Via deze weg wil ik iedereen waarschuwen voor de nieuwe Shelly Plus switches.
Mocht je ze in gebruik hebben houdt dan (met HA b.v.) heel goed de temperatuur in de gaten!
Zojuist trof ik mijn Shelly die mijn Boiler (3000watt) kan schakelen en meet smeulend aan in de lasdoos.
Gezien een boiler een ohmse last is valt dit ruim binnen de specs die Shelly aangeeft (max 16A).
Ben flink geschrokken en heb de leverancier op de hoogte gesteld gezien dit op zeker een brand had veroorzaakt als ik dit niet tijdig had opgemerkt.
Op dit moment is het enige wat de Shelly deed monitoren, schakelen deed ik (nog) niet. Dit was een work in progress om de boiler alleen te schakelen (via HA) als ik voldoende opbrengst heb van mijn zonnepanelen.
Shelly heeft er ongeveer 2 maanden max tussengezeten.
Foto's spreken voor zich doe er uw voordeel mee en ben vooral voorzichtig !
:strip_exif()/f/image/jb6i4yoQchlktaDv9xjOF3rY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0xLBLEj6DrHy9O4XNRUoKkzS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x7nW9xsj0e7UjGz6kbQJpD2G.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je ze in gebruik hebben houdt dan (met HA b.v.) heel goed de temperatuur in de gaten!
Zojuist trof ik mijn Shelly die mijn Boiler (3000watt) kan schakelen en meet smeulend aan in de lasdoos.
Gezien een boiler een ohmse last is valt dit ruim binnen de specs die Shelly aangeeft (max 16A).
Ben flink geschrokken en heb de leverancier op de hoogte gesteld gezien dit op zeker een brand had veroorzaakt als ik dit niet tijdig had opgemerkt.
Op dit moment is het enige wat de Shelly deed monitoren, schakelen deed ik (nog) niet. Dit was een work in progress om de boiler alleen te schakelen (via HA) als ik voldoende opbrengst heb van mijn zonnepanelen.
Shelly heeft er ongeveer 2 maanden max tussengezeten.
Foto's spreken voor zich doe er uw voordeel mee en ben vooral voorzichtig !
:strip_exif()/f/image/jb6i4yoQchlktaDv9xjOF3rY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0xLBLEj6DrHy9O4XNRUoKkzS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x7nW9xsj0e7UjGz6kbQJpD2G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w8u7aoKc0PNIKVMdvuUxZg12.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door cyclone op 26-04-2023 11:08 ]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...