Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
@Spooksel BSG heb ik destijds wel uitgekeken maar het politieke, soap- en geloofgedoe in S3 en S4 maakten dat niet gemakkelijk. Het einde vond ik inderdaad ook erg tegen vallen. En we zijn niet de enigen ;) Ik zit nu aan het begin van S4, we zien wel hoe het loopt. Teleurgesteld zijn kan niet meer omdat ik nog min of meer weet wat te verwachten :P Best jammer voor zo'n sterk begonnen serie.

Ook vallen sommige mindere acteerprestaties en special effects mij nu wel meer op. Maar over het algemeen gezien, blijf ik het wel een goede serie vinden. Edward James Olmos is erg sterk als Adama. En ook S3 heeft zijn sterke momenten, zelfs op New Caprica. Denk maar aan het 'Adama Maneuver' waarbij de Galactica heroïsch arriveert om New Caprica te bevrijden. Kort daarna gevolgd door wat de volledige ondergang van het schip lijkt wanneer het door 4 basestars onder vuur komt te liggen en je op het gezicht van Adama ziet dat het voorbij is... En dan de camera's die uitzoomen... Mooi in beeld gebracht :)

Er komt trouwens een 'reboot' van de serie maar één die zich wel in ongeveer hetzelfde universum van de 2004 serie zou afspelen. Vreemd om het dan een reboot te noemen ;) Niet dat ik er erg op zit te wachten, de spin-offs die destijds werden gelanceerd intereseerden me ook niet echt.

Trouwens was ik destijds onmiddellijk fan van BSG omdat het mij sterk aan Space Above and Bestond deed denken. Jammer genoeg gecancelled na 1 seizoen, die serie mag wat mij betreft wel een reboot krijgen!
[YouTube: 'Courage, Honour, Dedication, Sacrifice' in Space Above and Beyond (1995-1996)]

Intussen zijn we ook begonnen aan The Boys omdat BSG de vriendin niet echt interesseert. 2 afleveringen ver en we hebben toch al enkele keren goed gelachen :D Ik ben benieuwd waar dit naar toe gaat :) Amazon had mij wel beet door me te doen geloven dat S2 ook al beschikbaar is ;(

[ Voor 37% gewijzigd door D-Three op 13-07-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

Helemaal eens met wat je zegt hier idd :)

The Boys is ook geniaal ja, we hebben echt in een deuk gelegen af en toe om die lompe shit soms :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Laatst was 24 toegevoegd aan Netflix, maar sindskort X-files op Prime.. Nu ben ik toch weer begonnen aan X-Files blijft een mooie serie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-08 14:47
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:50:
[...]

Ik heb via de website (via mijn Android mobiel), profielen aangemaakt, deze komen nu ook terug in de app zelf en ook op mijn AndroidTV d:)b
[Afbeelding]
Hmm interessant, ik zie deze optie helaas nog niet. Het account delen wordt dus nog even uitgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Heb nu een week prime video, het valt me op dat de audio kwaliteit van prime beter is dan van Netflix. Ben benieuwd of anderen dit ook merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hellboy! schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:01:
Heb nu een week prime video, het valt me op dat de audio kwaliteit van prime beter is dan van Netflix. Ben benieuwd of anderen dit ook merken?
is me geenszins opgevallen

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Oke, ik alles via een Chromecast ultra bedraad, rechtstreeks op Denon bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb je voorbeelden van waar je het duidelijk hoort of is het een gevoel in het algemeen?

Vind in ieder geval wel duidelijk dat de beeldkwaliteit beter is, zeker bij content die alleen HD is. Bij Netflix is het altijd net acceptabel en bij Amazon is het voor het oog bijna hetzelfde als Blu-ray meestal.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Ik hoef het volume minder hard te zetten. Ben nu Harry Potter aan het kijken, maar surround geluid hoor je beter. Bij Netflix moet ik het volume harder zetten en dan nog niet dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HD lijkt inderdaad minder compressie te hebben. Voordeel van Netflix vind ik wel dat die DV heeft en Prime alleen algemeen HDR.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:13
De meeste nieuwe series zijn in HDR10+, mits je tv dit ondersteunt, o.a. op de nieuwere Philips tv's.
Net de nieuwste Hanna afgekeken, prima verhaal, en beeld technisch prachtig weergegeven op mijn 854.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Helaas voor mij, LG C9 mist net die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hellboy! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:16:
Ik hoef het volume minder hard te zetten. Ben nu Harry Potter aan het kijken, maar surround geluid hoor je beter. Bij Netflix moet ik het volume harder zetten en dan nog niet dezelfde kwaliteit.
Heb even gecheckt en bij Amazon wordt het volume van het geluid verder genormaliseerd, m.a.w. het geluid is luider bij Amazon. Verschilt mogelijk per titel, eventueel past Amazon het aan om een soortgelijk volume over al haar titels te hebben (zoals Spotify) waar ik vrij zeker weet dat Netflix dat niet of minder doet.

Dit zegt echter helemaal niets over geluidskwaliteit. Mogelijk is er ook sprake van compressie van het dynamische bereik maar dat is lastig op het oor vast te stellen en ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Het zal eerder zo zijn dat je het volume hoger moet zetten voor titels met hoger dynamisch bereik.

Even getest bij Community uit een aflevering van seizoen 2. De intro tune bij Amazon klinkt misschien net iets helderder dan bij Netflix, maar het is lastig te zeggen omdat die muziek sowieso helemaal kapotgecomprimeerd is qua dynamiek.
dinandus schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:19:
De meeste nieuwe series zijn in HDR10+, mits je tv dit ondersteunt, o.a. op de nieuwere Philips tv's.
Net de nieuwste Hanna afgekeken, prima verhaal, en beeld technisch prachtig weergegeven op mijn 854.
Tales from the Loop met name aflevering 1 heeft ook bizar mooi ingezette HDR, echt precies zoals het moet. Alleen jammer dat de verhaallijn ontzettend dun is in die serie.

Verder heeft Amazon wel issues met HDR(10+?) op een Philips tv. Ben nu Homecoming aan het kijken maar het klopt gewoon niet; titels zijn 100% fel, echt niet relaxed. The Man in the High Castle seizoen 1 klopt ook niet, alle highlights, zelfs in donkere scenes, zijn mega fel. Echt niet te kijken, zelfs als ik de tv brightness helemaal op 0 zet is het oncomfortabel. Heb er al over geschreven naar support maar nobody cares... Er wordt ontzettend geprutst en QA is slecht helaas. Vraag me af of dit een wereldwijd probleem is of alleen in Europa. Kan toch haast niet zo dit?

[ Voor 31% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-07-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lipton1 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:02:
[...]
Hmm interessant, ik zie deze optie helaas nog niet. Het account delen wordt dus nog even uitgesteld :)
Ik moet ook iets nauwkeuriger zijn met het antwoord. De profielen zijn wel op mijn Shield beschikbaar maar (nog) niet op de Mi box S zag ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Edit: widevine l1 en toch geen HD.
Edit2: Inderdaad, daar liep wat fout.
Geen idee of iemand er ervaring mee heeft. Maar op m'n Xiaomi mi9tpro europees model krijg ik van Amazon alle films en series binnen met een maximum kwaliteit van 0.46gb/uur.
Dat was begonnen bij de lockdown, maar na die 30 dagen is het ook zo gebleven. Widevine staat op L1 bij drm info

Na wat diggen op zoekmachines zou dit mogelijk een gevolg zijn van m'n unlocked bootloader. Ondanks Widevine L1. Sneu.. en ook ergens terecht.

[ Voor 179% gewijzigd door Spacewide op 21-07-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik heb ook het idee dat het iets helderder, of iets minder "dof" klinkt ten opzichte van Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spacewide schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
Edit: widevine l1 en toch geen HD.
Hoort hier nog wat meer info bij of is dit het?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

emil_406 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook het idee dat het iets helderder, of iets minder "dof" klinkt ten opzichte van Netflix.
Heb je een voorbeeld hiervan dat bij een gezamenlijke titel te horen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Moet eerlijk bekennen dat ik inmiddels voor de 2e keer the office helemaal aan het kijken ben en me nog steeds kostelijk vermaakt. Moet nog eens een keer het 2e seizoen van American Gods afkijken/opnieuw mee beginnen. Vond seizoen 1 echt ijzersterk, seizoen 2 kost me wat meer moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:01:
Moet eerlijk bekennen dat ik inmiddels voor de 2e keer the office helemaal aan het kijken ben en me nog steeds kostelijk vermaakt. Moet nog eens een keer het 2e seizoen van American Gods afkijken/opnieuw mee beginnen. Vond seizoen 1 echt ijzersterk, seizoen 2 kost me wat meer moeite...
Ik toevallig nu ook The Office US weer bijna helemaal voor de 2e keer gekeken. Heeft niks aan actualiteit ingeboet hoewel sommige grappen nu niet meer zouden 'kunnen'.
Wel mis ik na seizoen 7 'Michael Scott'. The Office UK ook even geprobeerd maar klikt niet echt.
En zelfde ervaring met American Gods, seizoen 1 gebinged, 2 lukt me maar niet om echt op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
marcelmg2 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Ik toevallig nu ook The Office US weer bijna helemaal voor de 2e keer gekeken. Heeft niks aan actualiteit ingeboet hoewel sommige grappen nu niet meer zouden 'kunnen'.
Wel mis ik na seizoen 7 'Michael Scott'. The Office UK ook even geprobeerd maar klikt niet echt.
En zelfde ervaring met American Gods, seizoen 1 gebinged, 2 lukt me maar niet om echt op te starten.
Na seizoen 7 wordt het inderdaad een heel stuk minder. Daarna wordt pas echt duidelijk hoeveel hij de serie draagt, als hij er niet meer is ;( Denk ook dat ik stop bij seizoen 7.

Had gehoopt dat space force wat van de Steve Carell magie zou terugbrengen, maar ik ben niet verder dan 1,1 aflevering gekomen...

Mocht je parks and recreation nog niet gezien hebben, dan is dat een dikke aanrader. Seizoen 1 moet je even doorheen, daarna is het echt genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik lijk geen HDR the zien via mijn C8. Krijg geen flag in beeld. Kan dit kloppen? Tv en app zijn up to date. Heb meerdere titels met daarbij de aanduiding HDR getest, maar helaas. Heb al even gezicht, maar nog niets kunnen vinden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@TAVL, ik meen te hebben gelezen dat ze alleen HDR10+ ondersteunen en geen Dolby Vision, dus dan zou het niet werken op LG geloof ik? (not sure)

Alle bugs van de oude app zitten nog steeds in de nieuwe op Android iig. En er zijn series zoals Man in the High Castle die onkijkbaar zijn omdat alle highlights inclusief in de donkerste scenes superfel zijn. Krijg m'n tv ook niet zo ingesteld dat hij dat uitzet. Amazon NL klantenservice is waardeloos, morgen probeer ik het mailadres dat in de Android app store staat, hopelijk hebben ze dat aan een goeie issue tracker gekoppeld :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TAVL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:58:
Ik lijk geen HDR the zien via mijn C8. Krijg geen flag in beeld. Kan dit kloppen? Tv en app zijn up to date. Heb meerdere titels met daarbij de aanduiding HDR getest, maar helaas. Heb al even gezicht, maar nog niets kunnen vinden?!
Je loopt toevallig niet tegen dit issue aan, dat je per ongeluk een verkeerde stream selecteert? https://www.reddit.com/r/..._video_not_working_lg_c9/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
Ik ga het straks eens testen. Ik laat het je weten.

@Sorcerer8472 Dat is niet helemaal waar. Ze hebben gekozen voor HDR10+. Heb je dat niet, dan zou hij terug moeten schakelen naar HDR. Aangezien LG HDR10+ ondersteuning blijft weigeren, zal dit dus 'regulier' HDR blijven.

LG biedt qua HDR; HDR10 (niet de plus), HLG en Dolby Vision.

[ Voor 74% gewijzigd door TAVL op 29-07-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Een aantal series van StarzPlay staan nu ook in Prime Video, deze kan je echter nog niet bekijken.
Het gaat om onder andere Ramy, The Great, Castle Rock, The Tudors, Channel Zero en The Capture.
Opvallend is dat al deze series Nederlandse ondertiteling hebben (aldus Amazon).

Gezien al deze series hier in NL alleen via StarzPlay te bekijken zijn, ga ik ervan uit dat StarzPlay binnenkort via Amazon afgesloten kan worden als Prime Video Channel (zoals dat nu ook kan via de Apple TV-app).
Het zal dan onvermijdelijk zijn dat andere Prime Video Channels zullen volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Viel mij ook al op. Zie op meerdere plekken 'Channels'. Lijkt ook onvermijdelijk dat we nu een inhaalslag aan diensten krijgen. Als Amazon komt, dan in sneltreinvaart. Benieuwd of er ook lineair aan zit te komen.
hardware-lover schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Je loopt toevallig niet tegen dit issue aan, dat je per ongeluk een verkeerde stream selecteert? https://www.reddit.com/r/..._video_not_working_lg_c9/
Het lijkt erop dat bij veel films - zoals Mortal Engines, Joker en Harry Potter - weliswaar een HDR logo staat, maar het gewoonweg niet aangeboden wordt. Heb nu enkele originals gevonden die wel degelijk in HDR uitzenden. Zag er niet verkeer uit. Beetje verwarrend verhaal met die icoontjes bij Amazon. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afgelopen week Loudermilk gekeken, was verassend grappig. Deed me wat denken aan The Hangover humor. Op zoek naar seizoen 2 & 3 nu :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
Ohw... dan moet ik die zeker kijken. Eens opzoeken. Thanks voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Absolute aanrader deze serie, seizoen 2 is inmiddels ook uit.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

janvanduschoten schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:54:
Afgelopen week Loudermilk gekeken, was verrassend grappig. Deed me wat denken aan The Hangover humor. Op zoek naar seizoen 2 & 3 nu :)
Idd, goede (tamelijk onbekende) serie.
Het eerste seizoen vond ik erg goed, ik zie de relatie met The Hangover niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Aan het 2e seizoen was ik al begonnen, maar het kon me even niet voldoende kietelen, staat nu on hold. Of dat 3e seizoen er werkelijk is, daarover heb ik zo mijn twijfels.

Edit: dat 3e seizoen is er idd nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 31-07-2020 14:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TAVL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:27:
[knip]
Het lijkt erop dat bij veel films - zoals Mortal Engines, Joker en Harry Potter - weliswaar een HDR logo staat, maar het gewoonweg niet aangeboden wordt. Heb nu enkele originals gevonden die wel degelijk in HDR uitzenden. Zag er niet verkeer uit. Beetje verwarrend verhaal met die icoontjes bij Amazon. 8)7
Je kunt er idd niet op blind varen, de logo's zijn dus jammer genoeg onbetrouwbaar op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Een vriend raadde aan de trial van Prime eens te proberen. Kom ik erachter dat je zonder CC niks kunt beginnen. Dus je kunt wel dingen bestellen met PayPal of Ideal maar een trial nemen van Prime.....nah dat doen we niet zegt Amazon. Hoe dan? Wat is dit voor bullshit?

Ik zag tips over een speciale kaart kopen voor een tientje etc, maar dat ga ik allemaal niet doen. Dit gaat nergens over. Tenzij ik iets over het hoofd zie lijkt het erop dat je nog steeds geen Prime (trial) kan nemen met Ideal of PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
devilsnight schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:46:
Een vriend raadde aan de trial van Prime eens te proberen. Kom ik erachter dat je zonder CC niks kunt beginnen. Dus je kunt wel dingen bestellen met PayPal of Ideal maar een trial nemen van Prime.....nah dat doen we niet zegt Amazon. Hoe dan? Wat is dit voor bullshit?

Ik zag tips over een speciale kaart kopen voor een tientje etc, maar dat ga ik allemaal niet doen. Dit gaat nergens over. Tenzij ik iets over het hoofd zie lijkt het erop dat je nog steeds geen Prime (trial) kan nemen met Ideal of PayPal?
Klopt helemaal kan alleen met CC op amazon nl .
Het kon vroeger wel op amazon de maar dat is nu niet meer mogelijk voor nedelanders zegt amazon .
Ze hebben mij er zelfs over gebeld afgelopen week en gevraagd om een cc te lenen of prepaid aan te schaffen .

Ik heb ze verteld dat als ze hun eigen zaakjes niet op orde hebben ze dat niet bij hun klanten moeten neerleggen en dat ze aan mij zowel voor prime als amazon een klant kwijt zijn .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
leekers schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 05:10:
[...]

Klopt helemaal kan alleen met CC op amazon nl .
Het kon vroeger wel op amazon de maar dat is nu niet meer mogelijk voor nedelanders zegt amazon .
Ze hebben mij er zelfs over gebeld afgelopen week en gevraagd om een cc te lenen of prepaid aan te schaffen .

Ik heb ze verteld dat als ze hun eigen zaakjes niet op orde hebben ze dat niet bij hun klanten moeten neerleggen en dat ze aan mij zowel voor prime als amazon een klant kwijt zijn .
Je hebt groot gelijk.

Wat zijn dit voor achterlijke praktijken van Amazon? Willen ze je geld dan gewoon echt niet? Dus nu puur voor een trial zou ik een Bunq kaart moeten kopen voor een tientje, en dan kan ik daar een paar maanden Prime voor hebben als ik zou willen en daarna weer zo'n kaart nemen?

Waarom kunnen we wel spullen bestellen met PP en Ideal, maar Prime niet? Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Wat mij opvalt, als ik een serie op Amazon Prime kijk (nu House), dat het geluid veel breder lijkt. Alsof mijn geluidsbeeld bij wijze van spreke een meter breed is, dus alsof het geluid van buiten de Ipad Pro 12.9 (3de generatie) komt. Bij Netflix op diezelfde Ipad ervaar ik dat absoluut niet. Beeld ik me dit in of klopt deze geluidservaring?
Ik vind het in ieder geval fantastisch klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Weet iemand hoe het zit met de The Grand Tour? De eerste 3 seizoenen heb ik met veel plezier gekeken maar ik zie nu dat er slechts 1 aflevering is uit seizoen 4. Komen er nog meer afleveringen?

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

pizzacabonara schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:03:
Weet iemand hoe het zit met de The Grand Tour? De eerste 3 seizoenen heb ik met veel plezier gekeken maar ik zie nu dat er slechts 1 aflevering is uit seizoen 4. Komen er nog meer afleveringen?
Er komt dit jaar nog 1 special en die zou ergens in augustus op prime beschikbaar komen. Voor zover ik begrepen heb ligt de rest van de productie helemaal stil ivb met covid, de planning was een nieuwe special in Rusland maar die gaat niet door dus.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 18:06
Vraagje, ik heb al sinds jaar en dag Amazon Prime (met video dus) via Amazon.de. Ik heb geen CC dus ik kan niet schakelen naar de NL versie. Nou wilde ik net een film gaan kijken, moet ik daar ineens voor betalen, zelfs via de Duitse Prime Video site.

Iemand enig idee wat ik fout doe, of is Amazon gewoon hard features van Prime aan het uitzetten op de DE variant voor klanten uit NL?

Zolang zij niet fixen dat je met iets anders dan CC kan betalen kan ik niet om, maar ik ga niet terwijl ik Prime heb nog eens extra betalen om films te bekijken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
ElPaco schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:11:
Vraagje, ik heb al sinds jaar en dag Amazon Prime (met video dus) via Amazon.de. Ik heb geen CC dus ik kan niet schakelen naar de NL versie. Nou wilde ik net een film gaan kijken, moet ik daar ineens voor betalen, zelfs via de Duitse Prime Video site.

Iemand enig idee wat ik fout doe, of is Amazon gewoon hard features van Prime aan het uitzetten op de DE variant voor klanten uit NL?

Zolang zij niet fixen dat je met iets anders dan CC kan betalen kan ik niet om, maar ik ga niet terwijl ik Prime heb nog eens extra betalen om films te bekijken.
Je doet niets fout. Dit komt net zo goed voor met NL Prime. Qua belevenis enorm ruk, want je ziet het pas als je iets selecteert om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Rukapul schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Je doet niets fout. Dit komt net zo goed voor met NL Prime. Qua belevenis enorm ruk, want je ziet het pas als je iets selecteert om te spelen.
Ik zie het nu. Ze hebben het zo onmogelijk mogelijk gemaakt om te zien welke dingen wel 'gratis' zijn en welke niet. Dan maar gewoon scrollen door de categorie 'Inbegrepen bij Prime'. Lekker omslachtig :p

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:32

Robtimus

me Robtimus no like you

In sommige (alle?) views staat er in de linkerbovenhoek een schuine witte streep met "Amazon" voor content die gratis bij je abonnement komt. Mist die schuine streep, dan is het buy/rent.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17

Makkelijkst is het m even een Credit card te nemen. Is niet alleen voor prima handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17

Makkelijkst is even een Credit card te nemen. Is niet alleen voor prima handig maar in de rest van je leven ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Pff wat een wankers daar bij Prime. Log je in, staat er pontificaal in beeld bij 'Nu inbegrepen' seizoen twee van The Boys... Zit je helemaal geïnstalleerd, klik je het aan... Is het alleen een ffing trailertje van een minuut en komt het seizoen echt pas over een maand. FUUUUU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spooksel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:59:
Pff wat een wankers daar bij Prime. Log je in, staat er pontificaal in beeld bij 'Nu inbegrepen' seizoen twee van The Boys... Zit je helemaal geïnstalleerd, klik je het aan... Is het alleen een ffing trailertje van een minuut en komt het seizoen echt pas over een maand. FUUUUU
Ha ha. Maar wel een vette trailer, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja dat dan weer wel, haha. Ranzig ook dat ie dat flesje moedermelk uit staat te likken van die chick die ie zelf gefrituurd heeft. Lol

Pff, dit was ook echt gisteravond he datbwe dat zagen. En ik zei nog tegen mn ex, 'Huh, maar die komt toch pas in september? Ow well...', verder niet aangeklikt natuurlijk en afgesproken om dr vanavond voor te gaan zitten. Wah wah waaaah -O-

[ Voor 47% gewijzigd door Spooksel op 03-08-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Robtimus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:38:
In sommige (alle?) views staat er in de linkerbovenhoek een schuine witte streep met "Amazon" voor content die gratis bij je abonnement komt. Mist die schuine streep, dan is het buy/rent.
Bij series vind ik het helemaal merkwaardig. Neem bijvoorbeeld Chicago PD. Daar hebben ze tabbladen voor 6 seizoenen. Maar je kan er maar 4 kijken. Die laatste twee kan je ook niet huren kopen.

Dat kan dan wel weer op de Duitse Prime. Maar die losse afleveringen mag je dan niet kopen met een Nederlands account.

psn: t-zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
giantgiantus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

Makkelijkst is even een Credit card te nemen. Is niet alleen voor prima handig maar in de rest van je leven ook.
Mwa, in de eerste 35 jaar van mijn leven niet nodig gehad, dus ik zie niet in waarom het nu ineens nodig zou zijn. Blijkbaar is de interface van Amazon gewoon brak en kan ik dus lekker bij Amazon.de blijven.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
ElPaco schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Mwa, in de eerste 35 jaar van mijn leven niet nodig gehad, dus ik zie niet in waarom het nu ineens nodig zou zijn. Blijkbaar is de interface van Amazon gewoon brak en kan ik dus lekker bij Amazon.de blijven.
In de eerste 35 jaar van mijn leven heb ik nooit een mobieltje nodig gehad, dus waarom zou het nu ineens nodig zijn.
En omdat Amazon vooralsnog geen andere betaalmogelijkheid biedt dan CC is de interface van Amazon brak? Alleen omdat jij geen CC wil aanschaffen.
Erg vreemde redenatie hou je erop na.

Dat je de voordelen van van een CC niet wil zien t.o.v. IDEAL is aan jouw. Ik heb persoonlijk 100x liever dat het met een CC fout gaat dan met IDEAL. Want zie dan maar eens je geld terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
trinity999 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

In de eerste 35 jaar van mijn leven heb ik nooit een mobieltje nodig gehad, dus waarom zou het nu ineens nodig zijn.
En omdat Amazon vooralsnog geen andere betaalmogelijkheid biedt dan CC is de interface van Amazon brak? Alleen omdat jij geen CC wil aanschaffen.
Erg vreemde redenatie hou je erop na.

Dat je de voordelen van van een CC niet wil zien t.o.v. IDEAL is aan jouw. Ik heb persoonlijk 100x liever dat het met een CC fout gaat dan met IDEAL. Want zie dan maar eens je geld terug te krijgen.
Voor mij is vooralsnog geen use case voor het hebben van een CC, laat ik het dan zo verwoorden.

En de brakke user interface van Amazon heeft niks te maken met het al dan niet hebben van een CC aan mijn kant, dat sloeg meer op de onduidelijkheid van welke films/series wel of niet 'gratis' te zien zijn. Net boven onze reacties is al te zien dat soms maar een deel van een serie te zien is bijvoorbeeld.

Dit is ook zo'n mooi voorbeeld van de interface die niet super user friendly is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQFCGbG78454v697MbVBW8FzJqk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sYVBe6FucYVsReoKM9gtP9Nj.jpg?f=user_large

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Daar heb je wel een punt. Dat stoort me ook wel.
Wat mij ook wel irriteert is dat er in Nederland betaalt moeten worden of het niet beschikbaar is terwijl in Duitsland de film of serie binnen prime valt.
Wat mij betreft mogen ze de prime kosten hier gelijktrekken met Duitsland en geef ons dan hetzelfde aanbod.incl prime audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trinity999 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:02:
Daar heb je wel een punt. Dat stoort me ook wel.
Wat mij ook wel irriteert is dat er in Nederland betaalt moeten worden of het niet beschikbaar is terwijl in Duitsland de film of serie binnen prime valt.
Wat mij betreft mogen ze de prime kosten hier gelijktrekken met Duitsland en geef ons dan hetzelfde aanbod.incl prime audio.
Je bedoelt dan, beschikbaar voor inwoners van Duitsland/Oostenrijk met een Duits Prime lidmaatschap?

Ik kan overigens Grimm nergens vinden binnen Prime (DE)?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2020 15:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
hardware-lover schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ik kan overigens Grimm nergens vinden binnen Prime (DE)?
Dat plaatje kwam van Reddit, ik weet zo niet in welke regio de plaatser vandaan komt. Gaat meer om het idee dat uit niets duidelijk wordt dat je alsnog moet betalen als je Prime hebt, tot je het hebt afgenomen. Maar goed, genoeg gerant van mij, ik zal me weer inhouden :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psr01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 17:54
rik schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:16:
Sinds een paar dagen overgestapt van een LG tv naar een Philips tv, van WebOS naar Android dus. Maar de Android app van Prime is echt om te huilen, streams lopen continu vast. Hebben meer mensen dit? Hopelijk iets tijdelijks?
Ik ervaar ook veel problemen met de Prime Video app op mijn Philips Oled Android tv (65OLED903). Bij het starten van een HDR stream krijg ik altijd even een haperend geluid. Verder is vooruit- en terugspoelen niet mogelijk want dan slaat ie vast. Hetzelfde gebeurt als ik de intro van een serie wil skippen. Ook dan slaat de stream vast. Workaround die ik heb ontdekt is op AB op terugtoets duwen en dan op doorgaan. Dan loopt ie verder. Mijn tv zit nog op Android 8, wel heb ik de nieuwste software update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
trinity999 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:02:
Tja.... Amazon bepaalt natuurlijk niet (alleen) waar de rechten per land liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je op de een of andere manier ook kiezen voor andere talen dan Nederlands? Voor tekenfilms kan ik in de App nu alleen Nederlands kiezen, maar mijn neefje en nichtje zijn Engels, ik weet zeker dat de content ook Engels beschikbaar moet zijn, want mijn broer op zijn Engelse account heeft wel de Engelse tekenfilms

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Woy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:49:
Kan je op de een of andere manier ook kiezen voor andere talen dan Nederlands? Voor tekenfilms kan ik in de App nu alleen Nederlands kiezen, maar mijn neefje en nichtje zijn Engels, ik weet zeker dat de content ook Engels beschikbaar moet zijn, want mijn broer op zijn Engelse account heeft wel de Engelse tekenfilms
My Stuff > Tandwiel rechtsboven > Language?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hahn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

My Stuff > Tandwiel rechtsboven > Language?
Dan is de App netjes in het Engels maar kan ik qua audio nog steeds alleen Nederlands kiezen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Woy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Dan is de App netjes in het Engels maar kan ik qua audio nog steeds alleen Nederlands kiezen
Wat probeer je zoal te kijken? Want ik heb legio aan Engelse cartoons met Prime Video op Engels ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hahn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

Wat probeer je zoal te kijken dan? Want ik heb legio aan Engelse cartoons met Prime Video op Engels ingesteld.
Pokemon, ik heb alleen Nederlandse audio, mijn broer die naast mij zit met zijn Engelse account heeft alleen Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Woy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Pokemon, ik heb alleen Nederlandse audio, mijn broer die naast mij zit met zijn Engelse account heeft alleen Engels
Die heb ik inderdaad ook alleen in het Nederlands, dus daar kan je ben ik bang weinig aan doen. Misschien dat een VPN helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hahn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Die heb ik inderdaad ook alleen in het Nederlands, dus daar kan je ben ik bang weinig aan doen. Misschien dat een VPN helpt.
Wat stom dat ze dat zo limiteren. Ik kan mij voorstellen dat niet altijd de content beschikbaar is, maar dat is hier niet het geval. Puur gebaseerd op het account :(

Wat dat betreft heeft Netflix het meestal beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Woy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

Wat stom dat ze dat zo limiteren. Ik kan mij voorstellen dat niet altijd de content beschikbaar is, maar dat is hier niet het geval. Puur gebaseerd op het account :(

Wat dat betreft heeft Netflix het meestal beter voor elkaar.
Bij Netflix stoor ik me er aan dat er vaak alleen Nederlandse ondertiteling is, terwijl ik veel liever Engelse ondertiteling heb. Zo hebben ze allemaal wat, en het heeft waarschijnlijk altijd met 1 ding te maken: geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hahn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Bij Netflix stoor ik me er aan dat er vaak alleen Nederlandse ondertiteling is, terwijl ik veel liever Engelse ondertiteling heb. Zo hebben ze allemaal wat, en het heeft waarschijnlijk altijd met 1 ding te maken: geld :P
Dat is mij dan nog nooit opgevallen. Meestal zet ik op Netflix ook Engelse ondertiteling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
[...]

Sorry wat? Ik kijk alles op netflix met engelse ondertiteling. Wat je stelt is gewoon niet waar. Bij een enkele film hier en daar is soms alleen nederland beschikbaar, maar ik kijk al 5+ jaar netflix en het aantal films waarbij dit het geval was is minder dan een dozijn.

Verder is het vrij debiel dat je een CC nodig hebt voor Prime. Er zijn in NL zat betere alternatieven als een CC, wat een onzin.

Zat eraan te denken om een halfjaartje prime te nemen, maar alles stuit me al tegen de borst. Het cc gebeuren, dat je niet kan zien welke series er beschikbaar zijn. Consument komt duidelijk als laatst bij amazon

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 12-08-2020 10:19 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Postius schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Sorry wat? Ik kijk alles op netflix met engelse ondertiteling. Wat je stelt is gewoon niet waar. Bij een enkele film hier en daar is soms alleen nederland beschikbaar, maar ik kijk al 5+ jaar netflix en het aantal films waarbij dit het geval was is minder dan een dozijn.

Verder is het vrij debiel dat je een CC nodig hebt voor Prime. Er zijn in NL zat betere alternatieven als een CC, wat een onzin.

Zat eraan te denken om een halfjaartje prime te nemen, maar alles stuit me al tegen de borst. Het cc gebeuren, dat je niet kan zien welke series er beschikbaar zijn. Consument komt duidelijk als laatst bij amazon
Hier kun je kijken wat er t zien is in je geselecteerde streamingdiensten

https://www.justwatch.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een enkele keer idd ook meegemaakt dat er alleen NL is bij Netflix, maar dat is een uitzondering ja. Netflix heeft ondertiteling in het algemeen wel beter voor elkaar dan Prime Video; bij meertalige content zoals in The Head moet je continu ondertiteling aanzetten om de Deens gesproken delen te kunnen verstaan, dus ook continu alle Engels ondertiteld.

Bij Netflix heeft men dit beter geregeld en zie je bijv. ook als je de ondertiteling uit hebt staan bepaalde losse zinnetjes Russisch oid die door een bad guy worden gesproken ondertiteld worden (in NL en als dat niet voorhanden is in EN). Ook onthoudt Netflix je ondertitelingsinstellingen obv de gesproken taal van de content. Zo staat het bij Nederlandstalige en Engelstalige content standaard uit en bij Spaanstalige content aan. Bij Amazon is het alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Postius schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Pardon? Weet jij wat ik kijk? Nee? Dan kan je ook niet stellen dat wat ik zeg niet waar is.

Ik kijk ook al 3+ jaar Netflix en ik heb vaak dat alleen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is, en geen Engelse. Is dat altijd? Nee, dat zei ik ook niet. Is dat in de meeste gevallen? Nee, vast ook niet. Maar het gebeurt mij geregeld.

Heel fijn dat jij dat slechts 11 keer of minder hebt meegemaakt, maar dat maakt niet dat wat ik zeg niet waar is :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

yay *O*

profielen nu ook eindelijk in de Apple TV app beschikbaar.
Nu nog een correcte werking van je kijkhistorie :{

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Valt er ergens ook in te stellen dat na het kijken van een aflevering hij niet binnen 5 seconden naar de volgende gaat?

Ik heb alle instellingen nagelopen maar kan nergens wat vinden.

O wacht in de webbrowser kan ik dat wel instellen

[ Voor 34% gewijzigd door Slasher op 13-08-2020 13:05 ]

Elect a clown, expect a circus.

• ElPaco
Slasher schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:04:
Valt er ergens ook in te stellen dat na het kijken van een aflevering hij niet binnen 5 seconden naar de volgende gaat?

Ik heb alle instellingen nagelopen maar kan nergens wat vinden.
Dat is nou net wat zij wel graag willen dat je doet, lekker bingen, dus het zou me verbazen als er een optie voor is. Alles wordt juist zo opgezet dat je zo veel mogelijk blijft doorkijken.

Daarom bij bijvoorbeeld bij Netflix (ik weet niet of Amazon dit ook doet) dat je heel makkelijk te intro bij een serie kan skippen, want na 3 afleveringen achter elkaar weet je wel hoe die er uit ziet.

WoT stats

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 10:21
ElPaco schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Dat is nou net wat zij wel graag willen dat je doet, lekker bingen, dus het zou me verbazen als er een optie voor is. Alles wordt juist zo opgezet dat je zo veel mogelijk blijft doorkijken.

Daarom bij bijvoorbeeld bij Netflix (ik weet niet of Amazon dit ook doet) dat je heel makkelijk te intro bij een serie kan skippen, want na 3 afleveringen achter elkaar weet je wel hoe die er uit ziet.
Op mn LG tv kan ik op het pijltje terug klikken en dan gaan die 5 seconden weg en zie je de credits.

Intro skippen kan ook gewoon, maar werkt niet helemaal vlekkeloos, ik had het wel eens bij the office dat het niet helemaal werkte. Dit was wel bij afleveringen met een kortere intro dan anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 20-09 13:51
Ook een leuke serie is Emerald City. Het bekende verhaal van Dorothy en Oz maar met een twist. Beter dan ik had verwacht. Wel jammer dat het werd gecancelled na 1 seizoen.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 14-08-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kijktip voor wie hem nog niet gezien heeft op Prime: Ad Astra. Staat er sinds kort op :)

Niet de allerbeste sci-fi maar wel uniek, anders en erg mooi vormgegeven! Critics 84% / Viewers 40% op Rotten Tomatoes, dan weet je al genoeg :P

The Boys seizoen 2 is nog zo'n 3 weekjes wachten trouwens, kijk ik ook erg naar uit!

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-08-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja inderdaad, ik kijk ook uit naar the boys. Voor het geld heeft Amazon best goede content, echter films kijk ik meestal al in de bios. Het is denk nog even wachten dat Amazon ook meer eigen content gaat maken. De content die ze al maken is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij Netflix stoor ik me er aan dat er vaak alleen Nederlandse ondertiteling is, terwijl ik veel liever Engelse ondertiteling heb.
Een tijd terug nog getest en de lijst met ondertitels wordt onder andere gemaakt op basis van de UI-taal. Zo had ik bij bepaalde films geen Nederlandse ondertiteling, maar naar het aanpassen van UI-taal naar Nederlands, stond deze er wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
epias schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:47:
[...]
Een tijd terug nog getest en de lijst met ondertitels wordt onder andere gemaakt op basis van de UI-taal. Zo had ik bij bepaalde films geen Nederlandse ondertiteling, maar naar het aanpassen van UI-taal naar Nederlands, stond deze er wel bij.
Ik heb bij Netflix ingesteld dat ik ondertitels wil in het Engels en het Nederlands, en ik heb mijn Netflix account language standaard staan op Engels. En toch heb ik nog geregeld dat films alléén Nederlandse ondertiteling hebben. Wat ik dan dus handmatig aan moet zetten, want default is Engelse ondertiteling, en als dat er niet is, dan zet Netflix ondertiteling uit (in plaats van over te schakelen naar de ondertiteling die wel beschikbaar is...).

Maar goed, eigenlijk best offtopic, want dit is het Prime Video-topic :P Net Ad Astra op Prime Video gekeken, verrassend een stuk beter dan ik had verwacht! En gisteren Dark Waters gekeken, ook een aanrader. Goede films op Prime Video laatste tijd :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 16-08-2020 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Laatst online: 09:53
Blij verrast dat één van mijn favo Britse series Misfits op Amazon Prime te zien is. Eerder is deze serie bij Netflix verwijderd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik wist niet dat die er op stond! Ben er meteen weer aan begonnen, blijft leuk!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Echt Misfits moet je gewoon kijken, de humor is echt geniaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5e6PrkAW57j72v1dQuCSks4DFM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xIFL01OjSu7aahYnGQGic0rQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Laatst online: 09:53
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:24:
Echt Misfits moet je gewoon kijken, de humor is echt geniaal:

[Afbeelding]
Help me Barry!! :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Klaus en Ramsay Bolton :P

(en voor de Rudy liefhebbers, in Preacher (ook Prime) speelt hij ook geweldig. Sowieso ook een aanrader.)

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-08-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aanbod tussen Nederlandse Prime en de Duitse Prime nou nagenoeg gelijk? Aangezien ik zat series/films van Duitse Prime niet eens kan kijken in Nederland is het duidelijk afgestemd op wat we mogen kijken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vraag me af wat ze met Dr Who hebben uitgehaald bij Prime. Op m'n Android phone ziet het er wel redelijk uit, maar op m'n LG OLED is het duidelijk SD resolutie met een hele lage bitrate. Zodra er veel beweging in het beeld zit, wordt het blokkerig en vol artefacts. Bij S07E07 ging het linker audiokanaal zelfs keihard ruisen. Op de Shield app ziet het er echter net zo slecht uit.

Meer mensen die dit hebben?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Buffy en the Americans toegevoegd.

Jammer dat Videoland vandaag charmed erbij gezet heeft, had die ook wel graag bij Prime gehad. Begint een heerlijke nostalgiedienst te worden (met, voor mij, voldoende nieuwe content zoals the boys)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
ArthurMorgan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:09:
Buffy en the Americans toegevoegd.

Jammer dat Videoland vandaag charmed erbij gezet heeft, had die ook wel graag bij Prime gehad. Begint een heerlijke nostalgiedienst te worden (met, voor mij, voldoende nieuwe content zoals the boys)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgwbWP7XgAAUAmk?format=jpg&name=small
En hier het volledige overzicht van wat er deze maand komt via Twitter. The Americans heb ik nog nooit gezien maar stond wel op mijn lijstje dus die ga ik zeker kijken. Hetzelfde geldt voor Bohemian Rhapsody en Ford v Ferrari.

[ Voor 14% gewijzigd door VirinR op 01-09-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

VirinR schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:10:
Een aantal series van StarzPlay staan nu ook in Prime Video, deze kan je echter nog niet bekijken.
Het gaat om onder andere Ramy, The Great, Castle Rock, The Tudors, Channel Zero en The Capture.
Opvallend is dat al deze series Nederlandse ondertiteling hebben (aldus Amazon).

Gezien al deze series hier in NL alleen via StarzPlay te bekijken zijn, ga ik ervan uit dat StarzPlay binnenkort via Amazon afgesloten kan worden als Prime Video Channel (zoals dat nu ook kan via de Apple TV-app).
Het zal dan onvermijdelijk zijn dat andere Prime Video Channels zullen volgen
Even hierop terugkomend..

Ik heb nu een "losse" Starzplay Nederland proefperiode gekozen, rechtstreeks via de Google App Store, maar ik zie nu de optie ook voor Prime Video (via Prime video Duitsland); https://www.amazon.de/gp/video/detail/B08BJ9L38K

De proefperiode = daar 2 weken ipv 1 week via de Play Store, en het bedrag per maand lijkt wat lager (BTW verschil?), maar het verschil is sowieso niet schokkend. Ik kan op het gele knopje drukken maar enige actie blijft uit, ik word weer naar dezelfde pagina geloodst?

Is deze dienst er via Prime Video Nederland eigenlijk wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
VirinR schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:37:
[...]

[Afbeelding]
En hier het volledige overzicht van wat er deze maand komt via Twitter. The Americans heb ik nog nooit gezien maar stond wel op mijn lijstje dus die ga ik zeker kijken. Hetzelfde geldt voor Bohemian Rhapsody en Ford v Ferrari.
Ik was er heilig van overtuigd dat ik Doom Patrol S2 al had gezien, maar als ik IMDB zo zie is dat helemaal niet waar... Ik heb in ieder geval weer iets om naar uit te kijken!

Buffy en Battle Angel Alita zijn ook welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ErikT738 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:13:
[...]
Ik was er heilig van overtuigd dat ik Doom Patrol S2 al had gezien, maar als ik IMDB zo zie is dat helemaal niet waar... Ik heb in ieder geval weer iets om naar uit te kijken!

Buffy en Battle Angel Alita zijn ook welkom 8)
Dat zou ook best kunnen hoor, of het moeten spookafleveringen zijn die ik "voorbij" heb zien komen 8)

Wikipedia: Doom Patrol (TV series)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
hardware-lover schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:44:
[...]

Even hierop terugkomend..

Ik heb nu een "losse" Starzplay Nederland proefperiode gekozen, rechtstreeks via de Google App Store, maar ik zie nu de optie ook voor Prime Video (via Prime video Duitsland); https://www.amazon.de/gp/video/detail/B08BJ9L38K

De proefperiode = daar 2 weken ipv 1 week via de Play Store, en het bedrag per maand lijkt wat lager (BTW verschil?), maar het verschil is sowieso niet schokkend. Ik kan op het gele knopje drukken maar enige actie blijft uit, ik word weer naar dezelfde pagina geloodst?

Is deze dienst er via Prime Video Nederland eigenlijk wel?
Voor zover ik weet is StarzPlay in NL niet beschikbaar via de Duitse Amazon Prime. In NL staat de content er wel maar er kan geen abo afgesloten worden.
Overigens heb ik sinds kort een StarzPlay-abo via de Apple TV-app en dat bevalt erg goed.
VirinR schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:37:
[...]

[Afbeelding]
The Americans staat bij mij er nog niet op. JustWatch geeft aan dat alle seizoenen zijn toegevoegd maar als ik de link open, geeft Prime Video aan dat de link niet bestaat. Ook als ik zoek naar The Americans krijg ik de serie niet te zien. Is dit bij meer mensen het geval?

[ Voor 29% gewijzigd door VirinR op 02-09-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ze hebben een aantal goeie films toegevoegd nu laatst weer. Betere content dan Netflix over het algemeen hoewel het totale aanbod kleiner is. Beeldkwaliteit is ook duidelijk beter. Nu Community aan het kijken via Prime, Netflix maar opgezegd want momenteel geen series die me boeien daar, vind het maar bagger :+

The Americans was ik via Netflix aan het kijken maar werd verwijderd voordat ik het af kon kijken. Dus nog meer redenen om alleen even Prime aan te houden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
nice!
Alles (op het laatste seizoen na) van South Park op weg naar Prime.

https://delagarde.nl/sout...enen-onderweg-naar-amazon

[ Voor 31% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-09-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:56
The Americans staat bij mij er nog niet op. JustWatch geeft aan dat alle seizoenen zijn toegevoegd maar als ik de link open, geeft Prime Video aan dat de link niet bestaat. Ook als ik zoek naar The Americans krijg ik de serie niet te zien. Is dit bij meer mensen het geval?
Ik dacht gisteren ook seizoen 6 te gaan kijken, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41

Mr. Freeze

¡GO!

Omdat ik ben geswitched van bank zit ik nu drie maanden zonder creditcard. Is het mogelijk om een Amazon cadeau bon te kopen via iDeal en vervolgens die bon te gebruiken voor PrimeVideo? Iemand die er ervaring mee heeft?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:38:
Omdat ik ben geswitched van bank zit ik nu drie maanden zonder creditcard. Is het mogelijk om een Amazon cadeau bon te kopen via iDeal en vervolgens die bon te gebruiken voor PrimeVideo? Iemand die er ervaring mee heeft?
Geen idee of dat kan, maar is een prepaid creditcard ter overbrugging niet handiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-08 18:28
Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:56:
[...]

Geen idee of dat kan, maar is een prepaid creditcard ter overbrugging niet handiger?
Of misschien werkt het met N26? Dan heb je gratis een debit creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41

Mr. Freeze

¡GO!

rickbouman schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:56:
[...]

Of misschien werkt het met N26? Dan heb je gratis een debit creditcard.
Die heb ik aangevraagd, op iPad en daarna app Ontkoppelt/verwijderd want ik wil die op telefoon. Op telefoon vraagt die nu om mijn cc nummer maar heb ik dus nog niet. Kaart wordt pas verstuurd als er 10 euro op staat, maar ik heb geen idee meer hoe ik die tien euro nu moet storten.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:08:
[...]

Die heb ik aangevraagd, op iPad en daarna app Ontkoppelt/verwijderd want ik wil die op telefoon. Op telefoon vraagt die nu om mijn cc nummer maar heb ik dus nog niet. Kaart wordt pas verstuurd als er 10 euro op staat, maar ik heb geen idee meer hoe ik die tien euro nu moet storten.
Ben je ervan bewust dat de N26 geen aankoopverzekering heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:24:
Kijktip voor wie hem nog niet gezien heeft op Prime: Ad Astra. Staat er sinds kort op :)

Niet de allerbeste sci-fi maar wel uniek, anders en erg mooi vormgegeven! Critics 84% / Viewers 40% op Rotten Tomatoes, dan weet je al genoeg :P

The Boys seizoen 2 is nog zo'n 3 weekjes wachten trouwens, kijk ik ook erg naar uit!
Kwam erachter dat er maar 3 afleveringen zijn? Was best verbaasd want S1 werd gewoon in zijn geheel gepost. Ook vind ik het slordig dat er nergens staat wanneer de volgende aflevering is. Ik moest erop googelen. (voor de geïnteresseerden: elke vrijdag 1 aflevering en dit 5 keren (zijn 8 afleveringen in totaal)).

Ad astra zag ik voorbij flitsen, zal het op kijklijst zetten, bedankt voor de tip.
Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste