Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is dit wat? https://www.domoticz.com/downloads/

Edit: zinloze link, aangezien images inderdaad weg zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door ed1703 op 27-03-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Dat rare zinnetje verwijst ook naar de wiki, waar redelijk duidelijk staat wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Er is duidelijk wel iets aangepast aan de downloadsectie van domoticz. Kan mij zo herinneren dat ik ook een kant en klaar image op m'n Pi heb gezet. Blijkbaar is men daar vanaf gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:15
ed1703 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:55:
Er is duidelijk wel iets aangepast aan de downloadsectie van domoticz. Kan mij zo herinneren dat ik ook een kant en klaar image op m'n Pi heb gezet. Blijkbaar is men daar vanaf gestapt.
En daarom is dat rare zinnetje ipv alleen een image.
Nu kun je elk gewenst OS op je systeem knallen en zoals in de wiki beschreven die curl pipe (rare zinnetje) uitvoeren en Domoticz word voor je geïnstalleerd...
Veel beter in mijn optiek want je bent nu niet OS afhankelijk.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 13:37

Zorian

What the fox?

janne_nl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:48:
Dat rare zinnetje verwijst ook naar de wiki, waar redelijk duidelijk staat wat je moet doen.
Wat je duidelijk noemt. Wat moet ik met dat zinnetje? Waar invoeren? De RPi2 doet nu niks omdat er niks op staat, hoe ga ik er dan ooit wat invoeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13
In de video presentatie van Femme Taken tijdens de Meet-Up SmartHouse . Had hij het over pulsdrukkers en de verschillende functie die je die kan geven

plan: Bekijk hier de talks terug van de Meet-Up Smarthome in Eindhoven

Lijkt mij ook wel handig om bv een bij de voordeur te hebben, twee keer drukken alles uit.
Wie heeft zo'n pulsdrukker en welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Zorian schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Wat je duidelijk noemt. Wat moet ik met dat zinnetje? Waar invoeren? De RPi2 doet nu niks omdat er niks op staat, hoe ga ik er dan ooit wat invoeren? :?
De uitleg wat je eerst moet doen staat hier : https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 27-03-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Kleine aanvulling: Enable SSH, dat staat standaard niet meer aan in Raspbian sinds kort.

Gebruik het commando: sudo raspi-config om in de config SSH te enablen.

Edit: https://www.raspberrypi.o...iguration/raspi-config.md ... uitleg over raspi-config

[ Voor 14% gewijzigd door D.v.Beek op 27-03-2017 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13
D.v.Beek schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Kleine aanvulling: Enable SSH, dat staat standaard niet meer aan in Raspbian sinds kort.

Gebruik het commando: sudo raspi-config om in de config SSH te enablen.
of plaats een leeg bestand ssh. in de root van je SD card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Zorian schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Direct eronder staat een verwijzing naar de wiki.

Edit: de enable ssh staat zo te zien inderdaad niet in de wiki. (google is your friend). Staat dacht ik op de plek waar je het jessie image download (uit mijn hoofd)

[ Voor 20% gewijzigd door janne_nl op 27-03-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
janne_nl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Direct eronder staat een verwijzing naar de wiki.

Edit: de enable ssh staat zo te zien inderdaad niet in de wiki. (google is your friend). Staat dacht ik op de plek waar je het jessie image download (uit mijn hoofd)
Dat staat er wel degelijk, bij punt 5 onder installation:

https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Siewert schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:20:
Laatste beta ook geen problemen.
Zowel gas als electra geen rare sprongen of alles bij elkaar opgeteld.
Ik meende mij te herinneren dat deze issue sinds November afgelopen jaar gefixed zou zijn.

[afbeelding]
Mmm...
Bij mij ook geen probleem met electriciteitsverbruik. Maar wel met het gasverbruik:
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/i85letqff/Schermafbeelding_2017-03-27_om_19.10.06.png

Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:30
B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:15:
[...]

Mmm...
Bij mij ook geen probleem met electriciteitsverbruik. Maar wel met het gasverbruik:
[afbeelding]

Hoe kan ik dat oplossen?
Zeg maar even een vraag, kan je die data aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
Goede avond , zou iemand mij kunnen helpen?
ik ben al 2 avonden google en tweakers aan het doorspitten, wel soortgelijke dingen gevonden maar geen resultaat.

Ik heb een Rpi 2 met domoticz, pas geupdate.
Rfxcom.
Kaku

Ik heb een Wandschakelaar zo ingeleerd in domoticz als deze aan/ uit gaat domoticz de verlichting aanstuurt.
Schakelaar > domoticz > licht
Opdracht > ontvanger/zender> actie

Dan vraag je je af ? waarom niet rechtstreeks , ontvanger is met code schijf.

Heb via tweakers een http actie van iemand gekregen om dit voor elkaar te krijgen.

http://192.168.1.2:8080/j...light&idx=32&switchcmd=On
http://192.168.1.2:8080/j...ight&idx=32&switchcmd=Off

Krijg tegenwoordig dit in me log:

Error: Error opening url: http://192.168.1.:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=32&switchcmd=On

Error: Error opening url: http://192.168.1.:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=32&switchcmd=Off

Heb sinds kort gebruikers account toegevoegd, niet iedereen moet alles kunnen schakelen!

>http://username:password@192.168.1.2:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=32&switchcmd=On

Als ik de link in de browser open, schakelt hij wel. zonder gebruikers gegevens
{
"status" : "OK",
"title" : "SwitchLight"
}

Alvast bedankt voor de hulp,

vriendelijke groet,
jessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heb je een vreemd teken in je url zitten, type de url eens opnieuw in in domoticz (geen copy paste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Jessy96 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:30:
Heb via tweakers een http actie van iemand gekregen om dit voor elkaar te krijgen.
Volgens mij was ik dat... ;-)
Jessy96 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:30:
Krijg tegenwoordig dit in me log:

Error: Error opening url: http://192.168.1.:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=32&switchcmd=On

Error: Error opening url: http://192.168.1.:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=32&switchcmd=Off
Is dat de letterlijke error gekopieerd uit je log? Want ik mis namelijk een cijfer achter de laatste punt in je IP-adres: 192.168.1.XXX:8080/...

Controleer je links in je On en Off commands nog eens bij je schakelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
JorickL schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Volgens mij was ik dat... ;-)

[...]

Is dat de letterlijke error gekopieerd uit je log? Want ik mis namelijk een cijfer achter de laatste punt in je IP-adres: 192.168.1.XXX:8080/...

Controleer je links in je On en Off commands nog eens bij je schakelaar...
Klopt heb inderdaad van je het advies gehad, als ik de link in de browser open doet hij het, alleen domoticz zelf niet. laatste cijfer van 192.168.1. word idd weggelaten in de log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
En als je in de browser test, gebruik je dan een copy/paste vanuit de on/off in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb via blocky's mijn Hue aan KaKu schakelaars geknoopt. Op die manier gaan die lichten gewoon aan via Siri. Alleen heb ik gemerkt dat Domoticz foutief Kaku's uitschakelt als Hue in de uit-in-30-minuten gaat. Ergens is het begin van dat half uur voor Domoticz "uit" en dan 1 minuut later denkt ie "aan", want ze staan ook nog aan maar worden in 30 minuten gedimd. Hoe kan ik dit omzeilen?
Mmm...
[afbeelding]

Hoe kan ik dat oplossen?
Als je shift-klikt op de piek kun je hem wissen. Ik heb het ook regelmatig met gas. Niet met stroom. Na dat bericht van die foute meters heb ik toch altijd een beetje heimwee naar m'n oude meter.

[ Voor 38% gewijzigd door iAR op 28-03-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:07
[...]

Mmm...
[afbeelding]

Hoe kan ik dat oplossen?
Ik heb hier ook ongeveer 1x per maand last van. De enige oplossing die ik tot nu toe heb is een backup van de database maken en deze te open in een database editor (bijvoorbeeld http://sqlitebrowser.org/). In de tabel Meter_calendar kan je vervolgens de waarde goed zetten, waarbij de Value de waarde van die dag is, en de counter de totale waarde. Daarna saven en deze database restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 20:19
Ik heb even een korte vraag. Ik heb een mechanische huisventilator, die aangestuurd wordt via een perilex stekker. Nu heb ik mijn keuken vervangen, waardoor ik vroeger een schakelaar in mijn keuken had met 3 standen; 0-1-2..
Nu vroeg ik mij even af, zou het mogelijk zijn om deze schakelaar te vervangen voor de Kaku ASUN 650 zonwering schakelaar. In principe werkt een zonwering via dezelfde methode. Schakeldraad 1 of schakeldraad 2 wordt voorzien van stroom. Ik heb fase en 0 om dit te kunnen aansluiten.
Als je dan op ON drukt dan kan je bijvoorbeeld schakedraad 1 activeren. Druk weer op On, dan springt deze op neutraal. Hetzelfde met de andere schakeldraad. Dit is eenvoudig via een Lua script of een blocky in te stellen in Domoticz..

Ik vraag me alleen even af of zo een Kaku schakelaar zijn schakeling vast houdt of springt die naar een bepaalde tijd op neutraal (uit stand). Heeft iemand een idee hierover?

[ Voor 18% gewijzigd door CronoS76 op 28-03-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
janne_nl schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:18:
En als je in de browser test, gebruik je dan een copy/paste vanuit de on/off in Domoticz?
Ik doe idd gewoon kopiëren plakken. Niks anders . Dan doet hij het wel.

Naar mijn mening . Ontvangt domoticz zijn eigen comando niet.
Kan het misschien met de gebruiksaccount te maken hebben ? Dit lijkt me sterk want dan zou hij het via de browser ook niet moeten doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
hm, even geen idee. Heb je al eens op het Domoticz forum gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
janne_nl schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:26:
hm, even geen idee. Heb je al eens op het Domoticz forum gezocht?
Heb Google en tweakers en het forum al gehad. Gezocht op json html code . Shript. Gaat vanavond thuis eens proberen met een andere domoticz server . Dan weet ik of hij het verkeer stuurt of ontvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34

Pixelmagic

Ubergeek

CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:26:
Ik heb even een korte vraag. Ik heb een mechanische huisventilator, die aangestuurd wordt via een perilex stekker. Nu heb ik mijn keuken vervangen, waardoor ik vroeger een schakelaar in mijn keuken had met 3 standen; 0-1-2..
Nu vroeg ik mij even af, zou het mogelijk zijn om deze schakelaar te vervangen voor de Kaku ASUN 650 zonwering schakelaar. In principe werkt een zonwering via dezelfde methode. Schakeldraad 1 of schakeldraad 2 wordt voorzien van stroom. Ik heb fase en 0 om dit te kunnen aansluiten.
Als je dan op ON drukt dan kan je bijvoorbeeld schakedraad 1 activeren. Druk weer op On, dan springt deze op neutraal. Hetzelfde met de andere schakeldraad. Dit is eenvoudig via een Lua script of een blocky in te stellen in Domoticz..

Ik vraag me alleen even af of zo een Kaku schakelaar zijn schakeling vast houdt of springt die naar een bepaalde tijd op neutraal (uit stand). Heeft iemand een idee hierover?
Die asun650 gaat bij mij na 60 seconde weer terug in de ruststand. Dat is om te voorkomen dat een motor verbrand.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Pixelmagic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Die asun650 gaat bij mij na 60 seconde weer terug in de ruststand. Dat is om te voorkomen dat een motor verbrand.
Hmm.. dus die valt af :)
Ik wil op zich wel gewoon de KaKu ACM1000 gebruiken, maar dan moet ik een stand laten vervallen, dit kan dan achter de keukenschakelaar komen. Maar ik gebruikte zo en dan eigenlijk de middenstand nog wel.
Als ik van KaKu de ACM 3500 zou pakken, dan ben ik weer bang dat ik twee schakeldraden tegelijk aan zet en ik weet niet of de ventilator daar tegen kan (of hoe lang hij daar tegen kan). Ik weet even niet wat handig is..Wil er wel iets mee (en wil het op Domoticz hebben) aangezien ik nu met het achterwandje van de keuken bezig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Ik wil op zich wel gewoon de KaKu ACM1000 gebruiken, maar dan moet ik een stand laten vervallen, dit kan dan achter de keukenschakelaar komen. Maar ik gebruikte zo en dan eigenlijk de middenstand nog wel.
Als ik van KaKu de ACM 3500 zou pakken, dan ben ik weer bang dat ik twee schakeldraden tegelijk aan zet en ik weet niet of de ventilator daar tegen kan (of hoe lang hij daar tegen kan). Ik weet even niet wat handig is..Wil er wel iets mee (en wil het op Domoticz hebben) aangezien ik nu met het achterwandje van de keuken bezig ben :)
Gewoon zorgen dat je dan voordat je stand 3 aanzet eerst 2 of 3 keer het uitsignaal voor stand 2 verstuurd. Dan gaat er niets mis.

Ik heb bij mij dit niet ingebouwd, hij is wel eens blijven hangen op stand 3, maar nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
[...]

dat ligt aan je type ventilator, als het een nieuwere is dan is het geen probleem, dan wordt het namelijk elektronisch geregeld, als 3 dan aan staat en 2 ook dan pakt hij 3. bij een ouder type is het (denk ik) geen probleem. maar daar zou ik het wellicht niet proberen.

ik heb een itho daaldrop ventilatie box en bij hun gevraagd of dit kwaad kon, ze zeiden van niet. dus zo aangesloten, tot nu toe werkt het al een jaar of 3...

het nadeel van kaku is dat de schakelaar ook vervalt.

ik heb hem aangesloten met een fibaro, en dan werkt de schakelaar nog wel gewoon. incl terugkoppeling naar domoticz.

[ Voor 7% gewijzigd door jacquesmulders op 28-03-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik kan bij de blokly's geen else vinden, aleen maar elseif, klopt dat?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

SnowDude schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:23:
Ik kan bij de blokly's geen else vinden, aleen maar elseif, klopt dat?
Dat kan je toch prima gebruiken als je de elseif dan juist een ontkennend variant van het originele 'if' statement maakt? Wat probeer je te doen wat je nu niet kunt bereiken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:15
[...]

Mmm...
[afbeelding]

Hoe kan ik dat oplossen?
Wat voor device(s) gebruik je om te loggen?
En welke Domoticz versie draai je.
En vanuit Domoticz kun je het alleen corrigeren dmv je database aan te passen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MsG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Dat kan je toch prima gebruiken als je de elseif dan juist een ontkennend variant van het originele 'if' statement maakt? Wat probeer je te doen wat je nu niet kunt bereiken?
Dat snap ik wel, maar else is gewoon sneller dan else-if. De ontkenning is overbodig want anders kom je niet in dat deel van het statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

[...]

Ik heb het bij mij opgelost door een esp8266 met een zendertje die de ab emuleert, werkt prefect en geen risico op foute aansluitingen, plus dat de normale ab ook blijft werken. Ik heb een Itho btw.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik zit wel met smart te wachten tot de Aeotec Wallmote gesupport gaat worden, die lijkt me erg fijn om naast mijn bed te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
SnowDude schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:53:
Ik zit wel met smart te wachten tot de Aeotec Wallmote gesupport gaat worden, die lijkt me erg fijn om naast mijn bed te hangen.
Ik kocht al enige tijd geleden de NodOn Softremote. Doet zowat hetzelfde? Werkt perfect binnen Domoticz. Je moet alleen via scenes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
jacquesmulders schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:27:
[...]

dat ligt aan je type ventilator, als het een nieuwere is dan is het geen probleem, dan wordt het namelijk elektronisch geregeld, als 3 dan aan staat en 2 ook dan pakt hij 3. bij een ouder type is het (denk ik) geen probleem. maar daar zou ik het wellicht niet proberen.

ik heb een itho daaldrop ventilatie box en bij hun gevraagd of dit kwaad kon, ze zeiden van niet. dus zo aangesloten, tot nu toe werkt het al een jaar of 3...

ik heb hem aangesloten met een fibaro, en dan werkt de schakelaar nog wel gewoon. incl terugkoppeling naar domoticz.
Mijn huis is uit 1990, dus het zal wel een oud type zijn :) Ik wil het hierdoor ook niet helemaal riskeren. Ik twijfel dus als je vaker het "uit" signaal geeft, voldoende is. Ik zou zeggen dat er altijd wel iets aankomt, maarja.. het zou die ene keer zijn he dat die niet pakt..?

[ Voor 9% gewijzigd door CronoS76 op 28-03-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Pixelmagic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Ik heb het bij mij opgelost door een esp8266 met een zendertje die de ab emuleert, werkt prefect en geen risico op foute aansluitingen, plus dat de normale ab ook blijft werken. Ik heb een Itho btw.
Heb jij een voorbeeld? Ik heb een Mysensors gateway op Domoticz, dus een radio via MySensors kan ik aansluiten.. Alleen zat ik na te denken hoe ik hem dan zou moeten aansluiten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Heb jij een voorbeeld? Ik heb een Mysensors gateway op Domoticz, dus een radio via MySensors kan ik aansluiten.. Alleen zat ik na te denken hoe ik hem dan zou moeten aansluiten..?
Ik gebruik min of meer de code zoals beschreven op bgitmans in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter" maar deze is dus voor esp via de arduino ide. Omzetten naar mysensors zou moeten kunnen, je doet feitelijk niets anders dan de library includen en vervolgens reageren op drie verschillende signalen.

Maak gebruik van deze module: http://www.ebay.com/itm/1...bd3c1e:g:mhoAAOSwHQ9WVRvH

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
basa schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Ik kocht al enige tijd geleden de NodOn Softremote. Doet zowat hetzelfde? Werkt perfect binnen Domoticz. Je moet alleen via scenes werken.
Hoe lang doe jij met die batterij? Ik probeer namelijk zo min mogelijk devices met batterijen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
CronoS76 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Mijn huis is uit 1990, dus het zal wel een oud type zijn :) Ik wil het hierdoor ook niet helemaal riskeren. Ik twijfel dus als je vaker het "uit" signaal geeft, voldoende is. Ik zou zeggen dat er altijd wel iets aankomt, maarja.. het zou die ene keer zijn he dat die niet pakt..?
Dan moet je het echt met zwave gaan doen, die geeft terugkoppeling en niet vertrouwen op 433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacquesmulders schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Ik heb mijn itho daalderop ook op fibaro modules aangesloten. Ik gebruik echter een virtuele keuzeschakelaar en wandzenders voor de bediening. Als ik de itho op stand 2 of 3 schakel, gaat deze altijd eerst naar stand 1, voordat hij de andere ingang bijschakelt.

Terugkoppeling naar Domoticz is voor mij een must. Ik doe veel op basis van de status van apparaten, dus die moet gewoon kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik krijg de Aeotec Multisensor 6 niet gekoppeld met de Aeotec USB Gen5 i.c.m. mijn RPi 3 en Domoticz. Op de Pi zit niets aangesloten behalve een RFXCOM en de Gen5.

In Domoticz heb ik onder 'Hardware' de Gen5 toegevoegd. Daarna heb ik de sensor en de stick gekoppeld door de instructies in het boekje te volgen (stick eruit halen > vlakbij de sensor houden en de knop indrukken > knop op de sensor indrukken > Ledje van de sensor blijft een paar seconden groen > knop op stick indrukken om koppelen af te sluiten > stick terug in Pi). Als ik daarna naar 'Node Management' > 'Include Node' ga en het knopje op de sensor indruk, komt Domoticz met de melding "Press the include button on your device" en blijft vervolgens zoeken. Echter vindt hij de sensor niet.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56
Ik kwam de berichten over het probleem weer tegen met de wisseling van wintertijd naar zomertijd, wat we ook andersom telkens hebben.

Ik heb zelf ook nog het image gebruikt om mijn SD klaar te maken voor de raspberry en moet ooit eens weer opnieuw beginnen, maar waarom zou je als je geen problemen hebt ;)

Voor diegene die hun data netjes willen aanpassen

1. stop de service van domoticz
sudo service domoticz.sh stop

2. Pas de rechten aan van de map waar het bestand domoticz.db staat (normaal gesproken /home/pi/domoticz) dit commando start je in de map /home/pi/
sudo chmod 777 domoticz/

3. Kopieer via FTP het bestand domoticz.db naar je bureaublad of een plek wat voor jouw makkelijk is.

4. Download en installeer DB Browser for SQLite

5. Start DB Browser for SQLite en open je domoticz.db

6. Je past in 2 tabellen de data aan.

Electiciteit staat in het tabel MultiMeter_Calender
Gas staat in het tabel Meter_Calender

Even sorteren op datum en je ziet 4 dezelfde data staan. de onderste 2 (of bovenste 2) als je sorteert zijn van 26 maart
Datum even aanpassen van 2017-03-25 naar 2017-03-26 en kiezen voor "write changes"

7. Aangepaste db bestand terug kopiëren naar de locatie waar deze stond (e.g. /home/pi/domoticz/)

8. Start domoticz weer
sudo service domoticz.sh start

Controleer via de website of de gegevens aangepast zijn.

9. En als laatste pas je de rechten van de map weer aan.
sudo chmod 755 domoticz/

Wellicht heb ik dit bericht nu dubbel vermeld, maar voor diegene die het niet meer terug kunnen vinden bij deze nog een keertje :)
Wellicht staat het ergens op een Wiki, maar aangezien ik er zelf mee bezig was had ik de boel gelijk maar even gekopieerd ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
Heb hem via een andere domoticz op mijn pc getest, naar mijn mening krijgt hij niks binnen. maar als ik de url gewoon in de browser plak werkt het gewoon.

is er misschien een andere manier om met een schakelaar een niet direct gekoppeld apparaat te schakelen via domoticz. hij moet wel kunnen dimmen met 2x on.

tot nu toe alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

M.v.Veelen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Ja. Ik zit alleen op mijn werk en ga zo naar huis, dus kan pas vanavond de oplossing hier posten. Als er nog niet door iemand anders is gereageerd zal ik dit bericht bewerken ;)

Ik heb in de map

volume1/@appstore/domoticz/var/scripts het script domoticz_backup.sh gezet met de volgende inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/bash
# LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
SERVER="192.168.0.124"   # IP of Network disk, used for ftp
USERNAME="user"         # FTP username of Network disk used for ftp
PASSWORD="pass"         # FTP password of Network disk used for ftp
DESTDIR="Marco/Domoticz_Backup/"   # used for temorarily storage
DOMO_IP="192.168.0.124"  # Domoticz IP 
DOMO_PORT="8084"        # Domoticz port 
### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
### Create backup and ZIP it
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
### Send to Network disk through FTP
curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIR/"
### Remove temp backup file
/bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
### Done!

Let wel op dat je de benodigde map aanmaakt waar je de DB heen wilt hebben, zie DESTDIR. Ach, het spreekt vanzelf denk ik.

Het script executable maken en dan dmv een cron om de zoveel tijd laten draaien. Bij mij is het elke nacht door:

code:
1
sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/domoticz_backup.sh
Dankjewel! Ik heb deze guide gevolgd en hij maakte netjes een backup. Nu hem in de crontab gefrot en de daemon herstart op de Syno en kijken of het dan ook werkt. Nogmaals bedankt!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basa
  • Laatst online: 16-09 15:59
SnowDude schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Hoe lang doe jij met die batterij? Ik probeer namelijk zo min mogelijk devices met batterijen te gebruiken.
Ik heb de afstandsbediening nu al +/- 1,5 jaar en nog nooit een batterij vervangen. In het begin wel intensiever, maar nu het laatste half jaar wel 1 keer per dag (mijn gaan slapen switch).
Hij is ook magnetisch en (ik dacht spatwaterdicht), dus dat kan ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Pixelmagic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:45:
[...]

Ik gebruik min of meer de code zoals beschreven op bgitmans in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter" maar deze is dus voor esp via de arduino ide. Omzetten naar mysensors zou moeten kunnen, je doet feitelijk niets anders dan de library includen en vervolgens reageren op drie verschillende signalen.

Maak gebruik van deze module: http://www.ebay.com/itm/1...bd3c1e:g:mhoAAOSwHQ9WVRvH
Wat heb je dan aan de kant van je ventilator gebruikt, wat heb je daar tussen gezet? Anders lees ik het, dat je ventilator draadloze RF signalen kan ontvangen? Geloof niet dat mijn oud beestje dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik ben sinds gisteren even aan het stoeien geweest met wat Blockly's, en ik kom wat vaags tegen.

Ik heb een Fibaro Dimmer 2 voor mijn keuken verlichting "Keuken_Lamp" en ik heb daar een aeotec multisensor hangen.

Nu wil ik het volgende bereiken, als de keuken verlichting aan is en ik loop de keuken in dan moet de verlichting op 100% gaan branden. En als de pir na 1 minuut uitschakelt en de verlichting staat aan dan moet de keukenverlichting gedimd worden naar 15%.

Ik heb daar twee separate blockly's voor gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y8wkI9OVG3NVd9lvLsjKZxv5/full.png

Nu is het vreemde dat de "If keuken_lamp = on" of genegeerd wordt, of altijd resulteert in "TRUE" want als de lamp uitstaat en ik loop de keuken in dan wordt de verlichting op 100% gezet en gaat de lamp aan. Andersom gebeurd ook, als ik in de verlichting uitschakel en de keuken uitloop en dan wacht tot de pir uitschakelt dan wordt de verlichting op 15% gezet en dan aangezet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Brutes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:59:
Ik krijg de Aeotec Multisensor 6 niet gekoppeld met de Aeotec USB Gen5 i.c.m. mijn RPi 3 en Domoticz. Op de Pi zit niets aangesloten behalve een RFXCOM en de Gen5.
Weet niet of je dit had gezien? Lijkt rechttoe-rechtaan, alhoewel iemand commentaar geeft, dat hij niet alle sensoren vindt...
Hoor graag of het ermee lukt, sta op het punt om ook deze sensor aan te schaffen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Brutes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:59:

In Domoticz heb ik onder 'Hardware' de Gen5 toegevoegd. Daarna heb ik de sensor en de stick gekoppeld door de instructies in het boekje te volgen (stick eruit halen > vlakbij de sensor houden en de knop indrukken > knop op de sensor indrukken > Ledje van de sensor blijft een paar seconden groen > knop op stick indrukken om koppelen af te sluiten > stick terug in Pi). Als ik daarna naar 'Node Management' > 'Include Node' ga en het knopje op de sensor indruk, komt Domoticz met de melding "Press the include button on your device" en blijft vervolgens zoeken. Echter vindt hij de sensor niet.

Wat doe ik fout?
Als je de stick uit de raspberry Pi haalt en weer terug zet kan het zijn dat hij nu op een andere Serial port zit. Dus bij hardware de stick even op /dev/ACM1 zetten in plaats van ACM0 (of wat er dan ook in het dropdown menu staat op jouw raspberry pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Laatst online: 18-09 14:44
SnowDude schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
Ik ben sinds gisteren even aan het stoeien geweest met wat Blockly's, en ik kom wat vaags tegen.

Ik heb een Fibaro Dimmer 2 voor mijn keuken verlichting "Keuken_Lamp" en ik heb daar een aeotec multisensor hangen.

Nu wil ik het volgende bereiken, als de keuken verlichting aan is en ik loop de keuken in dan moet de verlichting op 100% gaan branden. En als de pir na 1 minuut uitschakelt en de verlichting staat aan dan moet de keukenverlichting gedimd worden naar 15%.

[afbeelding]

Nu is het vreemde dat de "If keuken_lamp = on" of genegeerd wordt, of altijd resulteert in "TRUE" want als de lamp uitstaat en ik loop de keuken in dan wordt de verlichting op 100% gezet en gaat de lamp aan. Andersom gebeurd ook, als ik in de verlichting uitschakel en de keuken uitloop en dan wacht tot de pir uitschakelt dan wordt de verlichting op 15% gezet en dan aangezet. |:(
Je moet checken of die niet uit staat; aangezien het een dimmer is (omdat die met percentages werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32

[afbeelding]

if "iets aan" AND "anders ook aan" then etc

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:14

tozzke

aka tozzert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y8wkI9OVG3NVd9lvLsjKZxv5/full.png

Nested if's gaat niet goed in blockly, zet dit om naar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vcafK6C.png
en het zal werken, de variabele is om retriggeren te voorkomen
(pas de switches wel aan naar jouw situatie. Dus mijn 'TESTknop1' wordt jouw 'Keuken_Motion' en mijn 'Plafond PC' wordt jouw 'Keuken_Lamp')
De '≠ Off' is om je dimmer af te vangen als hij op een percentage staat. Volgens Domoticz staat hij dan namelijk niet 'On'. Met 'niet Off' vang je dat dus op en is true als de lamp 'On' is of op een percentage staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2017-03-29 18:43:41.866 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off)
2017-03-29 18:43:42.202 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1
2017-03-29 18:43:42.166 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-03-29 18:43:42.608 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2017-03-29 18:43:54.048 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/On)
2017-03-29 18:43:54.085 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_2
2017-03-29 18:43:54.049 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-03-29 18:43:54.496 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2017-03-29 18:43:58.095 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off)
2017-03-29 18:43:58.138 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1
2017-03-29 18:43:58.096 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-03-29 18:43:58.546 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy96
goede avond, om terug te komen over het niet schakelen met json. Als ik alle gebruikers uit domoticz haal, kan ik weer schakelen. Zou het kunnen als je gebruikers hebt, je de link anders moet opbouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzwinkels
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo Allen,

Kan iemand mijn helpen, ik ben bezig met een KWH meter te maken in mijn domoticz. ik ben al zo ver dat ik een tcrt5000 werkend heb op een GPIO input. ik kan alleen nergens een duidelijke wiki vinden met het script voor op mijn raspberry met daarin de koppeling naar Domoticz.

Mocht iemand een duidelijke wiki hebben of mijn willen helpen hoor ik het graag!

Thnx

grtz Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

CronoS76 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Wat heb je dan aan de kant van je ventilator gebruikt, wat heb je daar tussen gezet? Anders lees ik het, dat je ventilator draadloze RF signalen kan ontvangen? Geloof niet dat mijn oud beestje dat kan :)
Ik heb een Itho cve eco fan, die heeft standaard een draadloze ab op 868mhz

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Laatst online: 28-06 15:11
SnowDude schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Als je de stick uit de raspberry Pi haalt en weer terug zet kan het zijn dat hij nu op een andere Serial port zit. Dus bij hardware de stick even op /dev/ACM1 zetten in plaats van ACM0 (of wat er dan ook in het dropdown menu staat op jouw raspberry pi)
Dat was inderdaad het probleem, als ik de stick uit de Pi haal pakt hij een andere poort. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Brutes schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:02:
[...]
Dat was inderdaad het probleem, als ik de stick uit de Pi haal pakt hij een andere poort. Thanks!
Dat kun je voorkomen: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:02
Ik zit te worstelen met een lua script die er voor zou moeten zorgen dat de thermostaat naar 16 graden gezet wordt als de achterdeur langer dan 5 minuten open staat. Nu heb ik dus een user variabele gemaakt (type integer) die iedere minuut dat de deur open staat de variabele moet verhogen met 1. Het volgende lua script gebruik ik hiervoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
-- script_time_test.lua

local counter_uservar = 'achterdeurcounter'
local sensor_switch = 'Achterdeur'

commandArray = {}

open_minutes = tonumber(uservariables[counter_uservar])

if (otherdevices[sensor_switch] == 'Open') then
    open_minutes = open_minutes + 1
else 
    open_minutes = 0    
end 

commandArray['Variable:' .. counter_uservar] = tostring(open_minutes)

if otherdevices[sensor_switch] == 'Open' and open_minutes > 5 then
    commandArray['UpdateDevice']="206|0|16"
end

return commandArray

De commandArray om de thermostaat naar 16 graden te zetten werkt. Die gebruik ik namelijk ook als de 'IemandThuis' schakelaar uit gaat. Heb ook al getest met een dummy switch en dat gaat ook goed. Alleen die werkt met On of Off. De deur sensor werkt met Open en Closed. De deursensor is van het type Light/Switch en subtype Switch. Wat doe ik fout?

p.s. let maar niet op mijn crappy scripting skills. Heb alles bij elkaar geknipt en geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Je kunt ook gewoon kijken naar de lastupdated tijd van een device.
Als mijn achterdeur langer dan 10 minuten openstaat, gaat de radiatorknop in de bijkeuken dicht, als het buiten kouder is dan 10 graden geloof ik. Dat controleer door de lastupdated van de deur te controleren als die openstaat en de radiator staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dat is misschien ook een optie. Maar dacht ergens een klein foutje in het niet al te grote script te hebben staan waar ik overheen kijk. Ga maar eens op zoek naar hoe ik de lastupdate kan gebruiken in een lua script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Als je er print statements tussen zet, wat zie je dan.
Ik had van de week trouwens wat last met uservariabelen die ik als integer gedefinieerd had. Die wilde in sommige vergelijkingen integers hebben en geen strings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Als ik een dummy switch pak (mijn dummy aanwezigheid schakelaar) dan werkt het wel. Pak ik de deursensor dan doet die niets. Daar gaat het dus mis. Heb al Open en Closed vervangen voor On en Off, maar dat werkt dus ook niet. Het lijkt er dus op dat voor de deursensor iets anders gedefinieerd moet worden dan (otherdevices[sensor_switch] == 'Open').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
tozzke schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Nested if's gaat niet goed in blockly, zet dit om naar:
[afbeelding]
en het zal werken, de variabele is om retriggeren te voorkomen
(pas de switches wel aan naar jouw situatie. Dus mijn 'TESTknop1' wordt jouw 'Keuken_Motion' en mijn 'Plafond PC' wordt jouw 'Keuken_Lamp')
De '≠ Off' is om je dimmer af te vangen als hij op een percentage staat. Volgens Domoticz staat hij dan namelijk niet 'On'. Met 'niet Off' vang je dat dus op en is true als de lamp 'On' is of op een percentage staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2017-03-29 18:43:41.866 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off)
2017-03-29 18:43:42.202 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1
2017-03-29 18:43:42.166 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-03-29 18:43:42.608 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2017-03-29 18:43:54.048 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/On)
2017-03-29 18:43:54.085 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_2
2017-03-29 18:43:54.049 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-03-29 18:43:54.496 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2017-03-29 18:43:58.095 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/Off)
2017-03-29 18:43:58.138 EventSystem: Event triggered: TEST - 29-3-2017 SnowDude GoT_1
2017-03-29 18:43:58.096 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-03-29 18:43:58.546 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
Dit was de truc inderdaad. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik ben er uit. Vraag me niet hoe en waar ik het gevonden heb, maar de == moet aangepast worden naar ~= en dan werkt het 7(8)7

Dus met dit: (otherdevices[sensor_switch] ~= 'Open')

Oh nee, toch niet :X Closed doet niets meer....

[ Voor 12% gewijzigd door Witlof op 30-03-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
janne_nl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:47:
Je kunt ook gewoon kijken naar de lastupdated tijd van een device.
Als mijn achterdeur langer dan 10 minuten openstaat, gaat de radiatorknop in de bijkeuken dicht, als het buiten kouder is dan 10 graden geloof ik. Dat controleer door de lastupdated van de deur te controleren als die openstaat en de radiator staat aan.
Kan je dat script/blockly/lua hier eens delen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Ja hoor, zal dat een dezer dagen een posten. Maar het komt grotendeels gewoon uit de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Vreemd. Ik heb nu de deursensor gekoppeld aan een dummy switch. Als de deur open gaat, gaat de dummy switch aan. Als de deur weer dicht gaat, gaat de dummy switch uit. Als ik die dummy switch in het script zet en 'Open' aanpas naar 'On', dan werkt het wel. Schiet mij maar lek. Ik weet niet waarom, maar het werkt nu wel.

Heb nu dus een script_device_achterdeur.lua om de deursensor aan de dummyswitch te hangen. Dat schakelt goed. Heb een script_time_achterdeur.lua om dus de dummyswitch het script te laten triggeren.

Iemand nog een idee? Kan je een deursensor (op batterijen) niet in een 'time' script gebruiken?

[ Voor 28% gewijzigd door Witlof op 30-03-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappleD
  • Laatst online: 21-09 07:09
Hallo,

Ik ben sinds gister weer bezig mijn sproeiers aan de gang te krijgen.
Ik had afgelopen jaar gewoon een schakelaar. Maar nu wil ik deze uitbreiden met domoticz icm fibaro switch 2.
Door 24v van de magneet klep heb ik een relais gebruikt om met 220v te kunnen schakelen en met kleppen met 24v te voeden.

Gisteren fibaro switch ertussen gezet en proberen te includen. Dit ging al niet vanzelf omdat de afstand redelijk groot is en de muren waar die doorheen moet aardig dik.
1x switch staat er goed in
Andere is include maar staat als unknown type id=1000

Maargoed ik kon wel bedienen dus ben verder gegaan.
Aanvankelijk leek alles te werken. Alleen als ik van de unkown type switch sproeier 1 aanzet gaat alles goed
Maar als ik sproeier 2 aan doe gaat 1 mee aan. (Niet altijd maar soms wel)

Iemand enig idee en wil mij helpen troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
is volgens mij een parameter, S1 acts as S2 and S2 acts as S1 ofzoiets.

kijk daar eens naar.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappleD
  • Laatst online: 21-09 07:09
Ik zal zo kijken. Maar dan zou het altijd gebeuren en niet 50% van de tijd.

Edit: domoticz herkend de switch niet en daarom kan ik s1 act als s2 ook niet instellen.

Edit 2: Ik probeer nu node te exclude maar dat lukt niet. Circeltje blijft draaien alsof ik geen exclude comand heb gegeven

Edit 3: Heb switch losgehaald en 1 meter van de raspberry geplaatst en geprobeerd te exclude. Cirkeltje blijft draaien. Even check: node beheer -> sensor verwijderen -> 3x b button op de switch is exclude?

Edit 4: dit staat in mijn log als ik sproeier 2 aanzet

2017-03-30 19:02:49.146 OpenZWave: Domoticz has send a Switch command! NodeID: 8 (0x08)
2017-03-30 19:02:49.147 (Razberry Module) Light/Switch (Sproeier 2)
2017-03-30 19:02:49.397 (Razberry Module) Light/Switch (Sproeier 2)
2017-03-30 19:02:49.440 (Razberry Module) Light/Switch (Sproeier 1)

Edit 5: Exclude niet gelukt? Include wel, Domoticz herkend nu mijn switch goed en kan instellingen wijzigen
log zet nu met schakelen

2017-03-30 19:12:48.115 User: Admin initiated a switch command (101/Sproeier 2/On)
2017-03-30 19:12:48.115 OpenZWave: Domoticz has send a Switch command! NodeID: 8 (0x08)
2017-03-30 19:12:48.116 (Razberry Module) Light/Switch (Sproeier 2)

Ziet er al stukken beter uit!
Morgen switch weer op de goede plek

[ Voor 131% gewijzigd door PappleD op 30-03-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:19
Wie kan me helpen met mijn zelfgemaakte wake up light? Het gaat net niet helemaal goed.

Mijn telefoon roept de Domoticz API aan zodra de wekker gaat. Dat zet het volgende Blockly script in werking om mijn slaapkamerlamp beetje bij beetje wat feller te laten worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/buwoXg4R6aH49VVZlfWOGjuM/full.png

Wat er in werkelijkheid gebeurt is:
2017-03-30 18:54:10 Set Level: 6 %
2017-03-30 18:54:39 Set Level: 6 %
2017-03-30 18:55:09 Set Level: 20 %
2017-03-30 18:55:40 Set Level: 26 %
2017-03-30 18:56:10 Set Level: 26 %
2017-03-30 18:56:40 Set Level: 40 %
2017-03-30 18:57:10 Set Level: 46 %
2017-03-30 18:57:40 Set Level: 46 %
2017-03-30 18:58:10 Set Level: 60 %

Oftewel de ingestelde levels wijken af van wat ik opgeef. Soms pakt hij een waarde die er vlakbij zit, soms blijft de oude waarde 'actief'. Ik heb de getallen in Blockly zodanig gekozen omdat ik die getallen ook zie als ik vanuit de Domoticz app (android) de slider van de dimmer aanpas. In de Domoticz webinterface zie ik overigens andere getallen, bijvoorbeeld wél 6%. Hoe weet ik welke waarden ik wel en niet kan gebruiken?

Is het in plaats van een level in % ook mogelijk om getallen van 1 t/m X te gebruiken? Want als ik vanuit de
Domoticz app de slider versleep en hij toont bijvoorbeeld '13%', dan verschijnt onderin beeld een melding in de trant van 'Setting Slaapkamer to level 2'. Dus heb ik het vermoeden dat hij achter de schermen het cijfer 2 communiceert. Die optie kan ik in Blockly echter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Klopt. De percentages zijn leuk maar lampen kennen die meestal niet. Die hebben gewoon een aantal niveaus waarover het dan verdeeld wordt. Als je dan een percentage instelt kiest hij vaak gewoon het dichtstbijzijnde niveau en als je dan de lamp uit leest zie je ineens dat percentage.

Je zult moeten uitvogelen welke niveaus de lamp heeft en daarop matchen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
DeadMetal schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:16:
Wie kan me helpen met mijn zelfgemaakte wake up light? Het gaat net niet helemaal goed.

Mijn telefoon roept de Domoticz API aan zodra de wekker gaat. Dat zet het volgende Blockly script in werking om mijn slaapkamerlamp beetje bij beetje wat feller te laten worden:

[afbeelding]

Wat er in werkelijkheid gebeurt is:
2017-03-30 18:54:10 Set Level: 6 %
2017-03-30 18:54:39 Set Level: 6 %
2017-03-30 18:55:09 Set Level: 20 %
2017-03-30 18:55:40 Set Level: 26 %
2017-03-30 18:56:10 Set Level: 26 %
2017-03-30 18:56:40 Set Level: 40 %
2017-03-30 18:57:10 Set Level: 46 %
2017-03-30 18:57:40 Set Level: 46 %
2017-03-30 18:58:10 Set Level: 60 %

Oftewel de ingestelde levels wijken af van wat ik opgeef. Soms pakt hij een waarde die er vlakbij zit, soms blijft de oude waarde 'actief'. Ik heb de getallen in Blockly zodanig gekozen omdat ik die getallen ook zie als ik vanuit de Domoticz app (android) de slider van de dimmer aanpas. In de Domoticz webinterface zie ik overigens andere getallen, bijvoorbeeld wél 6%. Hoe weet ik welke waarden ik wel en niet kan gebruiken?

Is het in plaats van een level in % ook mogelijk om getallen van 1 t/m X te gebruiken? Want als ik vanuit de
Domoticz app de slider versleep en hij toont bijvoorbeeld '13%', dan verschijnt onderin beeld een melding in de trant van 'Setting Slaapkamer to level 2'. Dus heb ik het vermoeden dat hij achter de schermen het cijfer 2 communiceert. Die optie kan ik in Blockly echter niet vinden.
Je ziet oa al dat die alleen even getallen kent...
Wat voor dimmer gebruik je en hoeveel levels kent je dimmer? Als je dimmer bv 10 levels heeft, kun je 0%, 10%, 20%...t/m 100% gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het ook niet zo dat Blockly niet overweg kan met timers < 3 seconden ?

Edit: zie http://www.domoticz.com/f...282&hilit=seconds#p117282

[ Voor 40% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-03-2017 20:16 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Het is een KaKu mini inbouw dimmer 250. Geen aanrader overigens, houdt de lichtsterkte niet zo lang stabiel, gaat altijd na enkele minuten even flikkeren, dan weer enkele minuten stabiel en dan weer flikkeren.

De 'after 1 second' heb ik verwijderd. Verder ga ik even speuren naar de juiste percentages.
Hij heeft 15 levels (plus de uit-stand natuurlijk)

/edit: het is gelukt, heb er wel flink voor moeten puzzelen :)

De te gebruiken waarden in Blockly in % is:
7 - 14 - 20 - 27 - 34 - 40 - 50 - 56 - 60 (hogere levels was voor mijn doel niet nodig)

Domoticz toont dit in log als:
6 - 13 - 20 - 26 - 33 - 40 - 46 - 53 - 60

En geloof me, als ik de waarden die Domoticz in de log toont direct in Blockly gebruik, krijg je andere uitkomsten, dan pakt hij een te laag dimniveau.

[ Voor 71% gewijzigd door DeadMetal op 30-03-2017 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:22

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb in domoticz het zo ingesteld dat ik met een Kaku schakelaar hue lampen kan aanzetten. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de default kleur in te stellen op een hue lamp, ik kan alle kleuren van de regenboog maken behalve dus de normale kleur die je krijg als je een hue lamp van de stroom hebt gehaald.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:09:
Ik heb in domoticz het zo ingesteld dat ik met een Kaku schakelaar hue lampen kan aanzetten. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de default kleur in te stellen op een hue lamp, ik kan alle kleuren van de regenboog maken behalve dus de normale kleur die je krijg als je een hue lamp van de stroom hebt gehaald.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja. Dat is inderdaad lastig.

Wat je kunt doen is niet de kleur invullen bij "on" maar een scene maken met de juiste kleur en die scene inschakelen met je Kaku.

Als je je Hue Bridge update naar de laatste versie, daarna je Hue verwijderd uit Domoticz, en hem daarna weer toevoegt, dan krijg je de "standaard" scenes (concentrate, read, energize, relax, etc) die in Hue zitten ineens beschikbaar bij je Hardware sectie.

Let op.. kan wel zijn dat je je lampen daarna weer even juist moet hernoemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Duci op 31-03-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinoes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:55
Ik ben aan het einde van mijn latijn. Ik heb een fibaro 1x2,5kwh gekocht ofwel de fgs-212.
Nu wil ik hem include in domoticz, maar wat ik ook doe, hij include altijd de fibaro 2x1,5kwh. Ik heb al de relais gereset, de controler gereset. Ik heb niet eens een fibaro 2x1,5kwh in huis.... Ook op de relais zelf staat een sticker met 1x2,5kwh & ook is er uiteraard een ingang te weinig om daadwerkelijk een 2x1,5kwh te zijn... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hier iemand toevallig ervaring met het aansturen van MiLight RGB CCT lampen? Ik heb al de beta geinstalleerd en kan nu wel de kleuren enzo aansturen, maar ik kan alleen maar koud wit schakelen en niet mixen met warm wit (of warm wit uberhaupt schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Tinoes schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:03:
Ik ben aan het einde van mijn latijn. Ik heb een fibaro 1x2,5kwh gekocht ofwel de fgs-212.
Nu wil ik hem include in domoticz, maar wat ik ook doe, hij include altijd de fibaro 2x1,5kwh. Ik heb al de relais gereset, de controler gereset. Ik heb niet eens een fibaro 2x1,5kwh in huis.... Ook op de relais zelf staat een sticker met 1x2,5kwh & ook is er uiteraard een ingang te weinig om daadwerkelijk een 2x1,5kwh te zijn... Iemand enig idee?
Mijn Fibaro-multisensor werd ook niet gezien. Edit eens het bestand /domoticz/Config/manufacturer_specific.xml en zoek naar de sensor die domoticz denkt dat het is (de 2x1,5kwh). Dat doet ie namelijk op basis van de id en type. Pas het dan zo aan dat ie de goede .xml gebruikt. En kijk ook even of er een xml van is.

Wat ook kan is dat het alleen een verkeerde naam laat zien maar alle features wel gewoon werken zoals het moet? Dan zou je alleen de naam hoeven aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffmeister
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb sindskort een RFLink aangesloten op mijn raspberry pi en Domoticz geïnstalleerd.
Nu zie ik eigenlijk overal dat de RFLink aangesloten wordt op serialport: /dev/ttyUSB0 alleen staat deze keuze niet bij mij :?

Ik kan alleen kiezen tussen /dev/ttyAMA0 & /dev/ttyACM0

Ik heb hem aangesloten op /dev/ttyACM0 en het werkt, want bij de ttyAMA0 krijg ik de error serial port closed!

Maar hoe kan dit? Waarom heb ik niet de ttyUSB0 optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 21:18
Ik ben al enige tijd bezig om de televisie in mijn domotica projectje te betrekken. Graag wil ik dat de lampen dimmen als ik de tv aan doe. Momenteel heb ik het aan de praat gekregen als ik een film via MrMC (gestripte Kodi op ATV4) kijk maar het liefste wil ik dat er een bepaalde scene geactiveerd wordt als ik de tv simpel weg aandoe.
Mijn idee was om een smart plug van fibaro aan te schaffen om het verbruik van de tv te meten. Als het verbruik boven een bepaald wattage (e.g. de tv gaan aan), dat dan de scene aan gaat.
Is dit te realiseren binnen domoticz?

Verder zie ik dat fibaro een bewegingssensor heeft met homekit ondersteuning. Heeft deze versie voordelen ten opzichte van het Z-wave model icm homebridge? Ik probeer namelijk alle apparaten frontend zoveel mogelijk naar de home-app te krijgen om de setup zo "idiot-proove" te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

symen89 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:07:
Ik ben al enige tijd bezig om de televisie in mijn domotica projectje te betrekken. Graag wil ik dat de lampen dimmen als ik de tv aan doe. Momenteel heb ik het aan de praat gekregen als ik een film via MrMC (gestripte Kodi op ATV4) kijk maar het liefste wil ik dat er een bepaalde scene geactiveerd wordt als ik de tv simpel weg aandoe.
Mijn idee was om een smart plug van fibaro aan te schaffen om het verbruik van de tv te meten. Als het verbruik boven een bepaald wattage (e.g. de tv gaan aan), dat dan de scene aan gaat.
Is dit te realiseren binnen domoticz?

Verder zie ik dat fibaro een bewegingssensor heeft met homekit ondersteuning. Heeft deze versie voordelen ten opzichte van het Z-wave model icm homebridge? Ik probeer namelijk alle apparaten frontend zoveel mogelijk naar de home-app te krijgen om de setup zo "idiot-proove" te maken.
Dat is precies wat ik doe, als de projector aangezet wordt dan dimt de woonkamer verlichting automatisch naar het percentage dat in het script is vastgelegd. En als de projector weer wordt uitgezet, gaat de verlichting weer terug naar het oorspronkelijke niveau.
De projector zit aan een Neo Coolcam smart powerplug (Z-wave) en die geeft ik het elektriciteitsverbruik door.

Ik heb vanavond gemerkt dat het nog niet perfect is, omdat de dagen nu lengen was de verlichting nog niet aan toen we de projector aanzetten. En dus bewaart het script de waarde 0% (verlichting uit) in de variabele.
Als we vanavond de projector uitzetten, zullen we dus in het donker zitten...
Daar moet ik nog wat op verzinnen.

EDIT
Aangepast. Verlichting gaat nu naar 50% als het donker is geworden terwijl de projector aanstond.
Nog niet getest, maar ik denk dat het gaat werken zo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
commandArray = {}

--find out if Projector is on or off:
Projector               = otherdevices['Projector']
varProjector            = tonumber(uservariables['varProjector'])
--find out Projector power consumption:
Pkwh                    = tonumber(otherdevices_svalues['Verbruik Projector']:match("([^;]+)"))
--find out Living room dim level:
WoonkamerDimLevel       = tonumber(otherdevices_svalues['Verlichting woonkamer']:match("([^;]+)"))
--store current dim level into variable:
varWoonkamerDimLevel    = tonumber(uservariables['varWoonkamerDimLevel'])
sWoonkamer              = 30 --dimlevel during projector on
IsDonker                = otherdevices['$Dummy IsDonker']

if devicechanged['Verbruik Projector'] then
    if Pkwh >= 75 then
        if varProjector == 0 then
        varProjector = 1
        commandArray['Variable:varProjector'] = tostring(varProjector) --variable set to 1 to run only once
        commandArray['Variable:varWoonkamerDimLevel'] = tostring(WoonkamerDimLevel) --store dimlevel
        print('Projector script: projector: AAN')
            if WoonkamerDimLevel > sWoonkamer then -- only dim if lights were already on
            commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Set Level '..tostring(sWoonkamer)
            print('Projector script: verlichting woonkamer gedimd naar ' .. sWoonkamer .. '%')
            else
            print('Projector script: verlichting woonkamer was niet aan, doe niets')
            end
        end
    --print('Projector script A: verbruik projector: ' .. Pkwh)
    --print('Projector script A: dim niveau woonkamer: ' .. sWoonkamer) 
    else
        if varProjector == 1 then
        varProjector = 0
        commandArray['Variable:varProjector'] = tostring(varProjector)
        if IsDonker == 'On' and varWoonkamerDimLevel == 0 then
        commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Set Level '..tostring(50)
        else
        commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Set Level '..tostring(varWoonkamerDimLevel)
        end
        print('Projector script: projector: UIT')
        print('Projector script: verlichting woonkamer teruggezet naar ' .. varWoonkamerDimLevel .. '%') 
        end
    --print('Projector script B: verbruik projector: ' .. Pkwh)
    --print('Projector script B: dim niveau woonkamer: ' .. WoonkamerDimLevel)
    end 
end

return commandArray

[ Voor 8% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 03-04-2017 16:21 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:15
symen89 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:07:
Ik ben al enige tijd bezig om de televisie in mijn domotica projectje te betrekken. Graag wil ik dat de lampen dimmen als ik de tv aan doe.
Als het een smart tv is, kun je m pingen en een dummy switch inschakelen en op basis daarvan de volgende actie uitvoeren.

Ping lua script

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik heb nu een Toon thermostat hangen, maar wordt steeds vaker gek van het apparaat. De internet connectie ligt er steeds vaker uit.

Welke Thermostaat raden jullie aan in combi met Domoticz en een Atag Enigma on/off ketel (dus geen opentherm kektel)

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 22:26
Tinoes schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:03:
Nu wil ik hem include in domoticz, maar wat ik ook doe, hij include altijd de fibaro 2x1,5kwh.
Ik heb vanmorgen toevallig een FGS212 toegevoegd, bij mij wordt deze na includen in Domoticz V3.7243 weergegeven als "FIBARO System FGS212 Switch 3kW" dus de 2,5 hebben ze maar wat afgerond :) maar lijkt te werken.

Voor mij is dit het eerst z-wave product, ik heb het toegevoegd door de z-stick erbij te houden. Nu zie ik in Domoticz ook een optie "Sensor beveiligd opnemen". Het is voor een garagedeur, dus moet wel safe zijn. Kun je deze instelling achteraf nog aanpassen of kan ik hem beter verwijderen en opnieuw includen op deze manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

Skef

Ik scheer.me

anconakip schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:16:
Welke Thermostaat raden jullie aan in combi met Domoticz en een Atag Enigma on/off ketel (dus geen opentherm kektel)
Ik heb zelf een Nest v3 aan mijn on/off ketel hangen, en dat werkt prima! Had in het begin wel wat connectie-problemen met de Nest (maar ook met andere zaken). Uiteindelijk door Ziggo mijn modem in bridge-modus laten zetten, en hierna waren alle problemen verholpen. De Nest integreert ook heel goed in Domoticz.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:01:
[...]

Ik heb zelf een Nest v3 aan mijn on/off ketel hangen, en dat werkt prima! Had in het begin wel wat connectie-problemen met de Nest (maar ook met andere zaken). Uiteindelijk door Ziggo mijn modem in bridge-modus laten zetten, en hierna waren alle problemen verholpen. De Nest integreert ook heel goed in Domoticz.
Dus de Nest V3 werkt gewoon met een on/off (dus niet modulerend) ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

anconakip schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:43:
Dus de Nest V3 werkt gewoon met een on/off (dus niet modulerend) ketel?
Yes! Je kunt hem op 2 manieren aansluiten: on/off of opentherm. Mocht je ooit dus een nieuwe ketel nemen, kun je altijd je thermostaat hergebruiken. Je moet hem dan alleen even anders aansluiten.

Ik heb zelf nu nog een vrij oude Nefit HR ketel, deze wordt komende maand vervangen door een nieuwe Intergas met OpenTherm aansluiting. Dat kan dus zonder problemen, alleen een kwestie van anders aansluiten en even configureren in je Nest.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:56:
[...]

Yes! Je kunt hem op 2 manieren aansluiten: on/off of opentherm. Mocht je ooit dus een nieuwe ketel nemen, kun je altijd je thermostaat hergebruiken. Je moet hem dan alleen even anders aansluiten.

Ik heb zelf nu nog een vrij oude Nefit HR ketel, deze wordt komende maand vervangen door een nieuwe Intergas met OpenTherm aansluiting. Dat kan dus zonder problemen, alleen een kwestie van anders aansluiten en even configureren in je Nest.
top. En wat kan je met de Nest allemaal regelen via domoticz? temp, standen (weg, thuis enz.)? oftewel welke functies krijg je in domoticz erbij?

[ Voor 3% gewijzigd door anconakip op 03-04-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

anconakip schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:01:
top. En wat kan je met de Nest allemaal regelen via domoticz? temp, standen (weg, thuis enz.)? oftewel welke functies krijg je in domoticz erbij?
Je kunt:
- Actuele temperatuur en luchtvochtigheid uitlezen
- "Heating" uitlezen (on/off)
- "Away status" instellen
- Temperatuur setpoint instellen

Ik heb bijvoorbeeld een aanwezigheidsdetectie op onze mobiele telefoons, en als er niemand aanwezig is zet ie de Away Status automatisch op "On", zodat de Nest setpoint naar 17 graden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:50
DeadMetal schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:16:

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt. Lijkt me ook wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:18
Hoe maak je verbinding met NEST?
Ik krijg alleen maar: Error: Nest: request not successful, restarting.. op mijn NEST V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

DarkAllMan schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:32:
Hoe maak je verbinding met NEST?
Ik krijg alleen maar: Error: Nest: request not successful, restarting.. op mijn NEST V2.
Ik heb zelf een Nest V3, en ik vul gewoon bij hardware de login-gegevens van de Nest website in. Dit werkt vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
japser84 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:31:
[...]
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt. Lijkt me ook wel wat!
Op mijn (Android) telefoon heb ik de app Automate geinstalleerd. Da's een app om aan allerlei 'gebeurtenissen' (die op de telefoon plaatsvinden) een actie te koppelen. Ik heb een flow gemaakt die ik 'Wake up light' heb genoemd. Dan kan je een 'On alarm' blok toevoegen die (indien hij detecteert dat alarm is afgegaan - dus je zet hem op 'proceed when triggered') een 'HTTP request' actie uitvoert. Na dat request trek je weer een lijn naar 'on alarm' zodat hij weer van voor af aan begint en dus gaat wachten tot het alarm de volgende keer af gaat.

Het HTTP request is dan:
http://[domoticz ip]:[poort]/json.htm?type=command&idx=13&switchcmd=On

13 is in mijn geval het unieke ID van de fake wakeuplight switch in Domoticz waaraan het Blockly script hangt die mijn lamp bedient. Dat ID kan je (eenmalige actie) achterhalen door in je browser te kijken naar:
https://[domoticz ip]:[poort]/json.htm?type=command&param=getlightswitches

Belangrijk is dat het Blockly script die fake switch dan ook weer uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:50
Dankje! Leuk projectje ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb zelf een Nest V3, en ik vul gewoon bij hardware de login-gegevens van de Nest website in. Dit werkt vlekkeloos.
Welke Domoticz versie draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

DarkAllMan schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:32:
Welke Domoticz versie draai jij?
Version 3.5837 (October 30th 2016)
Dit zijn m'n instellingen bij Hardware:
Afbeeldingslocatie: https://scheer.me/img/nest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Skef schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:38:
[...]

Version 3.5837 (October 30th 2016)
Dit zijn m'n instellingen bij Hardware:
[afbeelding]
Ik begrijp het al....... Ik gebruikte niet het hoofdaccount, maar een guest account. Dat werkt dus niet. Heb nu het hoofd (1e) NEST account gebruikt en nu werkt het wel :)
Pagina: 1 ... 24 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.