• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 09:19
JeroenE schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:17:

Gratis is natuurlijk ander verhaal; dat wij dat in Nederland gewend zijn wil niet zeggen dat het in de rest van de EU ook zo is. Maar ik zie het eerder gebeuren dat het in Nederland duurder gaat worden. Bij alle tradtionele banken gaan de kosten ook steeds omhoog en een gratis Nederlandse bankrekening (met alle Nederlandse features als iDeal, iDin etc) is er ook niet meer.
Het is misschien lokaal bepaald wat gratis is. In Nederland heb je geen gratis rekeningen, terwijl dat elders vaak voor 0,- kan (nota bene ING zit bijna overal en kost nergens geld voor een basisrekening). Daar staan dan kennelijk zaken als gratis instant overboekingen tegenover.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:43
Ik heb de Maestro en Mastercard, maar weet niet precies wat het verschil is buiten acceptatie door winkels. Ik woon in Zweden en dit is een bijna complete cashless maatschappij, waarbij ik de huidige banken redelijk prijzig vind voor wat ze doen. Daarom gebruik ik bijna alleen nog maar N26, maar hoorde dus van een collega dat er verschil zou zitten in de opslagkosten, terwijl die er helemaal niet zijn ongeacht kaart.

Zat die collega te lullen of zit er daadwerkelijk een verschil?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16
Orangelights23 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:01:
Ik heb de Maestro en Mastercard, maar weet niet precies wat het verschil is buiten acceptatie door winkels. Ik woon in Zweden en dit is een bijna complete cashless maatschappij, waarbij ik de huidige banken redelijk prijzig vind voor wat ze doen. Daarom gebruik ik bijna alleen nog maar N26, maar hoorde dus van een collega dat er verschil zou zitten in de opslagkosten, terwijl die er helemaal niet zijn ongeacht kaart.

Ik heb ook beide kaarten en paar jaar geleden in Zweden beide gebruikt. De transacties landen uiteindelijk op dezelfde rekening en worden daar omgerekend. voor zover ik weet gebruikt N26 de door Mastercard gepubliceerde wisselkoers.

Mogelijk zijn er nog wel verschillen bij ATM opnames.

Ik neem trouwens aan dat Mastercard overal in Zweden geaccepteerd wordt, aangezien grootbanken daar MasterCard debitkaarten uitgeven.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
@Orangelights23 Het enige verschil wat ik kan bedenken, is de manier van betalen. Je betaalt met een Maestro kaart door te bevestigen met een PIN-code. Met de Mastercard kan je bij online aankopen zonder PIN-code betalen.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@LongBowNL Je kan ook online betalen met Maestro, maar dan moet zowel de kaartleverancier als de winkel het ondersteunen. In Nederland wordt dat door de banken niet ondersteunt voor zover ik weet. Ik heb wel eens online bij een Nederlandse winkel betaald met een Spaanse Maestrokaart. In België zou dit wel gebruikelijk zijn, maar ik koop eigenlijk nooit online in België.

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:23
Orangelights23 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:01:
Voor de merchant zijn de kosten per Maestro-transactie (veel) lager dan voor Visa en/of Mastercard. Dat is het hoofdzakelijke verschil.

Zie bijvoorbeeld hier het verschil tussen 'acceptatie betaalkaarten' en 'acceptatie creditcards'.

• Orangelights23
Dat dacht ik al, geen verschil in opslagkosten dus. Ik gebruik N26 al een jaar of 3 en sinds ik bijna een jaartje in Zweden woon, bijna overal (wordt inderdaad eigenlijk overal geaccepteerd). Bedankt!

• JeroenE
  • Niet online
@Orangelights23 Je hebt bij N26 ook een Mastercard en een Maestrokaart. Die laatste kan je aanvragen als je in bepaalde landen woont, waaronder Nederland. Het is dus niet zo dat N26 betekent dat je met een Mastercard betaald, wat jij wel lijkt te denken. Of begrijp ik je verkeerd?

Er zijn andere banken zijn die wel een verschil hanteren in opslagkosten tussen de ene kaart en de andere. Bijvoorbeeld bij KNAB betaal je 0,5% opslag als je in vreemde valuta betaalt met hun Maestro betaalkaart. Maar als je de Mastercard gebruikt (die wordt verzorgt via ICS) betaal je 2% opslag bij betalingen in vreemde valuta.

• Orangelights23
JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:00:
@Orangelights23 Je hebt bij N26 ook een Mastercard en een Maestrokaart. Die laatste kan je aanvragen als je in bepaalde landen woont, waaronder Nederland. Het is dus niet zo dat N26 betekent dat je met een Mastercard betaald, wat jij wel lijkt te denken. Of begrijp ik je verkeerd?

Er zijn andere banken zijn die wel een verschil hanteren in opslagkosten tussen de ene kaart en de andere. Bijvoorbeeld bij KNAB betaal je 0,5% opslag als je in vreemde valuta betaalt met hun Maestro betaalkaart. Maar als je de Mastercard gebruikt (die wordt verzorgt via ICS) betaal je 2% opslag bij betalingen in vreemde valuta.
Ik heb beide kaarten al drie jaar, mijn vraag ging specifiek over een collega die zei dat er een verschil zou zijn in opslagkosten tussen beide kaarten.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:08
Datisraar schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:23:
[...]

Zodra je een betaald N26 account hebt, is het versturen van een Instant Payment overboeking gratis. Zo niet, dan zoals hierboven aangegeven 0,99€ per keer. Maar naar Rabobank en ING werkt IP vanuit N26 - ongeacht welk soort account je hebt- sowieso nog niet, dat is een jammertje.
Dat verrast mij, ik dacht zodra beide banken IP ondersteunen, de transactie ook als SEPA IP afgehandeld wordt, maar nee dus. Ik heb zelf als NL bank de ABN-AMRO en daar werkt IP wel van/naar de N26 rekening.

Ik vraag me dan af zodra je IP vanaf N26 gebruikt met een gratis rekening, boeken ze dan die €0,99 af als je dan een IP uitvoert naar een ING of Rabo rekening?

• Soundwork
LongBowNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:50:
@Orangelights23 Het enige verschil wat ik kan bedenken, is de manier van betalen. Je betaalt met een Maestro kaart door te bevestigen met een PIN-code. Met de Mastercard kan je bij online aankopen zonder PIN-code betalen.
Dat lijkt mij niet...
Voor zowel een MasterCard debit als Maestro debit wordt gebruik gemaakt van het 16 cijferige kaartnummer, naam, vervaldatum en CVC code. Daarom kunnen de Meastro debit kaarten van de NL banken ook nooit gebruikt worden bij online betalingen, die hebben geen 16 cijferig kaartnummer en CVC code.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05
@Soundwork De Maestro-kaart van Rabobank (en vermoedelijk ook die van de overige Nederlandse banken) heeft wel een 16-cijferig kaartnummer en een CVC-code. Je vindt het alleen niet op de kaart zelf terug. In de app zijn de gegevens wel zichtbaar. Hoe dan ook is online-gebruik van het nummer inderdaad geblokkeerd.

De Maestro-kaart van Openbank is wél geschikt voor online-gebruik (als Maestro als betaalmethode wordt aangeboden). N26 heeft het geblokkeerd en van de Maestro van Revolut zou ik het niet weten.

• Soundwork
NY_Giant schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:27:
@Soundwork De Maestro-kaart van Rabobank (en vermoedelijk ook die van de overige Nederlandse banken) heeft wel een 16-cijferig kaartnummer en een CVC-code. Je vindt het alleen niet op de kaart zelf terug. In de app zijn de gegevens wel zichtbaar. Hoe dan ook is online-gebruik van het nummer inderdaad geblokkeerd.

De Maestro-kaart van Openbank is wél geschikt voor online-gebruik (als Maestro als betaalmethode wordt aangeboden). N26 heeft het geblokkeerd en van de Maestro van Revolut zou ik het niet weten.
N26 heeft ook online geblokkeerd op de Meastro debitcard.
Het N26 helpcentrum / chat geeft N26 als reden dat MasterCard het online betalen via Meastro cards niet ondersteund. Maar die informatie klopt niet. Het wordt wel degelijk ondersteund maar N26 blokkeert het.

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:23
NY_Giant schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:27:

Maestro van Revolut werkt ook prima online. Op een enkele website zoals een online reisbureau kan dat handig zijn omdat je via die betaalmethode minder transactiekosten hoeft te betalen.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-02 15:24
Soundwork schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:48:
[...]

Dat verrast mij, ik dacht zodra beide banken IP ondersteunen, de transactie ook als SEPA IP afgehandeld wordt, maar nee dus. Ik heb zelf als NL bank de ABN-AMRO en daar werkt IP wel van/naar de N26 rekening.

Ik vraag me dan af zodra je IP vanaf N26 gebruikt met een gratis rekening, boeken ze dan die €0,99 af als je dan een IP uitvoert naar een ING of Rabo rekening?
Even andersom: N26 geeft bij een overboeking aan of en zo ja, IP mogelijk is bij de desbetreffende bank waar je naar over wilt boeken. Dus naar ABN is het mogelijk, maar kost bij de gratis account van N26 altijd 0,99€ per keer. Maar naar ING en Rabo kun je bij N26 niet kiezen voor een IP overboeking. Vanaf de betaalde variant N26 Smart e.v is IP overigens onbeperkt gratis naar de deelnemende banken in Europa.

[Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 12-09-2021 17:14]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Vraagje: iemand pasgeleden aangemeld voor N26? Is dat gelukt?

Heb mij weken geleden (27 aug) aangemeld voor N26. App installed (Android).
Proces doorlopen van selfie maken voor identificatie.
Sindsdien blijft het helaas stil?

App (Android/iPhone) blijft na inloggen hangen op: "Verify your identity".

De web-app meldt:
"Let’s move to the N26 app
Log in to your N26 app with your details to complete the sign up
"
Met daaronder een knop om de app-download link op te sturen..

App verwijderen en opnieuw installen was geen oplossing.
Klantenservice is niet te bereiken, chat/telefoon is er niet, op e-mail geen reactie.

Iemand nog een suggestie?

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:35
JaDatIsPeter schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
Vraagje: iemand pasgeleden aangemeld voor N26? Is dat gelukt?
N26 is de laatste tijd in Duitsland in het nieuws gekomen omdat ze onder andere hun cliëntacceptatie niet op orde hadden. Het kan maar zo zijn dat jij er nu last van hebt, dat er tijdelijk geen nieuwe rekeningen worden geaccepteerd. (meer informatie: Google op "N26 Bafin")

Ik ga ervan uit dat je niet een reactie van de N26 zult (kunnen) krijgen wanneer ze wel weer nieuwe klanten accepteren. Tegelijk hoef je je voorlopig ook geen zorgen te maken over de N26, mocht je wel een bankrekening hebben of krijgen, ze vallen onder het Duitse Bankgarantiestelsel, met garantie tot € 100.000.

Wel is het zeer vervelend dat ze niet actief informeren,

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Bijenkorf Card en die gaan stoppen. De kaart gaat naar ICS Mastercard Gold.

Nu heb ik drie opties:

- Blijven en kiezen voor ICS, kosten eerste 3 jaar 20 euro per jaar
- Overstappen naar ING, kosten 18,50 euro per jaar
- Gebruik maken van N26 Mastercard

Bij Bijenkorf Card is het erg prettig, aankopen worden gedaan en de 15e ontvang ik een rekening, dan heb ik nog 3 weken de tijd om te betalen. In de praktijk niet nodig, maar het gaat in elk geval niet direct van een betaalrekening.

Bij ING is dit anders: daar wordt het gewoon de 5e van de maand van de rekening afgeschreven, ook reserveringen of bedragen waarvan ik weet dat ik op een creditering zit te wachten. Vind ik niet zo prettig. Daarvoor is die extra periode van 3 weken zo prettig bij ICS.

Als laatste heb ik N26, maar doe er nog niets mee. Ik kan zelf natuurlijk bijvoorbeeld 500 euro op dat account zetten en daar de Mastercard online gaan gebruiken.

Nu vraag ik mij af wat de haken en ogen zijn bij laatstgenoemde: werkt het goed, net zoals een echte Mastercard, fysiek is in principe niet nodig, maar voor het huren van een auto weer belangrijk, of werkt dit sowieso niet bij een debitcard?

Kortom: hopelijk hebben jullie antwoorden op mijn vragen.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• LongBowNL
@THE_BASE De N26 kaart werkt als een Mastercard. Ik heb er gewoon online aankopen mee kunnen doen. Er wordt inderdaad gezegd dat huurbedrijven niet happig zijn op debit kaarten. Dus daarvoor heb je een creditcard voor nodig.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:07
De kaart van N26 is in mijn ogen geen alternatief voor ICS/ING en ik heb bij alle drie een kaart.

De kaart van N26 biedt geen aankoopbescherming (belangrijkste reden voor mij) en heeft geen ‘krediet’. Dus als er een reservering plaatsvindt, moet er daadwerkelijk dat bedrag op de rekening staan, anders wordt ie geweigerd.

Waar ik de kaart van N26 wel geschikt voor vindt? Kleine aankopen in buitenlandse valuta, want N26 hanteert geen koersopslag, terwijl ICS/ING dat wel doen.

Ik zie de kaart van N26 als een aanvulling op de ING creditcard. Die van de ABN ga ik namelijk opzeggen vanwege andere redenen.

[Voor 30% gewijzigd door GioStyle op 14-09-2021 20:26]

• raven22
  • Laatst online: 06-02 17:12
LongBowNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:06:
@THE_BASE De N26 kaart werkt als een Mastercard. Ik heb er gewoon online aankopen mee kunnen doen. Er wordt inderdaad gezegd dat huurbedrijven niet happig zijn op debit kaarten. Dus daarvoor heb je een creditcard voor nodig.
Als je zorgt dat er voldoende saldo op je rekening staat, gaat het wel goed met de huurbedrijven.

• Jan-Remco
@THE_BASE Ik ben om ongeveer dezelfde reden bij de N26 gekomen, ik zal bij ASN, en die rekende zoveel voor de ICS kaart dat ik daar niet vrolijk van werd. Meer dan ICS zelf.
Ondertussen is mijn N26 rekening niet alleen voor de creditkaart, maar ook voor mijn salaris, maandelijkse afschrijvingen etc de hoofdbankrekening.
En ik heb geen problemen gehad. Creditcard bescherming heb ik tot nu toe nooit nodig gehad, de enige keer dat ik een probleem had had ik gelukkig met paypal betaald (wel gekoppeld aan de N26) en door hun geholpen.
Maar ik reserveer nooit auto's, dus daarvoor verwijs ik je naar @raven22 's antwoord.
Je kunt overigens voor een gratis creditcard ook eens naar de OPENBANK kijken.

• LongBowNL
@Jan-Remco De MasterCard van Openbank is ook gewoon een Debit MasterCard.

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden.

Misschien handiger om bij ICS te blijven en een tweede kaart voor partner aan te vragen. Dan de kosten delen en hebben we voor 12,50 per persoon een gedeelde creditcard.

ING lijkt me onhandig omdat ze gewoon afschrijven en ik dan overzicht kwijt ben. Het is fijner zoals ICS het doet.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 18:35
Ik krijg een foutmelding bij het koppelen van mijn N26 -rekening aan mijn Paypalaccount. Hebben anderen het zelfde probleem?
Edit: ik snap het al er moet een saldo staan hoger dan 1 euro op je paypalaccount om hem te kunnen koppelen.

[Voor 30% gewijzigd door dirk_mec op 26-09-2021 20:42]

• Soundwork
dirk_mec schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:36:
Ik krijg een foutmelding bij het koppelen van mijn N26 -rekening aan mijn Paypalaccount. Hebben anderen het zelfde probleem?
Edit: ik snap het al er moet een saldo staan hoger dan 1 euro op je paypalaccount om hem te kunnen koppelen.
Het is mij nooit gelukt om de N26 rekening aan PayPal account te koppelen.
De MasterCard debit van N26 is nu wel gekoppeld aan PP en dat laat ik maar zo.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-02 14:10
Soundwork schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:59:
[...]

Ik zou heel voorzichtig zijn met PP. Ik heb laatst al mijn bankrekeningen en koppelingen verwijderd van mijn PP. Nu is het uitsluitend opwaarden-only. Laatste jaren is de koperbescherming van PP nogal uitgekleed en gaan genoeg verhalen rond dat er bij fraude/phising niet veel hulp geboden wordt. Houd het bij een creditcard en je reguliere bankrekening.

• Wally2002
TrafalgarLaw schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zou heel voorzichtig zijn met PP. Ik heb laatst al mijn bankrekeningen en koppelingen verwijderd van mijn PP. Nu is het uitsluitend opwaarden-only. Laatste jaren is de koperbescherming van PP nogal uitgekleed en gaan genoeg verhalen rond dat er bij fraude/phising niet veel hulp geboden wordt. Houd het bij een creditcard en je reguliere bankrekening.
Doel je nu op problemen bij PP specifiek gelinkt aan de N26 kaart?

• raven22
  • Laatst online: 06-02 17:12
ik heb er geen probleem mee gehad, maar dat is al een aantal jaren geleden

• dirk_mec
TrafalgarLaw schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:17:
[...]

Interessant. Vroeger was Paypal populair vanwege de kopersbescherming en jij ziet dat dus anders?

• dirk_mec
Soundwork schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:59:
[...]

Had je wel geld op je paypalaccount? Het lijkt mij wel mooi mijn N26-account te koppelen maar wellicht kan het niet.

• Soundwork
dirk_mec schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:53:
[...]

Had je wel geld op je paypalaccount? Het lijkt mij wel mooi mijn N26-account te koppelen maar wellicht kan het niet.
Jazeker, maar PP deed heel vervelend want met de N26 rekening kon er geen test transactie gedaan worden. N26 benaderd en zij zeggen dat het aan PP ligt en PP zegt dat het aan N26 ligt. Iets met kastje en de muur.

• Jan-Remco
ik heb geen probleem gehad met het koppelen van n26 aan paypal. En ook nooit met betalingen via paypal. Wel lastig om paypal te weerhouden alles naar euro's om te rekenen, want ze gebruiken een veel slechtere koers dan n26.
Maar dat is inderdaad enkele jaren geleden.
Mogelijk is het nu lastiger, omdat N26 in Duitsland flink onder de loep wordt genomen. Dan kan ik me voorstellen dat paypal geen zin heeft in schade doordat N26 z'n zaken niet op orde heeft.

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 20:19
Nu is er een actie 50 euro voor een nieuwe account binnenhalen beide krijgen dan 50 euro

• VCDB
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2022
Hoi allen,

Vraagje.. Als het goed is is er gister een terugbetaling gedaan naar mijn N26 rekening. Hoelang duurt dat voor dat dat zichbaar is?

Groetjes,
V

• JeroenE
  • Niet online
@VCDB Dat ligt waarschijnlijk ook aan de methode. Amazon stuurde mij op de 27e een mailtje dat ze geld hadden teruggestort en dat was op de 27e ook bj N26 binnen. Dat was via MasterCard.

Als het via een bankrekening gaat zou ik verwachten dat het net zo lang kan duren als iedere andere overboeking. Dus tussen de 0 en 2 dagen.

• Datisraar
Even een gebruikers ervaring om te delen: Omdat ik naast mij ABN, N26 steeds vaker gebruik ben ik onlangs overgestapt van de gratis account naar N26 Smart voor 4,90€ per maand. Dan zijn de Instant Payment overboekingen naar ABN amro wél gratis inbegrepen in dat pakket. En kun je tenminste ook eens met ze bellen. Ik moest iets uit laten zoeken via de chat, maar wij begrepen elkaar niet. Dan werkt de telefoonlijn toch beter en werd een probleem bij mij op die manier opgelost. Kreeg binnen een paar minuten contact.

• Soundwork
Datisraar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:17:
Even een gebruikers ervaring om te delen: Omdat ik naast mij ABN, N26 steeds vaker gebruik ben ik onlangs overgestapt van de gratis account naar N26 Smart voor 4,90€ per maand. Dan zijn de Instant Payment overboekingen naar ABN amro wél gratis inbegrepen in dat pakket. En kun je tenminste ook eens met ze bellen. Ik moest iets uit laten zoeken via de chat, maar wij begrepen elkaar niet. Dan werkt de telefoonlijn toch beter en werd een probleem bij mij op die manier opgelost. Kreeg binnen een paar minuten contact.
Dat haal je er alleen maar uit als je veel overboekt tussen de rekeningen en vooral vanaf N26 naar de ABN-Amro rekening. Ik vind kleine 5 Euro best duur voor een FinTech bank. De ABN AMRO vraagt voor een "regulier betaalpakket" 1,95 Euro. Daar zit dan weliswaar geen MasterCard debitcard bij maar toch.....

Edit: tarief ABN-Amro basispakket maandtarief gecorrigeerd

[Voor 3% gewijzigd door Soundwork op 05-10-2021 22:52]

• LongBowNL
Bij de Rabobank heb je een rekening inclusief credit card voor €3,35. Tuurlijk heb je dan niet het voordeel van geen valuta opslag.

Ik ben zelf van mening dat het vanaf N26 You nuttig is, maar dan betaal je wel wat meer.

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-01 01:21
Support N26 Maestro betalingen? Zowel met Google Pay als met Apple Pay heb ik problemen met pinnen bij bepaalde plekken. Ook zie ik de Maestro logo niet op kaart, maar wel de Mastercard logo

Ik wil 30 euro pinnen om de 50 euro bonus binnen te halen? Iemand tips?

• Wally2002
KrsOne schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:19:
Support N26 Maestro betalingen? Zowel met Google Pay als met Apple Pay heb ik problemen met pinnen bij bepaalde plekken. Ook zie ik de Maestro logo niet op kaart, maar wel de Mastercard logo

Ja, via de Maestro - pas. Apart aan te vragen.
Wordt overigens niet in Apple Pay ondersteund.

Maestro is wat anders dan MasterCard. Je kaart is MC dus geen maestro.

MasterCard wordt geaccepteerd in veel supermarkten (grote uitzondering is Albert Heijn) en grotere winkelketens.

Maar dit alles is meerdere keren hier langs gekomen in dit topic.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KrsOne schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:19:

Maestrokaart krijg je alleen maar door een paar dagen minimaal 100€ er op te hebben staan.

En pinnen geeft geen bonus ;)
Been there, didn't work :+
Je moet écht een aankoop doen met de minimale waarde van die 30/50€ en de verkoop moet 'final' zijn

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-01 01:21
FreshMaker schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 04:23:
[...]

Maestrokaart krijg je alleen maar door een paar dagen minimaal 100€ er op te hebben staan.

En pinnen geeft geen bonus ;)
Been there, didn't work :+
Je moet écht een aankoop doen met de minimale waarde van die 30/50€ en de verkoop moet 'final' zijn
Hmm, heb al meer dan een week 100 euro op staan maar nog geen Maestro. Moet hem dan misschien apart aanvragen zoals boven aangegeven.

Telt een online aankoop ook en hoelang duurt het voordat de bonus er is? Heb iets via steam gekocht en heb eventueel twee weken om te refunden :+

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:19
KrsOne schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Hmm, heb al meer dan een week 100 euro op staan maar nog geen Maestro. Moet hem dan misschien apart aanvragen zoals boven aangegeven.

Telt een online aankoop ook en hoelang duurt het voordat de bonus er is? Heb iets via steam gekocht en heb eventueel twee weken om te refunden :+
Maestro krijg je niet zomaar thuisgestuurd. Je moet het expliciet aanvragen.

• NY_Giant
@KrsOne Kun je bij het kaartoverzicht in de app niet naar rechts vegen om van kaart te wisselen en daar de Maestro-pas aan te vragen? Zo ging dat bij mij toen, inderdaad met €100+ saldo op de rekening. Maar wellicht dat het tegenwoordig via de klantenservice moet.

• LongBowNL
@KrsOne & @NY_Giant Het kost nu €10 om deze te bestellen zoals ik kan zien. Je gaat naar de N26 app en kiest "Get an additional card". Daarna kies je de optie "Order a new card (€10,00)" en dan zie je meteen de Maestro kaart in beeld.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KrsOne schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Je hebt te maken met een Fintech.
Die hebben vrijwel alles al wel een keer meegemaakt, en niemand geeft 'gratis' geld zomaar weg.
Je bent vrij om te proberen, maar hou e rrekening mee dat zij de sleutel hebben op jouw rekening.
Fraude in de bankwereld is niet zomaar afgedaan ;)

Als jij via Steam een aankoop doet, en een refund, komt dat weer terug op jouw account.
Het is dan voor N26 een kleine moeite om bij zowel jou, als de andere partij de bonus weer terug te trekken. ( en erger je account te blokkeren )

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LongBowNL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:40:
@KrsOne & @NY_Giant Het kost nu €10 om deze te bestellen zoals ik kan zien. Je gaat naar de N26 app en kiest "Get an additional card". Daarna kies je de optie "Order a new card (€10,00)" en dan zie je meteen de Maestro kaart in beeld.
En toch heb ik er nooit voor betaald, ik had paar duizend op N26 gezet ivm naderende vakantie. Enige tijd later kreeg ik een maand gratis Smart aangeboden, en toen kon ik de Maestro kaart gratis aanvragen (op bovenstaande manier) en dat dus gedaan. Zie overigens exact nul voordeel van Smart tov de gratis, maar ach. :)

[Voor 4% gewijzigd door Aikon op 08-10-2021 14:24]

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13
Zijn er hier mensen die een Maestro-card met het design van de Smart-passen hebben? Ik heb nu Smart en dus een chique pas met kleurtje en de doorzichtige rand onderaan, maar ik kan die voor mijn Maestro niet aanvragen, alleen die semi-lelijke doorzichtige pas.

• Datisraar
JSD00 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:02:
Zijn er hier mensen die een Maestro-card met het design van de Smart-passen hebben? Ik heb nu Smart en dus een chique pas met kleurtje en de doorzichtige rand onderaan, maar ik kan die voor mijn Maestro niet aanvragen, alleen die semi-lelijke doorzichtige pas.
Ik ben sinds kort ook overgestapt van N26 standaard naar N26 Smart, je kunt dan bij de MasterCard kiezen uit diverse kleuren (aqua groen bij mij). Zowel bij de gratis, als bij de betalende rekeningen bij de Maestro kaart kun je echter niet kiezen, en behoud je hoe dan ook inderdaad die cheap lijkende doorzichtige pin pas.

[Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 08-10-2021 15:41]

• JSD00
Ik zie dat in Duitsland alle Spaces een eigen IBAN-nummer hebben, een beetje à la bunq. Zou dit ook naar Nederland komen?

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:32
Edit

[Voor 103% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-10-2021 10:32. Reden: Opgelost]

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-01 09:01
JSD00 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:12:
Ik zie dat in Duitsland alle Spaces een eigen IBAN-nummer hebben, een beetje à la bunq. Zou dit ook naar Nederland komen?
Vanaf N26 Smart krijg je een IBAN bij een Space.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

• JSD00
MichielFRL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Vanaf N26 Smart krijg je een IBAN bij een Space.
Dat is vreemd, ik heb Smart maar ik zie geen IBAN's bij mijn Spaces staan.

• Datisraar
JSD00 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Dat is vreemd, ik heb Smart maar ik zie geen IBAN's bij mijn Spaces staan.
Dan zal het een Duitsland dingetje zijn. Ik heb ook Smart, maar zie geen andere DE Ibans bij mijn Spaces.

• dutchnltweaker
Eerst bank overschrijving is gelukt, 12 uur geleden aangevraagd en nu binnen. Niet slecht met de gedachten dat het gisteren weekend was.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:51
N26 krijgt in een nieuwe kapitaalronde een hogere waardering opgekleefd dan haar traditionele land- en sectorgenoot Commerzbank.

Bij de jongste kapitaalverhoging van N26 kleven investeerders een prijskaartje van 7,75 miljard op het Duitse fintechbedrijf.

N26 haalt het extra geld op om zijn groei te financieren. De jonge bank, die zegt 7 miljoen klanten in 25 landen te tellen, wil haar personeelsbestand uitbreiden naar meer dan 1.000 werknemers.

Nu blijkt dat de Duitse financiële waakhond opnieuw op tafel heeft geklopt bij N26. In het persbericht naar aanleiding van de kapitaalverhoging geeft de smartphonebank aan dat ze met de Duitse toezichthouder akkoord is gegaan om een tijdlang maximaal 50.000 tot 70.000 klanten per maand te aanvaarden.

Dat betekent dat de neobank, die tot dusver uitpakte met het feit dat je snel klant kon worden, potentiële nieuwkomers mogelijk op een wachtlijst moet zetten. Voor bestaande klanten heeft het akkoord geen gevolgen, benadrukt N26.
https://www.tijd.be/onder...commerzbank/10339708.html

• dutchnltweaker
Net optijd klant geworden dus :).

Maar ben benieuwd wat deze investering naar toe gaat leiden. In de klantenservice mogen ze echt wel geld steken. Je krijgt in principe best snel iemand te pakken en ook via de mail niet slecht maar kundigheid is weer een ander verhaal.

• dutchnltweaker
@U123456 Wat ik me afvraag, als ik naar de smart tarief ga en daarna nar de gratis tarief. Behoudt ik dan de smart kaart en kan ik er alleen mee doen? of wordt die dan na dat de tarief eindigt geblokkeerd en moet ik alsnog 10 euro betalen voor een N26 standaard kaart?

• Datisraar
dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Net optijd klant geworden dus :).

Maar ben benieuwd wat deze investering naar toe gaat leiden. In de klantenservice mogen ze echt wel geld steken. Je krijgt in principe best snel iemand te pakken en ook via de mail niet slecht maar kundigheid is weer een ander verhaal.
Het lijkt erop dat niet alleen de bereikbaarheid maar het snel oplossen van problemen wel verbeterd is de laatst tijd merk ik. Heb tot nu toe N26 twee keer moeten bellen en ik kreeg sneller iemand aan de lijn dan bij ABN tegenwoordig. En mijn vragen)verzoeken werden snel opgepakt bijvoorbeeld ging over een terug betaling. Toen N26 ooit begon was ik heel sceptisch, maar het is een prima degelijke Duitse bank en werkt wel prettig. Misschien is de app wat minder futuristisch dan de Revolut app (daar is alles in het Nederlands), maar is N26 met Instant Payment en ABN erbij, goeie neo-bank om erbij te hebben.

• Mattie2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-02 21:22
Mastercard gaat Maestro uitfaseren:

https://www.mastercard.co...0-jaar-met-pensioen-gaat/

Hopelijk wordt de N26 Mastercard dan eindelijk overal geaccepteerd.

• NY_Giant
Mattie2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:02:
Mastercard gaat Maestro uitfaseren:

https://www.mastercard.co...0-jaar-met-pensioen-gaat/

Hopelijk wordt de N26 Mastercard dan eindelijk overal geaccepteerd.
Alle Nederlandse banken snel over naar V Pay van Visa. :')

• dutchnltweaker
NY_Giant schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Alle Nederlandse banken snel over naar V Pay van Visa. :')
Wordt V Pay/Visa dan zoveel slechter ondersteund dan Meastro/Mastercard?
Wat ik niet snap is dat we V Pay en Meastro hebben, waarom niet gelijk Visa en Mastercard? veel bredere ondersteuning.

[Voor 18% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-10-2021 18:30]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De wet van de remmende voorsprong. Nederland was er behoorlijk vroeg bij met een goed werkend, relatief goedkoop systeem voor kaartbetalingen, namelijk PIN, een systeem dat door de samenwerkende Nederlandse banken in 1990 is geïntroduceerd. In die tijd bestond e-commerce niet, de euro niet, en waren Eurocheques binnen Europa het internationale betaalmiddel (al sinds 1969!) en betaalden de meeste mensen nog contant of met cheques. In 2004 werd iDEAL toegevoegd voor elektronisch betalen.

In vrijwel alle gevallen zijn deze systemen goedkoper dan de alternatieven van Visa en MasterCard, zonder dat voor de Nederlandse situatie grote nadelen aan zitten.

[Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-10-2021 18:51]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• NY_Giant
Mastercard stopt met Maestro

[Voor 23% gewijzigd door NY_Giant op 20-10-2021 21:09]

• Soundwork
Ik vraag me af of N26 dan ook direct stopt met het uitgeven van de Maestro kaarten en tot hoe lang de bestaande kaarten zullen blijven werken.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:19
Soundwork schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:59:
Ik vraag me af of N26 dan ook direct stopt met het uitgeven van de Maestro kaarten en tot hoe lang de bestaande kaarten zullen blijven werken.
Me dunkt dat ze net zolang zullen werken totdat Maestro niet meer geaccepteerd wordt in winkels of totdat je pasje vervangen moet werken.
Streep door welke eerst komt.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:22
Tartarus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

Me dunkt dat ze net zolang zullen werken totdat Maestro niet meer geaccepteerd wordt in winkels of totdat je pasje vervangen moet werken.
Streep door welke eerst komt.
De NOS heeft het over juli 2023

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-02 12:30

t_captain

Moderator General Chat

Het einde van Maestro wordt hier besproken: Mastercard stopt met Maestro

Voor zover de posts specifiek over de combinatie N26 + Maestro gaan, is het on-topic. Gaat het over Maestro in meer algemene context, andere topic :)

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:02
Ik zie nu dat ik achter de feiten aanliep, was al over bericht 😅

[Voor 85% gewijzigd door balken07 op 21-10-2021 10:46]

• Orangelights23
Weet iemand waar de referral code en bijbehorend overzicht is gebleven? Ik kan het niet meer vinden, terwijl ik onlangs nog wat mensen aangebracht heb. Nu kan ik de status hiervan niet meer vinden. N26 zegt zelf op hun website dat het onder explore moet staan, alleen staat het daar niet.

• Jan-Remco
[quote]Orangelights23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:17:

In de app,
support, App & Features, Friend Referrral:
How to invite friends to join N26?
From 1st october we have started to rework and improve or Friend REferral program. Until these changes have been completed, we have removed this information from the App. Invites and sign-ups before the 1st October will still be paid out as before. We do not have a current time frame on when we will be back to offering sign-up referrals.

[Voor 11% gewijzigd door Jan-Remco op 01-11-2021 13:44]

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:51
Jan-Remco schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:43:
In de app,
support, App & Features, Friend Referrral:
How to invite friends to join N26?
From 1st october we have started to rework and improve or Friend REferral program. Until these changes have been completed, we have removed this information from the App. Invites and sign-ups before the 1st October will still be paid out as before. We do not have a current time frame on when we will be back to offering sign-up referrals.
Voorlopig afgeschaft dus voor nieuwe referrals.

[Voor 8% gewijzigd door U123456 op 01-11-2021 14:12]

• Orangelights23
@Jan-Remco & @U123456 Thanx! Ben dat niet tegengekomen in mijn zoektocht. Goed om te weten!

• dirk_mec
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar als ik het goed begrijp kan je geen IDeal-betaalverzoeken aanmaken via N26, klopt dat? Wat adviseren jullie qua betaalverzoeken anders dan handmatig overmaken of rekeningnummers doorgeven? Bunq.me is niet meer gratis en koppelen aan Paypal lukt bij mij niet.

Anoniem: 981489

dirk_mec schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:17:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar als ik het goed begrijp kan je geen IDeal-betaalverzoeken aanmaken via N26, klopt dat? Wat adviseren jullie qua betaalverzoeken anders dan handmatig overmaken of rekeningnummers doorgeven? Bunq.me is niet meer gratis en koppelen aan Paypal lukt bij mij niet.
N26 ondersteunt ook geen iDeal, als je een betaalverzoek wil sturen dien je het IBAN nummer te delen.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tikkie?

• Jan-Remco
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar als ik het goed begrijp kan je geen IDeal-betaalverzoeken aanmaken via N26, klopt dat?.
Dat klopt helemaal. Met N26 kan je niet betalen via iDeal, en Tikkie, en ook zelf geen Tikkies overmaken. Je zult altijd het bankrekeningnummer moeten vragen of dat van jou doorgeven.
(Je kunt wel zelf met iDeal geld overmaken naar je eigen n26 rekening, maar dat heeft betrekkelijk weinig nut, en kost wat)

Overigens heb ik paypal wel kunnen koppelen, maar kan best zijn dat door de problemen bij N26 dat tijdelijk niet meer mogelijk is. (geen financiële problemen, maar meer dat er scherp op ze gelet wordt ivm slechte controle op nieuwe klanten)

Er is geen alternatief, behalve het aanhouden van een rekening bij de aangesloten banken bij iDeal.

• MichielFRL
Vervangende Maestro en Mastercard ontvangen en deze zouden volgens instructie van N26 ‘geactiveerd’ moeten worden in een ATM.
Een Geldmaat gepakt en de optie “Pincode wijzigen” stond in het scherm. Geprobeerd en daadwerkelijk een andere pincode kunnen kiezen.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

MichielFRL schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:30:
Vervangende Maestro en Mastercard ontvangen en deze zouden volgens instructie van N26 ‘geactiveerd’ moeten worden in een ATM.
Een Geldmaat gepakt en de optie “Pincode wijzigen” stond in het scherm. Geprobeerd en daadwerkelijk een andere pincode kunnen kiezen.
Nu is de vraag zou je er ook op kunnen storten :P

• MichielFRL
Anoniem: 981489 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:46:
[...]

Nu is de vraag zou je er ook op kunnen storten :P
Enige manier om daar achter te komen is proberen.

• kamelotepica
  • Laatst online: 06-02 18:13
Vandaag probeer ik een account aan te maken bij n26 maar krijg de melding:

While N26 is currently not available in your region, you’ll be the first to know about our future updates. We look forward to welcoming you to N26 soon.

Iemand een idee dacht dat het gewoon in Nederland aan te vragen was?

• dutchnltweaker
kamelotepica schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:45:
Vandaag probeer ik een account aan te maken bij n26 maar krijg de melding:

While N26 is currently not available in your region, you’ll be the first to know about our future updates. We look forward to welcoming you to N26 soon.

Iemand een idee dacht dat het gewoon in Nederland aan te vragen was?
Tijdje geleden had @U123456 hier wat over gepost.
U123456 in "Discussie over & Ervaringen met N26"
N26 krijgt in een nieuwe kapitaalronde een hogere waardering opgekleefd dan haar traditionele land- en sectorgenoot Commerzbank.

Bij de jongste kapitaalverhoging van N26 kleven investeerders een prijskaartje van 7,75 miljard op het Duitse fintechbedrijf.

N26 haalt het extra geld op om zijn groei te financieren. De jonge bank, die zegt 7 miljoen klanten in 25 landen te tellen, wil haar personeelsbestand uitbreiden naar meer dan 1.000 werknemers.

Nu blijkt dat de Duitse financiële waakhond opnieuw op tafel heeft geklopt bij N26. In het persbericht naar aanleiding van de kapitaalverhoging geeft de smartphonebank aan dat ze met de Duitse toezichthouder akkoord is gegaan om een tijdlang maximaal 50.000 tot 70.000 klanten per maand te aanvaarden.

Dat betekent dat de neobank, die tot dusver uitpakte met het feit dat je snel klant kon worden, potentiële nieuwkomers mogelijk op een wachtlijst moet zetten. Voor bestaande klanten heeft het akkoord geen gevolgen, benadrukt N26.

Dus dat betekend dat ze maar x aantal klanten per maand mogen aanvaarden voor nu, dus moet je op een wachtlijst helaas.

[Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-11-2021 17:53]

• kamelotepica
dutchnltweaker schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:47:
[...]

Tijdje geleden had @U123456 hier wat over gepost.

[...]

Dus dat betekend dat ze maar x aantal klanten per maand mogen aanvaarden voor nu, dus moet je op een wachtlijst helaas.
Dank, hebben we glad overheen gelezen 8)7

• dutchnltweaker
kamelotepica schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:50:
[...]

Dank, hebben we glad overheen gelezen 8)7
Even getest met een andere email adres en ik krijgt dit:
You’re on the list.

We’re moving fast so we’ll let you know as soon as we’re available in your region.
En daarna de mail:
Thank you for joining the N26 waiting list

Great news—you’re officially on our waiting list!

Kind regards,
Your N26 Team
Dus ja het klopt dat je nu niet zo snel een account kan aanmaken, ik zou me dus gewoon aanmelden voor de wachtlijst en je ziet die mail wel verschijnen wanneer je aan de beurt bent. Ik geloof niet dat het heel erg lang gaat duren.

• kamelotepica
Die 2e heb ik inderdaad ook al gehad. We wachten het gewoon even af.

• robert-630
  • Niet online
Ik lees nu zelfs in een Telegraaf artikel dat er een klantenban is ingesteld. Nu lees ik niet veel de Telegraaf maar meende dat het economisch nieuws daar wel op orde is.

Citaat:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Wally2002
Zowel mijn Mastercard alsook mijn Maestro kaart verlopen binnenkort en kreeg netjes e-mail en berichten in de app daarover. Voor beide een nieuwe aangevraagd en met ongeveer een (ruime) week in huis.

Bevestigen van ontvangst en daarmee activatie van de kaarten gaat (voor zover ik heb kunnen ontdekken) alleen via een banner in het startscherm. Voor beide kaarten had ik een aparte banner, maar je kunt dus nergens daarin het onderscheid zien voor welke kaart het is, anders dan de aanvraagdatum. In mijn geval had ik de mastercard 1 dag eerder aangevraagd, maar 3 dagen later ontvangen. Ik kon dus op basis van de datum de goede activatie starten. De aangevraagde kaarten staan wel tussen je kaartenoverzicht maar daar heb ik geen mogelijkheid ontdekt om de activatie te starten.

Bij zowel de Maestro alsook de Mastercard kreeg ik nieuwe kaartnummers. Dat vraagt dus om e.e.a. in online accounts aan te passen (subscriptions). Geen ramp, maar wel iets om rekening mee te houden.

• robert-630
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:01:
Zowel mijn Mastercard alsook mijn Maestro kaart verlopen binnenkort en kreeg netjes e-mail en berichten in de app daarover. Voor beide een nieuwe aangevraagd en met ongeveer een (ruime) week in huis.

Bevestigen van ontvangst en daarmee activatie van de kaarten gaat (voor zover ik heb kunnen ontdekken) alleen via een banner in het startscherm. Voor beide kaarten had ik een aparte banner, maar je kunt dus nergens daarin het onderscheid zien voor welke kaart het is, anders dan de aanvraagdatum. In mijn geval had ik de mastercard 1 dag eerder aangevraagd, maar 3 dagen later ontvangen. Ik kon dus op basis van de datum de goede activatie starten. De aangevraagde kaarten staan wel tussen je kaartenoverzicht maar daar heb ik geen mogelijkheid ontdekt om de activatie te starten.

Bij zowel de Maestro alsook de Mastercard kreeg ik nieuwe kaartnummers. Dat vraagt dus om e.e.a. in online accounts aan te passen (subscriptions). Geen ramp, maar wel iets om rekening mee te houden.
Wel onhandig allemaal. Ook dat van de nieuwe nummers. Sommige van mijn subscriptions hebben geoblocking ingevoerd en accepteren de kaart niet meer bij een upgrade naar bijv. een familyplan. Ben dan ook het bokje als ik nieuwe kaartnummer(s) krijg als mijn kaarten vervallen. P.s. De geoblocking is niet alleen op IP adres maar ook op land uitgifte kaart.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een groot nadeel aan N26 is dat je bij een automatische incasso die niet kan worden afgeschreven, een mailtje krijgt waarin het bedrag niet staat dat ze van plan zijn af te schrijven maar wat niet lukt.

In de support inbox staat een privébericht waarin wél het bedrag en de afzender staat die het bedrag gaat afboeken.

Dus je weet nooit hoeveel ze gaan afschrijven vanuit die mail. Met veel graven in mijn geheugen vermoedde ik wel dat het een bepaalde rekening kon zijn die eraan zat te komen, maar je zal maar een hoop automatische incasso's via N26 laten lopen. Als er dan niet voldoende geld op staat betaal je elke keer 3 euro boete + rente omdat je rood komt te staan.

Bij PayPal rood staan is ook moeilijker, eerst kon je gewoon niks meer overmaken totdat het verschil was bijgeboekt, nu begint om de dag al iemand je te bellen wanneer je het tegoed gaat aanvullen.

• dutchnltweaker
W00fer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 00:07:
Een groot nadeel aan N26 is dat je bij een automatische incasso die niet kan worden afgeschreven, een mailtje krijgt waarin het bedrag niet staat dat ze van plan zijn af te schrijven maar wat niet lukt.

In de support inbox staat een privébericht waarin wél het bedrag en de afzender staat die het bedrag gaat afboeken.

Dus je weet nooit hoeveel ze gaan afschrijven vanuit die mail. Met veel graven in mijn geheugen vermoedde ik wel dat het een bepaalde rekening kon zijn die eraan zat te komen, maar je zal maar een hoop automatische incasso's via N26 laten lopen. Als er dan niet voldoende geld op staat betaal je elke keer 3 euro boete + rente omdat je rood komt te staan.

Bij PayPal rood staan is ook moeilijker, eerst kon je gewoon niks meer overmaken totdat het verschil was bijgeboekt, nu begint om de dag al iemand je te bellen wanneer je het tegoed gaat aanvullen.
Dat is nieuwe voor mij, bij n26 ga je dus automatisch in het rood als je saldo niet toereikend is? Wat is die rente over die 3 euro? En is dat alleen bij incassos dat je boetes krijgt? Bij Nederlandse bank blijft de incasso staan tot het geld er staat, en dat wordt dan gewoon afgeschreven.

• W00fer
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 00:44:
[...]

Dat is nieuwe voor mij, bij n26 ga je dus automatisch in het rood als je saldo niet toereikend is? Wat is die rente over die 3 euro? En is dat alleen bij incassos dat je boetes krijgt? Bij Nederlandse bank blijft de incasso staan tot het geld er staat, en dat wordt dan gewoon afgeschreven.
https://support.n26.com/e...harged-a-direct-debit-fee

8.6 % rente om rood te staan plus de boete van 3 euro per keer. Ik dacht dus altijd dat het een prepaid kaart was, als er geen poen op stond dan kon het niet afgeschreven worden, simpel. Maar dat is het dus niet (meer).

W00fer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 02:55:
[...]

https://support.n26.com/e...harged-a-direct-debit-fee

8.6 % rente om rood te staan plus de boete van 3 euro per keer. Ik dacht dus altijd dat het een prepaid kaart was, als er geen poen op stond dan kon het niet afgeschreven worden, simpel. Maar dat is het dus niet (meer).
Dit heeft niks met prepaid kaart ye maken maar met incasso’s daar werkt het net wat anders.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En bijna elk bedrijf laat geen privacy-gevoelige zaken meer zien (zoals het bedrag in dit geval) in de mails tegenwoordig, maar verwijst naar de app/website voor details.

• W00fer
  • Niet online
Dat is niet waar, want er zijn er nog genoeg.
Overigens krijg je van dit soort incasso's geen pushmelding vanuit de app.

• Datisraar
Yes, een overboeking van N26 naar Rabo is vanaf heden, over en weer, nu ook via Instant Payment. Top 👍!
(Vanaf N26 is IP gratis als je N26 smart hebt of een hoger betaald abonnement. Bij de gratis N26 variant, kost een IP overboeking 0,99€.).

[Voor 56% gewijzigd door Datisraar op 13-12-2021 19:57]

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:44
Weet iemand of het mogelijk is om de statistics handmatig aan te passen. Ik heb mezelf suf gezocht maar kan het niet vinden.

Bij een tankstation getankt, 150€ gereserveerd, transactie klaar 100€ refund. Allemaal helemaal prima. Maar ik wil graag dat er dan 50€ aan transportkosten worden geboekt. En niet 150€ transportkosten. En 100€ euro aan inkomsten.

Iemand enig idee?

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-11-2022
Iemand ervaring met de wachttijd bij N26? Heb me net ingeschreven en direct daarna bericht ontvangen
"Great news—you’re officially on our waiting list!
While N26 is currently not available in your region, you’ll be the first to know about our future updates. We look forward to welcoming you to N26 soon."

Gaat dit een maand of langer duren? Of ontvangen je over 2 weken een bevestiging dat je bovenaan de lijst staat?

• dutchnltweaker
Database freak schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:35:
Iemand ervaring met de wachttijd bij N26? Heb me net ingeschreven en direct daarna bericht ontvangen
"Great news—you’re officially on our waiting list!
While N26 is currently not available in your region, you’ll be the first to know about our future updates. We look forward to welcoming you to N26 soon."

Gaat dit een maand of langer duren? Of ontvangen je over 2 weken een bevestiging dat je bovenaan de lijst staat?
Hier is al over geschreven :)
dutchnltweaker in "Discussie over & Ervaringen met N26"
dutchnltweaker in "Discussie over & Ervaringen met N26"

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-11-2022
Hier is al over geschreven :)
Wel geschreven maar geen antwoord waarin een periode wordt genoemd.
Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee