Kleven, tja, zelfs als ik haast heb vind ik toch dat erg a-relaxed om te doen, dus ik doe het niet. Al is het alleen maar omdat de doorsnee eco-leasebak sneller tot stilstand komt dan mijn SUV en ik liever geen schade heb. Daarbij, als ik het zou doen, dan helpt mijn dashcam me ook niet bij een ongeval
Als ik er echt heel graag langs wil, ga ik iets meer links rijden, wel op veilige afstand, vaak wordt de hint dan wel begrepen. Als ik overigens zie dat iemand niet naar rechts kan doe ik dat niet, want het heeft dan geen nut.
Ik heb denk ik maar één keer echt hard en asociaal gereden: toen mijn vrouw ging bevallen. Op een gegeven moment zat ik achter een Audi, maar toen ik daar een stukje achter zat besloot hij ook gas te geven en had ik vrij baan (sterker nog, hij reed vlot bij me weg en ik reed al 160....). Achteraf gezien had ik tijd zat, dus mocht er nog een kindje komen, dan rijd ik gewoon rustig naar huis.
Onderaan de streep: als je echt hard rijdt, kleeft, medeweggebruikers op zij wil duwen, dan kom je wellicht (max) 5 minuten eerder aan op je bestemming. Is dat het waard? Ik zou bijna denken dat je door alle extra stress méér dan 5 minuten van je leven afhaalt.....