Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verder nogmaals voor wie hem nog gemist had: Utopia! Deze serie staat er sinds kort op. Lekker mysterieus en gorey, net zoals The Boys.
Verwijderd
Over Utopia gesproken, elke keer dat ik de cover zie daarvan denk ik aan Adam van Mythbuster.Sorcerer8472 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:17:
Een filmtip trouwens: On the basis of sex. Dat is het verhaal van Ruth Bader Ginsburg (de recent overleden supreme court judge in de VS). Heb hem ooit in het vliegtuig gezien en het is een goede film als je van het genre houdt!
Verder nogmaals voor wie hem nog gemist had: Utopia! Deze serie staat er sinds kort op. Lekker mysterieus en gorey, net zoals The Boys.
Edit: oh nu staat John Cusack erop, hiervoor iemand anders die op Adam leek.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2020 19:49 ]
Alle 8 de episoden van seizoen 1 staan er al op hoorVerwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Over Utopia gesproken, elke keer dat ik de cover zie daarvan denk ik aan Adam van Mythbuster.Heb hem trouwens nog niet gezien, dit is een serie dat wekelijks uitkomt, net als the Boys en ik wacht liever tot ze allemaal erop staan.
Edit: oh nu staat John Cusack erop, hiervoor iemand anders die op Adam leek.
Bij The Boys kan het er ook te maken mee hebben gehad dat men niet op tijd klaar was met de editing van de laatste paar episodes ofzo trouwens, en dat men toch wilde releasen. Je weet het nooit
Verwijderd
Ah, ik was in de war met The Walking Dead: World Beyond, elke vrijdag een nieuwe aflevering, die ga ik dus opsparen. Ik denk niet dat het met niet klaar zijn te maken heeft maar eerder stukje klantenbinding.Sorcerer8472 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:21:
[...]
Alle 8 de episoden van seizoen 1 staan er al op hoor
Bij The Boys kan het er ook te maken mee hebben gehad dat men niet op tijd klaar was met de editing van de laatste paar episodes ofzo trouwens, en dat men toch wilde releasen. Je weet het nooit
Ik ga Utopia kijken
Ik heb sinds kort een LG Oled en dat viel mij ook al op. Het lijkt alsof alleen de Amazon orginals in HDR doorkomen en de rest niet. Het maakt overigens niet uit of ik het via de LG app probeer of via mijn AppleTv 4K.Ocin32 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:06:
Ik heb de laatste 2 weken, eigenlijk sinds release van the boys 2 dat het me opviel, op mijn Sony ag8 tv een probleem dat alle films via de prime app niet meer in HDR afspelen, ook films waarvan ik zeker weet dat ik ze in HDR gezien heb, bijvoorbeeld joker.
Bijzonder dat alle series van prime zelf zoals the boys en grand tour in diezelfd app wel nog netjes in HDR afspelen.
Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar die komen met loze oplossingen als haal even de stekker uit het stopcontact en probeer het na een paar minuten nog eens.
Heb nog een leuke toevoeging daarop, collega van mij heeft exact het zelfde probleem, hij heeft kpn, ik Ziggo, toevallig wel dezelfde tv.Rayzman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:00:
[...]
Ik heb sinds kort een LG Oled en dat viel mij ook al op. Het lijkt alsof alleen de Amazon orginals in HDR doorkomen en de rest niet. Het maakt overigens niet uit of ik het via de LG app probeer of via mijn AppleTv 4K.
Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar die komen met loze oplossingen als haal even de stekker uit het stopcontact en probeer het na een paar minuten nog eens.
Nu had hij laatst een film op prime gekocht, daarbij dan gekozen voor de uhd versie, dat werkte prima en inderdaad met HDR.
Krijg het gevoel dat alles behalve prime originals niet of niet meer in HDR is bij je standaard prime abonnement, zou me ook niet verbazen als er later een duurder abonnement gaat komen die dit dan bijvoorbeeld wel ondersteund.
Verwijderd
Ik heb ongeveer 4 afleveringen van Utopia gekeken, kan niet zeggen dat ik er kapot van ben, sorrie. Wel een tikkeltje extreem soms en hier en daar ook best grappig. Maar nu begint het wel te jeuken van "nu mag het wel klaar zijn hoor" maar blijkbaar zijn er nog 4 afleveringen over.Sorcerer8472 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:21:
[...]
Alle 8 de episoden van seizoen 1 staan er al op hoor
Dus... doorkijken of toch maar iets anders?
Ik en de misses konden er goed om lachen maar als deze vorm van humor je niet aanspreekt zul je de andere afleveringen ook niet zo leuk vinden.Grindtegel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:22:
Gisteren Fleabag geprobeerd, maar voor degenen die hem al hebben gezien: is de 1e aflevering representatief? De enige humor die erin voorkomt is tot nu toe; "hihihi kijk mij eens heel self aware rare sex uitproberen met jan en alleman hahaha". De hele 1e aflevering lang gaat hetzelfde grapje maar door, vrij vermoeiend, misschien om te shockeren maar daar is bij mij wat meer voor nodig dan voor de gemiddelde puriteinse Brit/Amerikaan.
Ik ga er morgen eens achteraan👍Rayzman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 05:57:
Hebben jullie.ook een ticket aangemaakt bij Amazon? Want als bijna niemand het meld, dan doen ze het af als probleem met apparatuur van de gebruiker en gaan ze er nooit serieus naar kijken.
Verwijderd
Een van de betere series die ik gezien heb. Als het na de tweede aflevering je niet grijpt zou ik stoppen.Grindtegel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:22:
Gisteren Fleabag geprobeerd, maar voor degenen die hem al hebben gezien: is de 1e aflevering representatief? De enige humor die erin voorkomt is tot nu toe; "hihihi kijk mij eens heel self aware rare sex uitproberen met jan en alleman hahaha". De hele 1e aflevering lang gaat hetzelfde grapje maar door, vrij vermoeiend, misschien om te shockeren maar daar is bij mij wat meer voor nodig dan voor de gemiddelde puriteinse Brit/Amerikaan.
Je moet wel tegen die (zwarte) humor het sarcasme en cynisme en de zelfspot kunnen.Grindtegel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:22:
After Live (netflix) met Ricky Gervais is ook zoiets.
Beide series ben ik doorheen gevlogen.
Die beide series vallen helemaal in mijn straatje. Buiten de glimlach ook regelmatig een nat oog, vooral bij After Life. De torenhoge IMDB scores zijn wat mij betreft volledig kloppend.marcelmg2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
Je moet wel tegen die (zwarte) humor het sarcasme en cynisme en de zelfspot kunnen.
After Live (netflix) met Ricky Gervais is ook zoiets.
Beide series ben ik doorheen gevlogen.
Testing, one, two ...
Ik vind Fleabag veel minder oppervlakkig dan deze in eerste instantie lijkt te zijn, ik zou er toch nog eens een paar bekijken, ik vond de variatie tussen de afleveringen meer dan ruim voldoende, ook de wijze van het betrekken van de kijker door Fleabag krijgt een onverwachte wending in het "verhaal". Maar smaken verschillen nu eenmaal, en daar is ook niets op tegen.Grindtegel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:02:
after life (eigenlijk alles van gervais) is goud, maar ik benniet onder de indruk van fleabag, te makkelijk scoren met sexgrapjes en die selfawareness, ik vond het nogal geforceerd overkomen, maar ik probeer het nog een paar afleveringen, na 1 is te vroeg om nu al af te serveren
Testing, one, two ...
Verwijderd
Afgekeken. Ik vond het zo zo. Had hogere verwachtingen. Ik vond hem wel beter dan bijv the Head.Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Ik heb ongeveer 4 afleveringen van Utopia gekeken, kan niet zeggen dat ik er kapot van ben, sorrie. Wel een tikkeltje extreem soms en hier en daar ook best grappig. Maar nu begint het wel te jeuken van "nu mag het wel klaar zijn hoor" maar blijkbaar zijn er nog 4 afleveringen over.
Ik vind het 4k aanbod sowieso erg sneu zeker vergeleken met netflix waar bijna alles 4k is. Ik ben serieus zwaar teleurgesteld in amazon. Waarom die *piep* kwaliteit overal? En hoezo is er een aparte UHD categorie? Zoekt zo onhandig. Zelfs zoiets als The Grand Tour en The Expanse, notabene amazon geproduceerde series!, kan ik niet in 4k kijken. Wat een *piep*. Mooi dat het maar 3 euro kost want meer heb ik er niet voor over, wat een bagger streaming en wat een *piep* service. Ongeloofelijk. Dat je hier enthousiast over kan zijnDutchOwnage schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:38:
Blij dat het meer mensen opvalt. Van alle recente films die ze de laatste tijd toegevoegd hebben, is er geen een in 4k(HDR). Via de app op m'n LG C7 in ieder geval. Van mij mag er best een extra optie komen voor 4K HDR. Wil daar best wel wat voor betalen, het voegt voor mij persoonlijk wel genoeg toe.

Ik kijk nu twee weken prime, volgens mij heb ik nog niks in 4k gezien.
Je kritiek op Amazon kan ook zonder scheldwoorden.
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 06-10-2020 10:36 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik heb net ook een ticket laten aanmaken. Degene die ik aan de lijn had, is bezig om een dossier op te bouwen betreffende dit probleem dus ik raad mensen aan die hier meelezen inderdaad ook even contact op te nemen zodat er zoals gezegd serieus naar gekeken gaat worden. Het is dus in ieder geval bekend, maar het is wel belangrijk dat er een soort van dossieropbouw plaats gaat vinden.Rayzman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 05:57:
Hebben jullie.ook een ticket aangemaakt bij Amazon? Want als bijna niemand het meld, dan doen ze het af als probleem met apparatuur van de gebruiker en gaan ze er nooit serieus naar kijken.
Ook plaatst Amazon regelmatig aangekochte films in 4K op het platform, daar waar Netflix bijna alles gewoon HD aankoopt en het dan ook nog eens op een belabberd lage bitrate aanbiedt. Bij Amazon is de bitrate voor HD content een stuk hoger dan die van Netflix, en de bitrate voor 4K is ongeveer gelijk geloof ik.
En als je nog niks in 4K hebt gezien dan moet je misschien The Boys eens kijken, da's sowieso 4K HDR en als dat niet werkt dan is er iets aan jouw kant aan de hand
Zowat alle Prime Originals zijn gewoon 4K(HDR) en dat is echt prima kwaliteit. Het probleem doet zich op dit moment voor bij nieuw toegevoegde( aangekochte) content.Postius schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Ik vind het 4k aanbod sowieso erg sneu zeker vergeleken met netflix waar bijna alles 4k is. Ik ben serieus zwaar teleurgesteld in amazon. Waarom die knip kwaliteit overal? En hoezo is er een aparte UHD categorie? Zoekt zo onhandig. Zelfs zoiets als The Grand Tour en The Expanse, notabene amazon geproduceerde series!, kan ik niet in 4k kijken. Wat een knip. Mooi dat het maar 3 euro kost want meer heb ik er niet voor over, wat een bagger streaming en wat een knip service. Ongeloofelijk. Dat je hier enthousiast over kan zijn. Dit is in veel opzichten een stap achteruit. Want the expanse is er wel in 4k. Alleen niet in europa! De voordelen van de digitale wereld zonder grenzen!
Ik kijk nu twee weken prime, volgens mij heb ik nog niks in 4k gezien.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 06-10-2020 10:37 . Reden: Quote aangepast ]
Tja, the grand tour is bij mij echt gewoon 1080p. Zelfs als ik zoek op the grand tour uhd of 4k vind ik niks? Kan zijn dat ik er gigantisch overheen kijk maar dat lijkt me ook wat stug? Ik kan best een idioot zijn, maar blind toch niet echt. Tenzij je ergens iets aparts moet instellen om toegang te hebben tot 4k (kan me het niet voorstellen). Er staat links onder altijd 1080p.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:32:
@Postius , gebruiken we hetzelfde platform? The Grand Tour is volgens mij gewoon 4K? The Expanse eerdere seizoenen wellicht niet ivm rechtenredenen (in de UK wel o.a. idd) maar het laatste seizoen wel.
Ook plaatst Amazon regelmatig aangekochte films in 4K op het platform, daar waar Netflix bijna alles gewoon HD aankoopt en het dan ook nog eens op een belabberd lage bitrate aanbiedt. Bij Amazon is de bitrate voor HD content een stuk hoger dan die van Netflix, en de bitrate voor 4K is ongeveer gelijk geloof ik.
En als je nog niks in 4K hebt gezien dan moet je misschien The Boys eens kijken, da's sowieso 4K HDR en als dat niet werkt dan is er iets aan jouw kant aan de hand
Als ik TGT aanzet en ik pauseer dan staat linksonder altijd 1080p aangegeven. Zelfde voor the expanse seizoen 4. Ik zal vanavond is the boys aanzetten om te kijken of dat dan wel 4k is. Maar zeker bij een serie als The expanse erger ik me er enorm aan.
In ieder geval vind ik erg onhandig dat de uhd episodes apart staan? Netflix bitrate kan kloppen, maar in netflix is in ieder geval 95% van het aanbod op 4k en deze staan niet als aparte entry. Amazon nauwelijks iets, en als het al 4k is dan moet je het weten want dan moet je apart gaan zitten zoeken

Stel ik weet niet dat een serie op amazon in 4k is, en dus een aparte entry heeft, dan zit ik gewoon naar mindere kwaliteit te kijken?
Ik denk gewoon dat ik wat verwend ben door netflix met het 4k aanbod en ben er blind vanuit gegaan dat de meerderheid op amazon ook wel 4k zou zijn. Gezien de grootte van een bedrijf als amazon en de streaming service leek me dat toch een best realistische verwachting.
Maar ik begrijp goed dat amazon maar een paar shows in 4k aanbied? En dan vooral de zelf geproduceerde shows? (daarom vond ik het al zo raar dat The grand tour niet in 4k was).
[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 06-10-2020 10:45 ]
En trouwens, van de dingen die ik kijk op Netflix is ook vrij weinig in 4K. Undercover bijvoorbeeld is ook gewoon HD, hoewel de bitrate daarvan weer wat beter lijkt te zijn dan die van de nieuwe Jumanji-film op Netflix, wat een bedroevend lage bitrate zeg. Echt niet normaal. Kan net zo goed een goede kwaliteit screener downloaden, da's bijna beter.
Edit voor jouw edit:
Zowel Netflix als Amazon bieden vooral hun eigen content in 4K aan, echter beide kopen ook 4K content aan. Bij films lijkt aangekochte content bij Amazon vaker in 4K te zijn dan bij Netflix. Heb het idee dat het ongeveer gelijk is. Ik gebruik beide services bijna dagelijks. Sowieso heeft Netflix veel meer content (maar dan ook veel meer pulp).
[ Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-10-2020 10:52 ]
This title is for sale, please send me a PM
Er is trouwens wel weer een nieuwe (aangekochte) film toegevoegd (in 4K HDR), namelijk The Lie. Het kan dus blijkbaar wel. Tevens valt mij nu op dat bij een aantal recent toegevoegde films (1917, Bohemian Rhapsody) het HDR icoontje verdwenen is, waarbij ik echt zeker weet dat die er vorige week nog wel bijstond. Zouden ze er toch mee bezig zijn?
Verwijderd
Grand Tour= Prime Original= 4Kthe-body schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:55:
Hier is The Grand Tour gewoon in HDR, op de app van de LG 55C7.
Waarover hier wordt gesproken is alles wat buiten de Prime Originals valt en geadverteerd wordt als 4K terwijl dit niet zo is.
Postius meldde dat bij hem TGT in HD was.Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Grand Tour= Prime Original= 4K
Waarover hier wordt gesproken is alles wat buiten de Prime Originals valt en geadverteerd wordt als 4K terwijl dit niet zo is.
This title is for sale, please send me a PM
Testing, one, two ...
Je ziet wel het ronde witte balletje draaien maar de film start niet op.
Het gaat om de amazon prime app op een android televisie.
We hebben zelfs de televisie bekabeld aangesloten zodat de verbinding toch wel goed moet wezen.
Verwijderd
Nooit last van dat het niet werkt. Vind wel dat het traag start op Android TV. Vind ik bij Netflix ook maar de Prime Video app is koning qua trage UX en traag laden. Als dat door de hogere kwaliteit komt dan heb ik het er wel voor over trouwensfransf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:46:
Zijn er meer mensen die in de avond last hebben als je een film wil opstarten dat deze dan vastloopt.
We hebben zelfs de televisie bekabeld aangesloten zodat de verbinding toch wel goed moet wezen.
Ook is momenteel de HDR(10+) niet meer actief...(schijnt aan Amazon zelf te liggen)
Dan meestal maar even overstappen naar mijn UB900 welke ook Prime App heeft, echter geen HDR10+ ondersteuning geeft.
In tegenstelling tot Netflix op dezelde OLED welke gelijk snel start.
Ik herken dit bij gebruik van een Android TV 8.1 Mi Box, echter was dit niet tijdgebonden. Voor die OS versie was er geen officiële Prime Video app dus moest deze via Sideloaden geïnstalleerd worden. Geen enkele versie die betrouwbaar was. Sinds kort is de Prime app via de Play Store te vinden voor de Mi Box en vanaf dat moment loopt ie vlekkeloos.fransf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:46:
Zijn er meer mensen die in de avond last hebben als je een film wil opstarten dat deze dan vastloopt.
Welke Android TV versie staat er op je TV en kun je eens naar het versienummer kijken van de Prime app?
Testing, one, two ...
Ik heb een Philips 43pus7304/12 televisie.hardware-lover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Ik herken dit bij gebruik van een Android TV 8.1 Mi Box, echter was dit niet tijdgebonden. Voor die OS versie was er geen officiële Prime Video app dus moest deze via Sideloaden geïnstalleerd worden. Geen enkele versie die betrouwbaar was. Sinds kort is de Prime app via de Play Store te vinden voor de Mi Box en vanaf dat moment loopt ie vlekkeloos.
Welke Android TV versie staat er op je TV en kun je eens naar het versienummer kijken van de Prime app?
De android software is: TPM191E_R.101.001.079.005 de laatste versie.
Prime versie : 5.3.5
Android TV 9 en de laatst beschikbare Prime app zie ik.fransf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:58:
[...]
Ik heb een Philips 43pus7304/12 televisie.
De android software is: TPM191E_R.101.001.079.005 de laatste versie.
Prime versie : 5.3.5
App al een keer een reset gegeven via de app (systeem) instellingen?
Testing, one, two ...
Ja dat heb ik gedaan. Het is ook meestal alleen in de avond als er meerdere mensen op internet/Amazon zitten. Overdag bijna geen problemen. Kan het ook aan de snelheid liggen?hardware-lover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:07:
[...]
Android TV 9 en de laatst beschikbare Prime app zie ik.
App al een keer een reset gegeven via de app (systeem) instellingen?
[ Voor 3% gewijzigd door fransf op 08-10-2020 15:14 ]
Dan zou je wel een vrij beroerde internet-snelheid moeten hebben wil je daar werkelijk last van hebben. Niet toevallig iets van torrents oid draaien op hetzelfde moment waarmee jij je internetsnelheid zelf om zeep helpt?fransf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:11:
[...]
Ja dat heb ik gedaan. Het is ook meestal alleen in de avond als er meerdere mensen op internet/Amazon zitten. Kan het ook aan de snelheid liggen?
Edit: misschien even een app uit de Play Store installeren om je snelheid te controleren? Zoek op "netwerk" of "Fiber"?
@fransf, zie mijn toevoeging hierboven
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 08-10-2020 15:16 ]
Testing, one, two ...
Nee soms zit iemand alleen op een tablet.hardware-lover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Dan zou je wel een vrij beroerde internet-snelheid moeten hebben wil je daar werkelijk last van hebben. Niet toevallig iets van torrents oid draaien op hetzelfde moment waarmee jij je internetsnelheid zelf om zeep helpt?
Op AppleTV in ieder geval niet. Daar krijg ik zelfs Two and a half men in Dolby Vision voorgeschoteld. Dat lijkt mij wat sterk, zeker gezien het beeld wat ik erbij krijg.hardware-lover schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:35:
Zou iedereen wel in de gaten hebben dat Prime in HDR mode blijft staan, zolang het aanbod ook HDR is? Dus zolang je maar HDR video achter elkaar blijft selecteren zal HDR actief blijven, pas na het selecteren van NON HDR media of na het verlaten van de Prime app, schakelt HDR pas uit. Tenminste, zo gaat dat via Android TV i.c.m. een Shield iig wel.
Ja ik heb de AppleTV zo ingesteld dat hij de indeling van de content volgt en niet z'n eigen mening door dramt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zie https://toengel.net/philipsblog.
Dan doet de app het "netter" op Android TV zo het lezen, deze schakelt HDR uit zodra dit niet beschikbaar is binnen Prime. HDR is hier echter beperkt tot HDR10, DV niet beschikbaar met mijn TV 😏Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Op AppleTV in ieder geval niet. Daar krijg ik zelfs Two and a half men in Dolby Vision voorgeschoteld. Dat lijkt mij wat sterk, zeker gezien het beeld wat ik erbij krijg.
Ja ik heb de AppleTV zo ingesteld dat hij de indeling van de content volgt en niet z'n eigen mening door dramt.
Testing, one, two ...
Fraai einde moet ik zeggen.
En zo kunnen ze er altijd nog een vervolg aan breien.

[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 09-10-2020 11:11 . Reden: Spoiler en zo ]
Overigens was het geen 4K volgens amazon zelf. Als ik hem pauzeer, dan staat links onder dood leuk 1080p. Wel erg scherp voor 1080p maar hoezo laad hij niet in 4k?
Ik weet dat het aanbod van amazon in 4k erg beperkt is in het moment maar ik had begrepen dat alle zelf geproduceerde series wel in 4k zouden moeten zijn. Geen idee waar het aan ligt, maar het is wel super irritant.
Linksonder resolutie laten zien? Doet je tv dit of zie jij dat binnen de app? Ik krijg dat namelijk niet te zien hier bij pauze?Postius schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:59:
Ik heb gister episode 1&2 gezien van The Boys. Geinige serie, eerste aflevering was nog wel een beetje aftasten met goeie en zwakke momenten. Hoop wel dat de serie zicht ontwikkeld en niet een aaneenschakeling van "epic" momenten gaat zijn zonder inhoud. Ben benieuwd naar de rest van het seizoen.
Overigens was het geen 4K volgens amazon zelf. Als ik hem pauzeer, dan staat links onder dood leuk 1080p. Wel erg scherp voor 1080p maar hoezo laad hij niet in 4k?
Ik weet dat het aanbod van amazon in 4k erg beperkt is in het moment maar ik had begrepen dat alle zelf geproduceerde series wel in 4k zouden moeten zijn. Geen idee waar het aan ligt, maar het is wel super irritant.
Testing, one, two ...
Ik kan wel een foto maken als voorbeeld. Is gewoon amazon prime app zelf. Ik heb hem wel op mijn tv kastje. Als je op pauze drukt kan ik b.v. ook de acteurs uit de serie zien (altijd grappig als bij the Office, Creed Bratton - Creed Bratton staat).hardware-lover schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
Linksonder resolutie laten zien? Doet je tv dit of zie jij dat binnen de app? Ik krijg dat namelijk niet te zien hier bij pauze?
Dat gezegd te hebben, zowel de interface als de app is behoorlijk bagger. Hilarisch dat een bedrijf als amazon wegkomt met zulke slechte technische producten. Zijn mensen hier echt tevreden over? De App is gewoon ronduit traag en langzaam. Crashed ook nog met enige regelmaat al ik eruit ga en terug naar mijn TV/overschakel naar een andere app. Hiernaast onthoudt hij met enige regelmaat niet waar je gebleven bent in een serie, heeft ie hem 15 minuten teruggespoeld. Fijn. Netflix kan ik ook wel genoeg op aanmerken, maar voor een dienst van een bedrijf dat zo groot en rijk is zo'n slechte technische app uitbrengt vind ik wel jammer. Ik had een upgrade verwacht van Netflix, dit voelt meer als een zijstap met slechtere technische uitvoering, minder content en bijzonder weinig 4k content. De exclusieve series zijn natuurlijk erg leuk, maar wat te mager. Misschien komt het ook door mijn eigen verwachtingen die hoger zijn geworden naarmate ik wat meer info ging opzoeken. Maar tot nu toe valt prime me eigenlijk wat tegen in alle opzichten.
Dat gezegd te hebben allemaal, het aanbod wat ze hebben is degelijk en meer als de prijs waard die je ervoor betaald. Drie euro is geen geld voor hetgeen wat je ervoor terug krijgt. Dus ik kan iedereen prime wel aanraden om te proberen.
[ Voor 62% gewijzigd door Postius op 09-10-2020 14:29 ]
De acteurs e.d. zie ik ook, en wat andere zaken ook nog, maar geen resolutie. Ik gebruik de Android TV app (via Shield/Mi box)Postius schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
Ik kan wel een foto maken als voorbeeld. Is gewoon amazon prime app zelf. Ik heb hem wel op mijn tv kastje. Als je op pauze drukt kan ik b.v. ook de acteurs uit de serie zien (altijd grappig als bij the Office, Creed Bratton - Creed Bratton staat).
[knip]
Testing, one, two ...
Verwijderd
zie je onderin al die acteurs (zonder te scrollen) geen HD staan bijv? Ik zie zelf ook geen 1080p staan eerlijk gezegd, kijk via Chrome.hardware-lover schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
De acteurs e.d. zie ik ook, en wat andere zaken ook nog, maar geen resolutie. Ik gebruik de Android TV app (via Shield/Mi box)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2020 15:13 ]
hardware-lover schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
De acteurs e.d. zie ik ook, en wat andere zaken ook nog, maar geen resolutie. Ik gebruik de Android TV app (via Shield/Mi box)
Ik ga vanavond even een foto maken en zal hem hier posten, bekruipt me nu het gevoel alsof ik spoken zieVerwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
zie je onderin al die acteurs (zonder te scrollen) geen HD staan bijv? Ik zie zelf ook geen 1080p staan eerlijk gezegd, kijk via Chrome.
Op mijn UHD tv zie ik geen vermelding van een resolutie bij een pauze, op een Full HD scherm echter wel. Dan staat er bij de X-Ray info namelijk wel 1080p weergegeven (de native resolutie van mijn computer monitor). Ik heb dezelfde aflevering van the Boys daarvoor gekozen, beiden via Android TV, beiden met dezelfde Prime app versie.Verwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
zie je onderin al die acteurs (zonder te scrollen) geen HD staan bijv? Ik zie zelf ook geen 1080p staan eerlijk gezegd, kijk via Chrome.
Edit: foto kan dus achterwege blijven 😏
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-10-2020 15:30 ]
Testing, one, two ...
Timminator schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:49:
The Boys... Pfff lekker zeg. Laat seizoen 3 maar snel komen.
DUGG

Geen last van donker beeld trouwens. Als je dat hebt dan moet je je settings aanpassen. Even kijken wat de ideale settings zijn voor jouw merk, want sommige tv's hebben rare standaarden. Bij Philips moet je het contrast bijvoorbeeld verhogen voor feller beeld maar bij andere modellen geeft dat vervelende effecten
[ Voor 49% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-10-2020 12:04 ]
De bugs in de app die er al maanden, soms zelfs 6+ maand in zitten, worden ook niet verholpen. Het is echt wel een beetje triest.
Philips (Android TV) app. Even snel getest nu; nog steeds geen HDR. Een paar dagen terug dus wel. Getest met een aflevering van Utopia.roda_djavulen schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:43:
@Sorcerer8472 Via welke app speel je af? Ik heb eigenlijk nooit problemen. Speel via de panasonic ub700
Het is of de lelijkste 4k die ik heb gezien of de beste 1080Sorcerer8472 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:03:
Nog steeds geen HDR, bitrate is ook nog steeds laag. Amazon lijkt niet te bereiken te zijn voor normale stervelingen helaas om een klacht aan te nemen.
De bugs in de app die er al maanden, soms zelfs 6+ maand in zitten, worden ook niet verholpen. Het is echt wel een beetje triest.
Als je tv 4K HDR aankan dan is Tales from the Loop een mooie test. De serie zelf vond ik tegenvallen; veel afleveringen zijn matigjes met een slap verhaal, maar de visuals zijn erg mooi. In de eerste aflevering prachtige beelden met sneeuw, ijs, blauwe lucht etc. die ontzettend mooi uitzien op mijn tv, duidelijk HDR én duidelijk 4K.Postius schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Het is of de lelijkste 4k die ik heb gezien of de beste 1080
Of er nu tijdelijk iets stuk is weet ik niet, maar de aflevering van Utopia die ik gisteren keek had gemiddeld een lagere bitrate dan een aflevering van Modern Family die ik later keek
Overigens kan dat met nieuwere codecs wel, maar het is toch wel aan de lage kant voor 4K/HDR.
Welke bugs zijn dat?Sorcerer8472 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:03:
Nog steeds geen HDR, bitrate is ook nog steeds laag. Amazon lijkt niet te bereiken te zijn voor normale stervelingen helaas om een klacht aan te nemen.
Ik heb er weinig problemen mee.
• Aspect ratio bij eerste playback klopt vaak nietArjantje72 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:19:
[...]
Welke bugs zijn dat?
Ik heb er weinig problemen mee.
• Na afspelen van een item blijft datzelfde item in beeld staan alsof je het nog niet hebt gekeken
• Bij veel content staat HDR in beeld terwijl het dat niet is
• Taal van artwork is soms ineens Italiaan/Spaans (catalogusfout, geen app probleem)
• Artwork/thumbs zijn vaak uitgerekt (m.n. aspect ratio 4:3 vs 16:9 fouten)
• Laadtijd voordat afspelen begint is wel érg lang vind ik, meer annoyance, niet per se bug
Feature requests:
• Duidelijkere scheiding bonus/trailers van normale content
• Weergave van speelduur van een film bij hover zodat ik niet naar detailinfo hoef te gaan om dat te zien
Het lijkt er bijna op dat jij een andere app gebruikt dan wij hier (in huis)? Diverse zaken die je aanhaalt zie ik hier zo niet terug? [ook Android TV app hier]Sorcerer8472 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
• Aspect ratio bij eerste playback klopt vaak niet
• Na afspelen van een item blijft datzelfde item in beeld staan alsof je het nog niet hebt gekeken
• Bij veel content staat HDR in beeld terwijl het dat niet is << indien al in HDR mode, schakelt de app niet terug naar niet HDR, mogelijk is dit de reden waarom jij dit denkt?
• Taal van artwork is soms ineens Italiaan/Spaans (catalogusfout, geen app probleem)
• Artwork/thumbs zijn vaak uitgerekt (m.n. aspect ratio 4:3 vs 16:9 fouten)
• Laadtijd voordat afspelen begint is wel érg lang vind ik, meer annoyance, niet per se bug
Feature requests:
• Duidelijkere scheiding bonus/trailers van normale content
• Weergave van speelduur van een film bij hover zodat ik niet naar detailinfo hoef te gaan om dat te zien
Bij je feature request, dat is toch boven in beeld te zien bij het browsen door het aanbod?
Testing, one, two ...
Als ik kijk naar info over app, dan staat er een specifiek feedback mailadres voor Philips (niet Android algemeen), dus mogelijk is het een specifieke app voor Philips.hardware-lover schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:53:
[...]
Het lijkt er bijna op dat jij een andere app gebruikt dan wij hier (in huis)? Diverse zaken die je aanhaalt zie ik hier zo niet terug? [ook Android TV app hier]
Bij je feature request, dat is toch boven in beeld te zien bij het browsen door het aanbod?
Hij schakelt ook de eerste keer niet over naar HDR bij mij. Ook is de bitrate nu weer een stuk lager, tussen de 6 en 8 Mbps en varieert ook nogal tijdens een film of aflevering nu; voorheen was het redelijk stabiel rond de 15 Mbps bij HDR-content.
Uitgerekte thumbs verschilt per serie trouwens.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verwijderd
Streetwise opvoedingSalvatron schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:24:
The Boys 2e seizoen gekeken: leuke serie, 2e seizoen beter dan het 1e seizoen en die was al goed. Grove moorden en wat porno hier en daar dus laat je kindje er niet naar kijken.....
Porno? 1x een vage tepel in beeld en het is direct 'strong sexual content'?Salvatron schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:24:
The Boys 2e seizoen gekeken: leuke serie, 2e seizoen beter dan het 1e seizoen en die was al goed. Grove moorden en wat porno hier en daar dus laat je kindje er niet naar kijken.....
Ooit een keer iets gelezen dat een Amerikaans kind voor zn 18e (of zo) 30000 (of zo) moorden op TV heeft gezien, maar geen tepels...
Tjonge, jonge, als dat al porno heet tegenwoordig...

Die enkele vrijpartij en een suup aan de tiet? Nou, nou, wat schokkend...
Het (sadistische) geweld vind ik veel erger eigenlijk; zeker voor kinderoogjes.
Mag hopen die van z'n eigen mama wel...marcelmg2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Ooit een keer iets gelezen dat een Amerikaans kind voor zn 18e (of zo) 30000 (of zo) moorden op TV heeft gezien, maar geen tepels...
[ Voor 54% gewijzigd door ehtweak op 20-10-2020 22:59 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Salvatron op 20-10-2020 23:37 ]
De tv is op de nieuwste software en ik kan de app zelf niet verwijderen/updaten.
Ik heb een Panasonic TX-65FZ830
Ik kijk nu via de chromecast maar dat werkt ook niet even lekker altijd. Vaak na een aflevering crashed de chromecast en moet ik alles opnieuw opstarten bijv.
[ Voor 18% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2020 10:15 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Geduld hebben? App van Prime is ook extreem traag op mijn kastje, en als ik eruit ga crashed de app standaard.thewizard2006 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:14:
Mijn app van Prime op mijn tv doet het al een tijdje niet meer. Hij blijft op het opstarten staat maar gaat niet naar de app. Voorheen deed hij dit wel maar nu al een maand of 2 niet. Iemand anders dit ook ervaren (en eventueel een oplossing?)
De tv is op de nieuwste software en ik kan de app zelf niet verwijderen/updaten.
Ik heb een Panasonic TX-65FZ830
Ik kijk nu via de chromecast maar dat werkt ook niet even lekker altijd. Vaak na een aflevering crashed de chromecast en moet ik alles opnieuw opstarten bijv.
Fantastisch dat amazon spul. Het enige wat goed werkt bij dat bedrijf is nieuwe klanten aanmaken.
Ik ben juist erg blij dat dat 18+ label eraan hangt. Heerlijk grenzeloos en over the top.Rayzman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 05:54:
Natuurlijk laat je je kind niet naar The Boys kijken, er hangt een 18+ label aan.
"When you grow up your heart dies"
Je hebt van die ouders...Rayzman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 05:54:
Natuurlijk laat je je kind niet naar The Boys kijken, er hangt een 18+ label aan.
Zo, the Americans is deze keer daadwerkelijk toegevoegd. Heb eerst geprobeerd hem af te spelen voor ik het hier plaats
Ook Elementary is toegevoegd.
werken de linkjes op deze manier?
[ Voor 62% gewijzigd door ArthurMorgan op 22-10-2020 06:53 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Werken prima, bedankt voor onder de aandacht brengen van een nieuw seizoen van Elementary.ArthurMorgan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:48:
[...]
Zo, the Americans is deze keer daadwerkelijk toegevoegd. Heb eerst geprobeerd hem af te spelen voor ik het hier plaats
Het laatste wat ik gezien hebt van Elementary en niet zeker weet of dat het einde was van S6 is
Verwijderd
Bij Elementary krijg ik nu de waarschuwing "Seizoen 7 verdwijnt van Prime over 28 uur". Die heeft er niet lang op gezeten in totaal.ArthurMorgan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:48:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2020 20:25 ]
Verwijderd
Zelfde hier. Wat was het laatste seizoen op Netflix?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
[...]
Bij Elementary krijg ik nu de waarschuwing "Seizoen 7 verdwijnt van Prime over 28 uur". Die heeft er niet lang op gezeten in totaal.
Ik weet niet sinds wanneer Elementary er precies op staat, maar die verdwijnt dus over 12 uur alweer (melding bij alle seizoenen). Heeft natuurlijk geen zin dan om aan zo'n serie te beginnen.
[ Voor 39% gewijzigd door Sjurm op 25-10-2020 12:01 ]
Wat betreft Elementary. Je ziet wel vaker dat Prime Video hier foutjes maakt met melden wanneer iets er op komt of iets er op zetten waar ze of de rechten nog niet 100% hebben, of andere problemen met de content. Enkele weken of maanden later plaatsen ze het alsnog weer.
Zo is het ook gegaan met South Park* en the Americans. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat als Eelemantary vanavond echt eraf gehaald wordt die over enkele weken of maanden gewoon weer in zijn geheel wordt toegevoegd.
*nieuwste datum is 31 oktober
Verwijderd
Weet jij het antwoord?ArthurMorgan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:14:
Helaas lijkt dat niet te kunnen. Ook voor andere landen ben ik dergelijke dingen ook niet tegen gekomen.
Wat betreft Elementary. Je ziet wel vaker dat Prime Video hier foutjes maakt met melden wanneer iets er op komt of iets er op zetten waar ze of de rechten nog niet 100% hebben, of andere problemen met de content. Enkele weken of maanden later plaatsen ze het alsnog weer.
Zo is het ook gegaan met South Park* en the Americans. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat als Eelemantary vanavond echt eraf gehaald wordt die over enkele weken of maanden gewoon weer in zijn geheel wordt toegevoegd.
*nieuwste datum is 31 oktober
Het laatste wat ik gezien hebt van Elementary en niet zeker weet of dat het einde was van S6 is
En tevens: als ik S7 ga downloaden, hoe lang kan ik er nog naar kijken nadat ze van Prime verdwenen zijn? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ik heb zojuist een Harry Potter film gestart. Bij de beschrijving staat dat deze in HDR is, maar mijn tv herkend hem niet als dusdanig. Ook de kwaliteit laat te wensen over, het komt erg downsampled over.
Als ik vervolgens bij “Meer koopopties” kijk, zie ik dat ik de film ook kan huren in UHD voor een los bedrag van 2,99eu. Geeft een standaard abonnement enkel stream kwaliteit in 1080p?
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Het is vaak onduidelijk wat je nou echt krijgt met je gratis abo. HDR is bij mij (Philips, dus HDR10+) nog steeds stuk. Via Chromecast Ultra werkt het wel.theRedDevilNL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:34:
Is het zo dat met een standaard Prime account, niet alle content in UHD te kijken is?
Ik heb zojuist een Harry Potter film gestart. Bij de beschrijving staat dat deze in HDR is, maar mijn tv herkend hem niet als dusdanig. Ook de kwaliteit laat te wensen over, het komt erg downsampled over.
Als ik vervolgens bij “Meer koopopties” kijk, zie ik dat ik de film ook kan huren in UHD voor een los bedrag van 2,99eu. Geeft een standaard abonnement enkel stream kwaliteit in 1080p?
Er klopt geen kl@ten van de bijschriften op Amazon, ook dat HDR teken wordt te pas en te onpas misbruikt. Je kunt er dus totaal niet op vertrouwen. Denk dus niet dat er wat mis is met je apparatuur, het zit puur bij Amazon zelf.theRedDevilNL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:34:
Is het zo dat met een standaard Prime account, niet alle content in UHD te kijken is?
Testing, one, two ...
Overigens nog irritanter zijn series waar maar 1 seizoen van op staat, bij de andere seizoenen staat dan doodleuk ‘niet beschikbaar ’. Voorbeelden daarvan; Paw Patrol en Loudermilk....
Verwijderd
Dat is idd irritant.Tomba schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:43:
Ook irritant is als ze HDR doorgeven op een serie die t niet is, die wordt dan enorm donker op mijn OLED. Bijvoorbeeld Sneaky Pete (wel een aanrader overigens) heeft daar last van.
Overigens nog irritanter zijn series waar maar 1 seizoen van op staat, bij de andere seizoenen staat dan doodleuk ‘niet beschikbaar ’. Voorbeelden daarvan; Paw Patrol en Loudermilk....
Verwijderd
Goed, ik geef maar mezelf antwoord aangezien helemaal niemand de moeite heeft genomen mij een antwoord te geven. De downloads zijn meteen ongeldig nadat ze van Prime verdwenen zijn. En wat betreft mijn eigen vraag in spoiler, geen idee en boeit me ook niet meer sinds die serie toch weer weg is.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
Weet jij het antwoord?
spoiler:Was dat wanneer Holmes ontdekt dat zijn brein niet meer zo goed is omdat hij een tumor in zijn hoofd heeft zitten?
En tevens: als ik S7 ga downloaden, hoe lang kan ik er nog naar kijken nadat ze van Prime verdwenen zijn? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Dag meneer,
Hartelijk dank voor het vriendelijke gesprek,
U heeft op dit moment een Prime abonnement via www.amazon.nl en deze kost €2.99 per maand en deze prijs blijfft ook €2.99.
Ik wens u nogmaals een hele fijne dag
Dit heb ik ook, volgens mij zijn alleen amazon originals in UHD/HDR en films als Harry Potter, the Joker enz. alleen in HD beschikbaar.theRedDevilNL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:34:
Het is geen netflix aanbod nee, het 4k aanbod op Prime is vrij schaars.theRedDevilNL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:34:
Ik begrijp de eerste regel niet helemaal, waar komt die €5,99 vandaan?slootbeest schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 03:27:
Heb net met een medewerker gesproken over het over gaan van 2.99 naar 5.99 (ik wilde dan per jaar betalen) en begreep dat het gewoon 2.99 blijft kreeg daarna dit mailtje
Dag meneer,
Hartelijk dank voor het vriendelijke gesprek,
U heeft op dit moment een Prime abonnement via www.amazon.nl en deze kost €2.99 per maand en deze prijs blijfft ook €2.99.
Ik wens u nogmaals een hele fijne dag
Testing, one, two ...
oorspronkelijke prime kosten eerste half jaar 2.99 later 5.99 Per maandhardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
Ik begrijp de eerste regel niet helemaal, waar komt die €5,99 vandaan?
Ik heb zowel Netflix (UHD abbo) en ook de betaalde Amazon Prime.. Kijk daarbij op een LGC9, dus 4K met zowel HDR10 als Dolby Vision.roda_djavulen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:00:
@Postius Nu heb ik geen Netflix, maar zijn bij Netflix wel de recente niet-netflix original films in UHD/HDR te bekijken?
Bij Netflix zijn veel nieuwe(re) series en films in 4K / Dolby Vision / HDR te zien. Vrijwel alle nieuwe series zijn in 4K. Ook de niet-Netflix originals.
Volgens mij klopt dit inderdaad. Enkel de Amazon originals zijn in UHD/HDR te zien bij een betaald abonnement. Wél kun je andere films en series in UHD bekijken, maar dan moet je ze huren (of kopen). Enorme tegenvaller!roda_djavulen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:13:
[...]
Dit heb ik ook, volgens mij zijn alleen amazon originals in UHD/HDR en films als Harry Potter, the Joker enz. alleen in HD beschikbaar.
Edit: Al helemaal omdat Amazon duidelijk aangeeft dat films in HDR / HDR10 of UHD zijn, en ze dit duidelijk niet zijn. Heb nog niet geprobeerd ze te kopen, ik ga er vanuit dat je dan pas de UHD versie streamt.
Edit2:
Er zit bij Netflix trouwens wel verschil in een echte zoekquery vs klikken op een aanbevolen query.
Wil je bijvoorbeeld alle UHD films zien, dan kun je zoeken naar "UltraHD". Zorg dan wel dat je de gehele query aftikt, want als je tijdens het tikken op de auto-complete "UltraHD" klikt krijg je niet alle resultaten, maar enkel een aanbeveling vd resultaten

[ Voor 25% gewijzigd door theRedDevilNL op 26-10-2020 17:34 ]
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Ah, ik kan dat niet direct terugvinden bij Amazon.nl, wist niet dat die €2.99 een tijdelijk aanbod was via Amazon Nederland.slootbeest schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:21:
[...]
Oorspronkelijke prime kosten eerste half jaar 2.99 later 5.99 Per maand
Testing, one, two ...
Netflix is bijna alles 4k, ook alle series en films die ze niet produceren (als er 4k versies van zijn).roda_djavulen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:00:
@Postius Nu heb ik geen Netflix, maar zijn bij Netflix wel de recente niet-netflix original films in UHD/HDR te bekijken?
Bij oudere films dus vaak niet, want die bestaan gewoon niet. Voor de rest is bijna al het aanbod in 4k.
Dat is zeker niet waar. Het is maar zeer sporadisch in 4K of HDR als het niet-Netflix is. Vrijwel alle nieuwe films die ze plaatsen worden alleen in HD geplaatst. Bladerunner 2049 is daarop een uitzondering. Echt bijna niets is 4K als het niet een Netflix Original is. Hoe het bij Amazon zit, geen idee, want er klopt vrij weinig van die aanduidingen en mijn tv heeft geen manier om te laten zien of het HD of 4K is, enkel HDR kan ik in de interface zien.Postius schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Netflix is bijna alles 4k, ook alle series en films die ze niet produceren (als er 4k versies van zijn).
HDR-content is zeker zeldzaam, de enige niet-Netflix content die HDR is die ik ken is Star Trek Discovery, echter dit is praktisch bijna Netflix content gezien de innige samenwerking met CBS in de VS en de hoge prijs die Netflix zeker voor het eerste seizoen betaalde.
Amazon timmert aardig aan de weg wat betreft het aanbod en vooral ook de kwalitatief goede content, maar dit probleem is en blijft een zorgenkindje.
Content aankondigen voor een bepaalde datum, en er vervolgens een maand later (of soms nog later) alsnog mee aankomen. The Americans onlangs nog.
Ook een recente flinke blunder vind ik het toevoegen van Elementary (7 seizoenen, dacht ik?) en deze doodleuk drie dagen later(!) weer verwijderen

Het is dat Amazon Prime zo goedkoop is...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"