[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-03-2017 14:34 ]
Volgens mij moet dat geen enkel probleem zijn, ik zou zeggen: gewoon proberen!Dj-sannieboy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:33:
Ik heb RPi 3B waarop ik Rasbian Jessie geinstalleerd heb om PiHole te kunnen draaien. Kan ik hiernaast ook gemakkelijk Domoticz installeren om een slimme meter uit te kunnen lezen?
Ik zou het best door de Pi willen laten afhandelen.roches schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:25:
@spider
Dit zou ik sowieso niet door een Rpi laten afhandelen, daar heb je een echte controller voor nodig.
Ik vind jou oplossing behoorlijk gevaarlijk!!!
Maar dan wel met gebruikt van een taal en niet met blocky.
En zeker weten dat alle hardware altijd 100% reageert op wat er aan commando's word verzonden vanuit Domoticz, losse scripts.
Denk dat ik met z'n project zeker een half jaar tot een jaar op een losse locatie zou proefdraaien. ;-)
Fouten en errors zijn zo gemaakt met z'n systeem zou ik niet het risico willen nemen dat mijn dochter enkeltje Brandwonden centrum moet.
@spider
Bovendien is blocky hier al helemaal niet geschikt voor.
En je hebt echt harde start,stop triggers nodig.
Blocky heeft de nare eigenschap hierop keihard te failen.
En zoals jij jou voorbeeld blocky aandraagt vraagt om problemen.
Nergens zijn er extra controle variabelen om te zorgen dat die collector ook echt uit gaat en uit moet blijven
Waarom:
Zoals jij aangeeft bij bijvoorbeeld de zonnecollector aan.
Blocky kijkt wel naar de temperaturen.
Maar je hebt geen control switch en zal de zonnecollector pomp een paar keer per minuut getriggerd worden wat dus onwenselijk is.
Een betere oplossing is maar in blocky ook niet helemaal veilig.
En weet zo ook even niet of blocky onderstaand wel accepteert, Al twee jaar niet meer mee gewerkt.
If [Boiler Boven Temp] < [Collector temp] and [Boiler Boven Tem] < 70 and [Zonnecollector Pomp] == Off then
[Zonnecollector Pomp] On
end
Waar zou de Pi3 dat niet kunnen.Dj-sannieboy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:33:
Ik heb eenaspverry Pi 3B waarop ik Rasbian Jessie geinstalleerd heb om PiHole te kunnen draaien. Kan ik hiernaast ook gemakkelijk Domoticz installeren om een slimme meter uit te kunnen lezen?
Heb zelf ook een Pi3 in de meterkast die niet alleen gas en electra logged.
Daarnaast PI-Hole, Domoticz voor het loggen van gas, electra en weerstation, en een auto weer tweet script aan gehangen en de Pi heeft nog niks te doen.
Hij verveelt zich stierlijk ;-)
Terwijl mijn andere Pi3 ook met Domoticz mijn huis regelt en het wel wat drukker heeft.
Zou eigenlijk alles op 1 Pi kunnen draaien, maar vind het goed zo.
Bijkomend voordeel is dat ik ook mijn 2 Youlessen nu voed via de usb poorten van de Pi in de meterkast.
Scheelde weer twee adapters en minder verbruik.
Pi3 verbruikt minder als twee keer 500ma adapters, scheelt weer 12 euro p/j
[ Voor 4% gewijzigd door Siewert op 22-03-2017 15:02 ]
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Werkt (sinds kort?) prima in Domoticz. Ik heb het ding ook in gebruik.Amens schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:14:
Ik heb zojuist de Milight Wifi iBox lamp (V6) besteld, maar lees nu links en rechts dat dit (nog) niet werkt in Domoticz, kunnen jullie dat bevestigen?
Ah, geweldig! Kan op dezelfde manier toegevoegd worden?dwa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:17:
[...]
Werkt (sinds kort?) prima in Domoticz. Ik heb het ding ook in gebruik.
Uit de beta changelog:
- Implemented: AppLamp/LimitLess bridge V6.0 RGBW/RGBWW
Ik wil graag de backups laten automatiseren. Liefst elke nacht ergens het domoticz.db bestandje naar toe schrijven die dan weer meegenomen wordt in mijn toch al werkende Hyper Backup. Als ik Google vind ik alleen maar dingen over zaken backuppen NAAR een Synology NAS (veel mensen draaien dit op een RPi heb ik het idee) maar ik wil dus van een Synology naar een Synology.
Iemand hier ervaring mee?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja. Ik zit alleen op mijn werk en ga zo naar huis, dus kan pas vanavond de oplossing hier posten. Als er nog niet door iemand anders is gereageerd zal ik dit bericht bewerkenArfman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:35:
Ik heb sinds enkele dagen Domoticz draaien op mijn Synology NAS. Ik lees mijn slimme meter uit en gebruik het voor wat handige foefjes. Lang niet zo geavanceerd als sommigen hier maar toch vind ik het behoorlijk handig en de data eigenlijk wel waardevol.
Ik wil graag de backups laten automatiseren. Liefst elke nacht ergens het domoticz.db bestandje naar toe schrijven die dan weer meegenomen wordt in mijn toch al werkende Hyper Backup. Als ik Google vind ik alleen maar dingen over zaken backuppen NAAR een Synology NAS (veel mensen draaien dit op een RPi heb ik het idee) maar ik wil dus van een Synology naar een Synology.
Ik heb in de map
volume1/@appstore/domoticz/var/scripts het script domoticz_backup.sh gezet met de volgende inhoud:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| #!/bin/bash # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS SERVER="192.168.0.124" # IP of Network disk, used for ftp USERNAME="user" # FTP username of Network disk used for ftp PASSWORD="pass" # FTP password of Network disk used for ftp DESTDIR="Marco/Domoticz_Backup/" # used for temorarily storage DOMO_IP="192.168.0.124" # Domoticz IP DOMO_PORT="8084" # Domoticz port ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S` BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz" BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz ### Create backup and ZIP it /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE ### Send to Network disk through FTP curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIR/" ### Remove temp backup file /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ ### Done! |
Let wel op dat je de benodigde map aanmaakt waar je de DB heen wilt hebben, zie DESTDIR. Ach, het spreekt vanzelf denk ik.
Het script executable maken en dan dmv een cron om de zoveel tijd laten draaien. Bij mij is het elke nacht door:
1
| sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/domoticz_backup.sh |
[ Voor 42% gewijzigd door M.v.Veelen op 22-03-2017 20:07 ]
¯\_(ツ)_/¯
Is dit dan ook een aparte selectie in de hardwarelijst? Ik heb geupgrade naar de nieuwste beta, maar zie daar geen v6 staan.TheFes schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:34:
Je moet wel de beta draaien, stable is nog van november 2016
Uit de beta changelog:
[...]
Sorry, daar kan ik je niet mee helpen, ik heb alleen een V5 bridge.Amens schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:53:
[...]
Is dit dan ook een aparte selectie in de hardwarelijst? Ik heb geupgrade naar de nieuwste beta, maar zie daar geen v6 staan.
Maar ik denk dat je gewoon de standaard moet gebruiken en dat er ergens een check op versie is.
Ik werd aan het twijfelen gebracht, omdat ik las over de SD card image van Domoticz. Maar die is dus niet perse nodigSiewert schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:50:
[...]
Waar zou de Pi3 dat niet kunnen.
Heb zelf ook een Pi3 in de meterkast die niet alleen gas en electra logged.
Daarnaast PI-Hole, Domoticz voor het loggen van gas, electra en weerstation, en een auto weer tweet script aan gehangen en de Pi heeft nog niks te doen.
Hij verveelt zich stierlijk ;-)
Terwijl mijn andere Pi3 ook met Domoticz mijn huis regelt en het wel wat drukker heeft.
Zou eigenlijk alles op 1 Pi kunnen draaien, maar vind het goed zo.
Bijkomend voordeel is dat ik ook mijn 2 Youlessen nu voed via de usb poorten van de Pi in de meterkast.
Scheelde weer twee adapters en minder verbruik.
Pi3 verbruikt minder als twee keer 500ma adapters, scheelt weer 12 euro p/j
Nee, de hardware selectie is hetzelfde (Limitless/AppLamp/Mi Light with LAN/WiFi interface ). Je kan na toevoegen het type selecteren door het knopje "Set mode" bij de toegevoegde hardware.Amens schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:53:
Is dit dan ook een aparte selectie in de hardwarelijst? Ik heb geupgrade naar de nieuwste beta, maar zie daar geen v6 staan.
Niet perse idd, Domoticz kun je altijd achteraf via nieuwe curl pipe installerenDj-sannieboy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:00:
[...]
Ik werd aan het twijfelen gebracht, omdat ik las over de SD card image van Domoticz. Maar die is dus niet perse nodig
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Dat was inderdaad wat ik zocht! Thanks!dwa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Nee, de hardware selectie is hetzelfde (Limitless/AppLamp/Mi Light with LAN/WiFi interface ). Je kan na toevoegen het type selecteren door het knopje "Set mode" bij de toegevoegde hardware.

Is er een andere manier om deze schakelaars toch in Domoticz aan te melden?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
In domoticz bij instellingen automatische backup aanzetten.Arfman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:35:
dan verzorgt domoticz een backup elk uur / elke dag / en elke maand
daar naast draai ik persoonlijk nog een klein backupscript om deze backup's veilig te stellen op een usb harddisk die aan mijn PI 3 hangt.
dit script neemt nog 2 voor mij belangrijke mappen mee in de backup,
en dit draait elke nacht tussen 2 uur backup's van domoticz.
#!/bin/bash
TIME=$(date +%Y%m%d)
# namen backup bestanden
FILENAME0=$TIME-datebase.tar.gz
FILENAME1=$TIME-scripts.tar.gz
FILENAME2=$TIME-www.tar.gz
#plekje wat er gebackup moet worden
SCRDIR0=/home/domoticz/domoticz/backups
SCRDIR1=/home/domoticz/domoticz/scripts
SCRDIR2=/home/domoticz/domoticz/www
# waar verstoppen we de backup's
DESDIR=/backup/tars
# he he eindelijk start de backup
tar -cpzf $DESDIR/$FILENAME0 $SCRDIR0
tar -cpzf $DESDIR/$FILENAME1 $SCRDIR1
tar -cpzf $DESDIR/$FILENAME2 $SCRDIR2
#Klaar is klara.
Je kunt Impuls aansturen met de RFXtrx433E. Voeg een Impuls switch toe op de Switches tab.PaPa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:31:
Ik heb nog een setje liggen draadloze schakelaars liggen van Impuls (Action?). Maar helaas ontbreekt ieder spoor van deze jongen:
[afbeelding]
Is er een andere manier om deze schakelaars toch in Domoticz aan te melden?
Stel de schakelaars van de Impuls module in volgens opgave in hfdstk 7.3 van de RFXtrx User Guide:
http://www.rfxcom.com/Web...ads/RFXtrx_User_Guide.pdf

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n Impuls schakelaar instel? Als ik het klepje op de achterkant openschroef, zie ik een hele rij dip schakelaars. Dit zorgt neem ik aan voor een unieke code, maar wat wordt dan de code? En wat voer ik in in Domoticz? Daarnaast brand er geen lampje op de Impuls schakelaars als ik ze in het stopcontact steek, klopt dat? Bij Klik-aan-Klik-uit schakelaar brandt er wel een lampje en gaat hij direct in leermodus.
[ Voor 70% gewijzigd door PaPa op 23-03-2017 09:26 ]
Ik weet dat onderstaande met het Flamingo setje van de Action werkt:PaPa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:16:
Nu enkel nog lichtschakelaars van klik-aan-klik-uit en een ander setje van de Action (niet van Impuls). Zou inderdaad moeten werken met een RFLink voor zover ik heb gelezen, maar hoe Domoticz te leren zonder ab?
From the switches page, click on 'Manual Light/Switch',
and specify:
- the correct hardware (rfxcom of rflink),
- name (naam voor het apparaat)
- switch type: On/Off
- protocol: AC
- Enter a unique ID, like 1 23 45 67 (dit kan je zelf bepalen)
- unit code (1)
Now set your kaku in learn mode (for instance plug it into the power)
now press the TEST button in domoticz, and it should be paired
Next save your switch by clicking 'Add Device'
Maar of de Impuls via het AC protocol werkt durf ik niet te zeggen
De rij dipswitches geven de instel mogelijkheden van het adres.
Dat zou ook naast het klepje gedrukt moeten staan dacht ik.
12345 = systeemcode
678910 = ontvanger A/B/C/D/E
1 en 6 ON (naar boven) de rest OFF is systeemcode 1 ontvanger A
Met RFlink kan je deze toevoegen via [instellingen/hardware] en dan de 'create rflink device' button
in de popup geef je dan:
20;01;TriState;ID=86a8aa;SWITCH=1;CMD=ON;
Vervolgens ga je naar [instellingen/apparaten] en voeg je met de groene pijl je device toe aan de schakelaar page. Daarna kan je um met aan/uit direct bedienen.
Hier een aantal Ontvanger/code gegevens van een originele remote:
A1 20;04;TriState;ID=86a8aa;SWITCH=1;CMD=ON;
B1 20;03;TriState;ID=86aa2a;SWITCH=1;CMD=ON;
C1 20;02;TriState;ID=86aa8a;SWITCH=1;CMD=ON;
D1 20;FE;TriState;ID=86aaa2;SWITCH=1;CMD=ON;
E1 20;FD;TriState;ID=86aaa8;SWITCH=1;CMD=ON;
A2 20;0E;TriState;ID=89a8aa;SWITCH=1;CMD=ON;
B2 20;0F;TriState;ID=89aa2a;SWITCH=1;CMD=ON;
C2 20;11;TriState;ID=89aa8a;SWITCH=1;CMD=ON;
D2 20;12;TriState;ID=89aaa2;SWITCH=1;CMD=ON;
E2 20;14;TriState;ID=89aaa8;SWITCH=1;CMD=ON;
Heb je meer dan 10 schakelaars of andere settings nodig dan moet je het even doorgeven..
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Het betreft een afzuigkap die ook als keukenlamp dient.
Heeft iemand een workaround hoe ik deze in domoticz kan krijgen?
Makkelijkst is even de spanning eraf.CSB schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:37:
Misschien weet iemand hier hoe je een SolarEdge Inverter reboot zodat hij zich weer netjes aanmeld op het wifi netwerk? Ik zit nu op mijn werk maar wil mijn vriendin dat ding even een schop laten geven zonder dat e al te ingewikkelde dingen moet doen.
Heb je geen aparte groep in de meterkast?
thx! Ja hebben we, dus geen probleem.janne_nl schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:00:
[...]
Makkelijkst is even de spanning eraf.
Heb je geen aparte groep in de meterkast?
Zou even snel handleiding googlen daar staat procedure in als het goed is
[ Voor 22% gewijzigd door japser84 op 23-03-2017 13:10 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Het is inmiddels opgelost. Ik heb de tijd gereset.anconakip schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:34:
Mijn domoticz op de pi2 loopt sinds kort precies 5 minuten achter qua tijd. Wat kan ik hier aan doen?
sudo /etc/init.d/ntp stop
sudo ntpd -q -g
sudo /etc/init.d/ntp start
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
gebeurde hier ook regelmatig met een druk bezette P1 gewoon in een cron.hourly een set ntp script neergegooidanconakip schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:37:
[...]
Het is inmiddels opgelost. Ik heb de tijd gereset.
sudo /etc/init.d/ntp stop
sudo ntpd -q -g
sudo /etc/init.d/ntp start
Instellen in Domoticz kan gewoon met een dropdown list 'House code' en 'Unit code', waar je een letter en een cijfer kan instellen. Ik neem aan dat dat hetzelfde werkt?Stuntteam schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:27:
Nee, is geen AC protocol of code lerende schakelaar..
De rij dipswitches geven de instel mogelijkheden van het adres.
Dat zou ook naast het klepje gedrukt moeten staan dacht ik.
12345 = systeemcode
678910 = ontvanger A/B/C/D/E
1 en 6 ON (naar boven) de rest OFF is systeemcode 1 ontvanger A
Met RFlink kan je deze toevoegen via [instellingen/hardware] en dan de 'create rflink device' button
in de popup geef je dan:
20;01;TriState;ID=86a8aa;SWITCH=1;CMD=ON;
Vervolgens ga je naar [instellingen/apparaten] en voeg je met de groene pijl je device toe aan de schakelaar page. Daarna kan je um met aan/uit direct bedienen.
Hier een aantal Ontvanger/code gegevens van een originele remote:
A1 20;04;TriState;ID=86a8aa;SWITCH=1;CMD=ON;
B1 20;03;TriState;ID=86aa2a;SWITCH=1;CMD=ON;
C1 20;02;TriState;ID=86aa8a;SWITCH=1;CMD=ON;
D1 20;FE;TriState;ID=86aaa2;SWITCH=1;CMD=ON;
E1 20;FD;TriState;ID=86aaa8;SWITCH=1;CMD=ON;
A2 20;0E;TriState;ID=89a8aa;SWITCH=1;CMD=ON;
B2 20;0F;TriState;ID=89aa2a;SWITCH=1;CMD=ON;
C2 20;11;TriState;ID=89aa8a;SWITCH=1;CMD=ON;
D2 20;12;TriState;ID=89aaa2;SWITCH=1;CMD=ON;
E2 20;14;TriState;ID=89aaa8;SWITCH=1;CMD=ON;
Heb je meer dan 10 schakelaars of andere settings nodig dan moet je het even doorgeven..
Wat ik niet begrijp is dat er geen lampjes branden op de Impuls stekkers. Ik had er eentje een hele dag in een stopcontact laten zitten en aan het einde van de dag brandde er ineens wel een lampje

Ik heb de handleiding voor het aanmelden via WIfi doorgelopen en daar staan niets aparts in. * CSB is out of options.
Of werkte het eerder al wel?
Hoe kan ik code op een juiste manier invoegen? Ik heb een stuk code wat ik wil delen/ vraag over heb. Dacht dat ik dat in zo'n speciaal tekst vlak kon doen zodat niet heel de pagina gelijk vol staat.
[ Voor 47% gewijzigd door japser84 op 24-03-2017 10:00 ]
Voor code kun je de code tags gebruiken: [ code ] en [ /code ] maar dan zonder spaties. De code tussen die tags typen
Dan wordt het:
1
| Hier staat de code |
-Ik heb thuis de woonhuisventilatie geschakeld door klik uit klik op aan 3 standen.
Nu heb ik via site van Fam Oldenburger Lua draaien om ventilator hoog te schakelen bij snelle verandering in luchtvochtigheid. (Bij douchen). Dit werkt goed.
Ik heb nu 4 sensors in 4 verschillende aanzuigbuizen geplaatst. Wat ik hiermee wil doen is de mid en laagstand schakelen. Heb hiervoor code geschreven met als basis eerder genoemde code.
Voorwaarden:
-Indien luchtvochtigheid bij 1 van de 4 sensoren hoger dan 60% middenstand ventilator aan.
-Indien luchtvochtigheid bij 1 van de 4 sensoren lager dan 40% middenstand uit.
-Hoog stand blijft volgens al werkende Lua. (aparte Lua code en heeft dus voorrang)
-Ventilator op laag van 23uur tot 6uur.
Ik heb 2 variabelen aangemaakt humidityHigh en humidityLow. (Dit zijn de hoogste en laagste luchtvochtigheid van de 4 sensoren. Dit werkt)
Tijden lijken niet te werken.
Heb ooit op de TH visualbasic les gehad jaren geleden maar ben dus verre van programmeur. Dus ongetijfeld vreemde dingen gedaan. En het werkt ook niet optimaal.
Wie kan wat tips geven. En misschien heb ik jullie op idee gebracht voor leuk projectje
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
| --[[ --]] time = os.date("*t") commandArray = {} -- declare some constants -- adjust to your specific situation FAN_MAX_TRIGGER = 60 -- maximum humidity that will trigger the fan FAN_MAX_DELTA = 57 -- maximum humidity minus offset (to prevent quick on/off/on/off)situations) FAN_MIN_TRIGGER = 40 -- minimum humidity that will shut down the fan FAN_OFF_TIME= 23 --time the program stops (Hour) FAN_ON_TIME= 6 --time the program starts (Hour) FAN_NAME1 = 'Ventilator laag' -- exact device name of the switch turning on/off the ventilator FAN_NAME2 = 'Ventilator mid' -- exact device name of the switch turning on/off the ventilator FAN_NAME3 = 'Ventilator hoog' -- exact device name of the switch turning on/off the ventilator SENSOR_NAME1 = 'MS BadBeneden' -- exact device name of the humidity sensor SENSOR_NAME2 = 'MS BadBoven' -- exact device name of the humidity sensor SENSOR_NAME3 = 'MS Overloop' -- exact device name of the humidity sensor SENSOR_NAME4 = 'MS Washok' -- exact device name of the humidity sensor PRINT_MODE = true -- when true wil print output to log and send notifications if PRINT_MODE == true then print('Fanmid control') end -- get the global variables: humidityHigh = tonumber(uservariables['humidityHigh']) -- hightest reading humidityLow = tonumber(uservariables['humidityLow']) -- lowest reading -- get readings from sensors humidity1temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME1] humidity2temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME2] humidity3temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME3] humidity4temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME4] if PRINT_MODE == true then print('humidity1temp ' .. humidity1temp) print('humidity2temp ' .. humidity2temp) print('humidity3temp ' .. humidity3temp) print('humidity4temp ' .. humidity4temp) print(os.date("time = %H")) end -- check if the sensors are on or have some weird readings if (humidity1temp == 0) then print('is 0. Skipping this reading') elseif (humidity1temp == nil) then humidity1 = 50 print('SENSOR_NAME1 is nil. Reset value') else humidity1 = humidity1temp end if (humidity2temp == 0) then print('SENSOR_NAME2 is 0. Skipping this reading') elseif (humidity2temp == nil) then humidity2 = 50 print('SENSOR_NAME2 is nil. Reset value') else humidity2 = humidity2temp end if (humidity3temp == 0) then print('SENSOR_NAME3 is 0. Skipping this reading') elseif (humidity3temp == nil) then humidity3 = 50 print('SENSOR_NAME3 is nil. Reset value') else humidity3 = humidity3temp end if (humidity4temp == 0) then print('SENSOR_NAME4 is 0. Skipping this reading') elseif (humidity4temp == nil) then humidity4 = 50 print('SENSOR_NAME4 is nil. Reset value') else humidity4 = humidity4temp end if PRINT_MODE == true then print('humidity1 ' .. humidity1) print('humidity2 ' .. humidity2) print('humidity3 ' .. humidity3) print('humidity4 ' .. humidity4) end --pick the highest and lowest value humidityHigh = math.max(humidity1, humidity2, humidity3, humidity4) humidityLow = math.min(humidity1, humidity2, humidity3, humidity4) if (otherdevices[FAN_NAME2]=='Off' and date.hour > FAN_ON_TIME and date.hour < FAN_OFF_TIME) then -- see if it can be turned on if (humidityHigh > FAN_MAX_TRIGGER and humidityLow > FAN_MIN_TRIGGER) then -- time to start the fan commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'On' -- highest fan [FAN_NAME3] may overrule this program for dehumidifying bathroom during showerscript. Fan high thus not used here if PRINT_MODE == true then print('Humidity too high. Turning on fanMid.') commandArray['SendNotification'] = 'Ventilator 2 aan # De ventilator is geactiveerd bij een luchtvochtigheid van ' .. humidityHigh .. '#0' end end elseif (otherdevices[FAN_NAME2]=='On' and date.hour > FAN_ON_TIME and date.hour < FAN_OFF_TIME) then -- first see if it can be turned off if (humidityHigh < FAN_MAX_DELTA) then commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'Off' if PRINT_MODE == true then print('FanMid off because target reached ') commandArray['SendNotification'] = 'Ventilator 2 uit # De ventilator is gedeactiveerd bij een luchtvochtigheid van ' .. humidityHigh .. '#0' end end -- added to prevent too low humidity if (humidityLow < FAN_MIN_TRIGGER) then commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'Off' if PRINT_MODE == true then print('FanMid off because off low humidity ') end end elseif (otherdevices[FAN_NAME2]=='On' and date.hour < FAN_ON_TIME or date.hour > FAN_OFF_TIME) then --turn it off due to time of day commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'Off' if PRINT_MODE == true then print('FanMid off due to nighttime') commandArray['SendNotification'] = 'Ventilator 2 uit # De ventilator is gedeactiveerd door nacht' end end if PRINT_MODE == true then print('FanMid control done') print('humidityHigh: ' .. humidityHigh) print('humidityLow: ' .. humidityLow) end -- save the globals commandArray['Variable:humidityHigh'] = tostring(humidityHigh) commandArray['Variable:humidityLow'] = tostring(humidityLow) return commandArray |
Ik gebruik Domiticz al een tijdje tevreden en wil graag uitbreiden.
Momenteel heb ik het volgende:
- Raspberry Pi 2B
- RFXCOM 433E
- Aantal KiKa schakelaar
Daarbij wil ik graag het volgende:
- ZWave ondersteuning
- Draadloze temepratuur meter (1 voor elke kamer)
Voor de zwave kom ik de volgende tegen:
- Aeon Labs Z-Stick GEN5
- Vision ZU1401EU
En nog een aantal, waarbij het bereik niet helemaal super niet zover ik kan lezen
Wat betreft de draadloze temp meter, hier kom ik niet helemaal uit. Iemand hier voorbeelden/producten van?
Daarbij dus ook mijn vraag, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen rondom de 2 punten.
5120Wp Oost/West - PV Output
Toevallig een Brink Renovent? Die hebben wij namelijk en die zou ik graag willen toevoegen aan ons systeemjapser84 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
Ok dank, dus bij deze dan;
-Ik heb thuis de woonhuisventilatie geschakeld door klik uit klik op aan 3 standen.
[...]
Beste is om de create rflink device button te gebruiken. Voor de meeste devices werkt de dropdown niet.PaPa schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:47:
[...]
Instellen in Domoticz kan gewoon met een dropdown list 'House code' en 'Unit code', waar je een letter en een cijfer kan instellen. Ik neem aan dat dat hetzelfde werkt?
Het lampje op de stekkers:Wat ik niet begrijp is dat er geen lampjes branden op de Impuls stekkers. Ik had er eentje een hele dag in een stopcontact laten zitten en aan het einde van de dag brandde er ineens wel een lampje
Lampje aan -> er gaat stroom naar het aangesloten apparaat.
Lampje uit: geen stroom naar het aangesloten apparaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Stuntteam op 24-03-2017 15:07 ]
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
laag schakel je ook uit? Heb je nog andere ventilatie dan? Zo nee.. Dan moet je eens naar je luchtkwaliteit kijken in je woning als alles uit staat. Dit is belangrijker dan je wellicht denkt.japser84 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
Ok dank, dus bij deze dan;
Nu heb ik via site van Fam Oldenburger Lua draaien om ventilator hoog te schakelen bij snelle verandering in luchtvochtigheid. (Bij douchen). Dit werkt goed.
Ik heb nu 4 sensors in 4 verschillende aanzuigbuizen geplaatst. Wat ik hiermee wil doen is de mid en laagstand schakelen. Heb hiervoor code geschreven met als basis eerder genoemde code.
Voorwaarden:
-Indien luchtvochtigheid bij 1 van de 4 sensoren hoger dan 60% middenstand ventilator aan.
-Indien luchtvochtigheid bij 1 van de 4 sensoren lager dan 40% middenstand uit.
-Hoog stand blijft volgens al werkende Lua. (aparte Lua code en heeft dus voorrang)
-Ventilator op laag van 23uur tot 6uur.
Ik heb 2 variabelen aangemaakt humidityHigh en humidityLow. (Dit zijn de hoogste en laagste luchtvochtigheid van de 4 sensoren. Dit werkt)
Tijden lijken niet te werken.
Heb ooit op de TH visualbasic les gehad jaren geleden maar ben dus verre van programmeur. Dus ongetijfeld vreemde dingen gedaan. En het werkt ook niet optimaal.![]()
Wie kan wat tips geven. En misschien heb ik jullie op idee gebracht voor leuk projectje![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 --[[ --]] time = os.date("*t") commandArray = {} -- declare some constants -- adjust to your specific situation FAN_MAX_TRIGGER = 60 -- maximum humidity that will trigger the fan FAN_MAX_DELTA = 57 -- maximum humidity minus offset (to prevent quick on/off/on/off)situations) FAN_MIN_TRIGGER = 40 -- minimum humidity that will shut down the fan FAN_OFF_TIME= 23 --time the program stops (Hour) FAN_ON_TIME= 6 --time the program starts (Hour) FAN_NAME1 = 'Ventilator laag' -- exact device name of the switch turning on/off the ventilator FAN_NAME2 = 'Ventilator mid' -- exact device name of the switch turning on/off the ventilator FAN_NAME3 = 'Ventilator hoog' -- exact device name of the switch turning on/off the ventilator SENSOR_NAME1 = 'MS BadBeneden' -- exact device name of the humidity sensor SENSOR_NAME2 = 'MS BadBoven' -- exact device name of the humidity sensor SENSOR_NAME3 = 'MS Overloop' -- exact device name of the humidity sensor SENSOR_NAME4 = 'MS Washok' -- exact device name of the humidity sensor PRINT_MODE = true -- when true wil print output to log and send notifications if PRINT_MODE == true then print('Fanmid control') end -- get the global variables: humidityHigh = tonumber(uservariables['humidityHigh']) -- hightest reading humidityLow = tonumber(uservariables['humidityLow']) -- lowest reading -- get readings from sensors humidity1temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME1] humidity2temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME2] humidity3temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME3] humidity4temp = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME4] if PRINT_MODE == true then print('humidity1temp ' .. humidity1temp) print('humidity2temp ' .. humidity2temp) print('humidity3temp ' .. humidity3temp) print('humidity4temp ' .. humidity4temp) print(os.date("time = %H")) end -- check if the sensors are on or have some weird readings if (humidity1temp == 0) then print('is 0. Skipping this reading') elseif (humidity1temp == nil) then humidity1 = 50 print('SENSOR_NAME1 is nil. Reset value') else humidity1 = humidity1temp end if (humidity2temp == 0) then print('SENSOR_NAME2 is 0. Skipping this reading') elseif (humidity2temp == nil) then humidity2 = 50 print('SENSOR_NAME2 is nil. Reset value') else humidity2 = humidity2temp end if (humidity3temp == 0) then print('SENSOR_NAME3 is 0. Skipping this reading') elseif (humidity3temp == nil) then humidity3 = 50 print('SENSOR_NAME3 is nil. Reset value') else humidity3 = humidity3temp end if (humidity4temp == 0) then print('SENSOR_NAME4 is 0. Skipping this reading') elseif (humidity4temp == nil) then humidity4 = 50 print('SENSOR_NAME4 is nil. Reset value') else humidity4 = humidity4temp end if PRINT_MODE == true then print('humidity1 ' .. humidity1) print('humidity2 ' .. humidity2) print('humidity3 ' .. humidity3) print('humidity4 ' .. humidity4) end --pick the highest and lowest value humidityHigh = math.max(humidity1, humidity2, humidity3, humidity4) humidityLow = math.min(humidity1, humidity2, humidity3, humidity4) if (otherdevices[FAN_NAME2]=='Off' and date.hour > FAN_ON_TIME and date.hour < FAN_OFF_TIME) then -- see if it can be turned on if (humidityHigh > FAN_MAX_TRIGGER and humidityLow > FAN_MIN_TRIGGER) then -- time to start the fan commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'On' -- highest fan [FAN_NAME3] may overrule this program for dehumidifying bathroom during showerscript. Fan high thus not used here if PRINT_MODE == true then print('Humidity too high. Turning on fanMid.') commandArray['SendNotification'] = 'Ventilator 2 aan # De ventilator is geactiveerd bij een luchtvochtigheid van ' .. humidityHigh .. '#0' end end elseif (otherdevices[FAN_NAME2]=='On' and date.hour > FAN_ON_TIME and date.hour < FAN_OFF_TIME) then -- first see if it can be turned off if (humidityHigh < FAN_MAX_DELTA) then commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'Off' if PRINT_MODE == true then print('FanMid off because target reached ') commandArray['SendNotification'] = 'Ventilator 2 uit # De ventilator is gedeactiveerd bij een luchtvochtigheid van ' .. humidityHigh .. '#0' end end -- added to prevent too low humidity if (humidityLow < FAN_MIN_TRIGGER) then commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'Off' if PRINT_MODE == true then print('FanMid off because off low humidity ') end end elseif (otherdevices[FAN_NAME2]=='On' and date.hour < FAN_ON_TIME or date.hour > FAN_OFF_TIME) then --turn it off due to time of day commandArray[FAN_NAME1] = 'On' commandArray[FAN_NAME2] = 'Off' if PRINT_MODE == true then print('FanMid off due to nighttime') commandArray['SendNotification'] = 'Ventilator 2 uit # De ventilator is gedeactiveerd door nacht' end end if PRINT_MODE == true then print('FanMid control done') print('humidityHigh: ' .. humidityHigh) print('humidityLow: ' .. humidityLow) end -- save the globals commandArray['Variable:humidityHigh'] = tostring(humidityHigh) commandArray['Variable:humidityLow'] = tostring(humidityLow) return commandArray
Ik heb het op een andere manier opgelost:
stand 1: Altijd aan (ivm luchtkwaliteit)
stand 2: Bij beweging en/of badkamerverlichting aan
stand 3: Bij warm water van douche of luchtvochtigheid waarde X (waarom beide? --> luchtvochtigheid waarde past zich niet altijd snel genoeg aan vind ik)
Ik denk ook dat je voor hetgeen wat jij wilt het beste 4 losse lua's kunt hebben voor iedere sensor.
Zo identificeer je het makkelijker in je logging en kan je het makkelijker aansturen.
Als alles vervolgens werkt kan je het tot 1 grote lua maken
Ik gebruik Aeon Labs GEN5 icm Zwave Fibaro wallplug schakelaars. (hier moest ik wel polling activeren, bereik niet super)JustinoFTW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:10:
Hallo allemaal,
- Raspberry Pi 2B
- RFXCOM 433E
- Aantal KiKa schakelaar
- ZWave ondersteuning
- Aeon Labs Z-Stick GEN5
- Vision ZU1401EU
En nog een aantal, waarbij het bereik niet helemaal super niet zover ik kan lezen
Wat betreft de draadloze temp meter, hier kom ik niet helemaal uit. Iemand hier voorbeelden/producten van?
Daarbij dus ook mijn vraag, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen rondom de 2 punten.
Voor temperatuur in elke ruimte gebruik ik Oregon THGN132N icm RFXCOM 433E. Werkt gewoon out of the box. Voor ruimtes waar dit niet aanwezig is heb ik toevallig ook op wat plekken Philips Hue Bewegingssensoren hangen waarmee sinds de laatste betaversies de temperatuur in domoticz is uit te lezen
[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 24-03-2017 15:13 ]
Nee stand 1 staat altijd aan. Alleen wil ik automatisch 2 ook aan of uit.renedis schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:07:
[...]
laag schakel je ook uit? Heb je nog andere ventilatie dan? Zo nee.. Dan moet je eens naar je luchtkwaliteit kijken in je woning als alles uit staat. Dit is belangrijker dan je wellicht denkt.
Ik heb het op een andere manier opgelost:
stand 1: Altijd aan (ivm luchtkwaliteit)
stand 2: Bij beweging en/of badkamerverlichting aan
stand 3: Bij warm water van douche of luchtvochtigheid waarde X (waarom beide? --> luchtvochtigheid waarde past zich niet altijd snel genoeg aan vind ik)
Ik denk ook dat je voor hetgeen wat jij wilt het beste 4 losse lua's kunt hebben voor iedere sensor.
Zo identificeer je het makkelijker in je logging en kan je het makkelijker aansturen.
Als alles vervolgens werkt kan je het tot 1 grote lua maken
So far so good (op het regelmatig flikkeren van de lamp na), ik kan met mijn lichtschakelaar de lamp aan- en uitzetten en ook dimmen. En bij zonsondergang gaat de lamp op 25% branden.
Echter wil ik nu een dummy schakelaar aanmaken om de lamp naar een fixed waarde te dimmen, echter is mijn hardware lijst leeg. Ik ga in Domoticz naar switches -> manual light/switch. Daar zou ik in het dropdown menu een dummy switch moeten kunnen selecteren, maar heel deze lijst is leeg. Iemand een idee wat er fout gaat bij mij?
Signature
Welkom!DjRik schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:49:
Ik ben een paar weken geleden aan de slag gegaan met Domoticz op mijn Raspberry Pi 3. Ik heb een Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave erbij gekocht een Fibaro Dimmer 2. Ik heb bewust één dimmer gekocht om eens te kijken of het allemaal een beetje stabiel werkt, zodat ik -als het allemaal bevalt- het kan gaan uitbreiden.
So far so good (op het regelmatig flikkeren van de lamp na), ik kan met mijn lichtschakelaar de lamp aan- en uitzetten en ook dimmen. En bij zonsondergang gaat de lamp op 25% branden.
Echter wil ik nu een dummy schakelaar aanmaken om de lamp naar een fixed waarde te dimmen, echter is mijn hardware lijst leeg. Ik ga in Domoticz naar switches -> manual light/switch. Daar zou ik in het dropdown menu een dummy switch moeten kunnen selecteren, maar heel deze lijst is leeg. Iemand een idee wat er fout gaat bij mij?
Even naar de hardware pagina gaan waar je ook je zwave stick moest toevoegen. Daar kan je uit het dropdown menu kiezen voor dummy hardware. Als je die hebt toegevoegd kan je handmatig een dummy switch gaan toevoegen bij de switches pagine
Ik had ook dat geknipper met led lampen van Ikea en een KaKu dimmer, werd er helemaal maf van. Sinds vorige week overal MiLight RGBWW lampen in, dimmen perfect en fijn licht. Kan het iedereen aanraden.[b][message=50693151,noline]
1
| 2017-03-25 09:40:20.684 Error: Webserver: File '/styles/simple-gray/images/imgbg.jpg': No such file or directory (2) |
Ik heb met winscp in de betreffende map gekeken , de file staat er gewoon tussen .
De achtergrond blijft donker
Ah, was het zo simpel. Het is gelukt en de lampen worden nu gedimd naar 15%, bedankt voor de snelle reactie!JJnJ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Welkom!
Even naar de hardware pagina gaan waar je ook je zwave stick moest toevoegen. Daar kan je uit het dropdown menu kiezen voor dummy hardware. Als je die hebt toegevoegd kan je handmatig een dummy switch gaan toevoegen bij de switches pagine
Ik heb geen led lampen, maar heb er halogeen lampen achter hangen. Toevallig wel een lamp van IkeaPixelmagic schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:31:
[...]
Ik had ook dat geknipper met led lampen van Ikea en een KaKu dimmer, werd er helemaal maf van. Sinds vorige week overal MiLight RGBWW lampen in, dimmen perfect en fijn licht. Kan het iedereen aanraden.
Er hangen maar 3 halogeen spotjes van 35 watt aan, mogelijk is dat te weinig vermogen, zeker als de lampen naar 15% gedimd worden. Ik ga er 5 spotjes bijhangen om te kijken of dat verschil maakt.
In de toekomst wil ik nog wel over naar LED, maar door het flikkeren van de lampen is deze manier van dimmen geen oplossing voor mij. Het is irritant. Maar ik ga het proberen op te lossen.
Signature
Ik heb wel ooit een scene toegevoegd en toen zak ik dat de hue scene ook als dusdanig werd herkend bij devices. Nu gaat er echter iets fout en worden de scenes als switch/lamp weergegeven bij devices en komen dus ook niet bij scenes terecht is domoticz.
Als ik nu een scene aanzet en vervolgens een andere kies blijft de oude ook gewoon aan staan. Weet iemand hoe het komt dat de scenes als switch/light worden weergegeven i.p.v. scenes in de devices tab?
Zijn de lampen dan wel bestemd om te dimmen? Normaal moet 35 watt voldoende zijn...DjRik schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Ah, was het zo simpel. Het is gelukt en de lampen worden nu gedimd naar 15%, bedankt voor de snelle reactie!
[...]
Ik heb geen led lampen, maar heb er halogeen lampen achter hangen. Toevallig wel een lamp van Ikea.
Er hangen maar 3 halogeen spotjes van 35 watt aan, mogelijk is dat te weinig vermogen, zeker als de lampen naar 15% gedimd worden. Ik ga er 5 spotjes bijhangen om te kijken of dat verschil maakt.
In de toekomst wil ik nog wel over naar LED, maar door het flikkeren van de lampen is deze manier van dimmen geen oplossing voor mij. Het is irritant. Maar ik ga het proberen op te lossen.
Anders kan je er altijd een weerstand tussen zetten.
Een scene binnen domoticz is bedoeld om meerdere switches na elkaar te schakelen.Blueone schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:28:
Ik gebruik al een tijdje domoticz maar ik had daar nog nooit mijn hue verlichting aan toegevoegd, echter wil ik nu de bestaande scenes toevoegen zodat ik ze ook van de andere apps nog kan gebruiken maar dus ook in Domoticz.
Ik heb wel ooit een scene toegevoegd en toen zak ik dat de hue scene ook als dusdanig werd herkend bij devices. Nu gaat er echter iets fout en worden de scenes als switch/lamp weergegeven bij devices en komen dus ook niet bij scenes terecht is domoticz.
Als ik nu een scene aanzet en vervolgens een andere kies blijft de oude ook gewoon aan staan. Weet iemand hoe het komt dat de scenes als switch/light worden weergegeven i.p.v. scenes in de devices tab?
De hue scene zou je niet als on/off moeten configureren maar als push on button. Klik op de button en je Hue scene schakeld in.
Verder zal ik moeten zien uit te vogelen welke stand van de lamp (kleur, dimniveau) geschikt is zodat ik dat in Domoticz als vaste instelling kan aangeven bij het inschakelen van de woonkamer groep. Ik zag wel een script dat uitleest wat de status is als je deze met bijv. een app hebt ingesteld, maar daar moeten weer een aantal andere libraries e.d. voor worden geïnstalleerd. En dat is nu net weer een beetje too much vind ik
¯\_(ツ)_/¯
ehhhh..HOI
Oke, dat heb ik nu inderdaad ook maar gedaan als push on, echter blijft de status van de push on button dan ook altijd op actief. Wel erg jammer dat deze functionaliteit is omgegooid, de scenes binnen hue zijn tenslotte al acties achter elkaar, nu moet je in domoticz weer scenes gaan maken die de scene switch aanzet die de hue lampen weer aanzet om de op die manier de scene's toch onder scene's te hebben, het lijkt gewoon totaal niet logisch. Je zou eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om een switch ook het type Scene te gevenJJnJ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Een scene binnen domoticz is bedoeld om meerdere switches na elkaar te schakelen.
De hue scene zou je niet als on/off moeten configureren maar als push on button. Klik op de button en je Hue scene schakeld in.
Ik ga even met hue api stoeien om de scene's rechtstreeks aan te sturen
Verwijderd
Ik heb nu in alle kamers die schermen hebben een draaiknop, ene zijde gaan ze omlaag, andere zijde omhoog. Moet ik deze dan allemaal gaan vervangen? Iemand hier een voorbeeld van?
Verwijderd
Verwijderd
Hier toch wel: https://www.weerstationko...resta/tx-320-3-kan-sensorkrizzziz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:08:
Iemand hier nog met een goede tip voor 433mhz temp/hydro sensoren? Zie dat de Cresta TX-320 al niet meer te verkrijgen is bij bij de kijkshop....
Wel eens van Google gehoord?
Verwijderd
Temp meter: https://www.weerstationko...resta/tx-320-3-kan-sensorJustinoFTW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:10:
Hallo allemaal,
- Raspberry Pi 2B
- RFXCOM 433E
- Aantal KiKa schakelaar
- ZWave ondersteuning
- Aeon Labs Z-Stick GEN5
- Vision ZU1401EU
Verwijderd
Zie ik iets heel simpels over het hoofd wat ik daarvoor kan gebruiken?
Je zou per groep het verbruiken kunnen monitoren met een ampere klem gekoppeld aan domoticz.Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:00:
Wellicht heeft 1 van jullie een idee en denk ik te moeilijk cq google ik niet goed (genoeg). Mijn domoticz server staat bovenin de meterkast en wat ik zou willen is een koppeling met elke groep in de meterkast zodat ik kan zien welke eruit ligt mocht dat gebeuren. In domoticz kan dit gewoon een normale aan/uit knop zijn.
(geen idee of dit te koop is ?)
gevonden...
[ Voor 6% gewijzigd door rc5proxy op 25-03-2017 20:11 ]
Ik gebruik deze al een hele tijd met en zonder externe watersensorkrizzziz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:08:
Iemand hier nog met een goede tip voor 433mhz temp/hydro sensoren? Zie dat de Cresta TX-320 al niet meer te verkrijgen is bij bij de kijkshop....
https://www.weerstationko...ns/tfa/303177-watersensor
Google eens op renkforce thermometers oa te koop via conradkrizzziz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:08:
Een 220V relais aansluiten op iedere groep en daarmee een input-poort (zoals een GPIO op een raspberry) schakelen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:00:
Wellicht heeft 1 van jullie een idee en denk ik te moeilijk cq google ik niet goed (genoeg). Mijn domoticz server staat bovenin de meterkast en wat ik zou willen is een koppeling met elke groep in de meterkast zodat ik kan zien welke eruit ligt mocht dat gebeuren. In domoticz kan dit gewoon een normale aan/uit knop zijn.
Verwijderd
Domoticz server is een windowsbak, vergeten te vermelden. Alsnog zou ik niet zo snel weten hoe ik eea aan elkaar kan knopen?ocmer schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:59:
[...]
Een 220V relais aansluiten op iedere groep en daarmee een input-poort (zoals een GPIO op een raspberry) schakelen.
Gewoon spanning is aan, geen spanning is uit. Naast groepen zou ik daarmee ook de status van apparatuur kunnen monitoren en de terugkoppeling kunnen maken die ontbreekt bij het 433MHz spul. Ik her en der zat arduino's, 3 pi's en nog wat ESP's liggen. Ik zie alleen even niet hoe ik die hiervoor in kan zetten.

@rc5proxy: Ik wil alleen de status weten. Aan of uit. V/A/etc. is leuk maar ik heb al zoveel spul in domoticz hangen dat ik ben overgestapt op de kunst van het weglaten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 12:30 ]
Verwijderd
Voor anderen wellicht een optie.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:42:
Remote kijken of je plantage niet teveel stroom trekt?
Nee ik ben bezig gas eruit te werken thuis dus wil ik graag kijken in welke omstandigheden welke automaat eruit vliegt bij een te groot verbruik. Spannender dan dat is het niet helaas...
Daarnaast lijkt me een dergelijke schakeling ook handig om vraagafhankelijk apparaten (doorstroomverwarmer niet tegelijk met infraroodverwarming en keukenboiler en inductieplaat bijv.) uit of aan te zetten in de toekomst. Meer dan 'staat er spanning op' heb ik dan niet nodig.
Ik zoek dus geen spanningsklem met fancy monitoring, gewoon een 230V detectie en meer niet.
Alle hulp welkom. http://www.evernote.com/l...D04YgyXvfExqVfHpc3crHO7A/
[ Voor 15% gewijzigd door Vaevictis_ op 26-03-2017 14:18 ]
Wat ik graag wil?
- Balkondeur is geopend. (magneetschakelaar)
- Setpoint Nefit Easy op 10 graden.
Txs.
Inspect element in Chrome, in Domoticz je setpoint aanpassen. Dan zie je in het netwerk tabje de json voorbij komenAWST6000 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:53:
is bij de Nefit Easy http-server de setpoint ook met een json instellen, zodat het te koppelen is met een bepaalde actie?
Wat ik graag wil?
- Balkondeur is geopend. (magneetschakelaar)
- Setpoint Nefit Easy op 10 graden.
Txs.
Dit werkt , maar de resolutie van de slider is 3% , dus 3,6,9,12,enz.
Ik zou graag willen dat per procent ging.
Ik gebruik nu als dummy LightwaveRF.
Hoe kan ik dit veranderen in Domoticz?
Hulpcontact aan je automaten zetten en deze een ingang op een esp laten schakelen.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:44:
[...]
Voor anderen wellicht een optie.![]()
Nee ik ben bezig gas eruit te werken thuis dus wil ik graag kijken in welke omstandigheden welke automaat eruit vliegt bij een te groot verbruik. Spannender dan dat is het niet helaas...
Daarnaast lijkt me een dergelijke schakeling ook handig om vraagafhankelijk apparaten (doorstroomverwarmer niet tegelijk met infraroodverwarming en keukenboiler en inductieplaat bijv.) uit of aan te zetten in de toekomst. Meer dan 'staat er spanning op' heb ik dan niet nodig.![]()
Ik zoek dus geen spanningsklem met fancy monitoring, gewoon een 230V detectie en meer niet.
deze weer koppelen aan domoticz en je kan zien of je automaten aan of uit staan.
ligt wel aan je type automaten of dit makkelijk te doen is.
Zit je dan vast aan een script? Of mag je meerdere Jsons achter elkaar invoeren?
[ Voor 5% gewijzigd door AWST6000 op 26-03-2017 22:18 ]
Dat kan je via Blockly heel makkelijk doen. Als switch = on, open url: dan je json, dan nog een open url met je json etc etcAWST6000 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:04:
Hoe kun je meerdere Json-acties aan een bepaalde schakelaar koppelen?
Zit je dan vast aan een script? Of mag je meerdere Jsons achter elkaar invoeren?
Ik hoor graag..
Virtuele switch maken beforesunset oid met deze timers:Marcomp3 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:57:
Ik zoek me wezenloos, maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden: hoe kan ik mijn buitenlampen een half uur vòòr zonsopgang uit laten gaan?
Ik hoor graag..
Of natuurlijk direct op je switch..
(Ik gebruik het icm presentie detectie script en schakel hiermee alle lampen in huis via blocky)

[ Voor 17% gewijzigd door Daannn1987 op 27-03-2017 08:13 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
De Groep BUITENLAMPEN wil ik aan doen 15 min. na zonsondergang
De Groep BUITENLAMPEN wil ik uit doen 30 min. voor zonsopkomst
De vraag is: hoe?
Had gehoopt dat dit opgelost zou zijn na de update
Dit dekt de lading lijkt mij?Marcomp3 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:42:
Bedankt, ik ga verder stoeien. Maar duidelijk? nee..
De Groep BUITENLAMPEN wil ik aan doen 15 min. na zonsondergang
De Groep BUITENLAMPEN wil ik uit doen 30 min. voor zonsopkomst
De vraag is: hoe?
https://preview.ibb.co/gz..._27_08_45_07_Domoticz.png
[ Voor 39% gewijzigd door Daannn1987 op 27-03-2017 08:47 ]
Yep hier ook, alles van de zondag is bij de zaterdag geteld.SpikeHome schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:46:
Meerdere mensen last van rara data van het weekend ivm zomer tijd?
Had gehoopt dat dit opgelost zou zijn na de update
Ik draai de laatste stable versie.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Ik heb zelf een switch voor m'n buitenlamp, daar heb ik direct de timers voor ingesteld.Marcomp3 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:11:
Ik ga het proberen, bedankt. Denk wel dat bij Before Sunrise het command Off moet zijn?
After Sunrise, 00:15, Off
Before Sunset, 00:15, On
Check inderdaad Off.. Vlug vlugMarcomp3 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:11:
Ik ga het proberen, bedankt. Denk wel dat bij Before Sunrise het command Off moet zijn?
Bedankt.. Interessant geheel, maar veel te leren voor mij..
Het zijn halogeen lampen, dus die zijn dimbaar. De 3x 35 Watt is op volle belasting meer dan genoeg, maar ik heb geen idee wat er van het wattage overblijft als ik ze op 15% dim. Stel dat er een kwart van de stroom voor benodigd is, dan zit ik in totaal net iets boven de 25 Watt. Daar waar 50 Watt als minimum wordt genoemd.JJnJ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Zijn de lampen dan wel bestemd om te dimmen? Normaal moet 35 watt voldoende zijn...
Anders kan je er altijd een weerstand tussen zetten.
Dus dan moet ik er inderdaad een weerstand/bypass tussen zetten of er meer lampen aan hangen.
Het geflikker kan ook veroorzaakt worden door het hoog frequente signaal van de lantaarnpalen. In dat geval zou het aansluiten van de dimmer met twee draden het kunnen verminderen.
Toch maar even tijd maken om het één en ander gaan proberen
Signature
Sorry, je hebt gelijk. Ik had eigenlijk bij mij vraag moeten zetten waar ik ze kan kopen voor maximaal een tientje of een alternatief voor dit bedrag.Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:22:
[...]
Hier toch wel: https://www.weerstationko...resta/tx-320-3-kan-sensor
Wel eens van Google gehoord?
maar toch bedankt
ehhhh..HOI
Hier idem dito...klump4u schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:13:
Yep hier ook, alles van de zondag is bij de zaterdag geteld.
Ik draai de laatste stable versie.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Ik heb nergens last van bij bijvoorbeeld stroomverbruik en draai beta V3.7067

Wel een duidelijk gat tussen 02:00 en 03:00 uur:

Alles van zondag is bij zaterdag geteld. Ik draai Version 3.5837 (October 30th 2016).
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Dat is toch wel vreemd. Bij mij heeft ie het gewoon wel goed gedaan. Ik kan je hier helaas niet bij helpen.Skef schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:37:
[afbeelding]
Alles van zondag is bij zaterdag geteld. Ik draai Version 3.5837 (October 30th 2016).

Zowel gas als electra geen rare sprongen of alles bij elkaar opgeteld.
Ik meende mij te herinneren dat deze issue sinds November afgelopen jaar gefixed zou zijn.

Dit topic is gesloten.