Ein-de-lijk heb ik de laagweergave in de auto aanzienlijk weten te verbeteren!

Nu klinkt het ook daadwerkelijk alsof er een subwoofer in de auto zit in plaats van het amechtige getokkel van de subwoofer*.
Lang geleden heb ik de subwoofer aangepast door er loodbitumen tegenaan te plakken aan de binnen- én buitenkant en heb er schaapswol in gestopt in de hoop de subwoofer wat te verbeteren.
Zelfs de externe versterker die ik er tussen heb gezet bracht niet wat ik ervan had gehoopt...
Ik had nadat ik onlangs de luidsprekers in de portieren voor heb vervangen en dat eindelijk wat beter klonk mezelf voorgenomen dat de subwoofer dan ook maar een upgrade diende te krijgen.
Ik had het gevoel dat de behuizing van de subwoofer te klein is, wanneer je muziek luistert met het raam of een deur open is er ineens wel meer bas te horen van de subwoofer. Daarom had ik maar een passief membraan besteld in de hoop dat dat dé oplossing zou zijn.
Eigenlijk paste hij niet helemaal netjes,maar ik had op de gok een 8" exemplaar besteld, omdat je altijd dezelfde diameter membraan moet nemen als de woofer zelf.
De enige plek waar ik het membraan kon monteren was aan de onderkant, dus even met de decoupeerzaag een gat erin gezaagd en de oneffenheden heb ik uiterst professioneel opgelost door wat hightack kit eromheen te blubberen om het luchtdicht te krijgen.
Nadat ik even de boel op een laag volume aan had gezet om te testen hoorde ik gelijk een laagweergave die ik nog nooit had meegemaakt in de Ioniq, ik kreeg er een heuse glimlach van op m'n gezicht!
Morgen kan ik het wat beter testen wanneer de kit is uitgehard, maar het geluid was echt al zóveel beter dat ik zeker weet dat ik het geluid morgen ook weet te waarderen.
*
Ietwat gechargeerd, dat weet ik.