Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:35:
@kendo Daar heb je ook wel weer gelijk in uiteraard.
Iedere dienst heeft positieve en negatieve dingen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf de besturing eigenlijk nooit doe. Mijn vrouw en dochtertje zijn daar meer mee bezig omdat zij meer tv kijken.

Netflix hebben we net een week zeg maar, dus dat is mij nog niet opgevallen met die rijen. Maar denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.

Mijn vrouw had op Prima de films After, waarbij deel 2 er wel op stond gratis en deel 1 betaald was. >_< Dat schiet ook niet op. Nu was de film bagger en dus zonde dat ze daar geld aan heeft uitgegeven, maar goed. :+

Binnenkort nog eens klooien met wat instellingen zoals de taal wat ik hier boven ook voorbij zag komen. Dan wellicht is dat punt nog wel beter.
Ik ben het bij series op Prime wel tegen gekomen dat veel eerste seizoenen niet beschikbaar zijn. Of dat je bepaalde afleveringen gratis kunt proberen, en dat je vervolgens moet abonneren op 1 van hun sub kanalen.
Ik gebruik Prime niet zoveel meer, omdat, wat ik wou zien, ik nu gezien heb. En omdat er steeds meer verwijderd wordt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb al een jaar ofzo prime video betaling via bank afschrijving, nu stond er een nieuwe film die ik wil zien maar moet ik ineens een credit card opgeven, die heb ik niet meer en wil ik momenteel ook niet.

is er een andere methode om alsnog via ideal of iets te kunnen betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
Thijs B schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:35:
Ik heb al een jaar ofzo prime video betaling via bank afschrijving, nu stond er een nieuwe film die ik wil zien maar moet ik ineens een credit card opgeven, die heb ik niet meer en wil ik momenteel ook niet.

Je kan toch de betaalwijze aanpassen in je account?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Thijs B schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:35:
Zoals genoemd, kijk even naar de opties op de website. Misschien moet je iDEAL expliciet markeren voor extra betalingen, of iets dergelijks. Anders zijn er gratis rekeningen die je kan openen om via een MasterCard debietkaart te kunnen betalen.

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2021 08:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:10:
[...]

Je kan toch de betaalwijze aanpassen in je account?
ja dat is het hele probleem je kan wel betaal methode wijzigen, op amazone zelf, prime video, prime video aankopen maar wat je ook doet er is altijd een creditcard voor vereist.

Wat wel vreemd is want het maandelijkse abbo gaat gewoon via een bank rekening met automatische afschrijving en als ik los iets op amazone koop kan dat wel met ideal.

Dus je kan wel video prime regelen via ideal/bank afschrijving maar voor extra aankopen is blijkbaar alsnog
een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:48
Thijs B schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:29:
[...]

ja dat is het hele probleem je kan wel betaal methode wijzigen, op amazone zelf, prime video, prime video aankopen maar wat je ook doet er is altijd een creditcard voor vereist.

Wat wel vreemd is want het maandelijkse abbo gaat gewoon via een bank rekening met automatische afschrijving en als ik los iets op amazone koop kan dat wel met ideal.

Dus je kan wel video prime regelen via ideal/bank afschrijving maar voor extra aankopen is blijkbaar alsnog
een creditcard nodig.
Je hebt de creditcard nodig voor one click aankopen (direct kopen knop), kies je er voor het eerst in je winkelmandje te leggen en daaruit af te rekenen, kan het gewoon via Ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:13:
[...]

Je hebt de creditcard nodig voor one click aankopen (direct kopen knop), kies je er voor het eerst in je winkelmandje te leggen en daaruit af te rekenen, kan het gewoon via Ideal.
oke kan dat ook als je in amazone prime een film wilt kopen ?
Want ik kan dat echt nergens terug vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik weet dat voor ebooks (kindle) een credit card nodig is, kan niet anders

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003

The Zep Man

🏴‍☠️

Zoveel misinformatie in de laatste zoveel reacties.

Een kredietkaart is niet nodig. Je kan gewoon een (virtuele of fysieke) MasterCard debetkaart gebruiken. Moet je alleen even aanvragen bij een bank die er ondersteuning voor heeft. Dit kan gratis.

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 05-11-2021 09:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Zojuist de laatste aflevering van seizoen 5 van The Expanse gekeken. Wat een ontzettend goede serie! Ik ben blij om te lezen dat het volgende, en tevens laatste seizoen op 10 december verschijnt. Ik ben erg benieuwd. Het zijn maar zes afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000

Spooksel

Spooksel!

@meesje Voor The Expanse hebben we ook een apart topic trouwens. Wordt weer genieten vanaf volgende maand hopelijk :)

[Serie] The Expanse

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alf is toegevoegd _O_

Ow wat een jeugdsentiment :D

/edit: maar wat is die lachband slecht zeg. Als kind echt nooit opgevallen.

[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-11-2021 07:43 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
@ArthurMorgan Al die lach banden zijn echt heel slecht en volgens mij ook typisch Amerikaans en zeker vanuit die tijd. Beetje geforceerd, maar dat is wel met meer dingen in Amerika heb ik het idee. :+

Hoorde van mijn vrouw dat Wonder Woman 1984 beschikbaar is op Prime. Net even gecheckt en dat klopt. Geen idee hoe die is, maar kan geen kwaad deze binnenkort te bekijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 15-11-2021 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hanna S3 is er!

Heb net anderhalve aflevering al gekeken. Ziet er goed uit. d:)b
Behalve Mireille Enos; wat kan die lelijk k(l)ijken zeg... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:35

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Iemand toevallig Wheel of Time al gekeken?

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

m0nk

16-09-2003 15.15

ColdStone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:27:
Iemand toevallig Wheel of Time al gekeken?
Daar is een apart topic voor: [Serie] The Wheel of Time [Amazon]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Sorry had ik gemist, Ik switch daarheen _/-\o_

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
ehtweak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:16:
Hanna S3 is er!

Heb net anderhalve aflevering al gekeken. Ziet er goed uit. d:)b
Behalve Mireille Enos; wat kan die lelijk k(l)ijken zeg... ;)

[YouTube: HANNA Season 3 – Official Trailer | Prime Video]
Ja Hanna seizoen 3 alle 6 delen gisteren gekeken kon de verleiding niet weerstaan weer een top seizoen. :P

Niet verwacht dat prime video alle 6 delen in een keer heeft geplaats maar dat mocht de pret niet drukken houd de spanning alleen maar ten goede.

Weer top in elkaar gezet veel spanning en actie jammer geen 8 delen zoals de vorige delen maar niet erg.

In deze 6 delen serie seizioen 3 is hierin ook wel te zien en op gebaseerd op het einde van Hanna seizoen 3 te zien het einde van Utrax wel een mooi einde aan gemaakt van mij had seizoen 4 er wel mogen wezen maar helaas.

Enige wat ik wel Jammer vind dat de hoofd van Utrax door acteur Ray Liotta werd gespeeld was niet niet mijn voorkeur geweest past op zich niet in het gehele plaatje met acteurs van de drie seizoenen, had toch liever een goede acteur uit de EU gezien omdat de serie het in de Eu zich afspeelt. maar dat is mijn voorkeur.

Maar al met al ik heb weer genoten van HANNA jammer het einde van Utrax en de serie opzich..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57
Best een aantal goede films de afgelopen paar weken toegevoegd, o.a.

Parasite
The House That Jack Built
Toni Erdmann
Amour
Amy
Babyteeth
Captain Fantastic
Den Skyldige
Jagten
La Vie d'Adele
Her
Tonio
Before Midnight
The Artist
Blue Jasmine
Elle
The Place Beyond The Pines
Burning
Locke
The Broken Circle Breakdown

Nu heb ik ze (bijna) allemaal al een keer gezien, en heb ik de helft al op blu-ray, maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 27-11-2021 01:37 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

J.E. Weinor schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:36:
[...]

Maar al met al ik heb weer genoten van HANNA...
Zekers!
Het was een heftige laatste aflevering. d:)b Maar op zich wel een nette afsluiting.

Bijzonder om te zien in de laatste aftiteling, dat er een hele groep aan medewerkers zich alleen maar beziggehouden heeft met de COVID-19 maatregelen.

https://www.hitc.com/en-g...lming-locations-explored/

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 28-11-2021 12:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Ik kreeg een brief (!) Met een aanbod voor 30 dagen gratis Prime Video. Nu ben ik een tevreden Netflix gebruiker en kon ik zo gauw niets vinden dat exclusief op prime staat dus help me even... wat zou ik in die 30 dagen absoluut moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Compuchip87 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:22:
Ik kreeg een brief (!) Met een aanbod voor 30 dagen gratis Prime Video. Nu ben ik een tevreden Netflix gebruiker en kon ik zo gauw niets vinden dat exclusief op prime staat dus help me even... wat zou ik in die 30 dagen absoluut moeten zien?
The Grand Tour (In december een nieuwe special).
Clarkson's Farm

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
The Boys
The man in the high castle
Upload
The Expanse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Good Omens
Star Trek Picard
Coming 2 America
Motherland Fort Salem
Hanna
Wheel of time
Supernatural (OK dat red je niet in een maand denk ik lol)

Ouder spul dat ik leuk vind:
Men in black
Jurassic Park
Lucy
Serenity
Matrix
House
The blind side
Jaws 🦈
Alf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:35
The Boys
Battlestar Gallactica (beginnen met de miniserie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Bosch
Fleabag
Children from Bahnhof Zoo
Carnival Row
Justified

[ Voor 9% gewijzigd door marcelmg2 op 28-11-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Nou gewoon proberen voor 30 dagen niet moeilijk over doen laat staan dat het maar €2,99 per maand kost is niet veel en er komt elke maand wel wat leuks uit aanbod niet zo uitgebreid als Netfix maar vind de prijs niet veel voor wat je krijgt aangeboden laat staan het ander voordeel in de shop zoals gratis verzending voor prime leden etc.

Disney + is een ander verhaal is mij maandelijks of per jaar niet waard kun je beter voor 1 maand abonnement nemen en zeg je gelijk weer af alles wat in het jaar is uitgebracht op Disney + kun je het mooi bekijken in die maand van serie tot aan films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:16
ik zo gauw niets vinden dat exclusief op prime staat dus help me even...
We kunnen allemaal wel een lijstje maken, maar dat heeft Amazon al gedaan:
Overzicht van alle Amazon originals en exclusives

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
Die staat er helaas (al een paar maanden) niet meer op, ik zat net in het 3e seizoen... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Valentino-46 op 29-11-2021 06:22 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Valentino-46 schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:18:
[...]

Ja, maar die kan hij niet allemaal in een maand kijken, hij vraagt om tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik merk dat ik veel te weinig Amazon kijk…

Zodra ik de huidige serie op Netflix gezien heb, ga ik meteen aan Hanna beginnen.

Hoe kan ik die gemist hebben! Thanks voor de heads-up _O_

Mijn duit in het zakje:
(Meeste al genoemd)

- Bosch (de soundtrack cd op Spotify is ook een aanrader :Y )
- Clarkson Farm
- The Boys
- Fernando
- The grand Tour

Oude films (eigenlijk alles van “best beoordeelde films op IMDB”)

- Matrix (skip deeltje 3 :+ )
- Ford VS Ferrari
- alle Batman films
- Alle Jurassic park films
- Alle Back to the Future films
- Heat
- Gladiator (twijfel, vroeger vond ik hem beter)
-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Valentino-46 schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:18:
[...]

Dank, zo'n lijstje had ik ook wel gevonden, maar ik zag daar nog niets tussen staan van het kaliber House of Cards of Case de Papel, wat voor mijn gevoel iedereen wel gezien heeft, of Game of Thrones, waarvoor ik best een keer HBO zou uitproberen als ik zo'n aanbieding kreeg.

Dus ik was inderdaad een beetje op zoek naar 'wat heeft Amazon prime nou in die categorie wat ik echt zou "moeten" zien in die maand?'. Dank voor jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:30
Dankzij de aanbevelingen hier op tweakers met Hanna gestart. Afl. 1 Seizoen 1. iets van 10 min voor het einde is een scene met een bos. Toen werd ik gestoord, mijn zoon kwam thuis van vrienden. Even gezellig kletsen en erna wil ik verder kijken. Het duurde 3 min tot ik in de gaten had dat ik plots Seizoen3 afl. 1 zat te kijken!!!!
Heel erg irritant van Prime Video, en is me eens eerder met Bosch overkomen. Waarom pusht Prime het laatste seizoen van een serie bij mensen die seizoen 1 niet eens gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
glatuin schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:52:
Dankzij de aanbevelingen hier op tweakers met Hanna gestart. Afl. 1 Seizoen 1. iets van 10 min voor het einde is een scene met een bos. Toen werd ik gestoord, mijn zoon kwam thuis van vrienden. Even gezellig kletsen en erna wil ik verder kijken. Het duurde 3 min tot ik in de gaten had dat ik plots Seizoen3 afl. 1 zat te kijken!!!!
Heel erg irritant van Prime Video, en is me eens eerder met Bosch overkomen. Waarom pusht Prime het laatste seizoen van een serie bij mensen die seizoen 1 niet eens gezien hebben.
Qua app is het inderdaad een drama tov Netflix bijvoorbeeld, het is bijna altijd zoeken naar waar je gebleven bent en inderdaad opletten of je niet in een ander seizoen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 10:38
Ik kan niet wachten, al weet ik niet - als eigenaar van een Franse auto - of ik deze aflevering wel overleef ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
HIer ook bericht dat ik mijn betaalmethode moest wijzigen (creditcard zou in januari verlopen), gewijzigd naar ideal maar geen succes... dagen op 'wordt vewerkt' terwijl het gewoon is afgeschreven.

Als test weer terug naar creditcard, zonder succes (las daarna pas dat het waarschijnlijk ivm verlopen was) en weer terug naar ideal. 2x afgeschreven en nog steeds niet werkend.

Contact met amazon opgenomen en die zeggen dat de betaling geweigerd is vanuit de bank en ik dus met hun contact op moet nemen. Volgens hun wordt er ook niets via ideal afgeschreven (al is daar nu 2x 2.99 van afgeschreven bij de niet werkende verificatie)...

Njah, zo de bank maar even contacten en zien of die meer kunnen zeggen. Anders ga ik het abonnement wel opzeggen en opnieuw aanmelden om te zien of dat werkt...

Andere mensen met een dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je van sport houdt en ook amerikaanse sporten dan is de all or nothing serie wel gaaf.
Nu hebben ze all or nothing bij juventus vind ik wel tof om te zien.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Compuchip87 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:06:
[...]

Dank, zo'n lijstje had ik ook wel gevonden, maar ik zag daar nog niets tussen staan van het kaliber House of Cards of Case de Papel, wat voor mijn gevoel iedereen wel gezien heeft, of Game of Thrones, waarvoor ik best een keer HBO zou uitproberen als ik zo'n aanbieding kreeg.

Dus ik was inderdaad een beetje op zoek naar 'wat heeft Amazon prime nou in die categorie wat ik echt zou "moeten" zien in die maand?'. Dank voor jullie tips!
Marvelous Mrs Maisel en The Boys vind ik topseries. Modern Love ook.

In de categorie "die moet je gezien hebben" zeg ik als eerste Fleabag. Veel beter zijn ze niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-e-n schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:38:
[...]

Marvelous Mrs Maisel en The Boys vind ik topseries. Modern Love ook.

In de categorie "die moet je gezien hebben" zeg ik als eerste Fleabag. Veel beter zijn ze niet gemaakt.
V.w.b. die laatste, het genre moet je liggen, maar indien ja, 100% akkoord 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

D-e-n schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:38:
[...]

Idd, in die categorie... Ik heb in 2 dagen de hele serie er door gejaagd. Af en toe dacht ik wel; waar gaat dit over. Leuk om gezien te hebben. Maar nu ff niet meer. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuya213
  • Laatst online: 05-06-2023
Het valt me dat er flink wat content is op Amazon Prime met 4kUHD en HDR ondersteuning. Bij vrijwel alle Prime originals/exclusives werkt dit prima en is het beeld echt supermooi (het voegt echt wat toe aan b.v. The Grand Tour of Coming 2 America). Voor bijna alle niet-exclusives waabij staat aangegeven dat de film in UHD/HDR beschikbaar is (The Matrix, The Intern, Tenet) wordt de film in gewoon HD afgespeeld. HD ziet er ook prima uit, maar dat wat je wel in 4kUHD kunt afspelen geeft toch meer een wow-gevoel dan regulier HD.

Is dit meer mensen opgevallen? De klantenservice probeert je eerst af te schepen "het zal wel aan uw wifi liggen", maar ook bekabeld gaat The Matrix het niet doen in UHD. Nu meldt de helpdesk dat dit een technisch probleem is dat bekend is, maar oplostijd onbekend. Toch jammer. Heeft iemand anders wellicht nog meer info? Ik kan er verder niks over vinden.

En, kennen Netflix en Disney+ ook dergelijke problemen of is het qua UHd/HDR wel allemaal in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@kazuya213, zoek binnen dit topic wat je aanhaalt, het heeft niets met je verbinding te maken. Prime Video vermeld soms ten onrechte bepaalde labels waardoor je op het verkeerde been wordt gezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:57
Bij Amazon kun je vaak, met name films, de HD versie kijken met je Prime abo, voor een UHD versie dien je soms de knip extra te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
De komende weken gaat een aantal bekende series waarschijnlijk verdwijnen van Prime, waaronder ook een aantal uit de BBC top 100.
Verdwijnsein van films en series op Amazon Prime Video
  • CSI
  • Defiance
  • Heroes
  • House
  • Lost
  • Superstore
  • The Big Bang Theory
Ik ben benieuwd wat er voor terug gaat komen.

[ Voor 5% gewijzigd door 2_05 op 07-12-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVDK007
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 14:05
kazuya213 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:06:
Het valt me dat er flink wat content is op Amazon Prime met 4kUHD en HDR ondersteuning. Bij vrijwel alle Prime originals/exclusives werkt dit prima en is het beeld echt supermooi (het voegt echt wat toe aan b.v. The Grand Tour of Coming 2 America). Voor bijna alle niet-exclusives waabij staat aangegeven dat de film in UHD/HDR beschikbaar is (The Matrix, The Intern, Tenet) wordt de film in gewoon HD afgespeeld. HD ziet er ook prima uit, maar dat wat je wel in 4kUHD kunt afspelen geeft toch meer een wow-gevoel dan regulier HD.

Is dit meer mensen opgevallen? De klantenservice probeert je eerst af te schepen "het zal wel aan uw wifi liggen", maar ook bekabeld gaat The Matrix het niet doen in UHD. Nu meldt de helpdesk dat dit een technisch probleem is dat bekend is, maar oplostijd onbekend. Toch jammer. Heeft iemand anders wellicht nog meer info? Ik kan er verder niks over vinden.

En, kennen Netflix en Disney+ ook dergelijke problemen of is het qua UHd/HDR wel allemaal in orde?
Ik heb het ook nog niet kunnen vinden maar het valt mij ook op dat iets niet in 4K uitgezonden wordt terwijl het er wel staat. Wellicht heeft dit onderliggend met de bandbreedte te maken wat Amazon probeert te drukken? 4K vraagt enorm veel en je hebt namelijk zomaar kans dat je in Amerika wel The Matrix in 4K voorgeschoteld krijgt en in Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
PVDK007 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb het ook nog niet kunnen vinden maar het valt mij ook op dat iets niet in 4K uitgezonden wordt terwijl het er wel staat. Wellicht heeft dit onderliggend met de bandbreedte te maken wat Amazon probeert te drukken? 4K vraagt enorm veel en je hebt namelijk zomaar kans dat je in Amerika wel The Matrix in 4K voorgeschoteld krijgt en in Nederland niet.
voor niet amazon originals is het gewoon overal* HD wat je krijgt. Wil je alsnog 4k/hdr zul je moeten huren of kopen.

* ik weet in elk geval geen uitzonderingen.

(of dat wereldwijd is weet ik niet. Ik meen me te herinneren dat het in de VS anders ligt. Maar hier is het in elk geval vanaf het begin zo.)

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-12-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVDK007
ArthurMorgan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:12:
[...]

voor niet amazon originals is het gewoon overal* HD wat je krijgt. Wil je alsnog 4k/hdr zul je moeten huren of kopen.

* ik weet in elk geval geen uitzonderingen.
Oke, ongeacht dat er 4K met HDR staat? Want hij springt namelijk wel in HDR bij mij maar je ziet soms wel dat het HD is, ondanks dat het in UHD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
HDR lijkt inderdaad wel aan te staan nu... Dat is voor zover ik weet/herinner nieuw.

Maar prime laat bij alles wat het heeft de maximale resolutie zien die het aanbied, niet perse de prime resolutie.

Edit:
Harry potter 1 aangezet, hij springt dan naar HDR TV setting. Maar ik vraag me hier echt af of het ook echt HDR weergeeft. Op mij komt het erg SDR over.

edit 2:
Als dit HDR is dan is het de meest waardeloze implementatie ooit. Zal nog eens een andere film opzoeken, maar volgens mij is het gewoon SDR met verkeerd signaal door Amazon.

edit 3:
Andere films lijken wel het 'goede' (niet hdr) signaal meegestuurd te krijgen. the dark knight rises wordt (betaald) aangeboden in 4k + hdr, maar ik krijg op mijn TV 'gewoon' HD-SDR

[ Voor 61% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-12-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
Hebben jullie een voorbeeld van een niet original waar je HDR te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

PVDK007 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:07:
[...]

4K vraagt enorm veel? 15 mbps om precies te zijn. Dat is gelijk aan de gemiddelde internetsnelheid in Nederland. Ik vind het wel meevallen.

Zelf heb ik op netflix nooit maar dan ook echt nooit problemen met het afspelen van uhd content. Ik ervaar netflix als het meest stabiele streamingplatform dat ik gebruik. (vergelijkingsmateriaal: amazon prime, pathe thuis, curiousity stream, disney plus)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVDK007
Dinictus208 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:58:
[...]

4K vraagt enorm veel? 15 mbps om precies te zijn. Dat is gelijk aan de gemiddelde internetsnelheid in Nederland. Ik vind het wel meevallen.

Zelf heb ik op netflix nooit maar dan ook echt nooit problemen met het afspelen van uhd content. Ik ervaar netflix als het meest stabiele streamingplatform dat ik gebruik. (vergelijkingsmateriaal: amazon prime, pathe thuis, curiousity stream, disney plus)
15mbs is een gemiddelde meting vanuit Netflix en die comprimeren het als een gek. Als je echt een goede stream van 4K neemt zoals bij Apple het geval is, dan zit je tussen de 30mbs en 50mbs. Vanaf een schijf is het 133mbs vaak dus kan je nagaan wat een compressie erover heen gaat en persoonlijk vind ik dat je het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat is meer dan ik dacht. Met 15 mbps en dus 4k zoals netflix het dan weergeeft, vind ik het echt superstrak maar ieder zijn kwaliteitservaring natuurlijk.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:08
2_05 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:15:
De komende weken gaat een aantal bekende series waarschijnlijk verdwijnen van Prime, waaronder ook een aantal uit de BBC top 100.

[...]

Ik ben benieuwd wat er voor terug gaat komen.
Superstore waren we tijdje terug aan begonnen. Gelukkig staat deze ook nog op Netflix..Nog wel tenminste, er gaat de laatste tijd veel meer van af dan dat er bij komt lijkt het wel. Maar gelukkig krijgen we dan wel nog meer nieuwe streamingsdiensten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVDK007
Dinictus208 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:07:
Dat is meer dan ik dacht. Met 15 mbps en dus 4k zoals netflix het dan weergeeft, vind ik het echt superstrak maar ieder zijn kwaliteitservaring natuurlijk.
Echt waar? Wat is de set-up bij je thuis als ik vragen mag? Misschien dat er verschil in weergaves zit qua apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

PVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 01:48:
[...]

Echt waar? Wat is de set-up bij je thuis als ik vragen mag? Misschien dat er verschil in weergaves zit qua apparaten.
Gewoon 250 mbps netwerk met 5g draadloos op een samsung smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb gedoe met de ondertitelingen op mijn telefoon.

De ondertiteling loopt bij bij zo'n beetje alles wat ik gedownload heb een seconde of 10 achter.
Wat me opvalt is dat ik vaak bij het starten van een aflevering dan niet gelijk de controls van doorspoelen etc in beeld krijg, maar eerst de opties "+ kijklijst" en "overslaan".

Als dan eenmaal de ondertiteling begonnen is en ik kies "opnieuw kijken" via de optie rechtsboven, start de aflevering opnieuw op het moment dat ook de ondertiteling begint.

Als ik direct stream, heb ik dit probleem niet.

Prime zelf lijk ik het maar niet uitgelegd te krijgen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit zal vast niet beschikbaar zijn in NL

Sports on Prime Video
https://www.primevideo.com
Sports on Prime Video. Paramount+. MLB.TV. NBA League Pass. Women's National Basketball Association. NBA TV. PGA Tour Live

Ik zag toevallig via insta dat Manchester united - Burnley live op prime sport zou zijn.
Weet iemand hier meer van misschien?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Wii4all schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:38:
Dit zal vast niet beschikbaar zijn in NL

Sports on Prime Video
https://www.primevideo.com
Sports on Prime Video. Paramount+. MLB.TV. NBA League Pass. Women's National Basketball Association. NBA TV. PGA Tour Live

Ik zag toevallig via insta dat Manchester united - Burnley live op prime sport zou zijn.
Weet iemand hier meer van misschien?
Klopt, dit is niet beschikbaar in Nederland. Ik heb net nog gezocht bij de kanalen in de app maar daar stond niks bij. Ook de pagina op de website van Prime Video is niet beschikbaar. Het zal vast een rechten dingetje zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 29-12-2021 16:36 ]

"When you grow up your heart dies"

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Huh wtf, ik zat t/m gisteren lekker Heroes te bingen, wil ik vanavond verder kijken, weg Heroes.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Dat was al aangekondigd. Volgens mij gaf de website er zelf ook een melding over (ik had hem nog in mijn lijst staan).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• ArthurMorgan
  • Niet online
deze site heeft steeds verdwijnseinen, ook voor Prime: https://www.streamwijzer.nl/

Ik kijk daar regelmatig omdat het me dan beter opvalt dan een meldinkje bij de serie zelf, die zie ik toch best regelmatig over het hoofd. En als ik dan later controleer of het er wel echt bij staat.... ja dus... het is dus gewoon echt dat ik er langs kijk of zo.

[ Voor 61% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
Niet iedereen kijkt via de website, zo'n zaken zouden ze toch ook moeten duidelijk maken in de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Voor m’n gevoel gaat lost er wel heel snel af. Zit het nu eindelijk weer eens te bingen en zijn pas halverwege seizoen 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

D-Three schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:39:
Niet iedereen kijkt via de website, zo'n zaken zouden ze toch ook moeten duidelijk maken in de apps.
Heb het zien staan bij de series. Had het issue met Superstore.
Maar goed, dan moet je het op dat moment wel aan het kijken te zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
D-Three schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:39:
In de app op mijn LG tv, staat een aparte categorie met items die binnenkort gaan verdwijnen, in de lijst op de homepage.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Soms zie in in de PrimeVideo app een onderdeel 'Titles expiring in the next 30 days'. Maar niet altijd (of het valt mij niet op).

/edit Wat @Wild Chocolate dus ook al zei

[ Voor 15% gewijzigd door edie op 31-12-2021 11:01 ]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Het was mij ook niet opgevallen (was Big Bang Theory aan het kijken). Nu eens mijn VPN proberen zodat ik het af kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:08
avotar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:43:
[...]

Heb het zien staan bij de series. Had het issue met Superstore.
Maar goed, dan moet je het op dat moment wel aan het kijken te zijn.
Superstore is er toch niet per 31-12 afgegaan zie ik net. We kunnen S5 dus toch nog even afmaken via Prime zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sorry, verkeerd topic.

[ Voor 89% gewijzigd door meesje op 04-01-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een mailtje dat met de medeling dat ik zelf prime had over gezet van .de naar .nl, Nu bevalt de duitse website mij beter qua aanbod en prijs dus reageerde ik nooit dat soort mails en van het gratis verzenden heb ik altijd graag gebruiik gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bouwfraude schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:07:
Ik kreeg vandaag een mailtje dat met de medeling dat ik zelf prime had over gezet van .de naar .nl, Nu bevalt de duitse website mij beter qua aanbod en prijs dus reageerde ik nooit dat soort mails en van het gratis verzenden heb ik altijd graag gebruiik gemaakt.
Vanaf hier; Sato in "Amazon Prime in Nederland" ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ik heb sinds een paar weken Amazon Prime. Hoofdzakelijk omdat ik al enige tijd series met een paar vrienden kijk en het dan ook leuk is om voor de verandering het bij mij te kijken.
Een paar van mijn favoriete series draait er op, dus dat is het al waard. Duur is het niet en ze hebben ook bepaalde films die weer niet op Netflx staan.
Ik vind daarentegen hun (appleTV) app een gedrocht in vergeleken met Netflix. Animaties zijn houterig, zoek functie onprettig en ik had het wel fijn gevonden als betaalde en onbetaalde content wat meer gescheiden was. En ik weet niet of het aan mijn settings ligt, maar ik krijg reclame te zien (wat ik al op zich een minpunt vind) en die vervolgens ook in belabberde low res is. Ik schrok de eerste keer wel toen ik dat zag, gelukkig dat de film vervolgens wel in HD is.

Maar al met al ben ik qua prijs - content best tevreden met Amazon Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Exocet schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:14:
[...]

Qua app is het inderdaad een drama tov Netflix bijvoorbeeld, het is bijna altijd zoeken naar waar je gebleven bent en inderdaad opletten of je niet in een ander seizoen zit.
Iemand die weet of Amazon die app ooit nog een update gaat geven? Heel irritant als je het tegenover een Netflix zet wat veel beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
AMARONE|IA schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Iemand die weet of Amazon die app ooit nog een update gaat geven? Heel irritant als je het tegenover een Netflix zet wat veel beter werkt.
En met "die app" bedoel je die in:
  • Microsoft Store
  • Apple App Store
  • Google Play
  • LG WebOS Appstore
  • Andere smartTV Appstore
  • Game Boy Color App Store
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Valentino-46 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:03:
[...]

En met "die app" bedoel je die in:
  • Microsoft Store
  • Apple App Store
  • Google Play
  • LG WebOS Appstore
  • Andere smartTV Appstore
  • Game Boy Color App Store
?
Ah excuus, op mijn Sony TV met Android. Wijken die apps zo af onderling dan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AMARONE|IA schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Ach, probeer de Disney app op een LG televisie eens. Die is traag met opstarten van films en series. Dan is Prime een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 02:00:
[...]

Ah excuus, op mijn Sony TV met Android. Wijken die apps zo af onderling dan trouwens?
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar bijvoorbeeld reclame en te betalen content krijgen wij niet te zien op de PS4 en de Android app.

Tenzij jullie met reclame de suggesties van Prime zelf bedoelen? Want daar heb ik geen probleem mee, het is maar af en toe bij de start van een film/aflevering en perfect skipbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Teaser voor de nieuwe Lord of the Rings serie, die Lord of the Rings: The Rings of Power zal gaan heten:

Officiële omschrijving:
Amazon Studios’ forthcoming series brings to screens for the very first time the heroic legends of the fabled Second Age of Middle-earth's history. This epic drama is set thousands of years before the events of J.R.R. Tolkien’s The Hobbit and The Lord of the Rings, and will take viewers back to an era in which great powers were forged, kingdoms rose to glory and fell to ruin, unlikely heroes were tested, hope hung by the finest of threads, and the greatest villain that ever flowed from Tolkien’s pen threatened to cover all the world in darkness.

Beginning in a time of relative peace, the series follows an ensemble cast of characters, both familiar and new, as they confront the long-feared re-emergence of evil to Middle-earth. From the darkest depths of the Misty Mountains, to the majestic forests of the elf-capital of Lindon, to the breathtaking island kingdom of Númenor, to the furthest reaches of the map, these kingdoms and characters will carve out legacies that live on long after they are gone.

[ Voor 69% gewijzigd door EDIT op 19-01-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

EDIT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:13:
Teaser voor de nieuwe Lord of the Rings serie, die Lord of the Rings: The Rings of Power zal gaan heten:

[YouTube: The Lord of the Rings: The Rings of Power - Title Announcement | Prime Video]

Officiële omschrijving:

[...]
Hm... wel een redelijk gezapige titel als je het mij vraagt. Daar had meer spanning in gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik probeer na Wheel of Time niet te hyped te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het voordeel is natuurlijk wel dat er geen boekvergelijking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het is niet gebaseerd op de Silmarillion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Niet nagezocht, maar ik dacht dat het geen verfilming daarvan zou zijn, maar alleen gebaseerd op. Dus echt heel losjes als basis gebruikt.

Maar kan het mis hebben, zal eens googlen :)

Wikipedia: The Lord of the Rings: The Rings of Power
The series is also only allowed to adapt and reference content from the Lord of the Rings books and their extensive appendices rather than any of Tolkien's other books that explore the Second Age such as The Silmarillion. The Tolkien Estate retained the rights to the events of the First Age while Middle-earth Enterprises held the rights to the events of the Third Age (as seen in The Hobbit and The Lord of the Rings films), so the series was also not allowed to explore those. Shippey felt this left the series with "a lot of scope for interpretation and free invention".[14] A synopsis released in January 2021 revealed that locations for the series included the Misty Mountains, the elf-capital Lindon, and the island kingdom of Númenor.[2] By July, Amazon had gained access to certain elements and passages from The Silmarillion and Unfinished Tales due to the Tolkien Estate being happy with the development of the series so far.

[ Voor 74% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-01-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik merk dat de Prime Video app op mijn Chromecast Google TV sinds enkele weken verschrikkelijk traag werkt, tot en met meldingen dat er geen connectie is. Zodra een video gestart geraakt is er geen probleem meer.

Andere apps werken probleemloos op de Chromecast. Ook nog een Apple TV in huis en daar werkt Prime Video probleemloos.

Is dit een algemeen probleem met de app of ben ik een uniek geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:30
vverbeke schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:36:
Ik merk dat de Prime Video app op mijn Chromecast Google TV sinds enkele weken verschrikkelijk traag werkt, tot en met meldingen dat er geen connectie is. Zodra een video gestart geraakt is er geen probleem meer.

Andere apps werken probleemloos op de Chromecast. Ook nog een Apple TV in huis en daar werkt Prime Video probleemloos.

Is dit een algemeen probleem met de app of ben ik een uniek geval?
Idem. Afsluiten en opnieuw de prime app starten lost het meestal op. Het is wel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

sjaool schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Ach, probeer de Disney app op een LG televisie eens. Die is traag met opstarten van films en series. Dan is Prime een stuk sneller.
Daarom is een Chromecast with Google TV ideaal, geen gedoe meer met trage "smart" TV's.

EDIT; los van problemen zoals in de post hierboven :+

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 04-02-2022 10:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Gisteren de eerste aflevering van Reacher gekeken. Eerst via de Prime app op de Apple TV 4K, hier bleef de stream in SDR (bug in Prime app waardoor de functie match content niet werkt). Vervolgens met de Prime app van de televisie (LG CX), hier wel HDR. Maar wat me direct opviel is dat de huidskleuren van de mensen 'vlekkerig' zijn, alsof er een zweem overheen hangt. Dit was me eerder bij the Grand Tour ook opgevallen, maar dacht dat het daar misschien lag aan de camera's die gebruikt worden in de auto's.
Ik kom op internet meer reacties tegen met deze ervaringen. https://www.amazonforum.c...n-prime-app-for-sony-oled
Hoop dat dit binnenkort wordt verholpen of anders maar in SDR kijken :? .

[ Voor 4% gewijzigd door Millert op 10-02-2022 12:46 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Ben op mijn philips (58PUS8505) ook verre van onder de indruk van prime HDR kwaliteit... Viel me destijds (negatief) op bij Wheel of time...

SDR is beter (wanneer gekeken via chomecast) maar kan geen SDR forceren als ik via de native app op de android TV kijk...

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
Hier hetzelfde met de huidskleur/gezichten bij Reacher en Wheel of Time, nvidia shield naar een JVC RS400 projector.

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Millert schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:00:
Gisteren de eerste aflevering van Reacher gekeken. Eerst via de Prime app op de Apple TV 4K, hier bleef de stream in SDR (bug in Prime app waardoor de functie match content niet werkt). Vervolgens met de Prime app van de televisie (LG CX), hier wel HDR. Maar wat me direct opviel is dat de huidskleuren van de mensen 'vlekkerig' zijn, alsof er een zweem overheen hangt. Dit was me eerder bij the Grand Tour ook opgevallen, maar dacht dat het daar misschien lag aan de camera's die gebruikt worden in de auto's.
Ik kom op internet meer reacties tegen met deze ervaringen. https://www.amazonforum.c...n-prime-app-for-sony-oled
Hoop dat dit binnenkort wordt verholpen of anders maar in SDR kijken :? .
Nou, hou dan maar rekening met het ergste als je verder kijkt. De eerste aflevering vindt ik het nog mee vallen maar Deel 7 en 8 zijn eigenlijk niet om aan te zien.
Erg jammer want het is best een aardige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
@trinity999 Nou, vijf minuten in de tweede aflevering toch maar besloten om in SDR te gaan kijken. Ziet gewoon stukken beter uit op deze manier. Erg jammer.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik krijg al een paar weken redelijke spam van Amazon (als in, 2 keer per week wel een mail) dat ik mijn Prime abbo niet gebruik voor streamen, en dat ze een mooi aanbod hebben en zo. Nu weet ik dat, want ik kijk zelfs best veel Prime... Dus hoezo geen gebruik maken van 😅

Anderen die dit ook hebben?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Willybubba schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:57:
Ik krijg al een paar weken redelijke spam van Amazon (als in, 2 keer per week wel een mail) dat ik mijn Prime abbo niet gebruik voor streamen, en dat ze een mooi aanbod hebben en zo. Nu weet ik dat, want ik kijk zelfs best veel Prime... Dus hoezo geen gebruik maken van 😅

Volgens mij kan je dat uitzetten bij: Email alerts, messages, ads, and cookies/Communication Preferences

Vinkje zetten bij:
Promotional Emails

Die mails ontvang ik hier dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jup hier hetzelfde. gewoon actief gebruik en sinds 3 week? de melding dat ik mijn abbo niet volledig benut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ColdStone schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:18:
[...]

Jup hier hetzelfde. gewoon actief gebruik en sinds 3 week? de melding dat ik mijn abbo niet volledig benut..
Ik krijg de berichten wel terecht. :) Daarom nooit verder aandacht aan geschonken. Neemt niet weg dat ik de berichten als irritant ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Staat er onder aan die mail niet gewoon een link waarmee je je daarvoor kunt afmelden?
Ik krijg ze niet, maar als ik dergelijke mails krijg ga ik daar altijd gelijk naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

ArthurMorgan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:47:
Staat er onder aan die mail niet gewoon een link waarmee je je daarvoor kunt afmelden?
Ik krijg ze niet, maar als ik dergelijke mails krijg ga ik daar altijd gelijk naar op zoek.
jawel ondertussen 3x afgemeld :P (in mijn account staat het ook uit)

"Beste xxx,
We sturen je deze e-mail omdat je lid bent van Amazon Prime, maar niet optimaal profiteert van alle voordelen waar je recht op hebt. Als lid van Prime kun je gratis onbeperkt kijken naar films en tv-series. Je hoeft hiervoor alleen maar in te loggen op je Amazon-account.
"

kijk constant dus best apart.. (en het is geen spam komt wel degelijk van amazon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ja heb ik ook.
Kreeg eerst alleen mail wat er nieuw was om te kijken en nu ook deze mail 2x per week.
Zal wel iets fout gaan sinds ze de prime de overgezet hebben naar NL en weer terug naar de.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46
Gisteren een proefabo gestart van Prime voor m'n LG G1 tv en ik dacht vrij zeker te weten dat b.v. Interstellar met HDR startte. Meen het logo rechts bovenin te hebben gezien, al twijfel ik wel.

Maar vandaag werkt in ieder geval bij geen titel de HDR, en ik twijfel ook of het wel 4K is ipv FHD.

Heb de app opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten.
Youtube, Disney+ en Netflix activeren wel gewoon Dolby Vision.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De meeste films met HDR en 4k op prime worden enkel aangeboden als huur/koopfilms. Voor prime is het dan dus gewoon normaal HD. Wordt alleen niet of heel slecht aangegeven.

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste