Acties:
  • 0 Henk 'm!
k_ers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:58:
Ik heb deze ip camera

Groothoek 2.8 MM Lens 720 P 960 P 1080 P Vandaalbestendige vandalismebestendige Indoor Outdoor IP Camera Metalen Case IP66 Met Mount
http://s.aliexpress.com/QvuaueqY
(from AliExpress Android)

Alleen krijg hem met geen mogelijkheid in Domoticz snap er niks van..
Je moet altijd eerst even goed onderzoeken of een camera wel gaat werken. Niet elke camera en zeker uit China hebben soms maar beperkt mogelijkheden qua streams. Er zijn er genoeg dit prima werken maar je moet dan wel vooronderzoek doen naar de mogelijkheden. Zonde als je straks een camera hebt die je niet kunt inzetten voor waar je hem voor wilt gebruiken.

Het zijn ideaal zijn als Domoticz RTSP zou gaan ondersteunen dan ben je van dit probleem af.

Op de pagina van Aliepress wordt wel een rtsp link gegeven maar dat ondersteunt Domoticz niet.
Via iSpy kon je ook alleen maar een paar rtsp links tegen: https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=BESDER mbt dit merk.

Hij zou ook met OnVIF moeten werken dus je zou die manier nog kunnen proberen.

Je zou bv iSpy tijdelijke kunnen installeren en proberen of deze nog wat info kan achterhalen over de camera. https://www.ispyconnect.com

Je kan ook de verkoper een email kunnen sturen met meer info of er nog anders streamings link beschikbaar zijn.

Mogelijk dat je met de tweak van @Thinkpad dat je nog iets kunt doen zodat je in ieder geval een snapshot kan krijgen.

ThinkPad's Tweakblog: IP-camera zonder snapshot mogelijkheid, m.b.v. script t...!

Hier staat ook nog wat info mbt het zoeken naar je streaming links te kunnen achterhalen
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=16979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
renedis schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:28:
[...]

Werkt het inmiddels?

Ik zit enkel op versie:
V4.02.R12.00006510.10010.142300.00000

Ik heb er geen issues mee:
[afbeelding]
De mijne werkt niet standaard in Domoticz, maar inderdaad wel met het script van @ThinkPad (waarvoor dank). Kan nu via de RTSP een snapshot maken. Nu nog kijken hoe ik deze ga versturen naar mijn smartphone. Via Telegram of mail of iets. Maar de snapshot is al gelukt. (moet ook nog wel de camera ophangen, maar dat kan later nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik ben de afgelopen dagen onwijs aan het prutsen met schedules maar ik kom er niet uit. Ik wil dat een lamp een half uur voor zonsondergang aan gaat en dan net na middernacht weer uit, maar alleen als ik thuis ben.

Aanschakelen via blockly kan niet, want je kan geen tijd voor zonsondergang kiezen en een timer gebruiken kan ook niet, want daar mis je conditionele opties. Ook is een timer niet handig als het tijdstip gemist wordt.

Iemand nog suggesties om het zonder scripting voor elkaar te krijgen? Wat ik her en der zie is dat je soms enorme onlogische combi's kan gebruiken om het toch te laten werken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 18:28
Ethirty schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:44:
Ik ben de afgelopen dagen onwijs aan het prutsen met schedules maar ik kom er niet uit. Ik wil dat een lamp een half uur voor zonsondergang aan gaat en dan net na middernacht weer uit, maar alleen als ik thuis ben.

Aanschakelen via blockly kan niet, want je kan geen tijd voor zonsondergang kiezen en een timer gebruiken kan ook niet, want daar mis je conditionele opties. Ook is een timer niet handig als het tijdstip gemist wordt.

Iemand nog suggesties om het zonder scripting voor elkaar te krijgen? Wat ik her en der zie is dat je soms enorme onlogische combi's kan gebruiken om het toch te laten werken.
Virtuele schakelaar aanmaken, deze met de ingebouwde timer half uur voor zonsondergang aan laten gaan.
Dan kan je hiermee schakelen in blocky ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 22:20
Al enkele maanden gebruik ik de edomoticz homebridge plugin om mijn lampen e.d. Te bedienen met siri op mijn iphone dit werkt uitstekend.
Nu heb ik een aantal nieuwe schakelaars die wel in domoticz staan maar niet zichtbaar zijn op mijn iphone.
Hoe kan ik de edomoticz plugin ipdaten zodat ik ook de nieuwe lampen kan zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:26
alexswart schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:25:
Al enkele maanden gebruik ik de edomoticz homebridge plugin om mijn lampen e.d. Te bedienen met siri op mijn iphone dit werkt uitstekend.
Nu heb ik een aantal nieuwe schakelaars die wel in domoticz staan maar niet zichtbaar zijn op mijn iphone.
Hoe kan ik de edomoticz plugin ipdaten zodat ik ook de nieuwe lampen kan zien
Raspberry herstarten doet al wonderen. Dan gaat HomeBridge de nieuwe devices zien. Je kan ook HomeBridge zelf herstarten alleen kost dat meer tijd.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
Ik heb het script voor de seizoenen nog iets meer gefinetuned. Nu checkt het script alleen om 0:00 (als de nieuwe dag is begonnen) en alleen maar de status van de switch aanpast als deze anders is dan de huidige waarde:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
-- script_time_season.lua
-- The change of state is a fixed date:
-- Lente: 21 maart t/m 20 juni
-- Zomer: 21 juni t/m 20 september
-- Herfst: 21 september t/m 20 december
-- Winter: 21 december t/m 20 maart

commandArray = {}

time = os.date("*t")

-- check every 720 minutes for the season to change
-- if((time.min % 720)==0) then
if (time.hour == 0) and (time.min == 00) then

-- check once a minute for the season to change
if (time.month == 12 and time.day >= 21)
or (time.month == 1)
or (time.month == 2)
or (time.month == 3 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Winter'
elseif (time.month == 3)
or (time.month == 4)
or (time.month == 5)
or (time.month == 6 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Lente'
elseif (time.month == 6)
or (time.month == 7)
or (time.month == 8)
or (time.month == 9 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Zomer'
elseif (time.month == 9)
or (time.month == 10)
or (time.month == 11)
or (time.month == 12 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Herfst'
else
   print('<font color="red">Logica van de seizoenen kloppen niet!!!</font>')

end

if Seizoen == 'Lente' and otherdevices['Seizoen'] ~= 'Lente' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 10'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Lente</font>')
   commandArray['SendNotification']='Seizoen aangepast#Het is Lente!'
elseif Seizoen == 'Zomer' and otherdevices['Seizoen'] ~= 'Zomer' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 20'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Zomer</font>')
   commandArray['SendNotification']='Seizoen aangepast#Het is Zomer!'
elseif Seizoen == 'Herfst' and otherdevices['Seizoen'] ~= 'Herfst' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 30'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Herfst</font>')
   commandArray['SendNotification']='Seizoen aangepast#Het is Herfst!'
elseif Seizoen == 'Winter' and otherdevices['Seizoen'] ~= 'Winter' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 40'
   print('<font color="blue">Seizoen aangepast naar Winter</font>')
   commandArray['SendNotification']='Seizoen aangepast#Het is Winter!'
else
   print('<font color="blue">Geen actie nodig voor het aanpassen van de seizoenen</font>')
end
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:39
Ik heb vandaag een api-key bij weather underground aangevraagd en er komt data binnen op de virtual devices voor Temp + Humidity + Baro, Wind, UV en Visibility. Echter wanneer ik via onderstaand Time LUA-script
kijk welke devices er allemaal zijn, dan zie ik de Weather Underground devices niet terug (en kan ik ze dus ook niet gebruiken om andere devices te schakelen.

code:
1
2
3
for deviceName,deviceValue in pairs(otherdevices) do
    print('Naam: ' .. deviceName);
end

Ook bij een Device LUA-script komen de weather underground devices niet terug in de devicechanged array (terwijl de waarden van de devices dus wel wijzigen).

Wil ik iets wat niet kan? Doe ik iets verkeerd? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 25-09 22:20
TerrorSource schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Raspberry herstarten doet al wonderen. Dan gaat HomeBridge de nieuwe devices zien. Je kan ook HomeBridge zelf herstarten alleen kost dat meer tijd.
Bedankt zo simpel maar heterkt idd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Witlof schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:24:
[...]

De mijne werkt niet standaard in Domoticz, maar inderdaad wel met het script van @ThinkPad (waarvoor dank). Kan nu via de RTSP een snapshot maken. Nu nog kijken hoe ik deze ga versturen naar mijn smartphone. Via Telegram of mail of iets. Maar de snapshot is al gelukt. (moet ook nog wel de camera ophangen, maar dat kan later nog).
Ik gebruik deze voor Telegram:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
SnapFile="/tmp/camsnapshot.jpg"

# Get snapshot via Domoticz server
wget -O $SnapFile "127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1"

# Send Telegram message with image
curl -s -X POST "https://api.telegram.org/botUSERNAME:botCODE/sendMessage?chat_id=******&text=De deurbel gaat!"
curl -s -X POST "https://api.telegram.org/botUSERNAME:botCODE/sendMessage?chat_id=******&text=De deurbel gaat!"
curl -s -X POST "https://api.telegram.org/botUSERNAME:botCODE/sendPhoto" -F chat_id=****** -F photo="@$SnapFile"
curl -s -X POST "https://api.telegram.org/botUSERNAME:botCODE/sendPhoto" -F chat_id=****** -F photo="@$SnapFile"

# Remove Image
rm $SnapFile

Ik haal een snapshot uit m'n Domoticz, dat zul jij aan moeten passen naar Thinkpad zijn snapshot.
Waarom het er bij mij twee keer in staat is omdat ik het naar mijn Telegram stuur en naar mijn vrouw haar Telegram. Ik was te lui om een groepschat aan te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Laatst online: 22-09 22:54
Arghh ik wordt gek, ik heb een deur sensor, deze wordt alleen herkend als X10 Alarm. Als ik in blocky de state bekijk geeft hij niks weer.... Ik heb hem ingesteld als push button on, maar deze status zie ik nergens terug.....

Iemand enig idee hoe je een deur sensor goed aan de praat krijgt. Het enige wat ik wil is een push bericht zodra een deur open wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
inbedrijf schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:50:
Arghh ik wordt gek, ik heb een deur sensor, deze wordt alleen herkend als X10 Alarm. Als ik in blocky de state bekijk geeft hij niks weer.... Ik heb hem ingesteld als push button on, maar deze status zie ik nergens terug.....

Iemand enig idee hoe je een deur sensor goed aan de praat krijgt. Het enige wat ik wil is een push bericht zodra een deur open wordt gedaan.
deursensor = alarm (voor blockley)
Maar je kunt puur voor het pushbericht de notificatie invullen bij de schakelaar zelf. Dan is het wel gewoon "aan" ipv "alarm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hmm, vandaag mijn rpi2 opnieuw geinstalleerd met domoticz nadat-ie gisteren niet meer bereikbaar was via ssh. Ik heb de backup teruggezet en enable_uart toegevoegd aan config.txt, maar ik krijg de data van mijn slimme meter via de seriele poort niet meer in Domoticz. Zie ik nog iets over het hoofd?

Ik heb gelukkig nog niet zovaak een backup hoeven terugzetten, maar naar mijn idee ging dat de vorige keer vrijwel vanzelf.

cat /dev/ttyAMA0 geeft netjes de telegrammen weer

Edit: Arrgh, cmdline.txt aanpassen did the trick. Ik ben weer up and running

[ Voor 13% gewijzigd door BlueMotion op 04-06-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Oke de enige status die de deur sensor heeft is "Alarm"

Hier staat hij gekoppeld bij mijn apparaten: http://imgur.com/a/FWceb
Dit is de blocky, als test. Dit doet niks... http://imgur.com/EwsTQTH

Bij een licht schakelaar heb je aan aan of uit. Hiervan weet ik dus wat de state is, hoe werkt die bij een deur sensor....
Shaggie_NB schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:20:
[...]

deursensor = alarm (voor blockley)
Maar je kunt puur voor het pushbericht de notificatie invullen bij de schakelaar zelf. Dan is het wel gewoon "aan" ipv "alarm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
ik wil een fibari dimmer 2 in mijn slaapkamer plaatsen .. maar mijn huidige schakelaar is een oude opbouw combischakelaar met een wcd. het probleem is dat de p contact vast zit aan de fase van het wcd.

en het fibaro dimmer 2 moet ik schakelen tussen de SX en S1 ...

iemand een oplossing voor dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Hoe kan ik het beste een blocky script maken die een bericht(via Prowl) stuurt als er beweging is gedetecteerd (op 1 van de 4 motion sensors) als zowel mijn vriendin als ik niet thuis zijn?

Wifi/bluetooth ping lijkt me de batterijen van de iPhones leeg te trekken, Pilot app kan wel maar kost geld voor de Pro functies(location services)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
ErikCornelissen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:53:
[...]

HELD! _/-\o_

Het lijkt er op dat met het activeren van de oude USB driver, het probleem opgelost is.
Heb 'helaas' ook mijn ESXI geupdate naar 6.5 en heb nu inderdaad ook allemaal problemen met mijn zwave.
Heeft dit nog een vervolg gekregen ergens, of is dit vooralsnog de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

jeeesper schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Virtuele schakelaar aanmaken, deze met de ingebouwde timer half uur voor zonsondergang aan laten gaan.
Dan kan je hiermee schakelen in blocky ;)
Tja, dan zal ik toch moeten leren scripten als ik niet meerder virtuele schakelaars wil gaan gebruiken, bijv 15, 30 en 45 min voor zonsondergang.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
Ethirty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:16:
[...]

Tja, dan zal ik toch moeten leren scripten als ik niet meerder virtuele schakelaars wil gaan gebruiken, bijv 15, 30 en 45 min voor zonsondergang.
Je kan 1 virtuele switch aanmaken met als type ' selector' en een aantal levels opgeven. dan kan je simpelweg met een timer de switch een aantal keren verhogen voor zonsondergang. Koppel hier met blockly de devices of scenes aan en klaar. 8)

zo heb ik het hier ingeregeld om voor zonsondergang stapsgewijs lampen in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
inbedrijf schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:17:
Oke de enige status die de deur sensor heeft is "Alarm"

Hier staat hij gekoppeld bij mijn apparaten: http://imgur.com/a/FWceb
Dit is de blocky, als test. Dit doet niks... http://imgur.com/EwsTQTH

Bij een licht schakelaar heb je aan aan of uit. Hiervan weet ik dus wat de state is, hoe werkt die bij een deur sensor....

[...]
Je kunt toch ook de notificatie bij de schakelaar invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:51

tozzke

aka tozzert

Shaggie_NB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 01:21:
[...]

Je kunt toch ook de notificatie bij de schakelaar invullen?
Ik schat dat wanneer er iemand thuis is, er geen notificatie hoeft te komen en dat hij dus niet aan een event ontkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Oké, ik zie door de bomen het bos niet meer, haha..
Heb het met een blocky geprobeerd, nu met een lua (LUA is toch net wat mooier.)
Het wil niet doen wat ik wil..

Als de schakelaar "Lampen mogen niet aan" aan staat, dan moeten de lampen daaronder uitschakelen als ze aan worden gezet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
commandArray = {}

if (otherdevices['Lampen mogen niet aan'] and otherdevices['Grote Achter Lamp '] == On) then

commandArray['Grote Achter Lamp']='Off'
print ("Lamp uitgezet... Onnodig stroom verbruik...")

end

return commandArray

Zitten vast grote fouten in lua scriptje.. /me Is geen held in lua

Iemand die even met mij mee kan denken? Thanks!

Werk nu wel met deze code, alleen spam tie mij log vol :o

[ Voor 4% gewijzigd door mAiden88 op 05-06-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

mAiden88 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:01:
Oké, ik zie door de bomen het bos niet meer, haha..
Heb het met een blocky geprobeerd, nu met een lua (LUA is toch net wat mooier.)
Het wil niet doen wat ik wil..

Als de schakelaar "Lampen mogen niet aan" aan staat, dan moeten de lampen daaronder uitschakelen als ze aan worden gezet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
commandArray = {}

if (otherdevices['Lampen mogen niet aan'] and otherdevices['Grote Achter Lamp '] == On) then

print ("Lamp uitgezet... Onnodig stroom verbruik...")

end

return commandArray

Zitten vast grote fouten in lua scriptje.. /me Is geen held in lua

Iemand die even met mij mee kan denken? Thanks!

Werk nu wel met deze code, alleen spam tie mij log vol :o
voor elke switch moet je aangeven wat hij moet zijn (dat moet ook in Blockly)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
commandArray = {}

if otherdevices['Lampen mogen niet aan'] == 'On' and otherdevices['Grote Achter Lamp'] == 'On' then

print('Lamp uitgezet... Onnodig stroom verbruik...')

end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 14:12
Bert20 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:51:
[...]

Heb 'helaas' ook mijn ESXI geupdate naar 6.5 en heb nu inderdaad ook allemaal problemen met mijn zwave.
Heeft dit nog een vervolg gekregen ergens, of is dit vooralsnog de enige optie?
Voor mij is dit vooralsnog de enige optie om het probleem te tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
ErikCornelissen schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Voor mij is dit vooralsnog de enige optie om het probleem te tackelen.
Voor mij nu ook Sofar SoGood!
Wat ben ik blij dat ik dat gevonden had zeg..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

Ik ben sinds kort begonnen om te kijken of Domoticz een goede vervanger voor mijn Homewizard is. Momenteel heb ik 1 z-wave device aangesloten en dat werkt naar tevredenheid.

Mijn vraag is kan je met een RfxCom 433 en 868 devices bedienen?

Ik vind het een aardige investering en wil dan ook zeker zijn dat ik mijn huidige setup kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
EgoPro schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:27:
Ik ben sinds kort begonnen om te kijken of Domoticz een goede vervanger voor mijn Homewizard is. Momenteel heb ik 1 z-wave device aangesloten en dat werkt naar tevredenheid.

Mijn vraag is kan je met een RfxCom 433 en 868 devices bedienen?

Ik vind het een aardige investering en wil dan ook zeker zijn dat ik mijn huidige setup kan gebruiken.
Zie hier . Wil je zowel 433 en 868 kunnen bedienen, dan heb je dus 2 verschillende tranceivers nodig. Keuze is aan jou: RfxCom of RFLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Precies :D

Hoe weet ik nu in welke state de deur sensor zit.... Ik moet daarop toch kunnen triggeren....
tozzke schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Ik schat dat wanneer er iemand thuis is, er geen notificatie hoeft te komen en dat hij dus niet aan een event ontkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
Ik las al een tijdje mee en wil nu echt gaan beginnen met een Domoticz setup.
Op dit moment heb ik nog niets in huis, en ben benieuwd of er een tweaker is die mij kan adviseren wat ik nodig heb?

Ik wil als eerste 2 'zaken' automatiseren:
  • De buitenverlichting, ik heb nogal een groot huis gekocht, als ik alle buitenverlichting wil inschakelen moet ik op dit moment handmatig bedienen:
    1. verlichting voordeur, 1 schakelaar in de hal
    2. verlichting tweede voordeur, 1 schakelaar in de berging
    3. verlichting poort, 1 schakelaar in de meterkast in de hal
    4. verlichting zijkant van het huis, 1 schakelaar in de hal achter
    5. verlichting achterkant, 2 schakelaars in de hal achter
    6. verlichting garage, 2 schakelaars in de garage
    Ik hoef niet perse alles apart te schakelen zoals nu gebeurd.
  • De toegangspoort, deze heeft een afstandsbediening (868Mhz) en een heel slecht bereik. Daarnaast heb ik bij de overdracht van de woning 2 afstandsbedieningen gekregen wat voor mij te weinig is. Het liefst bedien ik de poort vanaf mijn smartphone en ik wil dit met Domoticz gaan regelen. Dit omdat ik regelmatig de afstandsbediening vergeet mee te nemen of in een auto laat liggen.

Ik zat te denken om in de schakelkast van de poort, een z-wave schakelaar te gaan plaatsen
In de nabije toekomst breid ik dit graag uit naar de bediening van de zonwering (elke kamer aan de zon zijde heeft rolluiken met aparte schakelaars), en eventueel ook de gordijnen.

Boodschappenlijstje wat ik mij bedacht had, wie kijkt er even mee of ik alles heb?
  • Raspberry PI met Z-wave+ ondersteuning
  • 5 inbouw z-wave schakelaars
  • 1 z-wave module voor de poort
De schakelaar in de meterkast kan bedraad geschakeld worden, ik wil de Raspberry PI ernaast hangen namelijk. Hoe is dit aan te sluiten? Benieuwd of jullie nog dingen bedenken waar ik niet aan gedacht heb, en of er meer mensen met Domoticz een poort bedienen. Ik heb namelijk nog niet bedacht hoe ik dit vanaf de smartphone moet gaan doen als ik niet op het Wifi netwerk zit (stel ik kom met de auto aanrijden).

Ik heb jarenlange ervaring met PHP en C# dus eventueel custom programmeerwerk is voor mij geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipside22 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:13:
Ik heb namelijk nog niet bedacht hoe ik dit vanaf de smartphone moet gaan doen als ik niet op het Wifi netwerk zit (stel ik kom met de auto aanrijden).

Ik heb jarenlange ervaring met PHP en C# dus eventueel custom programmeerwerk is voor mij geen probleem ;)
Hoeft op zich geen groot probleem te zijn. Ik bedien m'n volledige Domoticz met een eigen geschreven PHP website. Je kan dan wel best ervoor zorgen dat je gekozen authenticatiesysteem foute inlogpogingen wegschrijft naar een logfile zodat je die IP adressen kan blokkeren met fail2ban.
Ik heb geen behoefte om mijn poort te bedienen, integendeel, ik zette een wall plug op de voeding van de motor zodat die steeds uitgeschakeld is. Dan moeten foute mensen al zowel zwave als de 868Mhz van de poort kunnen kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:27:
Ik ben sinds kort begonnen om te kijken of Domoticz een goede vervanger voor mijn Homewizard is.
Daar hoef je niet eens aan te twijfelen. Homewizard is mijn grootste miskoop geweest. Had ik meteen met domoticz begonnen ipv Homewizard was het mij ca €800 goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TerrorSource schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:07:
Hoe kan ik het beste een blocky script maken die een bericht(via Prowl) stuurt als er beweging is gedetecteerd (op 1 van de 4 motion sensors) als zowel mijn vriendin als ik niet thuis zijn?

Wifi/bluetooth ping lijkt me de batterijen van de iPhones leeg te trekken, Pilot app kan wel maar kost geld voor de Pro functies(location services)
Iemand hier toevallig een antwoord op? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
TerrorSource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:55:
[...]

Als je de detectie wilt doen op basis van een telefoon (locatie, wifi of bluetooth) zal dit iets ten koste gaan van de batterij. Wifi en bluetooth zijn gratis en locatie niet. Locatie kost ook het nodige aan verbruik. Ik gebruik zelf Wifi (ping) en dat gaat goed. Hier staat thuis Wifi altijd aan.

Ik heb een virtuele dummy switch genaamd 'IemandThuis'. Als er iemand dus thuis is, is de status aan. Als er niemand thuis is, is de status uit. Dan kan je die status gebruiken in je script via Blockly of lua om wel of geen bericht te sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Witlof op 06-06-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorSource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:55:
[...]

Je kan ook een virtuele schakelaar maken die je zelf omschakelt, de laatste die het huis verlaat, of de eerste die thuis komt.
Ik hou dat liever manueel, je leest hier en op domoticz forum genoeg problemen met automatische scripts hiervoor. Of je moet met gigantische timeouts en/of perimeters gaan werken om de fouten te kunnen afvangen.
Geef mij maar die manuele handeling, geen enkel script die kan detecteren dat ik bij de buren ben of thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:47
Ik probeer een virtuele selector switch te schakelen met onderstaande lua. Kan iemand ff meekijken want ik snap niet zo goed wat ik nu fout doe.

Hij moet schakelen op het aantal lux (PIR Achter - Lux)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_device_virtuallux.lua

commandArray = {}
VLUX = (devicechanged['PIR Achter - Lux'])

if VLUX <=0 then
    print('Het is donker buiten')
    commandArray['Lux'] = 'Off'
end

if VLUX >=1 or VLUX <=100 then
    print('Schemer buiten')
    commandArray['Lux'] = 'Schemer'
end

if VLUX >=101 or VLUX <=4000 then
    print('Licht buiten')
    commandArray['Lux'] = 'Licht'
end

if VLUX >=4001 then
    print('De zon schijnt')
    commandArray['Lux'] = 'Zonnig'
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:41

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Riessie85 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:15:
Ik probeer een virtuele selector switch te schakelen met onderstaande lua. Kan iemand ff meekijken want ik snap niet zo goed wat ik nu fout doe.
1. Als iets tussen twee waardes moet liggen (bv 1 en 10), dan moet ie groter zijn dan 1 EN kleiner dan 10, als je OF gebruikt, dan komt ie er nooit, ik kan geen getal verzinnen die OF groter is dan 1, OF kleiner dan 10 (en niet beide mag zijn).

2. aangezien hij niet alles tegelijk kan zijn, is het feitelijk een soort schakelaar. dus als het schemert, dan moet hij naar die IF statement, alle andere zijn dan per definitie onjuist. Dit is beter met ELSEIF statements. (dus, als het niet donker is, dan checken of het misschien schemert enz.) Hoewel het zonder ook werkt, is dit efficienter. (hij gaat namelijk uit de loop zodra hij iets gevonden heeft.

zie onderstaande verbeterde code. dat laatste toegevoegde statement moet nooit kunnen natuurlijk, want je hebt alle mogelijke opties te pakken. als je die krijgt dan is er iets fout ;)

edit: en je moet de string nog naar een number converten. anders kun je niet vergelijken:
edit2: volgens mij is de eerste regel: VLUX=... ook niet goed. zo krijg je er geen LUX Waarde uit.
VLUX = tonumber(otherdevices_svalues['PIR Achter - Lux'])

je moet hem nu wel in een devicechanged if statement zetten. dus hele onderstaande code tussen:
if (devicechanged['PIR Achter - Lux']) then

onderstaand zou moeten werken, kan natuurlijk niets testen, dus zou wel ergens een klein foutje in zitten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_device_virtuallux.lua

commandArray = {}

if (devicechanged['PIR Achter - Lux']) then

print('PIR waarde is: '..tostring(VLUX))

if VLUX <=0 then
        commandArray['Lux'] = 'Off'
    elseif VLUX >=1 and VLUX <=100 then
        print('Schemer buiten')
        commandArray['Lux'] = 'Schemer'
    elseif VLUX >=101 and VLUX <=4000 then
        print('Licht buiten')
        commandArray['Lux'] = 'Licht'
    elseif VLUX >=4001 then
        print('De zon schijnt')
        commandArray['Lux'] = 'Zonnig'
    else
    print('Deze melding moet niet kunnen. bug!!')
    end

end
return commandArray

[ Voor 16% gewijzigd door prein2 op 06-06-2017 11:47 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:39
Birkin schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:44:
Ik heb vandaag een api-key bij weather underground aangevraagd en er komt data binnen op de virtual devices voor Temp + Humidity + Baro, Wind, UV en Visibility. Echter wanneer ik via onderstaand Time LUA-script
kijk welke devices er allemaal zijn, dan zie ik de Weather Underground devices niet terug (en kan ik ze dus ook niet gebruiken om andere devices te schakelen.

code:
1
2
3
for deviceName,deviceValue in pairs(otherdevices) do
    print('Naam: ' .. deviceName);
end

Ook bij een Device LUA-script komen de weather underground devices niet terug in de devicechanged array (terwijl de waarden van de devices dus wel wijzigen).

Wil ik iets wat niet kan? Doe ik iets verkeerd? Wie kan mij helpen?
Niemand een idee??? Heb nog steeds geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Riessie85 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:15:
en als laatste fout:
als je een dummy schakelaar moet updaten moet dat met een iets ander commando:
dus dit nog aanpassen in de verbeterde code hierboven en je moet een heel end zijn..
code:
1
commandArray['UpdateDevice']='idx|nValue|sValue' -- for updating Dummy devices e.g. '96|0|Hello World'

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
prein2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:16:
[...]

en als laatste fout:
dus dit nog aanpassen in de verbeterde code hierboven en je moet een heel end zijn..
code:
1
commandArray['UpdateDevice']='idx|nValue|sValue' -- for updating Dummy devices e.g. '96|0|Hello World'
Thanks voor je aanpassingen en snelle reactie! Dat waren idd wel wat foutjes :P ben nu alweer een heel eind verder zo. Best lastig om het onder de knie te krijgen maar veel trial en error helpt. Had namelijk eerst alles in Blockly en Lua is toch wel wat mooier en uitgebreider. Ik heb er nu een time script van gemaakt aangezien de hele log werd volgegooid. Nu kijkt hij elke minuut.

Mochten anderen ook gebruik willen maken van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_time_virtuallux.lua
commandArray = {}
local m = os.date('%M')
if (m % 1 == 0) then

if VLUX <=0 then
        commandArray['UpdateDevice']='168|Off|0'
        print('Schemer buiten')
        commandArray['UpdateDevice']='168|Schemer|10'
        print('Licht buiten')
        commandArray['UpdateDevice']='168|Licht|20'
    elseif VLUX >=4001 then
        print('De zon schijnt')
        commandArray['UpdateDevice']='168|Zonnig|30'
    else
    end

end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

In principe is een device script natuurlijk mooier.als alles werkt zou ik alle print commando's weghalen... Dan is de log ook niet meer vol.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 13:52
ik weet niet of ik hier de vraag op de juiste plek stel.
Maar ik haal met domoticz bij pvoutput mijn zonnepanelen data op.
Dit gaat helaas maar eens per 5min.
Terwijl ik dmv een webpage live kan zien wat mijn pv doet.
Als ik in de htlm kijk staat daar de volgende regel:
code:
1
gaugePowerData.addRows([['Power', 705]]);

waar de waarde 705 het vermogen in wat is van mijn panelen.
Hoe kan ik zo een waarde live gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HTML pagina is vrij te openen zonder authenticatie?
Met een PHP script makkelijk om alle overbodige tekst te verwijden om dan enkel de waarde te posten naar Domoticz.
Denk dat dit al heel dichtbij moet zijn:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$data=file_get_contents('http://ip/pagina.html');
$data=strafter($data,"gaugePowerData.addRows([['Power', ");
$data=strbefore($data,"]])");
Udevice(123,0,$data);
function Udevice($idx,$nvalue,$svalue){
    file_get_contents('http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx='.$idx.'&nvalue='.$nvalue.'&svalue='.$svalue);
}
function strafter($string,$substring){
  $pos=strpos($string,$substring);
  if($pos===false)return $string;
  else return(substr($string,$pos+strlen($substring)));
}
function strbefore($string,$substring){
  else return(substr($string,0,$pos));
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

prein2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:16:
[...]

en als laatste fout:
code:
1
Ja en nee :>
Ja: Als je bijbehorende actie níet uit wilt laten voeren (op deze manier update je namelijk alleen de selector switch, dus ZONDER de eventuele bijbehorende actie uit te voeren) :)
Nee: Als deze actie wél uitgevoerd moet worden, dien je het op de manier te doen zoals mijn quote hier helemaal onderaan :)
Riessie85 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Thanks voor je aanpassingen en snelle reactie! Dat waren idd wel wat foutjes :P ben nu alweer een heel eind verder zo. Best lastig om het onder de knie te krijgen maar veel trial en error helpt. Had namelijk eerst alles in Blockly en Lua is toch wel wat mooier en uitgebreider. Ik heb er nu een time script van gemaakt aangezien de hele log werd volgegooid. Nu kijkt hij elke minuut.

Mochten anderen ook gebruik willen maken van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_time_virtuallux.lua
commandArray = {}
local m = os.date('%M')
if (m % 1 == 0) then

if VLUX <=0 then
        commandArray['UpdateDevice']='168|Off|0'
        print('Schemer buiten')
        commandArray['UpdateDevice']='168|Schemer|10'
        print('Licht buiten')
        commandArray['UpdateDevice']='168|Licht|20'
    elseif VLUX >=4001 then
        print('De zon schijnt')
        commandArray['UpdateDevice']='168|Zonnig|30'
    else
    end

end
return commandArray
En om mezelf even te quoten:
tozzke schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 01:56:
[...]

In Blockly/lua roep je elke stand op met 'Set Level: 10'/'Set Level: 20' enz en zal hij de actie uitvoeren die je er eventueel aan hebt gegeven
Om hem in een If regel te verwerken, dien je de naam van de stand tussen " " te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
tozzke schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:40:
Ja en nee :>
Ja: Als je bijbehorende actie níet uit wilt laten voeren (op deze manier update je namelijk alleen de selector switch, dus ZONDER de eventuele bijbehorende actie uit te voeren) :)
Nee: Als deze actie wél uitgevoerd moet worden, dien je het op de manier te doen zoals mijn quote hier helemaal onderaan :)
Dank je! Dat is een hele goeie. Ik was al aan het kijken hoe het nu kon dat mijn rolluiken niet naar boven of beneden gingen terwijl de selector switch wel op de juiste stand stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03
Rare vraag misschien hoor (en een hoog RTFM gehalte), maar kan iemand me uitleggen hoe ik dat Devices overzicht nu precies moet lezen? Voor iedere node die ik toevoeg krijg ik daarin allerlei entries afhankelijk van het type apparaat. En die kun je dan vervolgens weer een naam geven (om nog maar een niveautje abstractie toe te voegen?). Hoe weet je nou welke entries bij welke node horen? Hebben er mensen goede best practices om met naamgevings conventies de boel een beetje uit elkaar te kunnen houden?

Ik vind Domoticz qua mogelijkheden echt geweldig, maar die UI... daar zou nog wel eens een goeie UI/UX expert naar mogen kijken wat mij betreft.

btw: een linkje naar waar dit allemaal al uitgelegd staat (wel gezocht, niet gevonden) is ook best natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door jsiegmund op 06-06-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

jsiegmund schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:37:
Rare vraag misschien hoor (en een hoog RTFM gehalte), maar kan iemand me uitleggen hoe ik dat Devices overzicht nu precies moet lezen? Voor iedere node die ik toevoeg krijg ik daarin allerlei entries afhankelijk van het type apparaat. En die kun je dan vervolgens weer een naam geven (om nog maar een niveautje abstractie toe te voegen?). Hoe weet je nou welke entries bij welke node horen? Hebben er mensen goede best practices om met naamgevings conventies de boel een beetje uit elkaar te kunnen houden?

Ik vind Domoticz qua mogelijkheden echt geweldig, maar die UI... daar zou nog wel eens een goeie UI/UX expert naar mogen kijken wat mij betreft.

btw: een linkje naar waar dit allemaal al uitgelegd staat (wel gezocht, niet gevonden) is ook best natuurlijk.
Ja, dat is voor mij als beginner ook nog wat verwarrend af en toe. Het kan veel, maar de UX is gewoon beroerd en de documentatie zit, zeker voor een beginner, vol met gaten.

Zoals ik het nu begrijp:
- je voegt hardware toe, bijv de Philips Hue bridge, je Z-Wave stick, etc.
- elk uniek object vind je terug in de devices lijst, dit is niet een lijst van fysieke objecten. Een Hue bewegingsmelder (fysiek) bestaat bijv uit oa een bewegingsmelder, een thermometer en een lichtmeter (devices in Domoticz) met een default naam
- elk 'device' heeft direct allerlei logging over de status: aan/uit, temp, etc
- om iets te doen met een device voeg je deze toe aan een pagina, je kan ze nu een zinniger naam geven, bijv: Hue temp badkamer
- je kan de "tegeltjes" op de diverse tabbladen verslepen om ze nuttiger te sorteren, maar het blijft - zeker bij wat uitgebreidere setups - een lange lijst
- toegevoegde devices kan je groeperen of je kan met scenes aan de slag. Dat laatste is mij nog wat wazig
- nu kan je aan de gang met timers, blockly of lua om dingen te automatiseren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:19
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden 8 Z-wave schakelaktors toevoegd aan Domoticz met een NEO Z-wave stick, maar die dingen waren zo brak, die zijn nog geen 48 uur later terug gegaan naar de leverancier.
Maar.....
Ik heb ze niet uitgeleerd, nu heb ik de spullen aardig weten te verwijderen als Hardware node onder Apparaten --> Zwave, en ook de Devices verwijderd.
Maar in het Controlpanel van OpenZwave staan ze nog steeds, en de stick blijft ze nog steeds pollen.
Hoe kan ik nu het beste alle niet goed verwijderde devices weghalen ( ook in het overzicht nog van Devices), maar ook in in de Stick zelf?
En is het dan handig om daarna een Heal Network ofzo uit te voeren zodat alle Routings er ook echt uit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:15:
[...]

Ja, dat is voor mij als beginner ook nog wat verwarrend af en toe. Het kan veel, maar de UX is gewoon beroerd en de documentatie zit, zeker voor een beginner, vol met gaten.

[...]
Thanks. Dat gedeelte was me op zich ook wel redelijk duidelijk. Wat ik raar vind is dat je niet per toegevoegde node een overzichtje kunt krijgen van de parameters die bij die node horen. Zelfs in het devices scherm zelf kun je dat niet / nauwelijks afleiden zo lijkt het. Lijst van devices begint steeds langer te worden dus dan is het wel handig om wat conventies aan te houden. Zo identificeer ik nu alle dimmers met DIM01, DIM02, etc. Relay REL01, REL02, en zo heeft ieder device z'n eigen code van 3 karakters. Voor de parameters kun je dan DIM01_LEVEL DIM01_TEMP, etc. gebruiken.

Maar goed, dit is nu mijn eerste opzet en dus ook eerste idee, ik hoor het liever van iemand die het al een paar jaar heeft draaien en hier goed over nagedacht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Dim01 t/m 10 lijkt me nou ook niet een hele handige naamgeving. Was Dim07 nou van de keuken of de slaapkamer?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:50:
Dim01 t/m 10 lijkt me nou ook niet een hele handige naamgeving. Was Dim07 nou van de keuken of de slaapkamer?
Helemaal mee eens!
Ik gebruik het volgende format:
Typesensor_Kamer_naamsensor
MS_Woonk_PIR (Motion Sensor_Woonkamer_PIR sensor)
WP_Zolder_Printer (spreekt voor zich neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jsiegmund schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:37:

Eigenlijk best eenvoudig:
Het ID van een device bevat het hex-id van de node. Op die manier vind je ze makkelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:42

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Het ID van een device bevat het hex-id van de node. Op die manier vind je ze makkelijk terug.
Het is te vinden, maar makkelijk wil ik het niet noemen. Zou erg handig zijn als je gewoon op apparaat kan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Dat is wel heel intuitief ja, hoe heb ik dat nu over het hoofd kunnen zien. :+ Zonder dollen: thanks voor de tip! Dat zou een weergave gebaseerd op node heel makkelijk maken: button bij iedere node die je naar het devices overzicht stuurt, maar dan gefilterd op ID. Wie maakt er even een PR? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:57:
Die HTML pagina is vrij te openen zonder authenticatie?
Met een PHP script makkelijk om alle overbodige tekst te verwijden om dan enkel de waarde te posten naar Domoticz.
Denk dat dit al heel dichtbij moet zijn:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$data=file_get_contents('http://ip/pagina.html');
$data=strafter($data,"gaugePowerData.addRows([['Power', ");
$data=strbefore($data,"]])");
Udevice(123,0,$data);
function Udevice($idx,$nvalue,$svalue){
    file_get_contents('http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx='.$idx.'&nvalue='.$nvalue.'&svalue='.$svalue);
}
function strafter($string,$substring){
  else return(substr($string,$pos+strlen($substring)));
}
function strbefore($string,$substring){
  else return(substr($string,0,$pos));
}
Tnx ik zal er eens mee gaan stoeien.

De pagina is inderdaad zonder l/p uit te lezen
Al is php niet mijn ding.
Neem aan dat ik dan een virtual device zal moeten maken om de waarde daarin te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 12:26
Na dit onderwerp enige tijd met interesse en haal er heel veel informatie uit.
Ik wil afhankelijk van de luchtvochtigheid in de garage tov de luchtvochtigheid buiten de reeds geinstalleerde badkamerventilator schakelen. Naar wat ik gelezen heb hier op het forum moet dat lukken maar ik kan het antwoord op mijn vraag nog niet vinden.Misschien dat hier iemand hierop een antwoord heeft.

De pricewatch: Aeon Labs Smart Switch 6 heeft als extra een USB poort uitgang die ik wil gaan gebruiken om de pricewatch: Aeotec Multisensor 6 mee te voeden zodat ik niet afhankelijk ben van batterijen.
De vraag is echter of de USB voeding ook mee uitgeschakeld want dat is niet de bedoeling.

Ik heb inmiddels heb ik Domiticz geinstalleerd op mijn Synology,
en met de combinatie van onderstaande componenten zou het moeten lukken.

pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface
pricewatch: Aeon Labs Smart Switch 6
pricewatch: Aeotec Multisensor 6

Al met al een dure aansturing voor een badkamerventilator, maar je moet wat.
Zit ik op de goede weg of is deze combinatie uit ervaring af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Dat gaat wel lukken zo, maar waarom ben je geïnteresseerd in de luchtvochtigheid buiten?

Ik kan me voorstellen dat je bang bent om vochtige lucht aan te trekken uit de buitenlucht, en dan is het inderdaad wel interessant, maar de temperatuur doet ook veel met luchtvochtigheid. Hogere temperatuur kan meer vocht bevatten, wellicht beter schakelen op (berekend) dauwpunt of zo..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Laatst online: 23-09 20:28
jambon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:22:
Als je een beetje kan knutselen

https://www.itead.cc/sonoff-th.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RNUn4uc.png

Je flash er Espeasy op, en je hebt meteen Domoticz ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Met ^, ging dat ook net voorstellen, voor minder dan 15€ en wat knutselen kan je klaar zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jambon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:22:
Na dit onderwerp enige tijd met interesse en haal er heel veel informatie uit.
Ik wil afhankelijk van de luchtvochtigheid in de garage tov de luchtvochtigheid buiten de reeds geinstalleerde badkamerventilator schakelen. Naar wat ik gelezen heb hier op het forum moet dat lukken maar ik kan het antwoord op mijn vraag nog niet vinden.Misschien dat hier iemand hierop een antwoord heeft.

[...]

Ik heb zo ongeveer dezelfde oplossing voor mijn garage sinds vorig jaar. Itho Ecofan (paar tientjes op MP), aangestuurd door een thermostaat en hygrostaat en een tijdklokje. Overdag, tussen ca. 7:00 en 23:00 uur gaat de fan in stand 1, bij te hoge luchtvochtigheid (> 75%) in 2, bij hoge temperatuur (>25 C) stand 3.

De klok, thermo- en hygrostaat zijn gebruikte DIN rail componenten, die ik via Ebay DE en mijn werk tegenkwam. Ik wil voorkomen dat ik absurd hoge kosten maak voor dit soort oplossingen. Ook wil ik het niet onnodig complex maken. Dit is een standalone toepassing waar ik geen omkijken naar heb. Aan de andere kant: ik kan ook niets eraan zien, geen logging etc.

Edit:
alberthakvoort schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:11:
[...]

[afbeelding]

Da's ook niet verkeerd en waarschijnlijk nog goedkoper...

[ Voor 12% gewijzigd door Joepla op 07-06-2017 12:18 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:00

Zenix

BOE!

[...]

[afbeelding]

En als je niet kan knutselen kan je ook een Xiaomi Home gateway nemen voor 25 euro en daarna wat sensoren kopen voor temperatuur/luchtvochtigheid voor 10 euro per stuk. De gateway kan worden gekoppeld met Domoticz https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) Xiaomi heeft ook nog meer sensoren.

http://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html?21
http://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344665.html

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 07-06-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 12:26
prein2 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:32:
Dat gaat wel lukken zo, maar waarom ben je geïnteresseerd in de luchtvochtigheid buiten?

Ik kan me voorstellen dat je bang bent om vochtige lucht aan te trekken uit de buitenlucht, en dan is het inderdaad wel interessant, maar de temperatuur doet ook veel met luchtvochtigheid. Hogere temperatuur kan meer vocht bevatten, wellicht beter schakelen op (berekend) dauwpunt of zo..
Inderdaad, dauwpunt berekenen is beter, dat ga ik meenemen, Ik wil de vochtigheid van buiten inderdaad niet
naar binnen halen.
[...]

[afbeelding]

Ook interressant, voor ca 15 euro een wifi temperatuur en vochtigheidsmeter in domoticz.
Ik zal ook de Xiaomi oplossing bekijken.

Weer een hoop uit te zoeken, alleen het schakelen blijft dan over, maar daar heb ik in de loop der tijd ook een hoop voorbij zien komen.

Uiteindelijk is het inderdaad de bedoeling dat het een stand alone opstelling word zonder omkijken zoals Joepla beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Laatst online: 23-09 20:28
Je kan die sonoff ook gebruiken om te schakelen, daar zit immers een relay in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

ff vraagje.

Ik wil beginnen met het hele domotica verhaal, en om nou niet meteen gigantisch uit mijn dak te hoeven gaan qua kosten wil ik klein beginnen.

Ik dacht aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1KlikAanKlikUit APCR-2300 Stekkerblok schakelaar€ 25,-€ 25,-
1KlikAanKlikUit AWMR-300 Mini inbouw schakelaar€ 23,90€ 23,90
1Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver€ 109,75€ 109,75

Het stekkerblok wil ik gebruiken om mijn versterker, TV, Subwoofer en Decoder op aan te sluiten zodat ik dat 's nachts uit kan zetten.
Het inbouwstekkerdoosje wil ik gebruiken achter de schakelaar voor mijn tuinverlichting in de meterkast. (eerst even checken of ik er wel een blauwe draad in heb zitten want dat is kennelijk belangrijk genoeg om te vermelden bij deze)

En de Tranceiver om het hele bupsje en mijn bestaande Elro klikkers aan te sturen.

Ga ik hier gewoon gebruik van kunnen maken zonder een KaKu remote?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
RoRoo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:17:
ff vraagje.

Ik wil beginnen met het hele domotica verhaal, en om nou niet meteen gigantisch uit mijn dak te hoeven gaan qua kosten wil ik klein beginnen.

Ik dacht aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1KlikAanKlikUit APCR-2300 Stekkerblok schakelaar€ 25,-€ 25,-
1KlikAanKlikUit AWMR-300 Mini inbouw schakelaar€ 23,90€ 23,90
1Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver€ 109,75€ 109,75

Het stekkerblok wil ik gebruiken om mijn versterker, TV, Subwoofer en Decoder op aan te sluiten zodat ik dat 's nachts uit kan zetten.
Het inbouwstekkerdoosje wil ik gebruiken achter de schakelaar voor mijn tuinverlichting in de meterkast. (eerst even checken of ik er wel een blauwe draad in heb zitten want dat is kennelijk belangrijk genoeg om te vermelden bij deze)

En de Tranceiver om het hele bupsje en mijn bestaande Elro klikkers aan te sturen.

Ga ik hier gewoon gebruik van kunnen maken zonder een KaKu remote?
De remote heb je niet nodig.
Je kunt op de website van RFXcom eventueel ook een refurbished modelletje kopen, scheelt een paar 10tjes
http://www.rfxcom.com/epa.../78165469/Products/14103R

Verder heb je inderdaad een blauwe draad nodig voor die KAKU schakelaar

Ik heb in huis ook een hoop KAKU spul nu, en heb wel een remote op mijn nachtkastje liggen. Het leuke is wel dat je die remote aan virtuele switches kunt koppelen, en dan met die virtuele switch een script of scene kunt starten.

Zo kan ik met een druk op de afstandsbediening 's ochtends vroeg de TV aanzetten, die dan vervolgens op het juiste kanaal gaat voor het ochtendjournaal. Als het nog donker is gaan ook de lichten in de woonkamer aan.
Ook heb ik een knopje waarmee ik in één keer alle lichten uit zet, hoef ik daar ook niet over na te denken voor ik naar bed ga.

Ik heb ook van die ELRO dingen, het is wel even zoeken voordat je de juiste codes ingeregeld hebt, maar daarna werkt het prima.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

TheFes schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:24:
[...]

De remote heb je niet nodig.
Je kunt op de website van RFXcom eventueel ook een refurbished modelletje kopen, scheelt een paar 10tjes
http://www.rfxcom.com/epa.../78165469/Products/14103R

Verder heb je inderdaad een blauwe draad nodig voor die KAKU schakelaar

Ik heb in huis ook een hoop KAKU spul nu, en heb wel een remote op mijn nachtkastje liggen. Het leuke is wel dat je die remote aan virtuele switches kunt koppelen, en dan met die virtuele switch een script of scene kunt starten.

Zo kan ik met een druk op de afstandsbediening 's ochtends vroeg de TV aanzetten, die dan vervolgens op het juiste kanaal gaat voor het ochtendjournaal. Als het nog donker is gaan ook de lichten in de woonkamer aan.
Ook heb ik een knopje waarmee ik in één keer alle lichten uit zet, hoef ik daar ook niet over na te denken voor ik naar bed ga.

Ik heb ook van die ELRO dingen, het is wel even zoeken voordat je de juiste codes ingeregeld hebt, maar daarna werkt het prima.
Oe nice! dat is een goeie link, die had ik nog niet gevonden. Scheelt idd flink. Thanks!

Ik wil uiteindelijk met schakelaars gaan werken. bijv. 1 bij de voordeur voor degene die als laatste het huis uit gaat om wat zaken in en uit te schakelen voor wanneer er niemand thuis is en andersom.

Maar dat is toekomst muziek, eerst kijken of ik de wederhelft enthousiast genoeg krijg om verder te bouwen als dit werkt. :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21
Voor bij mij thuis ben ik aan het uitzien naar wat domotica. Ik zou hiervoor gebruik willen maken van een Pi 3, de Aeon Labs Aeotec Gen 5 stick als Z-Wave ontvanger en om te beginnen zou ik mijn 2 huidige dimmers vervangen door de Qubino Din rail dimmer.

Mijn hoofddoel is het kunnen aansturen van de verlichting in de living via de logitech harmony afstandsbediening. Via de HA bridge plugin zou dat nomaal moeten lukken dacht ik. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik heb domoticz met aardig wat kaku, sinds tijdje ook wat Zwave. Heb nu een fibaro dimmer 2, aangsloten met 3 draads. S1 werkt prima.
Mijn probleem is dat er bij drukken op pulsschakelaar S2 alleen on signaal binnen komt. Deze wil ik graag gebruiken om andere lamp met Z-wave schakelaar te schakelen (niet dimbaar).

Wat heb ik geprobeerd:
-S1 en S2 softwarematig omgeruilt. En dan is het probleem er nog steeds maar dan met de andere knop. Conclusie is dat hardware juist aangesloten is.
-Natuurlijk gegoogled. Niet gevonden :(
-Script proberen te maken, eerst met blocky en toen met lua. Echter werkte nog niet foutloos. Heb nu wel idee hoe ik dat zou kunnen doen met losse teller. Echter lijkt dit me nogal omslachtig. Heb het idee dat ik gewoon andere fout maak.

Bij parameter [25. Command frames sent in 4th and 5th association groups] staat dit iig juist ingesteld (heb dimmen uitgezet dus waarde is nu 4+8 en 0 ook geprobeerd). Dus dat is niet het probleem lijkt het.
Parameter [28. Scene activation functionality] staat bij mij op 1. Maar op 0 zie ik niets verschijnen in Domoticz.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
japser84 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:00:
Ik heb domoticz met aardig wat kaku, sinds tijdje ook wat Zwave. Heb nu een fibaro dimmer 2, aangsloten met 3 draads. S1 werkt prima.
Mijn probleem is dat er bij drukken op pulsschakelaar S2 alleen on signaal binnen komt. Deze wil ik graag gebruiken om andere lamp met Z-wave schakelaar te schakelen (niet dimbaar).

Wat heb ik geprobeerd:
-S1 en S2 softwarematig omgeruilt. En dan is het probleem er nog steeds maar dan met de andere knop. Conclusie is dat hardware juist aangesloten is.
-Script proberen te maken, eerst met blocky en toen met lua. Echter werkte nog niet foutloos. Heb nu wel idee hoe ik dat zou kunnen doen met losse teller. Echter lijkt dit me nogal omslachtig. Heb het idee dat ik gewoon andere fout maak.

Bij parameter [25. Command frames sent in 4th and 5th association groups] staat dit iig juist ingesteld (heb dimmen uitgezet dus waarde is nu 4+8 en 0 ook geprobeerd). Dus dat is niet het probleem lijkt het.
Parameter [28. Scene activation functionality] staat bij mij op 1. Maar op 0 zie ik niets verschijnen in Domoticz.

Ik gebruik hier gewoon een group association voor, mijn keuken dimmer is een Fibaro met twee schakelaars, S2 gebruik ik via group association om twee andere lampen gelijktijdig te schakelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9XwBfcJSsukU6eSEdjX9jEj7/full.png

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
Dat ziet er makkelijker uit!

Ik heb het erin gezet. Kan het niet proberen. Hij zit in kamer van de kleine...... zzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:53
japser84 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:45:
Dat ziet er makkelijker uit!

Ik heb het erin gezet. Kan het niet proberen. Hij zit in kamer van de kleine...... zzzzzzz
zo doe ik dat ook.
soort alles uit knop van gemaakt. werkt prima!
alleen nog even uitzoeken hoe ik daarmee een virtuele knop mee kan schakelen.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

japser84 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:00:

Wat heb ik geprobeerd:

Zelfs met enkel een ON signaal kan je daar toch mee weg?
Hang daar een script aan die de rest moet doen.
Als je daar een andere lamp mee wil aan/uit schakelen kan je simpel het toggle commando gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Zelfs met enkel een ON signaal kan je daar toch mee weg?
Hang daar een script aan die de rest moet doen.
Als je daar een andere lamp mee wil aan/uit schakelen kan je simpel het toggle commando gebruiken.
Haha, ja het is altijd simpel als je het weet 8)7 . Ik ben geen programmeur, maar snap het vaak wel als ik het eerst zie. Toggle command ken ik nog niet. Ik was bezig met devce changed command. Maar dat ging dus niet echt, omdat hij changed naar on altijd. Dus had zelf iets van variabele bedacht om dan mee te laten lopen die bepaald of hij aan of uit stond. Had echter nog geen tijd om te proberen.

Ik ga vanavond kijken hoe de lamp het doet :) thx iig daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In pass2php zou het zo simpel zijn:
PHP:
1
2
<?php
sw('anderelamp');

Maar dan moet je wel eerst pass2php draaiende hebben :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Net update uitgevoerd van de laatste beta 3.7690 van Domoticz en hij ging Offline.
Blijkt iets met Pyhton te maken te hebben.

Oplossing om het weer werkend te krijgen

Ga naar: /home/pi/domoticz/scripts/python

script_device_test.py
script_time_test.py

Verwijder of hernoem ze naar

script_device_demo.py
script_time_demo.py

bron: https://www.domoticz.com/...ad682ff8132a5aca9cdb302c1

Daarbij gebruik ik de plugin van Buienrader en ook deze gaf na de update foutmeldingen

code:
1
2
3
4
5
6
Error: (Buienradar) failed to load 'plugin.py', Python Path used was '/home/pi/domoticz/plugins/domoticz-buienradar/:/usr/local/lib/python35.zip:/usr/local/lib/python3.5/:/usr/local/lib/python3.5/plat-linux:/usr/local/lib/python3.5/lib-dynload
 2017-06-08 12:56:29.998 Error: (Buienradar) Module Import failed, exception: 'SystemError'
2017-06-08 12:57:30.785 Error: Buienradar hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-08 12:58:00.793 Error: Buienradar hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-08 12:58:30.800 Error: Buienradar hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-08 12:59:00.808 Error: Buienradar hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly

Oplossing hiervoor is om in bij hardware --> Buienrader (weather lookup) het vinkje even weg te halen bij Enable, op Update klikken en daarna weer het vinkje aanzetten bij Enable en weer op Update klikken.

[ Voor 54% gewijzigd door MikeOO op 08-06-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:47
MikeOO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:59:
Net update uitgevoerd van de laatste beta 3.7690 van Domoticz en hij ging Offline.

script_device_test.py
script_time_test.py

script_device_demo.py
script_time_demo.py

Toevallig ook net gevonden, maar zeker belangrijk om ff te posten ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
Om de presets van mijn Anna thermostaat via Domoticz te kunnen schakelen moet ik een http post sturen met wat data. Ik heb alleen geen idee hoe. Heeft iemand iets soortgelijks gehad en kan mij hierbij op weg helpen?

Als ik naar http://<ip anna>/core/rules ga, dan kan ik daar de ID's terugvinden. Vervolgens dus de juiste ID vinden voor 'home' of 'away'. En dan een POST sturen naar http://<ip anna>/core/rules met <rules><rule id='4931e3ca15ce45439115206374a131b9'><active>true</active></rule></rules> als content.

Kan dit met cURL? of via een action aan een switch? Of ontkom ik er niet aan om dit met een script te doen?

Heb het inmiddels al getest met cURL:
curl -d "<rules><rule id='4931e3ca15ce45439115206374a131b9'><active>true</active></rule></rules>" http://<username>:<password>@<ip>/core/rules

Maar hoe ga ik dit nu via Domoticz en een switch selector koppelen?

[ Voor 16% gewijzigd door Witlof op 08-06-2017 15:20 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:53
thanks!

ik merk wel dat de Zwave plugin vele malen sneller is geworden met initialiseren.
ipv enkele minuten hooguit 45 seconden.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
DarkAllMan schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Toevallig ook net gevonden, maar zeker belangrijk om ff te posten ja!
Helden!! Had ik eindelijk de hardware in mijn dropdown weten te krijgen, kreeg ik daarna de thread-errors....
Zelf nog niet het forum doorgespit, enkel snel gezocht, dus blij dat jullie het hier ook even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
MikeOO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:59:

script_device_test.py
script_time_test.py

script_device_demo.py
script_time_demo.py

Thanks! Ik heb nameljk al een week of 2 last van het feit dat Domoticz niet zelf start na een update. Alleen een restart van de service werkt dan

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
Ik heb inmiddels mijn probleem opgelost. Ik heb dus in Domoticz een dummy switch selector met de diverse presets van de Plugwise Anna thermostaat. Hierdoor kan ik zonder extra app toch de presets aanpassen. De ID's van de presets zullen per device anders zijn, maar via de http://<ip anna smile>/core/rules zijn deze te achterhalen.

Het script ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
local anna_selector = 'Anna Preset'

commandArray = {}

-- Indien de status wijzigt van de virtual device selector, dan ook nieuwe preset naar Anna smile sturen
if devicechanged[anna_selector] == 'Thuis' then
   os.execute('curl -d "<rules><rule id=\'197caf90e49544caaa522c1985f4d567\'><active>true</active></rule></rules>" http://<user>:<password>@<IP Anna>/core/rules')
--   print('<font color="blue">Anna preset: Thuis</font>')
elseif devicechanged[anna_selector] == 'Slapen' then
   os.execute('curl -d "<rules><rule id=\'6ab589fc180543329addd1aa8b4897fe\'><active>true</active></rule></rules>" http://<user>:<password>@<IP Anna>/core/rules')
--   print('<font color="blue">Anna preset: Slapen</font>')
elseif devicechanged[anna_selector] == 'Weg' then
   os.execute('curl -d "<rules><rule id=\'8e96b9a4680d4ea1a879e1cb9e06a814\'><active>true</active></rule></rules>" http://<user>:<password>@<IP Anna>/core/rules')
--   print('<font color="blue">Anna preset: Weg</font>')
elseif devicechanged[anna_selector] == 'Vakantie' then
   os.execute('curl -d "<rules><rule id=\'ddbdeac7550b40c59c282a219fb36505\'><active>true</active></rule></rules>" http://<user>:<password>@<IP Anna>/core/rules')
--   print('<font color="blue">Anna preset: Vakantie</font>')
elseif devicechanged[anna_selector] == 'Vorstbeveiliging' then
   os.execute('curl -d "<rules><rule id=\'8e70e7c166974fa8a37db1e5f209b013\'><active>true</active></rule></rules>" http://<user>:<password>@<IP Anna>/core/rules')
--  print('<font color="blue">Anna preset: Vorstbeveiliging</font>')
end

return commandArray

Misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan. O-)

Nu nog eens kijken of ik het ook voor elkaar krijg om de preset uit te lezen als deze handmatig wordt aangepast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
Ik krijg mijn Fibaro Double Switch FGS-213 niet aan de praat.
Op andere forums meer personen met zelfde probleem.
Bij somige is het opgelost na een reboot, bij mij werkt dat ook niet.

Het probleem is dat ik hem niet via domoticz aan of uit kan schakelen, verder zie ik de status wel aan of uit gaan als je hem met de knop aan zet.

iemand nog ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Technoturk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:17:
Ik krijg mijn Fibaro Double Switch FGS-213 niet aan de praat.
Op andere forums meer personen met zelfde probleem.
Bij somige is het opgelost na een reboot, bij mij werkt dat ook niet.

Het probleem is dat ik hem niet via domoticz aan of uit kan schakelen, verder zie ik de status wel aan of uit gaan als je hem met de knop aan zet.

iemand nog ideeen ?
Ziet domoticz deze als een dead node? Zo ja dan helpt het waarschijnlijk als je de Pi netjes afsluit; stroomloos maakt, een aantal minuten wacht en dan opnieuw start. (Dus niet rebooten maar de spanning moet eraf) 8)7
Oorzaak is waarschijnlijk te weinig nodes (mesh netwerk). Ik heb dat probleem ook, heb het netwerk uitgebreid met 4 powered nodes en lijkt het goed te gaan. _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:55:
[...]
Ziet domoticz deze als een dead node?
Als je last hebt van dead nodes kan je eerst proberen het 'has node failed' commando te sturen in OZWCP.
Als de node daarmee terug wakker wordt kan je dat scripten dat het automatisch gaat.
Als ze dead blijft en je hebt zo goed als geen powered nodes kan je er inderdaad best enkele bij plaatsen. Bv Neo Coolcam power plugs, die zijn niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
N00b vraage; hoe krijg ik PuTTy zo ingesteld dat mijn toestenbord fatsoenlijk werkt? Als ik in vim op pijltje omhoog druk krijg ik een A, delete en backspace werken niet, etc. etc. Er staat vast een of andere instelling verkeerd maar ik heb van Linux weinig kaas gegeten en alles wat ik via Google heb gevonden werkt niet/slechts gedeeltelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
jsiegmund schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:54:
N00b vraage; hoe krijg ik PuTTy zo ingesteld dat mijn toestenbord fatsoenlijk werkt? Als ik in vim op pijltje omhoog druk krijg ik een A, delete en backspace werken niet, etc. etc. Er staat vast een of andere instelling verkeerd maar ik heb van Linux weinig kaas gegeten en alles wat ik via Google heb gevonden werkt niet/slechts gedeeltelijk.
UTF8 heb ik hem op staan in putty

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
jsiegmund schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:54:
Als je weinig kaas gegeten hebt van Linux is vim waarschijnlijk ook niet zo'n succes. Wellicht kan je dan beter nano gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
V3.7693 loopt ook niet stabiel bij mij.....
De python test scripts zijn niet aanwezig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Ziet domoticz deze als een dead node? Zo ja dan helpt het waarschijnlijk als je de Pi netjes afsluit; stroomloos maakt, een aantal minuten wacht en dan opnieuw start. (Dus niet rebooten maar de spanning moet eraf) 8)7
Oorzaak is waarschijnlijk te weinig nodes (mesh netwerk). Ik heb dat probleem ook, heb het netwerk uitgebreid met 4 powered nodes en lijkt het goed te gaan. _/-\o_
ik draai het op windows 10.
en het node is niet dood,
Er staat een groene vinkje bij status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze morgen ook even 7690 en 7692 gedraaid, toch maar weer terug gekeerd naar 7477.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 10:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:54:
Deze morgen ook even 7690 en 7692 gedraaid, toch maar weer terug gekeerd naar 7477.
Ik heb geen enkele problemen met 7692.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
Ik heb een Z-Wave vraagje:

Op onze slaapkamer hebben we zonwering die ik aanstuur met Fibaro FGRM222 Roller Shutter Controller 2 modules.

Het raam is een uitzet raam. Dat betekent dat de zonwering niet naar beneden mag als het raam geopend is.
Dit heb ik nu even opgelost door een schakelaar op het kozijn te plaatsen. Als het raam dicht is, is het contact gesloten en krijgt de Z-Wave module stroom. Zodra het raam open staat is het contact verbroken en krijgt de Fibaro module geen stroom meer.

Nadeel is dat wanneer ik het raam sluit het soms wel een uur duurt voordat de module weer als "online" wordt gezien in het Z-Wave netwerk.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:54:
Hoe rol ik terug naar een bepaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 10:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

naar de stable =
cd domoticz
./updaterelease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
niki_lauda schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:09:
naar de stable =
cd domoticz
./updaterelease
Dat snap ik..... maar hoe kan ik terug naar een bepaalde beta release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben van stable naar beta overgestapt ivm de uitgebreidere Hue support. Maar de laatste stable is al zo oud, als ik nu een probleem-build installeert zit ik wel een beetje vast.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Flappie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:33:
Ik heb een Z-Wave vraagje:

Op onze slaapkamer hebben we zonwering die ik aanstuur met Fibaro FGRM222 Roller Shutter Controller 2 modules.

Het raam is een uitzet raam. Dat betekent dat de zonwering niet naar beneden mag als het raam geopend is.
Dit heb ik nu even opgelost door een schakelaar op het kozijn te plaatsen. Als het raam dicht is, is het contact gesloten en krijgt de Z-Wave module stroom. Zodra het raam open staat is het contact verbroken en krijgt de Fibaro module geen stroom meer.

Nadeel is dat wanneer ik het raam sluit het soms wel een uur duurt voordat de module weer als "online" wordt gezien in het Z-Wave netwerk.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?
Simpel, een raam/deur sensor.
If sensor open ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:12:
[...]

Dat snap ik..... maar hoe kan ik terug naar een bepaalde beta release?
Zorgen dat je een backup hebt met versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Zorgen dat je een backup hebt met versies...
ok..... daar moet ik nog ff wat aan doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Is het trouwens mogelijk om bijv de Temp/CPU/RAM van de Raspberry als Utility/Temp in domoticz te zien?
Zo ja, is het ook mogelijk voor PC's op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
TerrorSource schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:08:
Is het trouwens mogelijk om bijv de Temp/CPU/RAM van de Raspberry als Utility/Temp in domoticz te zien?
Zo ja, is het ook mogelijk voor PC's op het netwerk?
Volgens mij zijn dit standaard devices in Domoticz. Van de RPi zelf dan. Wel je externe PC's ook, dan zal je daarvoor iets moeten gebruiken als munin of zoiets denk ik.
Pagina: 1 ... 32 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.