Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:29
Klopt het dat je zakelijke rekening niet op bedrijfsnaam / handelsnaam kunt zetten, maar persoonlijk op naam van de eigenaar moet. Ik zoek dan ook een mogelijke workaround tweak :).

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:32
Thralas schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:06:
[...]

Kan iemand met een nieuwe kaart dit nog even bevestigen danwel ontkrachten?

Wel graag icm. deze terminal, bij een aantal andere speelt het probleem niet.

[Afbeelding]
Eh, ik pin heel vaak bij zo'n terminal in de Plus om de hoek. Ook met mijn n26 Maestro.
Ik heb nog nooit een taal hoeven kiezen, waar ik ook ermee heb gepint.
Nu moet ik wel eerlijk zijn, ik gebruik hem vaak contactloos en kan dus niet met zekerheid zeggen hoe het is als je hem er echt instopt.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:04
Kodess schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:06:
Eh, ik pin heel vaak bij zo'n terminal in de Plus om de hoek. Ook met mijn n26 Maestro.
Ik heb nog nooit een taal hoeven kiezen, waar ik ook ermee heb gepint.
Nu moet ik wel eerlijk zijn, ik gebruik hem vaak contactloos en kan dus niet met zekerheid zeggen hoe het is als je hem er echt instopt.
Hoe oud is je kaart? Oud of nieuw design?

Contact of contactless zou niets uit moeten maken, en juist bij contactless is het vervelend.

Zou helemaal mooi zijn als iemand kan bewijzen als het wel gefixed is - want in het verleden riep iemand vaker dat hij het probleem nooit had, terwijl (met uitzondering van hele oude kaarten) ze echt allemaal brak waren. Vervelende blijft dat sommige terminals de fout verhullen door zelf taal te kiezen.

Ziie deze post voor m'n originele uitleg van het probleem en een manier om het ondubbelzinnig te checken met Android

• Kodess
Thralas schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:30:
[...]
Hoe oud is je kaart? Oud of nieuw design?

Ziie deze post voor m'n originele uitleg van het probleem en een manier om het ondubbelzinnig te checken met Android
Ik denk nieuw design? Ik heb gewoon 2 doorzichte kaarten.

De app die je daar noemt is niet meer te vinden in de app store.
Ik heb 3 andere apps geprobeerd maar kan nergens in de teruggegeven data iets van LanguagePreferences terugvinden.

Kodess wijzigde deze reactie 11-11-2018 21:47 (44%)

• Thralas
Kodess schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:41:
Ik denk nieuw design? Ik heb gewoon 2 doorzichte kaarten.
Yes, dat is dan sowieso een nieuwe.
De app die je daar noemt is niet meer te vinden in de app store.
Ik heb 3 andere apps geprobeerd maar kan nergens in de teruggegeven data iets van LanguagePreferences terugvinden.
Ik heb de APK even van m'n oude telefoon gevist: com.samj.CardTest.apk

Awesome dat je 't even wilt checken. Inmiddels genoeg mensen die graag een nieuwe kaart zouden willen hebben als ze het opgelost hebben.

• Kodess
Nou bij mij staat dus bij
Language Preference
6e 6c 67 6e nlen

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10:48

Uffje

THT: Zie signature

@Kodess @Thralas dus dat bevestigd dat de nieuwe kaarten niet meer die waarschuwing geeft? Oftewel tijd om een nieuwe te bestellen? 😜

... na de zomer

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:58
't Is gek, maar mijn kaart die een der eersten was geleverd in NL heeft me altijd automagisch Nederlands getoond.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Uffje

Uffje

Brent schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:41:
't Is gek, maar mijn kaart die een der eersten was geleverd in NL heeft me altijd automagisch Nederlands getoond.
waarschijnlijk worden die in batches gemaakt. Dus ergens tussenin hebben ze die code verprutst.

Ik ben nu aan het praten met de costumerservice, want ik heb geen zin om 6 euro te betalen. Ze hebben echter niet veel behoefte om me een te sturen merk ik. En ze kunnen geen links openen 8)7 Normaal ben ik wel te vreden met de service, maar nu doen ze niet eens de moeite om het te onderzoeken.

... na de zomer

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Uffje schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:52:
[...]

waarschijnlijk worden die in batches gemaakt. Dus ergens tussenin hebben ze die code verprutst.

Ik ben nu aan het praten met de costumerservice, want ik heb geen zin om 6 euro te betalen. Ze hebben echter niet veel behoefte om me een te sturen merk ik. En ze kunnen geen links openen 8)7 Normaal ben ik wel te vreden met de service, maar nu doen ze niet eens de moeite om het te onderzoeken.
Wat je kan doen is een support chat openen en zeggen dat contactloos betalen met je Maestro ineens niet meer functioneert. (chip + pincode werkt wel) Zo kreeg ik gratis een nieuwe Maestro pas

Was trouwens geen smoes, contactloos was bij mij ineens echt kapot.

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Uffje

Uffje

Xabre schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:08:
[...]

Wat je kan doen is een support chat openen en zeggen dat contactloos betalen met je Maestro ineens niet meer functioneert. (chip + pincode werkt wel) Zo kreeg ik gratis een nieuwe Maestro pas

Was trouwens geen smoes, contactloos was bij mij ineens echt kapot.
Volgens mij kunnen ze dat checken, althans ze zei dat ze kon zien dat ik gewoon kon betalen en dat die actief was. Ben even een mailtje aan het sturen anders is dat inderdaad ook nog een oplossing.

... na de zomer

• Xabre
  • Niet online
Dat kunnen ze niet. Ik stond bij de kassa en kon m'n kaart tegen de terminal houden maar er gebeurde niks. Alleen als de kaart enige vorm van communicatie heeft wel maar dat had mijn kaart niet. (nfc antenne defect?)

Xabre wijzigde deze reactie 13-11-2018 11:12 (5%)

• Uffje

Uffje

Xabre schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:11:
Dat kunnen ze niet. Ik stond bij de kassa en kon m'n kaart tegen de terminal houden maar er gebeurde niks. Alleen als de kaart enige vorm van communicatie heeft wel maar dat had mijn kaart niet. (nfc antenne defect?)
Thanks voor de tip, ik kijk even aan hoe mijn mailtje aangenomen wordt anders ga ik die methode doen.

... na de zomer

• Uffje

Uffje

@Xabre Na wat zeuren krijg ik beide kaarten voor 0,- :)

... na de zomer

• Thralas
Kodess schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:35:
Nou bij mij staat dus bij
Language Preference
6e 6c 67 6e nlen
Heel mooi. Lijkt eindelijk opgelost dus.

@Uffje Yep! Ik ga ook even een nieuwe maestro proberen te regelen.
Brent schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:41:
In den beginne hadden ze ook een andere kaartenboer, meen ik.

• Uffje

Uffje

Thralas schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:40:
[...]

Heel mooi. Lijkt eindelijk opgelost dus.

@Uffje Yep! Ik ga ook even een nieuwe maestro proberen te regelen.

[...]

In den beginne hadden ze ook een andere kaartenboer, meen ik.
Succes O-)

... na de zomer

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:49
Is er al een manier om Apple Pay te laten werken met een N26 pas?

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

• Uffje

Uffje

KW25 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:17:
Ik denk dat je zal moeten wachten tot apple pay in Nederland gelanceerd wordt, de kaarten die N26 uitgeeft zijn land gebonden en worden dus niet herkend door apple pay. Ten zij je een adres hebt in Frankrijk, Finland, Italië en binnenkort Duitsland.

... na de zomer

• KW25
Ah dat is het dus, zat al te klooien met regio instellen op de iPhone.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 16:34
Dit probleem speelt al sinds ik N26 gebruik:

Android: scroll door je betaaloverzicht naar beneden, bijvoorbeeld vorige maand, open een betaling, ga terug.

Verwacht: je blijft op de zelfde positie in de lijst.
Werkelijk: je schiet terug helemaal naar boven.

Verschrikkelijk irritant als je dingen wil opzoeken. Telkens terug scrollen.

Ik heb dit reeds 7x gemeld (via support en via email). Altijd zeggen ze dat ze er wat aan gaan doen. Nooit gedaan.

Nu staat er bij de Android update dat ze wonder boven wonder niet alleen het achtergrond plaatje hebben vervangen (zon bertje de enige wijziging die ik zie afgelopen jaren) maar ook het scrollen beter hebben gemaakt. Dacht even dat dit probleem was aangepakt. Mooi niet.

Inmiddels biedt TransferWise zelf (voorheen de partner achter Revolut en N26) ook een app waarmee je een Iban kan krijgen. Geen idee of het vergelijkbaar is. Wel het proberen waard.

• Uffje

Uffje

Jazco2nd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:12:
Dit probleem speelt al sinds ik N26 gebruik:

Android: scroll door je betaaloverzicht naar beneden, bijvoorbeeld vorige maand, open een betaling, ga terug.

Verwacht: je blijft op de zelfde positie in de lijst.
Werkelijk: je schiet terug helemaal naar boven.

Verschrikkelijk irritant als je dingen wil opzoeken. Telkens terug scrollen.

Ik heb dit reeds 7x gemeld (via support en via email). Altijd zeggen ze dat ze er wat aan gaan doen. Nooit gedaan.

Nu staat er bij de Android update dat ze wonder boven wonder niet alleen het achtergrond plaatje hebben vervangen (zon bertje de enige wijziging die ik zie afgelopen jaren) maar ook het scrollen beter hebben gemaakt. Dacht even dat dit probleem was aangepakt. Mooi niet.

Inmiddels biedt TransferWise zelf (voorheen de partner achter Revolut en N26) ook een app waarmee je een Iban kan krijgen. Geen idee of het vergelijkbaar is. Wel het proberen waard.
TransferWise heeft ook een mastercard, alleen geloof ik dat voor betalingen N26 voordeliger is, het mooie aan transferwise is dat je ook rekeningen voor bv Amerikaanse en Australische Dollar de Britse Pound en nog een aantal anderen kan aanmaken.

... na de zomer

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:14
KW25 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:17:
Ja, maar dan moet je wel een nieuwe kaart bestellen.
NL- voor je postcode zetten en - The Netherlands achter je plaatsnaam zetten.
Land aanpassen naar France.

Je ontvangt dan je kaart in NL terwijl die voor het systeem Frans is.

Je kan dan je kaart toevoegen via Apple Pay nadat je de regio van je iPhone tijdelijk op Frankrijk hebt gezet. Naar het toevoegen kan je de regio weer terugzetten.

• TheodoorDG
  • Registratie: november 2011
  • Niet online
Dan heb je wel het risico dat je account geblokkeerd wordt vanwege fraude als ze erachter komen dat je toch niet in Frankrijk woont. En daarnaast ook maar afwachten of de Franse post daadwerkelijk doorstuurt naar Nederland. Lijkt me niet heel verstandig.

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:33
Mijn Mastercard deed het niet bij de Plus vandaag, die gebruiken ook zo'n yomani pinapparaat. Mijn Maestro werd daarentegen wel gewoon geaccepteerd. Andere mensen hier ook?

• Uffje

Uffje

J0kerNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:01:
Mijn Mastercard deed het niet bij de Plus vandaag, die gebruiken ook zo'n yomani pinapparaat. Mijn Maestro werd daarentegen wel gewoon geaccepteerd. Andere mensen hier ook?
In Nederland wordt Mastercard gewoon niet goed genoeg geaccepteerd, daarom ook dat we een van de weinige landen zijn die een Maestro kaart kan aanvragen bij N26.

... na de zomer

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:47
@J0kerNL De Plus zou ze juist wel moeten accepteren. Maar mijn ervaring is dat de Mastercard bij de Plus niet contactloos werkt, alleen met insteken.

AlbertJP wijzigde deze reactie 17-11-2018 20:50 (3%)
Reden: verkeerde persoon getagd

• Uffje

Uffje

AlbertJP schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:40:
@Uffje De Plus zou ze juist wel moeten accepteren. Maar mijn ervaring is dat de Mastercard bij de Plus niet contactloos werkt, alleen met insteken.
Ik betaal zelf nooit met Mastercard in Nederland, omdat het zo wisselvallig is waar die geaccepteerd wordt. Waarom wil je eigenlijk de Mastercard gebruiken in plaats van de Maestro?

... na de zomer

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-10 22:31
TheodoorDG schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:50:
Dan heb je wel het risico dat je account geblokkeerd wordt vanwege fraude als ze erachter komen dat je toch niet in Frankrijk woont. En daarnaast ook maar afwachten of de Franse post daadwerkelijk doorstuurt naar Nederland. Lijkt me niet heel verstandig.
Ik heb zo ook een tijdje met een 'Franse' pas Apple Pay gebruikt. Helaas is de ondersteuning voor MasterCard in Nederland niet erg hoog; ik kon eigenlijk alleen bij McDonald's en de Kiosk op het station met AP betalen. De methode werkt(e) echter wel. Omdat er NL-0000XX als postcode op de envelop staat, wordt de pas niet naar Frankrijk, maar naar Nederland gestuurd. Diezelfde methode kun je ook gebruiken als je een Italiaanse/Spaanse/binnenkort Duitse Apple Pay-enabled Maestro wilt bestellen via bunq. De pas wordt dus niet eerst naar Frankrijk gestuurd, maar komt direct naar Nederland.

Of N26 dat vervolgens als fraude ziet, durf ik niet te zeggen.

• AlbertJP
Uffje schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:50:
[...]

Ik betaal zelf nooit met Mastercard in Nederland, omdat het zo wisselvallig is waar die geaccepteerd wordt. Waarom wil je eigenlijk de Mastercard gebruiken in plaats van de Maestro?
Excuus, ik noemde de verkeerde persoon, het was een reactie op @J0kerNL:
J0kerNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:01:

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:33
AlbertJP schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:50:
[...]

Excuus, ik noemde de verkeerde persoon, het was een reactie op @J0kerNL:

[...]
Geen probleem haha. Ik had toen mijn Maestro nog niet binnen, vandaar dat ik dat vroeg. :)

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:23
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen op N26 App en site?

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:05
Iemt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:34:
Mijn iOS App werkt gewoon ...

• Xabre
  • Niet online
Iemt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:34:
Was net onderhoud. Is alweer voorbij. Werkt hier alweer. (Android)

• Xabre
  • Niet online
Vraagje, ik moet wat geld overmaken naar een Zwitserse rekening. Nu is het de bedoeling dat de kosten voor mij zijn. Zelf dacht ik overmaken via de N26 app in CHF via Transferwise? Ik kan het ook in euro's overmaken maar dan zijn denk ik de kosten voor de ontvangen?

• AlbertJP
Je denkt zo te zien aan SWIFT betalingen waarbij je kunt kiezen voor wie de kosten zijn. Die kun je met N26 (iig tot nu toe) nog niet maken.

Als je euro's overmaakt (via SEPA) weet je niet wat de bank aan de andere kant ervan maakt, bij TransferWise zie je wel precies wat er gebeurt + het is waarschijnlijk voordeliger.

AlbertJP wijzigde deze reactie 21-11-2018 11:22 (9%)

• Mozie
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
Iemand die de SEPA Instant transfer al heeft uitgeprobeerd met bijv. de ABN of ING? Ik zit zelf bij de Rabo die pas in 2019 overgaat op Sepa Instant..

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:17
Mozie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:22:
Iemand die de SEPA Instant transfer al heeft uitgeprobeerd met bijv. de ABN of ING? Ik zit zelf bij de Rabo die pas in 2019 overgaat op Sepa Instant..
Van bunq naar N26 werkte het gisteren en vanochtend nog niet. Ik denk dat het nog niet geactiveerd is. Waarschijnlijk zijn ze nog aan het testen?

oohh wijzigde deze reactie 22-11-2018 20:26 (5%)

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:57
De SEPA instant mogelijkheid ING naar N26 werkt in ieder geval nog niet, net nog getest.

• Brent
Is dat wegens N26 of ING?

[update] Zelf net wat overgemaakt van N26 naar bunq, na een paar minuten nog niets aangekomen.

Brent wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:43 (66%)

• Mozie
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
Aha.. Blijkbaar klopt de overgangsdatum van 20 november dus niet(?)

Ik vond het al vreemd dat N26 de SEPA instant transfer nergens bekendmaakte, hetzij voor marketingdoeleinden (bijv. op Facebook), hetzij FAQ op de website. Het kan idd nog in testfase zijn. De vraag is dan; welk datum moeten we wel geloven?

• Xabre
  • Niet online
AlbertJP schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:22:
Je denkt zo te zien aan SWIFT betalingen waarbij je kunt kiezen voor wie de kosten zijn. Die kun je met N26 (iig tot nu toe) nog niet maken.

Als je euro's overmaakt (via SEPA) weet je niet wat de bank aan de andere kant ervan maakt, bij TransferWise zie je wel precies wat er gebeurt + het is waarschijnlijk voordeliger.
Inderdaad via TransferWise gedaan in de N26 app, je ziet direct wat het je kost en wat de ander in CHF op zijn rekening krijgt. :)

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:52
Weet er iemand hoelang het zou moeten duren om geld over te maken van ASN naar N26? Gisteren geld overgemaakt en zie nog steeds niks verschijnen. Al paar keer gecontroleerd of rekening nummer klopte maar dat is goed.

• KW25
Komt morgen waarschijnlijk, wordt niks verwerkt in het weekend namelijk.

Geldt niet alleen voor N26

KW25 wijzigde deze reactie 25-11-2018 13:27 (17%)

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-10 20:20
La1974 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:39:
[...]

Ja, maar dan moet je wel een nieuwe kaart bestellen.
NL- voor je postcode zetten en - The Netherlands achter je plaatsnaam zetten.
Land aanpassen naar France.

Je ontvangt dan je kaart in NL terwijl die voor het systeem Frans is.

Je kan dan je kaart toevoegen via Apple Pay nadat je de regio van je iPhone tijdelijk op Frankrijk hebt gezet. Naar het toevoegen kan je de regio weer terugzetten.
Als ik dat doe dan zegt het systeem: That looks like an invalid postcode...
Enig idee?

Nissan Leaf 40kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on a Pi

• Brent
Haas_nl schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:07:
Weet er iemand hoelang het zou moeten duren om geld over te maken van ASN naar N26? Gisteren geld overgemaakt en zie nog steeds niks verschijnen. Al paar keer gecontroleerd of rekening nummer klopte maar dat is goed.
Voor het eind van de volgende werkdag, zegt de SEPA wet. Vooralsnog doet N26 geen instant transfers, dus als je de opdracht gisteren hebt overgemaakt moet hij er ergens maandag bijkomen.

Bij wijze van tweede test heb ik vrijdagavond ook iets overgemaakt van bunq naar N26 (om te zien of de instant transfer de andere kant op misschien wel werkt), maar die is er ook nog niet.

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-10 13:06
KW25 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:26:
Komt morgen waarschijnlijk, wordt niks verwerkt in het weekend namelijk.

Geldt niet alleen voor N26
Hier ook vrijdagavond geld geboekt van N26 > MOYO en van ABN > N26. Komt pas maandag.

Laat die SEPA tranfers maar snel actief worden, ik wil graag geld uitgeven in het weekend. :)

edit: hier trouwens een uitleg van NOS over de ECB/TARGET2 en SEPA: Waarom je morgen misschien even op je geld moet wachten.

Odeklontje wijzigde deze reactie 25-11-2018 15:46 (24%)

• Jazco2nd
Odeklontje schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:41:
[...]

Hier ook vrijdagavond geld geboekt van N26 > MOYO en van ABN > N26. Komt pas maandag.

Laat die SEPA tranfers maar snel actief worden, ik wil graag geld uitgeven in het weekend. :)

edit: hier trouwens een uitleg van NOS over de ECB/TARGET2 en SEPA: Waarom je morgen misschien even op je geld moet wachten.
Het is geen verplichting. N26 kennende kan het net zo goed nog een jaar duren.

• Uffje

Uffje

Jazco2nd schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:40:
[...]

N26 kennende? Heb je zo’n slechte ervaring ermee dan? Ik weet dat bepaalde functies niet echt snel in alle landen beschikbaar is, maar apple pay waren ze in Frankrijk toch gewoon vrij snel mee?

... na de zomer

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:17

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

KDL schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:18:
Klopt het dat je zakelijke rekening niet op bedrijfsnaam / handelsnaam kunt zetten, maar persoonlijk op naam van de eigenaar moet. Ik zoek dan ook een mogelijke workaround tweak :).
Heeft iemand hier een antwoord op?

Volg mij op Instagram voor elke dag een sexy tech foto!

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:29
Frozen schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:38:
[...]

Heeft iemand hier een antwoord op?
Ja voorlopig is het bedoeld voor zelfstandigen alleen, daar hebben ze bij gedacht dat dat dan maar altijd op voornaam achternaam moet en niks meer en niks minder, dus bruikbaar met deze beperkingen.

Bedragen onder de 1000 euro boeit ze eigenlijk niet onder welke naam het staat als je iban maar goed is, mocht je hogere bedragen ontvangen (per transactie) dan moet het dus ook op correcte naam anders stuitert de opdracht terug. Dit heb ik via supportchat vernomen.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:23
Zou je N26 als volwaardig bank account kunnen maken?

Zonder iDeal, maar wel alle incasso’s via deze rekening

• Uffje

Uffje

Iemt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:30:
Zou je N26 als volwaardig bank account kunnen maken?

Zonder iDeal, maar wel alle incasso’s via deze rekening
Bij mij komen alle incassos bij N26 en worden goed verwerkt. Ik heb N26 als hoofdbank, omdat ik regelmatig in the een andere munteenheid betaal.

Toevoeging: Ik mis iDeal verder ook niet omdat je bijna overal wel met mastercard of paypal kan betalen.

Uffje wijzigde deze reactie 27-11-2018 15:35 (12%)

... na de zomer

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Apple Pay is in België nu gelanceerd via een bank ik ben benieuwd of N26 nu ook gaat volgen voor zijn Belgische gebruikers.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Xabre
  • Niet online
Thralas schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:06:
[...]

Kan iemand met een nieuwe kaart dit nog even bevestigen danwel ontkrachten?

Wel graag icm. deze terminal, bij een aantal andere speelt het probleem niet.

[Afbeelding]
Met de nieuwe Maestro kaart is dit probleem opgelost. :) (je hoeft geen taal meer te kiezen dus)

Parkeerautomaten met Dip&Go werkt trouwens nog steeds niet. (echt stom staat wel Maestro logo op die automaten maar blijkbaar is Dip&Go weer iets van de NL banken.. max 50 euro zonder pincode)

Xabre wijzigde deze reactie 29-11-2018 16:28 (15%)

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Het aanpassen van een telefoonnummer is goed stuk bij N26. In de app krijg ik een error en de supportchat lukt het ook niet meteen en ze moeten nu op de 2e lijns support wachten. Ik ga een email krijgen als het ze is gelukt.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:50
Ik heb nu een N26 rekening omdat ik overal lees dat Apple Pay er mee zou moeten werken, vandaag pasje binnen gekregen en gekoppeld maar ik zie de optie “Card Settings” niet en kan hem ook niet toevoegen aan de Apple Wallet

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-10 18:04
TerrorSource schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:39:
Ik heb nu een N26 rekening omdat ik overal lees dat Apple Pay er mee zou moeten werken, vandaag pasje binnen gekregen en gekoppeld maar ik zie de optie “Card Settings” niet en kan hem ook niet toevoegen aan de Apple Wallet
Dat heb je dan verkeerd gelezen. Apple Pay wordt niet ondersteund voor Nederlandse klanten van N26.

• AlbertJP
Ik had mij ooit via de Consumentenbond-website aangemeld voor Anderzorg en daarbij de N26 IBAN opgegeven, dat was geen enkel probleem, de premie werd gewoon afgeschreven. De website van Anderzorg zelf vindt het alleen niet zo leuk, kwam ik achter toen ik de betalingstermijn wilde aanpassen.
Een vriendelijke medewerker in de Facebook-chat heeft geregeld dat ik N26 kan blijven gebruiken, en mijn commentaar op de website doorgegeven aan de verantwoordelijke persoon. Zo kan het ook dus :)

AlbertJP wijzigde deze reactie 04-12-2018 21:12 (4%)

• TerrorSource
Tigerblood schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:41:
[...]

Dat heb je dan verkeerd gelezen. Apple Pay wordt niet ondersteund voor Nederlandse klanten van N26.
Ok, dan maar zoeken naar een (goedkope/gratis) bank die Apple Pay wel ondersteund in NL.
Bunq kan wel Apple Pay maar kost 8/9euro per maand en dat is best prijzig.

Tweakers V&A Ads

• Uffje

Uffje

TerrorSource schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:33:
[...]

Ok, dan maar zoeken naar een (goedkope/gratis) bank die Apple Pay wel ondersteund in NL.
Bunq kan wel Apple Pay maar kost 8/9euro per maand en dat is best prijzig.
Volgens mij kan je dan lang zoeken ;)

... na de zomer

• U123456
Ik zat door mijn N26 transacties te scrollen en toen viel mij op dat bij sommige betalingen de naam van de winkel opeens is vervangen door een cijferreeks.

Toen de betalingen nog niet definitief gesetteld waren door Mastercard / Maestro was dit zeker niet zo! Gelukkig hangen de door mij aangebrachte tags nog wel aan de transacties, anders zou het wel heel onoverzichtelijk worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

U123456 wijzigde deze reactie 05-12-2018 14:32 (19%)

• Uffje

Uffje

N26 kan nu ook gebruikt worden voor apple pay in Duitsland, zou 2019 dan het jaar worden waarin Nederland wordt ondersteund?

... na de zomer

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik ben benieuwd :

https://www.macrumors.com...-pay-launches-in-germany/

Ik heb n26 apple pay is in duitsland en belgië, rekening staat op een belgisch adres. Ik hoop dat ik ook apple pay krijg nu.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Uffje

Uffje

Tomsworld schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:05:
Ik ben benieuwd :

https://www.macrumors.com...-pay-launches-in-germany/

Ik heb n26 apple pay is in duitsland en belgië, rekening staat op een belgisch adres. Ik hoop dat ik ook apple pay krijg nu.
Als je op de site van N26 kijkt staat Belgie nog niet bij de ondersteunde landen (Duitsland wel).

... na de zomer

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Support gecontacteerd, geen planning, misschien.

• TerrorSource
Hoe krijgt men (NL met NL-adres) ApplePay via N26 werkend?

Heb regio van mijn iPhone al op Duitsland gezet en gereboot, geen effect.

Tweakers V&A Ads

• Uffje

Uffje

TerrorSource schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:44:
Hoe krijgt men (NL met NL-adres) ApplePay via N26 werkend?

Heb regio van mijn iPhone al op Duitsland gezet en gereboot, geen effect.
Zoals al vaker aangegeven geloof ik: de pasjes zijn gelinked aan een bepaald land waardoor apple Pay in bepaalde landen toegestaan wordt.

... na de zomer

• biggie0344
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-10 17:37
Dit is wat N26 zegt:
At the moment Apple Pay is only available in Germany, France, Spain, Italy, and Ireland.
The roll out of this feature is fully dependent on Apple.
We'll inform our customers as soon as this feature is available.
Dus als je N26 account als adres NL heeft kan je het niet gebruiken.
Je moet echt een DE/FR adres hebben anders werkt het niet ;(

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-10 13:06
Jazco2nd schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:40:
[...]

Vandaag aan het begin van de middag twee transacties: een naar N26 en een naar MOYO.

N26 was er binnen 5 uur en die naar MOYO is er nog niet...

• Jazco2nd
Odeklontje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:08:
[...]

Vandaag aan het begin van de middag twee transacties: een naar N26 en een naar MOYO.

N26 was er binnen 5 uur en die naar MOYO is er nog niet...
Begrijp niet waarom dit nog een onderwerp is. Instant Sepa is geen verplichting, dus hoef je voorlopig ook niet te verwachten van N26.

Enige big change die ik sinds 2015 zie is Apple Pay :+ en dat leek vooral een ding te zijn om de marketing machine te voedden voor hun launch in de VS.

Ik sta als eerste te juichen als Instant Sepa komt maar kan me goed voorstellen dat dat gewoon niet gaat gebeuren.

• Uffje

Uffje

Ik weet niet precies hoe ik een afbeelding toevoeg aan een reactie, maar onder aan mijn transactie staat nu:

"All domestic and international SEPA transfers are completed within one banking day. However, due to the opening times of the participating banks. one banking day may stretch to two working days."

... na de zomer

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07:44
Apple Pay van N26 werkt vlekkeloos. Vandaag eerste betaling gedaan.
2x een notificatie.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• AlbertJP
@Uffje Dat laatste gaat er waarschijnlijk om dat de vakantiedagen in SEPA ook EU-breed zijn vastgelegd, o.a. 1 mei is er een terwijl dat voor ons gewoon een werkdag is.

• Uffje

Uffje

AlbertJP schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:51:
@Uffje Dat laatste gaat er waarschijnlijk om dat de vakantiedagen in SEPA ook EU-breed zijn vastgelegd, o.a. 1 mei is er een terwijl dat voor ons gewoon een werkdag is.
Ah dat is interessant, ik dacht dat het gewoon altijd meteen werd door gestuurd.

... na de zomer

• TerrorSource
MichielFRL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:50:
Apple Pay van N26 werkt vlekkeloos. Vandaag eerste betaling gedaan.
2x een notificatie.
Heb je een Duits adres gebruikt ?

Tweakers V&A Ads

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

TerrorSource schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:08:
[...]

Hier vandaag getest kan de kaart niet toevoegen ( Belgisch adres en in Be is apple pay actief ).

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07:44
TerrorSource schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:08:
[...]

Heb number26 in het begin aangevraagd op een Duits adres en daar ook de MasterCard ontvangen.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• Brent
Brent schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:40:
Is dat wegens N26 of ING?

[update] Zelf net wat overgemaakt van N26 naar bunq, na een paar minuten nog niets aangekomen.
Update 2: de laatste spreadsheet vermeld a.s. 1 april als datum voor N26:

https://www.europeanpayme...ants-sepa-payment-schemes

• Uffje

Uffje

Brent schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:55:
[...]

Laat maar komen, had het vandaag wel kunnen gebruiken. Wilde een ov fiets nemen en moest een abbo via internet op m’n pas laten zetten. Helaas ondersteund NS enkel iDeal.

... na de zomer

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-10 22:31
Brent schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:55:
[...]

In die spreadsheet staat ook dat ING al sinds 2017-11-21 ondersteuning heeft voor instant payments, klopt volgens mij niet helemaal.

• oohh
Sandro! schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:54:
[...]

In die spreadsheet staat ook dat ING al sinds 2017-11-21 ondersteuning heeft voor instant payments, klopt volgens mij niet helemaal.
Waarschijnlijk hebben ze wel al ondersteuning, maar alleen voor een beperkt aantal (test)gebruikers. Of natuurlijk bij de lokale branches (Duitsland, Luxemburg, etc.). Ik dacht dat het begin volgend jaar bij ING bruikbaar zou moeten zijn.

• Brent
ING.lu is zeker niet instant, en zelden zelfs <24u ;_;

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Dennisjehz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Duidelijk, land waar ik geweest ben en vaak naar toe ga is zuid Korea, en gebeurd het dus niet van dubbele afschrijvingen, bedrag wordt ook niet direct incasseert en alleen reseveert van de credit card en moet verwerkt worden maar komt niks dubbel.

Dit heb ik tevens ook als ik via internet bestel in andere valuta bijvoorbeeld aliexpress er staat dan dat blauwe bolletje bij als verwerking maar geen dubbele bedragen.

Vraag me dan echt af hoe systeem in Japan werkt.
Ik ben momenteel in Korea en ik vind de betaling met N26 Mastercard erg veel in Japan lijken, dus ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik straks weer tijdelijk dubbele afschriften zou krijgen. Nu lees ik dus dat dit niet het geval is in Korea. Alle betalingen hebben bij mij iig nog een groen bolletje (gereserveerd).

Ik ga hierna ook nog naar Japan. Ik zag dat er nu in de app een support chat beschikbaar is. Hier heb ik gelijk gebruik van gemaakt en nagevraagd of door de dubbele afschrijvingen rente kan worden berekend als je hierdoor in de min komt. Maar er zullen nooit extra kosten berekend worden heb ik begrepen, omdat dit een debit card betreft (ook wel logisch). In het ergste geval, kan je kaart niet meer gebruiken, als de saldo door de dubbele afschriften laag of in de min staat. Je zal dan moeten wachten tot de correctie heeft plaats gevonden of moeten bijstorten.

Gelukkig weet ik inmiddels dat de saldo dat weergeven wordt in de app, niet altijd de echte saldo is (na een bezoek aan Japan). Anders kan dat even schrikken zijn.

• AlbertJP
Het zou zomaar eens opgelost kunnen zijn bij N26. De reserveringen van $1 die gebruikt worden om kaartnummers te controleren leveren geen blauw bolletje bij de transactie meer op, zag ik gisteren toen ik voor het eerst een betaling via Facebook deed.

• Jazco2nd
xileS schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:39:
[...]
In het ergste geval, kan je kaart niet meer gebruiken, als de saldo door de dubbele afschriften laag of in de min staat. Je zal dan moeten wachten tot de correctie heeft plaats gevonden of moeten bijstorten.
Dit is echt het nadeel van N26. In 2016 veel last van gehad want toen snapte support het ook niet. Als je het weet kan je er rekening mee houden maar indertijd waren heleboel dubbelen (soms 4x dubbel) na 5 weken nog niet gecorrigeerd, ging om ruim €2000. Dan wordt het wel heel vervelend... Want het is jouw geld, waar je dus niet bij kan.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:23:
[...]

Dit is echt het nadeel van N26. In 2016 veel last van gehad want toen snapte support het ook niet. Als je het weet kan je er rekening mee houden maar indertijd waren heleboel dubbelen (soms 4x dubbel) na 5 weken nog niet gecorrigeerd, ging om ruim €2000. Dan wordt het wel heel vervelend... Want het is jouw geld, waar je dus niet bij kan.
Ja, Japan was ook de 1e land waar ik N26 had geprobeerd. Was heel verwarrend voor mij en idd beetje lullig dat je tijdelijk niet bij je eigen geld kan. Gelukkig was de vorige keren de dubbele afschriften pas toen ik al bijna thuis was.

In welk land had jij dit meegemaakt?

Ik zie sinds vandaag de 1e dubbele afschrift voorbij komen (van 2 januari in Japan), ze vallen ook niet snel op ofzo. Het staat gewoon tussen de datum van de 1e afschrift van de "reservering" en komen dus niet bovenaan.

Van de betalingen in Korea heb ik geen dubbele afschriften en alles lijkt al definitief, behalve bij 1 afschrift zie ik nog een bolletje voor als reservering, die moet vergoed worden aangezien de cashiere zei dat deze geannuleerd is. Hopelijk komt dat goed.. Anders heb ik deze voor niks betaald. Ik heb wel het bonnetje van de annulering bewaard.

/edit
Mijn kaart is vandaag in kledingwinkel geweigerd, waar ze wel Mastercard accepteerden vreemd genoeg. Ik heb uiteindelijk maar cash betaald. Ik had rest van de dag geen echte problemen. Alleen 1 restaurant die dacht dat die het niet deed, maar nadat zijn collega iets over een pincode zei en ik die zelf invoerde, deed die het wel gewoon.

Uit nieuwsgierigheid contact opgenomen met N26 via de chat. Hij kon geen geen exacte reden geven waarom mijn kaart geweigerd werd (hij had wel gelijk mijn kaart een reset gegeven), maar gaf na doorvragen wel aan dat een debit Mastercard hetzelfde is als een credit Mastercard qua acceptatie. Klopt dit wel? Hoorde juist dat er verschillen zijn toch? Bv in de vliegtuig als er geen internet verbinding is. Maar ik krijg als antwoord dat die het dan ook moet doen, tenzij aangegeven dat ze geen debet kaarten accepteren.

xileS wijzigde deze reactie 05-01-2019 14:22 (24%)

• oohh
Ik ben wel benieuwd wat de ontvangende partij ziet wanneer je geld in een andere valuta overmaakt met N26 (via Transferwise). Ziet die persoon dan jouw naam + Transferwise bankrekeningnummer? Heeft iemand hier ervaring mee?

• AlbertJP
Transferwise rekent het geld om en gebruikt dan de lokale banksystemen (die meestal niet met IBAN werken) om het naar de ontvanger over te maken vanaf hun eigen rekening in dat land.

Ik kan niet zomaar een screenshot o.i.d. vinden, maar ik denk dat in de omschrijving van de transactie staat van wie het komt.

• degroot
  • Niet online
biggie0344 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:16:
Dit is wat N26 zegt:

[...]

Dus als je N26 account als adres NL heeft kan je het niet gebruiken.
Je moet echt een DE/FR adres hebben anders werkt het niet ;(
Ik zou een ES account kunnen aanvragen. Zou ik dan met het gratis N26 account uit de voeten moeten kunnen met apple pay?

www.degroot-it.nl

• Uffje

Uffje

degroot schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:25:
[...]

Ik zou een ES account kunnen aanvragen. Zou ik dan met het gratis N26 account uit de voeten moeten kunnen met apple pay?
Zeker, volgens mij zou je zelfs een Nederlands account kunnen aanmaken en dan 100 eu er op en Maestro aanvragen en vervolgens adres in Spanje en dan de MasterCard aanvragen.

... na de zomer

• biggie0344
degroot schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:25:
[...]

Yes, maar dan moet je adres natuurlijk spanje zijn.

• VickyNick
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:34
Mijn maestro card werd eerst niet herkend bij betaalterminals in Nederland. Via de chat in de N26 de tip gekregen om de eerste keer geld te pinnen met de pas. Dit dus maar geprobeerd maar had mn pincode niet goed ingesteld. Via de chat weer de pas laten deblokkeren. Goede klantenservice voor een gratis bank. Daarna werkte de maestro kaart perfect. Nu wachten tot Apple Pay in Nederland wordt gelanceerd..

• VickyNick
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:34
biggie0344 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Yes, maar dan moet je adres natuurlijk spanje zijn.
Werkt dat wel? Volgens deze post moet je ook echt uit het land komen waar je de pas aanvraagt.

• biggie0344
VickyNick schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:03:
[...]

Werkt dat wel? Volgens deze post moet je ook echt uit het land komen waar je de pas aanvraagt.
Je moet er alleen wonen. Dus je adres moet een adres zijn uit Spanje. N26 kan tegenwoordig ook om een “proof of address” vragen.

• degroot
  • Niet online
No worries , dat heb ik!

www.degroot-it.nl

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:45
Ik heb enkele weken geleden iets gekocht bij conrad en netjes betaald en geleverd. Echter zie ik later 2 extra regels, eenmaal een extra afschrijving en eenmaal een bijschrijving van hetzelfde bedrag:

DatumBedrag
27-12-2018www.conrad.nl-49,98
02-01-2019www.conrad.nl-49,98
03-01-2019www.conrad.nl49,98

Alleen de eerste regel (van 27-12) klopt. Echter staat daar bij: "Linked transaction: 03.01.2019 49,98"
De transactie van 02-01 staat niets bij
De transactie van 03-01 staat weer: "Linked transaction: 27.12.2018 -49,98"

Netto klopt dit dus wel, echter vraag ik me af of ze nu gewoon 'per ongeluk' dubbel hebben afgeschreven en weer snel bijgeboekt (en aan de verkeerde transactie gekoppeld). Heb dit zelf niet eerder meegemaakt. Herkent iemand hier dit 'probleem'? Is dit erg? Mocht ik hierdoor rood komen te staan is dat natuurlijk niet fijn. Ook als ik boodschappen wil doen en denk dat mijn saldo toereikend is, maar door dit foutje niet meer kan betalen.
Hoor graag van anderen of ze dit ook meegemaakt hebben en of dit dus zeer exceptioneel is, of dat dit vaker kan gebeuren. Zal het ook bij de helpdesk van N26 neerleggen.

• U123456
Het 'dubbel' afboeken en daarna herstellen komt vaker voor bij N26, kijk maar naar eerdere ervaringen.

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:45
U123456 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:04:
Het 'dubbel' afboeken en daarna herstellen komt vaker voor bij N26, kijk maar naar eerdere ervaringen.
Dat heb ik gezien inderdaad, maar dat beperkt zich tot heel specifiek gebruik in Japan. Zie: JeffG in "Discussie over & Ervaringen met N26"
Ik heb dit met een Nederlands bedrijf in Euro's. En het is ook geen reservering, geen 'blauwe bolletjes', gewoon dubbel afgeschreven.

• muusq
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:00
Gezien contant geld storten niet mogelijk is bij N26 in Nederland, vroeg ik me af of het mogelijk is om via de muntgeldstort automaat bij ABN Amro contant (munt)geld op je N26 rekening te storten. (evt. door bij een munt rol automaat briefgeld inwisselen voor muntgeld).

Heeft iemand dat al geprobeerd?

• AlbertJP
De stortingsautomaten van de NL banken kunnen alleen op hun eigen rekeningen storten, niet op die van andere banken. EDIT: ik zie net dat iemand anders de ABN noemt in het Bunq topic, dus blijkbaar kan die meer?

AlbertJP wijzigde deze reactie 15-01-2019 15:02 (29%)

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True