Ik hoor het motortje, maar hij "kreunt" enorm. Hij heeft het dus zwaar. Geen idee hoe ik de boel uit elkaar moet schroeven, dus als je daar nog tips voor hebt ?SpongeRob schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:57:
@Deikke @matroosoft @timovd @Zephyrex Ik had een kleine twee jaar geleden ook problemen met de rechter buitenspiegel.
Horen jullie de motor wel proberen de spiegel te bewegen, of doet het hele motortje het niet meer?
Bij mij werkt het weer prima nadat ik de boel open had geschroefd en ingevet. Het probleem was niet het mechanisme van het motortje zelf, maar de bus waar de spiegel op scharniert was vuil geworden en dat gaf teveel weerstand.
De meest simpele oplossing is deze, wellicht helpt het.FranDaMan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:27:
[...]
Ik hoor het motortje, maar hij "kreunt" enorm. Hij heeft het dus zwaar. Geen idee hoe ik de boel uit elkaar moet schroeven, dus als je daar nog tips voor hebt ?
[ Voor 10% gewijzigd door PeterZ(on) op 04-03-2026 12:34 ]
PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Die had ik al geprobeerd. Ook heb ik al wat WD-40 in de openingen gespoten, maar ook dat doet niets helaasPeterZ(on) schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:33:
[...]
De meest simpele oplossing is deze, wellicht helpt het.
[YouTube: How to fix a non-folding door mirror on a Hyundai Ioniq (& most other vehicles too)]
Had mijn occassion ook, is gewoon gesmeerd door de garage. Wel veel te ruim, want het smeermiddel liep er na buien vanaf op de lak (vermoedelijk). Maar al 2 jaar geen gekreun meer! Als het zo inspuiten niet werkt, dan moet het dus wel kunnen als je ze openschroeft.FranDaMan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:27:
[...]
Ik hoor het motortje, maar hij "kreunt" enorm. Hij heeft het dus zwaar. Geen idee hoe ik de boel uit elkaar moet schroeven, dus als je daar nog tips voor hebt ?
Das jammer, maar i.p.v. WD40 zou je nog iets kunnen proberen wat beter smeert, siliconenolie bijvoorbeeld.FranDaMan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:22:
[...]
Die had ik al geprobeerd. Ook heb ik al wat WD-40 in de openingen gespoten, maar ook dat doet niets helaas
PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Als je het kapje van de buitenspiegel aan de binnenkant van de deur eraf wipt, kun je de spiegel makkelijk losschroeven. Daar zit ook de stekker, dus het deurpaneel kan blijven zitten.FranDaMan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:27:
[...]
Om de spiegel uit elkaar te halen moet je eerst het spiegelglas eruit wippen, dit zit erg vast dus zoek even wat willekeurige filmpjes op hoe je een spiegelglas uit de spiegel kunt wippen.
Dan wijst het zichzelf wel hoe deze verder uit elkaar gehaald moet worden.
Om de kap van de spiegel (die in lakkleur) te verwijderen heb ik deze op het smalste punt doorgeknipt, daar zie je niets van en dat werkt veel makkelijker en je beschadigt de kap dan ook niet.
Markeer vooral goed hoe de bus (die dus ingevet dient te worden) erop zit, anders zit de spiegel verkeerd op de basis en moet je 'm weer uit elkaar trekken (voor de derde keer...
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Laat mijn geheugen mij nu in de steek of is er iets met m'n Ioniq? Als ik parkeer en de auto uitzet ontgrendelen de deuren niet meer automatisch. In het systeem staat de setting op ontgrendelen als de auto in de P komt. Bij uitzetten gaat ie vanzelf in de P. Dan moet die toch ontgrendelen? Of deed ik (en ben ik het per vandaag vergeten) altijd eerst P en dan de auto uitzetten? Brain fart nu.
@sigmundfreund Voor zover ik weet moet je eerst naar P om de deuren te ontgrendelen. Maar je kunt deze instelling ook wijzigen in je dashboard menu naar (pas) bij het uitzetten van de auto.
Ik moet hem hier ook altijd eerst in de P zetten voordat hij alle deuren ontgrendeld. Doe je dat niet kun je als bestuurder wel uitstappen maar de achterbank niet.
De ioniq gaat er hier uit. Laatst wezen kijken bij een Enyaq Coupé. Kinderen worden groter, er moet meer spul mee op vakantie dus tijd voor wat nieuws en groters.
De ioniq gaat er hier uit. Laatst wezen kijken bij een Enyaq Coupé. Kinderen worden groter, er moet meer spul mee op vakantie dus tijd voor wat nieuws en groters.
Specs: Dingen & Spullen. Alsof iemand dat boeit ;-)