Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
vwtune schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14903

Een groep is dus alles wat in die groep zit in 1 keer aan of uit te zetten, met een scene kan je verschillende dingen doen, dus bijvoorbeeld lamp 1 op 50% en lamp 2 op kleur rood.
Thanks, die topic had ik ook gezien.

Wel gek dat voor de Hue color deze niet uitgeschakeld kunnen worden in een group, zal dit mogelijk een bug zijn? Zit op de laatste beta. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://previews.dropbox.com/p/thumb/AAMYLpAY9rtrmO_BjzRWkqwRi2-aYU4Nx2RT6UVIuobabuZ-iFSjg1wzY7PQdPDWx17_y90HUasnpyz_pUMyGRLTAZ-50vJC6UA44Tk8bvBvoDAMkTmK30G_QPwvh9nr2sweBBJQHC7B8gahydE89FJM2k1L1xw_DdYztl2VWaV6Fe3IfsS2pUd4envpPChNHPEzB1ZEgL9GZHJawwuvjpQs13eD8s1FihyaWA4maks3aQ/p.png?size=2048x1536&size_mode=3

[ Voor 53% gewijzigd door Ruvetuve op 25-10-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien een stomme vraag waar ik het antwoord niet zo makkelijk op kan vinden.
Ik probeer een script voor het aansluiten van mijn Somfy alarm op Domoticz om te zetten naar mijn eigen situatie. Dit script komt van een frans forum.

Kan het zo zijn dat hier 'franse' commando's in gebruikt zijn die mijn Rpi niet begrijpt? Krijg namelijk een foutmelding... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ruvetuve schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

Thanks, die topic had ik ook gezien.

Wel gek dat voor de Hue color deze niet uitgeschakeld kunnen worden in een group, zal dit mogelijk een bug zijn? Zit op de laatste beta. Zie screenshot.

[Afbeelding]
Ook niet via een blockly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Wat gebruiken jullie om te detecteren of je thuis ben? Momenteel gebruik ik de Geofence van de pilot app op mijn iphone maar die mist het nog wel eens.

Ik zit er aan te denken om een paar goedkope iBeacons op te hangen die worden ook ondersteund door Pilot, maar ik weet nog niet of dat beter is.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
SnowDude schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:49:
Wat gebruiken jullie om te detecteren of je thuis ben? Momenteel gebruik ik de Geofence van de pilot app op mijn iphone maar die mist het nog wel eens.

Ik zit er aan te denken om een paar goedkope iBeacons op te hangen die worden ook ondersteund door Pilot, maar ik weet nog niet of dat beter is.
Ik gebruik wifi ping voor mobiele telefoons (ping elke minuut, na drie minuten geen reactie zet gebruiker op away) maar ik ga dit uitbreiden met geofencing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
TravockMD schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb ze op die site in de "Shop" gekocht.
Was geen voorraad beschikbaar, maar na kort contact met de 'verkoper' heb ik er eentje besteld. :) Hoe stabiel ervaar jij de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 18:37
Het lukt me niet een GPIO van een raspberry pi (2B+) uit te lezen in Domoticz.
In python lukt het prima (kort):
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
import RPi.GPIO as GPIO
from datetime import datetime
GPIO.setmode(GPIO.BCM)
GPIO.setup(25, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_UP) # GPIO pin 25 meet water met CNY70, 1 omwenteling is 0.001 m3 = 1l

def w_pulse(channel):
    stamp = "{:%Y-%m-%d %H:%M:%S}".format(datetime.now())
    print stamp

GPIO.add_event_detect(25, GPIO.FALLING, callback=w_pulse, bouncetime=200)
try:
    while True:
        time.sleep (10000)
except KeyboardInterrupt:
    GPIO.cleanup()            # clean up GPIO on CTRL+C exit
    print 'Interrupted'

Voor Domoticz eerst:
sudo echo 25 > /sys/class/gpio/export
sudo echo in > /sys/class/gpio/gpio25/direction
sudo echo 0 > /sys/class/gpio/gpio25/active_low
sudo echo both > /sys/class/gpio/gpio25/edge
sudo raspi-gpio set 25 pd
en daarna een 'Generic sysfs GPIO' in de Domoticz hardware aangemaakt. Volgens de log gaat dat goed.
In de devices komt vervolgens een device met unit 25, maar volgens de log van dat device wordt dit nooit getriggerd. (In devices sensor nog toegevoegd en aangepast naar on/off en 'water').

Iemand enig idee? Gebruik ik de verkeerde pin in Domoticz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
fabstar81 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

heb het met timers bijna voor elkaar. stap 1 is in ieder geval gelukt dat ik een switch heb die bij waterafname aan blijft. en weer uitgaat als de de GPIO switch stopt.

nu nog die 30 seconden timer/variabele voor elkaar krijgen....
kijk eens naar het deurbel script van @Thinkpad : https://bitbucket.org/fra...eviewer=file-view-default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Gisteravond druk bezig geweest met het instellen van de IKEA hub in Domoticz. Helaas zonder het gewenste resultaat.. Ik heb gewoon net niet genoeg kaas gegeten van cmd, snap niet waarom sommige stappen niet slagen.. Ik geef het ook een beetje op, simpelweg de tijd niet voor...

Stel dat ik mijn IKEA lampen via de Hue bridge laat lopen, is de installatie in Domoticz dan (een stuk) makkelijker? En is het dan nog steeds mogelijk om de lampen te besturen via Alexa (wel dan met de Hue skill i.p.v. de Tradfri waarschijnlijk).

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In mijn zoektocht naar de fout met m'n P1 kabel, heb ik het zooitje zojuist opnieuw geinstalleerd op een nieuwe SD kaart. Ook andere adapter gepakt en overgestapt op LAN ipv Wifi.
Heb de Domoticz database terug gezet, maar nu lijkt er niets meer te updaten.
Moet ik nog iets doen verder? Zie wel alle apparaten staan?

edit: time zone issue... Eens kijken hoe het nu loopt. Nieuwe P1 kabel zit ook al op de bus.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er hier mensen die een deur of hek automatisch open en dicht kunnen laten gaan? Ik bedoel dan niet van het slot halen en op slot zetten, maar echt open en dicht doen van een deur/hek middels een dranger oid. Ik ben even benieuwd en zoek inspiratie voor mijn kippenren (liefst op 12volt). De systemen welke ik tegenkom op google zijn veelal veel te duur om alleen een hekje open en dicht te laten gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Rgerr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Was geen voorraad beschikbaar, maar na kort contact met de 'verkoper' heb ik er eentje besteld. :) Hoe stabiel ervaar jij de verbinding?
De verbinding is top. Maar dat is niet heel gek aangezien 1 van de accesspoints ca 50cm er vanaf is.
Maar ook nooit problemen gehad dat hij een meeting miste. In mijn ervaring echt een top dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boest
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-06 21:51
Iemand een idee? >:)
Boest schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:02:
“Halloween”

Het is binnnkort Halloween en nou heb en een app “OnSwitch” om de hue lampen (welke voornamelijk binnen zitten) een thema Halloween te geven voor het buurt evenement dat de kinderen een snoepje komen halen.

Echter heb ik voor mijn verlichting buiten z wave protocol (fibaro dimmer) aangestuurd door domoticz en had ik de buitenverlichting de bewuste avond ook wel even willen laten flikkeren enzovoorts.

Heeft er iemand tips? Het gaat om een dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

vwtune schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:31:
Zijn er hier mensen die een deur of hek automatisch open en dicht kunnen laten gaan? Ik bedoel dan niet van het slot halen en op slot zetten, maar echt open en dicht doen van een deur/hek middels een dranger oid. Ik ben even benieuwd en zoek inspiratie voor mijn kippenren (liefst op 12volt). De systemen welke ik tegenkom op google zijn veelal veel te duur om alleen een hekje open en dicht te laten gaan....
mm
Een esp met een servo motor
Een Zwave met rolluiksensor

Hier en daar wat kabel en katrol
Ik dacht dat er op Domoticz forum iemand is geweest die dit werkend heeft
Ik dacht met een hondenren oid...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Beste,

ik heb sinds een tijdje op een hyperv machine een virtuele windows 10 geinstalleerd, met Domoticz erop. hoe alles binnen Domoticz werkt ben ik nog aan het uitvogelen. omdat ik over een Plugwise Stretch 3.0 beschik zou ik graag het script wat op internet voorkomt willen implementeren. zo langzamerhand heb je namelijk een appje voor dit en een appje voor dat. ik denk dat jullie dit probleem ook wel kennen.
ik lees op internet echter zoveel verschillende verhalen over het toepassen van een script onder windows, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. de ene zegt; je moet het onder het script mapje zetten in C:\Program Files (x86)\Domoticz\scripts de ander zegt het moet in je Programdata map. Dan is er nog onduidelijkheid over het type bestand in de map. de ene zegt; je moet alleen de Domoticz installer gebruiken, de ander zegt dat je voor scripts een andere versie van Python moet gebruiken. arg!

omdat ik graag mijn camera's (ip) en mijn stretch wil plaatsen in 1 soort app ben ik dus op zoek naar een oplossing. gezien stroomverbruik etc. zou ik alles het liefste op de hyperv machine willen doen. hier draaien 24/7 servers op, dus die Domoticz server kan hier nog wel bij.

ik heb geprobeerd; linux Debian en Ubuntu met de installer van Domoticz.
ik heb geprobeerd; Raspbian stretch, maar liep stuk op bepaalde certificaten (erg mooi vanwege low specs)
ik heb geprobeerd; windows 10 met de Domoticz software, de webserver e.d draaien als een trein! echter die scripts toevoegen wil niet

ik beschik niet over een RFXCOM, zou ik dat wel moeten? mocht dat zo zijn ga ik het overwegen en moet ik van hyperv afstappen, maar het lijkt me wenselijk eerst die scripts werken te krijgen voor ik ga investeren.
Zouden jullie me op weg willen helpen?
het script van de Stretch (3.0)

#!/bin/bash
#Parameters section

#Folders and files
scriptfolder=/home/pi/domoticz/scripts/

#The tempFile should preferably be on a ramdisk to avoid SD card wear
tempFile=/var/tmp/ram0/tempPlugwiseRead

#Plugwise Stretch parameters
stretchIP=<ip>
stretchPassword=<password>

#Domoticz Parameters
domoticzIp=192.168.2.40
domoticzPort=8080
#domoticzUser=[username for domoticz]
#domoticzPassword=[password for domoticz]

#Devices
MACPanelenGarage=000D6F000xxxxxxx
MACPanelenDak=000D6F000xxxxxxx
PanelenGarageDakID=64

#end of parameters section, no further customization should be needed from here

# Read sensor data "produced" from the plugwise zigbee network trough the stretch API.

curl -s --user stretch:$stretchPassword $stretchIP"/core/modules" | \
xmlstarlet sel -I \
-t -m "/modules/module" \
-v "services/electricity_point_meter/measurement[@directionality='produced']" -o ";" \
-v "services/electricity_interval_meter/measurement[@directionality='produced']" -o " " \
-v "protocols/network_router/mac_address" \
-v "protocols/network_coordinator/mac_address" -n \
| sed 's/\;\ //g' | sed 's/\ \ /\ /g' | sed 's/^ *//g' | sed 's/\;\;0\ //g' | sed '/^$/d' | awk ' { t = $1; $1 = $2; $2 = t; print; } ' > $tempFile.sensorsP

# now do some substitution for the "produced" data to match the plugwise network with the domoticz device ID's.
# the translate.sensors file contains the MAC addresses of the sensors and corresponding domoticz ID's.
# the result is a url for the domoticz json API that is stored in the result variable

resultP=`awk '
FNR==NR{a[$1]=$2;next}
$1 in a{print "/json.htm?type=command&param=udevice&idx=" a[$1] "&nvalue=0&svalue=" $2 $3 }
' $scriptfolder"/translate.sensorsP" $tempFile.sensorsP `

#for debugging
#for i in $resultP
#do
# echo $resultP[i]
#done

# Storing values, the URL is sent to the domoticz API

for i in $resultP
do
echo `curl -s $domoticzIp:$domoticzPort$i`
done

# finally add the values of the two sensors reading the "produced" values (I use two sensors to get my Solarpanel production) and display total value in a dummy sensor

filename="$tempFile.sensorsP"
while read -r line
do
# echo "MACadres read from file -:$line"
if [[ $line = *$MACPanelenGarage* ]]
then
# echo "found MACPanelenGarage in line"
# remove spaces
bothvalues=${line##* }
#split the values separated bij a ';'
ARRbothvalues1=( $( echo "$bothvalues" | sed -e 's/;/\n/g' ) )
# echo "${ARRbothvalues1[@]}"
# echo "${ARRbothvalues1[0]}"
# echo "${ARRbothvalues1[1]}"
fi

if [[ $line = *$MACPanelenDak* ]]
then
# echo "found MACPanelenDak in line"
# remove spaces
bothvalues=${line##* }
#split the values separated bij a ';'
ARRbothvalues2=( $( echo "$bothvalues" | sed -e 's/;/\n/g' ) )
# echo "${ARRbothvalues2[@]}"
# echo "${ARRbothvalues2[0]}"
# echo "${ARRbothvalues2[1]}"
fi
done < "$filename"

# add the corresponding values and store them, convert the "reals" with BC
result1=$(echo ${ARRbothvalues1[0]} + ${ARRbothvalues2[0]} | bc)
result2=$(echo ${ARRbothvalues1[1]} + ${ARRbothvalues2[1]} | bc)

# finaly update the dummy sensor by sending the URL to the domoticz API
curl -s $domoticzIp":"$domoticzPort"/json.htm?type=command&param=udevice&idx="$PanelenGarageDakID"&nvalue=0&svalue="${result1}";"${result2}

#Now read the plugwise circle switch status trough the stretch API, write the status to the switches listed in the switches file
curl -s --user stretch:$stretchPassword $stretchIP"/core/modules" | \
xmlstarlet sel -I \
-t -m "/modules/module" \
-v "concat(protocols/network_coordinator/mac_address,services/relay)" \
-v "concat(protocols/network_router/mac_address,services/relay)" \
| sed 's/\t//g' | sed 's/\n//g' | tr '\n' ' ' | sed 's/\ 0/\n0/g' | sed 's/on/1/g' | sed 's/off/0/g' > $tempFile.switches

# again, do matching, now against the translate.switches file
result=`awk '
FNR==NR{a[$1]=$2;next}
$1 in a{print "/json.htm?type=command&param=udevice&idx=" a[$1] "&nvalue=" $2 }
' $scriptfolder"/translate.switches" $tempFile.switches `

# Storing values
for i in $result
do
echo `curl -s $domoticzIp:$domoticzPort$i`
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

jeroenhorst1 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:19:
Beste,

ik heb sinds een tijdje op een hyperv machine een virtuele windows 10 geinstalleerd, met Domoticz erop. hoe alles binnen Domoticz werkt ben ik nog aan het uitvogelen. omdat ik over een Plugwise Stretch 3.0 beschik zou ik graag het script wat op internet voorkomt willen implementeren. zo langzamerhand heb je namelijk een appje voor dit en een appje voor dat. ik denk dat jullie dit probleem ook wel kennen.
ik lees op internet echter zoveel verschillende verhalen over het toepassen van een script onder windows, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. de ene zegt; je moet het onder het script mapje zetten in C:\Program Files (x86)\Domoticz\scripts de ander zegt het moet in je Programdata map. Dan is er nog onduidelijkheid over het type bestand in de map. de ene zegt; je moet alleen de Domoticz installer gebruiken, de ander zegt dat je voor scripts een andere versie van Python moet gebruiken. arg!

omdat ik graag mijn camera's (ip) en mijn stretch wil plaatsen in 1 soort app ben ik dus op zoek naar een oplossing. gezien stroomverbruik etc. zou ik alles het liefste op de hyperv machine willen doen. hier draaien 24/7 servers op, dus die Domoticz server kan hier nog wel bij.

ik heb geprobeerd; linux Debian en Ubuntu met de installer van Domoticz.
ik heb geprobeerd; Raspbian stretch, maar liep stuk op bepaalde certificaten (erg mooi vanwege low specs)
ik heb geprobeerd; windows 10 met de Domoticz software, de webserver e.d draaien als een trein! echter die scripts toevoegen wil niet

ik beschik niet over een RFXCOM, zou ik dat wel moeten? mocht dat zo zijn ga ik het overwegen en moet ik van hyperv afstappen, maar het lijkt me wenselijk eerst die scripts werken te krijgen voor ik ga investeren.
Zouden jullie me op weg willen helpen?
het script van de Stretch (3.0)
Koop een RPi oid..
En ga dan serieus spelen..
Windows en Domoticz is minder dan onder linux
En een vm zal zeker weer beperkingen hebben
Als je 433Mhz wil schakelen zul rfxcom of een goedkopere RFlink moeten kopen
Net zoals zwave een USB stick nodig heeft..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Laatst online: 21-08 12:11
SnowDude schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:49:

Heeft iemand dit werkend met iBeacons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Beste mede domoticz gebruikers , en dan voor nu een vraag aan de blockly goden ( @tozzke ;) )
Ik heb nu deze blockly :
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1z71rf9.jpg

maar ook vanuit het log zie ik:

2018-10-25 21:58:58.389 Status: Led strip badkamer aan 40% voor 4 minuten
2018-10-25 21:59:59.201 Status: Ledstrip badkamer uit

is niet echt 4 minuten :)

de "motion badkamer" sensor is een Z-wave sensor .
Mijn vermoeden is dus ook dat de ledstrip uit gaat omdat de PIR uit is .
Maar hoe moet het in de richting van:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/nyzm9s.jpg

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren de P1 kabel van Robbshop binnen gekregen. Deze is in ieder geval aan de buitenkant anders. Doorzichtig kunststof ipv zwart. Ga het vandaag even aankijken nadat ik SD kaart, netwerk en voeding heb vervangen. Kan ik morgen eventueel de kabel vervangen als laatste stap. Dan hebben we toch alle stappen gehad.

De nacht is weer prima uitgelezen, dus het gaat echt mis met het dagtarief en/of de teruglevering.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 26-10-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Pimmetje651 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:08:
Beste mede domoticz gebruikers , en dan voor nu een vraag aan de blockly goden ( @tozzke ;) )
Ik heb nu deze blockly :
[Afbeelding]

maar ook vanuit het log zie ik:

2018-10-25 21:58:58.389 Status: Led strip badkamer aan 40% voor 4 minuten
2018-10-25 21:59:59.201 Status: Ledstrip badkamer uit

is niet echt 4 minuten :)

de "motion badkamer" sensor is een Z-wave sensor .
Mijn vermoeden is dus ook dat de ledstrip uit gaat omdat de PIR uit is .
Maar hoe moet het in de richting van:
[Afbeelding]
Ik ben wel Tozzke niet...maar toch een poging :)
De eerste is inderdaad nogal duidelijk dat je zegt: motion badkamer uit=licht uit. Normaal kan je in elke PIR instellen hoelang hij actief moet blijven na een beweging (dat zal nu standaard staan op 1 min als ik de log bekijk). Dat kan je vinden bij de setting in het Z-wave menu. Nu loopt dit bij sommige PIR goed, maar bij andere slaat het licht wel eens uit en terug aan. Uiteindelijk lees ik telkens dat je dit beter niet via blockly aanpakt...maar toch nog even dit:
Verder moet je ook bij je Else if nog een extra regel zetten. Wanneer Motion badkamer = off AND "badkamer licht"=ON dan "badkamer licht"=uit. Anders is de voorwaarde van de motion altijd voldaan en zal hij blijven het licht uitzetten....wat dus niet de bedoeling is.
Hopelijk is dit duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Heel veel gezocht en gelezen al hier op het forum en dat van domoticz en op grote vriend google maar ik kan niet echt een oplossing vinden.

Ik heb een lamp die ik niet eenvoudig kan vervangen (vooral de schakelaar niet) maar ik wil eigenlijk een lamp daar aan toevoegen. Dus zeg maar als die lamp aangedaan wordt, dat er een ander ook aan gaat. Waarschijnlijk zou ik wel een stukje hardware ergens kunnen wegwerken.
Bestaat er iets dat als ik dus die lamp aanzet dat domoticz dan een seintje krijgt en ook de andere lamp aanzet? Maar dus liever ook weer uitzet als deze lamp uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Camiel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:01:
Heel veel gezocht en gelezen al hier op het forum en dat van domoticz en op grote vriend google maar ik kan niet echt een oplossing vinden.

Ik heb een lamp die ik niet eenvoudig kan vervangen (vooral de schakelaar niet) maar ik wil eigenlijk een lamp daar aan toevoegen. Dus zeg maar als die lamp aangedaan wordt, dat er een ander ook aan gaat. Waarschijnlijk zou ik wel een stukje hardware ergens kunnen wegwerken.
Bestaat er iets dat als ik dus die lamp aanzet dat domoticz dan een seintje krijgt en ook de andere lamp aanzet? Maar dus liever ook weer uitzet als deze lamp uit gaat.
Het eenvoudigste lijkt mij het verbruik te meten van de lamp met een tussen schakelaar of inbouwmodule. Vanaf dan kan je eigenlijk alles doen via het aanschakelen van de lamp. Wanneer lamp verbruik hoger is dan...zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
basa schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Het eenvoudigste lijkt mij het verbruik te meten van de lamp met een tussen schakelaar of inbouwmodule. Vanaf dan kan je eigenlijk alles doen via het aanschakelen van de lamp. Wanneer lamp verbruik hoger is dan...zet...
Super snelle reactie, waarvoor dank!
Wat voor tussenschakelaar moet ik dan zoeken? Zou je me in de goede richting kunnen wijzen? Heb nu voornamelijk 433mhz materiaal maar wil eigenlijk langzaam overstappen op iets betrouwbaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Camiel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Super snelle reactie, waarvoor dank!
Wat voor tussenschakelaar moet ik dan zoeken? Zou je me in de goede richting kunnen wijzen? Heb nu voornamelijk 433mhz materiaal maar wil eigenlijk langzaam overstappen op iets betrouwbaarders.
Normaal zal het inderdaad niet lukken met 433mhz materiaal. Die kunnen namelijk geen signalen verzenden. Zelf gebruik ik Zwave, dus daar ben ik het best in thuis.
Is het een lamp in een stopcontact? FIBARO Wall Plug. Je hebt echter nog tal van andere merken, maar niet allemaal met energie meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

basa schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Normaal zal het inderdaad niet lukken met 433mhz materiaal. Die kunnen namelijk geen signalen verzenden. Zelf gebruik ik Zwave, dus daar ben ik het best in thuis.
Is het een lamp in een stopcontact? FIBARO Wall Plug. Je hebt echter nog tal van andere merken, maar niet allemaal met energie meting.
MM Heb jij me Zwave energie metingen dan ook van die rare pieken in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:29
basa schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

433 kan geen status terug zenden (ja ik heb het ontvangen/dimmer op 50%), maar toch wel naar Domoticz een melding sturen op 433?

Als ik het lees op de gamma site kun je dit zelfs zonder domoticz doen door een schakelaar en twee ontvangers te installeren.
https://www.gamma.nl/klus...-en-advies/klikaanklikuit
Ook niet echt mijn ding, maar het zou moeten kunnen.

Als het allebei lampen in een stopcontact zijn en ze dichtbij elkaar staan kun je ook naar een stand-by killer/master-slave stekker kijken. Low cost en werkt altijd.

Als het allebei lampen zijn met een inbouwschakelaar zijn zou ik zelf voor twee fibaro dimmer2’s gaan met een aeotec gen5 stick. Kost je rond de €140 maar dan heb je gelijk fatsoenlijke dimmers en kun je gebruik maken van scenes voor ochtend/avond zonder gedoe met stroommeting.
Gewoon schakelaar op s1 en indien s1 aan, lamp2 ook aan.

Belangrijk is dus om aan te geven wat voor lampen en hoe deze geschakeld en aangesloten zijn

[ Voor 7% gewijzigd door JDunnio op 26-10-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleine update weer, het blijkt inderdaad toch het uitlezen van de zonnepanelen te zijn. Zodra die gaan leveren, stort het verbruik in. Op zich logisch, ware het niet dat de eerste week ik dit netjes gescheiden terug zag in de grafieken. Straks als ik thuis ben zal ik de Robbshop kabel eraan hangen.

Als dat het euvel was, heeft SOSSolutions niet echt een goede beurt gemaakt bij me. De converter van de Sd kaart was kapot, en dan nu die kabel? Das wel wat veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
Ik zit al een tijdje te klooien om een sonoff switch via een knop aan en uit te zetten. In domoticz kan ik het licht via de website interface aan en uit doen, maar op het moment dat ik een Xiaomi wireless switch wil gebruiken dan wil het maar niet werken. Ik zie de status change van de wireless switch binnenkomen, maar vervolgens kan ik hem niet fatsoenlijk koppelen aan de sonoff om hem dan aan en uit te laten gaan.

Heb zowel een simpele slaven device geprobeerd maar ook met blockly geprobeerd specifieker te zijn in wat hij moet doen i.e. dit moet aan als die status binnenkomt.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Misschien nog een andere vraag, heeft sonoff ook button only apparaten (dus niet met een relay). Ik vind die glasplaten er niet lelijk uitzien maar heb wel extra button only plaatjes nodig. Nu wil ik niet overal een wcd gat boren.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
justice strike schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:38:
Ik zit al een tijdje te klooien om een sonoff switch via een knop aan en uit te zetten. In domoticz kan ik het licht via de website interface aan en uit doen, maar op het moment dat ik een Xiaomi wireless switch wil gebruiken dan wil het maar niet werken. Ik zie de status change van de wireless switch binnenkomen, maar vervolgens kan ik hem niet fatsoenlijk koppelen aan de sonoff om hem dan aan en uit te laten gaan.

Heb zowel een simpele slaven device geprobeerd maar ook met blockly geprobeerd specifieker te zijn in wat hij moet doen i.e. dit moet aan als die status binnenkomt.

Misschien nog een andere vraag, heeft sonoff ook button only apparaten (dus niet met een relay). Ik vind die glasplaten er niet lelijk uitzien maar heb wel extra button only plaatjes nodig. Nu wil ik niet overal een wcd gat boren.
Ik doe exact dat: wireless Xiaomi knop om sonoff (met tasmota) te switchen.
Met LUA bleek het simpelste:

commandArray = {}

if (devicechanged['DrukKnop1'] ) then
print('DrukKnop1 geflipt')
commandArray['OpenURL'] = 'http://domoticzIP:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=1419&switchcmd=Toggle'
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
@MikeyMan ik lees bijna 2jaar mijn slimme meter uit.
En die weet echt niet of je pv hebt liggen.
Dus kan die nooit apart uitgelezen worden.
Je krijgt met een slimme meter 4 standen
Leveren hoog en laag
Terugleveren hoog en laag
En zal je dus de pv afzonderlijk moeten loggen.
Ik heb 2 setjes liggen met elke een logger (fp4all logger) en die upload het naar pvoutput die ik dan weer ophaal met domoticz
Ben wel bezig geweest om de website van de logger lokaal uit te kunnen lezen.
Dan heb ik wel live info, maar ik snap niet hoe ik precies die tekst uit een html site moet trekken en dat vervolgens in domoticz moet krijgen.
Het werkt zo ook namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door SpikeHome op 26-10-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Jerry_bboy schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:06:
Heeft iemand hier een shelly 1 of shelly 2 toegevoegd aan domoticz?
En zo ja, hoe ?
Ik zit met dezelfde vraag. Onlangs via [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie op de Shelly 1 en 2 gewezen en op het eerste gezicht lijkt het interessant om hiermee mijn domme wandschakelaars slimmer te maken (toegegeven, de lage prijs helpt daar erg aan mee). Omdat ik nu mijn sensoren, thermostaat en camera met Domoticz aan elkaar knoop wil ik de schakelaars hier natuurlijk ook in bedienen. Maar dat schijnt (nog) niet native te gaan.
Nu kom ik eigenlijk alleen deze post op GitHub tegen. Kan ik hiermee zowel de Shelly 1 als 2 op Domoticz werkend krijgen? Hebben mensen er ervaring mee? Of betere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SpikeHome schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:45:
@MikeyMan ik lees bijna 2jaar mijn slimme meter uit.
En die weet echt niet of je pv hebt liggen.
Dus kan die nooit apart uitgelezen worden.
Je krijgt met een slimme meter 4 standen
Leveren hoog en laag
Terugleveren hoog en laag
En zal je dus de pv afzonderlijk moeten loggen.
Ik heb 2 setjes liggen met elke een logger (fp4all logger) en die upload het naar pvoutput die ik dan weer ophaal met domoticz
Ben wel bezig geweest om de website van de logger lokaal uit te kunnen lezen.
Dan heb ik wel live info, maar ik snap niet hoe ik precies die tekst uit een html site moet trekken en dat vervolgens in domoticz moet krijgen.
Het werkt zo ook namelijk.
Oei... Ik geloof dat je gelijk hebt...

Ik ging er op basis van de eerste week (Met veel zon) vanuit dat dit apart gelogd werd.
De plaatjes zagen er toen zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3jLwbsMUq6ccxfz494tKhzWi/thumb.jpg

Zie nu pas dat tijdens de pieken het verbruik terug liep :F
Stom van mij zeg, totaal gefocust op de loop van de grafiek, maar natuurlijk logisch dat de levering tegen valt met veel bewolking 8)7

De uitlezing vanuit de SolarEdge heb ik ook in Domoticz, dat lijkt prima te lopen.

On the upside… Het was wel een leerzame ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

Oei... Ik geloof dat je gelijk hebt...

Ik ging er op basis van de eerste week (Met veel zon) vanuit dat dit apart gelogd werd.
De plaatjes zagen er toen zo uit:
[Afbeelding]

Zie nu pas dat tijdens de pieken het verbruik terug liep :F
Stom van mij zeg, totaal gefocust op de loop van de grafiek, maar natuurlijk logisch dat de levering tegen valt met veel bewolking 8)7

De uitlezing vanuit de SolarEdge heb ik ook in Domoticz, dat lijkt prima te lopen.

On the upside… Het was wel een leerzame ervaring :P
Ik heb ze beide naast elkaar lopen, ik neem niet aan dat die 40 seconde zoveel scheelt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LmZH4kBU4RoE2H6RXgdip1xp/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 26-10-2018 11:14 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Ik heb nu beide naast elkaar lopen, maar ze geven allebei verschillende waardes aan als ik terug kijk naar de dag ervoor...
De P1 kabel geeft levering - verbruik.
De Solaredge geeft alleen de opbrengst van je panelen.
Hier kun je alleen iets over zeggen als je je verbruik volledig vlak houdt natuurlijk.
Het verbruik is ten tijden van zon dus niet meer netto terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

De P1 kabel geeft levering - verbruik.
De Solaredge geeft alleen de opbrengst van je panelen.
Hier kun je alleen iets over zeggen als je je verbruik volledig vlak houdt natuurlijk.
Het verbruik is ten tijden van zon dus niet meer netto terug te vinden.
SolarEdge en PVOutput ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LmZH4kBU4RoE2H6RXgdip1xp/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Dylantje2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

MM Heb jij me Zwave energie metingen dan ook van die rare pieken in Domoticz?
Eigenlijk heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Zelf schakel ik mijn systeem in 'gaan slapen' modus wanneer er beweging beneden en boven aan de trap is (binnen de minuut) en wanneer het verbruik van de multimedia kast onder een bepaalde waarde zakt (alles staat uit). Dit loopt eigenlijk nooit fout en in de log zie ik ook geen rare waardes...
Altijd leuk als nachtlampje en badkamer verlichting aangaan bij het naar boven wandelen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:29
Herman1981 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:51:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag. Onlangs via [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie op de Shelly 1 en 2 gewezen en op het eerste gezicht lijkt het interessant om hiermee mijn domme wandschakelaars slimmer te maken (toegegeven, de lage prijs helpt daar erg aan mee). Omdat ik nu mijn sensoren, thermostaat en camera met Domoticz aan elkaar knoop wil ik de schakelaars hier natuurlijk ook in bedienen. Maar dat schijnt (nog) niet native te gaan.
Nu kom ik eigenlijk alleen deze post op GitHub tegen. Kan ik hiermee zowel de Shelly 1 als 2 op Domoticz werkend krijgen? Hebben mensen er ervaring mee? Of betere ideeën?
The hookup heeft op YouTube twee video’s staan icm homeassistant. Één met de REST API en één met MQTT welke sinds kort is toegevoegd. Iets dergelijks moet ook domoticz te doen zijn.
Ik zou starten met MQTT omdat dit universeel is zonder allerlei scripts en je alleen even moet kijken hoe je dit in domoticz doet. Dan kun je de voorbeelden van tasmota naar domoticz voor gebruiken.

YouTube: Shelly native MQTT support, Tasmota on the Shelly2, & Setting Up...
YouTube: Use the REST Component to Add A Shelly Switch To Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 22:35

beekware

To Experience The Unexpected..

Handleiding gevolgd van https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

Firmware: 1.4.1_159 en Model: DGNWG02LM

Heb v2 Xiaomi Gateway (https://www.aliexpress.co...-With-Mi/32790224008.html) via Ali binnen.
Nu zit ik met het volgende probleem dat ik deze niet in Domoticz gehangen krijg. Zowel domonticz op een Ubuntu in een VMware (ESXi) als op een Pi (wifi) meld de gateway zich niet. 2 Temp. sensoren via de app (Mi Home) gekoppeld en ook nejes zichbaar. Gateway krijgt netjes een vast IP-Adres toevewezen via een DHCP reservation.

Op Ubunto ook de onderstaande commando's uitgevoerd maar geen resultaat.
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -I INPUT -p udp -j ACCEPT

Verder IMGP Snooping aan/uit gezet. Wachtwoord via Mi Home App en mode op On gezet. Op hetzelfde Accesspoint als de Pi, maar krijg het niet voor elkaar. Maak gebruik van Unfi swtich en Accesspoints.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Staat er ergens logging?

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Fixed, moet Group Off zetten ipv On :) Thanks voor je reply!

Hierbij extra info: https://github.com/domoticz/domoticz/issues/2799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
vwtune schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:31:
Internet of Poultry dus :+ https://forum.mysensors.o...ly-automated-chicken-shed
Ik heb ook een mooi design gezien van een op/neer deurtje met automatisch sluiten (zodat je het niet van buiten omhoog kan schuiven), maar die vind ik niet zo snel terug.
Hangt ook wel wat af van hoeveel knutselen je ziet zitten, wil je het zo kant-en-klaar mogelijk dan kan je denk ik best een rolluikmotor gebruiken die je via je gewenste protocol kan aansturen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 16:11
basa schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Ik ben wel Tozzke niet...maar toch een poging :)
De eerste is inderdaad nogal duidelijk dat je zegt: motion badkamer uit=licht uit. Normaal kan je in elke PIR instellen hoelang hij actief moet blijven na een beweging (dat zal nu standaard staan op 1 min als ik de log bekijk). Dat kan je vinden bij de setting in het Z-wave menu. Nu loopt dit bij sommige PIR goed, maar bij andere slaat het licht wel eens uit en terug aan. Uiteindelijk lees ik telkens dat je dit beter niet via blockly aanpakt...maar toch nog even dit:
Verder moet je ook bij je Else if nog een extra regel zetten. Wanneer Motion badkamer = off AND "badkamer licht"=ON dan "badkamer licht"=uit. Anders is de voorwaarde van de motion altijd voldaan en zal hij blijven het licht uitzetten....wat dus niet de bedoeling is.
Hopelijk is dit duidelijk?
thnx ! meteen aangepast .

Maar betere niet via een blockly... wat dan ? DZventz?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

beekware schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:50:
Handleiding gevolgd van https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

Firmware: 1.4.1_159 en Model: DGNWG02LM

Heb v2 Xiaomi Gateway (https://www.aliexpress.co...-With-Mi/32790224008.html) via Ali binnen.
Nu zit ik met het volgende probleem dat ik deze niet in Domoticz gehangen krijg. Zowel domonticz op een Ubuntu in een VMware (ESXi) als op een Pi (wifi) meld de gateway zich niet. 2 Temp. sensoren via de app (Mi Home) gekoppeld en ook nejes zichbaar. Gateway krijgt netjes een vast IP-Adres toevewezen via een DHCP reservation.

Op Ubunto ook de onderstaande commando's uitgevoerd maar geen resultaat.
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -I INPUT -p udp -j ACCEPT

Verder IMGP Snooping aan/uit gezet. Wachtwoord via Mi Home App en mode op On gezet. Op hetzelfde Accesspoint als de Pi, maar krijg het niet voor elkaar. Maak gebruik van Unfi swtich en Accesspoints.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Staat er ergens logging?
Misschien op het forum van domoticz topic van xiaomi zoeken.
Misschien dat iemand hem werkend wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
JDunnio schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

The hookup heeft op YouTube twee video’s staan icm homeassistant. Één met de REST API en één met MQTT welke sinds kort is toegevoegd. Iets dergelijks moet ook domoticz te doen zijn.
Ik zou starten met MQTT omdat dit universeel is zonder allerlei scripts en je alleen even moet kijken hoe je dit in domoticz doet. Dan kun je de voorbeelden van tasmota naar domoticz voor gebruiken.

YouTube: Shelly native MQTT support, Tasmota on the Shelly2, & Setting Up...
YouTube: Use the REST Component to Add A Shelly Switch To Home Assistant
Thanks! Ik ben net van Blockly in LUA gerold en had MQTT nog even genegeerd. Daar ga ik nu zeker induiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu de Xiaomi Gateway hangen en die heeft in ingebouwde lux sensor, maar heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat de lamp aangaat als de lux al 10 minuten onder een bepaalde waarde zit? En nog met Blocky ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
naftebakje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:07:
[...]
Internet of Poultry dus :+ https://forum.mysensors.o...ly-automated-chicken-shed
Ik heb ook een mooi design gezien van een op/neer deurtje met automatisch sluiten (zodat je het niet van buiten omhoog kan schuiven), maar die vind ik niet zo snel terug.
Hangt ook wel wat af van hoeveel knutselen je ziet zitten, wil je het zo kant-en-klaar mogelijk dan kan je denk ik best een rolluikmotor gebruiken die je via je gewenste protocol kan aansturen.
Thanks, maar in mijn geval gaat het niet om het kippenhok, deze heb ik al automatisch. Het gaat gewoon om de ingang van de ren, waar ik doorheen moet lopen. Dus de deur (75cm x 75cm) die moet automatisch open en dicht kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn zoektocht naar een Sonoff in NL kwam ik onderstaande website tegen. Redelijk betaalbaar:)

https://opencircuit.nl/Pr...off-WIFI-Draadloze-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:08:
In mijn zoektocht naar een Sonoff in NL kwam ik onderstaande website tegen. Redelijk betaalbaar:)

https://opencircuit.nl/Pr...off-WIFI-Draadloze-switch
Leuk idd. Maar voor dat bedrag kan je er 2 hebben.
Hoezo per se in NL bestellen?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Leuk idd. Maar voor dat bedrag kan je er 2 hebben.
Hoezo per se in NL bestellen?
Dan heb ik ‘m morgen. Nu nog hopen dat ik hem enig sinds fatsoenlijk in Domoticz krijg zonder te flashen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee, zonder te flashen kun je hem alleen met hun crappy app gebruiken. Gewoon flashen joh, is echt een eitje.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justice strike schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:38:

Ik gebruik een Sonof S20 icm een Xiaomi round switch met onderstaande code.
Xiaomi Tuinpomp (schuur) = Xiaomi schakelaar
Waterpomp (tuin) = Sonoff S20, die heeft ook een schakelaar en kan hem dus op 2 plekken aan/uit zetten.
De variabele maak je aan in Domoticz (Setup --> More Options --> User Variables) en dan ( Integer en waarde 0)

Gebruik meestal een variabele om de betrouwbaarheid in het schakelen te vergroten en dat er geen knipperlicht ontstaat. Tevens kan ik de tuinpomp op 2 plekken aan/uit zetten zo dmv de variabele is de schakelstand altijd correct.
.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}

if (devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] == 'Click' or devicechanged['Waterpomp (tuin)'] == 'On') and (uservariables['switch_state_waterpomp'] == 0) then
   commandArray['Waterpomp (tuin)']='On'
   commandArray['Variable:switch_state_waterpomp'] = tostring(1)
   print('<font color="blue">Tuinpomp is aan voor 1 uur!!</font>')

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] == 'Click' or devicechanged['Waterpomp (tuin)'] == 'Off') and (uservariables['switch_state_waterpomp'] == 1) then
   commandArray['Waterpomp (tuin)']='Off'
   commandArray['Variable:switch_state_waterpomp'] = tostring(0)
   print('<font color="blue">Tuinpomp is uit!!</font>')
end

return commandArray

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 27-10-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:41:
Nee, zonder te flashen kun je hem alleen met hun crappy app gebruiken. Gewoon flashen joh, is echt een eitje.
Heb daar de tools niet voor maar kwam ergens tegen dat het met een andere raspberry ook moet kunnen dus kan dat altijd nog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:13:
[...]

Heb daar de tools niet voor maar kwam ergens tegen dat het met een andere raspberry ook moet kunnen dus kan dat altijd nog doen
Zo'n flasher kost een paar euro via ali, dat zijn de kosten niet :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Zo'n flasher kost een paar euro via ali, dat zijn de kosten niet :)
Heb hem ondertussen geflasht. Jammer dat de MV boc kapot is, opzoek naar een ander doel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een Sonoff buiten in de tuin liggen als test, en ik zie netjes in de log voorbijkomen dat hij zich even "meldt" in het MQTT netwerk:

code:
1
2
3
11:11:03 MQT: tele/sonoff/STATE = {"Time":"2018-10-28T11:11:03","Uptime":"0T00:05:56","Vcc":3.114,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"Joep","RSSI":38,"APMac":"78:8A:20:D4:A6:XX"}}
11:15:17 APP: Serial logging disabled
11:16:03 MQT: tele/sonoff/STATE = {"Time":"2018-10-28T11:16:03","Uptime":"0T00:10:56","Vcc":3.116,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"Joep","RSSI":34,"APMac":"78:8A:20:D4:A6:XX"}}

Nu zou ik ook graag deze tijd in Domoticz willen zien ('Last seen') maar deze tijd wordt niet aangepast.
Iemand enig idee of, en hoe, je dit wel kan zien? Wil hem gaan gebruiken om een bestaande Eve Energy te vervangen maar wil eerst even een aantal dagen testen om te kijken of de Sonoff betrouwbaar genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik ben mijn ICY Essent thermostaat zat, sinds vandaag geeft ie gewoon het sein aan mijn cv om te verwarmen terwijl ie ingesteld staat op 17 graden en het gewoon 19 graden is (geeft ie zelf ook aan in het scherm), heb hem al gereset, maar hij blijft het doen. Heb hem nu ingesteld op 16 graden. Wat zijn goede alternatieven welke dus ook in domoticz werkt? Ik heb een relatief 'oude' cv ketel (Bosch open vrc) hij is 12 jaar oud, dus een Toon is bijvoorbeeld een overkill lijkt mij. De Thermostaat moet dus gewoon via domoticz aangestuurd kunnen worden (graden kunnen instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:00:
Ik ben mijn ICY Essent thermostaat zat, sinds vandaag geeft ie gewoon het sein aan mijn cv om te verwarmen terwijl ie ingesteld staat op 17 graden en het gewoon 19 graden is (geeft ie zelf ook aan in het scherm), heb hem al gereset, maar hij blijft het doen. Heb hem nu ingesteld op 16 graden. Wat zijn goede alternatieven welke dus ook in domoticz werkt? Ik heb een relatief 'oude' cv ketel (Bosch open vrc) hij is 12 jaar oud, dus een Toon is bijvoorbeeld een overkill lijkt mij. De Thermostaat moet dus gewoon via domoticz aangestuurd kunnen worden (graden kunnen instellen).
Ik heb een Lyric T6, staat altijd aan tenzij we van huis zijn of de goodnight scene is gestart (en natuurlijk weer aan met goodmorning). Prima ding, niet te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
Toppe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:29:
[...]

Ik vindt die dingen zo kansloos, daarbij moet ik dan de plug tussen de wasmachine zetten, die zit op de PV waar de zonnepanelen opzitten...

Zit te denken aan een Netgear EX2700
Heb in de meterkast een losse KwH meter geplaatst en mijn panelen (2 omvormers) lopen daar over

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Ik heb een Lyric T6, staat altijd aan tenzij we van huis zijn of de goodnight scene is gestart (en natuurlijk weer aan met goodmorning). Prima ding, niet te duur
En werkt in domoticz (je kan hem aansturen in domoticz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

En werkt in domoticz (je kan hem aansturen in domoticz)?
Ja, zonder problemen. Heb hem in Domoticz hangen voor wat statistieken (hierdoor al aardig wat verbruik kunnen besparen) zodat ik het een en ander kan afstellen binnen HomeKit.

Gebruik Domoticz niet om hem aan te sturen qua aan en uit, maar dat werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Ja, zonder problemen. Heb hem in Domotix hangen voor wat statistieken (hierdoor al aardig wat verbruik kunnen besparen) zodat ik het een en ander kan afstellen binnen HomeKit.

Gebruik Domoticz niet om hem aan te sturen qua aan en uit, maar dat werkt wel!
Oke thanks, het is voor mij wel van belang dat ik hem kan aansturen (aan/ uit) via domoticz.
Hoe accuraat is ie? ik vind de ICY nooit zo accuraat en hij springt soms ook met 2 of 3 graden in 1 keer omhoog (dus stopt de ketel met verwarmen terwijl het nog niet warm genoeg is). Wellicht is mijn ICY gewoon niet meer 100 procent, dat kan ook, maar dat ik een andere thermostaat moet hebben is wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vwtune schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Oke thanks, het is voor mij wel van belang dat ik hem kan aansturen (aan/ uit) via domoticz.
Hoe accuraat is ie? ik vind de ICY nooit zo accuraat en hij springt soms ook met 2 of 3 graden in 1 keer omhoog (dus stopt de ketel met verwarmen terwijl het nog niet warm genoeg is). Wellicht is mijn ICY gewoon niet meer 100 procent, dat kan ook, maar dat ik een andere thermostaat moet hebben is wel duidelijk.
Heb hem ook gehad, na een jaar heb ik m in de container gegooid, idee was leuk maar temperstuur was inderdaad niet betrouwbaar.

(Volgens de fabrikant lag het probleem in mijn woning en kwam er koude lucht (of warme) door de elektra buis die zo op de sensor werd geblazen, uiteindelijk de boel moeten dicht kitten om dit tegen te gaan, toen was het klaar heb weg gedaan)

Deze Lyric is prima, heb er nog geen problemen mee gehad, lekker simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 02:25
Ik heb onlangs de Blitzwolf SHP-2 aangeschaft, Tasmota erop gezet, Werkt allemaal naar behoren. Helaas krijg ik in Domoticz alleen niet het totaal verbruik (kWH) te zien per dag.
In het overzicht heb ik een 24hrs grafiek. In de maand grafiek krijg ik de piek van de desbetreffende dag te zien.

Is het mogelijk om het totaalverbruik per dag te laten zien?

Ik heb gelezen dat idx6 (totaal verbruik) in Tasmota niet functioneert.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Heb hem ook gehad, na een jaar heb ik m in de container gegooid, idee was leuk maar temperstuur was inderdaad niet betrouwbaar.

(Volgens de fabrikant lag het probleem in mijn woning en kwam er koude lucht (of warme) door de elektra buis die zo op de sensor werd geblazen, uiteindelijk de boel moeten dicht kitten om dit tegen te gaan, toen was het klaar heb weg gedaan)

Deze Lyric is prima, heb er nog geen problemen mee gehad, lekker simpel!
Heb de Lyric besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Al een poosje ondervind ik problemen met mijn wireless Xiaomi switches die ik hier door het hele huis heb hangen (deurbel, deursensoren, schakelaars, enz). Het schijnt dat ik zeker niet de enige ben die dit ondervind (Zie Xiaomi topic). Een poosje werkt het stabiel maar dan ineens reageren de knoppen niet meer. In de log van Domoticz geen foutmeldingen, elke actie wordt keurig doorgegeven, echter als iemand bijvoorbeeld de deurbel in drukt dan komt er geen geluid uit de Xiaomi hub, als iemand de lichtschakelaar bediend gaat de lampen niet aan, enz. Pas na een herstart van de Pi werkt de boel weer. En dat kan dan een week duren, een maand, maar ook 1 dag :( .

Nou volg ik al een poosje het zigbee2mqtt project en ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, een CC2531 usb heb ik net besteld. Het lijkt mij dat als alle Xiaomi knoppen via MQTT werken ik af ben van de problemen die ik nu heb.... Zijn er hier meer mensen die overgestapt zijn van de Xiaomi hub naar zigbee2mqtt?

Wat relevante links m.b.t. Zigbee2mqqt:

https://gadget-freakz.com/diy-zigbee-gateway/
https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki
https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki/Supported-devices

[ Voor 9% gewijzigd door Furiousz op 29-10-2018 15:34 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
[b]Furiousz in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"Nou volg ik al een poosje het zigbee2mqtt project en ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, een CC2531 usb heb ik net besteld. Het lijkt mij dat als alle Xiaomi knoppen via MQTT werken ik af ben van de problemen die ik nu heb.... Zijn er hier meer mensen die overgestapt zijn van de Xiaomi hub naar zigbee2mqtt?
Dit wordt iets om te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
Furiousz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:54:In de log van Domoticz geen foutmeldingen, elke actie wordt keurig doorgegeven, echter als iemand bijvoorbeeld de deurbel in drukt dan komt er geen geluid uit de Xiaomi hub, als iemand de lichtschakelaar bediend gaat de lampen niet aan, enz. Pas na een herstart van de Pi werkt de boel weer. En dat kan dan een week duren, een maand, maar ook 1 dag :( .
Ik herkend dit probleem, maar merk dat het in mijn geval wel door Domoticz word herkend als je drukt. Maar dat de opvolgende event niet getriggerd word. Je ziet dus de knop veranderen naar bijvoorbeeld 'Click', maar het event in Lua of blocky wordt niet uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:49

flexje

got-father

Weet iemand wat deze error tiggered? (Domoticz v.4.10078 en Xiaomi Gateway v2):
2018-10-29 13:02:34.755 Error: XiaomiGateway: unable to write command - Invalid key

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:47
fabstar81 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb hetzelfde met een Aeon Labs multi sensor. Wordt netjes getriggert op beweging maar scènes aftrappen of lampen aanzetten doet ie niet. Blijf het raar vinden maar krijg het niet aan de gang.
Heb je dit maar met één sensor?
Bij mij bleek het ook weer niet sensor gerelateerd te zijn, domoticz starten zijn blockly schema's uberhaupt niet meer. Ik dacht even de makkelijke uitweg gekozen te hebben en mijn domoticz opnieuw opgebouwt.

Na lang wachten zijn mijn sensors nu ook eindelijk geinitialiseerd nu zit ik alleen met weer een nieuwe uitdaging mogelijk dat iemand een tip heeft? _/-\o_

Ik heb dus nu een stuk of 5 sensoren waarvan ik geen clue heb wie wat waar welke hangt/is. Is er een makkelijke manier om sensoren te triggeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
flexje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:10:
Weet iemand wat deze error tiggered? (Domoticz v.4.10078 en Xiaomi Gateway v2):

[...]
Is het je 2e gateway? Het heeft volgens mij betrekking op de gegenereerde code van de gateway om hem in domoticz werkend te krijgen. Ik heb 2 gateways en kreeg die melding ook toen ik van de stable 4.970 versie naar de beta erna ging upgraden. Dus mijn 2e gateway werd onbruikbaar, gedwongen om weer terug naar de stable versie te gaan en ik blijf daar nu ook maar gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:49

flexje

got-father

vwtune schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:34:
[...]

Is het je 2e gateway? Het heeft volgens mij betrekking op de gegenereerde code van de gateway om hem in domoticz werkend te krijgen. Ik heb 2 gateways en kreeg die melding ook toen ik van de stable 4.970 versie naar de beta erna ging upgraden. Dus mijn 2e gateway werd onbruikbaar, gedwongen om weer terug naar de stable versie te gaan en ik blijf daar nu ook maar gewoon op.
Nee ik heb maar 1 gateway...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Wat zijn de ervaringen met een MI box 2 controller icm met mi light lampen en domoticz? Ik sta op het punt een mi box 2 te bestellen met 6 GU10 rgb lampen, maar zou graag willen weten of ik de lampen dan wel via domoticz kan dimmen en van kleur kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
vwtune schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:37:
Wat zijn de ervaringen met een MI box 2 controller icm met mi light lampen en domoticz? Ik sta op het punt een mi box 2 te bestellen met 6 GU10 rgb lampen, maar zou graag willen weten of ik de lampen dan wel via domoticz kan dimmen en van kleur kan veranderen.
Jahoor, dit kan gewoon. Alleen dan wel per zone, niet per lamp. Maar, dat is normaal trouwens ook zo.
Ik doe hier nu 15 meter strip, 2 gu10's in de woonkamer en 2 in de slaapkamer.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DaRk PoIsOn schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:53:
[...]

Jahoor, dit kan gewoon. Alleen dan wel per zone, niet per lamp. Maar, dat is normaal trouwens ook zo.
Ik doe hier nu 15 meter strip, 2 gu10's in de woonkamer en 2 in de slaapkamer.
Wat bedoel je met zones? Ik kan dus niet zoals bij een yeelight per lamp de kleur instellen? Ik heb 2 verschillende plafond lampen waar in elk 3 stuks gu10 lampen gaan. Is elk plafondlamp dan 1 zone? Moet ik in domoticz dan een scene aanmaken??? Aan 1 mi box heb ik wel genoeg om al die lampen in domoticz te krijgen toch?

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 29-10-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
vwtune schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Wat bedoel je met zones? Ik kan dus niet zoals bij een yeelight per lamp de kleur instellen? Ik heb 2 verschillende plafond lampen waar in elk 3 stuks gu10 lampen gaan. Is elk plafondlamp dan 1 zone? Moet ik in domoticz dan een scene aanmaken??? Aan 1 mi box heb ik wel genoeg om al die lampen in domoticz te krijgen toch?
Met de standaard mibox heb je 4 zones. In die zones kun je de lampen plaatsen. Per zone kun je dan een kleur instellen. Dus heb je plafondlamp 1 in zone 1 kleuren alle 3 de lampen in plafondlamp 1. Per lamp gaat dit niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Hmm vandaag update geïnstalleerd, historie kwijt van het laatste half jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 10:56
GrasshopperNL schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:56:
je moet instellen hoe lang je het wil laten bewaren, tenminste die losse items allemaal. In de grafiek blijft het gewoon zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GrasshopperNL schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:56:
Update van domoticz zelf? Beta of stable?
commentator schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:45:
[...]

je moet instellen hoe lang je het wil laten bewaren, tenminste die losse items allemaal. In de grafiek blijft het gewoon zoals het was.
Waar stel je dat in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 10:56
nee
Setup, settings, Log History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Kan je in Domoticz Alerts van de Xiaomi gateway aan en uit zetten via blocky of een script? Nu zet ik deze handmatig aan en uit via de app of door twee keer op het knopje te drukken van de gateway zelf. Hiermee zet je dus het alarm aan, welke af gaat als een van de twee deuren open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

rorie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:29:
Kan je in Domoticz Alerts van de Xiaomi gateway aan en uit zetten via blocky of een script? Nu zet ik deze handmatig aan en uit via de app of door twee keer op het knopje te drukken van de gateway zelf. Hiermee zet je dus het alarm aan, welke af gaat als een van de twee deuren open gaat.
Je zal al je alarm functies in Domoticz moeten zetten.

Het genereren van een alarm is feitelijk een switch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p32pjk7YvjCn95xmaDYf6ZVP/full.jpg

Maar goed.. bij mij zou het zijn

If alarm = armed
and DoorSensor1 or DoorSensor2 = open
do
Set Gateway01_Alarm_Tone = On.

etc etc.

en je alarm = armed kan je weer automagiseren door een fysieke knop te hebben zoals bij mij de Xiaomi_Switch01 is. Longpress is alarm on when off or longpress is alarm off when on

etc etc etc

Voordeel is dat je bijv. een motion sensor van een andere leverancier kan implementeren. Niet fixed aan je Aqara spullen. Zolang het maar in Domoticz kan.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een sonoff voorzien van Tasmota, dit geeft extra mogelijkheden zoals het aansluiten van een temperatuur's sensor.

Heb op dit moment 2x DS18B20 er op aangesloten, de software ziet ook 2 sensoren maar weet iemand of het mogelijk is om ook in Domoticz dit 2x uit te lezen?

In Domoticz heb ik 1 nieuw apparaat toegevoegd en het ID toegevoegd in sonoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
Vraagje, ik heb een RF link voor de synology gekocht, echter blijkt naar een 2 tal weken dat toch beter is om gebruikt te maken van een Raspberry,
Vandaag geintalleerd met Domoticz.
De RF link werkt niet, is het niet mogelijk om een RFlink van synology gebruikt te maken op een raspberyy, het is toch allebei linux?

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:09:
Ik heb een sonoff voorzien van Tasmota, dit geeft extra mogelijkheden zoals het aansluiten van een temperatuur's sensor.

Heb op dit moment 2x DS18B20 er op aangesloten, de software ziet ook 2 sensoren maar weet iemand of het mogelijk is om ook in Domoticz dit 2x uit te lezen?

Welke sonoff is het? de TH16 kan toch maar 1 device eraan hebben? Maar als je een Sonoff hebt waar je 2 devices (temp en hum) tegelijk eraan kan koppelen, dan zou je in via de webportal van de sonoff moeten aangeven welk device je hebt en dan de additionele devices de idx geven van domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Ik ben op zoek naar een stopcontact plug welke door domoticz te beheren is. Ik weet dat ik hiervoor de S20 kan pakken van SonOff en deze kan flashen met Tasmota. Ik vind deze plugs echter relatief groot. Zijn er ook kleinere plugs, voor een klein prijsje die compacter zijn?

Ik heb er een aantal gevonden, echter hierbij moet er allemaal gesoldeerd worden om bijvoorbeeld tasmota te kunnen flashen. Laat ik nou geen soldeerbout hebben (En er ook geen ster in zijn). Iemand de gouten tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Robbie T schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:13:
Ik ben op zoek naar een stopcontact plug welke door domoticz te beheren is. Ik weet dat ik hiervoor de S20 kan pakken van SonOff en deze kan flashen met Tasmota. Ik vind deze plugs echter relatief groot. Zijn er ook kleinere plugs, voor een klein prijsje die compacter zijn?

Ik heb er een aantal gevonden, echter hierbij moet er allemaal gesoldeerd worden om bijvoorbeeld tasmota te kunnen flashen. Laat ik nou geen soldeerbout hebben (En er ook geen ster in zijn). Iemand de gouten tip?
Een Xiaomi powerplug? (je hebt alleen dan wel een gateway erbij nodig om hem in domoticz werkend te krijgen)

Trouwens, ik heb inmiddels al heel wat verschillende sonoff spullen in huis, allemaal geflashed, maar nog nooit een soldeerbout hoeven te gebruiken ervoor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door vwtune op 30-10-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

Welke sonoff is het? de TH16 kan toch maar 1 device eraan hebben? Maar als je een Sonoff hebt waar je 2 devices (temp en hum) tegelijk eraan kan koppelen, dan zou je in via de webportal van de sonoff moeten aangeven welk device je hebt en dan de additionele devices de idx geven van domoticz
Heb de DS18B20, dat is een digitale 1-wire sensor. Je kan er dus in theorie zoveel aanhangen als je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Een Xiaomi powerplug? (je hebt alleen dan wel een gateway erbij nodig om hem in domoticz werkend te krijgen)

Trouwens, ik heb inmiddels al heel wat verschillende sonoff spullen in huis, allemaal geflashed, maar nog nooit een soldeerbout hoeven te gebruiken ervoor ;)
Aah, dat is nog wel een goede inderdaad. De gateway komt er toch. Je hebt het dan over deze?https://bit.ly/2EQid0L

Die vervolgens combineren met een platte eu stekker en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

Heb de DS18B20, dat is een digitale 1-wire sensor. Je kan er dus in theorie zoveel aanhangen als je zou willen.
Die DS18B20 is de sensor, maar welke sonoff heb je waar je die sensor op wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Robbie T schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:57:
[...]

Aah, dat is nog wel een goede inderdaad. De gateway komt er toch. Je hebt het dan over deze?https://bit.ly/2EQid0L

Die vervolgens combineren met een platte eu stekker en het zou moeten werken.
Klopt, werkt 100%. kan je meteen je verbruik meten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Die DS18B20 is de sensor, maar welke sonoff heb je waar je die sensor op wilt gebruiken?
De basic. Ik wil meerdere metingen tegelijk kunnen doen maar dit kan alleen als Sonoff verschillende sensoren tegelijk kan doorsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 22:49
Op mijn Synology DS211 met DSM6.2 draai ik domoticz V3.8153
Ik wil graag de Aqara Motion Sensor gebruiken, maar deze wordt niet ondersteund door Domoticz V3.
Van de site van Jadahl begrijp ik dat voor DSM6.2 Domoticz V4 is, maar de DS211 met Marvell Kirkwood 88F6282 staat niet bij de ondersteunde apparaten.
Is er iemand die weet hoe ik Domoticz V4 op mijn Syno krijg, of hoe ik de Aqara Motion Sensor alsnog herkend krijg in Domoticz V3?

update:
blijkbaar kan ik Jadahl domoticz_88f6282-6.2_3.0.9483-7.spk proberen........

Waar een post plaatsen al niet goed voor is.... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door miles op 30-10-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

De basic. Ik wil meerdere metingen tegelijk kunnen doen maar dit kan alleen als Sonoff verschillende sensoren tegelijk kan doorsturen...
Waar haal je de wijsheid vandaan dat op de sonoff basic überhaupt een sensor op aangesloten kan worden?? :? Als dat kan zou ik graag willen weten hoe :) . Als jij een sensor (temp of humidity) wil gebruiken dan zal je toch echt een sonoff TH10 of TH16 moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 30-10-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 02:25
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Waar haal je de wijsheid vandaan dat op de sonoff basic überhaupt een sensor op aangesloten kan worden?? :? Als dat kan zou ik graag willen weten hoe :) . Als jij een sensor (temp of humidity) wil gebruiken dan zal je toch echt een sonoff TH10 of TH16 moeten hebben.
Wanneer je googled op bijvoorbeeld "sonoff basic temperature sensor" zijn er een aantal voorbeelden te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
bloedcel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:59:
[...]

Wanneer je googled op bijvoorbeeld "sonoff basic temperature sensor" zijn er een aantal voorbeelden te zien :)
Ow oke, je moet de gpio's dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:20:
[...]

Ow oke, je moet de gpio's dan gebruiken.
Ja, gewoon op GPIO14 aansluiten:

Een basic of TH10 verschillen niet zoveel, alleen de manier waarop de connectors geplaatst zijn.

Op deze manier wordt het erg interessant om op elke basic een sensor te plaatsen qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:09:

Zelf ook mee bezig geweest maar dan met een wemos. De temp werken prima binnen tasmota alleen ontvangt Domoticz op die manier maar 1 waarde. Zover ik weet kan dit wel via een rule.

Ik ben er zelf (nog) niet uitgekomen en heb ESPEasy geflasht op de wemos en dan werkt het direct icm Tasmota ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
Jesus christ superf**k. Snelste ali ooit. Vorige week dinsdag besteld en vandaag mijn slimme meterkabel in de brievenbus.
Ik gebruik nu in sluimerstand 126W. Dit kan nog een stuk lager, gebruik nu nog domoticz op een pc met een pentium 4......
Nu wil ik natuurlijk nog meer gaan besparen, ik lees natuurlijk hier al een hele tijd mee, maar wat zeggen jullie hier qua slimme stekkers? Sonoff of Zwave?
Laat ik erbij zeggen dat ik nog niet zo'n flasher ben, ik neig naar sonoff, maar ben heel bang dat ik de eerste 60 totaal vernaggel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:27:
Jesus christ superf**k. Snelste ali ooit. Vorige week dinsdag besteld en vandaag mijn slimme meterkabel in de brievenbus.
Ik gebruik nu in sluimerstand 126W. Dit kan nog een stuk lager, gebruik nu nog domoticz op een pc met een pentium 4......
Nu wil ik natuurlijk nog meer gaan besparen, ik lees natuurlijk hier al een hele tijd mee, maar wat zeggen jullie hier qua slimme stekkers? Sonoff of Zwave?
Laat ik erbij zeggen dat ik nog niet zo'n flasher ben, ik neig naar sonoff, maar ben heel bang dat ik de eerste 60 totaal vernaggel ;)
Het kan niet mis gaan, net de tweede binnen en binnen 2 minuten voorzien van andere software, heb deze ingezet als temperatuur sensor. Heb nog geen ander doel voor de Sonoff 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:27:
Welke heb je precies bestelt?
Pagina: 1 ... 117 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.