Vroeger ook wel gehad dit soort momenten. Tegenwoordig kan ik het laten gaan. Sterker nog, ik maak ruimte voor die types. Dan voegen ze bij mij in en rijden ze niet tot het einde door. Dat levert namelijk weer een remharmonica op waar ik meer last van heb. Laat het van je af glijden en gebruik je hersencapaciteit niet voor irritatie, maar bedenk je eens hoeveel last je er nou eigenlijk van hebt. Werkt voor mij meestal erg kalmerend. Of je bedenkt je wat voor fijn leven iemand moet hebben om zich zo te gedragen.kleinelievewolff schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
Klopt helemaal dit! Ik ben normaal iemand die de aso's hun gang laat gaan onder het mom van: "lekker belangrijk dat je straks 2 auto's voor mij voor hetzelfde stoplicht staat te wachten". Maar heb af en toe wel een recalcitrant momentje (eigenlijk alleen maar als ik zelf ergens mee zit of boos over ben en daardoor geen zin heb om "shit te moeten pikken" van een verkeershufter). Vanmorgen was zo'n moment. Bij het oprijden van de snelweg is het 2 baans, waar je in een s-bocht moet ritsen naar 1. De rechterstrook accelereert gewoon netjes van 40-50 km/u tot tegen de 100 km/u (maximum snelheid op de snelweg) bij het ritsgedeelte. Ik rijd netjes rechts en zie al geruime tijd een auto op de (verder lege) linkerstrook rijden. Deze heeft alle tijd om netjes rechts in te voegen en met het verkeer mee te rijden, maar kiest ervoor om nog wat gas bij te geven om op het laatst in te voegen. Pech voor hem dat ik daar net reed en hem weinig ruimte liet. Hij wurmt zich er toch tussen vlak voor/over het verdrijvingsvak en ik geef hem even een seintje met mijn grootlicht om hem te verwittigen van het feit dat ik zijn actie niet zo kon waarderen. De beste man dacht waarschijnlijk dat ik hem seinde om te melden dat mijn ruitenwisservloeistof op is en ik toch echt mijn voorruit wilde schoonmaken, want kreeg een sproeier van hem over mijn ruit. Hij treft mij dan net op de verkeerde dag en vergeet zelf om op de snelweg weer meteen de linkerbaan te pakken. Zodoende kon ik hem heel even klemzetten achter een bestelwagen om hem even mijn indringende "don't fuck with me today!" blik te geven. Vervolgens rij ik door en gaat hij op mijn bumper zitten, waarop ik hem de (even daarvoor geleende) ruitenwisservloeistof weer retourneer. Hij kiest er vervolgens voor om zich af te laten zakken en ik kom ook weer tot rust en ga weer netjes 100 in de rechterbaan rijden.
Deze situatie had (met mijn gemoedstoestand vandaag) ook heel goed in een gevaarlijke verkeersruzie kunnen eindigen, wat het punt van Pierz weer eens illustreert.
Overigens zou iedereen gewoon tot het eind door moeten rijden. Dat vroegtijdige haastige invoegen is slecht voor de doorstroming en geeft de aso rijder teveel ruimte. We hebben allemaal voor dat asfalt betaald, dus gebruik het.