fx500 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:20:
Even nieuwsgierig. Wat is jullie verbruik met deze wat lagere tempraturen en range in je dashboard?
Ik zag vanmorgen bij 100% 176km geschatte range en het verbruik was toch wel even een poosje 20kWh/100km (regen, wind en koud). ik rijdt voornamelijk snelweg kilometers 110km/u op de teller.
Vanmorgen gaf mijn 38kw versie ±254km range bij 100% aan, dat was wel nadat we airco al op 20 hadden ingeschakeld en 1 stoelverwarmer aan. Afgelopen zaterdag heb ik met een volle accu ook ongeveer dat gereden - van huis vertrokken met 100%, hele tijd 100 op de SCC gereden en kwam met 6% SoC aan op de Fastned bij Oosterhout langs de A27 wat volgens google maps ±232km is, met nog zo'n 17km resterend (geschat, want onder de 25km geeft hij geen range meer weer). Turtle mode was net ingeschakeld. Dat was met airco op 19 graden, driver o
nly, stoelverwarming standje 1, buitentemp 4/5 graden, veel regen en muziek standje ±35 volume.
Ik denk dus, op basis hiervan, dat het bereik als het echt berekoud word (onder nul) nog wel terugvalt naar ±200km of iets erboven.
Ga ik ±95 SCC rijden haal ik iets meer, maar heel veel meer dan 20km erbij scheelt dat ook niet.
Op de terugrit heb ik langzamer gereden (enkele posts hierboven beschreven) omdat ik niet nog een keer wilde stoppen om te laden. Ben uiteindelijk van 83% naar 4% ontladen om ±222km te rijden, gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer was daarbij 13.4kwh/100km, wat ik best netjes vind op de snelweg met slecht weer (maar dit is mijn eerste EV dus ik heb weinig referentiemateriaal).