Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bumperklevers, wat doen we er mee?

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-10 23:49
Ik verbaas me soms over waarom mensen mij zo vaak bumperkleven, laastst op de snelweg, rij gewoon rechts achter een vrachtwagen lekker rustig, komt er oude vent keihard op me inrijden, laat zich weer terug zakken, komt weer keihard aanrijden... Wat is de bedoeling? Hij kan gewoon inhalen?
Ook op sommige punten waar je niet kan inhalen, daar moet je echt niet de maximumsnelheid rijden, want dan heb je 20 bumperklevers achter je.
Ik snap het gewoon niet.
Misschien een sticker op mijn auto plakken: "If you can read this, you're too fucking close!"
Of met een dashcam ze allemaal filmen en op internet gooien.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Soldaatje schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:28:

Moet je wel de hele tijd achteruit rijden want een cam op je dashboard filmt naar voren. Heb je wel nog meer bumperklevers op de snelweg want ik vermoed dat je dan niet veel harder dan 55km/h rijdt in de R-versnelling ;)

Xbox Live: OctagonQontrol

• melcon
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:07
Je moet niet alles willen verklaren, sommige mensen hebben nou eenmaal een bepaalde rijstijl. Waarom z'n oude vent dat doet mag, zeg het maar. Wat is het verkeersbeeld op het moment dat mensen naar jou idee te weinig afstand houden? Als het heel erg druk is, ja dan krijg je al snel dat mensen toch onderling weinig afstand houden.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Ik verbaas me soms over waarom mensen mij zo vaak bumperkleven, laastst op de snelweg, rij gewoon rechts achter een vrachtwagen lekker rustig, komt er oude vent keihard op me inrijden, laat zich weer terug zakken, komt weer keihard aanrijden... Wat is de bedoeling? Hij kan gewoon inhalen?
Ook op sommige punten waar je niet kan inhalen, daar moet je echt niet de maximumsnelheid rijden, want dan heb je 20 bumperklevers achter je.
Ik snap het gewoon niet.
Misschien een sticker op mijn auto plakken: "If you can read this, you're too fucking close!"
Als ik echt zo'n plakker achter me heb die mijn trekhaak zoekt (zit in mijn kofferbak) en ik zit op een 2-baans weg, ga ik steeds langzamer rijden (niet remmen, gewoon gas loslaten). 2 seconden afstand en als zij zo dicht op mij gaan zitten moet ik er maar voor zorgen dat mijn snelheid zo wordt dat die twee seconde gehaald kan worden op een korter stukje asfalt. Meestal snappen ze het wel als ik van 100/80 (afhankelijk van de weg) teruggezakt ben naar 80/60 en dan weer gas geef.

Ik heb het wel 1 keer gehad met een vrachtwagen die het na 3 keer nog niet begrepen had (waarom een vrachtwagen tegen mijn trekhaak wil rijden snap ik helemaal al niet). Ik ben toen maar eens teruggevallen naar 40 (80km weg), zodat hij een hele set versnellingen terug mocht. Hij heeft daarna niet meer geplakt...

En laat je vooral niet opdrukken, als je een verkeersboete krijgt, mag jij die betalen, en niet die plakkers.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Wat je doet is simpel: zet je ruitenwisservloeistof-sproeiers aan. Op je voorruit, niet je achterruit.

Bij de meeste auto's vliegt dit (deels) over de auto heen en op de achterligger. Is in normale omstandigheden geen punt maar als ze bumperkleven krijgen ze van die druppels op hun ruit de hele tijd.

Zijn ze heel snel weg is mijn ervaring.

Geleerd van een Rijkswaterstaat-medewerker. Works every time.

En als dat niet werkt gewoon je knipperlicht naar rechts, gas loslaten en invoegen achter de vierde vrachtwagen die je rechts voorbij komt.

JCE wijzigde deze reactie 29-11-2016 08:44 (26%)

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:12
Gewoon autonoom rijden verplicht stellen zodra het veiliger is dan zelf rijden (en dat is snel, want zo veilig rijden we niet).
Probleem opgelost :Y)

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-10 11:51

EXX

EXtended eXchange

Vroegâh had ik wel een remedie tegen bumperklevers.

Heb in een grijs verleden een Saab 99 GL (bouwjaar 1976) gereden, die had nog een 2 L motor met carburatie en handchoke. Had je een bumperklever dan gewoon een paar keer flink aan de choke trekken. De motor pruttelde dan even en door de slechte verbranding begon de auto flink te stinken uit de uitlaat. Weg bumperklever.

Een hele tijd later een Toyota Avensis D4D (bouwjaar 2001) gehad. Die liet je bij een bumperklever op zo laag mogelijke toeren draaien, waardoor de turboschoepen in het uitlaattraject vol liepen met roet. Vervolgens even een flinke dot gas geven en voila, een enorme roetwolk uit de uitlaat. Weg bumperklever.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-10 10:50
quote:
JCE schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:43:
Wat je doet is simpel: zet je ruitenwisservloeistof-sproeiers aan. Op je voorruit, niet je achterruit.

Bij de meeste auto's vliegt dit (deels) over de auto heen en op de achterligger. Is in normale omstandigheden geen punt maar als ze bumperkleven krijgen ze van die druppels op hun ruit de hele tijd.

En als dat niet werkt gewoon je knipperlicht naar rechts, gas loslaten en invoegen achter de vierde vrachtwagen die je rechts voorbij komt.
Ga hier 100% mee. Heb dit ook altijd gedaan en werkt 98% van de tijd :)
Soms krijg je weleens een grapjas die je gaat inhalen en hetzelfde gaat doen, maar ach... that's the name of the game :9

• MAX3400

MAX3400

quote:
EXX schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:45:
Vroegâh had ik wel een remedie tegen bumperklevers.
...
Weg bumperklever.
Bekend verhaal; in de Evo VIII twee versnellingen terug en vol gas erop. Even de 3" pijp leegblazen middels een tijdelijke uitstoot van 9000g CO2/m ;)

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:

vind ik altijd grappig als mensen dat doen: heb ik weer mooi een schone ruit :P

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Als ze op mijn achterbumper kleven negeer ik het, makkelijkste oplossing. Op mijn voorbumper kleven vind ik veel vervelender, dan even met grootlicht seinen.

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Leipo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:51:
[...]

Ja dat denken er meer, maar zo werkt het helaas niet :P

• Leipo
  • Niet online
quote:
JCE schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:52:
[...]

Ja dat denken er meer, maar zo werkt het helaas niet :P
toch wel (bij mij dan althans)

tuurlijk geef je wel een signaal af, maar mij heb je daar niet mee
nu bumperkleef ik wel alleen als je onder de vmax rijdt of wanneer je allang naar rechts had gekund om ruimte te maken :)

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:22

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
[...]

Ja, gratis wisservloeistof O+ En met een regensensor hoef ik niet eens zelf de ruitenwissers een slinger te geven om het weg te vegen.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• Leipo
  • Niet online
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:55:
[...]

Ja, gratis wisservloeistof O+ En met een regensensor hoef ik niet eens zelf de ruitenwissers een slinger te geven om het weg te vegen.
idd: en in de slipstream lekker brandstof besparen. win-win :P

• BiLLie-
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:53
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:51:
Als ze op mijn achterbumper kleven negeer ik het, makkelijkste oplossing. Op mijn voorbumper kleven vind ik veel vervelender, dan even met grootlicht seinen.
Dat dus, met xenon helpt dat vaak wel goed :+

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-10 23:49
Het zou op zich wel mooi zijn als er automatisch allemaal lampjes gaan knipperen zodra iemand te dicht bij komt bij een bepaalde snelheid.

• HouseQ
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-10 17:05
quote:
Soldaatje schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:05:
Het zou op zich wel mooi zijn als er automatisch allemaal lampjes gaan knipperen zodra iemand te dicht bij komt bij een bepaalde snelheid.
Die van mij knipperen zeker als iemand te dicht voor me zit!

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ongeacht hoe grappig mensen je oplossing vinden is patsen met Artikel 5-waardige acties niet de bedoeling.

McGryphon wijzigde deze reactie 29-11-2016 11:29 (76%)

Iperf

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
BiLLie- schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:56:
[...]

Bumperklevers die met hun lichten seinen hebben bij mij helemaal pech. Dan heb ik de neiging nog iets langzamer te gaan rijden. Nu rijd ik altijde max snelheid, dus moet je het maar zien dat ik je een boete bespaar...
quote:
[...]

Inderdaad! Gratis en voor niets!
quote:

Werkt niet bij mij. Mijn vloeistof komt niet over mijn dak, maar komt op mijn ruit... En kruipt dan langzaam omhoog.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:48
quote:
BiLLie- schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:56:
[...]

Kleven op de voorbumper?? Dan ben jij dus diegene die op iemands achterbumper aan het kleven is of zie ik dat nu verkeerd??
Overigens is de combinatie xenon & bumperklever een ware hel, zeker op die dikke auto's (xc70, q7...) superkut.
Nu rijd ik zelf ook nog eens in een oud beestje, laag bij de grond, dof geworden voorlichten... Maar 't gebeurt mij regelmatig dat ik meer profijt heb van de xenon verlichting van mijn achterligger dan van mijn eigen verlichting. Een oplossing heb ik nog niet gevonden. Op de rechterbaan schijnen de truckers alle duisternis uit je ziel en midden of links zijn het de xenon-klevers of grootlicht-oma's die hetzelfde proberen.

Ik heb er over zitten denken om een soort van reflectoren op mijn hoedenplank te plaatsen. Als de hele hoedenplank vol zit met rode reflectoren moet dat toch ook vervelend zijn voor een (xenon-)klever lijkt mij?

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
quote:
Tehh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:11:
[...]

Kleven op de voorbumper?? Dan ben jij dus diegene die op iemands achterbumper aan het kleven is of zie ik dat nu verkeerd??
Jooooh. :X :X :X :X
quote:
Overigens is de combinatie xenon & bumperklever een ware hel, zeker op die dikke auto's (xc70, q7...) superkut.
Ga aan de kant dan.

warhamstr wijzigde deze reactie 29-11-2016 09:15 (21%)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:04
quote:
Ik snap het gewoon niet.
HAAAA ik heb zoiets laatst zelf ook gedaan, althans niet extreem kleven.. Maar wel het volgende:
Net nieuwe remmen rondom laten monteren, althans nieuwe klauwen en blokken, die moet je inrijden.
Ik vertrok bij de garage en kwam amper tot stilstand, moest de rem vrijwel volledig intrappen.
Snelste oplossing:
Snelweg op, lekker rechts rijden (zodat andere gewoon voorbij kunnen), gas geven, afremmen, gas geven, afremmen.. Zo werk je je nieuwe remblokken het snelste, beste, veiligste en makkelijkst in (zie internet).
Ja de gene voor me zal wel gedacht hebben; daar heb je weer een malloot in een Audi, nja goed ik wist wel beter. Maar goed ik gaf dan geen gas totdat ik 2 meter achter me voorligger zat, ik hield wel iets meer ruimte.. Toch zal dat voor die gene heel vreemd en opgefokt over kunnen komen (absoluut niet mijn bedoeling, ik dacht aan mijn en andermans veiligheid).

Dit is hetzelfde als mensen die boos worden op andere bestuurders die veel de rem in trappen, ze snappen het niet en vinden het gevaarlijk.
Wat die mensen niet weten is dat je ook automatisch geschakelde auto's hebt (een automaat), ik rij soms in de mini van mijn tante in de zomer (heerlijke cabrio, minicooper S), wel een automaat.. Nou daar rem je gewoon heel veel mee omdat die door blijft duwen.

Als je genoeg ervaringen hebt in het verkeer, en in je eigen auto dan zijn er vaker verklaringen te vinden voor bepaald rijgedrag, heb je die ervaringen niet dan kan je denken: wat een malloot.

Je moet zelf bepaalde dingen meegemaakt hebben, zoals dat van het remmen kon ik me ook aan ergeren dat ik dacht van WTF, waarom trap je nu al op de rem?!?!?! In een automaat is dat gewoon zo, laat je gas los dan tuf je lekker hard door, daarbij kan je niet even op de motor remmen door gas los te laten. Dat doe je met je rempedaal (gevolg: rem lichten).

Uiteraard blijf je genoeg opgefokte bestuurders hebben die niet een bepaald rijgedrag hebben dankzij een goede reden.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 29-11-2016 09:19 (7%)

• Tsurany
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:17:
[...]

Ja de gene voor me zal wel gedacht hebben; daar heb je weer een malloot in een Audi, nja goed ik wist wel beter.
Nee. Je bent een malloot in een Audi. Dit is echt achterlijk gedrag, zeker op de snelweg. Dit heeft niks met het verbeteren van de verkeersveiligheid te maken.

• Trouble
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:52

Trouble

Meisje!

quote:
[...]

Snelweg op, lekker rechts rijden (zodat andere gewoon voorbij kunnen), gas geven, afremmen, gas geven, afremmen..
8)7 Dat doe je niet op een snelweg lijkt me, zoek een B-weg of een landweg op waar het rustig is.

Trouble Brigitte von Tweaker

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Ja hoor, jij gaat zeker ook aan de kant als je 80 rijdt op een 80km weg en er iemand op je bumper zit? Of als je 5 vrachtwagens aan het inhalen bent (met de max snelheid) terwijl er zo'n clown achter je zit die vindt dat maximum snelheden niet voor hem gelden?

• MAX3400

MAX3400

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:21:
[...]

Nee. Je bent een malloot in een Audi. Dit is echt achterlijk gedrag, zeker op de snelweg. Dit heeft niks met het verbeteren van de verkeersveiligheid te maken.
Daarom; een Audi kopen/rijden die nog achterlijker is dan de rest van het (groene) verkeer... Gewoon 450Nm+ op de Quattro en bijna elke bumperklever zoekrijden zodra het kan. Aangepaste automaat eronder met hogere schakelmomenten. APR supercharger upgrade. Milltek open uitlaat eronder. 100-cell katalysator. Gas erop en maniakaal lachen terwijl je die gast achter je steeds kleiner ziet worden! O-)

• warhamstr
quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:23:
[...]

Ja hoor, jij gaat zeker ook aan de kant als je 80 rijdt op een 80km weg en er iemand op je bumper zit? Of als je 5 vrachtwagens aan het inhalen bent (met de max snelheid) terwijl er zo'n clown achter je zit die vindt dat maximum snelheden niet voor hem gelden?
Geen cm. Maar op linksplakken zal je mij niet op betrappen. Op een 80km weg interesseert het me geen zak wat er achter mij gebeurd. Vmax = Vmax.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
warhamstr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:31:
[...]

Geen cm. Maar op linksplakken zal je mij niet op betrappen. Op een 80km weg interesseert het me geen zak wat er achter mij gebeurd. Vmax = Vmax.
Helaas zie je het wel vaak genoeg gebeuren. En zeker als je in een wat kleinere auto zit (in ons geval een MX5) is dat heel vervelend.

• wesleytjuh
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-10 21:18
quote:
[...]

HAAAA ik heb zoiets laatst zelf ook gedaan, althans niet extreem kleven.. Maar wel het volgende:
Net nieuwe remmen rondom laten monteren, althans nieuwe klauwen en blokken, die moet je inrijden.
Ik vertrok bij de garage en kwam amper tot stilstand, moest de rem vrijwel volledig intrappen.
Snelste oplossing:
Snelweg op, lekker rechts rijden (zodat andere gewoon voorbij kunnen), gas geven, afremmen, gas geven, afremmen.. Zo werk je je nieuwe remblokken het snelste, beste, veiligste en makkelijkst in (zie internet).
Ja de gene voor me zal wel gedacht hebben; daar heb je weer een malloot in een Audi, nja goed ik wist wel beter. Maar goed ik gaf dan geen gas totdat ik 2 meter achter me voorligger zat, ik hield wel iets meer ruimte.. Toch zal dat voor die gene heel vreemd en opgefokt over kunnen komen (absoluut niet mijn bedoeling, ik dacht aan mijn en andermans veiligheid).

Dit is hetzelfde als mensen die boos worden op andere bestuurders die veel de rem in trappen, ze snappen het niet en vinden het gevaarlijk.
Wat die mensen niet weten is dat je ook automatisch geschakelde auto's hebt (een automaat), ik rij soms in de mini van mijn tante in de zomer (heerlijke cabrio, minicooper S), wel een automaat.. Nou daar rem je gewoon heel veel mee omdat die door blijft duwen.

Als je genoeg ervaringen hebt in het verkeer, en in je eigen auto dan zijn er vaker verklaringen te vinden voor bepaald rijgedrag, heb je die ervaringen niet dan kan je denken: wat een malloot.

Je moet zelf bepaalde dingen meegemaakt hebben, zoals dat van het remmen kon ik me ook aan ergeren dat ik dacht van WTF, waarom trap je nu al op de rem?!?!?! In een automaat is dat gewoon zo, laat je gas los dan tuf je lekker hard door, daarbij kan je niet even op de motor remmen door gas los te laten. Dat doe je met je rempedaal (gevolg: rem lichten).

Uiteraard blijf je genoeg opgefokte bestuurders hebben die niet een bepaald rijgedrag hebben dankzij een goede reden.
Ja je hebt helemaal gelijk, remmen moet je inrijden. Maar wat gaf je het idee dit op de snelweg te doen 8)7 ? Garage's zitten JUIST vaak op industrieterreinen, juist daar heb je vaak prima de mogelijkheid voor dit soort remtesten, zonder dat iemand daar last van heeft.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Zebby
  • Laatst online: 08:52

Zebby

Gamed

Laat me over het algemeen uitrollen, waardoor ik soms wat dichtbij de auto voor me kom. Als deze weer voldoende ruimte voor zich heeft laat ik dit gaan (voet boven de rem, maar niet erop).

Met gas loslaten/remmen creëer je zelf een gevaarlijke situatie, er zijn immers andere weggebruikers dan alleen jij en je wat drammerige lover. Door ze te irriteren vergroot de kans dat er zich nog drastischere situaties voorkomen, allemaal zodat jij je goed kunt voelen om iemand eens lekker gestraft te hebben.

Beste wat je kunt doen is blijven doorrijden op Vmax, en als de mogelijkheid bestaat verantwoord opzij te gaan dit te doen. Je kan je eraan storen, je kan ook gewoon blijven rijden.

• warhamstr
quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:37:
[...]

Helaas zie je het wel vaak genoeg gebeuren. En zeker als je in een wat kleinere auto zit (in ons geval een MX5) is dat heel vervelend.
Waarom is dat vervelender? :?

Gewoon je ruimte opeisen op de weg. Of je nu op een fiets zit of een 40tonner rijdt.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:32:
Moet je wel de hele tijd achteruit rijden want een cam op je dashboard filmt naar voren. Heb je wel nog meer bumperklevers op de snelweg want ik vermoed dat je dan niet veel harder dan 55km/h rijdt in de R-versnelling ;)
Minimale snelheid op de snelweg is 60... :+
quote:
Mag je mij uitleggen aan wat er 'veilig' is als je bumperkleeft (maximaal 2 meter achter je voorligger rijdt, dat schrijf je immers!), terwijl je nieuwe remblokken en -klauwen hebt en dus amper goed remmen kan (omdat die dus nog even moeten inslijten)? Doe dat voortaan lekker niet meer op de snelweg. Ik rij liever achter iemand die veelvuldig op de rem trapt dan dat ik iemand als jou achter me heb rijden, ook al rij je een Audi. 8)7 Een ding scheelt, mocht je achterop knallen is de rekening voor jou. ;)

Ander dingetje waar ik mij ook lekker aan kan ergeren; mensen die niet de maximaal toegestane snelheid rijden, maar dan niet op de rechter rijstrook rijden. 8)7

CH4OS wijzigde deze reactie 29-11-2016 09:54 (53%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Mensen houden gewoon vaak veel te weinig afstand, als iedereen minimaal 2 seconden aanhoudt (behalve in uitzonderlijke situaties), zouden we van het probleem af zijn. Als je voldoende afstand houdt kan je je zelfs rustig laten rollen als iemand ervoor wat remt, zonder dat je te dichtbij komt

maar goed de afstand achter je heb je niet direct in de hand, als iemand te dicht achter me zit, blijf ik meestal zo rijden als ik doe, als het de spuigaten uitloopt geef ik eventueel gas om weg te komen (tenzij ik dan de snelheidslimiet ver/langdurig moet overschrijden) of ik geef wat minder gas om het passeren te stimuleren.

• Tsurany
  • Niet online
quote:
CH40S schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:42:
[...]
Er is geen minimum snelheid op de snelweg. Wel een minimumconstructiesnelheid van 60. Te langzaam rijden gaat via artiekel 5.

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-10 15:16
quote:
CH40S schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:42:
[...]
Dat is een fabeltje.

Er is een minimale snelheid die het voertuig moet kunnen halen, er staat nergens dat je die ook daadwerkelijk moet rijden. Of het wenselijk is om zo traag te rijden is een ander verhaal.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:16
quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:49:
[...]

Bekend verhaal; in de Evo VIII twee versnellingen terug en vol gas erop. Even de 3" pijp leegblazen middels een tijdelijke uitstoot van 9000g CO2/m ;)
Ah jah, heerlijk was dat, doet me denken aan m'n Subaru tijdperkje

Back the f*ck off, en dat zonder anti-lag (foto van internet) :+

• MAX3400

MAX3400

quote:
FabianGTI schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:57:
[...]

[Back the f*ck off, en dat zonder anti-lag (foto van internet) :+
Laatste jaren alleen maar geupgrade qua hoeveelheid pijpjes...
https://tweakers.net/ext/f/inccFHJJlaL35XrL2K8qfK3N/thumb.jpg
2010
https://tweakers.net/ext/f/PBNRg4SOwexR2YiO0O6eFMdc/thumb.jpg
2013
https://tweakers.net/ext/f/g09VCSTiF8kn5VZl4pvHgt76/thumb.jpg
2016

• waah
  • Laatst online: 10:12
quote:
Dit moet je trouwens niet met dit weer doen kwam ik vanochtend achter :+ Hele voorruit bevroren :X

• FastFred
  • Laatst online: 11:50
Ik kom ze niet vaak tegen, bumperklevers. Bij mijn oude auto liet ik het mistachterlicht een aantal keer aan en uit gaan. Bij mijn nieuwe auto gaat dat niet zonder de mistverlichting voor ook aan te hebben dus laat ik de alarmlichten 1 of 2 keer oplichten, dan snappen ze het vaak direct. Je kunt wel op je rem gaan staan, of gaan zitten sproeien of extra langzaam gaan rijden, maar als je de verkeerde treft kom je 'm bij het volgende stoplicht tegen

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik laat gewoon het gas los tot zo'n 15km langzamer. Vaak snappen ze 'm wel.
If not, then ruitenwisservloeistof van de voorruit. Als dat niet werkt, dan houdt het gewoon op.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11:46

servies

Veni Vidi Servici

quote:
General_Snuss schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:45:
[...]

Dat is een fabeltje.

Er is een minimale snelheid die het voertuig moet kunnen halen, er staat nergens dat je die ook daadwerkelijk moet rijden. Of het wenselijk is om zo traag te rijden is een ander verhaal.
Dat wordt heel simpel een artikel 5 gevalletje...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Omdat als je in een wat lagere auto zit, elke auto ongeveer in je spiegels zit, als hij te dicht op je zit.

En je hebt niets op te eisen. Dat is het hele probleem. Mensen "eisen" een vrije baan. En dan krijg je dus bumperklevers (want die auto voor je moet voor jou aan de kant, want jij eist tenslotte de ruimte).

• begintmeta
  • Niet online
quote:
servies schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:05:
[...]

Dat wordt heel simpel een artikel 5 gevalletje...
Dat ligt er maar net aan natuurlijk, kan ook zijn dat >60km/u een 'artikel-5-gevalletje' is op dat moment.

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 04-10 09:55
Of je die krijgt ligt aan:
quote:
Boete voor gevaarlijk of hinderlijk rijgedrag
U kunt een boete krijgen voor gevaarlijk of hinderlijk rijgedrag. Dit is geregeld in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994.
Je moet je aanpassen aan het overig verkeer, dus ook de snelheid.

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:08
quote:
warhamstr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:42:

Gewoon je ruimte opeisen op de weg. Of je nu op een fiets zit of een 40tonner rijdt.
Als fietser heb ik meerdere keren per week de keuze tussen mijn ruimte op de weg opeisen en overleven. Met die keuze geef ik mijn ruimte dan toch maar op. Fietsers hebben gewoon regelmatig moordaanslagen te verwerken.

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
Ik rijd vaak op een lang stuk drukke 80 weg. (Op de snelweg valt het relatief wel mee, als je een beetje meerijdt met de rest van het verkeer.) Elke keer kijk ik 20 minuten lang via de spiegel in de lampen van zo'n sukkel op een paar meter achter me. Rijden er duidelijk nog 10 auto's die keurig 80 rijden voor me, zitten ze alsnog op je bumper. Vooral 's nachts is het extreem, volgens mij hebben veel lui dit niet eens door maar zijn ze gewoon nachtblind of zo en doen ze het daarom.

Ik kan er zelf niet bij waarom iemand dit rationeel zou doen, zelf al ga je 60 rijden voor me, dan houdt je afstand, geen zin om steeds weer met het gas mee te gaan met mijn voorligger.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Ik verbaas me soms over waarom mensen mij zo vaak bumperkleven, laastst op de snelweg, rij gewoon rechts achter een vrachtwagen lekker rustig, komt er [oude vent keihard op me inrijden, laat zich weer terug zakken, komt weer keihard aanrijden... Wat is de bedoeling? Hij kan gewoon inhalen?
Ik snap het gewoon niet.
Denk niet dat een oude vent dat kan lezen ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Ach ja bumperklevers.
Ik zet gewoon mijn spiegel in de anti-verblindingsstand en rij rustig verder op vMax.
Ik denk dan zo : jouw auto is veel duurder dan mijn 16-jaar oud barrel.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
[...]

Snelste oplossing:

Als je nou nog het zelfbesef had dat je een beetje idioot bezig bent, soit. Maar dat je je gedrag nog vanuit jezelf echt goed vind, vind ik nog schrikbarender.

En zoek een andere garage. 'Inremmen' is normaal, maar als ik nieuwe remklauwen en blokken heb laten monteren kan ik wel enigszins normaal remmen.

• phYzar
  • Laatst online: 11:36
quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:23:
Op een 80 weg rij je netjes 90 :P , niet 80, en wanneer je (vrachtwagens) inhaalt doe je dat met een vlot snelheidsverschil, niet met je focus op vmax.
quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:39:

Ik heb het wel 1 keer gehad met een vrachtwagen die het na 3 keer nog niet begrepen had (waarom een vrachtwagen tegen mijn trekhaak wil rijden snap ik helemaal al niet).
En vrachtwagen is begrenst, die rijdt ~vmax en heeft geen extra puf over voor inhalen. Dat is ook de reden dat aanhangers 90 mogen ipv 80, zodat je niet voor de vrachtwagens blijft hangen. Als een vrachtwagen op een 80 (of hoger) weg zo vlak achter je zit ben je zelf niet lekker bezig...

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:59

Bommes

Capo del formaggio

Genoeg eigen rechtertjes hier.. :N

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• Obelink
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01-2017
Hoe vaak gebeurd het niet dat je op een eenzame donkere weg rijd en vanuit de verte komt een auto alsmaar dichterbij tot die vlak achter je gaat zitten en met zijn koplampen je interieur verlicht? Ik denk dat deze mensen gewoon bang voor eenzaamheid zijn of zo.

Op de autosnelweg ook vaak dat mensen je precies met de lampen lijken te fixeren. Om de een of andere reden willen mensen kennelijk 'aanhaken' bij de voorligger.

Meestal rijd ik gewoon verder op cruise control. Bij een rotonde pak ik dan een paar honderd meter voorsprong. De dwangmatige klever zie je daarna al snel weer dichterbij komen.
Op de autosnelweg soms maar even wat gas erbij of eraf.

Ik doe nou het rolgordijntje voor de achterruit maar omhoog als ik in het donker rijd. Het scheelt tegen het licht van de achterligger.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
phYzar schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:26:
[...]

Op een 80 weg rij je netjes 90 :P , niet 80, en wanneer je (vrachtwagens) inhaalt doe je dat met een vlot snelheidsverschil, niet met je focus op vmax.
Als ik vrachtwagens inhaal, doe ik dat met de maximale snelheid die ik mag rijden. Dus dat is 70/100/120/130 (ik ken weinig 50, 60 en 80 wegen waar je kunt inhalen...).

En dat zijn gecorigeerde snelheden (75/105/130/140 op mijn begrenzer).
quote:
En vrachtwagen is begrenst, die rijdt ~vmax en heeft geen extra puf over voor inhalen. Dat is ook de reden dat aanhangers 90 mogen ipv 80, zodat je niet voor de vrachtwagens blijft hangen. Als een vrachtwagen op een 80 (of hoger) weg zo vlak achter je zit ben je zelf niet lekker bezig...
Ik rijd practisch nooit op een snelweg (we hebben er niet zo heel veel in mijn provincie en die gaat niet langs mijn huis) en heb het dus over een vrachtwagen op een 80km weg die vind dat hij 90 mag, terwijl ik maar 80 mag.

• Ithric
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-10 16:37
quote:
EddoH schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:24:
[...]

Als je nou nog het zelfbesef had dat je een beetje idioot bezig bent, soit. Maar dat je je gedrag nog vanuit jezelf echt goed vind, vind ik nog schrikbarender.

En zoek een andere garage. 'Inremmen' is normaal, maar als ik nieuwe remklauwen en blokken heb laten monteren kan ik wel enigszins normaal remmen.
offtopic:
Recent nog nieuwe blokjes gehad (alleen voor dat wel), maar alleen de eerste paar keer rustig tot stilstand komen van 50 ging iets minder doordat ik weer gevoel in het remmen moest krijgen. (pedaal pakte eerder op dan daarvoor).
Verder kon ik gewoon goed remmen en had ik geen moment het gevoel dat ik amper vertraging had zoals hierboven aangegeven werd, dus mogelijk toch een fout bij montage dan. :+

EDIT:
En al is het wel zo, dan laat een Garage bedrijf je toch niet zomaar wegrijden lijkt mij?
Die hebben toch wel een method om dat op te lossen, rollenbank ofsow?
Remmen is toch wel 1 van de belangrijkste onderdelen van een auto, op de motor na natuurlijk. :+

Ithric wijzigde deze reactie 29-11-2016 10:56 (13%)

iRacing Profiel Racing Lions Discord

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Het zijn waarschijnlijk de mensen die niet natuurkunde op minstens mavo niveau gehaald hebben anders hadden ze wel wat over remwegen geweten.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
DonChaot schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:03:
Het zijn waarschijnlijk de mensen die niet natuurkunde op minstens mavo niveau gehaald hebben anders hadden ze wel wat over remwegen geweten.
Dat krijg je gewoon bij je theorie, en hoort ook bij je praktijk te zitten, zolang jij een rijbewijs heb, hoor je dit al te weten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:16
quote:
DonChaot schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:03:
Wat een denigrerende kut opmerking.....

Even voor je eigen beeld, bumperklevers zijn toch vaak de leaserijders...

• ongewoongewoon
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 19:37
Ik rijdt zo'n 22-23K per jaar en ik heb bijna nooit last van bumperklevers. Ten eerste omdat ik zelf vlot door trap en ten tweede omdat ik actief bezig ben met de verkeersdoorstroming. d.w.z: zelfs als ik boven de Vmax op links rijdt en auto's aan het inhalen ben, zal ik elke mogelijkheid die ik redelijkerwijs kan gebruiken om naar rechts te gaan benutten als mij een auto met een hogere snelheid nadert.

Links plakkers (of middenbaan, die zie je nog veel meer) ervaar ik wel als storend. Zo duf als je van de meest rechter baan 2 banen moet opschuiven om zo'n dombo in te halen rond 11 uur avonds op een snelweg met 3 banen. Toch maar eens zo'n groot licht wig-wag kit inbouwen :P

• Wodanford
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:38
Laatst reed ik samen met een voorligger richting een drempel. We remden allebei af, ik ietsje zachter, zodat ik vlak achter hem/haar zat toen we eenmaal de drempel over waren. Van een 60-weg voor de drempel naar een 30-weg na de drempel. Blijkbaar vond meneer/mevrouw dat ik te dichtop zat, want hij/zij gaf amper gas zodat we allebei 20 reden. Hierdoor kon ik geen afstand nemen zonder te stoppen, en dat deed ik dan ook niet. Uiteindelijk ging mijn voorligger op de rem tot stilstand. Ik wist op dat moment nog niet dat hij/zij geirriteerd was, voor mijn part was er iets aan de hand. Weg kwijt, niet goed geworden, wat dan ook. Dus wilde ik inhalen. Maar toen vond meneer/mevrouw het nodig om de auto dwars over de weg te zetten om mij het inhalen te beletten, en werd het mij pas duidelijk dat hij/zij vond dat ik te dichtop zat. (Wat ik overigens vond meevallen; ik zat echt niet in de kofferbak.)

Bumperkleven is niet goed, ik heb er zelf een hekel aan. Maar een bumperklever/iemand-die-je-vindt-bumperkleven de weg afsnijden of blokkeren is net zo fout. In bovenstaand geval was een inhaalactie prima te doen. Er gold geen inhaalverbod, er was geen overig verkeer. Had hij/zij mij de inhaalactie laten afmaken, dan waren we van elkaar verlost. Maar omdat hij/zij het nodig vond om eigen rechter te spelen, begonnen we elkaar mateloos te irriteren. In het ergste geval kan dat soort situaties leiden tot ruzie.

Duidelijk maken dat je niet gediend bent van iemand die naar jouw mening te dichtop zit, bijvoorbeeld door het gas los te laten, is prima. Doe ik zelf ook. Maar blokkeren of plotselinge acties uitvoeren is misschien nog wel gevaarlijker dan het bumperkleven.

Manjaro

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10-10 13:01

YourMom

I put the p in pool.

Wat ik deed toen ik nog dagelijks de autosnelweg nam tijdens het woon-werk pendelen was bij hardnekkige bumperklevers (want ik begrijp heel goed wat je bedoelt, zelfs bij 130km/u heb je leeghoofden die gaan bumperkleven) gewoon m'n achterste mistlampen aanzetten...

Het is verblindend en het werkt, zeker als ze hoog genoeg zitten, heel goed om hen afstand te laten houden.

Ja, ik geef toe, het kan misschien gevaarlijk zijn om anderen te verblinden maar dan moeten ze maar niet bumperkleven ten eerste en ten tweede is bruusk remmen zoals sommigen doen nog véél gevaarlijker.

En voor diegenen die het niet beseffen dat ze bumperkleven -want zo zijn er ook, m'n vrouw is het beste voorbeeld- is het een goeie manier om hen duidelijk te maken wat ze aan het doen zijn.

Sommigen namen wel heel kinderachtig wraak door dan hun grootlichten aan te zetten en achter me te blijven rijden maar dat moesten zij weten: spiegel wegdraaien en je hebt er geen last meer van.

In het geval dat je op het linker rijvak 100km/u rijdt waar je 120 mag kan ik het nog enigszins begrijpen maar ik reed steeds mooi de maximumsnelheid dus geen haar op m'n hoofd die eraan dacht om voor zulke egotrippers sneller te gaan rijden en dus in overtreding te gaan, ze kunnen passeren wanneer dat kan, wanneer ik terug invoeg naar rechts doen ze wat ze willen.... véééél middenvingers gezien hoor!

Na 13 jaar bijna dagelijks in druk verkeer van Vlaanderen naar Brussel en terug te rijden heb ik aan den lijve ondervonden dat heel véél mensen zich onoverwinnelijk achten eens ze achter een stuur zitten... én dat ze van zichzelf denken de beste chauffeurs te zijn...

Ben maar al te blij dat ik daar niet meer dagelijks mee geconfronteerd word.

• hackerhater
  • Nu online
Ik heb nog altijd liever de bumperklevers dan die idioten die gewoon het stuur naar links gooien zonder in hun spiegels te kijken.
Ow ik moet hier af/ik wil gaan inhalen en dan je bijna rammen.

• erwin26
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:27
Als je op een weg zit waar iemand je niet kan inhalen, gewoon het gas los laten. Lekker langzaam rijden totdat ze stoppen met bumperkleven. Als iemand dat bij mij doet, ga ik lekker in ze'n 1 verder rijden met 10km per uur. Meestal hebben ze haast en nu zijn ze nog stuk trager. Uiteindelijk leren ze het en houden ze afstand. Dan netjes doorrijden.

• warhamstr
quote:
erwin26 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:26:
Als je op een weg zit waar iemand je niet kan inhalen, gewoon het gas los laten. Lekker langzaam rijden totdat ze stoppen met bumperkleven. Als iemand dat bij mij doet, ga ik lekker in ze'n 1 verder rijden met 10km per uur. Meestal hebben ze haast en nu zijn ze nog stuk trager. Uiteindelijk leren ze het en houden ze afstand. Dan netjes doorrijden.
Ok, cool!

• begintmeta
  • Niet online
quote:
Wodanford schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:16:
.... Maar blokkeren of plotselinge acties uitvoeren is misschien nog wel gevaarlijker dan het bumperkleven.
Met dat een rare actie (anders dan bumperkleven, want dat is op zich ook al een vreemde actie) wellicht gevaarlijker zou kunnen zijn kan ik het wel eens zijn, maar als ik je verhaal zo lees, constateer ik dat je alles makkelijk had kunnen voorkomen door gewoon wat beter afstand te houden.

begintmeta wijzigde deze reactie 29-11-2016 11:29 (13%)

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
hackerhater schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:20:
Ik heb nog altijd liever de bumperklevers dan die idioten die gewoon het stuur naar links gooien zonder in hun spiegels te kijken.
Ow ik moet hier af/ik wil gaan inhalen en dan je bijna rammen.
idd, ook dàt heb ik vaak meegemaakt en 2 keer zijn er brokken van gekomen, een keer toen ik met de wagen links inhaalde op de snelweg en een jongedame met een SUV van een duur merk (wil geen merkenbattle starten) plots haar stuur zonder kijken naar links gooide terwijl ik nét naast haar reed en niet meer tijdig kon remmen, en een andere keer toen ik met de fiets rechtdoor reed op het fietspad en iemand zonder te kijken en uiterààrd ook zonder richtingaanwijzers gewoon rechtsaf een straat wou inslaan; toen heb ik veel geluk gehad dat ik het enigszins verwachtte en op het laatste moment kon van m'n fiets springen.

En het toppunt is: in beide gevallen zijn die idioten (sorry maar dat zijn ze gewoon) zo overtuigd van hun grote gelijk dat ze zelfs ruzie maken... maar in beide gevallen hebben ze toch mogen betalen.

• Trouble
  • Registratie: januari 2009

Trouble

Meisje!

Waarom ga je in godsnaam iemand nog verder opnaaien die toch al geïrriteerd is (want volgens mij zijn bumperklevers standaard geïrriteerd), door langzamer te gaan rijden :{ Je bereikt er toch niets mee :?

Trouble Brigitte von Tweaker

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:42
quote:
ongewoongewoon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:15:
Ik rijdt zo'n 22-23K per jaar en ik heb bijna nooit last van bumperklevers. Ten eerste omdat ik zelf vlot door trap en ten tweede omdat ik actief bezig ben met de verkeersdoorstroming. d.w.z: zelfs als ik boven de Vmax op links rijdt en auto's aan het inhalen ben, zal ik elke mogelijkheid die ik redelijkerwijs kan gebruiken om naar rechts te gaan benutten als mij een auto met een hogere snelheid nadert.
Dit...

Ikzelf rijd meestal rond de 120-125 wegens optimaler brandstofverbruik (en rij vrijwel alles met cruisecontrol) en dan is het gewoon de truc dat je goed moet inschatten wanneer je inhaalt en zelf ook netjes naar rechts gaan als de ruimte er is..
en altijd erop letten dat als een auto duidelijk met hogere snelheid aankomt, hem gewoon netjes de ruimte geven en des te eerder is hij ook verder en kun je zelf ook door.

Ik vind het verder nutteloos mezelf te gaan ergeren aan gedrag van andere rijders, uiteindelijk zitten we gewoon in dezelfde stroom en is het zaak dat iedereen gewoon wil en moet kunnen doorrijden in zijn eigen tempo en dat is best mogelijk.

Als ik me dan ga ergeren is een bepaald type rijder mn meest 'geliefde' object-van-ergernis en dat zijn rijders die een grote wisseling in snelheden hebben... de personen die je, terwijl je zel een vast tempo aanhoud, je eerst inhaalt en als ze merken dat ze achter je zitten opeens gas gaan geven en je weer inhalen, en denken dat dat een 'spelletje' is, terwijl je zelf vaak gewoon exact hetzelfde tempo blijft rijden... maar zoals gezegd, echt ergeren eraan ga ik niet doen

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• hackerhater
  • Nu online
Ik had het vanmorgen nog.
Een domme muts was blijkbaar verkeerd gereden en wilde keren op de kruising na de afslag. Alleen reed ik dus links van haar en had ik haar bijna in mijn flank.
Gelukkig reed ik nog niet vMax..............

Al had ik zelf ook fout gemaakt. Politie-auto met zwaailichten achter me, ik wil naar rechts, check spiegels (rot zon), niks. Knipperlicht aan, dubbelcheck, shit busje, direct terug en wachten tot ik die gepasseerd ben.

[update]
Alleen raar dat dat busje niet op zijn claxon ramde gezien ik hem duidelijk niet gezien had
[/update]

hackerhater wijzigde deze reactie 29-11-2016 11:39 (11%)

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
erwin26 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:26:
op binnenwegjes misschien maar op de autosnelweg moet je niet met 10km/u gaan rijden, dan valt serieus te betwisten wie het grootste gevaar is, de bumperklever of de 'gebumperkleefde' :)

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:56
Ik heb vaak dat als we naar huis terug rijden na t boodschappen doen, dat er op een 50 weg er vrijwel altijd wel iemand zit te kleven, omdat hij/zij waarschijnlijk een stukje harder wil rijden (ook al rij ik vaak 55-60!), op zulke momenten ga ik gewoon lekker max 50 rijden en dan houden ze vaak daarna ook wel weer afstand.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10-10 23:11
Grootste ergernis is voor mij niet bumperkleven. Die persoon achter mij mag er best achter blijven rijden en zo snel het irritant word even van het gas zodat hij/zij inhaalt.

Waar ik me wel gigantisch aan kan ergeren is het niet kunnen inschatten wat de gevolgen zijn van je actie.
Ik denk hierbij voornamelijk aan de auto's die met 90-100km/h ineens naar de linkerbaan gaan om die ene vrachtwagen in te halen terwijl dat al die tijd al kon als je versnelde naar 120-130km/h. Maar nu moet ik weer helemaal remmen en weer optrekken. En dit gebeurd niet enkel een keer maar verschrikkelijk vaak.

• hackerhater
  • Nu online
Hier in Den Bosch heb je ook zo'n weg. Bochtig, onoverzichtelijk langs een woonwijk en passeert een basisschool!
En nog heb je genoeg mensen die daar harder dan 50 willen rijden. Ik snap die mensen niet.

• Bushie
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
quote:
Snel op zoek naar een andere garage dan, wat een bullshit.

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14-10 21:57
een Handrem wil nog wel eens helpen bij die assholes :D
Nu zonder grap, gewoon negeren .
Rij op je eigen tempo door en wind je niet op.
Totaal nutteloos als je je daar aan gaat ergeren

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
Trouble schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:35:
Waarom ga je in godsnaam iemand nog verder opnaaien die toch al geïrriteerd is (want volgens mij zijn bumperklevers standaard geïrriteerd), door langzamer te gaan rijden :{ Je bereikt er toch niets mee :?
Daar bereik je inderdaad niks mee... en in de meeste gevallen probeer je best de minst gevaarlijke keuze te maken en hen te laten doorrijden.... maar mensen zijn mensen en niet altijd even rustig/stressloos/rationeel/...

Met bumperkleven zal ik niet afremmen omdat het idd pokkegevaarlijk is, zeker als je dat bruusk doet... maar ik betrap mezelf er wel op dat ik m'n voorrang van rechts soms toch heel ostentatief neem... als ik alleen in de wagen zit weliswaar...

Ook dat is zoiets... het is een zware overtreding... maar niemand blijkt het zich te herinneren van toen ze hun rijbewijs haalden... |:(

En ik weet héél goed dat de veiligste en meest rationele keuze is: gewoon wachten, ook al heb je voorrang.
Ik heb dat trouwens óók aan den lijve ondervonden want in 2010 had ik een zwaar ongeval in m'n recht in een voorrangssituatie en m'n wagen was total loss... en de 2800 euro die je voor je wrak krijgt, daarmee koop je geen nieuwe...

...maar toch zijn er van die momenten dat ik denk: "jij gaat nu eens flink in de remmen en wachten om mij door te laten, hopelijk leer je er iets uit"
...en dan is het wachten op hun reactie, sommigen zijn zo pissed dat ze uitstappen om verhaal te halen. on-ge-looflijk...

Voor alle duidelijkheid, ik doe dit enkel als ik merk dat de persoon in kwestie nog veilig kan stoppen, afhankelijk van afstand, snelheid, weersomstandigheden en de drukte van het verkeer,...

Doe je dit niet: dan kan je overal blijven wachten en kunnen ze evengoed de voorrangsregels afschaffen want dan leert niémand het.

Maar het is zoals je zegt: je bereikt er niks mee, alleen grote kans tot ruzie want mensen pikken het niet dat iemand hen op hun -soms overduidelijke- fouten wijst.

• k995
  • Laatst online: 14-10 19:09
quote:
Trouble schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:35:
Ik doe hetzelfde, denk dat als er dan iets gebeurt beter tegen lagere snelheid.

k995 wijzigde deze reactie 29-11-2016 11:54 (6%)

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
RM-rf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:36:
[...]

Dit...

Ikzelf rijd meestal rond de 120-125 wegens optimaler brandstofverbruik (en rij vrijwel alles met cruisecontrol) en dan is het gewoon de truc dat je goed moet inschatten wanneer je inhaalt en zelf ook netjes naar rechts gaan als de ruimte er is..
en altijd erop letten dat als een auto duidelijk met hogere snelheid aankomt, hem gewoon netjes de ruimte geven en des te eerder is hij ook verder en kun je zelf ook door.

Ik vind het verder nutteloos mezelf te gaan ergeren aan gedrag van andere rijders, uiteindelijk zitten we gewoon in dezelfde stroom en is het zaak dat iedereen gewoon wil en moet kunnen doorrijden in zijn eigen tempo en dat is best mogelijk.

Als ik me dan ga ergeren is een bepaald type rijder mn meest 'geliefde' object-van-ergernis en dat zijn rijders die een grote wisseling in snelheden hebben... de personen die je, terwijl je zel een vast tempo aanhoud, je eerst inhaalt en als ze merken dat ze achter je zitten opeens gas gaan geven en je weer inhalen, en denken dat dat een 'spelletje' is, terwijl je zelf vaak gewoon exact hetzelfde tempo blijft rijden... maar zoals gezegd, echt ergeren eraan ga ik niet doen
Ik denk toch dat het enorm afhangt van de plaats en de verkeerssituatie an sich... en misschien ook een mentaliteit... de keren dat ik in NL ben merk ik zeker en vast een andere, meer terughoudende mentaliteit op... in alles, ook in het verkeer...

maar in België op de autosnelweg 125 of zelfs 130km/u rijden is zeker geen garantie tot het uitblijven van bumperklevers...

Ik reed dagelijks E40 en later -na verhuisd te zijn- A12 en ik reed zelf steeds gemiddeld 125, meestal tegen 130 en ook met cruise control... dan nog heb je jonge snotneuzen in Biemers of brave huisvaders in volumewagens die je tegen 150 160 voorbijvlammen of indien je op zo'n moment links rijdt, in je gat komen kleven. Je kan nog zoveel inschatten als je wil.

• begintmeta
  • Niet online
Je kan ook rustig een bumperklever achter je krijgen als je met 130 op een verder lege snelweg rechts aan het rijden bent...

• itsleon
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:42
quote:
begintmeta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:02:
Je kan ook rustig een bumperklever achter je krijgen als je met 130 op een verder lege snelweg rechts aan het rijden bent...
Agh in Duitsland kom je ook bumperklevers tegen boven de 180km/u ;)

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
Ik vind het toch wel bijzonder; ik heb ruim 12 jaar mijn rijbewijs en rij ongeveer 25k per jaar, ik heb nog nooit een bumperklever achter me gehad. Misschien omdat ik ook gewoon doorrij en niet onnodig links rij.

Misschien moeten de personen die klagen over bumperklevers het ook een beetje bij hun eigen rijstijl zoeken?

• hackerhater
  • Nu online
quote:
Danielson schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:05:
Ik vind het toch wel bijzonder; ik heb ruim 12 jaar mijn rijbewijs en rij ongeveer 25k per jaar, ik heb nog nooit een bumperklever achter me gehad. Misschien omdat ik ook gewoon doorrij en niet onnodig links rij.

Misschien moeten de personen die klagen over bumperklevers het ook een beetje bij hun eigen rijstijl zoeken?
Dan rij je op rustigere trajecten dan ik. Ik rij altijd vMax als de verkeerssituatie het toe laat.
Evengoed krijg ik geregeld klevers achter me die 120+ willen rijden op een 100-weg.
Of 150+ op een 120-weg. En naar rechts gaan is geen optie als die strook ook compleet vol is.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:

Wellicht vind jij iemand niet snel een bumperklever?
Ik kan mij haast niet voorstellen dat er nooit iemand te dicht op je bumper heeft gereden, ik ervaar het wekelijks (op een 80/100 weg waarbij ik 85/105 rijd).

• RM-rf
quote:
EagleEye1290 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:59:
[...]

maar in België op de autosnelweg 125 of zelfs 130km/u rijden is zeker geen garantie tot het uitblijven van bumperklevers...
netjes naar rechts gaan is wel degelijk de beste garanties dat je geen klevers zult ophouden.
daarop doelde ik dat ikzelf niet altijd de volle toesgestane snelheid rijdt, dat ik zelf er sterk op let niet nodeloos en te lang links te blijven plakken, maar waar mogelijk zoveel mogelijk en zo ver mogelijk rechts rij (ook bv op een drie of vierbaans weg niet alsnog ergens middenin blijven 'hangen'

als de weg gewoon erg volzit, en ook de linkerbaan volzit en geen plek is om naar rechts op te schuiven, kunnen er geen klevers zijn ... niet iedereen die je in je achterspiegel ziet is altijd een 'klever'.
klevers kunnen hooguit ontstaan als er een redelijk grot onderscheid is tussen de verschillende snelheden die mensen (willen) rijden

Punt is wel dat je gewoon altijd naar rechts moet, 130 blijven rijden op de linkerbaan met het ide 'niemand mag sneller dan mij rijden' is kortzichtig en dom...
als er iemand anders wat sneller dan de toegestane snelheid rijdt hindert die jou verder niet en als je ruimte hebt om naar rechts op te schuiven moet je dat gewoon doen. (mocht hij uiteindelijk een snelheidsboete krijgen is dat verder op zijn eigen rekening).

En je zelf opwinden over 'snotneuzen' die je langsrazen met 150 heeft met 'kleven' nks te maken maar is gewoon verder jouw zaak helemaal niet...
als je zelf gewoon erop let dat je netjes zo ver rechts mogelijk blijft rijden heb je geen problemen ermee (ik ken die E40 in belgie ook, die rijd ik ook vaker tussen verviers en Luik (vanuit Aachen) en wat me daar het meestel opvalt is dat ondanks dat die drie of vier sporen heeft de meeste auto's er links plakken en eerder veels te weinig netjes naar rechtsgaan.... vaak genoeg dat er een auto met 105-110 kilometers lang op het midden of zelfs meest linkse spoor rijd, en je dan alsnog helemaal buitenom moet
quote:
itsleon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:04:
[...]

Agh in Duitsland kom je ook bumperklevers tegen boven de 180km/u ;)
dat is dan ook iets dat absoluut not-done is in duitsland... onnodig links-plakken

Juist op duitse autosnelwegen is het een gebruik dat iedereen goed in zn achteruitkijkspiegel blijft kijken en gewoon als er een snellre auto aankomt je netjes ruimte daarvoor maakt.
imho heel terecht en gewoon een kwestie van goed gedrag.

naar ik meen is de boete voor onnodig linksplakken zelfs hoger dan die voor het aanhouden van te weinig afstand (en het ook een reele optie is dat je een boete krijgt als je denkt voor eigen rechter te moeten spelen en een plakker op te gaan houden, mocht een patrouilewagen dat zien)

RM-rf wijzigde deze reactie 30-11-2016 14:43 (34%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Wat is de definitie van bumperklever. Alles in je achteruitkijkspiegel lijkt dichterbij.

Verder als iemand van de rechterbaan achter een vrachtwagen opeens naar links gaat en je rijdt met 120 in de linkerbaan, laat je gas los. Je zult dan iets dichter op diegene komen. Die van rechts kwam geeft iets meer gas, jij laat iets los en de afstand wordt weer groter. Die paar tellen is een soort van bumperkleven. Maar beter dan de rem vol te gebruiken waardoor iedereen achter je weer in paniek raakt.

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-10 16:52
edit:
Sorry, verkeerd topic.

TRON wijzigde deze reactie 29-11-2016 12:11 (95%)

Op zoek naar een GRATIS én PRIVACYVRIENDELIJKE (ja echt) rittenadministratie? Ga dan naar RitRegister.nl

• hackerhater
  • Nu online
quote:
RM-rf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:09:
als de weg gewoon erg volzit, en ook de linkerbaan volzit en geen plek is om naar rechts op te schuiven, kunnen er geen klevers zijn ... niet iedereen die je in je achterspiegel ziet is altijd een 'klever'.
Think again. Ik zie ze vaak genoeg.
Rij je op de linkerstrook (2 strooks weg) vMax, rechterstrook helemaal vol.
En nog klevers.
quote:
sugarlee89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:10:
Wat is de definitie van bumperklever. Alles in je achteruitkijkspiegel lijkt dichterbij.
Alles wat langer dan een paar tellen op je bumper blijft hangen. Jouw voorbeeld is een paar tellen.

hackerhater wijzigde deze reactie 29-11-2016 12:13 (25%)

• Alex86
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-10 08:58
Wat ontzettend leuk om alle berichten te lezen. Ik rij jaarlijks rond 40k en ik zie bijna elke week wel een bumperklever.

Het valt me om dat de gene die het er hardst over klagen doen er vrolijk en mogelijk onbewust aan mee!

Definitie van bumperkleven is voor mij dat ik het kenteken van de auto achter me niet meer in mijn achteruitkijkspiegel zie...

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-10 16:42
quote:
hackerhater schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:11:
[...]

En nog klevers.
Dat is soms ook om te zorgen dat er geen mensen van rechts tussen kunnen. Zeker in de randstad ben je "verplicht" om in dat soort situaties dicht op elkaar te rijden, omdat anders jan en alleman hem er voor gooit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• hackerhater
  • Nu online
quote:
Widow schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:13:
[...]

Dat is soms ook om te zorgen dat er geen mensen van rechts tussen kunnen. Zeker in de randstad ben je "verplicht" om in dat soort situaties dicht op elkaar te rijden, omdat anders jan en alleman hem er voor gooit.
Je hebt dicht op en je hebt het niveau van dat je bijna een aanhanger bent.
Ik kom die laatste ook wel eens tegen. Ik heb een mooie indicatie als iemand te dicht erop zit
Ik heb namelijk een spoiler achter op mijn kofferbak zitten (fabrieksaf, hoort bij het model)
Als de koplampen daar onder verdwijnen zit ie te dicht bij
Maar bij sommige verdwijnen de lampen zelfs onder mijn kofferbak, dan zit je minder dan 2 meter achter me, op de snelweg.

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10-10 23:11
quote:
Widow schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:13:
[...]

Deels mee eens, om niks van rechts er tussen te laten is onzin. Ikzelf laat een plekje waar ze tussen zouden kunnen, mits ze vlot en op de zelfde snelheid invoegen. Ben het verder wel eens dat je links niet 3 of meer autos laat invoegen doordat je zelf zit te treuzelen en de rest achter je alleen maar meer ophoud.

• itsleon
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:42
quote:
RM-rf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:09:

dat is dan ook iets dat absoluut not-done is in duitsland... onnodig links-plakken

Juist op duitse autosnelwegen is het een gebruik dat iedereen goed in zn achteruitkijkspiegel blijft kijken en gewoon als er een snellre auto aankomt je netjes ruimte daarvoor maakt.
imho heel terecht en gewoon een kwestie van goed gedrag.

naar ik meen is de boete voor onnodig linksplakken zelfs hoger dan die voor het aanhouden van te weinig afstand (en het ook een reele optie is dat je een boete krijgt als je denkt voor eigen rechter te moeten spelen en een plakker op te gaan houden, mocht een patrouilewagen dat zien)
Je verwacht alleen niet zo snel een bumperklever bij die snelheid.

• Leipo
  • Niet online
quote:

of misschien moet jij eens in je spiegel kijken tijdens het rijden :+

als je niet kijkt kun je ook niet zien :P

• RM-rf
quote:
hackerhater schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:11:
[...]

En nog klevers.
dan noem je gewoon een drukke weg kennelijk 'allemaal klevers'...

ikzelf zie dat vooral als een drukke weg ...
Daarover kan ik me al helemaal niet opwinden omdat dan iedereen gewoon in hetzelfde schuitje zit.

Misschien dat de auto voor jou jou dan wel 'klever' vind (en andersom, op zulke drukke wegen is het ook weer niet slim om links te blijven rijden en tegelijkertijd heel veel afstand tov je voorganger te houden daarmee hinder je dan nl. ook de doorstroming...)

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• hackerhater
  • Nu online
quote:
itsleon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:16:
Je verwacht alleen niet zo snel een bumperklever bij die snelheid.
Hoe hard je ook gaat, er gaat altijd iemand sneller daar.
Ik reageerde eens : Doing 165 on the german autobahn, got overtaken, mijn werkgever reageerde met : doing 220 on the german autobahn, still got overtaken

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

mvdam

EV-Gekkie

Na alle anderen hier dan ook maar even mijn 2 centjes mededelen over bumperklevers.

Ik rijd ±60-70k per jaar. Voornamelijk woon-werk km's.

Een gedeelte van mijn route is over een 80km weg. (Apeldoorn - Ede), waar men graag ver boven de 80 rijdt. En hoewel ik het niet altijd eens ben met de gestelde snelheidslimieten probeer ik me daar toch wel zoveel mogelijk aan te houden. Behoudens de snelweg, waar 100/110 snel zat is op een rechterbaan, altijd Vmax + 5, dus Vmax op de GPS.

Op de eerder genoemde 80km/h weg zijn er regelmatig (lees: bijna dagelijks) medeweggebruikers die het nodig vinden om 2-3 meter afstand te houden van mijn achterbumper, want tja, daar gaat het immers allemaal sneller van.

Als je harder wil haal je me gerust in, als inhalen niet kan / mag, dan heb je maar een veilige afstand te houden. Als er een onveilige afstand tot mijn achterbumper bewaard wordt gaat mijn snelheid langzaam maar zeker verder omlaag tot een snelheid waar ik me veilig bij voel. Zodra de betreffende persoon me dan voorbij is gaat mijn snelheid weer omhoog tot VMax + 5.

Ergelijker vind ik op de snelweg de mensen die, op de rechter baan, met 3 beschikbare banen, afgeleid met "iets" en al komen plakken achter je, en niks doorhebben van de wereld om zich heen, maar inhalen, ho maar.

Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn - Op de zaak => Tesla Model 3 LR AWD

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:32

mvz

muziek verslaafde

Ik rij 50K per jaar ongeveer.

Zelf een keer een boete gehad voor bumperkleven.. ik haalde een vrachtwagen met daarachter een auto, in..
Net voordat ik er voorbij ging, gooide die auto 'm er nog even voor, om ook die vrachtwagen in te halen..zodat ik ineens heel dicht op die auto zat..

Ik remde wel, maar werd later staande gehouden door de politie, die weer achter mij reed..
Nu 700,- lichter..

Dit was dus een geval van omgedraaid bumperkleven ( iemand gooit 'm er zo voor ).
Politie was niet voor rede vatbaar, maar bespaarde mij de EMG, ivm. m'n nette voorkomen.
Mijn nette uitstraling en auto, was volgens hun indicatief voor iemand die normaal nooit aso rijdt.. (vreemde gang van zaken, maar prima! ;) )

Ik denk dat je niks met bumperklevers moet doen eigenlijk, maar vooral jezelf niet gek moet laten maken.
Sindsdien heb ik mezelf ook wat onthaast, en hang nu gewoon lekker met 100/110 in de rechterbaan onderweg naar werk/huis. Ben misschien 5 minuten later, maar heb ineens zoveel rust.. dat ik compleet ZEN aankom, aanrader! :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
sugarlee89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:10:

Verder als iemand van de rechterbaan achter een vrachtwagen opeens naar links gaat en je rijdt met 120 in de linkerbaan, laat je gas los. Je zult dan iets dichter op diegene komen. Die van rechts kwam geeft iets meer gas, jij laat iets los en de afstand wordt weer groter. Die paar tellen is een soort van bumperkleven. Maar beter dan de rem vol te gebruiken waardoor iedereen achter je weer in paniek raakt.
Nee, dat is geen bumperkleven. Bumperkleven is het als de hele rij dezelfde snelheid rijdt en de achterligger alsnog in jouw kofferbak probeert te kruipen. Die ruimte met je voorganger heb je juist nodig om dit soort acties op te kunnen vangen.
quote:
mvz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:24:
Ik denk dat je niks met bumperklevers moet doen eigenlijk, maar vooral jezelf niet gek moet laten maken.
Sindsdien heb ik mezelf ook wat onthaast, en hang nu gewoon lekker met 100/110 in de rechterbaan onderweg naar werk/huis. Ben misschien 5 minuten later, maar heb ineens zoveel rust.. dat ik compleet ZEN aankom, aanrader! :)
Ik moest laatst via de snelweg rijden (ze waren bij ons lokaal bezig waardoor ik om moest rijden en via de snelweg is dan het makkelijkst. Wat een opgefokt zooitje is het daar 's morgens! (A7 vanaf Duitsland richting Groningen). Ik was blij toen ik weer gewoon op de proviniciale weg kon sukkelen :p Gaat wel wat langzamer (en soms vloekend achter weer die shovel...), maar scheelt veel stress...

(en ik ga niet tussen vrachtwagens rijden, dus op de rechterbaan blijven was geen optie)

Wailing_Banshee wijzigde deze reactie 29-11-2016 12:29 (35%)

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
quote:
Leipo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:18:
[...]

of misschien moet jij eens in je spiegel kijken tijdens het rijden :+

als je niet kijkt kun je ook niet zien :P
Of ik kijk juist extra goed in mijn spiegels! ;)

• begintmeta
  • Niet online
quote:

quote:
begintmeta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:02:
Het bovenstaande is een observatie uit de realiteit.
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True