Soldaatje schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:28:
Ik verbaas me soms over waarom mensen mij zo vaak bumperkleven, laastst op de snelweg, rij gewoon rechts achter een vrachtwagen lekker rustig, komt er oude vent keihard op me inrijden, laat zich weer terug zakken, komt weer keihard aanrijden... Wat is de bedoeling? Hij kan gewoon inhalen?
Ook op sommige punten waar je niet kan inhalen, daar moet je echt niet de maximumsnelheid rijden, want dan heb je 20 bumperklevers achter je.
Ik snap het gewoon niet.
Misschien een sticker op mijn auto plakken: "If you can read this, you're too fucking close!"
Of met een dashcam ze allemaal filmen en op internet gooien.
HAAAA ik heb zoiets laatst zelf ook gedaan, althans niet extreem kleven.. Maar wel het volgende:
Net nieuwe remmen rondom laten monteren, althans nieuwe klauwen en blokken, die moet je inrijden.
Ik vertrok bij de garage en kwam amper tot stilstand, moest de rem vrijwel volledig intrappen.
Snelste oplossing:
Snelweg op, lekker rechts rijden (zodat andere gewoon voorbij kunnen), gas geven, afremmen, gas geven, afremmen.. Zo werk je je nieuwe remblokken het snelste, beste, veiligste en makkelijkst in (zie internet).
Ja de gene voor me zal wel gedacht hebben; daar heb je weer een malloot in een Audi, nja goed ik wist wel beter. Maar goed ik gaf dan geen gas totdat ik 2 meter achter me voorligger zat, ik hield wel iets meer ruimte.. Toch zal dat voor die gene heel vreemd en opgefokt over kunnen komen (absoluut niet mijn bedoeling, ik dacht aan mijn en andermans veiligheid).
Dit is hetzelfde als mensen die boos worden op andere bestuurders die veel de rem in trappen, ze snappen het niet en vinden het gevaarlijk.
Wat die mensen niet weten is dat je ook automatisch geschakelde auto's hebt (een automaat), ik rij soms in de mini van mijn tante in de zomer (heerlijke cabrio, minicooper S), wel een automaat.. Nou daar rem je gewoon heel veel mee omdat die door blijft duwen.
Als je genoeg ervaringen hebt in het verkeer, en in je eigen auto dan zijn er vaker verklaringen te vinden voor bepaald rijgedrag, heb je die ervaringen niet dan kan je denken: wat een malloot.
Je moet zelf bepaalde dingen meegemaakt hebben, zoals dat van het remmen kon ik me ook aan ergeren dat ik dacht van WTF, waarom trap je nu al op de rem?!?!?! In een automaat is dat gewoon zo, laat je gas los dan tuf je lekker hard door, daarbij kan je niet even op de motor remmen door gas los te laten. Dat doe je met je rempedaal (gevolg: rem lichten).
Uiteraard blijf je genoeg opgefokte bestuurders hebben die niet een bepaald rijgedrag hebben dankzij een goede reden.
[
Voor 7% gewijzigd door
LopendeVogel op 29-11-2016 09:19
]