Hmm, nee, je blockly klopt niet.Robbie T schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:15:
Ik ben aan het stoeien met Blockly en heb zojuist mijn eerst "block" gemaakt. De bedoeling is als volgt:
Als het tussen 07.00 en 19.00 is en mijn vriendin en ik zijn voor een periode van 30 minuten niet verbonden met Wifi, zet dan de thermostaat op 17 graden.
Om te zien of alles werkt heb ik er momenteel ook nog een melding aangehangen naar Pushover. Klopt onderstaande block zoals ik deze heb gemaakt of mis ik iets?
klikbaar voor groter
[Afbeelding]
Zoek eens wat voorbeelden van andere blockly's op, want eerlijk gezegd is er zoveel mee mis dat duidelijk is dat je nog wat basiskennis mist.
Het begin gaat goed, tussen 7 en 19 heb je juist ingesteld. Het bepalen of iemand met wifi verbonden is zal je per gebruiker moeten doen, dus Marleen@thuis = off AND Rob@home = off. Om te bepalen of dit langer dan een half uur is kan je niet het blokje time gebruiken, want dit gaat juist over de werkelijke tijd. Je vraagt nu het systeem of het 30:00 uur is, deze tijd bestaat natuurlijk helemaal niet.