• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Iemand ervaring met https://nl.aliexpress.com...art-Home/32616482898.html ? Lijkt me net wat interessanter dan ESP-POW, want reeds netjes ingebouwd (we moeten aan de vrouw denken hé O-) )? Zou er mee willen checken of de wasmachine/droogkast klaar is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
naftebakje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:26:
Iemand ervaring met https://nl.aliexpress.com...art-Home/32616482898.html ? Lijkt me net wat interessanter dan ESP-POW, want reeds netjes ingebouwd (we moeten aan de vrouw denken hé O-) )? Zou er mee willen checken of de wasmachine/droogkast klaar is.
Zou moeten lukken:
https://www.domoticz.com/...hp?f=65&t=18093&start=100
https://github.com/mjg59/python-broadlink

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Meer mensen last dat Pushover niet meer werkt??

Zowel met een naar laatste beta alswel met de laatste.

Bing

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:45
bing69 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:19:
Meer mensen last dat Pushover niet meer werkt??

Zowel met een naar laatste beta alswel met de laatste.
alle http notificaties hebben sinds een aantal problemen. Er is helaas nog geen oplossing.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06
Neal schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Beetje off-topic misschien, maar waarom onder de €22,- blijven? Douane?
ja. Beter 5x 1 item dan alle 5 in 1 pakje laten komen. Verzenden is bij Aliexpress in het algemeen toch gratis, dus laat dan maar gewoon 5 pakjes komen onder de 22€ ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:28

Wokschotel

Op 6 wielen

In mijn Loxone-domotica systeem wil ik het energieebruik monitoren. Daarvoor lees ik (tijdelijk) de Domoticz meetgegevens uit. In de JSON output van het commando http://192.168.2.14:8080/...lity&used=true&order=Name staat de regel: "Data" : "6320708;6051281;0;0;218;0",

Ik wil de informatie uit die regel parsen en zo inlezen in Loxone, maar wat zijn dat voor velden? De 218 komt overeen met het actuele energieverbruik in watt ('Usage') en ik vermoed dat die 6320708 en 6051281 de actuele meterstanden zijn, dus totaal verbruik in kwH (meter 1 hoogtarief resp meter 2 laagtarief). Kan iemand dat bevestigen?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Bockelaar
is dat een slimme meter die je uitleest via een P1 poort? Zo ja dan is het Gebruik 1, Gebruik 2, Levering 1, Levering 2, Actueel verbruik en die laatste 0 geen idee, water oid in de toekomst?

[ Voor 54% gewijzigd door Bockelaar op 31-08-2017 21:14 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Bockelaar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:09:
is dat een slimme meter die je uitleest via een P1 poort? Zo ja dan is het Gebruik 1, Gebruik 2, Levering 1, Levering 2, Actueel verbruik en die laatste 0 geen idee, water oid in de toekomst?
Die laatste 0 is dan actueel levering waarschijnlijk.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• noordermerik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Iemand al gemerkt dat de website van Domoticz uit de lucht gehaald is?
Kreeg de volgende melding te zien: Offline gezet door hsc vanwege abuse op 31aug

Op welke manier is installatie op een Rasberry Pi nog wel mogelijk?

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 13:18
noordermerik schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:57:
Iemand al gemerkt dat de website van Domoticz uit de lucht gehaald is?
Kreeg de volgende melding te zien: Offline gezet door hsc vanwege abuse op 31aug

Op welke manier is installatie op een Rasberry Pi nog wel mogelijk?
Dan heb ik vanavond geluk gehad want bij mij werkte de installatie nog wel. Kijk hier eens voor een alternatief:
https://github.com/domoti...ob/development/INSTALL.md

PSN: PcDCch

• noordermerik
Ben een 'starter' met de RasPi en net begonnen met de "sudo apt-get upgrade" van de Pi zelf; kan wel effe duren, maar zal daarna eens snuffelen bij GitHub.

Alvast bedankt voor de tip!

• noordermerik
Mozart schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Dan heb ik vanavond geluk gehad want bij mij werkte de installatie nog wel. Kijk hier eens voor een alternatief:
https://github.com/domoti...ob/development/INSTALL.md
Via goochelen de volgende commandline gevonden, die ik straks na de upgrade zal proberen:

You can install Domoticz by running the following command: sudo curl -L install.domoticz.com | bash

Vermoedelijk zal dat problemen geven als de website offline is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordermerik
noordermerik schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Via goochelen de volgende commandline gevonden, die ik straks na de upgrade zal proberen:

You can install Domoticz by running the following command: sudo curl -L install.domoticz.com | bash

Vermoedelijk zal dat problemen geven als de website offline is gehaald.
Zojuist het commando uitgevoerd, maar krijg de melding: 404 Not Found.
Waardeloos, nu kan ik de P1 van de slimme meter niet gaan uitlezen en loggen!
Hopelijk komt er snel een oplossing of een alternatief. Wie het weet mag het zeggen .....

WHOIS even geraadpleegd en vindt het merkwaardig dat de eigenaar/gebruiker anoniem lijkt te zijn:

RAW WHOIS DATA
Domain Name: domoticz.com
Registry Domain ID: 1758593236_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.rrpproxy.net
Registrar URL: http://www.transip.nl
Updated Date: 2016-11-10T19:27:23.0Z
Creation Date: 2012-11-11T14:18:56.0Z
Registrar Registration Expiration Date: 2017-11-11T14:18:56.0Z
Registrar: Key-Systems GmbH
Registrar IANA ID: 269
Registrar Abuse Contact Email: email@key-systems.net
Registrar Abuse Contact Phone: +49.68949396850
Domain Status: ok https://icann.org/epp#ok
Registry Registrant ID: Not Available From Registry
Registrant Name: Rob Peters
Registrant Organization:
Registrant Street: Somewhere 123
Registrant City: City
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: 1234 AA
Registrant Country: NL
Registrant Phone: +31.123456789
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: email@dvbcontrol.com
Registry Admin ID: Not Available From Registry
Admin Name: Rob Peters
Admin Organization:
Admin Street: Somewhere 123
Admin City: City
Admin State/Province:
Admin Postal Code: 1234 AA
Admin Country: NL
Admin Phone: +31.123456789
Admin Phone Ext:
Admin Fax:
Admin Fax Ext:
Admin Email: email@dvbcontrol.com
Registry Tech ID: Not Available From Registry
Tech Name: Rob Peters
Tech Organization:
Tech Street: Somewhere 123
Tech City: City
Tech Postal Code: 1234 AA
Tech State/Province:
Tech Country: NL
Tech Phone: +31.123456789
Tech Phone Ext:
Tech Fax:
Tech Fax Ext:
Tech Email: email@dvbcontrol.com
Registry Billing ID: Not Available From Registry
Billing Name: Rob Peters
Billing Organization:
Billing Street: Somewhere 123
Billing City: City
Billing State/Province:
Billing Postal Code: 1234 AA
Billing Country: NL
Billing Phone: +31.123456789
Billing Phone Ext:
Billing Fax:
Billing Fax Ext:
Billing Email: email@dvbcontrol.com
Name Server: adel.ns.cloudflare.com
Name Server: piotr.ns.cloudflare.com
DNSSEC: unsigned
URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System: https://wdprs.internic.net/
>>> Last update of WHOIS database: 2017-08-31T21:19:29.0Z <<<

For more information on Whois status codes, please visit https://www.icann.org/epp

[ Voor 64% gewijzigd door noordermerik op 01-09-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Ik zou ook niet met mijn hele naam, adres en telefoonnummer op het internet gaan staan, zou daar niets achter zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordermerik
Douwe63 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:23:
Ik zou ook niet met mijn hele naam, adres en telefoonnummer op het internet gaan staan, zou daar niets achter zoeken...
Daar heb je een punt!
Als de website maar weer snel de lucht in gaat en we Domoticz kunnen installeren :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ze zijn op de hoogte, had een post gedaan op FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Probeer deze site eens:

https://domoticz.phil.wf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Bockelaar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:09:
Ja klopt, is een slimme meter via de P1 poort, sorry, vergeten te melden. Gebruik 1/2 en levering 1/2 zijn dan gewoon in kWh neem ik aan?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Site stuurde 600+ mails en had berg traffic. Wordt aan gewerkt weer online te komen. Vermoedelijk zonder de mail functionaliteit (tijdelijk)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
Wokschotel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:23:
[...]

Ja klopt, is een slimme meter via de P1 poort, sorry, vergeten te melden. Gebruik 1/2 en levering 1/2 zijn dan gewoon in kWh neem ik aan?
Watt denk ik zo te zien bij mij :)

code:
1
2
3
4
"Data" : "2596523;2006439;990153;2503658;0;1445",

Teller: T1: 2596.523, T2: 2006.439
Teller Retour: R1: 990.153, R2: 2503.687

En op dit moment lever ik 1445W terug en gebruik dus 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
Onwaarschijnlijk. Ik ben net gisteren begonnen met Domoticz te installeren op een pi en mijn watermeter aangesloten (met een s0 pulse counter). Wil ik deze ochtend opzoeken hoe ik die factor 10 die Domoticz teveel aangeeft kan aanpassen, krijg ik "abuse" op mijn scherm. Ik dacht écht dat ik al gebannen was na mijn avondje opzoeken/installeren/eerste stapjes zetten :)

Mocht iemand een snelle tip hebben waar ik de gelogde waarden uit de database aanpas. (ik heb pulses per hour nu 10x hoger gezet, ik neem aan dat dat de bedoeling is). Maar doe niet teveel moeite, ik neem aan dat ik het ook kan opzoeken als de site terug up is. (is wel een heel erg basic vraag, neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Ach het was einde van de maand, kan best zijn dat er een grens gehaald is, bandbreedte ofzo...

De site is weer online, de load was te hoog...
The 'load' was to high... i'm in contact to see if they can put us on a separate VPS

[ Voor 43% gewijzigd door darkrain op 01-09-2017 10:16 . Reden: weer online plus quote van Gizmocuz ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordermerik
Bedankt voor de tip!
Bevat alleen de beta's, de map Stable is leeg. Inmiddels doet de website het weer; hoera!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Net begonnen me een beetje bezig te houden met Domoticz en heb de server nu draaien met wat Yeelight's en dat werkt tot op heden prima.
Nu was het idee om het verder te gaan uitbreiden met een Xiaomi Gateway of een Z-Wave maar er is nog al wat twijfel wat wijsheid is en ben dus benieuwd wat hier men zoal gebruikt heeft?
Uiteindelijk zal het er allemaal wel komen maar voor nu zit ik met een dilemma en ben ik beetje zoekende naar advies m.b.t. een smart/wall plug.

De wcd zit in het zicht dus met dat in het achterhoofd heb ik wat opties bedacht:
- Een Smartgateway 3 en adapters om van CH naar EU en vice-versa te kunnen maar daar het in het zicht zit ziet dat er niet uit.
- Een gateway 2 met een Smart plug plus adapters, ook weer stapelen wat niet echt mooi eruit ziet.
- Een Z-wave stick met smart plug en dus iets hogere kosten.

Wat is algemeen genomen de beste optie voor smart plugs, welk systeem dan ook?

/edit:
Als ik er zo over nadenk en nog wat dingen bekijk krijg ik het idee dat ik met een Z-wave stick in mijn NAS en wat smart wall plugs het best en flexibeler ben met toekomstige uitbreidingen?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 01-09-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Léon31
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 10:11
Gisteren aan het testen geweest met geofence app, maar krijg het niet voor elkaar. Ook al contact gehad op de domoticz site.

Ik heb een poort openstaan waarmee ik domoticz van buitenaf kan bereiken, deze werkt en ik kan ook alles bedienen. Echter als ik deze gegevens in app gebruik krijg ik een foutmelding.

Error:http://----------json.htm?type=command&param=switchlight&idx=1187&switchcmd=on

En in domoticz zelf krijg ik deze melding

Error: [web:8080] Failed authentication attempt, ignoring client request (remote address: 192.168.1.1)

Iemand enig idee waar het fout gaat, ik kom er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulussie66
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-12-2024
nokie schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:14:
Mocht iemand een snelle tip hebben waar ik de gelogde waarden uit de database aanpas. (ik heb pulses per hour nu 10x hoger gezet, ik neem aan dat dat de bedoeling is). Maar doe niet teveel moeite, ik neem aan dat ik het ook kan opzoeken als de site terug up is. (is wel een heel erg basic vraag, neem ik aan).
Had ik eerst ook bij mijn watermeter, je kunt dit aanpassen in Domoticz bij Instellingen naar tab Meter/Tellers en hier bij Water 1000 in te vullen.(volgens mij stond hier standaard 100)
Hierdoor krijg je netjes de m3 waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 12:25
schumi2004 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:05:De wcd zit in het zicht dus met dat in het achterhoofd heb ik wat opties:
- Een Smartgateway 3 en adapters om van CH naar EU en vice-versa te kunnen maar daar het in het zicht zit ziet dat er niet uit.
- Een gateway 2 met een Smart plug plus adapters, ook weer stapelen wat niet echt mooi eruit ziet.

/edit:
Als ik er zo over nadenk en nog wat dingen bekijk krijg ik het idee dat ik met een Z-wave stick in mijn NAS en wat smart wall plugs het best en flexibeler ben met toekomstige uitbreidingen?
Een relais achter de WCD is geen optie? Je moet dan wel een beetje het vermogen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Léon31 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:14:
Gisteren aan het testen geweest met geofence app, maar krijg het niet voor elkaar. Ook al contact gehad op de domoticz site.

Ik heb een poort openstaan waarmee ik domoticz van buitenaf kan bereiken, deze werkt en ik kan ook alles bedienen. Echter als ik deze gegevens in app gebruik krijg ik een foutmelding.

Error:http://----------json.htm?type=command&param=switchlight&idx=1187&switchcmd=on

En in domoticz zelf krijg ik deze melding

Error: [web:8080] Failed authentication attempt, ignoring client request (remote address: 192.168.1.1)

Iemand enig idee waar het fout gaat, ik kom er niet uit.
Welke app gebruik je en hoe heb je je authenticatie geregeld?
DomoFence kan namelijk alleen maar via Forms authenticatie inloggen, en niet via een loginpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Léon31
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 10:11
Ik gebruik geofence voor domoticz, of te wel domofence. Zoals daar beschreven staat moet je hem op "basic Auth" zetten. Zo staat het bij mij dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
schumi2004 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:05:
Net begonnen me een beetje bezig te houden met Domoticz en heb de server nu draaien met wat Yeelight's en dat werkt tot op heden prima.
Nu was het idee om het verder te gaan uitbreiden met een Xiaomi Gateway of een Z-Wave maar er is nog al wat twijfel wat wijsheid is en ben dus benieuwd wat hier men zoals gebruikt heeft?
Uiteindelijk zal het er allemaal wel komen maar voor nu zit ik met een dilemma en ben ik beetje zoekende naar advies m.b.t. een smart/wall plug.

De wcd zit in het zicht dus met dat in het achterhoofd heb ik wat opties:

/edit:
je doet het voorkomen alsof het een óf óf keuze is. Je kunt prima in een RPi een zwave stick hebben, samen met yeelights en een smartgateway gebruiken. Daarnaast een klikaanklikuit zender, alles kan. Enige is dat Domoticz dan als je hart fungeert in je domotica oplossing. Ik zie het probleem niet waarom je alles op één oplossing zou moeten bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bockelaar schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:51:
[...]

je doet het voorkomen alsof het een óf óf keuze is. Je kunt prima in een RPi een zwave stick hebben, samen met yeelights en een smartgateway gebruiken. Daarnaast een klikaanklikuit zender, alles kan. Enige is dat Domoticz dan als je hart fungeert in je domotica oplossing. Ik zie het probleem niet waarom je alles op één oplossing zou moeten bouwen?
Dat het overkomt alles op één oplossing te willen hebben is een misverstand. Ik ben me er bewust van dat ik zo'n beetje alles kan kiezen wat ik wil.
Wat betreft smart wall outlets leek mij tot nu z-wave het meest voor de hand liggende vanwege het twee richtings verkeer, vele uitbreidings mogelijkheden op z-wave aansich en het niet gestacked hebben van adapters omdat wij een EU plug hebben en bepaalde oplossing CH ;)

Dat er meerdere wegen zijn is mooi maar ik probeer het aantal wegen wel tot een minimum te beperken. Heb niet zo'n zin om voor een badkamer lampje (noem maar wat en niet op waarheid berust) in eens op kaku te moeten overstappen omdat z-wave dit niet kan. ;)
DjAntoon schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:10:
[...]

Een relais achter de WCD is geen optie? Je moet dan wel een beetje het vermogen in de gaten houden.
Hier moet ik me op inlezen maar het feit dat ik het vermogen mogelijk in de gaten moet gaan houden weerhoud me er al van, misschien voor later als ik wat meer wegwijs ben met domotica in z'n geheel. Toch bedankt voor meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 MiLight-spotjes bij de voordeur. Die gaan i.v.m. te zwakke antenne (vermoed ik) niet altijd de 1e keer aan. Onderstaand script werkt niet (ik vermoed omdat Domoticz concludeert dat de lamp al aangezet is). Hoe kan ik dit het beste omzeilen? Als ik de Domoticz JSON-url meerdere keren aanroep (handmatig) werkt het prima. Met os.execute in mijn lua-script wordt de boel heel traag. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
[code]
if (devicechanged['VoordeurSpots_Switch'] == 'On') then
commandArray['VoordeurSpots'] = 'On'
commandArray['VoordeurSpots'] = 'On AFTER 1'
commandArray['VoordeurSpots'] = 'On AFTER 2'
commandArray['VoordeurSpots'] = 'On AFTER 3'
commandArray['VoordeurSpots'] = 'On AFTER 4'
end
[/code]
VoordeurSpots_Switch is een dummy. Ik gebruik een MiLight Gateway o.b.v. een NodeMCU v3, antenne wil ik nog vervangen maar heb ik de mogelijkheid nu niet toe.

Laat maar, ik kan het aantal packet repeats instellen in de Milight interface 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 21:42
Het voorbeeld zal inderdaad niet werken, alleen de laatste wordt gestuurd (mits de switch uit staat).
Wat je zou kunnen doen is via een shell script 2 keer de switch sturen met een json url met een sleep van 1 of 2 seconden ertussen.

Als het Kaku is zou je ook nog een steunzender kunnen kopen die het signaal nog eens doorstuurt. Nadeel is wel dat je kaku band een seconde of 5 volledig dicht zit. Als het zwave is kun je ook een steunpunt of zo toevoegen.

Edit: niet goed gelezen en probleem al opgelost blijkbaar

[ Voor 6% gewijzigd door janne_nl op 01-09-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

Nog niet, ik heb ze nog niet binnen.
@M.v.Veelen sturen die deurcontacten ook een alarm af? of enkel aan/uit?
Net terug van vakantie, dus ik vermoed dat je inmiddels al een antwoord hebt. Zo niet: nee, ze geven geen alarm af. Je kunt ze echter wel gebruiken in je alarm-setup als je dat wilt. Heb er net weer 2 binnen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63

Hmm, net een gateway 2 besteld, wist niet dat er ook al een versie 3 was; zal eens kijken wat de verschillen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook nog wallplugs die via WiFi gaan, bijv. de Sonoff S20. Geen Gateway nodig, geen stick whatsoever. Ik heb er een aantal in gebruik en ben daar zeer over te spreken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00
Bockelaar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

ja. Beter 5x 1 item dan alle 5 in 1 pakje laten komen. Verzenden is bij Aliexpress in het algemeen toch gratis, dus laat dan maar gewoon 5 pakjes komen onder de 22€ ;)
Of je stuurt ze even een berichtje met het vriendelijke verzoek om een typefout te maken op het verzendlabel. Doen ze ook niet moeilijk over in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
M.v.Veelen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:17:
Je hebt ook nog wallplugs die via WiFi gaan, bijv. de Sonoff S20. Geen Gateway nodig, geen stick whatsoever. Ik heb er een aantal in gebruik en ben daar zeer over te spreken.
Moet je die dingen nog van andere firmware voorzien of zijn ze direct te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Douwe63 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:03:
[...]

Moet je die dingen nog van andere firmware voorzien of zijn ze direct te koppelen?
Ja, je kunt (moet) ze flashen met ESPeasy of (zoals ik het heb) met Tasmota firmware om ze icm Domoticz te gebruiken, maar dat is heel goed te doen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
jsiegmund schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:03:
[...]

Of je stuurt ze even een berichtje met het vriendelijke verzoek om een typefout te maken op het verzendlabel. Doen ze ook niet moeilijk over in China.
Meestal gooi ik er idd een mailtje naartoe met het verzoek er een "sample" zending van te maken met vermelding van lage kosten, voor die cooldingen bijvoorbeeld vermelden zij een waarde van 5US dollar dus kan je er wel 4 tegelijk bestellen :-)

Betalen tenslotte al genoeg belasting enz.... toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Nu was het idee om het verder te gaan uitbreiden met een Xiaomi Gateway of een Z-Wave maar er is nog al wat twijfel wat wijsheid is en ben dus benieuwd wat hier men zoal gebruikt heeft?

De wcd zit in het zicht dus met dat in het achterhoofd heb ik wat opties bedacht:

/edit:
Hier ondertussen 172 ! devices op Kaku, daarnaast sinds aantal dagen Zwave plus er bij met Fibaro melders en stopcontacten, de gateway van Xiamdinges is onderweg en zal met 10 deurcontacten ook worden gekoppeld, dus wat dat betreft kan je inderdaad alle kanten op met Domoticz, moet wel zeggen dat ik zonder dit fora er wel veel langer over gedaan zou hebben, sommige dingen zitten niet zo logisch in elkaar dat je het 1,2,3 zelf oplost dus ben heel blij met de ondersteuning van hier!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
Dreamcatcher schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:09:
[...]

Hier ondertussen 172 ! devices op Kaku, daarnaast sinds aantal dagen Zwave plus er bij met Fibaro melders en stopcontacten, de gateway van Xiamdinges is onderweg en zal met 10 deurcontacten ook worden gekoppeld, dus wat dat betreft kan je inderdaad alle kanten op met Domoticz, moet wel zeggen dat ik zonder dit fora er wel veel langer over gedaan zou hebben, sommige dingen zitten niet zo logisch in elkaar dat je het 1,2,3 zelf oplost dus ben heel blij met de ondersteuning van hier!!
Lolwut, 172 kaku devices? Zoveel stopcontacten heb ik niet eens in huis 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Douwe63 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:28:
[...]

Lolwut, 172 kaku devices? Zoveel stopcontacten heb ik niet eens in huis 8).
Haha niet alleen stopcontacten, lichten, tv's computer's enz enz.... kom je een heel eind hoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Officiele IOS app is uit, direct maar gekocht :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 23:09
Oogje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:22:
Officiele IOS app is uit, direct maar gekocht :)
Bij mij was ie gratis. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Hier ook, maar ben ook voor de extra opties gegaan.
Zijn echter een paar dingen die niet werken oa. notificaties! Bij anderen wel??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Over welke app hebben jullie het?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
Nice, meteen geïnstalleerd. Had al gezocht in de appstore maar dan vind je hem niet. Alleen via het linkje dat in die forumtread staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
bing69 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:42:
[...]

Wat betreft de notifications, heb je toevallig het Domoticz (systeem) beta channel?
In de laatste beta werken GCM/curl calls niet meer.. ligt niet aan de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
In de omschrijving van de app in appstore wordt gesproken over een geofencing feature. Ik zie daar echter niks van terug in de app zelf. Is dat een premium feature? Ik heb die namelijk wel in de Pilot app (betaalde versie), dus moet even kijken wat de meerwaarde is van de betaalde versie van de Domoticz app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
Inderdaad de officiele app is uit :-)
Hopelijk dat jullie het fijn vinden werken, zo niet laat maar weten via de domoticz forums!

Ik probeer altijd alle feedback te verzamelen (kan alleen niet altijd aan alle wensen voorzien natuurlijk)

de Android app is ondertussen anderhalf jaar al in Play Store, en nogsteeds in de top 5 (in 5 landen) onder de category Productiviteit.

--------------------------

Meet our new Domoticz app for iPad and iPhone!

We're extremely hAPPy right now. We just released the first verion of our iOS app, and it's going to change your Apple device forever.

Apple Store:
https://itunes.apple.com/...on/id1251318855?ls=1&mt=8

Demo video:
https://itunes.apple.com/app/id1251318855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
Marc O. schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:27:
In de omschrijving van de app in appstore wordt gesproken over een geofencing feature. Ik zie daar echter niks van terug in de app zelf. Is dat een premium feature? Ik heb die namelijk wel in de Pilot app (betaalde versie), dus moet even kijken wat de meerwaarde is van de betaalde versie van de Domoticz app.
Geofences ben ik nog mee bezig, net als speech control en wat andere functies. Dat stuk heb ik van de Android app teveel overgekopieerd, excuus.. zal het uit de app store description weghalen!
Thanks

Wat betreft meerwaarde, ik ken pilot eerlijk gezegd niet.
Hebben ze GCM notifications rechstreeks uit Domoticz?

Daarnaast werk ik samen met oprichter Domoticz, die doet regelmatig wijzigingen aanbrengen in Domoticz om de samenwerking met de app te verbeteren. Waaronder dat alle mobile apparten nu onder de settings/ other/ mobile devices nu geregistreerd worden. (en eventueel aan en uitgezet)

[ Voor 16% gewijzigd door galadril op 02-09-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
galadril schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:32:
[...]
Geofences ben ik nog mee bezig, net als speech control en wat andere functies. Dat stuk heb ik van de Android app teveel overgekopieerd, excuus.. zal het uit de app store description weghalen!
Thanks
No worries! App ziet er erg fraai uit! Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling. Ga ik zeer zeker in de gaten blijven houden!
galadril schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:32:
Wat betreft meerwaarde, ik ken pilot eerlijk gezegd niet.
Hebben ze GCM notifications rechstreeks uit Domoticz?
Durf ik niet te zeggen, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
Marc O. schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:35:
No worries! App ziet er erg fraai uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
bing69 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:42:
[...]

Klopt, grafieken krijg ik ook nergens. En alleen mn dingen op t dashboard zijn zichtbaar. Zal wel goedkomen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
galadril schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:23:
[...]

Wat betreft de notifications, heb je toevallig het Domoticz (systeem) beta channel?
In de laatste beta werken GCM/curl calls niet meer.. ligt niet aan de app
Yes, draai de laatste beta plus iOS 11b9

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Oogje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:53:
[...]

Klopt, grafieken krijg ik ook nergens. En alleen mn dingen op t dashboard zijn zichtbaar. Zal wel goedkomen binnenkort.
Grafieken heb ik wel!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:14
Sinds de meest recente update van Domoticz (nu een week of 4 geleden voor mij) krijg ik geen gasstanden meer binnen van de slimme meter. Vanwege de zomer ben ik de afgelopen weken niet vaak genoeg in de buurt van de pc geweest om me eraan te storen maar ik wil het nu eigenlijk wel weer werkend hebben...

Wat ik al heb gedaan:
-nog eens domoticz updaten.
-device gasmeter dis/enablen
-hardware p1 USB meter @ttyAMA0 dis/enablen
-rpi herstarten
-uitput van cat /dev/ttyAMA0 controleren (en daarmee ook de seriele verbinding voor Domoticz herinitialiseren)
De telegrammen van de meter lijken gewoon in orde, incl gasstand
Domoticz logs uitlezen:

code:
1
CLuaHandler: cannot read /home/pi/domoticz/scripts/lua_parsers/: Is a directory

geen idee of dat relevant is.. ook:

code:
1
P1 Smart Meter: Found gas meter on M-Bus channel 1

Heb ik nog iets over het hoofd gezien? Iemand een idee hoe ik mijn gasgebruik weer kan loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
bing69 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:20:
[...]

Yes, draai de laatste beta plus iOS 11b9
ja dan werken helaas gcm notifications tijdelijk niet .. wachten op een fix van domoticz :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
Oogje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:53:
[...]

grafieken moeten werken.
kan je mij anders een PM sturen met gegevens van je systeem + een view account zodat ik kan debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulpr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10-2023
Hi Galadril,

Ik heb de app ook direct gekocht. Ik deel met mijn liefhebbende echtgenote :-) de accounts maar ik kan hem op haar iPhone niet (premium) installeren. Klopt dat?

Keep up de good work!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 20:05
galadril schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:30:
Inderdaad de officiele app is uit :-)
Hopelijk dat jullie het fijn vinden werken, zo niet laat maar weten via de domoticz forums!

Ik probeer altijd alle feedback te verzamelen (kan alleen niet altijd aan alle wensen voorzien natuurlijk)

de Android app is ondertussen anderhalf jaar al in Play Store, en nogsteeds in de top 5 (in 5 landen) onder de category Productiviteit.

Meet our new Domoticz app for iPad and iPhone!

We're extremely hAPPy right now. We just released the first verion of our iOS app, and it's going to change your Apple device forever.

Apple Store:
https://itunes.apple.com/...on/id1251318855?ls=1&mt=8

Demo video:
https://itunes.apple.com/app/id1251318855

Ik kom niet verder dan het toevoegen van de server. Zie heel snel de Domoticz versie voor ik komen, maar daarna springt de tekst naar "ok" en kan ik alleen maar op "vorige" klikken.

Klopt het dat ik geen video zie? Alleen maar 5 afbeeldingen. En wat is het voordeel van deze app ten opzichte van de andere apps? Gezien ik al alles gekocht heb van pilot.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 03-09-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
grote_oever schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:23:
[...]

Ik kom niet verder dan het toevoegen van de server. Zie heel snel de Domoticz versie voor ik komen, maar daarna springt de tekst naar "ok" en kan ik alleen maar op "vorige" klikken.

Klopt het dat ik geen video zie? Alleen maar 5 afbeeldingen. En wat is het voordeel van deze app ten opzichte van de andere apps? Gezien ik al alles gekocht heb van pilot.
En je weet zeker dat je het goede adres en poort invult?
Deze app sluit meer aan op Domoticz met oa meldingen....

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 03-09-2017 09:35 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
bing69 schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:34:
[...]

En je weet zeker dat je het goede adres en poort invult?
Ja, weet ik zeker. Zie ook Domoticz versie voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
schulpr schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:13:
Hi Galadril,

Ik heb de app ook direct gekocht. Ik deel met mijn liefhebbende echtgenote :-) de accounts maar ik kan hem op haar iPhone niet (premium) installeren. Klopt dat?

Keep up de good work!

Rob
+1

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
grote_oever schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:35:
[...]

Ja, weet ik zeker. Zie ook Domoticz versie voorbij komen.
Oei jij bent wel snel!!
Tja dan weet ik het ook niet.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Wat bij mij hielp was het demo account gebruiken en daarin vervolgens de servergegevens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Overigens, ik heb Domoticx, Pilot en domoticz.

Domoticx is met afstand de duurste en wordt niet echt verder ontwikkeld maar vooral het eerste scherm is het mooiste en meest praktische. Veel info incl. camera's

Verder verwacht ik (bij mij werkt het nog niet) veel van de meldingen van Domoticz.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Marc O. schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:39:
Wat bij mij hielp was het demo account gebruiken en daarin vervolgens de servergegevens aanpassen.
Gebruik je https? Want als ik in het demi account scherm de gegevens weer aanpas naar http doet hij hetzelfde. Ik krijg de melding "ok", maar kan alleen op vorige klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Nee, http.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
bing69 schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:37:
[...]

Oei jij bent wel snel!!
Tja dan weet ik het ook niet.
Heb je een barometer in je device lijst?
Er komt een fix aan, maar op het moment werkt de connectie niet wanneer je een barometer hebt :)

dus of wachten op de fix (al aan apple aangeboden), of even barometer device weggooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
grote_oever schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:55:
[...]

Gebruik je https? Want als ik in het demi account scherm de gegevens weer aanpas naar http doet hij hetzelfde. Ik krijg de melding "ok", maar kan alleen op vorige klikken.
Ik had zelf geen barometer, en blijkbaar had ik bedacht dat daar een int waarde in zou staan :).. en later nooit meer een barometer getest (oeps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 20:21

Ethirty

Who...me?

galadril schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:15:
[...]

Er komt een fix aan, maar op het moment werkt de connectie niet wanneer je een barometer hebt :)

dus of wachten op de fix (al aan apple aangeboden), of even barometer device weggooien :)
Misschien moet je bij Apple je app-omschrijving ook even fixen. Je refereert aan NFC en de play store ;)
Ben hem nu aan het downloaden, gisteren deed de link het bij mij niet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Ben eens voorzichtig aan het kijken naar een dedicated / simpele tablet voor aan de muur met daarop een configureerbaar dashboard waar ik ook beelden van mijn ip-camera's kan tonen. Kan iemand een 3rd party dashboard aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 20:04
Iemand ervaring met een bmp180 barometrische druksensor en domoticz via esp-easy?
Ik heb deze sensor op m'n nodemcu esp-easy bordje aangesloten en in esp-easy zie ik alle waardes verschijnen.
In domoticz echter blijft de druk op 0 hPa staan. (de temperatuur ziet hij wel).
De sensor geeft dus wel data door aan domoticz maar de druk blijft 0 hPa.
Andere sensoren gaan wel gewoon goed.
(lichtsensor ds18b20 temperatuur enz....).

edit: de log van domoticz ziet dit.
017-09-03 12:15:01.196 MQTT: Topic: domoticz/in, Message: {"idx":7857,"nvalue":0,"svalue":"21.4;0;0;1018;0"}

De waardes komen dus wel binnen maar domoticz doet er niks mee alleen met de temperatuur.

[ Voor 21% gewijzigd door ComTech op 03-09-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
galadril schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:15:
[...]

Yep, heb een barometer. Normaal zou ik hem voor je weggooien en nogmaals testen, maar heb er events aan hangen en wil dit niet in de soep laten lopen. Wacht dus even op de update.

bedankt voor de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Heeft iemand nog een tip voor een 2-draads mini inbouw schakelaar? Ik heb in onze nieuwe woning alleen een bruine en zwarte draad zitten geen blauwe. Er is dus geen stroom aanwezig in de aansluiting als de schakelaar uit is. Ik kan zwave en 433 aansturen met mijn setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Douwe63 schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:02:
Ben eens voorzichtig aan het kijken naar een dedicated / simpele tablet voor aan de muur met daarop een configureerbaar dashboard waar ik ook beelden van mijn ip-camera's kan tonen. Kan iemand een 3rd party dashboard aanraden?
Dashticz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54
We houden het even in de gaten, welke tablet heeft tot nu toe de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

dashticz! zeker makkelijk en mooi om aan de muur te hebben.

https://www.domoticz.com/wiki/Dashticz_V2_-_Installation

Ik heb nu een 10-inch met de volgende aan de muur hangen: https://www.amazon.com/Da...rome-plated/dp/B008E0Q0C0

[ Voor 22% gewijzigd door stuffer op 03-09-2017 13:40 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:51
M.v.Veelen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:46:
Inderdaad.

Ik had ZWave sensoren, maar die zijn a) veel duurder en b) nogal wat gedoe als een batterij leeg is. Met de Xiaomi ben je veel goedkoper uit, zijn de sensoren een stuk kleiner, en heb ik nog geen sensor op een foute melding kunnen betrappen. Heb nu niets meer van ZWave.
Ik heb ooit een RFXCOM aangeschaf, mede door deze TS, toen ik initieel met domoticz icm een rPI begon te kuntselen. Uiteindelijk helemaal geen 433MHZ sensoren aangeschaft en begonnen met een systeem van Xiaomi sensoren icm de Aqara gateway. De RFXCOM is ook tamelijk overbodig geworden (iemand interesse? ;)). Misschien iets voor de TS om de Xiaomi apparatuur aan te prijzen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 03-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Even een vraag tussendoor die ik zo 123 niet terug kan vinden voor de Xiaomi gateway heb je een stopcontact verloop nodig welke precies ? Heb wel wat liggen maar.volgens mij is dat uk alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

mmm 433Mhz heeft best voordelen Misschien Rflink kopen is goedkoper...
Maar er zijn weersensoren die op 433Mhz werken...
Xiaomi heeft die niet.
Soms staan die sensoren in je buurt... gratis data
stekkerschakelaars icm met de extra schakeling via een lua missen ook bijna nooit ..
Dus alleen zwave is duur... En xiaomi heeft geen stekkerschakelaars...
Dus ik zou nog eens goed nadenken..
Rflink was beter geweest,maar RFXcom is een uniek stukje hardware, waar Domoticz ooit ook mee begonnen is..

En juist alle protocollen icm met ander hardware is de kracht van Domoticz...

Een mooie ab op 433 kun je bijv. je zonnescherm mee bedienen..........
Enz enz enz enz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordermerik
Kaspers schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:27:
[...]

Ik heb ooit een RFXCOM aangeschaf, mede door deze TS, toen ik initieel met domoticz icm een rPI begon te kuntselen. Uiteindelijk helemaal geen 433MHZ sensoren aangeschaft en begonnen met een systeem van Xiaomi sensoren icm de Aqara gateway. De RFXCOM is ook tamelijk overbodig geworden (iemand interesse? ;)). Misschien iets voor de TS om de Xiaomi apparatuur aan te prijzen?
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd i.v.m. interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:22:
mmm 433Mhz heeft best voordelen Misschien Rflink kopen is goedkoper...
Maar er zijn weersensoren die op 433Mhz werken...
Xiaomi heeft die niet.
Soms staan die sensoren in je buurt... gratis data
stekkerschakelaars icm met de extra schakeling via een lua missen ook bijna nooit ..
Dus alleen zwave is duur... En xiaomi heeft geen stekkerschakelaars...
Dus ik zou nog eens goed nadenken..
Rflink was beter geweest,maar RFXcom is een uniek stukje hardware, waar Domoticz ooit ook mee begonnen is..

En juist alle protocollen icm met ander hardware is de kracht van Domoticz...

Een mooie ab op 433 kun je bijv. je zonnescherm mee bedienen..........
Enz enz enz enz
Weersensoren ? Als je temperatuursensoren bedoelt: die heeft Xiaomi ook (temp + humidity), en die zien er nog fraai uit ook en voor weinig geld.

En weerdata kun je ook via Wunderground oid binnenhalen. Gratis.

Xiaomi heeft geen stekkerschakelaars. Nog niet tenminste. Maar zo heb je dan wel weer de Sonoff S20 die een 100% schakeling geven en icm Tasmota firmware ook nog eens kunnen communiceren icm MQTT.

De enige reden dat ik nog de RFXcom gebruik is een enkele dimmer en schakelaar die ik nog niet heb (kunnen) vervangen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
Ethirty schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:42:
[...]

Misschien moet je bij Apple je app-omschrijving ook even fixen. Je refereert aan NFC en de play store ;)
Ben hem nu aan het downloaden, gisteren deed de link het bij mij niet.
ga ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Dreamcatcher schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:24:
Even een vraag tussendoor die ik zo 123 niet terug kan vinden voor de Xiaomi gateway heb je een stopcontact verloop nodig welke precies ? Heb wel wat liggen maar.volgens mij is dat uk alvast bedankt.
Ja, je hebt een verloop nodig.

Check de afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/12/13/goods-img/1502232053941783799.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Thanks maar welke en waar lol
grote_oever schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:58:
[...]

Ja, je hebt een verloop nodig.

Check de afbeelding:

[afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
Dreamcatcher schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:04:
Thanks maar welke en waar lol

[...]
Deze heb ik besteld voor mijn Xiaomi stuff: http://www.ebay.nl/itm/EU...10742?hash=item2a5067ddf6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Dank je Douwe maar ben ik scheel of gek, dit gaat toch niet passen met die scheef staande dingen van Xiaomi ? heb namelijk zo'n ding wel liggen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Dreamcatcher schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:39:
Dank je Douwe maar ben ik scheel of gek, dit gaat toch niet passen met die scheef staande dingen van Xiaomi ? heb namelijk zo'n ding wel liggen dus.
Gaat om een AU naar EU adapter.

De AU heeft één rechte connector en twee scheve connectors:

Afbeeldingslocatie: https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1cguTIVXXXXbxaXXXq6xXFXXXL/200007864/HTB1cguTIVXXXXbxaXXXq6xXFXXXL.jpg

deze kan ook:

https://www.banggood.com/...-988245.html?rmmds=search

[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 03-09-2017 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
Dreamcatcher schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:39:
Ik heb ze besteld op basis van deze post, zou moeten passen dus:

timminater in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 11:46
Als je een beweging sensor of deur sensor toevoegt wat voor melding krijg je dan als deze afgaat?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Btje schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:58:
Als je een beweging sensor of deur sensor toevoegt wat voor melding krijg je dan als deze afgaat?
Dit is gewoon een schakelaar in Domoticz. Beweging is aan. Geen beweging is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje,
Ik heb zo'n P1 naar USB kabel om de slimme meter uit te lezen met Domoticz.
Nu wil ik mn installatie verplaatsen van de instabiele rpi (meterkast) naar mn server (zolder).
Nu heb ik een rj11 naar rj45 kabel gemaakt, deze mn patchpannel ingedrukt en op de p1 to usb kabel een rj45 stekker geknepen.

Dit zou toch gewoon moeten werken?
Kabel er tussen is 20m cat7

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

HellStorm666 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:16:
Vraagje,
Ik heb zo'n P1 naar USB kabel om de slimme meter uit te lezen met Domoticz.
Nu wil ik mn installatie verplaatsen van de instabiele rpi (meterkast) naar mn server (zolder).
Nu heb ik een rj11 naar rj45 kabel gemaakt, deze mn patchpannel ingedrukt en op de p1 to usb kabel een rj45 stekker geknepen.

Dit zou toch gewoon moeten werken?
Kabel er tussen is 20m cat7
Yep:
stuffer schreef op zaterdag 7 mei 2016 @ 11:39:
Waarom moelijk doen als het makkelijk zou kunnen....

Ik zat vorig jaar met de zelfde uitdaging.
Server waar oa domoticz op draait verhuisde naar zolder en de uitlees rj11->USB was natuurlijk te kort.

Voor de test heb ik een losse 15meter cat5e kabel met rj11 geknipt, rj11 koppelblok ertussen en in de server geprikt.

Werkt prima en vanaf vorig jaar augustus draait deze manier.

Scheelt je een rpi of rs232 naar netwerk converters. :)
Draait nog steeds probleemloos. :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogiertw schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:24:
Heeft iemand nog een tip voor een 2-draads mini inbouw schakelaar? Ik heb in onze nieuwe woning alleen een bruine en zwarte draad zitten geen blauwe. Er is dus geen stroom aanwezig in de aansluiting als de schakelaar uit is. Ik kan zwave en 433 aansturen met mijn setup.
Kun je geen module inbouwen in de centraaldoos boven je lamp, of in de voet van de lamp? Daar is meestal meer ruimte en je hebt daar zowel fase als nul.

De standaard Z wave schakelaars hebben allemaal een nuldraad nodig. Een Fibaro Dimmer 2 kan zonder nuldraad werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
galadril schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:11:
[...]

grafieken moeten werken.
kan je mij anders een PM sturen met gegevens van je systeem + een view account zodat ik kan debuggen?
Ik heb nu eerst demo account gepakt, eigen server ingevuld zonder user en nu zie ik iig devices op de tabbladen. Grafiek ook, maar wel leeg. Aangezien ik ook een barometer heb wacht ik wel ff op de update. Mocht er dan nog wat zijn dan meld ik me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 11:46
Is het dan mogelijk daar een alarm of bericht aan te koppelen in domoticz?
grote_oever schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:14:
[...]

Dit is gewoon een schakelaar in Domoticz. Beweging is aan. Geen beweging is uit.

Xiaomi 13T Pro

Pagina: 1 ... 44 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.