Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:48
Wie kan mij helpen met Domoticz in combinatie met IFTT? Ik heb een Applet proberen te maken om mijn google home te laten werken met Domoticz, specifiek om mijn milight lamp aan te zetten met het voicecommand: Ok Google, turn lights on.

Hiervoor heb ik binnen Domoticz een aparte gebruiker ingesteld (in onderstaand testvoorbeeld HomeDomo met ww testomgeving.
Het IP adres verwijst naar mijn domoticz webadres wat in mijn browser staat (ik heb onderstaand als voorbeeld genomen en uiteraard niet mijn echte gegevens). Helaas gebeurd er helemaal niets alsik het command geef.
Ook bij de log van Domoticz zie ik niet dat er wat gebeurd.
Wellicht doe ik iets heel simpels fout, maar ik kom er werkelijk niet uit. Hoe kan ik zien waar de fout zit?

Dit is het webrequest (staat verder op Method Get en Content Type Plain text
http://HomeDomo:testomgev...hcmd=Set%20Level&level=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
hendrik12345678 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:35:
[...]

Moet je niet 192.168.1.12 ingeven als het adres van de gateway?
Dat staat ook zo, ip van de gateway is 12 en 7 is de NAS.
vandaag ook alles geprobeerd, maar het lukt maar niet , zal een zigbee ontvanger niet een alternatief zijn?

Ron

[ Voor 17% gewijzigd door sterremos op 20-10-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
EvJd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:16:
Wie kan mij helpen met Domoticz in combinatie met IFTT? Ik heb een Applet proberen te maken om mijn google home te laten werken met Domoticz, specifiek om mijn milight lamp aan te zetten met het voicecommand: Ok Google, turn lights on.

Hiervoor heb ik binnen Domoticz een aparte gebruiker ingesteld (in onderstaand testvoorbeeld HomeDomo met ww testomgeving.
Het IP adres verwijst naar mijn domoticz webadres wat in mijn browser staat (ik heb onderstaand als voorbeeld genomen en uiteraard niet mijn echte gegevens). Helaas gebeurd er helemaal niets alsik het command geef.
Ook bij de log van Domoticz zie ik niet dat er wat gebeurd.
Wellicht doe ik iets heel simpels fout, maar ik kom er werkelijk niet uit. Hoe kan ik zien waar de fout zit?

Dit is het webrequest (staat verder op Method Get en Content Type Plain text
http://HomeDomo:testomgev...hcmd=Set%20Level&level=20
Heb je ook getest of de gebruikte link ook daadwerkelijk vanaf buiten je eigen netwerk beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Gezien het IP adres niet, da's een lokaal lan adres. EvJd zal denk ik een poort moeten forwarden en zijn externe adres moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
bartbh schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Heb je ook getest of de gebruikte link ook daadwerkelijk vanaf buiten je eigen netwerk beschikbaar is?
Hoe kan ik dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
DizzyWeb schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:10:
Gezien het IP adres niet, da's een lokaal lan adres. EvJd zal denk ik een poort moeten forwarden en zijn externe adres moeten gebruiken.
Ik heb zelf inmiddels inderdaad het vermoeden, dat de poort niet goed open staat. Hier ga ik naar kijken in mijn router.
Zet ik dan mijn poort 8081 open of mijn https poort 441?

Klopt het dat ik dan niet mijn bovenstaande ip adres moet invullen, maar mijn "algemene ip" adres van mijn internetverbinding?
Of zit ik nu helemaal fout te denken?

[ Voor 5% gewijzigd door EvJd op 20-10-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Zijn cloud diensten, dus die benaderen jouw domoticz vanaf het internet. Je hebt je externe adres nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb een Aeon Labs USB Z-Wave Plus stick in mijn Raspberry 3 gestoken, maar hoe weet ik nu of ie goed werkt? In domoticz heb ik wel als hardware: Open Zwave usb gelecteerd, maar bij port staat dan: /dev/ttyACM0
Moet dit geen USB zijn? Mijn RFXCOM staat wel op: /dev/ttyUSB0. Ook brandt de ledring van de stick met drie verschillende kleuren, dus blauw, dan rood en dan oranje en dat de hele dag door.... Is dit normaal? Wanneer ik de stick eruit haal dan brandt er niets, tot ik de ledring indruk, dan brandt ie alleen blauw en kan ik wel een apparaat includen. Ik heb de stick moeten aanschaffen omdat ik Eurotronics thermostaten heb aangeschaft en deze in domoticz wil hebben als devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
EvJd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Ik heb zelf inmiddels inderdaad het vermoeden, dat de poort niet goed open staat. Hier ga ik naar kijken in mijn router.
Zet ik dan mijn poort 8081 open of mijn https poort 441?

Klopt het dat ik dan niet mijn bovenstaande ip adres moet invullen, maar mijn "algemene ip" adres van mijn internetverbinding?
Of zit ik nu helemaal fout te denken?
Bedankt ! Met jullie hulp ben ik eruit gekomen. Nu hooguit nog zorgen dat de Google Home mij goed verstaat (engels gaat beter dan nederlands), maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die de Lyric in Domoticz hebben toegevoegd? Ik heb het zojuist geprobeerd met hun pagina om de key's te achter halen maar hij blijft een melding geven:

code:
1
2018-10-20 16:36:49.281 Error: Honeywell: Error getting thermostat data!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mijn Lyric T6 zit gewoon in Domoticz; geen enkel probleem.
Er zitten 4 apparaten in:
- Lyric staat aan / uit
- de ingestelde temperatuur
- de werkelijke temperatuur
- de buiten temperatuur

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:33:
Mijn Lyric T6 zit gewoon in Domoticz; geen enkel probleem.
Er zitten 4 apparaten in:
- Lyric staat aan / uit
- de ingestelde temperatuur
- de werkelijke temperatuur
- de buiten temperatuur
Geen idee waarom, maar hij staat er nu wél goed tussen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 20:46
Helaas was m'n sd kaart corrupt, dus moet ik alles weer terugzetten. Gelukkig wel backups gemaakt van mn domoticz.

Gebruik Xiaomi toch minder dan verwacht, heb ooit alleen de Gateway gekocht. Op het moment heb ik enkel nog een KaKu setje die ik aanstuur met RFlink. Daarnaast heb ik een traditionele deurbel aangesloten, waardoor ik die kan uitlezen. Maak een foto zodra er wordt aangebeld en krijg die vrij snel op m'n telegram groep.

Ik had leuke plannen met Xiaomi, maar momenteel weinig tijd voor. Misschien dat ik nog wat goedkope sonoff's ooit aanschaf, om die eens te proberen icm een google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Ik heb zojuist mijn domoticz verhuisd naar een nieuwe raspberry pi. Eerst ene backup gedraaid, toen domoticz op de nieuwe pi gestart, backup gerestored en mijn Aeotec USB stock verhuisd naar de nieuwe Pi. Helaas werkt nu mijn Zwave netwerk niet meer. Ik zie via groups & network wel dat alles gewoon nog verbonden is, maar ik krijg geen updates meer van m'n nodes.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Zojuist de oude pi weer in ere hersteld en dat werkt allemaal nog prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Stubby op 20-10-2018 19:39 . Reden: Update over oude pi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Stubby schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:09:
Ik heb zojuist mijn domoticz verhuisd naar een nieuwe raspberry pi. Eerst ene backup gedraaid, toen domoticz op de nieuwe pi gestart, backup gerestored en mijn Aeotec USB stock verhuisd naar de nieuwe Pi. Helaas werkt nu mijn Zwave netwerk niet meer. Ik zie via groups & network wel dat alles gewoon nog verbonden is, maar ik krijg geen updates meer van m'n nodes.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Zojuist de oude pi weer in ere hersteld en dat werkt allemaal nog prima.
je kan dus ook geen enkel device meer aan/uit zetten? zit je stick op dezelfde usb poort als bij je oude pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
rasper schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

je kan dus ook geen enkel device meer aan/uit zetten? zit je stick op dezelfde usb poort als bij je oude pi?
Ik kon nog wel apparaten schakelen, ik kreeg alleen geen updates meer en er werden nodes gemarkeerd als "dead".

Ik ging van een pi 1 naar een pi 2 dus daar zitten iets meer poorten op, maar het device was gewoon nog beschikbaar onder /dev/ttyACM0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Stubby schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Ik kon nog wel apparaten schakelen, ik kreeg alleen geen updates meer en er werden nodes gemarkeerd als "dead".

Ik ging van een pi 1 naar een pi 2 dus daar zitten iets meer poorten op, maar het device was gewoon nog beschikbaar onder /dev/ttyACM0
Vreemd. Ik ben net van een 3 naar 3+ gegaan en werkt ok, ook zwave. Had je op de oude en nieuwe pi dezelfde domoticz versie draaien? Je zou op de nieuwe een network heal kunnen doen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56
vwtune schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:23:
Ik heb een Aeon Labs USB Z-Wave Plus stick in mijn Raspberry 3 gestoken, maar hoe weet ik nu of ie goed werkt? In domoticz heb ik wel als hardware: Open Zwave usb gelecteerd, maar bij port staat dan: /dev/ttyACM0
Moet dit geen USB zijn? Mijn RFXCOM staat wel op: /dev/ttyUSB0. Ook brandt de ledring van de stick met drie verschillende kleuren, dus blauw, dan rood en dan oranje en dat de hele dag door.... Is dit normaal? Wanneer ik de stick eruit haal dan brandt er niets, tot ik de ledring indruk, dan brandt ie alleen blauw en kan ik wel een apparaat includen. Ik heb de stick moeten aanschaffen omdat ik Eurotronics thermostaten heb aangeschaft en deze in domoticz wil hebben als devices.
Ja die knippert de hele tijd als ie stroom krijgt
Bij mij zit ie op /dev/ttyACM1

Als je m eruit haalt brand niets, klopt.

Je moet via Hardware, setup knopje bij je stick, node management, include node een nieuw apparaat aanleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boest
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-06 21:51
“Halloween”

Het is binnnkort Halloween en nou heb en een app “OnSwitch” om de hue lampen (welke voornamelijk binnen zitten) een thema Halloween te geven voor het buurt evenement dat de kinderen een snoepje komen halen.

Echter heb ik voor mijn verlichting buiten z wave protocol (fibaro dimmer) aangestuurd door domoticz en had ik de buitenverlichting de bewuste avond ook wel even willen laten flikkeren enzovoorts.

Heeft er iemand tips? Het gaat om een dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
FunFair schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 06:30:
[...]

Zit je pi dan vlak naast de ketel? Ik zou er een esp module voor gebruiken. Die flashen met espeasy en je kunt de sensor gewoon selecteren. Die vervolgens koppelen aan domotica, wat heel makkelijk gaat met espeasy.

Zo lees ik de in- en uitgaande temperatuur van de verwarming in.
De pi zit in de meterkast op de eerste verdieping recht onder de ketel op de 2e. Er is een loze buis aanwezig om kabels door te trekken.

Is het niet makkelijker om stuk of 8 van die ds18b20 sensoren op alle buizen te plakken die ik wil monitoren en vervolgens met 1 kabel naar beneden naar de pi ga? Dat is tenminste als ik het schema begrijp van die sensoren in geval je er meer tegelijkertijd aansluit...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
prekz schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Heeft er iemand een idee op bovenstaande?
Sensoren rapporteren netjes in de domoticz, dit is voorbeeld van een deursensor die aan/uit triggerd:
[Afbeelding]

Ook een exclude/include al geprobeerd maar ook dit werkt niet
Ik heb hetzelfde met een Aeon Labs multi sensor. Wordt netjes getriggert op beweging maar scènes aftrappen of lampen aanzetten doet ie niet. Blijf het raar vinden maar krijg het niet aan de gang.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, ik ben officieel de meeste domme van het forum (is ook een eer) maar kan iemand mijn uitleggen waarom ik meer teruglever dan dat ik opwek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n0i0HZ7QL5HbaSJGI3axFdem/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Het is een momentopname... om 14:00:23 leverden je panelen 367 watt op.
Om 14:03:23 leverden ze schijnbaar meer op.

edit: Ik zie nu het totaal... da's een beetje vreemd inderdaad. Ligt er misschien aan hoe het totaal berekend wordt van je panelen. Als deze niet aangeleverd wordt en hij telt het 1 keer in de x minuten op dan zit je op een afwijking

[ Voor 52% gewijzigd door Oktopus op 21-10-2018 16:31 ]

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oktopus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:28:
Het is een momentopname... om 14:00:23 leverden je panelen 367 watt op.
Om 14:03:23 leverden ze schijnbaar meer op.

edit: Ik zie nu het totaal... da's een beetje vreemd inderdaad. Ligt er misschien aan hoe het totaal berekend wordt van je panelen. Als deze niet aangeleverd wordt en hij telt het 1 keer in de x minuten op dan zit je op een afwijking
Ik heb de boosboener gevonden: de SolarEdge wilt geen verbinding meer maken met WiFi. Heb hem nu even tijdelijk via LAN aangesloten en dat werkt prima. Alleen de baas is niet zo blij met een netwerk kabel
dwars over de gang vanuit de slaapkamer naar zolder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Is er misschien iemand die in domoticz dummy switch met dagen van de maand of weken van het jaar kan schakelen met een script.
Zodat het mogelijk is om een dag van de maand of een week te gebruiken in blockley enz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Toppe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Ik heb de boosboener gevonden: de SolarEdge wilt geen verbinding meer maken met WiFi. Heb hem nu even tijdelijk via LAN aangesloten en dat werkt prima. Alleen de baas is niet zo blij met een netwerk kabel
dwars over de gang vanuit de slaapkamer naar zolder :?
Powerplugje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vindt die dingen zo kansloos, daarbij moet ik dan de plug tussen de wasmachine zetten, die zit op de PV waar de zonnepanelen opzitten...

Zit te denken aan een Netgear EX2700

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 21-10-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:29:
[...]

Ik vindt die dingen zo kansloos, daarbij moet ik dan de plug tussen de wasmachine zetten, die zit op de PV waar de zonnepanelen opzitten...

Zit te denken aan een Netgear EX2700
Zou voor een fritz gaan:
https://www.google.com/se...1j0i10i67k1.0.R5v7BiEcwDE

2.4 en 5 GHZ versterker met een webui.
En je kunt er een draadje aanhangen, dus een lankabel
Een bereik.. waar je in de buurt aanzien mee wekt hahaha

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@Toppe Mocht je voor zo’n Fritz geval gaan, heb er nog eentje liggen ter overname. Niet op V&A.

[ Voor 4% gewijzigd door Rgerr op 21-10-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Zou voor een fritz gaan:
https://www.google.com/se...1j0i10i67k1.0.R5v7BiEcwDE

2.4 en 5 GHZ versterker met een webui.
En je kunt er een draadje aanhangen, dus een lankabel
Een bereik.. waar je in de buurt aanzien mee wekt hahaha
Het bereik van mijn hotspot is ruim voldoende, alleen dat k ding ontvangt geen signaal (geen enkel signaal overigens). Dus wil hem bedraad gaan aansluiten om voor eens en altijd van het gezeik af te zijn B)
Rgerr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:39:
@Toppe Mocht je voor zo’n Fritz geval gaan, heb er nog eentje liggen ter overname. Niet op V&A.
Als ik hem verbinding kan laten maken via WiFi en een bedraad apparaat kan aansluiten is het goed. Wat moet hij kosten?

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 21-10-2018 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:39:
[...]

Het bereik van mijn hotspot is ruim voldoende, alleen dat k ding ontvangt geen signaal (geen enkel signaal overigens). Dus wil hem bedraad gaan aansluiten om voor eens en altijd van het gezeik af te zijn B)
Mja, als je een stopcontact vrij hebt, zou ik voor zo’n powerplug gaan. Maar keuze is aan jou natuurlijk.

@Toppe zie net dat het zo’n ding is: https://www.mediamarkt.nl...KqblquKmN4CFQK53godBL4AXA

Kan geen netwerkkabel in. :N

[ Voor 28% gewijzigd door Rgerr op 21-10-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:41:
[...]

Mja, als je een stopcontact vrij hebt, zou ik voor zo’n powerplug gaan. Maar keuze is aan jou natuurlijk.

@Toppe zie net dat het zo’n ding is: https://www.mediamarkt.nl...KqblquKmN4CFQK53godBL4AXA

Beetje jammer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffelaar
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
ben al een paar dagen aan het stoeien met me rolluiken aangesloten met een fibaro roller shutter 2.
ik wil deze op bv. 20 procent dicht laten gaan maar krijg dit niet voor elkaar in blocky.

kan iemand een zet in de goeie richting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Rgerr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:41:
[...]

https://m.alternate.nl/TP...ater/html/product/1041103

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb er gister avond nog 1 besteld bij die blauwe bolle, kijken of dat werkt anders de TP-Link inderdaad :)

Toch wel waardeloos dat het stopt met functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-08 14:34
Hi allen,

Ook ik wil na het betaald worden van Controllicz eens aan de slag met IFTTT, helaas krijg ik het niet voor elkaar om een "simpele" webhook te configureren. De URL die ik aanroep is goed, die gebruik ik ook in andere apps en in de browser werkt hij.

Ik heb hem als webhook geconfigureerd in IFTT:

URL
http://<un>:<pass>@ip:port/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=390&switchcmd=Toggle

Method
GET

Content Type (optional)
text/plain

Body (optional)
<leeg>

Als ik de webhook aanroep, dmv widget op mn telefoon bijvoorbeeld of door middel van "https://maker.ifttt.com/use/<API KEY?>" gebeurd er niets.

Ik zie ook niets verschijnen in de logs van Domoticz o.i.d.

nogmaals, van uit de browser werkt de URL die ik aan roep zonder problemen.
Hoop dat iemand een suggestie heeft!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomtommert schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:32:
Hi allen,

Ook ik wil na het betaald worden van Controllicz eens aan de slag met IFTTT, helaas krijg ik het niet voor elkaar om een "simpele" webhook te configureren. De URL die ik aanroep is goed, die gebruik ik ook in andere apps en in de browser werkt hij.

URL
http://<un>:<pass>@ip:port/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=390&switchcmd=Toggle

Method
GET

Content Type (optional)
text/plain

Body (optional)
<leeg>

Als ik de webhook aanroep, dmv widget op mn telefoon bijvoorbeeld of door middel van "https://maker.ifttt.com/use/<API KEY?>" gebeurd er niets.

Alvast bedankt!
https://maker.ifttt.com/use/<API KEY?>
moet zijn
https://maker.ifttt.com/trigger/{event}/with/key/<KEY>

Anders weet hij niet welk event hij moet afvuren :9

@Rgerr, was gister helemaal klaar met die SE en de Wifi. Wat een vervelend graf apparaat zeg, niet meer op WiFi te krijgen. Ik vandaag die EX2700 geconfigureerd, hangt die SE alweer 16 uur aan de WiFi :(

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 22-10-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
Toppe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:44:
[...]

moet zijn

Tnx, maar helaas...
Hij geeft wel de reactie "Event has been triggered." maar bij Domoticz komt er nog steeds niets binnen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:44:
[...]

moet zijn

@Rgerr, was gister helemaal klaar met die SE en de Wifi. Wat een vervelend graf apparaat zeg, niet meer op WiFi te krijgen. Ik vandaag die EX2700 geconfigureerd, hangt die SE alweer 16 uur aan de WiFi :(
Lekker op LAN laten, WiFi uitzetten, steeds wel/geen verbinding met WiFi is helemaal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Lekker op LAN laten, WiFi uitzetten, steeds wel/geen verbinding met WiFi is helemaal irritant.
Klopt, heb alleen niet (eenvoudig) de mogelijkheid om een kabel naar boven te trekken ;w

Net wou de Pi niet meer opstarten, had blijkbaar een ander IP adres. geprobeerd een vast IP adres te geven maar toen was Domoticz niet meer te bereiken vanaf mijn domein naam het interne IP adres werkte nog prima, iemand enig idee? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Kan ik via de p1 poort m'n slimme meter uitlezen of moet ik Youless gebruiken?

Ik heb een iskra mt382-d2a52-m2k0agnz voor stroom en een Landis+Gyr-serie G4 E06140 54 voor gas.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:56:

Ik heb een iskra mt382-d2a52-m2k0agnz voor stroom en een Landis+Gyr-serie G4 E06140 54 voor gas.
Kan prima via de P1 poort. Kabeltje er in en gaan. Ik heb mijn baudrate moeten aanpassen naar 115200 I.P.V. 9600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
ben er bijna met de Mi toe voegen in de Synology Domoticz. het blijkt dat de poort 9898 op de nas niet bereikbaar is, de firewall is open, heb 9898 toegevoegd, wat ik probeer ik krijg deze poort niet bereikbaar voor de gateway. heeft er iemand een suggeties die me dar in kan helpen?

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:51:
ben er bijna met de Mi toe voegen in de Synology Domoticz. het blijkt dat de poort 9898 op de nas niet bereikbaar is, de firewall is open, heb 9898 toegevoegd, wat ik probeer ik krijg deze poort niet bereikbaar voor de gateway. heeft er iemand een suggeties die me dar in kan helpen?

Ron
Misschien kan je hier wat mee?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=20004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Toppe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:28:
[...]

Kan prima via de P1 poort. Kabeltje er in en gaan. Ik heb mijn baudrate moeten aanpassen naar 115200 I.P.V. 9600
Waar zit die dan precies? Beneden bij dat kastje toch, maar hij is verzegeld?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• longman203
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2023
schoffelaar schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:28:
ben al een paar dagen aan het stoeien met me rolluiken aangesloten met een fibaro roller shutter 2.
ik wil deze op bv. 20 procent dicht laten gaan maar krijg dit niet voor elkaar in blocky.

kan iemand een zet in de goeie richting geven.
Probeer met tijd te werken. Time hoe lang het duurt om op 20% te komen en stuur dat zo aan. Als ‘trigger’ set (schakelaar) for x sec.
Zo heb ik mijn TV lift aangestuurd.
Terug (naar binnen) idem, bij mij was dat iets korte dan er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
Tomtommert schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:32:
Hi allen,

URL

Method
GET

Content Type (optional)
text/plain

Body (optional)
<leeg>

Alvast bedankt!
Try
http://ip:port/json.htm?username=&password=&type=command&param=switchlight&idx=390&switchcmd=Toggle

Username & Password beiden in Base64

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:06:
[...]

Waar zit die dan precies? Beneden bij dat kastje toch, maar hij is verzegeld?
Kijk hier even. De P1 poort is altijd vrij toegankelijk, soms moet je wel even een beschermkapje weghalen die tegen het stof dient. Enige wat niet mag is het openen van de slimme meter, die is inderdaad wel verzegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

YoshiBignose schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:56:

Kan.
Je krijgt dan 4 tellers..
Hoog en laag
afname en oplevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07
@Toppe
Als er geen mogelijkheid voor draad is.
Deze set is dan ook iets!
Wel wat duurder.
https://www.devolo.nl/devolo-gigagate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:27:
@Toppe
Als er geen mogelijkheid voor draad is.
Deze set is dan ook iets!
Wel wat duurder.
https://www.devolo.nl/devolo-gigagate.html
Heb hem nu weer op de WiFi. Lijkt het weer te doen... anders maar kabel trekken over de trap ofzo🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb afgelopen weekend een poging gedaan om met de plattegronden aan de slag te gaan.
Hoewel omslachtig is het uittekenen wel gelukt.
Op de instelpagina ziet het er ook prima uit.
Maar zodra ik naar de 'plattegrond' tab ga, klopt er niks meer van.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Heb een PNG gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MikeyMan schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:38:
Maar zodra ik naar de 'plattegrond' tab ga, klopt er niks meer van.
Wat 'klopt er niet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, das een goede idd :)

De uitgetekende ruimtes liggen niet meer over de tekening heen. Totaal uit positie en formaat klopt ook niet meer.

edit: Bedenk me net dat ik de png's heb gecomprimeerd met tinypng. Zou dat het issue kunnen zijn? :?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Tomtommert schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

Tnx, maar helaas...
Hij geeft wel de reactie "Event has been triggered." maar bij Domoticz komt er nog steeds niets binnen... :'(
sorry for this basic question.

Gebruik je wel je externe IP adres? IP ook geforward in je router?
Aangezien er niks bij Domoticz binnen komt, krijg ik beetje het idee dat er dingen nog dicht staat.
Probeer anders is de Domoticz url op je mobiele telefoon als je je 4G actief heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
mAiden88 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

sorry for this basic question.

Gebruik je wel je externe IP adres? IP ook geforward in je router?
Aangezien er niks bij Domoticz binnen komt, krijg ik beetje het idee dat er dingen nog dicht staat.
Probeer anders is de Domoticz url op je mobiele telefoon als je je 4G actief heb?
Bedankt voor het mee denken, maar dat staat goed ik gebruik het externe IP. Als ik de URL direct in de browser post dan gaat het wel goed en knipperen mijn lampen braaf. (ook via mobiel op 4G)

Ik probeer het nu te testen dmv een IFTTT widget op mijn mobiel. Deze koppel ik aan de webhook "Lampen".
Als ik er op klik gaat deze draaien en krijg ik na enkele seconden "Widget failed to run"

De webhook staat "on" als ik het in mijn browser check bij IFTTT en als ik klik op Check now krijg ik de melding "Applet checked".

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd...wat doe ik nou fout?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Tomtommert schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor het mee denken, maar dat staat goed ik gebruik het externe IP. Als ik de URL direct in de browser post dan gaat het wel goed en knipperen mijn lampen braaf. (ook via mobiel op 4G)

Ik probeer het nu te testen dmv een IFTTT widget op mijn mobiel. Deze koppel ik aan de webhook "Lampen".
Als ik er op klik gaat deze draaien en krijg ik na enkele seconden "Widget failed to run"

De webhook staat "on" als ik het in mijn browser check bij IFTTT en als ik klik op Check now krijg ik de melding "Applet checked".

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd...wat doe ik nou fout?? :?
Oké dan lig het dus in IFTTT
Als je method op Post zet (eerlijk gezegd gebruik ik bij webhooks altijd post.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
mAiden88 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Oké dan lig het dus in IFTTT
Als je method op Post zet (eerlijk gezegd gebruik ik bij webhooks altijd post.)
Heb ik ook geprobeerd....helaas geen verschil....:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
Ik heb twee nieuwe Hue color lampen geinstalleerd en ik wil deze toevoegen aan mijn group: "Woonkamer uit".

Echter voor dit type lamp zie ik geen optie om het Off command te geven, alleen de brightness level (tussen 1 en 100%) en on/off delay.

Als ik er een scene van maak heb ik wel een on/off command.

Zal ik nu gewoon een scene moeten gebruiken om de lichten uit te zetten (bij huis afwezig bijv.)? Ik dacht dat daar groups voor waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Ja, das een goede idd :)

De uitgetekende ruimtes liggen niet meer over de tekening heen. Totaal uit positie en formaat klopt ook niet meer.

edit: Bedenk me net dat ik de png's heb gecomprimeerd met tinypng. Zou dat het issue kunnen zijn? :?
Zojuist geprobeerd met een niet gecomprimeerde PNG.
Gaat goed direct na het uploaden en intekenen van de kamers, maar even later gaat alles uit verhouding/uit het lood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Tomtommert schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Heb ik ook geprobeerd....helaas geen verschil....:-(
Ga dit vanavond is even napluizen voor je. Draai ook Domoticz, zal is kijken of mij wel luk om een switch te schakelen doormiddel van IFTTT

@Tomtommert,

Wel je content type wel op json staan?
Begin ook even de raarste dingen te denken nu hoor.
Zoals beloofd duik er vanavond even helemaal in voor je, kan op mij werk nu even niks testen :D

[ Voor 24% gewijzigd door mAiden88 op 23-10-2018 15:59 . Reden: Wat meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
De domoticz app heeft een nieuwe layout gekregen. Bij mij de pro, maar ik neem aan de normale ook. Wat het leuke was, ik kreeg steeds een: com.android.volley.timeouterror.
Maar na de app gebruikt te hebben was de site zelf intern en extern ook niet meer te gebruiken. CPU gebruik ging naar 100%. In eerste instantie dacht ik, de buurman is weer de auto's aan het stofzuigen. Bleek dus mijn dell te zijn. Gelukkig stond er vandaag weer een update. Meer mensen hier last van gehad?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:00:
De domoticz app heeft een nieuwe layout gekregen. Bij mij de pro, maar ik neem aan de normale ook. Wat het leuke was, ik kreeg steeds een: com.android.volley.timeouterror.
Maar na de app gebruikt te hebben was de site zelf intern en extern ook niet meer te gebruiken. CPU gebruik ging naar 100%. In eerste instantie dacht ik, de buurman is weer de auto's aan het stofzuigen. Bleek dus mijn dell te zijn. Gelukkig stond er vandaag weer een update. Meer mensen hier last van gehad?
Hier geen problemen, Android 7.1.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtommert
mAiden88 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Ga dit vanavond is even napluizen voor je. Draai ook Domoticz, zal is kijken of mij wel luk om een switch te schakelen doormiddel van IFTTT

@Tomtommert,

Wel je content type wel op json staan?
Begin ook even de raarste dingen te denken nu hoor.
Zoals beloofd duik er vanavond even helemaal in voor je, kan op mij werk nu even niks testen :D
Hi mAiden88,

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem hem meer in mijn telefoon lijkt te zitten.
Om te testen heb ik een een applet in IFTTT gemaakt die om een specifieke tijd een webhook afvuurt, dit lijkt wel gewoon te werken!
voor de duidelijkheid, Method = GET, Content Type, Text/Plain.

Ik heb geen idee waarom het niet via de Widget op mn telefoon werkt, maar de webhook is nu in iedergeval werkend, nu vanavond maar eens stoeien om Alexa zover te krijgen dat ze hem gaat aanroepen.

Bedankt voor de support! Als je zelf nog iets voor elkaar wilt krijgen met Alexa/IFTTT/Domitcz let me know!

edit:

En voor de overige heren, hier ook geen problemen met de nieuwe (pro) versie van de Domoticz app.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomtommert op 24-10-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:38
Het probleem is al vaker voorbij gekomen en op Google is ook genoeg te vinden echter volgens mij is er nog geen oplossing....

Graag zou ik als een switch on of off gaat er een (on of off) actie aan willen koppelen, door een link (http://192.168.0.195:8081...hlight&idx=9&switchcmd=On) te openen. Echter wanneer ik een link toevoeg dan krijg ik in de log een error te zien, terwijl de link in een browser prima werkt.

Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor of een work around? Wellicht via een script??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:23
Fleshi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:11:
Het probleem is al vaker voorbij gekomen en op Google is ook genoeg te vinden echter volgens mij is er nog geen oplossing....

Graag zou ik als een switch on of off gaat er een (on of off) actie aan willen koppelen, door een link (http://192.168.0.195:8081...hlight&idx=9&switchcmd=On) te openen. Echter wanneer ik een link toevoeg dan krijg ik in de log een error te zien, terwijl de link in een browser prima werkt.

Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor of een work around? Wellicht via een script??
Wat probeer je precies te bereiken? Die schakelaar waarop je dit commando uitvoert heeft ook idx 9 of is dat een andere schakelaar? Wat is de foutmelding in de log?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Kan zeer eenvoudig in LUA

script_device_SwitchNaam.lua

commandArray = {}

if (devicechanged['SwitchNaam'] ) then
print('SwitchNaam geflipt')
commandArray['OpenURL'] = '192.168.0.195:8081/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=9&switchcmd=On'

end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Aan welk apparaat voeg je die link toe? En in diezelfde browser op dat apparaat werkt het wèl?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
MsG schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Aan welk apparaat voeg je die link toe? En in diezelfde browser op dat apparaat werkt het wèl?
Ik heb op een tweede raspberry pi (slave) een domoticz plugin draaien die ik onder geen mogelijkheid werkend krijg op mijn hoofd raspberry pi (master). Middels eerder genoemde link kan ik toch de switches (gekoppeld aan deze plugin) bedienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
wimmme schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:22:
[...]

Kan zeer eenvoudig in LUA

script_device_SwitchNaam.lua

commandArray = {}

if (devicechanged['SwitchNaam'] ) then
print('SwitchNaam geflipt')
commandArray['OpenURL'] = '192.168.0.195:8081/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=9&switchcmd=On'

end

return commandArray
Thanks! Vanavond meteen even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb sinds vandaag dat de uitlezing van mn slimme meter niet helemaal lekker loopt.
Heb een actueel verbruik van 0 staan. Terugleveren wordt nog wel goed uitgelezen, dus de P1 connector lijkt goed. Iemand die dit eerder heeft gezien?

Verbruik schommelt normaal tussen de 300 en 500 watt in de nacht, dus dit kan niet goed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:58:
Ik heb sinds vandaag dat de uitlezing van mn slimme meter niet helemaal lekker loopt.
Heb een actueel verbruik van 0 staan. Terugleveren wordt nog wel goed uitgelezen, dus de P1 connector lijkt goed. Iemand die dit eerder heeft gezien?

Verbruik schommelt normaal tussen de 300 en 500 watt in de nacht, dus dit kan niet goed zijn.
Stroom er af geweest vandaag? Zo zijn er bij mij twee kabels kapot gegaan. Denk dat er overspanning op de kabel is gekomen of iets, bij het inschakelen van de betreffende stop, want er kwam handmatig nog wel wat wazige tekens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Stroom er af geweest vandaag? Zo zijn er bij mij twee kabels kapot gegaan. Denk dat er overspanning op de kabel is gekomen of iets, bij het inschakelen van de betreffende stop, want er kwam handmatig nog wel wat wazige tekens uit.
Lijkt me niet... Heb geen bericht ontvangen van mn alarm dat er stroomstoring geweest is, groepen stonden nog netjes omhoog allemaal. En de levering loopt zoals gezegd nog wel goed.
Je hebt het over de P1 kabel die overbelast raakt?
Ik heb een kant en klare, had jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:13:
[...]

Lijkt me niet... Heb geen bericht ontvangen van mn alarm dat er stroomstoring geweest is, groepen stonden nog netjes omhoog allemaal. En de levering loopt zoals gezegd nog wel goed.
Je hebt het over de P1 kabel die overbelast raakt?
Ik heb een kant en klare, had jij dat ook?
Ja, hier ook een kant en klare kabel, keer twee. Denk dat de kabel overbelast is geraakt ja, althans, ik denk dat bij dat het geval was. Een weerstandje doorgebrand of zo, want nadat de stroom er weer op kwam, kwamen er dus geen waardes meer in Domoticz.

Wil niet zeggen dat het bij jou het geval is, zoals je zegt is bij jou de stroom er niet af geweest. Maar het is eens waard handmatig te checken of er nog wat doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:16:
[...]

Ja, hier ook een kant en klare kabel, keer twee. Denk dat de kabel overbelast is geraakt ja, althans, ik denk dat bij dat het geval was. Een weerstandje doorgebrand of zo, want nadat de stroom er weer op kwam, kwamen er dus geen waardes meer in Domoticz.

Wil niet zeggen dat het bij jou het geval is, zoals je zegt is bij jou de stroom er niet af geweest. Maar het is eens waard handmatig te checken of er nog wat doorkomt.
Het is niet dat er niks doorkomt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fpK81bBhZI0H3hiVLD1H7369/thumb.jpg

Alleen ligt dit momenteel toch wel enkele honderden watts lager dan verwacht.

Het 'data' veld in Domoticz zegt:

4620021;3844566;601998;1517161;429;0

Weet niet of handmatige uitlezing nog toegevoegde waarde heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]

Welke merk? De goedkoopste hield het bij maar paar maanden vol.
Je voeding van PI? echt zwaar genoeg en van goed kwaliteit?
Geen HUB er tussen? met een los contactje [ probeer eens direct op de pi ]
Hardware verwijderen en eens opnieuw
CRC message validation: Al aan en uit gezet?
De tijd op andere seconden?

En anders toch gewoon een andere kopen en kijken wat die doet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dylantje2 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:34:
[...]

Welke merk? De goedkoopste hield het bij maar paar maanden vol.
Je voeding van PI? echt zwaar genoeg en van goed kwaliteit?
Geen HUB er tussen? met een los contactje [ probeer eens direct op de pi ]
Hardware verwijderen en eens opnieuw
CRC message validation: Al aan en uit gezet?
De tijd op andere seconden?

En anders toch gewoon een andere kopen en kijken wat die doet..
De kabel komt bij SOSSolutions vandaan. Voeding is een 'omnitec / OTB' exemplaar van 2.0 ampere. Kwam bij het kitje van SOSSolutions. Of dat een goede is, weet ik niet direct, ziet er niet heel goedkoop uit. De Pi werkt op zich ook prima.
Geen hubs, rechtstreeks op de PI.
Hardware verwijderen wil ik doen, maar houdt volgens mij in dat de meting weer opnieuw begint toch? Wil juist wat historie opbouwen natuurlijk.

CRC Message validation zojuist uit en aan gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

De kabel komt bij SOSSolutions vandaan. Voeding is een 'omnitec / OTB' exemplaar van 2.0 ampere. Kwam bij het kitje van SOSSolutions.
Geen hubs, rechtstreeks op de PI.
Hardware verwijderen wil ik doen, maar houdt volgens mij in dat de meting weer opnieuw begint toch? Wil juist wat historie opbouwen natuurlijk.

CRC Message validation zojuist uit en aan gezet.
ipv hardware verwijderen zou je opnieuw een P1 toe kunnen voegen en deze een nieuwe grafiek laten opbouwen. Als dit meer dan een nacht gedraaid heeft kun je met de vervang functie de oude data toevoegen aan de nieuwe en ben je je historie niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]

Het 'data' veld in Domoticz zegt:

4620021;3844566;601998;1517161;429;0

Weet niet of handmatige uitlezing nog toegevoegde waarde heeft?
Vreemd, andere suggestie zou de voeding kunnen zijn, maar zie dat je er eentje van sossutions hebt. Toevallig heb ik die ook.

Blijven vage problemen, eenvoudigst is een andere kabel kopen en kijken wat ie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tsjoender schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

ipv hardware verwijderen zou je opnieuw een P1 toe kunnen voegen en deze een nieuwe grafiek laten opbouwen. Als dit meer dan een nacht gedraaid heeft kun je met de vervang functie de oude data toevoegen aan de nieuwe en ben je je historie niet kwijt.
Dezelfde P1 twee keer toevoegen bedoel je?
Daar lijkt Domoticz niet in te trappen.

Manual readout geeft ook waardes terug. Kan er weinig chocola van maken uiteraard ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Dezelfde P1 twee keer toevoegen bedoel je?
Ja, maar wel met een andere USB device. Hiervoor kun je USB persistent binding gebruiken.

Achtergrond: Zelf zit ik met een situatie waarbij mijn slimme meter gewisseld wordt. Straks krijg ik een welke op 0 begint te tellen. Om te voorkomen dat mijn historie in het honderd loopt heb ik wat testen gedaan door een Arduino zich als P1 interface te laten gedragen. Daarbij was (voor mij) de beste methode om een nieuwe USB P1 toe te voegen op een ander USB devicenaam (/dev/ttyUSBxx) om te voorkomen dat de oude data bijgewerkt werd. Als ik dan een nacht wachtte met het vervangen van de oude meter data met de nieuwe, dan stond de historie er keurig bij zonder sprongen door een teller welke ineens vanaf 0 begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Iemand hier wie gedurende lange tijd energie standen uitleest middels P1 USB kabel in Domoticz? Heb ondertussen twee kabels om zeep geholpen, beide nadat de stroom er af is geweest om welke reden dan ook. Vervolgens nadat de betreffende stop er weer in ging, geen meterstanden meer in Domoticz en handmatig uitlezen was bij de ene kabel helemaal niks en de ander onleesbaar. Beide kabels overigens gekocht bij sossolutions.

Graag enig advies over welke adapters je gebruikt en eventueel overspanningsbeveiliging? Wil de derde kabel graag wat langer gebruiken dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:05:
Iemand hier wie gedurende lange tijd energie standen uitleest middels P1 USB kabel in Domoticz? Heb ondertussen twee kabels om zeep geholpen, beide nadat de stroom er af is geweest om welke reden dan ook. Vervolgens nadat de betreffende stop er weer in ging, geen meterstanden meer in Domoticz en handmatig uitlezen was bij de ene kabel helemaal niks en de ander onleesbaar. Beide kabels overigens gekocht bij sossolutions.

Graag enig advies over welke adapters je gebruikt en eventueel overspanningsbeveiliging? Wil de derde kabel graag wat langer gebruiken dan 2 weken.
Dan moet het voor je hoofdzakelijk gebeurt zijn, anders zou (in theorie) je kabel niet kapot moeten gaan. Andere optie is dat je Pi geen stabiele USB output geeft, ik kan me voorstellen dat zn kabeltje vrij gevoelig is hiervoor.

Eventueel een USB hub er tussen? Die krijgt zijn spanning van een powersupply, kan me voorstellen dat deze minder gevoelig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Dan moet het voor je hoofdzakelijk gebeurt zijn, anders zou (in theorie) je kabel niet kapot moeten gaan. Andere optie is dat je Pi geen stabiele USB output geeft, ik kan me voorstellen dat zn kabeltje vrij gevoelig is hiervoor.

Eventueel een USB hub er tussen? Die krijgt zijn spanning van een powersupply, kan me voorstellen dat deze minder gevoelig zijn
Heb er bewust nog een andere voeding bij gekocht, ook van SOSSolutions, die gaf aan stabiele 5,2v output te hebben. Maar misschien toch maar een officiële RPi voeding te kopen, als die al bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan het zijn dat de meter zelf stoort? Lijkt nu weer een redelijk normaal beeld te geven. Vreemde kwestie. Kan er wel een andere voeding in prikken. Zal eens de 3.0A voeding van m'n Nokia proberen.

Hoewel het me bevreemdt dat de kabel ergens last van heeft wat de rpi zelf niet deert.

Nog vreemder zou zijn als de kabel blijvend zou beschadigen toch?

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Heb er bewust nog een andere voeding bij gekocht, ook van SOSSolutions, die gaf aan stabiele 5,2v output te hebben. Maar misschien toch maar een officiële RPi voeding te kopen, als die al bestaat?
Ik heb nu al enkele maanden een ESPeasy P1 reader (WiFi) hangen. Werkt echt perfect. Ik had met een kabeltje ook regelmatig storingen.
http://www.esp8266thingies.nl/wp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
TravockMD schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:55:
[...]

Ik heb nu al enkele maanden een ESPeasy P1 reader (WiFi) hangen. Werkt echt perfect. Ik had met een kabeltje ook regelmatig storingen.
http://www.esp8266thingies.nl/wp/
Ziet er interessant uit, zijn ze ergens kant er klaar te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Ziet er interessant uit, zijn ze ergens kant er klaar te koop?
Ik heb ze op die site in de "Shop" gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er nog een bepaalde handeling die ik moet doen om mijn Hue Lampen via de Bridge aan Domoticz te koppelen?

Ik heb onder Hardware de Bridge toegevoegd, knop ingedrukt enz.
Zie ook de Scenes van de bridge binnen Domoticz verschijnen maar geen lampen en schakelaars te bekennen onder "Devices". Ook als ik New sensors allowed for 5 minutes... aanzet lijkt er niets te gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1810/486504/owqPybBd.png

Lijkt wel alsof ik iets over het hoofd zie ofz maar kom er helaas niet uit (ook niet met Google).

Domoticz is helemaal bijgewerkt verder.

Iemand hier nog een tip?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

Hier sinds 2012 dezelfde handgemaakte draaien welke via usb gevoed word uit een mini atx pc, nooit geen problemen gehad. Als je er al twee “ versleten” hebt zou ik gaan denken of je meter wel goed gescheiden is en dat er bij een piek iets mis gaat of zo ?

De spannig is er hier ook afgeweest, zowel vrijwillig als minder vrijwillig (stroomstoring) en gelukkig nooit problemen gehad.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator

Ik heb m al 1,5 jaar aan een andere pi hangen die met ser2net zorgt dat ik m als p1 lan kabel uit kan lezen in Domoticz.
Donstil schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:45:
Is er nog een bepaalde handeling die ik moet doen om mijn Hue Lampen via de Bridge aan Domoticz te koppelen?

Ik heb onder Hardware de Bridge toegevoegd, knop ingedrukt enz.
Zie ook de Scenes van de bridge binnen Domoticz verschijnen maar geen lampen en schakelaars te bekennen onder "Devices". Ook als ik New sensors allowed for 5 minutes... aanzet lijkt er niets te gebeuren.

[Afbeelding]

Lijkt wel alsof ik iets over het hoofd zie ofz maar kom er helaas niet uit (ook niet met Google).

Domoticz is helemaal bijgewerkt verder.

Iemand hier nog een tip?
Dit al gezien: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=24574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja gevonden met Google idd maar staat helaas geen oplossing in, althans behalve dan misschien Beta installeren.
Quickest workaround for now seems to disable the Philips Hue Bridge integration and enable it again and you'll see that the devices are populated and I'm running with v4.9895.
doet hier niets.

Aah fuck it ook, naar de laatste beta gegaan, werkt idd 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 24-10-2018 21:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Pixelmagic schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:53:
Hier sinds 2012 dezelfde handgemaakte draaien welke via usb gevoed word uit een mini atx pc, nooit geen problemen gehad. Als je er al twee “ versleten” hebt zou ik gaan denken of je meter wel goed gescheiden is en dat er bij een piek iets mis gaat of zo ?

De spannig is er hier ook afgeweest, zowel vrijwillig als minder vrijwillig (stroomstoring) en gelukkig nooit problemen gehad.
Ik denk inderdaad dat door een piekspanning de kabel het begeeft. Zou toch niet zo moeten zijn dat wanneer de stroom er een keer af gaat, ik de kabel zou moeten afkoppelen, vervolgens stroom er op moet doen en dan de kabel weer inpluggen. Gaat in elk geval niet op als de stroom er eens af gaat als ik niet thuis ben om de kabel te ‘beschermen’. Vind het erg vreemd in elk geval.
commentator schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:55:
Ik heb m al 1,5 jaar aan een andere pi hangen die met ser2net zorgt dat ik m als p1 lan kabel uit kan lezen in Domoticz.
Stroomuitval zorgt er niet voor dat de kabel de geest geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
Fleshi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:30:
[...]

Thanks! Vanavond meteen even proberen :)
Helaas na flink wat stoeien kom ik er toch niet uit, ondanks dat het niet moeilijk is :-(

Wanneer ik het script wil uitvoeren krijg ik onderstaande foutmelding:

Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_Receiver_On.lua). returned: 512

Dus ergens gaat iets niet goed maar waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:24:

Stroomuitval zorgt er niet voor dat de kabel de geest geeft?
nee, nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fleshi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:26:
[...]

Helaas na flink wat stoeien kom ik er toch niet uit, ondanks dat het niet moeilijk is :-(

Wanneer ik het script wil uitvoeren krijg ik onderstaande foutmelding:

Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_Receiver_On.lua). returned: 512

Dus ergens gaat iets niet goed maar waar :?
Als je de regel commandArray['OpenURL'] = '192.168.0.195:8081/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=9&

eens aanpast naar:

commandArray['OpenURL'] = 'http://192.168.0.195:8081/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=9&

Volgens mij moet http:// er namelijk voor.

En ter overvloede script_device_SwitchNaam.lua moet niet in het script vermeld worden maar is de naam van het script.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 25-10-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
wimmme schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

Je kan toch gewoon checken of de vorige update van je switch of variabele < 10 seconden gelden was?

vb met je virtuele switch en 2 variabelen, Waterloopt en Douchen
Bij elke change naar on van je switch doe je een update van Waterloopt en eventueel Douchen

Eerste keer on zet je Waterloopt op 1. Douchen staat nog op 0.
Volgende keer check je of de vorige change van Waterloopt < 10 seconden gelden was.
Indien ja, én Waterloopt was al 1 -> Douchen op 1
Indien nee, Waterloopt terug op 0, en eventueel Douchen ook.
Was de vorige keer > 10 seconden geleden -> Waterloopt terug op 0, en eventueel Douchen ook.

Je moet toch gewoon bijhouden of het water vorige keer ook liep ?

Die 10 seconden moet je wat mee spelen, kan ook 7 of 8 of zelfs 11 zijn, Loggen helpt :-)
heb het met timers bijna voor elkaar. stap 1 is in ieder geval gelukt dat ik een switch heb die bij waterafname aan blijft. en weer uitgaat als de de GPIO switch stopt.

nu nog die 30 seconden timer/variabele voor elkaar krijgen....

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
Ruvetuve schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:22:
Ik heb twee nieuwe Hue color lampen geinstalleerd en ik wil deze toevoegen aan mijn group: "Woonkamer uit".

Echter voor dit type lamp zie ik geen optie om het Off command te geven, alleen de brightness level (tussen 1 en 100%) en on/off delay.

Als ik er een scene van maak heb ik wel een on/off command.

Zal ik nu gewoon een scene moeten gebruiken om de lichten uit te zetten (bij huis afwezig bijv.)? Ik dacht dat daar groups voor waren?
Wellicht ontschoten, weet iemand mij dit te vertellen?

Opzich kan ik gewoon een scene aanmaken, maar het schijnt er niet voor gemaakt te zijn om devices uit te zetten. Ik weet alleen niet de "waarom" vraag te beantwoorden.

Wanneer gebruik je een groep en wanneer een scene? En waarom volstaat alleen een scene niet? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ruvetuve schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:52:
[...]

Wellicht ontschoten, weet iemand mij dit te vertellen?

Opzich kan ik gewoon een scene aanmaken, maar het schijnt er niet voor gemaakt te zijn om devices uit te zetten. Ik weet alleen niet de "waarom" vraag te beantwoorden.

Wanneer gebruik je een groep en wanneer een scene? En waarom volstaat alleen een scene niet? :?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14903

Een groep is dus alles wat in die groep zit in 1 keer aan of uit te zetten, met een scene kan je verschillende dingen doen, dus bijvoorbeeld lamp 1 op 50% en lamp 2 op kleur rood.

[ Voor 5% gewijzigd door vwtune op 25-10-2018 10:04 ]

Pagina: 1 ... 116 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.