Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• janne_nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:48
Tja 433spul, Ik gebruik dat al jaren naar volle tevredenheid. De laatste 2 jaar met Domoticz. Ik mis zelden een schakelactie. Mijn rfxcom heeft een magnetische antenne die op een dekseltje staat. In sommige gevallen een beetje op de schakelvolgorde letten. En eerlijk, ik mis ook af en toe een zwave schakelactie, niet heel veel verschil met rfxcom.

Wat ik bedoel, niet 433 zonder meer afschijven, het is tenslotte veel goedkoper. Punt is goed de afweging te maken wat op zwave of 433.

Jan.

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-09 13:54
quote:
janne_nl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:19:
Tja 433spul, Ik gebruik dat al jaren naar volle tevredenheid. De laatste 2 jaar met Domoticz. Ik mis zelden een schakelactie. Mijn rfxcom heeft een magnetische antenne die op een dekseltje staat. In sommige gevallen een beetje op de schakelvolgorde letten. En eerlijk, ik mis ook af en toe een zwave schakelactie, niet heel veel verschil met rfxcom.

Wat ik bedoel, niet 433 zonder meer afschijven, het is tenslotte veel goedkoper. Punt is goed de afweging te maken wat op zwave of 433.

Jan.
mee eens is veel gevallen werkt het prima. Maar het is vaak de omgeving die roet in het eten gooit met de toepassing ervan. Ik heb isolatie dekens in me plafonds met een aluminiumlaag erop. heb al vaker gemerkt dat dit voor een aardig signaal verlies zorgt. Sinds ik een grotere antenne op me RFXcom heb zitten gaat het veel vaker goed.
Voordeel van Z-wave is toch wel de terugkoppeling, ik heb een paar van die Rolluik schakel actoren en mis toch wel dat ik ene percentage kan aangeven.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• janne_nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:48
Ok, maar ook zwave zal last hebben van die aluminium lagen denk ik. Maar kritische zaken zou ik altijd met zwave doen.

• Dreamcatcher
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:06
quote:
Dank jullie wel, als ik het goed begrijp moet je wel een gateway gebruiken ? dus is niet zo zonder meer binnen domoticz aan te melden ?

• luigi87
quote:
janne_nl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:47:
Ok, maar ook zwave zal last hebben van die aluminium lagen denk ik. Maar kritische zaken zou ik altijd met zwave doen.
Jup, zeker. maar het Mesh network zorgt dan wel voor goede verbindingen (kortere afstanden).
quote:
Dreamcatcher schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:59:
[...]

Dank jullie wel, als ik het goed begrijp moet je wel een gateway gebruiken ? dus is niet zo zonder meer binnen domoticz aan te melden ?
Voor de Xiaomi spullen wel. gebruiken het ZigBee protocol. dus vandaar dat je weer een andere antenne nodig hebt. net zoals Z-wave/ of 433mhz

De Yeelights zijn voor zo ver ik het begrijp via een open WIFI api. Dus die dan zonder die gateway/antenne doen.

luigi87 wijzigde deze reactie 24-08-2017 12:01 (45%)

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Coritchando
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:27
De laatste weken heb ik regelmatig dat Domoticz stopt met werken, op de Synology is het package dan gestopt. Kan er niet echt een oorzaak voor vinden.

Gebruik het beta kanaal en heb vandaag naar de nieuwste versie geupgrade, misschien dat het opgelost is nu. Maar was benieuwd of meer mensen het ervaren?

PV Output

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 17:10
quote:
luigi87 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:14:

Zelf ben ik ook begonnen op een Windows based systeem, maar waar vaak tegen aan liep is dat scripts en wiki's vaak geschreven zijn voor Linux based systems. Ik heb na een jaar denk ik Domoticz omgezet naar de Raspberry Pi om meer mogelijkheden te hebben met scripts en een zuiniger energie verbruik. :)
Op het moment is het voor mij een testsysteem, windows is dan wel makkelijker (denk ik) vergeleken met linux op een pi waar ik geen ervaring mee heb. Maar kan goed zijn dat ik die stap maak. Andere optie is dat ik mijn synology NAS er voor ga gebruiken, maar ik heb gelezen dat door de loggings etc. de harde schijven dan wel weer heel veel draaien...

Eerst maar eens de basis voor elkaar krijgen. Ik zit op dit moment met het "probleem" dat ik op een aantal plekken nieuwe dimmers nodig heb. Oud type triac dimmers plaatsen en dan vervolgens over een tijd overstappen naar Z wave modules is zonde van het geld. Maar welke dimmer dan... De fibaro heeft het probleem met de schakelingang gevoed uit Sx. De qubino lijkt minder goed ondersteunt in domoticz.

Zijn er nog andere betere opties?
Dus schakelingang vanuit L aangestuurd en goede ondersteuning?

DjAntoon wijzigde deze reactie 24-08-2017 15:43 (4%)

• Dreamcatcher
Voor de Xiaomi spullen wel. gebruiken het ZigBee protocol. dus vandaar dat je weer een andere antenne nodig hebt. net zoals Z-wave/ of 433mhz

De Yeelights zijn voor zo ver ik het begrijp via een open WIFI api. Dus die dan zonder die gateway/antenne doen.
[/quote]

Oké maar sorry als ik het ff niet snap die gateway is vervolgens wel aan domoticz te koppelen het gaat mij voornamelijk om de raam en deur sensoren omdat ik die nu van kaku heb en eigenlijk waardeloos presteren

Dank weer

• luigi87
quote:
Dreamcatcher schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:05:

[/quote]

Oké maar sorry als ik het ff niet snap die gateway is vervolgens wel aan domoticz te koppelen het gaat mij voornamelijk om de raam en deur sensoren omdat ik die nu van kaku heb en eigenlijk waardeloos presteren

Dank weer
geen probleem, ja deze is te koppelen vanaf de laatste stable.
check deze wiki maar eens

en hier op de officiele Domoticz forum vindt je ook een hoop extra info.

Wel versie 2 van de gateway heb je nodig, maar dan is eigenlijk alles te koppelen en goed werkend. @M.v.Veelen heeft hier ook al gneoeg ervaring mee.

luigi87 wijzigde deze reactie 24-08-2017 16:19 (13%)

Inderdaad.

Ik had ZWave sensoren, maar die zijn a) veel duurder en b) nogal wat gedoe als een batterij leeg is. Met de Xiaomi ben je veel goedkoper uit, zijn de sensoren een stuk kleiner, en heb ik nog geen sensor op een foute melding kunnen betrappen. Heb nu niets meer van ZWave.

• DjAntoon
Hoe doe je dat met dimmers? Of heb je helemaal geen domme lampen meer?
Ik heb (helaas) nog 2 KaKu dimmers (voor spots) en de rest is OF gewoon al goed (hoeft niet gedimd te worden), OF is voorzien van een Hue lamp.

Als ik de KaKu nog kan vervangen door dimmers die niet-ZWave en niet-KaKu zijn, dan zou dat mooi zijn.

• H0ppie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-09 18:28
quote:
M.v.Veelen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:40:
Ik heb (helaas) nog 2 KaKu dimmers (voor spots) en de rest is OF gewoon al goed (hoeft niet gedimd te worden), OF is voorzien van een Hue lamp.

Als ik de KaKu nog kan vervangen door dimmers die niet-ZWave en niet-KaKu zijn, dan zou dat mooi zijn.
Kun je de spots niet vervangen met de Ambiance van hue, die hebben toch een spot-fitting (GU10)? Uiteraard zou ik me kunnen voorstellen dat je een goedkopere oplossing zoekt :D

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

quote:
Ken je deze oplossing al?
http://blog.quindorian.or...-history-of-quinled.html/
quote:
H0ppie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Kun je de spots niet vervangen met de Ambiance van hue, die hebben toch een spot-fitting (GU10)? Uiteraard zou ik me kunnen voorstellen dat je een goedkopere oplossing zoekt :D
Het zijn "oude" halogeenspots (van de Gamma) die dan geheel vervangen moeten worden. Ik moet eerst kijken hoeveel ruimte ik heb om ze kwijt te kunnen en wss moeten de nieuwe spots ook gericht kunnen worden. Het gaat om 5 spots totaal. Ik moet me nog oriënteren op wat de mogelijkheden zijn.
quote:
Nee, nog niet eerder gezien.

• Douwe63
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:19
quote:
tlpeter schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

Heb je alles exclude en opnieuw include? Dat was namelijk helemaal niet nodig. Ik heb pas alles omgezet van een pi2 naar een pi3. Stick oversteken en zwave was meteen weer ik de lucht.
Zoals al gezegd, effe rebooten. De boel moet misschien nu weer alle routes inleren.
Ik heb ook fysiek wat sensoren verplaatst en omdat ik toch Domoticz opnieuw ging installeren leek een geresette controller me ook wel netjes. Een (paar) keer rebooten leek wel te helpen, dank!

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
Ik heb sinds kort een Neo Coolcam Siren om eens te proberen en wegens een foutje aan Chinese kant heb ik er zelfs twee. Nu zat ik er eens mee te spelen maar het gebruik ervan is een beetje vaag. Je krijgt 3 verschillende parameters:

- aan/uit
- alarm type
- alarm level

Als je naar de properties van ieder device gaat kun je onder andere instellen welk deuntje er gebruikt wordt voor het alarm, maar ook voor de deurbeur. Daar zitten dan weer van die deurbel geluidjes onder op een wat vriendelijker volume.

Dus ik dacht: cool, dan kan ik er eentje beneden ophangen en een op zolder. Koppelen aan de deurbel je hoort overal de bel en koppelen aan het alarm, idem dito en lekker duidelijk. Maar hoe ga ik dat nu doen, want er is maar 1 switch om het ding aan en uit te zetten? Ik heb al wel voorbeeldjes gevonden van mensen die dan een scriptje schrijven om eerst via de API het muziekje te switchen en 'm daarna pas te triggeren maar dat voelt zo omslachtig. Je zou verwachten dat ze twee manieren hebben om hem te triggeren: als deurbel of als alarm. Mis ik iets?

Disclaimer: ik heb met het hele alarm gebeuren nog helemaal niks gedaan. Heb ook een Fibaro rookmelder die ik nog moet gaan koppelen dus wellicht is dit een kwestie van RTFM, in dat geval bij voorbaat sorry :)

• Douwe63
quote:
Ook maar zo'n setje besteld, kan ik zelf eens vergelijken met z-wave :)

• anconakip
  • Laatst online: 20-09 18:33
ik heb sinds de update van gisteren geen connectie meer met mijn Toon. Iemand anders hier ook last van? de Toon app doet het wel gewoon. Alleen in domoticz streeds de error login foutmelding.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Heb ik ook last van. Gek genoeg kan ik toevallig ook niet meer inloggen op mijn eneco.

• anconakip
quote:
tlpeter schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:12:
Heb ik ook last van. Gek genoeg kan ik toevallig ook niet meer inloggen op mijn eneco.
inloggen op mijn eneco lukt mij wel. Dus ;lijkt me echt een "fout" vanuit domoticz.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• tlpeter
  • Nu online
Dat inloggen heb ik over gebeld en ik ben blijkbaar pas de 31ste helemaal om naar Eneco. Daarom kan ik niet meer inloggen en dat viel tegelijk met domoticz. Ik weet nog niet of dat samenhangt is niet. Als ik tijd heb dan ga ik een oudere versie terugzetten.

• Douwe63
Hmm, elke dag raakte mijn Domoticz webpagina off-line en moest ik de boel herstarten (de service leek wel gewoon te werken, het was dus puur het web gedeelte). Kwam op het Domoticz forum het onderstaande draadje tegen en ik heb nu ook even de plugins folder gerenamed om te kijken of dat het probleem oplost.

https://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=18636

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Douwe63 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:30:
Hmm, elke dag raakte mijn Domoticz webpagina off-line en moest ik de boel herstarten (de service leek wel gewoon te werken, het was dus puur heb web gedeelte). Kwam op het Domoticz forum het onderstaande draadje tegen en ik heb nu ook even de plugins folder gerenamed om te kijken of dat het probleem oplost.

https://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=18636
Hmm ook de moeite waard om eens uit te zoeken.

Ik heb in de crontab van root een script draaien die met curl de pagina elke 2 minuten checkt en bij geen ok domoticz herstart. Geen oplossing natuurlijk maar een workaround.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• error33
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:08

error33

Klungel smurf bestaat nog.

Iemand eenverklaring waarvoor ik domoticz niet zichtbaar krijg op een iPad Pro ? Doe normaal alles op een macbook maar wilde nu stel iets veranderen op de ipad pro.

Krijg alleen maar de achtergrond van domoticz te zien met links boven een keuze menu dat leeg is.
Op iPhone (2x) werkt het gewoon. Heb de instellingen van safari al een vergeleken maar zie daar geen verschil in

Update :? 8)7 :? 8)7 :?

Als ik het adres intik, of rechtstreeks ip van NAS of via www.Domein.nl: krijg ik de achtergrond.

Nu klik ik op het al lang bestaande icoontje op het springbord en domoticz is gewoon zichtbaar :?

error33 wijzigde deze reactie 26-08-2017 12:54 (23%)

OSX 10.12

• AWST6000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 26-08 18:21
Heeft iemand het voor elkaar om een Dyson AM07 ventilator via een Logitech Harmony Hub aan te sturen binnen Domoticz?
Ik kom niet verder dan aan/uit en zelfs dat werkt maar half betrouwbaar.

Het doel is dat de Dyson automatisch wordt geschakeld, afhankelijk van de temperatuur van de kamer.
Er zitten 10 standen op de ventilator en hij kan ook zwenken. Dat zou ik graag automatisch aan willen sturen.

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:54

Witlof

Super Brabo

Ter info: De laatste beta releases hebben problemen met notificaties. Heb een rollback gedaan naar laatste stable release.

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• tlpeter
  • Nu online
Ik ben terug gegaan naar 3.8355 en alles werkt weer.
Bij werkte de toon integratie niet meer.

tlpeter wijzigde deze reactie 26-08-2017 19:44 (28%)

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:33

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

quote:
error33 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:50:
Iemand eenverklaring waarvoor ik domoticz niet zichtbaar krijg op een iPad Pro ? Doe normaal alles op een macbook maar wilde nu stel iets veranderen op de ipad pro.

Krijg alleen maar de achtergrond van domoticz te zien met links boven een keuze menu dat leeg is.
Op iPhone (2x) werkt het gewoon. Heb de instellingen van safari al een vergeleken maar zie daar geen verschil in

Update :? 8)7 :? 8)7 :?

Als ik het adres intik, of rechtstreeks ip van NAS of via www.Domein.nl: krijg ik de achtergrond.

Nu klik ik op het al lang bestaande icoontje op het springbord en domoticz is gewoon zichtbaar :?
cache leegmaken van de browser

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:36

tomic

Smexylittlebabe!

quote:
AWST6000 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:20:
Heeft iemand het voor elkaar om een Dyson AM07 ventilator via een Logitech Harmony Hub aan te sturen binnen Domoticz?
Ik kom niet verder dan aan/uit en zelfs dat werkt maar half betrouwbaar.

Het doel is dat de Dyson automatisch wordt geschakeld, afhankelijk van de temperatuur van de kamer.
Er zitten 10 standen op de ventilator en hij kan ook zwenken. Dat zou ik graag automatisch aan willen sturen.
Ik heb de Dyson via de Harmony wel kunnen bedienen, gewoon alles wat ook met de afstandsbediening kan. Maar zoals met al mijn Harmony activiteiten kan ik ze alleen áán of úit schakelen. Niet verder instellen.

Wel leuk bedacht!

Toch maar een weblog?

• Dreamcatcher
quote:
Douwe63 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Ook maar zo'n setje besteld, kan ik zelf eens vergelijken met z-wave :)
Maar wat zijn de ervaringen met deze dingen? Aangezien il fibaro toch echt wel een beetje aan de dure kant vind ? Wel leuk trouwen heb nog geen zwave in huis maar wel al toon thermostaat im domoticz en 2 home plugs bij de karwei met 70% korting gescoord ! Helaas niet meer maar doordat Toon in domoticz zit kan ik dus die home plugs in domoticz als hardware terug zien een ook aansturen zonder dat ik een zwave adapter nodig heb aangezien Toon deze al heeft 😉 alleen jammer dat ik de rookmelders vervolgens niet zie

• florabora
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-09 00:05
Vanavond heb ik m'n Google home via Ifttt gekoppeld aan domoticz. Werkt perfect via de webhooks maar ik maak me wel zorgen om de security nu met de basic authentication enabled en de username and password zo over de http lijn gaande...

Kan iemand me adviseren? Hoe zou ik hetzelfde met Ifttt webhooks kunnen bereiken zonder de http basic auth?

Ik zat oa in de richting van VPN te denken maar dat trekt Ifttt natuurlijk niet. Wellicht een hue bridge? praat die überhaupt ook met Ifttt? If so dan is het denk ik wel een veilige(re) verbinding?
quote:
Dreamcatcher schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Maar wat zijn de ervaringen met deze dingen? Aangezien il fibaro toch echt wel een beetje aan de dure kant vind ? Wel leuk trouwen heb nog geen zwave in huis maar wel al toon thermostaat im domoticz en 2 home plugs bij de karwei met 70% korting gescoord ! Helaas niet meer maar doordat Toon in domoticz zit kan ik dus die home plugs in domoticz als hardware terug zien een ook aansturen zonder dat ik een zwave adapter nodig heb aangezien Toon deze al heeft 😉 alleen jammer dat ik de rookmelders vervolgens niet zie
Even zoeken in dit topic. Is al vaak besproken namelijk.

Kort gezegd, aanrader.

Werk super stabiel, sensoren geven terugkoppeling en hoe snel je een deur open/dicht doet hij registreert alles en uiteindelijk klopt de status ook >:) . Het is mij niet gelukt hem van slag te krijgen.

Daarbij heeft de gateway zelf nog wat extra mogelijkheden, Tempsensor / deubel / alarm / licht / bepaalde audiostreams kun je via de app afspelen, is mogelijk aan te passen maar nog niet in verdiept allemaal.

Het zijn leuke extra's maar belangrijkste is dat het een voordelige oplossing is om zeker te weten wat de status van een deur/raam is.

Daarbij zijn er nog vele extra sensoren te krijgen die er ook prima meer werken.

• Lizard
  • Laatst online: 23:17
Heeft iemand pushover notificaties werkend in domoticz? Ik heb een nieuwe api key aangemaakt. Als ik op de test knop druk dan is de notificatie wel verstuurd, maar komt niet binnen. Als ik het via de pushover site test, krijg ik de notificatie wel binnen.

• roloz
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11-09 08:55
@H0ppie hierbij mijn samengestelde code om de laptopvoeding in en uit te schakelen.

Iedereen, die hierop wil reageren graag want dit is voor mij behoorlijk nieuw, en nu naast LUA ook nog andere dingen samen....... Als iemand verandervoorstellen of verbeteringen heeft dan hoor ik dat graag.
Het script heeft in ieder geval zondag gewerkt, maar heb nog niet alle omstandigheden getest, en wil het nog zo aanpassen dat het in en uitschakelen slechts 1 maal gebeurt, en niet zoals nu elke paar minuten
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
set oLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator")
set oServices = oLocator.ConnectServer(".","root\wmi")
set oResults = oServices.ExecQuery("select * from batteryfullchargedcapacity")
for each oResult in oResults
iFull = oResult.FullChargedCapacity
next

while (1)
set oResults = oServices.ExecQuery("select * from batterystatus")
iRemaining = oResult.RemainingCapacity
bCharging = oResult.Charging
next

iPercent = ((iRemaining / iFull) * 100) mod 100
if bCharging and (iPercent > 98) Then 
    Set xmlhttp = WScript.CreateObject("Microsoft.XMLHttp")
        url = "http://USERNAME:PASSWORD@12.34.56.78:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=52&switchcmd=Off"
        xmlhttp.open "POST", url , False
        'WScript.Echo "Sending request to the server... " --uit gezet om geen meldingen te krijgen en op OK te hoeven klikken
        xmlhttp.send "<?xml version='1.0'?><message><priority>0</priority></message>"
        'Wscript.echo "Response = " & xmlhttp.responseText --uit gezet om geen meldingen te krijgen en op OK te hoeven klikken
elseif not bCharging and (iPercent = 9) Then 
        url = "http://USERNAME:PASSWORD@12.34.56.78:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=52&switchcmd==On"
        'WScript.Echo "Sending request to the server... " --uit gezet om geen meldingen te krijgen en op OK te hoeven klikken
        'Wscript.echo "Response = " & xmlhttp.responseText --uit gezet om geen meldingen te krijgen en op OK te hoeven klikken
    wscript.sleep 30000 ' 5 minutes
End if

wend

• tlpeter
  • Nu online
quote:
Lizard schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:08:
Heeft iemand pushover notificaties werkend in domoticz? Ik heb een nieuwe api key aangemaakt. Als ik op de test knop druk dan is de notificatie wel verstuurd, maar komt niet binnen. Als ik het via de pushover site test, krijg ik de notificatie wel binnen.
Ik heb pushover en ik herinner mij dat ik daar ook even mee heb zitten klooien.

De API key vind je op de website maar de user key vind ik op mijn mobiele device.
Wil je meerdere mobiele devices dan denk ik dat je een groep moet maken maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

• Lizard
quote:
tlpeter schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Ik heb pushover en ik herinner mij dat ik daar ook even mee heb zitten klooien.

De API key vind je op de website maar de user key vind ik op mijn mobiele device.
Wil je meerdere mobiele devices dan denk ik dat je een groep moet maken maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
De user key heb ik ook op de website gevonden. Net wel gecontroleerd of ze hetzelfde zijn. Gelukkig wel. Ik draai wel de beta van domoticz. Ik kijk nog even verder.

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:54

Witlof

Super Brabo

Welke beta versie? Want er zijn al een tijdje notificatie en http curl problemen dacht ik

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• Lizard
De nieuwste, 3.8367.

• luigi87
quote:
Dan kan je in de probleemzone zitten.

check dit draadje maar eens.

Dus of wachten tot het gefixt is (want naar mijn weten is het nog niet gefixt), of even terug gaan naar de laatste stable

luigi87 wijzigde deze reactie 28-08-2017 20:36 (6%)

• Douwe63
quote:
MikeOO schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:54:
[...]

Even zoeken in dit topic. Is al vaak besproken namelijk.

Kort gezegd, aanrader.

Werk super stabiel, sensoren geven terugkoppeling en hoe snel je een deur open/dicht doet hij registreert alles en uiteindelijk klopt de status ook >:) . Het is mij niet gelukt hem van slag te krijgen.

Daarbij heeft de gateway zelf nog wat extra mogelijkheden, Tempsensor / deubel / alarm / licht / bepaalde audiostreams kun je via de app afspelen, is mogelijk aan te passen maar nog niet in verdiept allemaal.

Het zijn leuke extra's maar belangrijkste is dat het een voordelige oplossing is om zeker te weten wat de status van een deur/raam is.

Daarbij zijn er nog vele extra sensoren te krijgen die er ook prima meer werken.
Ik kon alleen nog geen devices vinden die je achter een schakelaar kunt plaatsen zodat je zowel de fysieke schakelaar en de home automation software kunt gebruiken om een lamp aan of uit te schakelen (deze controllers zijn er wel voor z-wave en KaKu).

• virtua69
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:16
quote:
Lizard schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:08:
hier werkt het goed,echter in blockly werken de gekozen deuntjes weer niet maar alleen default, da's wel jammer want dat had perfect geweest

• H0ppie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-09 18:28
quote:
roloz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:31:
@H0ppie hierbij mijn samengestelde code om de laptopvoeding in en uit te schakelen.

Iedereen, die hierop wil reageren graag want dit is voor mij behoorlijk nieuw, en nu naast LUA ook nog andere dingen samen....... Als iemand verandervoorstellen of verbeteringen heeft dan hoor ik dat graag.
Het script heeft in ieder geval zondag gewerkt, maar heb nog niet alle omstandigheden getest, en wil het nog zo aanpassen dat het in en uitschakelen slechts 1 maal gebeurt, en niet zoals nu elke paar minuten
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
set oLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator")
set oServices = oLocator.ConnectServer(".","root\wmi")
set oResults = oServices.ExecQuery("select * from batteryfullchargedcapacity")
iFull = oResult.FullChargedCapacity
next

while (1)
set oResults = oServices.ExecQuery("select * from batterystatus")
iRemaining = oResult.RemainingCapacity
bCharging = oResult.Charging
next

iPercent = ((iRemaining / iFull) * 100) mod 100
if bCharging and (iPercent > 98) Then 
        url = "http://USERNAME:PASSWORD@12.34.56.78:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=52&switchcmd=Off"
elseif not bCharging and (iPercent = 9) Then 
        url = "http://USERNAME:PASSWORD@12.34.56.78:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=52&switchcmd==On"
    wscript.sleep 30000 ' 5 minutes
End if

wend

Gaaf! Thnx voor het delen!
quote:
Douwe63 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:17:
[...]

Ik kon alleen nog geen devices vinden die je achter een schakelaar kunt plaatsen zodat je zowel de fysieke schakelaar en de home automation software kunt gebruiken om een lamp aan of uit te schakelen (deze controllers zijn er wel voor z-wave en KaKu).
Klopt die zijn er niet zover ik weet. Je kan wel een deursensor misbruiken icm een schakelaar en dan krijg je wel een betere controle of een lamp aan/uit is.M.v.Veelen heeft dit pas gedaan.

M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

• galadril
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06-09 11:10
Ik had deze tip ook al aan de redactie van tweakers gestuurd, maar:

"Vanaf a.s. zaterdag heeft Domoticz ook een iOS app in de Apple Store!"
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=17025

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-09 12:15
quote:
Kan jij mij vertellen hoe deze (deur/bewegings)sensoren worden gezien binnen Domoticz? Als alarm? in de zin van; je kan deze set gebruiken icm het Security Panel van Domoticz?

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:27
quote:
florabora schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:13:
Vanavond heb ik m'n Google home via Ifttt gekoppeld aan domoticz. Werkt perfect via de webhooks maar ik maak me wel zorgen om de security nu met de basic authentication enabled en de username and password zo over de http lijn gaande...

Kan iemand me adviseren? Hoe zou ik hetzelfde met Ifttt webhooks kunnen bereiken zonder de http basic auth?

Ik zat oa in de richting van VPN te denken maar dat trekt Ifttt natuurlijk niet. Wellicht een hue bridge? praat die überhaupt ook met Ifttt? If so dan is het denk ik wel een veilige(re) verbinding?
Ik neem aan dat je al wel een ander user account (geen admin dus) aangemaakt hebt voor de IFTTT koppeling?
Je kunt dit user account dan toegang geven tot de switches die nodig zijn voor je Google Home commandos.

Overigens raad ik voor verlichting icm Google Home ha-bridge aan. Daarmee kun je een hue bridge emuleren, en de Hue koppeling in je GH gebruiken om de lichten toe voegen en te schakelen (en dimmen).
Daarmee houd je het schakelen van de lichten binnen je netwerk.
https://github.com/bwssytems/ha-bridge

Don't mess with the Fes

• Dreamcatcher
Heren, heb ff de wiki enz doorgenomen, maar kom er niet uit, is er niet een simpele howto van een Zwave usb op de RPI3 ? zie hem netjes nu in de hardware maar heb het idee dat device's zoals de Fibaro brandmelder niet kan toevoegen, enige tips ? dank ook voor de andere tips heb ondertussen de Xiaom gateway besteld, eens kijken hoe ver we kunnen uitbreiden hier ;-) tot nu toe meer dan 150 device's op kaku/HE en werkt prima, alleen de deursensoren laten te wensen over kwestie van bereik :-(

Alvast bedankt weer heren ( en dames als die er zijn ;-) )

• renedis
quote:
Dreamcatcher schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:04:
Heren, heb ff de wiki enz doorgenomen, maar kom er niet uit, is er niet een simpele howto van een Zwave usb op de RPI3 ? zie hem netjes nu in de hardware maar heb het idee dat device's zoals de Fibaro brandmelder niet kan toevoegen, enige tips ? dank ook voor de andere tips heb ondertussen de Xiaom gateway besteld, eens kijken hoe ver we kunnen uitbreiden hier ;-) tot nu toe meer dan 150 device's op kaku/HE en werkt prima, alleen de deursensoren laten te wensen over kwestie van bereik :-(

Alvast bedankt weer heren ( en dames als die er zijn ;-) )
Het werkt wat anders dan KaKu. Het zit in een apart menu/scherm.

Je zult in de hardware tab naar SETUP moeten gaan:

In het volgende scherm moet je de nodes gaan includen. Je ziet in dit scherm ook je USB-stick staan. Het configureren van nodes gaat altijd in onderstaand scherm.

Meestal klik je op de INCLUDE knop en vervolgens op de knop van de node (het fysieke koppelingsknopje op het apparaat).

renedis wijzigde deze reactie 29-08-2017 17:16 (4%)

• luigi87
quote:
renedis schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Kan jij mij vertellen hoe deze (deur/bewegings)sensoren worden gezien binnen Domoticz? Als alarm? in de zin van; je kan deze set gebruiken icm het Security Panel van Domoticz?
Nog niet, ik heb ze nog niet binnen.
@M.v.Veelen sturen die deurcontacten ook een alarm af? of enkel aan/uit?

• G.Shumway
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-09 17:14
Een "newbie"-vraag als het mag B) : "Is een Raspberry Pi (of Windows of Linux of Mac OS Xof Synology NAS of FreeNAS) nou persé nodig om een Sonoff Basic Wifi Switch te bedienen vanuit Domoticz?"
Ik heb - denk ik - wat moeite om het concept te begrijpen.

Ik heb succesvol een Sonoff Basic geflasht met ESPEasy_R148. Wat settings aangepast. En de Sonoff Wifi schakelaar is met succes te bedienen met bv een http-commando als http://192.168.1.87/control?cmd=event,TurnOn (rule 'TurnOn' zet ook de led aan) of http://192.168.1.87/control?cmd=GPIO,12,1

Ook vanuit Domoticz op Windows (een Switch toegevoegd) lukt het prima om de Sonoff te bedienen (met een ventilator erachter, lekker met dit weer :') ).

Het uiteindelijke doel is om mbv de Sonoff mijn buitenverlichting te schakelen (met een bepaalde offset t.o.v. zonsopgang/zonsondergang) en ik dacht - ik mijn onwetendheid 8)7 - efkes de Domoticz app op m'n Android toestel en klaar is Kees. Maar nee, de Domoticz app vraagt om een server |:( ehhh duhuh...

Vervolgens komen er vragen naar boven borrelen als:
  1. Zou de Domoticz app dan een client zijn?
  2. En dat er een server nodig is?
  3. Is dat waarom ik lees over verschillende platformen als Raspberry Pi (of Windows of Linux of Mac OS Xof Synology NAS of FreeNAS)?
  4. En - met alle rondslingerende oude Android apparaten - waarom staat Android er niet bij? Lijkt me handig om zowel de client- als server-software op 1 android apparaat te hebben draaien nabij - in mijn geval - de meterkast.
En zetje in de juiste richting stel ik zeer op prijs _/-\o_ Dankjewel.

• renedis
quote:
G.Shumway schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:17:
Een "newbie"-vraag als het mag B) : "Is een Raspberry Pi (of Windows of Linux of Mac OS Xof Synology NAS of FreeNAS) nou persé nodig om een Sonoff Basic Wifi Switch te bedienen vanuit Domoticz?"
Ik heb - denk ik - wat moeite om het concept te begrijpen.

Ik heb succesvol een Sonoff Basic geflasht met ESPEasy_R148. Wat settings aangepast. En de Sonoff Wifi schakelaar is met succes te bedienen met bv een http-commando als http://192.168.1.87/control?cmd=event,TurnOn (rule 'TurnOn' zet ook de led aan) of http://192.168.1.87/control?cmd=GPIO,12,1

Ook vanuit Domoticz op Windows (een Switch toegevoegd) lukt het prima om de Sonoff te bedienen (met een ventilator erachter, lekker met dit weer :') ).

Het uiteindelijke doel is om mbv de Sonoff mijn buitenverlichting te schakelen (met een bepaalde offset t.o.v. zonsopgang/zonsondergang) en ik dacht - ik mijn onwetendheid 8)7 - efkes de Domoticz app op m'n Android toestel en klaar is Kees. Maar nee, de Domoticz app vraagt om een server |:( ehhh duhuh...

Vervolgens komen er vragen naar boven borrelen als:
  1. Zou de Domoticz app dan een client zijn?
  2. En dat er een server nodig is?
  3. Is dat waarom ik lees over verschillende platformen als Raspberry Pi (of Windows of Linux of Mac OS Xof Synology NAS of FreeNAS)?
  4. En - met alle rondslingerende oude Android apparaten - waarom staat Android er niet bij? Lijkt me handig om zowel de client- als server-software op 1 android apparaat te hebben draaien nabij - in mijn geval - de meterkast.
En zetje in de juiste richting stel ik zeer op prijs _/-\o_ Dankjewel.
Klopt, de app is een client. Je moet de "server" altijd ergens anders draaien. Hetzij met een Pi of Windows (Linux of what-ever) pc.

• G.Shumway
Ok, dankjewel renedis.
Ga ik op zoek naar een Raspberry Pi.
Wel jammer dat er geen Domoticz Server Software voor Android is.

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:19

darkrain

Geniet

quote:
G.Shumway schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:53:
Wel jammer dat er geen Domoticz Server Software voor Android is.
Een server draaien op een mobiele telefoon?? Dat klinkt als een uitermate slecht idee... Die neem je namelijk mee als je weggaat en dan is dus op dat moment je domotica systeem onbruikbaar omdat de server er niet meer is... ;)

Leef en laat leven...

• G.Shumway
M'n zwaar verouderde (want: langzaam) Samsung Galaxy Tab 10.1 3G zou zich hier anders prima voor lenen.

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:19

darkrain

Geniet

quote:
G.Shumway schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:11:
M'n zwaar verouderde (want: langzaam) Samsung Galaxy Tab 10.1 3G zou zich hier anders prima voor lenen.
Dat zou inderdaad mogelijk kunnen, toch lijkt mij een raspberry pi makkelijker...

Leef en laat leven...

• tlpeter
  • Nu online
Ik zag laatst dat iemand het voor elkaar had op een tablet.

• Douwe63
quote:
Oogje schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Hmm ook de moeite waard om eens uit te zoeken.

Ik heb in de crontab van root een script draaien die met curl de pagina elke 2 minuten checkt en bij geen ok domoticz herstart. Geen oplossing natuurlijk maar een workaround.
Het renamen van de plugins folder was voor mij de oplossing, de boel draait nu al 4 dagen probleemloos. Voorheen moest ik de boel iedere dag handmatig rebooten.
quote:
renedis schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Zo worden ze herkend in Domoticz

Type is: Light/Switch
Subtype: Switch

Gebruik Security Panel zelf niet maar het lijkt mij dat dit alles werkt via scripting.
Dus via Lua of blocky of ander script kun je dit natuurlijk gewoon laten triggeren.

Zelf heb ik er voor nu een notificatie op zitten dat als er een deur of raam opengaat en er is niemand thuis ik daar een melding van krijg.

Ondanks dat het een gateway betreft kun je deze sensoren na aanmelding via de Xiaomi App deze gewoon gebruiken zoals elke andere apparaat in domoticz. Je moet dus wel de App van Xiaomi gebruiken om de sensoren aan te melden op de gateway. Zodra dat is gebeurt vindt Domoticz ze vanzelf.

• Dreamcatcher
Dank je, kan echter dat 2e plaatje geen device zien, ik heb een Somfy USB op de RPI wellicht dat ik toch nog wat anders moet doen ?
https://photos.app.goo.gl/77nFiPCiMpYei0cy1
quote:
renedis schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:15:
[...]

Het werkt wat anders dan KaKu. Het zit in een apart menu/scherm.

Je zult in de hardware tab naar SETUP moeten gaan:
[afbeelding]

In het volgende scherm moet je de nodes gaan includen. Je ziet in dit scherm ook je USB-stick staan. Het configureren van nodes gaat altijd in onderstaand scherm.

Meestal klik je op de INCLUDE knop en vervolgens op de knop van de node (het fysieke koppelingsknopje op het apparaat).
[afbeelding]

• renedis
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:44:
Dank je, kan echter dat 2e plaatje geen device zien, ik heb een Somfy USB op de RPI wellicht dat ik toch nog wat anders moet doen ?
[afbeelding]

[...]
Welke kleur heeft de "SETUP" knop? Rood of blauw?

Rood = niet geïnitialiseerd/issues
Blauw = Gereed voor gebruik

Indien rood, denk ik dat je de te gebruiken poort/device instelling niet goed heb staan.

• renedis
quote:
luigi87 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

Nog niet, ik heb ze nog niet binnen.
@M.v.Veelen sturen die deurcontacten ook een alarm af? of enkel aan/uit?
Motion Sensors heb ik kunnen vinden aan de hand van een afbeelding:

Edit:
Ook deur sensors afbeelding:

Misschien ga ik dit eens aanschaffen als test.

• luigi87
quote:
renedis schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

[afbeelding]

Edit:
[afbeelding]

Komen dus niet als alarm binnen blijkbaar. maar waarom er dan 2 zijn?

Maar wat is het voordeel om het alarm paneel/ security binnen Domoticz te gebruiken?
Ik zie het vaker voorbij komen, maar snap de toevoeging niet zo goed.

zelf heb ik gewoon een dummy switch gemaakt die omgaat als we beide van huis weg zijn. en dan soort ene Blocky ervoor dat ik meldingen krijgen als een beweging sensor beweging zien.
Binnen kort voeg ik dan nog een fysiek security panel toe aan mijn systeem met NFC tags. Voor bijv. de schoonmaakster.

• renedis
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Komen dus niet als alarm binnen blijkbaar. maar waarom er dan 2 zijn?

Maar wat is het voordeel om het alarm paneel/ security binnen Domoticz te gebruiken?
Ik zie het vaker voorbij komen, maar snap de toevoeging niet zo goed.

zelf heb ik gewoon een dummy switch gemaakt die omgaat als we beide van huis weg zijn. en dan soort ene Blocky ervoor dat ik meldingen krijgen als een beweging sensor beweging zien.
Binnen kort voeg ik dan nog een fysiek security panel toe aan mijn systeem met NFC tags. Voor bijv. de schoonmaakster.
Is geen vereiste dat het een alarm device is maar maakt het instellen van het alarmpaneel wel makkelijker omdat je dan niet met LUA's oid aan de slag hoeft te gaan.

Nu heb ik momenteel iedere deursensor en bewegingssensor in een LUA script staan icm SNMP MAC-address (mobiele telefoon) aanwezigheid. Jammer genoeg is soms de mobiele telefoon nog niet op de wifi verbonden en gaat de voordeur dan open. Dat geeft dus soms een valse melding.

GeoLocation op de mobiel blijkt in mijn geval al helemaal niet stabiel genoeg.

Ik zelf wil ook een fysieke unit hebben. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de WAF.
Ben er alleen nog niet uit of ik een NFC paneel wil hebben. Als ik dat doe dan zal ik denk ik eerder voor een deurslot gaan met NFC/wifi/bluetooth en deze proberen te koppelen aan Domoticz.

renedis wijzigde deze reactie 30-08-2017 11:40 (7%)

• luigi87
quote:
renedis schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Is geen vereiste dat het een alarm device is maar maakt het instellen van het alarmpaneel wel makkelijker omdat je dan niet met LUA's oid aan de slag hoeft te gaan.

Nu heb ik momenteel iedere deursensor en bewegingssensor in een LUA script staan icm SNMP MAC-address (mobiele telefoon) aanwezigheid. Jammer genoeg is soms de mobiele telefoon nog niet op de wifi verbonden en gaat de voordeur dan open. Dat geeft dus soms een valse melding.

[afbeelding]

GeoLocation op de mobiel blijkt in mijn geval al helemaal niet stabiel genoeg.

Ik zelf wil ook een fysieke unit hebben. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de WAF.
Ben er alleen nog niet uit of ik een NFC paneel wil hebben. Als ik dat doe dan zal ik denk ik eerder voor een deurslot gaan met NFC/wifi/bluetooth en deze proberen te koppelen aan Domoticz.
ze te lezen heb je een soort gelijke opbouw, allen jij de code in LUA en ik in Blocky. Heb momenteel ook via de mobiele telefoon en Geolocation i.c.m. Tasker een systeempje opgebouwd. Dit werkte best goed denk iets 99% betrouwbaar.
Echter heb ik voor meer veiligheid een OpenVPN connectie gemaakt tussen de mobiel en de Domoticz host, met als gevolg dat me Geolocation en Tasker samen niet meer goed werken.

Hierom ga ik dan nu ook terug naar fysiek paneeltje. Op ten duur hoop ik dat Xiaomi nog komt met een ZigBee "arrival Sensor" zoals Samsung.

Werkt wel mooi via pushover, maar was daar niet een max aan met meldingen per dag?
Moet ook nog steeds de wasmachine en droger er aan koppelen :P

Edit:
met pushover kan je maar 1 account koppelen aan Domoticz toch? Ik wil namelijk dat meldingen zowel naar mijn telefoon gaan als naar die van me vriendin.
En waarom heb je specifiek voor Pushover gekozen? en niet voor Pushbullet of Pushsafe?

luigi87 wijzigde deze reactie 30-08-2017 13:06 (8%)

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-09 17:36
quote:
renedis schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

[afbeelding]

Edit:
[afbeelding]

waarom zijn dat lights en niet type switch motion sensor?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Dreamcatcher
Oke even terug dan maar, kies openzwave USB, maar welke "serieele poort" kies je vervolgens ?
quote:
renedis schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Welke kleur heeft de "SETUP" knop? Rood of blauw?

Rood = niet geïnitialiseerd/issues
Blauw = Gereed voor gebruik

Indien rood, denk ik dat je de te gebruiken poort/device instelling niet goed heb staan.

• luigi87
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:18:
Oke even terug dan maar, kies openzwave USB, maar welke "serieele poort" kies je vervolgens ?

[...]
Als het goed is heb je een ttyAMA0 in je lijstje staan, dat zou de Gen 5 Stick moeten zijn.

Als het dan uiteindelijk goed gevonden is zal je icoontje in de hardware lijst blauw moeten worden, deze kan eerst nog even rood zijn omdat die alles moet laden.

• Dreamcatcher
Wellicht stomme vraag, maar maakt het ook nog uit in welke usb poort je die Somfy stick drukt ? is RPI3

Thanks again...
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Als het goed is heb je een ttyAMA0 in je lijstje staan, dat zou de Gen 5 Stick moeten zijn.

Als het dan uiteindelijk goed gevonden is zal je icoontje in de hardware lijst blauw moeten worden, deze kan eerst nog even rood zijn omdat die alles moet laden.

• luigi87
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:46:
Wellicht stomme vraag, maar maakt het ook nog uit in welke usb poort je die Somfy stick drukt ? is RPI3

Thanks again...

[...]
Somfy Stick? bedoel je zwave, maar aan aangepast door autocorrect :P. Nope maakt niet uit de RPI3 herkend de stick en geeft een ttyAMA0. Pas als je meer Seriele antenne's o.i.d. gaat het nummertje oplopen, dit omdat er meer aparaten zijn die een serieel protocol gebruiken (RS232/ RS485). Meer info zie hier

• Dreamcatcher
Aha dacht al zoiets... loop me rot te zoeken wat het is waarom ik het niet aan de praat krijg lol.....

https://photos.app.goo.gl/fSqvKXC4VxFD5LYA3

Ik bedoel dus eigenlijk welke poort ik hier zou moeten kiezen gevoel zegt dan USB ? maaaaar... dan doet'ie ook niks lol
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Somfy Stick? bedoel je zwave, maar aan aangepast door autocorrect :P. Nope maakt niet uit de RPI3 herkend de stick en geeft een ttyAMA0. Pas als je meer Seriele antenne's o.i.d. gaat het nummertje oplopen, dit omdat er meer aparaten zijn die een serieel protocol gebruiken (RS232/ RS485). Meer info zie hier

Dreamcatcher wijzigde deze reactie 30-08-2017 14:24 (5%)

• luigi87
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:02:
Aha dacht al zoiets... loop me rot te zoeken wat het is waarom ik het niet aan de praat krijg lol.....

https://photos.app.goo.gl/fSqvKXC4VxFD5LYA3

Ik bedoel dus eigenlijk welke poort ik hier zou moeten kiezen gevoel zegt dan USB ? maaaaar... dan doet'ie ook niks lol

[...]
Aan je foto te zien herkend die hem nu wel. want je ziet dus de verise van Open Zwave staan. zometeen moet de rode knop van instellingen blauw worden. dat doet die na ca. 5 a 10 minuten, afhankelijk van of je veel batterij sensor hebt. (vertaald wat hij nu doet is even alle nodes pingen en de pong afwachten. als alle pongs binnen zijn binnen met een bepaalde maximum tijd is hij klaar)

• Dreamcatcher
Oke nu dus gewoon poos geduld hebben, er hangt echter verder nog niks aan he, alleen die usb zit erin.

https://photos.app.goo.gl/76RbG4KU1vl6uWNC3

Wel fijn dat jullie kunnen helpen.... tja had misschien beter de meest gebruikte dongle moeten kopen lol.
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Aan je foto te zien herkend die hem nu wel. want je ziet dus de verise van Open Zwave staan. zometeen moet de rode knop van instellingen blauw worden. dat doet die na ca. 5 a 10 minuten, afhankelijk van of je veel batterij sensor hebt. (vertaald wat hij nu doet is even alle nodes pingen en de pong afwachten. als alle pongs binnen zijn binnen met een bepaalde maximum tijd is hij klaar)

• renedis
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Edit:
met pushover kan je maar 1 account koppelen aan Domoticz toch? Ik wil namelijk dat meldingen zowel naar mijn telefoon gaan als naar die van me vriendin.
En waarom heb je specifiek voor Pushover gekozen? en niet voor Pushbullet of Pushsafe?
Pushover was makkelijk, geen specifieke reden.

Je kan bij Pushover groepen aanmaken en daar per telefoon users aan hangen.
Naast Pushover maak ik ook gebruik van telegram voor m'n deurbel melding naar m'n telefoon (incl foto).

• luigi87
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:52:
Oke nu dus gewoon poos geduld hebben, er hangt echter verder nog niks aan he, alleen die usb zit erin.

https://photos.app.goo.gl/76RbG4KU1vl6uWNC3

Wel fijn dat jullie kunnen helpen.... tja had misschien beter de meest gebruikte dongle moeten kopen lol.

[...]
Hij is te zien klaar met laden. Wat je kan doen in je nodes (sensoren ) toevoegen. Dat doe je door rechtsboven op "Node beheer" te drukken, en dan Sensor toevoegen.
Vaak moet je dan op de node 3 keer snel achter elkaar op een knop drukken (de B button) en dan zou je een melding op domoticz moeten krijgen dat is toegevoegd.
Tip: Doe dit op de locatie waar de sensor komt, en met een mobiel apparaat waar je de Domoticz interfase voor je neus hebt.

Geen probleem, we hebben het allemaal moeten leren. En daar is dit topic tenslotte ook voor!
quote:
renedis schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Pushover was makkelijk, geen specifieke reden.

Je kan bij Pushover groepen aanmaken en daar per telefoon users aan hangen.
Naast Pushover maak ik ook gebruik van telegram voor m'n deurbel melding naar m'n telefoon (incl foto).
Ow ja, dat was de reden waarom ik Pushbullet op een gegeven moment niet meer gebruikte. De snapshots kunnen niet mee met de notificatie.

Maar als ik Pushover intregreer dan moet ik 2 keer ff de app kopen (2 google accounts) en een groep aanmaken waar we beide in zitten dus. Maar wat ik nu niet begrijp: de API en KEY zitten toch vast aan je account en niet aan een groep?

Edit:
Ah gevonden, je krijgt een nieuwe key daarvoor.

luigi87 wijzigde deze reactie 30-08-2017 15:55 (30%)

• Dreamcatcher
Fijn te horen, ik heb dankzij het forum en zelf veel prutsen al veel aan de praat gekregen, ook nu weer :

https://drive.google.com/...ldEM2ejQ/view?usp=sharing

maar ik heb de 2e rookmelder toegevoegd, maar vervolgens is deze in mijn hardware nergens meer terug te vinden, en hoe kan ik die melding wegkrijgen dat ie nog niet klaar is of waar kan ik ergens de foutmelding vinden die hier over gaat ?

Thanks.
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Hij is te zien klaar met laden. Wat je kan doen in je nodes (sensoren ) toevoegen. Dat doe je door rechtsboven op "Node beheer" te drukken, en dan Sensor toevoegen.
Vaak moet je dan op de node 3 keer snel achter elkaar op een knop drukken (de B button) en dan zou je een melding op domoticz moeten krijgen dat is toegevoegd.
Tip: Doe dit op de locatie waar de sensor komt, en met een mobiel apparaat waar je de Domoticz interfase voor je neus hebt.

Geen probleem, we hebben het allemaal moeten leren. En daar is dit topic tenslotte ook voor!

[...]

Ow ja, dat was de reden waarom ik Pushbullet op een gegeven moment niet meer gebruikte. De snapshots kunnen niet mee met de notificatie.

Maar als ik Pushover intregreer dan moet ik 2 keer ff de app kopen (2 google accounts) en een groep aanmaken waar we beide in zitten dus. Maar wat ik nu niet begrijp: de API en KEY zitten toch vast aan je account en niet aan een groep?

Edit:
Ah gevonden, je krijgt een nieuwe key daarvoor.

• Dreamcatcher
NEO COOLCAM NAS-WR01ZE z-wave EU Smart Stekker Socket Domotica Alarmsysteem home
http://s.aliexpress.com/UjY7J3MV
(from AliExpress Android)

En ook hier :

https://gearbest.app.link/vNmsB0CD2F

Kwam deze tegen zouden moeten werken volgens de verkoper dit is toch wel wat anders dan 54.00 voor de Fibaro

Dreamcatcher wijzigde deze reactie 30-08-2017 22:54 (10%)

• luigi87
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:42:
Fijn te horen, ik heb dankzij het forum en zelf veel prutsen al veel aan de praat gekregen, ook nu weer :

https://drive.google.com/...ldEM2ejQ/view?usp=sharing

maar ik heb de 2e rookmelder toegevoegd, maar vervolgens is deze in mijn hardware nergens meer terug te vinden, en hoe kan ik die melding wegkrijgen dat ie nog niet klaar is of waar kan ik ergens de foutmelding vinden die hier over gaat ?

Thanks.

[...]
Denk dat het toevoegen niet goed is gegaan. Als je hem in de lijst niet ziet is die niet gekopelt. Ik zou je rookmelder even resetten volgens de procedure in de handleiding en opnieuw toevoegen zoals bij de anderen.
quote:
Dreamcatcher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:39:
NEO COOLCAM NAS-WR01ZE z-wave EU Smart Stekker Socket Domotica Alarmsysteem home
http://s.aliexpress.com/UjY7J3MV
(from AliExpress Android)

En ook hier :

https://gearbest.app.link/vNmsB0CD2F

Kwam deze tegen zouden moeten werken volgens de verkoper dit is toch wel wat anders dan 54.00 voor de Fibaro
Heb van neo coolcam zowel een paar powerplugs als motion sensoren in gebruik en werken prima. Kwaliteit is wel minder, maar goed de prijs ook!

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
luigi87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:06:
[...]
Heb van neo coolcam zowel een paar powerplugs als motion sensoren in gebruik en werken prima. Kwaliteit is wel minder, maar goed de prijs ook!
Wat is er minder aan de kwaliteit van de neocam powerplugs? Gisteren eentje ontvangen , lijkt tot nu toe prima te werken. Zit er aan te denken om er meer te gaan bestellen. Maar ben dus benieuwd wat er minder aan zou zijn qua kwaliteit.

www.degroot-it.nl

• PCU Barneveld
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 31-08 00:06
vind het comect knopje van de orginele toch ook niet zo super stevig aanvoelen wat mij betreft hadden ze daar ook gewoon een gaatje waar je een paperclip in moet steken van mogen maken is iets als t goed gaat maar eenmalig gebruikt wordt toch ben ook wel benieuwd dan welke kwaliteit je bedoelt een verschil van bijna 35 euro mag je toch moeten merken fibaro is belachelijk duur

• degroot
  • Niet online
Doen je . en , van het toetsenbord het niet?

www.degroot-it.nl

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 10-09 22:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Hihi, de shift knop ook niet denk ik...

• PCU Barneveld
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 31-08 00:06
haha nee stomme windows tablet op bed gebruiken blijft waardeloos ding 😁😜

• Bockelaar
die neo coolcam PIr en tussenstekkers zijn uitstekend. Ook de deur/raamsensoren zijn prima. Hoe vaak moet je het knopje gebruiken dan?
Ik zie niet in waarom ik 50-ish¤ moet neerleggen voor een "merk" terwijl hetzelfde artikel voor minder dan de helft ook beschikbaar is.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• anconakip
quote:
Bockelaar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:48:
die neo coolcam PIr en tussenstekkers zijn uitstekend. Ook de deur/raamsensoren zijn prima. Hoe vaak moet je het knopje gebruiken dan?
Ik zie niet in waarom ik 50-ish¤ moet neerleggen voor een "merk" terwijl hetzelfde artikel voor minder dan de helft ook beschikbaar is.
Moet je nog een special apparaat hebben om deze neo coolcam spullen te gebruiken of kunnen ze gewoon toegevoegd worden in een bestaand zwave netwerk?

• Bockelaar
zit bij mij gewoon gemixt op een Aotec controller in een Raspberry Pi 3:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
019 (0x13)  Badkamer Raam   Neo CoolCam Door/Window Detector    Neo CoolCam 
016 (0x10)  Smartlamp   Domitech Smart LED Retrofit Kit ZE27EU  Domitech    
015 (0x0f)  Beweging hal    Neo CoolCam Battery Powered PIR Sensor  Neo CoolCam 
014 (0x0e)  Tobias Raam Neo CoolCam Door/Window Detector    Neo CoolCam
012 (0x0c)  Beweging 1  Neo CoolCam Battery Powered PIR Sensor  Neo CoolCam
011 (0x0b)  Rookmelder  FIBARO System FGSD002 Smoke Sensor  FIBARO System
010 (0x0a)  Achterdeur  Neo CoolCam Door/Window Detector    Neo CoolCam
009 (0x09)  Sjors Raam  Neo CoolCam Door/Window Detector    Neo CoolCam 
008 (0x08)  Reserve Everspring AN180 Plug-in ON/OFF Module  Everspring
007 (0x07)  Leeslamp    Everspring AN180 Plug-in ON/OFF Module  Everspring
006 (0x06)  Aquarium    Everspring AN180 Plug-in ON/OFF Module  Everspring
004 (0x04)  Garnalenbak Everspring AN180 Plug-in ON/OFF Module  Everspring
003 (0x03)  Buitenlampen Achter Neo CoolCam Power plug 12A  Neo CoolCam
002 (0x02)  Voordeur    Aeotec ZW089 Recessed Door Sensor Gen5  Aeotec
001 (0x01)  Controller  Aeotec ZW090 Z-Stick Gen5   Aeotec

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 17:47

BazzH

Kei-goed...

Ik heb sinds deze week ook zo'n Neo Coolcam powerplug in gebruik. Doet wat hij moet doen.... Wat kan ik er meer over zeggen? Includen ging direct goed in Domoticz. Het is gewoon Zwave (plus), dus je hebt niets extras nodig als je nu al Zwave (plux) hebt.

Ik heb hem gewoon bij mijn vaste NL webshop besteld. 40 euro.

Mocht ik meer van Neo Coolcam willen hebben, dan ga ik misschien toch maar eens naar AliExpress kijken. De prijzen zijn zo op het eerste oog erg aantrekkelijk. Ben alleen wel bang dat je een maand op levering gaat wachten.

Ik hoop dat merken als Neo Coolcam ervoor gaan zorgen dat de grote jongens als Fibaro en Qubino gedwongen worden hun prijzen wat meer concurrerend te maken. Want elke keer als ik iets van Fibaro bestel (even de Dimmer 2 uitgezonderd, want die is echt niet duur) doet de prijs toch een beetje pijn.

BazzH wijzigde deze reactie 31-08-2017 08:06 (30%)

Think smart........ Act stupid........

• Bockelaar
40¤? Nu in de sale nog geen 19¤, en die shop is echt betrouwbaar. Sure, het duurt een week of 2-3-4, mja...ik bestel vaak gewoon X keer 1 item zodat het onder de 22¤ per pakje blijft :)
Scheelt serieus geld als je al je ramen en deuren voorziet van seensoren, en je PIR's ophangt, tussenstekkers plaatst enzovoort.

Deze store dus:
https://nl.aliexpress.com...ries-and/32700470839.html

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

quote:
Bockelaar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:03:
40¤? Nu in de sale nog geen 19¤, en die shop is echt betrouwbaar. Sure, het duurt een week of 2-3-4, mja...ik bestel vaak gewoon X keer 1 item zodat het onder de 22¤ per pakje blijft :)
Scheelt serieus geld als je al je ramen en deuren voorziet van seensoren, en je PIR's ophangt, tussenstekkers plaatst enzovoort.

Deze store dus:
https://nl.aliexpress.com...ries-and/32700470839.html
Ga ik me toch eens in verdiepen. Deze powerplug was een "spoedje", dus die had ik toch niet daar besteld. Heb de woonkamer helemaal opnieuw ingericht en kwam ineens een powerplug tekort, omdat ik mijn 6-voudige Zwave stekkerdoos anders ingezet heb nu. Ik was het handmatig bedienen van de schemerlamp in de hoek van de woonkamer dezelfde dag alweer beu. :)

Ik twijfel wel een beetje aan die PIR. Natuurlijk, hij is lekker goedkoop. Maar die Fibaro multisensor kan wel een stuk meer: seismograaf, bewegingsmelder, temperatuursensor en lichtsensor...

Mijn vaste NL webshop levert de Neo Coolcam PIR overigens voor 111 euro per 4 stuks (25 euro extra voor elke extra PIR).

• Dreamcatcher
quote:
BazzH schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:59:

Ik heb hem gewoon bij mijn vaste NL webshop besteld. 40 euro.

Mocht ik meer van Neo Coolcam willen hebben, dan ga ik misschien toch maar eens naar AliExpress kijken. De prijzen zijn zo op het eerste oog erg aantrekkelijk. Ben alleen wel bang dat je een maand op levering gaat wachten.
Tja ik heb echt wel ff die max maand wachten er voor over, scheelt gewoon veels te veel in geld, 18,00 of 40 t/m 60 euro is toch echt wel de moeite van het wachten voor me waard, en de kosten voor invoeren enz....9 van de 10 x krijg ik de spullen zo binnen zonder bij te betalen, er komt gewoonweg te veel binnen vanuit China :-)
Dus als je geen spoed hebt, is die neocool echt een aanrader !!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-09 13:34
Iemand een idee of Hank spul ondersteund word door Domoticz? https://www.robbshop.nl/v...ontroller-hkzw-scn04-hank

Mijn blog op Webstack.nl

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:45
quote:
Zelf heb ik geen idee, maar je hebt 14 dagen bedenktijd. Dus mocht het niet werken kun je het zo terug sturen als je alles netjes houd. Of anders hun even mailen. Vermoed dat ze ook wel interesse hebben bij een antwoord, gezien domoticz op onbekend staat.

grote_oever wijzigde deze reactie 31-08-2017 09:59 (13%)

• Neal
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 09:29
quote:
Bockelaar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:03:
ik bestel vaak gewoon X keer 1 item zodat het onder de 22¤ per pakje blijft :)
Beetje off-topic misschien, maar waarom onder de ¤22,- blijven? Douane?

• GrooV
quote:
Neal schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Beetje off-topic misschien, maar waarom onder de ¤22,- blijven? Douane?
Jup

Mijn blog op Webstack.nl

• Perlian
  • Laatst online: 20-09 10:59
quote:
Op https://github.com/domoti...manufacturer_specific.xml zijn de volgende devices opgenomen:

<Manufacturer id="0208" name="Hank">
<Product type="0101" id="0005" name="HKZW-SO01 Smart Plug" config="hank/hkzw-so01-smartplug.xml"/>
<Product type="0100" id="000a" name="HKZW-SO05 Smart Plug" config="hank/hkzw-so05-smartplug.xml"/>
<Product type="0200" id="0006" name="HKZW-MS01 Multisensor" config="hank/hkzw-ms01.xml"/>
<Product type="0200" id="0008" name="HKZW-DWS01 Door/Window Sensor" config="hank/hkzw-dws01.xml"/>
<Product type="0201" id="0008" name="HKZW-DWS01 Door/Window Sensor" config="hank/hkzw-dws01.xml"/>
<Product type="0200" id="0009" name="HKZW-SCN01 Scene Controller" config="hank/scenecontroller1.xml"/>
<Product type="0200" id="000b" name="HKZW-SCN04 Scene Controller" config="hank/scenecontroller4.xml"/>
</Manufacturer>

Dus ja, er werken ook devices van Hank met Domoticz..

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

quote:
Perlian schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Op https://github.com/domoti...manufacturer_specific.xml zijn de volgende devices opgenomen:

<Manufacturer id="0208" name="Hank">
<Product type="0101" id="0005" name="HKZW-SO01 Smart Plug" config="hank/hkzw-so01-smartplug.xml"/>
<Product type="0100" id="000a" name="HKZW-SO05 Smart Plug" config="hank/hkzw-so05-smartplug.xml"/>
<Product type="0200" id="0006" name="HKZW-MS01 Multisensor" config="hank/hkzw-ms01.xml"/>
<Product type="0200" id="0008" name="HKZW-DWS01 Door/Window Sensor" config="hank/hkzw-dws01.xml"/>
<Product type="0201" id="0008" name="HKZW-DWS01 Door/Window Sensor" config="hank/hkzw-dws01.xml"/>
<Product type="0200" id="0009" name="HKZW-SCN01 Scene Controller" config="hank/scenecontroller1.xml"/>
<Product type="0200" id="000b" name="HKZW-SCN04 Scene Controller" config="hank/scenecontroller4.xml"/>
</Manufacturer>

Dus ja, er werken ook devices van Hank met Domoticz..
Die dikgedrukte, dat is 'm.

• luigi87
quote:
degroot schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:14:
[...]

Wat is er minder aan de kwaliteit van de neocam powerplugs? Gisteren eentje ontvangen , lijkt tot nu toe prima te werken. Zit er aan te denken om er meer te gaan bestellen. Maar ben dus benieuwd wat er minder aan zou zijn qua kwaliteit.
quote:
PCU Barneveld schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:40:
vind het comect knopje van de orginele toch ook niet zo super stevig aanvoelen wat mij betreft hadden ze daar ook gewoon een gaatje waar je een paperclip in moet steken van mogen maken is iets als t goed gaat maar eenmalig gebruikt wordt toch ben ook wel benieuwd dan welke kwaliteit je bedoelt een verschil van bijna 35 euro mag je toch moeten merken fibaro is belachelijk duur
De mindere kwaliteit aan de buiten is dat het connect knopje wat losjes zit en goedkoop aanvoelt. ook het gebruikte plastic schild is minder dik en stevig.
Het voornaamste zit aan de binnenkant (ik had er 1 die na 2 weken al stuk was, is goed opgelost hoor. Maar deze heb ik toen opengemaakt) de solderingen vondt ik wat slecht eruit zien en soms wat simpel aan elkaar gezet.

Hier en Hier vindt je aantal foto van anderen die hem open hebben gemaakt.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb er momenteel ook 4 in mijn systeem zitten omdat ze zo goedkoop zijn. ben er zeker wel tevreden mee en werken nu na een half jaar nog prima.
Maar ik vindt wel dat je weet van moet hebben als je ze aanschaft. Je moet namelijk niet verwachten dat je de kwaliteit van een Fibaro krijgt!

• degroot
  • Niet online
quote:
Ik heb de Hank Deur-sensor , en die werkt uitstekend!

www.degroot-it.nl

• GrooV
-

GrooV wijzigde deze reactie 31-08-2017 11:49 (100%)
Reden: verkeerde topic

Mijn blog op Webstack.nl

• DjAntoon
Oorspronkelijke gedimde stand. Ook een qubino doet dit met de pulsdrukker prima. Echter via de GUI heb ik een probleem. Zie wat eerder...
Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*