Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het rolluik steekt achter een zwave rolluik schakelaar die blijkbaar als je hem als dimmer zet een percentage aanvaard als commando.
Nu zou die vanuit een eenvoudige kaku schakelaar moeten kunnen bedient worden als open/stop/dicht/stop etc.
Ik ga ervan uit dat dat met mijn voorbeeld scriptje perfect moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als hij zich als dimmer gaat gedragen, dan loopt de motor toch alleen langzamer (als hij al loopt)?
Dan gaat hij denk ik niet na een tijdje stoppen.
Maar goed, ik ken die module niet dus wie weet :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrepen heb is het percentage van de dimmer de opening.
Dus bv:
0% = dicht
25% is een kwart open
50% is half open
100% is volledig open
Die zou je dus perfect naar elke stand moeten kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 07:44:
Waarom is het decimaal punt een probleem? Moet het een komma zijn om door te sturen?
Ja, kennelijk gaat het bij EmonCMS mis als je een string upload met een decimale punt erin. Komt alleen het gedeelte vóór de punt in de feed.
voor de Off/Central Heating:
PHP:
1
2
if($data['Data']=='Off')$value=0;
else $value=20;
==....ik moet dringend een beginners tutorial php doornemen. Bedankt, ga ik vanavond proberen.

Update:
Ik krijg altijd de 'else' waarde, onafhankelijk van de status van de CV. De fout zit dus waarschijnlijk in het 'if' gedeelte. Ik heb onderstaande script geprobeerd:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Function getCVStatus(){
$text = file_get_contents("http://192.168.2.220:8084/json.htm?type=devices&rid=1391");
$json = json_decode($text, true);
$status = $json['result']['Data'];

if($data['Data']=='off')$value=1;
else $value=19;

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=1&json={CVStatus:$value}&apikey=blablabla";

Ik heb $data vervangen door $status in de if-else, ik heb dubbel gechecked dat 'result' met kleine letters is, en 'Data' met een hoofdletter, en 'off' weer met kleine letters is.

Kleine bijkomstigheid is dat de status in Domoticz niet direct veranderd als de verwarming aangaat, ik weet nog niet of dat aan Domoticz of aan de Nefit Easy ligt maar dat geeft me geen betrouwbare starttijd van de CV.

[ Voor 45% gewijzigd door Fasthook op 15-05-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Speedy-Andre schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:10:
Als hij zich als dimmer gaat gedragen, dan loopt de motor toch alleen langzamer (als hij al loopt)?
Dan gaat hij denk ik niet na een tijdje stoppen.
Maar goed, ik ken die module niet dus wie weet :)
Neen, met de fibaro rollukschakelaar gaat alles perfect als hij ingesteld is als dimmer. Hij calibreert zichzelf zodat ie ook weet waar te stoppen. Met de dimmer op het scherm in domoticz kan ik zelfs een percentage instellen waar hij moet stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 23:44
dr.trimble schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:16:
[...]

Neen, met de fibaro rollukschakelaar gaat alles perfect als hij ingesteld is als dimmer. Hij calibreert zichzelf zodat ie ook weet waar te stoppen. Met de dimmer op het scherm in domoticz kan ik zelfs een percentage instellen waar hij moet stoppen
Een rolluikschakelaar kun je als blinds percentage instellen, dat is de juiste setting ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
de laatste weken heb ik steeds problemen als de spanning van de raspberry af gegaan is. Ik heb de laatste versie (5877) geinstalleerd maar telkens als de spanning er af is gegaan of er een plotse spanningsuitval is, dan staat de vorige versie er terug op (3.4834). Hij geeft dan terug de melding dat er een nieuwe update is (5877).
de update installeerd ik met "./installbeta" . Bij een reboot herhaalt alles zich. Ik moet ook steeds de laatste settings terug uploaden want hij gaat steeds terug naar de settings vanuit 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
Ice T schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Een rolluikschakelaar kun je als blinds percentage instellen, dat is de juiste setting ;-)
nu je het zegt, zo is hij inderdaad ingesteld en niet als dimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:46
dr.trimble schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:39:
de laatste weken heb ik steeds problemen als de spanning van de raspberry af gegaan is. Ik heb de laatste versie (5877) geinstalleerd maar telkens als de spanning er af is gegaan of er een plotse spanningsuitval is, dan staat de vorige versie er terug op (3.4834). Hij geeft dan terug de melding dat er een nieuwe update is (5877).
de update installeerd ik met "./installbeta" . Bij een reboot herhaalt alles zich. Ik moet ook steeds de laatste settings terug uploaden want hij gaat steeds terug naar de settings vanuit 2016.
klinkt alsof je Domoticz alleen in het geheugen bijgewerkt wordt en dat het niet weggeschreven is.
Weet je zeker dat je kaartje wel in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
commentator schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:44:
[...]

klinkt alsof je Domoticz alleen in het geheugen bijgewerkt wordt en dat het niet weggeschreven is.
Weet je zeker dat je kaartje wel in orde is?
hoe kun je het kaartje checken.

als ik het kaartje terug wil formateren in de pc met de adapter, dan geeft hij wel aan dat hij write protected is, ook al staat de schuif op de adapter in de goeie stand.

Als de kaart inderdaad write-protected zou zijn, dat zou het inderdaad kloppen dat hij enkel de update schrijft in het geheugen. Jouw redenering zou dus kloppen.

Nu is dus de vraag, hoe krijg ik de kaart terug niet-write-protected ?

update: nieuw kaartje gekocht en alles opnieuw geinstalleerd was de oplossing :)

[ Voor 5% gewijzigd door dr.trimble op 16-05-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
verkeerde tread |:(

[ Voor 117% gewijzigd door streamnl op 17-05-2017 07:07 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Fasthook schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:13:
[...]

Ja, kennelijk gaat het bij EmonCMS mis als je een string upload met een decimale punt erin. Komt alleen het gedeelte vóór de punt in de feed.

[...]

==....ik moet dringend een beginners tutorial php doornemen. Bedankt, ga ik vanavond proberen.

Update:
Ik krijg altijd de 'else' waarde, onafhankelijk van de status van de CV. De fout zit dus waarschijnlijk in het 'if' gedeelte. Ik heb onderstaande script geprobeerd:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Function getCVStatus(){
$text = file_get_contents("http://192.168.2.220:8084/json.htm?type=devices&rid=1391");

if($data['Data']=='off')$value=1;
else $value=19;

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=1&json={CVStatus:$value}&apikey=blablabla";

Ik heb $data vervangen door $status in de if-else, ik heb dubbel gechecked dat 'result' met kleine letters is, en 'Data' met een hoofdletter, en 'off' weer met kleine letters is.

Kleine bijkomstigheid is dat de status in Domoticz niet direct veranderd als de verwarming aangaat, ik weet nog niet of dat aan Domoticz of aan de Nefit Easy ligt maar dat geeft me geen betrouwbare starttijd van de CV.
Probeer dit eens:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Function getCVStatus(){

if ( $status == 'off' ) { 
$value=1; 
} else {
$value=19;
}

Edit: nog even gekeken, maar in variabele $status vraag je al de gegevens uit je JSON result data, dus die moet je dan controleren op de waarde. Als die status gelijk is aan ( == ) 'off', dan moet value 1 geparsed, anders '19'.

[ Voor 6% gewijzigd door JorickL op 16-05-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
JorickL schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:25:
[...]

Probeer dit eens:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Function getCVStatus(){

$value=1; 
} else {
$value=19;
}

Edit: nog even gekeken, maar in variabele $status vraag je al de gegevens uit je JSON result data, dus die moet je dan controleren op de waarde. Als die status gelijk is aan ( == ) 'off', dan moet value 1 geparsed, anders '19'.
Net even geprobeerd, ik blijf de waarde voor 'else' krijgen 8)7
Inmiddels 22.3 graden in de woonkamer, denk dat ik een andere keer verder ga testen :+

Voor de zekerheid het script zoals ik het nu heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Function getCVStatus(){

$value=1; 
} else {
$value=19;
}

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=1&json={CVStatus:$value}&apikey=bla";

Als ik de json string in de browser oproep zie ik wel "Data" : "off" respectievelijk "Data" : "central heating".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 07:44:
Waarom is het decimaal punt een probleem? Moet het een komma zijn om door te sturen?
Anders:
PHP:
1
2
$countertoday=str_replace(' kWh','',$data['CounterToday']);//verwijdert kWh op het einde zodat je enkel het getal over houdt
$countertoday=number_format($countertoday,3,',','');//rond af op 3 decimalen, gebruik komma als decimal separator en niks als thousand separator.
Ik ben inmiddels een stuk verder met het ontleden van de data uit mijn Youless voor de zonnepanelen. Kan vast nog wat opgepoetst worden maar ik ga nu eerst kijken hoe de data morgen vandaag in EmonCMS terecht komt.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
function getZon(){
$text = file_get_contents("http://192.168.2.220:8084/json.htm?type=devices&rid=1");
$usage=str_replace(' Watt','',$json['result'][0]['Usage']);

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=2&json={Zon:$usage}&apikey=bla";

function getZonTotaal(){
$text = file_get_contents("http://192.168.2.220:8084/json.htm?type=devices&rid=1");
$values = explode('.',$json['result'][0]['Counter']);
$value1=$values[0];
$value2=$values[1];
$totaal=$value1.$value2;

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=2&json={ZonTotaal:$totaal}&apikey=bla";

function getZonTotaalVandaag(){
$countertoday=str_replace(' kWh','',$json['result'][0]['CounterToday']);

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=2&json={ZonTotaalVandaag:$countertoday}&apikey=bla";

Even kijken hoe het totaal gelogd wordt, in EmonCMS deel ik het door 1000 maar of dat goed uitpakt weet ik vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:14
Wie kan me even helpen met dit Lua scriptje. Ik wil graag overstappen van Blocky naar Lua maar ik krijg deze niet voor elkaar.

Wat er moet gebeuren:
Via een timer gaat de groep buitenverlichting aan 10 minuten voor zonsondergang. Om 23:30 gaat alles weer uit.
Met Lua wil ik graag dat als er iemand achter loopt de verlichting in de bijkeuken aan gaat en de buitenlamp van de bijkeuken welke dan op 15% aan is) iets feller gaat branden (30%). Als er geen beweging meer is moet de bijkeuken verlichting uit en de buitenlamp weer terug naar 15%. Dit moet alleen als de virtuele schakelaar 'Schemersensor (23:30)' aan staat. Als deze uit is moet de verlichting wel aan maar nadat er geen beweging is gedetecteerd alles weer uitschakelen.

Ik heb nu onderstaande scripts, maar:
1 als ik nu buiten loop en 'schemersensor (23:30)' is aan dan gaat nadat er geen beweging meer is toch alles uit terwijl het script eigenlijk niet moet reageren dus ik maak nu al ergens een fout.
2 Hoe kan ik hier beide opties (schemersensor 23:30 aan en uit) in verwerken? Of moet je daar weer een apart script voor aanmaken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_device_achter.lua
commandArray = {}

if (otherdevices['Schemersensor'] == 'On') and (otherdevices['Schemersensor (23:30)'] == 'Off') and (devicechanged['PIR Achter'] == 'On') then
          commandArray['Bijkeuken buiten'] = 'Set Level: 30'
          commandArray['Bijkeuken'] = 'Set Level: 5'
end
return commandArray

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_time_achter.lua

function timedifference(s)
   year = string.sub(s, 1, 4)
   month = string.sub(s, 6, 7)
   day = string.sub(s, 9, 10)
   hour = string.sub(s, 12, 13)
   minutes = string.sub(s, 15, 16)
   seconds = string.sub(s, 18, 19)
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
end

commandArray = {}

-- Set length of time light should be on for in seconds
timeon = 120
-- Calculate time since time PIR was last activated
difference = timedifference(otherdevices_lastupdate['PIR Achter'])
-- If the time since last activation was within 1 minute of time for light to stay on
if (difference > timeon and difference < (timeon + 61)) then
   tempdiff = tostring(difference)
   tempmessage = "Buitenverlichting Off - after at least " .. (timeon+1) .. "secs up - actually - " .. tempdiff .. "seconds"
   print(tempmessage)
   -- Switch off Buitenverlichting
   commandArray['Bijkeuken buiten'] = 'Off'
   commandArray['Bijkeuken'] = 'Off'
end

return commandArray

Schemersensor = Virtuele schakelaar 10 min voor zonsondergang tot 10 min na zonsopgang aan
Schemersensor (23:30) = Virtuele schakelaar 10 min voor zonsondergang tot 23:30 aan
PIR Achter = Fibaro Eye
Bijkeuken buiten = Fibaro dimmer buitenlamp
Bijkeuken = Fibaro dimmer spotjes binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoJan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Voor de hand liggende vraag, maar ik stel hem toch maar: Heb je Open ZWave ook geïnstalleerd?
http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt#OpenZWave
Ik had Z-Wave geinstalleerd, maar koos de verkeerde naam, om een of andere domme reden koos ik het COM5 device, nogmaals zoeken op internet leverde op dat het het Open Zwave USB device diende te zijn. We zijn nu up & running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Ik had Z-Wave geinstalleerd, maar koos de verkeerde naam, om een of andere domme reden koos ik het COM5 device, nogmaals zoeken op internet leverde op dat het het Open Zwave USB device diende te zijn. We zijn nu up & running.
Perfect! Heeft zo'n losse opmerking toch nog nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope sonoff (deze is denk ik zonder stroommeting):

https://www.dennisdeal.co...ar-universeel-ios-android

Voor €6.99 EUR gewoon bij een Nederlandse webshop te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Perlian schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:19:
Mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope sonoff (deze is denk ik zonder stroommeting):

Nederlandstalige webshop gevestigd in China ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Wat gaat er mis met deze blockly?

Als ik "Buitenverlichting aan?" op On zet gaat alleen de bovenste aan (buitenverlichting voor).
Als ik dan "Buitenverlichting aan?" op Off zet gaan de andere 2 switches aan.
blockly

De bedoeling is dat als Buitenverlichting aan? op On gaat (wat automatisch gebeurd aan de hand van sunset) dat dan de verlichting van buiten aan gaat. En om 00u gaat deze uit en moet uiteraard de verlichting uit gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door migila op 18-05-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

tozzke

aka tozzert

migila schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:59:

Als ik "Buitenverlichting aan?" op On zet gaat alleen de bovenste aan (buitenverlichting voor).
[afbeelding]

De bedoeling is dat als Buitenverlichting aan? op On gaat (wat automatisch gebeurd aan de hand van sunset) dat dan de verlichting van buiten aan gaat. En om 00u gaat deze uit en moet uiteraard de verlichting uit gaan.
Schakel je dit via KAKU (of een ander soort wat op 433MHz werkt)?

If so... een 433MHz tranceiver heeft de neiging een burst van het commando te sturen waardoor de ether vervuild raakt en andere apparatuur tijdens die burst niets kan ontvangen/sturen (althans, het komt niet aan)
Probeer in dit geval eens de 2e schakelaar/lamp te schakelen met een vertraging van ~5 sec ('On after 5 seconds') en de 3e met een vertraging van ~10 sec. Wellicht dat het dan wel werkt, al is het niet de netste oplossing (maar dat is 433MHz sowieso al niet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
@tozzke Klopt is KAKU maar het is niet dat de lamp niet aangaat.. de switch in domoticz blijft uit. Heb eigenlijk niet gekeken of de lamp wel aangaat, maar dat lijkt me dan niet.

Ben er een beetje mee aan het spelen. Weet niet of het KAKU blijft, denk Sonoff/mi-lights/z-wave te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Gaat het misschien beter als je er per actie 1 statement van maakt i.p.v. 3 losse statements? Dus met 'and' ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23

[afbeelding]

Zet het in een groep en dan met paar sec vertraging in schakelen.
Dan kan je in de blocky gewoon vergeten en die groep schakelen wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasthook schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:24:
[...]

Net even geprobeerd, ik blijf de waarde voor 'else' krijgen 8)7
Inmiddels 22.3 graden in de woonkamer, denk dat ik een andere keer verder ga testen :+

Voor de zekerheid het script zoals ik het nu heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Function getCVStatus(){

$value=1; 
} else {
$value=19;
}

$url = "80.243.190.58/emoncms/input/post.json?node=1&json={CVStatus:$value}&apikey=bla";

Als ik de json string in de browser oproep zie ik wel "Data" : "off" respectievelijk "Data" : "central heating".
Is logisch dat je steeds de else krijgt.
PHP:
1
2
if ( $status == 'off' ) { //Fout
if ( $status == 'Off' ) { //Correct

Als je de pagina apcu.php erbij neemt kan je ook kijken wat er effectief binnenkwam en dus in de cache opgeslaan werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Laatst online: 02-09 14:17
Ik ben nieuw met Domoticz, maar ik heb een vraagje. Ik heb een blockly aangemaakt en dat werkt. Maar ik als ik een aanpassing doe, moet ik de hele pc (linux) opnieuw opstarten.

Het lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen, vanuit de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
slopert schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:01:
Ik ben nieuw met Domoticz, maar ik heb een vraagje. Ik heb een blockly aangemaakt en dat werkt. Maar ik als ik een aanpassing doe, moet ik de hele pc (linux) opnieuw opstarten.

Het lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen, vanuit de GUI.
Dat heb ik nog nooit mee gemaakt, wat voor aanpassing doe je in de blockly?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
Weet iemand waar de weeklijkse waardes staan in Domoticz voor de energie meter?

Ik heb een uitschieter van 2000kwh op 1 dag vanwege wisseling van de meter vanochtend. Ik zag in de databsae (als ik die edit met DB Browser for SQLite) de waardes staan in tabel Meter_Calendar. Maar ik weet nu niet welke waarde ik moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Laatst online: 02-09 14:17
Ik was gewoon te ongeduldig, na een minuutje wachten werkt het zoals verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik wilde eigenlijk heel graag mijn system load in een grafiekje zien (mijn Domoticz-server doet nog wel meer dan alleen mijn domotica aansturen) maar had geen zin in weer een extra stuk software. Tot je een keer een briljant idee hebt en een vrituele sensor aanmaakt en die via een simpel Python-scriptje elke 5 minuten de system load laat opslaan. Domoticz doet de rest. :)

Great succes!

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/system_load.png

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/python                                                                                                                                             
import os                                                                                                                                                     
import datetime                                                                                                                                               

load = str(os.getloadavg())     #Get the system load                                                                                                          
loads = load.split(",")         #Split in 1, 5 and 15 minutes load                                                                                            
load5 = loads[1]                #Retrieves the 5 minute average load                                                                                          
load5 = load5[1:]               #Removes the first character                                                                                                  

os.system("curl -s \"http://192.168.1.3:8082/json.htm?type=command&param=udevice&idx=121&svalue=" + load5 + "\"")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ruvetuve schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:22:
Weet iemand waar de weeklijkse waardes staan in Domoticz voor de energie meter?

Ik heb een uitschieter van 2000kwh op 1 dag vanwege wisseling van de meter vanochtend. Ik zag in de databsae (als ik die edit met DB Browser for SQLite) de waardes staan in tabel Meter_Calendar. Maar ik weet nu niet welke waarde ik moet veranderen.
Je kan filteren op idx van de meter, datum + tijd staat er bij en dan kijk je waar het fout gaat.
Er is wel een kans dat het ergens anders ook nog staat zodat de hoge waarde toch weer opduikt :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Perlian schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:19:

Lijkt leuk, maar is qua voorwaarden gelijk aan bestellen bij bijvoorbeeld AliExpress. Dus invoerrechten boven de 22 Euro. Slim bedacht, dat wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil een nieuwe blocky aanmaken zodat het licht aan gaat op het moment dat ik thuis kom, terwijl het donker is. Maar ik wil niet hebben dat het licht aangaat als ik thuis ben en het donker wordt.
code:
1
2
3
4
5
6
[isDonker = 1] & [iemandThuis, veranderd van 0 -> 1]
  [doe lichtAchter aan]

[iemandThuis = 1] & [isDonker, veranderd van 0 -> 1]
   [doe niks]

Hoe verwerk ik dat in een blocky? Want in m'n huidige blocky gaat het licht aan als het donker wordt én er iemand thuis is:
code:
1
2
[iemandThuis = 1] & [isDonker, = 1]
   [doe licht aan]

Hoop dat iemand snapt wat ik probeer/zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niks van dat Blockly spul, een script is veel makkelijker en kan je veel meer mee.
Lijkt me iets dat gewoon in het device script van iemandthuis moet gechecked worden of het donker is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:01:
Ik snap niks van dat Blockly spul, een script is veel makkelijker en kan je veel meer mee.
Toch knap dat je twee zaken kunt vergelijken waarvan je er een niet snapt _/-\o_
En nog mooier je hebt ook nog eens een conclusie O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Shaggie_NB op 19-05-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

bartbh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:50:
Ik wil een nieuwe blocky aanmaken zodat het licht aan gaat op het moment dat ik thuis kom, terwijl het donker is. Maar ik wil niet hebben dat het licht aangaat als ik thuis ben en het donker wordt.
code:
1
2
3
4
5
6
  [doe lichtAchter aan]

[doe niks]

Hoe verwerk ik dat in een blocky? Want in m'n huidige blocky gaat het licht aan als het donker wordt én er iemand thuis is:
code:
1
2
   [doe licht aan]

Ik vrees dat je dit met Blockly niet (makkelijk) voor elkaar kunt krijgen, met lua (zet hem wel op 'UserVariable'!) wel:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
local var_iemandthuis = 'iemandThuis'
local var_isdonker = 'isDonker'
local verlichting = 'lichtAchter'

commandArray = {}

if      uservariablechanged[var_iemandthuis] == '1' and uservariables[var_isdonker] == 1
    then
        print('variable '..var_iemandthuis..' set to 1 while its dark outside, so light goes on')
        commandArray[verlichting] = 'On'
end
return commandArray

bij 'uservariablechanged' moet de 1 tussen ''s staan en bij 'uservariables' niet!

[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 19-05-2017 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
Pimmeh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:04:
Ik wilde eigenlijk heel graag mijn system load in een grafiekje zien (mijn Domoticz-server doet nog wel meer dan alleen mijn domotica aansturen) maar had geen zin in weer een extra stuk software. Tot je een keer een briljant idee hebt en een vrituele sensor aanmaakt en die via een simpel Python-scriptje elke 5 minuten de system load laat opslaan. Domoticz doet de rest. :)

Great succes!

[afbeelding]

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/python                                                                                                                                             
import os                                                                                                                                                     
import datetime                                                                                                                                               

load = str(os.getloadavg())     #Get the system load                                                                                                          
loads = load.split(",")         #Split in 1, 5 and 15 minutes load                                                                                            
load5 = loads[1]                #Retrieves the 5 minute average load                                                                                          
load5 = load5[1:]               #Removes the first character                                                                                                  

os.system("curl -s \"http://192.168.1.3:8082/json.htm?type=command&param=udevice&idx=121&svalue=" + load5 + "\"")
Waarom een los script? Ik kan in Domoticz als hardware Motherboard sensors toevoegen. Bij Devices krijg ik dan ook CPU_Usage te zien. (Wel in een percentage i.p.v. load.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Oh echt? Dat heb ik dan helemaal over t hoofd gezien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDanny
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-12-2021
alexswart schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:43:
[...]

Ik heb ongeveer de zelfde situatie. En heb een fibaro dimmer 2 besteld hier zit een aansluiting op voor 2 schakelaars, hiermee kan ik dan met de ene schakelaar de lampen bedienen en met de 2e een sene of een andere fibaro module aansturen
Heb de Fibaro dimmer 2! 8)

Maarrr. nu heb ik jullie advies toch weer nodig voordat ik mn nieuwe speeltje verbrand ofzo :X
Ik heb achter de schakelaar 1 (bruin) live draad, en 2 schakeldraden.

Nu moet ik denk ik de Fibaro dimmer 2 als onderstaand aan de pulsschakelaar aansluiten. Doe ik het zo goed of zit ik alsnog mis?

Foto te groot voor hier dus klikkerdeklik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:19
Dat is prima zo. Alleen even bekijken hoe jouw schakelaar in elkaar zit. Het is een dubbele schakelaar, check even of die blauwe draad verbonden is met beide schakelaars. Anders gaat er niks stuk, maar zal de tweede schakelaar niks doen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDanny
Bedankt voor je reactie!

Inmiddels aangesloten, en de lampen kunnen branden! De 2e knop doet ook IETS.
Nu nog alles instellen, ziet er allemaal wat ingewikkelder uit als een KaKu schakelaar toevoegen haha!

Ik ga even puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 06:52:
[...]

Is logisch dat je steeds de else krijgt.
PHP:
1
2
if ( $status == 'off' ) { //Fout
if ( $status == 'Off' ) { //Correct

Als je de pagina apcu.php erbij neemt kan je ook kijken wat er effectief binnenkwam en dus in de cache opgeslaan werd.
Nieuwe poging gewaagd, ook met 'Off' blijft het de else waarde geven. Ik heb op apcu.php gezocht, maar die is in mijn domoticz of NAS niet te vinden. Draai Domoticz op Synology. Het zou wel handig zijn als ik de uitkomst van het script stap voor stap zou kunnen zien, maar dat is niet zo makkelijk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasthook schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:04:
Ik heb op apcu.php gezocht, maar die is in mijn domoticz of NAS niet te vinden.
Die staat nochtans bij de files van pass2php op github: https://github.com/Egregi...moticz/tree/master/secure
Is een pagina waarmee je de cache kan inkijken en wissen.

Als je ook de lg functie hebt kan je die hier en daar toevoegen om extra output naar de domoticz logfile te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDanny
Nu heb ik uitgevogeld dat de Fibaro Dimmer 2 als Activation Device kan dienen (1,2,3 of 4x drukken)
Maar kan ik m niet laten schakelen?
Dat 1 maal drukken de scene aan zet, maar ook uit?

Bedenk me net dat dat niet handig is, lang drukken is uit! ongeacht de scene! 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door iDanny op 20-05-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
Ik ben nieuw nieuw binnen Domoitcz maar heb inmiddels wel verschillende zaken aangesloten, zoals o.a. een slimme energiemeter.

Is er een mogelijkheid dat je na iedere dag bijv. om 00.00 uur automatisch een rapport / overzicht kunt ontvangen in je e-mail met daarin het verbruikte stroomoverzicht van de dag ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
bartbh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:50:
code:
1
2
3
4
5
6
  [doe lichtAchter aan]

[doe niks]

code:
1
2
   [doe licht aan]

too easy:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D5XlLpQ.png

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Nee, want op die manier gaat de lamp ook aan als ik als thuis ben en het dan donker wordt. Dat is dus net niet wat ik wil.

Ik ga m'n kansen dan eens met een lua script wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

bartbh schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:42:
Nee, want op die manier gaat de lamp ook aan als ik als thuis ben en het dan donker wordt. Dat is dus net niet wat ik wil.

Ik ga m'n kansen dan eens met een lua script wagen.
je hebt mijn post over het hoofd gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Nee, juist niet! Daarmee ga ik even knutselen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
voeg de variabele toe en je bent er?
als je je wekker aan domoticz koppelt, middels alarmpad en tasker, dan kan je op het moment van de wekker, of een adere trigger later op de dag de variabele op 0 zetten.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasthook
Daannn1987 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:22:
[...]
8)7 8)7 8)7 Mogguh.
Zo moeilijk was het idd niet...

Virtuele switch aangemaakt (deurtje) en die schakelen via devicechanged

commandArray = {}
if (devicechanged['DeurSensorOpen']) then
print('Deutje open ')
commandArray['Deurtje'] = 'On'
end
if (devicechanged['DeurSensorDicht']) then
print('deurtje dicht')
commandArray['Deurtje'] = 'Off'
end
return commandArray

Mocht iemand een nog beter idee hebben hoori k het graag
Bedankt, ik zat met hetzelfde probleem, dit was de oplossing. Kleine toevoeging voor wie nog niks met LUA gedaan heeft: kies 'Devices' in plaats van 'All'. Ik kreeg in eerste instantie een foutmelding 'attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Laatst online: 14:16
Hallo,

Ik ben nieuw in het hele domotica gebeuren en heb vorige week na een tijd topics als deze te hebben gevolgd en wat enthousiasme opgedaan te hebben een eenvoudige start gemaakt. Ik ben nu in het bezit van een Raspberry Pi 3, een Aeotec USB Z-Stick en een Smart LED lampje. De opzet hiervan icm Domoticz was kinderlijk eenvoudig, het een en ander installeren, lampje koppelen en gaan :)

Nu wil het toeval dat ik recentelijk verhuist ben naar een nieuw huis en dat huis voorzien is van een alarmsysteem met motion sensors. De sensors zijn van honeywell (OMNI-624 alarmsysteem, wat ondertussen niet meer geproduceerd wordt, maar na testen door het beveiligingsbedrijf vorige week nog goed blijkt te werken :P) en hangen door het hele huis. Zou ik die ook op de een of andere manier aan mijn Domoticz kunnen koppelen? Ik heb al een tijdje lopen zoeken online, maar als ik zoek op Honeywell vind ik alleen maar de EvoHome, niets over de security systemen. De frequentie is volgens mij wel juist, voor zover ik van Honeywell websites de informatie kan vinden, maar heb geen idee hoe ik dan in Domoticz verder zou moeten gaan of dat het uberhaubt mogelijk is dit te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Morion schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:29:
Hallo,

Ik ben nieuw in het hele domotica gebeuren en heb vorige week na een tijd topics als deze te hebben gevolgd en wat enthousiasme opgedaan te hebben een eenvoudige start gemaakt. Ik ben nu in het bezit van een Raspberry Pi 3, een Aeotec USB Z-Stick en een Smart LED lampje. De opzet hiervan icm Domoticz was kinderlijk eenvoudig, het een en ander installeren, lampje koppelen en gaan :)

Nu wil het toeval dat ik recentelijk verhuist ben naar een nieuw huis en dat huis voorzien is van een alarmsysteem met motion sensors. De sensors zijn van honeywell (OMNI-624 alarmsysteem, wat ondertussen niet meer geproduceerd wordt, maar na testen door het beveiligingsbedrijf vorige week nog goed blijkt te werken :P) en hangen door het hele huis. Zou ik die ook op de een of andere manier aan mijn Domoticz kunnen koppelen? Ik heb al een tijdje lopen zoeken online, maar als ik zoek op Honeywell vind ik alleen maar de EvoHome, niets over de security systemen. De frequentie is volgens mij wel juist, voor zover ik van Honeywell websites de informatie kan vinden, maar heb geen idee hoe ik dan in Domoticz verder zou moeten gaan of dat het uberhaubt mogelijk is dit te koppelen?
Maar uhm, waarmee wil je dit dat ontvangen?
En welke van de twee heb je?
For 433.92MHz, use the ZR402EU Expander Module.For 868MHz, use the OMNI-RF Expander Module
Wellicht dat een rflink, in de juiste versie, het kan ontvangen. Andere optie is natuurlijk dat je kijkt of je een zwave relais of zo aan kunt sluiten zodat het ding gaat schakelen als je signaal erop krijgt. Want een zwave stick heb je al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 09:11
Ik heb nu een half jaar een nieuwbouw huis. Mijn oude domoticz systeem draait nu als test omgeving en in het nieuwe huis heb ik alles zwave en Hue uitgevoerd.

Het idee is dat als de fibaro rook sensor afgaat het trappenhuis / vluchtroute verlicht wordt. Dit was kinderlijk eenvoudig. Bij het installeren van 1 van de fibaro switches kwam ik de signaal draad tegen van de rookmelders die vanuit de bouw zijn opgeleverd. Op elke verdieping zit een rookmelder die allen afgaan als er ergens rook is. Dit signaal heb ik op S2 aangesloten.
Als er rook gedetecteerd wordt op 1 van de 3 rookmelders dan gaat er een schakelaar aan in domoticz.

Maar hoe kan ik deze koppelen aan het zwave alarm signaal? Want dat is enkel een status in Domoticz die ik niet kan aansturen. Ik zou verwachten dat ik de zwave events ook kan triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:14
heeft domoticz ook een maximum wat hij aan zwave items kan opnemen? zoals bijvoorbeeld de vera lite, die max 70 zwave devices aankan.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:59:
heeft domoticz ook een maximum wat hij aan zwave items kan opnemen? zoals bijvoorbeeld de vera lite, die max 70 zwave devices aankan.
Is dat niet vooral omdat de hardware het anders te lastig krijgt om alles te kunnen volgen?
Voor zover ik weet kunnen er 255 nodes in 1 zwave netwerk.
Ik ga er dan ook vanuit dat dat de limiet van Domoticz is. Althans dat hoop ik toch, anders loop ik binnenkort tegen problemen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0rneel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:39:
Maar hoe kan ik deze koppelen aan het zwave alarm signaal? Want dat is enkel een status in Domoticz die ik niet kan aansturen. Ik zou verwachten dat ik de zwave events ook kan triggeren.
Je hebt een device script nodig dat triggert op je S2, daarna kan je er alles mee doen wat je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

al eerder heb ik een probleem aangehaald error33 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

En kom vandaag tot een vreemde aanvulling op dit probleem. Normaal ontdek ik het probleem van z-wave op een moment dat ik geen tijd heb en weg moet. Een snelle herstart lost dit dan op.

Vandaag bij het opstaan stond een lamp aangesloten via een Fibaro home plug nog aan. Kijk ik in Domoticz dan is deze wel uit. Druk ik zelf op een Fibaro home plug gaat deze netjes aa/uit in domoticz.

Schakel ik in domoticz de lamp aan/uit is dit wel zichtbaar in domoticz maar de Home plug doet niet schakelen.

Ergens gebeurt er dus iets vreemds. status veranderd wel maar schakelen doen ze niet?? Althans
Homeplug > Domoticz werkt netjes ststus veranderd
Domoticz > Homeplug laat geen fouten zien in de log maar schakelt niet.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Is het niet gewoon dat je plug dan geen goede verbinding heeft?
Hoeveel devices heb je in je zwave netwerk en met hoeveel continu van stroom voorziene devices is die plug verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Je hebt een device script nodig dat triggert op je S2, daarna kan je er alles mee doen wat je maar wil.
Ja ik kan via lua alles afvangen maar ik weet niet hoe ik vanuit daar het zwave alarm commando kan sturen. Dat zijn status bits die ik nu nog enkel kan uitlezen ipv sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0rneel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:19:
[...]
Ja ik kan via lua alles afvangen maar ik weet niet hoe ik vanuit daar het zwave alarm commando kan sturen. Dat zijn status bits die ik nu nog enkel kan uitlezen ipv sturen.
Waarom zou je dat willen versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
Als de fibaro in de keuken afgaat wordt er wel een alarm bericht verstuurd. Dit kan ik zien in Domoticz. Maar ik zou het ook willen sturen als een ander willekeurig alarm afgaat zodat de lampen gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik dat knipperen overnemen in het script die door S2 getriggerd wordt.
Denk niet dat je zelf een alarm bericht kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Updated github op https://github.com/Egregius/LUA-Pass2PHP-for-Domoticz

Grootste aanpassingen:
LUA script roept voor elk device in de device changed tabel het pass2php script op.
In pass2php zijn hierdoor de explodes van de string niet langer nodig.
Mijn cron jobs opgesplitst in verschillende bestanden op basis van de gewenste frequentie.
In cron180.php heel wat weerinformatie en tuin bewatering gebaseerd op verleden en toekomstige regen voorspellingen.
In cron28800.php batterij niveaus uit ZWCFG.XML lezen en opslaan in MySQL database (lijkt betrouwbaarder dan de batterylevels in domoticz).
Een 'tussen'-script voor de IOS berichten, hierdoor is er gaan 4 seconden vertraging meer in de verdere uitvoering.
code:
1
shell_exec('/var/www/html/secure/ios.sh "Movement in Hall" > /dev/null 2>/dev/null &');

En nog veel meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:01:
Dan zou ik dat knipperen overnemen in het script die door S2 getriggerd wordt.
Denk niet dat je zelf een alarm bericht kan sturen.
Zie parameter 40 - 42 van de manual:
http://manuals.fibaro.com...2x3/FGS-2x3-EN-T-v1.1.pdf
Het knipperen is een default functionaliteit die reageert op een byte. Het liefst verstuur ik dit byte zelf. Dan gaan alle zwave nodes tenminste af en hoef ik niet bij elk nieuw device het script aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat die parameter bestaat maar zie daar niet echt een toepassing voor.
Ik ga dan ook liever scripten wat aan of net uit moet in geval van rook. Knipperen om aandacht te trekken lijkt me ook overbodig, brandmelders op zich maken al genoeg kabaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Ik ben op het moment bezig met een iOS versie van de Domoticz Android app.
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=17025

Mocht je wat ideeen kwijt willen over de app, laat het dan weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 08:23
galadril schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:17:
Ik ben op het moment bezig met een iOS versie van de Domoticz Android app.
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=17025

Mocht je wat ideeen kwijt willen over de app, laat het dan weten :)
En hoe kunnen we testen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:37:
Ik weet dat die parameter bestaat maar zie daar niet echt een toepassing voor.
Ik ga dan ook liever scripten wat aan of net uit moet in geval van rook. Knipperen om aandacht te trekken lijkt me ook overbodig, brandmelders op zich maken al genoeg kabaal.
Wat ik wil voorkomen is dat ik voor elke lamp die toegevoegd wordt ik het script moet aanpassen.

en wat de knipper functie betreft, volgens mij had jij al zoiets in pass2php gebouwd of niet? Ik moet daar toch eens in gaan duiken maar m'n php is nog wat verroest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
bing69 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:01:
[...]

En hoe kunnen we testen??
Ben er eerst nog de functionaliteiten aan het inbouwen, wanneer dat allemaal naar behoren werkt ga ik testflight opzetten. Maar gok dat dat wel richting augustus gaat (ivm vakantieperiode).

Maar ik bedoel ook reacties op de screenshots, etc }:O

[ Voor 8% gewijzigd door galadril op 24-05-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

commentator schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:18:
Is het niet gewoon dat je plug dan geen goede verbinding heeft?
Hoeveel devices heb je in je zwave netwerk en met hoeveel continu van stroom voorziene devices is die plug verbonden?
Daar lijkt het niet op, als ik kijk zijn er genoeg verbindingen. 4 ervan zijn vaste module's (continu stroom)
verbindingen

Ik ga eens proberen om de 3 Fibaro homeplug's tijdelijk over te zetten naar homey. Denk zelf dat daar wel eens een euvel in kan zitten. Dit omdat een ingebouwde FIBARO FGS222 het wel blijft doen. Deze schakelt netjes de Philips Hue lampen aan/uit.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 16:34
Kan iemand mij helpen met de Fibaro Motion Sensor in Domoticz?

Heb hem nu toegevoegd alleen weet niet wat de bepaalde sensors zijn.
0000800 = Motion Sensor
0801 = Temperature sensor
0000803 = Lux (niet op deze foto)

Maar wat is de recht precies?
Volgens mij zit er nog een "Alarm", "Buglar" en "Vibration" in maar welk idx hoort bij welke functie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lM0OZpXys5B4mJIOgMuJAHwm/full.png

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Laatst online: 24-09 12:09
Is het mogelijk om meerdere plattegronden in de tab " Floorplan" te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
19roland70 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:35:
Is het mogelijk om meerdere plattegronden in de tab " Floorplan" te zetten?
Op de Pi kan je de floorplans hier zetten:
/home/pi/domoticz/www/images/floorplans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
TerrorSource schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:17:
[...]
Op de Pi kan je de floorplans hier zetten:
/home/pi/domoticz/www/images/floorplans/
Is het dan ook mogelijk om deze te kunnen kiezen het tabblad floorplans?
Ik heb er nu 1 in staan en ik zou hier graag meerdere hebben die ik zichtbaar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
19roland70 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Is het dan ook mogelijk om deze te kunnen kiezen het tabblad floorplans?
Ik heb er nu 1 in staan en ik zou hier graag meerdere hebben die ik zichtbaar kan maken.
De images uploaden naar de eerder genoemde map
Dan in Domoticz > Setup > More options > Plans > Floorplan
Daar toevoegen en dan zie je ze staan en kan je er horizontaal door heen scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
TerrorSource schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:31:
[...]

De images uploaden naar de eerder genoemde map
Dan in Domoticz > Setup > More options > Plans > Floorplan
Daar toevoegen en dan zie je ze staan en kan je er horizontaal door heen scrollen.
Bedankt het werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 16:14
TerrorSource schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:28:
Kan iemand mij helpen met de Fibaro Motion Sensor in Domoticz?

Heb hem nu toegevoegd alleen weet niet wat de bepaalde sensors zijn.
0000800 = Motion Sensor
0801 = Temperature sensor
0000803 = Lux (niet op deze foto)

Maar wat is de recht precies?
Volgens mij zit er nog een "Alarm", "Buglar" en "Vibration" in maar welk idx hoort bij welke functie?

[afbeelding]
Ik heb deze sensor ook en weet ook niet precies de verschillen tussen bepaalde sensoren.
Vibration is de sensor, dat iemand het ding letterlijk probeert te verwijderen bijv. Anti Tamper Detection zeg maar. Alarm en Burglar.... geen idee precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
DarkAllMan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:47:
[...]

Ik heb deze sensor ook en weet ook niet precies de verschillen tussen bepaalde sensoren.
Vibration is de sensor, dat iemand het ding letterlijk probeert te verwijderen bijv. Anti Tamper Detection zeg maar. Alarm en Burglar.... geen idee precies..
Ik snap de functies wel alleen ik weet niet welke idx bij welke functie hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 16:14
TerrorSource schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Ik snap de functies wel alleen ik weet niet welke idx bij welke functie hoort.
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/dto4mhu1p/dmtcz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Thanks! Nu heb ik ze er ook in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:14
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Is dat niet vooral omdat de hardware het anders te lastig krijgt om alles te kunnen volgen?
Voor zover ik weet kunnen er 255 nodes in 1 zwave netwerk.
Ik ga er dan ook vanuit dat dat de limiet van Domoticz is. Althans dat hoop ik toch, anders loop ik binnenkort tegen problemen aan...
ja, volgens mij is dat inderdaad omdat het geheugen van de vera lite het te moeilijk krijgt. het schijnt dat je dan vertragingen krijgt in de aansturing etc..

Met domoticz is dat dus afhankelijk van je hardware? aangezien bijna iedereen het op een rpi of de NAS draait, zijn er mensen die hier problemen mee ondervinden?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:32
renedis schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:06:
Gisteravond de allergoedkoopste PoE camera aan de praat gekregen in Domoticz :) Niet met moeilijke scripts e.d. maar gewoon toevoegen en klaar. Nu nog buiten monteren aan de muur met de kabel naar binnen :+

Om het aan de praat te krijgen hoefde ik enkel de firmware te updaten. Het is een op een Hisilicon 8M (Hi3518E) chipset gebaseerde camera. Kwaliteit is beter dan verwacht en vooral de nacht (IR) stand is boven verwachting. Hij kan opnemen in 720P.

Camera:
https://www.aliexpress.co...r-Indoor/32602970458.html

[afbeelding]

ImageURL voor Domoticz:
/webcapture.jpg?command=snap&channel=1
Ik heb deze camera ook besteld voor bij de voordeur. Als er aangebeld wordt wil ik een foto doorsturen zodat ik weet wie er aan de deur staat. Vandaag de camera ook aan de praat gekregen en die zin dat ik beeld heb in IE. Firmware geflashed zoals aangegeven (wel even moeten zoeken naar de juiste). Maar helaas krijg ik hem niet gekoppeld met bovenstaande informatie. Krijg hem niet in Domoticz toegevoegd zodat ik ook output zie zoals hierboven -O-

Ik heb deze firmware: V5.00.R01.00023650.10010.248200 nu.

Als ik de url http://<IP>/webcapture.jpg?command=snap&channel=1 in de browser zet, krijg ik de melding: "De afbeelding 'http://<IP>/webcapture.jpg?command=snap&channel=1' kan niet worden weergegeven, omdat deze fouten bevat."

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39

PnD

like in Pinda ^_^

Ik krijg nieuwe rolluiken. Nu zou ik deze ook half open willen kunnen zetten met een scene. Is dit mogelijk? Zo ja, maakt het dan nog uit of je z-wave of klik aan klik uit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:56:
[...]

ja, volgens mij is dat inderdaad omdat het geheugen van de vera lite het te moeilijk krijgt. het schijnt dat je dan vertragingen krijgt in de aansturing etc..

Met domoticz is dat dus afhankelijk van je hardware? aangezien bijna iedereen het op een rpi of de NAS draait, zijn er mensen die hier problemen mee ondervinden?
Hier met 50 nodes alleszins nog geen issues.
PnD schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:19:
Ik krijg nieuwe rolluiken. Nu zou ik deze ook half open willen kunnen zetten met een scene. Is dit mogelijk? Zo ja, maakt het dan nog uit of je z-wave of klik aan klik uit gebruikt?
Blader eens enkele pagina's terug. Hier was onlangs iemand met een zwave rolluik schakelaar die hij kon bedienen op percentage.
Zonder percentage wordt het onbetrouwbaar (bv start, 3 sec wachten, stop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39

PnD

like in Pinda ^_^

Thanks, woordje percentage kwam ik inderdaad bij de posts die je bedoeld. Ik kan er alleen niet uit opmaken welke z-wave schakelaar nu uiteindelijk wel goed werkte met de percentages. Hopelijk kan iemand dit aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje geluk ziet @dr.trimble dit en kan hij het meegeven.
Ik zou daarbij wel eens willen weten of ik zo'n schakelaar zou kunnen inzetten om mijn Somfy gestuurde zonneluifel aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al een poos een Unknown sensor in mijn overzicht van ZWave devices. Dit is een oude sensor die ik al niet meer heb en (dus) niet netjes heb kunnen verwijderen. Elke update / herstart van Domoticz verwijder ik die node, maar hij komt dus ook elke herstart weer terug.

Hoe kan ik deze permanent verwijderen ZONDER een full reset van de ZWave dongle, want ik wil niet daarna alle nodes weer opnieuw moeten toevoegen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek even op domoticz forum.
Uit het hoofd:
Je moet de commandclass wakeup verwijderen uit je zwcfg xml
Daarna zal de node als dead gemarkeerd worden.
Die kan je dan verwijderen in ozwcp met het 'remove railed node' commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik ben nu bezig over te stappen van Fibaro HC Lite naar Domoticz maar baal er een beetje van dat van de Fibaro modules niet alle functies de juiste naam krijgen. Zie vaak "unknown" erbij staan na het toevoegen van een module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 16:09
TerrorSource schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:03:
Ik ben nu bezig over te stappen van Fibaro HC Lite naar Domoticz maar baal er een beetje van dat van de Fibaro modules niet alle functies de juiste naam krijgen. Zie vaak "unknown" erbij staan na het toevoegen van een module
Als je Unknown ziet staan dan is deze niet goed toegevoegd / herkend.

Je kunt proberen Domoticz te herstarten of de module te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt met een van mijn Fibaro modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Brutuss schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Als je Unknown ziet staan dan is deze niet goed toegevoegd / herkend.

Je kunt proberen Domoticz te herstarten of de module te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt met een van mijn Fibaro modules.
Zie nu pas verband tussen alle "unknown"s in me Hardware lijst.
Allemaal "FIBARO System FGWPE/F Wall Plug" met ID's xxxxxx01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 16:09
TerrorSource schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:51:
[...]

Zie nu pas verband tussen alle "unknown"s in me Hardware lijst.
Allemaal "FIBARO System FGWPE/F Wall Plug" met ID's xxxxxx01
U zit nu dus in de "Apparaten" lijst? Hier staan voor de Fibare Wall Plug diverse meters tussen als:

- Totaal verbruik
- Huidig verbruik
- Aan / Uit schakelaar.
- En een "Unknown" device welke ik ook niet heb kunnen plaatsen maar naar mijn mening ook niet nodig is gezien de vorige sensoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Brutuss op 27-05-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Brutuss schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:13:
[...]

U zit nu dus in de "Aparaten" lijst? Hier staan voor de Fibare Wall Plug diverse meters tussen als:

- Totaal verbruik
- Huidig verbruik
- Aan / Uit schakelaar.
- En een "Unknown" device welke ik ook niet heb kunnen plaatsen maar naar mijn mening ook niet nodig is gezien de vorige sensoren.
Ja daar :) De rest van de functies heb ik ook gewoon en kregen (op 1 na) ook direct de juiste naam na het koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:33:
Thanks, woordje percentage kwam ik inderdaad bij de posts die je bedoeld. Ik kan er alleen niet uit opmaken welke z-wave schakelaar nu uiteindelijk wel goed werkte met de percentages. Hopelijk kan iemand dit aangeven.
Hier stuur ik mijn knikarmscherm aan met een Fibaro fgrm222. Via een lua script laat ik hem op percentages omlaag en omhoog gaan. 20% is een klein stukje uitschuiven, 80% is bijna helemaal uit....enz.

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:20:
Zoek even op domoticz forum.
Uit het hoofd:
Je moet de commandclass wakeup verwijderen uit je zwcfg xml
Daarna zal de node als dead gemarkeerd worden.
Die kan je dan verwijderen in ozwcp met het 'remove railed node' commando.
Even gezocht op domoticz.com en uiteindelijk heb ik het gehele stuk van die node verwijderd. Aantal keren herstart en hij komt nu niet meer terug. Thanks :) !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel vreemd, normaal als je de hele node block eruit gooit komt die er bij herstart terug bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
Hallo all

Ik liep dit weekend tegen een raar probleem aan:
Gister ochtend was in eens mijn Domoticz (draait op pi 3) offline,
Na lang zoeken bleek een logee in de nacht een lamp uit gedaan te hebben die normaal via een bewegings melder aan & uit schakelt.
na gisteren overdag en vandaag nog een paar testjes te hebben gedaan blijkt dus dat Domoticz de wegkwijt raakt als 1 van mijn Yeelight lampen uit gezet wordt.
zowel de witte versie als de rgb versie veroorzaken dit.
is dit mogelijk een bug in domoticz of heb ik iets verkeerd ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 21:13
Ik heb onlangs mijn lampen vervangen door phlips hue, welke worden aangestuurd/gedimd door domoticz.

Nu zou ik deze graag met een fysieke schakelaar deze lampen aan/uit willen zetten en dimmen.
Deze fysieke knoppen moeten naast elkaar (in 1 venster) op de 3 bestaande inbouwdozen komen.

Zelf had ik de KlikAanKlikUit mini inbouw zender AWMT-003 gevonden, die je kunt plaatsen achter een eigen gekozen wandschakelaar. Deze 433 Mhz schakelaar heeft als enige doel een signaal sturen naar domoticz. Hiermee zou het dan mogelijk moeten zijn om de philips lampen aan te zetten.
Of ik via domoticz kan dimmen (door misschien lang ingedrukt te houden) weet ik nog niet.

Maar ik zou het liefste deze schakelaars aansturen met z-wave; Ik heb gezocht naar een soortgelijk z-wave produkt, maar niet gevonden. Hebben jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:28:
Dat is dan wel vreemd, normaal als je de hele node block eruit gooit komt die er bij herstart terug bij.
Ondertussen wel gewend dat bepaalde dingen bij mij net even iets anders gaan dan bij een ander :) Heb meerdere keren geprobeerd alleen de wake-up commandclass te verwijderen en het met de 'remove dead node'-manier te proberen, maar zover kwam ik telkens al niet. Vervolgens een paar keer de gehele <node> entry verwijderd en dat lukte zowaar ineens. Na diverse herstarts van Domoticz is deze nog niet teruggekeerd.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 30 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.