• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:04
Matched: nl
Yaldair schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:14:
Ik rij net een stukje in de Ioniq en wilde even de bandenspanning checken, maar zag dat de TPMS sensoren nog niet uitgelezen konden worden (zeg maar melding dat je wat langer moet blijven rijden).

Nu heb ik de winterbanden er op 1 januari onder gezet en hebben we al redelijk wat km's gereden. Dus, ik had eigenlijk verwacht dat hij de spanning nu wel zou kunnen lezen. In het najaar heb ik wel de 12V batterij vervangen... Moeten de sensoren dan weer opnieuw ingeleerd worden? Van wat ik vind zou dat niet het geval moeten zijn...krijg verder ook geen foutmelding. Vandaar ff een check hier voordat ik de lokale garage bel ;)
Dit : "moet eerst een stukje rijden" is altijd elke rit.
Maar na 15 minuten moet je wel waardes hebben.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• martijnst
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:19
Geen matches
Yaldair schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:14:
Ik rij net een stukje in de Ioniq en wilde even de bandenspanning checken, maar zag dat de TPMS sensoren nog niet uitgelezen konden worden (zeg maar melding dat je wat langer moet blijven rijden).
Maar heb je zojuist nou wat langer gereden? Het gaat erom dat 'ie de eerste paarhonderd meter van de rit die melding laat zien. Dus maakt niet uit hoeveel je totaal hebt gereden met deze banden.

Bij wisselen ging het bij mij meteen goed. Bij oppompen laatst heeft 'ie er wel een aantal langere ritten over gedaan voordat alle banden stabiel gemeten werden.

edit: Oeps, had de post van @BarryH gemist door de paginasplit.

[ Voor 4% gewijzigd door martijnst op 27-01-2026 19:03 ]

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Geen matches
@BarryH +@martijnst OK, dit was een klein stukje. Meestal pakt hij het wel al op dit stukje rijden maar misschien deze keer eens niet. Zal het even in de gaten houden. Triggerde er toevallig deze keer op (omdat ik de spanningen niet heb gecheckt via de auto zelf sinds de 12V-accu wissel).

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:07
Geen matches
Ja mijn ervaring is ook dat hij het na een minuut meestal wel laat zien. Of er echt een andere procedure voor is weet ik niet.
Bij mijn vorige auto (Toyota Auris) moest ik ze bij winter en zomer zelf opnieuw invoeren in de auto via een OBD app. Daar ging dat niet automatisch.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

matroosoft

Lone Christian

Geen matches
assje schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:38:
Op marktplaats staat nu een Ioniq 28kWh uit 2018 met 405.600km op de klok. Staat helaas geen SOH of accurapport bij.

Stel;
405.600km/7 (143Wh/km) = 57.943kWh
57.943kWh/28kWh= 2.069 laadcycli

Ben toch wel benieuwd hoe die batterij er aan toe is :)
Ik zit met mijn 2018 Ioniq op 250k nu. Ter indicatie: realistische winter range is voor mij ca. 130-140km en in de zomer 180-190.
Pagina: 1 ... 199 200 Laatste