Vanzelfsprekend heb ik een transceiver (rfxtrx433e) en volgens verschillende fora moet deze PIR er mee werken. Wat meer is, ik heb simpelweg geen idee hoe het één aan het ander gekoppeld wordt. Het manueel inleren van bijv. dimmers is me ook gewoon gelukt. Maar ik heb geen idee waar ik moet starten met een PIR.Shaggie_NB schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:14:
[...]
RfxTrx433 of RFlink kopen?
Maar volgens mij kun je beter eerst zaken onderzoeken voordat je iets koopt.....
Wat wordt er ondersteund met diverse devices en in domoticz etc.
Op het domoticz forum staan een hele hoop topics over diverse goedkope 433 spullen zoals bv:
Low cost window/door sensor: https://www.domoticz.com/...2093&hilit=chinese#p32093
Hier staan ook diverse PIRs genoemd.
*knip*, je probleem op één plek tegelijk posten is genoeg: Hkuit in "RFXcom i.c.m. Home Easy"
[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 01-01-2017 21:11 ]
Als Secure. Gewone node toevoegen werkt niet bij mij.Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:20:
Hoe hebben jullie zwave spul in Domoticz toegevoegd? Als gewone node of Secure?
Komt zo'n pir niet gewoon binnen als een unknown switch device in Domoticz?Powergrim schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:50:
[...]
Vanzelfsprekend heb ik een transceiver (rfxtrx433e) en volgens verschillende fora moet deze PIR er mee werken. Wat meer is, ik heb simpelweg geen idee hoe het één aan het ander gekoppeld wordt. Het manueel inleren van bijv. dimmers is me ook gewoon gelukt. Maar ik heb geen idee waar ik moet starten met een PIR.
Volgens mij als hij beweging detecteert stuurt hij een "on" commando en als dat stopt een "off"?
[ Voor 8% gewijzigd door Fonta op 02-01-2017 00:34 ]
Als de goede protocol in de rfxtrx is ingesteld moet ie binnen komen als als domoticz is ingesteld op nieuwe devices ontvangen.Fonta schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:32:
[...]
Komt zo'n pir niet gewoon binnen als een unknown switch device in Domoticz?
Volgens mij als hij beweging detecteert stuurt hij een "on" commando en als dat stopt een "off"?
Of als je domoticz op leren zet en de sensor activeert.
Maar als het protocol niet ondersteund word zal er echt geen unknown device verschijnen.
Alleen in de rfxmanager zal je een onbekende id voorbij zien komen.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Aah zo logisch kan het zijn, ik zal dat eens proberen ja. Ik moet nog even spelen met de modes wat dat betreft. Maar ik heb in ieder geval iets om te proberen.Fonta schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:32:
[...]
Komt zo'n pir niet gewoon binnen als een unknown switch device in Domoticz?
Ik heb mijn OTGW aan Domoticz hangen via Lan.
Werkt prima.
Echter kan ik niet meer via mijn thermostaat in de woonkamer een tijdelijke temp instellen.
ls ik een andere temp heb ingesteld dan springt hij na een halve minuut weer terug.
Zodra ik domoticz wegsloop en dan via de thermostaat een tijdelijke temperatuur instel dan blijft hij het wel doen. Het lijkt me dus te liggen in Domoticz.
Want ik zie bij room_Set_point wel dat hij de temperatuur verhoogt, maar na een aantal seconden weer terugzet.
iemand een idee om dit te laten werken? De WAF begint nu behoorlijk te zakken namelijk
Werkt prima.
Echter kan ik niet meer via mijn thermostaat in de woonkamer een tijdelijke temp instellen.
ls ik een andere temp heb ingesteld dan springt hij na een halve minuut weer terug.
Zodra ik domoticz wegsloop en dan via de thermostaat een tijdelijke temperatuur instel dan blijft hij het wel doen. Het lijkt me dus te liggen in Domoticz.
Want ik zie bij room_Set_point wel dat hij de temperatuur verhoogt, maar na een aantal seconden weer terugzet.
iemand een idee om dit te laten werken? De WAF begint nu behoorlijk te zakken namelijk
Denk dat je thermostaat dit zelf terug zet. Al gechecked?Reley schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:35:
Ik heb mijn OTGW aan Domoticz hangen via Lan.
Werkt prima.
Veel thermostaten laten het setpoint niet remote overriden. Bij die wat het wel kunnen is het vaak een setting in de thermostaat dat die het accepteert. Weet je zeker dat je thermostaat dit (nog) accepteert?
Ik wil dus de temp via de thermostaat veranderen, niet via domoticz.
Ik had de Homewizard met Heatlink wat dezelfde setup is als nu via OTGW en domoticz, en met die combi werkte het wel...
Ik had de Homewizard met Heatlink wat dezelfde setup is als nu via OTGW en domoticz, en met die combi werkte het wel...
Heatlink? Dat klinkt als Nest...
Redenerend; Homewizard praat "heatlink protocol" en stuurt via Nests eigen api de Nest aan. OTGW is een man in the middle voor het opentherm protocol. En de laatste keer dat ik keek was Nest niet zo van de OpenTherm (ook al zeiden ze van wel, kijk ff naar het moduleren debacle).
Als je geen Nest hebt dan heb ik niks gezegd
Redenerend; Homewizard praat "heatlink protocol" en stuurt via Nests eigen api de Nest aan. OTGW is een man in the middle voor het opentherm protocol. En de laatste keer dat ik keek was Nest niet zo van de OpenTherm (ook al zeiden ze van wel, kijk ff naar het moduleren debacle).
Als je geen Nest hebt dan heb ik niks gezegd
Nope, geen nest.
Heatlink is een OTGW met Homewizard sausje...
zoals je zegt, een man in the middle.
Heatlink is een OTGW met Homewizard sausje...
zoals je zegt, een man in the middle.
ben benieuwd of er meer mensen zijn hier die de settings van hun zw089 resessed door sensor niet meer kunnen aanpassen. Domoticz maar ook openzwave control panel geven een fout bij het aanpassen van 'report type'. en aangezien de sensor als basic niet werkt in domoticz moet ik hem wel naar binary zetten.
echter chrasht het geheel.
ik draai van alles de laatste versie op mijn pi3.
ik heb de config file al weggegooit en opnieuw opgestart. de sensor al in en exclude maar krijg het niet werken. iemand hier een foefje voor?
echter chrasht het geheel.
ik draai van alles de laatste versie op mijn pi3.
ik heb de config file al weggegooit en opnieuw opgestart. de sensor al in en exclude maar krijg het niet werken. iemand hier een foefje voor?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik moet hier toch even op terugkomen. Krijg het toch niet werkend.Maverick schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:39:
Is er iemand die een dimmer vanuit een lua script bijstelt?
Krijg het niet voor elkaar. De cominaties die ik al geprobeerd heb:
Lua:
1 2 3 idx = 55 sVentilatie = 50 commandArray['Ventilatie'] = idx .. "|2|" .. sVentilatie
ook met |1| en |0| geprobeerd.
Lua:
1 commandArray['OpenURL']= '127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=55&switchcmd=Set%20Level&level=55'
Waarbij ik zowel met als zonder user/pw ervoor en met lokaal als lan ip heb geprobeerd.
De json url in mijn browser boekt direct resultaat
Geen enkele manier laat mijn dimmerwaarde veranderen.
Voor het archief. Na het updaten van Domoticz naar de laatste versie werkt het volgende wel
Lua:
1 commandArray['Ventilatie']= string.format("Set Level %s",sVentilatie)
Het stomme is, dit weekend werkte het nadat ik Domoticz geupdate had, toen stopte het met werken zonder aanwijsbare reden. Nu Was er weer een update en daarna werkte het weer. Nu heb ik het script weer gewijzigd met een suffe aanpassing (wat overbodige oude stukjes weggehaald) en nu stopt het ineens met werken. Ik kom er nu echt niet meer aan uit.
Wat ik dus wil doen is adhv mijn luchtvochtigheid mijn ventilatiesysteem harder of zachter zetten. Dat laatste is nu net wat niet lukt. Zoals hierboven beschreven werkt het pirma via json, echter als ik dat soort fratsen in lua probeer te proppen dan vindt domoticz dat niet zo leuk. Mijn script neemt dan te veel tijd in beslag. Ik wil eht dus in lua doen, maar dan wil hij de dimmer maar niet bijstellen.
Hier mijn volledig code:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| commandArray = {} iterator = tonumber(uservariables["HumIterator"]) iterator = iterator + 1 print(string.format('iteratie: %s',iterator)) if iterator >= 10 then --read all values from devices sBadTemperature,sBadHumidity = otherdevices_svalues['Badkamer']:match("([^;]+);([^;]+)") sWoonTemperature,sWoonHumidity = otherdevices_svalues['Woonkamer']:match("([^;]+);([^;]+)") sVentilatie = otherdevices_svalues['Ventilatie'] --convert to number for arithemic operations sVentilatie = tonumber(sVentilatie) sPrevVentilatie = sVentilatie print(string.format('badkamer: %s',sBadHumidity)) print(string.format('woonkamer: %s',sWoonHumidity)) print(string.format('vorige waarde: %s',sPrevVentilatie)) if sBadHumidity > sWoonHumidity then maxHumidity = sBadHumidity else maxHumidity = sWoonHumidity end print(string.format('Max humidity: %s',maxHumidity)) if tonumber(maxHumidity) > 55 then print('ophogen') sVentilatie = sVentilatie + 10 else print('reduceren') sVentilatie = sVentilatie - 10 end if sVentilatie >= 95 then print(string.format('maximum bereikt')) sVentilatie = 95 end if sVentilatie <= 15 then print(string.format('minimum bereikt')) sVentilatie = 15 end if sVentilatie == sPrevVentilatie then --pass print(string.format('geen verandering')) else print(string.format('nieuwe waarde: %s',sVentilatie)) end iterator = 0 --send values to device commandArray['Ventilatie'] = 'Set Level '..tostring(sVentilatie) end commandArray['Variable:HumIterator'] = tostring(iterator) return commandArray |
Wat doen ik nu niet goed?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zojuist een nieuwe Fibaro wallplug in Domoticz gehangen, maar ik begrijp nooit wat er allemaal bij het device overzicht gebeurd. Kan iemand mij helpen en het volgende uitleggen:
- IDX 183 is de switch waar de nieuwe wallplug naar luisterd. Waarom krijg ik dan minimaal 8 (misschien ook nog 182) nieuwe devices (idx'en) in het systeem?
- Waarom verschilt het ID in bijna alle gevallen? En hoe is dit terug te herleiden naar de devices onder "Hardware > OpenZWave USB > Setup"?
- Waar is "unit" voor? En wie bepaald dit?
- IDX 183 is de switch waar de nieuwe wallplug naar luisterd. Waarom krijg ik dan minimaal 8 (misschien ook nog 182) nieuwe devices (idx'en) in het systeem?
- Waarom verschilt het ID in bijna alle gevallen? En hoe is dit terug te herleiden naar de devices onder "Hardware > OpenZWave USB > Setup"?
- Waar is "unit" voor? En wie bepaald dit?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Wat roept je LUA script aan?
Is het time of device based?
Hij stond gewoon op ALL, vandaar de iteraties. Heb dit er inmiddels uitgelsoopt en hem time based gemaakt.darkrain schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:32:
[...]
Wat roept je LUA script aan?
Is het time of device based?
En werkt het nu dan?Maverick schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:40:
[...]
Hij stond gewoon op ALL, vandaar de iteraties. Heb dit er inmiddels uitgelsoopt en hem time based gemaakt.
Nee, nog steeds hetzelfde probleem.
hm, nu een keer sudo reboot gedaan en nu draait het gewoon zoals het hoort. Zonder de code aan te passen. Nu eens in de gaten houden of hij het blijft doen als ik er vanaf blijf, of dat hij er weer mee stopt na een bepaalde tijd.
[ Voor 38% gewijzigd door Maverick op 02-01-2017 20:51 ]
Hier een stukje voor een Ledstrip achter een ESP8266 met EasyESP.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| SD = string commandArray = {} -- print ("Dimmer wordt getest Dimmer/Svalue/LastDimmer"); -- print (otherdevices['Dimmer_128']); -- print (otherdevices_svalues['Dimmer_128']); -- print (uservariables["LastDimmer"]); -- print ("Einde vars"); if otherdevices['Dimmer_128'] == "Off" and uservariables['DimmerOnOff'] == 0 then commandArray['OpenURL'] = 'http://192.168.2.128/control?cmd=PWM,12,0'; commandArray['Variable:DimmerOnOff'] = "1"; print("Dimmer UIT"); elseif otherdevices['Dimmer_128'] == "On" and uservariables['DimmerOnOff'] == 1 then SD = 'http://192.168.2.128/control?cmd=PWM,12,' .. tostring(uservariables['LastDimmer']*10); commandArray['OpenURL'] = SD; commandArray['Variable:DimmerOnOff'] = "0"; print("Dimmer AAN"); elseif tonumber(otherdevices_svalues['Dimmer_128']) ~= uservariables['LastDimmer'] and otherdevices['Dimmer_128'] ~= "Off" and otherdevices['Dimmer_128'] ~= "On" then commandArray['Variable:LastDimmer'] = tostring(otherdevices_svalues['Dimmer_128']); -- print (uservariables['LastDimmer']); SD = 'http://192.168.2.128/control?cmd=PWM,12,' .. tostring(otherdevices_svalues['Dimmer_128']*10); commandArray['OpenURL'] = SD; commandArray['Variable:DimmerOnOff'] = "0"; -- print ("SD = " .. SD); print ("Dimmer_128 waarde veranderd"); end -- tostring(otherdevices_svalues['Dimmer_128'] * 10) return commandArray |
Je ziet dat ik eerst de URL opbouw in de string SD en daarna pas uitstuur....
Waarschijnlijk is dat je probleem...
Zag later pas dat je het device zelf aan het sturen bent, ik werk juist andersom, als het device veranderd dan de ESP aansturen...
[ Voor 6% gewijzigd door roches op 02-01-2017 20:59 ]
ff een hele andere vraag.
heb de Pi3 al een tijdje in huis in onderstaande case.
nu wil ik eigenlijk een "Ups Pico" met 4000 mAh lipo aanschaffen.
Wie heeft deze combinatie ook want ben benieuwd of het in de case past?

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Nou, ik ben er eindelijk aan uit wat het probleem was.Maverick schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:47:
[...]
Nee, nog steeds hetzelfde probleem.
hm, nu een keer sudo reboot gedaan en nu draait het gewoon zoals het hoort. Zonder de code aan te passen. Nu eens in de gaten houden of hij het blijft doen als ik er vanaf blijf, of dat hij er weer mee stopt na een bepaalde tijd.
Als ik herstarte was het weg en werkte het, maar naar dan ineens na een tijdje niet meer. Nu had ik het script om mijn data van m'n zonnepanelen te uploaden naar pvoutput achter een switch in domoticz zitten. Die riep een php script aan dat ook het commando sleep 300 had, om te zorgen dat de data eens per 5 minuten geupload werd. Zodra ik daarop klikte om de upload voor het eerst te starten kon ik het setpoint van de dimmer niet meer wijzigen via lua.
Heb nu de upload van de zonnepaneeldata verplaatst naar crontab (zoals het hoort
Zelf geen ervaring, maar als ik zo naar de verhouding kijk weet ik bijna zeker dat dit niet gaat passen.Siewert schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:19:
ff een hele andere vraag.
[afbeelding]
[afbeelding]
P1 kabel aangesloten, geconfigureerd maar ik krijg geen nieuwe devices erbij. Iemand tips? Ik draai Domoticz op een Synology NAS.
Edit: Nevermind, ik bedacht me na het posten weer de setting om nieuwe devices te accepteren. Dacht dat alleen nodig was voor 433mhz spul.
code:
1
2
3
4
5
| Type: P1 Smart Meter USB Data Timeout: disabled Sertial port: /dev/ttyUSB0 Baudrate: 115200 (ook 9600 geprobeerd) CRC message validation: true |
Edit: Nevermind, ik bedacht me na het posten weer de setting om nieuwe devices te accepteren. Dacht dat alleen nodig was voor 433mhz spul.
[ Voor 20% gewijzigd door BoschR op 02-01-2017 22:10 ]
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Is ttyUSB0 wel de juiste poort?BoschR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:06:
P1 kabel aangesloten, geconfigureerd maar ik krijg geen nieuwe devices erbij. Iemand tips? Ik draai Domoticz op een Synology NAS.
code:
1 2 3 4 5 Type: P1 Smart Meter USB Data Timeout: disabled Sertial port: /dev/ttyUSB0 Baudrate: 115200 (ook 9600 geprobeerd) CRC message validation: true
[edit]
Owh je wijzigt je bericht net.
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 02-01-2017 22:12 ]
Volgens de Wiki kan je een commandArray ook 'vertraagd' uitvoeren:
commandArray['another device name'] = "Off AFTER 10"
Als ik dit in een script de, zie ik in de log dat beide schakelaars (die met, en die zonder vertraging) tegelijk worden geschakeld.
2017-01-02 23:13:00.090 (RFXCOM) Lighting 2 (CV pomp)
2017-01-02 23:13:00.164 (RFXCOM) Lighting 2 (VV pomp)
Wat doe ik fout ?
Als ik dit in een script de, zie ik in de log dat beide schakelaars (die met, en die zonder vertraging) tegelijk worden geschakeld.
Wat doe ik fout ?
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
Thx was er zelf ook bang.grote_oever schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:52:
[...]
Zelf geen ervaring, maar als ik zo naar de verhouding kijk weet ik bijna zeker dat dit niet gaat passen.
Maar tis weer eens zover, een week zoek niks kunnen vinden.
Uiteindelijk de vraag maar stellen en wat vind op het grote www.
En vid van iemand die de ups test en wil in de zelfde case als ik heb.
Dus dat gaat passen...
Welke versie van Domoticz?hannibal2206 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:13:
Volgens de Wiki kan je een commandArray ook 'vertraagd' uitvoeren:
Wat doe ik fout ?
Kan mij herinneren dat er ooit (als ik het goed heb) problemen waren.
Hier op de laatste beta en geen problemen.
[ Voor 40% gewijzigd door Siewert op 02-01-2017 23:30 ]
Das dan wel een andere case dan je in je vorige post neerzet. Want het extra bordje steekt echt boven de lanaansluiting uit. En op de foto die jij eerder post is er geen ruimte boven de lan aansluiting.Siewert schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:27:
[...]
Thx was er zelf ook bang.
Maar tis weer eens zover, een week zoek niks kunnen vinden.
Uiteindelijk de vraag maar stellen en wat vind op het grote www.
En vid van iemand die de ups test en wil in de zelfde case als ik heb.
Dus dat gaat passen...
[...]
Welke versie van Domoticz?
Zie de afbeelding:

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 02-01-2017 23:36 ]
Case die ik heb gepost is de zelfde.grote_oever schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:33:
[...]
Das dan wel een andere case dan je in je vorige post neerzet. Want het extra bordje steekt echt boven de lanaansluiting uit. En op de foto die jij eerder post is er geen ruimte boven de lan aansluiting.
pico die ik wil is de zelfde als die getest word in de vid...
Pico UPS:
https://www.sossolutions....-lipo-batterij-stack-plus
3.5877 stableSiewert schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:27:
[...]
Welke versie van Domoticz?
Wordt aangeroepen van een time.lua script, beide commandarray's direct na elkaar, 1 met delay dus
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
Ik draai het onderstaande script op domoticz om de dagwaarde van de 2 Devices die de zonnepanelen weergeven op 0 te zetten om 23.00 uur.
Echter de Device "ZW-Panelen" blijft hetzelfde en "ZO-Panelen" gaat netjes naar 0
Het script blijft dan ook na 23.00u telkens iedere minuut draaien omdat 1 device niet naar 0 gaat.
Wat kan ik hier aan veranderen of moet ik 2 losse scripts maken?
Echter de Device "ZW-Panelen" blijft hetzelfde en "ZO-Panelen" gaat netjes naar 0
Het script blijft dan ook na 23.00u telkens iedere minuut draaien omdat 1 device niet naar 0 gaat.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) end if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 1) end return commandArray |
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Probeer het een sop deze manier:klump4u schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:20:
Ik draai het onderstaande script op domoticz om de dagwaarde van de 2 Devices die de zonnepanelen weergeven op 0 te zetten om 23.00 uur.
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) end if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 1) end return commandArray
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 1) end return commandArray |
Het is een time script, dus waarde 1 is veranderd en vervolgens kijkt hij niet verder.
En als hij kijkt en dan de eerste waarde die hij tegen komt veranderd is denk hij dat hij klaar is, denk ie.
Zou moeten werken, niet toevallig een ader script die ook dezelfde switch triggerd?hannibal2206 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:29:
[...]
3.5877 stable
Wordt aangeroepen van een time.lua script, beide commandarray's direct na elkaar, 1 met delay dus
Het probleem is net dat de eerste niet veranderd.Siewert schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Probeer het een sop deze manier:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 1) end return commandArray
Het is een time script, dus waarde 1 is veranderd en vervolgens kijk word er niet meer naar het script gekeken.
Omdat als hij kijken en de eerste waarde die hij tegen komt is veranderd dus is hij klaar, denk ie.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
klump4u schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:20:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) end if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 1) end return commandArray
ivm dat blijven herhalen na 23:00u, zou ik het nog uitbreiden met:Siewert schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Probeer het een sop deze manier:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 1) end return commandArray
Het is een time script, dus waarde 1 is veranderd en vervolgens kijk word er niet meer naar het script gekeken.
Omdat als hij kijken en de eerste waarde die hij tegen komt is veranderd dus is hij klaar, denk ie.
if (timeofday['Nighttime'])*1 and (time.hour == 23 and time.minutes == 00)
al zie ik de logica van die nighttime niet helemaal... > 23:00u is toch per definitie 's avonds/nachts?
Zie nu je idex is 1 en dus word er maar 1x een commandArray uitgevoerd.klump4u schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Het probleem is net dat de eerste niet veranderd.
Zo zou het dus moeten werken.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| --script_time_reset_solar.lua -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceNameOne = "ZW-Panelen" -- Device name of the 1e Generated energy local GenerationOneIDX = 2 -- IDX of the 1e Generated energy local GenerationDeviceNameTwo = "ZO-Panelen" -- Device name of the 2e Generated energy local GenerationTwoIDX = 10 -- IDX of the 2e Generated energy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGenerationOne = 0 -- in Watt hours PowerGenerationOne = 0 -- in Watts EnergyGenerationTwo = 0 -- in Watt hours PowerGenerationTwo = 0 -- in Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end time = os.date("*t") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameOne, GenerationOneIDX, PowerGenerationOne, EnergyGenerationOne, 1) end if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour >= 23) then update(GenerationDeviceNameTwo, GenerationTwoIDX, PowerGenerationTwo, EnergyGenerationTwo, 2) end return commandArray |
edit:
Zie dat adjego het zelfde antwoord.
De daadwerkelijke actie gebeurd pas bij "return commandArray". Je kunt nog steeds die functie twee keer aanroepen in dezelfde IF, zolang je maar je index ophoogt.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Ik ga het straks proberen en laat het dan weten.
Ik kan je zeggen dat het dan wel werkt..;)
Gebruik meerdere commands tegelijk in veel van mijn scripts.
Lua:
1
2
3
4
5
6
| commandArray[1] = {['UpdateDevice'] = idxElektraMinimum .. '|0|' .. currentUsage} commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = idxElektraMaximum .. '|0|' .. currentUsage} commandArray[3] = {['UpdateDevice'] = idxElektraTerug .. '|0|' .. currentReturn} commandArray[4] = {['UpdateDevice'] = idxElektraWattPiek .. '|0|' .. zeroValue} commandArray[5] = {['UpdateDevice'] = idxPercentageOpbrengst .. '|0|' .. zeroValue} commandArray[6] = {['UpdateDevice'] = idxElektraPiekOpbrengst .. '|0|' .. zeroValue} |
Gebruik meerdere commands tegelijk in veel van mijn scripts.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Als je in Nederland bent wel ja. Maar wat als je in noord Noorwegen bent (als je daar woont met name)?tozzke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:38:
[...]
[...]
ivm dat blijven herhalen na 23:00u, zou ik het nog uitbreiden met:
if (timeofday['Nighttime'])*1 and (time.hour == 23 and time.minutes == 00)
al zie ik de logica van die nighttime niet helemaal... > 23:00u is toch per definitie 's avonds/nachts?
Dat ook, maar hier in NL ook.janne_nl schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:59:
[...]
Als je in Nederland bent wel ja. Maar wat als je in noord Noorwegen bent (als je daar woont met name)?
Zomers is 21:00 ook geen nighttime als de zon nog niet onder is.
Zo heb ik een variable in een script van (is omslachting) dubbele timers.
Zelfde tijd alleen 1 met daytime en 1 met nightime.
Werk prima maar je moet er wel rekening mee houden dat nighttime en daytime zomers en winters verschillen.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| -- Daytime: Summer if timeofday['Daytime'] and time.hour >= 18 and time.hour < 21 and uservariables[istimeoffday_variable] ~= 'Evening' then commandArray["Variable:" ..istimeoffday_variable.. ""]= 'Evening' if verbose == 1 then print('<font color="Red">-- Variables Script ==> '..istimeoffday_variable..' set from "'..istimeoffday_txt_variable..'" to "Afternoon"...</font>') end end -- Daytime: Winter if timeofday['Nighttime'] and time.hour >= 18 and time.hour < 21 and uservariables[istimeoffday_variable] ~= 'Evening' then commandArray["Variable:" ..istimeoffday_variable.. ""]= 'Evening' if verbose == 1 then print('<font color="Red">-- Variables Script ==> '..istimeoffday_variable..' set from "'..istimeoffday_txt_variable..'" to "Evening"...</font>') end end |
[ Voor 59% gewijzigd door Siewert op 03-01-2017 16:07 . Reden: Verkeerde script: andere script gepost ]
Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met de verschillen tussen zomer en winter. Night en daytime zijn waar als de zon onder of op is. En dat (denk ik) voor de positie die je ingesteld hebt in Domoticz. Bepaalde lampen en rolgordijn schakelen hier op die tijden. Met een beetje aanpassing per seizoen omdat het wat sneller echt donker lijkt te zijn in de wintermaanden.
Maar wat heeft het voor zin om te controleren op nighttime én na 23:00u? is na 23:00u niet voldoende?
Mij lijkt het ook weer niet handig als die tijd van resetten, wisselt. Al zal in Nederland het resultaat van dit vergelijk altijd op 23:00u uitkomen omdat de zon nooit later dan iets over 22:00u ondergaat.
Mij lijkt het ook weer niet handig als die tijd van resetten, wisselt. Al zal in Nederland het resultaat van dit vergelijk altijd op 23:00u uitkomen omdat de zon nooit later dan iets over 22:00u ondergaat.
Weet niet waar je woont.tozzke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:22:
Maar wat heeft het voor zin om te controleren op nighttime én na 23:00u? is na 23:00u niet voldoende?
Maar hier in het noorden is de zon op zijn laatst onder om 22:50 in de zomer.
Wintertijd is de zon op zijn vroegste onder om 16:45
Even een update,
Het was dus zoals jullie melden de index die 2 keer op 1 stond.
Over de nighttime,
Ik heb het betreffende scriptje met knip en plakwerk gemaakt, heb zelf niet veel kaas gegeten van code-taal.
Even wat geprobeerd.
Deze werkt niet,
Deze wel,
En deze ook,
Bedankt voor de adviezen allemaal.
Het was dus zoals jullie melden de index die 2 keer op 1 stond.
Over de nighttime,
Ik heb het betreffende scriptje met knip en plakwerk gemaakt, heb zelf niet veel kaas gegeten van code-taal.
Even wat geprobeerd.
Deze werkt niet,
Lua:
1
| if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour == 23 and time.minutes == 00) |
Deze wel,
Lua:
1
| if (timeofday['Nighttime']) and (time.hour == 23 and time.min == 00) |
En deze ook,
Lua:
1
| if (time.hour == 23 and time.minutes == 00) |
Bedankt voor de adviezen allemaal.
Vandaag zijn mijn 8 zonnepanelen geplaatst. Gelijk even de omvormer aan Domoticz gekoppeld via de handige web api van SolarEdge. Helaas was alles pas gereed toen de zon net weg was dus mijn opbrengst is precies 0,21 watt. 
Nou ja, ik ben benieuwd wat er morgen uit komt. Het schijnt slecht weer te worden, dus ik verwacht er niet teveel van.
Nou ja, ik ben benieuwd wat er morgen uit komt. Het schijnt slecht weer te worden, dus ik verwacht er niet teveel van.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Dat staat volgens mij gewoon geconfigureerd in de domoticz.sh file
Ik heb hier de poort veranderd in domoticz.sh.
ik kan echter nog steeds inloggen met 8080
gelukt , ik had de file in een ander pad opgegeven
code:
1
| DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8083" |
ik kan echter nog steeds inloggen met 8080
gelukt , ik had de file in een ander pad opgegeven
[ Voor 19% gewijzigd door 19roland70 op 03-01-2017 22:22 ]
Zijn er mensen die led lampen gebruiken icm geofencing? Zo ja hoe?
Het lijkt mij wel geinig dat als ik thuis zit en mijn vriendin is onderweg, dat mijn milight led lampen dan gaan knipperen als ze dichtbij in de buurt is dmv geofencing
Het lijkt mij wel geinig dat als ik thuis zit en mijn vriendin is onderweg, dat mijn milight led lampen dan gaan knipperen als ze dichtbij in de buurt is dmv geofencing
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Heb je de aanpassing wel in dit bestand gedaan:19roland70 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:29:
Ik heb hier de poort veranderd in domoticz.sh.
code:
1 DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8083"
ik kan echter nog steeds inloggen met 8080.
/etc/init.d/domoticz.sh
Daar ging het fout ik had dit in home/pi/domoticz gedaan .B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:21:
[...]
Heb je de aanpassing wel in dit bestand gedaan:
/etc/init.d/domoticz.sh
Jep. Been there....
P.S. weet je dat de pagina in je voetnoot niet langer bereikbaar is?
[ Voor 66% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 03-01-2017 22:29 ]
Ik gebruik geofencing icm Tasker en Autolocation op mijn Android phone.Possible schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:46:
Een kleine geofence ingesteld voor het thuiskomen en een grotere om thuis te verlaten (even spelen met range wat voor jou het beste werkt). Dit om te voorkomen dat wanneer ik thuis ben, hij (vanwege wisselen van masten ofzo?) steeds schakelt tussen thuis en weg.
Ik schakel mbv de 'HTTP Get' actie in Tasker een variabele die via via weer een dummy switch schakelt in Domoticz. Dus niet rechtstreekt de dummy switch omdat dan alsnog soms meerdere keren achter elkaar een On of Off schakeling geregistreerd wordt (vind ik niet netjes), met de variabele voorkom ik dat.
Dit vereist overigens wel dat je een poort forward in je modem/router zodat je Domoticz kunt benaderen vanaf buiten
@ Tasker een task toevoegen:
HTTP Get
bij Server:Port:
code:
1
2
| http(s)://<LOGIN>:<PASSWORD>@<YOUR EXTERNAL IP/DDNS>:<PORT>/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&vname=<GEOFENCE VARIABELE>&vtype=0&vvalue=1 voor thuis http(s)://<LOGIN>:<PASSWORD>@<YOUR EXTERNAL IP/DDNS>:<PORT>/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&vname=<GEOFENCE VARIABELE>&vtype=0&vvalue=0 voor weg |
'Trust Any Certificate' aangevinkt
'Continue Task After Error' aangevinkt
en in Domoticz het volgende:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| -- Geofence.lua local geofence_variable_source = '<GEOFENCE VARIABELE>' -- deze wordt veranderd door de telefoon mbv Tasker/Autolocation local geofence_destination = '<GEOFENCE DUMMY SWITCH>' commandArray = {} if uservariables[geofence_variable_source] == 1 and otherdevices[geofence_destination] == 'Off' then commandArray[geofence_destination] = 'On' -- commandArray['SendNotification']='LUA geofence#Je bent thuisgekomen#0' print('<font color="blue">Geofence = On</font>') elseif uservariables[geofence_variable_source] == 0 and otherdevices[geofence_destination] == 'On' then commandArray[geofence_destination] = 'Off' -- commandArray['SendNotification']='LUA geofence#Je bent weg van huis#0' print('<font color="blue">Geofence = Off</font>') end return commandArray |
als vervolg op mijn zwave pro. ik heb alle rechten op /home/pi/domoticz op user PI staan.
nu heb ik de zwave vonfig verwijderd op aanraden, en zet domoticz/openzwave daar een nieuwe config en log file. maar onder de user root.
is dat juist op moet ik zelf even aan de slag om deze rechten te veranderen?
hoe is dit bij jullie?
nu heb ik de zwave vonfig verwijderd op aanraden, en zet domoticz/openzwave daar een nieuwe config en log file. maar onder de user root.
is dat juist op moet ik zelf even aan de slag om deze rechten te veranderen?
hoe is dit bij jullie?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik gebruik al jaren egigeozone http://www.egigeozone.de/default_en.html om dit voor mijn vrouw te doen.Possible schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:46:
Lampen aan als ze binnen 100 meter is, en de buitenverlichting.
Ik heb 3 virtual switches; 1 voor mijn vrouw, 1 voor mij en 1 gezamenlijk. Deze schakelt via Pilot (iOS app) als volgt;Possible schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:46:
If iPhone A = ON or iPhone B = ON
Set iPhone AB = ON
If else iPhone A = OFF and iPhone B = OFF
Set iPhone AB = OFF
Op de ON/OFF actie kun je vervolgens een lamp laten branden/knipperen. Ik gebruik Telegram voor notificatie.
Al met al werkt dit vlekkeloos. Als we beide (of één van beide) thuis zijn, dan gaan de lampen een half uur vóór zonsondergang uit. Gaan we beide weg en de lampen staan aan, dan gaan ze uit.
EDIT:
Er doet zich ook wel eens de situatie voor dat wij beide niet thuis zijn, maar bijvoorbeeld wel de oppas. Ook hiervoor heb ik een virtual switch aangemaakt. Deze wordt geschakeld door een motion sensor in de woonkamer.
[ Voor 11% gewijzigd door Hokkie op 04-01-2017 08:26 ]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Vorige week (jaar) mijn raspberry compleet overgezet op een nieuwe pi omdat deze regelmatig stabiliteit problemen had.
Deze heeft de hele week feilloos gedraait.
Nu wilde ik verder gaan met lua (doe alles nog in blocky).
Als ik echter een test script maak in de webinterface bij events en dan een lua script maar.
Zie ik bij de error logs het volgenden:
De betreffende files zijn er ook niet.
Maar kan niks vinden wat ik hier aan kan doen.
als ik het volgende doe.
Lijkt lua wel geinstalleerd
Iemand een idee?
Deze heeft de hele week feilloos gedraait.
Nu wilde ik verder gaan met lua (doe alles nog in blocky).
Als ik echter een test script maak in de webinterface bij events en dan een lua script maar.
Zie ik bij de error logs het volgenden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 2017-01-04 09:58:44.775 Error: EventSystem: in test-lua: [string "-- /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_devic..."]:22: module 'socket.http' not found: no field package.preload['socket.http'] no file '/usr/local/share/lua/5.2/socket/http.lua' no file '/usr/local/share/lua/5.2/socket/http/init.lua' no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http.lua' no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http/init.lua' no file './socket/http.lua' no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http.so' no file '/usr/local/lib/lua/5.2/loadall.so' no file './socket/http.so' no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket.so' no file '/usr/local/lib/lua/5.2/loadall.so' no file './socket.so' |
De betreffende files zijn er ook niet.
Maar kan niks vinden wat ik hier aan kan doen.
als ik het volgende doe.
code:
1
2
| pi@domoticz:~ $ whereis lua lua: /usr/bin/lua /usr/bin/lua5.1 /usr/share/man/man1/lua.1.gz |
Lijkt lua wel geinstalleerd
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door SpikeHome op 04-01-2017 10:29 ]
hoe zet ik die aan?Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:02:
Je test script wil socket.http gebruiken en die heb je niet staan.
Verwijderd
Geen flauw idee, ik wil niks met lua te maken hebben 
Vraag is eerder of je het wel echt nodig hebt in je script, zeker in een testscript...
Vraag is eerder of je het wel echt nodig hebt in je script, zeker in een testscript...
tja je moet ergens beginnen.Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:10:
Jij doet alles in phyton neem ik aan dan.
Programmeren is eigenlijk niet mijn ding.
Maar met blocky kan je gewoon veel niet.
laat je scriptje eens zien, praat een stuk makkelijkerSpikeHome schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:14:
[...]
tja je moet ergens beginnen.
Verwijderd
Geen python maar php. Best een makkelijk te leren taal met gigantisch veel voordelen.SpikeHome schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:14:
[...]
tja je moet ergens beginnen.
Ik was met deze bezig:tozzke schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:14:
[...]
laat je scriptje eens zien, praat een stuk makkelijker
http://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput
Maar zie verder op die pagina hoe de socket te installeren.
Ga dit nu eerst even doen.
tozzke schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:14:
[...]
laat je scriptje eens zien, praat een stuk makkelijker
Ok de socket melding is weg.SpikeHome schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:21:
[...]
Ik was met deze bezig:
http://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput
Maar zie verder op die pagina hoe de socket te installeren.
Ga dit nu eerst even doen.
script werkt helaas niet nog.
Hierbij de lua script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
| -- /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua -- This script collects the values below from Domoticz -- * The Power and energy values (import and export) from a smartmeter -- * The Power and energy values from a Solar power inverter -- It then calculates the consumed power and energy from the values above with the formula's -- * EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport -- * PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport -- It then updates a virtual device which displays the consumed power and energy in Domoticz ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceName = "stroom" -- Device name of the Generated energy local ImportedDeviceName = "Usage" -- Name of the energy device that shows imported energy local ExportedDeviceName = "UsageDeliv" -- Name of the energy device that shows exported energy local ConsumptionIDX = 354 -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "Consumption" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGeneration = 0 -- in Watt hours PowerGeneration = 0 -- in Watts EnergyImport = 0 -- in Watt hours PowerImport = 0 -- in Watts EnergyConsumption = 0 -- in Watt hours PowerConsumption = 0 -- in Watts Debug = "YES" -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- CommandArray ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} -- Generated PowerGeneration, EnergyGeneration = otherdevices_svalues[GenerationDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerGeneration = " .. PowerGeneration .. " W"); print(" ----- EnergyGeneration = " .. EnergyGeneration .. " Wh"); end -- Imported PowerImport, EnergyImport = otherdevices_svalues[ImportedDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W"); print(" ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh"); end -- Exported PowerExport, EnergyExport = otherdevices_svalues[ExportedDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W"); print(" ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh"); end -- Calculate consumption PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport if Debug=="YES" then print(" ----- PowerConsumption = " .. PowerConsumption .. " W"); end EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport if Debug=="YES" then print(" ----- EnergyConsumption = " .. EnergyConsumption .. " Wh"); end -- Update comsumption device in Domoticz if devicechanged[ImportedDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) end return commandArray |
Ik wil eigenlijk uit mijn slimme meter de Usage en de Usagedeliv als variable hebben zodat ik daarmee dingen kan doen.
Heeft er hier iemand ervaring met InfluxDB? Ik meet met een Rpi3 en een dallas DS12B20 temperatuursensor (1wire) een temperatuur. Die wordt constant weggeschreven naar een bestandje. Middels het volgende python script (van internet) wordt uit dat bestandje de temperatuur "geparsed". Ik kan in de commandline het python scriptje aanroepen en dan spuugt ie de temperatuur terug.
De vraag.. HOE krijg ik dit vervolgens in een influxdb database. Ik zit al een volledige dag te prutsen met allerlei Python voorbeelden, maar kom er simpelweg niet uit. Kan ook geen goede tutorials vinden.. iemand die me op weg kan helpen?
Ik wil dit nu wegschrijven in een influxdb database, zodat ik het met grafana inzichtelijk kan maken.import sys
temp = {}
sensorids = ["28-0000054871cb"]
for sensor in range(len(sensorids)):
tfile = open("/sys/bus/w1/devices/"+ sensorids[sensor] +"/w1_slave")
text = tfile.read()
tfile.close()
secondline = text.split("\n")[1]
temperaturedata = secondline.split(" ")[9]
temperature = float(temperaturedata[2:])
temp[sensor] = temperature / 1000
print temp[sensor]
De vraag.. HOE krijg ik dit vervolgens in een influxdb database. Ik zit al een volledige dag te prutsen met allerlei Python voorbeelden, maar kom er simpelweg niet uit. Kan ook geen goede tutorials vinden.. iemand die me op weg kan helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door Duci op 04-01-2017 12:16 ]
Je kan toch ook gewoon op Android met de Domoticz app Geofencing instellen binnen de app en deze koppelen aan een knop? En voor Apple met de Pilot app.tozzke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:31:
[...]
Ik gebruik geofencing icm Tasker en Autolocation op mijn Android phone.
Een kleine geofence ingesteld voor het thuiskomen en een grotere om thuis te verlaten (even spelen met range wat voor jou het beste werkt). Dit om te voorkomen dat wanneer ik thuis ben, hij (vanwege wisselen van masten ofzo?) steeds schakelt tussen thuis en weg.
Ik schakel mbv de 'HTTP Get' actie in Tasker een variabele die via via weer een dummy switch schakelt in Domoticz. Dus niet rechtstreekt de dummy switch omdat dan alsnog soms meerdere keren achter elkaar een On of Off schakeling geregistreerd wordt (vind ik niet netjes), met de variabele voorkom ik dat.
Dit vereist overigens wel dat je een poort forward in je modem/router zodat je Domoticz kunt benaderen vanaf buiten
@ Tasker een task toevoegen:
HTTP Get
bij Server:Port:
code:
1 2 http(s)://<LOGIN>:<PASSWORD>@<YOUR EXTERNAL IP/DDNS>:<PORT>/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&vname=<GEOFENCE VARIABELE>&vtype=0&vvalue=1 voor thuis http(s)://<LOGIN>:<PASSWORD>@<YOUR EXTERNAL IP/DDNS>:<PORT>/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&vname=<GEOFENCE VARIABELE>&vtype=0&vvalue=0 voor weg
'Trust Any Certificate' aangevinkt
'Continue Task After Error' aangevinkt
en in Domoticz het volgende:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 -- Geofence.lua local geofence_variable_source = '<GEOFENCE VARIABELE>' -- deze wordt veranderd door de telefoon mbv Tasker/Autolocation local geofence_destination = '<GEOFENCE DUMMY SWITCH>' commandArray = {} if uservariables[geofence_variable_source] == 1 and otherdevices[geofence_destination] == 'Off' then commandArray[geofence_destination] = 'On' -- commandArray['SendNotification']='LUA geofence#Je bent thuisgekomen#0' print('<font color="blue">Geofence = On</font>') elseif uservariables[geofence_variable_source] == 0 and otherdevices[geofence_destination] == 'On' then commandArray[geofence_destination] = 'Off' -- commandArray['SendNotification']='LUA geofence#Je bent weg van huis#0' print('<font color="blue">Geofence = Off</font>') end return commandArray
Vervolgens een lua script gemaakt dat de ganglamp aan gaat als het donker is bij thuiskomst.:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| local phone1 = 'vSwitch welke is gekoppeld aan telefoon 1' local phone2 = 'vSwitch welke is gekoppeld aan telefoon 2' local ganglamp = 'Ganglamp' local darkswitch = '$IS_DARK' local logging = 'true' -- Set to true or false to get some (color) logging -- Function for more color during logging function print_color(color, message) if (logging == "true") then print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>') -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world') -- Possible colors are... -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE end end commandArray = {} if devicechanged[phone1] == "On" or devicechanged[phone2] == "On" and otherdevices[darkswitch] == "On" then commandArray[ganglamp] = 'On FOR 4' print_color('GREEN', '*** en/of *** is net thuis en het is donker. Zet de ganglamp aan voor 4 minuten') end return commandArray |
Dat is wat ik heb gedaan, werkt goed
Uit script is natuurlijk gewoon andersom inrichten met een Off commando
Dat kan inderdaadrenedis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Je kan toch ook gewoon op Android met de Domoticz app Geofencing instellen binnen de app en deze koppelen aan een knop? En voor Apple met de Pilot app.
Vervolgens een lua script gemaakt dat de ganglamp aan gaat als het donker is bij thuiskomst.:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 local phone1 = 'vSwitch welke is gekoppeld aan telefoon 1' local phone2 = 'vSwitch welke is gekoppeld aan telefoon 2' local ganglamp = 'Ganglamp' local darkswitch = '$IS_DARK' local logging = 'true' -- Set to true or false to get some (color) logging -- Function for more color during logging function print_color(color, message) if (logging == "true") then print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>') -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world') -- Possible colors are... -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE end end commandArray = {} if devicechanged[phone1] == "On" or devicechanged[phone2] == "On" and otherdevices[darkswitch] == "On" then commandArray[ganglamp] = 'On FOR 4' print_color('GREEN', '*** en/of *** is net thuis en het is donker. Zet de ganglamp aan voor 4 minuten') end return commandArray
Dat is wat ik heb gedaan, werkt goed
Uit script is natuurlijk gewoon andersom inrichten met een Off commando
Ware het niet dat wanneer ik thuis ben, mijn telefoon toch regelmatig vindt dat hij niet meer thuis is (ik denk dus vanwege het wisselen tussen GSM-masten). Dan kan ik de straal heel hoog zetten... maar dan ontgaat het z'n doel imo een beetje. Ik wil niet al als thuis geregistreerd worden als ik vanuit het werk nog even een boodschap doe 500m van thuis.
Met mijn oplossing (Autolocation) kan ik ook nog een vertragingstijd instellen wanneer hij pas de geofence betreedt/verlaat. Dit voorkomt het "flipperen".
En in alle eerlijkheid... ik gebruikte mijn oplossing al voordat de Domoticz app uitkwam... en ik ben lui....
Als je dit script gebruikt met een slimme meter moet je het script aanpassen, dit staat op dezelfde pagina onder het PVoutput script.SpikeHome schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:32:
[...]
[...]
Ok de socket melding is weg.
script werkt helaas niet nog.
Hierbij de lua script:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 -- /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua -- This script collects the values below from Domoticz -- * The Power and energy values (import and export) from a smartmeter -- * The Power and energy values from a Solar power inverter -- It then calculates the consumed power and energy from the values above with the formula's -- * EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport -- * PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport -- It then updates a virtual device which displays the consumed power and energy in Domoticz ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceName = "stroom" -- Device name of the Generated energy local ImportedDeviceName = "Usage" -- Name of the energy device that shows imported energy local ExportedDeviceName = "UsageDeliv" -- Name of the energy device that shows exported energy local ConsumptionIDX = 354 -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "Consumption" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyGeneration = 0 -- in Watt hours PowerGeneration = 0 -- in Watts EnergyImport = 0 -- in Watt hours PowerImport = 0 -- in Watts EnergyConsumption = 0 -- in Watt hours PowerConsumption = 0 -- in Watts Debug = "YES" -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- CommandArray ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} -- Generated PowerGeneration, EnergyGeneration = otherdevices_svalues[GenerationDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerGeneration = " .. PowerGeneration .. " W"); print(" ----- EnergyGeneration = " .. EnergyGeneration .. " Wh"); end -- Imported PowerImport, EnergyImport = otherdevices_svalues[ImportedDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W"); print(" ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh"); end -- Exported PowerExport, EnergyExport = otherdevices_svalues[ExportedDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W"); print(" ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh"); end -- Calculate consumption PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport if Debug=="YES" then print(" ----- PowerConsumption = " .. PowerConsumption .. " W"); end EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport if Debug=="YES" then print(" ----- EnergyConsumption = " .. EnergyConsumption .. " Wh"); end -- Update comsumption device in Domoticz if devicechanged[ImportedDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) end return commandArray
Ik wil eigenlijk uit mijn slimme meter de Usage en de Usagedeliv als variable hebben zodat ik daarmee dingen kan doen.
Deze idd inmiddels ook aangepast.klump4u schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:14:
[...]
Als je dit script gebruikt met een slimme meter moet je het script aanpassen, dit staat op dezelfde pagina onder het PVoutput script.
Maar welk device moet er nu staat bij de xxxx (EnergyDeviceName)
Het enige wat ik zou willen dit script dermate aanpassen zodat in de consumption (idx 345) mijn actueel verbruik komt te staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
| -- /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua -- This script collects the values below from Domoticz -- * The Power and energy values (import and export) from a smartmeter -- * The Power and energy values from a Solar power inverter -- It then calculates the consumed power and energy from the values above with the formula's -- * EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport -- * PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport -- It then updates a virtual device which displays the consumed power and energy in Domoticz ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceName = "stroom" -- Device name of the Generated energy local EnergyDeviceName = "xxxx" -- Name of the energy device that shows imported and exported energy local ConsumptionIDX = 354 -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "Consumption" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyImportLow = 0 -- in Watt hours EnergyImportHigh = 0 -- in Watt hours EnergyExportLow = 0 -- in Watt hours EnergyExportHigh = 0 -- in Watt hours EnergyGeneration = 0 -- in Watt hours PowerGeneration = 0 -- in Watts EnergyImport = 0 -- in Watt hours PowerImport = 0 -- in Watts EnergyConsumption = 0 -- in Watt hours PowerConsumption = 0 -- in Watts Debug = "YES" -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- CommandArray ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} -- Generated PowerGeneration, EnergyGeneration = otherdevices_svalues[GenerationDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ----- PowerGeneration = " .. PowerGeneration .. " W"); print(" ----- EnergyGeneration = " .. EnergyGeneration .. " Wh"); end EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)") EnergyImport = EnergyImportLow + EnergyImportHigh EnergyExport = EnergyExportLow + EnergyExportHigh if Debug=="YES" then print(" ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W"); print(" ----- EnergyImportLow = " .. EnergyImportLow .. " Wh"); print(" ----- EnergyImportHigh = " .. EnergyImportHigh .. " Wh"); print(" ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh"); print(" ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W"); print(" ----- EnergyExportLow = " .. EnergyExportLow .. " Wh"); print(" ----- EnergyExportHigh = " .. EnergyExportHigh .. " Wh"); print(" ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh"); end -- Calculate consumption PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport if Debug=="YES" then print(" ----- PowerConsumption = " .. PowerConsumption .. " W"); end EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport if Debug=="YES" then print(" ----- EnergyConsumption = " .. EnergyConsumption .. " Wh"); end -- Update comsumption device in Domoticz if devicechanged[EnergyDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) end return commandArray |
Zelf gebruik ik ook Geofencing met iphone via Pilot. Iemand ervaring om dit via "Find my iphone" te doen?renedis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Je kan toch ook gewoon op Android met de Domoticz app Geofencing instellen binnen de app en deze koppelen aan een knop? En voor Apple met de Pilot app.
Volgens mij zo,
op de xxx vul je de naam van je slimme meter elektra in.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local EnergyDeviceName = "xxxx" -- Name of the energy device that shows imported and exported energy local ConsumptionIDX = 354 -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "Consumption" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyImportLow = 0 -- in Watt hours EnergyImportHigh = 0 -- in Watt hours EnergyExportLow = 0 -- in Watt hours EnergyExportHigh = 0 -- in Watt hours EnergyGeneration = 0 -- in Watt hours PowerGeneration = 0 -- in Watts EnergyImport = 0 -- in Watt hours PowerImport = 0 -- in Watts EnergyConsumption = 0 -- in Watt hours PowerConsumption = 0 -- in Watts Debug = "YES" -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- CommandArray ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)") EnergyImport = EnergyImportLow + EnergyImportHigh EnergyExport = EnergyExportLow + EnergyExportHigh if Debug=="YES" then print(" ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W"); print(" ----- EnergyImportLow = " .. EnergyImportLow .. " Wh"); print(" ----- EnergyImportHigh = " .. EnergyImportHigh .. " Wh"); print(" ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh"); print(" ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W"); print(" ----- EnergyExportLow = " .. EnergyExportLow .. " Wh"); print(" ----- EnergyExportHigh = " .. EnergyExportHigh .. " Wh"); print(" ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh"); end -- Update comsumption device in Domoticz if devicechanged[EnergyDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) end return commandArray |
Iets verder terug staat een linkje. Ik heb er zelf even mee gestoeid, maar als je wilt dat je accu binnen no-time leeg is, dan is dat wat je moet kiezen. Ik gebruik nog steeds Pilot en dat bevalt me erg goed.grote_oever schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:10:
[...]
Zelf gebruik ik ook Geofencing met iphone via Pilot. Iemand ervaring om dit via "Find my iphone" te doen?
¯\_(ツ)_/¯
Is het mogelijk om met een schakelaar van KaKu (Awst-8802) een singaal te verzenden naar de RFXCOM en die vervolgens te laten zenden naar de ontvanger van KaKu ( hdr-105). Het gaat hierbij om een ontvanger met code schijf.
Ik stel deze vraag omdat de schakelaar niet ingeleerd kan worden op de Hdr-105 i.v.m de code schijf.
Rpi-2B
RFXCOM-E Transceiver
Klik Aan Klik Uit. schakelaar (awst-8808), halogeen dimmer (hdr-105)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeer een groep/ scene aan te maken en hier de zenders en ontvangers aan toe gevoegd, helaas werkte het niet om met de 2e schakelaar ( KaKu Awst-8802) de verlichting in te schakelen.
Ik stel deze vraag omdat de schakelaar niet ingeleerd kan worden op de Hdr-105 i.v.m de code schijf.
Rpi-2B
RFXCOM-E Transceiver
Klik Aan Klik Uit. schakelaar (awst-8808), halogeen dimmer (hdr-105)
Ik heb al geprobeer een groep/ scene aan te maken en hier de zenders en ontvangers aan toe gevoegd, helaas werkte het niet om met de 2e schakelaar ( KaKu Awst-8802) de verlichting in te schakelen.
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2017 16:06 . Reden: Gemerged vanuit eigen topic met het Domoticz topic ]
Zo te zien werkt het.klump4u schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:12:
Volgens mij zo,
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 -- Domoticz IDX and names of the needed devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local EnergyDeviceName = "xxxx" -- Name of the energy device that shows imported and exported energy local ConsumptionIDX = 354 -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "Consumption" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Require parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local http = require("socket.http") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Script parameters ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- EnergyImportLow = 0 -- in Watt hours EnergyImportHigh = 0 -- in Watt hours EnergyExportLow = 0 -- in Watt hours EnergyExportHigh = 0 -- in Watt hours EnergyGeneration = 0 -- in Watt hours PowerGeneration = 0 -- in Watts EnergyImport = 0 -- in Watt hours PowerImport = 0 -- in Watts EnergyConsumption = 0 -- in Watt hours PowerConsumption = 0 -- in Watts Debug = "YES" -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Lua Functions ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- function update(device, id, power, energy, index) commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy} end ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- CommandArray ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)") EnergyImport = EnergyImportLow + EnergyImportHigh EnergyExport = EnergyExportLow + EnergyExportHigh if Debug=="YES" then print(" ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W"); print(" ----- EnergyImportLow = " .. EnergyImportLow .. " Wh"); print(" ----- EnergyImportHigh = " .. EnergyImportHigh .. " Wh"); print(" ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh"); print(" ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W"); print(" ----- EnergyExportLow = " .. EnergyExportLow .. " Wh"); print(" ----- EnergyExportHigh = " .. EnergyExportHigh .. " Wh"); print(" ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh"); end -- Update comsumption device in Domoticz if devicechanged[EnergyDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) end return commandArray
Helaas lever ik nu niet terug zodat de virtual device op 0 blijft staan.
edit:
bij de error log komt deze melding nog:
code:
1
| 2017-01-04 16:16:00.082 Error: EventSystem: in test-lua: [string "-- Domoticz IDX and names of the needed devic..."]:54: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value |
[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 04-01-2017 16:18 ]
probeer dit eens in de code,
dan doet hij 1 keer per minuut updaten.
Edit, hoe heb je het script genoemd?
Lua:
1
2
3
| -- if devicechanged[EnergyDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) -- end |
[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 04-01-2017 16:26 ]
Heren ( en wellicht verdwaalde dame )
Ik heb eens een Toon aangeschaft, uiteraard ook maar een abo'tje erbij genomen kost tegenwoordig 3,50 dus ja waar heb je het over, maar ik zit te zoeken en te zoeken en te lezen maar kan nergens iets behoorlijks vinden hoe ik Toon in Domoticz tevoorschijn kan toveren, ik heb dus wel bij de hardware netjes toon aangeklikt en mijn gegevens ingevuld, vervolgens zou je verwachten dat je onder device's wel wat tevoorschijn zou moeten zien komen ? maar niks, zie ik iets over het hoofd ?
Alvast bedankt, enne ik ga mijn maandelijkse test van de rookmelders er weer in zetten, hopen dat de bug er uit is nu ? weet niet of toppicstarter hier iets van weet ?
Krijg trouwens nu wel deze melding binnen, weet 100% zeker dat gebruikersnaam en ww goed is.
2017-01-04 20:25:56.010 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!
Ik heb eens een Toon aangeschaft, uiteraard ook maar een abo'tje erbij genomen kost tegenwoordig 3,50 dus ja waar heb je het over, maar ik zit te zoeken en te zoeken en te lezen maar kan nergens iets behoorlijks vinden hoe ik Toon in Domoticz tevoorschijn kan toveren, ik heb dus wel bij de hardware netjes toon aangeklikt en mijn gegevens ingevuld, vervolgens zou je verwachten dat je onder device's wel wat tevoorschijn zou moeten zien komen ? maar niks, zie ik iets over het hoofd ?
Alvast bedankt, enne ik ga mijn maandelijkse test van de rookmelders er weer in zetten, hopen dat de bug er uit is nu ? weet niet of toppicstarter hier iets van weet ?
Krijg trouwens nu wel deze melding binnen, weet 100% zeker dat gebruikersnaam en ww goed is.
2017-01-04 20:25:56.010 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!
[ Voor 12% gewijzigd door Dreamcatcher op 04-01-2017 20:26 ]
Zit je op een recente versie van Domoticz?Dreamcatcher schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:23:
Heren ( en wellicht verdwaalde dame )
Er zijn issues geweest, die zijn verholpen met een update.
@matthijsph ik werk met de laatste beta
Niet helemaal het goede topic. Ik heb het draaien, Zal dit weekend de code delen. Is ook een beetje ranzig bij elkaar geklikt...
Duci schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:15:
Heeft er hier iemand ervaring met InfluxDB? Ik meet met een Rpi3 en een dallas DS12B20 temperatuursensor (1wire) een temperatuur. Die wordt constant weggeschreven naar een bestandje. Middels het volgende python script (van internet) wordt uit dat bestandje de temperatuur "geparsed". Ik kan in de commandline het python scriptje aanroepen en dan spuugt ie de temperatuur terug.
[...]
Ik wil dit nu wegschrijven in een influxdb database, zodat ik het met grafana inzichtelijk kan maken.
Ik ga even kijken , ik weet niet hoe dit kan.B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:27:
Jep. Been there....![]()
[ Voor 9% gewijzigd door 19roland70 op 04-01-2017 21:06 ]
@guy, heb jij een truc om de switch off AFTER in php te gebruiken?Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:10:
Sorry was weg deze avond.klump4u schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:25:
probeer dit eens in de code,
Lua:
1 2 3 -- if devicechanged[EnergyDeviceName] then update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1) -- end
Morgen nog vrij zal he morgenvroeg even erin zetten.
Ik gebruik lua via de webinterface.
En heet dan test.lua dacht ik (kan momenteel niet kijken)
Doe je dat helemaal op je Pi? Dacht dat dit niet ging...prein2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:04:
Niet helemaal het goede topic. Ik heb het draaien, Zal dit weekend de code delen. Is ook een beetje ranzig bij elkaar geklikt...
[...]
Kan je de dimmer wel vanuit Domoticz aansturen? Heb je die handmatig ingeleerd als switch/light?Jessy96 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:32:
Zo ja, dan moet je ook de zender (schakelaar) inleren in Domoticz, dan kies je bij je dimmer voor 'Edit' en dan voeg je als sub/slave device je schakelaar toe. Volgens mij heb je dan precies wat je wilt.
Verwijderd
Ja, check __CRON.php op mn github.rasper schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:10:
[...]
@guy, heb jij een truc om de switch off AFTER in php te gebruiken?
Daarin schakel ik lichten uit x seconden na beweging etc.
On after... kan ook. Zo heb ik onlangs ervoor gezorgd dat de dampkap in de garage 10 min draait, enkel als ik een peukje gerookt hebt ( lees het licht langer dan 3 min aan was).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 22:08 ]
Hier werkt het nu, dus storing bij Eneco (wat nogal eens voorkomt) is het waarschijnlijk niet.Dreamcatcher schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:54:
@matthijsph ik werk met de laatste beta
Je kunt met exact dezelfde gegevens wel inloggen via de Toon app?
dankje wel voor de tip,JorickL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:03:
[...]
Kan je de dimmer wel vanuit Domoticz aansturen? Heb je die handmatig ingeleerd als switch/light?
Zo ja, dan moet je ook de zender (schakelaar) inleren in Domoticz, dan kies je bij je dimmer voor 'Edit' en dan voeg je als sub/slave device je schakelaar toe. Volgens mij heb je dan precies wat je wilt.
het kan zijn dat ik iets verkeerd doet..
ik heb de schakelaar ingeleerd als schakelaar verlichting, en dan sub device aangevinkt en de verlichting geselecteerd.
helaas werkt de verlichting hier niet op. (tevens kan ik hem niet instellen op dimmer omdat de hdr-105 bij 2 maal aan signaal automatisch gaat dimmen en vast zet als er voor de 3e x op aan word gedrukt.)
hierbij een foto > hoop dat zo goed staat. http://jessybode.nl/wp-co.../snap-screen-domoticz.png ( hopenlijk mag dit ook volgens forum regelement)
als ik de schakelaar gebruik, geeft hij wel aan in domoticz dat de ontvanger aan staat, verlichting gaat helaas niet aan. en verschijnt er ook geen melding. als ik de ontvanger via de web interface van domoticz inschakel , geeft domoticz aan dat het apparaat aan staat en word er wel het aan commando verzonden en gaat de verlichting ook egt aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Jessy96 op 04-01-2017 23:19 ]
Als je het script 1 x per minuut wil draaien moet je het script "script_time_test.lua" noemen.SpikeHome schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:38:
[...]
Sorry was weg deze avond.
Morgen nog vrij zal he morgenvroeg even erin zetten.
Ik gebruik lua via de webinterface.
En heet dan test.lua dacht ik (kan momenteel niet kijken)
Oké, in theorie zou het dus moeten werken, alleen in de praktijk doet hij het dus niet. Het is misschien wel lelijke work-around, maar je kan het volgende proberen:Jessy96 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:33:
als ik de schakelaar gebruik, geeft hij wel aan in domoticz dat de ontvanger aan staat, verlichting gaat helaas niet aan. en verschijnt er ook geen melding. als ik de ontvanger via de web interface van domoticz inschakel , geeft domoticz aan dat het apparaat aan staat en word er wel het aan commando verzonden en gaat de verlichting ook egt aan.
- Verwijder de Awst-8802 als sub/slave bij je verlichting en uit de device-list
- Leer de Awst-8802 in als main-device
- Klik op 'Edit' bij de ingeleerde schakelaar
- Vul bij 'On action' het volgende in:
http://127.0.0.1/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=999&switchcmd=On
- Vul bij 'Off action' het volgende in:
http://127.0.0.1/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=999&switchcmd=Off
- Sla op en test!
Misschien moet je het IP-adres 127.0.0.1 ook nog wijzigen in het IP-adres van je Pi, maar dat moet je even testen.
[ Voor 0% gewijzigd door JorickL op 04-01-2017 23:53 . Reden: Lelijke mark-up door [cmd] tags gewijzigd ]
Yes de Toon app werkt wel normaalmatthijsph schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:26:
[...]
Hier werkt het nu, dus storing bij Eneco (wat nogal eens voorkomt) is het waarschijnlijk niet.
Je kunt met exact dezelfde gegevens wel inloggen via de Toon app?
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een weekje een Raspberry 3 met de laatste Domoticz erop, uitgebreid met een P1 kabel om de slimme meter uit te lezen, een zwave.me USB stick (Z-Wave plus) alsmede een Fibaro 'slimme stekker' (Z-Wave plus). Daarnaast de TV, Kodi, Hue en Netatmo 'gekoppeld'.
De vraag die ik heb gaat over de Fibaro slimme stekker. Het was in eerste instantie niet mogelijk om de waarden voor het energieverbruik uit te lezen, totdat ik de Polling inschakelde in de settings van de Z-Wave USB stick.
Is dat de correcte werkwijze? Ik las ergens anders namelijk dat het inschakelen van Polling over het algemeen niet echt wenselijk was, maar specifiek voor die Fibaro stekker kan ik eigenlijk niks vinden.
Ik heb sinds een weekje een Raspberry 3 met de laatste Domoticz erop, uitgebreid met een P1 kabel om de slimme meter uit te lezen, een zwave.me USB stick (Z-Wave plus) alsmede een Fibaro 'slimme stekker' (Z-Wave plus). Daarnaast de TV, Kodi, Hue en Netatmo 'gekoppeld'.
De vraag die ik heb gaat over de Fibaro slimme stekker. Het was in eerste instantie niet mogelijk om de waarden voor het energieverbruik uit te lezen, totdat ik de Polling inschakelde in de settings van de Z-Wave USB stick.
Is dat de correcte werkwijze? Ik las ergens anders namelijk dat het inschakelen van Polling over het algemeen niet echt wenselijk was, maar specifiek voor die Fibaro stekker kan ik eigenlijk niks vinden.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Hoef je niet in te schakelen. Probleem is dat op dit moment die nieuwe plug nog niet helemaal door openzwave, dat wat Domoticz gebruikt om met zwave te communiceren, ondersteund wordt. Zijn ze nu druk mee aan het testen. Zodra daar dan de update van komt en die update meegenomen wordt in Domoticz werkt het. Ook kun je de xml aanpasen, maar ja kunt ook even wachtenMarc O. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:35:
Hallo allemaal,
OK, dank voor de het snelle antwoord! Maar als ik nu dus die plug wil uitlezen (zonder de xml te wijzigen) dan kan ik niet anders dan polling inschakelen totdat die update er is, correct? Heeft dat verder geen nadelige consequenties?
[ Voor 2% gewijzigd door Marc O. op 05-01-2017 10:08 . Reden: typo ]
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Verwijderd
Als je de polltime redelijk hoog zet ga je daar weinig tot niks van ondervinden.
Er wordt gesteld dat x seconden moet hoger zijn dan het aantal nodes. Doe dat maal 3 of 4 en je bent zeker safe.
Er wordt gesteld dat x seconden moet hoger zijn dan het aantal nodes. Doe dat maal 3 of 4 en je bent zeker safe.
Is het mogelijk een event aan te zetten via een API commando?
Wat ik wil:
Met mijn Google Home in één keer de lichten aanzetten (mits donker), de TV aanzetten, de TV op RTL4 zetten. Zo kan ik 's ochtends in één keer alles klaar zetten om lekker het nieuws te kijken.
Hiervoor kan ik een event aanmaken, dat komt wel goed. Ik kan dan een Dummy Switch aanmaken om dit event te triggeren, en via IFTTT die Switch aanzetten. Als laatste stap in het event zet ik de switch dan weer uit, zodat ik het de volgende dag weer kan doen.
Maar het liefst zou ik het willen uitvoeren zonder een extra switch, en Domoticz meteen op het ontvangen van de API call laten reageren. Kan dat?
Ik heb wel deze pagina gevonden, maar daar zie ik niets over events staan
https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's
Wat ik wil:
Met mijn Google Home in één keer de lichten aanzetten (mits donker), de TV aanzetten, de TV op RTL4 zetten. Zo kan ik 's ochtends in één keer alles klaar zetten om lekker het nieuws te kijken.
Hiervoor kan ik een event aanmaken, dat komt wel goed. Ik kan dan een Dummy Switch aanmaken om dit event te triggeren, en via IFTTT die Switch aanzetten. Als laatste stap in het event zet ik de switch dan weer uit, zodat ik het de volgende dag weer kan doen.
Maar het liefst zou ik het willen uitvoeren zonder een extra switch, en Domoticz meteen op het ontvangen van de API call laten reageren. Kan dat?
Ik heb wel deze pagina gevonden, maar daar zie ik niets over events staan
https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's
Verwijderd
Waarom niet een scene gebruiken daarvoor? Hoef je die ook meteen niet meer uit te schakelen om opnieuw te kunnen gebruiken.
Goed puntVerwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:05:
Waarom niet een scene gebruiken daarvoor? Hoef je die ook meteen niet meer uit te schakelen om opnieuw te kunnen gebruiken.
Scenes heb ik eigenlijk nog niets mee gedaan, ik zal eens gaan kijken hoe dat werkt
Bedankt voor de tip
Dit topic is gesloten.