[quote]
RM-rf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:09:
[...]
netjes naar rechts gaan is wel degelijk de beste garanties dat je geen klevers zult ophouden.
daarop doelde ik dat ikzelf niet altijd de volle toesgestane snelheid rijdt, dat ik zelf er sterk op let niet nodeloos en te lang links te blijven plakken, maar waar mogelijk zoveel mogelijk en zo ver mogelijk links rij (ook bv op een drie of vierbaans weg niet alsnog ergens midenin blijven 'hangen'
als de weg gewoon erg volzit, en ook de linkerbaan volzit en geen plek is om naar rechts op te schuiven, kunnen er geen klevers zijn ... niet iedereen die je in je achterspiegel ziet is altijd een 'klever'.
klevers kunnen ooguit ontstaan als er een redelijk grot onderscheid is tussen de verschillende snelheden die mensen (willen) rijden
Punt is wel dat je gewoon altijd naar rechts moet, 130 blijven rijden op de linkerbaan met het ide 'niemand mag sneller dan mij rijden' is kortzichtig en dom...
als er iemand anders wat sneller dan de toegestane snelheid rijdt hindert die jou verder niet en als je ruimte hebt om naar rechts op te schuiven moet je dat gewoon doen. (mocht hij uiteindelijk een snelheidsboete krijgen is dat verder op zijn eigen rekening).
En je zelf opwinden over 'snotneuzen' die je langsrazen met 150 heeft met 'kleven' nks te maken maar is gewoon verder jouw zaak helemaal niet...
als je zelf gewoon erop let dat je netjes zo ver rechts mogelijk blijft rijden heb je geen problemen ermee (ik ken die E40 in belgie ook, die rijd ik ook vaker tussen verviers en Luik (vanuit Aachen) en wat me daar het meestel opvalt is dat ondanks dat die drie of vier sporen heeft de meeste auto's er links plakken en eerder veels te weinig netjes naar rechtsgaan.... vaak genoeg dat er een auto met 105-110 kilometers lang op het midden of zelfs meest linkse spoor rijd, en je dan alsnog helemaal buitenom moet
[quote]
Ik zeg ook nergens dat ik naarstig links blijf rijden, ook ik ga naar rechts wanneer dat kan. Bumperklevers kom je niet alleen op een linkervak tegen, en ze zullen je heus niet altijd tijd geven om rechts in te voegen voordat ze jou en vaak nog andere wagens die op het middenvak rijden (de reden waarom je op dat moment nog niet naar links bent kunnen gaan) met overdreven snelheid rakelings rechts voorbijsteken om dan uit wraak je nog eens de pas te komen afsnijden bij het terug links invoegen...
Ik zal nergens beweren dat ik de beste, of zelfs een van de betere chauffeurs ben, maar wat ik wel kan beweren is dat ik de verkeersregels ken en toepas, zal pinken waar dat moet, voorrang geef waar dat moet en rechts rijd waar dat kan... zelfs als je al die dingen doet heb je nog steeds geen controle over wat andere weggebruikers doen...
En midden- linkervaksrijders zijn idd. best irritant en soms dwingen ze je om in overtreding te gaan (rechts inhalen bvb.) maar dat geeft nog steeds geen carte blanche om hen en anderen in gevaar te brengen omdat men zich op z'n teentjes getrapt voelt.
[
Voor 16% gewijzigd door
PinusRigida op 29-11-2016 13:04
]