Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 10:37
Ik heb net geupgraded naar Prime, je abonnement wordt omgezet meteen en je betaalde prime bedrag voor deze maand wordt geretourneerd.
VFRRijder schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:12:
[...]

Hmmm, maar zou ik dan nu kunnen upgraden naar Prime of heb ik dan opeens twee abonnementen? Vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:40
heplam schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:23:
Ik heb net geupgraded naar Prime, je abonnement wordt omgezet meteen en je betaalde prime bedrag voor deze maand wordt geretourneerd.

[...]
Ik nu ook, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
VFRRijder schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:12:
[...]

Hmmm, maar zou ik dan nu kunnen upgraden naar Prime of heb ik dan opeens twee abonnementen? Vragen.....
Hello XXX XXX,

We see that you recently signed up for a Prime membership, which includes Prime Video as a benefit. For this reason, we have cancelled your standalone monthly Prime Video membership and will refund your last payment. Your access to Prime Video will continue uninterrupted and you can continue viewing our great selection of Amazon Original series, Movies and TV shows.

Thank you,
Amazon Prime Video
Heel netjes geregeld dus.

(en ook geen CC meer nodig, gewoon via de bankrekening)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Is het mogelijk om een .fr prime om te zetten naar de nederlandse? Of moet je daarvoor mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 11:22
lapino schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:00:
Is het mogelijk om een .fr prime om te zetten naar de nederlandse? Of moet je daarvoor mailen?
De eerste annuleren en de ander nieuw afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ook maar even mijn abo omgezet naar Prime :)

Hopelijk volgen er nu ook wat meer apps, blogs e.d., om nieuw toegevoegde content te kunnen checken. Op dit moment gebruik ik de Justwatch app, voor zover ik weet is dit ook het enige kanaal om nieuwe content te kunnen volgen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:00
naar verluidt kunnen we via Amazon Video ook naar de ATP Tennis kijken, is van 7 t/m 11 november.
via de apps, etc kijken naar: "next gen ATP Finals" , vanavond maar eens proberen...

Of Topic, maar al enige jaren gebruik van Amazon, en levert snel, laatst op vrijdag middag enige UHD`s besteld, en zaterdag al in de brievenbus. Ook al tijdje zonder kosten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Veel aanbod erbij opeens zo te zien. Ook NCIS (wat onlangs op videoland werd gezet) staat nu ook op prime.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik had zo'n gratis proefmaand voor prime op amazon.de, echter zie ik nu dat die 7,99 per maand kosten na mijn proefperiode (vanaf morgen) en niet de introductiekorting. Zie alleen deze optie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v0BNk5Jtq4wTEDqlYqgo6Zrs/full.jpg

Moet ik ergens mijn account naar NL omzetten oid?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Raymon89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:02:
[...]

De eerste annuleren en de ander nieuw afsluiten.
heb wel jaarabo betaald, storten ze dan verschil terug of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
m0nk schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:56:
Ik had zo'n gratis proefmaand voor prime op amazon.de, echter zie ik nu dat die 7,99 per maand kosten na mijn proefperiode (vanaf morgen) en niet de introductiekorting. Zie alleen deze optie:

[afbeelding]

Moet ik ergens mijn account naar NL omzetten oid?
Ik heb hetzelfde, maar dan eind van de maand pas dat mijn proef afloopt. Je kunt nu je abo stopzetten en dan gebruik maken van een ander aanbod hebben ze mij gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Verstekbakker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:47:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar dan eind van de maand pas dat mijn proef afloopt. Je kunt nu je abo stopzetten en dan gebruik maken van een ander aanbod hebben ze mij gemaild.
Thanks, scheelt weer mailen enzo..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Amazon prime heeft o.a. de menu's ook aangepast, met sub menu's: Dutch Subtitled TV en Dutch Audio TV. O.a. Shaun the Sheep in het Nederlands, kwalitief erg mooi HD beeld, Dora, Spongebob, Flash and Bone, Downtown Abbey, Dawson Creek The Good Wife, Preacher, ook Deutschland 83 is nu met Nl ondertiteling beschikbaar.

Het ATP tennis is ook toegevoegd, echter op moment is er geen beeld verbinding beschikbaar, waarschijnlijk vanwege het tijdsverschil.

Het is al met al flink uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
m0nk schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:21:
[...]

Thanks, scheelt weer mailen enzo..
Laat even weten hoe het afloopt, dan heeft iedereen er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Op Amazon is het weer pilotseason. Vandaag zijn de pilots van Sea Oak, Love You More en The Climb in première gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vandaag de FireTV ontvangen, besteld via Amazon.fr . Ik heb een account bij Amazon.fr voor Prime maar ook account op .com en .de voor online bestellingen. De fireTV werkt prima, ik kan ook content bekijken via Amazon Prime maar als ik een app probeer te installeren krijg ik een "purchase failure" met de vraag om een betaalmethode in te voeren via amazon.com/mykps maar dat heb ik al gedaan (visa). Ik kan dus geen apps installeren (netflix). Iemand idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39

Elvhenk

/me hartje GO

The Grand Tour wordt ook Nederlands ondertiteld, ik weet niet of dat vorig jaar ook zo was.

How do I know? Ik ben degene die 'm gaat ondertitelen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
leuk!

Maar, ja werd vorig jaar ook ondertiteld. Hopelijk mag je andere nog niet ondertitelde originals ook gaan doen.

[ Voor 41% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-11-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veefje
Elvhenk schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:46:
The Grand Tour wordt ook Nederlands ondertiteld, ik weet niet of dat vorig jaar ook zo was.

How do I know? Ik ben degene die 'm gaat ondertitelen. :Y
Nice! En wat @Verwijderd zegt: hopelijk kun je ervoor zorgen dat andere originals en series ook worden ondertiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Ja, zo'n langer lopende serie is het leukste om te doen. En GaMeOvEr en ik keken ook altijd Top Gear, dus ik verkneukel me op de bekende melige dingetjes e.d. Ik moet dit weekend de eerste aflevering krijgen.

Ik denk wel dat er steeds meer wordt ondertiteld. Ik heb in elk geval bakken werk. Ik heb één andere Amazon Orignal gedaan: Lore. Zo'n semi-documentaire met acteurs. Maar meestal is het hap-snap.
Mijn andere favoriet is Lucifer, van Netflix.

[ Voor 28% gewijzigd door Elvhenk op 11-11-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Lore, mooi. Nu wachten tot Amazon hem vrijgeeft dan. Want tot op heden zie ik er geen Nederlands bij.

(lucifer kijk ik ook, al switch ik daar redelijk vaak naar het engels omdat ik de muziek ook graag ondertiteld heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
@Elvhenk Ja, ik kreeg de screeners toegestuurd van Lore en dan merk je dat het soms echt lastig kan zijn zonder ondertiteling. De derde aflevering toont namelijk Ierse personages en dat dialect is toch wel lastiger te verstaan. Maar goed om te horen dat Amazon nu echt met Nl ondertiteling bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

@Veefje en @Verwijderd, Ik had gedacht dat Lore al wel te zien zou zijn, want dat voor mij wel twee maanden geleden inmiddels.
En ik heb gemerkt dat het soms heel erg nippertjeswerk is. Een paar weken geleden heb ik op zondagochtend nog een paar zinnen ondertiteld van een aflevering die die avond uitgezonden zou worden. Dan hebben ze een scene toch iets omgegooid.
En die liedjes, dat mag meestal niet ondertiteld worden vanwege de rechten. Dus altijd overslaan, tenzij nadrukkelijk anders aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja in het engels wordt het ook alleen in de CC ondertiteling gedaan, niet in de normaal engels. En het lijkt ook een beetje van de ondertitelaar af te hangen want in Lucifer (om bij dat voorbeeld te blijven) is het in sommige afleveringen ook niet, maar bij de meesten wel.

Maar voor het Nederlands is het sowieso niet echt een optie, ten eerste omdat het geen slechthorendenondertiteling is, maar daarnaast zou ik nooit adviseren om liedteksten te vertalen. dat lijkt dan te vaak helemaal nergens op :D Denk dat je veel meer klachten dan complimenten zou krijgen dan.

Overigens is Lore wel te zien, maar alleen met de volgende ondertitels:
Subtitles Deutsch, English [CC], Español (Latinoamérica), Español (España), Français, Italiano, Português

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Na wat geklooi met mijn account (om Alexa skills te kunnen activeren), is mijn Fire TV van slag. Ik krijg bij elke video nu error 5505.

Het terugzetten van de taal van het account naar Duits of Nederlands heeft geen effect, ook niet na een volledige herstart. Ik dacht dat nu Amazon in NL prime officieel aanbiedt, Geo-ip Blocking eindelijk eens op zou houden.

Iemand die een goede handleiding heeft om de Fire TV weer aan de praat te krijgen? Ik kon in dit forum en andere fora geen goede beschrijving (lees werkende) vinden. Het heeft bijna een jaar prima gewerkt. En zou het graag voor 8 december gefixt hebben ☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
voorstad schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:03:
Na wat geklooi met mijn account (om Alexa skills te kunnen activeren), is mijn Fire TV van slag. Ik krijg bij elke video nu error 5505.

Het terugzetten van de taal van het account naar Duits of Nederlands heeft geen effect, ook niet na een volledige herstart. Ik dacht dat nu Amazon in NL prime officieel aanbiedt, Geo-ip Blocking eindelijk eens op zou houden.

Iemand die een goede handleiding heeft om de Fire TV weer aan de praat te krijgen? Ik kon in dit forum en andere fora geen goede beschrijving (lees werkende) vinden. Het heeft bijna een jaar prima gewerkt. En zou het graag voor 8 december gefixt hebben ☺️.
Ik heb/had een FireTV 4K, maar bij mij heeft het nog nooit gewerkt, zowel met US Prime account als een Prime Video account. Ding dacht dat ik in de US zat, dus error 5505.

Ik heb sinds gisteren een FireTV Stick Basic Edition en ja wel hoor die doet het prima. Heb niets hoeven te veranderen aan mijn Amazon account settings. Heb nu wel een Amazon Prime abbo voor Nederland.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12-09 07:14
Heb je een link naar waar je met de Prime-korting (nieuws: Amazon brengt Fire TV Stick zonder Alexa-ondersteuning uit in Benelux) die Basic besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Korting ? Nee, je bestelt bij de US store, dus je mag gewoon verzendkosten en import heffingen aftikken:

https://www.amazon.com/Fi...refinements=p_89%3AAmazon

Totaal ben je 76 euro kwijt, ding zelf is 49 dollar.

Verzending is wel snel. Had hem dinsdagavond besteld, vrijdagmiddag in huis. Met DHL Express.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik vind het jammer dat het dan weer zo duur is (door de import etc) en dat je er dan weer net niet alles mee kan (bijvoorbeeld ook videoland).

Daarom hoop ik nog steeds op een snelle release van een apple tv app want dan kan ik wel al mijn streaming diensten met een apparaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is wel duur dan, zeker gezien het citaat uit de link die ik hierboven heb gepost:
“Nederlandse klanten moeten de Fire TV Stick bestellen op Amazon.com. Daar kost het apparaatje 50 dollar, maar met verzendkosten en belastingen komt de totaalprijs uit op ruim 77 euro. Klanten uit België kunnen de stick op Amazon.fr voor 60 euro kopen. Amazon Prime-leden betalen 40 euro.”

Tekst drukt niet erg duidelijk uit of Nederlandse klanten nu €40 betalen, of alleen Belgische via de .fr-site. Ik krijg het in ieder geval voor die prijs niet voor elkaar. Voor dat geld is het een leuke gadget - maar meer wil ik er niet aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb ook een tijdje terug een FireTV stick uit Duitsland gehaald en die heeft nooit gewerkt in Nederland. Ik vraag me af nu Prime Video al een tijdje in Nederland beschikbaar is of het nu wel werkt. Dat Alexa hier niet werkt boeit me eigenlijk niet zo. Bestellen uit de VS ga ik niet aan beginnen. Dan nog is het probleem bij dit soort mediaspelers dat youtube onbruikbaar is omdat het niet mogelijk is om een adblocker te installeren.

Amazon Video lijkt eigenlijk best wel ok te zijn. Bijvoorbeeld Fear the walking dead is stukken beter dan het meeste dat op Netflix beschikbaar is. Hopelijk komt er snel meer content zodat het echt een alternatief voor Netflix wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:58
Heb je bij amazon prime net als bij netflix de mogelijkheid om meerdere users aan te maken? En hoeveel gelijktijdige streams worden er ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
gold_dust schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:38:
Fear the walking dead is stukken beter dan het meeste dat op Netflix beschikbaar is.
Echt waar? Nee, toch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

:+
Ik geloof niet dat ik FTWD als graadmeter ga nemen, tijdje gevolgd, maar het kan bij lange na niet tippen aan TWD.
Het zal ook nog wel even duren eer APV op hetzelfde niveau (qua hoeveelheid content, bedoel ik dan) als Netflix is. Gisteren toevallig eens zitten neuzen in de content wat voor Duitsland beschikbaar is, en dat is gewoon ontzettend goed. Hopelijk doet Amazon snel(!) hetzelfde voor Nederland.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:16
Misschien heb je hier https://www.amazon.com/gp...TF8&f_all=true&f_new=true wat aan, het Prime logo staat erbij, ik hoor graag of het gelukt is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb sinds woensdag Prime (daarvoor alleen Prime Video), maar ik krijg voor de .com-site (en de .co.uk en de .fr-sites) geen Prime logo (alleen “Try Prime” bij .com). Ook niet via jouw link. Dus moet ik de volledige prijs voor de FireTV Stick Basic neerleggen. Jij krijgt met je Nederlandse Prime dus wel Prime op de .com-site?

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 14-11-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NL prime werkt volgens mij alleen via amazon.de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veefje
Ik dacht dat het idd alleen werkt via amazon.de. @KillerBee Ja, de content van DE, UK en US is gewoon uitstekend. Als dat hier net zo wordt, dan is het echt een concurrent van Netflix. Het enige wat Netflix wellicht dan nog aantrekkelijker maakt zijn hun vele goede originals en licenties om bepaalde serie wekelijks te laten zien. Amazon UK, DE en US heeft dat ook, maar toch nog iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@gold_dust Wat let het je dan om even je Fire TV stick uit te proberen, of het nu inmiddels wel werkt zoals je schrijft? Denk dat je bevindingen hier veel mensen voort helpen.
Op mijn app`s via de Philips TV en een Panasonic UBD player geen problemen om Prime video te kijken, met ondersteuning van zowel 4K als HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee hoor wees gerust :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 18:29
Rallye schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:04:
Ik heb sinds woensdag Prime (daarvoor alleen Prime Video), maar ik krijg voor de .com-site (en de .co.uk en de .fr-sites) geen Prime logo (alleen “Try Primel bij .com). Ook niet via jouw link. Dus moet ik de volledige prijs voor de Fite TV Stick Basic neerleggen. Jij krijgt met je Nederlandse Prime dus wel Prime op de .com-site?
Dat heb ik dus ook,. en dan komt de basic alsnog op rond de 77 euro, beetje fors voor een (non-4K) chromecast-like apparaat. Blijft appart dat ze wel eerst overal prime video uitrollen zonder er ook direct Fire TV bij te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonLexos
meesje schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:15:
Heb je bij amazon prime net als bij netflix de mogelijkheid om meerdere users aan te maken? En hoeveel gelijktijdige streams worden er ondersteund?
Je kan niet meerdere profielen aanmaken zoals bij Netflix blijkt, en dat is jammer. Er is ook geen aparte "kids" sectie (zal te maken hebben met ontbreken van profielen) waardoor het wat extra genavigeer is op bijv een iPad voor kleine(re) kinderen.

Ik vond dit online over de gelijktijdige gebruikers:
As for video streaming, Amazon's terms and conditions dictate that you are able to stream two different videos at the same time per Amazon account. You can't, however, stream the same content to two different devices at the same time.

bron:
http://www.expertreviews....ncluding-prime-video-with

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DonLexos schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:29:
[...]

Je kan niet meerdere profielen aanmaken zoals bij Netflix blijkt, en dat is jammer. Er is ook geen aparte "kids" sectie (zal te maken hebben met ontbreken van profielen) waardoor het wat extra genavigeer is op bijv een iPad voor kleine(re) kinderen.

Ik vond dit online over de gelijktijdige gebruikers:
As for video streaming, Amazon's terms and conditions dictate that you are able to stream two different videos at the same time per Amazon account. You can't, however, stream the same content to two different devices at the same time.

bron:
http://www.expertreviews....ncluding-prime-video-with
Je hebt dus pech als je gelijktijdig naar dezelfde serie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
meesje schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:44:
[...]
Je hebt dus pech als je gelijktijdig naar dezelfde serie kijken.
Ja tenzij je dat natuurlijk gewoon gezellig samen doet ;-) (zomaar kans dat het echt op episode nivo is, en dan is het (nog) minder een probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Interessant, geruchten zijn waar:

https://www.polygon.com/2...-amazon-tv-series-prequel

Meerder series/seizoenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:41
@dinandus Heb zelf ook een panasonic UHD player, echter hier krijg ik nogal vaak een georestrictie melding, Mr. Robot kan ik niet kijken via de panasonic, via PC geen last van restrictie. Heb je hier iets bijzonders mee moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@roda_djavulen Tje, heb het even voor je geprobeerd. Inderdaad op mijn Pana geen kijkrechten zoals je aangeeft. Op m`n Philips opent de Mr Robot wel gewoon, blijft beetje vreemd dus.... ( zijn al 3 seizoenen zie ik beschikbaar)
Zal vanavond later eens kijken of aanpassen land bij het hoofdmenu van de Pana iets kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
2 seizoenen, derde seizoen is wel zichtbaar maar niet kijkbaar. Dat hebben ze ook heel lang met seizoen 2 gehad...

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:41
@dinandus
Bedankt, ik vind het maar vreemd. Als jij iets kan vinden hoor ik het graag.

@Verwijderd Betreft ook 1e en 2e seizoen wat niet werkt via de Panasonic

• Raymon89
  • Laatst online: 13-09 11:22
Raar, zou dat echt werken, als ik bijvoorbeeld via het (service) menu van mijn tv het land bv op USA instel, ik dan USA Amazon kan kijken? Zou toch niet moeten kunnen.. Maar misschien toch maar eens proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
Kan iemand zeggen of een Duitse amazon fire tv stick met alexa van 40 euro wel of niet in Nederland werkt met Amazon Primevideo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@jasper2603 : lees (de laatste pagina van) dit topic eens: Amazon Fire TV . Voor zover bekend, lijkt alleen de Basic versie van de fire tv te werken. Geen idee hoe het zit met de stick, maar voorlopig zou ik er mijn vingers niet aan branden (iig totdat Amazon de verkoop naar Nederland officieel vrijgeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
KillerBee schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:55:
@jasper2603 : lees (de laatste pagina van) dit topic eens: Amazon Fire TV . Voor zover bekend, lijkt alleen de Basic versie van de fire tv te werken. Geen idee hoe het zit met de stick, maar voorlopig zou ik er mijn vingers niet aan branden (iig totdat Amazon de verkoop naar Nederland officieel vrijgeeft).
Bedankt voor je reactie. Helaas te laat, vriend van me stond in de MM in Papenburg en belde of hij een voor me mee moest nemen, dacht zal wel werken net als m'n chromecast die ook uit Duitsland komt. Dus hij heeft hem al voor me gekocht. Krijg hem straks nog of anders morgen en dan zal ik het hier wel even melden of het werkt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasper2603
Update over de fire tv stick uit Duitsland. Amazon primevideo werkt helaas niet. Als je een serie start, geeft hij aan network error, neem contact op met amazon.. Ook blijft alles in het Duits, ook al stel je als taal engels in. Netflix werkt wel prima, er zal echt andere software op moeten wil deze in Nederland gaan werken of er moet een update komen vanuit Amazon, maar zo kun je er alleen Netflix mee kijken.

Beetje dure oplossing voor netflix, maar moet gezegd het is wel een prima produkt, zit een goede afstandsbediening bij en de menu's en het internet werkt allemaal snel en vlekkeloos. Voor nu geen Duitse fire tv stick kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Dank je voor de update @jasper2603 , ik heb overal gezocht of er al duidelijkheid was. Ik weiger zelf om voor 75€ een stick te kopen die "40 euro voor prime members met free shipping" zou zijn, en hoopte dat de Duitse wel geschikt bleek. We wachten het wel even af, ik zou toch vooral graag gewoon op de tv kijken, maar vooralsnog zijn de ondersteunde mogelijkheden heel beperkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
DonLexos schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:47:
Dank je voor de update @jasper2603 , ik heb overal gezocht of er al duidelijkheid was. Ik weiger zelf om voor 75€ een stick te kopen die "40 euro voor prime members met free shipping" zou zijn, en hoopte dat de Duitse wel geschikt bleek. We wachten het wel even af, ik zou toch vooral graag gewoon op de tv kijken, maar vooralsnog zijn de ondersteunde mogelijkheden heel beperkt helaas.
Ik denk dat er in de toekomst wel downgrade opties naar basic versie zullen komen via een hack of dat Amazon het vrij gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
jasper2603 schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:03:
Update over de fire tv stick uit Duitsland. Amazon primevideo werkt helaas niet. Als je een serie start, geeft hij aan network error, neem contact op met amazon.. Ook blijft alles in het Duits, ook al stel je als taal engels in. Netflix werkt wel prima, er zal echt andere software op moeten wil deze in Nederland gaan werken of er moet een update komen vanuit Amazon, maar zo kun je er alleen Netflix mee kijken.

Beetje dure oplossing voor netflix, maar moet gezegd het is wel een prima produkt, zit een goede afstandsbediening bij en de menu's en het internet werkt allemaal snel en vlekkeloos. Voor nu geen Duitse fire tv stick kopen!
Hm raar dit. Ik heb er eentje gekocht via Amazon.fr waar ik nog een prima abonnement heb lopen, En werkt prima, zowel voor netflix als amazon. Heb wel even met Amazon moeten mailen omdat ik geen enkele app geinstalleerd kreeg. Ze hebben dan iets aan mijn account aangepast en nu werkt het allemaal goed.

Bizarre is dat er bij elk seizoen van series telkens staat "This video is currently unavailable to watch in your location" maar ik kan ze wél afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door lapino op 20-11-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
lapino schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:16:
[...]

Hm raar dit. Ik heb er eentje gekocht via Amazon.fr waar ik nog een prima abonnement heb lopen, En werkt prima, zowel voor netflix als amazon. Heb wel even met Amazon moeten mailen omdat ik geen enkele app geinstalleerd kreeg. Ze hebben dan iets aan mijn account aangepast en nu werkt het allemaal goed.

Bizarre is dat er bij elk seizoen van series telkens staat "This video is currently unavailable to watch in your location" maar ik kan ze wél afspelen.
Dat klinkt bemoedigend, al heb ik geen probleem met het installeren van apps, maar mag ik vragen naar welk Amazon mail adres je hebt gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb gewoon contact opgenomen via de website, ergens 'support' gekozen en daar uitleg gedaan. Ik kreeg telkens een of andere foutmelding dat adres niet klopte van mijn account. Was zeer raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
lapino schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:24:
Heb gewoon contact opgenomen via de website, ergens 'support' gekozen en daar uitleg gedaan. Ik kreeg telkens een of andere foutmelding dat adres niet klopte van mijn account. Was zeer raar.
Ik kreeg als reactie op mijn mail naar amazon, dat er geen nederlandse ondersteuning is voor de fire tv stick met alexa spraakbesturing.. En daar moet ik het maar mee doen.

Zal er nog eens een mail achteraansturen, het kan blijkbaar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
jasper2603 schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:26:
[...]

Ik kreeg als reactie op mijn mail naar amazon, dat er geen nederlandse ondersteuning is voor de fire tv stick met alexa spraakbesturing.. En daar moet ik het maar mee doen.

Zal er nog eens een mail achteraansturen, het kan blijkbaar wel :)
Blijft apart dat als je dan direct inhaakt op de "prime kan ook in NL" actie waarbij video is inbegrepen dat je eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief van Amazon krijgt om het ook daadwerkelijk te gebruiken.

Heb wat rondgekeken, hacks voor Android TV boxen en gedoe met Kodi plugins, maar tenzij je een PS4 hebt of een bepaalde smartTV is op je tv kijken vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
DonLexos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:08:
[...]

Blijft apart dat als je dan direct inhaakt op de "prime kan ook in NL" actie waarbij video is inbegrepen dat je eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief van Amazon krijgt om het ook daadwerkelijk te gebruiken.

Heb wat rondgekeken, hacks voor Android TV boxen en gedoe met Kodi plugins, maar tenzij je een PS4 hebt of een bepaalde smartTV is op je tv kijken vrijwel onmogelijk.
Is inderdaad nog lastig maar komt steeds meer bij. Inmiddels ook de Xbox One (nu ook via de NL store) en de Nvidia Shield. Ik hoop nog steeds op een Apple TV app...maar daar hoor je vrij weinig meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:58
zelf ook wat zitten rommelen met mijn account , vanwege de geo blocking . Nu kan ik tenminste zonder vpn op de pc de videos zien , ik heb mijn locatie moeten actualliseren naar Belgie op Primevideo.com , het stond nog op Duitsland.

Straks eens kijken of de primevideo app op mijn TV ook werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
DonLexos schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:49:
[...]

Dat heb ik dus ook,. en dan komt de basic alsnog op rond de 77 euro, beetje fors voor een (non-4K) chromecast-like apparaat. Blijft appart dat ze wel eerst overal prime video uitrollen zonder er ook direct Fire TV bij te kunnen verkopen.
Even Amazon helpdesk mailen dat je het belachelijk vindt dat ze dat ding aan Nederlanders voor 77 euro verkopen terwijl bv Italianen hem voor minder kunnen krijgen. Ik kreeg 20 dollar terug.

Trouwens, deze ethernet adapter van Amazon werkt gewoon:

https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

15 euro met Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
loekf2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:21:
[...]
Trouwens, deze ethernet adapter van Amazon werkt gewoon:

https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

15 euro met Prime.
Ja ok maar dat is de ethernet adapter voor de Fire TV stick die ze niet vanuit Amazon.DE naar NL toesturen. Ik zal idd eens kijken of het zin heeft om contact te hebben met de helpdesk. Het lijkt mij ook in Amazons belang dat we gemakkelijk kunnen kijken, geen idee waar die vertraging inzit.

Ik heb m sowieso het liefste zonder Echo (stel ik kan kiezen), maar voor een non-4k dongle vindt ik 77 euro nogal fors, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
En om het af te maken is de Fire Stick inmiddels 24.99 voor Duitsers:
https://www.amazon.de/dp/B01ETRIS3K/ref=fs_tan

update: Amazon gemailt met vraag of ze ook in Europa (ex UK/Duitsland) plannen hebben om een beter aanbod te doen. Op dit moment is de basic drie keer zo duur als de in de aanbieding zijnde Duitse variant.

update2: bericht van amazon.COM dat ik amazon.DE moet mailen met dezelfde vraag.

[ Voor 58% gewijzigd door DonLexos op 22-11-2017 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Heb ik ook geprobeerd. Gevraagd hoe ik een Stick zonder Alexa kan krijgen via mijn Prime abbo. Antwoord: de oude Stick wordt niet via Duitsland verkocht. Bovendien werkt je video niet.

Chat werd afgebroken (lag aan mij, ging van wifi naar 4G). Dus werd er netjes thuis gebeld, maar daar was ik inmiddels niet meer. Daarom deze mail:

“Der Chat wurde leider unterbrochen. Da ich leider nicht weiß ob Sie die letzten Informationen erhalten haben, lasse ich Ihnen diese nun nochmals per E-Mail zukommen.

Den Fire TV Stick können Sie wie gesagt von Amazon.com und Amazon.fr beziehen. Die Prime Mitgliedschaft kann zwar auf den Stick angewendet werden, macht jedoch leider in den Niederlanden bezüglich der Prime Video Inhalte keinen Sinn. Da die Prime Video Inhalte aus lizenzrechtlichen Gründen nur in Deutschland und Österreich gestreamt werden können.”

Kortom: netjes geholpen, maar de info klopt niet en ze begrijpen (dus?) mijn vraag niet. Immers: Prime Video zou wel moet werken met een Fire Stick Basic, die je alleen met een Nederlands Prime abbo niet kunt kopen, want die is niet leverbaar via de Duitse site. Wel via .com en .fr., maar dan is hij veel duurder (want daar heb ik geen Prime). Slecht geregeld.

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:29
Ik heb een eerste generatie Fire TV box uit Duitsland liggen met een Duits prime account en ik heb van de week toevallig een aflevering van The Tick zitten kijken in Nederland. Ook heb ik hier een paar maanden terug gewoon afleveringen van The Grand Tour op zitten kijken. Bij mij lijkt dus wel alles te werken, of begrijp ik iets verkeerd? Is dat misschien omdat het een oud model is?
Op zolder ligt ook nog ergens een eerste generatie Fire TV Stick, ik zal die eens aansluiten en kijken of dat ook werkt.

• voorstad
Timmetjuh schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:37:
Ik heb een eerste generatie Fire TV box uit Duitsland liggen met een Duits prime account en ik heb van de week toevallig een aflevering van The Tick zitten kijken in Nederland. Ook heb ik hier een paar maanden terug gewoon afleveringen van The Grand Tour op zitten kijken. Bij mij lijkt dus wel alles te werken, of begrijp ik iets verkeerd? Is dat misschien omdat het een oud model is?
Op zolder ligt ook nog ergens een eerste generatie Fire TV Stick, ik zal die eens aansluiten en kijken of dat ook werkt.
Ik heb ook zowat een jaar lang gewoon van een duits Fire TV box (tweede generattie) gebruik kunnen maken. Maar aangezien ik de Alexa skill voor Ikea Trafdfri wilde downloaden, heb ik mijn account tijdelijk omgezet naar US / amazon.com. Ik heb de handel daarna weer terug gezet, maar blijf nu de error 5505 houden. Ook na een volledige reset van de Fire TV....

Het wordt echt tijd dat Amazon stopt met deze onzin. Ik weet niet of ik PrimeVideo nog ga verlengen zo.

• DonLexos
Nou waar de Amerikaanse amazon binnen 20 min reageerde en doorstuurt is het antwoord van de Duitse amazon nog steeds niet ontvangen. Als ik het zo lees hoef ik me daar ook niet echt op te gaan verheugen. Apart dat ze dit gewoon niet goed regelen (hoezo heeft amazon Duitsland die basic stick niet gewoon voor een normale prijs?). In frankrijk is hij overigens ook 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig. Ik heb vorige week al Amazon.com gemaid en geen antwoord gekregen....

Inderdaad vreemd dat ze het niet fatsoenlijk regelen. Juist voor de Fire TV heb je geen andere partners nodig, zoals voor apps. De levering daarvan kun je dus klaarzetten op het moment dat je Prime Video in Nederland beschikbaar maakt (moment voorbij) of Prime in Nederland introduceert (moment voorbij). Slecht geregeld.

Waarom trouwens de Fire TV niet inclusief Alexa naar NL gestuurd? Mocht het ervan komen dat Alexa ook in het Nederlands gaat werken, dan heb je meteen een eerste set gebruikers (die er zelfs nu al in het Engels zijn). Dan zou de Fire TV/Prime een vorm van reclame zijn, in plaats van bij veel gebruikers lichte teleurstelling opwekken, zoals nu. Ik ben in ieder geval blij met de app op de PS4......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Rallye schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:48:
Grappig. Ik heb vorige week al Amazon.com gemail en geen antwoord gekregen....

Inderdaad vreemd dat ze het niet fatsoenlijk regelen. Juist voor de Fire TV heb je geen andere partners nodig, zoals voor apps. De levering daarvan kun je dus klaarzetten op het moment dat je Prime Video in Nederand beschikbaar maakt (moment voorbij) of Prime in Nederland introduceert (moment voorbij). Slecht geregeld.

Waarom trouwens de Fire TV niet inclusief Alexa naar NL gestuurd? Mocht het ervan komen dat Alexa ook in het Nederlands gaat werken, dan heb je meteen een eerste set gebruikers (die er zelfs nu al in het Engels zijn). Dan zou de Fire TV/Prime een vorm van reclame zijn, in plaats van bij veel gebruikers lichte teleurstelling opwekken, zoals nu. Ik ben in ieder geval blij met de app op de PS4......
Amazon denkt volgens mij dat Nederlanders geen engels spreken ofzo. Mij ook een raadsel waarom bv. de tablets en Echos hier ook niet te koop zijn.

Voor de duidelijkheid:

Amazon.com

Amazon FireTV Stick Basic : $49 + verzendkosten & douane = 75 Euro
Amazon FireTV Stick met Alexa : $24.90 ... niet verzonden naar NL
Amazon FireTV Gen 3 (doet 4K) : $69.99 Dollar ... niet verzonden naar NL

Amazon.de

Amazon FireTV Stick Basic : niet te koop
Amazon FireTV Stick met Alexa : 24.99 Euro ... ... niet verzonden naar NL
Amazon FireTV Gen 3 (doet 4K) : 79.99 Euro ... niet verzonden naar NL

Amazon.it

Amazon FireTV Stick Basic : 59.99 Euro .... 39.99 Euro voor Prime leden .. niet verzonden naar NL
Amazon FireTV Stick met Alexa : niet te koop
Amazon FireTV Gen 3 (doet 4K) : niet te koop

Amazon.fr

Amazon FireTV Stick Basic : 59.99 Euro .... 39.99 Euro voor Prime leden .. niet verzonden naar NL

Amazon.co.uk

Amazon FireTV Stick Basic : niet te koop
Amazon FireTV Stick met Alexa : GBP 24.99 (28 Euro)... niet verzonden naar NL
Amazon FireTV Gen 3 (doet 4K) : GBP 69.99 (79 Euro)... niet verzonden naar NL

Amazon.es

Kortom we worden door Amazon ... |:(

Volgens mij gaat dit ook tegen EU regels in. De Basic schijnt andere firmware te hebben (van wat ik gezien heb op aftvnews.com is de build van de firmware anders), maar een Basic in Spanje, Nederland, Frankrijk, Belgie etc. moet toch exact hetzelfde product zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Rallye schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:48:
opwekken, zoals nu. Ik ben in ieder geval blij met de app op de PS4......
Mij te veel "werk". Met een Harmony afstandsbediening moet ik nog steeds de PS4 aanzwengelen met de DS4.

Lekkerste werkt of die FireTV Stick of een Shield. Wachten is wat mij betreft op de Amazon Prime app op de Apple TV. Waarom ze die nog steeds niet hebben uitgebracht begint zo'n beetje op een grap te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Reply van de Duitse Amazon

TL;DR: kan nog wel even duren en fingers crossed

Good morning Alexander,

Thank you for your interest in ordering an Fire TV Stick.

Unfortunately this device is only available for customers in Germany and Austria, in matter of a restriction on the devices.
As you are currently residing in Netherlands we unfortunately cannot deliver this device to you, as you won't be able to use it. The only Fire TV Stick that is working in Netherlands is the Fire TV Stick Basic Edition, which we don't sell on Amazon.de.

I checked for you if there is a opportunity to buy it from Amazon.fr or Amazon.it, but unfortunately those are also not shipping to Netherlands.

I am very sorry and understand that it is frustrating for you, but at the moment I can't offer you a better deal than the one on Amazon.com.

However, I have passed your feedback on to the relevant department, so that these devices will be made available in other countries in the future, but so far we have no informations about when it is going to be possible to ship the Fire TV to Netherlands by Amazon.de.

I apologize I don't have better news for you in this regard.

If you have any more questions, you can always contact us and we are happy to assist you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
loekf2 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:11:
[...]

Mij te veel "werk". Met een Harmony afstandsbediening moet ik nog steeds de PS4 aanzwengelen met de DS4.

Lekkerste werkt of die FireTV Stick of een Shield. Wachten is wat mij betreft op de Amazon Prime app op de Apple TV. Waarom ze die nog steeds niet hebben uitgebracht begint zo'n beetje op een grap te lijken.
Hopelijk komen ze er inderdaad snel mee. Voor mij een extra reden (naast HomeKit hub en gaming) om een ATV4(K) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Iemand moet eigenlijk eens in Frankrijk of Italie een Basic kopen en testen of die echt werkt. Ik heb ook de indruk dat ze iets in hun back-end (servers) zetten, want de mijne uit de US was al gekoppeld aan mijn account.

Maar ik heb geen vage "vrienden" in Italie of Frankrijk. Mensen uit Belgie zouden wel bij Amazon.fr zo'n Basic moeten kunnen bestellen voor 39 euro of worden die ook doorverwezen naar de US site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik heb bij Amazon.fr een basic stick besteld, en werkt (na mail met Amazon waarbij ze iets moesten fixen) prima. Krijg in Amazon Prime Video overigens wel telkens boodschap bij videos dat ze niet beschikbaar zijn in mijn regio maar kan ze wél afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Jammer dat die Fire Stick Basic helemaal nergens in de black friday sales terecht is gekomen. De fire stick non-basic is nl europa breed 24.99 (met gratis verzending).

Die Basic maakt volgens mij niet zoveel uit waar je hem besteld, uitgaande dat je hem ergens besteld waarbij het afleveradres in NL mogelijk is. Anders zal hij mogelijk "vooringesteld" zijn op land van levering (wat mede de oorzaak lijkt dat de normale fire tv stick uit Duitsland het buiten Duitsland/Oostenrijk het niet doet). De Amazon man had het over rechten, maar lijkt mij dat de stick de catalogus niet bepaalt maar de server waarmee je verbindt, TENZIJ Duitsers met zo'n stick ook in NL/BE/etc met hun stick (op vakantie) het Duitse aanbod kunnen blijven bekijken. Het tegenovergestelde wat Netflix doet (die de catalogus afstemt op waar je kijkt, los van je account herkomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
There's more... kennelijk is Amazon Prime Video iets anders dan wat er wordt aangeboden in de landen die gewoon de Fire TV stick mogen bestellen, dat verklaart mede waarom de basic daar niet/slecht te koop is en andersom:

I understand that you'd like to watch Amazon Prime Video on a Fire TV stick.

I'd be glad to assist you with this concern.

You can take your normal Amazon Fire TV or Fire TV Stick with you if you are moving or traveling. You don't need to open a new account or purchase a new device, you'll just need to change your Country Settings for your account."

"Amazon Video content is available in the following supported countries: US, UK, Austria, Germany, Japan, and India. Prime Video content is available in many countries."

Only Fire TV Stick Basic Edition is supported for international customers on Amazon.com. Fire TV Stick Basic Edition may have errors streaming in the U.S., U.K., Germany, and Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Blijft het feit dat het ergerlijk is dat de Basic TV-stick niet leverbaar is via de winkel die ze voor NL klanten aanwijzen. Desnoods verwijs je door naar amazon.nl, als je de Duisters niet in verwarring wilt brengen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
DonLexos schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:19:
There's more... kennelijk is Amazon Prime Video iets anders dan wat er wordt aangeboden in de landen die gewoon de Fire TV stick mogen bestellen, dat verklaart mede waarom de basic daar niet/slecht te koop is en andersom:

I understand that you'd like to watch Amazon Prime Video on a Fire TV stick.

I'd be glad to assist you with this concern.

You can take your normal Amazon Fire TV or Fire TV Stick with you if you are moving or traveling. You don't need to open a new account or purchase a new device, you'll just need to change your Country Settings for your account."

"Amazon Video content is available in the following supported countries: US, UK, Austria, Germany, Japan, and India. Prime Video content is available in many countries."

Only Fire TV Stick Basic Edition is supported for international customers on Amazon.com. Fire TV Stick Basic Edition may have errors streaming in the U.S., U.K., Germany, and Japan.
Tja,,,, klopt wel, maar diegene die het bedacht heeft moeten ze ontslaan:

Prime Video

Prime Video comes included with the Amazon Prime membership ... This streaming service also allows members to watch tens of thousands of other TV series and movie titlies, ... New titles are added each month.

Amazon Video

Amazon Video provides users with a library of all paid-for content. A subset of these titles are available for free streaming for Prime members, which will be noted when the user is browsing for a title. Just like Prime Video, new TV series and movies are added to Amazon Video each month. These can either be purchased or rented for a cheaper cost.

Prime Video = soort Netflix, alles inclusief
Amazon Video = combinatie van Prime Video en betaalde content (soort iTunes)

Blijf ik het net als anderen nog steeds ontzettend vaag vinden waarom je in de firmware een onderscheid moet maken tussen Prime Video and Amazon Video. Lijkt mij kwestie van back-end, op basis van account.
(of luiheid van de mensen die de firmware schrijven).

In Italie en Frankrijk biedt Amazon alleen Prime Video aan en is de basic daar ook te koop.

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Heeft er iemand hier een Nvidia Shield Android TV? Ik kan in de Amazon Video app afleveringen 2, 6 en 8 van "The Marvelous Mrs. Maisel" niet afspelen. De andere afleveringen kunnen wel worden gestreamd. Op de PS4 heb ik dit probleem niet. Ik wil alleen de serie op de Shield bekijken omdat ik dan HDR heb. Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
@ymmv Hier een mede Shield gebruiker. Bij mij doen de afleveringen het. Bij aflevering 4 crashte de app even, maar verder geen problemen. Goede seriekeuze, trouwens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Bijna klaar met seizoen 2 van "The Man In The High Castle", ook echt een toppertje hoor! En natuurlijk vanaf volgende week weer Grand Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er was een kritische massa bereikt aan series die ik wel wou zien en ik heb maar een abonnement genomen op Amazon Prime. Even wat gepruts met de ondertiteling die alleen in het Duits leek te zijn maar verder draait het perfect vanaf de PS4. Het zal me wel benieuwen of ze genoeg uitbrengen om het permanent naast Netflix te houden, hun tempo lijkt wat lager te liggen.

Mrs.Maisel is inderdaad een topper, zowel de serie als Mrs. Maisel zelf.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Aanrader op Prime: 4 Blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
Iemand hier die Amazon in 4k kan draaien op een Panasonic 55CX700?
Netflix lukt met de ingebouwde app. Ik heb geen zin om een stick of AtV te kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Probeer de land instelling eens op Engeland of Duitsland in te stellen, van je basis instellingen van de tv. Duikt waarschijnlijk de Amazon App wel bij de in te stellen apps. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
dinandus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:04:
Probeer de land instelling eens op Engeland of Duitsland in te stellen, van je basis instellingen van de tv. Duikt waarschijnlijk de Amazon App wel bij de in te stellen apps. Succes
Dat werkt iig op mijn 2013 LG TV. Echter heb je dan geen NPO, Kijk, RTL meer, maar ARD, ZDF en de duitse RTL.... :-)

Het wordt gewoon tijd dat Amazon de grenzen opent in plaats van dichtgooit. Over netneutraliteit gesproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
voorstad schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:06:
[...]

Dat werkt iig op mijn 2013 LG TV. Echter heb je dan geen NPO, Kijk, RTL meer, maar ARD, ZDF en de duitse RTL.... :-)

Het wordt gewoon tijd dat Amazon de grenzen opent in plaats van dichtgooit. Over netneutraliteit gesproken....
Blijft irritant dat de catalogus van een tv afhankelijk is van je land instelling op je tv. Je zou ergens gewoon een "all apps" optie moeten hebben waar je als je wil alsnog de ARD/ZDF app uit kan halen (in Nederland) of de Prime app buiten Duitsland/Oostenrijk. Als er om 1 of andere reden content restriction opzit lijkt me dat ze dat niet op basis van de taal van je tv checken maar aan de kant van de dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nu ook de Amazon Prime Video app beschikbaar voor iOS en tvOS (Apple TV 4/4K).
https://www.iculture.nl/n...-app-apple-tv-verschenen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:32:
Nu ook de Amazon Prime Video app beschikbaar voor iOS en tvOS (Apple TV 4/4K).
https://www.iculture.nl/n...-app-apple-tv-verschenen/
Klopt: ik kijk nu via ipad-appletv Prime. Gaat best.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Merlijn_merlin schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:39:
[...]

Klopt: ik kijk nu via ipad-appletv Prime. Gaat best.
Bedoel je via airplay van ipad naar appletv of op zowel ipad als appletv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:47:
[...]

Bedoel je via airplay van ipad naar appletv of op zowel ipad als appletv?
vanaf ipad naar appletv via app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Merlijn_merlin schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:23:
[...]

vanaf ipad naar appletv via app
Dus via Airplay. Mooi dat dat werkt! Ik weet niet van welke Apple TV je gebruik maakt. Indien je gebruik maakt van een Apple TV 3 is er ook een dedicated app beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:34:
[...]

Dus via Airplay. Mooi dat dat werkt! Ik weet niet van welke Apple TV je gebruik maakt. Indien je gebruik maakt van een Apple TV 3 is er ook een dedicated app beschikbaar.
Nee appletv versie 2 geloof ik. Maar Amazon kan Prime niet vervangen. Ik kijk nu The Man in High Castle en daarna American Gods. De moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Seattle, 6 december 2017 – Amazon heeft vandaag bekend gemaakt dat de Prime Video app beschikbaar is op Apple TV 4K en de eerdere versies van Apple TV. De app is beschikbaar in meer dan 100 landen, waaronder Nederland. Prime Video leden kunnen hierdoor op nog meer manieren genieten van bekroonde en geprezen titels waaronder Prime Originals en Hollywood blockbusters en series. Zo kunnen fans bijvoorbeeld vanaf vrijdag via Apple TV 4K en Apple TV genieten van het nieuwe seizoen van The Grand Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens de app in de store voor de iPad: “requires Apple TV third generation or later”. Dus niet alle Apple TV’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rallye schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:49:
Volgens de app in de store voor de iPad: “requires Apple TV third generation or later”. Dus niet alle Apple TV’s?
Uit de release notes heb ik ook begrepen dat de Apple TV 3 (vrijwel gelijk aan gen 2, maar dan 1080p ipv 720p) en de Apple TV 4(K) worden ondersteund.

Ik ben benieuwd of iemand kan bevestigen dat de Amazon app inderdaad zichtbaar is bij de Apple TV 3. Deze generatie heeft geen app store en de apps wordt gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
meesje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:59:
[...]

Uit de release notes heb ik ook begrepen dat de Apple TV 3 (vrijwel gelijk aan gen 2, maar dan 1080p ipv 720p) en de Apple TV 4(K) worden ondersteund.

Ik ben benieuwd of iemand kan bevestigen dat de Amazon app inderdaad zichtbaar is bij de Apple TV 3. Deze generatie heeft geen app store en de apps wordt gepusht.
Jazeker, hij staat "vanzelf" ook op de Apple TV 3 (dus die nog zonder App-store).
Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste