sub device geprobeerd.

http://192.xxx/json.htm?t...am=switchlight&idx=DEVICE ID ONTVANGER &switchcmd=On
http://192.xxx/json.htm?t...am=switchlight&idx=DEVICE ID ONTVANGER &switchcmd=Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Ik heb zoals beschreven het volgende gedaan,

schakelaar verwijderd> opnieuw aangemeld als main device. de codes bij de schakelaar aangemeld '999' veranderd in ID ontvanger. Helaas geen resultaat. . IP aangepast aan IP van de pi 192.xxx. Ook helaas geen resultaat.

Op de webinterface van domoticz gaat de ontvanger niet aan, wat hij wel deed toen hij ingesteld was als sub device.

Kan het zijn dat ik iets verkeerd doet? heb het ook in combinatie met de instelling van sub device geprobeerd.

http://192.xxx/json.htm?t...am=switchlight&idx=DEVICE ID ONTVANGER &switchcmd=On
http://192.xxx/json.htm?t...am=switchlight&idx=DEVICE ID ONTVANGER &switchcmd=Off
Heb jij een wachtwoord ingesteld op Domoticz? Zo ja, dan kan dat het probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Kan je deze lijn eens weghalen in je lua script?

[code=lua]-- Domoticz IDX and names of the needed devices
----------------------------------------------------------------------------------------------------------[/code]

Nevermind, fout zit op regel 52

Kan je tijdelijk eens EnergyDeviceName op die regel wijzigen naar "stroom"

[ Voor 14% gewijzigd door renedis op 05-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
[quote]renedis schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:28:
[...]
idd

De energy dummy word ook niet gevuld.

Die regel staat dit overigens:
code:
1

[ Voor 81% gewijzigd door SpikeHome op 05-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09
Domba schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:12:
Van het voorbeeld uit netduino sensordata te importeren krijg ik de JSON niet werkend vanuit script of cmdline
code:
1
response=urlopen(domoticz+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx=9&nvalue=0&svalue=18')

Wie heeft een werkend voorbeeld voor mij?

Als ook dat in de "stable" 25/11 rasparian standaard de logging voor cron uitstaat, net als bij default de SSH uitgeschakeld is voor headless, maar leverde weinig meer dan een "MTA not installed" issue op.

Staan er nog meer settings bij default uit voor cron-scripts en JSON in de distri's voor een RPi headless?

Want een JSON-actie vanaf de browser vanaf een andere PC werkt wel

code:
1
http://192.168.1.62:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=9&nvalue=0&svalue=18
Het problemen die ik had met cronjob voor inlezen van sensors vanaf verschillende IP's is opgelost, niet echt een idee waar ik nu een fout maakte
code:
1
2
response= urlopen("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx="+str(idx_CurrentL1)+"&nvalue=0&svalue="+str(CurrentL1))
response.read()

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:34

tozzke

aka tozzert

TheFes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Ik kan de scene triggeren met een URL, en het lijkt inderdaad te werken, de juiste switches gaan dan aan.
Echter ik zie niet hoe ik kan checken of de lichten aan mogen.

Ik heb hiervoor een switch die Darkhours heet, en een half uur voor zonsondergang aan gaat, en een half uur na zonsopkomst uit.

Ik wil dus alleen de lichten aanzetten als die switch aan staat, maar ik zie niet hoe ik daarop kan controleren in een scene. Is dat wel mogelijk?

Anders gebruik ik gewoon mijn work around met de Dummy Switch :)

Scenes komen dan voor andere dingen vast wel nog van pas!
een blockly of lua-script maken die controleert op die dark-switch en dan vervolgens die scene uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
tozzke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:46:
[...]

een blockly of lua-script maken die controleert op die dark-switch en dan vervolgens die scene uitvoeren?
Maar dan moet ik twee scenes maken, eentje als het donker is, en eentje als het niet donker is.

Met een Blocky kan ik met een if/else if het DarkHours al afvangen, dan is het net zo makkelijk om een dummy switch hiervoor te gebruiken en die via IFTTT te triggeren denk ik.

Maar voor mijn Good Night commando kan ik wel goed een Scene gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
renedis schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:12:
[...]

- Verwijder alle Toon gerelateerde zaken even die je al had aangemaakt
- Zet vervolgens "allow new hardware for 5 minutes" aan in je settings
- Voeg Toon toe
- Kijk in je devices
Hoi Renedis, same problem, krijg nog steeds : 2017-01-05 12:37:18.510 Error: Thermosmart: Error login!, check username/password

Die username en password is toch exact dezelfde als je met de officiele toon app gebruikt ?

de username is gewoon je email adres dus zo moeilijk kan het niet zijn toch

Dank weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Ik kom ergens niet uit, wellicht heeft iemand de oplossing. Met de rapporten functie kan ik een mooi overzicht krijgen van mijn verbruik per jaar/maand/dag.

In onderstaande foto heb ik de periode geselecteerd waarin er veel stroom wordt gebruikt voor een korte tijd (douchen met de doorstroomverwarmer). Is het mogelijk om een totaal aan verbruik in kWh te zien als je een periode van een dag selecteert, zoals de selectie hieronder? Ik kan nu enkel het verbruik van de hele dag terugzien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YKdEZPc.png

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

TheFes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Maar dan moet ik twee scenes maken, eentje als het donker is, en eentje als het niet donker is.

Met een Blocky kan ik met een if/else if het DarkHours al afvangen, dan is het net zo makkelijk om een dummy switch hiervoor te gebruiken en die via IFTTT te triggeren denk ik.

Maar voor mijn Good Night commando kan ik wel goed een Scene gebruiken. :)
Het is toch juist handig dat je alles binnen 1 omgeving kunt regelen?
Ik moet er niet aan denken dat er nog iets anders dan Domoticz m'n lampen aanstuurt. Dan is het complete overzicht toch weg? laat staan dat het debuggen wel heel lastig wordt.
En als je niets van Blockly/Lua/scripten wilt weten... sjae... dan heb je het verkeerde platform gekozen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
tozzke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Het is toch juist handig dat je alles binnen 1 omgeving kunt regelen?
Ik moet er niet aan denken dat er nog iets anders dan Domoticz m'n lampen aanstuurt. Dan is het complete overzicht toch weg? laat staan dat het debuggen wel heel lastig wordt.
En als je niets van Blockly/Lua/scripten wilt weten... sjae... dan heb je het verkeerde platform gekozen lijkt me :)
Ik denk dat je mijn eerste post niet gelezen hebt..

TheFes in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Toevoeging:
Zoals je ziet was mijn eigen idee dus om het via een Event te doen (met Blocky dus).
Vervolgens kwam de suggestie om een Scene te gebruiken, maar daarbij miste ik de controle op Darkhours
Daarna kom jij met de suggestie om Blocky in te zetten om op Darkhours te controleren
Waarop ik aangeef dat ik dan net zo goed mijn originele plan kan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door TheFes op 05-01-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

SpikeHome schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:17:
[...]

script gerenamed en de regel gewijzigd.
Krijg nog steeds in de error log:
code:
1
2017-01-05 11:14:00.452 Error: EventSystem: in script_time_test.lua: \[string "-- Domoticz IDX and names of the needed devic..."]:52: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

script wat er nu staat is: (event name= script_time_test.lua)
Deze moet je ook streepjes voor zetten.
code:
1

Wordt dan
code:
1
--if devicechanged[EnergyDeviceName] then

Want je hebt nu een time script.
Maak je een script met de naam "script_device_test.lua" dan kun je de streepjes weg laten, want dan werkt het script iedere keer als de energydevice veranderd.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

TheFes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Toevoeging:
Zoals je ziet was mijn eigen idee dus om het via een Event te doen (met Blocky dus).
Vervolgens kwam de suggestie om een Scene te gebruiken, maar daarbij miste ik de controle op Darkhours
Daarna kom jij met de suggestie om Blocky in te zetten om op Darkhours te controleren
Dan zou ik het op deze manier doen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FUeJWhg.png
Dit reageert alleen op de verandering/update van de variabele. Je hoeft dus niets terug te zetten.
Maar iets met weg en Rome... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Dreamcatcher schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:38:
[...]

Hoi Renedis, same problem, krijg nog steeds : 2017-01-05 12:37:18.510 Error: Thermosmart: Error login!, check username/password

Die username en password is toch exact dezelfde als je met de officiele toon app gebruikt ?

de username is gewoon je email adres dus zo moeilijk kan het niet zijn toch

Dank weer
Je hebt deze handleiding gevolgd?

https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
klump4u schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Deze moet je ook streepjes voor zetten.
code:
1

Wordt dan
code:
1
--if devicechanged[EnergyDeviceName] then

Want je hebt nu een time script.
Maak je een script met de naam "script_device_test.lua" dan kun je de streepjes weg laten, want dan werkt het script iedere keer als de energydevice veranderd.
Tnx
Zie geen error meldingen meer.
Ik moest nog bij een "end" ook de "--" ervoor zetten.
Helaas word de idx niet gevuld en zie dat dit ook per 5m gaat.
Terwijl de slimme meter in continue wijzigt en ook de "UsageDeliv"
Terwijl het mij juist gaat om met de "UsageDeliv" die ook uit de P1 meter komt.

script ziet er overigens nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
local EnergyDeviceName = "stroom"         -- Name of the energy device that shows imported and exported energy
local ConsumptionIDX = 354              -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption
local ConsumptionDeviceName = "Consumption"         -- Name of the energy device that shows calculated Consumption

-- Require parameters

-- Script parameters
EnergyImportHigh = 0    -- in Watt hours
EnergyExportHigh = 0    -- in Watt hours
EnergyGeneration = 0    -- in Watt hours
PowerGeneration = 0     -- in Watts
EnergyImport = 0    -- in Watt hours
PowerImport = 0     -- in Watts
EnergyConsumption = 0   -- in Watt hours
PowerConsumption = 0    -- in Watts
Debug = "YES"       -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO")

-- Lua Functions
    commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy}
end 

-- CommandArray
commandArray = {}

EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
    if Debug=="YES" then
        print("  ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W");
        print("  ----- EnergyImportLow = " .. EnergyImportLow .. " Wh");
        print("  ----- EnergyImportHigh = " .. EnergyImportHigh .. " Wh");
        print("  ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh");
        print("  ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W");
        print("  ----- EnergyExportLow = " .. EnergyExportLow .. " Wh");
        print("  ----- EnergyExportHigh = " .. EnergyExportHigh .. " Wh");
        print("  ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh");
    -- end
            update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
  --  end

--    if devicechanged[EnergyDeviceName] then
  --    update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
    end

return commandArray

edit:
heb net nog even de DEBUG op No gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Dreamcatcher schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:23:

Alvast bedankt, enne ik ga mijn maandelijkse test van de rookmelders er weer in zetten, hopen dat de bug er uit is nu ? weet niet of toppicstarter hier iets van weet ?
Wat voor Bug heb je last van dan? met welke rookmelders?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:22:

Eh. :/ Je keukenverlichting ontvanger met draaischijf werkt toch gewoon in Domoticz, daar moet je niks aan veranderen. Je moet zowel de schakelaar als de ontvanger als main-devices toevoegen in Domoticz. En die moeten beide vanuit Domoticz 'werken', dus als je op de schakelaar drukt zie je in Domoticz dat de schakelaar 'Aan' of 'Uit' is, evenals je verlichting (ontvanger), die moet je 'Aan' en 'Uit' kunnen zetten door middel van de "switch" in de webinterface.

Als je dat voor elkaar hebt, moet je nog een keer proberen met die "On action:" in de opties van de wandschakelaar. Mogelijk, maar dat is mij niet zeker, moet je ook je poort nummer nog even toevoegen achter het IP, dus het zou er dan ongeveer zo uit moeten zien: http://IP-adres:8080/json.html?......

Schematisch wil je dit voor elkaar krijgen:
- Druk op wandschakelaar
- Domoticz herkent signaal van wandschakelaar en zet Switch in Domoticz op 'On'
- Switch heeft acties als deze op 'On' wordt gezet (On action:)
- Domoticz voert actie behorend bij de Switch uit
- Domoticz zend signaal 'Aan' via 433mHz naar dimmer 'Keukenverlichting' (dmv "On action http URL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik heb in mijn tuin de stopcontacten op een acm-3500-3 in een OWH-002 zitten zodat Domoticz ze aan en uit kan zetten. Nu merk ik dat het regelmatig mis gaat dus nu denk ik er over om daar ook zwave schakelaars neer te zetten. Weet er toevallig iemand of er ook van zwave 3 in 1 switches zijn en of die toevallig dan ook nog in de huidige waterdichte behuizing kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
commentator schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:41:
Ik heb in mijn tuin de stopcontacten op een acm-3500-3 in een OWH-002 zitten zodat Domoticz ze aan en uit kan zetten. Nu merk ik dat het regelmatig mis gaat dus nu denk ik er over om daar ook zwave schakelaars neer te zetten. Weet er toevallig iemand of er ook van zwave 3 in 1 switches zijn en of die toevallig dan ook nog in de huidige waterdichte behuizing kan?
Geen idee, maar let wel op je bereik want daar door gaat het mis waarschijnlijk. en mijn ervaring is dat Z-wave minder ver rijkt zonder via andere Nodes te gaan. (ter aanvulling: zorg dat je controller of andere Z-wave nodes in de buurt hebt zitten)

[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 05-01-2017 15:19 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

luigi87 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Geen idee, maar let wel op je bereik want daar door gaat het mis. en mijn ervaring is dat Z-wave minder ver rijkt zonder via andere Nodes te gaan.
maar het voordeel is toch dat het signaal JUIST via andere (powered) nodes loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
tozzke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:11:
[...]

maar het voordeel is toch dat het signaal JUIST via andere (powered) nodes loopt?
Jup, maar bedoelde eigenlijk te zeggen zorg er wel voor dat je controller of dat er nodes in buurt zitten :+
(dat stond tussen de regels -> lees: stond er niet, maar dacht ik wel in me hoofd)

[ Voor 6% gewijzigd door luigi87 op 05-01-2017 15:20 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

SpikeHome schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Tnx
Zie geen error meldingen meer.
Ik moest nog bij een "end" ook de "--" ervoor zetten.
Helaas word de idx niet gevuld en zie dat dit ook per 5m gaat.
Terwijl de slimme meter in continue wijzigt en ook de "UsageDeliv"
Terwijl het mij juist gaat om met de "UsageDeliv" die ook uit de P1 meter komt.

script ziet er overigens nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
local EnergyDeviceName = "stroom"         -- Name of the energy device that shows imported and exported energy
local ConsumptionIDX = 354              -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption
local ConsumptionDeviceName = "Consumption"         -- Name of the energy device that shows calculated Consumption

-- Require parameters

-- Script parameters
EnergyImportHigh = 0    -- in Watt hours
EnergyExportHigh = 0    -- in Watt hours
EnergyGeneration = 0    -- in Watt hours
PowerGeneration = 0     -- in Watts
EnergyImport = 0    -- in Watt hours
PowerImport = 0     -- in Watts
EnergyConsumption = 0   -- in Watt hours
PowerConsumption = 0    -- in Watts
Debug = "YES"       -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO")

-- Lua Functions
end 

-- CommandArray
commandArray = {}

if Debug=="YES" then
    -- end
  --  end

--    if devicechanged[EnergyDeviceName] then
  --    update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
    end

return commandArray

edit:
heb net nog even de DEBUG op No gezet
Even voor de duidelijkheid, welke waarde wil je naar een andere sensor sturen?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
luigi87 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Wat voor Bug heb je last van dan? met welke rookmelders?
Ik had last van dat eind november was het als ik het goed heb, domoticz elke keer niet meer opstarte, en de db corrupt raakte zonder echt een aanleiding, het bleek een event te wezen wat ik elke 1e maandag van de maand terug liet komen, ik liet dan om 1200 de brandmelders 1 voor 1 afgaan, er zat een bug in domoticz zover ik had begrepen, echter zou deze met de beta's verholpen moeten zijn dus ik draai nu al 1 1/2 maand beta en die werken perfect, nu ga ik dus weer eens die event er in zetten kijken of het na de 1e februari maandag nog blijft lopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Dreamcatcher schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:08:
[...]

Ik had last van dat eind november was het als ik het goed heb, domoticz elke keer niet meer opstarte, en de db corrupt raakte zonder echt een aanleiding, het bleek een event te wezen wat ik elke 1e maandag van de maand terug liet komen, ik liet dan om 1200 de brandmelders 1 voor 1 afgaan, er zat een bug in domoticz zover ik had begrepen, echter zou deze met de beta's verholpen moeten zijn dus ik draai nu al 1 1/2 maand beta en die werken perfect, nu ga ik dus weer eens die event er in zetten kijken of het na de 1e februari maandag nog blijft lopen !!
Ow ja nu je het zegt. Die bug had je het gezicht bezorgd die je nu in je avatar hebt :P
Was inderdaad een bug met de weekdagen te gebruiken in een blocky of LUA.

Weet eerlijk gezegd nu niet of dit op gelost is.

Draai je inmiddels wel weer stabiel dan?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
luigi87 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Geen idee, maar let wel op je bereik want daar door gaat het mis waarschijnlijk. en mijn ervaring is dat Z-wave minder ver rijkt zonder via andere Nodes te gaan. (ter aanvulling: zorg dat je controller of andere Z-wave nodes in de buurt hebt zitten)
4/5 m zicht, zodra t signaal door de muur is. Zou moeten lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
commentator schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:31:
[...]

4/5 m zicht, zodra t signaal door de muur is. Zou moeten lukken toch?
Ja, zou zeggen van wel ja dat moet wel lukken.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
luigi87 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Draai je inmiddels wel weer stabiel dan?
Ja geen problemen meer gehad, alleen nu ff aan het stoeien met Toon, ik denk dat domoticz mijn password van Toon niet leuk vind, zit een % teken in zou dit wellicht uitmaken ? de app heeft er geen moeite mee, en Renedis neen eentje van het engelse forum had ook een post erover, maar als ik de handleiding die jij aangeeft volgt kom ik niet verder dan go to devices er is geen setpoint device te vinden, wel de error van gebruiks naam en ww.

We stoeien verder dat maakt dit zo leuk haha.

Oke, fout zit em in password, mijn password was goed voor de App, echter lijkt Domoticz er moeite mee te hebben, het was zoiets XXXX%XXXX dus met die % ging het mis, password aangepast en nu stukje verder setpoint is er nut ook., _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamcatcher op 05-01-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
renedis schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Heb jij een wachtwoord ingesteld op Domoticz? Zo ja, dan kan dat het probleem zijn
ik heb geen wachtwoord voor domoticz enkel security panel, maar die gebruik ik niet dus haal er wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
JorickL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:33:
[...]

Eh. :/ Je keukenverlichting ontvanger met draaischijf werkt toch gewoon in Domoticz, daar moet je niks aan veranderen. Je moet zowel de schakelaar als de ontvanger als main-devices toevoegen in Domoticz. En die moeten beide vanuit Domoticz 'werken', dus als je op de schakelaar drukt zie je in Domoticz dat de schakelaar 'Aan' of 'Uit' is, evenals je verlichting (ontvanger), die moet je 'Aan' en 'Uit' kunnen zetten door middel van de "switch" in de webinterface.

Als je dat voor elkaar hebt, moet je nog een keer proberen met die "On action:" in de opties van de wandschakelaar. Mogelijk, maar dat is mij niet zeker, moet je ook je poort nummer nog even toevoegen achter het IP, dus het zou er dan ongeveer zo uit moeten zien: http://IP-adres:8080/json.html?......

Schematisch wil je dit voor elkaar krijgen:
- Druk op wandschakelaar
- Domoticz herkent signaal van wandschakelaar en zet Switch in Domoticz op 'On'
- Switch heeft acties als deze op 'On' wordt gezet (On action:)
- Domoticz voert actie behorend bij de Switch uit
- Domoticz zend signaal 'Aan' via 433mHz naar dimmer 'Keukenverlichting' (dmv "On action http URL)
dankjewel voor je hulp,

het klopt inderdaad wat ik voor elkaar wil krijgen. schakelaar zend naar domoticz aan/uit, domoticz geeft dit aan aan de lamp.

als ik de schakelaar indruk gaat hij op de interface aan/uit.
als ik via de interface de lampjes aan/uit zet reageren de lampjes hier ook ook op.

alleen als ik de schakelaar en de lampjes koppel in domoticz en met de schakelaar een signaal verstuur, geeft hij dit niet door aan de lampjes zo wel in domoticz als de lampjes zelf.

http://192.xxx:8080/json....ght&idx=xxx&switchcmd=Off
is de code die enkel bij de schakelaar staat. als main device.

toen ik de schakelaar als sub device had ingesteld en ik gebruikte de schakelaar gad domoticz wel aan ze beide ingeschakeld te hebben alleen werd er geen signaal afgegeven aan de lampjes. 8)7

ik heb er geen wachtwoord op of security panel. heb wel telkens een update van domoticz maar die weigert zich door te zetten / dit misschien een probleem?

Heb het ook al met een aan/uit schakelaar geprobeerd i.p.v dimmer geen resultaat

[ Voor 1% gewijzigd door Jessy96 op 05-01-2017 18:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Voor diegene die het willen:

Ik heb een nieuwe raspberry pi 2/3 image online gezet met voorgeinstalleerd:

-Domoticz
-DSMR Reader 5.1.1
-Sonarr
-NZBGet
-Homebridge
-Backup script om SD kaart naar een NAS te back-uppen! (Met dank aan Tweaker BizzieBis)
-Resize script om de complete image waar je een backup van hebt gemaakt naar een NAS te resizen. (Met dank aan Tweaker BizzieBis)

De image (gebaseerd op nieuwste raspbian) is uitgepakt 16gb groot en is hier te downloaden (2gb) :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorickL
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:20:
[...]
http://192.xxx:8080/json....ght&idx=xxx&switchcmd=Off
is de code die enkel bij de schakelaar staat. als main device.
Je hebt er twee nodig, hè. Een voor on (&switchcmd=On) en een voor off (&switchcmd=Off). Als enkel die ene URL gebruikt wordt, schakel je jouw verlichting altijd uit.
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:20:
[...]
als ik de schakelaar indruk gaat hij op de interface aan/uit.
als ik via de interface de lampjes aan/uit zet reageren de lampjes hier ook ook op.
Domoticz stuurt dus wel de juiste signalen, of hoort de juiste signalen. Het zou moeten werken. Controleer je IDX van je verlichting nog een keer en weet zeker dat je de juiste commando's (on of off) stuurt.

Anders weet ik het ook even niet meer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
JorickL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:12:
[...]

Je hebt er twee nodig, hè. Een voor on (&switchcmd=On) en een voor off (&switchcmd=Off). Als enkel die ene URL gebruikt wordt, schakel je jouw verlichting altijd uit.

[...]

Domoticz stuurt dus wel de juiste signalen, of hoort de juiste signalen. Het zou moeten werken. Controleer je IDX van je verlichting nog een keer en weet zeker dat je de juiste commando's (on of off) stuurt.

Anders weet ik het ook even niet meer... :?
ik heb er inderdaad een http voor on en een http voor off,

ik denk dat deze verwarring een beetje mijn fout is , ik heb constant het apparaat ID ingevoerd en niet de IDX . HET werkt.

supper bedankt voor je hulp en geduld.

mijn excuses voor het misverstand

Nu heb ik alleen een bijkomende vraag,

als ik bij uitschakelvertraging, 60 seconde in tik, gaat hij nog steeds uit, zo wel bij de schakelaar als bij de dimmer ? kan dit te makken hebben met de http script?

[ Voor 11% gewijzigd door Jessy96 op 05-01-2017 19:41 . Reden: aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:29:
[...]
ik heb er inderdaad een http voor on en een http voor off,

ik denk dat deze verwarring een beetje mijn fout is , ik heb constant het apparaat ID ingevoerd en niet de IDX . HET werkt.
Mooi! Fijn dat het werkt!
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:29:
Nu heb ik alleen een bijkomende vraag,

als ik bij uitschakelvertraging, 60 seconde in tik, gaat hij nog steeds uit, zo wel bij de schakelaar als bij de dimmer ? kan dit te makken hebben met de http script?
Hij schakelt direct uit? Het zou kunnen dat een "Off delay" niet gebruikt kan worden i.c.m. een "Off Action". Daar heb ik verder geen ervaring mee.

Als je dat zou willen bereiken, dan moet je een blockly gaan maken voor die switch en lamp, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
JorickL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Mooi! Fijn dat het werkt!

[...]

Hij schakelt direct uit? Het zou kunnen dat een "Off delay" niet gebruikt kan worden i.c.m. een "Off Action". Daar heb ik verder geen ervaring mee.

Als je dat zou willen bereiken, dan moet je een blockly gaan maken voor die switch en lamp, bijvoorbeeld.
sorry maar op gebied van domotica ben ik vrijwel een leek, afstandsbediening in leren daar kom ik nog wel, maar wat mag ik verstaan onder een blockly? heeft dat te maken met een tijdsvertraging?

het is ook weer niet zo belangrijk dat de verlichting later uitschakelt maar beetje gemakzucht, maar zeg eerlijk daar is domotica ook wel een beetje voor.

nogmaals supper bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Jessy96 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:16:
[...]

sorry maar op gebied van domotica ben ik vrijwel een leek, afstandsbediening in leren daar kom ik nog wel, maar wat mag ik verstaan onder een blockly? heeft dat te maken met een tijdsvertraging?

het is ook weer niet zo belangrijk dat de verlichting later uitschakelt maar beetje gemakzucht, maar zeg eerlijk daar is domotica ook wel een beetje voor.

nogmaals supper bedankt
Blockly is een manier van scripten binnen domoticz. Deze manier is simpel en kan door middel van een puzzel in elkaar gelegd worden:

Je gaat naar:

domoticz -> instellingen -> meer opties -> gebeurtenissen

Hier heb je voorbeelden: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Toevoeging:
Het voorstel van een scene was de eenvoudigste oplossing. Zoals al gemeld kan je dan makkelijk 2 scenes maken.
Of, veel beter: start scripten. Het kan in elke programmeertaal, lua, php, shell, noem maar op.
Pas dan gaat er een wereld van vrijheid open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
klump4u schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Even voor de duidelijkheid, welke waarde wil je naar een andere sensor sturen?
Dit komt er uit mijn slimme meter:
http://domoticz-ip//json.htm?type=devices&rid=15
En dan wil ik de "UsageDeliv" hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
{
   "ActTime" : 1483652250,
   "ServerTime" : "2017-01-05 22:37:30",
   "Sunrise" : "08:43",
   "Sunset" : "16:40",
   "result" : [
      {
         "AddjMulti" : 1.0,
         "AddjMulti2" : 1.0,
         "AddjValue" : 0.0,
         "AddjValue2" : 0.0,
         "BatteryLevel" : 255,
         "Counter" : "6499.996",
         "CounterDeliv" : "15213.073",
         "CounterDelivToday" : "4.488 kWh",
         "CounterToday" : "7.307 kWh",
         "CustomImage" : 0,
         "Data" : "3856591;2643405;4512426;10700647;420;0",
         "Description" : "",
         "Favorite" : 1,
         "HardwareID" : 5,
         "HardwareName" : "slimme meter",
         "HardwareType" : "P1 Smart Meter USB",
         "HardwareTypeVal" : 4,
         "HaveTimeout" : false,
         "ID" : "1",
         "LastUpdate" : "2017-01-05 22:37:27",
         "Name" : "stroom",
         "Notifications" : "false",
         "PlanID" : "4",
         "PlanIDs" : [ 4, 17 ],
         "Protected" : false,
         "ShowNotifications" : true,
         "SignalLevel" : "-",
         "SubType" : "Energy",
         "SwitchTypeVal" : 0,
         "Timers" : "false",
         "Type" : "P1 Smart Meter",
         "TypeImg" : "counter",
         "Unit" : 1,
         "Usage" : "420 Watt",
         "UsageDeliv" : "0 Watt",
         "Used" : 1,
         "XOffset" : "16",
         "YOffset" : "0",
         "idx" : "15"
      }
   ],
   "status" : "OK",
   "title" : "Devices"
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig alles om te zetten van mijn HomeWizard naar Domoticz.
Nu loop ik alleen tegen het volgende aan:

In mijn HomeWizard kon ik onder een ontvanger meerdere codes (afstandsbedieningen) koppelen.
Op die manier wist de HomeWizard ook wanneer een ontvanger aan of uit was gezet en dan maakte het niet uit welke afstandsbediening je gebruikt.

Hoe doe ik dit in Domoticz? Ik zie nergens een optie om een 2e code toe te voegen.

Thx alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:56

apt

Ik heb ook net zitten stoeien met afstandsbedieningen in Domoticz, grotendeels met succes, maar ik begrijp je eerlijk gezegd niet precies. Wat bedoel je met de 'ontvanger' welk apparaat is dat? Hoe stuur je je ontvanger aan in Domoticz?

Ik ben nergens echt ondersteuning tegen gekomen voor een afstandsbediening in Domoticz, maar met de Wire functies stuur ik een Global Cache iTach aan. Ik ben benieuwd wat jij gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door apt op 06-01-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
apt schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:57:
Ik heb ook net zitten stoeien met afstandsbedieningen in Domoticz, grotendeels met succes, maar ik begrijp je eerlijk gezegd niet precies. Wat bedoel je met de 'ontvanger' welk apparaat is dat? Hoe stuur je je ontvanger aan in Domoticz?

Ik ben nergens echt ondersteuning tegen gekomen voor een afstandsbediening in Domoticz, maar met de Wire functies stuur ik een Global Cache iTach aan. Ik ben benieuwd wat jij gebruikt.
Ik gebruik KlikAaanKlikUit ontvangers met een RFXcom.
Voorbeeld:
Ik heb 1 ontvanger, de ACD-1000
Ik heb 2 afstandsbedieningen, de AYCT-102

Beide afstandsbedieningen zijn gekoppeld aan de ACD-1000. De ACD-1000 reageert dus op 2 verschillende "codes". Nu wil ik deze 2 codes ook koppelen in Domoticz zodat de status in Domoticz mee veranderd als 1 van de afstandsbiedingen wordt gebruikt. Dat betekend dat aan 1 ontvanger (switch in Domoticz) 2 codes gekoppeld moeten worden, maar deze functie kan ik nergens vinden.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:56

apt

Ah, ik was compleet op het verkeerde been met de afstandsbedieningen. Nu begrijp ik je wel maar weet ik het antwoord niet ;-)

Ik gebruik zelf z-wave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Flappie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Voorbeeld:

Beide afstandsbedieningen zijn gekoppeld aan de ACD-1000. De ACD-1000 reageert dus op 2 verschillende "codes". Nu wil ik deze 2 codes ook koppelen in Domoticz zodat de status in Domoticz mee veranderd als 1 van de afstandsbiedingen wordt gebruikt. Dat betekend dat aan 1 ontvanger (switch in Domoticz) 2 codes gekoppeld moeten worden, maar deze functie kan ik nergens vinden.

Mijn eerdere vraag (waar ik nog geen antwoord op heb) ligt een beetje in hetzelfde straatje.
Ik heb de Selectplus deurbel van de action. Nu overweeg ik om er nog één te kopen, zodat ik een ontvanger boven en beneden heb. Dan moet de deurbelknop dus eigenlijk "losgekoppeld" worden van de ontvangers. De ontvangers moeten dan via Domoticz aangestuurd worden, zodat ik die van boven uit kan zetten als mijn dochter ligt te slapen.

Denk dat dezelfde slimme persoon die antwoord op jouw vraag weet. De mijne ook kan beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Heel simpel, maak een vituele switch aan die je triggered via de afstandbediening.
Dan kun je met blockly of lua verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
tlpeter schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:23:
Heel simpel, maak een vituele switch aan die je triggered via de afstandbediening.
Dan kun je met blockly of lua verder spelen.
Maar dan krijg ik dus een waslijst aan dubbele switches? Is er geen andere (betere?) oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Flappie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Maar dan krijg ik dus een waslijst aan dubbele switches? Is er geen andere (betere?) oplossing voor?
Dan zet je er toch een $ teken voor? Dan staan ze alleen nog maar in je devices list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
Inmiddels ben ik er uit. Soms gewoon even de handleiding lezen :+

Sub/Slave Devices (One of the most difficult chapters)

What is a Sub/Slave Device
Most Lights can be controlled from up to 6 remotes.
See the following two examples:
Example 1 (Outdoor Light)
Imagine you have an outdoor light that is controlled by a switch (*a)
from inside the house. It is possible to buy small remote controllers (*b) for on a keychain.

When you also want to control the outside light from this small remote, the small remote (*b)
is a Sub/Slave device from the main switch (*a)

Ik ga het vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
PnD schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Mijn eerdere vraag (waar ik nog geen antwoord op heb) ligt een beetje in hetzelfde straatje.
Ik heb de Selectplus deurbel van de action. Nu overweeg ik om er nog één te kopen, zodat ik een ontvanger boven en beneden heb. Dan moet de deurbelknop dus eigenlijk "losgekoppeld" worden van de ontvangers. De ontvangers moeten dan via Domoticz aangestuurd worden, zodat ik die van boven uit kan zetten als mijn dochter ligt te slapen.

Denk dat dezelfde slimme persoon die antwoord op jouw vraag weet. De mijne ook kan beantwoorden :)
Dit is vrij simpel. Je koopt nog een ontvanger, die leer je in met je deurbel-knop.

In Domoticz ga je naar je switches tab en klik je op "learn".
Vervolgens druk je op je deurbel en voilá, hij staat ook in Domoticz.

Zo heb ik het thuis ook. Ik doe het bewust niet compleet door Domoticz af laten handelen omdat dat voor een onnodige vertraging zorgt.
Flappie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Voorbeeld:

Zie verhaal van hier boven. Echter jij doet het dan met je afstandsbediening(en) in plaats van de deurbel.

[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 06-01-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 09:07
Ik ben me aan het verdiepen in Domoticz + raspberry Pi + Rfxcom USB Transceiver, in combinatie met KaKu en Somfy RTS motor van zonwering.

Wat me nog niet duidelijk wordt is het volgende: is het mogelijk om met mijn KaKu-afstandsbediening een signaal aan Domoticz te sturen (via de Rfxcom) om die vervolgens mijn zonwering te laten bedienen?

Wat achtergrondinfo: Domoticz + rfxcom zou mijn Somfy RTS zonwering kunnen bedienen. Dus die kan ik bedienen via mijn smartphone. Maar ik ben benieuwd of ik ook dit kan doen: Kaku afstandsbediening -> rfxcom -> Domoticz -> rfxcom -> Somfy RTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Na 2 jaar Domoticz gebruiken kreeg ik het idee dat ik het meeste wel door had, echter zit ik met 1 vervelend probleem.
Op het moment dat wij het huis verlaten of terugkomen maken we gebruik van een switch om het alarm in/uit te schakelen. Wanneer het alarm in-/uitschakeld wordt er automatisch een scene getriggered die de lampen uitzet, verwarming uit zet of andersom.
In de scene zit ook een dummy switch met daarin een script om een geluid af te spelen. Het script staat bij de aan/uit actie van de switch: script://C:\scripts\sounds\goodbye.bat en speelt een geluid om ons te laten weten dat het systeem correct op away gaat.

De switch staat bovenin de scene die schakelt maar het script lijkt pas op het allerlaatst te worden geactiveerd. Ook als ik het script via Blockly laat activeren gebeurd dit pas nadat alle commando's voor de scene zijn uitgestuurd. Bij het verlaten van het huis zijn dit er nogal wat dus kan het echt een paar seconden duren voordat we goodbye horen.
Heeft iemand een tip waardoor het script direct start?

Overigens wanneer ik het script automatisch via cmd start reageert deze direct, dus aan het script kan het niet liggen het niet (c:\PROGRA~1\VIDEOLAN\VLC\vlc.exe --play-and-exit %WINDIR%\media\tada.wav) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
DeadMetal schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:01:
Ik ben me aan het verdiepen in Domoticz + raspberry Pi + Rfxcom USB Transceiver, in combinatie met KaKu en Somfy RTS motor van zonwering.

Wat me nog niet duidelijk wordt is het volgende: is het mogelijk om met mijn KaKu-afstandsbediening een signaal aan Domoticz te sturen (via de Rfxcom) om die vervolgens mijn zonwering te laten bedienen?

Wat achtergrondinfo: Domoticz + rfxcom zou mijn Somfy RTS zonwering kunnen bedienen. Dus die kan ik bedienen via mijn smartphone. Maar ik ben benieuwd of ik ook dit kan doen: Kaku afstandsbediening -> rfxcom -> Domoticz -> rfxcom -> Somfy RTS)
Ja dit kan met bijvoorbeeld een Sub/Slave Device, blocky script of lua script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
DeadMetal schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:01:

Waarom zou je dat op die manier willen doen?
Je kunt eventueel gewoon je Somfy afstandsbieding "leren" in Domoticz voor zo ver ik weet. Je orginele afstandsbediening blijft dan werken en je kunt hem dan bedienen vanuit Domoticz. Het is dan niet nodig om met je afstandsbediening een signaal aan Domoticz te geven dat hij je zonwering moet bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Flappie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Je kunt eventueel gewoon je Somfy afstandsbieding "leren" in Domoticz voor zo ver ik weet. Je orginele afstandsbediening blijft dan werken en je kunt hem dan bedienen vanuit Domoticz. Het is dan niet nodig om met je afstandsbediening een signaal aan Domoticz te geven dat hij je zonwering moet bedienen.
Dit zou je willen omdat je niet 2 afstandsbedieningen wilt gebruiken maar liever 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
JJnJ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:02:
Na 2 jaar Domoticz gebruiken kreeg ik het idee dat ik het meeste wel door had, echter zit ik met 1 vervelend probleem.
Op het moment dat wij het huis verlaten of terugkomen maken we gebruik van een switch om het alarm in/uit te schakelen. Wanneer het alarm in-/uitschakeld wordt er automatisch een scene getriggered die de lampen uitzet, verwarming uit zet of andersom.
In de scene zit ook een dummy switch met daarin een script om een geluid af te spelen. Het script staat bij de aan/uit actie van de switch: script://C:\scripts\sounds\goodbye.bat en speelt een geluid om ons te laten weten dat het systeem correct op away gaat.

De switch staat bovenin de scene die schakelt maar het script lijkt pas op het allerlaatst te worden geactiveerd. Ook als ik het script via Blockly laat activeren gebeurd dit pas nadat alle commando's voor de scene zijn uitgestuurd. Bij het verlaten van het huis zijn dit er nogal wat dus kan het echt een paar seconden duren voordat we goodbye horen.
Heeft iemand een tip waardoor het script direct start?

Overigens wanneer ik het script automatisch via cmd start reageert deze direct, dus aan het script kan het niet liggen het niet (c:\PROGRA~1\VIDEOLAN\VLC\vlc.exe --play-and-exit %WINDIR%\media\tada.wav) .
De aan/uit actie word pas actief na het uitvoeren van scene. Dit gaat dus nooit werken.
Je kan proberen om dit via blocky of lua device script te doen. met voorkeur lua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Flappie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Somfy "leren" werkt niet omdat de Somfy remote niet ontvangen wordt en dat is maar goed ook.
Zou je met de RFXtrx433E dan meerdere commando's versturen dan raakt de Somfy remote out-of-sync en wordt deze onbruikbaar.
Daarnaast is het niet prettig als je de Somfy remote van de buren zou kunnen ontvangen en zijn schermen gaan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
renedis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:10:
[...]

De aan/uit actie word pas actief na het uitvoeren van scene. Dit gaat dus nooit werken.
Je kan proberen omdit via blocky of lua device script te doen. met voorkeur lua.
Vandaar... Dan ga ik het toch via blockly proberen, lua ben ik niet in thuis.
Alleen zie ik in blockly wel de mogelijkheid een script te starten. Start script: ... with parameter(s):...

Wat moet ik waar invullen?

script://C:\scripts\sounds\goodbye.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
De Somfy afstandsbediening hangt op de slaapkamer. Ik wil de zonwering ook kunnen bedienen met de KaKu afstandsbediening in de huiskamer.

Vandaar de vraag of de route: 'KaKu afstandsbediening - rfxcom - domoticz - rfxcom - Somfy RTS' zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Smartwares RM174RF icm Domoticz? Wil een aantal van die dingen kopen. Normaal gesproken worden deze dingen aan elkaar gepaired, maar ik wil ze los gebruiken via Domoticz. Kun je bij wijze van spreken zo'n ding ook af laten gaan wanneer de deurbel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen, ik heb een probleem en ben inmiddels wel een beetje lost om het op te lossen :( mogelijk dat iemand nog een tip heeft om me te helpen.

De setup die ik thuis heb:
Domoticz V3.5877 draaiend op en rPi2
Opentherm gateway
RFXCOM 433
Philips hue bridge

Het probleem wat ik heb: Mijn RFXCOM ontvangt na een tijdje geen signaal meer van bv mijn imagintronix xh300 sensor.(deze stuurt elke 2 min een signaal) ook andere sensoren werken niet meer, maar als ik bijvoorbeeld mijn deurbel via het domoticz scherm trigger werkt het weer wel.. dus lijkt erop dat, het niks ontvangt. meestal is dat het wegvalt in de nacht waardoor mijn buitenlichten blijven branden ze via het scherm zelf moet uitzetten.
het gekke is ook dat er geen errors in mijn syslog staat.

Wat heb ik al gedaan:
mijn hardware via PersistentUSBDevices aangesloten
andere rPI2 gebruikt
andere usb kabels
andere voeding
batterijen vervangen van alle sensoren in het huis
domoticz clean install gedaan
RFXCOM verschillende firmware updates geprobeert

wat ik nog wil proberen:
via windows laptop de RFXCOM monitoren kijken of het blijft werken

Heeft iemand wel eens soortgelijk probleem gehad? want het heeft maanden goed gewerkt en zomaar ineens is het enorm instabiel geworden zonder enig aanknoppingspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b_weijenberg schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Somfy "leren" werkt niet omdat de Somfy remote niet ontvangen wordt en dat is maar goed ook.
Zou je met de RFXtrx433E dan meerdere commando's versturen dan raakt de Somfy remote out-of-sync en wordt deze onbruikbaar.
Daarnaast is het niet prettig als je de Somfy remote van de buren zou kunnen ontvangen en zijn schermen gaan bedienen.
Kan ik even niet volgen. Je kan Somfy RTS toch gewoon aansturen met de RFXcom? Toevallig ben ik me op dit moment aan het orienteren op een nieuw zonnescherm en zou die willen aansturen op basis van zon/wind/regen middels Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Laatst online: 01-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:26:
[...]
Kan ik even niet volgen. Je kan Somfy RTS toch gewoon aansturen met de RFXcom? Toevallig ben ik me op dit moment aan het orienteren op een nieuw zonnescherm en zou die willen aansturen op basis van zon/wind/regen middels Domoticz.
Bert bedoelt dat je de RTS signalen niet kunt laten leren in RFXcom/domoticz.
Wel handmatig een schakelaar aanmaken met het SFY protocol en een ID.

[ Voor 7% gewijzigd door AWST6000 op 06-01-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
JJnJ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:13:
[...]

Vandaar... Dan ga ik het toch via blockly proberen, lua ben ik niet in thuis.
Alleen zie ik in blockly wel de mogelijkheid een script te starten. Start script: ... with parameter(s):...

Wat moet ik waar invullen?

script://C:\scripts\sounds\goodbye.bat
Afbeeldingslocatie: https://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=7476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

renedis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Dit is vrij simpel. Je koopt nog een ontvanger, die leer je in met je deurbel-knop.

In Domoticz ga je naar je switches tab en klik je op "learn".
Vervolgens druk je op je deurbel en voilá, hij staat ook in Domoticz.

Zo heb ik het thuis ook. Ik doe het bewust niet compleet door Domoticz af laten handelen omdat dat voor een onnodige vertraging zorgt.

[...]

Zie verhaal van hier boven. Echter jij doet het dan met je afstandsbediening(en) in plaats van de deurbel.
:/ Hij is bij mij nog niet gevallen :|

De deurbel zend een signaal uit, daar reageert de ontvanger op. Ik kan een 2de ontvanger inleren door hem aan te sluiten en op de deurbel te drukken.
Vervolgens zal bij het indrukken van de deurbel beide ontvangers reageren. Dit is toch een directe aansturing van de deurbelknop naar de ontvangers, zonder tussenkomst van domoticz? Hoe gaat domoticz dan zorgen dat de 2de ontvanger niet afgaat als mijn dochter slaapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
PnD schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
[...]

:/ Hij is bij mij nog niet gevallen :|

De deurbel zend een signaal uit, daar reageert de ontvanger op. Ik kan een 2de ontvanger inleren door hem aan te sluiten en op de deurbel te drukken.
Vervolgens zal bij het indrukken van de deurbel beide ontvangers reageren. Dit is toch een directe aansturing van de deurbelknop naar de ontvangers, zonder tussenkomst van domoticz? Hoe gaat domoticz dan zorgen dat de 2de ontvanger niet afgaat als mijn dochter slaapt?
Aha, ja dat laatste stukje vertelde je er niet bij ;) Heb ik gemist :/

In dat geval moet je het signaal van de deurbel wel eerst naar Domoticz sturen voor de tweede ontvanger en vervolgens Domoticz een signaal naar de tweede ontvanger laten sturen middels een blocky of lua.

Desgewenst kan je het ook voor beide ontvangers op die manier instellen.

In je blocky of lua kan je aangeven dat je de tweede ontvanger enkel overdag af wilt laten gaan en niet in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Sinds gisteren de KIKA AWST-8802 aan de muur hangen om HUE lampen icm andere lampen in een groep te kunnen schakelen.

Nu zou je ook met de AWST-8802 moeten kunnen dimmen. Heeft iemand dit al werkend gekregen icm HUE lampen en dan vooral hoe heb je dit ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Thanks!

Waar staan de parameters voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:23
renedis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Aha, ja dat laatste stukje vertelde je er niet bij ;) Heb ik gemist :/

In dat geval moet je het signaal van de deurbel wel eerst naar Domoticz sturen voor de tweede ontvanger en vervolgens Domoticz een signaal naar de tweede ontvanger laten sturen middels een blocky of lua.

Desgewenst kan je het ook voor beide ontvangers op die manier instellen.

In je blocky of lua kan je aangeven dat je de tweede ontvanger enkel overdag af wilt laten gaan en niet in de avond.
Zo heb ik ook een 2de bel. 's ochtends om 9 uur gaat een virtuele switch aan. Als die aanstaat stuurt Domoticz een signaal naar de 2de bel. Als we naar bed gaan gaat die switch weer uit en worden we 's nachts in ieder geval niet wakker als iemand aanbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:31
Kijk 's, Smartwares bewegingsmelders voor een prima prijs:

http://www.1dayfly.com/nl/nl/waat-home-living/

Smartwares is compatible met RFXCom & Domoticz toch?

Eerst maar 's checken of dit wel een draadloos schakelding is, lijkt er namelijk niet op.

[ Voor 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-01-2017 12:14 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik heb Domoticz opnieuw geïnstalleerd op m'n pc nadat ik verhuisd ben. Dus wilde helemaal opnieuw beginnen.
Nu heb ik een probleem met m'n Cresta thermometers.
Ik had er 2 en heb er nog 2 bijgekocht.
Alle 4 verschenen netjes bij "Apparaten". Dus ik heb ze toegevoegd (blauwe pijl).
Maar sinds die tijd hebben ze hun temperatuur niet meer aan Domoticz doorgegeven. Domoticz zegt ook dat ie ze voor het laatst op 2-1-17 gezien heeft. Dat is de datum wanneer ik ze toegevoegd heb.

Iemand een idee hoe ik ze weer gewoon de temperatuur kunnen doorgeven eens in de zoveel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Kitser schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:05:
Ik heb Domoticz opnieuw geïnstalleerd op m'n pc nadat ik verhuisd ben. Dus wilde helemaal opnieuw beginnen.
Alle 4 verschenen netjes bij "Apparaten". Dus ik heb ze toegevoegd (blauwe pijl).
Maar sinds die tijd hebben ze hun temperatuur niet meer aan Domoticz doorgegeven. Domoticz zegt ook dat ie ze voor het laatst op 2-1-17 gezien heeft. Dat is de datum wanneer ik ze toegevoegd heb.

Iemand een idee hoe ik ze weer gewoon de temperatuur kunnen doorgeven eens in de zoveel tijd?
Batterijen verwisseld in de tussentijd? Dan kan het zomaar zijn dat ze een nieuwe ID hebben aangemaakt en je weer bij apparaten moet kijken of Domoticz ze oppikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

SpikeHome schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:40:
[...]

Dit komt er uit mijn slimme meter:
http://domoticz-ip//json.htm?type=devices&rid=15
En dan wil ik de "UsageDeliv" hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
{
   "ActTime" : 1483652250,
   "ServerTime" : "2017-01-05 22:37:30",
   "Sunrise" : "08:43",
   "Sunset" : "16:40",
   "result" : [
      {
         "AddjMulti" : 1.0,
         "AddjMulti2" : 1.0,
         "AddjValue" : 0.0,
         "AddjValue2" : 0.0,
         "BatteryLevel" : 255,
         "Counter" : "6499.996",
         "CounterDeliv" : "15213.073",
         "CounterDelivToday" : "4.488 kWh",
         "CounterToday" : "7.307 kWh",
         "CustomImage" : 0,
         "Data" : "3856591;2643405;4512426;10700647;420;0",
         "Description" : "",
         "Favorite" : 1,
         "HardwareID" : 5,
         "HardwareName" : "slimme meter",
         "HardwareType" : "P1 Smart Meter USB",
         "HardwareTypeVal" : 4,
         "HaveTimeout" : false,
         "ID" : "1",
         "LastUpdate" : "2017-01-05 22:37:27",
         "Name" : "stroom",
         "Notifications" : "false",
         "PlanID" : "4",
         "PlanIDs" : [ 4, 17 ],
         "Protected" : false,
         "ShowNotifications" : true,
         "SignalLevel" : "-",
         "SubType" : "Energy",
         "SwitchTypeVal" : 0,
         "Timers" : "false",
         "Type" : "P1 Smart Meter",
         "TypeImg" : "counter",
         "Unit" : 1,
         "Usage" : "420 Watt",
         "UsageDeliv" : "0 Watt",
         "Used" : 1,
         "XOffset" : "16",
         "YOffset" : "0",
         "idx" : "15"
      }
   ],
   "status" : "OK",
   "title" : "Devices"
}
Met onderstaande lua code krijg ik 2 devices gevuld, 1 met verbruik en 1 met opwek.
voor beide heb ik een dummysensor (aktueel en teller) aangemaakt en beide geven ze de totaalwaarde, dagwaarde en aktueel verbruik of retour aan.
Wil je alleen het aktuele verbruik of retour in de sensor dan moet je een custom sensor aanmaken.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
-- Name of script "script_device_consumptie.lua"
local EnergyDeviceName = "Electriciteit"     -- Name of the energy device that shows imported and exported energy
local ConsumptionIDX = 37                    -- IDX of the energy device that shows energy import
local ConsumptionDeviceName = "Consumptie"   -- Name of the energy device that shows energy import
local RetourDeviceName = "Retour"            -- IDX of the device that shows energy export
local RetourIDX = 38                         -- Name of the divice that shows energy export
-- Require parameters

-- Script parameters
EnergyImportLow = 0    -- in Watt hours
EnergyImportHigh = 0   -- in Watt hours
EnergyExportLow = 0    -- in Watt hours
EnergyExportHigh = 0   -- in Watt hours
EnergyImport = 0       -- in Watt hours
EnergyExport = 0       -- in Watt hours  
PowerImport = 0        -- in Watts
PowerExport = 0        -- in Watts 
Debug = "YES"          -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO")

-- Lua Functions
end 

-- CommandArray
commandArray = {}

if Debug=="YES" then
    end

update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerImport, EnergyImport, 1)
        update(RetourDeviceName, RetourIDX, PowerExport, EnergyExport, 2)
    end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Waar staan ze? Ik heb met veel thermometers van B-merken of merkloos al snel bereik problemen, of ze doen het even en dan stopt het. Zodra ze dan weer in de buurt van de RFXCom komen gaan ze weer werken, maar wellicht is dit ook een probleempje in jouw nieuwe huis.

Die van Oregon Scientific doen het bij mij in en om het huis overigens erg goed.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het KaKu gebeuren is weer eens in de aanbieding bij Gamma (25% korting), maar ik zie nu dat ze 2 sets hebben: KlikAanKlikUit schakelset APA3-1500R voor 22,49 nu en de KlikAanKlikUit schakelset ACD3-1000R voor 36,94 nu.

De APA3-1500R kan tot 1500W schakelen en de ACD3-1000R tot 1000W.

Waarom zou je voor de duurdere versie gaan als die minder W kan schakelen en ook nog net iets grotere wandschakelaars heeft? Of is er een ander verschil dat ik over het hoofd zie?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
M.v.Veelen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:10:
Het KaKu gebeuren is weer eens in de aanbieding bij Gamma (25% korting), maar ik zie nu dat ze 2 sets hebben: KlikAanKlikUit schakelset APA3-1500R voor 22,49 nu en de KlikAanKlikUit schakelset ACD3-1000R voor 36,94 nu.

Waarom zou je voor de duurdere versie gaan als die minder W kan schakelen en ook nog net iets grotere wandschakelaars heeft? Of is er een ander verschil dat ik over het hoofd zie?
Dit verbaast mij dus ook - ik heb vorige week ook zo'n startset van 1500W met drie schakelaars gekocht voor paar tientjes ipv de duurdere met mindere specs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Met de afstandsbediening van de APA3-1500R kan je 3 apparaten bedienen.
Maar met die van de ACD3-1000R kan je 16 apparaten bedienen.

Maar voor Domoticz-gebruikers is de goedkopere set waarschijnlijk prima dus, als je de afstandsbediening niet van plan bent te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door DeadMetal op 06-01-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

janne_nl schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:03:
[...]

Zo heb ik ook een 2de bel. 's ochtends om 9 uur gaat een virtuele switch aan. Als die aanstaat stuurt Domoticz een signaal naar de 2de bel. Als we naar bed gaan gaat die switch weer uit en worden we 's nachts in ieder geval niet wakker als iemand aanbelt.
Oja, tuurlijk. Had de logica om dit te regelen zelf nog niet bedacht 8)7

Bedankt! ook @renedis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
klump4u schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Met onderstaande lua code krijg ik 2 devices gevuld, 1 met verbruik en 1 met opwek.
voor beide heb ik een dummysensor (aktueel en teller) aangemaakt en beide geven ze de totaalwaarde, dagwaarde en aktueel verbruik of retour aan.
Wil je alleen het aktuele verbruik of retour in de sensor dan moet je een custom sensor aanmaken.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
-- Name of script "script_device_consumptie.lua"
local EnergyDeviceName = "Electriciteit"     -- Name of the energy device that shows imported and exported energy
local ConsumptionIDX = 37                    -- IDX of the energy device that shows energy import
local ConsumptionDeviceName = "Consumptie"   -- Name of the energy device that shows energy import
local RetourDeviceName = "Retour"            -- IDX of the device that shows energy export
local RetourIDX = 38                         -- Name of the divice that shows energy export
-- Require parameters

-- Script parameters
EnergyImportLow = 0    -- in Watt hours
EnergyImportHigh = 0   -- in Watt hours
EnergyExportLow = 0    -- in Watt hours
EnergyExportHigh = 0   -- in Watt hours
EnergyImport = 0       -- in Watt hours
EnergyExport = 0       -- in Watt hours  
PowerImport = 0        -- in Watts
PowerExport = 0        -- in Watts 
Debug = "YES"          -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO")

-- Lua Functions
end 

-- CommandArray
commandArray = {}

if Debug=="YES" then
    end

update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerImport, EnergyImport, 1)
        update(RetourDeviceName, RetourIDX, PowerExport, EnergyExport, 2)
    end

return commandArray
Jou script gebruikt nu.
2 devices aangemaakt
En yup het werkt!
Alleen als Consumption op 0 staat komt er wel een error in de logging.
code:
1
2017-01-06 13:36:00.520 Error: EventSystem: in script_device_test.lua: [string "-- Name of script "script_device_consumptie.l..."]:55: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

De retour value werkt (ik lever momenteel terug namelijk)

edit:
Consupmtie word ook gevuld.
maar dan is de andere 0 met de bij behorende melding.
dat is dan net minder netjes
Of krijg jij dit dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
M.v.Veelen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:10:

Ik geloof dat die duurdere versie niet in de programmeermodus gaat staan als je die in het stopcontact doet.
Als dat inderdaad zo is, dan heb je minder last van de bewegingsmelders die zichzelf dan onbedoeld inleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

SpikeHome schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Jou script gebruikt nu.
2 devices aangemaakt
En yup het werkt!
code:
1
2017-01-06 13:36:00.520 Error: EventSystem: in script_device_test.lua: [string "-- Name of script "script_device_consumptie.l..."]:55: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

De retour value werkt (ik lever momenteel terug namelijk)

edit:
Consupmtie word ook gevuld.
maar dan is de andere 0 met de bij behorende melding.
dat is dan net minder netjes
Of krijg jij dit dan niet?
Die melding krijg ik ook elke minuut, zou niet weten hoe ik hem weg krijg (Ik ben hier ook niet zo in thuis en doe ook veel met hulp van Google)

Edit,
Effe zoeken en hier staat je antwoord
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=12310

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 06-01-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 22:38
SpikeHome schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Jou script gebruikt nu.
2 devices aangemaakt
En yup het werkt!
code:
1
Het Lua-script op "Device" zetten en niet op "All"...

@Klump4u: het was makkelijker geweest het er meteen bij te zetten....

[ Voor 6% gewijzigd door roches op 06-01-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
JJnJ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Batterijen verwisseld in de tussentijd? Dan kan het zomaar zijn dat ze een nieuwe ID hebben aangemaakt en je weer bij apparaten moet kijken of Domoticz ze oppikt
Ja, klopt. Ik heb de batterij er even uitgehaald. En toen kreeg ie weer een nieuw ID.
Maar ik heb ze nu wel weer goed opnieuw gekoppeld.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Waar staan ze? Ik heb met veel thermometers van B-merken of merkloos al snel bereik problemen, of ze doen het even en dan stopt het. Zodra ze dan weer in de buurt van de RFXCom komen gaan ze weer werken, maar wellicht is dit ook een probleempje in jouw nieuwe huis.

Die van Oregon Scientific doen het bij mij in en om het huis overigens erg goed.
Er staat er iig eentje ongeveer 1,5 meter van m'n rfxcom. Dus denk dat dat het probleem niet is.
Ik zal ze nog wel even proberen wat dichterbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
AWST6000 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Ik geloof dat die duurdere versie niet in de programmeermodus gaat staan als je die in het stopcontact doet.
Als dat inderdaad zo is, dan heb je minder last van de bewegingsmelders die zichzelf dan onbedoeld inleren ;)
Klopt, die hebben een knopje die je moet indrukken om te kunnen koppelen aan een zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

roches schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:20:
[...]

Het Lua-script op "Device" zetten en niet op "All"...

@Klump4u: het was makkelijker geweest het er meteen bij te zetten....
Was zeker makkelijker geweest maar als je alles had gelezen had je dit (overbodige) commentaar niet gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator

Als je de batterijen verwisseld hebt hebben ze mogelijk een nieuw id.
Ook kan het zijn dat je de firmware bijgewerkt hebt van rfxcom waardoor je ineens dit soort dingen hebt.

Ik ben zelf alle thermometers om aan het zetten op een rflink omdat dat stabieler lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
Kitser schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Ja, klopt. Ik heb de batterij er even uitgehaald. En toen kreeg ie weer een nieuw ID.
Maar ik heb ze nu wel weer goed opnieuw gekoppeld.

[...]

Er staat er iig eentje ongeveer 1,5 meter van m'n rfxcom. Dus denk dat dat het probleem niet is.
Ik zal ze nog wel even proberen wat dichterbij te zetten.
commentator schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Als je de batterijen verwisseld hebt hebben ze mogelijk een nieuw id.
Ook kan het zijn dat je de firmware bijgewerkt hebt van rfxcom waardoor je ineens dit soort dingen hebt.

Ik ben zelf alle thermometers om aan het zetten op een rflink omdat dat stabieler lijkt te zijn.
Opgelost.
Op één of andere manier was het "Hideki" protocol niet meer aangevinkt op m'n rfxcom binnen Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Kitser schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:26:
[...]

[...]

Opgelost.
Op één of andere manier was het "Hideki" protocol niet meer aangevinkt op m'n rfxcom binnen Domoticz.
Als je de RFXtrx433E even op een Windows systeem aansluit en dan met RFXmngr de protocollen aanvinkt die je nodig hebt kan je met Set Mode en Save Settings de instellingen in de RFXtrx433E opslaan en worden de protocollen altijd correct geladen ook na een systeem herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
b_weijenberg schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:54:
[...]

Als je de RFXtrx433E even op een Windows systeem aansluit en dan met RFXmngr de protocollen aanvinkt die je nodig hebt kan je met Set Mode en Save Settings de instellingen in de RFXtrx433E opslaan en worden de protocollen altijd correct geladen ook na een systeem herstart.
Oké. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:24:
Allen, ik heb een probleem en ben inmiddels wel een beetje lost om het op te lossen :( mogelijk dat iemand nog een tip heeft om me te helpen.

De setup die ik thuis heb:
Domoticz V3.5877 draaiend op en rPi2
Opentherm gateway
RFXCOM 433
Philips hue bridge

Het probleem wat ik heb: Mijn RFXCOM ontvangt na een tijdje geen signaal meer van bv mijn imagintronix xh300 sensor.(deze stuurt elke 2 min een signaal) ook andere sensoren werken niet meer, maar als ik bijvoorbeeld mijn deurbel via het domoticz scherm trigger werkt het weer wel.. dus lijkt erop dat, het niks ontvangt. meestal is dat het wegvalt in de nacht waardoor mijn buitenlichten blijven branden ze via het scherm zelf moet uitzetten.
het gekke is ook dat er geen errors in mijn syslog staat.

Wat heb ik al gedaan:
mijn hardware via PersistentUSBDevices aangesloten
andere rPI2 gebruikt
andere usb kabels
andere voeding
batterijen vervangen van alle sensoren in het huis
domoticz clean install gedaan
RFXCOM verschillende firmware updates geprobeert

wat ik nog wil proberen:
via windows laptop de RFXCOM monitoren kijken of het blijft werken

Heeft iemand wel eens soortgelijk probleem gehad? want het heeft maanden goed gewerkt en zomaar ineens is het enorm instabiel geworden zonder enig aanknoppingspunt.
Heb vorige jaar een soort gelijk probleem gehad en dat heeft mij veel tijd en uitzoeken en vooral frustratie >:) gekost. Het begon met 1 device wat niet goed meer werkte en daarna kwamen er nog een paar bij, Voornamelijke de Cresta Temp sensoren. Alle overige apparaten werkte prima.

Van alles geprobeerd maar het bleef een lastig probleem om uit te zoeken. Met RFXmngr zag ik ook geen waardes meer voorbij komen van Cresta die al maanden prima werkte. Alleen als ik het device vlak bij de RFXcom plaatste werkt het nog en ontving ik nog waardes, batterijen waren uiteraard al vervangen.

Het leek dus een probleem met het bereik en na het plaatsen van de mijn probleem hier kreeg ik als snel een reactie van de maker van de RFXcom, en heeft mij wat tips gegeven.

In overleg de RFXCom op mijn laptop aangesloten en in de auto gestapt. Op een stille landweg dit met RFXmngr nogmaals getest of het probleem nog steeds actueel was, dit om eventuele storingen uit te sluiten. Probleem gelukkig nog aanwezig.

Dit gemeld en ik mocht de RFXcom opsturen voor onderzoek en hij had direct een nieuwe op de post gedaan. Uit onderzoek bleek dat de RFXcom inderdaad niet goed meer werkte en na ontvangst van de nieuwe waren de problemen ook direct oplost. Het gebeurt niet heel snel dat hij stuk gaat maar het kan dus wel.

Test dus vooral met RFXmngr of je nog ontvangst hebt. Check ook via dit programma of de juiste protocollen nog actief zijn en check ook op een eventuele firmware update voor de RFXCom en controleer de batterijen van je apparaten. Het kan ook zijn dat er batterij bijna leeg is en dan gaat deze "schreeuwen" waardoor andere signalen niet goed meer kunnen aankomen. Een groot nadeel vindt ik persoonlijk. Want zoek maar eens uit welke batterij bijna leeg is. De meeste apparaten geven dit niet aan en Domoticz kan van de meeste zaken die ook niet uitlezen. Ik heb ten tijde van de test de batterijen overal even uitgehaald en toen steeds 1 weer actie gemaakt en weer testen.

Kom je daar niet verder mee dan zou ik even contact opnemen met met de maker en die kan je vast net zo goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Wie kan mij helpen om een dummy sensor aan te sturen?
Het gaat om de dummy "waarschuwing / Alert '.
Deze driehoek is grijs en zou rood moeten kleuren als deze geactiveerd is.
Mijn vraag is : hoe krijg ik deze rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met de Nest Protect rookmelders icm Domoticz?

Ik heb bij m'n schoonvader 4 van deze rookmelders geconfigureerd en deze werken allemaal prima icm de Nest app op zijn iPhone. In Domoticz kwamen ze ook voorbij en daar heb ik ze ook toegevoegd.
Nu vertelde mijn schoonvader dat 1 van de rookmelders af was gegaan door een iets te enthousiaste kook-excercitie. Ik zie echter niets terug in het log van de rookmelder en bij het nakijken merkte ik ook dat ik vanuit Domoticz de rookmelders niet kon triggeren. Ik krijg dan een fout bij het verzenden van de opdracht (of iets dergelijks).

Wat doet ik verkeerd? Of veracht ik iets wat helemaal niet zo werkt?

Ik heb zelf een aantal koppelbare rookmelders die ik mbv Domoticz af kan laten gaan en andersom krijg ik ook een signaal als de rookmelders af gaan. Ik verwacht eigenlijk dat dit met de Nest Protect ook zou moeten kunnen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BoschR schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:35:
Ik heb best wel vaak dat de Fibaro wallplug (FGWPE) niet gevonden kan worden (rood bolletje met uitroepteken bij hardware). Nu was dit voorheen een "oude" (niet zwave plus) plug, maar deze heb ik vervangen voor de nieuwste Fibaro plugs (met zwave plus). Dit ging een paar dagen goed, nu wordt die weer niet gevonden en krijg hem handmatig ook niet makkelijk terug (reset controller/domoticz oid).

De plug zit helemaal niet zover van de z-wave stick naar mijn idee: +/- 7 meter.

Het is best wel vervelend, omdat ik de plug eigenlijk alleen maar als hub in het meshnetwerk gebruik voor het bereiken van mijn garagedeur (weer +/- 7 a 8 meter verder). Zo wordt het een hele dure en vaak falende plug.

Kan ik iets doen in de configuratie van de plug waardoor deze stabieler wordt? Of sneller weer gevonden wordt? Polling aanzetten?
Ik heb er zelf 1 in de meterkast en de stick er naast, zonder polling krijg ik op een gegeven moment geen data.
heb ik ook vaak last van.
Polling aanzetten helpt wel, maar dan word alles wat trager met schakelen.
Wattages en stroom komen ook niet door als ik deze optie niet aan zet.

Zelfs 1 in de meterkast zitten met de stick er naast. op een gegeven moment geen data, dus moet ik polling aanzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door nike op 07-01-2017 13:34 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
19roland70 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:20:
Wie kan mij helpen om een dummy sensor aan te sturen?
Het gaat om de dummy "waarschuwing / Alert '.
Deze driehoek is grijs en zou rood moeten kleuren als deze geactiveerd is.
Mijn vraag is : hoe krijg ik deze rood?
Hier was ik ook benieuwd naar. Volgens de documentatie kan het op de volgende wijze:

http://domoticz-ip:port/json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=LEVEL&svalue=TEXT
IDX = id of your device (This number can be found in the devices tab in the column "IDX")
Level = (0=gray, 1=green, 2=yellow, 3=orange, 4=red)
TEXT = Text you want to display

(Wel jammer dat je het icoontje blijkbaar niet kunt laten knipperen. Bijvoorbeeld als de ramen nog open staan terwijl het begint te regenen o.i.d)

Ik zal nog ff verder zoeken of het op meerdere manier aan te sturen is.

[ Voor 8% gewijzigd door AWST6000 op 07-01-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Bij mij werkt dat gewoon...

http://192.168.*.*:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=41&nvalue=4&svalue=TEXT

Wordt ie netjes rood van en verschijnt de text....

Eigen IP-adres en IDX-nummer erin zetten en gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Roches:
Kun jij het icoontje dan wel laten knipperen?
Of bedoelde je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Knipperen niet, maar dan stuur je toch om de seconde dat commando met de ene keer een nvalue van 0 en de andere keer 1. of om de 5 seconden....

Levert je wel ff wat traffic op, maar ja...

19roland70 kreeg hem niet rood....

[ Voor 5% gewijzigd door roches op 07-01-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben bezig een kabel voor de p1 poort te maken. Ik heb daarvoor een HL-340 usb naar serial kabel, die goed zou moeten werken. Maar, hoe ga ik van de dsub connector naar de rj11?
Welke pins van de dsub connector moet ik gebruiken?

ALs ik het goed heb 5v, gnd en data, maar welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
AWST6000 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Hier was ik ook benieuwd naar. Volgens de documentatie kan het op de volgende wijze:

http://domoticz-ip:port/json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=LEVEL&svalue=TEXT
IDX = id of your device (This number can be found in the devices tab in the column "IDX")
Level = (0=gray, 1=green, 2=yellow, 3=orange, 4=red)
TEXT = Text you want to display

(Wel jammer dat je het icoontje blijkbaar niet kunt laten knipperen. Bijvoorbeeld als de ramen nog open staan terwijl het begint te regenen o.i.d)

Ik zal nog ff verder zoeken of het op meerdere manier aan te sturen is.
Hoe kan ik dit aansturen in blockly ?
Ik heb dit zoals hieronder geprobeerd alleen werkt dit niet.
De ingang stuurt wel de uitgang aan maar niet de dummy.
Als ik de regel boven in de browser type dan werkt het wel.
code:
1
http://192.168.1.x:xxxx/json.htm?type=command&param=udevice&idx=67&nvalue=1&svalue=220V Voeding OK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mdvp8yTI4G7EyLN1P9XcRt7a/thumb.png
Pagina: 1 ... 7 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.