Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
ArthurMorgan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:39:
De meeste films met HDR en 4k op prime worden enkel aangeboden als huur/koopfilms. Voor prime is het dan dus gewoon normaal HD. Wordt alleen niet of heel slecht aangegeven.
Is er een manier om dat te zien? Want ik vroeg dat net bij Amazon support en die zeiden daar niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MailMan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Is er een manier om dat te zien? Want ik vroeg dat net bij Amazon support en die zeiden daar niets over.
Niet dat ik weet. Ik ga er in principe vanuit dat het HD is, tenzij het een prime original is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MailMan, als je zekerheid wil hebben of de app goed bij je werkt m.b.t. HDR (indien aanwezig), dan zou je Reacher kunnen proberen. Daarvan weet ik 100% zeker dat HDR geactiveerd zou moeten worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
hardware-lover schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:04:
@MailMan, als je zekerheid wil hebben of de app goed bij je werkt m.b.t. HDR (indien aanwezig), dan zou je Reacher kunnen proberen. Daarvan weet ik 100% zeker dat HDR geactiveerd zou moeten worden.
Ja bij Reacher werkt het b.v. wel. Net als bij The Grand Tour.

Maar niet bij TENET, Interstellar, Fast and the Furious, en aantal andere films waar wel UHD en HDR bij staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MailMan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Ja bij Reacher werkt het b.v. wel. Net als bij The Grand Tour

Maar niet bij TENET, Interstellar, Fast and the Furious, en aantal andere films waar wel UHD en HDR bij staat.
Duidelijk. De app doet het dus prima, je zit enkel nog met de verwarring die ontstaat door wat Amazon bij zijn media als info plaatst. Zoals @ArthurMorgan al aangeeft (en elders in dit topic ook al diverse keren ter sprake is gekomen), Amazon maakt er wat dat betreft een potje van en ze hebben schijnbaar niet de intentie om daar wat aan te veranderen (gezien het al jaren speelt).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
hardware-lover schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Duidelijk. De app doet het dus prima, je zit enkel nog met de verwarring die ontstaat door wat Amazon bij zijn media als info plaatst. Zoals @ArthurMorgan al aangeeft (en elders in dit topic ook al diverse keren ter sprake is gekomen), Amazon maakt er wat dat betreft een potje van en ze hebben schijnbaar niet de intentie om daar wat aan te veranderen (gezien het al jaren speelt).
Dat is dan een vrij kansloze en misleidende actie van Amazon... Maar goed om te weten.

Kan er op internet niet echt veel over vinden overigens. Wel over 4K issues, maar meer uit het verleden waarbij er twee titels op Amazon stonden. Niets over verschil tussen streamen en kopen/huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Foutief, laat maar ;)

[ Voor 93% gewijzigd door gws24 op 16-02-2022 18:12 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• palmyra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 16:47
Hallo. Ik gebruik amazon prime met windows Firefox laatste versie of de amzon prime video for windows10.

De afgelopen dagen is het geluid alsof het onder water wordt afgespeeld. Ik gebruik de 'best' setting zoals altijd.

Op mijn ipad heb ik precies dezelfde ervaring. Dus het ligt niet aan het apparaat waarop ik het afspeel. Ik heb een 50mbits glasvezelabonnement bij T-mobile waarvan de continuïteit zover ik het weet goed is.

De enige wijziging die ik heb aangebracht is de app amazon prime video for windows te installeren. Maar ja...zoals ik al zei op m'n ipad heb ik nu hetzelfde probleem.

Als ik ingelogd ben zie ik niet zo snel een link om dit specifieke probleem te melden. Iemand een suggestie s.v.p. ?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Sorcerer8472

Mens sana?

@palmyra : bij welke content heb je een probleem? Speel je toevallig af via een versterker? Dit klinkt als issues die je kunt krijgen als bijv. een center speaker niet meedoet, of als er iets mis is met het centerkanaal.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• palmyra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 16:47
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:25:
@palmyra : bij welke content heb je een probleem? Speel je toevallig af via een versterker? Dit klinkt als issues die je kunt krijgen als bijv. een center speaker niet meedoet, of als er iets mis is met het centerkanaal.
Iig bij 2 films die ik de afgelopen 2 dagen heb gekeken. Ik heb ook nog een nvidia shield aangesloten op de tv....precies hetzelfde probleem als bij de andere 2 apparaten. En het gaat alleen om amazon prime video die deze vreemde geluidsweergave geeft. Ik heb nog geen andere content tot vandaag op amazon gekeken dan deze 2 films. Daar zal ik vandaag nog even naar kijken Maar naar mijn hardware hoeft dus niet worden gekeken.

[Edit] Ondertussen heb ik bij een andere film ff snel wat scenes bekeken en daar is het geluid wel goed.
Dus waarschijnlijk heeft amazon gewoon wat films met slechte audio geplaats en heb ik toevallig een paar van deze achter elkaar gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door palmyra op 17-02-2022 23:30 ]

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:07
Sinds enkele dagen is de nl ondertiteling voor supernatural niet meer beschikbaar bij mij. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

CaPsLoCkEr schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:22:
Sinds enkele dagen is de nl ondertiteling voor supernatural niet meer beschikbaar bij mij. Iemand hier ook last van?
Supernatural staat niet meer op de Nederlandse Prime Video (is recent verwijderd), dus wellicht gebruik je (zonder te realiseren) een VPN, waardoor je een andere regio kijkt (en daar hebben ze dan inderdaad geen NL ondertiteling :) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:35

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

oh crap hebben ze Supernatural eraf gehaald. ik was op de helft :P

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

palmyra schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:35:
[Edit] Ondertussen heb ik bij een andere film ff snel wat scenes bekeken en daar is het geluid wel goed.
Dus waarschijnlijk heeft amazon gewoon wat films met slechte audio geplaats en heb ik toevallig een paar van deze achter elkaar gekeken.
Wat zijn de namen van die films?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ColdStone schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:59:
Gezien het tijdstip en dat het van The CW is is er een aardige kans dat het binnenkort op HBO Max staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Gezien het tijdstip en dat het van The CW is is er een aardige kans dat het binnenkort op HBO Max staat.
Maar die heb ik niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

ColdStone schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:59:
Supernatural is van WarnerBros, en dit is weer onderdeel van HBO, het zou mij niets verbazen als het t.z.t. op HBO Max te streamen zal zijn.

Spuitelf, net te laat met mijn post! 8)7 :P

[ Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 18-02-2022 09:09 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:07
KillerBee schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:08:
[...]

Supernatural staat niet meer op de Nederlandse Prime Video (is recent verwijderd), dus wellicht gebruik je (zonder te realiseren) een VPN, waardoor je een andere regio kijkt (en daar hebben ze dan inderdaad geen NL ondertiteling :) ).
Geen VPN. Hier in België is supernatural gewoon nog beschikbaar, maar zonder subs. Franse titels zijn overigens wel beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FM1of4_WUAA17w7?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:49
Nobody met Bob Odenkirk staat op prime.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Sinds kort staat er een Belgisch/Nederlandse docuserie over de international drugswereld en de rol die Nederland en België hierin spelen op Prime:
Over grenzen

Dikke aanrader!
De docu geeft een heel goed beeld over de schaal van de criminele wereld en hoe het in zijn werk gaat.
Zeer professioneel gemaakt met super recent materiaal.
Een van de beste drugs gerelareerde docu’s die ik heb gezien.

https://www.imdb.com/title/tt15222556/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

_NooT_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:57:
Sinds kort staat er een Belgisch/Nederlandse docuserie over de international drugswereld en de rol die Nederland en België hierin spelen op Prime:
Over grenzen

Dikke aanrader!
De docu geeft een heel goed beeld over de schaal van de criminele wereld en hoe het in zijn werk gaat.

Bedankt voor de tip, ik heb hem toegevoegd aan mijn lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
_NooT_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:57:
Over grenzen

Dikke aanrader!

Tijdje terug gezien (in december). Goede docuserie inderdaad. Vond het alleen wel opvallend dat de kerk en molen van Bergeijk vaak in beeld waren. Vroeg me af of dat met opzet was.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
josh-hill schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Tijdje terug gezien (in december). Goede docuserie inderdaad. Vond het alleen wel opvallend dat de kerk en molen van Bergeijk vaak in beeld waren. Vroeg me af of dat met opzet was.
Tja, dat hadden ze van mij ook wel mogen weglaten.
Er zullen vast wel christenen aan gewerkt hebben, die dachten dat zo’n hel en verdoemenis preekje aan het begin van iedere aflevering een goede rode draad zou zijn.
Voegde echt helemaal niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

_NooT_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Tja, dat hadden ze van mij ook wel mogen weglaten.
Er zullen vast wel christenen aan gewerkt hebben, die dachten dat zo’n hel en verdoemenis preekje aan het begin van iedere aflevering een goede rode draad zou zijn.
Voegde echt helemaal niets toe.
Dat is het ook. Sodom en Gomorra verbleken bij the mean streets of Bergeijk. Maar ze doen het meestal om aan de randstedelingen te laten zien dat ze in de provincie zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Ben van plan om Amazon Prime video op te zeggen. Heb de duitse versie, maar als ik nou over een maand of 3 terug abonneer is het dan mogelijk om terug te keren naar de Duitse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nietdatikweet schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:11:
Ben van plan om Amazon Prime video op te zeggen. Heb de duitse versie, maar als ik nou over een maand of 3 terug abonneer is het dan mogelijk om terug te keren naar de Duitse versie?
Tenzij je een vpn gebruikt heb je waarschijnlijk nooit de (volledige) Duitse versie van Prime gezien dus in het opzicht van Prime Video maakt het niks uit ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Nietdatikweet als je Prime Video opzegt, zeg je tegelijk ook Prime op.
Als je nu een Duits Prime abonnement hebt, en je wil deze graag behouden, zeg dan niet op, want een Duits Prime abonnement opzeggen, is permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Oef bedankt mannen. Toch maar houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Kun je prime delen zoals dit bij netflix ook kan?
Mijn vriendin en ik willen bv via hetzelfde account dan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
C6DL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:11:
Soort van. Je moet ieder apparaat registreren (ik weet niet wat de max is tegenwoordig, was 6) en die apparaten kunnen dan in principe ook allemaal direct bij alles (foto's enz).
Niet alle apparaten ondersteunen profielen, oude fire tv sticks bv niet, dus dan zit je samen in 1 profiel.
In totaal kun je geloof ik op 3 apparaten tegelijk kijken waarvan op 2 dezelfde video. Voor aangekochte video's gelden weer iets andere regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:30
C6DL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:11:
Ik doe het niet, echter het is maar in hoeverre je mensen vertrouwd. Het is gelinked aan je amazon account. Degene die je de login gegevens deelt zou met diezelfde credentials spulletjes bij Amazon kunnen bestellen op jouw credit card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
glatuin schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Ik doe het niet, echter het is maar in hoeverre je mensen vertrouwd. Het is gelinked aan je amazon account. Degene die je de login gegevens deelt zou met diezelfde credentials spulletjes bij Amazon kunnen bestellen op jouw credit card.
Zo moet je ook niet delen 😉 Zie mijn antwoord hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

dragon2 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Zo moet je ook niet delen 😉 Zie mijn antwoord hierboven.
Hoe dan wel? Je antwoord wordt ik in ieder geval niet veel wijzer van.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Hoe dan wel? Je antwoord wordt ik in ieder geval niet veel wijzer van.
Gaan we het nu echt hebben over het delen van een Prime abonnement van 3 euro p/m? Met als extra voordeel altijd gratis verzenden. Indien je dat niet interessant vindt kun je Prime ook via de app aankopen en dan kost het maar 2,50 euro p/m.
Sowieso is het (praten over) delen van abonnementen niet conform regels Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Gaan we het nu echt hebben over het delen van een Prime abonnement van 3 euro p/m? Met als extra voordeel altijd gratis verzenden. Indien je dat niet interessant vindt kun je Prime ook via de app aankopen en dan kost het maar 2,50 euro p/m.
Sowieso is het (praten over) delen van abonnementen niet conform regels Tweakers.
Nee, jij stelt dat je een abonnement met gezinsleden op een andere manier moet delen en dat maak ik uit jouw post niet op. Die €2,99 betaal ik namelijk braaf iedere maand. Maar mijn gezinsleden kunnen inderdaad via Amazon bestellen op mijn account en daarom wilde ik van weten hoe ik dat van elkaar gescheiden zou moeten houden zoals jij stelt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Nee, jij stelt dat je een abonnement met gezinsleden op een andere manier moet delen en dat maak ik uit jouw post niet op. Die €2,99 betaal ik namelijk braaf iedere maand. Maar mijn gezinsleden kunnen inderdaad via Amazon bestellen op mijn account en daarom wilde ik van weten hoe ik dat van elkaar gescheiden zou moeten houden zoals jij stelt. ;)
Dat kun je dus niet afschermen van je gezinsleden. Dus dochter of zoonlief kan lekker shoppen met jouw account (en credit card?). :) Je ziet het pakketje vanzelf wel verschijnen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:25
De overname van MGM door Amazon is afgerond ben benieuwd of ze en wanneer ze de back catalog gaan toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:17:
Dat kun je dus niet afschermen van je gezinsleden.
Je kan een gratis bankrekening met MasterCard debetkaart openen bij bijvoorbeeld N26. Dan gebruik je het IBAN rekeningnummer enkel om daar elke maand (automatisch) 3 EUR naar over te maken, en Amazon gebruikt het MasterCard nummer om dat geld weer af te schrijven. Als je de timing goed hebt, dan staat er praktisch altijd 0 EUR op een rekening die niet rood kan staan, en worden betalingen naar Amazon anders dan het abonnementsgeld gewoon geweigerd.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Zep Man schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Je kan een gratis bankrekening met MasterCard debetkaart openen bij bijvoorbeeld N26. Dan gebruik je het IBAN rekeningnummer enkel om daar elke maand (automatisch) 3 EUR naar over te maken, en Amazon gebruikt het MasterCard nummer om dat geld weer af te schrijven. Als je de timing goed hebt, dan staat er praktisch altijd 0 EUR op een rekening die niet rood kan staan, en worden betalingen naar Amazon anders dan het abonnementsgeld gewoon geweigerd.
Goede oplossing. Voor binnen het huishouden denk ik overigens dat er wel genoeg vertrouwen hoort te zijn. En buiten het huishouden zal ik een 3 euro abonnement nooit gaan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

baco101 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:38:
De overname van MGM door Amazon is afgerond ben benieuwd of ze en wanneer ze de back catalog gaan toevoegen
als ze die zooi toevoegen gaan de prijzen wel omhoog neem ik aan

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Zoals ik zei, je moet je account gegevens nooit delen maar vanuit het nieuwe apparaat dat nieuwe apparaat machtigen via jouw account.
Als dat nieuwe apparaat een smarttv, shield, ziggo next oid is dan wordt bestellen via amazon niet evident, als het überhaupt al kan (niet geprobeerd hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
dragon2 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Zoals ik zei, je moet je account gegevens nooit delen maar vanuit het nieuwe apparaat dat nieuwe apparaat machtigen via jouw account.
Als dat nieuwe apparaat een smarttv, shield, ziggo next oid is dan wordt bestellen via amazon niet evident, als het überhaupt al kan (niet geprobeerd hier).
Jouw manier nooit getest. Wel andersom. Wanneer ik de Amazon app op de telefoon heb en inlog en erna de Prime video app installeer kan ik verder met het reeds aanwezige Amazon account op mijn Android telefoon. Zoals gezegd geen idee of het andersom ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
Ik heb gewoon 2fa op mijn Amazon account, kan sowieso niets kopen zonder die otp-code die ik als sms krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik las vanochtend over deze serie: IMDB: The Boys Presents: Diabolical (TV Series 2022– ). Lijkt me een interessante voor wie The Boys al volgt.

Directe link: https://www.primevideo.co...RPYWYKLGLLQI97JISX22XAQY/

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Rondom huur en koop van films in Prime: waarom is niet alles verkrijgbaar in 4k?
Iemand een idee? Bij contact met Amazon kreeg ik het "covid netwerk drukte" verhaal.
Maar 007 kan wel mooi in 4k, maar de nieuwe Spiderman/Ghostbusters niet...

[ Voor 4% gewijzigd door lordloeder op 22-03-2022 08:53 . Reden: Autoaanvullen bakte er niet veel van... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand enig idee waarom vele series enkel ik het Frans beschikbaar zijn? Is dat zo of ligt dat omdat ik en België woon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

killerbie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:33:
Iemand enig idee waarom vele series enkel ik het Frans beschikbaar zijn? Is dat zo of ligt dat omdat ik en België woon?
Dat laatste, ga daar maar vanuit.

Mogelijk krijgen wij die misschien niet eens te zien als Nederlander (in Nederland).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
hardware-lover schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Dat laatste, ga daar maar vanuit.

Mogelijk krijgen wij die misschien niet eens te zien als Nederlander (in Nederland).
Enorm irritant eigenlijk, zeker gezien ik de series/films die enkel in het Frans beschikbaar zijn niet kan verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

killerbie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:46:
[...]
Enorm irritant eigenlijk, zeker gezien ik de series/films die enkel in het Frans beschikbaar zijn niet kan verbergen.
Snap ik, maar het "probleem" bestaat schijnbaar al jaren als ik er even naar zoek.

O.a.; https://www.amazonforum.c...android-smart-tv-and-roku

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Vraagje,

Ik heb de oefen periode van een maand, nu wil ik 4k content kijken alleen mijn tv ( LG CX Oled ) blijft maar HD uitzenden ipv ultra hd met HDR. De film Mortal Kombat ondersteund het wel. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
rutgergron schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:23:
Vraagje,

Ik heb de oefen periode van een maand, nu wil ik 4k content kijken alleen mijn tv ( LG CX Oled ) blijft maar HD uitzenden ipv ultra hd met HDR. De film Mortal Kombat ondersteund het wel. Wat doe ik verkeerd?
Bij Amazon prime staat er vaak bij dat iets 4k is, maar dan geldt dat (bijna) altijd voor de huur of koopversie. Niet voor de prime video versie helaas. Alleen de echte exclusives hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
ArthurMorgan schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Bij Amazon prime staat er vaak bij dat iets 4k is, maar dan geldt dat (bijna) altijd voor de huur of koopversie. Niet voor de prime video versie helaas. Alleen de echte exclusives hebben dat wel.
Apart, want bij de Mortal Kombat film staat duidelijk dat het UHD+HDR ondersteunt. Staat bij de specificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
rutgergron schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Apart, want bij de Mortal Kombat film staat duidelijk dat het UHD+HDR ondersteunt. Staat bij de specificaties.
Klopt, die specs geven aan wat maximaal mogelijk is. Als je de film aanklikt krijg je dan ook "nu kijken" maar ook "meer koopopties". En daar zitten de UHD optie verstopt.

Het is best onduidelijk en ook niet echt klantvriendelijk. Maar het is hoe het nu werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobster
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-02 10:49
Hallo,

Ik heb primevideo wat ik kijk op mijn lg oled c9 (2019) tv. Nu willen sommige titels dus niet in uhd/hdr afgespeeld worden. Dit heb ik besproken met de helpdesk en die zeggen dat mijn verbinding dus instabiel is waardoor ik niet in 4k kan kijken.
Hiermee naar mijn isp gegaan (ik heb 1000mbit glasvezel) en die konden dus geen internet problemen zien.
Verder heb ik nog 4 streaming diensten waarbij ik probleemloos in 4k/hdr kan kijken welke beschikbaar zijn.

Dus weer bij prime helpdesk geweest en die blijven aangeven dat het aan mij ligt. Ik probeer ze nog uit te leggen dat ik de helft wel in uhd/hdr kan zien en sommige titels dus niet (terwijl deze staan aangegeven als uhd/hdr). Nu heb ik het idee dat er problem zijn bij prime die ze niet willen toegeven.
Ben ik nu gek of wat kunnen er verder voor dingen zijn die ik kan proberen of doen?

Ik hoop dat er mensen zijn met oplossingen of hetzelfde ervaren (waardoor ik niet gek word :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kijk naar de posts direct boven je vraag ;)

Het komt er op neer dat het meeste aanbod op prime ook aangeboden wordt als huur/koop. Maar bij de beschrijving zetten ze gewoon wat het maximale is dat je kunt krijgen. Huur/koop is vaak hoger beschikbaar dan wat ze aanbieden in prime video zelf.

(En echt die klantenservice die is echt superontwetend. Dit is al zo sinds amzon prime in Nederland beschikbaar is (en daarvoor via amazon.de ook) maar elke keer zetten ze klanten weer op het verkeerde been door naar de klant te wijzen. Terwijl het dus gewoon hun aanbod is dat afwijkt van wat klanten verwachten op basis wat er op het scherm staat.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobster
ArthurMorgan schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:34:
Kijk naar de posts direct boven je vraag ;)

Het komt er op neer dat het meeste aanbod op prime ook aangeboden wordt als huur/koop. Maar bij de beschrijving zetten ze gewoon wat het maximale is dat je kunt krijgen. Huur/koop is vaak hoger beschikbaar dan wat ze aanbieden in prime video zelf.

(En echt die klantenservice die is echt superontwetend. Dit is al zo sinds amzon prime in Nederland beschikbaar is (en daarvoor via amazon.de ook) maar elke keer zetten ze klanten weer op het verkeerde been door naar de klant te wijzen. Terwijl het dus gewoon hun aanbod is dat afwijkt van wat klanten verwachten op basis wat er op het scherm staat.)
Eerlijk waar helemaal niet gezien.... Ik was al een paar dagen aan het zoeken naar info
En dan ga ik eens ergens een account aanmaken om toch maar eens mijn ervaring te poste, post ik dus juist in het goede topic met antwoorden 8)7

Haha, nou weten we dat ook weer...
Best wel erg dat ze dus onjuiste info geven in de app (zo dat je denkt dat je de max res hebt, maar dus toch niet) en dat ze dat bij de helpdesk dus gewoon niet weten of niet willen zeggen.

Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobster
Ik probeer dit nog na te vragen bij de helpdesk, maar ze blijven maar hameren dat ze alles hebben gedaan en dat het probleem dus bij mij ligt... Ze geven aan dat je gewoon in uhd moet kunnen kijken. Ik heb gezegd dat dit alleen met koop/huur kan, maar dat word dus compleet genegeerd, daarna word ik door iedere nieuwe helpdesk medewerker uit de chat geknikkerd en negeren ze je gewoon...

Dus mijn ervaring met deze helpdesk is het laagste van wat ik heb meegemaakt. Ronduit belachelijk.

Iedereen een prettige dag verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je het gewoon wil testen moet je even (bijvoorbeeld) the tomorrow war opzetten. Dat is een amazon original en dus wel in uhd + hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobster
Klopt, bedankt... Ik had al zon 20 titels getest en de niet koop/huur titels die uhd aangeven werken prima in uhd, de koop/huur titels alleen in hd.

Hoe ben je eigenlijk op dit antwoord gekomen? Door eigen testen of daadwerkelijk via een officieel kanaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik weet dat alleen de originals uhd hdr hebben. Vast een paar jaar terug ergens gelezen. In dit topic komt de vraag ook vaak terug omdat het zo onduidelijk is en de klantenservice van Amazon een ramp is op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
Zijn er meer mensen die problemen hebben om Amazon Prime Video op een Google Chromecast met Google TV te draaien? Ik heb de app op de Chromecast geïnstalleerd, maar elke keer als ik hem start krijg ik na een seconde of 20 een melding dat er 'verbindingsproblemen' zijn. Gek genoeg zie ik op het home-screen wel Amazon Prime items verschijnen.

Vanaf mijn mobiel casten naar de Chromecast werkt prima, maar het zou handig zijn als ik ook de app op de Chromecast zelf kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:01
@eborn Ik heb ook problemen met de app op een Shield TV. Als de Shield TV in slaapstand is geweest kan ik binnen de app niet hervatten waar ik gestopt was. Enige oplossing is de app helemaal stoppen en opnieuw opstarten en dan werkt het weer.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
@eborn hier werkt het gewoon goed. Misschien kijken naar een nieuwe installatie van de app, of en factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
ArthurMorgan schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:06:
@eborn hier werkt het gewoon goed. Misschien kijken naar een nieuwe installatie van de app, of en factory reset.
Vreemd. Herinstallatie van de app biedt helaas geen oplossing. Factory reset sla ik nog even over, dan hou ik het wel even bij het casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ook hier geen problemen met de app op gccgtv. Ik gebruik de app dagelijks op 2 gccgtv's. En dan met een ethernet adapter.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Nu online
Ik heb ook geen problemen met Google Chromecast met Google TV (met aparte ethernet adapter) bij Amazon Prime (afgezien van dat je met de hand de refresh rate steeds moet wijzigen afhankelijk van de content). Bij Netflix wel een aantal keer gehad dat ik er steeds niet in kwam, maar dat kan iets met het modem van T-Mobile te maken hebben. Wijzigen van de netwerk instellingen lost dat meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Binnen Prime Video kun je je abonneren op diverse kanalen, waaronder ook Discovery+.

Nu heb ik naast een Prime abbo ook al een Discovery+ abbo, maar weet iemand hoe je in Prime een bestaand Discovery+ abbo kunt toevoegen?

Tot nu toe kan ik daar helemaal niets over vinden.
Het enige wat ik vind is hoe je vanuit Prime een Discovery+ abbo kunt afsluiten.
Maar dus niets over het koppelen van een bestaand account.

Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 05-04-2022 18:31 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Thasaidon schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:31:
Binnen Prime Video kun je je abonneren op diverse kanalen, waaronder ook Discovery+.

Nu heb ik naast een Prime abbo ook al een Discovery+ abbo, maar weet iemand hoe je in Prime een bestaand Discovery+ abbo kunt toevoegen?

Tot nu toe kan ik daar helemaal niets over vinden.
Het enige wat ik vind is hoe je vanuit Prime een Discovery+ abbo kunt afsluiten.
Maar dus niets over het koppelen van een bestaand account.

Iemand enig idee?
Een bestaande account zal niet te koppelen zijn verwacht ik, gezien de facturering daarvoor via Amazon gaat lopen (via je Prime account), en niet via Discovery zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

hardware-lover schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:59:
[...]

Een bestaande account zal niet te koppelen zijn verwacht ik, gezien de facturering daarvoor via Amazon gaat lopen (via je Prime account), en niet via Discovery zelf.
Dat idee kreeg ik ook al, maar wilde het hier toch even in de groep gooien ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
Vanaf 15 april de volledige bond collectie tijdelijk op Prime.
Ben benieuwd of we de UHD/HDR versies krijgen te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tijdelijk? Ze hebben MGM toch opgekocht om die dingen er gewoon voltijds op te zetten?

(nee op UHD durf ik wel een leuk bedrag in te zetten dat die er echt niet komt de eerst komende paar jaar.)
/edit: ik doe dat wedden toch maar niet: https://pu.nl/artikelen/n...ms-in-4k-op-amazon-prime/

wow!

crap dat was een oud artikel uit 2020, even verder zoeken :X

Zie het nergens benoemd verder, ben wel benieuwd dan. Kan het me uit 2020 niet herinneren terwijl ik toen wel prime had. Als het echt UHD/HDR heeft ga ik ze wel kijken. In normaal HD heb ik genoeg andere backlog ;)

[ Voor 93% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-04-2022 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
Ik las tijdelijk in dit nieuwsbericht:
https://www.avforums.com/...ces-for-april-2022.19651/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Nu online
Goed nieuws. Ik denk dat ik iig de Craig-Bond films ga kijken, want ik heb er nog maar een paar van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik heb onlangs Wheel of Time uit gekeken en ben nu bezig met Reacher. Beide toch ook wel leuke series. Alhoewel zeer verschillend :D

Ik ben aan het twijfelen om nu toch over te stappen naar Nederland ipv Duitsland. Dat zou 3 euro per maand schelen. Moet ik dan eerst mijn Duitse Prime opzeggen en dan een Nederlandse nemen? Zijn er, behalve inderdaad het iets mindere en duurdere aanbod op Amazon nog andere redenen om het niet te doen? Misschien dat het dan ook lukt om over te schakelen naar het Nederlandse video aanbod (ik woon in België).

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 08-04-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobster
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:02:
Tijdelijk? Ze hebben MGM toch opgekocht om die dingen er gewoon voltijds op te zetten?

(nee op UHD durf ik wel een leuk bedrag in te zetten dat die er echt niet komt de eerst komende paar jaar.)
/edit: ik doe dat wedden toch maar niet: https://pu.nl/artikelen/n...ms-in-4k-op-amazon-prime/

wow!

crap dat was een oud artikel uit 2020, even verder zoeken :X

Zie het nergens benoemd verder, ben wel benieuwd dan. Kan het me uit 2020 niet herinneren terwijl ik toen wel prime had. Als het echt UHD/HDR heeft ga ik ze wel kijken. In normaal HD heb ik genoeg andere backlog ;)
Zal wel alleen uhd/hdr zijn als je er voor betaald prime kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Three schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:51:
Ik heb onlangs Wheel of Time uit gekeken en ben nu bezig met Reacher. Beide toch ook wel leuke series. Alhoewel zeer verschillend :D

Ik ben aan het twijfelen om nu toch over te stappen naar Nederland ipv Duitsland. Dat zou 3 euro per maand schelen. Moet ik dan eerst mijn Duitse Prime opzeggen en dan een Nederlandse nemen? Zijn er, behalve inderdaad het iets mindere en duurdere aanbod op Amazon nog andere redenen om het niet te doen? Misschien dat het dan ook lukt om over te schakelen naar het Nederlandse video aanbod (ik woon in België).
Belgische gebruikers zeggen dat ze vaak worden opgezadeld met Frans ipv Nederlands, ik weet niet hoe dat nu gaat via Prime .DE?

Overstappen is een fluitje van één cent, zelfs per ongeluk heb je de overstap zo maar gemaakt (als Nederlander).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
hardware-lover schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:17:
Belgische gebruikers zeggen dat ze vaak worden opgezadeld met Frans ipv Nederlands, ik weet niet hoe dat nu gaat via Prime .DE?
Dat is inderdaad zo, in principe krijg je de content van het land waar je woont. Het maakt niet uit of je bij amazon.nl of .de zit. Maar ik heb ergens gezien dat een Belgische gebruiker er toch was in geslaagd het Nederlandse aanbod te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Three schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:35:
[...]
Dat is inderdaad zo, in principe krijg je de content van het land waar je woont. Het maakt niet uit of je bij amazon.nl of .de zit. Maar ik heb ergens gezien dat een Belgische gebruiker er toch was in geslaagd het Nederlandse aanbod te krijgen.
Als je nu ook nog weet te melden hoe (via VPN op NL wellicht?), dan zul je menig Vlaming blij kunnen maken verwacht ik, o.a. deze; killerbie in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"

(maar er zijn er nog meer te vinden binnen dit topic en elders)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaneda Mishima
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 20:29
Goedemorgen,
Kreeg deze ochtend een mailte van Prime >
Bedankt dat je je hebt geabonneerd op MGM bij Prime Video Channels.
Met je gratis proefperiode van 14 dagen kun je nu MGM bekijken op Prime Video.

Ik heb niks tegen marketing acties maar het is wel duidelijk dat abo actief blijf na de actie periode en automatisch wordt afgeschreven. Dit mag toch niet in NL?
Zou mijn account gelekt kunnen zijn? en ja pw al veranderd.
Of hebben meer tweakers dit gehad?

Is een kleine moeite om het weer uit te zetten, maar wellicht dat veel mensen niet altijd met hun email bij zijn. En zo ongemerkt steeds meer maandelijkse kosten opstapelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Kaneda Mishima dit doet Amazon zeker niet uit zichzelf (wettelijk gezien mag dit ook niet), is dus geen marketing, 'iemand' binnen jouw huishouden / familie / vrienden(?) heeft een abonnement afgesloten op jouw account, óf je inloggegevens zijn inderdaad in handen gevallen van een vreemde.
Hoe dan ook heb je de juiste actie ondernomen door je ww aan te passen.
Maar zoals gezegd, Amazon doet dit niet uit zichzelf.

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet om via de website (account gedeelte) (heb er nooit naar gezocht, maar zal vast mogelijk zijn) alle gekoppelde apparaten aan jouw account, uit te loggen (zeker als je een voor jou vreemd apparaat tussen ziet staan).

[ Voor 23% gewijzigd door KillerBee op 10-04-2022 11:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaneda Mishima
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 20:29
KillerBee schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:59:
@Kaneda Mishima dit doet Amazon zeker niet uit zichzelf (wettelijk gezien mag dit ook niet), is dus geen marketing, 'iemand' binnen jouw huishouden / familie / vrienden(?) heeft een abonnement afgesloten op jouw account, óf je inloggegevens zijn inderdaad in handen gevallen van een vreemde.
*snip*
En is inmiddels al duidelijk geworden.
Mijn vader had een James Bond film gestart, en blijkbaar kreeg die iets van een melding of popup op zijn tv, waarom hij OK had geklikt. ( ja hij is van die generatie :P )

Maar ja,eens in de zoveel tijd van ww veranderen is ook geen slecht iets :)
Ieder geval nog dank voor de snelle reactie _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Kaneda Mishima op 10-04-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

m0ridin schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:19:
Ben op mijn philips (58PUS8505) ook verre van onder de indruk van prime HDR kwaliteit... Viel me destijds (negatief) op bij Wheel of time...

SDR is beter (wanneer gekeken via chomecast) maar kan geen SDR forceren als ik via de native app op de android TV kijk...
Zou je voor mij kunnen testen (via de native app) of jouw beeldkwaliteit van HDR & 4k beeld nog normaal is?
Ik heb sinds enkele dagen/weken (weet niet precies de laatste keer dat het nog goed werkte) erg matige kwaliteit video. Alsof er iets mis gaat met contrast of kleur o.i.d. ik kan het niet goed plaatsen. En jij hebt toevallig een zelfde type/generatie Philips tv als ik.

Iemand anders toevallig de laatste dagen kwaliteitsproblemen met de Amazon PrimeVideo? Ik heb op mijn pricewatch: Philips 43PUS8505 Zilver via de native Amazon Prime app bij video van 4k+HDR slechte kwaliteit beeld. Het is een soort van contrast- c.q. kleurprobleem alsof je buiten de kijkhoek kijkt naar de tv. Dit heb ik niet op native apps van NPO, Netflix e.d. bij 4k+HDR beeld. Via Chromecasten heb ik nog niet geprobeerd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Prime Video heeft het moeilijk gekregen met 2 nieuwe concurrenten in Nederland. Netflix idem.
Wij hebben Prime voor nu ook even opgezegd voor HBO Max. Even wat anders en daar veel grote titels.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanval-op-netflix/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
CR2032 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:58:
Prime Video heeft het moeilijk gekregen met 2 nieuwe concurrenten in Nederland. Netflix idem.
Wij hebben Prime voor nu ook even opgezegd voor HBO Max. Even wat anders en daar veel grote titels.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanval-op-netflix/
Mwa, deze cijfers worden wel aardig vertekend gebracht, als ik dit artikel goed lees. Het gaat hier om marktaandeel, op basis van bezoeken. Maar als je nieuwe diensten op de markt krijgt, dan moeten bestaande diensten sowieso inleveren qua marktaandeel, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze minder bezoeken hebben gekregen. (Wat deze zin ook onderbouwt: "Gezamenlijk bereikten de online streamingdiensten in maart acht miljoen personen in Nederland, één miljoen unieke personen meer dan in januari.")

Om er even veel te diep op in te gaan, onderstaand een random versimpeld voorbeeldje :+

Stel dat de markt in maand 1 bestond uit alleen Netflix en Prime Video, en dat Netflix 80 bezoeken kreeg en Prime Video 20 bezoeken, samen goed voor 100 bezoeken. Dan was het marktaandeel 80% voor Netflix en 20% voor Prime Video.

Nu komt HBO Max in maand 2 erbij, en die trekt in die maand 20 bezoeken. Maar Netflix heeft ook nog steeds 80 bezoeken per maand, en Prime Video 20 bezoeken per maand. Samen dus 120 bezoeken. Qua marktaandeel is Netflix dan gekelderd van 80% naar 66,7%, en Prime Video van 20% naar 16,7%, maar de aantallen (en dus de omzet/winst) is niks veranderd.

En dan heb ik nog buitenwege gelaten dat mensen meer dan één dienst kunnen bezoeken (en betalen) natuurlijk :P

Uiteraard zullen bestaande diensten wel iets merken van nieuwe diensten, maar zeker met de prijs van Prime Video (en dat ze het überhaupt aanbieden als een extraatje, eigenlijk), zal Amazon er niet echt wakker van liggen dat het marktaandeel iets minder is geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 15-04-2022 23:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:18:
[...]

Mwa, deze cijfers worden wel aardig vertekend gebracht, als ik dit artikel goed lees. Het gaat hier om marktaandeel, op basis van bezoeken. Maar als je nieuwe diensten op de markt krijgt, dan moeten bestaande diensten sowieso inleveren qua marktaandeel, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze minder bezoeken hebben gekregen. (Wat deze zin ook onderbouwt: "Gezamenlijk bereikten de online streamingdiensten in maart acht miljoen personen in Nederland, één miljoen unieke personen meer dan in januari.")

Om er even veel te diep op in te gaan, onderstaand een random versimpeld voorbeeldje :+

Stel dat de markt in maand 1 bestond uit alleen Netflix en Prime Video, en dat Netflix 80 bezoeken kreeg en Prime Video 20 bezoeken, samen goed voor 100 bezoeken. Dan was het marktaandeel 80% voor Netflix en 20% voor Prime Video.

Nu komt HBO Max in maand 2 erbij, en die trekt in die maand 20 bezoeken. Maar Netflix heeft ook nog steeds 80 bezoeken per maand, en Prime Video 20 bezoeken per maand. Samen dus 120 bezoeken. Qua marktaandeel is Netflix dan gekelderd van 80% naar 66,7%, en Prime Video van 20% naar 16,7%, maar de aantallen (en dus de omzet/winst) is niks veranderd.

En dan heb ik nog buitenwege gelaten dat mensen meer dan één dienst kunnen bezoeken (en betalen) natuurlijk :P

Uiteraard zullen bestaande diensten wel iets merken van nieuwe diensten, maar zeker met de prijs van Prime Video (en dat ze het überhaupt aanbieden als een extraatje, eigenlijk), zal Amazon er niet echt wakker van liggen dat het marktaandeel iets minder is geworden.
Prime wordt nu nog wel in de markt gezet met een extreem scherpe prijs van 2,99 per maand om de concurrentie voor te zijn. De strijd zal nog wel even duren, het wordt er alleen niet overzichtelijker van.

HBO Max heeft daar wel heel slim nu op ingespeeld. Wij hebben nu levenslang 50% korting, zolang je niet opzegt. Dit was een tijdelijk introductieaanbod in de launch maand en HBO Max kost nu 3,99 per maand. Slimme truc.

Prime van 8 procent naar 5 procent marktaandeel is wel fors natuurlijk. Tijd zal het leren of dit zich snel herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
CR2032 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:35:
[...]

Prime wordt nu nog wel in de markt gezet met een extreem scherpe prijs van 2,99 per maand om de concurrentie voor te zijn. De strijd zal nog wel even duren, het wordt er alleen niet overzichtelijker van.

HBO Max heeft daar wel heel slim nu op ingespeeld. Wij hebben nu levenslang 50% korting, zolang je niet opzegt. Dit was een tijdelijk introductieaanbod in de launch maand en HBO Max kost nu 3,99 per maand. Slimme truc.

Prime van 8 procent naar 5 procent marktaandeel is wel fors natuurlijk. Tijd zal het leren of dit zich snel herstelt.
HBO Max heeft de eerste maand een slimme truc uitgehaald, maar die truc is niet meer beschikbaar, dus ze zullen niet waarschijnlijk niet zo hard meer groeien.

En die 8% naar 5% van Prime Video: dat was heel mijn punt, dat zegt geen ene reet als er alleen naar marktaandeel (én bezoeken) gekeken wordt. Het klinkt 'fors' qua marktaandeel, maar in de praktijk betekent het waarschijnlijk dat maar weinig mensen daadwerkelijk hun Prime (Video)-abonnement opgezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Waar blijven de bond films? Zie alleen optie tot koop. Dacht dat het inbegrepen was bij prime...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nietdatikweet schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:19:
Waar blijven de bond films? Zie alleen optie tot koop. Dacht dat het inbegrepen was bij prime...
Heb je een Nederlandse bron die stelt dat de films nu beschikbaar zijn?

Het antwoord is een hint waarom je (nog) geen Bond films op Prime ziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
The Zep Man schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:13:
[...]

Heb je een Nederlandse bron die stelt dat de films nu beschikbaar zijn?

Het antwoord is een hint waarom je (nog) geen Bond films op Prime ziet. ;)
Wellicht via een abbonement op een van de extra kanalen? Prime is erg goedkoop hier in vergelijk met de andere amazon landen. Ik kan me voorstellen dat je er dan ook minder voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

glatuin schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:11:
Wellicht via een abbonement op een van de extra kanalen? Prime is erg goedkoop hier in vergelijk met de andere amazon landen. Ik kan me voorstellen dat je er dan ook minder voor krijgt.
Ik zal het maar uitspellen:

Dat iets aangekondigd wordt voor Prime Video (in het abonnement) houdt niet in dat het (meteen) in Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 11:54
roda_djavulen schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:00:
Vanaf 15 april de volledige bond collectie tijdelijk op Prime.
Ben benieuwd of we de UHD/HDR versies krijgen te zien :)
Leuk net effen gekeken maar het is huren of kopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:39:
[...]

HBO Max heeft de eerste maand een slimme truc uitgehaald, maar die truc is niet meer beschikbaar, dus ze zullen niet waarschijnlijk niet zo hard meer groeien.

En die 8% naar 5% van Prime Video: dat was heel mijn punt, dat zegt geen ene reet als er alleen naar marktaandeel (én bezoeken) gekeken wordt. Het klinkt 'fors' qua marktaandeel, maar in de praktijk betekent het waarschijnlijk dat maar weinig mensen daadwerkelijk hun Prime (Video)-abonnement opgezegd hebben.
Het GFK onderzoek gaat om bezoeken via de website of de app. Dat zijn volgens mij gewoon de kijkcijfers in aantallen. Wanneer je het staatje ziet van maart is er een flinke verschuiving. Vraag is natuurlijk hoe dit zich ontwikkeld.
HBO Max heeft nog een andere truuk nu toegepast: een flinke korting als je een jaarabonnement neemt.

Benieuwd of en hoe Prime en de andere streamdiensten hierin gaan volgen. Abonnees hebben en vasthouden wordt het nu.

https://www.gfk.com/press/VOD-strijd-barst-los

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 16-04-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

CR2032 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:00:
HBO Max heeft nog een andere truuk nu toegepast: een flinke korting als je een jaarabonnement neemt.
Wat interessant is voor de mensen die hun FOMO konden beheersen voor de prijs zoals die afgelopen maand was. Maar 5E/mnd voor een jaar is nog steeds duurder dan 4E/mnd welke per maand opzegbaar is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

True schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:31:
Wat interessant is voor de mensen die hun FOMO konden beheersen voor de prijs zoals die afgelopen maand was. Maar 5E/mnd voor een jaar is nog steeds duurder dan 4E/mnd welke per maand opzegbaar is.
Niet te vergeten: zolang het abonnement loopt 50% korting als het in die eerste periode van 4 EUR/maand was afgesloten. Je hoeft dus niet elk jaar op een aanbieding te wachten.

Dat is een euro duurder dan Prime Video, maar de applicatie is een stuk beter en (nog?) geen onzin over huren/kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 16-04-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:25
Nietdatikweet schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:19:
De overname van MGM door Amazon is een maand geleden afgerond, best kans dat het nog ff duurt ivm nog lopende contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
True schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:31:
[...]

Klopt. We hebben een paar jaar Prime Video gehad maar vond het het laatste half jaar het aanbod steeds meer tegenvallen. Met teveel gepush om extra kanalen af te moeten nemen.

HBO Max heeft een groot kwalitatief aanbod en eigenaar Warner Bros heeft grote veranderingen doorgevoerd met een samenvoeging van meerdere labels.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/mediareus-staat-op/

Prime met MGM kan ook weer heel interessant worden. Er gaat veel gebeuren de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
CR2032 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:00:
[...]

Het GFK onderzoek gaat om bezoeken via de website of de app. Dat zijn volgens mij gewoon de kijkcijfers in aantallen.
Ja, dat lijkt mij ook. Maar wat zegt dat verder? Waar het elke dienst om te doen is, is hoeveel mensen een betaald abonnement hebben. Het zal Amazon, Netflix of wie dan ook waarschijnlijk een worst wezen of je ook daadwerkelijk iets kijkt of niet, zolang je maar elke maand braaf betaalt :P

Natuurlijk is het geen gekke aanname om te zeggen dat als mensen minder Prime Video gaan bezoeken / openen / kijken, dat ze uiteindelijk mogelijk ook het abonnement opzeggen. Maar Prime Video is wel dusdanig geprijsd (in ieder geval in Nederland), en gecombineerd met andere Amazon-voordelen, dat het me niks zou verbazen als het overgrote deel van de mensen hun abonnement niet opzeggen. Zelfs al kijken ze veel minder, of helemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
hardware-lover schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:46:
[...]

Als je nu ook nog weet te melden hoe (via VPN op NL wellicht?), dan zul je menig Vlaming blij kunnen maken verwacht ik, o.a. deze; killerbie in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"

(maar er zijn er nog meer te vinden binnen dit topic en elders)
Zie:
Mike1980leam in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Verwijderd in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Maar of dit nu effectief zo is, weet ik niet :)
CR2032 schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:40:
[...]
Met teveel gepush om extra kanalen af te moeten nemen.
Dit lees ik hier steeds maar dit krijgen wij echt niet te zien. Niks van betalende content eigenlijk. Komt dat omdat we via de PS4 kijken? Of door het .de abonnement? Via wat kijk jij? Ik overweeg eigenlijk om een Fire TV Stick aan te schaffen maar als ik dan allerlei reclame voor betalende contect door de strot geduwd zou krijgen... :/

[ Voor 57% gewijzigd door D-Three op 17-04-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Misschien is deze vraag al gesteld, maar klopt het dat amazon een deal met de bbc heeft? Ik zie de laatse week opeens best veel bbc content die je kan kijken met je amazon prime abbo.
Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste