Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Vraagje aan degene die al de xiaomi gateway gebruiken.
Als je er verder nog niets aangekoppeld hebt kun je dan vanuit Domoticz al wel het lampje of sirene aansturen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
matthijsph schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Zelf gebruik ik al een hele tijd een oude laptop met Ubuntu die dichtgeklapt in de meterkast ligt. Domoticz draait hierop super stabiel in een (lxc) container. Het gebruikt wel meer stroom dat een pi, maar mocht je nog ergens een laptopje hebben slingeren zou je zo wel de aanschaf van een nuc kunnen uitstellen/uitsparen...
En bij stroomuitval blijft Domoticz in ieder geval nog even draaien op de accu ;)
offtopic:
Als je uit gaat van een ouwe laptop, laten we zeggen een HP Pavilion dv6000.. Deze laptop verbruikt circa 25 watt in een uur tijd. De laptop verbruikt dus 0,025 kWh. Als deze laptop een hele dag aanstaat verbruikt deze ongeveer 600 watt.

per dag: 600 watt
per week: 4200 watt
per maand: 18250 watt
per jaar: 219.000 watt

De PI daarin tegen gebruikt, 2,5Watt per uur, dat is als deze 24uur aan staat totaal: 60Watt.

per dag: 60 watt
per week: 420 watt
per maand:13020 watt
per jaar: 156.240 watt

Sorry, maar neem aan dat dat alles behalve energiezuinig is, absoluut niet goed is voor je portemonnee! ;)

[ Voor 1% gewijzigd door mAiden88 op 16-03-2017 14:29 . Reden: Vergat de Tags ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je berekening voor de Pi klopt niet.
2,5 * 24 * 365 = 21900wH = 21,9kWh. In vergelijking met een laptop van stel 25W dus 197kWh per jaar minder. Reken daarvoor ca 0,25€ per kWh en je hebt je Pi op een jaar terugverdient.

Ik vind stroom besparen niet zozeer offtopic hier, is toch ook een onderdeel van domotica? Zorgen dat er geen verspilling is door alles uit te schakelen wat niet nodig is?
Hier alleszins sinds de aanschaf van een Smappee serieus naar aan't kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:43
iemand ervaring met deze dingetjes? (is het een beetje veilig etc.) dan wordt zwave een stuk interessanter kwa prijs...

http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html?wid=21

[ Voor 10% gewijzigd door Speedfightserv op 16-03-2017 16:07 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:44:
Je berekening voor de Pi klopt niet.
2,5 * 24 * 365 = 21900wH = 21,9kWh. In vergelijking met een laptop van stel 25W dus 197kWh per jaar minder. Reken daarvoor ca 0,25€ per kWh en je hebt je Pi op een jaar terugverdient.

Ik vind stroom besparen niet zozeer offtopic hier, is toch ook een onderdeel van domotica? Zorgen dat er geen verspilling is door alles uit te schakelen wat niet nodig is?
Hier alleszins sinds de aanschaf van een Smappee serieus naar aan't kijken...
€0,18 p. kWh ligt toch meer voor de hand maar je verhaal klopt wel verder. ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:56:
Vraagje aan degene die al de xiaomi gateway gebruiken.
Als je er verder nog niets aangekoppeld hebt kun je dan vanuit Domoticz al wel het lampje of sirene aansturen?
En een vraagje er bij, krijg net de magneet schakelaars voor de deur binnen. Koppelen via de app aan de gateway is geen punt maar binnen Domoticz????

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klump4u schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Misschien had ik er moeten bij vermelden dat ik in Belgie woon...
Hier is er zelfs een prijsverschil per regio die oploopt van ca 0,22 tot 0,30€ per kWh.
In mijn persoonlijk geval kan je bijna stellen dat het 1,60€ per kWh is... Ik moet €800 betalen en heb amper 500kWh op de teller... (Prosumententarief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:24
Speedfightserv schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:07:
iemand ervaring met deze dingetjes? (is het een beetje veilig etc.) dan wordt zwave een stuk interessanter kwa prijs...

http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html?wid=21
Ja genoeg ervaring mee. Heb er 5 in huis zitten en ook 2 van die neo oogjes. En nog de sirene.
Dus redelijk wat in huis. De eerste power plug was niet goed. Heb ik een nieuwe voor gekregen. Rest werkt allemaal goed, kwaliteit is wel wat minder als fibaro maar ja daar is de prijs ook naar.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:35:
[...]

Misschien had ik er moeten bij vermelden dat ik in Belgie woon...
Hier is er zelfs een prijsverschil per regio die oploopt van ca 0,22 tot 0,30€ per kWh.
In mijn persoonlijk geval kan je bijna stellen dat het 1,60€ per kWh is... Ik moet €800 betalen en heb amper 500kWh op de teller... (Prosumententarief)
Aha, ik heb er wel eens van gehoord maar hoe het werkt weet ik niet.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er op neer dat er een pipo in de Vlaamse regering zat die niet kon rekenen en daardoor destijds veel te veel subsidie heeft toegekend voor zonnepanelen. Nu moeten de zonnepaneeleigenaars daarvoor boeten.
Maar nu gaan we wel offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:25:
[...]

In OZWCP even node selecteren en kiezen voor 'has node failed' als commando. Meestal komen ze daar terug mee online.
Hoelang moet ik daar op wachten? Want heb het nu al een uur open staan. Lijkt me veel te lang 😀

Gaat om de fibaro Wallplug trouwens. Kan ik die makkelijke verwijderen en opnieuw toevoegen als dit allemaal niet werk en de waardes over laten nemen van de oude devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
Ik heb een vraag omtrent het dagelijks backupen van domoticz data naar een synology. In de start post staat een mooie how to :http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

Echter krijg ik de volgende melden bij het uitvoeren van de /domoticz_backup.sh :

/domoticz_backup.sh: No such file or directory

En dat klopt ook wel als ik inlog dan staan er geen files die zichtbaar zijn in de map:

Wat doe ik precies fout? Of wat zie ik over het hoofd? Ik heb al flink gezocht maar tot op heden niet de oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Hoelang moet ik daar op wachten? Want heb het nu al een uur open staan. Lijkt me veel te lang 😀

Gaat om de fibaro Wallplug trouwens. Kan ik die makkelijke verwijderen en opnieuw toevoegen als dit allemaal niet werk en de waardes over laten nemen van de oude devices?
Normaal zodra dat je het commando stuurt komen ze terug online.

Kwestie van resetten en terug includen zeker? En dan in Domoticz de kwh tellers etc vervangen.
Of desnoods rechtstreeks in de database.

Achteraf gaat de oude node wel als dead gemarkeerd worden en kan je kiezen voor 'remove failed node' om die te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wie gebruikt er een Android telefoon icm met Presence detection script wat op de wiki staat van Domoticz?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn telefoon te pingen:

code:
1
sudo python check_device_online.py 192.168.0.108 23 10 120

code:
1
2
3
4
5
0:43:57- pid file exists
20:43:57- Seems to be an old file, ignoring.
20:43:57- script started.
20:43:57- according to domoticz, 192.168.0.108 is offline
20:43:57- 192.168.0.108 offline, waiting for it to come back

192.168.0.108 is in dit geval dus mijn telefoon. Ik kan deze wel gewoon pingen met het ping command. Wat kan er fout zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 16-03-2017 20:46 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
klump4u schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Het ding doet nog wel een paar dingen meer dan alleen Domoticz draaien en ik heb nooit problemen met corrupte SD-kaartjes of vastlopers. Ik vind het prima zo. Ik vergelijk het liever met een NUC en dan duurt het heel wat langer voordat je uit de kosten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
matthijsph schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Het ding doet nog wel een paar dingen meer dan alleen Domoticz draaien en ik heb nooit problemen met corrupte SD-kaartjes of vastlopers. Ik vind het prima zo. Ik vergelijk het liever met een NUC en dan duurt het heel wat langer voordat je uit de kosten bent.
Ik doe hetzelfde, 10 watt idle op de lenovo x200, ubunto lts server erop. is meteen ook een minecraft server voor de kleine en pihole dns. De accu in de laptop is de ups en nooit meer corrupte sd kaartjes, ik ben er helemaal gelukkig mee en voor een "server" is hij zuinig, ivm een Pi natuurlijk niet maar die kan ook geen minecraft server ernaast draaien. Ik merk ook dat hij sneller is dan de rp2, niet zo gek natuurlijk maar toch wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Ja genoeg ervaring mee. Heb er 5 in huis zitten en ook 2 van die neo oogjes. En nog de sirene.
Dus redelijk wat in huis. De eerste power plug was niet goed. Heb ik een nieuwe voor gekregen. Rest werkt allemaal goed, kwaliteit is wel wat minder als fibaro maar ja daar is de prijs ook naar.
Meten deze ook het verbruik?
Waar zie/merk je dan verschil tov Fibaro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:39:
[...]

Meten deze ook het verbruik?
Waar zie/merk je dan verschil tov Fibaro?
Ja meten ook verbruik. zowel de amps. Het voltage en de kwhtjes.
Doen zelfs mee in je mesh :)
Verschil in kwaliteit zit hem in dikte van plastic. Lijkt soms wat dun maar is prima.
Zit geen kleurende led ring in.
En met includen kan je dat het beste doen op de lokatie waar je hem installeerd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Possible schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:46:
Wie gebruikt er een Android telefoon icm met Presence detection script wat op de wiki staat van Domoticz?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn telefoon te pingen [..] Ik kan deze wel gewoon pingen met het ping command. Wat kan er fout zijn?
Het script doet een ARP ping. Waarschijnlijk mis je parameters in het commando of heb je geen rechten om m.b.v. sudo dit commando uit te voeren. Voer het eens met de hand uit (onder dezelfde user als waaronder het script draait) en dan krijg je vermoedelijk wel een error te zien waar je wat verder mee komt.

Op Synology bijvoorbeeld is het verplicht de interface te specificeren, wat niet op Domoticz WIKI staat. Dit commando gebruik ik bijvoorbeeld (laat -q weg als je het met de hand doet):

code:
1
sudo arping -q -c 1 -w 1 -I eth0 192.168.0.108

Edit: Ook maar even op de Domoticz WIKI gezet: https://www.domoticz.com/...on#Synology_arping_syntax

[ Voor 5% gewijzigd door Joop op 16-03-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Joop schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:41:
[...]

Het script doet een ARP ping. Waarschijnlijk mis je parameters in het commando of heb je geen rechten om m.b.v. sudo dit commando uit te voeren. Voer het eens met de hand uit (onder dezelfde user als waaronder het script draait) en dan krijg je vermoedelijk wel een error te zien waar je wat verder mee komt.

Op Synology bijvoorbeeld is het verplicht de interface te specificeren, wat niet op Domoticz WIKI staat. Dit commando gebruik ik bijvoorbeeld (laat -q weg als je het met de hand doet):

code:
1
sudo arping -q -c 1 -w 1 -I eth0 192.168.0.108

Edit: Ook maar even op de Domoticz WIKI gezet: https://www.domoticz.com/...on#Synology_arping_syntax
Goedemorgen.

Ik heb volgend commando uitgevoerd:

sudo arping -q -c 1 -w 1 -I enp1s0 192.168.0.108

eth0 is bij mij enp1s0 om 1 of andere reden? Anyway... Het commando is correct uitgevoerd, maar ik zie verder niks gebeuren.

Ik heb:

code:
1
currentstate = subprocess.call('sudo arping -q -c1 -w 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

gewijzigd naar:
code:
1
 currentstate = subprocess.call('sudo arping -q -c1 -w 1 -I enp1s0 '+ device + ' > /dev/null', shell=True

Dit resulteert echter in de volgende error:

code:
1
2
3
4
File "check_device_online.py", line 112
    if currentstate == 0 : lastsuccess=datetime.datetime.now()
                         ^
SyntaxError: invalid syntax

Ik denk dus dat ik een typefoutje maak :?

[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 17-03-2017 07:25 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Ja meten ook verbruik. zowel de amps. Het voltage en de kwhtjes.
Doen zelfs mee in je mesh :)
Verschil in kwaliteit zit hem in dikte van plastic. Lijkt soms wat dun maar is prima.
Zit geen kleurende led ring in.
En met includen kan je dat het beste doen op de lokatie waar je hem installeerd.
Bedankt, eentje besteld. Denk ook best 1 per 1 bestellen om douane te vermijden zeker?
Lijken mij wel ideaal voor toestellen waar je enkel verbruik wil van meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze http://www.gearbest.com/l...ces/pp_595517.html?wid=21 ?
Zou die werken met Domoticz? Of weet iemand een andere vervanger voor de Greenwave Powernode 6? Schijnt dat die niet meer geproduceerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:23:
[...]

Bedankt, eentje besteld. Denk ook best 1 per 1 bestellen om douane te vermijden zeker?
Lijken mij wel ideaal voor toestellen waar je enkel verbruik wil van meten.
Heb met spullen uit China en waaronder deze nodes eigenlijk nooit naheffingen gehad, bestelde ze ook per 2 a 3 stuks.
Ja voor verbruik werken ze goed, ik gebruik ze ook om mee te schakelen. Bij mij zijn het voornamelijk lampen, was het zat dat met RF het wel is niet uitging enzo.
Heb ze ook voor me wasmachine en droger zitten voor energie verbruik, de plug kan maximaal 12A aan! dus daar moet je wel even mee opletten.
Maar ik ben een tevreden gebruiker met ongeveer 3 maanden ze ingebruik.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:46:

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn telefoon te pingen:

code:
1
sudo python check_device_online.py 192.168.0.108 23 10 120

code:
1
2
3
4
5
0:43:57- pid file exists
20:43:57- Seems to be an old file, ignoring.
20:43:57- script started.
20:43:57- according to domoticz, 192.168.0.108 is offline
20:43:57- 192.168.0.108 offline, waiting for it to come back

192.168.0.108 is in dit geval dus mijn telefoon. Ik kan deze wel gewoon pingen met het ping command. Wat kan er fout zijn?
Heb je wel het complete path in de crontab staan, wat is is meestal nodig.
Pyton heb ik niet in de regel staan.

Onderstaand is de regel die ik gebruik op een Pi, aangepast naar jouw gsm.
Klopt de IDX naar de virtuele switch ook?

code:
1
*/5 * * * *     /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.0.108 23 10 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
bopitje schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:07:
Ik heb een vraag omtrent het dagelijks backupen van domoticz data naar een synology. In de start post staat een mooie how to :http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

Echter krijg ik de volgende melden bij het uitvoeren van de /domoticz_backup.sh :

En dat klopt ook wel als ik inlog dan staan er geen files die zichtbaar zijn in de map:

Wat doe ik precies fout? Of wat zie ik over het hoofd? Ik heb al flink gezocht maar tot op heden niet de oplossing gevonden...
Waarschijnlijk heb je het script niet opgeslagen, in de verkeerde directory opgeslagen of uberhaupt niet aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan veel beter een backup maken met rsync, kan je tenminste makkelijk versies hebben en hoef je domoticz niet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
MikeOO schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:02:
[...]

Heb je wel het complete path in de crontab staan, wat is is meestal nodig.
Pyton heb ik niet in de regel staan.

Onderstaand is de regel die ik gebruik op een Pi, aangepast naar jouw gsm.
Klopt de IDX naar de virtuele switch ook?

code:
1
*/5 * * * *     /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.0.108 23 10 120
De cronjob heeft er nu nog niks mee te maken lijkt mij? Het handmatig starten van het script gaat nu nog niet goed. Het lijkt mij dat ik dit eerst moet fixen.

Overigens heb ik dit script gebruikt nu:

http://www.twoenter.nl/bl...gheids-detectie-domoticz/

Deze lijkt te werken.

Als cronjob heb ik :

code:
1
* * * * * /home/eterpstra/domoticz/scripts/anroid_detection.sh

[ Voor 17% gewijzigd door Possible op 17-03-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Dat script gebruikt het normale ping commando i.p.v. arping. In de meeste gevallen stopt je telefoon echter met reageren op normale ping's enige minuten nadat je scherm uit gaat. Zal dus geen oplossing zijn denk ik.

Dat je geen output ziet bij handmatig uitvoeren komt omdat je -q niet hebt weggelaten. Zie mijn vorige reactie ;)

De error over regel 112 komt zo te zien omdat je aan het eind van de regel een haakje ) bent vergeten. Edit: ehm, ik was die dus vergeten op de WIKI... :| Gecorrigeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Joop op 17-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 13:00
bopitje schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:07:

Ik gebruik het script ook.
je moet het script wel executable maken dmv " chmod +x domoticz_backup.sh

Ik gebruik overigens beide scripts
Script to backup to FTP-server (only Domoticz database)
Script to backup to FTP-server (multiple folders)
De eerste dagelijks en de 2e 1x in de maand (of ik moet veel veranderd hebben dan start ik hem handmatig)
De 2e werkt super.
Maar ik kwam er achter dat de dagelijkse db script niet goed werkt en ik maar een 47kb file krijg op mijn ftp waar ik niks mee kan.
Hier mijn script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/bin/bash
# LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
SERVER="ftp.famspijkers.nl"   # IP of Network disk, used for ftp
USERNAME="jajadiezoujewelwillenweten"         # FTP username of Network disk used for ftp
PASSWORD="endezeook"         # FTP password of Network disk used for ftp
DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
DOMO_IP="127.0.0.1"  # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port
### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
### Stop Domoticz, create backup, ZIP it and start Domoticz again
service domoticz.sh stop
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
service domoticz.sh start
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
### Send to Network disk through FTP
curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/public/sites/www.famspijkers.nl/bck-domoticz/"
### Remove temp backup file
/bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
### Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Joop schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Dat script gebruikt het normale ping commando i.p.v. arping. In de meeste gevallen stopt je telefoon echter met reageren op normale ping's enige minuten nadat je scherm uit gaat. Zal dus geen oplossing zijn denk ik.

Dat je geen output ziet bij handmatig uitvoeren komt omdat je -q niet hebt weggelaten. Zie mijn vorige reactie ;)

De error over regel 112 komt zo te zien omdat je aan het eind van de regel een haakje ) bent vergeten. Edit: ehm, ik was die dus vergeten op de WIKI... :| Gecorrigeerd.
Thanks dat was inderdaad de oplossing. Stom dat ik het zelf niet gezien heb. Echter arping werkt maar niet:

code:
1
sudo arping  -c 1 -w 1 -I enp1s0 192.168.0.227

Resulteert in:

code:
1
2
3
4
5
6
--- 192.168.0.227 statistics ---
1 packets transmitted, 0 packets received, 100% unanswered (0 extra)

eterpstra@ubuntu-server:~/domoticz/scripts$ sudo arping  -c 1 -w 1 -I enp1s0 192.168.0.227
ARPING 192.168.0.227
Timeout

Met ping gaat het wel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
ping 192.168.0.227
PING 192.168.0.227 (192.168.0.227) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.0.227: icmp_seq=1 ttl=64 time=8.11 ms
64 bytes from 192.168.0.227: icmp_seq=2 ttl=64 time=43.0 ms
64 bytes from 192.168.0.227: icmp_seq=3 ttl=64 time=95.5 ms
64 bytes from 192.168.0.227: icmp_seq=4 ttl=64 time=2.31 ms
64 bytes from 192.168.0.227: icmp_seq=5 ttl=64 time=119 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:12
Joop schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:58:
[...]

knip
Dat is toch een instelling op je telefoon? Alleen indien op Android doze aangaat wil ping wel stoppen. Op iOS werkt dat wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
SpikeHome schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:05:
[...]
De eerste dagelijks en de 2e 1x in de maand (of ik moet veel veranderd hebben dan start ik hem handmatig)
De 2e werkt super.
Maar ik kwam er achter dat de dagelijkse db script niet goed werkt en ik maar een 47kb file krijg op mijn ftp waar ik niks mee kan.
ik zie waar het fout gaat.
In het script staat dat de service moet stoppen
maar het script maakt een live backup dus de service moet blijven draaien!
Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik heb een Google Home en wil via IFTTT een script laten starten.
Dat kan natuurlijk via een switch, maar het liefste doe ik het met een user variable.
Omdat IFTTT een externe service is, moet ik mijn inloggegevens meesturen, daarom heb ik een user met beperkte rechten aangemaakt. Echter krijg ik met die user een 403 als een variable probeer te wijzigen.

Is het op de een of andere manier mogelijk om een user rechten te geven om variables te wijzigen?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 23-09 15:19
Wie kan me helpen met een probleem/uitleg m.b.t. 'sub/slave device'?

Ik heb sinds kort Domoticz werkend in combinatie met de RFXcom.
Simpel begonnen met 3 KaKu lampen (lamp1, lamp2, lamp3). Ik kan ze probleemloos bedienen met KaKu afstandsbediening, met de Domoticz app en webbrowser/API.

Ik heb het volgende gekocht: https://www.hashop.nl/Domoticz-S2AB
Daar zit een afstandsbediening bij van Flamingo waar ik mee wil experimenteren.

Als ik daarbij (voor de eerste keer) op een knop druk, verschijnen er direct 2 nieuwe devices in Domoticz. Een van het type AC en een van het type ARC. Blijkbaar worden er twee signalen uitgestuurd. De ARC negeer ik maar even, want de moderne KaKu gebruikt AC (dat device noem ik Flamingo1).

Ik voeg Flamingo1 toe als sub/slave device van lamp1. Wat ik nu verwacht, is als ik de aan-knop op de Flamingo afstandsbediening indruk, dat lamp1 ook aan gaat. Dit gebeurt echter niet. Doe ik iets fout?

Als ik bij 'devices' kijk in Domoticz, valt het me wel op dat zowel bij Flamingo1 als bij lamp1 exact hetzelfde 'last seen' tijdstip genoteerd wordt, namelijk het laatste moment dat ik Flamingo1 een aan-signaal laat sturen. Blijkbaar denkt Domoticz dus dat hij vervolgens lamp1 ook een signaal heeft gestuurd. Maar lamp1 gaat niet aan.

Lamp1 gaat echter wel probleemloos aan/uit met de KaKu afstandsbediening en vanuit Domoticz zelf.
Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:56:
[...]

De cronjob heeft er nu nog niks mee te maken lijkt mij? Het handmatig starten van het script gaat nu nog niet goed. Het lijkt mij dat ik dit eerst moet fixen.

Overigens heb ik dit script gebruikt nu:

http://www.twoenter.nl/bl...gheids-detectie-domoticz/

Deze lijkt te werken.

Als cronjob heb ik :

code:
1
* * * * * /home/eterpstra/domoticz/scripts/anroid_detection.sh
Klopt maar als je niet de volledige paden gebruikt naar het script dan gaat het vaak fout. Zowel handmatig of via een cronjob. Handmatig kun je natuurlijk in de script folder zelf gaan staan en het dan uitvoeren maar als je daar niet in staat is vaak wel het volledige pad nodig. Vandaag mijn opmerking erbij.

Dat het andere script wel werkt is mooi maar het andere script zou ook gewoon moeten werken.

Gebruik je wel Phyton versie 2.x versie. 3.x kan problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
MikeOO schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Klopt maar als je niet de volledige paden gebruikt naar het script dan gaat het vaak fout. Zowel handmatig of via een cronjob. Handmatig kun je natuurlijk in de script folder zelf gaan staan en het dan uitvoeren maar als je daar niet in staat is vaak wel het volledige pad nodig. Vandaag mijn opmerking erbij.

Dat het andere script wel werkt is mooi maar het andere script zou ook gewoon moeten werken.

Gebruik je wel Phyton versie 2.x versie. 3.x kan problemen geven.
Nope ik gebruik Python 3 omdat ik ook DSMR reader gebruik voor het uitlezen van mijn P1 Slimme meter. De nieuwste versie vereist Python 3.

Toch is het wel raar want hij geeft netjes aan dat het script gestart is maar om 1 of andere reden het ping command niet kan uitoveren.

Python versies die ik geinstalleerd heb staan:
code:
1
python2.7/ python3/   python3.5/ python3.6/

Maar goed.. In principe kan ik het ook met het script testen welke ik eerder heb gepost. Dit zou niet uit moeten maken.

Waar ik nu tegenaanloop is het script van @ThinkPad welke hij 2 jaar geleden ofzo een keer heeft gepost op het Domoticz forum :+

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cfq0qazbtgq2s.png

Als ik nu in het presence script het ip van mijn telefoon koppel aan Telefoon --- dan gaat de switch netjes op ''On''

Echter de virtual switch ''Iemand Thuis'' wordt niet getriggered.

Wat doe ik fout ?

[ Voor 27% gewijzigd door Possible op 17-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Nope ik gebruik Python 3 omdat ik ook DSMR reader gebruik voor het uitlezen van mijn P1 Slimme meter. De nieuwste versie vereist Python 3.

Toch is het wel raar want hij geeft netjes aan dat het script gestart is maar om 1 of andere reden het ping command niet kan uitoveren.

code:
1

Maar goed.. In principe kan ik het ook met het script testen welke ik eerder heb gepost. Dit zou niet uit moeten maken.

Waar ik nu tegenaanloop is het script van @ThinkPad welke hij 2 jaar geleden ofzo een keer heeft gepost op het Domoticz forum :+

[afbeelding]

Als ik nu in het presence script het ip van mijn telefoon koppel aan Telefoon --- dan gaat de switch netjes op ''On''

Wat doe ik fout ?
Eerste wat ik zou proberen is om de IemandThuis even 1x op Off en weer On te klikken via de GUI.
Gebeurt vaker dat een switch niet om gaat na het aanmaken en door dit zelf een keer te triggeren gaat het ineens wel.

Zie op zich niets vreemds aan je event en lijkt goed.
Gebruik zelf geen events meer omdat je vaak slecht kunt zien hoe de IF en vooral de AND/OR genst zijn.

Probeer het eens via een LUA script of hij dan wel werkt als het omzetten zelf niet helpt.

Noem het bestand: script_device_iemand_thuis.lua
Plaats deze in /home/pi/domoticz/scripts/lua

Je kan dit ook aanmaken via Blocky editor als je dat prettiger vindt.
Maak een nieuw EVENT aan en pas BLOCKY aan naar LUA
Verander ALL naar DEVICE
Daarna onderstaande code plakken en opslaan.

Smartphone 1 hernoemen naar de exacte naam van de switch van de telefoon.

Wel je huidige event inactief maken anders zitten ze elkaar in de weg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
local presence_switch = 'IemandThuis'
local firstphone = 'Smartphone 1'

commandArray = {}

if devicechanged[firstphone]  then
    if (otherdevices[presence_switch] == 'Off') and ((otherdevices[firstphone] == 'On')) then
    print('<b style="color:Blue"> Er is minimaal 1 telefoon thuis, De IemandThuis switch wordt aangezet.</b>')
    commandArray[presence_switch]= 'On'

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On')) then
    print('<b style="color:Blue">Er is niemand meer thuis, IemandThuis switch wordt uitgezet.</b>')
    commandArray[presence_switch]= 'Off'
    end
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
@MikeOO

Ik heb het even gechecked, maar het log geeft aan:

code:
1
2017-03-17 16:49:36.689 Error: EventSystem: in /home/root/domoticz/scripts/lua/script_device_iemand_thuis.lua: ...stra/domoticz/scripts/lua/script_device_iemand_thuis.lua:11: 'then' expected near ')'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:14

tozzke

aka tozzert

[...]

code:
1

[afbeelding]

Wat doe ik fout ?
bekijk je blokjes nog eens goed (ik snap werkelijk waar niet waarom mensen dit toch regelmatig fout blijven doen :/)
jij zegt dat 'IemandThuis' gelijk moet zijn aan '(Off and (Telefoon = On))'
maak er het volgende van (let op de haken/brackets welke blocks voorstellen):
code:
1
2
3
4
If [ [ [IemandThuis] = [Off] ] and [ [Telefoon] = [On] ] ]
Do [Set [IemandThuis] = [On] ]
Else if [ [ [IemandThuis] = [On] ] and [ [Telefoon] = [Off] ] ]
Do [Set [IemandThuis] = [Off] ]

en het zal werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]

Wat doe ik fout ?
Of probeer het eens met LUA en kijk wat er in het log gebeurt:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
local check1 = 'Telefoon 1'
local check2 = 'Telefoon 2'
local home = 'IemandThuis'

commandArray = {}

if devicechanged[check1] or devicechanged[check2] then
    if (otherdevices[home] == 'Off') and ((otherdevices[check1] == 'On') or (otherdevices[check2] == 'On')) then
    print('<b style="color:Blue"> De IemandThuis switch wordt aangezet.</b>')
    commandArray[home]= 'On'

elseif (otherdevices[home] == 'On') and ((otherdevices[check1] == 'Off') and (otherdevices[check2] == 'Off')) then
    print('<b style="color:Blue">IemandThuis switch wordt uitgezet.</b>')
    commandArray[home]= 'Off'
    end
end
return commandArray

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
@tozzke

Helaas... Maar ook nu wordt de virtual switch niet getriggered.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qwp0kh1uitsac.png

@M.v.Veelen

Ik zal het Lua script ook eens gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Possible schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:34:
@tozzke

Helaas... Maar ook nu wordt de virtual switch niet getriggered.

[afbeelding]

@M.v.Veelen

Ik zal het Lua script ook eens gaan testen :)
Omdat het nog steeds niet klopt...

edit:

zo hoort het:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rjx0tKZ.png

[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 17-03-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
@tozzke

Misschien ben ik niet echt geschikt voor blockies ofzo.. Ik zie dat jouw blocken dichterbij elkaar zitten. Wat is dan precies het verschil met die van mij ? Heb je blocks inelkaar gevouwen ?

Sorry voor de ''domme'' vraag maar ik probeer het te begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Possible schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:39:
@tozzke

Misschien ben ik niet echt geschikt voor blockies ofzo.. Ik zie dat jouw blocken dichterbij elkaar zitten. Wat is dan precies het verschil met die van mij ? Heb je blocks inelkaar gevouwen ?

Sorry voor de ''domme'' vraag maar ik probeer het te begrijpen :)
Ik denk het dan :+
Het enige wat ik heb gedaan, is de blocks GOED in elkaar gezet :>
Maak eerst de voorwaarden los en voeg ze pas daarna samen in een and of or
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NCm9017.png

Je moet voor elke switch zeggen wat hij moet zijn om te triggeren. Jij stelt dat een switch gelijk moet zijn aan een and-block ipv aan On of Off

duidelijker kan ik het niet maken, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 21:05
Ik heb net een milight rgbww lamp aangesloten via de IboxV6.

Ik kan de lamp bedienen, ik kan alleen nog niet vinden hoe ik hem warm wit kan maken. Koud wit en kleuren lukken wel.

Via de app lukt het wel en domoticz staat ingesteld voor rgbww.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door kipfel op 17-03-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
SpikeHome schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Ik gebruik het script ook.
je moet het script wel executable maken dmv " chmod +x domoticz_backup.sh

De 2e werkt super.
Hier mijn script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/bin/bash
SERVER="ftp.famspijkers.nl"   # IP of Network disk, used for ftp
USERNAME="jajadiezoujewelwillenweten"         # FTP username of Network disk used for ftp
PASSWORD="endezeook"         # FTP password of Network disk used for ftp
DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
DOMO_IP="127.0.0.1"  # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port
BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
### Stop Domoticz, create backup, ZIP it and start Domoticz again
service domoticz.sh stop
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/public/sites/www.famspijkers.nl/bck-domoticz/"
### Done!
Ik gebruik dit script ook om een backup te maken van mijn database.
Heb hem nu wat overdreven op elke 2 uur staan, maar goed dat is een tik van mij en let daar verder ook niet op :D

Echter heb ik iets anders waar ik gewoonweg het antwoord niet op kan vinden.
Ik heb in het verleden een herinstallatie moeten doen van mijn pi.

Voor de herinstallatie had ik de volgende bestanden als backup:

code:
1
2
3
domoticz_20160828120002.db.gz
domoticz_scripts_20160828120002.tar.gz
telegram_scripts_20160828120002.tar.gz

Er werden dus 3 bestanden gemaakt.
Het bestand domoticz_scripts vind ik wel handig dat deze gebackupt wordt omdat dit mijn scripts zijn die ik gebruik.
Echter wordt deze niet meer meegenomen.

Na de herinstallatie heb ik alleen nog:

code:
1
domoticz_20170317120001.db.gz

Wat zie ik hier toch over het hoofd :?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
MdO82 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:12:
[...]

Heb hem nu wat overdreven op elke 2 uur staan, maar goed dat is een tik van mij en let daar verder ook niet op :D

code:
1
2
3

Het bestand domoticz_scripts vind ik wel handig dat deze gebackupt wordt omdat dit mijn scripts zijn die ik gebruik.

code:
1

Dat klopt wel.
Je krijgt maar 1 file.
Ik heb dagelijks 1 database file.
En maandelijks 1 file met de volledige backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:50:
@MikeOO

Ik heb het even gechecked, maar het log geeft aan:

code:
1
2017-03-17 16:49:36.689 Error: EventSystem: in /home/root/domoticz/scripts/lua/script_device_iemand_thuis.lua: ...stra/domoticz/scripts/lua/script_device_iemand_thuis.lua:11: 'then' expected near ')'
Had mijn LUA aangepast naar jouw situatie en stond een ) te veel op regel 11.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
local presence_switch = 'IemandThuis'
local firstphone = 'Smartphone 1'

commandArray = {}

if devicechanged[firstphone]  then
    if (otherdevices[presence_switch] == 'Off') and ((otherdevices[firstphone] == 'On')) then
    print('<b style="color:Blue"> Er is minimaal 1 telefoon thuis, De IemandThuis switch wordt aangezet.</b>')
    commandArray[presence_switch]= 'On'

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On') then
    print('<b style="color:Blue">Er is niemand meer thuis, IemandThuis switch wordt uitgezet.</b>')
    commandArray[presence_switch]= 'Off'
    end
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Xiaomi.

Situatie is als volgt PI 3 met Jessie en laatste Beta domoticz.
Xiaomi geinstalleerd en via de app op de phones werkt het allemaal prima. Volgens de regels in Domoticz geinstalleerd en volgens de logfile wordt de worker netjes gestart,
Echter met geen mogelijkheid krijg ik devices erbij. Met tcpdump en wireshark gekeken maar de Pi maakt via tcp/ip geen contact met de Xiaomi.
Als test laatste beta op een Win bak geinstalleerd en werken!

Toen ging het licht uit, nog wifi op de Pi geactiveerd maar geen resultaat,

Gaat bij iemand toevallig het licht wel branden??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Is er iemand die de verlichting van de Milight WiFi Receiver Bridge gebruikt als signaallampje?
Zo ja, is dat handig in te stellen binnen Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
AWST6000 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:11:
Is er iemand die de verlichting van de Milight WiFi Receiver Bridge gebruikt als signaallampje?
Zo ja, is dat handig in te stellen binnen Domoticz?
Ik gebruik hem als signaal lampje voor als de deur open gaat. Ja het is makkelijk in te stellen

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 23-09 15:19
DeadMetal schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:24:
Wie kan me helpen met een probleem/uitleg m.b.t. 'sub/slave device'?
Ah, ik had het concept van een sub/slave device niet goed begrepen. Het is de bedoeling dat je beide afstandsbedieningen (buiten Domoticz om) koppelt aan de lamp, en dan in Domoticz instelt dat de ene afstandsbedieningsknop een sub/slave is van de andere. Dan snapt Domoticz dat ze dezelfde lamp aansturen, en snapt hij of een lamp aan of uit staat.

Ik had het opgevat als dat je de 2e afstandsbediening niet hoeft te pairen met de lamp, maar dat Domoticz het signaal van afstandsbediening 1 zou uitzenden als er een signaal van afstandsbediening 2 binnenkomt.

Dat laatste is overigens ook mogelijk, maar dan middels een blockly script die een apparaat inschakelt als er een knop op een afstandsbediening wordt ingedrukt. Dat ben ik van plan zodra ik binnenkort een screen met Somfy RTS motorheb (RFY) heb. Als ik met de KaKu afstandsbediening een signaal geef, moet Domoticz een RFY signaal naar de motor van het screen sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door DeadMetal op 18-03-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Iemand enig idee hoe ik de VStarcam AF117 Door Sensor werkend krijg met Domoticz i.c.m. RFXCOM?

Domoticz werkt nu al een paar weken erg goed om mijn Hue lampen te schakelen. Nu wil ik hier graag een Door Sensor aan toevoegen, zodat als de deur in een bepaalde situatie open gaat, er een lamp aan gaat. Echter lijkt de sensor niet te werken. Ik krijg hem wel gekoppeld in Domoticz, maar het lijkt alsof hij daarna geen connectie meer heeft. De status wordt namelijk niet meer geupdate en er wordt ook niets in de log van de sensor weggeschreven. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:09
Ik heb een dimmer script gemaakt , maar deze doet het niet en ik zie niet wat er fout is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
commandArray = {}

DomDevice = 'dimmer_1'
IP = '192.168.1.101'
Port ='16'

if devicechanged[DomDevice] then
   if(devicechanged[DomDevice]=='Off') then DomValue = 1023;
   print ("Turning off " .. DomDevice);
   os.execute('curl -s '..(IP)..'/control?cmd=PWM,'..(Port)..',1023');
    return commandArray
   else
    DomValue = (otherdevices_svalues[DomDevice]);
   end
   CalcValue = DomValue * 33;
   print ("Write value to IP-adres " ..(IP).." Port " ..(Port).." ")
   print ("Value received from Domoticz was " .. (DomValue) .." ");
   print ("Calculated value for ESP is " .. (CalcValue) .." "); 
   print ("Dimming "  .. (DomDevice) .. " to " .. (CalcValue) .. " ");
        os.execute('curl -s '..(IP)..'/control?cmd=PWM,'..(Port)..','..(CalcValue));
 end
return commandArray

In Domoticz krijg ik wel dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.uploadarchief.net:443/files/download/dimtest.png

De esp werkt ook want als ik de cmd regel in de adresbalk type reageert deze erop
De dimmer is een esp-12 met espeasy software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:25
19roland70 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:43:
Ik heb een dimmer script gemaakt , maar deze doet het niet en ik zie niet wat er fout is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
commandArray = {}

DomDevice = 'dimmer_1'
IP = '192.168.1.101'
Port ='16'

if devicechanged[DomDevice] then
   if(devicechanged[DomDevice]=='Off') then DomValue = 1023;
   print ("Turning off " .. DomDevice);
   os.execute('curl -s '..(IP)..'/control?cmd=PWM,'..(Port)..',1023');
    return commandArray
   else
    DomValue = (otherdevices_svalues[DomDevice]);
   end
   CalcValue = DomValue * 33;
   print ("Write value to IP-adres " ..(IP).." Port " ..(Port).." ")
   print ("Value received from Domoticz was " .. (DomValue) .." ");
   print ("Calculated value for ESP is " .. (CalcValue) .." "); 
   print ("Dimming "  .. (DomDevice) .. " to " .. (CalcValue) .. " ");
        os.execute('curl -s '..(IP)..'/control?cmd=PWM,'..(Port)..','..(CalcValue));
 end
return commandArray

In Domoticz krijg ik wel dit te zien:
[afbeelding]

De esp werkt ook want als ik de cmd regel in de adresbalk type reageert deze erop
De dimmer is een esp-12 met espeasy software
Print je os.execute eens en kijk eens of je daar een fout gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Ik krijg nu de error :
code:
1
2
LUA:Cannot allocate memory
LUA:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik ben aan het proberen om met lua te beginnen. Maar wat ik ook probeer, niks werkt. Ik heb bijvoorbeeld het volgende om een Stella Z radiatorkraan open en dicht te zetten:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
local tempNeed  = tonumber(otherdevices_svalues[SetWoonkamer]) 
local tempHum = tonumber(otherdevices_temperature[TempWoonkamer])

setLevel = (tempNeed - tempHum) * 100

if setLevel < 0 then
      setLevel = 0
   end

if setLevel > 100 then
      setLevel = 100
   end   
commandArray[#commandArray+1] = {[WoonkamerLevel] = 'Set Level ' ..setLevel}

Dit geeft me de volgende foutmelding.
2017-03-18 20:27:17.944 Error: EventSystem: in Verwarming 1: [string "..."]:6: attempt to perform arithmetic on local 'tempNeed' (a nil value)

En als ik dan om te testen het volgende doe:
PHP:
1
2
3

print ("Status: "..tempNeed)

2017-03-18 20:31:00.296 Error: EventSystem: in test: [string "--..."]:3: attempt to concatenate local 'tempNeed' (a nil value)

In een ander script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}
if devicechanged['1 Thuis'] == 'On' or devicechanged['2 Thuis'] == 'On' and otherdevices['Donker?'] == 'On' and otherdevices['Hal Lamp'] == 'Off' then
commandArray['Hal Lamp'] = 'On'
elseif devicechanged['1 Thuis'] == 'Off' and devicechanged['2 Thuis'] == 'Off' then
commandArray['Hal Lamp'] = 'Off'
end
return commandArray

Geeft error:
2017-03-18 20:34:00.403 Error: EventSystem: in Thuiskomst: [string "commandArray = {}..."]:2: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

Ik blijf hangen op de a nil value error. Wie kan me hier de gouden tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnnygo schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:37:
Ik ben aan het proberen om met lua te beginnen.
Je kan ook 'code' tags gebruiken ipv 'php' tags ;)
Tenzij je natuurlijk met PHP aan de slag wil in Domoticz, dat werkt pas super :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SpikeHome schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:53:
[...]

Dat klopt wel.
Je krijgt maar 1 file.
Ik heb dagelijks 1 database file.
En maandelijks 1 file met de volledige backup.
Met die maandelijkse backup maak je een database backup en een backup van de gehele map neem ik aan ?
En dat is een gecomprimeerde file ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
grote_oever schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:48:
[...]

Print je os.execute eens en kijk eens of je daar een fout gemaakt hebt.
code:
1
LUA:Cannot allocate memory

Ik heb toen een apt-get clean uitgevoerd , helaas geen verbetering.
Daarna in raspi-config de memory split van 16 naar 32 gezet nu werkt het wel .
Raar
Is hier een verklaring voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Johnnygo schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:37:
Ik ben aan het proberen om met lua te beginnen. Maar wat ik ook probeer, niks werkt. Ik heb bijvoorbeeld het volgende om een Stella Z radiatorkraan open en dicht te zetten:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
local tempHum = tonumber(otherdevices_temperature[TempWoonkamer])

if setLevel < 0 then
      setLevel = 0
   end

if setLevel > 100 then
      setLevel = 100
   end   
commandArray[#commandArray+1] = {[WoonkamerLevel] = 'Set Level ' ..setLevel}

Dit geeft me de volgende foutmelding.
2017-03-18 20:27:17.944 Error: EventSystem: in Verwarming 1: [string "..."]:6: attempt to perform arithmetic on local 'tempNeed' (a nil value)

En als ik dan om te testen het volgende doe:
PHP:
1
2
3

print ("Status: "..tempNeed)

2017-03-18 20:31:00.296 Error: EventSystem: in test: [string "--..."]:3: attempt to concatenate local 'tempNeed' (a nil value)

In een ander script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}
if devicechanged['1 Thuis'] == 'On' or devicechanged['2 Thuis'] == 'On' and otherdevices['Donker?'] == 'On' and otherdevices['Hal Lamp'] == 'Off' then
commandArray['Hal Lamp'] = 'On'
elseif devicechanged['1 Thuis'] == 'Off' and devicechanged['2 Thuis'] == 'Off' then
commandArray['Hal Lamp'] = 'Off'
end
return commandArray

Geeft error:
2017-03-18 20:34:00.403 Error: EventSystem: in Thuiskomst: [string "commandArray = {}..."]:2: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

Ik blijf hangen op de a nil value error. Wie kan me hier de gouden tip geven?
Zelfde error, maar verschillende oorzaken.

In de eerste twee voorbeelden krijgt tempNeed geen waarde. Dat komt zo te zien doordat je quotes vergeet rond SetWoonkamer. Althans, het script verwacht daar de naam van een device, en dan tussen quotes. Maar aan de naam SetWoonkamer te zien is dat niet de naam van het device? Een regel lager zo te zien zelfde issue met TempWoonkamer.

In het tweede voorbeeld heeft devicechanged geen waarde. devicechanged heeft echter alleen een waarde als het event (script) wordt gestart door een gewijzigde device status. Als een script wordt gestart o.b.v. tijd of een user variabele is devicechanged onbekend/leeg. Je moet je script waarschijnlijk op type Device zetten, zodat deze alleen wordt gestart bij een device status change, en niet elke minuut (o.b.v. tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:38:
Xiaomi.

Situatie is als volgt PI 3 met Jessie en laatste Beta domoticz.
Xiaomi geinstalleerd en via de app op de phones werkt het allemaal prima. Volgens de regels in Domoticz geinstalleerd en volgens de logfile wordt de worker netjes gestart,
Echter met geen mogelijkheid krijg ik devices erbij. Met tcpdump en wireshark gekeken maar de Pi maakt via tcp/ip geen contact met de Xiaomi.
Als test laatste beta op een Win bak geinstalleerd en werken!

Toen ging het licht uit, nog wifi op de Pi geactiveerd maar geen resultaat,

Gaat bij iemand toevallig het licht wel branden??
Het licht ging branden!!!
Als je UDP aanzet op je PI dan werkt het!!

iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -I INPUT -p udp -j ACCEPT

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Gisterenavond kreeg ik eindelijk de Nefit http server aan de praat.
Het lukte me niet om vanaf machine 1 (domoticz) verbinding te maken met machine 2 (Nefit http server).

Ik kreeg dan onderstaande foutmelding
(Ik zag dat meer mensen tegen deze issue aan lijken te lopen).
https://www.domoticz.com/...50f9de0&start=600#p124434

Op machine 2 dient dan ook Domoticz te zijn geïnstalleerd en van daaruit lukt het wel.

Ik haal nu dus met Domoticz remote client de data binnen.
Echter?
Op de Domoticz client zie ik 6 Nefit devices. Op de Domoticz server slechts 4 (Ik mis de boiler status en display code).
Wat gaat hier mis?

[ Voor 13% gewijzigd door AWST6000 op 19-03-2017 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47
MdO82 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:12:
[...]

code:
1
2
3

code:
1

Geef ons een kopie van je volledige script? Misschien dat ik de fout kan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
rdvl schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:49:
[...]

Geef ons een kopie van je volledige script? Misschien dat ik de fout kan ontdekken.
Sinds mijn herinstallatie van mijn raspberry gebruik ik het volgende script

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 #!/bin/bash
    SERVER="IP_van_NAS"                     # IP of Network disk, used for ftp
    USERNAME="username"                         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="password"                     # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIR="/opt/backup"                       # used for temorarily storage
    DESTDIRNAS="/volume1/backups/Domoticz"  # Path to your Synology NAS backup folder
    DOMO_IP="IP_adres_Domoticz"                 # Domoticz IP 
    DOMO_PORT="8080"                            # Domoticz port 
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db"         # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    ### Create backup and ZIP it
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/backups/Domoticz/"              
    ### Done!

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:05
MdO82 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 #!/bin/bash
    USERNAME="username"                         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="password"                     # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIRNAS="/volume1/backups/Domoticz"  # Path to your Synology NAS backup folder
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db"         # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/backups/Domoticz/"              
    ### Done!
Zo te zien gebruik je het 1e script van: https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Die backupped alleen de db.
Je zult het 4e script op die pagina moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
MdO82 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 #!/bin/bash
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    ### Done!
Ik zelf gebruik een script wat backupt naar een share op m'n server. Ik heb wel een Raspberry pi. Belangrijk is dat je van te voren SSMTP installeert en de juiste mappen aanmaakt op je share.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
# Variables

DOMO_Name="LENTDOM-01" # Domoticz Name
DOMO_IP="127.0.0.1" # Domoticz IP 
DOMO_Port="80" # Domoticz port
MAIL_From="" # From adress which is used for notifications
MAIL_To="" # To address which is used for notifications
SMB_Username="RemcoAdmin"  # SMB Username to authenticate
SMB_Password="" # SMB password to authenticate
SMB_Share="" # SMB share for the back-up data
LOCAL_Storage=/backups # Path to local folder for back-ups 
LOCAL_Files_DIR=/home/pi/domoticz # Path to Domoticz directory
RETENTION_Daily="30" # How many days should the Daily revisions be retained?
RETENTION_Weekly="180" # How many days should the Weekly revisions be retained?
RETENTION_Monthly="365" # How many days should the Monthly revisions be retained?

## Mounting the SMB Share
mount -t cifs -o user=$SMB_Username,password=$SMB_Password $SMB_Share $LOCAL_Storage

## Back-upping the Domoticz database
TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d`
BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db"
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_Port/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE

## Check if database is not under 51200 bytes

if [[ $(find /tmp/$BACKUPFILE -type f -size -51200c 2>/dev/null) ]]; then
    echo "Rebooting Domoticz"
    service domoticz.sh stop
    sleep 5s
    if [[ $(find /tmp/$BACKUPFILE -type f -size -51200c 2>/dev/null) ]]; then
        echo "To: $MAIL_To" >> /tmp/mail.txt
        echo "From: $MAIL_From" >> /tmp/mail.txt
        echo "Subject: [$DOMO_Name] Daily backup failed [Backup failed to create database copy]" >> /tmp/mail.txt
        ssmtp $MAIL_To < /tmp/mail.txt
        rm /tmp/mail.txt
        exit 1
    fi
    /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_Port/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
fi
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE

## Check if database backup is there

if [ ! -f /tmp/$BACKUPFILEGZ ]; then
    echo "Subject: [$DOMO_Name] Daily backup failed [Backup failed, no database copy exist]" >> /tmp/mail.txt
    rm /tmp/mail.txt
    exit 1
fi

## Variables for zipping the back-up            
BACKUP_DIR=$LOCAL_Storage

tar -cvzf $BACKUP_DIR/incoming/archive.tgz $LOCAL_Files_DIR /tmp/$BACKUPFILEGZ

# Run backup rotate
cd $BACKUP_DIR

# Storage folder where to move backup files
# Must contain backup.monthly backup.weekly backup.daily folders

# Source folder where files are backed
source=$LOCAL_Storage/incoming

# Destination file names
date_daily=`date +"%d-%m-%Y"`
#date_weekly=`date +"%V sav. %m-%Y"`
#date_monthly=`date +"%m-%Y"`

# Get current month and week day number
month_day=`date +"%d"`
week_day=`date +"%u"`

# Check if source files exist. Email if failed.
if [ ! -f $source/archive.tgz ]; then
    echo "Subject: [$DOMO_Name] Daily backup failed [Backup failed to create source]" >> /tmp/mail.txt
    rm /tmp/mail.txt
    exit 1
fi

# It is logical to run this script daily. We take files from source folder and move them to
# appropriate destination folder

# On first month day do
if [ "$month_day" -eq 1 ] ; then
  destination=backup.monthly/$date_daily
else
  # On saturdays do
  if [ "$week_day" -eq 6 ] ; then
    destination=backup.weekly/$date_daily
  else
    # On any regular day do
    destination=backup.daily/$date_daily
  fi
fi

# Move the files
mkdir $destination
mv -v $source/* $destination

# daily revisions
find $LOCAL_Storage/backup.daily/ -maxdepth 1 -mtime +$RETENTION_Daily -type d -exec rm -rv {} \;

# weekly revisions
find $LOCAL_Storage/backup.weekly/ -maxdepth 1 -mtime +$RETENTION_Weekly -type d -exec rm -rv {} \;

# monthly revisions
find $LOCAL_Storage/backup.monthly/ -maxdepth 1 -mtime +$RETENTION_Monthly -type d -exec rm -rv {} \;

# Check for back-ups succeeded or not
if [ ! -f $destination/archive.tgz ]; then
    echo "Subject: [$DOMO_Name] Daily backup failed [Backup failed to create destination]" >> /tmp/mail.txt
    rm /tmp/mail.txt
    exit 1
else
    echo "Subject: [$DOMO_Name] Daily backup succeeded" >> /tmp/mail.txt
    rm /tmp/mail.txt
fi

## Deleting the temp file of the database back-up Domoticz
/bin/rm /tmp/backup.db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Lizard schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Zo te zien gebruik je het 1e script van: https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Die backupped alleen de db.
Je zult het 4e script op die pagina moeten gebruiken.
En het staat er zelfs bij :F
Script to backup to FTP-server (only Domoticz database
Edit: en we draaien weer :)

code:
1
2
3
telegram_scripts_20170319140241.tar.gz
domoticz_scripts_20170319140241.tar.gz
domoticz_20170319140241.db.gz

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 19-03-2017 14:04 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Inmiddels heb ik een Broadlink RM3 mini werkend om IR signalen te leren en te sturen voor aan/uit zetten van bijvoorbeeld de beamer of televisie.

Ik heb echter ook nog een RF afstandsbediening, hier heb ik dus eigenlijk de Broadlink RM pro voor nodig.
Op de fora kom ik echter alleen maar ondersteuning voor de de RM2 pro tegen, weet iemand of de RM3 pro ook ondersteund wordt? Nu ik er toch maar eentje ga bestellen, dan maar meteen de nieuwste natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik gebruik momenteel het volgende Lua script om de windvlaag snelheid in m/s om te zetten naar een dummy humidity sensor in km/h zodat het ook in Blockly uit te lezen en te gebruiken is (nog niet zo'n held met Lua, maar ik probeer het te leren).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
local sensorwu = 'Wind' --sensor from wunderground
local idx = '348' --idx of your virtual humidity sensor
local domoticz_ip = '192.168.178.25:8080' --IP of your Domoticz server

commandArray = {}

if devicechanged[sensorwu] then
   sWindDirectionDegrees, sWindDirection, sWindSpeed, sWindGust, sWindTemperature, sWindFeel = otherdevices_svalues[sensorwu]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
   sWindSpeed = tonumber(sWindGust)*0.36
   print('<b style="color:deepskyblue">Windsnelheid: '..tostring(sWindGust)..' km/h</b>')
   trigger = 'http://'..domoticz_ip..'/json.htm?type=command&param=udevice&idx='..idx..'&nvalue='..tostring(sWindSpeed)..'&svalue=0'
   commandArray['OpenURL'] = trigger
end
return commandArray

Nu wil ik eigenlijk ipv naar een humidity sensor het gewoon naar een windsensor zetten en daar alleen de windgust/windvlaag snelheid plaatsen.
Ik zie dan bij de Domoticz API de volgende json info staan
code:
1
/json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=HUM&svalue=HUM_STAT

Maar hoe krijg ik dit nu in het lua script omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
Ik maak gebruik van de Pilot app om te verbinden met Domoticz. Nu heb ik daar ook de waardes voor Stroom en Gas in staan (USB naar P1 aangesloten op m'n Pi). Alleen ik zie in de waardes in m'n favorieten de gasmeter stand. En niet bijvoorbeeld het dag verbruik of het momentele gebruik. Kan ik daar wat aan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Laatst online: 21-09 22:38
Ik zie iedereen bij de dimmer-scripts het volgende doen:

Calcvalue = dimmerwaarde * 33 , of iets in die richting...

Maar als je daar leds mee aanstuurt, dan zit je bij 1% al op waarde 33 wat bij leds al aardig veel is... En bij hogere waardes van de dimmer hij nauwlijks meer veranderd, voor je ogen dan...

Je kunt beter het bereik logaritmisch laten verlopen, dat doe je zo:

Calcvalue = dimmerwaarde ^ 1.505

Dit geeft een veel natuurlijker beeld voor je ogen en het bereik loopt dan ook netjes tot 1024.

Ik gebruik dit vooral om de ESP's aan te sturen!!! Die gaan tot 1024.

[ Voor 6% gewijzigd door roches op 19-03-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
tozzke schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:50:
[...]

Ik denk het dan :+
Het enige wat ik heb gedaan, is de blocks GOED in elkaar gezet :>
Maak eerst de voorwaarden los en voeg ze pas daarna samen in een and of or
[afbeelding]

Je moet voor elke switch zeggen wat hij moet zijn om te triggeren. Jij stelt dat een switch gelijk moet zijn aan een and-block ipv aan On of Off

duidelijker kan ik het niet maken, sorry
]Oke dat snap ik inderdaad. Ik zit echter het het ''And'' Blokje. Deze moet ik aan bieden kanten gaan schakelen. Ik snap maar niet hoe je deze ''los'' in een blocky kan plaatsen.

Nevermind.. Het is gelukt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 19-03-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Maeslant schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:00:
Sinds kort begonnen met een Domoticz systeem op een Synology DS213+ in combinatie met een Gen5 AEOTEC usb stick.

Omdat de usb poort elke keer wijzigde, heb ik persistent usb toegepast. Echter, dit werkt niet goed bij mij.

In Domoticz krijg ik 2 opties;
1) /dev/ttyACM0
2) /dev/ttyusb-Zstick-5G

Als ik bij hardware mijn Aeotec wil toevoegen dan doet poort /dev/ttyACM0 het wel, de andere poort niet.
Wat kan ik fout gedaan hebben? (ID: 0658 / 0200)
Even een kleine kick, is er iemand met ervaring met de Synology en Persistent USB

Ik heb de hele handleiding gevolgd, alleen bij het schrijven van de file zegt hij dat het path niet bestaat.
Ipv van /etc/udev/rules.d/99-usb-serial.rules gebruik ik /lib/udev/rules.d/99-usb-serial.rules (zoals ik ergens anders gevonden heb).

In de lijst bij Domoticz krijg ik mijn USB poort wel te zien, echter hij is niet gelinkt met het device.

Het systeem vind ik prachtig, maar hier kom ik echt niet uit. Is er iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
MdO82 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:47:
[...]

Met die maandelijkse backup maak je een database backup en een backup van de gehele map neem ik aan ?
En dat is een gecomprimeerde file ?
inderdaad een tar.gz waarin de hele /home/pi directory zit.

Even nog een vraag voor iedereen.

Vandaag de FGS-223 geïnstalleerd.
Deze zou 2 contacten hebben,
Dus op de eerste Q1 wat aangesloten.
Ik gebruik geen handbediende schakelaars daarbij.
Ik krijg een hele lading devices waaronder 2 switchs top dacht ik.
Bij de eerste schakelaar hoor ik helemaal niks.
Bij de 2e wel en hoor ik de FGS-223 schakelen.
Als ik op de B knop druk schakelt deze wel.
Ook als ik met een draadje de S1 verbind word er geschakeld.
Nu het systeem maar op de Q2 gezet en daar werkt het mee.
Maar waarom schakelt de Q1 niet?

Iemand ervaring daarmee?

[ Voor 55% gewijzigd door SpikeHome op 19-03-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 21:05
kipfel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:16:
Ik heb net een milight rgbww lamp aangesloten via de IboxV6.

Ik kan de lamp bedienen, ik kan alleen nog niet vinden hoe ik hem warm wit kan maken. Koud wit en kleuren lukken wel.

Via de app lukt het wel en domoticz staat ingesteld voor rgbww.

Iemand een idee?
Niemand hier ervaring mee?

Het is een rgb+cct lamp trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maeslant schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:40:
[...]

Even een kleine kick, is er iemand met ervaring met de Synology en Persistent USB

Ik heb de hele handleiding gevolgd, alleen bij het schrijven van de file zegt hij dat het path niet bestaat.
Ipv van /etc/udev/rules.d/99-usb-serial.rules gebruik ik /lib/udev/rules.d/99-usb-serial.rules (zoals ik ergens anders gevonden heb).

In de lijst bij Domoticz krijg ik mijn USB poort wel te zien, echter hij is niet gelinkt met het device.

Het systeem vind ik prachtig, maar hier kom ik echt niet uit. Is er iemand die mij kan helpen?
Zoals het hier staat moet het werken:
kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
De symbolic links die dan ontstaan moet je in domoticz gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
SpikeHome schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:41:
[...]

inderdaad een tar.gz waarin de hele /home/pi directory zit.

Even nog een vraag voor iedereen.

Vandaag de FGS-223 geïnstalleerd.
Deze zou 2 contacten hebben,
Dus op de eerste Q1 wat aangesloten.
Ik gebruik geen handbediende schakelaars daarbij.
Ik krijg een hele lading devices waaronder 2 switchs top dacht ik.
Bij de eerste schakelaar hoor ik helemaal niks.
Bij de 2e wel en hoor ik de FGS-223 schakelen.
Als ik op de B knop druk schakelt deze wel.
Ook als ik met een draadje de S1 verbind word er geschakeld.
Nu het systeem maar op de Q2 gezet en daar werkt het mee.
Maar waarom schakelt de Q1 niet?

Iemand ervaring daarmee?
domoticz opnieuw starten werkt het... (of de pi (of wat voor pc dan ook))
domoticz forum

de eerste hit op google.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
MdO82 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:50:
[...]

En het staat er zelfs bij :F

[...]

Edit: en we draaien weer :)

code:
1
2
3
telegram_scripts_20170319140241.tar.gz
domoticz_scripts_20170319140241.tar.gz
domoticz_20170319140241.db.gz
Welke telegram scripts heb je allemaal?
ik wil proberen om meer en meer telegram te gebruiken _/-\o_

Daarnaast wel een probleempje, namelijk:
Als mijn ubuntu server herstart, start hij domoticz ook op.
Browse ik naar mijn domoticz webgui, dan is ie online.
systemctl status domoticz.service geeft aan dat domoticz running is.
Hoe kan het dan dat de webgui niet bereikbaar is?
nu moet ik elke keer een handmatige restart doen, best vervelend.

[ Voor 28% gewijzigd door maomanna op 19-03-2017 20:51 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
kraades schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:04:
[...]

Zoals het hier staat moet het werken:
kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
De symbolic links die dan ontstaan moet je in domoticz gebruiken.
Dat heb ik dus geprobeerd, maar op een of andere manier ziet domoticz wel mijn nieuwe gemaakt poort. Maar de stick blijft op ttyACM0 zitten.

root@NAS:~# udevadm info --name /dev/ttyACM0
P: /devices/platform/fsl-ehci.0/usb1/1-1/1-1.2/1-1.2:1.0/tty/ttyACM0
N: ttyACM0
S: ttyGen5
S: ttyUSB-ZStick-5G
E: BUSNUM=1
E: DEVLINKS=/dev/ttyGen5 /dev/ttyUSB-ZStick-5G
E: DEVNAME=/dev/ttyACM0
E: DEVNUM=3
E: DEVPATH=/devices/platform/fsl-ehci.0/usb1/1-1/1-1.2/1-1.2:1.0/tty/ttyACM0
E: MAJOR=166
E: MINOR=0
E: PHYSDEVBUS=usb
E: PHYSDEVDRIVER=cdc_acm
E: PHYSDEVPATH=/devices/platform/fsl-ehci.0/usb1/1-1/1-1.2/1-1.2:1.0
E: SUBSYSTEM=tty
E: SYNO_INFO_PLATFORM_NAME=qoriq
E: SYNO_KERNEL_VERSION=2.6
E: USEC_INITIALIZED=542808

Op een of andere manier koppelt hij hem niet juist.

[ Voor 41% gewijzigd door Maeslant op 19-03-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maeslant
Hoe zien je links er nu uit dan? Alle aangegeven links zijn wel aanwezig?
ls -las /dev

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
jacquesmulders schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:08:
[...]

domoticz opnieuw starten werkt het... (of de pi (of wat voor pc dan ook))
domoticz forum

de eerste hit op google.....
Ja die heb ik ook gezien.
Maar heb al eens gereboot en exculde/include gedaan.
Ook de config/fibaro/fgs223.xml gewijzigd volgens de link van die url die je gaf
En die gaf de oplossing tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
kraades schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:02:
@Maeslant
Hoe zien je links er nu uit dan? Alle aangegeven links zijn wel aanwezig?
ls -las /dev
Die link wordt niet juist gemaakt volgens mij.
0 crw-rw-rw- 1 root root 5, 0 Mar 19 20:53 tty
0 crw------- 1 root root 166, 0 Mar 19 21:03 ttyACM0
0 lrwxrwxrwx 1 root root 9 Mar 19 20:49 ttyGen5 -> snd/timer
0 crw------- 1 root root 4, 64 Jan 1 1970 ttyS0
0 crw------- 1 root root 4, 65 Mar 19 20:49 ttyS1
0 crw------- 1 root root 4, 66 Jan 1 1970 ttyS2
0 crw------- 1 root root 4, 67 Jan 1 1970 ttyS3
0 lrwxrwxrwx 1 root root 9 Mar 19 20:49 ttyUSB-ZStick-5G -> snd/timer

Ik neem aan dat hier namelijk ipv snd/timer ttyACM0 moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maeslant
Hm, ik had eerder zoiets verwacht:
DS715> udevadm info --name /dev/ttyUSB0 --attribute-walk | grep product
    ATTRS{product}=="RFXtrx433"
    ATTRS{product}=="USB2.0 Hub"
    ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller"
DS715> udevadm info --name /dev/ttyUSB1 --attribute-walk | grep product
    ATTRS{product}=="P1 Converter Cable"
    ATTRS{product}=="USB2.0 Hub"
    ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller"
DS715> cat /lib/udev/rules.d/50-tty-serial.rules
SUBSYSTEM!="tty", GOTO="tty_end"
ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{product}=="RFXtrx433", SYMLINK+="ttyUSB21"
ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{product}=="P1 Converter Cable", SYMLINK+="ttyUSB22"
LABEL="tty_end"
DS715> ls -las /dev/ttyUSB*
   0 crw-rw-rw-    1 root     root      188,   0 Jul 11 09:21 /dev/ttyUSB0
   0 crw-rw-rw-    1 root     root      188,   1 Jul 11 09:19 /dev/ttyUSB1
   0 lrwxrwxrwx    1 root     root             7 Jul 11 09:20 /dev/ttyUSB21 -> ttyUSB0
   0 lrwxrwxrwx    1 root     root             7 Jul 11 09:19 /dev/ttyUSB22 -> ttyUSB1
DS715>

Je rules zijn wel in orde?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Joop schreef op zondag 19 maart 2017 @ 01:48:
[...]

Zelfde error, maar verschillende oorzaken.

In de eerste twee voorbeelden krijgt tempNeed geen waarde. Dat komt zo te zien doordat je quotes vergeet rond SetWoonkamer. Althans, het script verwacht daar de naam van een device, en dan tussen quotes. Maar aan de naam SetWoonkamer te zien is dat niet de naam van het device? Een regel lager zo te zien zelfde issue met TempWoonkamer.

In het tweede voorbeeld heeft devicechanged geen waarde. devicechanged heeft echter alleen een waarde als het event (script) wordt gestart door een gewijzigde device status. Als een script wordt gestart o.b.v. tijd of een user variabele is devicechanged onbekend/leeg. Je moet je script waarschijnlijk op type Device zetten, zodat deze alleen wordt gestart bij een device status change, en niet elke minuut (o.b.v. tijd).
Joop, bedankt voor je antwoorden. Deze hebben me al weer iets verder gebracht. Heb het verwarming script nu tot het volgende gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
local tempNeed  = tonumber(otherdevices_svalues['SetWoonkamer']) 
local tempHum = tonumber(otherdevices_temperature['TempWoonkamer'])

if setLevel < 0 then
      setLevel = 0
   end

if setLevel == 0 then
      setLevel = 10
   end   

if setLevel >= 0 and setLevel < 50 then
      setLevel = 25
   end   

if setLevel >= 50 and setLevel < 100 then
      setLevel = 75
   end   

if setLevel >= 100 then
      setLevel = 100
   end   

print ("Status1: "..tempNeed)
print ("Status2: "..tempHum)
print ("Status3: "..setLevel)

commandArray[#commandArray+1] = { ['WoonkamerLevel'] = 'Set Level' ..setLevel }

Dit geeft nu de volgende melding:
code:
1
2
3
4
2017-03-20 08:26:48.723 LUA: Status1: 20
2017-03-20 08:26:48.723 LUA: Status2: 19.200000762939
2017-03-20 08:26:48.723 LUA: Status3: 75
2017-03-20 08:26:48.723 Error: EventSystem: in Verwarming 1: [string "..."]:31: attempt to get length of global 'commandArray' (a nil value)

De eerste regel in het script is trouwens een lege regel. Als ik die weg haal dan veranderd de foutmelding in:
code:
1
2
3
4
2017-03-20 08:29:48.720 LUA: Status1: 20
2017-03-20 08:29:48.720 LUA: Status2: 19.200000762939
2017-03-20 08:29:48.720 LUA: Status3: 75
2017-03-20 08:29:48.721 Error: EventSystem: in Verwarming 1: [string "local tempNeed = tonumber(otherdevices_svalu..."]:30: attempt to get length of global 'commandArray' (a nil value)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 14:12
Hopelijk dat iemand mij op de goede weg kan helpen...

Ik ben zoekende om een timer aan te maken. Nu heb ik gelezen dat dit mogelijk moet zijn door een dummy switch en onder timer dit in te regelen. Echter lukt het mij niet om een timer aan te maken van bijvoorbeeld 5 minuten.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Ik weet niet precies hoe je dit wilt gaan gebruiken, maar als je een dummy switch aanmaakt kun je 'on delay' en 'off delay' instellen. Via lua of blockly kun je dit dan weer koppelen aan de switch die je om wilt zetten met een timer. Zoiets als dit: http://www.domoticz.com/f...&p=14415&hilit=pir#p14415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik probeer in domoticz een script te laten draaien om de meterstanden automatisch naar mindergas.nl te sturen. (scheelt weer €7,- per jaar :) ) Ik heb gebruik gemaakt van https://www.domoticz.com/wiki/Mindergas.nl

Er staat echter als er een wachtwoord voor Domoticz wordt gebruikt dan moet je 127.0.0.* toevoegen. Domoticz draait bij mij op 192.168.1.8. ik heb dus 192.168.1.* toegevoegd.

Het script lukt echter niet als ik het wachtwoord er op laat staan. Als ik het wachtwoord verwijder dan lukt het wel.

In deel 2 van dit topic wel een paar richtlijnen gevonden maar de scripts waarnaar verwezen is staan niet meer online.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb nu het wachtwoord er weer afgehaald. Ik had dit erop omdat ik ook van buitenaf domoticz wilde benaderen maar dit heb ik nu ook uitgezet.

Edit: Bedankt guyverschuere _/-\o_ , het werkt nu wel!

[ Voor 3% gewijzigd door Pos2007 op 20-03-2017 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dan dit in: 127.0.0.1,192.168.1.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
roches schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:17:
Je kunt beter het bereik logaritmisch laten verlopen, dat doe je zo:
Calcvalue = dimmerwaarde ^ 1.505
Dit geeft een veel natuurlijker beeld voor je ogen en het bereik loopt dan ook netjes tot 1024.
Complimenten roches , dit werkt inderdaad veel mooier.

Is er misschien iemand die een oplossing weet om de dimmerstand in het geheugen te houden als ik op de uitknop van de dimmer druk (in Domoticz) .
Als de stand op bv.50% staat en ik op de uitknop druk , de lamp uit gaat
Het probleem is als ik de uitknop weer aan druk de lamp uit blijf omdat "0" de laatste waarde is en de slider op 50% staat.
Ik moet dan weer eerst de slider bewegen alvorens de lamp aan gaat.
Het mooiste zou zijn als deze in het geheugen word gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo allemaal,
ik wil graag mijn rpi om gaan bouwen naar een mediacenter en hem dus achter de tv gaan hangen. Daarbij wil ik ook domoticz blijven gebruiken. Kunnen jullie mij iets aanraden wat ik dan het beste kan gaan gebruiken?
Wil het liefste geen extra kosten maken en de rpi word uitgerust met een usb hdd voor films en mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopGraaf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10-2023
Hallo Iedereen,

Afgelopen zaterdag mijn P1 kabel (USB versie) binnen gehad, YES.

Domoticz geinstalleerd op de RPI-2 alles aangesloten op de Kaifa meter.
En werken als een sneltrein. Ik zie de grafieken van het dag elektriciteits verbruik.

Kan ik de dag waardes ook van uit Domoticz versturen naar MQTT en dan naar een MySQL db?
Zodat ik de dag gegevens langer kan opslaan?

Moet ik daarvoor "MQTT Client Gateway with LAN interface" gebruiken ??? 8)7

Of is mijn andere optie om het via json te doen? Middels een python script dat verbind met de MySQL db?

/json.htm?type=graph&sensor=counter&idx=IDX&range=day

Iemand een advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Johnnygo schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:33:
[...]

Joop, bedankt voor je antwoorden. Deze hebben me al weer iets verder gebracht. Heb het verwarming script nu tot het volgende gemaakt:
[..]
Dit geeft nu de volgende melding:
code:
1
2
3
4
2017-03-20 08:26:48.723 LUA: Status1: 20
2017-03-20 08:26:48.723 LUA: Status2: 19.200000762939
2017-03-20 08:26:48.723 LUA: Status3: 75
2017-03-20 08:26:48.723 Error: EventSystem: in Verwarming 1: [string "..."]:31: attempt to get length of global 'commandArray' (a nil value)

De eerste regel in het script is trouwens een lege regel. Als ik die weg haal dan veranderd de foutmelding in:
code:
1
2
3
4
2017-03-20 08:29:48.720 LUA: Status1: 20
2017-03-20 08:29:48.720 LUA: Status2: 19.200000762939
2017-03-20 08:29:48.720 LUA: Status3: 75
2017-03-20 08:29:48.721 Error: EventSystem: in Verwarming 1: [string "local tempNeed = tonumber(otherdevices_svalu..."]:30: attempt to get length of global 'commandArray' (a nil value)
Vervang die laatste regel eens door:

code:
1
2
3
commandArray = {}
commandArray['WoonkamerLevel']='Set Level '..setLevel
return commandArray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Delchrys schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:53:
Hallo allemaal,
ik wil graag mijn rpi om gaan bouwen naar een mediacenter en hem dus achter de tv gaan hangen. Daarbij wil ik ook domoticz blijven gebruiken. Kunnen jullie mij iets aanraden wat ik dan het beste kan gaan gebruiken?
Wil het liefste geen extra kosten maken en de rpi word uitgerust met een usb hdd voor films en mp3.
Zeker van dat je die weg wil inslaan om amper €50 te besparen?
Laat je Domoticz pi snel voor wat hij is en koop je een nieuwe Pi3 voor mediaplayer met libreelec oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
De rpi2 heeft bijna niets te doen, doet nu alleen maar de elektra en gasmeter loggen, verder niets. dus vond het zonde van de potentie van de rpi2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Laatst online: 21-09 22:38
19roland70 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Complimenten roches , dit werkt inderdaad veel mooier.

Is er misschien iemand die een oplossing weet om de dimmerstand in het geheugen te houden als ik op de uitknop van de dimmer druk (in Domoticz) .
Als de stand op bv.50% staat en ik op de uitknop druk , de lamp uit gaat
Het probleem is als ik de uitknop weer aan druk de lamp uit blijf omdat "0" de laatste waarde is en de slider op 50% staat.
Ik moet dan weer eerst de slider bewegen alvorens de lamp aan gaat.
Het mooiste zou zijn als deze in het geheugen word gezet.
Hier mijn script om de dimmers te bedienen.
Je moet twee variabelen maken (Instellingen, Meer Opties, Gebruikersvariabelen) zijnde:

DimmerOnOff als Integer
LastDimmer als Integer

Bij mij staat er nog een nummer achter omdat ik meerdere dimmers heb....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
SD = string

commandArray = {}

if devicechanged["Fauteuils"] then
 if otherdevices['Fauteuils'] == "Off" and uservariables['DimmerOnOff_134'] == 0 then
    commandArray['OpenURL'] = 'http://192.168.2.134/control?cmd=PWM,14,0';
    commandArray['Variable:DimmerOnOff_134'] = "1";
    print("Dimmer UIT");
  elseif otherdevices['Fauteuils'] == "On" and uservariables['DimmerOnOff_134'] == 1 then
      SD = 'http://192.168.2.134/control?cmd=PWM,14,' .. tostring(math.floor(uservariables['LastDimmer_134']^1.505));
      commandArray['OpenURL'] = SD;
      commandArray['Variable:DimmerOnOff_134'] = "0";
      print("Dimmer AAN");
  elseif otherdevices['Fauteuils'] ~= "Off" and otherdevices['Fauteuils'] ~= "On" then      
      commandArray['Variable:LastDimmer_134'] = tostring(otherdevices_svalues['Fauteuils']);
    --  print (uservariables['LastDimmer']);
      SD = 'http://192.168.2.134/control?cmd=PWM,14,' .. tostring(math.floor(otherdevices_svalues['Fauteuils']^1.505));
      commandArray['OpenURL'] = SD;
      commandArray['Variable:DimmerOnOff_134'] = "0";
    --  print ("SD = " .. SD);
      print ("Fauteuils waarde veranderd ", tostring(math.floor(otherdevices_svalues['Fauteuils']^1.505)));
 end
end

-- tostring(otherdevices_svalues['Dimmer_128'] * 10)

return commandArray

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandoedel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
Ik zie het volgende patroon bij mijn cpu gebruik van mijn raspberry 2.
van 2 % oplopend naar 20% in ongeveer 4 uur en dit steeds herhalend.
Ik heb Domoticz en een logging van zonnepanelen draaien.
Hoe kan ik ontdekken waardoor dit zo oploopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het maar 4 uur duurt, makkelijk.
Alle hardware uitschakelen, alle scripts uitschakelen.
Een voor een hardware inschakelen, een voor een scripts inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandoedel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
Gaan ik proberen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb een zonneboiler/collector en die stuur ik aan via een Raspberry Python script.
Bestaande uit een Temperatuurmeter op de collector + temperatuurmeter in de boiler + RPI + Relais. Als de collector temp hoger is dan de boiler dan word een gpio port opengezet waar een relais op is aangesloten, die weer de pomp met glycol aanzet. Dit alles tot een veilige temperatuur van 70 graden in ed boiler. (mijn Cv verwamt me water tot max 65)

Dit script wil ik vervangen door een Domoticz blockly script, deels omdat python script wat crash gevoelig is.

Gezien een kokende boiler geen goed plan is, zeker in huis met kinderen, en ik toch enig sinds dyslectisch ben, ben ik wat onzeker, kan iemand met kennis onderstaande blockly bekijken op veiligheid en functionaliteit ?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f7Lcyv/zonnecollectorpomp.jpg

"Is your mother proud of you ?"

Pagina: 1 ... 22 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.