Wie kan me helpen met een probleem/uitleg m.b.t. 'sub/slave device'?
Ik heb sinds kort Domoticz werkend in combinatie met de RFXcom.
Simpel begonnen met 3 KaKu lampen (lamp1, lamp2, lamp3). Ik kan ze probleemloos bedienen met KaKu afstandsbediening, met de Domoticz app en webbrowser/API.
Ik heb het volgende gekocht:
https://www.hashop.nl/Domoticz-S2AB
Daar zit een afstandsbediening bij van Flamingo waar ik mee wil experimenteren.
Als ik daarbij (voor de eerste keer) op een knop druk, verschijnen er direct 2 nieuwe devices in Domoticz. Een van het type AC en een van het type ARC. Blijkbaar worden er twee signalen uitgestuurd. De ARC negeer ik maar even, want de moderne KaKu gebruikt AC (dat device noem ik Flamingo1).
Ik voeg Flamingo1 toe als sub/slave device van lamp1. Wat ik nu verwacht, is als ik de aan-knop op de Flamingo afstandsbediening indruk, dat lamp1 ook aan gaat. Dit gebeurt echter niet. Doe ik iets fout?
Als ik bij 'devices' kijk in Domoticz, valt het me wel op dat zowel bij Flamingo1 als bij lamp1 exact hetzelfde 'last seen' tijdstip genoteerd wordt, namelijk het laatste moment dat ik Flamingo1 een aan-signaal laat sturen. Blijkbaar denkt Domoticz dus dat hij vervolgens lamp1 ook een signaal heeft gestuurd. Maar lamp1 gaat niet aan.
Lamp1 gaat echter wel probleemloos aan/uit met de KaKu afstandsbediening en vanuit Domoticz zelf.
Wat te doen?