Is dit wat? https://www.domoticz.com/downloads/
Edit: zinloze link, aangezien images inderdaad weg zijn.
Edit: zinloze link, aangezien images inderdaad weg zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door ed1703 op 27-03-2017 15:57 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 38% gewijzigd door ed1703 op 27-03-2017 15:57 ]
En daarom is dat rare zinnetje ipv alleen een image.ed1703 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:55:
Er is duidelijk wel iets aangepast aan de downloadsectie van domoticz. Kan mij zo herinneren dat ik ook een kant en klaar image op m'n Pi heb gezet. Blijkbaar is men daar vanaf gestapt.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Wat je duidelijk noemt. Wat moet ik met dat zinnetje? Waar invoeren? De RPi2 doet nu niks omdat er niks op staat, hoe ga ik er dan ooit wat invoeren?janne_nl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:48:
Dat rare zinnetje verwijst ook naar de wiki, waar redelijk duidelijk staat wat je moet doen.
De uitleg wat je eerst moet doen staat hier : https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_SetupZorian schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:16:
[...]
Wat je duidelijk noemt. Wat moet ik met dat zinnetje? Waar invoeren? De RPi2 doet nu niks omdat er niks op staat, hoe ga ik er dan ooit wat invoeren?
[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 27-03-2017 16:22 ]
Kleine aanvulling: Enable SSH, dat staat standaard niet meer aan in Raspbian sinds kort.ed1703 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:22:
[...]
Die uitleg staat hier: https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup
[ Voor 14% gewijzigd door D.v.Beek op 27-03-2017 16:24 ]
of plaats een leeg bestand ssh. in de root van je SD cardD.v.Beek schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:24:
[...]
Kleine aanvulling: Enable SSH, dat staat standaard niet meer aan in Raspbian sinds kort.
Gebruik het commando: sudo raspi-config om in de config SSH te enablen.
Direct eronder staat een verwijzing naar de wiki.Zorian schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:16:
[...]
Wat je duidelijk noemt. Wat moet ik met dat zinnetje? Waar invoeren? De RPi2 doet nu niks omdat er niks op staat, hoe ga ik er dan ooit wat invoeren?
[ Voor 20% gewijzigd door janne_nl op 27-03-2017 16:37 ]
Dat staat er wel degelijk, bij punt 5 onder installation:janne_nl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Direct eronder staat een verwijzing naar de wiki.
Edit: de enable ssh staat zo te zien inderdaad niet in de wiki. (google is your friend). Staat dacht ik op de plek waar je het jessie image download (uit mijn hoofd)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Mmm...Siewert schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:20:
Laatste beta ook geen problemen.
Zowel gas als electra geen rare sprongen of alles bij elkaar opgeteld.
Ik meende mij te herinneren dat deze issue sinds November afgelopen jaar gefixed zou zijn.
[afbeelding]
Zeg maar even een vraag, kan je die data aanpassen?B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:15:
[...]
Mmm...
Bij mij ook geen probleem met electriciteitsverbruik. Maar wel met het gasverbruik:
[afbeelding]
Hoe kan ik dat oplossen?
Verwijderd
Volgens mij was ik dat... ;-)Jessy96 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:30:
Heb via tweakers een http actie van iemand gekregen om dit voor elkaar te krijgen.
Is dat de letterlijke error gekopieerd uit je log? Want ik mis namelijk een cijfer achter de laatste punt in je IP-adres: 192.168.1.XXX:8080/...Jessy96 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:30:
Krijg tegenwoordig dit in me log:
Error: Error opening url: http://192.168.1.:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=32&switchcmd=On
Error: Error opening url: http://192.168.1.:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=32&switchcmd=Off
Klopt heb inderdaad van je het advies gehad, als ik de link in de browser open doet hij het, alleen domoticz zelf niet. laatste cijfer van 192.168.1. word idd weggelaten in de logJorickL schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:54:
[...]
Volgens mij was ik dat... ;-)
[...]
Is dat de letterlijke error gekopieerd uit je log? Want ik mis namelijk een cijfer achter de laatste punt in je IP-adres: 192.168.1.XXX:8080/...
Controleer je links in je On en Off commands nog eens bij je schakelaar...
Als je shift-klikt op de piek kun je hem wissen. Ik heb het ook regelmatig met gas. Niet met stroom. Na dat bericht van die foute meters heb ik toch altijd een beetje heimwee naar m'n oude meter.B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:15:
Mmm...
Bij mij ook geen probleem met electriciteitsverbruik. Maar wel met het gasverbruik:
[afbeelding]
Hoe kan ik dat oplossen?
[ Voor 38% gewijzigd door iAR op 28-03-2017 09:26 ]
Ik heb hier ook ongeveer 1x per maand last van. De enige oplossing die ik tot nu toe heb is een backup van de database maken en deze te open in een database editor (bijvoorbeeld http://sqlitebrowser.org/). In de tabel Meter_calendar kan je vervolgens de waarde goed zetten, waarbij de Value de waarde van die dag is, en de counter de totale waarde. Daarna saven en deze database restoren.B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:15:
[...]
Mmm...
[afbeelding]
Hoe kan ik dat oplossen?
[ Voor 18% gewijzigd door CronoS76 op 28-03-2017 10:29 ]
Ik doe idd gewoon kopiëren plakken. Niks anders . Dan doet hij het wel.janne_nl schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:18:
En als je in de browser test, gebruik je dan een copy/paste vanuit de on/off in Domoticz?
Heb Google en tweakers en het forum al gehad. Gezocht op json html code . Shript. Gaat vanavond thuis eens proberen met een andere domoticz server . Dan weet ik of hij het verkeer stuurt of ontvangtjanne_nl schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:26:
hm, even geen idee. Heb je al eens op het Domoticz forum gezocht?
Die asun650 gaat bij mij na 60 seconde weer terug in de ruststand. Dat is om te voorkomen dat een motor verbrand.CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:26:
Ik heb even een korte vraag. Ik heb een mechanische huisventilator, die aangestuurd wordt via een perilex stekker. Nu heb ik mijn keuken vervangen, waardoor ik vroeger een schakelaar in mijn keuken had met 3 standen; 0-1-2..
Nu vroeg ik mij even af, zou het mogelijk zijn om deze schakelaar te vervangen voor de Kaku ASUN 650 zonwering schakelaar. In principe werkt een zonwering via dezelfde methode. Schakeldraad 1 of schakeldraad 2 wordt voorzien van stroom. Ik heb fase en 0 om dit te kunnen aansluiten.
Als je dan op ON drukt dan kan je bijvoorbeeld schakedraad 1 activeren. Druk weer op On, dan springt deze op neutraal. Hetzelfde met de andere schakeldraad. Dit is eenvoudig via een Lua script of een blocky in te stellen in Domoticz..
Ik vraag me alleen even af of zo een Kaku schakelaar zijn schakeling vast houdt of springt die naar een bepaalde tijd op neutraal (uit stand). Heeft iemand een idee hierover?
Hmm.. dus die valt afPixelmagic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:01:
[...]
Die asun650 gaat bij mij na 60 seconde weer terug in de ruststand. Dat is om te voorkomen dat een motor verbrand.
Gewoon zorgen dat je dan voordat je stand 3 aanzet eerst 2 of 3 keer het uitsignaal voor stand 2 verstuurd. Dan gaat er niets mis.CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Hmm.. dus die valt af![]()
Ik wil op zich wel gewoon de KaKu ACM1000 gebruiken, maar dan moet ik een stand laten vervallen, dit kan dan achter de keukenschakelaar komen. Maar ik gebruikte zo en dan eigenlijk de middenstand nog wel.
Als ik van KaKu de ACM 3500 zou pakken, dan ben ik weer bang dat ik twee schakeldraden tegelijk aan zet en ik weet niet of de ventilator daar tegen kan (of hoe lang hij daar tegen kan). Ik weet even niet wat handig is..Wil er wel iets mee (en wil het op Domoticz hebben) aangezien ik nu met het achterwandje van de keuken bezig ben
dat ligt aan je type ventilator, als het een nieuwere is dan is het geen probleem, dan wordt het namelijk elektronisch geregeld, als 3 dan aan staat en 2 ook dan pakt hij 3. bij een ouder type is het (denk ik) geen probleem. maar daar zou ik het wellicht niet proberen.CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Ik wil op zich wel gewoon de KaKu ACM1000 gebruiken, maar dan moet ik een stand laten vervallen, dit kan dan achter de keukenschakelaar komen. Maar ik gebruikte zo en dan eigenlijk de middenstand nog wel.
Als ik van KaKu de ACM 3500 zou pakken, dan ben ik weer bang dat ik twee schakeldraden tegelijk aan zet en ik weet niet of de ventilator daar tegen kan (of hoe lang hij daar tegen kan). Ik weet even niet wat handig is..Wil er wel iets mee (en wil het op Domoticz hebben) aangezien ik nu met het achterwandje van de keuken bezig ben
[ Voor 7% gewijzigd door jacquesmulders op 28-03-2017 13:27 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat kan je toch prima gebruiken als je de elseif dan juist een ontkennend variant van het originele 'if' statement maakt? Wat probeer je te doen wat je nu niet kunt bereiken?SnowDude schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:23:
Ik kan bij de blokly's geen else vinden, aleen maar elseif, klopt dat?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Wat voor device(s) gebruik je om te loggen?B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:15:
[...]
Mmm...
[afbeelding]
Hoe kan ik dat oplossen?
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Dat snap ik wel, maar else is gewoon sneller dan else-if. De ontkenning is overbodig want anders kom je niet in dat deel van het statement.MsG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:25:
[...]
Dat kan je toch prima gebruiken als je de elseif dan juist een ontkennend variant van het originele 'if' statement maakt? Wat probeer je te doen wat je nu niet kunt bereiken?
Ik heb het bij mij opgelost door een esp8266 met een zendertje die de ab emuleert, werkt prefect en geen risico op foute aansluitingen, plus dat de normale ab ook blijft werken. Ik heb een Itho btw.CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Ik kocht al enige tijd geleden de NodOn Softremote. Doet zowat hetzelfde? Werkt perfect binnen Domoticz. Je moet alleen via scenes werken.SnowDude schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:53:
Ik zit wel met smart te wachten tot de Aeotec Wallmote gesupport gaat worden, die lijkt me erg fijn om naast mijn bed te hangen.
Mijn huis is uit 1990, dus het zal wel een oud type zijnjacquesmulders schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:27:
[...]
dat ligt aan je type ventilator, als het een nieuwere is dan is het geen probleem, dan wordt het namelijk elektronisch geregeld, als 3 dan aan staat en 2 ook dan pakt hij 3. bij een ouder type is het (denk ik) geen probleem. maar daar zou ik het wellicht niet proberen.
ik heb een itho daaldrop ventilatie box en bij hun gevraagd of dit kwaad kon, ze zeiden van niet. dus zo aangesloten, tot nu toe werkt het al een jaar of 3...
het nadeel van kaku is dat de schakelaar ook vervalt.
ik heb hem aangesloten met een fibaro, en dan werkt de schakelaar nog wel gewoon. incl terugkoppeling naar domoticz.
[ Voor 9% gewijzigd door CronoS76 op 28-03-2017 16:18 ]
Heb jij een voorbeeld? Ik heb een Mysensors gateway op Domoticz, dus een radio via MySensors kan ik aansluiten.. Alleen zat ik na te denken hoe ik hem dan zou moeten aansluiten..?Pixelmagic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:49:
[...]
Ik heb het bij mij opgelost door een esp8266 met een zendertje die de ab emuleert, werkt prefect en geen risico op foute aansluitingen, plus dat de normale ab ook blijft werken. Ik heb een Itho btw.
Ik gebruik min of meer de code zoals beschreven op bgitmans in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter" maar deze is dus voor esp via de arduino ide. Omzetten naar mysensors zou moeten kunnen, je doet feitelijk niets anders dan de library includen en vervolgens reageren op drie verschillende signalen.CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Heb jij een voorbeeld? Ik heb een Mysensors gateway op Domoticz, dus een radio via MySensors kan ik aansluiten.. Alleen zat ik na te denken hoe ik hem dan zou moeten aansluiten..?
Hoe lang doe jij met die batterij? Ik probeer namelijk zo min mogelijk devices met batterijen te gebruiken.basa schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:36:
[...]
Ik kocht al enige tijd geleden de NodOn Softremote. Doet zowat hetzelfde? Werkt perfect binnen Domoticz. Je moet alleen via scenes werken.
Dan moet je het echt met zwave gaan doen, die geeft terugkoppeling en niet vertrouwen op 433CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:16:
[...]
Mijn huis is uit 1990, dus het zal wel een oud type zijnIk wil het hierdoor ook niet helemaal riskeren. Ik twijfel dus als je vaker het "uit" signaal geeft, voldoende is. Ik zou zeggen dat er altijd wel iets aankomt, maarja.. het zou die ene keer zijn he dat die niet pakt..?
Verwijderd
Ik heb mijn itho daalderop ook op fibaro modules aangesloten. Ik gebruik echter een virtuele keuzeschakelaar en wandzenders voor de bediening. Als ik de itho op stand 2 of 3 schakel, gaat deze altijd eerst naar stand 1, voordat hij de andere ingang bijschakelt.jacquesmulders schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:27:
[...]
dat ligt aan je type ventilator, als het een nieuwere is dan is het geen probleem, dan wordt het namelijk elektronisch geregeld, als 3 dan aan staat en 2 ook dan pakt hij 3. bij een ouder type is het (denk ik) geen probleem. maar daar zou ik het wellicht niet proberen.
ik heb een itho daaldrop ventilatie box en bij hun gevraagd of dit kwaad kon, ze zeiden van niet. dus zo aangesloten, tot nu toe werkt het al een jaar of 3...
het nadeel van kaku is dat de schakelaar ook vervalt.
ik heb hem aangesloten met een fibaro, en dan werkt de schakelaar nog wel gewoon. incl terugkoppeling naar domoticz.
sudo service domoticz.sh stop
sudo chmod 777 domoticz/
sudo service domoticz.sh start
sudo chmod 755 domoticz/
2250 WP Zuid PVoutput
Dankjewel! Ik heb deze guide gevolgd en hij maakte netjes een backup. Nu hem in de crontab gefrot en de daemon herstart op de Syno en kijken of het dan ook werkt. Nogmaals bedankt!M.v.Veelen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:48:
[...]
Ja. Ik zit alleen op mijn werk en ga zo naar huis, dus kan pas vanavond de oplossing hier posten. Als er nog niet door iemand anders is gereageerd zal ik dit bericht bewerken
Ik heb in de map
volume1/@appstore/domoticz/var/scripts het script domoticz_backup.sh gezet met de volgende inhoud:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 #!/bin/bash # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS SERVER="192.168.0.124" # IP of Network disk, used for ftp USERNAME="user" # FTP username of Network disk used for ftp PASSWORD="pass" # FTP password of Network disk used for ftp DESTDIR="Marco/Domoticz_Backup/" # used for temorarily storage DOMO_IP="192.168.0.124" # Domoticz IP DOMO_PORT="8084" # Domoticz port ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S` BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz" BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz ### Create backup and ZIP it /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE ### Send to Network disk through FTP curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIR/" ### Remove temp backup file /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ ### Done!
Let wel op dat je de benodigde map aanmaakt waar je de DB heen wilt hebben, zie DESTDIR. Ach, het spreekt vanzelf denk ik.
Het script executable maken en dan dmv een cron om de zoveel tijd laten draaien. Bij mij is het elke nacht door:
code:
1 sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/domoticz_backup.sh
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb de afstandsbediening nu al +/- 1,5 jaar en nog nooit een batterij vervangen. In het begin wel intensiever, maar nu het laatste half jaar wel 1 keer per dag (mijn gaan slapen switch).SnowDude schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:50:
[...]
Hoe lang doe jij met die batterij? Ik probeer namelijk zo min mogelijk devices met batterijen te gebruiken.
Wat heb je dan aan de kant van je ventilator gebruikt, wat heb je daar tussen gezet? Anders lees ik het, dat je ventilator draadloze RF signalen kan ontvangen? Geloof niet dat mijn oud beestje dat kanPixelmagic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:45:
[...]
Ik gebruik min of meer de code zoals beschreven op bgitmans in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter" maar deze is dus voor esp via de arduino ide. Omzetten naar mysensors zou moeten kunnen, je doet feitelijk niets anders dan de library includen en vervolgens reageren op drie verschillende signalen.
Maak gebruik van deze module: http://www.ebay.com/itm/1...bd3c1e:g:mhoAAOSwHQ9WVRvH
Weet niet of je dit had gezien? Lijkt rechttoe-rechtaan, alhoewel iemand commentaar geeft, dat hij niet alle sensoren vindt...Brutes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:59:
Ik krijg de Aeotec Multisensor 6 niet gekoppeld met de Aeotec USB Gen5 i.c.m. mijn RPi 3 en Domoticz. Op de Pi zit niets aangesloten behalve een RFXCOM en de Gen5.
Als je de stick uit de raspberry Pi haalt en weer terug zet kan het zijn dat hij nu op een andere Serial port zit. Dus bij hardware de stick even op /dev/ACM1 zetten in plaats van ACM0 (of wat er dan ook in het dropdown menu staat op jouw raspberry pi)Brutes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:59:
Ik krijg de Aeotec Multisensor 6 niet gekoppeld met de Aeotec USB Gen5 i.c.m. mijn RPi 3 en Domoticz. Op de Pi zit niets aangesloten behalve een RFXCOM en de Gen5.
In Domoticz heb ik onder 'Hardware' de Gen5 toegevoegd. Daarna heb ik de sensor en de stick gekoppeld door de instructies in het boekje te volgen (stick eruit halen > vlakbij de sensor houden en de knop indrukken > knop op de sensor indrukken > Ledje van de sensor blijft een paar seconden groen > knop op stick indrukken om koppelen af te sluiten > stick terug in Pi). Als ik daarna naar 'Node Management' > 'Include Node' ga en het knopje op de sensor indruk, komt Domoticz met de melding "Press the include button on your device" en blijft vervolgens zoeken. Echter vindt hij de sensor niet.
Wat doe ik fout?
Je moet checken of die niet uit staat; aangezien het een dimmer is (omdat die met percentages werkt).SnowDude schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
Ik ben sinds gisteren even aan het stoeien geweest met wat Blockly's, en ik kom wat vaags tegen.
Ik heb een Fibaro Dimmer 2 voor mijn keuken verlichting "Keuken_Lamp" en ik heb daar een aeotec multisensor hangen.
Nu wil ik het volgende bereiken, als de keuken verlichting aan is en ik loop de keuken in dan moet de verlichting op 100% gaan branden. En als de pir na 1 minuut uitschakelt en de verlichting staat aan dan moet de keukenverlichting gedimd worden naar 15%.
Ik heb daar twee separate blockly's voor gemaakt:
[afbeelding]
Nu is het vreemde dat de "If keuken_lamp = on" of genegeerd wordt, of altijd resulteert in "TRUE" want als de lamp uitstaat en ik loop de keuken in dan wordt de verlichting op 100% gezet en gaat de lamp aan. Andersom gebeurd ook, als ik in de verlichting uitschakel en de keuken uitloop en dan wacht tot de pir uitschakelt dan wordt de verlichting op 15% gezet en dan aangezet.
if "iets aan" AND "anders ook aan" then etcSnowDude schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
Ik ben sinds gisteren even aan het stoeien geweest met wat Blockly's, en ik kom wat vaags tegen.
Ik heb een Fibaro Dimmer 2 voor mijn keuken verlichting "Keuken_Lamp" en ik heb daar een aeotec multisensor hangen.
Nu wil ik het volgende bereiken, als de keuken verlichting aan is en ik loop de keuken in dan moet de verlichting op 100% gaan branden. En als de pir na 1 minuut uitschakelt en de verlichting staat aan dan moet de keukenverlichting gedimd worden naar 15%.
[afbeelding]
Nu is het vreemde dat de "If keuken_lamp = on" of genegeerd wordt, of altijd resulteert in "TRUE" want als de lamp uitstaat en ik loop de keuken in dan wordt de verlichting op 100% gezet en gaat de lamp aan. Andersom gebeurd ook, als ik in de verlichting uitschakel en de keuken uitloop en dan wacht tot de pir uitschakelt dan wordt de verlichting op 15% gezet en dan aangezet.
Bing
Nested if's gaat niet goed in blockly, zet dit om naar:SnowDude schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 2017-03-29 18:43:41.866 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off) 2017-03-29 18:43:42.202 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1 2017-03-29 18:43:42.166 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1) 2017-03-29 18:43:42.608 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2017-03-29 18:43:54.048 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/On) 2017-03-29 18:43:54.085 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_2 2017-03-29 18:43:54.049 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1) 2017-03-29 18:43:54.496 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2017-03-29 18:43:58.095 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off) 2017-03-29 18:43:58.138 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1 2017-03-29 18:43:58.096 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1) 2017-03-29 18:43:58.546 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) |
Ik heb een Itho cve eco fan, die heeft standaard een draadloze ab op 868mhzCronoS76 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:52:
[...]
Wat heb je dan aan de kant van je ventilator gebruikt, wat heb je daar tussen gezet? Anders lees ik het, dat je ventilator draadloze RF signalen kan ontvangen? Geloof niet dat mijn oud beestje dat kan
Dat was inderdaad het probleem, als ik de stick uit de Pi haal pakt hij een andere poort. Thanks!SnowDude schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:36:
[...]
Als je de stick uit de raspberry Pi haalt en weer terug zet kan het zijn dat hij nu op een andere Serial port zit. Dus bij hardware de stick even op /dev/ACM1 zetten in plaats van ACM0 (of wat er dan ook in het dropdown menu staat op jouw raspberry pi)
Dat kun je voorkomen: linkBrutes schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:02:
[...]
Dat was inderdaad het probleem, als ik de stick uit de Pi haal pakt hij een andere poort. Thanks!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| -- script_time_test.lua local counter_uservar = 'achterdeurcounter' local sensor_switch = 'Achterdeur' commandArray = {} open_minutes = tonumber(uservariables[counter_uservar]) if (otherdevices[sensor_switch] == 'Open') then open_minutes = open_minutes + 1 else open_minutes = 0 end commandArray['Variable:' .. counter_uservar] = tostring(open_minutes) if otherdevices[sensor_switch] == 'Open' and open_minutes > 5 then commandArray['UpdateDevice']="206|0|16" end return commandArray |
Dit was de truc inderdaad. Dank je!tozzke schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:51:
[...]
Nested if's gaat niet goed in blockly, zet dit om naar:
[afbeelding]
en het zal werken, de variabele is om retriggeren te voorkomen
(pas de switches wel aan naar jouw situatie. Dus mijn 'TESTknop1' wordt jouw 'Keuken_Motion' en mijn 'Plafond PC' wordt jouw 'Keuken_Lamp')
De '≠ Off' is om je dimmer af te vangen als hij op een percentage staat. Volgens Domoticz staat hij dan namelijk niet 'On'. Met 'niet Off' vang je dat dus op en is true als de lamp 'On' is of op een percentage staat.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2017-03-29 18:43:41.866 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off) 2017-03-29 18:43:42.202 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1 2017-03-29 18:43:42.166 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1) 2017-03-29 18:43:42.608 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2017-03-29 18:43:54.048 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/On) 2017-03-29 18:43:54.085 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_2 2017-03-29 18:43:54.049 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1) 2017-03-29 18:43:54.496 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2017-03-29 18:43:58.095 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off) 2017-03-29 18:43:58.138 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1 2017-03-29 18:43:58.096 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1) 2017-03-29 18:43:58.546 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
[ Voor 12% gewijzigd door Witlof op 30-03-2017 13:51 ]
Kan je dat script/blockly/lua hier eens delen?janne_nl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:47:
Je kunt ook gewoon kijken naar de lastupdated tijd van een device.
Als mijn achterdeur langer dan 10 minuten openstaat, gaat de radiatorknop in de bijkeuken dicht, als het buiten kouder is dan 10 graden geloof ik. Dat controleer door de lastupdated van de deur te controleren als die openstaat en de radiator staat aan.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
[ Voor 28% gewijzigd door Witlof op 30-03-2017 15:46 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
[ Voor 131% gewijzigd door PappleD op 30-03-2017 19:14 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je ziet oa al dat die alleen even getallen kent...DeadMetal schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:16:
Wie kan me helpen met mijn zelfgemaakte wake up light? Het gaat net niet helemaal goed.
Mijn telefoon roept de Domoticz API aan zodra de wekker gaat. Dat zet het volgende Blockly script in werking om mijn slaapkamerlamp beetje bij beetje wat feller te laten worden:
[afbeelding]
Wat er in werkelijkheid gebeurt is:
2017-03-30 18:54:10 Set Level: 6 %
2017-03-30 18:54:39 Set Level: 6 %
2017-03-30 18:55:09 Set Level: 20 %
2017-03-30 18:55:40 Set Level: 26 %
2017-03-30 18:56:10 Set Level: 26 %
2017-03-30 18:56:40 Set Level: 40 %
2017-03-30 18:57:10 Set Level: 46 %
2017-03-30 18:57:40 Set Level: 46 %
2017-03-30 18:58:10 Set Level: 60 %
Oftewel de ingestelde levels wijken af van wat ik opgeef. Soms pakt hij een waarde die er vlakbij zit, soms blijft de oude waarde 'actief'. Ik heb de getallen in Blockly zodanig gekozen omdat ik die getallen ook zie als ik vanuit de Domoticz app (android) de slider van de dimmer aanpas. In de Domoticz webinterface zie ik overigens andere getallen, bijvoorbeeld wél 6%. Hoe weet ik welke waarden ik wel en niet kan gebruiken?
Is het in plaats van een level in % ook mogelijk om getallen van 1 t/m X te gebruiken? Want als ik vanuit de
Domoticz app de slider versleep en hij toont bijvoorbeeld '13%', dan verschijnt onderin beeld een melding in de trant van 'Setting Slaapkamer to level 2'. Dus heb ik het vermoeden dat hij achter de schermen het cijfer 2 communiceert. Die optie kan ik in Blockly echter niet vinden.
[ Voor 40% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-03-2017 20:16 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 71% gewijzigd door DeadMetal op 30-03-2017 21:44 ]
Ja. Dat is inderdaad lastig.Psycho_Mantis schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:09:
Ik heb in domoticz het zo ingesteld dat ik met een Kaku schakelaar hue lampen kan aanzetten. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de default kleur in te stellen op een hue lamp, ik kan alle kleuren van de regenboog maken behalve dus de normale kleur die je krijg als je een hue lamp van de stroom hebt gehaald.
Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Duci op 31-03-2017 13:05 ]
Mijn Fibaro-multisensor werd ook niet gezien. Edit eens het bestand /domoticz/Config/manufacturer_specific.xml en zoek naar de sensor die domoticz denkt dat het is (de 2x1,5kwh). Dat doet ie namelijk op basis van de id en type. Pas het dan zo aan dat ie de goede .xml gebruikt. En kijk ook even of er een xml van is.Tinoes schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:03:
Ik ben aan het einde van mijn latijn. Ik heb een fibaro 1x2,5kwh gekocht ofwel de fgs-212.
Nu wil ik hem include in domoticz, maar wat ik ook doe, hij include altijd de fibaro 2x1,5kwh. Ik heb al de relais gereset, de controler gereset. Ik heb niet eens een fibaro 2x1,5kwh in huis.... Ook op de relais zelf staat een sticker met 1x2,5kwh & ook is er uiteraard een ingang te weinig om daadwerkelijk een 2x1,5kwh te zijn... Iemand enig idee?
Dat is precies wat ik doe, als de projector aangezet wordt dan dimt de woonkamer verlichting automatisch naar het percentage dat in het script is vastgelegd. En als de projector weer wordt uitgezet, gaat de verlichting weer terug naar het oorspronkelijke niveau.symen89 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:07:
Ik ben al enige tijd bezig om de televisie in mijn domotica projectje te betrekken. Graag wil ik dat de lampen dimmen als ik de tv aan doe. Momenteel heb ik het aan de praat gekregen als ik een film via MrMC (gestripte Kodi op ATV4) kijk maar het liefste wil ik dat er een bepaalde scene geactiveerd wordt als ik de tv simpel weg aandoe.
Mijn idee was om een smart plug van fibaro aan te schaffen om het verbruik van de tv te meten. Als het verbruik boven een bepaald wattage (e.g. de tv gaan aan), dat dan de scene aan gaat.
Is dit te realiseren binnen domoticz?
Verder zie ik dat fibaro een bewegingssensor heeft met homekit ondersteuning. Heeft deze versie voordelen ten opzichte van het Z-wave model icm homebridge? Ik probeer namelijk alle apparaten frontend zoveel mogelijk naar de home-app te krijgen om de setup zo "idiot-proove" te maken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| commandArray = {} --find out if Projector is on or off: Projector = otherdevices['Projector'] varProjector = tonumber(uservariables['varProjector']) --find out Projector power consumption: Pkwh = tonumber(otherdevices_svalues['Verbruik Projector']:match("([^;]+)")) --find out Living room dim level: WoonkamerDimLevel = tonumber(otherdevices_svalues['Verlichting woonkamer']:match("([^;]+)")) --store current dim level into variable: varWoonkamerDimLevel = tonumber(uservariables['varWoonkamerDimLevel']) sWoonkamer = 30 --dimlevel during projector on IsDonker = otherdevices['$Dummy IsDonker'] if devicechanged['Verbruik Projector'] then if Pkwh >= 75 then if varProjector == 0 then varProjector = 1 commandArray['Variable:varProjector'] = tostring(varProjector) --variable set to 1 to run only once commandArray['Variable:varWoonkamerDimLevel'] = tostring(WoonkamerDimLevel) --store dimlevel print('Projector script: projector: AAN') if WoonkamerDimLevel > sWoonkamer then -- only dim if lights were already on commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Set Level '..tostring(sWoonkamer) print('Projector script: verlichting woonkamer gedimd naar ' .. sWoonkamer .. '%') else print('Projector script: verlichting woonkamer was niet aan, doe niets') end end --print('Projector script A: verbruik projector: ' .. Pkwh) --print('Projector script A: dim niveau woonkamer: ' .. sWoonkamer) else if varProjector == 1 then varProjector = 0 commandArray['Variable:varProjector'] = tostring(varProjector) if IsDonker == 'On' and varWoonkamerDimLevel == 0 then commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Set Level '..tostring(50) else commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Set Level '..tostring(varWoonkamerDimLevel) end print('Projector script: projector: UIT') print('Projector script: verlichting woonkamer teruggezet naar ' .. varWoonkamerDimLevel .. '%') end --print('Projector script B: verbruik projector: ' .. Pkwh) --print('Projector script B: dim niveau woonkamer: ' .. WoonkamerDimLevel) end end return commandArray |
[ Voor 8% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 03-04-2017 16:21 . Reden: Typo's ]
Als het een smart tv is, kun je m pingen en een dummy switch inschakelen en op basis daarvan de volgende actie uitvoeren.symen89 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:07:
Ik ben al enige tijd bezig om de televisie in mijn domotica projectje te betrekken. Graag wil ik dat de lampen dimmen als ik de tv aan doe.
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Ik heb vanmorgen toevallig een FGS212 toegevoegd, bij mij wordt deze na includen in Domoticz V3.7243 weergegeven als "FIBARO System FGS212 Switch 3kW" dus de 2,5 hebben ze maar wat afgerondTinoes schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:03:
Ik ben aan het einde van mijn latijn. Ik heb een fibaro 1x2,5kwh gekocht ofwel de fgs-212.
Nu wil ik hem include in domoticz, maar wat ik ook doe, hij include altijd de fibaro 2x1,5kwh.
Ik heb zelf een Nest v3 aan mijn on/off ketel hangen, en dat werkt prima! Had in het begin wel wat connectie-problemen met de Nest (maar ook met andere zaken). Uiteindelijk door Ziggo mijn modem in bridge-modus laten zetten, en hierna waren alle problemen verholpen. De Nest integreert ook heel goed in Domoticz.anconakip schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:16:
Welke Thermostaat raden jullie aan in combi met Domoticz en een Atag Enigma on/off ketel (dus geen opentherm kektel)
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Dus de Nest V3 werkt gewoon met een on/off (dus niet modulerend) ketel?Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:01:
[...]
Ik heb zelf een Nest v3 aan mijn on/off ketel hangen, en dat werkt prima! Had in het begin wel wat connectie-problemen met de Nest (maar ook met andere zaken). Uiteindelijk door Ziggo mijn modem in bridge-modus laten zetten, en hierna waren alle problemen verholpen. De Nest integreert ook heel goed in Domoticz.
Yes! Je kunt hem op 2 manieren aansluiten: on/off of opentherm. Mocht je ooit dus een nieuwe ketel nemen, kun je altijd je thermostaat hergebruiken. Je moet hem dan alleen even anders aansluiten.anconakip schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:43:
Dus de Nest V3 werkt gewoon met een on/off (dus niet modulerend) ketel?
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
top. En wat kan je met de Nest allemaal regelen via domoticz? temp, standen (weg, thuis enz.)? oftewel welke functies krijg je in domoticz erbij?Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:56:
[...]
Yes! Je kunt hem op 2 manieren aansluiten: on/off of opentherm. Mocht je ooit dus een nieuwe ketel nemen, kun je altijd je thermostaat hergebruiken. Je moet hem dan alleen even anders aansluiten.
Ik heb zelf nu nog een vrij oude Nefit HR ketel, deze wordt komende maand vervangen door een nieuwe Intergas met OpenTherm aansluiting. Dat kan dus zonder problemen, alleen een kwestie van anders aansluiten en even configureren in je Nest.
[ Voor 3% gewijzigd door anconakip op 03-04-2017 11:02 ]
Je kunt:anconakip schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:01:
top. En wat kan je met de Nest allemaal regelen via domoticz? temp, standen (weg, thuis enz.)? oftewel welke functies krijg je in domoticz erbij?
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt. Lijkt me ook wel wat!DeadMetal schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:16:
Mijn telefoon roept de Domoticz API aan zodra de wekker gaat. Dat zet het volgende Blockly script in werking om mijn slaapkamerlamp beetje bij beetje wat feller te laten worden:
Ik heb zelf een Nest V3, en ik vul gewoon bij hardware de login-gegevens van de Nest website in. Dit werkt vlekkeloos.DarkAllMan schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:32:
Hoe maak je verbinding met NEST?
Ik krijg alleen maar: Error: Nest: request not successful, restarting.. op mijn NEST V2.
Op mijn (Android) telefoon heb ik de app Automate geinstalleerd. Da's een app om aan allerlei 'gebeurtenissen' (die op de telefoon plaatsvinden) een actie te koppelen. Ik heb een flow gemaakt die ik 'Wake up light' heb genoemd. Dan kan je een 'On alarm' blok toevoegen die (indien hij detecteert dat alarm is afgegaan - dus je zet hem op 'proceed when triggered') een 'HTTP request' actie uitvoert. Na dat request trek je weer een lijn naar 'on alarm' zodat hij weer van voor af aan begint en dus gaat wachten tot het alarm de volgende keer af gaat.japser84 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:31:
[...]
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt. Lijkt me ook wel wat!
Welke Domoticz versie draai jij?Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:39:
[...]
Ik heb zelf een Nest V3, en ik vul gewoon bij hardware de login-gegevens van de Nest website in. Dit werkt vlekkeloos.
Version 3.5837 (October 30th 2016)DarkAllMan schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:32:
Welke Domoticz versie draai jij?
Ik begrijp het al....... Ik gebruikte niet het hoofdaccount, maar een guest account. Dat werkt dus niet. Heb nu het hoofd (1e) NEST account gebruikt en nu werkt het welSkef schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:38:
[...]
Version 3.5837 (October 30th 2016)
Dit zijn m'n instellingen bij Hardware:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq