Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
pasmanm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:01:
Maar ik zou het liefste deze schakelaars aansturen met z-wave; Ik heb gezocht naar een soortgelijk z-wave produkt, maar niet gevonden. Hebben jullie advies?
Bedoel je zoiets?
https://www.robbshop.nl/d...hakelaar-z-wave-plus-tz37

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:39

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:52:
[...]

Hier stuur ik mijn knikarmscherm aan met een Fibaro fgrm222. Via een lua script laat ik hem op percentages omlaag en omhoog gaan. 20% is een klein stukje uitschuiven, 80% is bijna helemaal uit....enz.

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Ja zeker, was op zoek naar iemand met een werkende oplossing. Dan ga ik ook voor de Fibaro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 21:13
Niet helemaal. Ik heb 3 inbouw dozen naar elkaar. Hier zou ik graag het bestaande venster gebruiken, met 3 eigen wandschakelaars. Dat staat netjes. Die van hierboven is een loser schakelaar met bestaande ombouw.
Dus zoiets als de AWMT-003, maar dan met z wave techniek. Ik heb nog flink gezocht, maar met weinig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Ethirty

Who...me?

Ik ben ook maar eens begonnen aan een Pi met Domoticz. Zoveel slimme apparaten in huis maar niks werkt echt samen. Ben langzaam alles aan het toevoegen en alvast begonnen met nadenken hoe ik straks alles wil automatiseren/sturen.

Wat is een makkelijke manier om een aantal vaste statussen te hebben op basis waarvan een aantal processen gestuurd kunnen worden? Ik zat te denken aan schema (normaal), thuis (afwijkend van schema), vakantie, etc. Ik wil zeker in het begin niet teveel afhankelijk zijn van aanwezigheidsdetectie.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik eigenlijk een variable die ingesteld kan worden als thuis, slapen of weg.
Alles wordt afhankelijk daarvan geregeld.
Omzetten van de variable gaat via mijn PHP floorplan, een webpagina die snel en makkelijk in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas2000
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04-2021
Hallo allemaal,

Ik maak nu enkele jaren gebruik van domoticz, en naar volle tevredenheid. Omdat ik ook milight heb, ben ik met de rflink aan de slag gegaan. Werkt goed, het 433mhz werkte nog via de rfxcom, alleen omdat beide aangesloten waren zorgde dat voor enkele vastlopers. Daarom een rxb6 en fs1000a aan de rflink gehangen om de rfxcom af te koppelen. Echter ontvang ik nu veel minder. Aan het bereik ligt het niet, want de (banggood) thermometers die ver weg staan doen het prima, maar de regenmeter van dichtbij werkt niet. En dat terwijl de rfxcom zonder antenne wel alles ontvangt.... Iemand enig idee wat hier gebeurd?

Een oplossing is voor mij ook goed als de rfxcom en rflink beide samen kunnen werken, maar dat lijkt toch lastig te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 01:22

MsG

Forumzwerver

In welke zin werkt de regenmeter niet? Hij wordt helemaal niet gevonden qua apparaat? Of is deze gewoon nog niet RFLink compatible? Met dat laatste kan je het team helpen door een debug log op te sturen met wat data van de regenmeter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas2000
Regenmeter word in Domoticz maar zelden geüpdatet, maar met de rfxcom elke minuut /2 minuten. Als die waarde dan eens wordt doorgegeven, klopt die niet. Zodoende heb ik de rflink aan de pc om debug info te vinden, maar nu heb ik al een hele tijd geen waarde gezien. De rfxcom aan de laptop tegelijkertijd wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas2000
Nu heb ik na enkele uren gevonden dat er 2 keer de regenmeter is doorgegeven. De doorgegeven waarde is 20;EC;Alecto V1;ID=00c7;RAIN=000a;BAT=OK
Op de rfxmngr komt 22,5 mm te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:23:
Ik gebruik eigenlijk een variable die ingesteld kan worden als thuis, slapen of weg.
Alles wordt afhankelijk daarvan geregeld.
Omzetten van de variable gaat via mijn PHP floorplan, een webpagina die snel en makkelijk in gebruik is.
Misschien snap ik het nog niet helemaal, maar hoe stuur ik een user-variabele aan via de standaard interface? Ik heb geprobeerd of ik een switch kon maken, maar daar kan ik geen variabelen kiezen. Ook met hardware en devices kom ik niet verder.

Eigenlijk zoek ik een soort meerwegschakelaar, of een simpele manier om een groepje schakelaars te hebben die elkaar uitsluiten: thuis & vakantie kunnen nooit samen true zijn (technisch kan je thuis blijven op vakantie, maar dan kies ik thuis).

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10

tozzke

aka tozzert

Ethirty schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Eigenlijk zoek ik een soort meerwegschakelaar, of een simpele manier om een groepje schakelaars te hebben die elkaar uitsluiten: thuis & vakantie kunnen nooit samen true zijn (technisch kan je thuis blijven op vakantie, maar dan kies ik thuis).
Zoiets bedoel je? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vOWeoDa.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Pt1ajn.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5oAJ43n.png

Dit zijn Selector switches welke weleens handig zijn en ook gewoon beschikbaar zijn binnen Domoticz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tozzke schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit zijn Selector switches welke weleens handig zijn en ook gewoon beschikbaar zijn binnen Domoticz :)
Dat was exact wat ik zocht! _O_

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Lol, ooit wel eens gedacht dat zoiets handig zou zijn maar is me nooit opgevallen dat het er standaard in zit.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:34
Heeft er iemand Parrot Flower Power thuis om de planten in de gaten te houden?

Ik heb er 2 en wil ze graag in Domoticz hebben staan, nu had ik al iets op github gevonden alleen weet ik niet welke Dummy devices ik hiervoor moet aanmaken.

Heeft iemand een idee?
https://github.com/Justinb81/domoticz-flower-power

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:32
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en hoe heb je dat precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Misschien snap ik het nog niet helemaal, maar hoe stuur ik een user-variabele aan via de standaard interface? Ik heb geprobeerd of ik een switch kon maken, maar daar kan ik geen variabelen kiezen. Ook met hardware en devices kom ik niet verder.

Ik heb ook niet gezegd dat het een user variable van domoticz is. Al mijn variablen en switch statussen zitten in apcu cache, tientallen keren sneller dan de standaard web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:56:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat het een user variable van domoticz is. Al mijn variablen en switch statussen zitten in apcu cache, tientallen keren sneller dan de standaard web interface.
Geen idee wat je zegt, zo ver ben ik nog lang niet. Ik begin net met blockly om mijn idee om te zetten in iets wat werkt. Lua of andersoortige optimalisatie is nog ver weg. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Witlof schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:48:
[...]
en hoe heb je dat precies gedaan?
- Onder 'Hardware' 'Dummy' selecteren en een naam geven (je kunt hier vervolgens meerdere dummy switches uit maken, 1 dummy hardware toevoegen is voldoende).
- In de lijst met hardware staat deze nu bij met de knop 'Maak virtuele sensoren', klik op deze knop.
- Kies Sensor Type: Keuzeschakelaar en geef hem een naam.
- Vervolgens staat hij in het overzicht bij je schakelaars tabblad en kun je hem naar wens aanpassen.
Je kunt er maximaal 10 niveaus (0-100% in stapjes van 10%) aan toewijzen met elk hun eigen naam en actie

In Blockly/lua roep je elke stand op met 'Set Level: 10'/'Set Level: 20' enz en zal hij de actie uitvoeren die je er eventueel aan hebt gegeven
Om hem in een If regel te verwerken, dien je de naam van de stand tussen " " te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tozzke schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 01:56:
[...]

In Blockly/lua roep je elke stand op met 'Set Level: 10'/'Set Level: 20' enz en zal hij de actie uitvoeren die je er eventueel aan hebt gegeven
Om hem in een If regel te verwerken, dien je de naam van de stand tussen " " te gebruiken
Ah, geen wonder dat ik het gisteravond niet werkend kreeg. Beetje verwarrend als een set numeriek moet en het uitlezen met de naam.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik gebruik nu dit (gevonden) lua script wat 1x per 12 uur de controle doet voor het seizoen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
-- script_time_season.lua
-- The change of state is a fixed date:
-- Lente: 21 maart t/m 20 juni
-- Zomer: 21 juni t/m 20 september
-- Herfst: 21 september t/m 20 december
-- Winter: 21 december t/m 20 maart

commandArray = {}

time = os.date("*t")

-- check every 720 minutes for the season to change
if((time.min % 720)==0) then

-- check once a minute for the season to change
if (time.month == 12 and time.day >= 21)
or (time.month == 1)
or (time.month == 2)
or (time.month == 3 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Winter'
elseif (time.month == 3)
or (time.month == 4)
or (time.month == 5)
or (time.month == 6 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Lente'
elseif (time.month == 6)
or (time.month == 7)
or (time.month == 8)
or (time.month == 9 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Zomer'
elseif (time.month == 9)
or (time.month == 10)
or (time.month == 11)
or (time.month == 12 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Herfst'
else
   print('<font color="red">Logica van de seizoenen kloppen niet!!!</font>')

end

if Seizoen == 'Lente' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 10'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Lente</font>')
 elseif Seizoen == 'Zomer' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 20'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Zomer</font>')
elseif Seizoen == 'Herfst' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 30'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Herfst</font>')
elseif Seizoen == 'Winter' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 40'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Winter</font>')
else
   print('<font color="blue">Geen actie nodig voor het aanpassen van de seizoenen</font>')
end
end

return commandArray

Nu nog op zoek naar je mooie icon voor de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nut van een seizoen in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
pasmanm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:31:
[...]
Niet helemaal. Ik heb 3 inbouw dozen naar elkaar. Hier zou ik graag het bestaande venster gebruiken, met 3 eigen wandschakelaars.
Dus zoiets als de AWMT-003, maar dan met z wave techniek. Ik heb nog flink gezocht, maar met weinig succes.
Ik veronderstel dat het dit is wat je zoekt?
https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w
Elk merk heeft zijn inbouwmodules. Ik heb er zelf verschillende van Fibaro en ik ben er heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:29:
Ik denk dat ik deze ga gebruiken voor bv de thermostaat. In de zomer hoeft dat script niet te lopen, maar in de andere seizoenen wel afhankelijk van de (buiten)temperatuur. Ook met automatische verlichting kan het wel handig zijn als je dan toch vaak buiten leeft i.p.v. binnen. Tenminste, dat is hier het geval over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn thermostaat werkt (momenteel) op basis van de buitentemperatuur en de maximum voorspelde temperatuur voor de komende 4 uren.
Daarnaast is er een eenvoudige 'heating' virtuele schakelaar die automatisch aan/uit gaat als we thuis of weg zijn.
Sinds kort zit daar nu nog een extra 'heating manueel' bij die ik manueel kan schakelen. Die bepaalt of heating automatisch moet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:07
tozzke schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 01:56:
[...]

- Onder 'Hardware' 'Dummy' selecteren en een naam geven (je kunt hier vervolgens meerdere dummy switches uit maken, 1 dummy hardware toevoegen is voldoende).
Hoe heb je dat icoontje aangepast ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
hannibal2206 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Zie https://www.domoticz.com/wiki/Custom_icons_for_webinterface

Hier kan je al wat iconen terug vinden: https://drive.google.com/...FaaWdHV1Qxbm8&usp=sharing

Maar dus niet die helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:14
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 06:44:
[...]
Blader eens enkele pagina's terug. Hier was onlangs iemand met een zwave rolluik schakelaar die hij kon bedienen op percentage.
Zonder percentage wordt het onbetrouwbaar (bv start, 3 sec wachten, stop).
bovendien moet je dan eerst een beginstand programmeren. zonder zwave (maar RF bijvoorbeeld) kan je er niet van uitgaan dat de rolluik zich bevindt op de status zoals weergegeven in de controller. half open dient dus voorafgegaan te worden met bijvoorbeeld:
1: naar beneden
2: enkele seconden wachten
3: halverwege programmeren d.m.v. enkele seconden omhoog.
4: stop

pfieuw. beter is zwave en percentage. maar goed, die afstandsbedieningen bij al die somfy meuk is ook wel handig voor de vrouw.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:06

Skef

Ik scheer.me

Ik heb zojuist zonnepanelen opgeleverd gekregen, en zie nu iets vreemds in mijn P1 Smart Meter USB.
Bij de waarden welke uitgelezen worden, worden wel zowel de USAGE als de RETURN gevuld. Echter, als ik kijk wat er in de historie wordt opgeslagen lijkt dit gesaldeerd te zijn? Mijn USAGE is daar nu 0, en mijn RETURN is daar nu 336. Terwijl bij de Devices ik wel degelijk verschil zie tussen de waarden.

Weet iemand of dit zo hoort? Ik heb het liefst natuurlijk de beide waarden opgeslagen, want anders kan ik nooit meer mijn daadwerkelijke verbruik terugzien...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:46:
[...]
is ook wel handig voor de vrouw.
De vrouw gebruikt hier enkel haar iPhone om alles te bedienen :P
Zonwering moet trouwens volledig geautomatiseerd zijn, wil ik eigenlijk nooit manueel moeten doen.
Nu met Somfy en het gebrek van controle ben ik wel verplicht om de zonneluifel steeds volledig open/dicht te sturen. Met die zwave zou het wel leuk zijn om die een % te sturen afhankelijk van de hoogte van de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Hier een probleempje met Domoticz v3,7546.

Heb een nieuwe aeotec Z-Wave Gen 5 stick, deze als OpenZWave geconfigureerd op de juiste poort.
Ik zie ook de stick verschijnen bij nodes.

Als ik een fibaro Rookmelder wil includen, zet ik eerst Allow hardware for 5 minutes. Daarna zet ik de USB stick in inclusion mode (1x drukken op de button) en de rookmelder 3x op de B knop. Ik zie de Z-Wave stick 3x knipperen. Maar vervolgens geen nieuwe devices in Domoticz.

Wat gaat hiet fout?

Moet haast wel iets kleins zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

hannibal2206 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Het plaatje heb ik helemaal zelf van het internet geplukt! :+
Vervolgens zoals @Witlof zegt een zip bestand van gemaakt en in Domoticz geüpload
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:29:
Ik gebruik het voor verlichting die imo in de winter eerder dan zonsondergang aan mag gaan ivm vroegere schemer. Ik meen iets van 's zomers 10 min voor zonsondergang, lente 15 min, herfst ook zoiets en winter 20-25 min.
Ik begon er eigenlijk alleen maar mee als testje en het is erin gebleven ;)

[ Voor 26% gewijzigd door tozzke op 30-05-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 18:27
Ik heb een fibaro binaire sensor met twee temperatuur sensoren die naar behoren werken icm de aeotec Z-Wave Gen 5 stick. alleen werken deze alleen binnen een straal binnen 10 meter van de meterkast, ook heb ik een antenne gemonteerd op de binaire sensor maar de plaats waar ik wil meten is nog 20 meter verder, daar kan ik andere zwave producten voor aanschaffen die dan als tussenstations dienen, maar het enige wat ik zie is de standaard zwave schakelaars of bijv een rookmelder, maar dit boeit me niet echt,
Dus weet iemand nog andere leuke zwave producten die niet zo standaard zijn waar je leuke dingen mee kan en dus als tussenstation kunnen dienen.
Of heeft iemand een antenne tip waardoor ik het signaal alsnog kan overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Godlikev
Ik gebruik een hoop fibaro tussenstekkers. Die vind je op Amazon.de iets goedkoper dan in nederland.
Voor quooker, voor vloerverwarmingspomp, voor FAN aansturing SMA omvormer, voor kerstboom (maar nu niet)
En een greenwave stekkerblok onder de TV, voor alles uit of aan.

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-05-2017 22:07 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 18:27
Hmm ja opzich een goed idee maar kosten dan nog steeds 45 euro per stuk, dat is me iets te gortig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Godlikev schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:56:
Hmm ja opzich een goed idee maar kosten dan nog steeds 45 euro per stuk, dat is me iets te gortig
Deze zijn wat goedkoper bron ;)
tozzke schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Het plaatje heb ik helemaal zelf van het internet geplukt! :+
Vervolgens zoals @Witlof zegt een zip bestand van gemaakt en in Domoticz geüpload

[...]
Ik kan best goed zoeken, maar die krijg ik niet gevonden :X

[ Voor 24% gewijzigd door Witlof op 30-05-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Na een update zijn de temp sensoren van type veranderd, en nu een paar maanden historie kwijt. Denk je in de backup folder nog iets te zien: niets... geen hourly/daily backup zoals je vanuit de web interface hebt geactiveerd... strange

Update 1:36: gevonden na chmod commando...

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 31-05-2017 01:38 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Vaevictis_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:21:
Hier een probleempje met Domoticz v3,7546.

Heb een nieuwe aeotec Z-Wave Gen 5 stick, deze als OpenZWave geconfigureerd op de juiste poort.
Ik zie ook de stick verschijnen bij nodes.

Als ik een fibaro Rookmelder wil includen, zet ik eerst Allow hardware for 5 minutes. Daarna zet ik de USB stick in inclusion mode (1x drukken op de button) en de rookmelder 3x op de B knop. Ik zie de Z-Wave stick 3x knipperen. Maar vervolgens geen nieuwe devices in Domoticz.

Wat gaat hiet fout?

Moet haast wel iets kleins zijn...
Niemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Witlof schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:04:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AVjJiC1.png
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:46
[...]

Deze zijn wat goedkoper bron ;)
maar zijn die ook veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met geilig? Ja, er zit aarding op.
Verder schakelen ze perfect. Of de energiemeting perfect is betwijfel ik. Op de 2 die ik hier heb zit er steeds 6V verschil op de spanningsmeting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb er ook 2 in gebruik. Weet niet of er een KEMA keurmerk op zit, maar volgens mij verkoopt Robbshop ze ook. De Neo Coolcam versie tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:11:
[...]

De vrouw gebruikt hier enkel haar iPhone om alles te bedienen :P
Zonwering moet trouwens volledig geautomatiseerd zijn, wil ik eigenlijk nooit manueel moeten doen.
Nu met Somfy en het gebrek van controle ben ik wel verplicht om de zonneluifel steeds volledig open/dicht te sturen. Met die zwave zou het wel leuk zijn om die een % te sturen afhankelijk van de hoogte van de zon.
als jouw vrouw alleen maar haar smartphone gebruikt en jij ook, dan kan je er weer wel van uit gaan dat de rolluik zich bevindt als de status in de controller. de controller is n.l. de enige die de rolluiken aanstuurt. hier zijn nog afstandsbedieningen in huis, wandschakelaars én scenes vanuit de vera lite die de rolluiken aansturen.

in jouw geval kan je dus veel beter programmeren. in niet alle gevallen hoef jij dus een beginstand te programmeren. ikke wel helaasch... 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
die neo coolcam's zijn hier ook in huis, de tussenstekker, PIR's en de raam/deursensoren. Prima spul en in de 'deal' fase ook nog gewoon prima betaalbaar (rond de 23€)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Zijn er hier mensen die ook last hebben van regelmatige (zeker 1x per maand) Dead Nodes (Z-wave). Ik heb een Fibaro Inbouwschakelaar 1*2,5 KW die nu dus af en toe niet thuis geeft. Dit is zeer vervelend!!! :( :(
Ik ben extra overgegaan naar Z-Wave omdat ik 100% betrouwbaarheid wil hebben maar helaas Nee dus....
Het heeft bijna een jaar goed gegaan, nu al 3 maanden op een rij.....

Het enige wat dan helpt is de Pi afschakelen, stroomloos maken, ff wachten en dan weer opnieuw starten, dan werkt deze weer. 8)7.

(ik gebruik deze Fibaro icm een Aeotec USB Stick - Z-wave Plus Gen-5. Ik heb er ook een Aeotec sirene aanhangen, die doet het wel altijd, dus het lijkt aan de Fibaro of aan de combo met Domoticz te liggen.)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien een scriptje inbouwen die elke nacht even reboot anders?

Pi + Domoticz is natuurlijk ook niet de meest stabiele optie. Ben zelf net weer up and running na de laatste crash. Helaas wel stroomlogging voor een deel kwijt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Rebooten helpt niet, de spanning moet er echt af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:24:

Pi + Domoticz is natuurlijk ook niet de meest stabiele optie. Ben zelf net weer up and running na de laatste crash. Helaas wel stroomlogging voor een deel kwijt.
wat vindt jij wel een stabiele optie dan?

NAS? PC? Anders...?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

In ieder geval een niet-SD-kaart gebaseerd systeem. Zelf geen geld voor over omdat het spielerijmatig is. Maar heb al de nodige crashes, corruptie en gekkigheid gehad met Domoticz op een Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb een aantal ESP8266 chips met relays in en om het huis voor wat simpele dingen.
Nu wil ik graag mijn aquarium en vijver uit gaan rusten met deze chips zodat ik verlichting, pomp, fontein en dergelijke kan gaan schakelen.

Nu zit ik met het feit dat dingen zoals een skimmer of fontein niet de hele dag aan moeten zijn, en ik kan dat prima met domoticz regelen, maar ik twijfel over de opzet.

Wat ik nu heb is een ESP8266 met een webserver. Als je een request stuurt, dan kun je een relay in of uit schakelen. In domoticz heb ik een light switch (als dummy) die als "on action" / "off action" die request stuurt. Op zich allemaal prima.

Maar... hoe weet ik nu in domoticz dat het commando aan is gekomen en hoe kan ik, indien na een bepaalde tijd blijkt dat het commando niet is aangekomen, het nogmaals proberen? Ik wil immers niet de fontein de hele nacht aan hebben omdat het "uit" commando niet is aangekomen.

Kan ik dit binnen domoticz regelen of moet ik hiervoor scripts gebruiken welke de status pollen?
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:29:
Rebooten helpt niet, de spanning moet er echt af.....
Helpt het commando 'has node failed' in ozwcp op dat moment?
Anders heb ik een script doe dat automatisch kan.
Hoeveel powered nodes heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

foekie01 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:47:
Ik heb een aantal ESP8266 chips met relays in en om het huis voor wat simpele dingen.
Nu wil ik graag mijn aquarium en vijver uit gaan rusten met deze chips zodat ik verlichting, pomp, fontein en dergelijke kan gaan schakelen.

Nu zit ik met het feit dat dingen zoals een skimmer of fontein niet de hele dag aan moeten zijn, en ik kan dat prima met domoticz regelen, maar ik twijfel over de opzet.

Wat ik nu heb is een ESP8266 met een webserver. Als je een request stuurt, dan kun je een relay in of uit schakelen. In domoticz heb ik een light switch (als dummy) die als "on action" / "off action" die request stuurt. Op zich allemaal prima.

Maar... hoe weet ik nu in domoticz dat het commando aan is gekomen en hoe kan ik, indien na een bepaalde tijd blijkt dat het commando niet is aangekomen, het nogmaals proberen? Ik wil immers niet de fontein de hele nacht aan hebben omdat het "uit" commando niet is aangekomen.

Kan ik dit binnen domoticz regelen of moet ik hiervoor scripts gebruiken welke de status pollen?
Ik begin er allemaal pas net mee, maar als je niet kan uitlezen of een device aan of uit is, kan je dat dan niet een beetje afvangen door kort na elkaar 2 of 3x aan/uit te sturen?

Niet zo mooi wellicht, maar net wat meer zekerheid dat hopen dat dat ene commando is aangekomen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
foekie01 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:47:

je zou eens naar deze kunnen kijken:
https://www.tindie.com/pr...oard-for-home-automation/

prima koppelbaar met Domoticz

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ethirty schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:18:
[...]

Ik begin er allemaal pas net mee, maar als je niet kan uitlezen of een device aan of uit is, kan je dat dan niet een beetje afvangen door kort na elkaar 2 of 3x aan/uit te sturen?

Niet zo mooi wellicht, maar net wat meer zekerheid dat hopen dat dat ene commando is aangekomen.
Niet de mooiste oplossing, maar dat werkt uiteraard wel.
Nadeel is dan weer dat ik 3 timers nodig heb wil ik dit doen (3 keer na elkaar schakelen).
Ik hou het in het achterhoofd.
maomanna schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:33:
[...]

je zou eens naar deze kunnen kijken:
https://www.tindie.com/pr...oard-for-home-automation/

prima koppelbaar met Domoticz
Dat is zeker waar, maar dit is in feite precies wat ik heb gemaakt. Een ESP8266 met relays.
Ook hier zijn de relays schakelbaar via een command (die voert de maker ook, net als ik, in bij de on en off action), maar hij heeft wel een status JSON. Echter doet hij daar dan vervolgens weer niks mee.

De status JSON kan ik ook maken, geen enkel probleem. Ik moet er alleen nog op interacteren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Helpt het commando 'has node failed' in ozwcp op dat moment?
Anders heb ik een script doe dat automatisch kan.
Hoeveel powered nodes heb je?
Ik heb 2 powered nodes. (komt waarschijnlijk een derde bij)
Het commando 'has node failed' in ozwcp zegt mij helemaal niets.
Dus als je iets van een script hebt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ik wil voor een app zo veel mogelijk gefiltert hebben voordat de inhoudt van de JSON getoond wordt.

Ik heb dit nodig:
1. type=devices
2. filter=light
3. used=true
4. order=Name
5. favorite=1
6. subtype=switch

1-5 is al mogelijk door:
json.htm?type=devices&filter=light&used=true&order=Name&favorite=1

maar hoe krijg ik 6 er ook in?

evt mag Image=light of typeimg=lightbulb ook, die zullen waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Is het mogelijk om losse "domme" ledstrips aan te sturen met domoticz doormiddel van een arduino?

Mijn idee is dat ik een arduino met ethernet shield gebruik, deze arduino verbonden aan de (rgb) ledstrips en aan domoticz.

Of is er een makkelijkere manier?

[ Voor 7% gewijzigd door hindrikv op 31-05-2017 15:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:44
Ik volg dit topic al een poosje met veel aandacht.

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht welke februari 2018 wordt opgeleverd.
Om budgettaire redenen heb ik besloten om deze woning door middel van Z-Wave te gaan beheren.
Vaste bekabeling zou voor nu te kostbaar zijn maar blijft de wens voor een volgende woning.

A fijn, ik vroeg mij af of er ook Tweakers zijn die hun setup gedocumenteerd hebben.
In dat geval zou ik graag een leeg template willen zodat ik alvast mijn setup kan uitwerken.

Ik heb rekening gehouden met veel extra loze leidingen voor data en andere bekabeling.
Tevens heb ik de meterkast extra diep laten maken zodat hier een patchkast in kwijt kan.

Tekeningen en foto's volgen in een later stadium nadat de bouw begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

hindrikv schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:52:
Is het mogelijk om losse "domme" ledstrips aan te sturen met domoticz doormiddel van een arduino?

Mijn idee is dat ik een arduino met ethernet shield gebruik, deze arduino verbonden aan de (rgb) ledstrips en aan domoticz.

Of is er een makkelijkere manier?
Is een draadloze ESP8266 niet handiger hiervoor? Dan hoef je niet per se UTP op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:21:
Zijn er hier mensen die ook last hebben van regelmatige (zeker 1x per maand) Dead Nodes (Z-wave). Ik heb een Fibaro Inbouwschakelaar 1*2,5 KW die nu dus af en toe niet thuis geeft. Dit is zeer vervelend!!! :( :(
Ik ben extra overgegaan naar Z-Wave omdat ik 100% betrouwbaarheid wil hebben maar helaas Nee dus....
Het heeft bijna een jaar goed gegaan, nu al 3 maanden op een rij.....

Het enige wat dan helpt is de Pi afschakelen, stroomloos maken, ff wachten en dan weer opnieuw starten, dan werkt deze weer. 8)7.

(ik gebruik deze Fibaro icm een Aeotec USB Stick - Z-wave Plus Gen-5. Ik heb er ook een Aeotec sirene aanhangen, die doet het wel altijd, dus het lijkt aan de Fibaro of aan de combo met Domoticz te liggen.)
ja, had ik ook toen ik te weinig powered nodes had . Dus een aantal stekkers erbij en het gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb 2 powered nodes. (komt waarschijnlijk een derde bij)
Het commando 'has node failed' in ozwcp zegt mij helemaal niets.
Dus als je iets van een script hebt......
Je moet eerst weten of dat commando werkt voor je aan dat script begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Is een draadloze ESP8266 niet handiger hiervoor? Dan hoef je niet per se UTP op die plek.
Na wat meer research gedaan te hebben hier op gekomen; https://www.banggood.com/...1058603.html?rmmds=search

Deze werkt ook gewoon met domoticz?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:43:
In ieder geval een niet-SD-kaart gebaseerd systeem. Zelf geen geld voor over omdat het spielerijmatig is. Maar heb al de nodige crashes, corruptie en gekkigheid gehad met Domoticz op een Raspberry.
Ik heb Domoticz op een PI draaien, maar met een externe hdd voor data opslag. De sd kaart wordt dus alleen gebruikt om vanaf te booten. Draait inmiddels alweer 98 dagen stabiel en probleemloos zonder tussendoor te hebben gereboot.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc O. op 31-05-2017 19:33 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorSource schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:27:
ik wil voor een app zo veel mogelijk gefiltert hebben voordat de inhoudt van de JSON getoond wordt.

Ik heb dit nodig:
1. type=devices
2. filter=light
3. used=true
4. order=Name
5. favorite=1
6. subtype=switch

1-5 is al mogelijk door:
json.htm?type=devices&filter=light&used=true&order=Name&favorite=1

maar hoe krijg ik 6 er ook in?

evt mag Image=light of typeimg=lightbulb ook, die zullen waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen.
Je kan ook overwegen om ze in een roomplan te steken. Dan hoef je enkel &plan=1 (of nummer van roomplan) toe te voegen.
Of je kan, net als de domoticz webpagina, enkel de gewijzigde sinds een timestamp opvragen met &lastupdate=1496254030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:08:
[...]

Je kan ook overwegen om ze in een roomplan te steken. Dan hoef je enkel &plan=1 (of nummer van roomplan) toe te voegen.
Of je kan, net als de domoticz webpagina, enkel de gewijzigde sinds een timestamp opvragen met &lastupdate=1496254030
Floorplan is idd ook een strak plan, 1 floor plan maken met Appnaam, dan is het aan de gebruiker om daar de juiste devices in te hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
hindrikv schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:07:
[...]

Na wat meer research gedaan te hebben hier op gekomen; https://www.banggood.com/...1058603.html?rmmds=search

Deze werkt ook gewoon met domoticz?
Yes, volgens mij wel alleen nog de beta. Gebruik hem zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:23

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Hoe goed is "best goed" dan?
https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1280&bih=620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik bedoelde meer de custom icon set om in Domoticz te kunnen gebruiken. Losse plaatjes had ik uiteraard zelf ook al wel gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draait hier anders al ruim 1,5 jaar met veel scripts en hardware en nog altijd dezelfde sd kaart.
Nooit last van een crash of iets en reboot alleen als er weer een update is geïnstalleerd.

Hangt misschien sterk af wat je er op hebt draaien qua hardware maar op zich is het een prima en stabiele omgeving om mee te werken. Als hij crasht is daar altijd wel een reden voor, alleen is die soms lastig te achterhalen >:) Log files kunnen je vaak meer vertellen als je geluk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator

Heel stabiel hoor, mits je het vanaf een hardeschijf laat draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik heb een aantal RPI's draaien (PVoutput, OpenVPN/Unifi Controller, MotionEye en Domoticz), paar keer een crash gehad waarbij de SD kaart beschadigd was en voorgoed onbruikbaar bleek. Dit was na ca. 1 jaar.

Sindsdien gebruik ik alleen nog Samsung EVO kaarten (had ik nog liggen en heb er goede ervaringen mee) en ik laat een aantal zaken naar RAM schrijven. Het draait nog niet lang genoeg om een conclusie eraan te verbinden, maar het lijkt goed te gaan.

Je krijgt dan zoiets: (van onderstaande site)

Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
rootfs 3807952 1814024 1820896 50% /
/dev/root 3807952 1814024 1820896 50% /
devtmpfs 183596 0 183596 0% /dev
tmpfs 38372 268 38104 1% /run
tmpfs 5120 0 5120 0% /run/lock
tmpfs 76740 0 76740 0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1 57288 18544 38744 33% /boot
tmpfs 1024 4 1020 1% /var/tmp

Hier kun je o.a. vinden hoe je dat doet.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niet helemaal Domoticz related misschien (eigenlijk wel), maar ik wil graag een Dummy lamp aanmaken in mijn Hue bridge zodat ik die aan mijn Hue Tap kan knopen en Domoticz die lamp ziet. Iemand enig idee of het aanmaken van Dummy lampen mogelijk is op de Hue Bridge?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
Hallo Tweakers,

Op mijn PI heb ik Domoticz draaien en Mosquitto. Alles werk prima tot ik een restart doe van de PI. Domoticz start prima op echter Mosquitto niet, deze moet ik met de hand opstarten "sudo /etc/init.d/mosquitto start"

Weet iemand hoe ik dit op de juiste manier automatisch kan doen in Linux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

DevaZ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:40:
Hallo Tweakers,

Op mijn PI heb ik Domoticz draaien en Mosquitto. Alles werk prima tot ik een restart doe van de PI. Domoticz start prima op echter Mosquitto niet, deze moet ik met de hand opstarten "sudo /etc/init.d/mosquitto start"

Weet iemand hoe ik dit op de juiste manier automatisch kan doen in Linux ?
Ik gok dat je dit kan proberen;

try rcconf. Make sure to run as root.

$ sudo apt-get install rcconf
$ sudo rcconf
It enables/disables start-up programs. Using it should be pretty straightforward. Up/Down arrow keys for navigation, space bar for enable/disable. Enabled ones have an asterisk inside the checkbox. Press tab, then enter to confirm selections.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
zoiets moet ik ook hebben, alleen net wat anders.
Als mijn server reboot, start domoticz wel op, maar draait de webgui niet mee.

sudo service domoticz.sh restart en het werkt weer naar behoren.

hoe kan ik dit automatisch doen?
Dat domoticz gelijk na de reboot restart wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:36:
hoe kan ik dit automatisch doen?
Dat domoticz gelijk na de reboot restart wordt?
Maak een shell script met de commando's.
Zet de permissies dat root het mag uitvoeren
Voeg het toe aan crontab middels sudo crontab -e
code:
1
@reboot /home/pi/atstartup.sh >/dev/null 2>&1

code:
1
2
#!/bin/bash
sudo service domoticz.sh restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:43:
ik heb precies hetzelfde, maar dan niet voor domoticz. kodi, websolarlog...alle rpi's moet ik eens in de zoveel maanden wel weer uit een crash helpen, doen ze het niet meer, of is de database corrupt geraakt en moet ik een re-install doen.

wat dat betreft heb ik er een hobby bij met dat herinstalleren elke keer van die dingen.

ik zit er dan ook sterk aan te denken om niet een rpi te gebruiken voor domoticz, maar dan maar voor mijn NAS te kiezen. minpuntje is alleen dat die 25 watt gebruikt, en de rpi 4. :F

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn Kodi-installatie heb ik nog nooit corrupt gehad, terwijl ik hem altijd gewoon uitgooi. Ik gebruik daar een Samung EVO kaart. Misschien moet ik die ook maar gebruiken voor Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een bepaald type Z-Wave draadloze schakelaar (met meerdere knoppen) die goed supported is door Domoticz? Ik zoek vervangers voor m'n Hue Tap & Hue Dimmer.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:57:
Mijn Kodi-installatie heb ik nog nooit corrupt gehad, terwijl ik hem altijd gewoon uitgooi. Ik gebruik daar een Samung EVO kaart. Misschien moet ik die ook maar gebruiken voor Domoticz.
Hier ook allemaal Samsung EVO kaarten. Nog nooit een crash gehad, niet van Kodi, niet van Domoticz, niet van 3 Pikrellcams.
Denk dat je al heel wat schrijfbewerkingen kan voorkomen door zoveel mogelijk in tmpfs te doen.
Ik zie hier en op domoticz ook zo vaak dat er zoveel mensen zijn die per se zoveel mogelijk in domoticz willen doen/zien zonder daar bij te bedenken dat dat alleen maar de kans op crashes vergroot.
Ik bedoel maar, nu was er een issue met de fitbit hardware. Waarom zou je dat uberhaupt in domoticz willen zien? Fitbit heeft zo'n mooie webinterface.
Zo kan je er gerust wel nog tientallen vinden die eigenlijk niet in een domotica systeem thuis horen.

Ik denk altijd: Less is more ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:53:
[...]

ik heb precies hetzelfde, maar dan niet voor domoticz. kodi, websolarlog...alle rpi's moet ik eens in de zoveel maanden wel weer uit een crash helpen, doen ze het niet meer, of is de database corrupt geraakt en moet ik een re-install doen.

wat dat betreft heb ik er een hobby bij met dat herinstalleren elke keer van die dingen.

ik zit er dan ook sterk aan te denken om niet een rpi te gebruiken voor domoticz, maar dan maar voor mijn NAS te kiezen. minpuntje is alleen dat die 25 watt gebruikt, en de rpi 4. :F
Je hobby kun je verkorten door je SD elke nacht te laten back-uppen. Je hoeft dan alleen de image van de vorige dag terug te zetten en hoe je niet steeds een herinstallatie uit te voeren.

https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:42:
[...]
Je hobby kun je verkorten door je SD elke nacht te laten back-uppen. Je hoeft dan alleen de image van de vorige dag terug te zetten en hoe je niet steeds een herinstallatie uit te voeren.

https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Die wiki klopt niet helemaal.
Bv eerste script: service stoppen en dan domoticz aanroepen? Kan niet lukken.
Alle andere scripts beperken zich tot de database met eventueel 1 folder.

Geef mij maar een rsync script die draait op m'n Syno en die de hele / root meepakt.
Restoren kan je dan simpel door een propere image op SD te zetten en het omgekeerde script te draaien. Ben je tenminste zeker dat je echt alle instellingen van de pi mee hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh
NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
NAME="RPI-PiHole"
SOURCE="root@192.168.2.2:/"
DESTINATION="/volume1/homes/guy/backup/$NAME"
LOGFILE=/volume1/homes/guy/backup/__Logs/$NAME.$NOW.txt
echo  ------------------- START $NAME -- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") | tee -a $LOGFILE
rsync -aP --exclude-from '/volume1/homes/guy/backup/excludedfiles.txt' -e "ssh -i /root/.ssh/home" --stats --delete-after --links --link-dest="$DESTINATION/__prev/" "$SOURCE" "$DESTINATION/$NOW" | tee -a $LOGFILE
rm -f "$DESTINATION/__prev"
ln -s "$NOW" "$DESTINATION/__prev"
echo  ------------------- END  $NAME -- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") | tee -a $LOGFILE

Een backup gaat daarmee ook zelfs behoorlijk snel. Bv:
------------------- START RPI-PiHole -- 2017-06-01 00:01:32
Number of files: 99351
Number of files transferred: 8133
Total file size: 2402816330 bytes
Total transferred file size: 347873444 bytes
Literal data: 227711122 bytes
Matched data: 120162319 bytes
File list size: 2235092
File list generation time: 16.883 seconds
File list transfer time: 0.000 seconds
Total bytes sent: 719601
Total bytes received: 230643706

sent 719601 bytes received 230643706 bytes 3701812.91 bytes/sec
total size is 2402816330 speedup is 10.39
------------------- END RPI-PiHole -- 2017-06-01 00:02:42

Dus 1 min 10 sec voor een incremental backup na een volledige update van apt en domoticz, anders is het slechts enkele seconden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Witlof schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:34:
[...]

Ik heb deze camera ook besteld voor bij de voordeur. Als er aangebeld wordt wil ik een foto doorsturen zodat ik weet wie er aan de deur staat. Vandaag de camera ook aan de praat gekregen en die zin dat ik beeld heb in IE. Firmware geflashed zoals aangegeven (wel even moeten zoeken naar de juiste). Maar helaas krijg ik hem niet gekoppeld met bovenstaande informatie. Krijg hem niet in Domoticz toegevoegd zodat ik ook output zie zoals hierboven -O-

Ik heb deze firmware: V5.00.R01.00023650.10010.248200 nu.

Als ik de url http://<IP>/webcapture.jpg?command=snap&channel=1 in de browser zet, krijg ik de melding: "De afbeelding 'http://<IP>/webcapture.jpg?command=snap&channel=1' kan niet worden weergegeven, omdat deze fouten bevat."

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Werkt het inmiddels?

Ik zit enkel op versie:
V4.02.R12.00006510.10010.142300.00000

Ik heb er geen issues mee:
Cam Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Ik ben eigenlijk op zoek naar een z-wave alternatief van de klikaanklikuit AWST-8800 (https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html)

Dit is een soort "opplak" schakelaar voor aan de muur als je op een bepaalde plaats niet de mogelijkheid hebt om een vaste schakelaar te maken.

Ik heb wat rond zitten zoeken bij Robbshop maar daar vind ik alleen maar inbouw schakelaars. Weet iemand een alternatief of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
prekz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:34:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een z-wave alternatief van de klikaanklikuit AWST-8800 (https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html)

Dit is een soort "opplak" schakelaar voor aan de muur als je op een bepaalde plaats niet de mogelijkheid hebt om een vaste schakelaar te maken.

Ik heb wat rond zitten zoeken bij Robbshop maar daar vind ik alleen maar inbouw schakelaars. Weet iemand een alternatief of heeft iemand een ander idee?
Eerst hit op Google:

https://www.hashop.nl/wandzenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Die TBK dingen zijn inbouw, ik zie nu wel de z-wave plus wandzender welke met een batterij werkt wat voor mij prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Sinds kort ben ik gestart met Domoticz om mijn slimme meter uit te lezen.
Vervolgens wordt mijn nerd hart wakker gemaakt door alle opties die je nog meer zou kunnen doen.

Nu heb ik een aantal Elro KaKu in gebruik, en die kan ik gewoon aansturen door een Rfxcom RFXtrx433E aan te schaffen. Dus die is op het verlanglijstje geplaatst.

Nu heb ik al een aantal KaKu inbouw modules gezien om tussen de tuinverlichtingschakelaar etc. te plaatsen. Maar nu zoek ik eigenlijk een module die mijn dimmer/schakelaar in 1 kan vervangen.

De dimmer dimt de lampen boven de eettafel en druk ik de dimmer in schakel ik mijn plafondventilator in de zithoek aan.

edit: Deze

Die wil ik eigenlijk op een zelfde manier inbouwen. In de enkele doos. Maar ik heb niet het idee dat zoiets bestaat?

Want het liefst hou ik natuurl[/url]ijk de Draai/Druk knop op de muur voor het handmatig kunnen dimmen/schakelen en wil ik daar Domoticz aan koppelen om e.e.a. te automatiseren.

Iemand een idee of zoiets bestaat?

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoo op 02-06-2017 11:30 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben nu m'n systeem wat meer stabiel te maken door uurlijks of dagelijks naar STACK te backuppen, en zit even met scripts te prutsen. Ik zie dat domoticz als map user rechten heeft, behalve de backup map, die is van root. Is dat met een reden of is dat een foutje oid? Want nu moet ik de cron als root instellen, opzich niet erg, maar vroeg me af of anderen de backup-map ook als root hebben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoloTweaker
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb Domoticz draaien op een Raspberry Pi. Domoticz draait vanaf de standaard image. Toon en Philips Hue werken perfect. Nu heb ik een Aeotec Z-Stick Gen. 5 gekocht om mijn eerste Z-Wave nodes toe te voegen maar ik loop hier helemaal op stuk.

Ik trek de USB stick uit de Pi. Druk op de knop tot de led blauw gaat knipperen. En wil dan een Fibaro multisensor toevoegen. Voor beide heb ik de handleiding gelezen en gegoogled voor de zekerheid. En ik weet zeker dat ik het goed doe. De lampjes knipperen even en blijven daarna gewoon branden.

Echter als ik dan de stick in de pi terug doe dan verschijnt er geen nieuwe hardware in Domoticz. Heb het ook al geprobeerd met eerst in Domoticz kiezen voor node toevoegen en dan pas de USB stick terug te doen. Maar geen effect.

Ik zit me al een paar dagen suf te zoeken op internet maar kom er gewoon niet uit. Hopelijk heeft iemand hier een idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

JoloTweaker schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:24:
Ik heb Domoticz draaien op een Raspberry Pi. Domoticz draait vanaf de standaard image. Toon en Philips Hue werken perfect. Nu heb ik een Aeotec Z-Stick Gen. 5 gekocht om mijn eerste Z-Wave nodes toe te voegen maar ik loop hier helemaal op stuk.

Ik trek de USB stick uit de Pi. Druk op de knop tot de led blauw gaat knipperen. En wil dan een Fibaro multisensor toevoegen. Voor beide heb ik de handleiding gelezen en gegoogled voor de zekerheid. En ik weet zeker dat ik het goed doe. De lampjes knipperen even en blijven daarna gewoon branden.

Echter als ik dan de stick in de pi terug doe dan verschijnt er geen nieuwe hardware in Domoticz. Heb het ook al geprobeerd met eerst in Domoticz kiezen voor node toevoegen en dan pas de USB stick terug te doen. Maar geen effect.

Ik zit me al een paar dagen suf te zoeken op internet maar kom er gewoon niet uit. Hopelijk heeft iemand hier een idee wat ik fout doe.
Ik laat de stick gewoon in de rpi zitten.
Via domoticz klik ik op add device, en druk dan op de knop van t device en done.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 05:42:
[...]

Maak een shell script met de commando's.
Zet de permissies dat root het mag uitvoeren
Voeg het toe aan crontab middels sudo crontab -e
code:
1
@reboot /home/pi/atstartup.sh >/dev/null 2>&1

code:
1
2
#!/bin/bash
sudo service domoticz.sh restart
Wist niet dat het zo makkelijk was. thanks!

In webmin een scheduled cron gemaakt en daarbij kan je direct het commando invoeren ipv het via een .sh te doen. (gevonden na je tip)
prekz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:16:
Die TBK dingen zijn inbouw, ik zie nu wel de z-wave plus wandzender welke met een batterij werkt wat voor mij prima is.
Lees wel de reviews! veel geven aan dat die een korte batterijduur heeft.
Polling uit/wake up op lange tijd zetten scheelt wel wat.

[ Voor 24% gewijzigd door maomanna op 02-06-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoloTweaker
HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Ik laat de stick gewoon in de rpi zitten.
Via domoticz klik ik op add device, en druk dan op de knop van t device en done.
Dat zou cool zijn. Is alleen niet zoals de handleiding zegt dat het moet werken. Ga het meteen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

JoloTweaker schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:44:
[...]

Dat zou cool zijn. Is alleen niet zoals de handleiding zegt dat het moet werken. Ga het meteen eens testen.
Klopt.
Handleiding heeft t over USB er uit enz...
Lukte mij ook niet.
En dacht toen, goh.. waarom zit die knop dan in domoticz, eens proberen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:37:
[...]
In webmin een scheduled cron gemaakt en daarbij kan je direct het commando invoeren ipv het via een .sh te doen. (gevonden na je tip)
Dat kan natuurlijk ook, als je maar 1 commando wil uitvoeren. Mijn startup script is ondertussen toch een lijn of 30. Dan wordt een script wel interessanter dan 30 entries in cron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoloTweaker
HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:45:
[...]

Klopt.
Handleiding heeft t over USB er uit enz...
Lukte mij ook niet.
En dacht toen, goh.. waarom zit die knop dan in domoticz, eens proberen.
Werkt inderdaad. Pfff, twee dagen kloten voor niks. Nu nog uitvogelen waarom de Fibaro Multisensor (kattenoog) geen temperatuur doorgeeft. En waarom de instellingen die ik maak niet onthouden worden.

We komen er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
Duurt even voordat hij de instellingen overneemt ivm de sleep status. Zelfde geldt geloof ik ook voor de temperatuur.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Heeft iemand toevallig de beta van vandaag al geïnstalleerd? Na de beta update gaan mijn 2 lampen spontaan aan en soms ook spontaan uit. Heb scenes al uitgezet maar geen idee waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
TerrorSource schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:29:
Heeft iemand toevallig de beta van vandaag al geïnstalleerd? Na de beta update gaan mijn 2 lampen spontaan aan en soms ook spontaan uit. Heb scenes al uitgezet maar geen idee waar het vandaan komt.
ik zit nog op die van gisteren v3.7614
dus ik wacht maar weer even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:43
Ik heb deze ip camera

Groothoek 2.8 MM Lens 720 P 960 P 1080 P Vandaalbestendige vandalismebestendige Indoor Outdoor IP Camera Metalen Case IP66 Met Mount
http://s.aliexpress.com/QvuaueqY
(from AliExpress Android)

Alleen krijg hem met geen mogelijkheid in Domoticz snap er niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, als je maar 1 commando wil uitvoeren. Mijn startup script is ondertussen toch een lijn of 30. Dan wordt een script wel interessanter dan 30 entries in cron.
wat heb je er allemaal in zitten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:27:
[...]
wat heb je er allemaal in zitten dan
Vooral lijnen die logfiles moeten klaarzetten voor een aantal apps die die niet zelf kunnen aanmaken. /var/log staat op tmpfs en is dus steeds leeg bij start.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
#!/bin/bash
echo "performance" | tee /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
chmod 777 /var/log
touch /var/log/sbfspot.log
chmod 666 /var/log/sbfspot.log
touch /var/log/pihole.log
chmod 666 /var/log/pihole.log
mkdir /var/log/lighttpd
chmod 777 /var/log/lighttpd
touch /var/log/lighttpd/error.log
chmod 666 /var/log/lighttpd/error.log
touch /var/log/lighttpd/access.log
chmod 666 /var/log/lighttpd/access.log
mkdir /var/log/SBFSPOT
chmod 777 /var/log/SBFSPOT
touch /var/log/telegram.txt
chmod 666 /var/log/telegram.txt
touch /var/log/telegramguyEgregius.txt
chmod 666 /var/log/telegramguyEgregius.txt
touch /var/log/domoticz.txt
chmod 666 /var/log/domoticz.txt
touch /var/log/floorplanlog.txt
chmod 666 /var/log/floorplanlog.txt
touch /var/log/fail2ban.log
chmod 666 /var/log/fail2ban.log
echo 0 | sudo tee /sys/class/leds/led0/brightness
echo 0 | sudo tee /sys/class/leds/led1/brightness
sudo /opt/vc/bin/tvservice -o
curl -s --connect-timeout 2 --max-time 5 --data-urlencode "text=PiHole - Domoticz Pi started" http://127.0.0.1/secure/telegram.php
sudo ntpdate be.pool.ntp.org
Pagina: 1 ... 31 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.