Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:31
Robbie T schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:15:
Ik ben aan het stoeien met Blockly en heb zojuist mijn eerst "block" gemaakt. De bedoeling is als volgt:
Als het tussen 07.00 en 19.00 is en mijn vriendin en ik zijn voor een periode van 30 minuten niet verbonden met Wifi, zet dan de thermostaat op 17 graden.

Om te zien of alles werkt heb ik er momenteel ook nog een melding aangehangen naar Pushover. Klopt onderstaande block zoals ik deze heb gemaakt of mis ik iets?

klikbaar voor groter
[Afbeelding]
Hmm, nee, je blockly klopt niet.
Zoek eens wat voorbeelden van andere blockly's op, want eerlijk gezegd is er zoveel mee mis dat duidelijk is dat je nog wat basiskennis mist.

Het begin gaat goed, tussen 7 en 19 heb je juist ingesteld. Het bepalen of iemand met wifi verbonden is zal je per gebruiker moeten doen, dus Marleen@thuis = off AND Rob@home = off. Om te bepalen of dit langer dan een half uur is kan je niet het blokje time gebruiken, want dit gaat juist over de werkelijke tijd. Je vraagt nu het systeem of het 30:00 uur is, deze tijd bestaat natuurlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Heeft Controlicz het originele username/password van je Google (Home) account nodig om toegang te kunnen krijgen tot Google Home?

En dus ook nog eens Domoticz open zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 16:52

Pixelmagic

Ubergeek

AWST6000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:56:
Heeft Controlicz het originele username/password van je Google (Home) account nodig om toegang te kunnen krijgen tot Google Home?

Ik snap wat je bedoeld, heb sinds het weekend ook een Google home mini en wil ook mijn Domoticz kunnen sturen er mee. Gebruik op dit moment geen accounts in Domoticz en heb hem zeker niet open staan naar buiten. Vind het allemaal nogal een risico eerlijk gezegd.

Zit er nu aan te denken om dmv IFTTT een webhook te laten lopen naar mijn Apache (https) server en deze dmv een api key en whitelisten van specifieke devices berichten door te laten sturen naar de interne Domoticz.
Naar mijn gevoel heb ik daar in ieder geval zelf controle over welke devices er geschakeld worden, geef geen enkel device status vrij op het internet en laat de communicatie secure verlopen.

Tegelijk ben ik op geen enkele manier een security expert dus vind het erg lastig in te schatten of het ook echt veilig is....

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 15:03

1. Ja, domoticz moet natuurlijk wel van buitenaf bereikbaar zijn!
  2. Je maakt een Controlicz account aan
  3. Je maakt een extra domoticz user aan en wijst devices aan deze account toe.
  4. Voeg de aangemaakte user in bij Controlicz en test of je je devices ziet.
  5. Vanuit Google Home, voeg je Controlicz toe, zoals je bijv ook andere services als NEST toevoegd. Je vult dus geen Google gegevens in bij Controlicz

[ Voor 10% gewijzigd door DarkAllMan op 28-11-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-04 20:47
Knielen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:44:
[...]

Zoek eens wat voorbeelden van andere blockly's op, want eerlijk gezegd is er zoveel mee mis dat duidelijk is dat je nog wat basiskennis mist.
Hmm, ik zie al aankomen dat je verder uit wil breiden... Als je toch nog blockly moet leren zou ik eens naar dzvents kijken. Ik vind het ook als niet programmeur veel handiger en het resultaat is beter voorspelbaar. Blockly's is toch meer trial and error. Ik ben ook ooit met blockly begonnen. :D
Bovendien kan er met dzvents meer.

[ Voor 3% gewijzigd door DjAntoon op 28-11-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22
[...]

Het begin gaat goed, tussen 7 en 19 heb je juist ingesteld. Het bepalen of iemand met wifi verbonden is zal je per gebruiker moeten doen, dus Marleen@thuis = off AND Rob@home = off. Om te bepalen of dit langer dan een half uur is kan je niet het blokje time gebruiken, want dit gaat juist over de werkelijke tijd. Je vraagt nu het systeem of het 30:00 uur is, deze tijd bestaat natuurlijk helemaal niet.
Dank. Inmiddels weer een aantal aanpassingen gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2SZfL3n/2018-11-28-13-27-00-Domoticz.png

Ik weet niet goed hoe ik moet aangeven dat het 30 minuten pas moet veranderen (voor testen staat het nu op 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik zal wel niet goed lezen of zoeken maar ik heb veel moeite met mijn Yeelight toe te voegen aan mijn Domoticz (Synology). Heb Domoticz geupdate (v 4.97) en Python geupdate naar versie 3. Ze zitten in dezelfde ip-range (192.168.0.---). Toch kan ik op 'toevoegen' blijven drukken onder hardware maar er gebeurt niks.

Het lijkt er een beetje op dat alleen zaken verbonden via USB gekozen kunnen worden. iemand enig idee?

Of duurt het even voordat Lan-control op de yeelight ingeschakelt wordt nadat je dat aangeeft in de app?

Nevermind. Ik heb het thema veranderd en toen laadde de pagina helemaalniet meer. Toen in IE geopent (!) en daar kon ik hem gewoon toevoegen.

[ Voor 23% gewijzigd door thejoker80 op 28-11-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 10:53
misschien een simpele vraag, maar is er een mogelijkheid om een knop/schakelaar in domoticz te beveiligen met bv. een pincode?
dus alleen te bedienen na ingave pin?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
anconakip schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:42:
misschien een simpele vraag, maar is er een mogelijkheid om een knop/schakelaar in domoticz te beveiligen met bv. een pincode?
dus alleen te bedienen na ingave pin?
Dat is mogelijk:
Setup - Settings - System - Light/Switch protection, hier een ww of pin invullen. Daarna op de betreffende switch het Protected vinkje inschakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:01

Ik gebruikte ook Controllicz totdat ik de Kappelt gBridge tegen kwam. Hiermee kun je Ok Google commandos omzetten in mqtt berichtjes. Met deze berichtjes heb ik mijn devices in Domoticz kunnen aansturen door een Domiticz Plugin te schrijven: https://github.com/giejay/domoticz-gbridge-plugin.

Een kwestie van account aanmaken op https://gbridge.kappelt.net/register. De plugin inladen in Domoticz en je gegevens invullen. Tot slot je devices die je wil besturen met Google Home de descriptie 'gBridge' geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:37
@Toppe bedankt voor je uitleg. Is mij nu duidelijk.

Ik ben het met je eens wbt de devices in Domoticz. Gebruik Domoticz denk ik nu al 3-4 jaar en ik heb de bak met devices nog nooit begrepen. Dit is één van de redenen dat ik al een tijdje sterk twijfel om van Domoticz af te stappen.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Lizard schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:34:
Voor het 1e woord day op de 3e regel mist een ; ?
Dat zit in de andere ook niet zag ik net, en die werkt wel gewoon.
Heb het er net bijgezet, maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

[...]

. Het bepalen of iemand met wifi verbonden is zal je per gebruiker moeten doen, dus Marleen@thuis = off AND Rob@home = off.
Hoe kun je in domoticz detecteeen of iemand verbonden is met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:31
Zie hier , maar zoals ook al vaak in dit topic besproken is het geen betrouwbare methode om je aanwezigheid te detecteren. Ik weet niet hoe @Robbie T dit heeft opgelost, ik ging er van uit dat hij dit gekoppeld had aan de dummy switches die hij benoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Knielen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:08:
Zie hier , maar zoals ook al vaak in dit topic besproken is het geen betrouwbare methode om je aanwezigheid te detecteren. Ik weet niet hoe @Robbie T dit heeft opgelost, ik ging er van uit dat hij dit gekoppeld had aan de dummy switches die hij benoemt.
Ik laat de status uitlezen vanuit de Unifi software. Vooralsnog voor mij de makkelijkste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:01
sander817 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:56:
[...]

Hoe kun je in domoticz detecteeen of iemand verbonden is met wifi?
Ik gebruik nu zon 2 jaar deze library: https://github.com/thijsdebets/networkdetectz

Deze kan het op basis van mac-adres (dit gebruik ik), bluetooth of ip. Mijn modem is niet heel betrouwbaar kwa bijhouden van mijn statische ip's dus dan is een scan op basis van macadres een stuk betrouwbaarder. Werkt erg snel, meestal op de minuut nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
joostnl schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:21:
En dat de gateway en alarm geluid en rood gaat knipperen.
Misschien is dit wel uit te zetten

[...]
Hier heb je geen last van neem ik aan met de zigbee2mttq stick?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Camiel
  • Laatst online: 23-04 15:27
Robbie T schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:34:
[...]

Ik laat de status uitlezen vanuit de Unifi software. Vooralsnog voor mij de makkelijkste methode.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb er nog niet echt duidelijke info over kunnen vinden..

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 13:53
Ik heb een Qubino Din Dimmer geïnstalleerd. Deze werkt, ik kan hem ook dimmen vanuit Domoticz. De response snelheid is alleen niet erg hoog. Is dit nog aan te passsen? Het duurt zeker 2 seconden voor de dimmer daadwerkelijk gaat dimmen.

In dit topic kon ik geen oplossing vinden :).

• Robbie T
rspoe schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:54:
Ik heb een Qubino Din Dimmer geïnstalleerd. Deze werkt, ik kan hem ook dimmen vanuit Domoticz. De response snelheid is alleen niet erg hoog. Is dit nog aan te passsen? Het duurt zeker 2 seconden voor de dimmer daadwerkelijk gaat dimmen.

Ik heb deze stappen gevolgd:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=24453

Waarbij ik een virtuele switch heb aangemaakt voor elke telefoon die ik uitgelezen wil hebben. Dit is een simpele aan/uit schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:51
Knielen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:08:
Ik doe aanwezigheid dmv Apple HomeKit, daar heb je een tabblad Automatisering.
Als ik locatie X verlaat zet HomeKit een virtuele switch uit, en idem voor aankomst.

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 22:38
Camiel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:03:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb er nog niet echt duidelijke info over kunnen vinden..
Kijk hier even.

heb dit zelf ook draaien en werkt al denk 2 jaar vlekkenloos.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:13
luigi87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:57:
[...]

Kijk hier even.

Ik gebruik Life360 (in combinatie met de Python Plug in die te vinden is op het Domoticz forum), en moet zeggen dat deze App erg stabiel en snel werkt. IFTTT of andere Apps zijn vaak laat met het triggeren, waardoor ik thuis kom zonder dat Domoticz zich er bewust van is en ik dus foutieve meldingen krijg van de PIRs die beweging detecteren.

[ Voor 12% gewijzigd door l00pz op 29-11-2018 13:53 ]

• _trickster_
  • Laatst online: 16:07
Ik heb zojuist in de instalatie bij mijn ouders 3 dimmers vervangen door 3 Fibaro Dimmer 2 modules, dit in combinatie met voor elk een Dubbele pulsschakelaar ( Rolling Shutter ).
Ik heb de Parameter Double-Click 100% uitzet, en de Scene optie aangezet.
Nu heb ik in Domoticz wel de switches gevonden voor S2 DoubleClick bijvoorbeeld maar weet iemand ook of de DoubleClick op S1 ook binnen (kan) Krijgen ?
Ik weet dat er op S2 ook een 3-times Click is, en ook een Hold/Release, al zijn die laatste 2 voor mij niet echt handig om te gebruiken omdat de dimmer staat op Rolling Shutter.
Iemand hier ervaring mee ? uit de Documentatie kom ik naar mijn idee tegenstrijdige dingen tegen.
Pino112 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:44:
[...]

Ik doe aanwezigheid dmv Apple HomeKit, daar heb je een tabblad Automatisering.
Als ik locatie X verlaat zet HomeKit een virtuele switch uit, en idem voor aankomst.
De beste manier die er is :P alleen geen handige keuze als je Android hebt...

Heb de laatste tijd trouwens wel vertraging tussen Domoticz en HomeKit, had een vertraging van 10 minuten met goodnight maar ook die doet het niet meer

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-04 20:09

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

rspoe schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:54:

is hij goed geleerd in je wave mesh netwerk?
Meestal een issue met niet goed geleerd.. Qubino's vaker last van..
Screendump?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08

DizzyWeb

Ondertiteld

[...]

Kijk hier even.

Er is ook een oure dzVents versie:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=24453

Gisteren eens in domoticz gegooid en lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56
Dylantje2 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:49:
[...]

is hij goed geleerd in je wave mesh netwerk?
Meestal een issue met niet goed geleerd.. Qubino's vaker last van..
Screendump?
ow is dat.
Heb net vorige week een Qubino gekocht met temperatuur sensor en merk dat de temperatuur sensor er vaak uit ligt, schakelaar werkt wel.
Maar als je aan de hand van die temp dingen wilt laten schakelen is dat niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camiel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:03:
[...]

Heb al veel type's getest maar nu inmiddels overgaan naar iDetect en zit uitstekend in elkaar. en configureren is bijzonder goed verzorgd. Je hoeft geen dummy, home en override knoppen aan te maken. De plugin maakt deze zelf aan.

Bij de meeste plugin had ik toch wisselende resultaten dat een toestel soms toch was afgemeld en paar minuten laten weer aangemeld terwijl deze op tafel lag.

De kracht van deze plugin is dat als je router/AP wordt ondersteunt de wifi chipset herkend en deze direct gebruikt. Hoe dat precies werkt geen idee maar het werkt >:)

Zelf gebruik ik dit icm met 3x een Unifi AP en SHH verbindingen en de plugin scant de 3 AP direct zonder tussenkomst van de router.

Hoe je dit speciaal voor de Unifi instelt heb ik daar beschreven omdat het mij ook een tijdje gekost heeft voor ik het werkend had icm SHH. https://www.domoticz.com/...t=20467&start=420#p197905

Nu is elke omgeving weer anders en waar iets bij de een goed werkt werkt dit bij een andere niet lekker. Nu heb je er een aantal om te testen en kom je er snel achter welke het beste werkt in jouw omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Furiousz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:54:
....
Nou volg ik al een poosje het zigbee2mqtt project en ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, een CC2531 usb heb ik net besteld. Het lijkt mij dat als alle Xiaomi knoppen via MQTT werken ik af ben van de problemen die ik nu heb.... Zijn er hier meer mensen die overgestapt zijn van de Xiaomi hub naar zigbee2mqtt?

Wat relevante links m.b.t. Zigbee2mqqt:

https://gadget-freakz.com/diy-zigbee-gateway/
https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki
https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki/Supported-devices
Ik zit daar ook naar te kijken om te bouwen, heel ingewikkeld is het volgensmij niet. Enige wat ik wel graag wil hebben is een behuizing voor de dongle, echter daar zie ik alleen 3d print modellen van, ik heb geen 3d printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duncanvdlinden schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:24:
[...]

Ik zit daar ook naar te kijken om te bouwen, heel ingewikkeld is het volgensmij niet. Enige wat ik wel graag wil hebben is een behuizing voor de dongle, echter daar zie ik alleen 3d print modellen van, ik heb geen 3d printer.
Misschien dat dit wat voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
l00pz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:46:
[...]

Ik gebruik Life360 (in combinatie met de Python Plug in die te vinden is op het Domoticz forum), en moet zeggen dat deze App erg stabiel en snel werkt. IFTTT of andere Apps zijn vaak laat met het triggeren, waardoor ik thuis kom zonder dat Domoticz zich er bewust van is en ik dus foutieve meldingen krijg van de PIRs die beweging detecteren.
Hoe lang heb je dit nu draaien dan?
Want het dectectie via de Unify werkt heel erg stabiel, alleen is die soms wat later met je aanwezig melden. Vaak als je al bellend binnen komt in huis.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56
luigi87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:49:
[...]

Want het dectectie via de Unify werkt heel erg stabiel, alleen is die soms wat later met je aanwezig melden. Vaak als je al bellend binnen komt in huis.
Begrijp ik het goed dat je voor Unify een windows bak moet laten draaien??

Overigens ik gebruik nu Pilot wat voor mij goed werkt maar bij mijn vrouw wisselend

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:42
Ik ben ook begonnen met het inrichten van mijn domotocz omgeving i.c.m sonoff S20 schakelaars die tussen mijn lampen zitten.

Echter wil ik hiervoor een Blocky schema inrichten zodat bij zonsondergang / opkomst en een paar If statements mijn lampen geschakeld worden, het zijn er 3.
Alleen kan ik dit niet als een groep koppelen in blocky, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/v1cNCMF/2018-11-30-09-37-09-Domoticz.png

Hoe kan ik de 3 lampen (TV,kast en kamer) in 1 groep verwerken in het blocky schema, ik heb ook al geprobeerd om schakel groepen en scenes aan te maken maar dit kan ik helaas niet koppelen in het blocky schema.

[ Voor 5% gewijzigd door bd-casemod op 30-11-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:29
Gisteren heb ik mijn P1 Kabel ontvangen voor mijn ISKRA 550 slimmemeter.
Kabel gekocht op Aliexpress en werkte direct op mijn Raspberry Pi Zero W met Domoticz (Slave)
http://www.aliexpress.com...is-Dutch/32945187155.html

Direct aangesloten, hardware goed ingesteld binnen domoticz zoals in de wiki beschreven staat en vanochtend werkte alles nog steeds!

Ik heb een piek-dal/dag-nacht regeling. Op mijn slimme meter kan ik beide gegevens zien. Op de "Devices" pagina zie ik ook beide waardes onder de regel "Data"
Voorbeeld van de data die ik zie; 870718;1033277;0;0;312;0

Helaas zie ik bij "Utility" alleen;
- Huidige verbruik (312)
- Totaal vandaag
- Totaal meter (nacht+dag = 870+1033 = 1903)

Mijn vraag;
Kan ik twee extra Divices aanmaken met alleen het totaal piek/dag verbruik en dal/nacht verbruik?
Dus een losse 870 en een losse 1033 waarde?

Ik heb zelf al gezocht en denk dat het met een script moet gaan gebeuren. Maar nog geen resultaten.

--edit--

Ben nu aan het kijken of grafana dit voor mij kan oplossen. Betekend wel een extra interface.

--edity--

Misschien kan ik hier iets mee;
https://ehoco.nl/gecombineerde-sensor-in-domoticz-splitsen/

Of ik moet eindelijk DZvents leren;
https://www.domoticz.com/..._scripting#P1_Smart_meter

[ Voor 13% gewijzigd door RedRayMann op 30-11-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
bd-casemod schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:40:
Ik ben ook begonnen met het inrichten van mijn domotocz omgeving i.c.m sonoff S20 schakelaars die tussen mijn lampen zitten.

Echter wil ik hiervoor een Blocky schema inrichten zodat bij zonsondergang / opkomst en een paar If statements mijn lampen geschakeld worden, het zijn er 3.
Alleen kan ik dit niet als een groep koppelen in blocky, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
[Afbeelding]

Hoe kan ik de 3 lampen (TV,kast en kamer) in 1 groep verwerken in het blocky schema, ik heb ook al geprobeerd om schakel groepen en scenes aan te maken maar dit kan ik helaas niet koppelen in het blocky schema.
Je maakt in Domoticz eerst een groep aan waar die drie S20's inzitten. Vervolgens maak je een blockly en selecteer je daar de groep welke je hebt aangemaakt.
If: sunset
Then: groep S20..... (groep staat niet tussen je devices natuurlijk, maar verder onder in de lijst bij: group/Scene)

Trouwens als je alleen wil schakelen met sunset en sunrise, dan moet je niet die 'and time=' erbij doen.

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 30-11-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
vwtune schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:02:
[...]

Je maakt in Domoticz eerst een groep aan waar die drie S20's inzitten. Vervolgens maak je een blockly en selecteer je daar de groep welke je hebt aangemaakt.
If: sunset
Then: groep S20.....

Trouwens als je alleen wil schakelen met sunset en sunrise, dan moet je niet die 'and time=' erbij doen.
Ja dat dacht ik dus ook, echter helaas kan ik nergens die groep selecteren in het blocky schema.

Ik heb ze nu handmatig als 3 devices gekoppeld, ga nu testen of dit goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
bd-casemod schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:06:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook, echter helaas kan ik nergens die groep selecteren in het blocky schema.

Ik heb ze nu handmatig als 3 devices gekoppeld, ga nu testen of dit goed werkt.
Groep slecteer je links in je menu van blockly bij group/scene: https://goo.gl/images/52TQCV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
bing69 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:34:
[...]

Begrijp ik het goed dat je voor Unify een windows bak moet laten draaien??

Overigens ik gebruik nu Pilot wat voor mij goed werkt maar bij mijn vrouw wisselend
Nope gewoon unify op een RPI zetten, naast je Domoticz bijv.
Zoals hier

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
vwtune schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:08:
[...]

Groep slecteer je links in je menu van blockly bij group/scene: https://goo.gl/images/52TQCV
Ik zie het inderdaad 8)7 heb het aangepast, vanavond de ultieme test of ze aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Laatst online: 13:13
luigi87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:49:
[...]

Heb dit toch wel al een half jaartje draaien denk ik. Ik heb een Circle van ongeveer 500M rondom het huis ingesteld. Bijkomend voordeel is dat je meerdere Circles kunt maken, en in Domoticz een Text Switch gemaakt wordt waardoor je bijvoorbeeld ook triggers kan maken wanneer je van kantoor vertrekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

mmm Unify... werkt dat helemaal in Domoticz?
Iemand misschien ook de camera's zichtbaar? En de ervaring ermee?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 12:57
Dylantje2 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:54:
mmm Unify... werkt dat helemaal in Domoticz?
Iemand misschien ook de camera's zichtbaar? En de ervaring ermee?
Ik gebruik mijn Unifi G3 cam ook in Domoticz ja. Werkt prima. Bij afwezigheid thuis, gaat Unifi opnemen op beweging in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

loyske schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:02:
[...]
Ik gebruik mijn Unifi G3 cam ook in Domoticz ja. Werkt prima. Bij afwezigheid thuis, gaat Unifi opnemen op beweging in de tuin.
Zou je dit toe kunnen lichten? Met bridge of home station oid?
Of alleen de camera??
Ik snap eigenlijk niet goed Unifi met Domoticz praat..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 12:57
De Cams werken met Unifi Video (controller zeg maar) die ik heb draaien op servertje. Vanuit Domoticz doe ik via https een API call die dan zorgt dat de Cam gaat opnemen of niet.

Unifi netwerkcomponenten werken trouwens met een andere controller, dus niet dezelfde als voor de cams.
Ook hier kan je via API calls vanalles regelen, maar vond de aanwezigheidsdetectie te langzaam werken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels een paar dagen aan het klooien met Blockly. Inmiddels werkt een en ander aardig maar 2 dingen zijn voor nu nog duidelijk;

1). Hoe geef ik aan dat een bepaalde actie pas uitgevoerd moet worden na 30 minuten van "inactiviteit"
2). Ik laat een bericht sturen naar Pushover als een actie wordt uitgevoerd, nu krijg ik deze om de 2 minuten. Hoe zorg ik dat een script slechts 1x draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
Robbie T schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:50:
Inmiddels een paar dagen aan het klooien met Blockly. Inmiddels werkt een en ander aardig maar 2 dingen zijn voor nu nog duidelijk;

1). Hoe geef ik aan dat een bepaalde actie pas uitgevoerd moet worden na 30 minuten van "inactiviteit"
2). Ik laat een bericht sturen naar Pushover als een actie wordt uitgevoerd, nu krijg ik deze om de 2 minuten. Hoe zorg ik dat een script slechts 1x draait?
1) Set <device> = <on> after <x> seconds
2) Hiervoor zul je waarschijnlijk een extra conditie toe moeten voegen, bijvoorbeeld d.m.v. een variable, dummyswitch of tijd. Maar dat is een beetje lastig bepalen zonder je rule te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee als inbouwdimmer? Shelly kan volgens mij niet dimmen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjohan
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 20:03
Gebruik Unify presence detection zeker al een jaar op mijn Synology Nas samen met domoticz. Is zeer stabiel en reageert redelijk snel.
luigi87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:31:
[...]

Nope gewoon unify op een RPI zetten, naast je Domoticz bijv.
Zoals hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50
Klikaanklikuit dimmer, doet ook led!
Toppe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:52:
Iemand een idee als inbouwdimmer? Shelly kan volgens mij niet dimmen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-04 19:18
[...]

Kijk hier even.

werkt hier ook prima, heb nog een bluetooth ping toegevoegd als het te checken device niet in de ubiquiti controller staat en nu nooit meer foute meldingen. Zou wel nog willen dat de ubiquiti timeout (voordat hij device uit zijn clients lijst gooit) naar beneden zou kunnen, is nu 10 min. Is voor mij geen probleem, maar kan beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

flexje

got-father

Is bij jullie de "gebeurtenissen" pagina ook een beetje weird? Zie de scripts aan de linkerzijde allemaal door elkaar (Chrome en Safari)... versie 4.10171

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
rasper schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:20:
[...]

werkt hier ook prima, heb nog een bluetooth ping toegevoegd als het te checken device niet in de ubiquiti controller staat en nu nooit meer foute meldingen. Zou wel nog willen dat de ubiquiti timeout (voordat hij device uit zijn clients lijst gooit) naar beneden zou kunnen, is nu 10 min. Is voor mij geen probleem, maar kan beter :)
Wat gebruik jij voor de bleutooth detectie? Gebruik je nog extra hardware?

Ik heb hier heel soms dat beide telefoons snachts een keer uit het wifi netwerk worden gedropt. En dat er dan wel eens een lamp aan gaat in de nacht

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-04 19:18
luigi87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:17:
[...]

Wat gebruik jij voor de bleutooth detectie? Gebruik je nog extra hardware?

Ik heb hier heel soms dat beide telefoons snachts een keer uit het wifi netwerk worden gedropt. En dat er dan wel eens een lamp aan gaat in de nacht
Nee gewoon de standaard bluetooth van de Pi. Als hij niet in de unifi connected clients staat, doe ik nog een bluetooth ping en als die ook faalt dan ga ik er van uit dat het device echt niet thuis is. De code is iets als hieronder, waarbij connected_clients de lijst met devices van de unifi bevat, de xyz_home_idx een dummy switch is en de MAC variabele het MAC adres van desbetreffend device is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
        # Update xyz at home switch, check if iphone is connected
        if echo $connected_clients | grep -E "$UNIFI_IPHONE_XYZ_ID" > /dev/null
        then
                echo "xyz thuis"
                switch_on_basic $XYZ_HOME_IDX
        else
                # check bluetooth as extra safety for false warnings
                if sudo /usr/bin/l2ping -c 1 $BLUETOOTH_MAC_IPHONEXYZ > /dev/null
                then
                        echo "xyz thuis (bluetooth check)"
                else
                        echo "xyz niet thuis"
                        switch_off_basic $XYZ_HOME_IDX
                fi
        fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
rasper schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:03:
[...]

Nee gewoon de standaard bluetooth van de Pi. Als hij niet in de unifi connected clients staat, doe ik nog een bluetooth ping en als die ook faalt dan ga ik er van uit dat het device echt niet thuis is. De code is iets als hieronder, waarbij connected_clients de lijst met devices van de unifi bevat, de xyz_home_idx een dummy switch is en de MAC variabele het MAC adres van desbetreffend device is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
        # Update xyz at home switch, check if iphone is connected
        if echo $connected_clients | grep -E "$UNIFI_IPHONE_XYZ_ID" > /dev/null
        then
                echo "xyz thuis"
        else
                # check bluetooth as extra safety for false warnings
                if sudo /usr/bin/l2ping -c 1 $BLUETOOTH_MAC_IPHONEXYZ > /dev/null
                then
                        echo "xyz thuis (bluetooth check)"
                else
                        echo "xyz niet thuis"
                        switch_off_basic $XYZ_HOME_IDX
                fi
        fi
Oke kan ik ook eens gaan proberen. Ben alleen benieuwd wat het bereik van de bleutooth doet.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duncanvdlinden schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:24:
[...]

Ik heb net een paar dagen een 3D printer en kan deze wel voor je printen. Zit zelf nog te wachten op de Zigbee2MQTT stick die elk moment bezorgd kan worden en daarna wil ik deze case proberen te printen en weet ik ook of dat een beetje gaat. Ben ook nog nieuw in de 3D wereld en moet ook mijn weg hierin nog vinden maar de eerste paar prints zijn prima gegaan ;)

Je moet dan maar even contact opnemen via PM als je zover bent met het ontwerp wat je wilt hebben en zal ik proberen uit te rekenen wat de kosten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
Hallo, is bij jullie het events deel kapot in de beta? Ik zie links in beeld "my automation scripts" staan met mijn blocky's daaronder maar ik kan ze niet meer aanpassen, ik zie de blocky drag/drop interface niet meer.
draai nu de beta van vandaag maar ik heb er al een week of wat last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 07:47
Heb een Mi Flower sensor binnen gekregen en wil deze in domoticz willen uitlezen, maar ik heb denkelijk een aantal errors want hij komt niet naar boven. heb de installatie gedaan zoals het op internet staat. met de code /usr/bin/python3 /home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py zie ik de gegevens van de sensor maar ook een aantal issues?
Weet iemand de oplossing voor me?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yKaGbOkXqWACjueBbGYjrB4X/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:02:
Heb een Mi Flower sensor binnen gekregen en wil deze in domoticz willen uitlezen, maar ik heb denkelijk een aantal errors want hij komt niet naar boven. heb de installatie gedaan zoals het op internet staat. met de code /usr/bin/python3 /home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py zie ik de gegevens van de sensor maar ook een aantal issues?
Weet iemand de oplossing voor me?

[Afbeelding]
Je hebt domoticzserver wel ergens gedefineerd neem ik aan? En staat daar ook je poort achter? Dit lijkt een veiligheidsissue namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Stomme vraag, maar ik kan de replace functie niet meer vinden. Ik wil een oude met een nieuwe device wisselen. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flexje schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:36:
Stomme vraag, maar ik kan de replace functie niet meer vinden. Ik wil een oude met een nieuwe device wisselen. Haha
Nieuw device toevoegen, dan naar je overzicht scherm (van bijvoorbeeld de temperaturen), de oude bewerken en dan de nieuwe selecteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik kom nog eens even terug op het gebruik van een xiaomi wireless wall switch En het gebruik van extra commando's in domoticz. Na het aanzetten van de XiaomiMessage in user variables (var =1) krijg ik in ieder geval de meldingen van mijn knop in de log te zien. De double click en long click konden daarin wel als message voorbij.
Nou schijnt het zo te zijn dat je die message op kan vangen in een script en daarmee iets uit kan voeren. Heb dit ook al gemeld in het xiaomi topic op het domoticz forum, in de hoop dat het uiteindelijk gewoon als state beschikbaar komt in domoticz zelf.. De volgende data verschijnt in de log:

code:
1
2
3
4
2018-12-01 12:26:38.315 Status: {"cmd":"report","model":"remote.b286acn01","sid":"158d00027c0b47","short_id":17281,"data":"{\"channel_0\":\"double_click\"}"}
2018-12-01 12:26:39.448 Status: {"cmd":"report","model":"remote.b286acn01","sid":"158d00027c0b47","short_id":17281,"data":"{\"channel_1\":\"double_click\"}"}
2018-12-01 12:26:41.540 Status: {"cmd":"report","model":"remote.b286acn01","sid":"158d00027c0b47","short_id":17281,"data":"{\"channel_0\":\"long_click\"}"}
2018-12-01 12:26:43.716 Status: {"cmd":"report","model":"remote.b286acn01","sid":"158d00027c0b47","short_id":17281,"data":"{\"channel_1\":\"long_click\"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Robbie T schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:50:

Wat je voor puntje 2 ook kan doen is je blocky op device zetten ipv time, of all. Dan loopt die alleen af als de device wordt geupdate

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:38:
[...]

Nieuw device toevoegen, dan naar je overzicht scherm (van bijvoorbeeld de temperaturen), de oude bewerken en dan de nieuwe selecteren :D
Thanks ik wist wel dat ie daar zat. Ik zag geen vervang knopje bij mijn Zicht device.... bij andere devices wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 07:47
Toppe schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:26:
[...]

Je hebt domoticzserver wel ergens gedefineerd neem ik aan? En staat daar ook je poort achter? Dit lijkt een veiligheidsissue namelijk :)
gevonden :) de server stond er wel in, had alleen een verkeerd WW ingevuld :(
en komt nu voor in Domoticz :P

maar geeft gelijk weer een andere vraag, hoe weet je dat de plant de juiste instelingen heeft? water, voeding ed?
dat werd namelijk in de mi app aagegeven? en deze hebben we niet meer>>

De app werk natuurlijk wel, is BT , daarmee de gegevens invullen in de Domo

Ron

[ Voor 6% gewijzigd door sterremos op 02-12-2018 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
R3m3d7 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:15:
Hallo, is bij jullie het events deel kapot in de beta? Ik zie links in beeld "my automation scripts" staan met mijn blocky's daaronder maar ik kan ze niet meer aanpassen, ik zie de blocky drag/drop interface niet meer.
draai nu de beta van vandaag maar ik heb er al een week of wat last van.
Al geprobeerd in een andere browser? Bij mij werkt het Chrome niet, maar in Edge wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48
net verhuist en ben mijn Xiaomi Aqara spulletjes aan het herplaatsen. Schakelaar moet ik nog even goed over nadenken, want er zit geen neutraal voor de sonoff schakelaars die ik wilde gaan gebruiken.

Enfin, er is een chronisch tekort aan stopcontacten en ik zit eraan te denken om een aantal smart extension cords te halen. Nu dacht ik dat de xiaomi extension cord wel goed werkt. Ben over het algemeen wel te spreken over de kwaliteit. Maar ik kan nu niet vinden of dit nu ondersteund wordt in Domoticz. Ik kom iedere keer op de zigbee versie uit of de andere aqara producten.

Weet iemand of de xiaomi extension cord werkt met domoticz?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Van het weekend sd kaart weer na een jaar corrupt.
Ik had al een pi-drive aangeschaft en daar draait nu alles op.
laat raspberry aub snel met ssd aansluitingen komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87
SpikeHome schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:01:
Van het weekend sd kaart weer na een jaar corrupt.
Ik had al een pi-drive aangeschaft en daar draait nu alles op.
laat raspberry aub snel met ssd aansluitingen komen
Ik draai al lange tijd met een SSD drive. gebruik gewoon een SSD naar USB 3.0 hubje. werkt perfect. Wordt bij mij gewoon gepowered uit de RPI en alleen voor de Rasbian software gebruik ik de SD kaart nog. Geen problemen meer gehad met corrupte kaarten.

Kan dit iedereen aanraden. Werkt namelijk heel stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 03-12-2018 10:05 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
klaas.roelofs schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:20:
[...]

Al geprobeerd in een andere browser? Bij mij werkt het Chrome niet, maar in Edge wel...
You my friend, are a life saver! Echt, enorm bedankt voor je reply.

Van de ene op de andere beta is het ineens kapot in Chrome en ik had geen idee waarom maar dacht dat het aan de code lag.
Nu kan ik weer dingen aanpassen, de interface is aangepast sinds ik voor het laatst iets met events deed en het lijkt er inderdaad op dat chrome hem niet helemaal goed snapt.

De WAF stond onder druk....daar wil je niet mee dollen.

HELD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
R3m3d7 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:07:
[...]

Van de ene op de andere beta is het ineens kapot in Chrome en ik had geen idee waarom maar dacht dat het aan de code lag.
Nu kan ik weer dingen aanpassen, de interface is aangepast sinds ik voor het laatst iets met events deed en het lijkt er inderdaad op dat chrome hem niet helemaal goed snapt.

HELD!
Glad to have been of service ;)
En inderdaad, met de WAF moet je heel zorgvuldig omgaan... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
luigi87 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:04:
[...]

Ik draai al lange tijd met een SSD drive. gebruik gewoon een SSD naar USB 3.0 hubje. werkt perfect. Wordt bij mij gewoon gepowered uit de RPI en alleen voor de Rasbian software gebruik ik de SD kaart nog. Geen problemen meer gehad met corrupte kaarten.

Kan dit iedereen aanraden. Werkt namelijk heel stabiel.
Had een keer sata2usb bij ali gekocht maar die werkte niet goed.
nu berryboot op sd staan en de rest komt van de pi-drive
ook makkelijk om een backup te maken van je systeem met berryboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 27-04 10:13
Klein vraagje.
Heb buiten, aan de straat kant een stopcontact zitten. (nog niet aagesloten)
Nu zou ik daar graag een switch tussen zetten. (Liefst Wifi of z-wave)
Iemand een optie/idee.
Reden: Gebruik gaat enkel voor een elektrische trimmer zijn en nu de kerstverlichting.
(Voordeel: Aan/uit zetten kerstlampen time based + niet iedereen kan het stopcontact gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
R3m3d7 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:07:
[...]

HELD!
klaas.roelofs schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:09:
[...]

Glad to have been of service ;)
En inderdaad, met de WAF moet je heel zorgvuldig omgaan... O-)
Hmm de WAF, zodra er iets niet werkt of ergens een kleine bug in zit moet het hele systeem eruit. Dat is bij mij inmiddels een No-go want dan moet ik week vrij nemen om alles uit te bouwen :P
Als ik zo doorga ben ik binnenkort ben ik op tv "help mijn man heeft een hobby" :+
SpikeHome schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:32:
[...]

Had een keer sata2usb bij ali gekocht maar die werkte niet goed.
nu berryboot op sd staan en de rest komt van de pi-drive
ook makkelijk om een backup te maken van je systeem met berryboot
Ik heb het met dit soort dingen niet op Ali, het systeem moet stabiel zijn. Als het hart van het systeem dat niet is, is de rest het ook niet. en ik kan heel slecht tegen niet werkende dingen :P

[ Voor 19% gewijzigd door luigi87 op 03-12-2018 10:50 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:46:
Klein vraagje.
Iemand een optie/idee.
Reden: Gebruik gaat enkel voor een elektrische trimmer zijn en nu de kerstverlichting.
(Voordeel: Aan/uit zetten kerstlampen time based + niet iedereen kan het stopcontact gebruiken.)
Moet de switch buiten of binnen komen? Als het binnen kan en je hebt er plek voor: een sonoff met ESPeasy is een goede, goedkope en simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:46:
Klein vraagje.
Iemand een optie/idee.
Ik gebruik Sonoff’s in een waterdichte inbouw doos (foto) met een losse stekker en contra stekker. Op die manier ben ik niet afhankelijk van inbouw modules en kan ik het systeem geheel flexibel inzetten. Gebruik wel een beetje knappe stekkers/contrastekkers

Heb 1 doos met 2 contra stekkers (ook 2x Sonoff), 1 doos met 1 Sonoff en er komt eerdaags nog 1x enkelvoudige doos bij.

Werkte prima en kan ook buiten prima blijven zitten.

Ja, ik kies bewust voor deze constructie omdat ik flexibel wil zijn en blijven qua aansluitingen. Daarbij geen zin om een stopcontact volledig te verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Duci schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:46:
[...]

Moet de switch buiten of binnen komen? Als het binnen kan en je hebt er plek voor: een sonoff met ESPeasy is een goede, goedkope en simpele oplossing.
Buiten, ik gebruik al fibaro in waterdichte dozen voor lampen.
Sonoff ga ik eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Toppe schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:46:
[...]

Ik gebruik Sonoff’s in een waterdichte inbouw doos (foto) met een losse stekker en contra stekker. Op die manier ben ik niet afhankelijk van inbouw modules en kan ik het systeem geheel flexibel inzetten. Gebruik wel een beetje knappe stekkers/contrastekkers

Heb 1 doos met 2 contra stekkers (ook 2x Sonoff), 1 doos met 1 Sonoff en er komt eerdaags nog 1x enkelvoudige doos bij.

Werkte prima en kan ook buiten prima blijven zitten.

Ja, ik kies bewust voor deze constructie omdat ik flexibel wil zijn en blijven qua aansluitingen. Daarbij geen zin om een stopcontact volledig te verbouwen.
Zoiets gebruik ik nu voor mijn terras verlichting. Maar dan met Fibaro Switches.
Ik zie dat je bij Bol.com een wifi switch hebt voor 17euro: https://www.bol.com/nl/p/...lEZw.1_5_6.7.ProductTitle
Dat zou kunnen werken en 2.2KW is meer dan genoeg

[ Voor 24% gewijzigd door Cr0kie op 03-12-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 21:38
@RobbertDs1 Dat zijn die SonOffs.deze kun je gebruiken met de (standaard) Sonoff firmware of zelf opnieuw flashen met esp easy of tasmota.
Ze zijn vind ik bij Bol.com niet duur (garantie e.d.), maar voor ca 5-8 euro in china te verkrijgen.
(Eerste hit: https://nl.aliexpress.com...ntroller/32877725098.html)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
soepah schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:17:
@RobbertDs1 Dat zijn die SonOffs.deze kun je gebruiken met de (standaard) Sonoff firmware of zelf opnieuw flashen met esp easy of tasmota.
Ze zijn vind ik bij Bol.com niet duur (garantie e.d.), maar voor ca 5-8 euro in china te verkrijgen.
(Eerste hit: https://nl.aliexpress.com...ntroller/32877725098.html)
En zijn deze na flashen een beetje veilig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 22:26
Zijn de hierboven genoemde nou de "goede" Sonof's? dus met de betere/dikkere printbanen voor de 230VAC en betere zekeringhouder?
Na een zwik losse ESP8266 NodMCU modules met ESP-Easy in gebruik te hebben, wil ik ook eens gaan stoeien met de Sonof. Vandaar mijn vraag :+.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Aegle schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:26:
Zijn de hierboven genoemde nou de "goede" Sonof's? dus met de betere/dikkere printbanen voor de 230VAC en betere zekeringhouder?
Na een zwik losse ESP8266 NodMCU modules met ESP-Easy in gebruik te hebben, wil ik ook eens gaan stoeien met de Sonof. Vandaar mijn vraag :+.
Je kan ze hier ook bestellen: https://www.itead.cc/
Dat lijkt me de "officiële fabrikant"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:19:
[...]

En zijn deze na flashen een beetje veilig? :p
Ja, werken prima. Al zou ik er geen friteuse/stofzuiger op aansluiten maar dat is meer het gevoel

Hier kosten ze €8,95
Hier kosten ze €6

Eerste shop heb ik zelf hele goede ervaringen mee, tweede shop tot nu minder. Vorige week woensdag besteld en nu nog niets binnen.

Ik heb er nog 3 nodig en ga ze monteren in de OWH-002. assen er netjes 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Toppe schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:59:
[...]

Ja, werken prima. Al zou ik er geen friteuse/stofzuiger op aansluiten maar dat is meer het gevoel

Hier kosten ze €8,95
Hier kosten ze €6

Eerste shop heb ik zelf hele goede ervaringen mee, tweede shop tot nu minder. Vorige week woensdag besteld en nu nog niets binnen.

Ik heb er nog 3 nodig en ga ze monteren in de OWH-002. assen er netjes 2
Aha Super, ga daar eens kijken. Hebben ze daar ook die usb stick die je nodig hebt voor het "flashen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:11:
[...]

Aha Super, ga daar eens kijken. Hebben ze daar ook die usb stick die je nodig hebt voor het "flashen"
Nee, je hebt voor deze modellen geen stick nodig maar je gebruikt de header pins die je er wel zelf moet solderen... Als ik de nieuwe binnen heb ga ik ze flashen met ESPEasyMega, uitgebreider dan Tasmota maar in mijn ogen wel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Toppe schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:13:
[...]

Nee, je hebt voor deze modellen geen stick nodig maar je gebruikt de header pins die je er wel zelf moet solderen... Als ik de nieuwe binnen heb ga ik ze flashen met ESPEasyMega, uitgebreider dan Tasmota maar in mijn ogen wel stabieler.
Ja, maar heb je geen usb module nodig voor je pc? Zodat je de flash software er over kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:20:
[...]

Ja, maar heb je geen usb module nodig voor je pc? Zodat je de flash software er over kan zetten.
Ja dat wel, haha :)

Zoals deze. Kan thuis even kijken welke ik exact heb als je wilt, maar dan moet je nog even een uurtje geduld hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Toppe schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:21:
[...]

Ja dat wel, haha :)

Zoals deze. Kan thuis even kijken welke ik exact heb als je wilt, maar dan moet je nog even een uurtje geduld hebben :D
Die bedoel ik :p (Ah als je even wilt kijken, dan bestel ik die direct mee + een berg kabeltjes :p )
En dan deze youtube vid volgen: YouTube: Fastest way to Flash and Configure ESP8266 Based Sonoff Devices with...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:24:
[...]

Die bedoel ik :p (Ah als je even wilt kijken, dan bestel ik die direct mee + een berg kabeltjes :p )
En dan deze youtube vid volgen: YouTube: Fastest way to Flash and Configure ESP8266 Based Sonoff Devices with...
Leuk filmpje maar zo uitgebreid dat het niet nodig is als je het mij vraagt :P

Ik ga straks ff voor je kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 22:26
Dank zover! Misschien handig om de Sonoff verder in het Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)-topic te behandelen... :+

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:24:
[...]

Heb even gekeken, een staat niets op naast “10123W15872” maar qua chip plaatsing etc lijkt hij er verdomd veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 20:51
Heey mensen,

Ik wilde me kerstverlichting gaan instellen in domoticz.
Maar ik kan niet meer inloggen op me PC :0. Zowel met Chrome als Edge niet.
Wel op me telefoon via browser en tablet (Android / Ipad)

Heb het wachtwoord en gebruikers naam veranderd op me telefoon via browser interface.
Maar ook zonder succes kan niet inloggen via me PC.

Hopelijk weet iemand een oplossing ?
(Cash enzo allemaal leeg gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
@88Gamer88 : Je weet zeker dat je Domoticz server aanstaat?
draai je hem op een PC of PI of iets anders? Kun je rechstreeks op die server wel inloggen?

Daarnaast zeg je" Kan niet meer inloggen op me mijn PC. Betekent dit via de browser? zo ja; zie punt 1. staat de server aan en als je via bv een seriele poort / SSH inloggen en kijken of domoticz wel draait en of de HTTP server op de goede poort staat:
bijvoorbeeld;

user@arm:~$ ps aux | grep domoticz
root 1173 3.5 5.9 301980 29780 ? Ssl Oct05 3038:39 /opt/tools/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443

Ik ga er van uit dat je de cache van je browser hebt leeg gemaakt (en niet je portomonee? (cash) 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 20:51
@soepah, server staat aan (draait op pi)
Werkt gewoon vlekkeloos.

Kan alleen niet meer inloggen via me vaste pc.
Andere apparaten wel.

Ja cache geleegd :p,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Toppe schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:44:
[...]

Heb even gekeken, een staat niets op naast “10123W15872” maar qua chip plaatsing etc lijkt hij er verdomd veel op
Ja hij lijkt er idd best veel op. Heb jij die van jou ook van die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
@88Gamer88 als je op je PI inlogt via SSH, en je checkt of de processen goed draaien? en krijg je uberhaupt verbinding met je PI via de browser? (zie je de pagina wel of krijg je alleen de inlog niet?)
evt herstart van de PI al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:38:
[...]

Ja hij lijkt er idd best veel op. Heb jij die van jou ook van die site?
Nee die van mij komt van de overkant van de straat :o (ik leen hem langdurig :9~ )

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 04-12-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:47
soepah schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:37:
@88Gamer88 als je op je PI inlogt via SSH, en je checkt of de processen goed draaien? en krijg je uberhaupt verbinding met je PI via de browser? (zie je de pagina wel of krijg je alleen de inlog niet?)
evt herstart van de PI al geprobeerd?
Dit inderdaad proberen.

Je kan de status van de service opvragen via:

sudo service domoticz.sh status

i.p.v. status kun je ook volgende type:

sudo service domoticz.sh start
sudo service domoticz.sh stop
sudo service domoticz.sh restart

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Dit topic is gesloten.