Dan heb je de grootste pijnpunten wel gehad. Check nog even de gasveren van de kofferbak, die worden snel zwak. En kijk goed naar welke banden er onder zitten. De Ioniq heeft voorwielaandrijving maar heel weinig gewicht aan de voorzijde dus je hebt relatief weinig grip. Goede banden zijn extra van belang dus en een makkelijkere om wat mee te onderhandelen dan harde euro's (idem voor de gasveren).ErgoStijn schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:25:
Ik ben er inmiddels wel uit dat ik een ioniq wil kopen binnen nu en 6 maanden, gebaseerd op dit topic. Kona ook mooi, maar voor ons als 2e auto wat ‘té’
Ga na aankoop indien nodig, iig direct de reductiebakolie vervangen, en bij proefrit Airco testen / luisteren naar de motoren. Dan heb ik het wel ver gehad, of mis ik dan nog iets?
Voor mij is die lage waarde een voordeel, 2017/2018 ioniqs gaan particulier weg met 150-160k op de teller voor ~7,5k. Mocht je als eigenaar een flut inruilbodkrijgen, mag een berichtje altijd ;-)
Verder even kijken of er een laadkabel en granny charger bij zit en of de 12v accu niet te oud is, altijd handig en wederom een goede om wat mee te onderhandelen.
Goed checken of het origineel Nederlands model is. Zo niet is dat niet erg maar dan is de uitrusting vaak anders dus dat vraagt een extra check.
Als je voor de Premium gaat (wmb de beste keuze) houd er dan rekening mee dat de modellen pas vanaf een paar maanden in 2018 stoelventilatie hebben. Eerdere productiedata hebben dat niet.
Volgens mij hebben we het dan wel gehad alles bij elkaar
/f/image/LgtsGfWmwbWzqmuD6Icm5THI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W28Q755mEK0zqknIxbXz401j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4HDtweI8t0utvRlD0TY8DuGS.jpg?f=fotoalbum_large)