Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
KillerBee schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:01:
[...]

Nogmaals: dit is het forum beleid, als je het hier niet mee eens bent, moet je klagen bij het forumbeheer, niet hier.
Verder reageerde ik puur op een vraag van iemand. Dit is een forum, op een forum worden vragen gesteld én beantwoordt. Als je het hier ook niet mee eens bent, dan niet bij mij klagen.
Jammer dat je zo reageert, maar ik doe in dit geval niets anders dan me aan het gestelde beleid houden: de serie is uitgezonden danwel staat compleet op Prime, er hoeven dus geen tags gebruikt te worden.
Punt.
onderstaande is NIET meer relevant, zie KillerBee in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"

Jij ziet het als klagen, ik zie het als een beleefdheidsvorm, wij vragen gewoon om een klein dingetje, jij blaast het op als een arrogante pestkop, je laat 2 posts verder zien dat je het kan, maar niet wilt doen.
Dat is gewoon een naaistreek, het gaat jou al lang niet meer om het vermelden van de "spoiler" maar om de lol van de aandacht over het wel of niet doen.

spoiler:
Hier stond iets wat ik eigenlijk niet meende !!

FreshMaker wijzigde deze reactie 18-04-2018 11:32 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:34
Ik kwam er gisteren achter dat ik 5 jaar terug het boek the terror al gekocht had (van Dan Simmons), staat ook als audioboek op storytel trouwens. Ik zit nu in een andere reeks, maar ik ga hen zeker nog lezen en luisteren. Dus voor wie ook graag boeken leest en de serie tof vind...

Ik heb trouwens opeens sinds een week een andere interface, vind hem nu wel wat beter te navigeren op de android tv boxen.
quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:26:
Dat is gewoon een naaistreek, het gaat jou al lang niet meer om het vermelden van de "spoiler" maar om de lol van de aandacht over het wel of niet doen.
De rapporteerknop bij het topic kan je denk ik beter gebruiken dan een discussie aan te gaan, ik heb hem ingedrukt en het gemeld trouwens (van 2 users), hoop dat het opgelost wordt, vind het ook een wat onhandige actie. Ik heb een abonnement op prime, maar niet de luxe dat ik zoals sommigen hier een serie in 1 keer kan bekijken en ik verwacht geen spoilers in een topic over een videodienst. Ik meen trouwens dat het beleid dat Killerbee aangeeft alleen van toepassing was op topics over een specifieke serie, maar ik wacht wel even af wat eruit komt. Als iedereen wat rekening met elkaar kan houden is het wel fijner vertoeven hier.

Hobbykok wijzigde deze reactie 16-04-2018 22:07 (82%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• SlimSjakie
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-01 13:15
Gister een Fire TV Stick 2e Gen uit duitsland ontvangen. Krijg de video content niet draaiend in NL, zelfs niet met een VPN verbinding naar de UK en mijn amazon account country gewijzigd naar UK. (en ja, ik heb een prime video abonnement welke wel gewoon werkt op alle andere devices)

Krijg ook geen 'Prime Video apk' geinstalleerd.

iemand nog tips?

• Hobbykok
ik meen dat die stick alleen werkt met Duitse content, deze moet met NL content werken heb ik gelezen:

pricewatch: Amazon Fire TV Stick Basic Edition

• SlimSjakie
quote:
Hobbykok schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:12:
ik meen dat die stick alleen werkt met Duitse content, deze moet met NL content werken heb ik gelezen:

pricewatch: Amazon Fire TV Stick Basic Edition
Jammer, deze versie is krachtiger en heeft meer opties dan de 'basic edition'. Maar ja daar heb je weinig aan als de boel niet werkt natuurlijk..... 8)7

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

quote:
Hobbykok schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:31:

De rapporteerknop bij het topic kan je denk ik beter gebruiken dan een discussie aan te gaan, ik heb hem ingedrukt en het gemeld trouwens (van 2 users), hoop dat het opgelost wordt, vind het ook een wat onhandige actie. Ik heb een abonnement op prime, maar niet de luxe dat ik zoals sommigen hier een serie in 1 keer kan bekijken en ik verwacht geen spoilers in een topic over een videodienst. Ik meen trouwens dat het beleid dat Killerbee aangeeft alleen van toepassing was op topics over een specifieke serie, maar ik wacht wel even af wat eruit komt. Als iedereen wat rekening met elkaar kan houden is het wel fijner vertoeven hier.
Voor wat het waard is, ik heb zelf ook de rapporteer knop gebruikt, simpelweg omdat er hier imo eenduidig beleid dient te komen (voor zover ik kan nagaan is deze er niet echt, of iig niet duidelijk genoeg naar mijn mening). Zo te zien is er kennelijk geen enkele moderator actief in dit subforum (al dagen niet), daarom verwacht ik eigenlijk ook niet dat er hier een duidelijk(er) beleid voor zal worden opgesteld.

Ik vind het uiteraard erg jammer dat @FreshMaker zulke harde (en deels onware) uitingen doet aan mijn adres, zonder mij persoonlijk te kennen. Maar goed, het zal wellicht de 'hitte van het moment' zijn geweest.
Echter herhaal ik nogmaals dat ik slechts reageerde op een vraag, puur uit behulpzaamheid (en ik vind het toch wel wat jammer dat de poster die de vraag stelde, zich niet in deze discussie heeft gemengd, alleen voor het geven van een thumbs-up en hier zit ik ook weer niet op te wachten, te midden van een verhitte discussie). Dat er van behulpzaamheid vervolgens iets heel negatiefs wordt gemaakt (aandachttrekkerij), betreur ik zeer, dat is totaal niet de persoon die ik ben. Wat dat betreft had het, vind ik, wat handiger geweest om dit via PM voort te zetten FreshMaker, i.p.v. een ongefundeerde beschuldiging te plaatsen. Ik begrijp dat je boos was, maar correct is het natuurlijk niet. Op een PM had ik absoluut gereageerd.

Ook voor wat het waard is: ik heb gisteren alsnog de spoiler tags toegevoegd, ondanks dat het beleid (en de regels omtrent het plaatsen van spoilers) naar mijn mening echt duidelijker mag (en moet). Voor content op streamingdiensten is dit beleid er (voor zover ik dus kan nagaan) nog niet.
Mijn excuses aan diegenen die ik hiermee voor het hoofd heb gestoten, dit was zeker niet mijn bedoeling.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Het is geen kwestie van boos zijn, eerder inderdaad het verloop van de discussie, en de ( in mijn ogen op dat moment ) onwilligheid om iets te doen.

Zoals al aangegeven is het in een serie-topic zo dat je inderdaad geen spoilertags hoeft te gebruiken, maar ik mag aannemen dat je de frustratie begrijpt als je op een niet relevante plek iets leest wat je elders juist wilt vermijden ?
Dat is net als je je partner wil verrassen met een duur kado, en dat van de gezamenlijke rekening gaat betalen - weg verrassing

De hele maatregel is sowieso een wassen neus, aangezien vrijwel niemand een aflevering kan kijken, vóór die ergens is uitgezonden :+
Dat was 10 jaar geleden nog wel aan de orde, maar in het huidige klimaat echt niet meer.
Daarom ga ik niet in serie-topics vóór ik de hele set gezien heb, en met mij nog meer.

edit:
Zoals @Hobbykok ook al aangeeft,
Ook ik heb niet alle tijd om alles direct te kijken, al kijk ik vrijwel elke dag wel (te ) veel :+

< gisteren 6 afleveringen NF - Lost in space ... achteraf net zoiets als een volle zak chips ... je WEET dat het niet gezond is, maar toch gaat die leeg >

edit 2
@KillerBee heb daarom mijn spoiler ook aangepast ;)

FreshMaker wijzigde deze reactie 18-04-2018 11:31 (23%)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

quote:
FreshMaker schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:17:
Het is geen kwestie van boos zijn, eerder inderdaad het verloop van de discussie, en de ( in mijn ogen op dat moment ) onwilligheid om iets te doen.

Zoals al aangegeven is het in een serie-topic zo dat je inderdaad geen spoilertags hoeft te gebruiken, maar ik mag aannemen dat je de frustratie begrijpt als je op een niet relevante plek iets leest wat je elders juist wilt vermijden ?
Dat is net als je je partner wil verrassen met een duur kado, en dat van de gezamenlijke rekening gaat betalen - weg verrassing
Achteraf gezien, begrijp ik dit zeker hoor, daarom heb ik de tags alsnog geplaatst. Maar vooraf (of beter gezegd: tijdens het plaatsen van de spoiler) stond ik er totaal niet bij stil, eigenlijk puur en alleen vanwege het vage beleid wat in andere serie topics wel geldt. Ik zal er in het vervolg dan ook op letten dat ik dit niet (meer) in topics doe waar het om streamingdiensten gaat.

Fijn iig dat dit uit de wereld is! :> ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Hobbykok
Top, netjes opgelost zo.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Namens de mod-crew oprechte excuses voor het gebrek aan ingrijpen! Gelukkig zie ik dat het onderling al goed is opgelost. d:)b

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• SlimSjakie
quote:
SlimSjakie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:05:
Gister een Fire TV Stick 2e Gen uit duitsland ontvangen. Krijg de video content niet draaiend in NL, zelfs niet met een VPN verbinding naar de UK en mijn amazon account country gewijzigd naar UK. (en ja, ik heb een prime video abonnement welke wel gewoon werkt op alle andere devices)
Zouden ze dit apparaatje hard-coden voor een bepaald land waarin het verkocht wordt? In dat geval, zou ik nog eens kunnen proberen om m'n Amazon account te migreren naar Duitsland en het via een VPN in Duitsland te laten lopen?

SlimSjakie wijzigde deze reactie 20-04-2018 10:17 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Voor wie tijd teveel heeft ( :+ ), of gewoon uit nostalgie: alle seizoenen van The Nanny zijn er vandaag opgezet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
quote:
KillerBee schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:47:
Voor wie tijd teveel heeft ( :+ ), of gewoon uit nostalgie: alle seizoenen van The Nanny zijn er vandaag opgezet :)
Heb je misschien een site of app waarop je kan zien wat er nieuw is op Amazon Nederland?

Voor netflix, Videoland, Spotify en Kobo plus gebruik ik deze: https://nieuwdezeweek.nl
Echter, daarop staat vreemd genoeg geen Amazon. En op de app van Amazon op mijn android tv apparaat kan ik echt amper ontdekken wat er nieuw is (er komt wel een nieuwe app als Android Oreo er is voor mijn apparaat, maar dat is er momenteel nog niet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Yep, die gebruik ik ook idd. Alleen is deze site niet altijd up-to-date, heb ik gemerkt. Soms kom ik er eigenlijk zelf bij toeval achter als er iets nieuws is bij gezet :P

[edit]
en de app JustWatch is ook een leuk tooltje btw!

KillerBee wijzigde deze reactie 02-05-2018 13:14 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
die heeft ook een website:
https://www.justwatch.com/nl/new?providers=vil,prv,nfx

(helaas staat videoland daar boven wel bij, maar geen weergave. Netflix en Prime doen het wel gewoon daar)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
justwatch had ik inderdaad ook, maar videoland werkt al 5 maand daar niet meer en dan kijk ik liever op nieuwdezeweek.nl , maar als prime erbij staat kan ik misschien die app wel weer gaan gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Iemand enig idee of er ook een site is die bijhoudt wat er aan ondertitels nieuw bijkomt. Ik zag gisteren opeens dat er wat nederlandse ondertitels bijgekomen waren. The Night Manager had eerder geen Nederlandse ondertitels en nu wel, en ook het eerste seizoen van Mozart in the Jungle heeft het nu wel.

Veel series laat ik nu links liggen omdat ik vaak geen zin heb in het engels en gewoon voor gemak wil gaan. Maar als ze er wel komen wil ik ze wel zien.

/edit: ik weet dat er een subcategorie voor is, maar dan moet ik die steeds doornemen. ik zou graag gewoon alleen 'nieuw' zien.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 12-05-2018 10:19 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://www.primevideo.co...f=atv_hm_hom_c_8pZiqd_2_1

Vandaag is S2 van Hap and Leonard toegevoegd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-01 23:20
Voor wie The Revenant nog niet gezien heeft staat ook op Prime Video.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basset
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-01 16:08
Ik ben niet heel enthousiast over primvideo.

Krijg je reclame voor films te zien terwijl je bent ingelogd, kun je die helemaal niet kijken in NL, maar alleen in Duitsland. Ghost in the Shell, Gods of Egypt en nog een paar. Beetje jammer

Hop,hop,hop!

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-01 21:17
Stiekem heeft Amazon Prime veel nieuwe seizoenen van allerlei series en Nederlandse ondertitels bijna overal toegevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-01 15:35

DutchDevil79

I race, therfore I am

quote:
Seizoen 3 kan je al wel beschrijving van zien maar nog niet kijken. Benieuwd hoe snel die beschikbaar zijn voor ons.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:58

Martinspire

Awesomeness

Is The Marvelous Mrs. Maisel ondertussen al ondertiteld eigenlijk?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nope, ik zie het er niet bij staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olga2000
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:20:
Ja, Nederlands staat er tussen. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Subtitles Deutsch, English [CC], Español (Latinoamérica), Español (España), Français, Italiano, Português

dat staat er bij mij :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 16:21
quote:
Trevor schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:31:
Subtitles Deutsch, English [CC], Español (Latinoamérica), Español (España), Français, Italiano, Português

dat staat er bij mij :?
Nederlands staat er bij mij wel hoor, op iPad. Heb je Prime abbo via Amazon.de ?

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• ArthurMorgan
  • Niet online
yup...

kwam van de week sowieso ook wat anders raar tegen. Overal heb ik alles in het engels. Maar op de apple tv kreeg ik opeens de vraag of de taal naar Nederlands moest. Dus daar heb ik nu gewoon de beschrijvingen en menu in het Nederlands, en niet de mogelijkheid omdat te veranderen. (Ook die maar even opgestart, en ook daar heb ik geen Nederlandse ondertitels.)

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 09-06-2018 05:40 (12%)

• Olga2000
Ik keek op,iPad. Daar is zowat alles Nederlands ondertiteld. Ik heb niet Apple tv gecontroleerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Van de series Goliath en You Are Wanted is seizoen 2 vandaag toegevoegd.

Geen idee wanneer deze serie is toegevoegd, maar seizoen 1 van I Love Dick (met Kevin Bacon in de hoofdrol) staat er ook sinds kort op.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:46
Niet sinds kort. Volgens mij vorig jaar al. Ik heb er een aflevering van proberen te kijken, maar heb het einde niet gehaald....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olga2000
quote:
Rallye schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:02:
Niet sinds kort. Volgens mij vorig jaar al. Ik heb er een aflevering van proberen te kijken, maar heb het einde niet gehaald....
McMafia is erg goed. En The Terror. Deze twee moet je gezien hebben!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

quote:
Rallye schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:02:
Aha, kun je nagaan, hij viel me nu pas op :+ .
Ik begin er dan ook maar niet aan.
Van Goliath heb ik S1 een tijd terug al gezien, hier ga ik wel verder mee, serie zit erg goed in elkaar imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
@KillerBee Smaken verschillen, dus laat je door mijn verhaal niet afschrikken. Staat er inderdaad al langer op, zie https://www.nrc.nl/nieuws...-voorbij-9798998-a1561277

• Olga2000
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:20:
Op AppleTV is ook voorzien van Ned ondertitels. Ik begon meteen te kijken. Heel leuke serie! Ook een aanrader.

• Hobbykok
Zo, eindelijk the terror uitgekeken, mijn vrouw vond de laatste episode afschuwelijk, ik vond hem erg goed. Nu even aan de slag met de tips hier, genoeg nog te zien, maar amazon heb ik vooral voor erbij, kost ook amper wat. Zal ook even met de foto opslag aan de slag, volgens mij kan ik dat automatiseren op mijn synology nas en voorheen had ik amazon s3 voor 10 dollar in de maand, nu heb ik voor iets van de helft onbeperkte opslag van foto's en nog tv series en wat films erbij, prima deal.

• dinandus
Redelijk veel en goed aanbod op de Amazon Prime.
Waar ik beetje van baal is dat de HDR10+ toevoeging voor Dynamische HDR extra bij ons in NL nog niet beschikbaar is, wel bij o.a. onze Ooster-(DE) en Westerburen(GB)...
Maakt de tv beleving toch stuk mooier, vergelijkbaar wat de Dolby Vision mode doet....

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-01 17:50
quote:
dinandus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:58:
Redelijk veel en goed aanbod op de Amazon Prime.
Waar ik beetje van baal is dat de HDR10+ toevoeging voor Dynamische HDR extra bij ons in NL nog niet beschikbaar is, wel bij o.a. onze Ooster-(DE) en Westerburen(GB)...
Maakt de tv beleving toch stuk mooier, vergelijkbaar wat de Dolby Vision mode doet....
Laat ze lekker Dolby Vision ondersteunen i.p.v die Samsung meuk.

• dinandus
@epo Sorry, dat ben ik niet met je eens, ER zijn een aantal TV merken die geen DV ondersteunen, maar bewust kiezen voor de HDR10+... Waaronder niet alleen Samsung, maar o.a. ook Panasonic, Philips om maar enige te noemen. Dolby Vision wordt in de USA dacht ik wel degelijk ook door Amazon ondersteunt,,,,
ook een aantal grote film maatschappijen zijn al ingestapt.
Zie o.a.: https://www.hdr10plus.org/
https://content.presspage...r10partnership1-2.jpg?100

dinandus wijzigde deze reactie 26-06-2018 22:06 (3%)

• Rallye
Wel vreemd trouwens: waarom zou je op zo’n punt per land verschillen laten ontstaan? Zou het niet veel makkelijker zijn om overal hetzelfde aan te bieden (incl. nasync en subs, die de kijker dan zelf kan instellen)?

Nu moet je verschillende streams aanbieden.

• Feiraco1976
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-10-2018
Hi all, ik heb Amazon accounts op COM, CO.UK en DE. Allemaal met hetzelfde emailadres.

De verschillende Amazons hebben verschillende Prime Video content.

Ik heb Prime bij CO.UK en DE.

Bij het zien van content op mijn Samsung smart TV, Apple TV of IOS apps kan ik alleen inloggen voor de DE content. Ik zie namelijk overaal de content van mijn DE watchlist, en niet die van CO.UK.

Als ik op de CO.UK website ben kan ik daar ook niet rechtstreeks Prime content afspelen.

Mijn vraag is: kun je twee prime accounts hebben? Zo niet, helpt het dan als ik mijn DE prime opzeg? Zou CO.UK dan moeten werken? Met DE prime komen natuurlijk ook andere voordelen (zoals gratis binnen 1 dag verzenden van aankopen), dus ik hoef DE prime 'an sích' niet kwijt... Maar ik zou liever de CO.UK prime content hebben dan de van DE.

Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Feiraco1976
quote:
Feiraco1976 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:54:
Hi, vorig jaar heb ik gebruikt gemaakt van Prime Video via de Amazon.com. Ik probeer het sinds enkele weken geleden weer, maar loop steeds tegen iets irritants aan: de ondertiteling gaat in de loop van de film steeds meer achterlopen. Ik beheers het gesproken Engels prima, maar hoor soms niet alles vanwege ander filmgeluid. Ik heb daarom er graag (Engelse) ondertiteling bij.

Ik heb het destijds en nu weer met verschillende films geprobeerd, en via verschillende devices: Samsung smart app, Xbox One app, Apple TV, iphone. Maar overal hetzelfde.

Ik las vorig jaar bij Amerikaanse gebruikers dat dit een bekend probleem is. Maar hier hoor ik er niemand over. Wie heeft dit nog meer? Als voorbeeld: Last Action Hero. Vorige week (voor het allereerst....) gezien, en aan het einde van de film liep de ondertiteling wel 5 seconden achter. Dank!
Ik heb sinds een jaartje weer Prime geprobeerd, en ik zie nu veel Nederlandse ondertiteling EN (belangrijker nog....) ondertiteling die synchroon loopt met de film... En dus niet meer 5 seconden achterloopt... Wie heeft ook een betere experience?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
De Nederlandse Amazon is gebaseerd op de Duitse. Ik kan mij zomaar voorstellen dat je de Britse Prime dus helemaal niet aan de gang krijgt op je Nederlandse ip-adres....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:08

Yucko

One clown to rule them all !

eindelijk! grand prix driver staat erop :)

 MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-01 11:41
Weten jullie waarom Into the badlands season 3 niet beschikbaar is? Of beter gezegd, het staat wel op Amazon, maar je kunt het niet afspelen (unavailable at this moment) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:08

Yucko

One clown to rule them all !

ik kan season 3 niet eens vinden :? (NL account, mocht het belangrijk zijn)

edit:/
humz, als ik gewoon "Into the Badlands" zoek en eenmaal in dat overzicht "Seizoen" klik zie ik wel 3 staan maar inderdaad niet af te spelen op mijn locatie. Zal dus een geolock thingy zijn.

Yucko wijzigde deze reactie 04-07-2018 07:29 (58%)

 MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://www.primevideo.co...=atv_dp_season_select_atf

Seizoen 1 van de serie Taken is vandaag toegevoegd.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:04

Leoon.

waka waka hey hey

Ik heb al sinds vorige week een foutmelding bij prime app op mijn TV. Heb geen abonnement maar wil gewoon even de gratis dingen in 4K bekijken, of dit werkt en wat de bitrate is tov Netflix o.a.

Bij een prijsverhoging van Netflix wil ik graag weg daar om mijn HDR content ergens anders te kijken. Nu heb ik met de klantenservice contact gehad en die was nou niet echt goed te noemen. Mevrouw kwam niet verder dan stekker er in en er uit etc.

Heeft iemand hier een foutmelding gehad in de trant van: er is een fout opgetreden, kan tijdelijk niet afspelen. Probeer over paar minuten weer of neem contact op met de klantenservice?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Olga2000
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:45:
Ik heb al sinds vorige week een foutmelding bij prime app op mijn TV. Heb geen abonnement maar wil gewoon even de gratis dingen in 4K bekijken, of dit werkt en wat de bitrate is tov Netflix o.a.

Bij een prijsverhoging van Netflix wil ik graag weg daar om mijn HDR content ergens anders te kijken. Nu heb ik met de klantenservice contact gehad en die was nou niet echt goed te noemen. Mevrouw kwam niet verder dan stekker er in en er uit etc.

Heeft iemand hier een foutmelding gehad in de trant van: er is een fout opgetreden, kan tijdelijk niet afspelen. Probeer over paar minuten weer of neem contact op met de klantenservice?
Ik krijg weleens zo’n melding als er geen internet (oude router deed soms raar).
Verder zou handig zijn als je merk van je tv zou melden.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:04

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Olga2000 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:48:
[...]

Ik krijg weleens zo’n melding als er geen internet (oude router deed soms raar).
Verder zou handig zijn als je merk van je tv zou melden.
Sony XE9305. Heb alleen 'geen internet' bij Amazon dan. Met netflix, YouTube en alles gewoon verbinding en draai ik alles in 4k af. Dus het is een beetje plaatselijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 11:19
Ik heb Netflix opgezegd omdat de series mijn smaak niet zijn. Hoe is Amazon Prime op het moment? Tijdens de proef maand die ik een keer heb gehad was het aanbod nog erg beperkt. En hoe is het qua aanbod van films? Netflix is echt bedroevend op het gebied van films. En werkt het een beetje goed op een Apple tv?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
quote:
gold_dust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:37:
Ik heb Netflix opgezegd omdat de series mijn smaak niet zijn. Hoe is Amazon Prime op het moment? Tijdens de proef maand die ik een keer heb gehad was het aanbod nog erg beperkt. En hoe is het qua aanbod van films? Netflix is echt bedroevend op het gebied van films. En werkt het een beetje goed op een Apple tv?
Ik vind het aanbod nog steeds matig, maar de gratis foto opslag is wel het geld waard, voorheen betaalde ik 10 euro per maand aan Amazon S3 voor foto opslag en nu betaal ik 4 euro voor Amazon Prime Video en heb gratis onbeperkte foto opslag, dat ontgaat me volledig, maar ik vind het best. Ik kijk verder amper naar deze dienst.

dus als je foto opslag nodig hebt... :+

Ik kijk wel uit naar de lord of the rings serie, maar tot die tijd... ach, voor films hoef je het niet te doen.
Wellicht film1 voor 7,99 euro in de maand een optie? Al heeft die geen Apple tv optie (wel chromecast).

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01:57
en Expanse. Ben benieuwd of alle seizoenen naar Amazon gaan, of dat het alleen s4 is.

• Hobbykok
quote:
peschinl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:31:
en Expanse. Ben benieuwd of alle seizoenen naar Amazon gaan, of dat het alleen s4 is.
Expanse inderdaad, maar dat hele proces is inderdaad onduidelijk. Blijf het deels bij netflix of niet, zou fijn zijn als dat wat duidelijker zou worden.

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 20:34
quote:
Hobbykok schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:09:
dus als je foto opslag nodig hebt... :+
Werkt helaas niet met RAW bestanden dus voor mij geen optie.

• dinandus
Niet alle modellen, ook de nieuwste, zoals mijn OLED873 ondersteunen direct de HDR en of de komende HDR10+ bij Prime Video.
Gelukkig heeft de PUS7601 inmiddels wel een update van de zijde van AMAZON, PRIME VIDEO gehad en werkt na langere onderbreking de HDR weer als vanouds.

Leoon: heb je wel de juiste app uit de Google Play store op je Sony? is denk versie 4.7.9 ik neem aan dat de Sony de nieuwste software draait?
De PRIME APP noodgedwongen stoppen, c.q. verwijderen en opnieuw installeren wil wel eens helpen..
succes.

• Feiraco1976
quote:
gold_dust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:37:
Ik kijk Amazon Prime via Apple TV op mijn Samsung TV. Werkt prima!
Zie mijn posts van een paar weken geleden. Onderteling (vaak in het Nederlands) loop synchroon (dat was vorig jaar een GROOT probleem) en ik heb een stuk of 10-15 films in mijn watchlist staan. Prime gebruik ik zelf ook voor de andere voordelen, dus niet puur voor Video.

Als iemand nog kan ophelderen hoe het zit met amazon.de en amazon.co.uk, heel graag! Mijn watchlist op Apple TV is bijvoorbeeld niet gelijk aan die van DE en ook niet die van CO.UK... ik snap dus niet zo goed welke Prime ik heb...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
quote:
Feiraco1976 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:13:
Prime gebruik ik zelf ook voor de andere voordelen, dus niet puur voor Video
Wat voor voordelen bedoel je? Ik gebruik alleen de foto opslag service (die al het geld waard is), maar er zijn er meer? Nog iets leuks wat ik nu mis?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
Gratis verzending, extra korting?

• Hobbykok
Kwam dit per toeval tegen, 2e seizoen van the terror komt: https://primevideoaanbod....rijgt-een-tweede-seizoen/

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-01 00:59
Jammer dat de PrimeVideo app geen ondersteuning voor Chromecast heeft.

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 16GB | Samsung 970 Evo 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | MSI GeForce GT 1030 | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13" | MOBIEL: Xiaomi Pocophone F1

• Grave
  • Nu online

Grave

Neverending Knowledge

quote:
Haas schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:41:
Jammer dat de PrimeVideo app geen ondersteuning voor Chromecast heeft.
Kan via een omweg.

Alleen wel logisch, aangezien het een directe concurrent met hun eigen fire stick is.

winning doesn't matter understanding does

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-01 00:59
quote:
Grave schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Kan via een omweg.

Alleen wel logisch, aangezien het een directe concurrent met hun eigen fire stick is.
Ohja, Chromecast is natuurlijk een concurrent. Hoe cast jij?

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 16GB | Samsung 970 Evo 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | MSI GeForce GT 1030 | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13" | MOBIEL: Xiaomi Pocophone F1

• Grave
  • Nu online

Grave

Neverending Knowledge

quote:
Haas schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Ohja, Chromecast is natuurlijk een concurrent. Hoe cast jij?
Ik maak er zelf geen gebruik van. Ik kijk amazon via de ipad, maar heb nog een oudere lg smart tv zonder amazon app en wou in methodes verdiepen om dit alsnog toe te voegen op een goedkope manier.

voor mij zelf, aangezien ik nog weinig gebruik maak van prime een
raspberry pi + kodi en addons.

Wellicht zou een roku stick wat voor jou zijn, aangezien die wel werkt met amazon prime

• Rallye
Zelf niet geprobeerd, maar kun je prime niet afspelen in Google Chrome op de laptop en dan de pagina casten?

Edit: zou moeten werken, zie https://www.digitaltrends...chromecast-or-android-tv/

Rallye wijzigde deze reactie 18-07-2018 20:14 (38%)

• Feiraco1976
quote:
Rallye schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:44:
Gratis verzending, extra korting?
Ja, inderdaad. Met Prime ben je een soort van Prime klant 8) .... What's in a name.... Bestellingen uit Duitsland zijn er vaak binnen 24 uur. Prime is dus niet alleen Prime Video.

• peschinl
quote:
Rallye schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:12:
Zelf niet geprobeerd, maar kun je prime niet afspelen in Google Chrome op de laptop en dan de pagina casten?

Edit: zou moeten werken, zie https://www.digitaltrends...chromecast-or-android-tv/
het werkt, maar tis niet optimaal, de laptop/pc die 'm staat te casten moet aardig wat power hebben om 'm full hd naar de TV te sturen. Hij loopt in feite 2 schermen tegelijk aan te sturen (stream loopt op de laptop en via de chromecast).

peschinl wijzigde deze reactie 18-07-2018 21:50 (9%)

• Hobbykok
Ik kijk prime video via de android tv app, werkt echt heel goed, geluid in films is ook beter dan bij netflix en veel oude goede films, vanmiddag top gun gekeken bijvoorbeeld.

• peschinl
Ja ik zou dolgraag willen switchen van netflix -> amazon, maar voor het "gedoe" om het naar mn tv (panny plasma uit 2013) te krijgen is vooral de reden dat ik voorlopig nog niet aan begin.

Pas geleden een nieuwe UHD player gekocht, en had hoop dat er een Amazon video app op zat, helaas niet (amerikaanse modellen wel, sony x700) voor europa. Eigenlijk geen zin om weer een nieuw apperaat te kopen.

• Hobbykok
quote:
peschinl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:12:
Ja ik zou dolgraag willen switchen van netflix -> amazon, maar voor het "gedoe" om het naar mn tv (panny plasma uit 2013) te krijgen is vooral de reden dat ik voorlopig nog niet aan begin.

Pas geleden een nieuwe UHD player gekocht, en had hoop dat er een Amazon video app op zat, helaas niet (amerikaanse modellen wel, sony x700) voor europa. Eigenlijk geen zin om weer een nieuw apperaat te kopen.
Ik heb een bluray speler gehad en toen kreeg ik hulu en amazon erbij als ik via een vpn in amerika het internet opging en de bluray speler zo ging installeren, een trial account was al genoeg, daarna de vpn weer gestopt en de apps bleven werken, misschien heb je die mazzel ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
Kun je die niet via de USA app-store of iets dergelijks downloaden (geen idee of dat bij TV’s ook zo is)? Dat lukte bij de PS wel (nu niet meer nodig - de Prime-app is nu op de PS4 ook in NL te krijgen).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Hype voor 5 oktober! Denk dat er bijna 1,5 jaar over is gegaan, gaat wel de scifi toer op:

• Rallye
Ah, fijn! Staat genoteerd!

• ramon89
  • Laatst online: 17:08
Hoe zijn de films eigenlijk op Amazon? Ik heb nu een Netflix abbo, maar het film aanbod is echt heel erg mager. Dan heb ik het er nog niet over dat alle Disney content van Netflix verdwijnt. Dus ik vroeg me af hoe het filmaanbod op Amazon prime is :p

• Meneer Vevie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-12-2018

Meneer Vevie

Series, Films en meer

quote:
ramon89 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:55:
Hoe zijn de films eigenlijk op Amazon? Ik heb nu een Netflix abbo, maar het film aanbod is echt heel erg mager. Dan heb ik het er nog niet over dat alle Disney content van Netflix verdwijnt. Dus ik vroeg me af hoe het filmaanbod op Amazon prime is :p
Content qua films is ook bepaald niet denderend op Prime. Veel films, maar vooral oudere films. Qua series en films (totaalaanbod) is Netflix nog steeds de bovenliggende partij en dat gaat ook niet snel veranderen.

Ik ben Meneer Vevie. Ik houd mij bezig met series, audio en films. Maar vooral series. Ik zou gek zijn als ik niet zou praten over series. Lees op www.meneervevie.com mee met mijn avonturen.

• ramon89
quote:
Meneer Vevie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Content qua films is ook bepaald niet denderend op Prime. Veel films, maar vooral oudere films. Qua series en films (totaalaanbod) is Netflix nog steeds de bovenliggende partij en dat gaat ook niet snel veranderen.
Thanks, dan zal ik misschien tijdelijk eens een abbo nemen voor The Expanse en de LOTR serie :)

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
quote:
ramon89 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Thanks, dan zal ik misschien tijdelijk eens een abbo nemen voor The Expanse en de LOTR serie :)
Ik vermoed dat je het meer moet doen voor het totaalpakket. Dus Amazon Prime, PrimeVideo en Twitch Prime.

Veel series hebben ook geen nederlandse ondertitels.

grote_oever wijzigde deze reactie 27-07-2018 08:59 (7%)

• ArthurMorgan
  • Niet online
quote:
grote_oever schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:58:

Dat wordt wel steeds beter, bijna alle Amerikaanse content is nu ondertiteld volgens mij. Vooral de Aziatische content niet.

• ramon89
quote:
grote_oever schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Ik vermoed dat je het meer moet doen voor het totaalpakket. Dus Amazon Prime, PrimeVideo en Twitch Prime.

Wel Engelse ondertiteling of is dat ook niet aanwezig?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Prime is, net als Netflix, per maand opzegbaar. Ik zou alleen al (al dan niet tijdelijk) een abonnement nemen voor de Prime Originals, waar bijzonder goede series tussen zitten. O.a. Bosch, Goliath, The Man in the High Castle, Jack Ryan (deze laatste wordt dacht ik komende maand toegevoegd), etc....
Genoeg om je de komende 2 a 3 maanden wel aan de buis te houden ;)

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:51

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Ik wacht op S3 van Mr. Robot. Verder ben ik nu The Office US op Amazon Prime aan het kijken.
Community staat er ook helemaal op. Dat is een van mijn favoriete comedy series, samen met The Office en Modern Family.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
ramon89 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Mja die lijken me wel tof. Net als Jack Ryan. En The Grand Tour is ook wel aardig.

Ik ben alleen wat te vastgeroest aan de opties die mijn mediaplayers bieden om mijn automatische downloads af te spelen, maar vind het geen probleem om in ieder geval mee te financieren. In ieder geval ga ik komende maand mijn abonnement weer activeren (had even niks te kijken of te doen dus even gestopt), maar mogelijk blijft ie dan langere tijd aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
Ook PRIME VIDEO gaat Dolby Atmos ondersteunen begint einde augustus met Jack Ryan als eerste film.
Hopelijk ook op andere niet eigen Amazon apparatuur.
Ook Philips 2018 series gaan net als de LG OLED DOLBY ATMOS ondersteunen info zie toengel.net

dinandus wijzigde deze reactie 29-07-2018 16:16 (44%)

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 17:54

redrohX

errr....

Ik heb de proefperiode weer opgezegd. Ik had volgens mij vorig jaar ook een proef abonnement en qua aanbod is het weer een stukje beter geworden. Desalniettemin lang niet zo veel en goede content als Netflix. Daarnaast vind ik de Android TV app qua look en feel nogal achterlopen in vergelijking met die van Netflix. Gelukkig wel UHD/4K content, met name eigen series, net als Netflix, goede ontwikkeling. Om een Amazon Prime abonnement te houden vind ik het nog niet goed genoeg, misschien wel als ik vaker van Amazon en Twitch gebruik zou maken en meer tijd had om te kijken. Al met al het gaat de goede kant op, maar het mag nog wel een stukje beter wil ik Prime behouden naast mijn Netflix en Ziggo abonnementen...

• lex_esco
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18-01 16:19
The revenant is weer verdwenen...terwijl ze die wereldwijde deal hebben!

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-01 11:59
Ik heb sinds drie weken ook Amazon Prime naast Netflix voor Mr. Robot, Parks & Recreation, Jack Ryan, The Office en Marvelous Mrs. Maisel.
Heb net met Amazon support gechat en er komt ondersteuning voor de Nederlandse Kijkwijzer, maar wanneer is nog niet bekend.
quote:
Mij: Hallo, 10:47:28
Mij: Amazon gebruikt eigen leeftijdcategorieen in plaats van de gebruikelijke Kijkwijzer. Zal deze nog geimplementeerd worden in Prime Video? 10:47:28
Mij: Zo kent de kijkwijzer geen 18+-categorie en is er geen toelichting op de toegewezen leeftijdcategorie terwijl de kijkwijzer hiervoor icoontjes heeft. 10:47:28
Amazon: Goedemorgen, mijn naam is Sophie. Ik zal kijken wat ik voor u kan betekenen 10:48:24
Mij: Oke 10:48:40
Amazon: Wij gebruiken momenteel de classificatie van de Verenigde Staten hiervoor 10:53:54
Amazon: Voor Nederland zijn wij hard bezig met de classificatie 10:54:44
Amazon: Ik kan u echter niet zeggen wanneer deze beschikbaar zal komen 10:54:59
Mij: Oke jammer 10:55:04
Mij: De verschillen zijn namelijk groot, zo is Mr. Robot 12+ volgens de kijkwijzer en 16+/18+ volgens jullie eigen systeem 10:56:26
Amazon: Dat kan kloppen, dit komt omdat wij de Amerikaanse classificatie gebruiken. Zij stellen helaas andere eisen aan de classificatie dan Nederland zou doen 10:57:19

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-01 12:24
Heb na 1 jaar mijn prime abbo ook opgezegd.
Het aanbod bij hun streamingdienst voor NL is gewoon belabberd en als je het daarvoor doet echt niet het geld waard, mede veroorzaakt door de regio restricties.
Daarnaast blijkt de z.g. prime verzending gewoon een verzending te zijn waarbij de bestelde spullen pas na 1 week arriveren. Wil je sneller? Dan extra betalen, nou moe.
Ben er klaar mee en uiteindelijk alleen maar gebruikt voor The Grand Tour en bij enkele bestellingen maar zoals gezegd is laatste een wassen neus.
Blijf lekker bij Netflix en HBO dat deels bij mijn Ziggo abbo inbegrepen is.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
snah001 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:20:
Het aanbod bij hun streamingdienst voor NL is gewoon belabberd en als je het daarvoor doet echt niet het geld waard, mede veroorzaakt door de regio restricties.
Daarnaast blijkt de z.g. prime verzending gewoon een verzending te zijn waarbij de bestelde spullen pas na 1 week arriveren. Wil je sneller? Dan extra betalen, nou moe.
Ben er klaar mee en uiteindelijk alleen maar gebruikt voor The Grand Tour en bij enkele bestellingen maar zoals gezegd is laatste een wassen neus.
Had dan nog 1 maand gewacht op de Jack Ryan serie die eind deze maand online wordt gezet.

Is daar trouwens al van bekend of ie meteen vertaald online gezet wordt?

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-01 11:59
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Had dan nog 1 maand gewacht op de Jack Ryan serie die eind deze maand online wordt gezet.

Is daar trouwens al van bekend of ie meteen vertaald online gezet wordt?
Bij de beschrijving staat er geen mededeling hierover in tegenstelling tot de serie Homecoming (met Julia Roberts in de hoofdrol). Bij deze serie wordt NL ondertiteling pas in 2019 toegevoegd.
We kunnen er dus vanuit gaan dat NL ondertitels er direct op staan gezien NL ook in de lijst met ondertiteling staat.
Ben wel benieuwd hoelaat Jack Ryan S1 er op staat, bij Netflix komen nieuwe Originals om 9:00 online (0:00 uur Los Angeles tijd).
Iemand een idee?

VirinR wijzigde deze reactie 14-08-2018 17:43 (3%)

• Rallye
quote:
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Bij de als Prime aangemerkte spullen die ik besteld heb hoefde ik nooit extra te betalen voor snellere levering. De levering binnen een dag wordt overigens ook nooit gehaald, maar twee dagen lukt vaak wel. Een deel van mijn laatste bestelling duurde meer dan een week. Dan krijg je wel bericht, maar geen uitleg. Amazon is wel vaak de goedkoopste leverancier. Voor mij geen reden om op te zeggen, het video-aanbod is een leuke bonus.

• Hobbykok
quote:
Ik heb prime en kijk er amper naar, maar het foto opslaggedeelte wat compleet gratis is is voor mij het belangrijkste, voorheen had ik Amazon S3 opslag en dat was 10 euro per maand, nu betaal ik de helft minder en heb zelfs onbeperkte opslag.

Het ontgaat me volledig hoe Amazon dit rendabel kan maken, ik heb 180 GB aan cloudopslag daar in gebruik voor 4 euro per maand en ook nog eens films en series en andere dingen erbij. Krijg maar ergens anders 180 GB aan cloud opslag van deze kwaliteit voor je foto's... prima deal.

Ik kijk wel uit naar the terror seizoen 2 en de Lord of the rings serie, maar voor de rest heb ik netflix, videoland, ziggo en nog wat andere zaken en ik kijk voornamelijk netflix momenteel.

Jack Ryan spreekt me trouwens ook wel aan, maar even zien wat het is. Als het alleen om de series en films zou gaan is het niet echt de prijs waard vind ik, maar met de extra's...

In het najaar ga ik Bosch eens bekijken, daar zijn mijn duitse vrienden (die ook amazon prime video hebben) heel enthousiast over. Prime video deutschland is trouwens wel 1000 keer zo goed als de NL versie, maarja.

Hobbykok wijzigde deze reactie 14-08-2018 23:58 (16%)

• Rallye
Ik zal toch ook eens kijken naar die foto-opslag, als die er toch bij zit. Eind deze maand moet ik mijn Keenai-abbo verlengen (onbeperkte opslag voor 50 dollar).

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:56:
[...]

Het ontgaat me volledig hoe Amazon dit rendabel kan maken, ik heb 180 GB aan cloudopslag daar in gebruik voor 4 euro per maand en ook nog eens films en series en andere dingen erbij. Krijg maar ergens anders 180 GB aan cloud opslag van deze kwaliteit voor je foto's... prima deal.
Zo extreem goedkoop is dat toch niet? Google biedt cloudopslag aan voor €2/100GB en €10/1TB, ik betaal minder dan €4 per maand voor mijn Office licentie inclusief 1TB Onedrive opslag. En zo zijn er wel meer aanbieders te vinden die cloudopslag voor vergelijkbare prijzen aanbieden.

Hoe het rendabel te krijgen is, is ook niet zo moeilijk. Opslagruimte is sowieso niet zo duur, en het verdienmodel van deze diensten is er natuurlijk ook op gebaseerd dat een groot gebruikers maar een fractie van hun opslagruimte daadwerkelijk benutten.

• edie
  • Laatst online: 16:54
Heeft iemand hier de Japanse hit-serie 'Doctor X: Surgeon Michiko Daimon' al gekeken? Medical drama, gecombineerd met Comedy. Weinig tot geen focus op romantiek, maar vooral op de interne politiek van het ziekenhuis, corruptie en operaties. Ik heb alle 5 seizoenen al gegeken en vind het een leuke serie!

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-01 12:24
quote:
Arrne schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Zo extreem goedkoop is dat toch niet? Google biedt cloudopslag aan voor €2/100GB en €10/1TB, ik betaal minder dan €4 per maand voor mijn Office licentie inclusief 1TB Onedrive opslag. En zo zijn er wel meer aanbieders te vinden die cloudopslag voor vergelijkbare prijzen aanbieden.

Hoe het rendabel te krijgen is, is ook niet zo moeilijk. Opslagruimte is sowieso niet zo duur, en het verdienmodel van deze diensten is er natuurlijk ook op gebaseerd dat een groot gebruikers maar een fractie van hun opslagruimte daadwerkelijk benutten.
Dat is inderdaad zo, echter ik heb grote problemen met hosting van cloudservices op US servers om de bekende redenen ook al heb ik een 1 TB drive opslag bij mijn office 365 abbo en die opslag gebruik ik dan ook niet.
Daarom heb ik een gratis 1 TB Stack account en een betaalde (€ 7,50/pmnd) 1 TB Hidrive account waarmee ik via een beveiligde VPN verbinding een SMB netwerkdrive opzet om data uit te wisselen en/of op te slaan. Kan zelfs via deze manier een deel van Hidrive encrypten met Veracvrypt.
Zoek dat soort functionaliteiten maar eens bij de concurrenten.
Oh, en backup ook nog eens naar externe HD's die niet altijd aan staan!!!
Lijkt een beetje overdreven maar met alleen al 300 GB+ aan foto's: die wil je niet kwijtraken of verliezen dus hier telt zeker dubbel genaaid houdt beter.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Je hebt gelijk hoor, maar ik reageerde alleen maar op de suggestie dat de cloudopslag die je bij Prime krijgt zo spotgoedkoop zou zijn. Een hele discussie over cloudopslag lijkt me wat offtopic hier. :P

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-11-2018
quote:
Dat klinkt erg bekend. Ik heb het 3 maanden voor een prikkie geprobeerd een half jaar terug en wat series (Red Oaks, Seinfeld, kids: Paw Patrol e.d.) en enkele films gekeken, maar vond het aanbod ook nogal tegenvallen. Al dacht ik eerder her en der te lezen dat het aanbod flink verbeterd is (en er meer Nederlands ondertiteld is niet dat dit voor mij belangrijk is). Zodoende ook stopgezet en puur nu Netflix en NPO Start Plus en VRT Nu.

• Grave
  • Nu online

Grave

Neverending Knowledge

quote:
Defnosh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:19:
Weten jullie waarom Into the badlands season 3 niet beschikbaar is? Of beter gezegd, het staat wel op Amazon, maar je kunt het niet afspelen (unavailable at this moment) ?
Hij staat op de engelse amazon.

Hier een account aanmaken en een engels adres opgeven. Ze doen geen regio check op deze manier heb ik zojuist het 3de seizoen gezien.

• Hobbykok
quote:
Arrne schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:00:
Je hebt gelijk hoor, maar ik reageerde alleen maar op de suggestie dat de cloudopslag die je bij Prime krijgt zo spotgoedkoop zou zijn. Een hele discussie over cloudopslag lijkt me wat offtopic hier. :P
Je moet het natuurlijk wat in combinatie met de video's zien, ik kijk heel af en toe wat op amazon (zal het najaar/winter wel beter worden). Al vind ik het aanbod wel wat matig, maar ik moet Bosch nog zien, dus ik heb nog wel wat in het vooruitzicht wat echt goed is.
quote:
Grave schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:09:
Hij staat op de engelse amazon.

Hier een account aanmaken en een engels adres opgeven. Ze doen geen regio check op deze manier heb ik zojuist het 3de seizoen gezien.
Dan moet je denk ik ook een creditcard toevoegen? Ik heb maar 1 creditcard, werkt het ook als je dezelfde creditcard van je Nederlandse account aan een Engelse account koppelt?

Hobbykok wijzigde deze reactie 26-08-2018 10:44 (28%)

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True