https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Verwijderd
Logisch, het moet toch AND zijn ipv OR?TerrorSource schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:47:
[...]
Kan ik zoiets ook maken met "IemandThuis=OFF" OR "MotionTriggerTimer=ON" ?
Dat hij dus een melding stuurt dat de IemandThuis=OFF or wanneer de MotionTriggerTimer=ON is? Hoe ik het nu hebt blijft hij me continue push berichten sturen bij elke beweging.
- Reageert de motor op de Program knop van de Somfy remote?PnD schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:44:
Wie o wie helpt me uit de brand. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn Somfy RTS blinds erin gezet.
Procedure gehanteerd uit eerdere topics, zonder succes.
De procedure is:
Selecteer een willekeurige ID,
- zet de motor op inleren,
- druk de Program knop op de Somfy remote in,
- selecteer een willekeurige ID en unit code in het Domoticz configuratie schermpje,
- klik de Test knop. Dit verstuurt een program commando met de RFXtrx433E. Er wordt dan een RF Program commando verstuurd en de code wordt in de RFXtrx433E opgeslagen.
Ik heb een Somfy 74300 afstandsbediening.
- Als dat zo is, reageert de motor als je op de TEST knop in Domoticz klikt?
- Wat is de benaming van de Somfy remote?
- Heb je hfdstk 9 in de RFXtrx User Guide gelezen?
- Probeer het anders eens met RFXmngr. Je kunt dezelfde ID en unit code dan in Domoticz gebruiken als dat werkt.
De Somfy 74300 afstandsbediening. Ik hoefde hem helemaal niet op de inleerstand te zetten of op de Program/my knop te drukken. Het was een kwestie van de reset knop indrukken en vervolgens Test. Toen reageerde hij direct.b_weijenberg schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:40:
[...]
- Reageert de motor op de Program knop van de Somfy remote?
- Als dat zo is, reageert de motor als je op de TEST knop in Domoticz klikt?
- Wat is de benaming van de Somfy remote?
- Heb je hfdstk 9 in de RFXtrx User Guide gelezen?
- Probeer het anders eens met RFXmngr. Je kunt dezelfde ID en unit code dan in Domoticz gebruiken als dat werkt.
Ik wil dat ik een berichtje krijg wanneer wij niet thuis zijn of wanneer de MotionTriggerTimer aan staat (deze gaat automatisch s'nachts aan).
Net even teruggekeken en je hebt het in Blocky gemaakt toch? Is het dan niet zo dat ie elke minuut die logica aftrapt? Ik bedoel, ik ben zelf ook nog een leek eigenlijk. Maar kan me dan voorstellen wanneer er niemand thuis is en het elke minuut afgaat dat het wel te verklaren is dat je pas 300+ notificaties kreeg.TerrorSource schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:53:
[...]
Ik wil dat ik een berichtje krijg wanneer wij niet thuis zijn of wanneer de MotionTriggerTimer aan staat (deze gaat automatisch s'nachts aan).
Mocht het wel puur op device-change gaan, je weet ook zeker dat er niets in het bereik is van de sensor dat voor de beweging kan zorgen? Ik spuw maar gewoon even wat brainfarts hoor

Dit ter vervanging van mijn KaKu tussenstekkers. Maar prijsverschil is toch wel groot zo.
Er zijn verschillende mensen die Neo Coolcam tussenstekkers gebruiken en die bij AliExpress bestellen.loyske schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:14:
Iemand tips voor een goede en betaalbare z-wave tussenstekker? Zie dat de meesten rond de 50 euro zitten.
Dit ter vervanging van mijn KaKu tussenstekkers. Maar prijsverschil is toch wel groot zo.
Wil je een bepaalde tijd geen pushberichtjes nadat je er eentje hebt gehad? Variabele mee inschakelen met je pushbericht, en na x tijd weer laten uitschakelen, en deze gebruiken om al dan niet berichtje te sturen?TerrorSource schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:30:
[...]Dat is op zich wel een goede ja.
Dan kan ik toch beter losse scripts voor elke motion sensor maken?
Zit alleen nog met het probleem dat hij moet triggeren wanneer MotionTrigger OR NiemandThuis aan staat alleen ging dat gisteren niet helemaal goed. Kreeg 300+ push berichtjes
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Bij elke beweging die hij ziet stuurt hij een berichtje volgens het scriptje wat ik had gemaakt. Vandaar die 300+ berichten.H0ppie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:13:
[...]
Net even teruggekeken en je hebt het in Blocky gemaakt toch? Is het dan niet zo dat ie elke minuut die logica aftrapt? Ik bedoel, ik ben zelf ook nog een leek eigenlijk. Maar kan me dan voorstellen wanneer er niemand thuis is en het elke minuut afgaat dat het wel te verklaren is dat je pas 300+ notificaties kreeg.
Mocht het wel puur op device-change gaan, je weet ook zeker dat er niets in het bereik is van de sensor dat voor de beweging kan zorgen? Ik spuw maar gewoon even wat brainfarts hoor
Daar ga ik naar kijken als ik het script zelf goed werkend hebt
Ik bedien mijn somfy zonnescherm via Domoticz met de rfxcom.
Nu heb ik zo'n windsensor gekregen en die werkt wel op het somfy ding dus hij gaat dicht zodra er wind is, maar dan ziet Domoticz dan niet. Iemand daar al iets op gevonden?
Het kan zijn dat je nog een oude type kabel hebt. Ik moest er nog een weerstandje tussen solderen, toen werkte het wel weerhendrik12345678 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:06:
Weet iemand of je ook een iskra AM550 slimme meter kan uitlezen met Domoticz?
op mijn oude meter deed de p1 kabel het nl goed, maar nu doet hij niks meer.
zit aangesloten op een rpi, usb poort is al vastgelegd voor de P1. ook zie ik het rode ledje in de usb kant van de kabel oplichten, dus het lijkt of hij wel data stuurt, maar of domoticz hier niks mee doet.
wie weet dit?
*Mailtip* van Dhr. Bouwstra |
Mijn meter, de Landis + Gyr E350 DSMR 4.2 heeft een open collector uitgang om deze meter werkend te krijgen moet je een 1kOhm weerstand tussem de Vcc en RxD pin plaatsen. |
https://www.domoticaforum...p=69730&hilit=e350#p69730 |
ik heb een aantal van deze https://nl.aliexpress.com...ries-and/32700470839.html draaien, samen met hun deursensoren. Kost rond de 23€ en doet het net zo goed als de bekende merken van 50€. Overigens kun je die NEO's ook in de NL webshops wel eens kopen voor rond de 45€, weet je iig wat er verdiend wordtloyske schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:14:
Iemand tips voor een goede en betaalbare z-wave tussenstekker? Zie dat de meesten rond de 50 euro zitten.
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Verwijderd
Je wil toch alleen bericht als er beweging is terwijl je niet thuis bent?TerrorSource schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:07:
[...]
Bij elke beweging die hij ziet stuurt hij een berichtje volgens het scriptje wat ik had gemaakt. Vandaar die 300+ berichten.
Daar ga ik naar kijken als ik het script zelf goed werkend hebt
Ja of als je 's nachts op bed ligt, dat kan ik me ook nog wel indenken.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:20:
[...]
Je wil toch alleen bericht als er beweging is terwijl je niet thuis bent?
Gewoon een virtuele schakelaar maken en die "Armed" noemen of zo, als je je systeem dan Armed gaat ie berichten sturen zodra er iets niet "klopt"!H0ppie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Ja of als je 's nachts op bed ligt, dat kan ik me ook nog wel indenken.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Bij mij is dat simpel 'thuis', 'slapen' of 'weg' en daar kan ik heel wat mee doen.
Indien weg: alle bewegingssensors
Indien slapen: alleen die beneden
Indien thuis: geen enkele
@TerrorSource is dat een idee om ook voor jou in te voeren? Lijkt me wel de kant die je eigenlijk op wilde, als ik je berichten goed gelezen en begrepen heb.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:31:
Correct, daarmee dat ik niet snap dat er zovelen hier werken met 'iemandthuis' of 'niemandthuis'.
Bij mij is dat simpel 'thuis', 'slapen' of 'weg' en daar kan ik heel wat mee doen.
Indien weg: alle bewegingssensors
Indien slapen: alleen die beneden
Indien thuis: geen enkele
@Verwijderd Ik ben in ieder geval blij met je input, was wel een 'oh ja natuurlijk'-momentje en denk dat misschien meerdere mensen hebben en het daarom bij Iemand/NiemandThuis houden.
Verwijderd
Deurbel, verwarming, verlichting, noem maar op.
Mij gaan ze in ieder geval niet wakker bellen of gaat mijn verwarming niet aan als ik onverwacht ergens blijf slapen.
Man... Je huis is inmiddels slimmer dan ik dat benVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:37:
Er zijn nog heel wat andere dingen die je daaraan kan koppelen.
Deurbel, verwarming, verlichting, noem maar op.
Mij gaan ze in ieder geval niet wakker bellen of gaat mijn verwarming niet aan als ik onverwacht ergens blijf slapen.
Verwijderd
Hier is inderdaad al heel wat geautomatiseerd geraakt in het laatste anderhalf jaar.
Soms zit ik te zoeken naar wat ik er nog zou kunnen bij steken maar kan niks meer bedenken
Ja en je bent ook flink actief op het forum, zowel Tweakers als Domoticz zelf. Zie Egregius vaak genoeg langskomen, kan ik wel waarderen steek er zelf ook vaak genoeg nog wat van op. Waarvoor bij deze: bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:44:
lol
Hier is inderdaad al heel wat geautomatiseerd geraakt in het laatste anderhalf jaar.
Soms zit ik te zoeken naar wat ik er nog zou kunnen bij steken maar kan niks meer bedenken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| commandArray = {} VLUX = tonumber(otherdevices_svalues['PIR Achter - Lux']) print('PIR waarde is: '..tostring(VLUX)) if VLUX <=0 then print('Het is donker buiten') commandArray['Lux']='Set Level: 0' elseif VLUX >=1 and VLUX <=100 then print('Schemer buiten') commandArray['Lux']='Set Level: 10' elseif VLUX >=101 and VLUX <=4000 then print('Licht buiten') commandArray['Lux']='Set Level: 20' elseif VLUX >=4001 then print('De zon schijnt') commandArray['Lux']='Set Level: 30' else print('Bug in lux!!!') end end return commandArray |
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Dat is inderdaad wel een heel leuk ietsH0ppie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:34:
[...]
@TerrorSource is dat een idee om ook voor jou in te voeren? Lijkt me wel de kant die je eigenlijk op wilde, als ik je berichten goed gelezen en begrepen heb.
@Verwijderd Ik ben in ieder geval blij met je input, was wel een 'oh ja natuurlijk'-momentje en denk dat misschien meerdere mensen hebben en het daarom bij Iemand/NiemandThuis houden.
Nu nog even bedenken hoe ik dat het beste kan bouwen danwel (mis)bruiken
Hahaha, daar zul je vast wel uitkomen!TerrorSource schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:09:
[...]
Dat is inderdaad wel een heel leuk iets![]()
Nu nog even bedenken hoe ik dat het beste kan bouwen danwel (mis)bruiken
Je bedoelt een variabele aanmaken en dan daar de lux in zetten? Dus met commandArray['Variable:Varlux']= tostring(VLUX). Maar triggert dat dan ook niet de hele tijd of is dat bij een variabele anders?Morvale schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:43:
@Riessie85 Je zou met een Lua time script 1 keer per minuut de waarde van de PIR (of de Lux-set-level) in een User-variable kunnen opslaan MITS deze anders is dan de waarde die er al in staat. Als hij inderdaad verschilt dan weet je dat je ook een bericht moet sturen dat het lichtniveau is gewijzigd. Zo triggert hij maximaal 1 keer per minuut en dus alleen als er ook een nieuwe situatie is. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders zoek ik thuis even een voorbeeldje op later
Dit waren de foutmeldingen:
domoticz@server:~/domoticz$ make [ 0%] Built target domoticz_gch [ 13%] Built target lua [ 20%] Built target mqtt [ 21%] Built target sqlite -- Found Git: /usr/bin/git (found version "2.7.4") [ 21%] Built target revisiontag [ 22%] Linking CXX executable domoticz /usr/bin/ld: warning: libcrypto.so.1.0.0, needed by /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so, may conflict with libcrypto.so.1.0.2 /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_new@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSLv3_client_method@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_get_cert_store@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_verify@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_use_certificate_file@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_version@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_default_passwd_cb_userdata@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_set_session@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_peek@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_use_certificate_chain_file@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_shutdown@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get0_alpn_selected@OPENSSL_1.0.2' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_free@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_peer_cert_chain@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_new@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_load_error_strings@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_current_cipher@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_error@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_write@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_add_client_CA@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_set_connect_state@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_privatekey@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_load_verify_locations@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_use_PrivateKey_file@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_next_proto_select_cb@OPENSSL_1.0.1' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CIPHER_get_name@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_free@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_srp_password@OPENSSL_1.0.1' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_ctrl@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_set_fd@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_use_certificate@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_read@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_check_private_key@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_connect@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_alpn_protos@OPENSSL_1.0.2' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSLv23_client_method@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_ctrl@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_default_passwd_cb@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get1_session@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_pending@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_SESSION_free@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_certificate@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_use_PrivateKey@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_library_init@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_cipher_list@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_srp_username@OPENSSL_1.0.1' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_verify_result@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_shutdown@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_CTX_set_msg_callback@OPENSSL_1.0.0' /usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/5/../../../i386-linux-gnu/libcurl.so: undefined reference to `SSL_get_peer_certificate@OPENSSL_1.0.0' collect2: error: ld returned 1 exit status CMakeFiles/domoticz.dir/build.make:5474: recipe for target 'domoticz' failed make[2]: *** [domoticz] Error 1 CMakeFiles/Makefile2:103: recipe for target 'CMakeFiles/domoticz.dir/all' failed make[1]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/all] Error 2 Makefile:149: recipe for target 'all' failed make: *** [all] Error 2
Na heel veel zoeken en proberen bleek de oplossing libgnutls-openssl27 en libcurl4-gnutls-dev te installeren. De eerste van die 2 is mogelijk niet nodig, maar ik heb heb 't gewoon beide geinstalleerd en toen werkte 'make' wel.
http://192.168.1.16/control?cmd=GPIO,12,1
(en als "Off Action" dus: http://192.168.1.16/control?cmd=GPIO,12,0)
werkt doorgaans prima, maar nu het volgende: zo af en toe kan Domoticz blijkbaar de SonOff even niet bereiken. Ik zie in de logs dan ook: "Error opening url: http://192.168.1.16/control?cmd=GPIO,12,1" staan. De lamp in kwestie schakeld in dat geval dus ook niet. Ik los dit nu op door het gewoon nog een keer te proberen, want vaak lukt het Domoticz de 2e keer wel.
vraag: Kan ik ergens in Domoticz instellen dat hij het zelf nog een paar keer probeerd mocht het schakelen van een lamp (dmv On/Off-actions) een keer mislukken?
Probleem krijg je omdat de LUX waardes zo dicht bij elkaar zitten en de sensors gevoelig zijn. Als ik bij mij kijk zakt of stijgt de lux waarde vrij snel. Als de waarde bv rond de 4000 zit krijg je dus heel snel dat het gaat flipperen. Als er bv een wolk overkomt zakt de waarde even onder de 4000 en daarna zal hij weer snel stijgen.Riessie85 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:05:
Draai nu een tijdje met dit lux device script in combinatie met een selector switch, maar hij triggert nu wel heel erg vaak. Hoe kan ik nu instellen dat hij alleen een 'devicechanged' uitvoert als de selector switch daadwerkelijk veranderd van waarde Off, Schemer, Licht of Zonnig? Nu doet hij dit constant.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 commandArray = {} VLUX = tonumber(otherdevices_svalues['PIR Achter - Lux']) print('PIR waarde is: '..tostring(VLUX)) if VLUX <=0 then print('Het is donker buiten') commandArray['Lux']='Set Level: 0' elseif VLUX >=1 and VLUX <=100 then print('Schemer buiten') commandArray['Lux']='Set Level: 10' elseif VLUX >=101 and VLUX <=4000 then print('Licht buiten') commandArray['Lux']='Set Level: 20' elseif VLUX >=4001 then print('De zon schijnt') commandArray['Lux']='Set Level: 30' else print('Bug in lux!!!') end end return commandArray
Je zou bv de lux waarde bv elke min in een variabele kunnen opslaan (zeg 5x) en daarover een gemiddelde bereken en dan die waarde gaan gebruiken. Dan gaan de stappen niet zo hard en reageert het minder gevoelig.
Voorheen was er een mooi script, Flipstorm wat helaas niet meer wordt bijgewerkt maar wat ik wel bewaard heb. Deze was icm een Kaku lux sensor. Als je dat aanpast naar je lux sensor heb je mogelijk ook minder problemen.
Documentatie en script heb ik voor je online gezet misschien heb je daar iets aan.
https://www.dropbox.com/s/wca8pqfmzqgkb2x/Flipstorm.zip?dl=0
Ik kan me zo voorstellen dat je een scriptje kan schrijven die je aanroept met IP adres, GPIO poort en actie en dan in een loopje de url aanroepen tot de gewenste reactie komt. Er even van uit gaand dat je iets van reactie krijgt als zo'n url aanroept, al is het maar een HTTP status code.scrappy.doo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:39:
Ik gebruik Domoticz in combinatie met een paar SonOff's waar ik ESPEasy op heb geflasht. Om een lamp te schakelen maak ik een virtuele switch aan met als "On Action" bijvoorbeeld:
http://192.168.1.16/control?cmd=GPIO,12,1
(en als "Off Action" dus: http://192.168.1.16/control?cmd=GPIO,12,0)
werkt doorgaans prima, maar nu het volgende: zo af en toe kan Domoticz blijkbaar de SonOff even niet bereiken. Ik zie in de logs dan ook: "Error opening url: http://192.168.1.16/control?cmd=GPIO,12,1" staan. De lamp in kwestie schakeld in dat geval dus ook niet. Ik los dit nu op door het gewoon nog een keer te proberen, want vaak lukt het Domoticz de 2e keer wel.
vraag: Kan ik ergens in Domoticz instellen dat hij het zelf nog een paar keer probeerd mocht het schakelen van een lamp (dmv On/Off-actions) een keer mislukken?
Edit: ik zou wel een max aantal retries inbouwen overigens... stel dat ie echt offline is, dan blijft hij eeuwig proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door DizzyWeb op 21-06-2017 08:51 ]
Als de aanroep slaagt krijg je een HTTP 200. Had gehoopt het zonder een scriptje te doen, maar lijkt me niet onoverkoombaar.DizzyWeb schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:49:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat je een scriptje kan schrijven die je aanroept met IP adres, GPIO poort en actie en dan in een loopje de url aanroepen tot de gewenste reactie komt. Er even van uit gaand dat je iets van reactie krijgt als zo'n url aanroept, al is het maar een HTTP status code.
Edit: ik zou wel een max aantal retries inbouwen overigens... stel dat ie echt offline is, dan blijft hij eeuwig proberen.
Max retries is een goede ja. "De vrouw" wil de stekker er wel eens uittrekken om te stofzuigen (lekker stereotiep bezig hier heh
Als ik het makkelijk wil doen had ik wel een gewone schakelaar gebruikt in plaats van een eigen app te schrijven voor mijn windows mobile, header solderen op m'n SonOff om zo custom firmware te kunnen flashen en domoticz op m'n server installeren, etc.DizzyWeb schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:57:
Of als je het makkelijk wil doen, scriptje met 3x het commando met een sleep van een paar seconden er tussen.
Thanks! Ga eens even met dat script spelenMikeOO schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:45:
[...]
Probleem krijg je omdat de LUX waardes zo dicht bij elkaar zitten en de sensors gevoelig zijn. Als ik bij mij kijk zakt of stijgt de lux waarde vrij snel. Als de waarde bv rond de 4000 zit krijg je dus heel snel dat het gaat flipperen. Als er bv een wolk overkomt zakt de waarde even onder de 4000 en daarna zal hij weer snel stijgen.
Je zou bv de lux waarde bv elke min in een variabele kunnen opslaan (zeg 5x) en daarover een gemiddelde bereken en dan die waarde gaan gebruiken. Dan gaan de stappen niet zo hard en reageert het minder gevoelig.
Voorheen was er een mooi script, Flipstorm wat helaas niet meer wordt bijgewerkt maar wat ik wel bewaard heb. Deze was icm een Kaku lux sensor. Als je dat aanpast naar je lux sensor heb je mogelijk ook minder problemen.
Documentatie en script heb ik voor je online gezet misschien heb je daar iets aan.
https://www.dropbox.com/s/wca8pqfmzqgkb2x/Flipstorm.zip?dl=0
Lux is erg mooi maar gelijk ook lastig idd aangezien een wolkje al heel veel doet. Ik wil ook graag mijn rolluiken hierop sturen maar dat is nu dus alleen maar geflipper als er veel wolken zijn.
Dan moet je proberen de variabelen te verkleinen.Riessie85 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:40:
[...]Thanks! Ga eens even met dat script spelen![]()
Lux is erg mooi maar gelijk ook lastig idd aangezien een wolkje al heel veel doet. Ik wil ook graag mijn rolluiken hierop sturen maar dat is nu dus alleen maar geflipper als er veel wolken zijn.
- Je hebt het uur van zonsop- en ondergang, dus je kan al afbakenen wanneer je verwacht dat het donker en licht wordt.
- Je kan de logging nemen van een "op en neer" dag, en eens proberen hoe je deze kan uitmiddelen. Als je bijvoorbeeld pas reageert als je een grotere afwijking hebt dan de spreiding in het laatste kwartier, heb je dan niet al de flippering er uit gehaald?
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dit is precies waarom ik Sonoff gebruikt in combinatie met MQTT. Dat protocol is gemaakt voor dit soort toepassing, HTTP is dat niet. Ik heb deze geflashed: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota, maar geloof dat ESPeasy dat ook kan. Je kunt het ook vast oplossen door te gaan coden, maar waarom zou je dat doen als je het ook in de onderliggende infra op kunt lossen?scrappy.doo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:39:
Vraag: Kan ik ergens in Domoticz instellen dat hij het zelf nog een paar keer probeerd mocht het schakelen van een lamp (dmv On/Off-actions) een keer mislukken?
MQTT is a lightweight messaging protocol for small sensors and mobile devices, optimized for high-latency or unreliable networks, enabling a Smarter Planet.
Ik dacht Domoticz MQTT niet out-of-the-box ondersteunde en je hiervoor een losse MQTT broker (ofzo) moet installeren?jsiegmund schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:39:
[...]
Dit is precies waarom ik Sonoff gebruikt in combinatie met MQTT. Dat protocol is gemaakt voor dit soort toepassing, HTTP is dat niet. Ik heb deze geflashed: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota, maar geloof dat ESPeasy dat ook kan. Je kunt het ook vast oplossen door te gaan coden, maar waarom zou je dat doen als je het ook in de onderliggende infra op kunt lossen?
[...]
Dat klopt, maar da's niet zo moeilijk hoor. Kwestie van installeren en automatisch starten instellen, that's all. Ben echt een enorme Linux n00b en zelf ik kreeg het voor elkaarscrappy.doo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:08:
[...]
Ik dacht Domoticz MQTT niet out-of-the-box ondersteunde en je hiervoor een losse MQTT broker (ofzo) moet installeren?
Ik draai Domoticz onder Windows. Ik zal eens kijken wat voor opties ik daar heb.jsiegmund schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:29:
[...]
Dat klopt, maar da's niet zo moeilijk hoor. Kwestie van installeren en automatisch starten instellen, that's all. Ben echt een enorme Linux n00b en zelf ik kreeg het voor elkaar
Kijk eens naar Mosquitto. Draait hier al een tijd heel stabiel met rond de 15 topics per seconde.scrappy.doo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:52:
[...]
Ik draai Domoticz onder Windows. Ik zal eens kijken wat voor opties ik daar heb.
De led driver is van het merk HumaLight (HM3901). Iemand hier ervaring mee hoe ik deze aan Domoticz koppel? Ik kan hier niets over vinden op internet
Erg jammer dat ze een klein beetje resoneren.
Ik hoor ze zoemen, als de lamp aan is behoorlijk hard maar ook als de lamp uitstaat.
Ongeschikt voor naast het bed dus.
Zijn er nog mensen die alternatieven weten?
[ Voor 7% gewijzigd door EgoPro op 22-06-2017 10:05 ]
ik heb die al geprobeerd met espeasy maar die calculeert het huidige wattage niet goed.
om dit goed te kunnen berekenen moet hij de tijd tussen de pulsen gebruiken voor het huidige verbruik en espeasy berekend dit alleen adhv het aantal pulsen de afgelopen minuut en niet de tijd er tussen.
Aantal rotaties invullen en klaar.
ik ben eigenlijk meer opzoek naar een DIY oplossing (gewoon omdat ik het leuk vindt)tlpeter schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:46:
Gewoon met een Youless gedaan.
Aantal rotaties invullen en klaar.
Of wellicht die persoon vervangen door een LDR of zoiets. Dus eigenlijk een youless zelf in elkaar knutselen.
In principe kan je dit doen door 2 sensoren naast elkaar te zetten, zodat die gelijktijdig de vlek op de draaischijf kunnen zien. maar het lijkt me moeilijk om ze zo dicht bij elkaar te krijgen.dorenberg schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:55:
hier ook youless (voor gasmeter dan). Echter draaischijfmeter gaat beide kanten op hier door de zonnepanelen. Nooit een goede oplossing voor gevonden. Youless is hier geen optie.
Signalen die binnenkomen zijn dan:
1
2
| ---__--------- OF ----__--------- ----__-------- OF ---__--------- |
[ Voor 8% gewijzigd door naftebakje op 22-06-2017 12:16 ]
Op aanraden hier ook sonoff besteld, en de bovenstaande handleiding gevolgd, flashen leek goed te gaan, maar daarna geen wifinetwerk om te koppelen. Na enige tijd zoeken was de oplossing "na een flinke rookwolk" de prullenbakB@rt_d@_M@n schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:38:
[...]
Oh ja, en credits naar deze tutorial, anders zou ik bovenstaand ook allemaal nooit geweten hebben:
https://www.rutg3r.nl/sonoff/
Enige ervaring hiermee? of gewoon bad luck?
Je hebt em toch niet proberen te flashen als ie aan het net hangt? Dan zou er niet veel fout mogen gaan, zal een maandagochtendmodelletje geweest zijn dan.jambon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:21:
[...]Op aanraden hier ook sonoff besteld, en de bovenstaande handleiding gevolgd, flashen leek goed te gaan, maar daarna geen wifinetwerk om te koppelen. Na enige tijd zoeken was de oplossing "na een flinke rookwolk" de prullenbak. Waar het misging ben ik nog niet uit, heb er nog maar 2 besteld om het nogmaals te proberen.
Enige ervaring hiermee? of gewoon bad luck?
MySensors misschien iets voor je?alexswart schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:58:
[...]
ik ben eigenlijk meer opzoek naar een DIY oplossing (gewoon omdat ik het leuk vindt)
https://www.mysensors.org/build/pulse_power
Nope netjes aan de usb, volgende batch gaat hopelijk beter, voor de zekerheid ook een nieuwe USB-TTL adapter besteld. Jammer dat ik nu even moet wachten.naftebakje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:23:
[...]
Je hebt em toch niet proberen te flashen als ie aan het net hangt? Dan zou er niet veel fout mogen gaan, zal een maandagochtendmodelletje geweest zijn dan.
Ben al iets verder, maar nog steeds vaag en krijg dus nog steeds meldingen. Weet niet wat het is en hoe ik het op kan lossen.Witlof schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:49:
Ik kreeg onlangs meldingen in Domoticz van een Fibaro rookmelder dat de batterij bijna leeg was. Vreemd is sowieso dat het device wat de temperatuur weergeeft 5% aangeeft en de Heat en Smoke sensor 15% weergeven. Maar goed, dat ter zijde. Ik heb de batterij vervangen en helaas veranderde dat niets aan de waarde. Deze zijn nu dus nog steeds 5% en 15%Iemand enig idee hoe ik die geforceerd kan updaten? Volgens de 'last seen' zijn ze nog wel online geweest.
Inmiddels is het device van de rookmelder wat de temperatuur weergeeft aangepast naar 100%. De rookmelder heb ik ook getest en het device 'smoke detection' is nu ook weer op 100% level qua batterij. De 'heat' en nog 1 ('general'), blijven op 5% staan. Hoe kan ik die Fibaro Smoke Sensor triggeren om het batterijniveau opnieuw naar mijn Domoticz te sturen?
Wanneer ik de groep "aanzet" wordt er 1 arilux ledstrip vergeten. Deze moet ik dan nog handmatig aanzetten. Echter wanneer ik de groep uitzet pakt hij wel alle drie switches....
Wat kan hier het probleem van zijn?
Verwijderd
Ik wil een Blockly maken die het licht aandoet als er een deur opengaat, dat is opzich allemaal prima te doen ware het niet dat als de deur openstaat ik een constante 'Open' op de sensor heb en dus het licht aan doet.
De Coolcam genereert 5 devices in Domoticz:
Alarm Type
Alarm Level
Sensor
Sensor
Alarm Type: Access Control 6 (0x06)
Beide 'Sensor' zijn ON (deur open) of OFF (deur dicht). Alarm Type en Level hebben alleen Off in de log. Van de Alarm Type is geen log.
Iemand een idee hoe dat op te lossen?
Ik heb een Fibaro Window/Door Sensor in gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:15:
Iemand ervaring met Door/Window Sensors van Coolcam (of Fibaro, of welke dan ook denk ik)?
Ik wil een Blockly maken die het licht aandoet als er een deur opengaat, dat is opzich allemaal prima te doen ware het niet dat als de deur openstaat ik een constante 'Open' op de sensor heb en dus het licht aan doet.
De Coolcam genereert 5 devices in Domoticz:
Alarm Type
Alarm Level
Sensor
Sensor
Alarm Type: Access Control 6 (0x06)
Beide 'Sensor' zijn ON (deur open) of OFF (deur dicht). Alarm Type en Level hebben alleen Off in de log. Van de Alarm Type is geen log.
Iemand een idee hoe dat op te lossen?
Bij deur open is "DS_Achterdeur_Sensor"=ON, bij deur dicht is het ""DS_Achter_Sensor"=OFF
Verwijderd
En er is geen trigger/switch die alleen op het schakelmoment een 'puls' geeft?TerrorSource schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:21:
[...]
Ik heb een Fibaro Window/Door Sensor in gebruik.
Bij deur open is "DS_Achterdeur_Sensor"=ON, bij deur dicht is het ""DS_Achter_Sensor"=OFF
Geen idee eigenlijk. Ik heb alleen deze sensor van de Fibaro module in gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:28:
[...]
En er is geen trigger/switch die alleen op het schakelmoment een 'puls' geeft?
Ok ik snap er even weinig meer vanCodeIT schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:04:
[...]
Kijk eens naar Mosquitto. Draait hier al een tijd heel stabiel met rond de 15 topics per seconde.

Mosquitto draait en mijn SonOff en Domoticz kunnen verbinding maken met de MQTT broker. Ik heb in Domoticz een "MQTT Client Gateway with LAN interface" toegevoegd en een dummy switch. Op mijn SonOff (in ESPEasy) heb ik een device toegevoegd met dezelfde IDX als de dummy switch in Domoticz. Als ik nu zelf via een http request naar de SonOff de schakelaar omzet zie ik dat in Domoticz. So far so good.
Maar nu: hoe krijg ik Domoticz zo gek om een bericht naar de SonOff te sturen dat hij aan/uit moet???

kloptVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:28:
[...]
En er is geen trigger/switch die alleen op het schakelmoment een 'puls' geeft?
jouw blockly voert alleen een actie uit als 1 van de devices in jouw if statement wijzigt, dus daar moet je rekening mee houden.(bijvoorbeeld geen tijd hierin meenemen, anders wordt elke minuut de conditie getriggerd). maak bijvoorbeeld een virtual switch als je ook op basis van tijd wil schakelen.
Misschien ligt het aan je sensor type? Check even: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz. In principe zou het volgens mij genoeg moeten zijn om je IDx in te stellen. Domoticz stuurt alles via de MQTT client gateway naar Moquitto en vanuit daar moet het berichtje dan richting je Sonoff gaan, hoef je verder niet veel voor te doen. Heb je die oude HTTP commando's eruit gegooid? Die heb je niet meer nodig en zitten wellicht in de weg.scrappy.doo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:06:
[...]
Maar nu: hoe krijg ik Domoticz zo gek om een bericht naar de SonOff te sturen dat hij aan/uit moet???
![]()
![]()
Verwijderd
Ik was er al bang van dat het een stuk complexer werdchrisvm schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:06:
[...]
klopt(heb overigens ook een coolcam tussen mijn doorsensors). Het is normaal dat de sensor status 'open' houdt als er geen contact is.
jouw blockly voert alleen een actie uit als 1 van de devices in jouw if statement wijzigt, dus daar moet je rekening mee houden.(bijvoorbeeld geen tijd hierin meenemen, anders wordt elke minuut de conditie getriggerd). maak bijvoorbeeld een virtual switch als je ook op basis van tijd wil schakelen.
Of weet iemand een betere oplossing
gewoon in de blockly, if ((deur = open and lamp = uit) and time > sunset) then swtich light... oid....Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:32:
[...]
Ik was er al bang van dat het een stuk complexer werd
Verwijderd
Ja, en 5 minuten later gaat de lamp dan uit door een andere Blocklyjacquesmulders schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:48:
[...]
gewoon in de blockly, if ((deur = open and lamp = uit) and time > sunset) then swtich light... oid....
Er loopt namelijk ook nog een blockly voor beweging, bij beweging gaat het licht ook aan. En bij 15 minuten geen beweging uit.
Dus dat wordt even puzzelen, want wat je noemt had ik staan maar werkte helaas niet om nog onduidelijke redenen.
Uit de handleiding van de Fibaro concludeer ik dat je die alleen i.c.m. een pulsdrukker kunt gebruiken.
Klopt dit, of is er iemand die een fysieke dimmer en een zwave dimmer naast elkaar in gebruik heeft en zo ja welke zwave dimmer is dat dan?
Arriving Somewhere but not here....
Dit is correct. Je kunt geen fysieke dimmer gebruiken. Alleen een pulsdrukker. Je kunt dan dimmen door de drukker ingedrukt te houden of bijv. max licht vermogen door 2x snel te drukken.Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:46:
Ik heb in mijn tuinhuisje een echte (fysieke) dimmer zitten. Nu wil ik deze dus ook via een zwave dimmer (de Fibaro Dimmer 2) gaan gebruiken, waarbij de originele fysieke dimmer dus moet blijven bestaan.
Uit de handleiding van de Fibaro concludeer ik dat je die alleen i.c.m. een pulsdrukker kunt gebruiken.
Klopt dit, of is er iemand die een fysieke dimmer en een zwave dimmer naast elkaar in gebruik heeft en zo ja welke zwave dimmer is dat dan?
[ Voor 7% gewijzigd door DarkAllMan op 23-06-2017 12:53 ]
Dit werkt overigens perfect is mijn ervaring, heb al een behoorlijk tijdje zo'n ding in gebruik in de keuken en vind het ideaal.DarkAllMan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:51:
[...]
Dit is correct. Je kunt geen fysieke dimmer gebruiken. Alleen een pulsdrukker. Je kunt dan dimmen door de drukker ingedrukt te houden of bijv. max licht vermogen door 2x snel te drukken.
Ik zat wel met het feit, dat ik er 2 dimbare leds op had zitten en ik eigenlijk niet ver genoeg kon dimmen voor mijn gevoel. Daarnaast had ik een 2 draads configuratie, waarbij in de uitstand 1 dimmer nog lichtjes knipperde. Uiteindelijk heb ik alles vervangen door milight.darkrain schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:00:
[...]
Dit werkt overigens perfect is mijn ervaring, heb al een behoorlijk tijdje zo'n ding in gebruik in de keuken en vind het ideaal.
Wat overigens betekent dat ik vandaag nog een advertentie zal aanmaken in vraag en aanbod voor een Fibaro Dimmer V2 + Fibaro Bypass 2 + Pulsdrukker en afdekplaatjes....... mocht er iemand interesse hebben....
dacht dat de Nano dimmer van Aeon labs wel met een draaidimmer kan werken.Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:46:
Ik heb in mijn tuinhuisje een echte (fysieke) dimmer zitten. Nu wil ik deze dus ook via een zwave dimmer (de Fibaro Dimmer 2) gaan gebruiken, waarbij de originele fysieke dimmer dus moet blijven bestaan.
check de manual even.
Een variabele aanmaken die je 1 maakt bij de event die prio heeft? En daarop checken in je andere event.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:48:
[...]
Ja, en 5 minuten later gaat de lamp dan uit door een andere Blockly
Er loopt namelijk ook nog een blockly voor beweging, bij beweging gaat het licht ook aan. En bij 15 minuten geen beweging uit.
Dus dat wordt even puzzelen, want wat je noemt had ik staan maar werkte helaas niet om nog onduidelijke redenen.
Dan zou je het volgens mij wel kunnen bouwen
Zou je de link willen plaatsen? Ik heb al diverse malen op Github gekeken en ook de Wiki bekeken, maar daar staat alleen globale of verouderde informatie op. Ik zoek een lijst van nieuwe features / opgeloste issues in een bepaalde release.maomanna schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:33:
staan in de wiki op github
Heb de manual van de AeoTecNano bekeken en daar is ook sprake van een pulsdrukker en ik vraag me af in hoeverre deze compatible is met Domoticz.maomanna schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:59:
[...]
dacht dat de Nano dimmer van Aeon labs wel met een draaidimmer kan werken.
check de manual even.
In ieder geval allemaal bedankt voor de antwoorden en ik ga denk ik maar voor de Fibaro i.c.m. een pulsdrukker (is toch opbouw, en dus plaats genoeg).
Arriving Somewhere but not here....
Ik heb verschillende methodes proberen te gebruiken die in de Wiki staan echter kom ik toch iedere keer weer terug bij de "System Alive Checker" setting binnen Domoticz. Welke waarde gebruiken jullie binnen de "System Alive Checker" en dan bedoel ik specifiek:
-Poll intervall
-Poll timeout
-Timeout
Voor mijn vast computer (bekabeld) gebruik ik de standaard instellingen van "System Alive Checker":Fleshi schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:40:
Ik ben al een tijdje zoekende naar de beste manier om mijn computer te pingen middels Domoticz (Raspberry Pi).
Ik heb verschillende methodes proberen te gebruiken die in de Wiki staan echter kom ik toch iedere keer weer terug bij de "System Alive Checker" setting binnen Domoticz. Welke waarde gebruiken jullie binnen de "System Alive Checker" en dan bedoel ik specifiek:
-Poll intervall
-Poll timeout
-Timeout
Poll intervall: 15
Poll timeout: 1000
Timeout: 5
had het ooit een keer gevonden. nu staat er in de tree wel een history. txt met een lijst van aanpassingen. maar van wanneer die is? geen idee 17 dagen geledenRoJan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:40:
[...]
Zou je de link willen plaatsen? Ik heb al diverse malen op Github gekeken en ook de Wiki bekeken, maar daar staat alleen globale of verouderde informatie op. Ik zoek een lijst van nieuwe features / opgeloste issues in een bepaalde release.
Die werkte bij mij niet. In plaats daarvan heb ik de Fully Kiosk browser geïnstalleerd. Die heeft de mogeljkheid om het scherm aan te zetten obv bewegingsdetectie via de camera. Moet je wel de plus-licentie voor kopen à 4,90, maar werkt perfect op mijn Galaxy Tab.MikeOO schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:31:
[...]
Als het een Android tablet betreft met front camera dan zou je dit ook kunnen proberen
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=4933
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Account aangemaakt met wachtwoord + instelling op 'Basic auth'
Poort geopend en gechecked met tool of die inderdaad open is. (hij is open)
Nu wil inloggen op mijn iPhone / iPad via 4G maar krijg ik bericht 'Domoticz Offline'
Edit 1: via lokale adres kan ik wel overal bij. alleen dus niet via 'buitenaf'
Ik krijg op iPhone + iPad ook nog geen inlogscherm.
Wat te doen?
[ Voor 17% gewijzigd door PappleD op 25-06-2017 18:03 ]
TCP & UDP is dit goed?
Start/Eind 8080
Start/Eind Mapping: 8080
Edit: In mijn Ziggo router ziet dat er als volgt uit. Ik heb ervoor gekozen om domoticz aan te roepen op poort 6144. Dat wordt door de router omgezet naar poort 8080 voor het interne verkeer richting domoticz.
Local IP
192.168.x.x (----> hier dus het ip adres van je domoticz machine neerzetten)
Local Start Port
8080
(1~65535)
Local End Port
8080
(1~65535)
External IP
0.0.0.0
External Start Port
6144
(1~65535)
External End Port
6144
(1~65535)
[ Voor 49% gewijzigd door Marc O. op 25-06-2017 19:13 ]
192.168.2.17 in mijn geval.
dan probeer ik via <Externalip:8080> in te loggen en krijg ik domoticz offline.
Dit is enkel op mijn iPad/iPhone.
[ Voor 8% gewijzigd door PappleD op 25-06-2017 19:13 ]
start/eind 9250
mapping poort 8080
nog steeds hetzelfde. Hij zegt ook Browser cache refresh failed
Check voor de zekerheid nog een keer de ip nummers en poortnummers. Het zou in principe gewoon moeten werken.
[ Voor 23% gewijzigd door Marc O. op 25-06-2017 20:14 ]

Domoticz Offline
en in het rood: Browser Cache Refresh Failed
Waarom zou die het op mijn PC wel doen en op mijn iPhone/iPad niet?
[ Voor 84% gewijzigd door PappleD op 25-06-2017 20:40 ]
Ik ben dan wel verbonden met de wifi. maar ga dan wel naar <externip:8080>
Maar erg vreemd hoor. Als het je wel lukt met een pc maar je kunt precies dezelfde url (?) niet openen met een ipad, dan ben ik out of clues.
[ Voor 42% gewijzigd door Marc O. op 25-06-2017 21:04 ]

Balen! Bedankt voor het proberen in ieder geval!
Hopelijk heeft iemand anders ideeen?
[ Voor 66% gewijzigd door PappleD op 25-06-2017 21:05 ]
Via website beveiliging bij domoticz instellingen
Basis auth veranderd in login pagina en dit werkt!
Maar op verschillende sites van domoticz heb ik gelezen dat dit juist andersom moet.
Weet iemand verschil?
Ik heb een Sonoff schakelaar met ESPEasy erop. In domoticz een dummy schakelaar aangemaakt en daar het http commando voor de sonoff ingezet. Werkt goed.
MQTT installeren is omslachtiger, dus vroeg ik me af waarom je dat dan zou doen?
Hangt af van je eigen wensen / eisen. Op een meer algemeen publish / subscribe systeem zoals MQTT kun je natuurlijk veel meer dingen aansluiten dan alleen Domoticz en je sensoren, met een directe HTTP verbinding gaat dat niet zo makkelijk. HTTP brengt ook wat meer overhead met zich mee maar in dit scenario boeit dat op zich niet zo heel erg. En met MQTT zit een gedeelte foutafhandeling (retries) ingebouwd in het mechanisme, bij HTTP is dat niet zo alhoewel ik niet zeker weer in hoeverre Domoticz dan nog nieuwe pogingen doet.BounceMeister schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
Is er een belangrijk verschil tussen MQTT en HTTP?
Ik heb een Sonoff schakelaar met ESPEasy erop. In domoticz een dummy schakelaar aangemaakt en daar het http commando voor de sonoff ingezet. Werkt goed.
MQTT installeren is omslachtiger, dus vroeg ik me af waarom je dat dan zou doen?
Zie oa https://iot.stackexchange...-why-to-use-mqtt-protocol
In het kort: het eindresultaat zou in beide gevallen hetzelfde moeten zijn, maar MQTT is als protocol beter geschikt voor dit soort scenario's en er bovendien voor ontworpen. HTTP wordt regelmatig gebruikt / misbruikt voor dit soort dingen omdat het zo breed ondersteund wordt en dus vaak makkelijker te implementeren is. Dat betekent niet dat techisch gezien de beste keus is. Maar als HTTP bij jou goed werkt en je geen aanvullende functionalteiti nodig hebt, dan zou ik zeggen: lekker zo laten
Dit topic is gesloten.